Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 413 414 Laatste
Acties:

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:55
HuismAndré schreef op maandag 7 september 2026 @ 11:48:
[...]

Ook bewegingsdetectie dmv. de ingebouwde camera van het android device?
Zit erin, zie de documentatie: https://github.com/jxlarrea/kiosk-satellite/blob/main/docs/screensavers.md#motion-detection

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:52

Sharky

Skamn Dippy!

Ik gebruik Fully Kiosk op een Android tablet en dat werkt bij mij prima. Ik hoop dat er ooit nog iemand komt die een vergelijkbare app voor Windows maakt aangezien ik hier nog 2 prima Surfacetablets heb die net wat groter zijn en ik daarom liever aan de muur hang. Emulatie van Fully Kiosk of gebruik maken van OBS Studio met wat plugins is allemaal net iets te houtje-touwtje.

This too shall pass

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:14
Ik zie op facebook verschillende voorbij komen die gehackt zijn door "homefucker5". Nu denk ik bij 1, joh, je hebt je beveiliging niet op orde. Nu heb ik er zeker 3 voorbij zien komen afgelopen week.

Wat het lastige er aan is dat er geen duidelijke aanvalsvector lijkt te zijn. Er worden verbanden gelegd met integraties zoals Reolink, Telegram. Maar ook NabuCasa en Tailscale. Ook MCP open naar het internet voor een LLM is mogelijk het probleem. Er is te weinig info om nu exact te zeggen wat er aan de hand is. Want diegene die getroffen zijn lijken erg warrig in hun informatie.

Wellicht dat iemand meer info heeft of dat het wellicht bots zijn? Ik vind het vaag in ieder geval maar ben er nu niet gerust op. Wellicht kan dit ook dienen als heads-up voor anderen om goed naar de beveiliging te kijken.

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:44
Ferrox1 schreef op maandag 7 september 2026 @ 15:31:
Ik zie op facebook verschillende voorbij komen die gehackt zijn door "homefucker5". Nu denk ik bij 1, joh, je hebt je beveiliging niet op orde. Nu heb ik er zeker 3 voorbij zien komen afgelopen week.

Wat het lastige er aan is dat er geen duidelijke aanvalsvector lijkt te zijn. Er worden verbanden gelegd met integraties zoals Reolink, Telegram. Maar ook NabuCasa en Tailscale. Ook MCP open naar het internet voor een LLM is mogelijk het probleem. Er is te weinig info om nu exact te zeggen wat er aan de hand is. Want diegene die getroffen zijn lijken erg warrig in hun informatie.

Wellicht dat iemand meer info heeft of dat het wellicht bots zijn? Ik vind het vaag in ieder geval maar ben er nu niet gerust op. Wellicht kan dit ook dienen als heads-up voor anderen om goed naar de beveiliging te kijken.
Ik zit in kamp MCP, of in ieder geval een custom integration of app/add-on.
Maar ik heb daar verder ook geen harde bewijzen voor. Het valt me wel op dat in veel van de posts aangegeven wordt dat ze een LLM om hulp hebben gevraagd bij de analyse van het probleem.

Home Assistant configuratie

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:14
TheFes schreef op maandag 7 september 2026 @ 15:54:
[...]

Ik zit in kamp MCP, of in ieder geval een custom integration of app/add-on.
Maar ik heb daar verder ook geen harde bewijzen voor. Het valt me wel op dat in veel van de posts aangegeven wordt dat ze een LLM om hulp hebben gevraagd bij de analyse van het probleem.
ja inderdaad en dan komt er een vage analyse uit. Ik heb mijn MCP daarom ook niet publiek toegankelijk staan. Was al bang voor ellende er mee...

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Sharky schreef op maandag 7 september 2026 @ 14:49:
Ik gebruik Fully Kiosk op een Android tablet en dat werkt bij mij prima. Ik hoop dat er ooit nog iemand komt die een vergelijkbare app voor Windows maakt aangezien ik hier nog 2 prima Surfacetablets heb die net wat groter zijn en ik daarom liever aan de muur hang. Emulatie van Fully Kiosk of gebruik maken van OBS Studio met wat plugins is allemaal net iets te houtje-touwtje.
Tsja, APK op windows is een dingetje. Ik weet dat het ooit native in windows zat en ze het er uit hebben gesloopt. Maar je kan nog steeds Windows Subsystem for Android installeren. Dan kan je de apps native draaien ipv emulatie.

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Sharky schreef op maandag 7 september 2026 @ 14:49:
In ieder geval Firefox maar waarschijnlijk de Chromiumvarianten ook ondersteunen kioskmode en zou dus prima op een Windows tablet moeten werken.

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Ferrox1 schreef op maandag 7 september 2026 @ 15:31:

Vaak gebruik je wat oudere devices als kiosk. Om die dan permanent beschikbaar te maken op het internet is niet het beste idee ooit.

André Huisman (www.new-line.nl)

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:22

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ferrox1 schreef op maandag 7 september 2026 @ 15:58:
[...]

ja inderdaad en dan komt er een vage analyse uit. Ik heb mijn MCP daarom ook niet publiek toegankelijk staan. Was al bang voor ellende er mee...
Ik lees in veel gevallen dat men gewoon port 8123 heeft geforward. Vervolgens geen 2fa actief heeft staan en ook geen auto IP banning. Naar mijn idee allemaal toch het minimale wat je aan wenst te hebben. En ik zou ook geen port 8123 open zetten en upnp in je router uitzetten.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3k PV | 🔋 Zendure 8,6kWh | Ford Explorer EV Ext

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:31
Is er al iemand die inbouw open dicht sensoren heeft gevonden op zigbee of wifi? Geen Zwave

lijkt niet te bestaan?

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Toppe schreef op maandag 7 september 2026 @ 18:22:
Is er al iemand die inbouw open dicht sensoren heeft gevonden op zigbee of wifi? Geen Zwave

lijkt niet te bestaan?
De enige die er is volgens mij Heiman HS8DS. Anders zul je een normale, bijv Aqara moeten inbouwen, niet ideaal. Of zwave.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3k PV | 🔋 Zendure 8,6kWh | Ford Explorer EV Ext

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

synoniem schreef op maandag 7 september 2026 @ 17:09:
[...]

In ieder geval Firefox maar waarschijnlijk de Chromiumvarianten ook ondersteunen kioskmode en zou dus prima op een Windows tablet moeten werken.
Ik wil specifieke Fully Kiosk gebruiken, dat is een Android app die ook beweging detecteert mbv de camera bijvoorbeeld.

This too shall pass

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:31
martinvdm schreef op maandag 7 september 2026 @ 18:39:
[...]

De enige die er is volgens mij Heiman HS8DS. Anders zul je een normale, bijv Aqara moeten inbouwen, niet ideaal. Of zwave.
Deze lijkt prima, Maar alleen te koop bij Domadoo, mij een volledig onbekende verkoper?

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mijn thuisbatterij is vervangen voor een nieuw model. Nu wil ik graag statistieken behouden, hoe kan ik dat het beste aanpakken?

De oude eruit gooien en de nieuwe de naam van de oude geven? Of zijn hiervoor betere oplossingen?

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Timo002 schreef op maandag 7 september 2026 @ 19:03:
Mijn thuisbatterij is vervangen voor een nieuw model. Nu wil ik graag statistieken behouden, hoe kan ik dat het beste aanpakken?

De oude eruit gooien en de nieuwe de naam van de oude geven? Of zijn hiervoor betere oplossingen?
Welke integratie? Met een REST sensor / lokale aansturing, is het meestal een kwestie van IP adres zelfde houden en evt authenticatie en klaar. Oude uit, nieuwe aan.

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:36

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Toppe schreef op maandag 7 september 2026 @ 19:01:
[...]

Deze lijkt prima, Maar alleen te koop bij Domadoo, mij een volledig onbekende verkoper?
Eerder besteld. Ging netjes en betrouwbaar.

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan. Home-Assistant]. Anker Solix Max AC 42 kWh.

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Sharky schreef op maandag 7 september 2026 @ 18:52:
[...]

Ik wil specifieke Fully Kiosk gebruiken, dat is een Android app die ook beweging detecteert mbv de camera bijvoorbeeld.
Dan heb je zoiets als Frigate of Blue Iris die het prima doen onder Windows.

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

synoniem schreef op maandag 7 september 2026 @ 19:48:
[...]

Dan heb je zoiets als Frigate of Blue Iris die het prima doen onder Windows.
Lees nog even alle comments, dan begrijp je vast wat ik/we bedoelen.

This too shall pass

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
martinvdm schreef op maandag 7 september 2026 @ 19:08:
[...]

Welke integratie? Met een REST sensor / lokale aansturing, is het meestal een kwestie van IP adres zelfde houden en evt authenticatie en klaar. Oude uit, nieuwe aan.
Ik heb een Zendure thuis batterij en gebruik de Zendure Integratie (https://github.com/Zendure/Zendure-HA). Ik heb er nu dus twee in staan.

oud: sensor.solarflow_2400_ac_electric_level
nieuw: solarflow_2400_ac_plus_electric_level

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Timo002 schreef op maandag 7 september 2026 @ 19:56:
[...]

Ik heb een Zendure thuis batterij en gebruik de Zendure Integratie (https://github.com/Zendure/Zendure-HA). Ik heb er nu dus twee in staan.

oud: sensor.solarflow_2400_ac_electric_level
nieuw: solarflow_2400_ac_plus_electric_level
Er is een apart Zendure topic ;)
Home Assistant's geschiedenis/statistieken zijn over het algemeen gekoppeld aan de entity_id, niet aan het fysieke apparaat. Zodra de nieuwe sensor dezelfde entity_id draagt, lopen grafieken, Energiedashboard en langetermijnstatistieken gewoon door. Het zou dus voldoende moeten zijn om oude device weg te halen, nieuwe de oude entity id namen te geven. Mocht statistiek niet goed staan kun je ook altijd nog Ontwikkelaarshulpmiddelen → Statistieken → "Corrigeer statistiek" gebruiken.

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:46
Zijn er hier mensen die recent succesvol google home hebben gekoppeld met HA zonder Nabu Casa?

Ik had het altijd werkend maar wilde wat nieuwe apparaten syncen, dit lukte niet en toen maar geprobeerd te unlinken en relinken. Echter constant dezelfde error "Something went wrong" en een 404 error in the HA logs

Meer mensen lijken dit probleem te hebben: Google Assistant manual setup: OAuth authorization code returned in wrong format (KeymasterException) with new Cloud-to-Cloud framework · Issue #170182 · home-assistant/core

maar nog geen fix daar. En de issue staat al open sinds mei.

Misschien maar overstappen naar HA voice PE.. werkt dit net zo goed als google home voor opdrachten zoals zet tv aan?
Pagina: 1 ... 413 414 Laatste

Let op:
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags ("Taal: yaml" in de visuele editor) om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.