[F1] Seizoen 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 80 Laatste
Acties:
  • 901.153 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Ik vind 6 en 7 wel gaaf.
Ik stem voor 6 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Belachelijk :| :| Zoooo cringe. Dat hele 'podcast with max' gedoe is al zo cringe als maar kan zijn. Max wil er duidelijk ook vanaf, vandaar z'n ietwat gepikeerde reactie op de vraag na de vorige race, en terecht. Zo van "kappen nu met die kleutershit, laat het over racen gaan". Man, wat een circus...

En dan gaat z'n eigen werkgever de meme nog wat aanwakkeren voor de clicks en online clout, zodat er volgende keer weer belegen vragen over kunnen komen.

Ik zeg het opnieuw, Max is een generatie te laat geboren. De mentaliteit van een old school racer (racen, racen, slapen, racen, racen, racen, ...). Wat perfect is trouwens.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Amos_x schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:44:
[...]

En dan gaat z'n eigen werkgever de meme nog wat aanwakkeren voor de clicks en online clout, zodat er volgende keer weer belegen vragen over kunnen komen.
Komt dat plaatje echt van RB af? Mijn eerste gedachte bij zoiets is altijd dat iemand wat in elkaar heeft lopen draaien.

Maar verder is het toch gewoon grappig. Kom op, niet zo zuur man. :> De grap is dat Max altijd in de cooldownroom zit.

Signatures zijn voor boomers.

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:20

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ik heb even gemist, wie of wat is er waar gezegd?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amos_x
Maasluip schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:50:
[...]

Komt dat plaatje echt van RB af? Mijn eerste gedachte bij zoiets is altijd dat iemand wat in elkaar heeft lopen draaien.

Maar verder is het toch gewoon grappig. Kom op, niet zo zuur man. :> De grap is dat Max altijd in de cooldownroom zit.
Ja ik snap de grap wel... 3 keer is grappig, nu is het gewoon cringe. Ik ben niet zuur, maar van zodra cringe youtubers en memers er mee aan de slag gaan, is het voor mij lame. En voor Max duidelijk ook.

In de top 3 eindigen is een sportieve prestatie van jewelste, maar menig team/piloot alles voor zou geven. Zeker als het x keer na elkaar gebeurt. Wat nu in bepaalde kringen wordt 'gereduceerd' tot een podcast meme.

Misschien ben ik zuur. Zolang het uit de media blijft die ik volg, vind ik het geen probleem. Maar als F1 official zelf en red bulls media managers ook al meedoen...

Maar goed, als het niet van Red Bull zelf af komt (heb het niet geverifieerd) dan heb ik niets gezegd... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Amos_x schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:55:
[...]

Maar goed, als het niet van Red Bull zelf af komt (heb het niet geverifieerd) dan heb ik niets gezegd... O-)
Het is een meme, dus blijf kalm :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
kevlar01 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:57:
[...]

oef ;) Effe de koffie bijvullen dan (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cafeïnevrije koffie dan maar 👍😉

Testing, one, two ...

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-10 14:27
kevlar01 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:57:
[...]

Het zou me niet verbazen als Max er in Qatar op in zal spelen als hij op het podium komt.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-10 17:22
Mr Pingu schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:52:
[...]

Ik heb even gemist, wie of wat is er waar gezegd?
In de cooldown room. Max grapte dat hij niet eens van podcasts houdt nadat ik geloof Norris er iets over zei.

Het is allemaal een grote meme/grap aangezien Max zo vaak in de cooldown room te vinden is met verschillende coureurs. Het lijkt dan net een podcast (vooral met de fotoshops die er van gemaakt worden).

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:55
En in de interviews na afloop herhaalde hij dat ook nog eens, dus die is er geen fan van.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:55
[...]

Nee de pagina's waar het op staat zijn er nu afgeknipt, maar het is geen officieel statement vanuit Red Bull. Wel fotosoep.

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:02
Was het niet vorig jaar, dat nog niet 100% duidelijk was of Max al kampioen was, en hij naast de cooldown room ongemakkelijk in een apart kamertje moest zitten als champion. :D
Dat zal nu ongetwijfeld niet meer zo zijn (hoop ik).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-10 19:23
Dat was in Japan toen niemand het zeker wist tot een half uurtje na de finish. Toen is ook de onduidelijke regel aangescherpt over hoeveel punten toegekend worden in welke situatie. Wel of niet compleet uit kunnen rijden of uitrijden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 20:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Abu Dhabi reis geboekt samen met mijn ouwe heer. YES zin in.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:11
NeverSettle schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:08:
[...]

Marketing waarde? Daarnaast hebben ze bij AlphaTauri een coureur nodig die veel ervaring heeft, zeker voor de nieuwe auto die veel onderdelen bevat van Red Bull.
Vooral dat eerste; Alpha Tauri krijgt volgend jaar Boss als titelsponsor (volgens mij niet of het hele team verkocht is), past Riciardo wel beter bij het "image" van Boss, dan wel de doelgroep. In dat opzicht Lawson misschien nog een beetje teveel "babyface". Tsunoda past dan ook niet in dat plaatje, maar dat is natuurlijk door Honda opgelegd. Commercial reasoning wins again...

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:43
Toch jammer dat iedereen Tsunoda direct koppelt aan de Honda sponsoring ipv zijn kwaliteiten. Hij is dan ook geen maal zijn wagen echt ontstegen en qua resultaten hoogstens uitwisselbaar met Ricciardo en Lawson. Vanuit HB/Adidas snap ik wel dat ze liever Ricci hebben. Charismatisch uithangbord die geen marketing evenement schuwt. Als Honda er niet was geweest had Liam wel de stoel van Tsunoda gekregen.

Maar ja dan ga ik mezelf weer herhalen, eigenlijk horen er veel meer stoeltjes beschikbaar te zijn en dan was bovenstaand nooit een bottleneck. Stroll, sargeant, Bottas, Zhou, Magnussen hebben allen hun tijd gehad. En je zou evengoed kunnen beargumenteren dat Hulk en Perez ook mogen wieberen.

Drugovich, pourchair, Lawson, vesti…zijn genoeg interessante alternatieven.

En dan te bedenken dat er onophoudelijke geruchten zijn over de terugkeer van Vettel en Schumacher 😞

[ Voor 11% gewijzigd door Lynx op 28-09-2023 14:42 ]

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:44
Lynx schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:39:
Toch jammer dat iedereen Tsunoda direct koppelt aan de Honda sponsoring ipv zijn kwaliteiten. Hij is dan ook geen maal zijn wagen echt ontstegen en qua resultaten hoogstens uitwisselbaar met Ricciardo en Lawson. Vanuit HB/Adidas snap ik wel dat ze liever Ricci hebben. Charismatisch uithangbord die geen marketing evenement schuwt. Als Honda er niet was geweest had Liam wel de stoel van Tsunoda gekregen.

Maar ja dan ga ik mezelf weer herhalen, eigenlijk horen er veel meer stoeltjes beschikbaar te zijn en dan was bovenstaand nooit een bottleneck. Stroll, sargeant, Bottas, Zhou, Magnussen hebben allen hun tijd gehad. En je zou evengoed kunnen beargumenteren dat Hulk en Perez ook mogen wieberen.

Drugovich, pourchair, Lawson, vesti…zijn genoeg interessante alternatieven.
Als wij Tsunoda beoordelen over zijn eerste seizoen vergeleken met andere coureurs die hebben gefaald bij AT or STR destijds dan kun je niet anders zeggen dan dat ze hem hebben gehouden vanwege Honda. Tuurlijk, geen slechte coureur, maar het kan beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:49

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NAb9LrNXhFV2lQ7kEeq57GAVXKE=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/qoX7VDsCdpBWF9dj3Co7qNSH.webp?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• G_Dragon

G_Dragon

matthijst schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:34:
Nog f1 fans hier die iets met 1:2 helmpjes doen?
Zelf pas net ontdekt, een 2021, 2022, 2023 seizoenshelm gekocht (zo kan ik 't bij alle jaren dat Max kampioen werd houden). Vandaag de eerste body gecustomized:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
HIj is zooooo ontzettend gaaf! _/-\o_ :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:01

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Gezien de gigantische spelfout komt het echt niet van Red Bull af.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:17
-tom-562 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:09:
[...]

Gezien de gigantische spelfout komt het echt niet van Red Bull af.
Ik kijk er dan wellicht overheen, maar ik zie hem niet. En iedereen kan een spelfout maken, ook in een persverklaring.

Edit: en 10 seconden later zie je hem.

[ Voor 6% gewijzigd door Shinji op 28-09-2023 18:28 ]

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Shinji schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:27:
[...]

Ik kijk er dan wellicht overheen, maar ik zie hem niet. En iedereen kan een spelfout maken, ook in een persverklaring.

Edit: en 10 seconden later zie je hem.
Ik wilde 'm net plaatsen... :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6cN93NB.png

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-10 01:09

Martinspire

Awesomeness

Ligt het aan mij of kun je daar niet meer bij komen op de website? Ben ingelogd maar zie hem nergens staan en de link gaat ook niet erheen

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:44
Martinspire schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:25:
[...]

Ligt het aan mij of kun je daar niet meer bij komen op de website? Ben ingelogd maar zie hem nergens staan en de link gaat ook niet erheen
Het staat in The Paddock op de site van RB, mocht je al eerder gestemd hebben, dan staat dit onderaan, bij Activities die je al hebt gedaan. Misschien werkt de link daarom niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:42

sjaool

Every life should have 9 cats

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:01
Dus de viaplaykijkers kunnen nu eindelijk af van het waardeloze amateuristische eh, ik bedoel minder kwalitatief commentaar van Nederlandse bodem?
Fan-Tas-Tisch!!!! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:25:
[...]

Ik heb net een account aangemaakt en hier werkt de link op de homepage ook niet meer. In The paddock kun je alleen nog de foto's zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

murphydrz schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:18:
[...]

Dus de viaplaykijkers kunnen nu eindelijk af van het waardeloze amateuristische eh, ik bedoel minder kwalitatief commentaar van Nederlandse bodem?
Fan-Tas-Tisch!!!! *O*
Paar keer meer betalen voor Viaplay en dan f1tv kijken :+

Is idd wel nuttig voor de fans die genieten van de rest van het Viaplay aanbod :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

murphydrz schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:18:
Fan-Tas-Tisch!!!! *O*
Dat was toen het onder Ziggo zat ook het geval, dat je op een gegeven moment (voor 1 of 2 jaar of zo in totaal) met een gekoppeld Ziggo Go account F1TV Pro kon kijken? :)
YakuzA schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:44:
Paar keer meer betalen voor Viaplay en dan f1tv kijken :+

Is idd wel nuttig voor de fans die genieten van de rest van het Viaplay aanbod :)
Het is natuurlijk een optie, geen verplichting. NL commentaar was natuurlijk ook al beschikbaar via F1TV Pro. Het is gewoon een gratis extra optie. Als Viaplay het niet doet, kun je dus vanaf volgend jaar terugvallen op F1TV Pro. En zoals ik hierboven schreef, bij Ziggo kwam dit op een gegeven moment ook, dus heel raar is dit niet, imo. :)

Een andere mogelijkheid dat erbij komt: dan kun je dus ook mooi Multiviewer gebruiken bijvoorbeeld. :+

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 29-09-2023 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Klinkt als dat ze de viaplay kijkers al vast naar F1TV willen lokken voor 2025. Vergelijkbaar toen het Ziggo contract afliep....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jeanj schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:59:
Klinkt als dat ze de viaplay kijkers al vast naar F1TV willen lokken voor 2025. Vergelijkbaar toen het Ziggo contract afliep....
Om daar een jaar voor uit te trekken lijkt mij althans wat veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Toke_gt schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 07:54:
[...]

Het staat in The Paddock op de site van RB, mocht je al eerder gestemd hebben, dan staat dit onderaan, bij Activities die je al hebt gedaan. Misschien werkt de link daarom niet?
Ja daar staat ie dus niet. Op de homepagina van paddock staat ie inmiddels rechtsboven ook, maar als ik klik gaat ie naar activities tabje en dan is daar dus gewoon niks meer wat erop lijkt (Code redeem, FAQ, stel je vraag ding). Maar ik begrijp dus dat ik de enige ben?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:56
Hier wordt ik blij van: " F1 TV Pro blijft in Nederland ook als stand-alone product beschikbaar. " :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

RogerSch schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:17:
[...]

Hier wordt ik blij van: " F1 TV Pro blijft in Nederland ook als stand-alone product beschikbaar. " :)
Hopelijk blijft dat ook na 2024 zo !

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:44
Martinspire schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:15:
[...]

Ja daar staat ie dus niet. Op de homepagina van paddock staat ie inmiddels rechtsboven ook, maar als ik klik gaat ie naar activities tabje en dan is daar dus gewoon niks meer wat erop lijkt (Code redeem, FAQ, stel je vraag ding). Maar ik begrijp dus dat ik de enige ben?
Hoort misschien meer onder Randzaken, maar als je bij activities kijkt, zie je onderaan de pagina je history met activiteiten waarin je je stem hebt uitgebracht. Die kun je vervolgens niet aanklikken, maar daar zie ik ‘m terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-10 18:03

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Help!!!! schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:50:
[...]

Hopelijk blijft dat ook na 2024 zo !
Precies dat. Het gerucht ging al dat bij een eventuele terugkeer van F1 naar Ziggo, er bedongen zou kunnen worden dat F1TV niet meer in Nederland af te sluiten is. Volgens mij is er in Engeland eenzelfde constructie afgesproken. We gaan het zien.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-10 21:01
De ViaPlay/ F1TV discussie vindt ook plaats in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
dus het verzoek om daar verder te gaan dan kunnen we het hier weer over het huidige F1 seizoen hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Skarloc schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:05:
[...]

Precies dat. Het gerucht ging al dat bij een eventuele terugkeer van F1 naar Ziggo, er bedongen zou kunnen worden dat F1TV niet meer in Nederland af te sluiten is. Volgens mij is er in Engeland eenzelfde constructie afgesproken. We gaan het zien.
Bij Ziggo kregen wij F1TV Pro er ook gratis bij. Maar als je een lopend abonnement hebt bij F1TV Pro dan zullen ze dat niet snel opzeggen.

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• Chocoball
Wat F1 Wikipedia statistiekjes voor de zondag dan maar?
  • Verstappen kan in Qatar al op zaterdag kampioen worden aangezien Qatar ook een sprint race kent. Op zaterdag wereldkampioen worden is al 6 keer eerder gebeurd in Fomule 1, dat kwam omdat sommige races op zaterdag werden verreden. Schoonvader Piquet is het al 3 keer eerder gelukt om al zijn wereldtitels op de zaterdag binnen te halen, in 1981 (Las Vegas zaterdag race), in 1983 (Kyalami) en in 1987 (Suzuka).
  • In Qatar zijn 34 punten te behalen en daarvan heeft Perez er 32 nodig wil Perez het wereldtitelfeestje van Verstappen uitstellen. Hij moet dan wel zijn achterstand op Verstappen terugbrengen tot 145 punten.
  • Verstappen heeft momenteel het record met 177 punten voorsprong in het kampioenschap. Het oude record stond op naam van Vettel die het seizoen 2013 afsloot met 155 punten voorsprong.
  • Verstappen heeft dit seizoen al 13 keer een race gewonnen. Het huidige record van meeste raceoverwinningen in een seizoen staat op naam van diezelfde Verstappen met 15 overwinningen in 2022.
  • Verstappen won in Suzuka met 19,3 seconden voorsprong. 2 maal eerder was de voorsprong in Suzuka groter, 2022 - Verstappen (27,0 seconden), 2012 - Vettel (20,6 seconden).
  • Dit seizoen heett Verstappen 712 ronden aan kop gereden. Het oude record staat nog op naam van Vettel met 739 ronden in 2011. Het record kan in Qatar al verbroken worden.
  • Een ander nieuw record voor Verstappen is dat hij 13 pole positions op rij heeft weten te verzilveren in een raceoverwinning.
  • Red Bull Racing heeft haar 6e constructeurstitel te pakken en vindt het team aansluiting bij Lotus (7), Mercedes (8 ), McLaren (8 ) en Williams (9). Alleen Ferrari (16) is nog ver verwijderd.
  • De constructeursstitel 6 races voor het einde van het seizoen behalen is dan wel weer een nieuw record.
  • Norris heeft nu 10 podiumplekken behaald zonder overwinning, het record met 13 podiumplekken zonder overwinning staat nog op naam van Nick Heidfeld. Wel heeft Norris nu de meeste punten (543) zonder een overwinning op zijn naam staan en heeft daarmee Hülkenberg (530) afgelost die nu 2e is. Op plek drie staat nog Grosjean (391).
  • McLaren heeft in Suzuka 33 punten gescoord en daarmee meer dan de 23 punten in de afgelopen 10 jaar in Suzuka.
  • Denk niet dat Toto dit relevant genoeg vindt maar toch, Hamilton (18.643) heeft Räikönnen (18.621) ingehaald met het meeste aantal gereden raceronden. Op nummer 1 staat Alonso met 20.115 raceronden.
  • Leclerc heeft ook een klein feestje te vieren, hij is de 14e coureur in de F1 historie die door de 1.000 punten grens is gegaan.
  • Alonso is dit seizoen nog steeds de enige coureur die steeds Q3 in de kwalificatie heeft weten te behalen.
  • Met de vroegtijdige utival van Perez hebben alle teams dit seizoen een uitvalbeurt gehad. Officieel wordt de uitvalbeurt en terug in de race komen van Perez gezien als een pitstop met een tijd van 41:25,913 minuten.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Red-Bull-Formel-1-GP-Japan-2023-169Gallery-df4f9a02-2040106.jpg

https://www.auto-motor-un...n-titel-gp-katar-samstag/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:51

Killjoy

Klingon lawn products

Chocoball schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:24:
  • Verstappen kan in Qatar al op zaterdag kampioen worden aangezien Qatar ook een sprint race kent. Op zaterdag wereldkampioen worden is al 6 keer eerder gebeurd in Fomule 1, dat kwam omdat sommige races op zaterdag werden verreden. Schoonvader Piquet is het al 3 keer eerder gelukt om al zijn wereldtitels op de zaterdag binnen te halen, in 1981 (Las Vegas zaterdag race), in 1983 (Kyalami) en in 1987 (Suzuka).
  • In Qatar zijn 34 punten te behalen en daarvan heeft Perez er 32 nodig wil Perez het wereldtitelfeestje van Verstappen uitstellen. Hij moet dan wel zijn achterstand op Verstappen terugbrengen tot 145 punten.
  • Verstappen heeft momenteel het record met 177 punten voorsprong in het kampioenschap. Het oude record stond op naam van Vettel die het seizoen 2013 afsloot met 155 punten voorsprong.
  • Verstappen heeft dit seizoen al 13 keer een race gewonnen. Het huidige record van meeste raceoverwinningen in een seizoen staat op naam van diezelfde Verstappen met 15 overwinningen in 2022.
  • Verstappen won in Suzuka met 19,3 seconden voorsprong. 2 maal eerder was de voorsprong in Suzuka groter, 2022 - Verstappen (27,0 seconden), 2012 - Vettel (20,6 seconden).
  • Dit seizoen heett Verstappen 712 ronden aan kop gereden. Het oude record staat nog op naam van Vettel met 739 ronden in 2011. Het record kan in Qatar al verbroken worden.
  • Een ander nieuw record voor Verstappen is dat hij 13 pole positions op rij heeft weten te verzilveren in een raceoverwinning.
  • Red Bull Racing heeft haar 6e constructeurstitel te pakken en vindt het team aansluiting bij Lotus (7), Mercedes (8 ), McLaren (8 ) en Williams (9). Alleen Ferrari (16) is nog ver verwijderd.
  • De constructeursstitel 6 races voor het einde van het seizoen behalen is dan wel weer een nieuw record.
  • Norris heeft nu 10 podiumplekken behaald zonder overwinning, het record met 13 podiumplekken zonder overwinning staat nog op naam van Nick Heidfeld. Wel heeft Norris nu de meeste punten (543) zonder een overwinning op zijn naam staan en heeft daarmee Hülkenberg (530) afgelost die nu 2e is. Op plek drie staat nog Grosjean (391).
  • McLaren heeft in Suzuka 33 punten gescoord en daarmee meer dan de 23 punten in de afgelopen 10 jaar.
  • Denk niet dat Toto dit relevant genoeg vindt maar toch, Hamilton (18.643) heeft Räikönnen (18.621) ingehaald met het meeste aantal gereden raceronden. Op nummer 1 staat Alonso met 20.115 raceronden.
  • Leclerc heeft ook een klein feestje te vieren, hij is de 14e coureur in de F1 historie die door de 1.000 punten grens is gegaan.
  • Alonso is dit seizoen nog steeds de enige die steeds Q3 in de kwalificatie heeft weten te behalen.
  • Met de vroegtijdige utival van Perez hebben alle teams dit seizoen een uitvalbeurt gehad. Officieel wordt de uitvalbeurt en terug in de race komen van Perez gezien als een pitstop met een tijd van 41:25,913 minuten.
[Afbeelding]

En Kevin Magnussen kan het al 27 jaar staande record van Martin Brundle evenaren: 158 grand prix deelnames zonder aan de leiding te hebben gelegen.

Dat moet wel lukken met die Haas :+

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Killjoy schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:45:
[...]

En Kevin Magnussen kan het al 27 jaar staande record van Martin Brundle evenaren: 158 grand prix deelnames zonder aan de leiding te hebben gelegen.

Dat moet wel lukken met die Haas :+
Ik dacht, hij heeft toch wel een rondje aan de leiding gelegen na zijn pole in Brazilië vorig jaar. Maar toen waren de regels natuurlijk nog anders en heeft hij alleen twee rondjes aan de leiding gelegen in de sprint en gold de pole natuurlijk niet voor de race zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
  • McLaren heeft in Suzuka 33 punten gescoord en daarmee meer dan de 23 punten in de afgelopen 10 jaar.
  • Alonso is dit seizoen nog steeds de enige die steeds Q3 in de kwalificatie heeft weten te behalen.
[Afbeelding]

Hmm, had niet het idee dat Verstappen in 2022 zoveel overwinningen had. }:O 15 is ook echt wel absurd.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
ArcticWolf schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:30:
[...]

Hmm, had niet het idee dat Verstappen in 2022 zoveel overwinningen had. }:O 15 is ook echt wel absurd.
Het is ook terug te vinden op Wikipedia zag ik Wikipedia: List of Formula One driver records

Met een beetje geluk staat hij straks 1e, 2e en gedeeld 3e in dat lijstje, niet dat het verder relevant is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Chocoball schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:46:
[...]

Het is ook terug te vinden op Wikipedia zag ik Wikipedia: List of Formula One driver records

Met een beetje geluk staat hij straks 1e, 2e en gedeeld 3e in dat lijstje, niet dat het verder relevant is ;)
Haha ;)

Het verbaasde mij gewoon, dacht dat hij vorig jaar minder overwinningen had dan nu maar misschien iets meer competitie? Zal weer eens wat races van vorig jaar terug kijken, heb destijds wel minder races live gezien, misschien dat het daarom anders voelde.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7TCl4eQkuR8jcPfuKFMTLyGHpmE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QzU6tTmZ1YFJ9cx4NsNNVDRW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:43
Poeh, Russel word dit jaar wel echt op een hoop gereden.

Ik hoop dat Sainz het gat nog groter maakt. Leclerc op z’n nummer en dan kan Ferrari eindelijk gaan bouwen aan een team met een duidelijke kopman.

Was net wat artikelen aan het lezen en vroeg me iets af. Mogelijk weet iemand hier het antwoord (aangezien ik echt pas sinds ‘21 alles kijk van een weekend). Als Max nu een VT1 in gaat is hij de eerste rond standaard minimaal een seconde sneller dan alle anderen…heeft hij dat altijd gehad?

[ Voor 41% gewijzigd door Lynx op 01-10-2023 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:49
Nog altijd een snellere stop dan Bottas met Mercedes in Monaco 2021, dat was alleen maar het loskrijgen van een wiel dat dagen duurde :+

Maar het zegt ook wel wat over betrouwbaarheid en hoe weinig crashes we eigenlijk hebben dit seizoen, we zijn op 2/3e en nu pas heeft ieder team een keer een uitvalbeurt gehad.
Valt me nog mee, dat de meeste teams een +-60/40 verhouding halen, maar ook wel geinig om te zien dat Ferrari en Alpine allebei rond de 50/50 zitten. Laat ook wel goed zien hoe pijnlijk slecht het gaat met Stroll en Sargeant, die percentages zijn niet echt om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artemiev
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-10 12:27
Transportman schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:32:
[...]

Valt me nog mee, dat de meeste teams een +-60/40 verhouding halen, maar ook wel geinig om te zien dat Ferrari en Alpine allebei rond de 50/50 zitten. Laat ook wel goed zien hoe pijnlijk slecht het gaat met Stroll en Sargeant, die percentages zijn niet echt om over naar huis te schrijven.
Laatst vond ik Stroll ook compleet ongeïnspireerd overkomen in het interview. Het blijft een bijzonder figuur, maar ik kreeg echt het idee dat hij het wel een beetje had gehad met F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Transportman schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:32:
[...]

Nog altijd een snellere stop dan Bottas met Mercedes in Monaco 2021, dat was alleen maar het loskrijgen van een wiel dat dagen duurde :+

Maar het zegt ook wel wat over betrouwbaarheid en hoe weinig crashes we eigenlijk hebben dit seizoen, we zijn op 2/3e en nu pas heeft ieder team een keer een uitvalbeurt gehad.

[...]

Van Sargeant is dan nog minder te zeggen (in ieder geval op basis hiervan) want met de Williams in de punten rijden is ondanks dat ze langzaam wat beter worden gewoon een hele prestatie. Dat Albon dat af en toe lukt en Sargeant niet zegt minder dan dat zo'n verschil bij een team dat makkelijker de punten in rijdt zou zeggen (of dus zegt bij AM).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:57

SomerenV

It's something!

Blijf het toch jammer vinden dat ze Lawson niet permanent in dat stoeltje zetten. Geen ervaring in de F1 en dan zo goed mee doen is best een prestatie. Nou snap ik het vanuit RBR racing overigens wel. Ricciardo in dat stoeltje en Lawson als reserve zodat ze Ricciardo achter de hand hebben om Perez te vervangen en Lawson een permanent zitje kan krijgen in de AT. Al ben ik ergens ook wel benieuwd hoe Tsunoda het zou doen naast Max, maar da's waarschijnlijk nog teveel een Mitsubishi Zero ongeleid projectiel :+

Hoe leuk ik Ricciardo ook vind, het is tijd voor nieuw bloed. Ik geniet wat dat betreft ook enorm van een Piastri die z'n ritme gevonden lijkt te hebben, of nu dan Lawson die het verrassend goed doet gezien de omstandigheden.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Finraziel schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:59:
[...]

Van Sargeant is dan nog minder te zeggen (in ieder geval op basis hiervan) want met de Williams in de punten rijden is ondanks dat ze langzaam wat beter worden gewoon een hele prestatie. Dat Albon dat af en toe lukt en Sargeant niet zegt minder dan dat zo'n verschil bij een team dat makkelijker de punten in rijdt zou zeggen (of dus zegt bij AM).
Sargeant maakt het zichzelf lastig omdat hij steeds schade rijdt is het team genoodzaakt nieuwe en oudere specificatie onderdelen door elkaar te gebruiken, wat weer van invloed kan zijn op het rijgedrag. Williams wil op dit moment liever geen geld besteden aan het maken van nieuwe onderdelen omdat ze die extern moeten laten maken, daardoor duurder, lange wachttijden en dan nog vervoerskosten uitgeven.

Williams (Vowles) geeft Sargeant nog tot en met de race in Abu Dhabi en daarna wordt bepaalt of hij voor volgend seizoen behouden blijft. Redenen om het aan te houden zijn meer commercieel omdat hij een Amerikaanse coureur in F1 is en de sponsoring ook (eigenaar Dorilton en sommige sponsoren zijn Amerikaans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:49
Finraziel schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:59:
[...]

Zeker, met de Williams af en toe punten halen is knap, maar het is niet alsof Albon die 21 punten gehaald heeft met 21x 10e worden, er zaten ook 7e en 8e plaatsen bij, en bij de andere teams met minder punten heeft de nr2 ook nog wel een paar punten gepakt, dus in die zin zegt het wel wat over de prestaties (of het gebrek daarvan) van Sargeant.
Chocoball schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 22:40:
Williams (Vowles) geeft Sargeant nog tot en met de race in Abu Dhabi en daarna wordt bepaalt of hij voor volgend seizoen behouden blijft. Redenen om het aan te houden zijn meer commercieel omdat hij een Amerikaanse coureur in F1 is en de sponsoring ook (eigenaar Dorilton en sommige sponsoren zijn Amerikaans).
Ik denk eigenlijk dat Williams de keuze al gemaakt heeft en dat Sargeant exit is na dit seizoen en dat ze dit nog niet publiek maken om Sargeant niet compleet de put in te werken en daardoor nog wat extra auto's af schrijft in ongelukken. Zelfs sponsortechnisch is hij denk ik niet interessant, sponsoren willen wel in beeld komen op een positieve manier, een Albon die dan P7-10 rijdt is dan al veel beter omdat die happy in beeld komt met logo's, dan een Sargeant die weer eens achteraan heeft rond gereden of een auto heeft afgeschreven. Dan komt als sponsor jouw logo's ook in beeld, maar dan niet met een positieve vibe.

Maar eind van het seizoen gaan we het zien, misschien zit ik er wel compleet naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Transportman schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 23:16:

[...]

Ik denk eigenlijk dat Williams de keuze al gemaakt heeft en dat Sargeant exit is na dit seizoen en dat ze dit nog niet publiek maken om Sargeant niet compleet de put in te werken en daardoor nog wat extra auto's af schrijft in ongelukken. Zelfs sponsortechnisch is hij denk ik niet interessant, sponsoren willen wel in beeld komen op een positieve manier, een Albon die dan P7-10 rijdt is dan al veel beter omdat die happy in beeld komt met logo's, dan een Sargeant die weer eens achteraan heeft rond gereden of een auto heeft afgeschreven. Dan komt als sponsor jouw logo's ook in beeld, maar dan niet met een positieve vibe.

Maar eind van het seizoen gaan we het zien, misschien zit ik er wel compleet naast.
Dat zijn de verhalen die de pers opvangt. Sargeant moet zijn doelen halen en een beslissing valt pas na Abu Dhabi. Van mogelijke kandidaten zoals Drugovich wordt gezegd dat die te weinig sponsorgelden meeneemt en Schumacher maakte al geen kans.

Ik denk dat voor Williams weinig redenen zijn om Sargeant echt te behouden terwijl een Lawson die laat in het seizoen instapt, de wagen heel houdt en al na 3 races punten weet te pakken in de Alpha Tauri wat een mindere wagen is (iets beter na de laatste upgrades).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Lynx schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:27:
Was net wat artikelen aan het lezen en vroeg me iets af. Mogelijk weet iemand hier het antwoord (aangezien ik echt pas sinds ‘21 alles kijk van een weekend). Als Max nu een VT1 in gaat is hij de eerste rond standaard minimaal een seconde sneller dan alle anderen…heeft hij dat altijd gehad?
Ja, Max is vrijwel altijd direct snel. Hij is niet altijd 1 seconde sneller maar hij zit praktisch altijd bij de top qua tijd. Het is wel zo dat het team nu in de vrije trainingen vaak meer bezig is met de race op zondag dan dat ze voor de snelste tijd gaan. Ze weten namelijk dat Max altijd snel is, zolang de afstelling van de wagen maar goed is.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

00:14 uur. De week waarin Max - als er niets geks gebeurt - voor de 3e keer wereldkampioen wordt. Wie had ooit gedacht dat een Nederlander zó dominant zou zijn in een van de grootste sporten ter wereld? Mooi mooi. :)F

Om dat toch even te eren, wil ik graag een video posten. Een samenvatting van het jaar waarin het allemaal écht begon. Natuurlijk, Max had er toen al een jaartje opzitten maar 2016 was het jaar waarin iedereen Max leerde kennen.

Na gepruts van de vader van Max’ stiefdochter plaatste Red Bull Max over naar het topteam, ten koste van Kvyat. De eerste race voor het team maakte definitief duidelijk dat dit een speciaal jaar zou worden. Met als hoogtepunt wat mij betreft, de masterclass in de regen in Brazilië. Uiteraard met vele mooie momenten daartussen, denk maar aan de spin van Rosberg die achterna gezeten wordt door Max en zich met die druk geen raad weet. Of Vettel die na een toer door het gras van Max, die weigerde zijn plek aan Vettel af te staan, zijn frustraties uitte jegens wijlen Charlie Whiting.

Inmiddels zijn we heel wat jaren en overwinningen verder. Toch heeft dat jaar een speciale plek in mijn herinnering. Het begin van de weg naar bijna totale dominantie. Of zoals Jos weleens gezegd heeft: “Geef hem een snelle auto en je ziet hem niet meer terug.” Waarvan akte. Enjoy deze prachtige edit van 2016! :)F

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:50
dawg schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 00:14:
denk maar aan de spin van Rosberg die achterna gezeten wordt door Max en zich met die druk geen raad weet
Het is nog vroeg, maar was het niet juist dat Rosberg achter Max aan zat, en spinde door een do-or-die om er in één van de laatste ronden Toch voorbij te komen?

Canada dacht ik, maar wellicht hebben we het nu over 2 verschillende races :)

[ Voor 9% gewijzigd door RoelandD op 02-10-2023 08:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RoelandD schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:50:
[...]

Het is nog vroeg, maar was het niet juist dat Rosberg achter Max aan zat, en spinde door een do-or-die om er in één van de laatste ronden Toch voorbij te komen?

Het enige dat mij heel duidelijk bijstaat is dat Nico Rosberg het angstzweet uitbrak als hij een on-track gevecht aan moest gaan met Max. Er zijn meerdere interviews te vinden waaruit dit wel blijkt. :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:38
De beker voor de Qatar GP. Gemaakt door Pininfarina, een Italiaans design-bedrijf.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F7bBnjwWcAAvz1c?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Extigo schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:54:
De beker voor de Qatar GP. Gemaakt door Pininfarina, een Italiaans design-bedrijf.
[Afbeelding]
Het begint erop te lijken dat er een strijd is ontstaan wie de beste/mooiste trofee heeft als circuit zijnde. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-10 17:40

alienfruit

the alien you never expected

Als je zo naar de beker kijkt dan hoop ik voor Max dat Lando ook een podiumplaats krijgt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tjah, Pinin Farina heeft niet alleen Ferrari F40's ontworpen, maar dingen als de Hyundai Lavita :+

[ Voor 4% gewijzigd door DeKaerften op 02-10-2023 14:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

DeKaerften schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:20:
Tjah, Pinin Farina heeft niet alleen Ferrari F40's ontworpen, maar dingen als de Hyundai Lavita :+
Multipla en de oorspronkelijke FYRA ook dacht ik. :+

Matrix valt toch wel mee?

[ Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 02-10-2023 14:59 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Multipla had ik niet gevonden, maar zou een beter voorbeeld zijn, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Extigo schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:54:
[Afbeelding]
Ziet er niet erg Lando proof uit

:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:38
Aangezien het Qatar-topic nog niet open is, dan maar hier.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F7b-9UrXkAA-m3U?format=jpg&name=4096x4096

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

RoelandD schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:50:
[...]

Klopt, dat was inderdaad Canada, maar ach. In de video zit dat moment er in elk geval ook in. :)

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:16
Over statistieken van de statistieken gesproken

List of Formula One driver records

toch leuk de wiki views analyse

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3SqdYvcND7_6wez79iTnsXRAMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a8orZ3Yc7TttgiVjxCs18487.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-10 06:13
FIA dus akkoord met de toetreding van Andretti.
https://nos.nl/artikel/24...langrijke-stap-dichterbij

Acties:
  • +42 Henk 'm!

• Chocoball
AMuS heeft weer wat nieuwe details over de 2026 wagens in de vertaling en samenvatting.
  • De regels voor 2026 zijn nog ingrijpender dan die van 2022 omdat het motorenregelement bepaalt hoe de wagen er straks uit komt te zien.
  • Aan de verbrandingsmotor verandert qua ontwerp niet veel. Het minimumgewicht van de verbrandingsmotor is al vastgelegd op 130 kilo, de turbocompressor op 12 kilo, de MGU-K moet minimaal 16 kilo wegen en de accu 35 kilo. Daarmee komt het totale gewicht uit op 193 kilo, 23% meer dan het huidige gewicht.
  • Zaken die al wel bekend zijn, straks moet er op 100% klimaatneutrale brandstof (synthetisch of bio) gereden worden. De prestatiie van het hybridedeel gaat omhoog van 120 kW naar 350 kW en blijft alleen de MGU-K over om energie terug te winnen. Alleen een MGU-K zal onvoldoende zijn om elke ronde de accu op te laden en zal er extra brandstof verbrandt moeten worden. Experts gaan er van uit dat straks van de 100 kilo brandstof in een race er ongeveer 30 kilo van nodig zal zijn om de accu steeds op te laden.
  • Zonder tegenmaatregelen zal het minimumgewicht van de 2026 wagen over de 800 kilo gaan terwijl het huidige gewicht van 798 kilo nu al aan de hoge kant is. De FIA heeft echter recent aangegeven het gewicht met 50 kilo te willen verminderen. Formule 1 technical director Pat Symonds vindt dit getal iets te optimistisch en denkt eerder dat de eerste stap 20 kilo vermindering zal zijn.
  • Er bestaat de mogelijkheid dat er straks helemaal geen minimumgewicht meer is. De competitie onderling zou voor een rappe gewichtsreductie kunnen zorgen. Binnen de Formule 1 als de FIA zijn hier voorstanders voor te vinden. Door de strenge belastingtests van de FIA enerzijds en het budgetplafond anderzijds denkt men excessen wat betreft veiligheid en explosieve kostenuitgaven kan verhinderen.
  • De technische afdelingen moeten dan een keuze maken tussen gegarandeerde rondetijd (gewicht) of theoretische (aerodynamica). FIA director Tombazis en F1 director Symonds hebben nog wel hun bedenkingen omdat sommige teams de grenzen zullen gaan opzoeken bij de ophanging. Om risico's uit te sluiten zullen er minimale eisen moeten komen daarom is het denkbaar dat het minimumgewicht voor de aandrijving komt te vervallen. Ook hier zou het budgetplafond een kostbare wedloop tussen de teams verhinderen. Het enige risico zullen defecten bij de lichtgewichtconstructies zijn maar meer onbetrouwebaarheid in de Formule 1 zou geen kwaad kunnen.
  • Wel of geen minimumgewicht, het gewicht van de aandrijving zal straks hoger zijn dan nu het geval is en zal er op andere plekken bespaard moeten worden. Zo gaat de transmissie straks terug van 8 naar 6 versnellingen, ook de wagens en de banden worden kleiner. De breedte gaat van 200 cm naar 190 cm, de wielstand van 360 cm naar 340 cm. Symonds acht dat 330 cm ook een mogelijkheid is maar dat stuit op weerstand van bepaalde teams.
  • De reductie omhelst ook oppervlakten en volumes en daarmee ook de vleugels. Experts hebben berekend dat de totale downforce (neerwaartse druk) straks met 40% zak afnemen. Actieve aerodynamica moet er straks voor zorgen de drag (luchtweerstand) op de rechte stukken te verminderen zodat de wagens minder lang moet wachten met accelereren omdat de accu eerst opgeladen moet worden.Rekening houdend met alle factoren hebben simulaties al wel aangetoond dat de wagens niet aan snelheid zullen inboeten.
  • Ook zal het inhalen zonder hulpmiddelen straks makkelijker worden door een conceptwijziging die gepland staat. Deze conceptwijziging was al bedoeld voor de 2022 wagens maar werd vervolgens op de lange baan geschoven. Symonds wil nog niet veel kwijt wat deze wijziging inhoudt maar binnenkort zal het elkaar volgen ook weer makkelijker worden.
https://www.auto-motor-un...bmessungen-abtrieb-motor/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Terug weer naar dit seizoen. In Suzuka werd er in de vrije training met een testband gereden. Pirelli wil graag nog wat kleine aanpassingen voor de 2024 banden doorvoeren.

Er werd in Japan met een aangepaste C2 band gereden die een slag zachter was. De hudiige C2 band zit namelijk dicht tegen de hardere C1 band aan en iets te ver van de zachtere C3 band. Het was de bedoeling het verschil tussen de 3 bandensoorten meer gelijk te trekken maar de test was uiteindelijk geen succes. Mario Isola geeft aan dat er geen verschil in grip waarneembaar was en dat de C2 band waarschijnlijk voor volgend seizoen ongewijzigd blijft omdat de huidige C2 band gewoon goed functioneert. Ook werd aangegeven dat het een eenmalige test was en er geen plannen zijn voor een vervolg om tot een besluit te komen.

In de vrije training van Mexico zal er ook een bandentest plaatsvinden, dit keer met de C4 band die teveel last heeft van korrelen (graining). De test zal zijn om te zien of de mechanische weerstand van de band beter is en ook of het werkvenster groter is want de teams geven aan dat deze nu te wisselend is.

https://www.motorsport.co...-prototype-test/10527760/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Chocoball schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 23:35:

• Aan de verbrandingsmotor verandert qua ontwerp niet veel. Het minimumgewicht van de verbrandingsmotor is al vastgelegd op 130 kilo, de turbocompressor op 12 kilo, de MGU-K moet minimaal 16 kilo wegen en de accu 35 kilo. Daarmee komt het totale gewicht uit op 193 kilo, 23% meer dan het huidige gewicht.
Waarom wordt het minimumgewicht van die componentent vastgelegd? Dat staat toch dwars op het wezen van een F1 auto?
Want...
• Zonder tegenmaatregelen zal het minimumgewicht van de 2026 wagen over de 800 kilo gaan terwijl het huidige gewicht van 798 kilo nu al aan de hoge kant is.
Duh.

En ook
• Er bestaat de mogelijkheid dat er straks helemaal geen minimumgewicht meer is. De competitie onderling zou voor een rappe gewichtsreductie kunnen zorgen.
Als dat nu al niet gebeurt, waarom zou dat zonder minimumgewicht dan wel gebeuren?
Actieve aerodynamica moet er straks voor zorgen de drag (luchtweerstand) op de rechte stukken te verminderen
Wat, nog meer DRS? DRS zonder dat je achter een andere auto zit?

Ik denk dat ze totaal de verkeerde kant op gaan en met noodmaatregelen proberen nog iets te redden.

[ Voor 9% gewijzigd door Maasluip op 03-10-2023 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Maasluip schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:42:
[...]

Waarom wordt het minimumgewicht van die componentent vastgelegd? Dat staat toch dwars op het wezen van een F1 auto?
Want...

[...]

Duh.

En ook

[...]

Als dat nu al niet gebeurt, waarom zou dat zonder minimumgewicht dan wel gebeuren?

[...]

Wat, nog meer DRS? DRS zonder dat je achter een andere auto zit?

Ik denk dat ze totaal de verkeerde kant op gaan en met noodmaatregelen proberen nog iets te redden.
Eens, ik ben ook voor minder regels al die regels gaan tegen de het fundament van de Formule 1 in. De enige reden die ik kan bedenken waarom ze minimum gewichten hebben is, om alle auto's "ongeveer" even "gelijkwaardig" te houden. Ze willen op motorniveau en het totale gewicht zo min mogelijk verschillen creëren onderling. De concurrentie zit hem dan voornamelijk in de rijder, bandenslijtage en aero deel.

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 03-10-2023 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
ArcticWolf schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:48:
[...]

Eens, ik ben ook voor minder regels al die regels gaan tegen de het fundament van de Formule 1 in. De enige reden die ik kan bedenken waarom ze minimum gewichten hebben is, om alle auto's "ongeveer" even "gelijkwaardig" te houden. Ze willen op motorniveau en het totale gewicht zo min mogelijk verschillen creëren onderling. De concurrentie zit hem dan voornamelijk in de rijder, bandenslijtage en aero deel.
Minimum gewicht is ook voor veiligheid toch? Dat de componenten niet te dun / fragiel worden.

Dat willen ze dus 'oplossen' door de onderdelen uitgebreid te testen waardoor het minumum gewicht niet meer nodig is. Op zich geen slecht idee lijkt me.
Maasluip schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:42:
[...]

[...]

Hier volg ik je niet. Er is nu een minimum gewicht voor de motor. Het statement is dat zonder minimum gewicht er rap gewicht van de motor af gaat. En jij stelt dat dat niet zal gebeuren om dat dat nu al niet gebeurd.

Dat is toch logisch, want nu mag het niet.

Of ik begrijp je niet goed hoor.

[ Voor 24% gewijzigd door Shinji op 03-10-2023 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Shinji schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:51:
[...]

Hier volg ik je niet. Er is nu een minimum gewicht voor de motor. Het statement is dat zonder minimum gewicht er rap gewicht van de motor af gaat. En jij stelt dat dat niet zal gebeuren om dat dat nu al niet gebeurd.

Dat is toch logisch, want nu mag het niet.

Of ik begrijp je niet goed hoor.
Ze hebben nu al moeite om het minimum gewicht te halen. En ze komen met nieuwe regels waar componenten nog zwaarder worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Shinji schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:51:
[...]

Minimum gewicht is ook voor veiligheid toch? Dat de componenten niet te dun / fragiel worden.

Dat willen ze dus 'oplossen' door de onderdelen uitgebreid te testen waardoor het minumum gewicht niet meer nodig is. Op zich geen slecht idee lijkt me.

*knip*
Minimum gewicht voor de motorcomponenten heeft niks met de veiligheid te maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
ArcticWolf schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:32:
[...]

Minimum gewicht voor de motorcomponenten heeft niks met de veiligheid te maken toch?
Geen idee, ben geen expert, maar kan me voorstellen dat als dingen te dun / fragiel worden gemaakt het eerder uit kapot gat. Of dat zachtzinnig of hardzinnig gaat geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Maasluip schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:55:
[...]

Ze hebben nu al moeite om het minimum gewicht te halen. En ze komen met nieuwe regels waar componenten nog zwaarder worden.
Je moet het in de grotere context zien. De budgetcap bestaat nog niet zo lang. Daarvoor had je enkele fabrikanten die exorbitante bedragen aan R&D besteedden en daarmee bepaalde lichtere (en veel duurdere) materialen konden gebruiken dan andere teams. Dat bleek onwenselijk, dus werd een minimumgewicht ingevoerd om dat speelveld een beetje gelijk te houden. Ze zien nu ook zelf wel in dat o.a. de budgetcap hier een soort zelfregelend mechanisme voor zal zijn, dus dat het minimumgewicht misschien beter weer afgeschaft kan worden. Als je het wilt kan je toch die superlichte wagen maken, maar dan heb je geen geld meer om de boel op andere punten te verbeteren.

Veiligheid is niet zozeer het issue zolang de verplichte crashtests blijven. Al maken ze de hele auto van papier maché, als ze dat voor elkaar krijgen op een manier dat de crashtest doorstaan wordt en de boel niet uit elkaar vliegt boven de 30 km/u, dan kudos voor dat team.

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 03-10-2023 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Maasluip schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:55:
[...]

Ze hebben nu al moeite om het minimum gewicht te halen.
Volgens mij was die moeite er alleen aan het begin van de nieuwe regels. Naarmate de ontwikkeling vorderd halen de teams het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Shinji schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:33:
[...]

Geen idee, ben geen expert, maar kan me voorstellen dat als dingen te dun / fragiel worden gemaakt het eerder uit kapot gat. Of dat zachtzinnig of hardzinnig gaat geen idee.
Als de cilinderwand te dun wordt ontworpen dan kan die uit elkaar klappen ja, dat er een drijfstang of zuiger naar voren klapt lijkt mij heel onwaarschijnlijk. Maar daar help je alleen jezelf mee als fabrikant (betrouwbaarheid). Dus kan mij niet voorstellen dat het minimum gewicht van de motor voor de veiligheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
ArcticWolf schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:38:
[...]

Als de cilinderwand te dun wordt ontworpen dan kan die uit elkaar klappen ja, dat er een drijfstang of zuiger naar voren klapt lijkt mij heel onwaarschijnlijk. Maar daar help je alleen jezelf mee als fabrikant (betrouwbaarheid). Dus kan mij niet voorstellen dat het minimum gewicht van de motor voor de veiligheid is.
Zal ook wel te maken hebben dat ze anders dure lichtere metalen kunnen gaan gebruiken

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
basvn schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:44:
[...]

Zal ook wel te maken hebben dat ze anders dure lichtere metalen kunnen gaan gebruiken
Maar je wilt toch juist die innovatie push in de F1, in ieder geval dat lijkt mij juist wel tof, minder regels en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

ArcticWolf schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:10:
[...]

Maar je wilt toch juist die innovatie push in de F1, in ieder geval dat lijkt mij juist wel tof, minder regels en gaan.
Zonder die regels gingen we nu waarschijnlijk het 18e WCC op rij van Mercedes in.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Chocoball
Nu het toch over motoren gaat. Eerder dit seizoen bij de grand prix van Groot-Brittannië presenteerde Mercedes in Silverstone haar V6 hybride motor, In Monza deed Ferrari dat en in Suzuka presenteerde Honda haar motor.

Mercedes
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-Power-Unit-2021-V6-Turbo-Elektro-Batterie-Formel-1-169Gallery-fea7c9f0-2018038.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-Power-Unit-2021-V6-Turbo-Elektro-Batterie-Formel-1-169Gallery-d0b953f9-2018044.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-Power-Unit-2021-V6-Turbo-Elektro-Batterie-Formel-1-169Gallery-5cd4e760-2018039.jpg

Ferrari
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-Motor-Ferrari-Formel-1-GP-Italien-2023-Monza-169Gallery-19d73a4a-2035062.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-Motor-Ferrari-Formel-1-GP-Italien-2023-Monza-169Gallery-5332f7b6-2035065.jpg

Honda
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Honda-F1-Motor-2021-Praesentation-GP-Japan-2023-169Gallery-ff106a32-2041308.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Honda-F1-Motor-2021-Praesentation-GP-Japan-2023-169Gallery-5d5cc79f-2041319.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Honda-F1-Motor-2021-Praesentation-GP-Japan-2023-169Gallery-36a3a83d-2041320.jpg

https://www.auto-motor-un...terie-aktive-aerodynamik/
https://www.auto-motor-un...i-motor-monza-gp-italien/
https://www.auto-motor-un...or-hybrid-v6-fotos-infos/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:10
Chocoball schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:35:
Nu het toch over motoren gaat. Eerder dit seizoen bij de grand prix van Groot-Brittannië presenteerde Mercedes in Silverstone haar V6 hybride motor, In Monza deed Ferrari dat en in Suzuka presenteerde Honda haar motor.

Mercedes
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ferrari
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Honda
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://www.auto-motor-un...terie-aktive-aerodynamik/
https://www.auto-motor-un...i-motor-monza-gp-italien/
https://www.auto-motor-un...or-hybrid-v6-fotos-infos/
Wat me het meest opvalt is dat de Ferrari motor een beetje rommelig oogt en die van Honda een mooi compact bolletje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
DataGhost schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:14:
[...]

Zonder die regels gingen we nu waarschijnlijk het 18e WCC op rij van Mercedes in.
Tja, dat is altijd al zo geweest al is overdrijven ook een kunst ;)

https://f1.fandom.com/wik...Constructors%27_Champions

Het lijkt er eerder op dat door al die regels en ontwikkeling stop (want dat veroorzaak je ook door de regels) er langere dominante periodes ontstaan.
Begin van het V6 era had je die stomme ontwikkel tokens en nu weer een budget cap. Alleen Ferrari tijdens het V10 tijdperk lijkt een uitzondering te zijn geweest, echter Renault kwam toen ook terug met z'n V10 auto.

[ Voor 18% gewijzigd door ArcticWolf op 03-10-2023 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:49:
[...]

Wat me het meest opvalt is dat de Ferrari motor een beetje rommelig oogt en die van Honda een mooi compact bolletje is.
Komt dat niet door al het carbon? Ferrari heeft alles achterop hangen en Honda met een split unit werkt, denk dat er qua grootte niet verschil in zit maar dat het daarom wat rommeliger lijkt.

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 03-10-2023 12:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:49:
[...]

Dat is de schuld van Ron Dennis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Horner heeft nog even een marketing rolletje bij deze CRV reclame:

Beetje cringe wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:12:
Horner heeft nog even een marketing rolletje bij deze CRV reclame:
[Twitter]
Beetje cringe wel weer.
Tenenkrommend idd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:42
ArcticWolf schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:10:
[...]

Gewichtsminimum is al zo lang als ik me kan herinneren in de F1 (en ik volg het sinds begin jaren '90).
Het was volgens mij vooral bedoeld om te zorgen dat er niet 1 fabrikant komt die met een onevenredig budget zijn winst in de F1 "koopt". Dus door enorm veel geld uit te geven aan R&D en nog exotischer materialen dan de andere teams.

Nu met de budget-cap zou dat wellicht niet meer nodig zijn.

Er zijn altijd al beperkende regels geweest in F1, en die regels zijn ook steeds aangepast als men vond dat een bepaalde ontwikkeling teveel voordeel gaf aan 1 team, of teveel ten koste ging van de veiligheid (ook bijvoorbeeld doordat de snelheden steeds hoger werden).

Dat zag je bijvoorbeeld toen de turbo-motoren uit de klauwen escaleerden 8) , maar ook met dubbele voorwielen en actieve vering.

Scott Mansell heeft op zijn Youtube kanaal een paar leuke filmpjes daarover (heeft sowieso interessante filmpjes over rijstijlen en techniek in het racen.

Over het (vorige) turbo-tijdperk
YouTube: When Formula 1 Had MASSIVE TURBOS

Over de dingen die Adrian Newey gedurende zijn carrière ontwikkeld heeft:
YouTube: Adrian Newey's Formula 1 Design SECRETS
Hier komt rond 9:00 de actieve vering aan bod, vrij snel weer verbannen uit de sport.

Uiteindelijk wil men met de regels bereiken dat er wel zoveel mogelijk innovatie is, maar anderzijds ook zorgen dat het haalbaar blijft voor de kleinere teams. Als je alleen de 3 rijkste teams over zou houden, is er geen kampioenschap meer... Je wilt de gaten tussen de teams dus niet te groot maken.

EDIT: En kennelijk is dat met de budget-cap effectief, want er waren maar liefst 3 of 4 teams serieus geïnteresseerd om in te stappen in de sport. Terwijl dat de afgelopen 20 jaar nauwelijks voor kwam (of alleen door in een bestaand team in te stappen).

[ Voor 14% gewijzigd door Wild Chocolate op 03-10-2023 13:58 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Was van de week even in Vegas en de publieke opinie aldaar begint wel wat te kantelen. Het is al maanden absolute chaos doordat het asfalt vervangen wordt. Maar dan echt chaos, doordat Vegas Boulevard gewoon steeds voor 200 meter afgesloten wordt.

Ik was er afgelopen Mei ook en toen was het gemopper. Maar nu men begonnen is met de bouw van tribunes, ligt, muren, etc etc is het echt geen doorkomen meer aan. Ook moet de stad "onverwacht" tientallen miljoenen extra bijdragen om de boel rond te krijgen.

Iedereen zal wel lachend op de foto staan, maar achter de schermen zal het toch wel anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:24
PWM schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:02:
Was van de week even in Vegas en de publieke opinie aldaar begint wel wat te kantelen. Het is al maanden absolute chaos doordat het asfalt vervangen wordt. Maar dan echt chaos, doordat Vegas Boulevard gewoon steeds voor 200 meter afgesloten wordt.

Ik was er afgelopen Mei ook en toen was het gemopper. Maar nu men begonnen is met de bouw van tribunes, ligt, muren, etc etc is het echt geen doorkomen meer aan. Ook moet de stad "onverwacht" tientallen miljoenen extra bijdragen om de boel rond te krijgen.

Iedereen zal wel lachend op de foto staan, maar achter de schermen zal het toch wel anders zijn.
Je wil die chaos toch ook echt niet midden in zo'n stad 8)7?

Daarnaast jammer dat Verstappen waarschijnlijk zaterdag in de Mickey Mouse race al kampioen wordt. Beetje net zo'n losse flodder als vorig jaar in Japan.

Het zit niet in z'n aard, maar eigenlijk zou hij die race bijna moeten laten schieten om op zondag op 'normale' wijze WDC te worden. Hoewel, hij schijnt die sprints ook niet echt leuk te vinden, dus wie weet.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

alexbl69 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:44:
[...]

Daarnaast jammer dat Verstappen waarschijnlijk zaterdag in de Mickey Mouse race al kampioen wordt. Beetje net zo'n losse flodder als vorig jaar in Japan.

Het zit niet in z'n aard, maar eigenlijk zou hij die race bijna moeten laten schieten om op zondag op 'normale' wijze WDC te worden. Hoewel, hij schijnt die sprints ook niet echt leuk te vinden, dus wie weet.
Punten zijn punten. Gewoon ASAP kampioen worden.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
@PWM En dan helpt het ook niet mee dat casinopersoneel eventueel wil staken tijdens het F1 weekend.

Maar ja, eerlijk gezegd had ik ook niets anders verwacht. Ergens in de zandbak met een totalitair regime is zo'n straatrace natuurlijk kinderlijk eenvoudig te organiseren. Ik denk eerlijk gezegd dat ze in Las Vegas te veel hooi op de vork hebben genomen en de impact een F1 paddock erg hebben onderschat. En dan moeten we nog maar zien of het überhaupt een vermakelijke race gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:16
alexbl69 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:44:
[...]

Max heeft al gezegd dat het hem geen bal uitmaakt waar, wanneer en hoe hij wereldkampioen wordt. Hoe sneller hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:17
d-vine schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:24:
[...]

Max heeft al gezegd dat het hem geen bal uitmaakt waar, wanneer en hoe hij wereldkampioen wordt. Hoe sneller hoe beter.
Volgens mij moet Perez ook minimaal 3e worden, wat imo echt geen zekerheidje is. Als hij vierde of lager wordt in de sprint is Max ook kampioen. Dan zou ik liever het in eigen hand houden en lekker zelf racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

d-vine schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:24:
[...]
Ook uit de mond van Max lijkt mij dit complete onzin. Hij haat het sprint format, dus kun je er vanuit gaan dat hij liefst het kampioenschap na een gewone race wint.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:02
Tja, hij hoeft volgens mij enkel 6e te worden in de sprint. Mocht Perez kampioen willen worden, dan zou Max bijna altijd buiten de punten moeten vallen en Perez alles moeten winnen, wat ik niet zie gebeuren.
Dat ie hem dan waarschijnlijk al in een sprint pakt, so be it. Iedereen weet dat het in principe toch al binnen is. :)

Oh oh Mr. B, oh oh!

Pagina: 1 ... 63 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics