[F1] Seizoen 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 80 Laatste
Acties:
  • 901.152 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:12
Spotmatic schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:59:
[...]
Ook uit de mond van Max lijkt mij dit complete onzin. Hij haat het sprint format, dus kun je er vanuit gaan dat hij liefst het kampioenschap na een gewone race wint.
Volgens veel F1-insiders zou het een domper zijn om Max Verstappen tijdens de sprintrace de wereldtitel te zien veroveren. Verstappen zelf loopt er alvast ook niet warm voor.

“Geen emotie,” antwoordt Verstappen wanneer hem wordt gevraagd naar zijn gevoel over de situatie. “Of het op zaterdag, zondag of een week later gebeurt, ik weet dat het eraan zit te komen. Het is niet iets waarover ik erg veel zit na te denken.”

Dat Max sprint niet leuk vind is bekend maar dat betekend niet dat het onzin is wat hij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Spotmatic schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:59:
[...]

Ook uit de mond van Max lijkt mij dit complete onzin. Hij haat het sprint format, dus kun je er vanuit gaan dat hij liefst het kampioenschap na een gewone race wint.
FTFY

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:15

Spotmatic

Ken sent me

d-vine schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:14:
[...]

Volgens veel F1-insiders zou het een domper zijn om Max Verstappen tijdens de sprintrace de wereldtitel te zien veroveren. Verstappen zelf loopt er alvast ook niet warm voor.

“Geen emotie,” antwoordt Verstappen wanneer hem wordt gevraagd naar zijn gevoel over de situatie. “Of het op zaterdag, zondag of een week later gebeurt, ik weet dat het eraan zit te komen. Het is niet iets waarover ik erg veel zit na te denken.”

Dat Max sprint niet leuk vind is bekend maar dat betekend niet dat het onzin is wat hij verteld.
Het gaat mij om de nuance. Hierboven staat toch iets anders dan "Max heeft al gezegd dat het hem geen bal uitmaakt waar, wanneer en hoe hij wereldkampioen wordt. Hoe sneller hoe beter." Dat is veel stelliger dan "Het is niet iets waarover ik erg veel zit na te denken".

Maar het ligt vast aan mij. Ik weet dat Max aan de buitenkant een koele kikker is, maar je maakt mij niet wijs dat de manier waarop hem helemaal niks uitmaakt. Hij zal beslist liever als winnaar van de race over de finish willen komen dan als 6e.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Spotmatic schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:47:
[...]

Het gaat mij om de nuance. Hierboven staat toch iets anders dan "Max heeft al gezegd dat het hem geen bal uitmaakt waar, wanneer en hoe hij wereldkampioen wordt. Hoe sneller hoe beter." Dat is veel stelliger dan "Het is niet iets waarover ik erg veel zit na te denken".

Maar het ligt vast aan mij. Ik weet dat Max aan de buitenkant een koele kikker is, maar je maakt mij niet wijs dat de manier waarop hem helemaal niks uitmaakt. Hij zal beslist liever als winnaar van de race over de finish willen komen dan als 6e.
Maar dat laatste geldt dan weer voor elke race, ongeacht of hij kampioen kan worden, of het al is...
Hij geeft steeds aan, dat hij de dingen race voor race aanpakt en niet bezig is met records of wanneer hij kampioen kan worden. Ik denk dat dat ook zo is, dat zorgt ervoor dat hij zich focust op het moment, wat een groot voordeel is wanneer je met 300+ over een circuit dendert...

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

d-vine schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:14:
[...]

Ik meen me te herinneren dat ik hier gelezen heb dat vooral de monteurs hopen dat het zondag wordt, iets met feest, zuipen, en katers. :+

Ik denk dat hij zaterdag wereldkampioen wordt. 8)

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Alpine (exclusief de motorbouwer gok ik) heeft vorig jaar winst gedraaid :P
The Alpine Formula 1 team posted a profit of over £26.2m in 2022 as it continued to generate good income while keeping a lid on costs.
https://www.motorsport.co...of-262m-in-2022/10528049/

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
Spotmatic schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:47:
[...]

Je kan het hebben over de nuance die ik breng maar je bent zelf alleen maar aan het speculeren dat het voor Max wel wat zou uitmaken. Zelfs nu met de genuanceerde quote.

Maar de discussie over de interpretatie van de Nederlandse taal ga ik hierbij verlaten.

Ik ga van het weekend lekker naar Max kijken. Of hij zaterdag of zondag wereldkampioen gaat worden maakt mij geen bal uit. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

AvK

Ready Set Go

Volgens mij is het heel simpel. Max wil gewoon altijd winnen. En dat probeert hij en dat lukt hem vaak.... duhhhh. Dus hij gaat ook proberen de komende Sprintrace (waar ik persoonlijk ook niet van hou) te winnen. En als hem dat dat WDC maakt is hem om het even.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

AvK schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:57:
Volgens mij is het heel simpel. Max wil gewoon altijd winnen. En dat probeert hij en dat lukt hem vaak.... duhhhh. Dus hij gaat ook proberen de komende Sprintrace (waar ik persoonlijk ook niet van hou) te winnen. En als hem dat dat WDC maakt is hem om het even.
Tis natuurlijk ook weer een nieuw record:
1e rijder ooit die WDC pakt in een sprint race :p

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-10 19:12
YakuzA schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:14:
[...]

Leuk statistiek voor Wikipedia! O-)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
BigEagle schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:26:
[...]
Leuk statistiek voor Wikipedia! O-)
Wikipedia heeft geen cent te makken natuurlijk, maar hoe grappig zou het zijn als Max daar een piepklein stukje op zijn helm voor beschikbaar stelt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Toke_gt schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:39:
[...]

Wikipedia heeft geen cent te makken natuurlijk, maar hoe grappig zou het zijn als Max daar een piepklein stukje op zijn helm voor beschikbaar stelt.
Ha ha ha. Dat zou inderdaad een leuke geste zijn. En als Max dan even pak em beet 10.000 Euro overmaakt dan kan WIKI weer jaaaaren verder. En is Toto in het ongelijk gesteld. Maar dat wist hij al natuurlijk.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:45
[...]

Ach het past mooi in de reeks. "Normaal" kampioen worden is Max nog niet gelukt :+ (1x met veel controverse en lang getouwtrek, 1x met wel/niet/wel/niet, en dan nu al midden in een raceweekend :+ )

Het team in de garage had liever zondag trouwens O-) anders konden ze niet los :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
[...]

Dat is wel zijn doel van Max

Het voelt goed om naar Qatar te gaan met het constructeurskampioenschap al veilig gesteld. Het circuit daar is echt leuk om op te rijden, al wordt het voor ons allemaal een zwaar weekend omdat het er zo heet is. De temperaturen maken het zeker interessant. Het kampioenschap kan ook worden gewonnen tijdens de Sprint op zaterdag, dus dat is ons hoofddoel. Hopelijk wordt het een weekend om nooit te vergeten!"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:17

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:25

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

dawg schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:06:
[...]

Ik meen me te herinneren dat ik hier gelezen heb dat vooral de monteurs hopen dat het zondag wordt, iets met feest, zuipen, en katers. :+

Ik denk dat hij zaterdag wereldkampioen wordt. 8)
Zaterdag wereldkampioen, zondag niet rijden want de monteurs zijn te brak. Dat zijn de verhalen voor de echte F1-romantiek.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:14
Toch leuk om de NOS te betrappen op desinformatie >:)
Max Verstappen lijkt maar niet op een gewone manier kampioen te kunnen worden. Komend weekeinde heeft hij in Qatar aan de zesde plaats in de sprintrace genoeg om zijn derde wereldtitel in de Formule 1 binnen te halen. Nog nooit werd een F1-kampioenschap op zaterdag beslist, de sprintrace bestaat namelijk pas drie jaar.
Chocoball schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:24:
[...]
Verstappen kan in Qatar al op zaterdag kampioen worden aangezien Qatar ook een sprint race kent. Op zaterdag wereldkampioen worden is al 6 keer eerder gebeurd in Fomule 1, dat kwam omdat sommige races op zaterdag werden verreden. Schoonvader Piquet is het al 3 keer eerder gelukt om al zijn wereldtitels op de zaterdag binnen te halen, in 1981 (Las Vegas zaterdag race), in 1983 (Kyalami) en in 1987 (Suzuka).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Lawson ook weer in de auto dit weekend, je zou bijna denken dat ze het erom doen, moet wel een hele complexe breuk zijn...
Perez eruit in 2024, Ricciardo naast Verstappen en dan Lawson naast Tsunoda? Je weet het toch niet bij RB. Al blijf ik de keus voor Ricciardo wel een rare vinden gezien zijn vorige keuzes.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:37
Fauna schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:01:

[...]

[...]
Voor de NOS bestaat Formule1 natuurlijk ook pas sinds Max zijn eerste GP heeft gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:07:
Lawson ook weer in de auto dit weekend, je zou bijna denken dat ze het erom doen, moet wel een hele complexe breuk zijn...
Perez eruit in 2024, Ricciardo naast Verstappen en dan Lawson naast Tsunoda? Je weet het toch niet bij RB. Al blijf ik de keus voor Ricciardo wel een rare vinden gezien zijn vorige keuzes.
Best logisch vanwege het sprintweekend toch? Als in FP1 blijkt dat Ricciardo toch niet een heel weekend kan rijden, moet Lawson gelijk een Kwalificatie doen zonder de enige vrije training als voorbereiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Denk eerder Lawson naast Max...... Herr Dokter heeft wel eens eerder een aanstormend talent geboekt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
AvK schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:16:
[...]

Denk eerder Lawson naast Max...... Herr Dokter heeft wel eens eerder een aanstormend talent geboekt.....
Ik hoop het bijna, zou wel een hele interessante wending zijn.

Al kwam ik laatst deze quote tegen:
Lawson naar Red Bull? 'Dan moet je Marko echt laten opsluiten'
https://www.gpblog.com/nl...awson-red-bull-marko.html

:+

Maar wie weet, als hij weer punten haalt dit weekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:01

[...]

[...]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet weet waar AMuS deze informatie vandaan heeft want een zoekopdracht levert niet veel op en zelfs Wikipedia laat mij in de steek. :(
Ricciardo is al bevestigd voor 2024 dus bij Red Bull is er geen haast om hem weer snel in de wagen te krijgen. Voor marketingdoeleinden is het wel weer interessant om Ricciardo in Austin weer in de wagen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Chocoball schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:19:
[...]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet weet waar AMuS deze informatie vandaan heeft want een zoekopdracht levert niet veel op en zelfs Wikipedia laat mij in de steek. :(
Het is de afgelopen week iig al regelmatig ter sprake gekomen.
Op wikipedia heb je een lijstje met in welke race dat jaar het WDC werd behaald. Dan is het (per jaar) nog maar één klik verder om te zien welke dag dat was.
Wikipedia: List of Formula One World Drivers' Champions

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:42

sjaool

Every life should have 9 cats

ArcticWolf schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:19:
[...]

Ik hoop het bijna, zou wel een hele interessante wending zijn.

Al kwam ik laatst deze quote tegen:
Lawson naar Red Bull? 'Dan moet je Marko echt laten opsluiten'
https://www.gpblog.com/nl...awson-red-bull-marko.html

:+

Maar wie weet, als hij weer punten haalt dit weekend...
Ach, Helmut Marko zijn uitspraken moet je niet te nauw nemen. Als blijkt dat er meer voordeel te behalen valt door Lawson door te schuiven naar het moederteam dan zal hij het echt niet nalaten. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:09
Klopt de opening post nu niet voor aankomende weekend?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNkF7RCNNtaF1SstPUYwEzTtmms=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c6IJfUfEx0xImVFlAmQsRYvf.png?f=user_large

toch anders dan in het race topic:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ImjPt4SgrhcV76h2Cybw4RxqJDE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dhyiqQe09pcYX43qByfeNyW1.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:52
zomaar een ballonetje:

RB zou Lawson in een volgende race (bv Mexico) in Max z'n auto kunnen laten meedoen..
Max is dan toch al WK..
Het gaat niet gebeuren uiteraard, maar ik zou het wel willen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
scrappy.doo schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:27:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tijden uit het racetopic zijn dezelfde als die op de formula1.com site, dus lijken me juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
RoelandD schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:34:
zomaar een ballonetje:

RB zou Lawson in een volgende race (bv Mexico) in Max z'n auto kunnen laten meedoen..
Max is dan toch al WK..
Denk dat het zo handig is om dat in Mexico te doen :+ ook niet in de auto van Verstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
scrappy.doo schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:27:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
De tijden uit het seizoen topic start zijn overgenomen van formule1.com ronde de start van het seizoen. De tijden uit de race topic worden altijd voor plaatsing getoetst met formule1.com.

Ik ben nu niet in de gelegenheid om hier naar te kijken zal eerder vanavond worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:36
zomaar een ballonetje:

Max is dan toch al WK..
Lawson heeft andere verplichtingen als F1 in Mexico aan het rijden is. Laatste weekend van Super Formula

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

zomaar een ballonetje:

Max is dan toch al WK..
RB moet nog rookies laten testen. Helaas komt Lawson hiervoor niet meer in aanmerking omdat hij nu al meer dan twee races gedaan heeft.
Want ja, het zou wel leuk zijn om te zien wat hij in de RB klaar speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Chocoball schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:50:
[...]

De tijden uit het seizoen topic start zijn overgenomen van formule1.com ronde de start van het seizoen. De tijden uit de race topic worden altijd voor plaatsing getoetst met formule1.com.

Ik ben nu niet in de gelegenheid om hier naar te kijken zal eerder vanavond worden.
En die kloppen hoor, geen check nodig. Misschien kan @scrappy.doo aangeven wat de bron van de andere tijden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:52
basvn schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:58:
[...]

Lawson heeft andere verplichtingen als F1 in Mexico aan het rijden is. Laatste weekend van Super Formula
Now that you mention it.. Klopt..
Maasluip schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:00:
[...]

RB moet nog rookies laten testen. Helaas komt Lawson hiervoor niet meer in aanmerking omdat hij nu al meer dan twee races gedaan heeft.
Want ja, het zou wel leuk zijn om te zien wat hij in de RB klaar speelt.
Wellicht niet realistisch omdat het dan een auto is die nieuw is voor Lawson, maar zou hem wel van Perez willen zien winnen..

Welke rookies heeft RB nog in het vat voor die test-drives?

[ Voor 20% gewijzigd door RoelandD op 04-10-2023 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:55
Toke_gt schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:01:
[...]

En die kloppen hoor, geen check nodig. Misschien kan @scrappy.doo aangeven wat de bron van de andere tijden is?
Het verschil zit tussen de TS van dit topic en de TS van het race topic :)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

RoelandD schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:02:
[...]

Enzo Fittipaldi, Ayumu Iwasa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 18:34
RoelandD schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:02:
[...]
Jack Crawford (F2)
Enzo Fittipaldi (F2)
Isack Hadjar (F2)
Dennis Hauger (F2)
Ayumu Iwasa (F2)
Zane Maloney (F2)
Sebastian Montoya (F3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Puc van S. schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:06:
[...]

Het verschil zit tussen de TS van dit topic en de TS van het race topic :)
Zo, ik had blijkbaar nog niet voldoende koffie op. Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:09
Toke_gt schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:01:
[...]

Zowel de seizoens TS als de race TS kloppen niet helemaal. Voor wat betreft de sprint en race tijden, die in deze TS staan. Moet het zijn:

lokaal/track time
sprint: 20:30
race: 20:00

nl-tijd
sprint: 19:30
race: 19:00

bron is de website van formula1.com (dus ik mag hopen dat die aardig klopt). Ze hebben daar een aardige widget onderaan de pagina.
Zal die andere tijden in het race topic even aankaarten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
De tijden voor Qatar sprint en race zijn aangepast in het seizoen topic.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
AMuS ging in Zandvoort op bezoek bij de Paddock Club. De toegangsprijs voor de Paddock Club ligt tussen de 4.500 en 10.000 dollar. De duurste Paddock Club pas is te vinden in Qatar en kost meer dan 28.000 dollar. Er is zelfs een Nederlandse Verstappen fan die voor alle 22 races een Paddock Club pas heeft aangeschaft.

[YouTube: Exklusiv im Paddock Club: So schauen die Reichen und Schönen Formel 1]
(de video verschijnt op één of andere manier niet als embedded)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:46
...ergens vanuit de wandelgangen en het roddelcircuit:

https://www.gpfans.com/nl...egt-verkoop-aston-martin/

Pa Stroll ziet het niet meer zo zitten, en zoonlief gaat liever wat anders doen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
murphydrz schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:31:

Pa Stroll ziet het niet meer zo zitten, en zoonlief gaat liever wat anders doen..
Hoe sneller stroll vertrekt (junior) hoe beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball

Eigenlijk meer iets voor onze roddelrubriek Randzaken. Nu snap ik denk ik ook de reactie van Stroll Sr. beter, die fel gekant is tegen een 11e team op de grid want hij is zeker bang dat bij een verkoop minder in het laatje komt dan bij 10 teams.

Ik denk niet dat Honda het zou willen kopen, die is te druk met de 2026 motorontwikkeling en het opzetten van nieuwe infrastructuur. Porsche zou denk ik alleen een belang willen maar heeft dan geen motor. Eigenlijk verwacht ik niet heel veel kopers die ergens tot een miljard voor een team zouden willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
Chocoball schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:40:
[...]

Eigenlijk meer iets voor onze roddelrubriek Randzaken. Nu snap ik denk ik ook de reactie van Stroll Sr. beter, die fel gekant is tegen een 11e team op de grid want hij is zeker bang dat bij een verkoop minder in het laatje komt dan bij 10 teams.

Ik denk niet dat Honda het zou willen kopen, die is te druk met de 2026 motorontwikkeling en het opzetten van nieuwe infrastructuur. Porsche zou denk ik alleen een belang willen maar heeft dan geen motor. Eigenlijk verwacht ik niet heel veel kopers die ergens tot een miljard voor een team zouden willen betalen.
Dom van mij, niet aan gedacht. Wellicht dat een mod deze post zou willen verplaatsen.. :)

Zolang Stroll junior er in meerijdt is het team niet zoveel waard. Misschien dat Vettel de waarde nog wat kan laten liften, of Yuki.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
murphydrz schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:45:
[...]

Dom van mij, niet aan gedacht. Wellicht dat een mod deze post zou willen verplaatsen.. :)

Zolang Stroll junior er in meerijdt is het team niet zoveel waard. Misschien dat Vettel de waarde nog wat kan laten liften, of Yuki.
Het entreegeld voor de Formule 1 ligt op 200 miljoen dollar, in het nieuwe concord agreement willen Formule 1 en de teams naar minimaal 600 miljoen dollar. Dat geld is gewoon weg omdat bovenop dat bedrag nog geïnvesteerd moet worden in een team, infrastructuur, ontwikkeling, etc. Dus als je een team voor ergens tussen de 600 miljoen en een miljard kan kopen is dat een prikkie want je hebt eigenlijk alles al en geen famile Stroll hopelijk.

Het zou dan voor Andretti nog een overweging kunnen zijn hoewel die straks een American team met fabricage in de VS wil en niet een mega campus in het VK denk ik zo.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Amos_x
Chocoball schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:40:
[...]

Eigenlijk meer iets voor onze roddelrubriek Randzaken.
Echt niet, dit gaat wel wat verder dan verzinde roddels uit de daily mail. DIt lijkt waarschijnlijk, en eerder gesubstantieerd dan verzonnen, wat je ook zelf tussen de regels kan 'aanvoelen' telkens als de strolls in het nieuws komen. Waar rook is, is vuur.

Dit gaat over een team dat meerijdt in dit huidige seizoen, met een controversiele rijder (Stroll) die de motivatie toont van een natte aardappel. Het is duidelijk dat hij slechts rijdt omdat z'n pa een carriere wil forceren/beleven via z'n zoon ("living vicarioulsy through"), en dat hij te tam is om op te biechten dat hij dit eigenlijk niet meer wil. 24 jaar oud en geen ballen om te zeggen dat hij eigenlijk niet goed genoeg is en er uit wil.

Leuk leventje wel, jetset, rondreizen, de bink uithangen overal...

En van zodra Stroll Jr. geen zin meer lijkt te hebben, gooit Stroll Senior ook z'n speeltjes over de haag. Top kerels! Passie voor de sport, yeah right. (y)

Dan is er nog het aspect dat dit hele circus ook een impact heeft op de uiteindelijke positie van het team (ze hadden tweede kunnen zijn), hun budgetten voor volgend jaar, hun evolutie. En dat iemand die wel een racer in hart en nieren is (Alonso) hier ook duidelijk hinder van zal ondervinden.

En ja, paid drivers heb je al sinds het begin van F1. Ego-rijders met te veel geld. Ik vind het persoonlijk een schande voor de sport die we allemaal toch wel kunnen waarderen. Het straalt toch steeds erg negatief af op de sport dat er niet 20x de beste piloot in die enige, gelimiteerde 20 stoeltjes zitten. En ja, een F1 team is meer dan enkel de rijder en een team sport, maar dan nog. Puur voor de ziel van de sport is dit slecht.

In tennis kom je niet in de top 10 als je niet sowieso de beste bent. Punt. Geld en familie zal je daar helemaal niets opleveren.

Van waar ook steeds die obsessie om alles altijd naar andere topics te verwijzen en zo alles te fragmenteren? Het is niet alsof het hier zo hard gaat dat we de grote lijnen van het topic niet meer kunnen volgen, toch? En dan nog is de aangewezen manier via een topic report en niet als niet-mod andere users aanspreken op waar hun post thuis hoort. Wat kan ik me daar aan ergeren soms...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:00

Mef

Had het ergens ook gelezen maar daar was het anders, maar natuurlijk blijven allemaal roddels. Hoe je het draait of keert, de prestaties van stroll zijn te min. Zeker als je vergelijkt met zijn rechtstreekse concurrent Alonso. Ik heb gelezen dat de mede aandeelhouders uit het consortium dat in de tijd Force India overgenomen heeft die prestaties ook te min beginnen vinden en meer/hoger willen mikken maar inzien dat met Stroll Jr aan het stuur van de wagen niet mogelijk is. Daarom zijn ze de druk op Stroll Senior aan het opvoeren, en willen ze hem eventueel uitkopen om ervoor te zorgen dat Lance niet meer in die wagen zit. Heb dit seizoen zelfs (nog meer dan de vorige jaren) de indruk dat Lance het zelf ook niet meer ziet zitten. En misschien dat Lawrence zelf dan maar de handdoek wil gooien voor dat hij zelf buiten gewerkt wordt. Hoe het precies zal gaan weet ik niet, maar ik acht de kans groot dat het game over is voor lance.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10 11:02
StealthyPeanut schreef op woensdag 27 september 2023 @ 05:52:
[...]

Ik begrijp wel wat @Lynx bedoelt; Perez heb ik nog nooit horen zeggen dat hij iets fout heeft gedaan.

We were slow
We have to analyse and understand how this can be
We have to see where we can find time
We had a bad start

Ik heb hem bij RB nog nooit horen zeggen; I fucked up.

Zou best op z'n plek zijn. Andere coureurs zeggen regelmatig dat ze iets fout hebben gedaan of ze niet goed genoeg waren.

Perez legt dat altijd bij het complete team weg. Alsof hij er maar heel weinig aan kan doen.
En ja hoor daar zijn we weer :/ ...

Azië verliep helemaal niet goed voor me. Singapore niet en Suzuka natuurlijk ook niet. Maar ik denk dat we veel hebben geleerd over wat er fout ging in Suzuka. Dus ik verwacht dat ik er dit weekend veel beter voor zal staan", steekt Perez van wal voorafgaand aan het weekend op het International International Circuit.

Waar het dan precies aan schortte tijdens bijvoorbeeld de Grand Prix van Japan? De routinier lijkt te impliceren dat de matige performance niet direct aan hem lag. "Het is vooral de richting die we zijn opgegaan met de afstelling van de auto. Als we er nu op terugkijken, begrijpen we wat er fout ging. En ik hoop echt dat we hier een veel beter weekend kunnen hebben."

https://www.gpblog.com/nl...na-twee-mindere-gp-s.html

Zou hij dit nou echt zelf geloven? :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Mef schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:41:
[...]
Hoe het precies zal gaan weet ik niet, maar ik acht de kans groot dat het game over is voor lance.
Er is op verschillende plaatsen/door verschillende analisten al geopperd dat Lance het prima zou doen in andere race klassen. LPM2, 8/24u Endurance, gt2, … Ook allemaal klassen waar Aston Martin prima heel zichtbaar en succesvol aanwezig zou kunnen zijn. Een goede match dus voor hun road racing divisie.

Alleen, … het is geen F1, en er hangt niet hetzelfde prestige aan wat egomannen als Stroll Sr nodig hebben om zich man te voelen.

Jammer eigenlijk voor Lance. Hij kan best een potje rijden, en zou het erg goed doen in andere klassen wellicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball

[...]

[...]
In de herhaling, 6 keer eerder werd het kampioenschap op de zaterdag beslist wat volgens de NOS nog niet eerder gebeurd is.

Fangio (1955)
Brabham (1959)
Graham Hill (1962)
Piquet (1981)
Keke Rosberg (1982)
Piquet (1983)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:09

Martinspire

Awesomeness

GPFans weer, dus flinke korrel zout is aan te raden. Maar het zou me niet verbazen als ze dit weer via via door hebben gekregen vanuit de bron die ze blijkbaar hebben met Red Bull (want ze zijn vaak net iets eerder dan de telegraaf met nieuws over Verstappen bv). Het is verder ook niet zo onverwacht. Ik denk eerder dat Aston Martin wat wil wijzigen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
Martinspire schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 01:49:
[...]

GPFans weer, dus flinke korrel zout is aan te raden. Maar het zou me niet verbazen als ze dit weer via via door hebben gekregen vanuit de bron die ze blijkbaar hebben met Red Bull (want ze zijn vaak net iets eerder dan de telegraaf met nieuws over Verstappen bv). Het is verder ook niet zo onverwacht. Ik denk eerder dat Aston Martin wat wil wijzigen.
En terecht! Dit kan toch zo niet langer? Alonso rijdt de ballen onder de auto vandaan en zoontje Stroll maakt er een potje van.
Het team had tweede kunnen staan in het klassement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:30
StealthyPeanut schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 22:07:
[...]

En ja hoor daar zijn we weer :/ ...

Azië verliep helemaal niet goed voor me. Singapore niet en Suzuka natuurlijk ook niet. Maar ik denk dat we veel hebben geleerd over wat er fout ging in Suzuka. Dus ik verwacht dat ik er dit weekend veel beter voor zal staan", steekt Perez van wal voorafgaand aan het weekend op het International International Circuit.

Waar het dan precies aan schortte tijdens bijvoorbeeld de Grand Prix van Japan? De routinier lijkt te impliceren dat de matige performance niet direct aan hem lag. "Het is vooral de richting die we zijn opgegaan met de afstelling van de auto. Als we er nu op terugkijken, begrijpen we wat er fout ging. En ik hoop echt dat we hier een veel beter weekend kunnen hebben."

https://www.gpblog.com/nl...na-twee-mindere-gp-s.html

Zou hij dit nou echt zelf geloven? :N
Is wel echt heel knap van die mental coach dat hij in staat is geweest perez zo te mindfullen dat hij zelf geloofd dat het door de afstelling komt dat hij Magnussen van de baan jakkert.

Die coach kan een konijn laten geloven dat het een zee-arend is 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:35
Amos_x schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 22:32:
[...]

Er is op verschillende plaatsen/door verschillende analisten al geopperd dat Lance het prima zou doen in andere race klassen. LPM2, 8/24u Endurance, gt2, … Ook allemaal klassen waar Aston Martin prima heel zichtbaar en succesvol aanwezig zou kunnen zijn. Een goede match dus voor hun road racing divisie.

Alleen, … het is geen F1, en er hangt niet hetzelfde prestige aan wat egomannen als Stroll Sr nodig hebben om zich man te voelen.

Jammer eigenlijk voor Lance. Hij kan best een potje rijden, en zou het erg goed doen in andere klassen wellicht.
Aston Martin heeft eerder deze week bekend gemaakt vanaf 2025 in de Hypercar klasse in het WEC en IMSA te gaan rijden. Ik verwacht gewoon dat dat het nieuwe speeltje voor Lance gaat worden.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:02

[...]

[...]
Zo te zien hebben ze de tekst aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:35

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

TheBrut3 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:28:
[...]

Zo te zien hebben ze de tekst aangepast.
Dan lezen ze mee hier ;)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Chocoball
Williams heeft een kleine overwinning kunnen boeken om de CapEx (capital expenditure) uitgaven te verhogen in de vertaling en samenvatting.
  • Onder het budgetplafond vallen de kosten voor de ontwikkeling en het onderhoud aan de wagens. Kosten voor de infrastructuur (windtunnel, simulator, testbanken, etc.) vallen onder de kostenpost capital expenditure ookwerl CapEx genoemd. Teams mogen sinds de introductie van het financiële regelement in 2021 een bedrag van 36 miljoen dollar investeren over een periode van 4 jaar.
  • Williams moest 10 jaar lang elk dubbeltje omdraaien en heeft nu door haar investeerder Dorilton Captial bijna 140 miljoen dollar om uit te geven maar mag het niet volgens datzelfde financiële regelement.
  • Zodoende kan Williams het gat met de top niet inlopen en daarom dat teambaas Vowles eerder dit jaar vroeg of het CapEx bedrag van 36 miljoen omhoog kon alleen kwam men er toen niet uit omdat alle teams een verhoging wilden.
  • De FIA en Formule 1 zijn tot de conclusie dat alleen het budgetplafond niet voldoende is om het veld dichter bij elkaar te krijgen. De top teams zijn wat betreft hun werktuigen en infrastructuur superieur te noemen. Red Bull gaf in de afgelopen 15 jaar 223 miljoen dollar uit aan haar infrastructuur, Mercedes 190 miljoen terwijl Williams slechts 61 miljoen kon uitgeven. McLaren en Aston Martin konden nog flink investeren voordat de financiële regels van kracht werden. Aston Martin bouwde een compleet nieuwe fabriek, windtunnel en simulator, McLaren kan dit jaar genieten van een nieuwe windtunnel en volgend jaar van een nieuwe simulator. Een investering in een fabrieksgebouw valt nu buiten de CapEx en een windtunnel tot een bedrag van 55 miljoen dollar.
  • Vowles vond dit oneerlijk omdat de uitgaven in een tijd gebeurde dat geld geen rol speelde en nu door de financiële regels het nu niet meer kan uitgeven. Uiteindelijk werd zijn strijd beloond, 10 teams stemden in met de nieuwe voorstellen van de FIA en de Formule 1. Hiervoor moeten wel Appendix 1 en 3 van het financiële regelement herschreven worden.
  • Formule 1 zou Formule 1 niet zijn dat het weer tot een compromis kwam maar alles beter dan niets. Als eerste komt er tot 31 december 2023 een inflatiecorrectie op de huidige CapEx bedrag van 36 miljoen dollar en de CapEx bovengrens stijgt ook nog eens tot 45 miljoen dollar.
  • Vanaf het volgende seizoen is de kapitaalinvestering gekoppeld aan de kampioenschapsresultaten van 2020, 2021 en 2022. Williams, Haas, Sauber (Alfa Romeo) en Alpha Tauri mogen tot 31 december 2024, als de 4 jaar investeringstermijn afloopt, 65 miljoen dollar investeren. Hebben ze al 45 miljoen uitgegeven dan mogen ze nu nog 20 miljoen extra uitgeven.
  • McLaren, Alpine en Aston Martin mogen in plaats van 45 miljoen nu 58 miljoen dollar tot eind 2024 uitgeven. Red Bull, Ferrari en Mercedes mogen ook nog iets meer dan 45 miljoen uitgeven, zij mogen 51 miljoen investeren.De investeringsperiode wordt met een jaar verschoven naar 2025 en alle investeringen in 2021 worden niet meegerekend.
  • Daardoor kan Williams eindelijk investeren in nieuwe software, een nieuwe simulator en nieuwe machines voor farbricage. Ook Audi die pas in 2026 op de grid komt profiteert van deze extra opslag.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/James-Vowles-Williams-F1-2023-169Inline-ed268611-2013445.jpg

https://www.auto-motor-un...iams-capex-investitionen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:06
Leuk, daar had ie het bij F1 Beyond the Grid ook al over. Terecht wel, dat ze dit rechttrekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 26-10 13:56

Laguna

Connaisseur

Ik hoop echt dat deze vorm van track limits op den duur wordt afgeschaft en we gewoon weer teruggaan naar gras, grind of barrier als "natuurlijke" track limit.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:25
Laguna schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:12:
Ik hoop echt dat deze vorm van track limits op den duur wordt afgeschaft en we gewoon weer teruggaan naar gras, grind of barrier als "natuurlijke" track limit.
Dat kan gewoon niet overal. Dus enige optie is die circuits vermijden dan (opzich ook prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Shinji schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:16:
[...]

Dat kan gewoon niet overal. Dus enige optie is die circuits vermijden dan (opzich ook prima).
Waarom zou dat niet kunnen? Heb je een voorbeeld? Kwestie van aanpassingen zoals zo vaak wordt gedaan.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Laguna schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:53:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen? Heb je een voorbeeld? Kwestie van aanpassingen zoals zo vaak wordt gedaan.
Zoals hier, het kan niet omdat het circuit de rest van het jaar voor andere doeleinden gebruikt wordt zoals MotoGP waarin je juist wel uitloop ruimte wil hebben. Grind / gras of muur is daar iets te gevaarlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:17
Shinji schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:59:
[...]

Zoals hier, het kan niet omdat het circuit de rest van het jaar voor andere doeleinden gebruikt wordt zoals MotoGP waarin je juist wel uitloop ruimte wil halen. Grind / gras of muur is daar iets te gevaarlijk.
MotoGP op een stratencircuit :o :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Shinji schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:59:
[...]

Zoals hier, het kan niet omdat het circuit de rest van het jaar voor andere doeleinden gebruikt wordt zoals MotoGP waarin je juist wel uitloop ruimte wil hebben. Grind / gras of muur is daar iets te gevaarlijk.
Oneens, kan hier ook zonder dat het gevaarlijk zou worden voor MotoGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Genoeg grindbak momenten gezien anders vandaag.
En ook dat is best irritant want duurde best lang voordat de auto's dan weg zijn.

Oftewel grind heeft voor en nadelen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20

Edd

Winning Has Always Been in Max Verstappen's DNA

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
DDX schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:52:
En ook dat is best irritant want duurde best lang voordat de auto's dan weg zijn.

Ik snap niet zo goed waarom die lijnen zo strak langs de baan gezet zijn. Als die lijnen (en stuk) achter de kerbs zouden liggen zou het ook prima zijn. Ergens op de kerbs ligt de snelste lijn dus dan loont het niet om er overheen te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-10 14:35
DDX schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:52:

Moet eigenlijk een strook van een halve meter grind komen met daarna asfalt. Worden ze alsnog gestraft als ze van de baan af gaan, maar blijven ze niet gelijk vast zitten.

Mooiste zou zijn dat je daarna een deksel op de grindstroken kan monteren, waardoor dingen als MotoGP wel door kunnen gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door chevsticks op 08-10-2023 11:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shinji
Sethro schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 10:57:
[...]

Ik snap niet zo goed waarom die lijnen zo strak langs de baan gezet zijn. Als die lijnen (en stuk) achter de kerbs zouden liggen zou het ook prima zijn. Ergens op de kerbs ligt de snelste lijn dus dan loont het niet om er overheen te gaan.
Zullen we dan de vangrails op de openbare weg ook binnen de wegmarkering zetten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
[...]

Het loont soms wel om er overheen te gaan. Heel veel soms. Je kan gewoon hogere snelheden aanhouden die de langere afstanden ruimschoots compenseren, waardoor je ook sneller aan het rechte stuk kan, enz. enz.

Ik herinner me ook ergens een moment (2021) waar max buitenom ging bij Lewis, volledig buiten de track en een flink stuk sneller was.

Als je een F1 piloot op die manier helemaal vrij laat, gaat 'ie vaak genoeg voorbij de curbs rijden (als de curbs het toestaan) om er dan achteraf weer op te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Amos_x schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:37:
[...]

Het loont soms wel om er overheen te gaan. Heel veel soms. Je kan gewoon hogere snelheden aanhouden die de langere afstanden ruimschoots compenseren, waardoor je ook sneller aan het rechte stuk kan, enz. enz.

Ik herinner me ook ergens een moment (2021) waar max buitenom ging bij Lewis, volledig buiten de track en een flink stuk sneller was.

Als je een F1 piloot op die manier helemaal vrij laat, gaat 'ie vaak genoeg voorbij de curbs rijden (als de curbs het toestaan) om er dan achteraf weer op te komen.
Dan moeten de curbs gewoon iets hoger worden en/of minder lang gemaakt worden. Het idee is dat je daar niet zonder kleerscheuren overheen kan denderen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
We hebben een winnaar in de biedingenstrijd voor het Formule 1 bandencontract over de periode 2025-2027. De keuze is gevallen op...Pirelli, die al 13 jaar al de bandenpartner van de Formule 1 is. Met Bridgestone was het risico te groot omdat die vanaf nul moesten beginnen.

De bekendmaking zal in de week na de grand prix van Qatar plaatsvinden. Door het hogere bod van Bridgestone moest Pirelli voor dit contract dieper in de buidel tasten en wordt gezegd dat Pirelli 20 miljoen dollar meer moet betalen. Ook zullen de teams straks minder voor de service van Pirelli gaan betalen. Het jaarlijkse bedrag van 1,5 miljoen dollar wordt gehalveerd naar 750.000 dolar. Om dit allemaal te bekostigen stopt Pirelli met het leveren van banden voor het FIA World Rally Championship (WRC) .

Officieel loopt het contract van 2025 tot en met 2027 maar de FIA biedt Pirelli de optie aan om ook in 2028 banden te leveren. De geruchten zijn dat Pirelli na dit contract ermee wil stoppen en het aan Bridgestone laat om het over te nemen.

https://www.auto-motor-un...-2027-option-bridgestone/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:40

alienfruit

the alien you never expected

Wat is het punt van een biedingsstrijd? Als het een probleem is om vanaf nul te beginnen? Rare bedoeling als je het mij vraagt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fauna
Mooi stuk van Will Buxton over Max' 3e wereldtitel. En passant snoert hij meteen de critici die het veiligstellen van het WK in een oliestaat/in een sprintrace maar niks vinden:
...
And while his third world championship was secured in a Qatari Sprint, to say that’s how it was decided would be well wide of the mark.
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:09

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Fauna schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:52:
Mooi stuk van Will Buxton over Max' 3e wereldtitel. En passant snoert hij meteen de critici die het veiligstellen van het WK in een oliestaat/in een sprintrace maar niks vinden:

[...]
Wel jammer dat het achter een betaalmuur zit.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

pjottum schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:00:
[...]

Login wall, geen paywall zo te zien.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fauna
pjottum schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:00:
[...]

Ik kan slecht het hele stuk gaan quoten. Maar een gratis inlog voor formula1.com is nog wel te doen toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:09

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Fauna schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:38:
[...]

Ik kan slecht het hele stuk gaan quoten. Maar een gratis inlog voor formula1.com is nog wel te doen toch?
Sorry, ik herlees mijn post en denk: wat een azijnopmerkinh. Zo bedoelde ik het niet, meer: let op, even inloggen op je F1.com account! 👍

Maar dat schreef ik dus niet. Sorry, @Fauna!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:31
alienfruit schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:07:
Wat is het punt van een biedingsstrijd? Als het een probleem is om vanaf nul te beginnen? Rare bedoeling als je het mij vraagt
Meer dan 22 miljoen dollar over 3 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:40

alienfruit

the alien you never expected

Ja, maar als er eigenlijk maar één partij is? Wat is het nut er van? Behalve meer geld uit Perrelli kloppen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
Voor de Wikipedia lijstjes waar niemand kijkt, Max kan komende race het all time win record in 1 seizoen evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Als ze over de kerbs gaan (deze tenminste) dan gaan de banden kapot. En de lijnen doen niet veel voor de coureurs, die zien ze niet. Daarom waren er nu ook zoveel track infringements.
Je moet gewoon kerbs hebben waar de banden niet van kapot gaan. Het was van te voren bekend dat de kerbs in Qatar slecht voor de banden waren, maar die hadden ze niet vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
[...]

Gisteren viel het me op, in ronde 52 (5:47 in de video), Gasly die buitenom Stroll gaat, buiten de kerbs, en flink sneller is. Moest ook z'n plaats terug geven.

YouTube: Race Highlights | 2023 Qatar Grand Prix

Persoonlijk geen voorstander van een hele circuit rebuild enkel omdat deze genetische top piloten blijkbaar geen track limits kunnen respecteren. Volgens mij is Max er geen enkele keer over gegaan. Dat is het minste wat ik verwacht op dit niveau. Een beetje zoals tennissers die ook 70% van hun serves binnen de lijntjes kloppen.

Een enkele keer hier en daar omdat deze zware boten van auto's even wat grip of downforce verliezen, of op een zanderig stuk van een track komen daar in die zandbak, ok. Maar 4 of 5 keer per race?

En zonder gravel kan het ook prima. Via camera is alles te checken, en ze komen er duidelijk niet meer zo mee weg. Soms zag je in een chase cam iemand z'n vier bandjes over de lijn zetten, en ja hoor, 30 sec later: "under investigation".

Je kan het via mensen checken (wat nu ook gebeurt dacht ik?) en in de toekomst moet het zeker mogelijk zijn om dat via goed opgestelde camera's automatisch te doen. Opnieuw zoals in het tennis, voetbal, of andere sporten waar zoiets kan.

Het hele circus is al groot genoeg (steeds een half dorp bouwen, een aanslag op de omgeving met al die bezoekers), laten we dan ook niet voor 1 dag zo'n circuit herbouwen. En dan wel bandenwarmers verbieden :+ En al zeker niet voor zo'n prestige circuitje als Qatar, omdat ze net als Saudi graag aan sport-washing doen, en de lokale emirs zich ook graag op een F1 koersje laten zien. Gewoon naar toe gaan, obligaat je rondjes draaien, en dan opkrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Stroll geen overdienstelijke plaats, maar zegt in het post-race interview dat 'ie af en toe eens flauw viel in de wagen... :+ :z

YouTube: Drivers React After The Race | 2023 Qatar Grand Prix

De rest zag er ook uit alsof ze uit een worstelwedstrijd kwamen, de ene al wat belabberder dan de ander. Maar Alonso, die ongeveer 20 jaar ouder is dan Stroll, kon prima z'n rondjes draaien.

Als je als 24 jarige dit niet aan kan (de rest kan het wel), waar ben je dan mee bezig.

Mijn wensen voor volgend jaar, Sargeant er uit (kan het jaar er na als Amerikaan mooi aansluiten bij Andretti), Stroll weg. Perez eventueel ook, afhankelijk van wat hij dit jaar nog laat zien. Het ding is wel dat er bij RB niemand anders in die stoel kan zitten. Ondankbare job.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Amos_x schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:41:
Dat is het minste wat ik verwacht op dit niveau. Een beetje zoals tennissers die ook 70% van hun serves binnen de lijntjes kloppen.

Een enkele keer hier en daar omdat deze zware boten van auto's even wat grip of downforce verliezen, of op een zanderig stuk van een track komen daar in die zandbak, ok. Maar 4 of 5 keer per race?
Dus je geeft tennis met 70% als voorbeeld, terwijl F1 coureurs maar een paar keer in 912 bochten buiten de lijntjes kleuren. Lijkt mij dat zelfs Perez en Gasly een hoger percentage hebben dan 70%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Piastri 83 punten, in z'n rookie jaar. Veelbelovend. Die zien we later op de hoogste treden, als McLaren dit kan volhouden en jaar na jaar een sterke wagen kan neerzetten. Ofwel een wagen die langszij kan komen bij RedBull, ofwel een jaar waarin RedBull wat dingen laat liggen (weinig waarschijnlijk)

Hamilton doet hier een slechte zaak. Met hoe slecht Perez presteert had 'ie hier nr. 2 in het WDC kunnen pakken. Dit zou voor RB een zeer slechte zaak zijn, een blamage. Beste auto op de grid, beste team op de grid, WDC, en een tweede rijder op de 3de plaats? Het is nog lang niet zover, maar ik acht het mogelijk met de races die nog te gaan zijn, en de vorm van Mercedes op dit moment.

Ook een slechte zaak voor Sainz, jammer, maar dat is autosport. Alles moet meezitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
TheBrut3 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:53:
[...]

Dus je geeft tennis met 70% als voorbeeld, terwijl F1 coureurs maar een paar keer in 912 bochten buiten de lijntjes kleuren. Lijkt mij dat zelfs Perez en Gasly een hoger percentage hebben dan 70%.
Klopt, maar andere sport, en dus andere cijfers. Ik heb nog geen tennisser gezien die 100% binnen slaat op 1st serve. Maar Max slaagt er wel in 0 track limit violations te hebben.

Dus waar kan je naar streven in F1? 0. In tennis gelden andere cijfers voor top prestaties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBrut3
Amos_x schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:55:
Klopt, maar andere sport, en dus andere cijfers. Ik heb nog geen tennisser gezien die 100% binnen slaat op 1st serve. Maar Max slaagt er wel in 0 track limit violations te hebben.

Dus waar kan je naar streven in F1? 0. In tennis gelden andere cijfers voor top prestaties
Ook tennissers kunnen (nagenoeg) 100% halen, dan moeten ze alleen minder hard slaan. Precies hetzelfde als F1. Max hoeft niet zo hard te pushen, dus kan 100% halen. Andere coureurs moeten te hard pushen voor hun kunnen en maken dus fouten, maar blijven alsnog dik boven de 70%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
TheBrut3 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:59:
[...]

Ook tennissers kunnen (nagenoeg) 100% halen, dan moeten ze alleen minder hard slaan. Precies hetzelfde als F1. Max hoeft niet zo hard te pushen, dus kan 100% halen. Andere coureurs moeten te hard pushen voor hun kunnen en maken dus fouten, maar blijven alsnog dik boven de 70%.
Laten we het er op houden dat het een slechte metafoor/vergelijking was van mezelf :X . Altijd een probleem bij het er bij halen van totaal andere sporten.

Nu goed, men kan streven naar 0, en voor er een penalty komt mag je er al drie keer over dacht ik? Dus ik vind het al bij al nog redelijk, je wordt ook niet meteen voor een onschuldig foutje afgestraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fauna
Amos_x schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:46:
Stroll geen overdienstelijke plaats, maar zegt in het post-race interview dat 'ie af en toe eens flauw viel in de wagen... :+ :z

YouTube: Drivers React After The Race | 2023 Qatar Grand Prix
:o

Dit kan toch niet mensen? Ik heb Stroll niet zo hoog zitten verder, maar dat hij schouderophalend reageert op het feit dat hij af en toe flauw viel in de auto?! WTF. Hij reageert als een tiener die net betrapt is op het vasthouden van een mobiel achter het stuur: 'So what?' Echt geen woorden voor.

Één tiende van een seconde je aandacht er niet bij hebben kan betekenen dat je hem in de muur kwakt (ok misschien niet op dit circuit), een ander aanrijdt of erger. Ik vind dat een coureur zijn verantwoordelijkheid daarin moet nemen en meteen zijn auto in de pits moet zetten. De enige die dat deed was Sargeant, maar als ik het zo hoor/lees hadden het er toch minimaal wel 2 anderen ook moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Fauna schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:19:
[...]

:o

Dit kan toch niet mensen? Ik heb Stroll niet zo hoog zitten verder, maar dat hij schouderophalend reageert op het feit dat hij af en toe flauw viel in de auto?! WTF. Hij reageert als een tiener die net betrapt is op het vasthouden van een mobiel achter het stuur: 'So what?' Echt geen woorden voor.

Één tiende van een seconde je aandacht er niet bij hebben kan betekenen dat je hem in de muur kwakt (ok misschien niet op dit circuit), een ander aanrijdt of erger. Ik vind dat een coureur zijn verantwoordelijkheid daarin moet nemen en meteen zijn auto in de pits moet zetten. De enige die dat deed was Sargeant, maar als ik het zo hoor/lees hadden het er toch minimaal wel 2 anderen ook moeten doen.
Ik vermoed een drama queen momentje. Een soort 'boutade' of overdrijving om een punt te maken. Kan inderdaad bijna niet anders. Zoals Jan Modaal ook z'n bungie jump of duikavonturen flink aandikt.

Erger is dat Alonso blijkbaar fitter is en weinig last had verder (behalve een hete cockpit en een onderstuur/slip momentje/wijd gaan bij een bepaalde bocht)

[ Voor 7% gewijzigd door Amos_x op 09-10-2023 09:28 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10 06:38

Tripl3 D

Brother in Arms

Nieuwe tussenstand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvSAkQ2SOleivLwcgiKw6lSWBSY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/30T8GrIAmzVgIAZzNYb717gF.jpg?f=user_large

Aston Martin is er al bijna aan, Ferrari en Mercedes zijn zeker nog niet veilig voor het 'ontketende' McLaren.
Daarnaast Russell definitief voorbijgestreefd, Leclerc en Sainz zijn waarschijnlijk de volgende 'slachtoffers' van de opmars van Norris. Op deze manier moeten Alonso en Hamilton zich misschien zelfs nog zorgen gaan maken.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Tripl3 D schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:41:
Nieuwe tussenstand:

[Afbeelding]

Aston Martin is er al bijna aan, Ferrari en Mercedes zijn zeker nog niet veilig voor het 'ontketende' McLaren.
Daarnaast Russell definitief voorbijgestreefd, Leclerc en Sainz zijn waarschijnlijk de volgende 'slachtoffers' van de opmars van Norris. Op deze manier moeten Alonso en Hamilton zich misschien zelfs nog zorgen gaan maken.
Zeer bijzonder die curve van McLaren. Halfweg het jaar een beetje "oei, is het al tijd voor school? Snel op de fiets dan!"

Bijzonder triest de curve van AM. Daar kan je niets anders over zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:08
Feit dat Stroll dichter bij Alonso zit dan Perez bij Verstappen moet toch inmiddels wel wat mensen bij RB aan het denken gaan zetten.
Waar ik ze bij de Vries overdreven hard vond, vind ik ze bij Perez opvallend mild.
Gister toch ook weer gigantisch lopen blunderen met 2 straffen.

[ Voor 20% gewijzigd door JEightyFive op 09-10-2023 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
JEightyFive schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:52:
[...]

Feit dat Stroll dichter bij Alonso zit dan Perez bij Verstappen moet toch inmiddels wel wat mensen bij RB aan het denken gaan zetten.
Waar ik ze bij de Vries overdreven hard vond, vind ik ze bij Perez opvallend mild.
Gister toch ook weer gigantisch lopen blunderen met 2 straffen.
Stroll zit dichte bij Alonso omdat Alonso een wagen heeft die hier niet zoveel punten kan scoren als Verstappen. Stroll is, naar de lijn gekeken, al klinisch dood verklaard met zo'n flatline.

Maar Perez lijkt nu ook te flatlinen :+

Verschil tussen De Vries en Perez is denk ik, dat Perez heeft laten zien het wél te kunnen, maar dat het hem nu niet lukt. De Vries heeft het nooit laten zien bij AlphaTauri.... Geen moment :+

[ Voor 0% gewijzigd door Waah op 09-10-2023 10:30 . Reden: Damn you Apple autocorrect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Waah schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:57:
[...]

Stroll zit dichte bij Alonso omdat Alonso een wagen heeft die hier niet zoveel punten kan scoren als Verstappen. Stroll is, naar de lijn gekeken, al klinisch dood verklaard met zo'n flatline.
Bedoel je 'niet'? Anders begrijp ik de zin niet :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Amos_x schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:23:
[...]

Bedoel je 'niet'? Anders begrijp ik de zin niet :$
Zin gefixt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, je moet relatief kijken. Alonso heeft 4x zoveel punten als Stroll, Max heeft 2x zoveel punten als Perez. Perez zou ook maar 50% meer punten kunnen scoren, er van uitgaande dat Max alles wint.

Pagina: 1 ... 64 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics