[F1 2022] Race 18 GP van Japan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste
Acties:
  • 137.815 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Gekkenhuis schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:08:
[...]

Van de racelijn heb je in de regen ook gewoon meer grip dan op de racelijn zelf.
Want simpel gezegd:
Racelijn + rubber = grip
Racelijn + rubber + regen = ijsbaan

Daarom zie je bijna altijd dat het naast de racelijn waar geen of amper rubber ligt minder glad is in de regen.
Is dat niet iets wat we vooral zien sinds Verstappen zijn legendarische regenrace op Interlagos? Als enige in het hele veld reed hij daar iedereen aan de buitenkant voorbij, waarna meerdere coureurs volgden. In alle races daarna zie je het regelmatig, maar ik kan mij niet herinneren dat die lijnen ook voor Interlagos zo nadrukkelijk werden gereden.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:48
Verschil in bandenslijtage tussen Leclerc en Verstappen na de race.
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aXnpgq9_700bwp.webp

Ik had in een analyse gelezen dat Verstappen na het wegrijden bij Leclerc goed met de banden omging. Ferrari reed dit weekend met een kleinere vleugel voor meer topssnelheid maar daardoor minder lief voor de banden. Bij Red Bull was de vleugel juist iets groter gemaakt met een extra gurney flap dus iets beter voor de banden.

[ Voor 7% gewijzigd door Chocoball op 10-10-2022 21:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:04

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Spotmatic schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:40:
[...]

En dan met name op communicatief opzicht. Zoals we al te uit en te na in dit topic hebben besproken is er een regelboek van tig pagina's. Hier heeft een casual kijker niks mee te maken. De kijker wil duidelijk kunnen zien en weten hoe de stand van zaken is.

Nou is de grap dat de FIA bijvoorbeeld het aantal punten per coureur de hele tijd al juist heeft gecommuniceerd (in de live feed), maar iedereen ging ervan uit dat het fout zou zijn omdat er maar halve punten (of zo) zouden worden gegeven.

Doen ze het een keer goed, is het weer niet goed. :+
De grap is dan idd ook dat vooral de casual kijker niets vreemds zag. Die ziet gewoon de punten die ze krijgen en neemt dat voor waar aan. En die snapt dan weer niets van de commotie die volgt na de race. "Hoezo is het onduidelijk, het stond er toch gewoon?" :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Chocoball schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:12:
Verschil in bandenslijtage tussen Leclerc en Verstappen na de race.
[Afbeelding]
Wat is nou eigenlijk dat touwtje dat om het wiel op de grond ligt? Ik zag iemand van de F1 dat neerleggen nadat Max had geparkeerd.

Een soort verzegeling om te kunnen zien of hij daarna nog verplaatst is?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:19:
[...]

Wat is nou eigenlijk dat touwtje dat om het wiel op de grond ligt? Ik zag iemand van de F1 dat neerleggen nadat Max had geparkeerd.

Nee, blokjes om te voorkomen dat de auto gaat rollen (eentje vóór en eentje achter het wiel met een touwtje ertussen om ze snel weer weg te kunnen halen).

[ Voor 11% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 10-10-2022 10:21 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Zitten daar niet twee klosjes aan tegen het wegrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op beeld leek het echt alleen maar een touwtje. Even kijken of ik de beelden kan terughalen.

.edit: Argh kan geen screenshot maken :(. Op de pc ook al niet.

Maar er zit idd iets aan het uiteinde van het touwtje die ze direct tegen de banden aanleggen. Echt groot is het niet maar veel is er natuurlijk ook niet nodig.

[ Voor 55% gewijzigd door .oisyn op 10-10-2022 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:14
Spotmatic schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:04:
[...]

Is dat geen breuk met hun eigen traditie? Ik ben niet anders gewend dat de final lap van de ritwinnaar helemaal wordt getoond (ook al is het soms helemaal niet zo interessant).
Goed punt, maar niet echt een fout? Trendbreuk is natuurlijk niet per definitie op basis van een fout.Als we de hele laatste ronde van VER hadden gezien, zeker als we met zijn allen wisten dat het gevecht tussen PER en LEC de beslissing bracht voor het kampioenschap, dan hadden we de FOM voor van alles en nog wat uitgemaakt.

De FOM heeft het eigenlijk perfect gedaan:

Gevecht van LEC en PER in beeld, VER finish, geen FL, dus snel terug naar gevecht tussen van LEC en PER want: Word VER ook WDC!?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
De VER finish was niet in beeld, er werd pas geschakeld toen hij al ruim over de finish was. Ben wel met je eens dat het een goede keuze was om daarna snel weer te schakelen naar het LEC/PER-gevecht.

[ Voor 36% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 10-10-2022 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
Herko_ter_Horst schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:23:
De VER finish was niet in beeld, er werd pas geschakeld toen hij al ruim over de finish was.
2 seconden was hij over de finish, dat was idd een klein foutje van de FOM, maar het boeide me echt niks, dat gevecht tussen PER en LEC was boeiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:12
Help!!!! schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:44:
[...]

Waarom zagen we dan geen beelden van Verstappen toen hij over de finish kwam :?
DataGhost in "[F1 2022] Race 18 GP van Japan"
Of is dit een screenshot van een andere camera in F1TV.

[ Voor 10% gewijzigd door Jimster op 10-10-2022 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Olaf van der Spek schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:41:
[...]

En de teams en coureurs zelf hadden het wel goed? ;)

De final lap en finish vlag issues waren ook niet de fout van de FIA?
De Teams waren net zo fout, maar die zijn niet de aangewezen partij ons op de hoogte te brengen van deze informatie. Ze zijn waarschijnlijk ook zelf om de tuin geleid door de TV beelden van VIA/SKY etc.

De final lap en Finish vlag issues zijn er helemaal, allemaal keurig binnen de regels en zoals verwacht.
Ik heb een vlag gezien, zowel digitaal als fysiek. Keurig aan het einde van ronde 28.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:19
.oisyn schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:15:
[...]

De grap is dan idd ook dat vooral de casual kijker niets vreemds zag. Die ziet gewoon de punten die ze krijgen en neemt dat voor waar aan. En die snapt dan weer niets van de commotie die volgt na de race. "Hoezo is het onduidelijk, het stond er toch gewoon?" :P
Alleen was het wel zo dat de commentatoren, zoals Sky (wat ook de world feed is), constant zeiden dat de punten in beeld fout waren. Dat helpt natuurlijk niet mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 20:44

Spotmatic

Ken sent me

Jimster schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:26:
[...]

DataGhost in "[F1 2022] Race 18 GP van Japan"
Of is dit een screenshot van een andere camera in F1TV.
Ik heb net nog even de laatste minuten van de race teruggekeken. Het "finishvlaggetje" verscheen al achter de naam van VER toen we nog naar het gevecht tussen PER en LEC aan het kijken waren. Vervolgens wordt overgeschakeld naar VER, die de finishlijn dan al ruim is gepasseerd. Die finishlijn ligt niet voorbij de 1e startpositie maar veel verder naar achteren.

We hebben dus letterllijk helemaal niks gezien van de final lap van VER, ook de finish niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Spotmatic op 10-10-2022 10:34 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:30
Spotmatic schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:31:
[...]

Ik heb net nog even de laatste minuten van de race teruggekeken. Het "finishvlaggetje" verscheen al achter de naam van VER toen we nog naar het gevecht tussen PER en LEC aan het kijken waren. Vervolgens wordt overgeschakeld naar VER, die de finishlijn dan al ruim is gepasseerd. Die finishlijn ligt niet voorbij de 1e startpositie maar veel verder naar achteren.

We hebben dus letterllijk helemaal niks gezien van de final lap van VER, ook de finish niet.
Jawel. We zien hem met nog 2 seconden op de klok over de control line gaan. Alle meters daarna waren zijn final lap :+

En daarnaast: maakt het wat uit? Volgens mij zijn er toch veel meer races waar de final lap niet echt in beeld is en hoogstens de finish heel even. Puur omdat er ook nog gevechten voor positie op de baan zijn. Dat is toch veel belangrijker? Alonso vs Vettel die naast elkaar door de chicane gaan en Vettel nipt eerder over de lijn komt en hij vol vreugde op de radio zit "I GOT HIM, I GOT HIM" heeft nog steeds 99% van de kijkers niet meegekregen. Terwijl dat juist is waarom ik kijk. De gevechten en de vreugde. Wat boeit mij een grijs/grau beeld van een eenzame Red Bull die een halve minuut voor de rest uit rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 20:44

Spotmatic

Ken sent me

RobertMe schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:47:
[...]
Jawel. We zien hem met nog 2 seconden op de klok over de control line gaan. Alle meters daarna waren zijn final lap :+
Gaat de smiley over de laatste zin? :p
Maar het kaartje in de 1e post van dit topic toont het ook al. De finishlijn en de startlijn liggen ruim uit elkaar. Wat jij de "control line" noemt is de startlijn?

Verder wel eens met de rest van je betoog hoor, daar niet van. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Spotmatic schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:56:
[...]

Gaat de smiley over de laatste zin? :p
Jup. V.w.b. dat het een vrije interpretatie is dat we daadwerkelijk Verstappen in de laatste ronde zien. Zijnde de eerste meters daarvan. Of we ook de laatste meters zien is discussie over. We zien in ieder geval de eerste meters van de in-lap.
Maar het kaartje in de 1e post van dit topic toont het ook al. De finishlijn en de startlijn liggen ruim uit elkaar. Wat jij de "control line" noemt is de startlijn?
Control line = finish line. En control line is dus ook van waaraf tegenwoordig een SC herstart is. Waar ze een ronde meten v.w.b. rondetijd etc.

[ Voor 26% gewijzigd door RobertMe op 10-10-2022 11:11 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Wel een groot contrast met vorig jaar hoor. Laatste race, laatste ronde, hartslag op 200 bpm stuiterend op de bank, ontlading bij mij, ontlading bij Verstappen en het team, op de boordradio, hangend aan de pitsmuur, vuurwerk, feest, tranen, emotie...

En nu: uh, is hij nu wereldkampioen? Geen opwinding, geen ontlading, verwarring alom, geen legendarische boordradio, geen crew aan de pitsmuur, geen feest, geen tranen, geen vuurwerk... Maar een apart kamertje met een troon in de cooldown room.

Het contrast kon niet groter zijn dan dit. Zelfs bij de derde, vierde, vijfde, zesde en zevende titel van Hamilton was het feest groter.

En niet alleen het kampioenschap sneeuwt compleet onder door de verwarring en het uitblijven van een feestje (is dit het enige circuit waarbij er geen vuurwerk is of heb ik het gewoon gemist?). Maar wat Verstappen hier liet zien, was mogelijk een van de meest legendarische races ooit. Regen/een natte baan werd altijd gezien als "the great equalizer". Tuurlijk helpt het dan als je prettig in je auto zit, maar het verklaart niet het gat naar Perez. En als je dan over een halve race gemiddeld een seconde per ronde harder rijdt dan de concurrentie, kun je gerust spreken van buitencategorie.

Ik hoop dus niet dat deze race geschiedenisboeken in zal gaan als de kampioensrace van de verwarring, maar dat deze race de geschiedenisboeken in zal gaan als een legendarische kampioensrace waarbij Verstappen het hele veld op een hoop reed. Dit was echt een uitzonderlijke prestatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:16
Ben nog altijd verbaast toen 5 minuten voor tijd de pit crew van RBR in beeld kwam, rustig achterover leunend.

Als ze geweten dat het volle punten waren hadden ze klaar gestaan met verse inters voor Verstappen, omdat op dat moment er een gratis pit window was, en Max nog 1 punt tekort kwam.

Dat Lec er 3 kado gaf uiteindelijk is dan een mazzeltje.

Dat Max kampioen zou worden, geen twijfel, maar als het kan, bij Honda thuis, moet je dat doen. Had alles veel boeiender gemaakt voor de kijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

KlaasjeNL schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:13:
Wel een groot contract met vorig jaar hoor. Laatste race, laatste ronde, hartslag op 200 bpm stuiterend op de bank, ontlading bij mij, ontlading bij Verstappen en het team, op de boordradio, hangend aan de pitsmuur, vuurwerk, feest, tranen, emotie...

En nu: uh, is hij nu wereldkampioen? Geen opwinding, geen ontlading, verwarring alom, geen legendarische boordradio, geen crew aan de pitsmuur, geen feest, geen tranen, geen vuurwerk... Maar een apart kamertje met een troon in de cooldown room.

Het contrast kon niet groter zijn dan dit. Zelfs bij de derde, vierde, vijfde, zesde en zevende titel van Hamilton was het feest groter.

En niet alleen het kampioenschap sneeuwt compleet onder door de verwarring en het uitblijven van een feestje (is dit het enige circuit waarbij er geen vuurwerk is of heb ik het gewoon gemist?). Maar wat Verstappen hier liet zien, was mogelijk een van de meest legendarische races ooit. Regen/een natte baan werd altijd gezien als "the great equalizer". Tuurlijk helpt het dan als je prettig in je auto zit, maar het verklaart niet het gat naar Perez. En als je dan over een halve race gemiddeld een seconde per ronde harder rijdt dan de concurrentie, kun je gerust spreken van buitencategorie.

Ik hoop dus niet dat deze race geschiedenisboeken in zal gaan als de kampioensrace van de verwarring, maar dat deze race de geschiedenisboeken in zal gaan als een legendarische kampioensrace waarbij Verstappen het hele veld op een hoop reed. Dit was echt een uitzonderlijke prestatie.
Nou nou, het is niet jouw kampioenschap hè :P Mijn persoonlijke inschatting is dat het Max verder allemaal maar weinig kan boeien. WDC was ie toch al min of meer gegarandeerd na deze race, ongeacht de puntentelling en/of penalties.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
jaapstobbe schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:15:
Ben nog altijd verbaast toen 5 minuten voor tijd de pit crew van RBR in beeld kwam, rustig achterover leunend.

Als ze geweten dat het volle punten waren hadden ze klaar gestaan met verse inters voor Verstappen, omdat op dat moment er een gratis pit window was, en Max nog 1 punt tekort kwam.

Dat Lec er 3 kado gaf uiteindelijk is dan een mazzeltje.

Dat Max kampioen zou worden, geen twijfel, maar als het kan, bij Honda thuis, moet je dat doen. Had alles veel boeiender gemaakt voor de kijker.
Imho was een pitstop in deze omstandigheden het risico absoluut niet waard en misschien maar beter dat ze het niet gedaan hebben (omdat ze de regels niet hebben gelezen.).

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:08

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

KlaasjeNL schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:13:
Wel een groot contrast met vorig jaar hoor. Laatste race, laatste ronde, hartslag op 200 bpm stuiterend op de bank, ontlading bij mij, ontlading bij Verstappen en het team, op de boordradio, hangend aan de pitsmuur, vuurwerk, feest, tranen, emotie...

Helemaal met je eens!

Vooral dit stuk is een groot gemis..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 19:31
RobertMe schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:10:
[...]

Jup. V.w.b. dat het een vrije interpretatie is dat we daadwerkelijk Verstappen in de laatste ronde zien. Zijnde de eerste meters daarvan. Of we ook de laatste meters zien is discussie over. We zien in ieder geval de eerste meters van de in-lap.

[...]

Control line = finish line. En control line is dus ook van waaraf tegenwoordig een SC herstart is. Waar ze een ronde meten v.w.b. rondetijd etc.
Tenzij die op een andere plek ligt zoals in Zandvoort natuurlijk :+ Want daar was de meting van de rondetijd volgens mij iets na de finish als ik me die "controverse" nog goed herinner waar max bijna voor de finishlijn Hamilton al inhaalde bij de safety car restart.

Als je zo terugdenkt hebben we gewoon een topseizoen weer gehad. Het enige wat er jammer is, is dat Ferrari zijn shit niet op orde had. De teams waren dit jaar bepalend ipv de drivers of de auto. Ook wel eens leuk voor een teamsport.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Waah schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:40:
De teams waren dit jaar bepalend ipv de drivers of de auto. Ook wel eens leuk voor een teamsport.
Vind je? Max heeft toch aardig het verschil gemaakt hoor door nagenoeg een foutloos seizoen te rijden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Mr_Size schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:41:
[...]

Vind je? Max heeft toch aardig het verschil gemaakt hoor door nagenoeg een foutloos seizoen te rijden :)
Ja dat vind ik. Als Ferrari niet steeds de motoren zou opblazen en zulke duidelijke fouten zou maken met Leclerc dan was het kampioenschap nog verre van beslist. Volgens mij had dat 2 races gescheelt.

Zie dit lijstje:
https://www.planetf1.com/...lerc-ferrari-lost-points/

Als je puur kijkt naar fouten in strategie heb je het al over:
Hongarije 17 punten: Naar hards terwijl die voor niemand werkten
Silverstone 13 punten: Leclerc op hards laten, maar Sainz wel binnenhalen onder safety car
Monaco 13 punten: Verkeerde pitstop strategy en de gefaalde double stack

Dat is al 43 potentiele punten 8)7 en dan neem ik de motoren, gridstraffen daardoor en niet gegeven teamorders niet mee. Met alleen die teamorders zou je al op 50 punten komen, 2 volledige races.

Als je dan de rest nog meetelt :+ had het een stuk spannender KUNNEN zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Waah op 10-10-2022 11:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 11:54
Waah schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:43:
[...]

Ja dat vind ik. Als Ferrari niet steeds de motoren zou opblazen en zulke duidelijke fouten zou maken met Leclerc dan was het kampioenschap nog verre van beslist. Volgens mij had dat 2 races gescheelt.
Wanneer de RB auto's geen brandstofproblemen hadden in het begin van het seizoen, dan was het kampioenschap twee races terug al bepaald..
..als mijn oom een vrouw was, dan was het mijn tante...

..beetje dooddoener vind je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Waah schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:43:
[...]

Zie dit lijstje:
https://www.planetf1.com/...lerc-ferrari-lost-points/

Als je puur kijkt naar fouten in strategie heb je het al over:
Hongarije 17 punten: Naar hards terwijl die voor niemand werkten
Silverstone 13 punten: Leclerc op hards laten, maar Sainz wel binnenhalen onder safety car
Monaco 13 punten: Verkeerde pitstop strategy en de gefaalde double stack

Als je dan de rest nog meetelt :+ had het een stuk spannender KUNNEN zijn.
Ja, ik ben het met je eens dat Ferrari het beter had kunnen en moeten doen. Maar Max heeft echt op zo'n bizar hoog niveau gepresteerd dat je imho niet kan zeggen dat de drivers het verschil niet hebben gemaakt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
murphydrz schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:45:
[...]

Wanneer de RB auto's geen brandstofproblemen hadden in het begin van het seizoen, dan was het kampioenschap twee races terug al bepaald..
..als mijn oom een vrouw was, dan was het mijn tante...

..beetje dooddoener vind je niet?
Zie mijn edit. Als je enkel naar fouten van het team krijgt + het niet geven van teamorders tijdens de sprintrace, kom je al op 50 punten.

Los van de motor, los van de fouten van leclerc.

RB heeft maar 1 fout gemaakt, dat was vorige week. En daar was het Max zijn eigen schuld dat die niet als 4e of 3e nog had kunnen eindigen. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Mr_Size schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:48:
[...]

Ja, ik ben het met je eens dat Ferrari het beter had kunnen en moeten doen. Maar Max heeft echt op zo'n bizar hoog niveau gepresteerd dat je imho niet kan zeggen dat de drivers het verschil niet hebben gemaakt ;)
Ik zeg ook "bepalend". Ik zeg niet dat de drivers niet een verschil maken. Maar vertrouwen is voor de coureurs toch belangrijk. En je kan niet zeggen dat Leclerc nu veel reden had om vertrouwen in zijn team te hebben dit jaar :+

Max terecht kampioen hoor. Ook met een wel effectief team zou Max nog meer punten hebben. Maar dan was het aangekomen op de laatste 2 races. Das toch echt wel een ander beeld dan de "Maar Max zijn auto is dominant" beeld die men nu wat schetst.

Maar men is soms wel iets te makkelijk in max te praisen. Ja hij rijd 25 seconden weg van leclerc. Maar heb je de banden van leclerc gezien na de race? dat is ook gewoon de auto die veel sneller banden laat slijten. En de 25 seconden tov Perez is simpel, want die zat rondenlang klem. Het verschil tussen Max en Per was geen seconde per ronde, wat hier wel weer word geroepen.

Maar terechte kampioen. Momenteel IMHO de beste driver, met de minste fouten.

[ Voor 22% gewijzigd door Waah op 10-10-2022 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
Waah schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:49:
[...]

Zie mijn edit. Als je enkel naar fouten van het team krijgt + het niet geven van teamorders tijdens de sprintrace, kom je al op 50 punten.

Los van de motor, los van de fouten van leclerc.

RB heeft maar 1 fout gemaakt, dat was vorige week. En daar was het Max zijn eigen schuld dat die niet als 4e of 3e nog had kunnen eindigen. O-)
Ik was even te snel met antwoorden ;)
Maar je hebt gelijk, het seizoen was 'enerverend' en vol met leerzame momenten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ThomasG schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:30:
[...]
Alleen was het wel zo dat de commentatoren, zoals Sky (wat ook de world feed is), constant zeiden dat de punten in beeld fout waren. Dat helpt natuurlijk niet mee.
Even voor de duidelijkheid.
Sky is niet de world feed tijdens de race.
F1 TV heeft een Engelse feed van zichzelf EN je kunt schakelen naar de Sky feed. Hoewel ze vaak bij de andere programma's en samenvattingen wel lijken terug te vallen op het Sky commentaar op F1 TV.

Het is echter nog steeds zo dat F1TV zijn eigen commentator feed heeft, los van Sky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:19
Hann1BaL schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:02:
[...]

Even voor de duidelijkheid.
Sky is niet de world feed tijdens de race.
F1 TV heeft een Engelse feed van zichzelf EN je kunt schakelen naar de Sky feed. Hoewel ze vaak bij de andere programma's en samenvattingen wel lijken terug te vallen op het Sky commentaar op F1 TV.

Het is echter nog steeds zo dat F1TV zijn eigen commentator feed heeft, los van Sky.
Sky is wel de world feed. Op F1TV kun je wisselen, maar F1TV staat los van de TV uitzendingen. Er zijn ook veel landen die wel F1 uitzenden op TV, maar geen eigen commentatoren hebben, en die zenden lokaal de world feed uit. En dat is met commentaar van Sky.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:16
Nog even hoor: Hoe gaaf was de inhaal actie van Max op Lec na de ietwat zwakke start? Buitenom harder rijden op de natte baan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

jaapstobbe schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:09:
Nog even hoor: Hoe gaaf was de inhaal actie van Max op Lec na de ietwat zwakke start? Buitenom harder rijden op de natte baan?
Ik denk dat de buitenkant daar sowieso de betere lijn was op de natte baan

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:11

sjaool

Every life should have 9 cats

Bansheeben schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:13:
[...]

Ik denk dat de buitenkant daar sowieso de betere lijn was op de natte baan
De buitenkant was ook de betere lijn. Dat heeft Max zelfs ook bevestigd. Hard kunnen rijden is een pluspunt maar kennis van het circuit is ook heel waardevol. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Chocoball
Zag in de vlugheid dat deze niet gedeeld lijkt. Helmet cam van Alonso in de laatste ronde tegen Vettel op Suzuka.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:00

Deze was hier dacht ik nog niet voorbij gekomen of ik moet 'm gemist hebben.

Op 3:12 in de video:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rhef9nCTRwnz-Cq68xVoQJ58Qjk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SEyFPZr53Yv5ex08ytPuweQ4.jpg?f=user_large

Geen dubbele gele vlag en ook geen dubbel geel op het LED panel.
4.1.2 Flag signals to be used at observation posts:
[..]
b) Yellow flag: This is a signal of danger and should be shown to drivers in two ways with the following meanings: – Single waved: Reduce your speed, do not overtake and be prepared to change direction. There is a hazard beside or partly on the track. – Double waved: Reduce your speed, do not overtake and be prepared to change direction or stop. There is a hazard wholly or partly blocking the track. Yellow flags should normally be shown only at the marshals post immediately preceding the hazard. In some cases however the Clerk of the Course may order them to be shown at more than one marshals post preceding an incident. Overtaking is not permitted between the first yellow flag and the green flag displayed after the incident. Yellow flags should not be shown in the pit lane unless there is an incident of which the driver should be made aware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18

pro_6or

amateur_60r

Thinlanet schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:03:
[...]

Klopt, al hadden we wel een beetje mogen verwachten na vorig jaar, dat ieder team wel een FTE vrijmaakt om het regelement op de letter te kennen. Goed, spanning in de kampioenschap vereist dat misschien niet, maar toch. Krom blijft het hele circus wel. Versimpelde versie obv %punten obv race-afstand/race-duur zou eerlijker zijn. Immers 4 ronden rijden en finishen onder groene vlag levert nu meer op dan 74% ronden rijden en eindigen onder een rode vlag.

Overigens, drukte het weer na de race (schemer/bewolking) ook wel wat de feestvreugde, het was niet echt een feestelijk plaatje, ik weet niet of vuurwerk o.i.d. daar een verschil had gemaakt.
Dat is volgens mij niet helemaal waar. Er staat “full points can be awarded”. Niet full points must be awarded. Nu ben ik geen native speaker en ik denk wel dat can be awarded hier gewoon betekend, dan kunnen ze zonder restricties worden gegeven, maar wellicht is daar wat vrijheid bedoeld? Dus 1 lap rijden, race suspended, op het einde van de tijd nog een paar rondjes rijden, volle punten, of minder punten als het er maar heel weinig waren.

Iig goed dat dit nog wordt verduidelijkt.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Nee, daar zaten aan beide kanten een driehoekig blokje aan, die leggen ze voor en achter het wiel dan kan de auto niet wegrollen. Voor als er evt hoogteverschil zou zijn.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Waah schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:51:
[...]

Ik zeg ook "bepalend". Ik zeg niet dat de drivers niet een verschil maken. Maar vertrouwen is voor de coureurs toch belangrijk. En je kan niet zeggen dat Leclerc nu veel reden had om vertrouwen in zijn team te hebben dit jaar :+

Max terecht kampioen hoor. Ook met een wel effectief team zou Max nog meer punten hebben. Maar dan was het aangekomen op de laatste 2 races. Das toch echt wel een ander beeld dan de "Maar Max zijn auto is dominant" beeld die men nu wat schetst.

Maar men is soms wel iets te makkelijk in max te praisen. Ja hij rijd 25 seconden weg van leclerc. Maar heb je de banden van leclerc gezien na de race? dat is ook gewoon de auto die veel sneller banden laat slijten. En de 25 seconden tov Perez is simpel, want die zat rondenlang klem. Het verschil tussen Max en Per was geen seconde per ronde, wat hier wel weer word geroepen.

Maar terechte kampioen. Momenteel IMHO de beste driver, met de minste fouten.
Klopt, het verschil tussen Max en Per is doorgaans 7 tienden. Een seconde is rijkelijk veel.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:22
BasvanS schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:00:
[...]

Omdat het gevecht van PER/LEC veel boeiender was, dus FOM was wat te laat met schakelen, ze lieten hem 2 seconden na passeren finish zien.FOM wist blijkbaar ook niet hoe 'boeiend' die finish zou zijn met de fout die LEC nog ging maken.

wellicht wisten ze wel dat het gevecht tussen LEC en PER key was voor WDC.
Als ze het écht door hadden, dan hadden ze op z'n minst screen-in-screen in de coureurslijst het beeld van VER laten zien hoe hij over de finish reed.

Sowieso; er was verder ook helemaal niks bij de finish. Er is voor zover ik weet eigenlijk altijd iets van vuurwerk, of de LED-schermen boven start/finish krijgen een andere opdruk, of iets dergelijks.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:32
pro_6or schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:27:
[...]

Dat is volgens mij niet helemaal waar. Er staat “full points can be awarded”. Niet full points must be awarded. Nu ben ik geen native speaker en ik denk wel dat can be awarded hier gewoon betekend, dan kunnen ze zonder restricties worden gegeven, maar wellicht is daar wat vrijheid bedoeld? Dus 1 lap rijden, race suspended, op het einde van de tijd nog een paar rondjes rijden, volle punten, of minder punten als het er maar heel weinig waren.

Iig goed dat dit nog wordt verduidelijkt.
Waar het echt om leek te gaan was om artikel 6.5 en dan de eerste zin:

If a race is suspended in accordance with Article 57, and cannot be resumed, points for
each title will be awarded in accordance with the following criteria:

Ja, de race is hier suspended volgens artikel 57.
Nee, de race kon hier wel worden hervat.
En daarmee is die hele tabel van punten bij 25, 50 en 75 procent compleet irrelevant geworden. Het gaat er niet meer om of er full points kunnen worden toegekend. Die worden gewoon toegekend want artikel 6.5 is helemaal niet in werking getreden.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mr_Size schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:48:
[...]

Sja, ik weet niet of ik daar helemaal in mee ga. Er zijn simpelweg te veel variabelen die meespelen bij het uiteindelijke resultaat. Gemiddeld genomen kan je wel zeggen dat een topklasse driver wel opvalt, los van de kwaliteit van de auto en het team, maar volledig compenseren kan niet.

Ga je de top drie drivers qua kwaliteit met elkaar vergelijken, dan wordt het een heel stuk moeilijker. Het relatief kleinere verschil tussen de drivers betekent dat de invloed van de andere factoren toeneemt. Zoals Max zelf verwoordde: F1 is een teamsport. Met een matige auto of met een matig team ben je als toptalent alsnog "nergens".

Dat is denk ik wat Leclerc dit seizoen vooral genekt heeft: de motor is net niet betrouwbaar genoeg, het team heeft 'm te vaak het bos in gestuurd.

Dan nog denk ik dat Max meer natuurtalent heeft, maar hij heeft het niet alleen daarop gewonnen. Dit seizoen zit enorm veel mee voor RBR: auto prima, driver exceptioneel, team top. Die combinatie zorgt voor 12 overwinningen.

Wat betreft Perez: ik kan niet inschatten in hoeverre de auto is ontworpen om aan te sluiten bij de rijstijl van Max. Daarnaast is vooraan rijden makkelijker dan iemand voor je hebben, dus dat Max bij 'm wegrijdt verbaast me niet, los van het aanwezige verschil in racecraft tussen die twee. En dat dat verschil oploopt bij regen+spray is dan superlogisch: Max heeft gemiddeld genomen veel beter zicht en men gaat braaf aan de kant met een blauwe vlag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• murphydrz
Bundin schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:42:
[...]

Dat is denk ik wat Leclerc dit seizoen vooral genekt heeft: de motor is net niet betrouwbaar genoeg, het team heeft 'm te vaak het bos in gestuurd.
Leclerc is minder stressbestendig en maakt nogal wat fouten onder druk.
Ook al zou Lec een goede auto en een goed team achter zich hebben staan, dan nog kan Lec niet echt goed onder druk presteren wat hem ook de titel kan kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:08

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Chocoball schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:25:
Zag in de vlugheid dat deze niet gedeeld lijkt. Helmet cam van Alonso in de laatste ronde tegen Vettel op Suzuka.
[YouTube: Vettel and Alonso FINISH SIDE BY SIDE - Japanese Grand Prix 2022]
Dit hadden ze gewoon moeten laten zien, ook al was het als herhaling.. |:(

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
murphydrz schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:46:
[...]

Ook al zou Lec een goede auto en een goed team achter zich hebben staan, dan nog kan Lec niet echt goed onder druk presteren wat hem ook de titel kan kosten.
Klopt, we moeten nu niet doen alsof Leclerc alles perfect heeft gedaan en de fouten alleen door het team zijn gemaakt. Het heeft hem niet geholpen, maar er zijn zeker unforced errors van hemzelf geweest die niet aan de auto lagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ThomasG schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:08:
[...]
Sky is wel de world feed. Op F1TV kun je wisselen, maar F1TV staat los van de TV uitzendingen. Er zijn ook veel landen die wel F1 uitzenden op TV, maar geen eigen commentatoren hebben, en die zenden lokaal de world feed uit. En dat is met commentaar van Sky.
Sky is niet de world feed. FOM voorziet in een TV feed voor alle TV zenders en die verplicht uitgezonden moet worden. Dit is wat je op F1TV ziet, wat je op Sky ziet, wat je op ViaPlay ziet, ....
Vervolgens wordt F1Live in de wereld gezet als een TV uitzending, die soms een split screen doet. Sky doet hetzelfde, en ViaPlay doet dat vast ook.

Dat vervolgens in Amerika een ESPN een contract afsluit met Sky om hun TV uitzending ook daar uit te zenden is een heel ander verhaal. Dat is gewoon een contractuele overeenkomst tussen die twee partijen en staat FOM buiten. Het is niet dat FOM de Sky feed verkoopt aan ESPN, Sky doet dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Onboard fastest lap met het beste zicht ooit:

Zhou Guanyu's First-Ever Fastest Lap! | 2022 Japanese Grand Prix | DHL

FOM dus even je ruitenwissers laten gaan. :p

[ Voor 8% gewijzigd door Illegal_Alien op 10-10-2022 12:58 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:57
Masi heeft nog steeds invloed.

Bron:https://www.bbc.com/sport/formula1/63192820

This is now two championships in a row that have ended in controversy.

Last year, the problem was that the race director Michael Masi applied the rules incorrectly during a late safety-car period in the final grand prix of the season. This led directly to the championship changing hands, when Verstappen passed Lewis Hamilton on track when the grand prix was restarted for a single lap of racing.

This year, the errors with the rules had no effect on the destiny of the championship, only on the timing of when it was won.

But there is one huge irony here.

Rules are discussed with the teams and have to go through a formal approval process. But guess who wrote the new rule that has now been exposed so publicly?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
murphydrz schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:46:
[...]

Eens, met de kanttekening dat vertrouwen in materiaal en team ook rust kan geven wanneer er druk wordt gezet op de baan.

Alsnog is hij niet niveau Max (voor zover ik dat als leek kan beoordelen), maar het hangt allemaal samen :)

Mijn betoog was meer als reactie op veel "Max is de beste" posts. Max+Team is de beste :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bundin op 10-10-2022 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

plizz schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:00:

Last year, the problem was that the race director Michael Masi applied the rules incorrectly during a late safety-car period in the final grand prix of the season. This led directly to the championship changing hands, when Verstappen passed Lewis Hamilton on track when the grand prix was restarted for a single lap of racing.

This year, the errors with the rules had no effect on the destiny of the championship, only on the timing of when it was won.

Rules are discussed with the teams and have to go through a formal approval process. But guess who wrote the new rule that has now been exposed so publicly?
Zoals eerder opgemerkt, de regel is weliswaar herschreven maar het was altijd al dat de halve punten alleen golden als de race suspended was en niet afgemaakt kon worden.

Wel een leuke factoid overigens :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
plizz schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:00:

Vorig jaar de regels m.b.t. de SC incorrect toegepast? Welke regels? De conclusie was toch dat de regels correct waren toegepast ("any car which is allowed..."). Alleen was niemand het eens met die regels waardoor ze voor dit jaar zijn aangepast ("all cars which..."). Weer een leuke vorm van inprenten dat Verstappen vorig jaar kampioen zou zijn geworden door het incorrect toepassen van de regels terwijl dat absoluut niet het geval is. Hetzelfde als dat nu de regels correct zijn toegepast v.w.b. volle punten toekennen. Maar verschillende teambazen al hebben uitgesproken dat dit niet is wat zij dachten dat de regels naar aanleiding van Spa zouden worden. Als in: de intentie van de teambazen was anders dan nu de regels van de wet zijn. En die teambazen geven aan daarover in gesprek te gaan met de FIA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Richh schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:36:
[...]

Als ze het écht door hadden, dan hadden ze op z'n minst screen-in-screen in de coureurslijst het beeld van VER laten zien hoe hij over de finish reed.

Sowieso; er was verder ook helemaal niks bij de finish. Er is voor zover ik weet eigenlijk altijd iets van vuurwerk, of de LED-schermen boven start/finish krijgen een andere opdruk, of iets dergelijks.
Dat zou er hoe dan ook niet geweest zijn, want met LEC op P2 en VER zonder fastest lap, was VER geen kampioen nog. De beslissing om LEC 5 seconden straf te geven, is pas na de finish genomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Van horizontaal filmen naar verticaal filmen en dan ook nog het moment van Gasly missen. :|

Maar goed, het team heeft Gasly hierin ook niet echt goed gemanaged. Die hadden hem wel kunnen waarschuwen. Hou rechts op die en die plaats op het circuit. Hij had natuurlijk ook wel het nadeel dat hij heel veel tijd moest goedmaken om aan te kunnen sluiten maar had hij die info gehad dan had hij er vast niet met zo'n snelheid langs gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
Richh schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:36:
[...]

Maar toen VER over start finish ging was hij ook geen WDC? Hij was pas WDC toen de Penalty van LEC confirmed was?.

Vuurwerk heeft lang niet iedere race. En vergeet ook niet dat heel veel dingen gewoon niet kunnen als het hard regent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Hier vanuit de cockpit van Sainz het Gasly moment:
YouTube: This was so Dangerous😱 | Sainz POV (Gasly Incident: Tractor & Marsha...

Dat terugracen naar de safety car is gewoon onzin. Hij weet dat daar die Ferrari nog staat, SC dus mogelijk marshalls op de baan en toch gaat ie er met een beste vaart langs. Dit moet echt eens gefixed worden als ie zelf zijn eigen leven én het leven dan de marshalls niet wilt respecteren. Ook zonder die tractor had ie de marshalls omver kunnen rijden. Het is absurd om onder de SC zo langs een gestrande auto te rijden.

Maar ik begrijp dus dat ze de mini sectoren in een gevarenzone niet gebruiken om die delta tijd aan te passen? Of de snelheid achter de SC klopt gewoon helemaal niet.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:22
Herko_ter_Horst schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:20:
[...]

Dat zou er hoe dan ook niet geweest zijn, want met LEC op P2 en VER zonder fastest lap, was VER geen kampioen nog. De beslissing om LEC 5 seconden straf te geven, is pas na de finish genomen.
En cc @BasvanS:

Ik bedoel in algemene zin; het einde van de race. Ik doelde op bijvoorbeeld:
https://www.youtube.com/watch?v=35_ajbPPcm 6:17

Maar; ik zie nu idd ook dat dat lang niet iedere race zo is.

Wel is er zo goed als altijd een shot op de pitcrew die door het hek heen hangt om te juichen, waar de coureur voor langs rijdt. Voor mij 'voelde' het in ieder geval niet alsof de finishlijn in beeld werd gebracht alsof het écht een finish was.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Waarom blijft die discussie over een extra ronde eigenlijk zo lang doorgaan? De raceleiding heeft er niks over gezegd. De FIA ook niet. Alleen hier op Tweakers blijft er maar over door gezaagd worden. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:00:
Waarom blijft die discussie over een extra ronde eigenlijk zo lang doorgaan? De raceleiding heeft er niks over gezegd. De FIA ook niet. Alleen hier op Tweakers blijft er maar over door gezaagd worden. :|
De raceleiding wordt aangesteld door de FIA he ;) Het is niet alsof de FIA hun eigen personeel onder de bus gaat gooien terwijl daar geen aanleiding voor is (lees: klachten van teams).

Enige die in race control hokje zit die iets te zeggen heeft maar niet in dienst van de FIA is is de clerk of the course. En die gaat dus juist over de marshalls etc (/contactpersoon tussen race director & het personeel op / van het circuit. RD zegt dat personeel de baan op mag, clerk of the course regelt de berging en koppelt terug als dat klaar is / voorziet RD in informatie over opruimwerkzaamheden, hoe lang het nog duurt, etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:07:
[...]

De raceleiding wordt aangesteld door de FIA he ;) Het is niet alsof de FIA hun eigen personeel onder de bus gaat gooien terwijl daar geen aanleiding voor is (lees: klachten van teams).
Dat is ze bij Michael Masi anders wel aardig goed gelukt. (okay, door klachten van één speciaal team) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:00:
Het feit dat de meeste rijders (en teams) dachten dat er nog een ronde te gaan was, maakt dat de race-uitslag beïnvloed is door onduidelijkheid hierover. Wat als LEC en PER nog een rondje door hadden gemoeten, LEC de positie had afgestaan in het begin van de ronde (en daarmee geen 5 sec aan z'n broek had gekregen) en aan het eind PER alsnog had ingehaald (geen heel waarschijnlijk scenario met de 'minister of defense', maar toch: VER geen kampioen in Japan...)? En hoe was het gevecht tussen VET en ALO afgelopen als er nog een ronde achteraan kwam?

Het verandert uiteraard nu niks meer aan de uitslag, maar het is m.i. wel interessant om het te hebben over wat er volgens de regels had moeten gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En voor wat luchtiger gedoe:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Herko_ter_Horst schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:17:
Het verandert uiteraard nu niks meer aan de uitslag, maar het is m.i. wel interessant om het te hebben over wat er volgens de regels had moeten gebeuren.
Dit vooral. Ik wil nu gewoon weten wat de officiele regel is. Ik snap best dat sommige mensen er 3h ipv 3h+1 lap in lezen, maar ik vind dat zelf niet heel logisch en ook niet geheel in stijl van de reden van de regel. Je wilt de witte vlag kunnen wapperen en de final lap kunnen aankondigen, wat niet kan als de race abrupt eindigt als de klok op 0 staat. En dan, waarom bij 2u wel die ene extra lap maar bij 3u niet. I need closure! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

.oisyn schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:21:
[...]
Dit vooral. Ik wil nu gewoon weten wat de officiele regel is. Ik snap best dat sommige mensen er 3h ipv 3h+1 lap in lezen, maar ik vind dat zelf niet heel logisch en ook niet geheel in stijl van de reden van de regel. Je wilt de witte vlag kunnen wapperen en de final lap kunnen aankondigen, wat niet kan als de race abrupt eindigt als de klok op 0 staat. En dan, waarom bij 2u wel die ene extra lap maar bij 3u niet. I need closure! ;)
De closure zul je moeten halen uit het feit dat de wegen van de FIA ondoorgrondelijk zijn, en dit nu eenmaal de regel is.
Tot de volgende keer met een andere raceleiding, dan krijg je misschien wel de +1 lap :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 23:26

Edd

.oisyn schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:21:
[...]

De officiële regel is dat een race maximaal 3 uur mag duren (incl oponthoud). Wanneer die tijd verstrijkt wordt de raceleider bij de eerstvolgende doorkomst op de finish/control line afgevlagd.

Een witte vlag gebruikt men niet in de F1 om de laatste ronde aan te geven. Meestal horen de coureurs dat via het team.
Wel is er verbetering nodig vanuit Racecontrol naar teams/regie om duidelijk aan te geven dat de laatste ronde loopt.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
Richh schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:53:
[...]

En cc @BasvanS:

Ik bedoel in algemene zin; het einde van de race. Ik doelde op bijvoorbeeld:
https://www.youtube.com/watch?v=35_ajbPPcm 6:17

Maar; ik zie nu idd ook dat dat lang niet iedere race zo is.

Wel is er zo goed als altijd een shot op de pitcrew die door het hek heen hangt om te juichen, waar de coureur voor langs rijdt. Voor mij 'voelde' het in ieder geval niet alsof de finishlijn in beeld werd gebracht alsof het écht een finish was.
De beleving van de finish was idd wat mager, dat ben ik met je eens. Overigens wel mede veroorzaakt doordat eigenlijk niemand wist wat er nog op spel stond. FOM probeerde in beeld te brengen wat super spannend was, maar niemand snapte het, alleen de FIA ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11

-tom-562

Oliesjeik

Kan er geen 'Het grote F1 mierenneukers topic' gemaakt worden?

[ Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 10-10-2022 14:44 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

-tom-562 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:44:
Kan er geen 'Het grote F1 mierenneukers topic' gemaakt worden?
Zie dat je gezellig meedoet? :+ :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Edd schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:39:
[...]

De officiële regel is dat een race maximaal 3 uur mag duren (incl oponthoud). Wanneer die tijd verstrijkt wordt de raceleider bij de eerstvolgende doorkomst op de finish/control line afgevlagd.
Ik heb niet zoveel aan een comment van een random tweaker. Wat jij zegt strookt wat mij betreft niet met artikel 5.4 van issue 8 van de 2022 Formula One Sporting Regulations. En nee, die discussie gaan we hier niet nog een keer overdoen. ;)
Een witte vlag gebruikt men niet in de F1 om de laatste ronde aan te geven. Meestal horen de coureurs dat via het team.
Same difference. Er is hoe dan ook een final lap. Die kun je niet aangeven als je afvlagt op het moment dat P1 over de lijn komt nadat de klok 0:00 heeft aangeslagen.

Nu zeiden ze "final lap" toen Max over de streep kwam met nog 0:04 op de klok. Goed, je kunt er vanuit gaan dat Max niet in staat 4 seconden over een rondje te doen. Maar als zijn voorlaatste rondje 5 seconde langer had geduurd, dan was hij met 0:00 over de streep gekomen en was er nooit een officiele final lap aankondiging geweest. Die +1 lap is er niet voor niets.

[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 10-10-2022 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 23:26

Edd

.oisyn schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:47:
[...]

Ik heb niet zoveel aan een comment van een random tweaker. Wat jij zegt strookt wat mij betreft niet met artikel 5.2 van issue 8 van de 2022 Formula One Sporting Regulations. En nee, die discussie gaan we hier niet nog een keer overdoen. ;)
Ik ga er even vanuit dat je artikel 5.4 bedoeld.

Maar jij vroeg om uitsluitsel en hoe de regels werken en zo zijn ze nu eenmaal geïmplementeerd. Die ene extra lap komt gewoonweg te vervallen als de maximale tijd van 3 uur wordt overschreden.
Dat jij (en anderen) denken dat er nog een ronde achteraan geplakt had moeten worden, is in mijn optiek een fout in de interpretatie van de regels.
Same difference. Er is hoe dan ook een final lap. Die kun je niet aangeven als je afvlagt op het moment dat P1 over de lijn komt nadat de klok 0:00 heeft aangeslagen.
Ik zie graag waar in de Sporting Regulations staat dat de final lap aangegeven moet worden? Want ik kan die niet zo snel vinden.
Nu zeiden ze "final lap" toen Max over de streep kwam met nog 0:04 op de klok. Goed, je kunt er vanuit gaan dat Max niet in staat 4 seconden over een rondje te doen. Maar als zijn voorlaatste rondje 5 seconde langer had geduurd, dan was hij met 0:00 over de streep gekomen en was er nooit een officiele final lap aankondiging geweest. Die +1 lap is er niet voor niets.
Daarom geef ik ook dat de communicatie vanuit Racecontrol beter moet, zodat teams en regie weten wanneer de final lap loopt. Ik heb die melding ook gezien, maar was ook weer vrij snel weg.

Nu ga ik stoppen met deze discussie en hou het op een verschil in interpretatie van de regels. Misschien dat ze volgend jaar weer veranderd zijn en er wel de +1 lap bijkomt.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Edd schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:02:
Ik ga er even vanuit dat je artikel 5.4 bedoeld.
Klopt! :)
Maar jij vroeg om uitsluitsel en hoe de regels werken en zo zijn ze nu eenmaal geïmplementeerd. Die ene extra lap komt gewoonweg te vervallen als de maximale tijd van 3 uur wordt overschreden.
Dat jij (en anderen) denken dat er nog een ronde achteraan geplakt had moeten worden, is in mijn optiek een fout in de interpretatie van de regels.
Ja, dat ik weet dat sommigen dat denken en dat schreef ik al in mijn post waar jij initieel op reageerde. Denk je dat het nog een keer benoemen van jouw standpunt enige toegevoegde waarde heeft? :). Ik zou graag een official hierover horen.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 10-10-2022 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:04:

[...]

Ja, dat ik weet dat sommigen dat denken en dat schreef ik al in mijn post waar jij initieel op reageerde. Denk je dat het nog een keer benoemen van jouw standpunt enige toegevoegde waarde heeft? :). Ik zou graag een official hierover horen.
Met welk doel precies? De club mensen waarvoor het wel/niet rijden van die extra ronde direct impact heeft, heeft hierover geen (publiek) bezwaar gemaakt. Dan is het goed, toch?

We kunnen met z'n allen speculeren tot we een ons wegen, maar zoals het ernaar uitziet, is dit een door de teams geaccepteerde manier van het beeindigen van een race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Omdat ik gewoon wil weten hoe het zit. Closure. Dat heb ik eerder al gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:11:
[...]

Omdat ik gewoon wil weten hoe het zit. Closure. Dat heb ik eerder al gezegd :)
Dan heb je je evidence based antwoord: het zit precies zoals het gegaan is, want het is niet aangevochten door een club team managers die normaal de weg naar de stewards echt wel weten te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:27:
[...]
Maar goed, het team heeft Gasly hierin ook niet echt goed gemanaged. Die hadden hem wel kunnen waarschuwen.
A. Wist het team wel van de kraan? Ik weet niet of de teams te horen krijgen wanneer er waar marshalls en bergingsvoertuigen de baan op worden gestuurd. Er hangt natuurlijk geel (maar blijkbaar geen dubbel geel op de plek van de crash).
B. Gasly wist toch dat Sainz daar stond, hij reed daar zelf langs en pikte het reclamebord op. Hij had op z'n minst kunnen verwachten dat Sainz daar nog niet weg was c.q. dat daar gewerkt zou worden.

Kijk, die kraan had daar nooit mogen rijden onder de SC, maar Gasly kan ook niet net doen alsof er totaal onverwacht op die plek iets aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Bundin schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:14:
[...]

Dan heb je je evidence based antwoord: het zit precies zoals het gegaan is, want het is niet aangevochten door een club team managers die normaal de weg naar de stewards echt wel weten te vinden :P
Er was niks te winnen voor de team managers. Wat er in de extra lap had kunnen gebeuren, is geen steekhoudend argument bij een protest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:17
Was deze Channel 4 Tribute al langs gekomen?

https://gp33.nl/video-cha...rstappen-na-tweede-titel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:20

DataGhost

iPL dev

[...]

Protest aantekenen is niet verplicht, dus er is niks evidence-based aan dit "antwoord". Er waren slechts twee teams die voordeel hadden kunnen halen uit een toegewezen protest waarbij als uitslag de eindstand van de ronde ervoor werd genomen: Mercedes en Ferrari. Mercedes omdat Russell in de laatste ronde werd ingehaald door Alonso voor P7, maar belangrijker, Ferrari zodat Leclerc als 2e gefinisht zou zijn en nog een kans had op WDC verderop in het seizoen. Dat had dan alleen kunnen gebeuren als Leclerc echt alles bij elkaar wint en bovendien Verstappen geen enkel punt haalt, want met 1 punt zou hij sowieso op countback kampioen geworden zijn. Andere teams hadden hier geen enkel belang bij dus protest indienen is dan gewoon geldverspilling en heel veel vraagtekens. Het voornaamste netto-resultaat uit zo'n protest is voor zowel Mercedes als Ferrari dat ze de reputatie krijgen van een stel ontzettend kinderachtige clowns voor het achteraf uitstellen van iets wat toch al onvermijdelijk was. PR-technisch gezien is het misschien beter om het dan gewoon te laten gaan. Pick your battles zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Zoals @Herko_ter_Horst al aangeeft heeft het geen zin om het aan te vechten want de uitslag staat vast. Hoogstens dat ze wellicht een ronde terugdraaien, maar dat lijkt mij eerder aan de orde als blijkt dat ze te veel gereden hebben wat niet het geval is. Daarnaast zal een ronde terugdraaien een puinzooi worden met bv de straf van Leclerc. En een ronde terugdraaien kost verder denk ik alleen Alonso een plekje, ten opzichte van Russell. Terwijl juist naar mijn idee Alonso de enige is die een argument kan hebben om "het aan te vechten". Die had nieuwe banden en was in principe sneller dan Vettel. Alleen gaat die extra ronde er niet meer komen en die plek krijgt die ook niet op basis van "als... die ronde er geweest was". Terwijl hij van klagen wel de dupe kan worden als ze een ronde teruggaan omdat hij dan Russell niet had ingehaald.

En dat betekent verder ook niet dat de teambazen / teammanagers er niet over spreken de volgende keer dat ze met de FIA samen zitten. Hetzelfde als dat al 3 teambazen hebben aangegeven dat dit niet de / hun intentie was na de race op Spa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Bundin schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:10:
[...]

Met welk doel precies? De club mensen waarvoor het wel/niet rijden van die extra ronde direct impact heeft, heeft hierover geen (publiek) bezwaar gemaakt. Dan is het goed, toch?

We kunnen met z'n allen speculeren tot we een ons wegen, maar zoals het ernaar uitziet, is dit een door de teams geaccepteerde manier van het beeindigen van een race.
Niemand weet natuurlijk wat er in de extra ronde had kunnen gebeuren, de teams ook niet. Er is ook niet direct een regel geschonden waar tegen te protesteren valt, want de regels zeggen dat de race sowieso eindigt ergens in de buurt van wanneer de vlag gezwaaid wordt, of dat nou te vroeg, te laat of precies op tijd is.

Maar het feit dat de meeste rijders en de teams dachten dat de race nog een ronde langer zou duren, heeft m.i. wel invloed gehad op de rijders (en m.i. ook op de regie). Dus zou het wel fijn zijn als er expliciet duidelijkheid over kwam. Maar helaas zit Ross Brawn niet op Tweakers, dus we zullen het er bij moeten laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
.

[ Voor 19% gewijzigd door Chocoball op 10-10-2022 15:36 . Reden: Niet dezelfde video ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Herko_ter_Horst schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:30:
[...]

Er is ook niet direct een regel geschonden waar tegen te protesteren valt, want de regels zeggen dat de race sowieso eindigt ergens in de buurt van wanneer de vlag gezwaaid wordt, of dat nou te vroeg, te laat of precies op tijd is.
Nou...
quote: SR
59.2 Should for any reason the end-of-session signal be given before the leading car completes the scheduled number of laps, or the prescribed time has been completed, the sprint session or the race will be deemed to have finished when the leading car last crossed the Line before the signal was given.
Dit leunt dus op het eerdere artikel waarin m.i. ook staat dat er na het verstrijken van de tijd een extra ronde hoort te zijn. Dan kan je zeggen dat er een lap "scheduled" wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Herko_ter_Horst schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:30:
Maar helaas zit Ross Brawn niet op Tweakers, dus we zullen het er bij moeten laten.
Al zat die op Tweakers, Ross Brawn is in dienst van FOM, en de FIA bepaald wanneer met de vlag gezwaaid wordt. Dus als Brawn antwoord op die vraag kon geven is het of toeval of heeft hij het alsnog middels een contactpersoon bij de FIA moeten navragen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfHOABpGUZp11Bs-NAusXwoV5x8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/7DXEsTVU0JYA5R6fDM2z61D6.gif?f=user_large
Ajb, mag het stoppen over ronde minder of meer?
;)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Sepp14 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:34:
[Afbeelding]
;)
Ik dacht dat net de volgende ronde begonnen was :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
blijkbaar, hoewel ze hetzelfde begin hadden dus niet de moeite waarde om te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
DataGhost schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:33:
[...]

Nou...

[...]

Dit leunt dus op het eerdere artikel waarin m.i. ook staat dat er na het verstrijken van de tijd een extra ronde hoort te zijn. Dan kan je zeggen dat er een lap "scheduled" wordt.
Dit hangt dus geheel af van de interpretatie van wanneer de race had moeten eindigen en daarover verschillen de meningen. Maar het is in elk geval uit artikel 59 als geheel duidelijk dat de race eindigt doordat de vlag gezwaaid wordt, te vroeg, te laat of op tijd (en mogelijk moet er dan nog wat gerekend worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Herko_ter_Horst schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:38:
[...]

Dit hangt dus geheel af van de interpretatie van wanneer de race had moeten eindigen en daarover verschillen de meningen. Maar het is in elk geval uit artikel 59 als geheel duidelijk dat de race eindigt doordat de vlag gezwaaid wordt, te vroeg, te laat of op tijd (en mogelijk moet er dan nog wat gerekend worden).
Oh ja hoor, de race eindigt dan gewoon. Maar op de uitslag kan gewoon protest aangetekend worden, als deze is vastgesteld door het eindigen van de race op het verkeerde moment terwijl 59.2 niet is toegepast. Dus je stelling dat er geen regel geschonden is waarop kan worden geprotesteerd klopt niet. Alleen dat protest kan volgens de ISC maximaal een half uur na het uitbrengen van de provisional classification worden ingediend, dat is niet gebeurd dus het is nu final. Neemt niet weg dat er mogelijkerwijs een regel geschonden is afgelopen race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DataGhost schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:33:
[...]

Nou...

[...]

Maar dat artikel verandert niets. Max is namelijk niet gevlagd. PER en LEC wel. Dus dan treedt dat artikel in werking en is het einde alsnog de laatste keer dat Max over de lijn kwam, oftewel einde lap 28 :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:59
.oisyn schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:44:
[...]

Maar dat artikel verandert niets. Max is namelijk niet gevlagd. PER en LEC wel. Dus dan treedt dat artikel in werking en is het einde alsnog de laatste keer dat Max over de lijn kwam, oftewel einde lap 28 :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqxPBN217Ia3elw4YEx7oqP36n8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LAMLOGc0ulkwR2DRUE5x2uwU.jpg?f=user_large

disclaimer, ik kan niet 100% zien of het VER of PER is.

[ Voor 4% gewijzigd door MrOleo op 10-10-2022 15:49 ]

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Fair enough, had ik toch iets teveel vertrouwen in sommige medetweakers die zeiden dat dat niet het geval was ;)
disclaimer, kan niet 100% zien of het VER of PER is.
Oh good point.

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 10-10-2022 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:30
MrOleo schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:48:
[...]

[Afbeelding]

Ik zie een DRS, dus gok PER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Laatst online: 14-09 15:53
Hogader schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:52:
[...]

Achterblijvers leveren ook DRS op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:23

basvn

Breezand - NHN

Hogader schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:52:
[...]

Ik zie een regenrace, dus geen DRS

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:33
MrOleo schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:48:
[...]

[Afbeelding]

Gewone Tcam Verstappen
Gele Tcam Perez

Volgens mij hebben ze dat dit seizoen nog niet omgedraaid.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:40
T-cam is gewoon zwart. Als het Perez was had je Leclerc ook gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Sepp14 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:34:
[Afbeelding]
;)
Maar, wat betekent ZOAB nou ook al weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Laatst online: 14-09 15:53
basvn schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:54:
[...]

Ik zie een regenrace, dus geen DRS
Idd, geen DRS, beetje vertekend beeld. De witte letters van die Crypto club zien er uit als hetzelfde wit van de reclameborden er achter, maar je kunt er niet door heen kijken, zijn de letters.
Pagina: 1 ... 40 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord