https://en.wikipedia.org/...la_One_World_ChampionshipSilent Thunder schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:05:
Waar wat is nu de actuele puntentelling? Staat dat al ergens online?
VER 366Silent Thunder schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:05:
PER 253
LEC 252
Klopt, want z'n engineer zei dat hij toen pas in zijn laatste ronde zat. Maar afgevlagd is afgevlagd.MisteRMeesteR schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:03:
Voor mijn idee reed VER ook volgas door de eerste paar 100 meter na de black/white i.p.v. te liften zoals hij normaal doet.
Clowns
In mijn ervaring is Wikipedia vaak sneller dan F1 zelf: Wikipedia: 2022 Formula One World ChampionshipSilent Thunder schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:05:
Maar de F1 site is inmiddels ook al bij.
Daarom geven ze bij minder dan 50% ook de helft van de punten. Maar daar waren we al voorbij.Erwin186 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:04:
[...]
Dat is een goed punt, maar ik vind persoonlijk dat dat niet uit moet maken voor de puntentelling.
Als je maar een beperkt deel van de race rijdt heeft een coureur ook minder mogelijkheden. Minder kans om in te halen, minder kans om met een goede strategie naar voren te komen. Als je door een gridstraf deze race achteraan was gestart en er zou bijvoorbeeld maar 25% gereden zijn tot de finishvlag, dan ben je ook de sjaak, omdat je dan ook minder kansen hebt om de achterstand in te halen. Ook dan hebben coureurs er serieus nadeel van dat maar een deel van de race wordt gereden. Min of meer hetzelfde dus als wanneer een race plotseling wordt stilgelegd en niet hervat.
Provisional Race Classification met punten staat hier.Silent Thunder schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:05:
Be yourself, no matter what they say ...
Ja Max nu 12 toch.JB schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:05:
[...]
Aantal wins over totale seizoen is nog een dingetje toch?
Ham had max 11
En record staat op 13.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Max gaf in het interview ook al aan dat ie dat record wil pakkenDarkSide schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:06:
[...]
Ja Max nu 12 toch.
Ham had max 11
En record staat op 13.
Ik snap niks van de discussie over wanneer Max over de lijn kwam en of de FIA zijn eigen regels wel goed heeft toegepast. Ik vraag me dan af of deze mensen naar de tv hebben gekeken waar uitgebreid aandacht wordt gegeven aan WERELDKAMPIOEN Max Verstappen...
Hoe dan? Laatste rondje is dan korter dan de rest...TheBrut3 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:05:
[...]
Dit inderdaad. De finish ligt net na de laatste bocht, niet bij de start.
Lijkt me sterk.
De tijd dat Max over de finishlijn rijdt terwijl de klok nog niet op 00:00:00 stond kan ook met vertragingen in de streams te maken hebben. Vraag maar aan Viaplay hoe dit werkt.
"When you grow up your heart dies"
Conclusie: FIA gebruikt Apple.MikeyMan schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:56:
[...]
Ehh...
Op mn Android telefoon is ie er op dat moment voorbij.
Op mn iPad nog niet.
Wtf
Ik lees nu dat die tijd + 1 ronde geld na de race limiet van 2 uur, dit geval was het de 3 uur totalte tijd limiet.
Alles dus wel volgens de regels gegaan.
Beetje confusing allemaal
Smiling as the shit comes down...
Ligt er een beetje aan waar je kijkt.DR!5EQ schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:07:
Ik snap niks van de discussie over wanneer Max over de lijn kwam en of de FIA zijn eigen regels wel goed heeft toegepast. Ik vraag me dan af of deze mensen naar de tv hebben gekeken waar uitgebreid aandacht wordt gegeven aan WERELDKAMPIOEN Max Verstappen...
De meeste hebben viaplay er al uit gegooid volgens mij en f1tv toont wat interviews.
De circuitmap staat gewoon tussen de FIA documenten, kan je het zien. Kijk maar waar bij de Q de tijd van de ronde stopt.MikeyMan schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:07:
Hoe dan? Laatste rondje is dan korter dan de rest...
Lijkt me sterk.
Alle rondjes zijn net zo lang, behalve de eerste dan. Maar het ligt aan het circuit of de finish voor of achter de grid ligt.MikeyMan schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:07:
[...]
Lijkt me sterk.
Verwijderd
Net even teruggekeken op het datakanaal van F1TV.
Op het moment dat Verstappen over start-finish komt, staan er nog 3 seconden op de klok.
Hij had die ronde af moeten maken +1.
Dus inderdaad een ronde te weinig gereden.
Op het moment dat Verstappen over start-finish komt, staan er nog 3 seconden op de klok.
Hij had die ronde af moeten maken +1.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2022 11:10 ]
Eerste rondje is korter toch?MikeyMan schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:07:
[...]
Lijkt me sterk.
3-4 seconden op de finishlijn. De race is dus eigenlijk 2 ronden te vroeg afgevlagd, maar aangezien de finishvlag hoe dan ook het einde van de race aangeeft en dan de laatste keer dat de leider over de finish kwam, telt, is de uitslag alsnog correct.
:strip_exif()/f/image/FfC0shaRR1yV61IQ3XuYtZvW.jpg?f=fotoalbum_large)
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
PER heeft grote dromen voor volgend jaar
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Misschien komt het omdat ik deze gepauseerd had om gelijk te lopen met de tv. Dus was hij in werkelijkheid verder op de baan.Miesjh schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:02:
In de timing app was Verstappen ook nog niet over de finish toen de tijd op 0 stond.
Xbox Live: Miesjh NL
Even VER ook meegekeken..Aardappelbakker schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:06:
[...]
Klopt, want z'n engineer zei dat hij toen pas in zijn laatste ronde zat. Maar afgevlagd is afgevlagd.
Clowns
Die laatste chicane verdiende ook geen schoonsheidsprijs. Bijna een Leclerc-je gedaan (alle voorbanden stil)
Geen boord radio whatsoever dat Max werd afgevlagd. Rijd idd sector 1 nog flink door..
(beetje gebroken radio bij bocht 7) "Okay max there seems to be some confusion about whether the race' s is over. We do think it is. So just bring it home"
Pas bij hairpin bocht 11, zegt Horner:"Well done mate you won it"
Goed punt. Regelboek anyone?ScrooLoose schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:08:
Ik lees nu dat die tijd + 1 ronde geld na de race limiet van 2 uur, dit geval was het de 3 uur totalte tijd limiet.
Dat was duidelijk te zien en F1TV zei ook dat er nog een extra ronde zou komen.Verwijderd schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:09:
Net even teruggekeken op het datakanaal van F1TV.
Op het moment dat Verstappen over start-finish komt, staan er nog 3 seconden oo de klok.
De regie wist het ook niet want er stond al een vlaggetje bij Max en hij was niet in beeld.
Dus ja te vroeg gevlagd en dat zou ook een staartje kunnen krijgen?
Wat zij die?DarkSide schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:10:
PER heeft grote dromen voor volgend jaar
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Fair enough, dan herinner ik me dat verkeerd blijkbaar. Ik meen me te herinneren dat ik wel races heb gezien die na 2 uur afgevlagd werden en waar geen volledige punten werden uitgedeeld, omdat geen 75% was gelegd, maar blijkbaar is dat dan een brainfart op de vroege ochtendvoske schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:59:
[...]
Kon het niet nalaten om even te kijken, maar dit was de tekst uit het reglement van 2002:
[...]
Het niet herstarten van de race was toen ook de voorwaarde voor het uitdelen van halve punten.
Wow, Ferrari team principal Binotto to Sky Italy:
— Tancredi Palmeri (@tancredipalmeri) 9 oktober 2022
“How fast FIA took the decision to sanction Leclerc is ridiculous and unacceptable.
Last race it took them an infinite number of laps to take a nonsense decision.
We will protest in the appropriate offices”#JapaneseGP
Dat ie wdc wil worden..
Over het verslaan van Max voor het kampioenschap
Er is nog wel een (bijna) volle ronde geweest nadat de klok al dan niet op 0 ging bij de start of finish lijn toch?Herko_ter_Horst schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:09:
3-4 seconden op de finishlijn. De race is dus eigenlijk 2 ronden te vroeg afgevlagd, maar aangezien de finishvlag hoe dan ook het einde van de race aangeeft en dan de laatste keer dat de leider over de finish kwam, telt, is de uitslag alsnog correct.
[Afbeelding]
Das dan 1 ronde tekort hooguit?
moet de race dan niet een ronde eerder afgevlagd worden (niet opgezocht hoor je kan prima gelijk hebben) maar dan heeft LEC geen penalty en is VER geen WDCHerko_ter_Horst schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:09:
[Afbeelding]
Hebben ze hem gebeld ofzo? Of zijn ze bij hem thuis?
Dat we de dag mogen meemaken dat iedereen ernaast zat behalve de FIA zelfScrooLoose schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:08:
Voelt allemaal als een deceptie zoals het gegaan is. Constructeurstitel in Mexico dan maar.
nee een ronde later juist...Wognummer schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:11:
[...]
moet de race dan niet een ronde eerder afgevlagd worden (niet opgezocht hoor je kan prima gelijk hebben) maar dan heeft LEC geen penalty en is VER geen WDC
Dat veranderd de uitslag toch niet? Het lijkt er op dat mensen nog denken dat er iets teruggedraaid gaat worden omdat ze een regel hebben gevonden die een andere regel tegenspreekt. Het enige wat ze doen is meewerken aan het zaaien van twijfel. Het is een compleet nutteloze discussie.MikeyMan schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:08:
[...]
Ligt er een beetje aan waar je kijkt.
De meeste hebben viaplay er al uit gegooid volgens mij en f1tv toont wat interviews.
Ferrari being Ferrari. Met alles wat er vandaag is gebeurd, gaan we de meest obvious beslissing van vandaag aanvechten
Leuk grapje van newey over het niet op orde hebben van de administratie..
Tja sommigen kijken voor de sport en willen daar van genieten en dat moet gewoon duidelijk zijn voor de fans. Of Max nu wint of niet, deze Grand Prix was echt een circus.DR!5EQ schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:07:
Dat interesseert niet iedereen, die gaan op maandagochtend bij de koffieautomaat altijd voor “Hebben jullie Max Verstappen nog gezien?” in plaats van “Heb je nog Formule 1 gekeken?”
Tajah, voor mij heeft juist dit gedonder en de twijfel er al voor gezorgd dat de lol er nogal af is eerlijk gezegd. Dan maar de onderste steen bovenDR!5EQ schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:12:
[...]
Dat veranderd de uitslag toch niet? Het lijkt er op dat mensen nog denken dat er iets teruggedraaid gaat worden omdat ze een regel hebben gevonden die een andere regel tegenspreekt. Het enige wat ze doen is meewerken aan het zaaien van twijfel. Het is een compleet nutteloze discussie.
Misschien moet je de aangepaste regels nog eens bekijken. Halve punten zijn er niet meer. Maar die (nieuwe) tabel is ook niet relevant, omdat er gewoon racend is geëindigd.MikeyMan schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:06:
[...]
Daarom geven ze bij minder dan 50% ook de helft van de punten. Maar daar waren we al voorbij.

Congratulations to the 2022 World Drivers' Champion, @Max33Verstappen!
— Michael Masi (@MichaelMasiF1) 9 oktober 2022
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Vertel vertel. Heb de uitzending uitgezetDentist schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:13:
Leuk grapje van newey over het niet op orde hebben van de administratie..
Wat als het allemaal een plan was van de FIA om de aandacht van die tractor af te leiden?
Ging over aantal ronden die nog gereden moesten worden volgens ene, maar dat ze kennelijk hun administratie niet op orde hadden.Aardappelbakker schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:15:
[...]
Vertel vertel. Heb de uitzending uitgezet
Ik zal morgen symbolisch Canadese geitenkaas kopen.AtlAntA schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:15:
Goatifi heeft punten gescoord. Vergeten we dat niet te vieren?
Jammer dat de nabeschouwing van F1TV zo kort is. Geen interview met Max ook.
Nee, Max was nog wel voluit aan het gaan, maar halverwege kreeg hij het bericht dat de race was afgevlagd. Leclerc en Perez kregen als eerste de finishvlag (achter Max).MikeyMan schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:11:
[...]
Er is nog wel een (bijna) volle ronde geweest nadat de klok al dan niet op 0 ging bij de start of finish lijn toch?
Das dan 1 ronde tekort hooguit?
PS bedenk me net.
HEt is nu pikke donker. Wat gaat dat snel.....
HEt is nu pikke donker. Wat gaat dat snel.....
Dat is dus maar de vraag. De aangepaste puntentelling voor 2 rondes tot 25%, 25-50% en 50-75% gelden, zoals ik het nu begrijp, alleen als de race wordt stilgelegd en niet wordt hervat. Als de race wordt afgevlagd vanwege de tijdslimiet is die tabel blijkbaar niet van toepassing en zou volgens mij ook na 25% van de race gewoon volle punten gegeven kunnen worden.MikeyMan schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:06:
[...]
Daarom geven ze bij minder dan 50% ook de helft van de punten. Maar daar waren we al voorbij.
Voor de snelste ronde geldt dat overigens wel. Daarvoor wordt alleen een punt uitgedeeld als minimaal 50% van de raceafstand is afgelegd.
Wij lopen hier de polonaise voor GoatifiAtlAntA schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:15:
Goatifi heeft punten gescoord. Vergeten we dat niet te vieren?
Als Leclerc toch terug op de 2e plek gezet wordt dan wordt Max in Texas gewoon voor de tweede keer tweede keer wereldkampioen
Die mag gepinned worden in F1 Seizoen draadje wat mij betreft
Mijn boefje is liev!
Alle races waar halve punten zouden zijn uitgedeeld zijn geëindigd met een rode vlag volgens The Race.Erwin186 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:11:
[...]
Fair enough, dan herinner ik me dat verkeerd blijkbaar. Ik meen me te herinneren dat ik wel races heb gezien die na 2 uur afgevlagd werden en waar geen volledige punten werden uitgedeeld, omdat geen 75% was gelegd, maar blijkbaar is dat dan een brainfart op de vroege ochtend
Be yourself, no matter what they say ...
...of derde keer!soulcrusher schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:17:
Als Leclerc toch terug op de 2e plek gezet wordt dan wordt Max in Texas gewoon voor de tweede keer tweede keer wereldkampioen
Dat en de regels zijn aangepast voor dit jaar.voske schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:17:
[...]
Alle races waar halve punten zouden zijn uitgedeeld zijn geëindigd met een rode vlag volgens The Race.
nope maar ik weet niet of dit dus nog steeds zo is
https://www.skysports.com...ered-flag-waved-too-early
Dat moet vast ook wel een record zijn, 2 keer WDC in 1 seizoen, dat heeft zelfs Schumi niet voor elkaar gekregensoulcrusher schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:17:
Dacht dat ze alleen dat genoemde artikel hadden aangepast. Maar nog andere regels ook dus.Herko_ter_Horst schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:14:
[...]
Misschien moet je de aangepaste regels nog eens bekijken. Halve punten zijn er niet meer. Maar die (nieuwe) tabel is ook niet relevant, omdat er gewoon racend is geëindigd.
Komt geen protest.soulcrusher schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:17:
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Nope, kijk eens naar de totale race tijd?sjaool schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:07:
De tijd dat Max over de finishlijn rijdt terwijl de klok nog niet op 00:00:00 stond kan ook met vertragingen in de streams te maken hebben. Vraag maar aan Viaplay hoe dit werkt.
3 uur 1 minuut en 44 seconden.
Hoe snel waren de laatste ronden van Verstappen?
1 minuut en 46 seconden ruim...
Hoe kan de laatste ronde (de plus één na 3 uur) dan sneller zijn?
Hij is vlak voor de drie uur over de finish gereden en had dus nog een extra ronde moeten rijden na het afmaken van die ronde.
Maar het is de Fia hè... edit: gewijzigde regels dus...
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Exact. Formule 1 is meer dan Max Verstappen. Veel fans van voor Max Verstappen zijn fan van de sport.Divak schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:13:
[...]
Tja sommigen kijken voor de sport en willen daar van genieten en dat moet gewoon duidelijk zijn voor de fans. Of Max nu wint of niet, deze Grand Prix was echt een circus.
Dat interesseert niet iedereen, die gaan op maandagochtend bij de koffieautomaat altijd voor “Hebben jullie Max Verstappen nog gezien?” in plaats van “Heb je nog Formule 1 gekeken?”
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Die +1 regel geldt blijkbaar alleen bij de 2 uur limiet, niet bij de 3 uur limiet. Lijkt er op dat de FIA gewoon alles volgens de (nieuwe) regels heeft gedaan.Gé Brander schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:19:
[...]
Nope, kijk eens naar de totale race tijd?
Hij is vlak voor de drie uur over de finish gereden en had dus nog een extra ronde moeten rijden na het afmaken van die ronde.
Maar het is de Fia hè...
Dus Leclerc is bestraft voor het naar buiten drukken van Perez en niet voor gaining an advantage toch?
Vergelijk het met Italië 2018 en hier kreeg max ook geen straf voor.
2:04
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Die +1 ronde is alleen van toepassing als de race limiet van 2 uur overschreden word, niet bij totale limiet van 3 uur.Gé Brander schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:19:
[...]
Maar het is de Fia hè...
Smiling as the shit comes down...
Wat ik eerder hier voorbij zag komen was dat:Gé Brander schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:19:
[...]
Maar het is de Fia hè...
Race tijd = max 2 uur + 1 ronde
Tijd tussen race begin en race einde = max 3 uur
Nu zitten we met dat laatste scenario.
Aha, ook dat is dus weer gewijzigd.Krukar schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:21:
[...]
Die +1 regel geldt blijkbaar alleen bij de 2 uur limiet, niet bij de 3 uur limiet. Lijkt er op dat de FIA gewoon alles volgens de (nieuwe) regels heeft gedaan.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Van mij mag het want dit was een aanfluiting.soulcrusher schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:17:

Waarom stellt men de interviews en het podium niet gewoon even 5 a 10 minuten uit en kom dan met een eenduidige duidelijke uitslag naar buiten? FIA will be FIA

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Dat werkt alleen als de klok ook in hetzelfde beeld ziet als de wagen van Max. Dus niet in een overlay graphic. Er kan dus altijd een vertraging op zitten. Ik heb hier ook ik weet niet hoeveel schermen en ze lopen geen van allen gelijk.Gé Brander schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:19:
[...]
Maar het is de Fia hè...
De regels in het FIA handboek conflicteren sowieso met elkaar, allemaal vreemd.
Zelfs de team principles wisten dit niet, dus duidelijk is het allemaal niet.
Nee, het FIA document heeft het echt over "Leaving the track and gaining an advantage" en niet over "Pushing another driver off track".PjotrStroganov schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:21:
Dus Leclerc is bestraft voor het naar buiten drukken van Perez en niet voor gaining an advantage toch?
[YouTube: 2018 Italian Grand Prix: Race Highlights]
Ik wens alle Verstappen fans een wild feestje toe. Wereldkampioen worden is natuurlijk een unicum, ondanks dat het er al aan zat te komen.
Verder vind ik het voor Honda een beetje lullig dat het net pas bekend is geworden, waardoor de festiviteiten niet in Japan waren. Honda is toch een Japans merk, en als je met die moter wereldkampioen F1 wordt, ben je best wel gelukkig, lijkt me.
Verder vind ik het voor Honda een beetje lullig dat het net pas bekend is geworden, waardoor de festiviteiten niet in Japan waren. Honda is toch een Japans merk, en als je met die moter wereldkampioen F1 wordt, ben je best wel gelukkig, lijkt me.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dus als er nog iets van 1:40 op de klok stond was er ook gevlagd voor einde race?soulcrusher schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:21:
[...]
Wat ik eerder hier voorbij zag komen was dat:
Race tijd = max 2 uur + 1 ronde
Tijd tussen race begin en race einde = max 3 uur
Nu zitten we met dat laatste scenario.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
0,1 seconden minder tijd verliezen is ook "an advantage".sjaool schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:24:
[...]
Nee, het FIA document heeft het echt over "Leaving the track and gaining an advantage" en niet over "Pushing another driver off track".
M'n Oma is een site aan het haken.
4 wereldkampioenschappen in één foto...
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dan conflicteren ze weer met eerder gedane beslissing en had Leclerc geen straf moeten krijgen.sjaool schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:24:
[...]
Nee, het FIA document heeft het echt over "Leaving the track and gaining an advantage" en niet over "Pushing another driver off track".
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Ik ga nou toch twijfelen aan die +1 raceronde of niet...
Ik maak waarschijnlijk een denkfout in het luie weekend
maar volgens mij is er toch iets mis gegaan. Bij '3u +1 ronde' kan je volgens mij nooit op 'minder dan 3u + [snelste raceronde]' finishen als je zelf niet de snelste raceronde hebt.
Edit, blijkbaar niet de enige die dit opmerkte.
- Max' eindtijd is 3:01:44:004.
- De vlag moest zwaaien om 3:00:00:000.
- De snelste raceronde is van Zhou, 1:44:411.
- Max' rondje was trager dan die van Zhou, anders had hij de snelste raceronde gehad.
- Max was dus nog een paar seconden voor de finishlijn, toen de tijd op 0 kwam, hij moest daarna nog 1 ronde.

Ik maak waarschijnlijk een denkfout in het luie weekend
[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 09-10-2022 11:28 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Maar Schumacher won 13 uit 18, of 72.22%DarkSide schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:06:
[...]
Ja Max nu 12 toch.
Ham had max 11
En record staat op 13.
Om daar qua percentage overheen te gaan, moet Max er 16 uit 22 winnen (72.73%).
Absolute aantallen zijn niet zo gek relevant als je het mij vraagt, omdat het aantal races per seizoen niet constant is.
Cota 2018 (kan er een jaartje naast zitten) ging ook best snel, jankerds.
Voor zover ik het begrijp, dat dus.Krukar schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:21:
[...]
Die +1 regel geldt blijkbaar alleen bij de 2 uur limiet, niet bij de 3 uur limiet. Lijkt er op dat de FIA gewoon alles volgens de (nieuwe) regels heeft gedaan.
:fill(white):strip_exif()/f/image/lrUQ85rgIMWEzsHfyPxJvwfA.png?f=user_large)
Dus de race was "deemed to have finished" toen Max met nog een paar seconden te gaan over de finish kwam. Toen Leclerc dus nog geen fout had gemaakt. Z'n straf is dus voor een actie nádat de race was "deemed to have finished"?
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Gasly: "I was respecting my delta time. I was 9 seconds slower than my delta time."
Gasly bij SkyF1
Nogmaals: enkel geel, geen dubbel geel bij het incident.
Gasly bij SkyF1
Nogmaals: enkel geel, geen dubbel geel bij het incident.
[ Voor 22% gewijzigd door StefanVerkerk op 09-10-2022 11:29 ]
Volgens mij niet. In de regels staat dat een race maximaal 2 uur + 1 lap mag duren, en vervolgens niets anders dan:Krukar schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:21:
[...]
"Should the race be suspended (see Article 57) the length of the suspension will be added to this period up to a maximum total race time of three (3) hours." Er staat niet dat die +1 lap dan weer vervalt.
En sowieso stond de klok nog niet op 0 toen Max over de streep kwam, dus dat rondje had ie in elk geval nog moeten rijden, normaal gesproken.
Maar het zwaaien van de zwart-wit-geblokte vlag override alles, volgens artikel 59.2:
"Should for any reason the end-of-session signal be given before the leading car completes the scheduled number of laps, or the prescribed time has been completed, the sprint session or the race will be deemed to have finished when the leading car last crossed the Line before the signal was given."
Verwijderd
Het had feitelijk een unsafe reentry straf moeten zijn daar hij veel langzamer de baan opkomt en meteen perez er af duwt.PjotrStroganov schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:27:
[...]
Dan conflicteren ze weer met eerder gedane beslissing en had Leclerc geen straf moeten krijgen.
Als ik het goed heb zien staan op de live timing, was het een rondje 1.47 of 1.48, de laatste ronde van VER.Richh schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:27:
Ik ga nou toch twijfelen aan die +1 raceronde of niet...Dus heeft hij over dat laatste rondje 1:44:004 gedaan, waarna de definitieve finish wordt gedaan, wat dan de snelste raceronde moet zijn
- Max' eindtijd is 3:01:44:004.
- De vlag moest zwaaien om 3:00:00:000.
- De snelste raceronde is van Zhou, 1:44:411.
- Max' rondje was trager dan die van Zhou, anders had hij de snelste raceronde gehad.
- Max was dus nog een paar seconden voor de finishlijn, toen de tijd op 0 kwam, hij moest daarna nog 1 ronde.
![]()
Ik maak waarschijnlijk een denkfout in het luie weekendmaar volgens mij is er toch iets mis gegaan. Bij '3u +1 ronde' kan je volgens mij nooit op 'minder dan 3u + [snelste raceronde]' finishen als je zelf niet de snelste raceronde hebt.
Zal zo nog even checken.
Edit:
1.48.944 tijd van de laatste ronde.
Volgens de FIA is er al precedentie voor deze uitspraak.PjotrStroganov schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:27:
[...]
Dan conflicteren ze weer met eerder gedane beslissing en had Leclerc geen straf moeten krijgen.
Although car 16 did not gain a position by going off track, it was still deemed to have
gained a lasting advantage. This determination takes into account the numerous
driver briefings where the Race Directors advised that an “advantage” would be
considered as having been gained if you go off track and return in the same position
whilst defending. There have been a number of precedents this year in particular
ZHO in Saudi Arabia and ALO in Miami.
-
Hebben mensen geen hobby’s dat ze beelden terug blijven kijken of er nu wel of niet nog 1 of 2 rondjes gereden moesten worden? Alsof de uitslag daarmee verandert in deze buitengewone omstandigheden 😳
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Verwijderd
Kan nog steedsBundin schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:27:
[...]
Maar Schumacher won 13 uit 18, of 72.22%

Dus nog twee van de vier winnen.Bundin schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:27:
[...]
Absolute aantallen zijn niet zo gek relevant als je het mij vraagt, omdat het aantal races per seizoen niet constant is.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
De tijd op de klok is voor max 2 uur race of max 3 uur na start van de race. Wat eerder is.Justevo schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:25:
[...]
Dus als er nog iets van 1:40 op de klok stond was er ook gevlagd voor einde race?
Maar die zwar-wit-geblokte vlag was er niet voor Verstappen als ik mij niet vergis.Herko_ter_Horst schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:29:
[...]
Volgens mij niet. In de regels staat dat een race maximaal 2 uur + 1 lap mag duren, en vervolgens niets anders dan:
"Should the race be suspended (see Article 57) the length of the suspension will be added to this period up to a maximum total race time of three (3) hours." Er staat niet dat die +1 lap dan weer vervalt.
En sowieso stond de klok nog niet op 0 toen Max over de streep kwam, dus dat rondje had ie in elk geval nog moeten rijden, normaal gesproken.
Maar het zwaaien van de zwart-wit-geblokte vlag override alles, volgens artikel 59.2:
"Should for any reason the end-of-session signal be given before the leading car completes the scheduled number of laps, or the prescribed time has been completed, the sprint session or the race will be deemed to have finished when the leading car last crossed the Line before the signal was given."
Net zo stompzinnig als qua punten, men krijgt nu veel meer punten dan voorheen.Bundin schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:27:
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Samenvattend:
- Max komt over de lijn met ± 0.03 tijd over.
- Een race duurt 2 uur + 1 ronde. Deze tijdperiode wordt verlengd tot 3 uur bij een rode vlag die langer dan 1 uur duurt. Er zijn dan nog 2 ronden te rijden.
- Lec en Per komen over de lijn met 0.00.
- De volgende ronde ziet Max geen vlag, maar Lec en Per wel.
- De race is te vroeg afgevlagd, dan geldt de uitslag de vorige keer dat Max over de finish kwam voor er werd gevlagd, maar dat was diezelfde ronde dat Lec en Per werden afgevlagd, als Max geen vlag zag.
- Echter als Max wel een vlag heeft gehad, dan geldt de uitslag van 1 ronde eerder en is Lec 2e.
- Dus de uitslag klopt als Max geen vlag heeft gehad.
Of zoiets..
- Max komt over de lijn met ± 0.03 tijd over.
- Een race duurt 2 uur + 1 ronde. Deze tijdperiode wordt verlengd tot 3 uur bij een rode vlag die langer dan 1 uur duurt. Er zijn dan nog 2 ronden te rijden.
- Lec en Per komen over de lijn met 0.00.
- De volgende ronde ziet Max geen vlag, maar Lec en Per wel.
- De race is te vroeg afgevlagd, dan geldt de uitslag de vorige keer dat Max over de finish kwam voor er werd gevlagd, maar dat was diezelfde ronde dat Lec en Per werden afgevlagd, als Max geen vlag zag.
- Echter als Max wel een vlag heeft gehad, dan geldt de uitslag van 1 ronde eerder en is Lec 2e.
- Dus de uitslag klopt als Max geen vlag heeft gehad.
Of zoiets..

erutangiS
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |