[F1 2022] Race 18 GP van Japan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste
Acties:
  • 137.266 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:50:
[...]

Fair enough, had ik toch iets teveel vertrouwen in sommige medetweakers die zeiden dat dat niet het geval was ;)

[...]

Oh good point.
Het is Max, Checo heeft de gele t-cam. Het bijzondere is dat de vlag op de onboard van Max niet te zien is. De foto kan potentieel ook van een ander moment tijdens het weekend geweest zijn. Maar goed, dat maakt verder ook niks uit, want als de vlag te laat was, wordt de race geacht te zijn geëindigd wanneer die had moeten eindigen (en dan zijn we weer terug bij de andere discussie). Onder de 3 uur, rondje afmaken interpretatie, is dat... het einde van ronde 28. Als de vlag echter "te vroeg" was (onder de 3 uur + 1 ronde interpretatie), geldt alsnog dat de race is geëindigd. Dan geldt, zoals @.oisyn zegt, de laatste keer dat de leider over de streep kwam en dat was ook het einde van ronde 28. M.a.w. of VER nu wel of niet de vlag heeft gekregen maakt verder niets uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 10-10-2022 16:05 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-05 21:23
Hier een duidelijker foto van Max die de finish flag krijgt

Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2022/10/Sunday-at-Japanese-GPSI202210090385_hires_jpeg_24bit_rgb.jpg

BRON: https://www.racefans.net/...1-grand-prix-of-japan-59/

[ Voor 21% gewijzigd door Barfman op 10-10-2022 16:07 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
cannibal schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:01:
[...]

Idd, geen DRS, beetje vertekend beeld. De witte letters van die Crypto club zien er uit als hetzelfde wit van de reclameborden er achter, maar je kunt er niet door heen kijken, zijn de letters.
Ah verrek, lig not te slapen van de vroege ochtend gister :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-05 20:01

ricardo246

Life's what you make it!

Maar volgens mij is dit de verklaring:

59.2 Should for any reason the end-of-session signal be given before the leading car
completes the scheduled number of laps, or the prescribed time has been completed,
the sprint session or the race will be deemed to have finished when the leading car last
crossed the Line before the signal was given.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:10
ricardo246 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:23:

59.2 Should for any reason the end-of-session signal be given before the leading car
completes the scheduled number of laps, or the prescribed time has been completed,
the sprint session or the race will be deemed to have finished when the leading car last
Hoe komt Max dan op: 28 laps ‑ 3:01:44.004s
Dan zou het 3 uur minus 4 seconden moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:47
Ook daarop zie je niet dat de foto van gisteren is of van vrijdag :+

In any case. @DataGhost heeft hier gisteren al een screenshot geplaatst van de TV feed waarop je Verstappen 5m achter de control line ziet, met in de timing tower het digitale vlaggetje en exact erachter / erom zie je ook wat pixels die lijken op een zwart/wit geblokte vlag. Dus als Verstappen de vlag niet gekregen heeft was die alsnog duidelijk voor hem bedoeld aangezien de eerstvolgende auto 20+ seconden later pas kwam aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Bushie schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:33:
[...]

Hoe komt Max dan op: 28 laps ‑ 3:01:44.004s
Dan zou het 3 uur minus 4 seconden moeten zijn
Omdat Verstappen met nog 4 seconden te gaan over de control line ging en die vervolgens een ronde van 1:48 gereden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online

De verklaring voor wat? Ik heb in mijn vorige post net aangegeven dat het moment van het zwaaien van de vlag niet uitmaakt voor de uitslag of welke ronde er is gepakt. Voor de discussie over 3 uur vs 3 uur + 1 ronde zie ik ook niet hoe het daar iets over verheldert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-05 17:23

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat is nou precies The (Control) Line, want dat is me een beetje onduidelijk.

Je hebt de eerste lijn die Max daar op de foto net gepaseerd is, en je hebt de lijn die vlak voor de opstelvakjes van de eerste startrij start. Ik dacht altijd dat die laatste start/finish was, en dus "the line".

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:20

DataGhost

iPL dev

.oisyn schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:36:

Je hebt de eerste lijn die Max daar op de foto net gepaseerd is, en je hebt de lijn die vlak voor de opstelvakjes van de eerste startrij start. Ik dacht altijd dat die laatste start/finish was, en dus "the line".
Kijk hier eens:
https://www.fia.com/sites...%20Pirelli%20Preview..pdf
Rechtsboven op de 2e pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Strict gezien zit hier nog een maas in de wet, want de "prescribed time" was al completed aan het eind van lap 28 toen hij mogelijkerwijs te vroeg afgevlagd is.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe

Je hebt een start lijn en een finish lijn. De finish lijn is die wat telt en voor de timing is etc. De start lijn heeft denk ik geen/minimale betekenis (bij de formation lap moeten ze op de pit limiter rijden tot de start lijn bv, zodat ze langzaam alle monteurs passeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online

Nee, de start-lijn is een andere dan de finish-lijn in veel (alle?) gevallen tegenwoordig. De finish-lijn ligt op Suzuka het dichtst bij de chicane, de start-lijn het dichtst bij bocht 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Herko_ter_Horst schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:36:
[...]

De verklaring voor wat? Ik heb in mijn vorige post net aangegeven dat het moment van het zwaaien van de vlag niet uitmaakt voor de uitslag of welke ronde er is gepakt. Voor de discussie over 3 uur vs 3 uur + 1 ronde zie ik ook niet hoe het daar iets over verheldert.
Dat het zo zou moeten zijn gegaan:
03:00 tijd verstreken --> vlag gaat uit.
VER is dan al voorbij de Finish lijn met een paar seconden.
Artikel stelt dat VER op het moment van 03:00 tegelijkertijd afgevlagt is.
Dus geen +1 ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hèhè ik heb echt eindeloos gezocht naar goede duiding. Thanks _o_ ! Ok, dat bevestigt mijn vermoeden dat dat de control line is, maar dan passeren ze de start/finish dus al voordat ze opstellen voor de start. Grappig.

Dat heeft dan ook wel weer invloed voor artikel 59.2, want ze vlaggen dus pas nádat je de lijn over bent. Ergo, als ze de leider een ronde te vroeg vlaggen, dan geldt gewoon het moment waarop ze dus eigenlijk vlaggen, want dat is de laatste keer dat ie over de lijn was.

.edit: ah nee, 59.1 dekt dat eigenlijk al af. De vlag moet wapperen "at the line"

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 10-10-2022 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
.oisyn schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:43:
[...]

Hèhè ik heb echt eindeloos gezocht naar goede duiding. Thanks _o_ ! Ok, dat bevestigt mijn vermoeden dat dat de control line is, maar dan passeren ze de start/finish dus al voordat ze opstellen voor de start. Grappig.
Ze passeren de control line voor de start. Er is ook nog een lijn vooraan de grid die dus minimaal van toepassing is bij de formation lap (pit limiter tot aan de start lijn bv. Maar IIRC is er nog een dingetje met niet van plek komen / vertraagd vertrekken. Als de laatste auto voor "jezelf" over de start lijn komt mag je niet meer inhalen tot de originele startplek of iets dergelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
ricardo246 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:40:
[...]

Hier gaat het al mis, want dat is niet gebeurd. De vlag is een ronde later uitgegaan, al dan niet net voor of net na VER, niet na 3 uur precies.
Dus geen +1 ronde.
Nogmaals: er is m.i. geen discussie over wanneer er daadwerkelijk af is gevlagd en met name niet over wat dat betekent voor de uitslag. De vlag is 100% zeker uitgegaan ergens tussen vlak voordat Verstappen over de lijn kwam en toen Leclerc over de lijn kwam aan het einde van ronde 28. Ronde 28 eindigde voor VER 1:44.004 na de 3 uur (vandaar de totale racetijd van 3:01:44.004).

De discussie gaat over of de vlag niet eigenlijk een rondje later (of misschien wel 2) gezwaaid had moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Herko_ter_Horst schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:48:
[...]

Hier gaat het al mis, want dat is niet gebeurd. De vlag is een ronde later uitgegaan, al dan niet net voor of net na VER, niet na 3 uur precies.

[...]

Nogmaals: er is m.i. geen discussie over wanneer er daadwerkelijk af is gevlagd en met name niet over wat dat betekent voor de uitslag. De vlag is 100% zeker uitgegaan ergens tussen vlak voordat Verstappen over de lijn kwam en toen Leclerc over de lijn kwam aan het einde van ronde 28. Ronde 28 eindigde voor VER 1:44.004 na de 3 uur (vandaar de totale racetijd van 3:01:44.004).

De discussie gaat over of de vlag niet eigenlijk een rondje later (of misschien wel 2) gezwaaid had moeten worden.
Ik beschrijf alleen hoe het volgens de regels had moeten zijn, niet wat er daadwerkelijk gebeurd is.
Er had om 3:00:00.000 afgevlagd moeten worden volgens genoemd artikel. Dus dan lijkt me dat de vlag niet een rondje later had moeten uitgehangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

ricardo246 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:40:
[...]

Dus geen +1 ronde.
ricardo246 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:52:
[...]

Ik beschrijf alleen hoe het volgens de regels had moeten zijn, niet wat er daadwerkelijk gebeurd is.
Er had om 3:00:00.000 afgevlagd moeten worden volgens genoemd artikel. Dus dan lijkt me dat de vlag niet een rondje later had moeten uitgehangen worden.
Hoe wil je dit goed en consequent doen op het moment dat Verstappen een paar seconden langzamer was en om 2:59:59.999 of 3:00:00.001 over de lijn kwam? Moet er dan wel of niet iemand met een vlag hangen en wat gebeurt er in het eerste geval, als deze dus per ongeluk te vroeg wordt gezwaaid? Als het antwoord vervolgens in art 59.2 ligt, vind je het dan acceptabel om een race op die manier te beslissen of haal je liever de ambiguïteit eruit door er nog precies een ronde aan te plakken zodat iedereen weet op precies welk moment de race gaat eindigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

DataGhost schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:54:
[...]

[...]

Hoe wil je dit goed en consequent doen op het moment dat Verstappen een paar seconden langzamer was en om 2:59:59.999 of 3:00:00.001 over de lijn kwam? Moet er dan wel of niet iemand met een vlag hangen en wat gebeurt er in het eerste geval, als deze dus per ongeluk te vroeg wordt gezwaaid? Als het antwoord vervolgens in art 59.2 ligt, vind je het dan acceptabel om een race op die manier te beslissen of haal je liever de ambiguïteit eruit door er nog precies een ronde aan te plakken zodat iedereen weet op precies welk moment de race gaat eindigen?
Ik vind niks. Dit is wat de FIA neer gepend heeft.
Ik wilde alleen aangeven wat de juiste procedure volgens de FIA is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DataGhost schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:54:
[...]

[...]

Theoretisch vang je dat af met de "als de vlag niet aan de leider wordt getoond geldt alsnog de laatste doorgang van de leider als laatste ronde". Daarnaast maakt de +1 daar ook niet perse een heel groot verschil in. Waarbij de regels ook stellen dat ze een witte vlag moeten laten zien voor een final lap. Bij de +1 weet je dus net zo goed niet of je die al kunt uithangen in de situatie van 2:59:59.999. Andere vlag, zelfde verhaal. Alleen potentieel iets kleinere consequentie omdat het dan wel duidelijk is dat het de laatste ronde is i.p.v. ineens klaar.

Maar voor de duidelijkheid: ik mistte ook de final lap. En verwachtte ook "ronde afmaken, en dan komt de final lap".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
Wanneer de limiet van twee uur is bereikt, volgt een extra ronde. Zodra de tijdslimiet van drie uur die geldt voor het evenement wordt bereikt, volgt een harde stop. In artikel 5.b over tijdslimieten staat het volgende: "Indien de race wordt geschorst (zie artikel 57) wordt de lengte van de schorsing bij deze periode opgeteld tot een maximale racetijd van drie uur." Zonder enige verwijzing naar de noodzaak om een extra ronde te rijden, betekent het tijdvenster van drie uur dat zodra de tijdslimiet is bereikt, de geblokte vlag wordt uitgestoken voor de leider in de race en dat is precies wat er gebeurde.

BRON: https://nl.motorsport.com...shvlag-gp-japan/10382616/

En nu zijn we klaar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Barfman schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:03:
Wanneer de limiet van twee uur is bereikt, volgt een extra ronde. Zodra de tijdslimiet van drie uur die geldt voor het evenement wordt bereikt, volgt een harde stop. In artikel 5.b over tijdslimieten staat het volgende: "Indien de race wordt geschorst (zie artikel 57) wordt de lengte van de schorsing bij deze periode opgeteld tot een maximale racetijd van drie uur." Zonder enige verwijzing naar de noodzaak om een extra ronde te rijden, betekent het tijdvenster van drie uur dat zodra de tijdslimiet is bereikt, de geblokte vlag wordt uitgestoken voor de leider in de race en dat is precies wat er gebeurde.

Nee, want de maximale racetijd is 2 uur, en daarna komt nog een ronde. Als je de racetijd naar 3 uur aan past zegt dat niks over die ronde. Immers is 1 ronde in een andere eenheid uitgedrukt dan 2 uur. Het het zijn geen decimalen of zo die wegvallen. Als ze zeggen "2 uur en 5 minuten" en daarna "maximaal 3 uur" is het niet dubbelzinnig en gewoon "3 uur en 0 minuten". Maar "1 ronde" is echt een andere eenheid die je niet zomaar kunt wegstrepen onder "3 uur".

Dat je het kunt interpreteren als "wordt weggestreept" sure. En dat de FIA het interpreteert als "wordt weggestreept" lijkt na gisteren ook wel duidelijk. Maar het staat niet onomstotelijk zo in de regels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Ze hebben het over het evenement dat max 3 uur mag duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:25
Voor de scherpe kijkers was het op de live feed van Max ook wel te zien. (moet je wel heel goed kijken haha). De regie was gewoon net iets te laat met switchen naar het moment.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PRZX4yA7vH1sJKNKeajnKPTXZR8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VJGKEAmku0mxBIsb5YWAIALl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Biggg schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:18:
[...]

Voor de scherpe kijkers was het op de live feed van Max ook wel te zien. (moet je wel heel goed kijken haha). De regie was gewoon net iets te laat met switchen naar het moment.

[Afbeelding]
Maar dat is van nadat hij over de lijn is gekomen. Feitelijk had hij de vlag al moeten zien toen hij over de lijn ging.

Als in: ook die discussie is al gevoerd. Met ook daarbij als conclusie dat het niet uit maakt omdat Leckerc & Perez daarna sowieso de vlag gezien hebben, en daarmee de race is afgevlagd bij de laatste passage van de leider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ricardo246 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:58:
[...]

Ik vind niks. Dit is wat de FIA neer gepend heeft.
Correctie: dat is jouw interpretatie van wat de FIA neergepend heeft. Ik ben het niet eens met die interpretatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 08-05 06:22
MrOleo schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:48:
[...]

[Afbeelding]

disclaimer, ik kan niet 100% zien of het VER of PER is.
Dat is Max want het is daar nog licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02:09
sNielz123 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:43:
[...]

Dat is Max want het is daar nog licht
:D

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:49
Van mij mag er een slotje op dit topic, wat een gezeik en geneuzel.
Max is kampioen punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-05 00:08
..ja maar!!!! enne...........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
D.deJong schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:18:
Max is kampioen punt.
Je kunt het topic ook niet lezen. Of er een slotje op zit of je leest gewoon niet maakt voor jou niet uit he ;) Maar blijkbaar voel je toch de drang om te blijven lezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:49
RobertMe schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:20:
[...]

Je kunt het topic ook niet lezen. Of er een slotje op zit of je leest gewoon niet maakt voor jou niet uit he ;) Maar blijkbaar voel je toch de drang om te blijven lezen.
In de hoop dat er iets interessants te lezen is maar het gaat nu al meer dan 24 uur over hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
D.deJong schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:22:
[...]

In de hoop dat er iets interessants te lezen is maar het gaat nu al meer dan 24 uur over hetzelfde.
Maar als het topic gesloten is hoef je daar ook niet op te hopen. Dus ik zie nog steeds het verschil niet tussen topic open en niet lezen vs topic gesloten. In beide gevallen zul je er niks interessants meer lezen. Alleen snoer je met het laatste meteen iedereen de mond, of verplaatst de discussie zich naar het algemene topic en komt er nog geen einde aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:45
Ik vind het gewoon enorm jammer dat de spanning en de euforie van het moment verloren gaat, doordat de FIA weer eens net zo transparant is als een glas melk.

Ik had het duel tussen Perez en Leclerc heel anders beleefd, met de wetenschap dat het zo bepalend zou zijn voor het moment dat Verstappen zijn tweede titel binnenhaalde. Voor mij was het gewoon een duel als ieder ander.

Overigens vond ik de keuze om pas zo laat de baan weer op te gaan ook erg slecht en veel te weifelend. De omstandigheden leken me niet dermate slecht, dat ze het droog rijden achter de safety car niet een uur eerder had gekund.

Op dit niveau moet de wedstrijdleiding ook gewoon doortastender optreden. Ze lijken we een soort van verlamd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Heren dames en alles wat ertussenin zit.

Er is een knop die je kan gebruiken als je ergens niet mee eens ben/vervuiling, gebruik die dan. :P (Nee niet de "plaats reactie knop").

[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 10-10-2022 18:28 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

D.deJong schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:18:
Max is kampioen punt.
Jammer, ik dacht dat iemand iets interessants postte, staat deze nutteloze reactie er. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Joris748 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:27:
Overigens vond ik de keuze om pas zo laat de baan weer op te gaan ook erg slecht en veel te weifelend. De omstandigheden leken me niet dermate slecht, dat ze het droog rijden achter de safety car niet een uur eerder had gekund.
Het was sowieso een wat aparte situatie. Met de laps to the grid was er niks aan de hand. Maar toen ze startte was er blijkbaar toch hardere regen (geweest). Want achter de SC had Verstappen het ook al over dat de wets op dat moment waarschijnlijk beter waren. Maar i.p.v. bv rood, herstart op wets, is het toen weer een hele tijd stil blijven liggen. Vervolgens bij de geannuleerde poging tot herstart zegt Verstappen op de radio na de annulering ook al dat het erger was op dat moment dan daarvoor.

Achteraf gezien had de FIA het gewoon meteen als een wet start moeten aankondigen. Iedereen verplicht op de wets, evt een paar ronden achter de SC en dan beoordelen over een standing of rolling start. I.p.v. gewoon laten starten en dat iedereen op de inters staat. Dat is ook wat bv Vettel aan gaf. Starten op de inters was dom. Maar iedereen doet het omdat de wets geen performance geven. Dus naast wets die wel performance geven had de FIA gewoon voor een wet start moeten gaan zodat iedereen op wets moest rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-04 13:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-04 13:40
Nu gaat het iig even niet meer over hetzelfde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 13:54

Bezulba

Formerly known as Eendje

2/3 close enough. Maar het was een poging belachelijk te maken hoe F1 fans een free practice gebruiken om allemaal conclusies te trekken die uiteindelijk nergens op slaan. Free practice zegt nooit wat, maar toch doen we met z'n allen alsof we precies weten wat de teams aan het doen zijn en wat de gevolgen daarvan zijn in de race.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 22:18

AvK

Ready Set Go

Sommige mensen zouden hun Alias moeten wijzigen......
In bijvoorbeeld RWAB.

Robert weet alles beter.

Of AWAB..... AvK weet alles beter......

Graag random eerste letter invullen xWAB.

:P

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-05 23:21
Ik ben wel benieuwd wat we de komende races nog kunnen verwachten. Leclerc en Perez zullen op het scherpst van de snede strijden om P2 in het kampioenschap terwijl Verstappen nog een gooi kan doen naar meeste overwinningen in een seizoen. Gaat hij dan in dienst van Perez rijden of gaat hij enkel voor overwinningen rijden, waarbij hij dan mogelijk ook nog meer risico gaat nemen ni de titel al binnen is en enkel alleen eerste plaatsen nog interessant zijn? RBR zal graag Perez op 2 zien eindigen, maar zo'n record voor Verstappen is ook interessant. Bovendien hebben ze in het verleden al eens aangegeven dat de constructeurstitel niet zo belangrijk voor ze is, maar ik vraag me af of dat nog steeds zo is nu ze RBPT hebben, waardoor ze dit jaar in feite ook zelf een constructeur zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-05 10:51
Hihi

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FeugW0MWAA0kbCu?format=jpg&name=4096x4096

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:04
KlaasjeNL schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:44:
Ik ben wel benieuwd wat we de komende races nog kunnen verwachten. Leclerc en Perez zullen op het scherpst van de snede strijden om P2 in het kampioenschap terwijl Verstappen nog een gooi kan doen naar meeste overwinningen in een seizoen. Gaat hij dan in dienst van Perez rijden of gaat hij enkel voor overwinningen rijden, waarbij hij dan mogelijk ook nog meer risico gaat nemen ni de titel al binnen is en enkel alleen eerste plaatsen nog interessant zijn? RBR zal graag Perez op 2 zien eindigen, maar zo'n record voor Verstappen is ook interessant. Bovendien hebben ze in het verleden al eens aangegeven dat de constructeurstitel niet zo belangrijk voor ze is, maar ik vraag me af of dat nog steeds zo is nu ze RBPT hebben, waardoor ze dit jaar in feite ook zelf een constructeur zijn.
Verstappen zal voor de overwinningen gaan, zoals hij zelf heeft aangegeven in een interview na de Japanse gp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvanL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 09:57
Barfman schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:03:

Thx en compleet helder, maar dan heeft de FIA toch nog lopen slapen door MAX niet officieel af te vlaggen :o

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvanL
Joris748 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:27:
Ik vind het gewoon enorm jammer dat de spanning en de euforie van het moment verloren gaat, doordat de FIA weer eens net zo transparant is als een glas melk.

Ik had het duel tussen Perez en Leclerc heel anders beleefd, met de wetenschap dat het zo bepalend zou zijn voor het moment dat Verstappen zijn tweede titel binnenhaalde. Voor mij was het gewoon een duel als ieder ander.

Op dit niveau moet de wedstrijdleiding ook gewoon doortastender optreden. Ze lijken we een soort van verlamd te zijn.
Niet helemaal eerlijk, FIA was wel duidelijk maar de rest van de wereld (pers + teams) had andere interpretatie van de regels, waardoor er allerlei twijfels waren. Maar vanaf het moment dat PER 2e werd is FIA eenduidig geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HvanL schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:18:
[...]

Niet helemaal eerlijk, FIA was wel duidelijk maar de rest van de wereld (pers + teams) had andere interpretatie van de regels, waardoor er allerlei twijfels waren. Maar vanaf het moment dat PER 2e werd is FIA eenduidig geweest.
Daarvoor al. Er had al een paar keer een lijstje met toegekende punten gestaan.

Maarja, daarvan vond iedereen dat de stagiair niet had zitten opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvanL
MikeyMan schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:26:
[...]

Daarvoor al. Er had al een paar keer een lijstje met toegekende punten gestaan.

Maarja, daarvan vond iedereen dat de stagiair niet had zitten opletten.
Helemaal waar, dank voor toevoeging :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09:18
KlaasjeNL schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:44:
Als Verstappen wint in Austin en Perez finisht als tiende is de constructeurstitel ook al binnen dus daar zullen ze zich geen zorgen om maken.

Het mooiste zou zijn als Perez P2 pakt in de eindstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:45
HvanL schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:18:
[...]

Hoe duidelijk ben je, als het voor niemand duidelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TinusXIII schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:00:
[...]

Als Verstappen wint in Austin en Perez finisht als tiende is de constructeurstitel ook al binnen dus daar zullen ze zich geen zorgen om maken.

Het mooiste zou zijn als Perez P2 pakt in de eindstand.
Ze hebben geen P10 nodig als ze P1 al hebben.

[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 10-10-2022 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Chocoball schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:25:
Zag in de vlugheid dat deze niet gedeeld lijkt. Helmet cam van Alonso in de laatste ronde tegen Vettel op Suzuka.
[YouTube: Vettel and Alonso FINISH SIDE BY SIDE - Japanese Grand Prix 2022]
Gaaf. Dat was pas een close finish. 8)

Ergens ook nog beeldmateriaal beschikbaar van ALO's move op RUS een paar rondjes eerder?
Ik ben benieuwd hoe een Alpine een Mercedes pakt zonder DRS :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Hippocampus schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:35:
[...]

Gaaf. Dat was pas een close finish. 8)

Ergens ook nog beeldmateriaal beschikbaar van ALO's move op RUS een paar rondjes eerder?
Ik ben benieuwd hoe een Alpine een Mercedes pakt zonder DRS :9
Dat was niet een paar ronden eerder maar wat uiteindelijk de laatste ronde bleek te zijn :p Maar vergeet niet dat Alonso net nieuwe bandjes had, die waren 4 á 5 seconden sneller dan de rest. Hij kon Russell dan ook vrij eenvoudig inhalen aan het begin van die ronde. Ben alleen even aan het twijfelen of het bij 1 / 2 was of de esses, dus 3 t/m 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

RobertMe schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:40:
[...]

Dat was niet een paar ronden eerder maar wat uiteindelijk de laatste ronde bleek te zijn :p Maar vergeet niet dat Alonso net nieuwe bandjes had, die waren 4 á 5 seconden sneller dan de rest. Hij kon Russell dan ook vrij eenvoudig inhalen aan het begin van die ronde. Ben alleen even aan het twijfelen of het bij 1 / 2 was of de esses, dus 3 t/m 6.
Ah zo. Had ik helemaal niet in de gaten dat ie op vers rubber stond. Thanks.
(in my defence, het was onkarakteristiek vroeg voor een zondag :$ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09:18
.oisyn schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:21:
[...]

Ze hebben geen P10 nodig als ze P1 al hebben.
Ah, ik was in de veronderstelling dat ze 26 punten nog nodig hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
TinusXIII schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:53:
[...]

Nope, ze mogen t/m 16 18 punten verliezen op Ferrari. Met een P1 voor RBR dus 25 punten, Ferrari op P2 + P3 is 33 punten dus loopt Ferrari er alsnog maar 8 in (of 9 als ze fastest lap hebben).

Edit:
18 punten verliezen / Ferrari 19 inlopen zoals @.oisyn hieronder terecht aangeeft. (25 + 18 + 1) * 3 = 132, 8 + 7 van de sprint is nog eens 15 extra te vergeven dus 147 punten verschil nodig voor gelijk te komen (= Red Bull WCC op aantal overwinningen). Red Bull staat nu 165 punten voor (619 - 454). Dus als ze niet meer dan 18 punten verliezen is Red Bull sowieso WCC.

[ Voor 34% gewijzigd door RobertMe op 10-10-2022 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TinusXIII schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:53:
[...]

Nee, FER moet minstens 19 punten inlopen willen ze nog een kans kunnen maken: RBR staat nu 165 punten voor, na de VS zijn er nog 147 te vergeven en gelijkstand is niet genoeg.

Zodra er een RBR voor beide FERs eindigt, dan kunnen ze hooguit 10 punten inlopen (dat is de situatie RBR P2 en FER P3+P4+FL, dat is maximaal).

Met FER P1+P2, dan moet RBR P3+P5, of P3+P4 als Fer de FL heeft.

Met FER P1+P3, dan moet RBR P2+P8 of P4+P5 (of P2+P7 als FER FL)

Verdere scenario's zijn er natuurlijk ook maar worden redelijk onrealistisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 22:18

AvK

Ready Set Go

RobertMe schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:58:
[...]

Nope, ze mogen t/m 16 18 punten verliezen op Ferrari. Met een P1 voor RBR dus 25 punten, Ferrari op P2 + P3 is 33 punten dus loopt Ferrari er alsnog maar 8 in (of 9 als ze fastest lap hebben).

Edit:
18 punten verliezen / Ferrari 19 inlopen zoals @.oisyn hieronder terecht aangeeft. (25 + 18 + 1) * 3 = 132, 8 + 7 van de sprint is nog eens 15 extra te vergeven dus 147 punten verschil nodig voor gelijk te komen (= Red Bull WCC op aantal overwinningen). Red Bull staat nu 165 punten voor (619 - 454). Dus als ze niet meer dan 18 punten verliezen is Red Bull sowieso WCC.
*knip*

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 11-10-2022 09:08 . Reden: off-topic en het is leuk geweest. ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:10

Spotmatic

Ken sent me

In de Avondshow van Lubach werd deze shitshow (niet de Avondshow, red.) op geniale wijze te kakken gezet. Ook wij. _O-

[ Voor 12% gewijzigd door Spotmatic op 10-10-2022 22:40 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01:15
Spotmatic schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:40:
In de Avondshow van Lubach werd deze shitshow (niet de Avondshow, red.) op geniale wijze te kakken gezet. Ook wij. _O-
Zij verwachten dat fans de regels kennen, terwijl de professionele race teams het zelf ook niet weten? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

D.deJong schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:22:
[...]

Anders is hier de race recap waarin het wel duidelijk is:

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:37
Heeft iemand al een filmpje van de inhaalactie van Alonso op Russell gezien?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:09
Spotmatic schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:40:
Top! YouTube: Max Verstappen is kampioen!? | Sport Studio | De Avondshow met Arj...

[ Voor 26% gewijzigd door U123456 op 11-10-2022 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-05 14:23
Sebastiaannn schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 02:03:
Dat was einde rechte stuk, binnenkantje eerste bocht toch? Die actie op Vettel was ook een beetje een dive-bomb vanuit zijn cockpit bekeken.
Als je de onboard van Alonso terugkijkt, lijkt het alsof zelfs het team niet weet dat ze zijn afgevlagt. Hij wordt constant bericht om te blijven pushen tot het rechte stuk na Spoon. Het was een lange dag zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-05 20:44
Sebastiaannn schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 02:03:
G_Dragon in "[F1 2022] Race 18 GP van Japan"
n.v.m. niet goed gelezen, tijd voor koffie |:(

[ Voor 33% gewijzigd door Rembock op 11-10-2022 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:34

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Deze gaat dicht. Volgende week naar de Verenigde Staten

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord