Ik vind 6 en 7 wel gaaf.Illegal_Alien schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:57:
Kies welk kleurtje de Bulls moeten hebben in Vegas:
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik stem voor 6
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik vind 6 en 7 wel gaaf.Illegal_Alien schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:57:
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
BelachelijkChocoball schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:49:
Daar het race topic al gesloten is.
[Afbeelding]
Komt dat plaatje echt van RB af? Mijn eerste gedachte bij zoiets is altijd dat iemand wat in elkaar heeft lopen draaien.Amos_x schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:44:
[...]
En dan gaat z'n eigen werkgever de meme nog wat aanwakkeren voor de clicks en online clout, zodat er volgende keer weer belegen vragen over kunnen komen.
Signatures zijn voor boomers.
Ik heb even gemist, wie of wat is er waar gezegd?Chocoball schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:49:
Daar het race topic al gesloten is.
[Afbeelding]
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Ja ik snap de grap wel... 3 keer is grappig, nu is het gewoon cringe. Ik ben niet zuur, maar van zodra cringe youtubers en memers er mee aan de slag gaan, is het voor mij lame. En voor Max duidelijk ook.Maasluip schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:50:
[...]
Komt dat plaatje echt van RB af? Mijn eerste gedachte bij zoiets is altijd dat iemand wat in elkaar heeft lopen draaien.
Maar verder is het toch gewoon grappig. Kom op, niet zo zuur man.De grap is dat Max altijd in de cooldownroom zit.
Het is een meme, dus blijf kalmAmos_x schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:55:
[...]
Maar goed, als het niet van Red Bull zelf af komt (heb het niet geverifieerd) dan heb ik niets gezegd...
Cafeïnevrije koffie dan maar 👍😉
Testing, one, two ...
Het zou me niet verbazen als Max er in Qatar op in zal spelen als hij op het podium komt.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
In de cooldown room. Max grapte dat hij niet eens van podcasts houdt nadat ik geloof Norris er iets over zei.Mr Pingu schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:52:
[...]
Ik heb even gemist, wie of wat is er waar gezegd?
Nee de pagina's waar het op staat zijn er nu afgeknipt, maar het is geen officieel statement vanuit Red Bull. Wel fotosoep.Maasluip schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:50:
[...]
Komt dat plaatje echt van RB af? Mijn eerste gedachte bij zoiets is altijd dat iemand wat in elkaar heeft lopen draaien.
Maar verder is het toch gewoon grappig. Kom op, niet zo zuur man.De grap is dat Max altijd in de cooldownroom zit.
Oh oh Mr. B, oh oh!
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Vooral dat eerste; Alpha Tauri krijgt volgend jaar Boss als titelsponsor (volgens mij niet of het hele team verkocht is), past Riciardo wel beter bij het "image" van Boss, dan wel de doelgroep. In dat opzicht Lawson misschien nog een beetje teveel "babyface". Tsunoda past dan ook niet in dat plaatje, maar dat is natuurlijk door Honda opgelegd. Commercial reasoning wins again...NeverSettle schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:08:
[...]
Marketing waarde? Daarnaast hebben ze bij AlphaTauri een coureur nodig die veel ervaring heeft, zeker voor de nieuwe auto die veel onderdelen bevat van Red Bull.
[ Voor 11% gewijzigd door Lynx op 28-09-2023 14:42 ]
Als wij Tsunoda beoordelen over zijn eerste seizoen vergeleken met andere coureurs die hebben gefaald bij AT or STR destijds dan kun je niet anders zeggen dan dat ze hem hebben gehouden vanwege Honda. Tuurlijk, geen slechte coureur, maar het kan beter.Lynx schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:39:
Toch jammer dat iedereen Tsunoda direct koppelt aan de Honda sponsoring ipv zijn kwaliteiten. Hij is dan ook geen maal zijn wagen echt ontstegen en qua resultaten hoogstens uitwisselbaar met Ricciardo en Lawson. Vanuit HB/Adidas snap ik wel dat ze liever Ricci hebben. Charismatisch uithangbord die geen marketing evenement schuwt. Als Honda er niet was geweest had Liam wel de stoel van Tsunoda gekregen.
Maar ja dan ga ik mezelf weer herhalen, eigenlijk horen er veel meer stoeltjes beschikbaar te zijn en dan was bovenstaand nooit een bottleneck. Stroll, sargeant, Bottas, Zhou, Magnussen hebben allen hun tijd gehad. En je zou evengoed kunnen beargumenteren dat Hulk en Perez ook mogen wieberen.
Drugovich, pourchair, Lawson, vesti…zijn genoeg interessante alternatieven.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
HIj is zooooo ontzettend gaaf!matthijst schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:34:
Nog f1 fans hier die iets met 1:2 helmpjes doen?
Zelf pas net ontdekt, een 2021, 2022, 2023 seizoenshelm gekocht (zo kan ik 't bij alle jaren dat Max kampioen werd houden). Vandaag de eerste body gecustomized:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Gezien de gigantische spelfout komt het echt niet van Red Bull af.Maasluip schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:50:
[...]
Vaak bu'j te bang!
Ik kijk er dan wellicht overheen, maar ik zie hem niet. En iedereen kan een spelfout maken, ook in een persverklaring.-tom-562 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:09:
[...]
Gezien de gigantische spelfout komt het echt niet van Red Bull af.
[ Voor 6% gewijzigd door Shinji op 28-09-2023 18:28 ]
Ik wilde 'm net plaatsen...Shinji schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:27:
[...]
Ik kijk er dan wellicht overheen, maar ik zie hem niet. En iedereen kan een spelfout maken, ook in een persverklaring.
Edit: en 10 seconden later zie je hem.
Ligt het aan mij of kun je daar niet meer bij komen op de website? Ben ingelogd maar zie hem nergens staan en de link gaat ook niet erheenIllegal_Alien schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:57:
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Het staat in The Paddock op de site van RB, mocht je al eerder gestemd hebben, dan staat dit onderaan, bij Activities die je al hebt gedaan. Misschien werkt de link daarom niet?Martinspire schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:25:
[...]
Ligt het aan mij of kun je daar niet meer bij komen op de website? Ben ingelogd maar zie hem nergens staan en de link gaat ook niet erheen
Dus de viaplaykijkers kunnen nu eindelijk af van het waardeloze amateuristische eh, ik bedoel minder kwalitatief commentaar van Nederlandse bodem?sjaool schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:55:
Strategische samenwerking Viaplay Group en Formule 1 in Nederland
Dit klinkt als een noodgreep.
Ik heb net een account aangemaakt en hier werkt de link op de homepage ook niet meer. In The paddock kun je alleen nog de foto's zien.Martinspire schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:25:
[...]
Ligt het aan mij of kun je daar niet meer bij komen op de website? Ben ingelogd maar zie hem nergens staan en de link gaat ook niet erheen
Paar keer meer betalen voor Viaplay en dan f1tv kijkenmurphydrz schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:18:
[...]
Dus de viaplaykijkers kunnen nu eindelijk af van het waardeloze amateuristische eh, ik bedoel minder kwalitatief commentaar van Nederlandse bodem?
Fan-Tas-Tisch!!!!
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat was toen het onder Ziggo zat ook het geval, dat je op een gegeven moment (voor 1 of 2 jaar of zo in totaal) met een gekoppeld Ziggo Go account F1TV Pro kon kijken?murphydrz schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:18:
Dus de viaplaykijkers kunnen nu eindelijk af van het waardeloze amateuristische eh, ik bedoel minder kwalitatief commentaar van Nederlandse bodem?
Fan-Tas-Tisch!!!!
Het is natuurlijk een optie, geen verplichting. NL commentaar was natuurlijk ook al beschikbaar via F1TV Pro. Het is gewoon een gratis extra optie. Als Viaplay het niet doet, kun je dus vanaf volgend jaar terugvallen op F1TV Pro. En zoals ik hierboven schreef, bij Ziggo kwam dit op een gegeven moment ook, dus heel raar is dit niet, imo.YakuzA schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:44:
Paar keer meer betalen voor Viaplay en dan f1tv kijken
Is idd wel nuttig voor de fans die genieten van de rest van het Viaplay aanbod
[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 29-09-2023 09:57 ]
Klinkt als dat ze de viaplay kijkers al vast naar F1TV willen lokken voor 2025. Vergelijkbaar toen het Ziggo contract afliep....sjaool schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:55:
Everything is better with Bluetooth
Om daar een jaar voor uit te trekken lijkt mij althans wat veel.jeanj schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:59:
Klinkt als dat ze de viaplay kijkers al vast naar F1TV willen lokken voor 2025. Vergelijkbaar toen het Ziggo contract afliep....
Ja daar staat ie dus niet. Op de homepagina van paddock staat ie inmiddels rechtsboven ook, maar als ik klik gaat ie naar activities tabje en dan is daar dus gewoon niks meer wat erop lijkt (Code redeem, FAQ, stel je vraag ding). Maar ik begrijp dus dat ik de enige ben?Toke_gt schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 07:54:
[...]
Het staat in The Paddock op de site van RB, mocht je al eerder gestemd hebben, dan staat dit onderaan, bij Activities die je al hebt gedaan. Misschien werkt de link daarom niet?
Hier wordt ik blij van: " F1 TV Pro blijft in Nederland ook als stand-alone product beschikbaar. "sjaool schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:55:
Hopelijk blijft dat ook na 2024 zo !RogerSch schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:17:
[...]
Hier wordt ik blij van: " F1 TV Pro blijft in Nederland ook als stand-alone product beschikbaar. "
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Hoort misschien meer onder Randzaken, maar als je bij activities kijkt, zie je onderaan de pagina je history met activiteiten waarin je je stem hebt uitgebracht. Die kun je vervolgens niet aanklikken, maar daar zie ik ‘m terug.Martinspire schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:15:
[...]
Ja daar staat ie dus niet. Op de homepagina van paddock staat ie inmiddels rechtsboven ook, maar als ik klik gaat ie naar activities tabje en dan is daar dus gewoon niks meer wat erop lijkt (Code redeem, FAQ, stel je vraag ding). Maar ik begrijp dus dat ik de enige ben?
Precies dat. Het gerucht ging al dat bij een eventuele terugkeer van F1 naar Ziggo, er bedongen zou kunnen worden dat F1TV niet meer in Nederland af te sluiten is. Volgens mij is er in Engeland eenzelfde constructie afgesproken. We gaan het zien.
Bij Ziggo kregen wij F1TV Pro er ook gratis bij. Maar als je een lopend abonnement hebt bij F1TV Pro dan zullen ze dat niet snel opzeggen.Skarloc schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:05:
[...]
Precies dat. Het gerucht ging al dat bij een eventuele terugkeer van F1 naar Ziggo, er bedongen zou kunnen worden dat F1TV niet meer in Nederland af te sluiten is. Volgens mij is er in Engeland eenzelfde constructie afgesproken. We gaan het zien.
"When you grow up your heart dies"

En Kevin Magnussen kan het al 27 jaar staande record van Martin Brundle evenaren: 158 grand prix deelnames zonder aan de leiding te hebben gelegen.Chocoball schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:24:
Wat F1 Wikipedia statistiekjes voor de zondag dan maar?[Afbeelding]
- Verstappen kan in Qatar al op zaterdag kampioen worden aangezien Qatar ook een sprint race kent. Op zaterdag wereldkampioen worden is al 6 keer eerder gebeurd in Fomule 1, dat kwam omdat sommige races op zaterdag werden verreden. Schoonvader Piquet is het al 3 keer eerder gelukt om al zijn wereldtitels op de zaterdag binnen te halen, in 1981 (Las Vegas zaterdag race), in 1983 (Kyalami) en in 1987 (Suzuka).
- In Qatar zijn 34 punten te behalen en daarvan heeft Perez er 32 nodig wil Perez het wereldtitelfeestje van Verstappen uitstellen. Hij moet dan wel zijn achterstand op Verstappen terugbrengen tot 145 punten.
- Verstappen heeft momenteel het record met 177 punten voorsprong in het kampioenschap. Het oude record stond op naam van Vettel die het seizoen 2013 afsloot met 155 punten voorsprong.
- Verstappen heeft dit seizoen al 13 keer een race gewonnen. Het huidige record van meeste raceoverwinningen in een seizoen staat op naam van diezelfde Verstappen met 15 overwinningen in 2022.
- Verstappen won in Suzuka met 19,3 seconden voorsprong. 2 maal eerder was de voorsprong in Suzuka groter, 2022 - Verstappen (27,0 seconden), 2012 - Vettel (20,6 seconden).
- Dit seizoen heett Verstappen 712 ronden aan kop gereden. Het oude record staat nog op naam van Vettel met 739 ronden in 2011. Het record kan in Qatar al verbroken worden.
- Een ander nieuw record voor Verstappen is dat hij 13 pole positions op rij heeft weten te verzilveren in een raceoverwinning.
- Red Bull Racing heeft haar 6e constructeurstitel te pakken en vindt het team aansluiting bij Lotus (7), Mercedes (8 ), McLaren (8 ) en Williams (9). Alleen Ferrari (16) is nog ver verwijderd.
- De constructeursstitel 6 races voor het einde van het seizoen behalen is dan wel weer een nieuw record.
- Norris heeft nu 10 podiumplekken behaald zonder overwinning, het record met 13 podiumplekken zonder overwinning staat nog op naam van Nick Heidfeld. Wel heeft Norris nu de meeste punten (543) zonder een overwinning op zijn naam staan en heeft daarmee Hülkenberg (530) afgelost die nu 2e is. Op plek drie staat nog Grosjean (391).
- McLaren heeft in Suzuka 33 punten gescoord en daarmee meer dan de 23 punten in de afgelopen 10 jaar.
- Denk niet dat Toto dit relevant genoeg vindt maar toch, Hamilton (18.643) heeft Räikönnen (18.621) ingehaald met het meeste aantal gereden raceronden. Op nummer 1 staat Alonso met 20.115 raceronden.
- Leclerc heeft ook een klein feestje te vieren, hij is de 14e coureur in de F1 historie die door de 1.000 punten grens is gegaan.
- Alonso is dit seizoen nog steeds de enige die steeds Q3 in de kwalificatie heeft weten te behalen.
- Met de vroegtijdige utival van Perez hebben alle teams dit seizoen een uitvalbeurt gehad. Officieel wordt de uitvalbeurt en terug in de race komen van Perez gezien als een pitstop met een tijd van 41:25,913 minuten.
https://www.auto-motor-un...n-titel-gp-katar-samstag/
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Ik dacht, hij heeft toch wel een rondje aan de leiding gelegen na zijn pole in Brazilië vorig jaar. Maar toen waren de regels natuurlijk nog anders en heeft hij alleen twee rondjes aan de leiding gelegen in de sprint en gold de pole natuurlijk niet voor de race zelf.Killjoy schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:45:
[...]
En Kevin Magnussen kan het al 27 jaar staande record van Martin Brundle evenaren: 158 grand prix deelnames zonder aan de leiding te hebben gelegen.
Dat moet wel lukken met die Haas
Hmm, had niet het idee dat Verstappen in 2022 zoveel overwinningen had.Chocoball schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:24:
Wat F1 Wikipedia statistiekjes voor de zondag dan maar?[Afbeelding]
- Verstappen kan in Qatar al op zaterdag kampioen worden aangezien Qatar ook een sprint race kent. Op zaterdag wereldkampioen worden is al 6 keer eerder gebeurd in Fomule 1, dat kwam omdat sommige races op zaterdag werden verreden. Schoonvader Piquet is het al 3 keer eerder gelukt om al zijn wereldtitels op de zaterdag binnen te halen, in 1981 (Las Vegas zaterdag race), in 1983 (Kyalami) en in 1987 (Suzuka).
- In Qatar zijn 34 punten te behalen en daarvan heeft Perez er 32 nodig wil Perez het wereldtitelfeestje van Verstappen uitstellen. Hij moet dan wel zijn achterstand op Verstappen terugbrengen tot 145 punten.
- Verstappen heeft momenteel het record met 177 punten voorsprong in het kampioenschap. Het oude record stond op naam van Vettel die het seizoen 2013 afsloot met 155 punten voorsprong.
- Verstappen heeft dit seizoen al 13 keer een race gewonnen. Het huidige record van meeste raceoverwinningen in een seizoen staat op naam van diezelfde Verstappen met 15 overwinningen in 2022.
- Verstappen won in Suzuka met 19,3 seconden voorsprong. 2 maal eerder was de voorsprong in Suzuka groter, 2022 - Verstappen (27,0 seconden), 2012 - Vettel (20,6 seconden).
- Dit seizoen heett Verstappen 712 ronden aan kop gereden. Het oude record staat nog op naam van Vettel met 739 ronden in 2011. Het record kan in Qatar al verbroken worden.
- Een ander nieuw record voor Verstappen is dat hij 13 pole positions op rij heeft weten te verzilveren in een raceoverwinning.
- Red Bull Racing heeft haar 6e constructeurstitel te pakken en vindt het team aansluiting bij Lotus (7), Mercedes (8 ), McLaren (8 ) en Williams (9). Alleen Ferrari (16) is nog ver verwijderd.
- De constructeursstitel 6 races voor het einde van het seizoen behalen is dan wel weer een nieuw record.
- Norris heeft nu 10 podiumplekken behaald zonder overwinning, het record met 13 podiumplekken zonder overwinning staat nog op naam van Nick Heidfeld. Wel heeft Norris nu de meeste punten (543) zonder een overwinning op zijn naam staan en heeft daarmee Hülkenberg (530) afgelost die nu 2e is. Op plek drie staat nog Grosjean (391).
- McLaren heeft in Suzuka 33 punten gescoord en daarmee meer dan de 23 punten in de afgelopen 10 jaar.
- Denk niet dat Toto dit relevant genoeg vindt maar toch, Hamilton (18.643) heeft Räikönnen (18.621) ingehaald met het meeste aantal gereden raceronden. Op nummer 1 staat Alonso met 20.115 raceronden.
- Leclerc heeft ook een klein feestje te vieren, hij is de 14e coureur in de F1 historie die door de 1.000 punten grens is gegaan.
- Alonso is dit seizoen nog steeds de enige die steeds Q3 in de kwalificatie heeft weten te behalen.
- Met de vroegtijdige utival van Perez hebben alle teams dit seizoen een uitvalbeurt gehad. Officieel wordt de uitvalbeurt en terug in de race komen van Perez gezien als een pitstop met een tijd van 41:25,913 minuten.
https://www.auto-motor-un...n-titel-gp-katar-samstag/
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Het is ook terug te vinden op Wikipedia zag ik Wikipedia: List of Formula One driver recordsArcticWolf schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:30:
[...]
Hmm, had niet het idee dat Verstappen in 2022 zoveel overwinningen had.15 is ook echt wel absurd.
HahaChocoball schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:46:
[...]
Het is ook terug te vinden op Wikipedia zag ik Wikipedia: List of Formula One driver records
Met een beetje geluk staat hij straks 1e, 2e en gedeeld 3e in dat lijstje, niet dat het verder relevant is
[ Voor 41% gewijzigd door Lynx op 01-10-2023 21:32 ]
Nog altijd een snellere stop dan Bottas met Mercedes in Monaco 2021, dat was alleen maar het loskrijgen van een wiel dat dagen duurdeChocoball schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:24:
• Met de vroegtijdige utival van Perez hebben alle teams dit seizoen een uitvalbeurt gehad. Officieel wordt de uitvalbeurt en terug in de race komen van Perez gezien als een pitstop met een tijd van 41:25,913 minuten.
Valt me nog mee, dat de meeste teams een +-60/40 verhouding halen, maar ook wel geinig om te zien dat Ferrari en Alpine allebei rond de 50/50 zitten. Laat ook wel goed zien hoe pijnlijk slecht het gaat met Stroll en Sargeant, die percentages zijn niet echt om over naar huis te schrijven.
Laatst vond ik Stroll ook compleet ongeïnspireerd overkomen in het interview. Het blijft een bijzonder figuur, maar ik kreeg echt het idee dat hij het wel een beetje had gehad met F1.Transportman schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:32:
[...]
Valt me nog mee, dat de meeste teams een +-60/40 verhouding halen, maar ook wel geinig om te zien dat Ferrari en Alpine allebei rond de 50/50 zitten. Laat ook wel goed zien hoe pijnlijk slecht het gaat met Stroll en Sargeant, die percentages zijn niet echt om over naar huis te schrijven.
Van Sargeant is dan nog minder te zeggen (in ieder geval op basis hiervan) want met de Williams in de punten rijden is ondanks dat ze langzaam wat beter worden gewoon een hele prestatie. Dat Albon dat af en toe lukt en Sargeant niet zegt minder dan dat zo'n verschil bij een team dat makkelijker de punten in rijdt zou zeggen (of dus zegt bij AM).Transportman schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:32:
[...]
Nog altijd een snellere stop dan Bottas met Mercedes in Monaco 2021, dat was alleen maar het loskrijgen van een wiel dat dagen duurde
Maar het zegt ook wel wat over betrouwbaarheid en hoe weinig crashes we eigenlijk hebben dit seizoen, we zijn op 2/3e en nu pas heeft ieder team een keer een uitvalbeurt gehad.
[...]
Gamertag: FinrazielNL
Blijf het toch jammer vinden dat ze Lawson niet permanent in dat stoeltje zetten. Geen ervaring in de F1 en dan zo goed mee doen is best een prestatie. Nou snap ik het vanuit RBR racing overigens wel. Ricciardo in dat stoeltje en Lawson als reserve zodat ze Ricciardo achter de hand hebben om Perez te vervangen en Lawson een permanent zitje kan krijgen in de AT. Al ben ik ergens ook wel benieuwd hoe Tsunoda het zou doen naast Max, maar da's waarschijnlijk nog teveel een Mitsubishi Zero ongeleid projectiel
Sargeant maakt het zichzelf lastig omdat hij steeds schade rijdt is het team genoodzaakt nieuwe en oudere specificatie onderdelen door elkaar te gebruiken, wat weer van invloed kan zijn op het rijgedrag. Williams wil op dit moment liever geen geld besteden aan het maken van nieuwe onderdelen omdat ze die extern moeten laten maken, daardoor duurder, lange wachttijden en dan nog vervoerskosten uitgeven.Finraziel schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:59:
[...]
Van Sargeant is dan nog minder te zeggen (in ieder geval op basis hiervan) want met de Williams in de punten rijden is ondanks dat ze langzaam wat beter worden gewoon een hele prestatie. Dat Albon dat af en toe lukt en Sargeant niet zegt minder dan dat zo'n verschil bij een team dat makkelijker de punten in rijdt zou zeggen (of dus zegt bij AM).
Zeker, met de Williams af en toe punten halen is knap, maar het is niet alsof Albon die 21 punten gehaald heeft met 21x 10e worden, er zaten ook 7e en 8e plaatsen bij, en bij de andere teams met minder punten heeft de nr2 ook nog wel een paar punten gepakt, dus in die zin zegt het wel wat over de prestaties (of het gebrek daarvan) van Sargeant.Finraziel schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:59:
[...]
Van Sargeant is dan nog minder te zeggen (in ieder geval op basis hiervan) want met de Williams in de punten rijden is ondanks dat ze langzaam wat beter worden gewoon een hele prestatie. Dat Albon dat af en toe lukt en Sargeant niet zegt minder dan dat zo'n verschil bij een team dat makkelijker de punten in rijdt zou zeggen (of dus zegt bij AM).
Ik denk eigenlijk dat Williams de keuze al gemaakt heeft en dat Sargeant exit is na dit seizoen en dat ze dit nog niet publiek maken om Sargeant niet compleet de put in te werken en daardoor nog wat extra auto's af schrijft in ongelukken. Zelfs sponsortechnisch is hij denk ik niet interessant, sponsoren willen wel in beeld komen op een positieve manier, een Albon die dan P7-10 rijdt is dan al veel beter omdat die happy in beeld komt met logo's, dan een Sargeant die weer eens achteraan heeft rond gereden of een auto heeft afgeschreven. Dan komt als sponsor jouw logo's ook in beeld, maar dan niet met een positieve vibe.Chocoball schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 22:40:
Williams (Vowles) geeft Sargeant nog tot en met de race in Abu Dhabi en daarna wordt bepaalt of hij voor volgend seizoen behouden blijft. Redenen om het aan te houden zijn meer commercieel omdat hij een Amerikaanse coureur in F1 is en de sponsoring ook (eigenaar Dorilton en sommige sponsoren zijn Amerikaans).
Dat zijn de verhalen die de pers opvangt. Sargeant moet zijn doelen halen en een beslissing valt pas na Abu Dhabi. Van mogelijke kandidaten zoals Drugovich wordt gezegd dat die te weinig sponsorgelden meeneemt en Schumacher maakte al geen kans.Transportman schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 23:16:
[...]
Ik denk eigenlijk dat Williams de keuze al gemaakt heeft en dat Sargeant exit is na dit seizoen en dat ze dit nog niet publiek maken om Sargeant niet compleet de put in te werken en daardoor nog wat extra auto's af schrijft in ongelukken. Zelfs sponsortechnisch is hij denk ik niet interessant, sponsoren willen wel in beeld komen op een positieve manier, een Albon die dan P7-10 rijdt is dan al veel beter omdat die happy in beeld komt met logo's, dan een Sargeant die weer eens achteraan heeft rond gereden of een auto heeft afgeschreven. Dan komt als sponsor jouw logo's ook in beeld, maar dan niet met een positieve vibe.
Maar eind van het seizoen gaan we het zien, misschien zit ik er wel compleet naast.
Ja, Max is vrijwel altijd direct snel. Hij is niet altijd 1 seconde sneller maar hij zit praktisch altijd bij de top qua tijd. Het is wel zo dat het team nu in de vrije trainingen vaak meer bezig is met de race op zondag dan dat ze voor de snelste tijd gaan. Ze weten namelijk dat Max altijd snel is, zolang de afstelling van de wagen maar goed is.Lynx schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:27:
Was net wat artikelen aan het lezen en vroeg me iets af. Mogelijk weet iemand hier het antwoord (aangezien ik echt pas sinds ‘21 alles kijk van een weekend). Als Max nu een VT1 in gaat is hij de eerste rond standaard minimaal een seconde sneller dan alle anderen…heeft hij dat altijd gehad?
Het is nog vroeg, maar was het niet juist dat Rosberg achter Max aan zat, en spinde door een do-or-die om er in één van de laatste ronden Toch voorbij te komen?dawg schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 00:14:
denk maar aan de spin van Rosberg die achterna gezeten wordt door Max en zich met die druk geen raad weet
[ Voor 9% gewijzigd door RoelandD op 02-10-2023 08:52 ]
Het enige dat mij heel duidelijk bijstaat is dat Nico Rosberg het angstzweet uitbrak als hij een on-track gevecht aan moest gaan met Max. Er zijn meerdere interviews te vinden waaruit dit wel blijkt.RoelandD schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:50:
[...]
Het is nog vroeg, maar was het niet juist dat Rosberg achter Max aan zat, en spinde door een do-or-die om er in één van de laatste ronden Toch voorbij te komen?
Canada dacht ik, maar wellicht hebben we het nu over 2 verschillende races
Het begint erop te lijken dat er een strijd is ontstaan wie de beste/mooiste trofee heeft als circuit zijnde.Extigo schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:54:
De beker voor de Qatar GP. Gemaakt door Pininfarina, een Italiaans design-bedrijf.
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door DeKaerften op 02-10-2023 14:50 ]
Multipla en de oorspronkelijke FYRA ook dacht ik.DeKaerften schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:20:
Tjah, Pinin Farina heeft niet alleen Ferrari F40's ontworpen, maar dingen als de Hyundai Lavita
[ Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 02-10-2023 14:59 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ziet er niet erg Lando proof uitExtigo schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:54:
De beker voor de Qatar GP. Gemaakt door Pininfarina, een Italiaans design-bedrijf.
[Afbeelding]
Klopt, dat was inderdaad Canada, maar ach. In de video zit dat moment er in elk geval ook in.RoelandD schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:50:
[...]
Het is nog vroeg, maar was het niet juist dat Rosberg achter Max aan zat, en spinde door een do-or-die om er in één van de laatste ronden Toch voorbij te komen?
Canada dacht ik, maar wellicht hebben we het nu over 2 verschillende races
Waarom wordt het minimumgewicht van die componentent vastgelegd? Dat staat toch dwars op het wezen van een F1 auto?Chocoball schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 23:35:
• Aan de verbrandingsmotor verandert qua ontwerp niet veel. Het minimumgewicht van de verbrandingsmotor is al vastgelegd op 130 kilo, de turbocompressor op 12 kilo, de MGU-K moet minimaal 16 kilo wegen en de accu 35 kilo. Daarmee komt het totale gewicht uit op 193 kilo, 23% meer dan het huidige gewicht.
Duh.• Zonder tegenmaatregelen zal het minimumgewicht van de 2026 wagen over de 800 kilo gaan terwijl het huidige gewicht van 798 kilo nu al aan de hoge kant is.
Als dat nu al niet gebeurt, waarom zou dat zonder minimumgewicht dan wel gebeuren?• Er bestaat de mogelijkheid dat er straks helemaal geen minimumgewicht meer is. De competitie onderling zou voor een rappe gewichtsreductie kunnen zorgen.
Wat, nog meer DRS? DRS zonder dat je achter een andere auto zit?Actieve aerodynamica moet er straks voor zorgen de drag (luchtweerstand) op de rechte stukken te verminderen
[ Voor 9% gewijzigd door Maasluip op 03-10-2023 08:43 ]
Eens, ik ben ook voor minder regels al die regels gaan tegen de het fundament van de Formule 1 in. De enige reden die ik kan bedenken waarom ze minimum gewichten hebben is, om alle auto's "ongeveer" even "gelijkwaardig" te houden. Ze willen op motorniveau en het totale gewicht zo min mogelijk verschillen creëren onderling. De concurrentie zit hem dan voornamelijk in de rijder, bandenslijtage en aero deel.Maasluip schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:42:
[...]
Waarom wordt het minimumgewicht van die componentent vastgelegd? Dat staat toch dwars op het wezen van een F1 auto?
Want...
[...]
Duh.
En ook
[...]
Als dat nu al niet gebeurt, waarom zou dat zonder minimumgewicht dan wel gebeuren?
[...]
Wat, nog meer DRS? DRS zonder dat je achter een andere auto zit?
Ik denk dat ze totaal de verkeerde kant op gaan en met noodmaatregelen proberen nog iets te redden.
[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 03-10-2023 08:49 ]
Minimum gewicht is ook voor veiligheid toch? Dat de componenten niet te dun / fragiel worden.ArcticWolf schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:48:
[...]
Eens, ik ben ook voor minder regels al die regels gaan tegen de het fundament van de Formule 1 in. De enige reden die ik kan bedenken waarom ze minimum gewichten hebben is, om alle auto's "ongeveer" even "gelijkwaardig" te houden. Ze willen op motorniveau en het totale gewicht zo min mogelijk verschillen creëren onderling. De concurrentie zit hem dan voornamelijk in de rijder, bandenslijtage en aero deel.
Hier volg ik je niet. Er is nu een minimum gewicht voor de motor. Het statement is dat zonder minimum gewicht er rap gewicht van de motor af gaat. En jij stelt dat dat niet zal gebeuren om dat dat nu al niet gebeurd.Maasluip schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:42:
[...]
[...]
Als dat nu al niet gebeurt, waarom zou dat zonder minimumgewicht dan wel gebeuren?
[ Voor 24% gewijzigd door Shinji op 03-10-2023 09:53 ]
Ze hebben nu al moeite om het minimum gewicht te halen. En ze komen met nieuwe regels waar componenten nog zwaarder worden.Shinji schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:51:
[...]
Hier volg ik je niet. Er is nu een minimum gewicht voor de motor. Het statement is dat zonder minimum gewicht er rap gewicht van de motor af gaat. En jij stelt dat dat niet zal gebeuren om dat dat nu al niet gebeurd.
Dat is toch logisch, want nu mag het niet.
Of ik begrijp je niet goed hoor.
Minimum gewicht voor de motorcomponenten heeft niks met de veiligheid te maken toch?Shinji schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:51:
[...]
Minimum gewicht is ook voor veiligheid toch? Dat de componenten niet te dun / fragiel worden.
Dat willen ze dus 'oplossen' door de onderdelen uitgebreid te testen waardoor het minumum gewicht niet meer nodig is. Op zich geen slecht idee lijkt me.
*knip*
Geen idee, ben geen expert, maar kan me voorstellen dat als dingen te dun / fragiel worden gemaakt het eerder uit kapot gat. Of dat zachtzinnig of hardzinnig gaat geen idee.ArcticWolf schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:32:
[...]
Minimum gewicht voor de motorcomponenten heeft niks met de veiligheid te maken toch?
Je moet het in de grotere context zien. De budgetcap bestaat nog niet zo lang. Daarvoor had je enkele fabrikanten die exorbitante bedragen aan R&D besteedden en daarmee bepaalde lichtere (en veel duurdere) materialen konden gebruiken dan andere teams. Dat bleek onwenselijk, dus werd een minimumgewicht ingevoerd om dat speelveld een beetje gelijk te houden. Ze zien nu ook zelf wel in dat o.a. de budgetcap hier een soort zelfregelend mechanisme voor zal zijn, dus dat het minimumgewicht misschien beter weer afgeschaft kan worden. Als je het wilt kan je toch die superlichte wagen maken, maar dan heb je geen geld meer om de boel op andere punten te verbeteren.Maasluip schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:55:
[...]
Ze hebben nu al moeite om het minimum gewicht te halen. En ze komen met nieuwe regels waar componenten nog zwaarder worden.
[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 03-10-2023 10:40 ]
Volgens mij was die moeite er alleen aan het begin van de nieuwe regels. Naarmate de ontwikkeling vorderd halen de teams het wel.Maasluip schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:55:
[...]
Ze hebben nu al moeite om het minimum gewicht te halen.
Als de cilinderwand te dun wordt ontworpen dan kan die uit elkaar klappen ja, dat er een drijfstang of zuiger naar voren klapt lijkt mij heel onwaarschijnlijk. Maar daar help je alleen jezelf mee als fabrikant (betrouwbaarheid). Dus kan mij niet voorstellen dat het minimum gewicht van de motor voor de veiligheid is.Shinji schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:33:
[...]
Geen idee, ben geen expert, maar kan me voorstellen dat als dingen te dun / fragiel worden gemaakt het eerder uit kapot gat. Of dat zachtzinnig of hardzinnig gaat geen idee.
Zal ook wel te maken hebben dat ze anders dure lichtere metalen kunnen gaan gebruikenArcticWolf schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:38:
[...]
Als de cilinderwand te dun wordt ontworpen dan kan die uit elkaar klappen ja, dat er een drijfstang of zuiger naar voren klapt lijkt mij heel onwaarschijnlijk. Maar daar help je alleen jezelf mee als fabrikant (betrouwbaarheid). Dus kan mij niet voorstellen dat het minimum gewicht van de motor voor de veiligheid is.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Maar je wilt toch juist die innovatie push in de F1, in ieder geval dat lijkt mij juist wel tof, minder regels en gaan.basvn schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:44:
[...]
Zal ook wel te maken hebben dat ze anders dure lichtere metalen kunnen gaan gebruiken
Zonder die regels gingen we nu waarschijnlijk het 18e WCC op rij van Mercedes in.ArcticWolf schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:10:
[...]
Maar je wilt toch juist die innovatie push in de F1, in ieder geval dat lijkt mij juist wel tof, minder regels en gaan.

Wat me het meest opvalt is dat de Ferrari motor een beetje rommelig oogt en die van Honda een mooi compact bolletje is.Chocoball schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:35:
Nu het toch over motoren gaat. Eerder dit seizoen bij de grand prix van Groot-Brittannië presenteerde Mercedes in Silverstone haar V6 hybride motor, In Monza deed Ferrari dat en in Suzuka presenteerde Honda haar motor.
Mercedes
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ferrari
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Honda
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.auto-motor-un...terie-aktive-aerodynamik/
https://www.auto-motor-un...i-motor-monza-gp-italien/
https://www.auto-motor-un...or-hybrid-v6-fotos-infos/
Tja, dat is altijd al zo geweest al is overdrijven ook een kunstDataGhost schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:14:
[...]
Zonder die regels gingen we nu waarschijnlijk het 18e WCC op rij van Mercedes in.
[ Voor 18% gewijzigd door ArcticWolf op 03-10-2023 11:53 ]
Komt dat niet door al het carbon? Ferrari heeft alles achterop hangen en Honda met een split unit werkt, denk dat er qua grootte niet verschil in zit maar dat het daarom wat rommeliger lijkt.schumi2004 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:49:
[...]
Wat me het meest opvalt is dat de Ferrari motor een beetje rommelig oogt en die van Honda een mooi compact bolletje is.
[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 03-10-2023 12:02 ]
Dat is de schuld van Ron Dennisschumi2004 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:49:
[...]
Wat me het meest opvalt is dat de Ferrari motor een beetje rommelig oogt en die van Honda een mooi compact bolletje is.
What does it take to be a winner? Find out with the all-new Honda CR-V and Oracle Red Bull Racing Team Principal Christian Horner#Honda pic.twitter.com/zF5WsTFUix
— Honda Racing Global (@HondaRacingGLB) 2 oktober 2023
Tenenkrommend idd.Martinspire schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:12:
Horner heeft nog even een marketing rolletje bij deze CRV reclame:
[Twitter]
Beetje cringe wel weer.
🚨 As per @ChrisMedlandF1, Liam Lawson will be driving in the AlphaTauri during the Qatar GP
— RBR Daily (@RBR_Daily) 3 oktober 2023
Sim session went well for Daniel Ricciardo, but he's not yet at 100%
Daniel driving in FP1 and then finding it's a bit too soon would not be ideal for Lawson in a Sprint weekend#F1 pic.twitter.com/IpbZ54CiD3
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Gewichtsminimum is al zo lang als ik me kan herinneren in de F1 (en ik volg het sinds begin jaren '90).ArcticWolf schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:10:
[...]
Maar je wilt toch juist die innovatie push in de F1, in ieder geval dat lijkt mij juist wel tof, minder regels en gaan.
[ Voor 14% gewijzigd door Wild Chocolate op 03-10-2023 13:58 ]
Je wil die chaos toch ook echt niet midden in zo'n stadPWM schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:02:
Was van de week even in Vegas en de publieke opinie aldaar begint wel wat te kantelen. Het is al maanden absolute chaos doordat het asfalt vervangen wordt. Maar dan echt chaos, doordat Vegas Boulevard gewoon steeds voor 200 meter afgesloten wordt.
Ik was er afgelopen Mei ook en toen was het gemopper. Maar nu men begonnen is met de bouw van tribunes, ligt, muren, etc etc is het echt geen doorkomen meer aan. Ook moet de stad "onverwacht" tientallen miljoenen extra bijdragen om de boel rond te krijgen.
Iedereen zal wel lachend op de foto staan, maar achter de schermen zal het toch wel anders zijn.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Punten zijn punten. Gewoon ASAP kampioen worden.alexbl69 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:44:
[...]
Je wil die chaos toch ook echt niet midden in zo'n stad?
Daarnaast jammer dat Verstappen waarschijnlijk zaterdag in de Mickey Mouse race al kampioen wordt. Beetje net zo'n losse flodder als vorig jaar in Japan.
Het zit niet in z'n aard, maar eigenlijk zou hij die race bijna moeten laten schieten om op zondag op 'normale' wijze WDC te worden. Hoewel, hij schijnt die sprints ook niet echt leuk te vinden, dus wie weet.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Max heeft al gezegd dat het hem geen bal uitmaakt waar, wanneer en hoe hij wereldkampioen wordt. Hoe sneller hoe beter.alexbl69 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:44:
[...]
Je wil die chaos toch ook echt niet midden in zo'n stad?
Daarnaast jammer dat Verstappen waarschijnlijk zaterdag in de Mickey Mouse race al kampioen wordt. Beetje net zo'n losse flodder als vorig jaar in Japan.
Het zit niet in z'n aard, maar eigenlijk zou hij die race bijna moeten laten schieten om op zondag op 'normale' wijze WDC te worden. Hoewel, hij schijnt die sprints ook niet echt leuk te vinden, dus wie weet.
Volgens mij moet Perez ook minimaal 3e worden, wat imo echt geen zekerheidje is. Als hij vierde of lager wordt in de sprint is Max ook kampioen. Dan zou ik liever het in eigen hand houden en lekker zelf racen.d-vine schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:24:
[...]
Max heeft al gezegd dat het hem geen bal uitmaakt waar, wanneer en hoe hij wereldkampioen wordt. Hoe sneller hoe beter.
Ook uit de mond van Max lijkt mij dit complete onzin. Hij haat het sprint format, dus kun je er vanuit gaan dat hij liefst het kampioenschap na een gewone race wint.d-vine schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:24:
[...]
Max heeft al gezegd dat het hem geen bal uitmaakt waar, wanneer en hoe hij wereldkampioen wordt. Hoe sneller hoe beter.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Oh oh Mr. B, oh oh!
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq