[F1] Seizoen 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 80 Laatste
Acties:
  • 900.914 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:39
Jammer dat Stroll er niet op staat. Krijgen we het hele jaar weer 1 rijder niet te zien.
Vreemd ook wel, want hij zit nu wel gewoon in de auto dus hij is er wel dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05
TheBrut3 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:39:
[...]

Jammer dat Stroll er niet op staat. Krijgen we het hele jaar weer 1 rijder niet te zien.
Vreemd ook wel, want hij zit nu wel gewoon in de auto dus hij is er wel dit weekend.
Foto is vorige week voor de testen begonnen gemaakt.

Volgens mij zelfs met alle aerorekken erop. maar die zijn er denk af geshopt

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:58

JB

Cédric roelt!

basvn schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:54:
[...]

Foto is vorige week voor de testen begonnen gemaakt.

Volgens mij zelfs met alle aerorekken erop. maar die zijn er denk af geshopt
Dan shop Stroll er bij :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:17
Zojuist MultiviewerF1 uitgeprobeerd op met 43"inch scherm. De applicatie werkt echt geweldig.
Ik ga waarschijnlijk zondag ook maar achter mijn computerbureau de wedstrijd bekijken in plaats van in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:51
RogerSch schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:52:
Zojuist MultiviewerF1 uitgeprobeerd op met 43"inch scherm. De applicatie werkt echt geweldig.
Ik ga waarschijnlijk zondag ook maar achter mijn computerbureau de wedstrijd bekijken in plaats van in de woonkamer.
Heel mooi maar verdere ervaringen of vragen mag hier je plaatsen [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:29
Ik droom al van een tie op punten voor de laatste race tussen Alonso en Verstappen en dat in de laatste race beslist wordt wie zijn derde titel binnen haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Shinji schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:30:
Ik droom al van een tie op punten voor de laatste race tussen Alonso en Verstappen en dat in de laatste race beslist wordt wie zijn derde titel binnen haalt.
Alsjeblief niet weer in de laatste ronde. Dat wordt dan weer jaren uitgekauwd door de media. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:55
Na de fight for five krijgen we nu de fight for three?

Fight for five was dan 2018, Hamilton vs Vettel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:00

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik was niet aan het opletten, verkeerd topic :o

[ Voor 93% gewijzigd door G_Dragon op 03-03-2023 17:11 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door G_Dragon op 03-03-2023 17:10 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Edd

We hebben pas 2 vrije trainingen gehad.... ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:29
Edd schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:18:
[...]

We hebben pas 2 vrije trainingen gehad.... ;)
Daarom dromen ;)

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Chocoball
Ook ik had vandaag een klein upgrade pakket voor de F1 seizoen 2023 topic start.

Alle afbeeldingen van de wagennummrs zijn eindelijk door formule1.com aangepast naar die van 2023. Mocht je nog oude afbeeldingen zien dan even de browsing historie schonen en/of de pagina verversen. Hiermee komt het punt dat de afbeeldingen van de wagens, coureurs en wagennummers nog steeds van 2022 waren te vervallen.

Tevens heb ik een extra component toegevoegd meteen aan het begin van de topic start. Ik verklap niet wat het is maar ben benieuwd naar jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
Waarom is Alonso en Aston zo snel dit seizoen, hebben ze iets radicaals gewijzigd aan de auto; of is dat inside information wat ze nooit bekend maken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Silent Thunder schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 10:59:
Waarom is Alonso en Aston zo snel dit seizoen, hebben ze iets radicaals gewijzigd aan de auto; of is dat inside information wat ze nooit bekend maken?
Ze zijn behoorlijk richting RBR opgeschoven qua ontwerp en hebben wat mensen van RBR overgenomen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:38
Silent Thunder schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 10:59:
Dan Fallows een aerodynamische topman die 15 jaar aan de zijde van Adrian Newey heeft gewerkt zit nu bij Aston Martin dus er zit behoorlijke filosofie van Red Bull in.
En Adrian Newey is helemaal thuis in het ground effect (jaren 80 ook in F1) dus die kennis heeft Dan nu ook ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent Thunder
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:04:
[...]

Ze zijn behoorlijk richting RBR opgeschoven qua ontwerp en hebben wat mensen van RBR overgenomen. ;)
d-vine schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:11:
[...]

Dan Fallows een aerodynamische topman die 15 jaar aan de zijde van Adrian Newey heeft gewerkt zit nu bij Aston Martin dus er zit behoorlijke filosofie van Red Bull in.
En Adrian Newey is helemaal thuis in het ground effect (jaren 80 ook in F1) dus die kennis heeft Dan nu ook ;)
Ik heb er even een stukje over gelezen en die Fallows was dus kennelijk close met Newey en kon gewoon switchen naar Aston en daar verder hobby'en op dezelfde voet.

Wat ik mij dan afvraag: bestaat er in deze tak van sport geen soort van confidential clausule dat je zeg maar enkele jaren niet voor de concurrent mag werken? Ik weet dat zoiets wel in het bedrijfsleven bestaat waar je niet zomaar mag switchen naar de concurrent en daar met het zelfde verder mag gaan als het bepaalde bedrijfsgevoelige zaken zijn.
Aston Martin Formula 1 Technical Director Dan Fallows has explained how he has tried to emulate Adrian Newey in his new role.

Fallows was a long-time Newey lieutenant at Red Bull before leaving in 2022 to take up the top technical job at Aston Martin, as the Silverstone-based squad expand and build up to what they hope is a championship challenge.

The new AMR23 is the first Aston with a design fully lead by Fallows and looked strong during pre-season testing, with the team having made steps forward towards the upper midfield and were nibbling at the heels of Mercedes.

[ Voor 12% gewijzigd door Silent Thunder op 04-03-2023 11:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Silent Thunder schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:16:
[...]

[...]

Ik heb er even een stukje over gelezen en die Fallows was dus kennelijk close met Newey en kon gewoon switchen naar Aston en daar verder hobby'en op dezelfde voet.

Wat ik mij dan afvraag: bestaat er in deze tak van sport geen soort van confidential clausule dat je zeg maar enkele jaren niet voor de concurrent mag werken? Ik weet dat zoiets wel in het bedrijfsleven bestaat waar je niet zomaar mag switchen naar de concurrent en daar met het zelfde verder mag gaan als het bepaalde bedrijfsgevoelige zaken zijn.

[...]
Zeker, maar dat hebben RBR en Aston Martin uitonderhandeld. Het werd in 2021 al aangekondigd en Fallows mocht na het begin van het vorige seizoen beginnen. Per 2 april. :)
https://www.formula1.com/...8450IpBRcqA2ZuflOqKR.html
https://www.astonmartinf1...-statement-on-dan-fallows

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:38
[...]

[...]

[...]
Het was volgens mij rond een jaar dat hij niet over mocht stappen maar ze zijn samen bij de rechter geweest omdat Aston Dan eerder wilde hebben en uiteindelijk is hij rond April vorig jaar overgestapt.
Maar jaren dat niet eerder maanden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Homeland schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:08:
[...]

Wat is hier "janken" aan? Of is dat gewoon zo omdat de uitspraken door Hamilton zijn gedaan?
Ik zou ook hevig teleurgesteld zijn als Mercedescoureur. Tweede seizoen op rij, lijkt het, dat ze er gewoon echt veel te ver van af zitten. Dan lijkt het er ook nog eens op dat het concept of een te laag plafond heeft, of in praktische zin op de baan niet beheersbaar is.

Janken is het niet nee, maar dat zal wat Hamilton dan wel Mercedesallergie zijn.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
F1TV heeft een leuke 10 minuten video over de verf op de wagens. Zeker ook even dat stukje over McLaren kijken.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
FirePuma142 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:56:
[...]

Ik zou ook hevig teleurgesteld zijn als Mercedescoureur. Tweede seizoen op rij, lijkt het, dat ze er gewoon echt veel te ver van af zitten. Dan lijkt het er ook nog eens op dat het concept of een te laag plafond heeft, of in praktische zin op de baan niet beheersbaar is.

Janken is het niet nee, maar dat zal wat Hamilton dan wel Mercedesallergie zijn.
Ik blijf het wel raar vinden, jarenlang dominant en opeens zakken ze weg. Zijn daar ook belangrijke mensen vertrokken naar een andere post, of wat kan het technisch verklaren?

[ Voor 58% gewijzigd door Silent Thunder op 04-03-2023 12:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 11:46
Silent Thunder schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:00:
[...]

Ik blijf het wel raar vinden, jarenlang dominant en opeens zakken ze weg. Zijn daar ook belangrijke mensen vertrokken naar een andere post, of wat kan het technisch verklaren?
Er zijn inderdaad veel mensen vertrokken naar Redbull.

https://gp33.nl/hamilton-...spil-er-geen-energie-aan/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Nou dat is nogal wat ja.
Altijd lastig om goede mensen te houden

[ Voor 5% gewijzigd door Silent Thunder op 04-03-2023 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:37
[...]

Een totaal nieuw concept icm een budgetcap

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:24
Tamelijk irrelevant in deze. Dit zijn mensen van de motorafdeling. Er is op dit moment een "engine freeze". En Red Bull rijdt op dit moment met een Honda motor, niet met de eigen motor die ze voor 2025 aan het ontwikkelen zijn.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Mercedes had jarenlang budgetten van ruim €100 miljoen meer dan RBR en kon een gigantisch voordeel opbouwen in aerodynamica omdat hun PU wel werkte. Ze hoefde zich jarenlang weinig zorgen te maken om luchtweerstand want beste motor. Daarom reden ze ook zo vaak met enorme achtervleugels en waren ze alsnog snel op de rechte stukken en het snelst in de meeste snelle bochten. Iets waar ze nu een probleem mee hebben.

Ferrari had een vergelijkbaar voordeel, maar dat is Ferrari dus daar ging altijd wel iets mis. Wat we nu lijken te zien is dat het Mercedes uit elkaar valt omdat ze hun veel grotere aerodynamische afdeling moesten opgeven vanwege de budgetcap. En nu blijken ze met hetzelfde budget als de meeste andere teams, helemaal niet zo goed meer te zijn.

Juist nu teams noodgedwongen kleiner moeten worden, gaat individueel talent en een goed functionerende organisatie zwaarder tellen. En opeens was RBR die ogenschijnlijk als laatste aan hun 2022 auto begonnen, veel beter. Ferrari lijkt ondertussen in 2021 heel veel moeite in hun 2022 auto te hebben gestoken, waardoor ze hun achterstand ook grotendeels inliepen. Mercedes heeft de boot compleet gemist en lijkt nu alweer niet te begrijpen wat er misgaat.

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-03-2023 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:53
[...]

[...]

[...]
Zoals anderen al aangeven, dat soort clausules bestaan zeker, maar daar staat een zak geld tegenover wat met de budgetcap wat lastiger is. Dan is personeel over laten gaan goedkoper en het is niet alsof de concurrent dan opeens er gelijk bij zal zitten, daar gaat een periode overheen als het concept al toegepast kan worden op hun wagen, waarin jij wel weer meer ervaring op kan doen met het concept en toch een voorsprong zal kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:17:
[...]

Mercedes had jarenlang budgetten van ruim €100 miljoen meer dan RBR en kon een gigantisch voordeel opbouwen in aerodynamica omdat hun PU wel werkte. Ze hoefde zich jarenlang ook weinig zorgen te maken om luchtweerstand want beste motor. Iets waar ze nu een probleem mee hebben.

Ferrari had een vergelijkbaar voordeel, maar dat is Ferrari dus daar ging altijd wel iets mis. Wat we nu lijken te zien is dat het Mercedes uit elkaar valt omdat ze hun veel grotere aerodynamische afdeling moesten opgeven vanwege de budgetcap. En nu blijken ze met hetzelfde budget als de meeste andere teams, helemaal niet zo goed meer te zijn.

Juist nu teams noodgedwongen kleiner moeten worden, gaat individueel talent en een goed functionerende organisatie zwaarder tellen. En opeens was RBR die ogenschijnlijk als laatste aan hun 2022 auto begonnen, veel beter. Ferrari lijkt ondertussen in 2021 heel veel moeite in hun 2022 auto te hebben gestoken, waardoor ze hun achterstand ook grotendeels inliepen. Mercedes heeft de boot compleet gemist en lijkt nu alweer niet te begrijpen wat er misgaat.
Tegelijkertijd kan het ook liggen in het feit dat ze als enige doorgaan met hun unieke aero concept.

Wat dat betreft wel jammer dat ze dit jaar niet op het het RBR 'concept' zijn overgestapt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Help!!!! schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:30:
[...]

Tegelijkertijd kan het ook liggen in het feit dat ze als enige doorgaan met hun unieke aero concept.

Wat dat betreft wel jammer dat ze dit jaar niet op het het RBR 'concept' zijn overgestapt.
Als ze waren overgestapt dan is dat niet alleen vernederend voor een team dat zichzelf presenteert als de beste, maar het helpt ze ook niks. Want dan liggen ze een jaar achter qua concept. Verder is kopiëren en ook daadwerkelijk begrijpen iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:32:
[...]
Verder is kopiëren en ook daadwerkelijk begrijpen iets anders.
En zie de reden waarom Stroll aan het shoppen is gegaan bij Red Bull. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

sjaool schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:43:
[...]

En zie de reden waarom Stroll aan het shoppen is gegaan bij Red Bull. :)
Yup.
Force India was vroeger wel vaker op de hand van RBR kopiëren. Toen kregen ze die totaal niet gekopieerde Mercedes waarna ze het jaar erna er helemaal niks meer van konden. Ze begrepen er niks van. Nu lijken ze weer terug naar RBR kopiëren alsmede personeel ervandaan halen zodat ze ook begrijpen wat ze hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:58
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:17:
[...]

Mercedes had jarenlang budgetten van ruim €100 miljoen meer dan RBR en kon een gigantisch voordeel opbouwen in aerodynamica omdat hun PU wel werkte. Ze hoefde zich jarenlang weinig zorgen te maken om luchtweerstand want beste motor. Daarom reden ze ook zo vaak met enorme achtervleugels en waren ze alsnog snel op de rechte stukken en het snelst in de meeste snelle bochten. Iets waar ze nu een probleem mee hebben.

Wat bij mij vooral naar voren komt is dat Toto helemaal niet zo goed is als ie de afgelopen jaren deed overkomen. "Kijk eens hoe goed we het voor elkaar hebben en geoliede machine het is" Het is gewoon treurig hoe MER presteert en HAM bevestigde het net nog eens toen ie voor een rood licht stond bij pit exit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

schumi2004 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 13:35:
[...]

Wat bij mij vooral naar voren komt is dat Toto helemaal niet zo goed is als ie de afgelopen jaren deed overkomen. "Kijk eens hoe goed we het voor elkaar hebben en geoliede machine het is" Het is gewoon treurig hoe MER presteert en HAM bevestigde het net nog eens toen ie voor een rood licht stond bij pit exit.
Tja ik zag de fouten bij Mercedes in 2016 en later al. Maar het viel niet op omdat als ze een foutje maakte, ze alsnog makkelijk wonnen. In 2021 werd het opeens veel duidelijker. Mercedes heeft het dat jaar zelf ook uiteindelijk weggegooid. Maar nu ze niet meer de beste auto hebben, worden fouten steeds duidelijker en groter. :)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Chocoball
Wat kunnen wij als toeschouwers dit jaar bij het TV verslag verwachten? F1’s director of broadcast and media Dean Locke neemt ons mee wat onze ogen en oren kunnen verwachten.

Slowmotion door AI
Super slowmotion camera's kosten 400.000 Britse pond per stuk dus die zet je niet op elke hoek van het circuit. De AI software gebruikt de normale beelden van de uitzending en door interpolatie voegt het op een slimme manier frames toe zodat herhalingen er gelikt uit zien. Getest werd het met de grand prix in de VS (Austin) vorig jaar en gebruikt bij de botsing tussen Alonso en Stroll. Vanaf dit seizoen wordt de software bij elke race gebruikt.

Verbeterde audio
Door het geluid bij Drive to Survive (DtS) wil men hetzelfde geluid bij de live evenementen hebben omdat volgens Locke de kijkers verwachten dat het geluid bij DtS hetzelfde is als bij een live race. Dit moet bereikt worden door sommige microfoons langs het circuit te verplaatsen of alleen om te draaien om meer geluid van het aanwezige publiek op te vangen. Verder door het plaatsen van microfoons bij kerbstones zodat meer motorgeluid wordt opgevangen en door het beter mixen van beeld en geluid.

Augmented reality graphics
Augmented Reality (AR) wordt sinds vorig seizoen ingezet bij de onboard beelden vanuit de cockpit zoals de afstand tot de voorganger. Dit seizoen wordt AR uitgebreid bij camerabeelden vanuit de helicopter.

Nieuwe onboard beelden
Meekijken vanuit helm van de coureur is dit jaar standaard. Echter door limitaties met bandbreedte zal dit steeds bij 6 tot 8 coureurs per race zijn.

De gyroscope camera die Sainz vorig jaar in Zandvoort aan boord had zal dit seizoen bij evenementen gebruikt worden om de camber beter in beeld te brengen. De eerste race waar deze camera wordt ingezet is Bahrein.

Ook wordt gekeken om meer camera-actie rond de cockpit te krijgen een ook sneller. Soms is het live niet beschikbaar en duurt het soms tot maandag voordat het beeldmateriaal beschikbaar komt.

Aangepaste graphics en het dillema moment
F1 heeft afgelopen winter alle graphics die in beeld komen bekeken en gekozen voor een vereenvoudiging in 2023. Zo werd de AWS data als te complex voor de TV kijker bevonden. De graphics zullen dit seizoen eenvoudiger zijn zoals meldingen bij incidenten op de baan, topsnelheden en DRS activatie.

Een nieuw idee is het dilemma moment wat later dit jaar geïntroduceerd gaat worden. Daarbij gaat de F1 beslissende vragen aan de commentaren stellen en fans kunnen stemmen op de antwoorden. Hier moet men denken aan vragen of een coureur een extra stop moet maken of niet. Een andere vraag kan zijn of de coureur bij de laatste stint hard of medium moet kiezen. Aan het einde van de race wordt de vraag beantwoord of het de juiste keuze was of niet.

Drones
Vorig seizoen waren de drone resultaten in Barcelona niet geweldig, later in Austin wat het iets beter maar drones gaan niet meer terugkomen. De huidige drones zijn te langzaam en het zal verder bekeken worden zodra er snellere drones zijn.

https://www.motorsport.co...overage-in-2023/10439326/

P.S. Als dit meer voor het waar te kijken of randzaken topic is dan graag verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
En we zijn weer online!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• mnarijnm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:36
Hij is weer leuk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voor de andere liefhebberts:

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het werd ook alleen maar beter met eerst RBR, toen Ferrari, Mercedes en als laatste Steiner. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:54

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Laatst online: 17-09 14:48
Chocoball schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:27:
Wat kunnen wij als toeschouwers dit jaar bij het TV verslag verwachten? F1’s director of broadcast and media Dean Locke neemt ons mee wat onze ogen en oren kunnen verwachten.

Slowmotion door AI
Super slowmotion camera's kosten 400.000 Britse pond per stuk dus die zet je niet op elke hoek van het circuit. De F1 werkt met AI software bij de normale uitzending en door interpolatie laat de software frames weg. Getest werd het met de grand prix in de VS (Austin) vorig jaar en gebruikt bij de botsing tussen Alonso en Stroll. Vanaf dit seizoen wordt de software bij elke race gebruikt.
Bij slowmotion gebaseerd op normale opnames moet je juist frames toevoegen (met interpolatie) niet weglaten.
Alles wordt dan vertraagd afgespeeld zodat je evenveel beelden per seconde houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Marcel Br schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:48:
[...]

Bij slowmotion gebaseerd op normale opnames moet je juist frames toevoegen (met interpolatie) niet weglaten.
Alles wordt dan vertraagd afgespeeld zodat je evenveel beelden per seconde houdt.
Dank voor de oplettendheid, ik hebhet origineel nog een keer gelezen en het stukje daarop aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Ahh, hoorde net in de kwalificatie persconferentie dat Imola dus het eerste evenement wordt met verplichte bandentypes per kwalificatieronde. Dus hard in Q1, medium in Q2 en soft in Q3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hoe zit het met de wedstrijdleiding dit jaar? Nog steeds wisselende leiders of nu een dedicated one?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En na een kwalificatie gaat het bij Mercedes al om een geheel nieuw concept.
Tja ik heb er nogal wat over te zeggen. Ten eerste lijkt dit echt pure wanhoop te zijn om weer het compleet dominante team te zijn dat alles wint. Ze lijken het gewoon echt niet te kunnen verdragen dat dit niet meer het geval is. Daarop zeg ik natuurlijk jammer dan.

Tweede is dat ik een aantal commentaren niet bepaald chic vind. Want tussen Hamilton en Wolff krijg ik het idee dat ze al die mensen die aan deze auto hebben gewerkt, nauwelijks waarderen en nu publiekelijk onder de bus gooien nu de resultaten tegenvallen. Dat heb ik volgens mij nog nooit een teambaas horen doen, al helemaal niet voor een nog steeds vrij goede auto. Ze spreken hiermee ook nog eens mensen zoals hun eigen TD in Mike Elliot tegen die juist een paar races wou observeren en dan bepalen wat er moet gebeuren. Dus de normale aanpak omdat een kwalificatiesessie zeker niet alles zegt.

Derde is dat ik deze plannen op het eerste gezicht ook onzinnig vind. Dus er moet nu iets anders komen. Hoe gaan ze dat betalen met een budget cap? Wie gaat dat nog ontwerpen met een veel kleiner team vanwege die budget cap? En hoe garanderen ze dat ze niet weer de mist ingaan of een ontwikkelachterstand oplopen omdat al die andere teams hun auto doorontwikkelen terwijl Mercedes aan het ontwerpen is met iets nieuws? Van mij mag Mercedes verder wegzakken, maar niet omdat ik iets tegen het merk of tegen die mensen daar heb. Ik heb wel een probleem met de houding die de top van Mercedes al zoveel jaren aannam van misplaatste superioriteit. Het komt er nu ook weer uit. Ik ben ook niet verbaast wat er de afgelopen dagen al gezegd is, meer teleurgesteld dat het echt zo moet gaan...

https://www.racefans.net/...s-to-close-gap-to-rivals/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Chevy454 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:29:
Hoe zit het met de wedstrijdleiding dit jaar? Nog steeds wisselende leiders of nu een dedicated one?
Niels Wittich is behouden als race director voor 2023. Wel komt er een FIA academie om race directors op te leiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door G_Dragon op 05-03-2023 09:35 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:30:
Tja ik heb er nogal wat over te zeggen.
Nee, je hebt er een mening over. Tenzij je stiekem Toto Wolff bent :+
Ten eerste lijkt dit echt pure wanhoop te zijn om weer het compleet dominante team te zijn dat alles wint. Ze lijken het gewoon echt niet te kunnen verdragen dat dit niet meer het geval is. Daarop zeg ik natuurlijk jammer dan.
Huh, jij verwacht dat Mercedes mee doet om niet te winnen? Elk (top) team doet mee om te winnen. Zeker, achteraan zullen er teams zijn die vallen in de categorie "meedoen is belangrijker dan winnen". Maar ook McLaren, Alpine, ... zullen meedoen om de sport totaal te domineren. En hetzelfde geldt dus sowieso voor Red Bull en Ferrari.
Tweede is dat ik een aantal commentaren niet bepaald chic vind. Want tussen Hamilton en Wolff krijg ik het idee dat ze al die mensen die aan deze auto hebben gewerkt, nauwelijks waarderen en nu publiekelijk onder de bus gooien nu de resultaten tegenvallen. Dat heb ik volgens mij nog nooit een teambaas horen doen, al helemaal niet voor een nog steeds vrij goede auto. Ze spreken hiermee ook nog eens mensen zoals hun eigen TD in Mike Elliot tegen die juist een paar races wou observeren en dan bepalen wat er moet gebeuren. Dus de normale aanpak omdat een kwalificatiesessie zeker niet alles zegt.
Dat ze elkaar tegen spreken is natuurlijk nogal gek. Maar waarom zouden ze niet mogen zeggen "dit concept werkt niet, we gaan het over een andere boeg gooien". Zo'n besluit kun je als organisatie gewoon nemen. En volgens mij is er ook nog lang geen besluit genomen? Het zal dus eerder zijn "we moeten evalueren of en hoe een ander concept beter is en hoe we dat dan moeten realiseren".
Derde is dat ik deze plannen op het eerste gezicht ook onzinnig vind. Dus er moet nu iets anders komen. Hoe gaan ze dat betalen met een budget cap? Wie gaat dat nog ontwerpen met een veel kleiner team vanwege die budget cap?
Als deze auto niet functioneert moet je het kind gewoon met het badwater weggooien. Stoppen aan deze auto en opnieuw beginnen. Budget cap is dan niet perse een probleem. Maar dan moet je wel accepteren dat je op zijn minst 1 seizoen uberhaupt kwijt bent door niet te ontwikkelen. Gewoon exact hetzelfde als Haas heeft gedaan in 2021. Alleen hebben zij een natuurlijk budget cap i.p.v. een "verzonnen" cap.
En hoe garanderen ze dat ze niet weer de mist ingaan of een ontwikkelachterstand oplopen omdat al die andere teams hun auto doorontwikkelen terwijl Mercedes aan het ontwerpen is met iets nieuws?
En hoe garanderen ze andersom dat ze dit concept wel aan de praat krijgen? Als het concept van Red Bull en Ferrari (in principe hebben alle overige 7 teams een auto volgens een van die twee concepten) werken en steeds sneller worden en Mercedes met hun huidige concept niet die winsten kan behalen raken ze immers ook alleen maar verder achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 23:21:
[...]

Alleen zirten we al in 2023 seizoen ;)
Volgens mij is het de 2022 grid met de stand van 2023. Want bij Alonso staat ook al Aston Martin, en voor 2023 had hij daar toch echt niet gereden. En foutje in het jaartal is het dus ook niet omdat toevallig nog Vettel, Ricciardo en Schumacher er op staan.

Edit:
Plaatje klopt echt niet. Bij Gasly staat STR, Red Bull AlphaTauri. Volgens de logica dat het de stand van 2023 is had daar natuurlijk Alpine bij gemoeten.

[ Voor 16% gewijzigd door RobertMe op 04-03-2023 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 23:26:
[...]

Volgens mij is het de 2022 grid met de stand van 2023. Want bij Alonso staat ook al Aston Martin, en voor 2023 had hij daar toch echt niet gereden. En foutje in het jaartal is het dus ook niet omdat toevallig nog Vettel, Ricciardo en Schumacher er op staan.
Het is de 2022 grid want Latifi staat er ook nog bij. Voor de 2023 grid onbreken namelijk Hülkenberg en de 3 rookies vandaar mijn reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 23:34:
[...]

Het is de 2022 grid want Latifi staat er ook nog bij.
Dat schreef ik toch. Ok, behalve Latifi dan, die is al uit mijn geheugen gewist :+
Voor de 2023 grid onbreken namelijk Hülkenberg en de 3 rookies vandaar mijn reactie.
Maar Aston Martin staat wel al vermeld bij Alonso. Dus 100% 2022 is het ook niet. Het had dus "teams waar 2022 rijders t/m seizoen 2023 gereden hebben" kunnen zijn. Wat an zich een gekke statistiek zou zijn, maar het kan. Echter klopt die dan ook niet, gezien bij Gasley dan Alpine mist.

Oftewel: er klopt gewoon helemaal niks van dat plaatje.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:09

codex

Geen OpenAI agent :)

Wat mij stoort aan Mercedes is dat voornamelijk Wolff het idee lijkt te hebben dat zijn team een soort van verworven recht heeft om altijd het nummer 1 team te zijn. Dat maakt het wel vermakelijk dat het nu niet goed loopt, al denk ik dat ze heus wel een rol gaan spelen dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:21
codex schreef op zondag 5 maart 2023 @ 08:41:
Wat mij stoort aan Mercedes is dat voornamelijk Wolff het idee lijkt te hebben dat zijn team een soort van verworven recht heeft om altijd het nummer 1 team te zijn. Dat maakt het wel vermakelijk dat het nu niet goed loopt, al denk ik wel dat ze heus wel een rol gaan spelen dit jaar.
Zal ook afhangen wat ze vandaag doen. Al zie ik ze niet voor de WKs strijden dit jaar.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wat mij stoort aan Mercedes is dat voornamelijk Wolff het idee lijkt te hebben dat zijn team een soort van verworven recht heeft om altijd het nummer 1 team te zijn. Dat maakt het wel vermakelijk dat het nu niet goed loopt, al denk ik dat ze heus wel een rol gaan spelen dit jaar.
Een rol om de titelstrijd? Er is nog geen race gereden natuurlijk en het seizoen is nog lang maar obv de huidige info zie ik dat niet. Wellicht om plek 3, misschien 2.

Hun innovatieve concept hebben ze nu na een jaar knutselen zelfs na de winterstop niet aan het werk gekregen. Dus of dat zal plots wel moeten gaan werken of ze moeten met een ander concept van voren af aan beginnen. Het kan natuurlijk maar het lijkt me highly unlikely.

Ik zie at best een 3e plek. En HAM stopt daarna.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Die man heeft natuurlijk het "probleem" dat hij jaren lang alles won wat er te winnen valt. Dan is accepteren dat je niet vooraan meedoet lastig.

Daarnaast zie je wel vaker bij dit soort leadership types dat ze wel degelijk verwachten de beste te zijn op basis van de hoeveelheid werk dat zij/de organisatie verrichten of de hoeveelheid passie die ze hebben, maar daarbij dus volledig negeren dat anderen net zoveel of meer werk verrichten en passie hebben.

F1 journalistiek is daarnaast vaak van een bedroevend en clickbait-achtig niveau, controverse zorgt voor inkomsten van de diverse media dus die voeden dit gedrag en deze uitspraken ook en geven dit ook een (volledig onterecht) enorm toneel zonder vaak enige kritiek of duiding te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:30:
En na een kwalificatie gaat het bij Mercedes al om een geheel nieuw concept.
Tja ik heb er nogal wat over te zeggen. Ten eerste lijkt dit echt pure wanhoop te zijn om weer het compleet dominante team te zijn dat alles wint. Ze lijken het gewoon echt niet te kunnen verdragen dat dit niet meer het geval is. Daarop zeg ik natuurlijk jammer dan.

Derde is dat ik deze plannen op het eerste gezicht ook onzinnig vind. Dus er moet nu iets anders komen. Hoe gaan ze dat betalen met een budget cap? Wie gaat dat nog ontwerpen met een veel kleiner team vanwege die budget cap? En hoe garanderen ze dat ze niet weer de mist ingaan of een ontwikkelachterstand oplopen omdat al die andere teams hun auto doorontwikkelen terwijl Mercedes aan het ontwerpen is met iets nieuws? Van mij mag Mercedes verder wegzakken, maar niet omdat ik iets tegen het merk of tegen die mensen daar heb. Ik heb wel een probleem met de houding die de top van Mercedes al zoveel jaren aannam van misplaatste superioriteit. Het komt er nu ook weer uit. Ik ben ook niet verbaast wat er de afgelopen dagen al gezegd is, meer teleurgesteld dat het echt zo moet gaan...

https://www.racefans.net/...s-to-close-gap-to-rivals/
Aangezien het artikel het heeft over de reacties van "yesterday", de vrijdag dus, leek de stemming gisteren toch aardig omgeslagen na de kwalificatie. Nog steeds geen hoezaa maar duidelijk positiever dan het artikel doet vermoeden. En dit vanuit de reacties van Wolff, Hamilton en Russell gisteren bij Sky UK.

Het verwonderde mij wel wat, gezien de afstand tot de nummer 1 gisteren, nog steeds zowat even groot was dan een jaar geleden, maar de (top)snelheid zit er duidelijk beter in dan vorig jaar.

We moeten eerst het race resultaat afwachten voordat er werkelijk een meer duidelijke conclusie getrokken kan worden verwacht ik, als ze straks als het 2e team na de finish boven komen drijven (en hopelijk niet hoger), dan zullen ze het huidige concept verder gaan optimaliseren, het blijft tenslotte Mercedes ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Help!!!! schreef op zondag 5 maart 2023 @ 10:19:
Een rol om de titelstrijd? Er is nog geen race gereden natuurlijk en het seizoen is nog lang maar obv de huidige info zie ik dat niet. Wellicht om plek 3, misschien 2.

Hun innovatieve concept hebben ze nu na een jaar knutselen zelfs na de winterstop niet aan het werk gekregen. Dus of dat zal plots wel moeten gaan werken of ze moeten met een ander concept van voren af aan beginnen. Het kan natuurlijk maar het lijkt me highly unlikely.

Ik zie at best een 3e plek. En HAM stopt daarna.
Hamilton gaat zeker door tot ie de 8ste heeft, zei Wollf gisteren, al zou ie hem zelfs daarvoor over de streep moeten duwen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 18:59
hardware-lover schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:00:
[...]

Hamilton gaat zeker door tot ie de 8ste heeft, zei Wollf gisteren, al zou ie hem zelfs daarvoor over de streep moeten duwen ;)
Zo?

Afbeeldingslocatie: https://dejareviewer.files.wordpress.com/2011/11/lightning-gave-up-the-winning-trophy-to-help-the-king-finish-his-last-race.jpg
:+

Edit: De rode is dan de "nieuwkomer" Russell?

[ Voor 5% gewijzigd door alesandro_46 op 05-03-2023 12:32 ]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
Chocoball schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 23:21:
[...]

Alleen zirten we al in 2023 seizoen ;)
:)

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/8rnzodle2xla1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&v=enabled&s=bb0c6dcdf7ba8fc34b4ae78d484d9ef0dfd53496

Eigenlijk moet het zijn welke driver heeft er voor de meeste teamnamen geracet.

[ Voor 11% gewijzigd door BlackMonkey op 05-03-2023 13:55 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:30

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Seizoen is nog heel lang, maar als je dit leest dan kan de concurrentie zich opmaken voor de kruimels. :o

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 11:54
Sepp14 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:10:
Seizoen is nog heel lang, maar als je dit leest dan kan de concurrentie zich opmaken voor de kruimels. :o
[Twitter]
Iets met " één zwaluw....."

Nog steeds kunnen teams doorontwikkelen en voor RB een dreiging vormen in de rest van het seizoen.
Misschien is er wel een team die nog steeds aan het 'sandbaggen' is..

Gematigde positiviteit lijkt mij op zijn plaats, het seizoen is lang...23 races lang. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:30

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Zeker, het is maar een wedstrijd. We gaan het zien over vijf wedstrijden. Dan zie je meer hoe iedereen ervoor staat. En wie de plank finaal hebben misgeslagen.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:35
Misschien ook weer baanafhankelijk, aangezien Bahrein banden vreet is het mogelijk volgende week in Jeddah weer anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Sepp14 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:10:
[Twitter]
En reduceren van het vermogen zal ook wel een positieve invloed op de betrouwbaarheid hebben.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Maasluip schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:34:
[...]

En reduceren van het vermogen zal ook wel een positieve invloed op de betrouwbaarheid hebben.
En betrouwbaar is de Red Bull nog niet. Zaterdag op zondag hebben ze op beide auto's de olieleiding (?) vervangen. En op de tweede testdag heeft Verstappen ook lange tijd in de pits gestaan door problemen met olie???, waarschijnlijk dus hetzelfde probleem dat ze nog niet hebben weten op te lossen on die week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:42

Killjoy

Klingon lawn products

Twee weken tot de volgende race; duurt lang ;) . Dus maar even de statistieken in.

Alonso heeft nu een een paar leuke records op zijn naam. Hij is de eerste coureur ooit die 20 seizoenen is uitgekomen in de F1. Dat is drie jaar meer dan Hamilton. En daarna is Perez de meest ervaren actieve coureur met maar 13 'dienstjaren'.

Verder heeft Alonso nu het record met de meeste races tussen twee podiumplaatsen: 146. Het record met de langste periode tussen twee podiumplaatsen staat fier op naam van Alexander Wurz:

https://www.statsf1.com/en/default.aspx

[ Voor 3% gewijzigd door Killjoy op 06-03-2023 09:52 . Reden: Was iets weggevallen... ]

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:13
[b]Killjoy in "[F1] Seizoen 2023"
Verder heeft Alonso nu het record met de meeste races tussen twee podiumplaatsen: 146. Het record met de langste periode tussen twee podiumplaatsen staat fier op naam van Alexander Wurz:
Dit lijkt me onwaarschijnlijk, in Qatar (2021) haalde hij ook al een podium. Of hij had daar het record al.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
Killjoy schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:50:
Twee weken tot de volgende race; duurt lang ;) . Dus maar even de statistieken in.

Alonso heeft nu een een paar leuke records op zijn naam. Hij is de eerste coureur ooit die 20 seizoenen is uitgekomen in de F1. Dat is drie jaar meer dan Hamilton. En daarna is Perez de meest ervaren actieve coureur met maar 13 'dienstjaren'.

https://www.statsf1.com/en/default.aspx
En Hulkenberg heeft ook weer +1 race zonder podium/winst (wat was het ook alweer) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy

Killjoy

Klingon lawn products

JEightyFive schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:53:
[...]

En Hulkenberg heeft ook weer +1 race zonder podium/winst (wat was het ook alweer) :P
Meeste races zonder een podium gescoord te hebben. 182 nu. Yuki staat van de actieve coureurs op de tweede plek met 43 races zonder podium.
https://www.statsf1.com/e...ilote/gp/sans-podium.aspx

[ Voor 21% gewijzigd door Killjoy op 06-03-2023 09:57 ]

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:52
En wanneer gaan de regels aangepast worden, het kan toch niet zo zijn dat Mercedes halverwege het veld rijdt. Er moet iets gevaarlijks te vinden zijn aan die RedBull en Aston Martin om ze af te remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Bvanham schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:20:
En wanneer gaan de regels aangepast worden, het kan toch niet zo zijn dat Mercedes halverwege het veld rijdt. Er moet iets gevaarlijks te vinden zijn aan die RedBull en Aston Martin om ze af te remmen.
Wat een rare opmerking, ik hoop dat het cynisch bedoeld is...

Mercedes heeft het gewoon met zijn zero-sidepod filosofie niet voor elkaar. Die hebben gegokt maar verloren...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Damian schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:41:
[...]

Wat een rare opmerking, ik hoop dat het cynisch bedoeld is...

Mercedes heeft het gewoon met zijn zero-sidepod filosofie niet voor elkaar. Die hebben gegokt maar verloren...
Die opmerking lijkt me behoorlijk cynisch inderdaad. ;)
Ik denk een verwijzing naar de vloeraanpassingen die in het voordeel van Mercedes werden geacht te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy

Killjoy

Klingon lawn products

ParaDroid2 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:52:
[...]

Dit lijkt me onwaarschijnlijk, in Qatar (2021) haalde hij ook al een podium. Of hij had daar het record al.
Mijn fout. Hij had toen het record inderdaad al :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:11

Bloodclot

Jawier!

Gasly reed super zondag, van 20 naar de 9e.
Ocon deed het (buiten de penalties om) ook niet slecht qua racepace.

Wil wel eens zien als er een alpine in Q3 komt, dan kunnen ze mercedes ook nog wel eens moeilijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Denk dat een /s er achter wel zo makkelijk was, denk niet dat iedereen het als sarcasme opvalt ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bloodclot schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:42:
Gasly reed super zondag, van 20 naar de 9e.
Ocon deed het (buiten de penalties om) ook niet slecht qua racepace.

Wil wel eens zien als er een alpine in Q3 komt, dan kunnen ze mercedes ook nog wel eens moeilijk maken.
Ocon? Die is gisteren helemaal niet aan een race pace toegekomen. Zijn penalty pace, die was wel erg hoog :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TinusXIII schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:07:
Misschien ook weer baanafhankelijk, aangezien Bahrein banden vreet is het mogelijk volgende week in Jeddah weer anders.
Het grote topsnelheidsvoordeel is in ieder geval nu grotendeels verdwenen bij de RB19, dat is nu geen wapen, maar mogelijk ook minder noodzakelijk geworden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Zou dat bij Ferrari een issue kunnen zijn? Dat ze nu meer topsnelheid hebben, maar dat dit ten koste van de overall pace is gegaan?

Ik vind het gat tussen Red Bull en Ferrari zo opvallend, omdat die vorig jaar redelijk dicht bij elkaar zaten (enkele uitzonderingen zoals Mexico daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-09 17:34
Muse schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:32:
Zou dat bij Ferrari een issue kunnen zijn? Dat ze nu meer topsnelheid hebben, maar dat dit ten koste van de overall pace is gegaan?

Ik vind het gat tussen Red Bull en Ferrari zo opvallend, omdat die vorig jaar redelijk dicht bij elkaar zaten (enkele uitzonderingen zoals Mexico daargelaten).
Ferrari gaat agressief om met de banden, het zou mij niet verbazen als dat te maken heeft met de filosofie. Ook Haas doet het alleen zeer goed in de kwalificatie, maar zakken daarna terug in de race. Mercedes lijkt het tegenovergestelde, kan goed de banden managen, maar geen race pace. Door te pushen compenseren ze het, maar verliezen ze het voordeel van banden goed houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
NeverSettle schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:39:
[...]

Ferrari gaat agressief om met de banden, het zou mij niet verbazen als dat te maken heeft met de filosofie. Ook Haas doet het alleen zeer goed in de kwalificatie, maar zakken daarna terug in de race. Mercedes lijkt het tegenovergestelde, kan goed de banden managen, maar geen race pace. Door te pushen compenseren ze het, maar verliezen ze het voordeel van banden goed houden.
Die slijtage was natuurlijk vorig jaar ook al een issue bij Ferrari, maar toen waren de gaten meestal toch minder groot. Ik had daarom ook niet verwacht dat het gat nu zo groot zou zijn bij de eerste race.

Ik ben heel benieuwd naar races in een koelere omgeving, want Bahrein is traditioneel zwaar voor de banden. Wellicht heeft dat ze ook parten gespeeld bij Ferrari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 21:48

hamsteg

Species 5618

Muse schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:32:

Hmmm, ik vind dat nog wel mee vallen. Perez zat achter Lecler in de DRS maar werd daar netjes uitgereden. Perez kon het op dat moment niet waarmaken, ze hebben de tweede plek gewonnen door goede strategie (en botte pech bij Lecler). Vond ik ook vorig seizoen, lijkt wel of Perez als het er om kan gaan net niet die killer-mentaliteit heeft die een Max en een Alonso wel hebben of misschien gaat hij anders met de marges van de auto om.

... gecensureerd ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Toto Wolff kan het niet hebben dat Aston Martin de zaakjes wel goed voor elkaar heeft. Want hij is constant aan het mekkeren: de helft van de auto is van ons (motor, versnellingsbak, e.d.). Het zou grappig, en tegelijkertijd ook wel triest, als blijkt dat juist dat juist die onderdelen de bottleneck zijn waardoor AMR niet met RBR kan vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
Muse schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:44:
[...]

Die slijtage was natuurlijk vorig jaar ook al een issue bij Ferrari, maar toen waren de gaten meestal toch minder groot. Ik had daarom ook niet verwacht dat het gat nu zo groot zou zijn bij de eerste race.

Ik ben heel benieuwd naar races in een koelere omgeving, want Bahrein is traditioneel zwaar voor de banden. Wellicht heeft dat ze ook parten gespeeld bij Ferrari.
Ik denk niet dat het met de hitte te maken heeft. Ferrari gaat al jaren zeer slecht met de banden om. Ze hadden altijd een goede one-lap snelheid, maar als ze dat in de race doen zijn na 3 ronde de banden op. Maar nu hebben ze de one-lap snelheid ten opzichte van RBR ook niet meer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:06
hamsteg schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:47:
[...]

Hmmm, ik vind dat nog wel mee vallen. Perez zat achter Lecler in de DRS maar werd daar netjes uitgereden. Perez kon het op dat moment niet waarmaken, ze hebben de tweede plek gewonnen door goede strategie (en botte pech bij Lecler). Vond ik ook vorig seizoen, lijkt wel of Perez als het er om kan gaan net niet die killer-mentaliteit heeft die een Max en een Alonso wel hebben of misschien gaat hij anders met de marges van de auto om.
Ik had eigenlijk meer het idee dat Perez zich een beetje terug liet zakken om Leclerc rustig zijn banden op te laten vreten in plaats van zelf zijn banden te verkwisten aan inhaalpogingen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
TinusXIII schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:07:
Bij Jeddah, met die muren, is grip heel fijn. En dan ben ik benieuwd of de Ferrari een rijdende chicane is voor de front runners.

Zoals Alonso tegen Sainz aanrijdt omdat die zoveel mid corner speed heeft was echt opmerkelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 06-03-2023 13:11 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
ThomasG schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:50:
[...]
Ik denk niet dat het met de hitte te maken heeft. Ferrari gaat al jaren zeer slecht met de banden om. Ze hadden altijd een goede one-lap snelheid, maar als ze dat in de race doen zijn na 3 ronde de banden op. Maar nu hebben ze de one-lap snelheid ten opzichte van RBR ook niet meer.
Maar is Red Bull dan nu zoveel sneller geworden? Of is Ferrari juist snelheid verloren ten opzichte van vorig jaar?

Edit:
Als ik de Q3 tijden van 2023 vergelijk met Q3 van 2022 zie ik grofweg 0.5 sec winst voor Ferrari en 0.9 sec winst voor Verstappen. Hamilton verbetert ook zijn Q3 tijd met 0.9 sec.

Dan lijkt dus vooral Red Bull beter doorontwikkeld te hebben dan Ferrari.

[ Voor 20% gewijzigd door Muse op 06-03-2023 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:52
Ik denk toch dat de cameras in de windtunnel niet goed genoeg gewerkt hebben voor mercedes om de vloer te begrijpen. Als ongeveer de hele aandrijflijn hetzelfde is moet je toch wel concluderen dat je Aero niet voldoet. Vorig jaar werd er al van alles verzonnen om dat maar niet de schuld te geven en dit jaar dus ws. ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
Bvanham schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:46:
Ik denk toch dat de cameras in de windtunnel niet goed genoeg gewerkt hebben voor mercedes om de vloer te begrijpen. Als ongeveer de hele aandrijflijn hetzelfde is moet je toch wel concluderen dat je Aero niet voldoet. Vorig jaar werd er al van alles verzonnen om dat maar niet de schuld te geven en dit jaar dus ws. ook.
Ik denk dat het (ook) een logisch gevolg is dan de budget cap. In de jaren dat Mercedes dominant was, gaven ze verreweg het meeste uit van alle teams. Flink meer dan bijvoorbeeld Red Bull. In verhouding werd Mercedes dus veel harder geraakt door de budget cap, en dat is zichtbaar.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• basvn
  • Laatst online: 17-09 16:05
De wedkantoren hebben dit seizoen al afgeschreven zo te zien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CkCq3cQS4YsdYPoUN6F8xZM_pjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BIgM946uDwIb0Xi44TePZNeh.jpg?f=fotoalbum_large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
basvn schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:23:
De wedkantoren hebben dit seizoen al afgeschreven zo te zien

[Afbeelding]
Daar hebben ze zo te zien ook geen vertrouwen in Perez :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
ThomasG schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:26:
[...]
Daar hebben ze zo te zien ook geen vertrouwen in Perez :+
En terecht ook, met Verstappen als teamgenoot heeft hij weinig kans om kampioen te worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bvanham schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:46:
Zal wel hetzelfde verhaal worden.
Continue klagen en dan 1 race goed scoren en dan claimen 'zie je wel, het concept werkt'

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:48

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

YakuzA schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:51:
[...]

Zal wel hetzelfde verhaal worden.
Continue klagen en dan 1 race goed scoren en dan claimen 'zie je wel, het concept werkt'
Ik denk het niet. Wolff zegt niet voor niks dat het radicaal anders moet: dan ga je niet meer van hetzelfde doen, maar opnieuw beginnen.

Denk ik.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Chocoball
Uit de race analyse van AMUS werden nog wat interessant dingen over Mercedes geschreven.
  • Ondanks dat de correlatie met de windtunnel klopt is Mercedes langzamer dan Red Bull.
  • Mercedes test al een concept met brede sidepods in de windtunnel en dat al langer dan 2 weken.
  • Op de vraag waarom Mercedes dan niet eerder die stap heeft genomen heeft te maken met vorig seizoen. De stijgende lijn en de overwinningen in Brazilië verleidde de ingenieurs ertoe toch met hun concept door te gaan. Daarnaast heeft kopiëren geen zin zonder eerst het concept van de concurrentie te begrijpen.
  • De ingenieurs puzzelen nog steeds waarom Red Bull zoveel sneller is. Zij denken dat het in de aerodynamica zit, aan de mechanica zou het niet liggen.
  • De W14 laat de banden goed op temperatuur komen maar gaat ruwer met de banden om dan de W13. De W14 heeft te weinig neerwaartse druk waardoor de wagen teveel glijdt en dat gaat ten koste van de banden. Grootste terkortkoming zijn vooral de snelle bochten en kan het voor Merrcedes in Saoedi Arabië dus erger worden.
https://www.auto-motor-un...rain-2023-analyse-rennen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:32
https://www.theguardian.c...in-grand-prix-formula-one

vroege conclusies van RUS:

Verstappen looks in every position to begin a march to his third championship as was recognised by Hamilton’s teammate, George Russell, who finished seventh. “Red Bull have got this championship sewn up and I don’t think anybody will be fighting with them this year,” he said. “They should win every single race

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
cy-gor25 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:57:
https://www.theguardian.c...in-grand-prix-formula-one

vroege conclusies van RUS:

Verstappen looks in every position to begin a march to his third championship as was recognised by Hamilton’s teammate, George Russell, who finished seventh. “Red Bull have got this championship sewn up and I don’t think anybody will be fighting with them this year,” he said. “They should win every single race
Dit dramatische gedoe is natuurlijk een PR strategie om het eigen falen te maskeren en een nudge naar de FIA om ze wederom een duwtje in de goede richting te geven.

Los van dat het onzin is (en dat weten ze). De budget cap doet prima z’n werk, kijk maar naar AM. Ze maken er zelf alleen al 1,5 jaar een potje van.

[ Voor 9% gewijzigd door RambOo op 06-03-2023 20:13 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics