[F1 2022] Race 18 GP van Japan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 41 Laatste
Acties:
  • 138.087 views

Onderwerpen

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:52

Edd

Herko_ter_Horst schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:26:
[...]

Daarover verschillen we dan van mening. Ik kan die 2 uur en 3 uur niet los van elkaar zien, vanwege het feit dat een uitzondering is op wat er boven staat en de verwijzing naar "this period" in de omschrijving.
En toch staan ze los van elkaar.
Zie ook 6.8. Die klok gaat lopen vanaf de scheduled start time
However, the maximum race time of three (3) hours (see Article 5.4b)) will commence at
the scheduled race start time.

-

Verwijderd

redwing schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:31:
[...]

Precies, ik snap niet waarom daar standaard nog een extra ronde op zou moeten volgen. De ronde afmaken is natuurlijk logisch.
Dan ga je toch over de drie uur heen op de finish, iets wat beweerd wordt dat niet kan volgens het reglement.

Zoals ik de regels lees had Max nog een extra ronde moeten doen, want hij ging net voor de vlag over start finish en had de vlag nog niet gezien, dus hij heeft zijn + 1 ronde niet gemaakt.

Doordat hij zoveel voorsprong had zagen checo en Charles de vlag en hadden dus aan hun +1 ronde begonnen. Dat is nu raar omdat Max de enige was, maar als meerdere auto's voor de vlag de start finish gepasseerd waren dan hadden die dus rondje afmaken + 1 extra ronde moeten hebben om het uit te vechten.

Bij de classificatie werk je dan het zelfde als bij lapped cars. Zelfs als die de finish niet halen (dus als max in dat extra rondje zou uitvallen) dan wordt hij gekwalificeerd op basis van afvlaggen en de andere auto's zijn een ronde eerder afgevlagd, dus als max de finish haalt was hij de enige die dat rondje had afgerond en de winnaar. Als hij was uitgevallen kijk je naar wie de laatste keer dat iedereen over start finish ging en was hij nog steeds winnaar, omdat de rest niet verder mag rijden.

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:12
redwing schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:31:
[...]

Precies, ik snap niet waarom daar standaard nog een extra ronde op zou moeten volgen. De ronde afmaken is natuurlijk logisch.
Omdat dat vrij standaard is in racerij. Als de tijd voorbij is is het nog een ronde nadat de leider de finishlijn passeert. Het is pas onlogisch om te zeggen 2 uur maximum racetijd en dan nog een ronde, maar bij rode vlag is het 3 uur maximum racetijd en dan doen we voor de afwisseling gewoon geen extra ronde...

Stel Verstappen komt met 1.44 over de finish, dan weet je pas aan het eind van de ronde, afh v. hoe snel hij is of het einde race is of nog een ronde. Of hij komt met 1.50 over de finish en denkt, weet je wat ik rij gewoon 1.51 dan is de race voorbij en heeft iedereen plots een ronde minder. + 1 ronde na verstrijken tijd is gewoon makkelijker en logischer.
PP_Sound schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:22:
Ik denk dat doordat VER onverwacht net wat eerder de lijn passeerde het afvlaggen een fuck-up was.
Nee, want ze zien hem over de finishlijn komen en als de klok op 0.00 staat is het nog 1 ronde en als hij nog niet op 0.00 staat is het nog 2 of meer rondes. Best simpel eigenlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door MrOleo op 09-10-2022 21:51 ]

erutangiS

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:09:
[...]

"maximum total race time" klinkt wel een beetje vreemd als Max een tijd heeft van 3:01:44.004, dat had iets duidelijker opgeschreven kunnen worden.
Wanneer ik het goed begrijp heeft VER 1:44 gedaan over zijn ronde na de 3u tot de finishlijn. :+

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Was er laatst niet ook / nog een keer een fuckup met iets van timing? Waarbij achteraf een halve verklaring was dat FOM de tijdswaarneming regelt maar de FIA "daar iets mee doet"? Kan het dan niet een clusterfuck zijn dat de FIA daadwerkelijk niet wist of Verstappen nu net voor of net na de vlag de finish passeerde? Maar de FIA dus wel met de vlag moet staan te zwaaien, en dat dus op het verkeerde moment / een ronde te vroeg gedaan heeft. Puur doordat FIA de info vanuit FOM nog niet had dat Verstappen met nog 2 seconden op de klok over de lijn ging.

Verwijderd

PP_Sound schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:50:
[...]

Wanneer ik het goed begrijp heeft VER 1:44 gedaan over zijn ronde na de 3u tot de finishlijn. :+
Nee want hij ging voor 3u over de finishline, deel van zijn rondetijd lag dus voor 3:00 en hij heeft een ronde te weing gereden, net als de rest van het veld. :o

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:41

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fca--dhT8S4LSTLzKBAR1HeRi88=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DZxWEyaf7SPJHIlSLLSbRnIw.jpg?f=user_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• RobertMe
  • Nu online
PP_Sound schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:50:
[...]

Maar... dan mist hij het punt voor de snelste ronde :+

• RobertMe
  • Nu online
Kijk de beelden nog even terug ;) Alonso was er in de chicane daadwerkelijk langs. Alleen accelereerde Vettel weer net iets harder uit de laatste bocht. In principe dus meer een "dubbele inhaalactie" dan "bijna inhaalactie".

• PP_Sound
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:52:
[...]

Nee want hij ging voor 3u over de finishline, deel van zijn rondetijd lag dus voor 3:00 en hij heeft een ronde te weing gereden, net als de rest van het veld. :o
Dat staat er ook, vanaf de 3 uur is het 1.44 De andere coureurs kwamen na de 3u over de finish en waren klaar, VER zijn laatste ronde telde nog maar er was geen concurrentie meer.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Edd schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:39:
[...]

En toch staan ze los van elkaar.
Vind jij.
Zie ook 6.8. Die klok gaat lopen vanaf de scheduled start time

[...]
Geen relevante dingen weglaten. Dit geldt alleen: "If the formation lap is started behind the safety car..." En hoe dat iets zegt over het losstaan van de 2 en 3 uurs limieten, begrijp ik niet.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• RobertMe
  • Nu online
PP_Sound schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:55:
[...]

Dat staat er ook, vanaf de 3 uur is het 1.44 De andere coureurs kwamen na de 3u over de finish en waren klaar, VER zijn laatste ronde telde nog maar er was geen concurrentie meer.
Als dat zo is dan was het hele Leclerc vs Perez incident er nooit geweest en was dat in hun in-lap.

• PP_Sound
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:52:
[...]

Maar... dan mist hij het punt voor de snelste ronde :+
Nee helaas bij die 1.44 moet nog 2 sec bij. ;)

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
[...]

Nope. VER heeft nog een ronde gereden na de 3(-4 seconden) uur, de rest van het veld allemaal nog een hele ronde.

• PP_Sound
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:56:
[...]

Als dat zo is dan was het hele Leclerc vs Perez incident er nooit geweest en was dat in hun in-lap.
Nee die moesten eerst nog over de lijn, VER was daar al overheen en dus winnaar.

• PP_Sound
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:57:
[...]

Nope. VER heeft nog een ronde gereden na de 3(-4 seconden) uur, de rest van het veld allemaal nog een hele ronde.
De rest werd afgevlagd want na 3u over de lijn en daarmee VER winnaar

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-11 21:10
[...]

Maar pak je de uitslag erbij, heeft iedereen 3 uur + een ronde, dus ergens gaat dat niet helemaal lekker.

Maar ik mag hopen dat de F1 de regels wat duidelijker op gaat schrijven, als er zoveel discussie en onduidelijkheid kan zijn over wanneer de race nou eigenlijk is afgelopen, is dat toch wel een teken dat de regels niet goed in elkaar zitten.

• Edd

Edd

Herko_ter_Horst schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:55:
Geen relevante dingen weglaten. Dit geldt alleen: "If the formation lap is started behind the safety car..." En hoe dat iets zegt over het losstaan van de 2 en 3 uurs limieten, begrijp ik niet.
Dit geldt niet alleen bij het starten van de formation lap achter de SC. De zin begint namelijk met "However".
De 3-uurs klok (ja en die bestaat) begint bij de "scheduled race start time". Achter de Safety Car of niet.

-

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
PP_Sound schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:58:
[...]

Nee die moesten eerst nog over de lijn, VER was daar al overheen en dus winnaar.
Maar dit was allemaal al na de 3 uur. Verstappen komt op een gegeven moment met 4 seconden te gaan over de lijn, hij rijdt daarna nog een volledige ronde op racesnelheid. Hij finisht (zonder vlag) na 3:01:44, met een rondje 1:48 (1:44+4 seconden) . 25 seconden achter hem komen Leclerc en Perez over de lijn nà het verstrijken van de 3 uur, zijn gaan ook nog een volle ronde door en worden vervolgens wél afgevlagd.

• PP_Sound
  • Niet online
Transportman schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:00:
[...]

Maar pak je de uitslag erbij, heeft iedereen 3 uur + een ronde, dus ergens gaat dat niet helemaal lekker.

Maar ik mag hopen dat de F1 de regels wat duidelijker op gaat schrijven, als er zoveel discussie en onduidelijkheid kan zijn over wanneer de race nou eigenlijk is afgelopen, is dat toch wel een teken dat de regels niet goed in elkaar zitten.
De regels in F1 zijn op zijn minst bijzonder te noemen en dat is historisch gezien altijd al een ding geweest. ;)

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Edd schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:00:
[...]

Dit geldt niet alleen bij het starten van de formation lap achter de SC. De zin begint namelijk met "However".
De 3-uurs klok (ja en die bestaat) begint bij de "scheduled race start time". Achter de Safety Car of niet.
Niet mee eens. "However" duidt een tegenstelling aan. Deze "However" slaat op de "tegenstelling" tussen "the original race distance" in 5.4c en "the maximum race time" in 5.4b. Beide vallen onder "If the formation lap is started behind the safety car...".

Als het van toepassing zou zijn of er nou wel of geen formation lap achter de SC was, had er iets gestaan als "Regardless".

• RobertMe
  • Nu online
PP_Sound schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:58:
[...]

Dan zou ik je adviseren het nog eens terug te kijken. Of je zegt dat na 3 uur iedereen die over de finish komt klaar is, waarmee Leclerc als eerste wordt afgevlagd, en je inderdaad een soort "lapped cars" situatie krijgt. Maar dan heeft Leclerc nooit die fout, en overtreding, gemaakt; Of je zegt dat hetzelfde gedaan wordt alleen met die extra ronde. Maar dan heeft Verstappen de race niet uit gereden. En zeggen "maar hij zat als enige in die ronde" is dan wel een heel raar argument. Je kunt niet tegen een coureur zeggen "stop maar, de positie staat vast".
En in beide gevallen: let tijdens het terug kijken even op de timing tower links in beeld. Er verschijnt meteen bij Verstappen een vlaggetje als hij over S/F komt nadat de klok is afgelopen. En Leclerc etc krijgen ook pas een vlaggetje nadat Verstappen ook al een vlaggetje heeft. Dus het is daadwerkelijk Verstappen, die met zijn eerste passage aan S/F na het aflopen van de klok het afvlaggen in gang zet. En niet de eerste passage van willekeurig eender welke coureur na het aflopen van de klok.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
En het bleef nog lang onrustig op got…..

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56

Vuvuzela

My spire is forming

ZeRoC00L schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:07:
En het bleef nog lang onrustig op got…..
Max zijn kampioenschap moet gevierd worden! En dat doen we hier nou eenmaal met zinloze discussies :+

I served in a company of heroes.

• PP_Sound
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:01:
[...]

Maar dit was allemaal al na de 3 uur. Verstappen komt op een gegeven moment met 4 seconden te gaan over de lijn, hij rijdt daarna nog een volledige ronde op racesnelheid. Hij finisht (zonder vlag) na 3:01:44, met een rondje 1:48 (1:44+4 seconden) . 25 seconden achter hem komen Leclerc en Perez over de lijn nà het verstrijken van de 3 uur, zijn gaan ook nog een volle ronde door en worden vervolgens wél afgevlagd.
VER neemt geen risico en knalt nog een ronde door, dat is gewoon slim want het was voor niemand duidelijk.
De achtervolgers kregen wel de vlag maar die is ook wel eens eerder een ronde te vroeg gegeven door zo'n bekende muts meen ik me te herinneren.

• RobertMe
  • Nu online
Vuvuzela schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:08:
[...]

Max zijn kampioenschap moet gevierd worden! En dat doen we hier nou eenmaal met zinloze discussies :+
En de lat na vorig jaar ligt uiteraard hoog :P

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:50

AvK

Ready Set Go

Der is hier een potje bekvechten aan de gang tussen een aantal amateur deskundigen waar de honden geen brood meer van lusten. Hou daar mee op aub. Is topic vervuiling.
Man man man....... Alstublieft zeg.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
PP_Sound schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:10:
[...]

VER neemt geen risico en knalt nog een ronde door, dat is gewoon slim want het was voor niemand duidelijk.
De achtervolgers kregen wel de vlag maar die is ook wel eens eerder een ronde te vroeg gegeven door zo'n bekende muts meen ik me te herinneren.
Kijk nou eerst de race nog maar eens terug. Er is simpelweg door iedereen geracet voor een volledige ronde na de 3 uur. Uitzondering is Verstappen, die 4 seconden voor de 3 uur aan die ronde begon.

• AvK

AvK

Ready Set Go

En ze gaan maar door........

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• MrOleo
Vuvuzela schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:08:
[...]

Het is niet zinloos (eigenlijk wel natuurlijk :P), het gaat er om of hij kampioen is of niet. (Hij is natuurlijk kampioen omdat de stewards de uitslag hebben bevestigd):

De race is 1 ronde te vroeg afgevlagd.
We weten niet of Max de vlag heeft gehad.
Als hij de vlag heeft gehad, telt de vorige ronde en is Leclerc 2e en Max nog geen kampioen.
Als hij de vlag niet heeft gehad, klopt de uitslag.

erutangiS

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:47

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik had niet gedacht dat de discussie over de tijdsduur + wel of niet een extra ronde nog steeds bezig zou zijn. Ik kan het me vast verkeerd herinneren, maar naar mijn idee kreeg VER de geblokte vlag toen iedereen dus dacht, “nu gaat de final lap in”. Even los van de verwarrende regels, zoiets hebben we in Monaco toch ook gehad? Er werd een ronde te vroeg afgevlagd, maar de vlag was/is geloof ik allesbepalend. Zodra die gezwaaid wordt is het klaar!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
AvK schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:13:
En ze gaan maar door........
Zolang er gewoon normaal gediscussieerd wordt over iets dat tijdens de race gebeurt is, kan jij het topicvervuiling vinden, maar daarover klagen is zeker niet on-topic.

• PP_Sound
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:13:
[...]

Kijk nou eerst de race nog maar eens terug. Er is simpelweg door iedereen geracet voor een volledige ronde na de 3 uur. Uitzondering is Verstappen, die 4 seconden voor de 3 uur aan die ronde begon.
Mijn stream heb geen terugkijk optie. :+

• RobertMe
  • Nu online
Fab1Man schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:14:
Ik had niet gedacht dat de discussie over de tijdsduur + wel of niet een extra ronde nog steeds bezig zou zijn. Ik kan het me vast verkeerd herinneren, maar naar mijn idee kreeg VER de geblokte vlag toen iedereen dus dacht, “nu gaat de final lap in”. Even los van de verwarrende regels, zoiets hebben we in Monaco toch ook gehad? Er werd een ronde te vroeg afgevlagd, maar de vlag was/is geloof ik allesbepalend. Zodra die gezwaaid wordt is het klaar!
Montreal, niet Monaco, waar een bobo mocht afvlaggen. En daarnaast is de vlag niet het einde. Als de vlag namelijk verkeerd getoond wordt dan geldt de voorgaande ronde. Volgens mij is dat toen in Canada ook gedaan: vlag werd wel aan de leider getoond, maar dus een ronde te vroeg. En toen zijn ze een ronde terug gegaan voor de uitslag.

En daarnaast heeft ogenschijnlijk Verstappen uberhaupt geen vlag gezien. Not sure though, vooral omdat de on-board camera al op hem / zijn helm is gericht.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Never mind.

[ Voor 96% gewijzigd door D-Ed op 09-10-2022 22:35 ]

• RobertMe
  • Nu online
PP_Sound schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:16:
[...]

Mijn stream heb geen terugkijk optie. :+
Alstu. Meteen bij het moment waar het eerste een vlaggetje verschijnt bij Verstappen, en de rest nog geen vlaggetje heeft. Dat krijgen ze immers pas als ze over de control line komen.

• PP_Sound
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:17:
[...]

Montreal, niet Monaco, waar een bobo mocht afvlaggen. En daarnaast is de vlag niet het einde. Als de vlag namelijk verkeerd getoond wordt dan geldt de voorgaande ronde. Volgens mij is dat toen in Canada ook gedaan: vlag werd wel aan de leider getoond, maar dus een ronde te vroeg. En toen zijn ze een ronde terug gegaan voor de uitslag.

En daarnaast heeft ogenschijnlijk Verstappen uberhaupt geen vlag gezien. Not sure though, vooral omdat de on-board camera al op hem / zijn helm is gericht.
Ja daar ging het vlaggen aardig fout door zo'n nitwit die iets te fanatiek was.

VER heeft die vlag ook niet gekregen omdat de 3 uur nog niet voorbij waren.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:55

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Zeer open asfalt beton.

Weltrusten allemaal. :+

• RobertMe
  • Nu online
PP_Sound schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:20:
[...]

Ja daar ging het vlaggen aardig fout door zo'n nitwit die iets te fanatiek was.

Seriously? Verstappen heeft de vlag gekregen (in ieder geval digitaal) nadat hij na 3:01:44.004 racen / na de start de finish passeerde.

Edit:
En als hij de vlag niet gekregen heeft. Dan is het wel extra apart dat hij te weinig benzine had in Singapore. Want blijkbaar is die nu dan nog steeds rondjes aan het rijden :+

[ Voor 18% gewijzigd door RobertMe op 09-10-2022 22:22 ]

• AvK

AvK

Ready Set Go

Volgens mij heb ik een foto gezien waar Verstappen wel degelijk de geblokte vlag kreeg.
Was alleen in de TV beelden onduidelijk te zien.

Zijn we nu klaar dan?

• Edd

Edd

Herko_ter_Horst schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:06:
[...]

Niet mee eens. "However" duidt een tegenstelling aan. Deze "However" slaat op de "tegenstelling" tussen "the original race distance" in 5.4c en "the maximum race time" in 5.4b. Beide vallen onder "If the formation lap is started behind the safety car...".

Als het van toepassing zou zijn of er nou wel of geen formation lap achter de SC was, had er iets gestaan als "Regardless".
In deze duidt "However" geen tegenstelling aan, maar "Hoe dan ook".
Maar goed, verschil in mening dan.

[ Voor 15% gewijzigd door Edd op 09-10-2022 22:32 ]

-

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
MrOleo schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:14:
[...]

Het is niet zinloos (eigenlijk wel natuurlijk :P), het gaat er om of hij kampioen is of niet. (Hij is natuurlijk kampioen omdat de stewards de uitslag hebben bevestigd):

De race is 1 ronde te vroeg afgevlagd.
Mee eens.
We weten niet of Max de vlag heeft gehad.
Ik kan het niet 100% zeker zeggen, maar 99,9% heeft hij de vlag niet gehad: het laatste frame in de stream waarop de onboard nog vooruit kijkt, is misschien 25-50 meter voor de lijn. Ik kan me niet voorstellen dat ze snel de vlag hebben kunnen uithangen.
Als hij de vlag heeft gehad, telt de vorige ronde en is Leclerc 2e en Max nog geen kampioen.
Niet mee eens. Leclerc en Perez kregen zeker de vlag. Als de vlag 'te vroeg' gezwaaid wordt (zoals wij beiden denken), dan gaat men terug naar de laatste passage van de leider van de race. Dat was diezelfde ronde.
Als hij de vlag niet heeft gehad, klopt de uitslag.
Klopt, maar dan hadden wij ongelijk met 3 uur + 1 ronde.

• Edd

Edd

AvK schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:22:
Volgens mij heb ik een foto gezien waar Verstappen wel degelijk de geblokte vlag kreeg.

Zijn we nu klaar dan?
Daar is een regel voor he.. Als die hem niet heeft gehad, maar wel heeft gekregen :P

-

• jelmuur
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 00:27
Godzijdank was het kampioenschap al niet echt meer spannend. Anders was dit oprecht weer een soap geworden en een naar randje aan het kampioenschap

• PP_Sound
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:21:
[...]

Seriously? Verstappen heeft de vlag gekregen (in ieder geval digitaal) nadat hij na 3:01:44.004 racen / na de start de finish passeerde.
Iedereen die achter hem zat kreeg wel de vlag omdat die na de max 3u over de finish kwamen, wanneer er meerdere coureurs samen met VER de lijn hadden gepasseerd binnen die limiet hadden ze de ronde moeten afmaken voor de overwinning.

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
PP_Sound schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:20:
Wat denk je dat 0:00 die al een tijdje prominent in beeld staat op dat moment, betekent?

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ook ik heb gemengde gevoelens.
Maar laten we nou blij zijn dat Max WDC is.
Het moet bij mij ook nog steeds landen.
Maar dit geneuzel over wel of niet en die strijd tussen ego's die vinden dat ze het beter weten dan de FIA / FOM of welke deskundige partij dan ook:

MAX is WDC!

• RobertMe
  • Nu online
PP_Sound schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:24:
[...]

Iedereen die achter hem zat kreeg wel de vlag omdat die na de max 3u over de finish kwamen, wanneer er meerdere coureurs samen met VER de lijn hadden gepasseerd binnen die limiet hadden ze de ronde moeten afmaken voor de overwinning.
Nog steeds? Verstappen komt met nog 2 seconden op de klok over de finish. Vervolgens komen Leclerc etc over de finish, en rijden gewoon door. Daarna komt Verstappen nog een keer over de finish, waarbij die de vlag krijgt, en daarna Leclerc, Perez, ....

Volgens mij hang jij nog steeds vast in het idee dat Verstappen met nog 2 seconden te gaan over de lijn gaat, en meteen daarna Leclerc wordt afgevlagd. Maar dat is pertinent onwaar. Zie ook het YouTube linkje dat ik op een eerder bericht van jou gereageerd hebt omdat "je niet kon terug kijken". Daarin zie je in de timing tower dat de boel al lang op 00:00 staat en dan Verstappen wordt afgevlagd, gevolgd door Leclerc etc. Volgens jouw theorie had er dan al lang een vlaggetje moeten staan achter het hele veld behalve Verstappen...

• PP_Sound
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:26:
[...]

Wat denk je dat 0:00 die al een tijdje prominent in beeld staat op dat moment, betekent?
Op de lijn waar de vlag gegeven wordt stond de tijd niet op 0:00 maar op 0:03 zoiets

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Wat een armchair race directors hier allemaal zeg…

Kap er gewoon mee. Sowieso gaat het over-analyseren en speculeren de laatste tijd veel te ver hier op Tweakers.

• AvK

AvK

Ready Set Go

RobertMe schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:27:
[...]

Nog steeds? Verstappen komt met nog 2 seconden op de klok over de finish. Vervolgens komen Leclerc etc over de finish, en rijden gewoon door. Daarna komt Verstappen nog een keer over de finish, waarbij die de vlag krijgt, en daarna Leclerc, Perez, ....

Volgens mij hang jij nog steeds vast in het idee dat Verstappen met nog 2 seconden te gaan over de lijn gaat, en meteen daarna Leclerc wordt afgevlagd. Maar dat is pertinent onwaar. Zie ook het YouTube linkje dat ik op een eerder bericht van jou gereageerd hebt omdat "je niet kon terug kijken". Daarin zie je in de timing tower dat de boel al lang op 00:00 staat en dan Verstappen wordt afgevlagd, gevolgd door Leclerc etc. Volgens jouw theorie had er dan al lang een vlaggetje moeten staan achter het hele veld behalve Verstappen...
Jij zat vanochtend om 7 uur al aan het bier he....... :+

• MrOleo
AvK schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:22:

Zijn we nu klaar dan?
Als je had meegelezen dan weet je dat als hij de vlag heeft gekregen dat de uitslag niet klopt. :)

Deze foto van de BBC lijkt inderdaad dat hij de vlag heeft gehad (tenzij dat Perez is...):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqxPBN217Ia3elw4YEx7oqP36n8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LAMLOGc0ulkwR2DRUE5x2uwU.jpg?f=user_large
Edd schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:22:
[...]

In deze duidt "However" geen tegenstelling aan, maar "Hoe dan ook".
Maar goed, verschil in mening dan.

[...]

Eigenlijk is het wel zinloos, want de final race classification is al gepubliceerd. ;)
Ja quote gewoon mijn halve reactie, terwijl ik dat in de rest van mijn reactie zeg.. :F

erutangiS

• AvK

AvK

Ready Set Go

MrOleo schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:29:
[...]

Als je had meegelezen dan weet je dat als hij de vlag heeft gekregen dat de uitslag niet klopt. :)
Dan wordt Max zijn WDC wel weer afgepakt.
Denk je echt dat dat gaat gebeuren?

Het was een lange dag. Ga lekker slapen allemaal.

• PP_Sound
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:27:
[...]

Daar wordt VER afgevlagd, de rest van het veld al een ronde eerder. ;)

• Edd

Edd

MrOleo schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:29:
[...]

Deze foto van de BBC lijkt inderdaad dat hij de vlag heeft gehad (tenzij dat Perez is...):
[Afbeelding]
Dat zie ik zo.. Dat is gefotoshopt ;)
Ja quote gewoon mijn halve reactie, terwijl ik dat in de rest van mijn reactie zeg.. :F
Sorry *; :>

-

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
PP_Sound schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:28:
[...]

Op de lijn waar de vlag gegeven wordt stond de tijd niet op 0:00 maar op 0:03 zoiets
Nee, de vlag werd een ronde later gegeven, zoals je kunt zien in die replay. Je zit er naast, kijk nog maar eens goed.

Ik dacht initieel ook dat Max over de streep kwam met 4 seconden te gaan en dat vrijwel direct daarna de vlag werd gezwaaid voor Leclerc en Perez, maar dat was een ronde later.

• RobertMe
  • Nu online
PP_Sound schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:31:
[...]

Daar wordt VER afgevlagd, de rest van het veld al een ronde eerder. ;)
En nu nog even naar de timing tower links in beeld kijken. Daar staat toch echt geen vlaggetje achter het hele veld behalve Verstappen. Daar verschijnt toch echt het eerst een vlaggetje bij Verstappen, en daarna pas bij Leclerc als die over start finish komt 8)7

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat ik me nou afvraag, en het verbaast me dat je er niemand over hoort de hele dag:

- is max nou wel of niet op het juiste moment afgevlagd?
- zo nee, rijdt max dan nog rond?
- is de rest wel of niet afgevlagd?
- zijn er wel genoeg rondes gereden?
- hadden er wel volledige punten mogen worden toegekend?
- waarom niet?

Vroeg het me gewoon af.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Beste mensen.....

Het maakt allemaal niet uit.
We kunnen discussiëren en lullen zo lang we willen.
En dat mag hoor.

Maar Max is WDC.

• Edd

Edd

@MikeyMan
Alle antwoorden op jouw vragen kun je hier vinden.

-

• MrOleo
MikeyMan schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:33:
Wat ik me nou afvraag, en het verbaast me dat je er niemand over hoort de hele dag:

- is max nou wel of niet op het juiste moment afgevlagd?
- zo nee, rijdt max dan nog rond?
- is de rest wel of niet afgevlagd?
- zijn er wel genoeg rondes gereden?
- hadden er wel volledige punten mogen worden toegekend?
- waarom niet?

Vroeg het me gewoon af.
Stuk voor stuk terechte vragen. :)
Ik denk dat dit een uitgebreide discussie rechtvaardigt. >:)

erutangiS

• PP_Sound
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:33:
[...]

En nu nog even naar de timing tower links in beeld kijken. Daar staat toch echt geen vlaggetje achter het hele veld behalve Verstappen. Daar verschijnt toch echt het eerst een vlaggetje bij Verstappen, en daarna pas bij Leclerc als die over start finish komt 8)7
Welke tower?

• RobertMe
  • Nu online
#wouw.

Dat ding links in beeld waar allemaal nummertjes van 1 t/m 20 met de afkortingen van de coureurs. En waar boven gecentreerd 00:00 staat dat aanduid dat de klok is afgelopen.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
MrOleo schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:35:
[...]

Stuk voor stuk terechte vragen. :)
Ik denk dat dit een uitgebreide discussie rechtvaardigt. >:)
Vreemd dat er weinig over terug te vinden is online...

• PP_Sound
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:32:
[...]

Nee, de vlag werd een ronde later gegeven, zoals je kunt zien in die replay. Je zit er naast, kijk nog maar eens goed.

Ik dacht initieel ook dat Max over de streep kwam met 4 seconden te gaan en dat vrijwel direct daarna de vlag werd gezwaaid voor Leclerc en Perez, maar dat was een ronde later.
Ik heb het 1x gezien en LEC en PER lieten hun gas los na de vlag zo ongeveer 25 sec nadat VER nog vol doorging en geen vlag kreeg wat nog op laatste moment in beeld was. door het gedoe in de chicane achter hem

• MrOleo
Ondertussen op nu.nl voorpagina:
Verstappen kampioen: met een grote foto van Hamilton. _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-LtV6Jv9PBIQrqov5VEE4R5Czoc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pQgOkaHKCtrs08QEO4JpLAym.jpg?f=fotoalbum_large

erutangiS

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
PP_Sound schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:41:
[...]

Ik heb het 1x gezien en LEC en PER lieten hun gas los na de vlag zo ongeveer 25 sec nadat VER nog vol doorging en geen vlag kreeg wat nog op laatste moment in beeld was. door het gedoe in de chicane achter hem
Ja, maar die vlag was dus een ronde na het verstrijken van de 3 uur. VER ging ook daarna nog door omdat hij eerst geen vlag had gehad/gezien (LEC en PER die ronde wel) en het team dacht dat ie nóg een ronde moest vanwege de 4 seconden en de hele discussie over 3 uur + ronde afmaken + nog 1 extra lap of niet. In turn 1 gaf z'n engineer ook nog door dat ie 25 seconden voor lag. In turn 8 hadden ze het door en ging ook Verstappen van z'n gas. Maar dit was dus allemaal 1 rondje na de 3 uur (-4 seconden).

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-10 16:35
MrOleo schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:45:

[Afbeelding]
En? Er zijn wel 14 topics over hem daar. Deze gaat over Hamilton zijn felicitatie naar hem toe.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56

Vuvuzela

My spire is forming

MrOleo schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:45:

[Afbeelding]
De "verstappen kampioen" is de categorie/onderwerp en Ham is het 1e artikel.

I served in a company of heroes.

• PP_Sound
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:46:
[...]

Ja, maar die vlag was dus een ronde na het verstrijken van de 3 uur. VER ging nog door omdat hij geen vlag had gehad/gezien (LEC en PER op dat moment wel) en het team dacht dat ie nóg een ronde moest vanwege de 4 seconden en de hele discussie over 3 uur + ronde afmaken + nog 1 extra lap of niet. In turn 1 gaf z'n engineer ook nog door dat ie 25 seconden voor lag. In turn 8 hadden ze het door en ging ook Verstappen van z'n gas. Maar dit was dus allemaal 1 rondje na de 3 uur (-4 seconden).
Dan was het toch een fuck-up en moeten ze al die regels nog maar eens goed gaan bekijken en mochten ze kloppen dan ook duidelijk communiceren want dit leek weer helemaal nergens op.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:27

DataGhost

iPL dev

PP_Sound schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:41:
[...]

Ik kom vorige pagina binnenvallen en volgens mij wil ik helemaal niet aan deze discussie gaan deelnemen want alles staat toch al vast en het is ook allemaal nutteloos tenzij de planeten op een lijn komen te staan en Max geen 2 punten weet te scoren in de komende vier races... maar kijk eens direct naast het vlaggetje naast zijn naam:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D27dpc66XbjM5ecDCurVEdIhHG0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XjWVf1Hq3aPsU2TecP2sK0Kl.png?f=fotoalbum_large

• Transportman
[...]

Ja, maar die vlag was dus een ronde na het verstrijken van de 3 uur. VER ging ook daarna nog door omdat hij eerst geen vlag had gehad/gezien (LEC en PER die ronde wel) en het team dacht dat ie nóg een ronde moest vanwege de 4 seconden en de hele discussie over 3 uur + ronde afmaken + nog 1 extra lap of niet. In turn 1 gaf z'n engineer ook nog door dat ie 25 seconden voor lag. In turn 8 hadden ze het door en ging ook Verstappen van z'n gas. Maar dit was dus allemaal 1 rondje na de 3 uur (-4 seconden).
Daar komt denk ik de verwarring ook vandaan, bij een race die normaal op tijd eindigt, is het tijd+ronde afmaken+1 ronde, maar bij 3 uur is het tijd+ronde afmaken en geen extra ronde.

Ik ben er nu wel achter dat mijn reacties vandaag een beetje abuis waren, ik heb net het einde teruggekeken en iedereen krijgt pas de vlag nadat Verstappen zijn ronde afmaakt na het verstrijken van de tijdslimiet, ik had dat in mijn geheugen een ronde eerder gezet (geen idee waarom).

• RobertMe
  • Nu online
[...]

Ja, maar die vlag was dus een ronde na het verstrijken van de 3 uur. VER ging nog door omdat hij geen vlag had gehad/gezien (LEC en PER op dat moment wel) en het team dacht dat ie nóg een ronde moest vanwege de 4 seconden en de hele discussie over 3 uur + ronde afmaken + nog 1 extra lap of niet. In turn 1 gaf z'n engineer ook nog door dat ie 25 seconden voor lag. In turn 8 hadden ze het door en ging ook Verstappen van z'n gas. Maar dit was dus allemaal 1 rondje na de 3 uur (-4 seconden).
Niet alleen Verstappen. Leclerc krijgt nog een "final lap, final lap" te horen opgevolgd door computerstem "chequered flag". Ocon rijdt net zoals Verstappen door door, vraagt omdat Hamilton blijft pushen, en krijgt instructie om te blijven pushen. Bij Hamilton is ook verwarring omdat die anderen nog ziet pushen (wie dan?). Vettel & Alonso krijgen onderweg naar 130R pas een "this is the final lap" te horen. Vettel houd in, maar is verward doordat ook hij te horen kreeg "3 laps" "2 laps" en ineens "this is the final lap" '1 te vroeg'. Alonso blijft pushen en krijgt daar instructie toe en wordt pas echt "gestopt" onderweg naar 130R. Russell krijgt onderweg naar 130R te horen "chequered flag is out", hij blijft echter pushen en vraagt ook "zeker? Je telde een ronde meer af" (dus ook "3 laps", "2 laps", afgevlagd). En ook hij krijgt instructie te blijven pushen.

• PP_Sound
  • Niet online
DataGhost schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:50:
[...]

Ik kom vorige pagina binnenvallen en volgens mij wil ik helemaal niet aan deze discussie gaan deelnemen want alles staat toch al vast en het is ook allemaal nutteloos tenzij de planeten op een lijn komen te staan en Max geen 2 punten weet te scoren in de komende vier races... maar kijk eens direct naast het vlaggetje naast zijn naam:
[Afbeelding]
Daar was de tijd dus verstreken voordat hij de lijn passeerde, Die gaat niet in de min.

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
PP_Sound schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:49:
[...]

Dan was het toch een fuck-up en moeten ze al die regels nog maar eens goed gaan bekijken en mochten ze kloppen dan ook duidelijk communiceren want dit leek weer helemaal nergens op.
De rest van de discussie gemist? Daar hebben we het dus de hele tijd over.

Als de uitleg van de regels moet zijn: 3 uur racen en dan de ronde afmaken, dan klopt het wat er gebeurd is, alleen is mogelijk de vlag niet op tijd aan Max getoond (m.i. zonder gevolgen voor de uitslag).
Als de uitleg echter is, na 3 uur de ronde afmaken en dan nog een ronde rijden (zoals ik denk), dan is er een ronde te vroeg afgevlagd. Voor het kampioenschap van Max maakt het niet uit, voor wat daar achter (zeker verderop in het veld) is gebeurd, mogelijk wel (VET vs ALO bijvoorbeeld).

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Transportman schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:51:
[...]

Daar komt denk ik de verwarring ook vandaan, bij een race die normaal op tijd eindigt, is het tijd+ronde afmaken+1 ronde, maar bij 3 uur is het tijd+ronde afmaken en geen extra ronde.
Heb jij nog andere redenen dan die al genoemd zijn om dat te denken?

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Wat een farce deze race. Ze verneuken gewoon de kampioenswedstrijd. Werkelijk ongelooflijk. Ik heb mijn F1TV abonnement stopgezet.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:32

-tom-562

Oliesjeik

Sito schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:28:
Wat een armchair race directors hier allemaal zeg…

Kap er gewoon mee. Sowieso gaat het over-analyseren en speculeren de laatste tijd veel te ver hier op Tweakers.
Viel mij ook al op. Sommige topics (niet alleen over F1) zijn echt zwaar vermoeiend om te lezen de laatste tijd :/ echt niet leuk lezen meer...

[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 09-10-2022 22:59 ]

Vaak bu'j te bang!

• PP_Sound
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:53:
[...]

Niet alleen Verstappen. Leclerc krijgt nog een "final lap, final lap" te horen opgevolgd door computerstem "chequered flag". Ocon rijdt net zoals Verstappen door door, vraagt omdat Hamilton blijft pushen, en krijgt instructie om te blijven pushen. Bij Hamilton is ook verwarring omdat die anderen nog ziet pushen (wie dan?). Vettel & Alonso krijgen onderweg naar 130R pas een "this is the final lap" te horen. Vettel houd in, maar is verward doordat ook hij te horen kreeg "3 laps" "2 laps" en ineens "this is the final lap" '1 te vroeg'. Alonso blijft pushen en krijgt daar instructie toe en wordt pas echt "gestopt" onderweg naar 130R. Russell krijgt onderweg naar 130R te horen "chequered flag is out", hij blijft echter pushen en vraagt ook "zeker? Je telde een ronde meer af" (dus ook "3 laps", "2 laps", afgevlagd). En ook hij krijgt instructie te blijven pushen.
Alle teams waren de kluts kwijt maar volgens de regels was iedereen afgevlagd behalve VER die net iets voor de tijdslimiet de finishlijn passeerde en niemand meer in dezelfde ronde had op dat moment en dus winnaar

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-10 16:35
Mog schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:59:
Wat een farce deze race. Ze verneuken gewoon de kampioenswedstrijd. Werkelijk ongelooflijk. Ik heb mijn F1TV abonnement stopgezet.
Wat is hier verneukt? Dat ze een ronde minder hebben gereden? Drama!
Lekker boeiend dat je een abbo stopt, je hebt de maand toch al vooruit betaald.

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
PP_Sound schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:01:
[...]

Alle teams waren de kluts kwijt maar volgens de regels was iedereen afgevlagd behalve VER die net iets voor de tijdslimiet de finishlijn passeerde en niemand meer in dezelfde rond had.
Huh, wat? Iedereen zat gewoon in dezelfde ronde. Ze hebben allemaal 28 ronden geracet. De laatste ronde voor VER begon 4 seconden vóór de 3 uur om was, voor de rest was dit ná de 3 uur.

• Transportman
Herko_ter_Horst schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:58:
[...]

Heb jij nog andere redenen dan die al genoemd zijn om dat te denken?
Nee, maar meestal als een race op tijd eindigt, is het de 2 uur, niet de uitzondering op de uitzondering die we vandaag hadden.
[...]

Alle teams waren de kluts kwijt maar volgens de regels was iedereen afgevlagd behalve VER die net iets voor de tijdslimiet de finishlijn passeerde en niemand meer in dezelfde ronde had op dat moment en dus winnaar
Nee, iedereen werd pas afgevlagd bij het passeren van de finishlijn nadat VER werd afgevlagd na het afmaken van de ronde waarin de klok op 0:00 kwam te staan. Er is geen situatie gewest dat iedereen afgevlagd was behalve VER. VER passeerde de finish met een paar seconden op de klok en begint een nieuwe ronde en wordt afgevlagd aan het einde van die ronde, en daarna wordt de rest van het veld afgevlagd bij het passeren van de finishlijn.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:58
[...]

Hoe kom je hier nou bij? Max passeerde een paar seconden voor het verstrijken van de 3 uur de finishlijn. Toen reed hij (en de rest van het veld) nog één ronde. Allemaal hetzelfde aantal ronden.

• PP_Sound
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:05:
[...]

Huh, wat? Iedereen zat gewoon in dezelfde ronde. Ze hebben allemaal 28 ronden geracet. De laatste ronde voor VER begon 4 seconden vóór de 3 uur om was, voor de rest was dit ná de 3 uur.
Het incident van PER en LEC was na het verstrijken van de 3u maar voor de finishlijn.

• PP_Sound
  • Niet online
bazzemans schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:07:
[...]

Hoe kom je hier nou bij? Max passeerde een paar seconden voor het verstrijken van de 3 uur de finishlijn. Toen reed hij (en de rest van het veld) nog één ronde. Allemaal hetzelfde aantal ronden.
Nee VER was in de volgende ronde en de rest nog niet.

• bazzemans
PP_Sound schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:08:
[...]

Het incident van PER en LEC was na het verstrijken van de 3u maar voor de finishlijn.
En in dezelfde ronde als VER finishte.
Wat is je punt?

• Transportman
PP_Sound schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:08:
[...]

PER en LEC zijn 2x langs dat punt gekomen na het verstrijken van de 3u maar voordat ze afgevlagd werden. En bij de 2e keer op dat punt was het incident.

• bazzemans
*knip*

[ Voor 91% gewijzigd door Orion84 op 10-10-2022 09:08 . Reden: Gebruik de 'rapporteer' knop als je vind dat een ander zich niet aan de regels houdt ]

• PP_Sound
  • Niet online
bazzemans schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:09:
[...]

En in dezelfde ronde als VER finishte.
Wat is je punt?
VER ging voor de tijdlimiet over de finish en mocht die ronde nog afmaken, de rest was erna en dus afgevlagd.

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Transportman schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:06:
Nee, iedereen werd pas afgevlagd bij het passeren van de finishlijn nadat VER werd afgevlagd na het afmaken van de ronde waarin de klok op 0:00 kwam te staan. Er is geen situatie gewest dat iedereen afgevlagd was behalve VER. VER passeerde de finish met een paar seconden op de klok en begint een nieuwe ronde en wordt afgevlagd aan het einde van die ronde, en daarna wordt de rest van het veld afgevlagd bij het passeren van de finishlijn.
Op zijn onboard 25-50 meter voor de streep (die helaas daarna schakelt naar de achteruitkijk-view) is geen enkele indicatie van een vlag te zien. Ook krijgt hij in de timing-tower in beeld niet direct een vlaggetje achter zijn naam. Bij Leclerc en Perez achter hem wordt dat wel direct getoond. Ook het team heeft niet door dat hij is afgevlagd (z'n engineer geeft in bocht 1 nog gewoon de voorsprong op Leclerc door).

Door die combi ben ik er 99,9% van overtuigd dat hij de vlag niet gehad heeft in de ronde waarin iedereen uiteindelijk is gefinisht.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-11 23:02

pro_6or

amateur_60r

Dat is geen correcten maar enkel een statement. Hij vroeg om een correctie.

een treffende spreuk

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
PP_Sound schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:09:
[...]

Nee VER was in de volgende ronde en de rest nog niet.
VER is net als de rest gefinisht na 28 ronden. Dat hij geen vlag heeft gezien aan het eind van ronde 28, maakt daarvoor niet uit.

• Edd

Edd

Herko_ter_Horst schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:12:
Door die combi ben ik er 99,9% van overtuigd dat hij de vlag niet gehad heeft in de ronde waarin iedereen uiteindelijk is gefinisht.
De foto die @DataGhost net post is misschien even het bekijken waard. Als je heel goed kijkt achter de timing-tower (waar het vlaggetje naast zijn naam staat) zie je iets zwart-wits geblokt. Dat is naar mijn idee de vlag.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat VER en andere coureurs dit niet goed gezien hadden, vanwege de spray/grauwheid/regen en er een witte achtergrond is. Ik zat net even op de onboard van PER te kijken en daar was het iig erg slecht te zien.
Dat het team dat niet doorhad direct, zou kunnen. Volgens mij is er nog wel winst te behalen met communicatie vanuit Racecontrol naar de teams en de regie van de tv.

-

• bazzemans
Herko_ter_Horst schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:12:
[...]

Op zijn onboard 25-50 meter voor de streep (die helaas daarna schakelt naar de achteruitkijk-view) is geen enkele indicatie van een vlag te zien. Ook krijgt hij in de timing-tower in beeld niet direct een vlaggetje achter zijn naam. Bij Leclerc en Perez achter hem wordt dat wel direct getoond. Ook het team heeft niet door dat hij is afgevlagd (z'n engineer geeft in bocht 1 nog gewoon de voorsprong op Leclerc door).

Op de afbeelding op deze post lijkt wel een vlag zichtbaar: DataGhost in "[F1 2022] Race 18 GP van Japan"

Ik kan mij niet voorstellen dat dit Perez is, want die zat te dicht achter Leclerc. Die laatste zou dan ook in beeld zijn.

• bazzemans
PP_Sound schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:12:
[...]

VER ging voor de tijdlimiet over de finish en mocht die ronde nog afmaken, de rest was erna en dus afgevlagd.
De rest ging na de tijdslimiet over de finish en reed daarna nog één ronde (net als Verstappen). Geen idee hoe je erbij komt dat het anders is. Of je hebt niet goed gelezen of je bent aan het trollen.

• PP_Sound
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:16:
[...]

VER is net als de rest gefinisht na 28 ronden. Dat hij geen vlag heeft gezien aan het eind van ronde 28, maakt daarvoor niet uit.
Na 3u had VER net wat meer gereden dan 28 ronden en de rest net wat minder en werden afgevlagd op de finishlijn.
Wat nu als er 2 rijders vlak bij elkaar zitten en precies naast elkaar na 3u, wat dan? Ronde uitrijden en wie op de lijn als 1e passeert wint is het dan volgens mij.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:27

DataGhost

iPL dev

Edd schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:16:
[...]

De foto die @DataGhost net post is misschien even het bekijken waard. Als je heel goed kijkt achter de timing-tower (waar het vlaggetje naast zijn naam staat) zie je iets zwart-wits geblokt. Dat is naar mijn idee de vlag.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat VER en andere coureurs dit niet goed gezien hadden, vanwege de spray/grauwheid/regen en er een witte achtergrond is. Ik zat net even op de onboard van PER te kijken en daar was het iig erg slecht te zien.
Dat het team dat niet doorhad direct, zou kunnen. Volgens mij is er nog wel winst te behalen met communicatie vanuit Racecontrol naar de teams en de regie van de tv.
Dat is inderdaad de vlag, op F1TV beweegt deze ook en komt deze na wat pannen ook aan de linkerkant van de tower in beeld inclusief de persoon die eraan vastzit.
Een paar frames later:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7WaVFpajwDOZSUFLtpmeERKuGM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uszXgGzVSMQvTrZkmNVWmSWD.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door DataGhost op 09-10-2022 23:27 ]

• PP_Sound
  • Niet online
bazzemans schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:19:
[...]

De rest ging na de tijdslimiet over de finish en reed daarna nog één ronde (net als Verstappen). Geen idee hoe je erbij komt dat het anders is. Of je hebt niet goed gelezen of je bent aan het trollen.
Die reden nog die ronde omdat hun team het ook niet wist hoe het zat, de eindstand is die waar VER nog net voor de 3u over de lijn ging en waar VET en ALO met miniem verschil afgevlagd werden.

• bazzemans
PP_Sound schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:27:
[...]

Die reden nog die ronde omdat hun team het ook niet wist hoe het zat
Die verwarring was pas een ronde later, omdat ze allemaal dachten dat Verstappen (en dus de rest van het veld ook) nóg een ronde zou moeten rijden.
, de eindstand is die waar VER nog net voor de 3u over de lijn ging en waar VET en ALO met miniem verschil afgevlagd werden.
Ga het nog eens terugkijken. Iedereen heeft hetzelfde aantal ronden als Verstappen gereden. Hetgeen jij beweerd klopt pertinent niet. Volgens mij vind je het prachtig dat meerdere Tweakers blijven reageren. Dit was mijn laatste.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:26
Ik meng mij maar ook in deze discussie.
Totale racetijd Verstappen: 3:01:44:004. Aangezien de snelste ronde 1:44:411 was, betekent het dat Verstappen vlak (minder dan 1 seconde) na de 3 uur over de finish lijn reed en toen zijn laatste ronde reed.

[ Voor 1% gewijzigd door Jimster op 09-10-2022 23:46 . Reden: Nvm ]

Pagina: 1 ... 38 ... 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord