Hallo allemaal, heb is een ruime tijd geleden dat ik hier nog zelf eens een topic heb gepost maar ik zit nu al een paar weken aan het inlezen over Home Assistant en zou hiermee graag aan de slag gaan. Het doel is om zoveel mogelijk mijn energiebeheer te automatiseren, dus niet echt om lampen en zo aan te sturen.
Wat wil ik aansturen (dynamisch electriciteitscontract via TotalEnergies:
- Huawei Luna2000 thuisbatterij (21kWh) + Hybrid inverter (3-phase) (+zonnepanelen)
- 50five laadpaal (Peblar) - EV
- Duco DucoBox Energy Comfort D325 (Ventilatie WTW)
- Warmtepomp Mitsubitshi (lucht/water) + Boiler met myPV
- Airco Mitsubitshi (lucht/lucht) - 2 binnenunits
- Andere toestellen eventueel zoals vaatwas (Siemens), etc
Het voornaamste is de thuisbatterij (werkt via EMMA EMS) en de laadpaal (voor bedrijfswagen) aangezien ik deze moet kunnen laten samenwerken, alsook de batterij niet te ontladen als de energie prijs laag is, en voornamelijk wanneer er geen opbrengst (of niet voldoende) van de zonnepanelen.
Op dit moment moet ik nog beginnen, en zie ik door het bos de bomen niet meer wat ik nodig heb qua mini PC. Liefst klein maar toch krachtig, en max 500 euro. Alvast bedankt voor jullie input, en waar ik op moet letten.
Wat wil ik aansturen (dynamisch electriciteitscontract via TotalEnergies:
- Huawei Luna2000 thuisbatterij (21kWh) + Hybrid inverter (3-phase) (+zonnepanelen)
- 50five laadpaal (Peblar) - EV
- Duco DucoBox Energy Comfort D325 (Ventilatie WTW)
- Warmtepomp Mitsubitshi (lucht/water) + Boiler met myPV
- Airco Mitsubitshi (lucht/lucht) - 2 binnenunits
- Andere toestellen eventueel zoals vaatwas (Siemens), etc
Het voornaamste is de thuisbatterij (werkt via EMMA EMS) en de laadpaal (voor bedrijfswagen) aangezien ik deze moet kunnen laten samenwerken, alsook de batterij niet te ontladen als de energie prijs laag is, en voornamelijk wanneer er geen opbrengst (of niet voldoende) van de zonnepanelen.
Op dit moment moet ik nog beginnen, en zie ik door het bos de bomen niet meer wat ik nodig heb qua mini PC. Liefst klein maar toch krachtig, en max 500 euro. Alvast bedankt voor jullie input, en waar ik op moet letten.