☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Komt voornamelijk denk ik door het feit dat er nu tijdslimieten zijn waardoor het mogelijk is om bij <100% race afstand afgevlagd te worden.voske schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:47:
[...]
Dat is denk ik nog het meest bijzondere. De bepaling van het reglement is eigenlijk best overzichtelijk op dit punt:
- einde van race met finishvlag: volle punten
- einde van race met rode vlag: punten afhankelijk van het aantal gereden ronden.
Het enige wat ze goed hebben gedaan dat de 5 sec penaltie van LEC snel (terecht) is uitgegeven...
Vind het heel leuk voor Max, maar voelt wat raar.....
Cogitationis poenam nemo patitur
Omdat je bij de minste of geringste fout rond die pitstop achter leclerc en perez terechtgekomen was. En het risico is zeker met regen natuurlijk ook wat groter daarop.jaapstobbe schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:48:
[Afbeelding]
Het stond gewoon in beeld. En MAx had toen +23s. Ik vroeg me af waarom RBR Max niet liet pitten voor FL. Blijkbaar had RBR geen idee?
Als LEC die fuckup niet had gedaan, was het een fuck up van RBR.
Zo riant was de marge namelijk niet. Ja op het eind wel, maar dan had je geen tijd meer gehad om nog een snel rondje te rijden.
[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 09-10-2022 10:51 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Cadeau krijgt omdat Leclerc een fout maakt?Joosie200 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:45:
[...]
Nee. Simpel een gebrek aan communicatie. Het reglement leest als een wetboek. Om verwarring te voorkomen had prima gecommuniceerd kunnen worden dat men zou racen om volle punten na de restart. Hell Max had een gratis pitstop op het eind. Had dus FL kunnen pakken ipv Zhou en had dus niet afhankelijk hoeven te zijn van wat er tussen Leclerc en Perez zich afspeelde. Dan wint ie op eigen kracht / betere strategie / betere auto. En niet omdat ie het zo cadeau krijgt. Op eigen kracht winnen geeft een kampioenschap meer glans dan dit.
Maar wat ook zo is: over twintig jaar.. weet je nog dat Max tweemaal op rij kampioen werd? Ja, knotsgekke tijden. Hoe weet niemand meer want boeit niet langer.

Hij reedt 28 seconden weg vandaag, is het hele seizoen heer en meester en je doet net of hij niet op eigen kracht kampioen is geworden...
Het was even verwarrend maar na de uitleg zijn de regels voor mij heel helder. Meteen communiceren dat ze voor volle punten reden kon niet omdat als de race (zoals verwacht) weer stop gezet zou worden dan zou dus niet de volledige punten zijn uitgekeerd.
FIA heeft wat mij betreft hier prima gehandeld door meteen en snel uitspraak te doen over Leclerc EN meteen duidelijk te communiceren dat Max kampioen is volgens de reglementen, uiteraard ook onverwacht in de laatste bocht voor de FIA.
[ Voor 8% gewijzigd door talkatoo op 09-10-2022 10:52 ]
Gokken op een inhaalactie van PER en geen risico nemen om met een mislukte pitstop de gp overwinning te verspelen?jaapstobbe schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:48:
[Afbeelding]
Het stond gewoon in beeld. En MAx had toen +23s. Ik vroeg me af waarom RBR Max niet liet pitten voor FL. Blijkbaar had RBR geen idee?
Bord op foto is 2e Honda bord.MikeyMan schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:49:
De finishlijn is dat tweede Honda bord pas. Volgens mij precies goed.

Ik begrijp deze dwaling echt totaal niet. Als je dus tussen 50% en 75% van de raceafstand aflegt na een rode vlag, dan worden volle punten uitgedeeld. Maar als je voor een rode vlag (en daarna geen herstart) tussen 50% en 75% aflegt geldt het welbekende tabelletje. Dat komt toch in essentie op precies hetzelfde neer, maar blijkbaar voor het reglement dus niet

Volgens mij was het vroegah ook zo dat je maar de helft van de punten kreeg als <75% was afgelegd, ongeacht of dat nu voor of na een rode vlag, door tijdslimiet of door niet herstarten was. In theorie hadden ze dus ook 10 minuten voor het verlopen van de klok kunnen starten, 5 rondjes rijden en dan waren er nog steeds volle punten uitgedeeld, althans zo lees ik het nu.
Wel jammer voor Verstappen, beetje vreemde manier om zo kampioen te worden. Zeker gezien de controverse rondom vorig jaar.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Gezien het feit dat de FIA redelijk wispelturig is in deDido schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:47:
[...]
Ze hebben het boek met de regels gewoon openbaar gemaakt. Ik zou niet weten waarom de FIA tijdens de race zou moeten gaan kijken of alle commentatoren de regels wel snappen.
toepassing van de regels én het feit dat de team principals ook compleet in de war waren, had het geen overbodige luxe geweest. Ik heb het niet over de commentatoren.
per aspera ad astra
Ze hoeven dat risico niet te nemen he? Een pitstop kan fout gaan, wiel niet goed vast, unsafe release om wat voor rede dan ook etc etc.jaapstobbe schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:48:
[Afbeelding]
Waarom nu al geforceerd deze race WDC proberen te worden als dat de volgende race ook had gekunnen?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Amber vind ik persoonlijk veel te strak, ze moet echt losser worden en zich ook beter voorbereiden. Te veel vraagt ze nog.
Wel gek dat we die graphic van de FOM over VER niet hebben gezien - kwam enkel even in beeld - krijgen we die alsnog te zien? Zo wazig allemaal.
[ Voor 5% gewijzigd door HollowGamer op 09-10-2022 10:53 ]
Mijn buurman blijkbaar.
---RAWE CEEK!!!---
Ik dacht dat 9gag dat was samen met fok!NoFearCreations schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:34:
[...]
Het is Reddit, dus automatisch niet relevant... Putje van het internet daar.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Mijn nek dat dit niet aan, wat is er te zien?
Max die over start finish gaat terwijl de klok nog niet op 0 staat.Chocoball schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:52:
[...]
Mijn nek dat dit niet aan, wat is er te zien?
Zoals gezegd, overal echo't men een artikel uit de raceboeken zonder voorwaarden er bij. Daar komt de grootste verwarring vandaan. Men heeft geen tijd/zin om de regelboeken na te lezen wanneer welk artikel precies van toepassing is. We waren ook beetje op een spoor gezet nadat de race even stil lag, en dus de kwart, half en driekwart puntent tabellen naar voren kwamen. De voorwaarde dat dit onder red flag conditions is, ontbrak.talkatoo schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:50:
[...]
Cadeau krijgt omdat Leclerc een fout maakt?![]()
Hij reedt 28 seconden weg vandaag, is het hele seizoen heer en meester en je doet net of hij niet op eigen kracht kampioen is geworden...
Het was even verwarrend maar na de uitleg zijn de regels voor mij heel helder. Meteen communiceren dat ze voor volle punten reden kon niet omdat als de race (zoals verwacht) weer stop gezet zou worden dan zou dus niet de volledige punten zijn uitgekeerd.
De FIA kan ook omroepen: "Full race points are awarded for this race if it finishes under racing conditions".
Dat was voldoende geweest om te snappen wat er in beide gevallen gebeurd.
Imagine Ferrari appeal the penalty and Max isn't world champion
— Matt Gallagher (@MattP1Gallagher) 9 oktober 2022
Maak de puinzooi maar compleet.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Niet alleen voor ons maar zelfs voor de team bazen was het gewoon niet duidelijk hoe het zat. En dat kenmerkt de fia de afgelopen seizoenen wel dat hun regels soms gewoon niet duidelijk zijn.
Voor de rest super blij dat Max wederom wereld kampioen is. En het kenmerkt hem ook door gewoon de volgende races weer voluit te gaan (zoals hij aangaf in intervieuw).
Logisch toch? Het blijft FIA natuurlijk
Jawel. Finish lijn is pas verder. Hij slaat imho net op nul.Dentist schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:53:
[...]
Max die over start finish gaat terwijl de klok nog niet op 0 staat.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ja, maar dus ook nee.Cowamundo schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:52:
Maar volgens hun eigen wirwar van regels hadden ze dus na 2u en 50 minuten wachten kunnen nu zeggen “we gaan nog een paar minuten racen” en dan volledige punten uitdelen…
Mijn glazen bol ziet een reglementswijziging voor 2023 aankomen
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Omdat ze niet potentieel de race willen weggooien voor 1 punt. Zei Max net. Maar wat weet die er nou van?jaapstobbe schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:48:
[Afbeelding]
Haters everywhere but I don’t really care
Ik vind dat overigens compleet logisch.Erwin186 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:51:
Voor wie dacht dat de puntentelling na Spa 2021 eerlijker en duidelijker was geworden...![]()
![]()
Ik begrijp deze dwaling echt totaal niet. Als je dus tussen 50% en 75% van de raceafstand aflegt na een rode vlag, dan worden volle punten uitgedeeld. Maar als je voor een rode vlag (en daarna geen herstart) tussen 50% en 75% aflegt geldt het welbekende tabelletje. Dat komt toch in essentie op precies hetzelfde neer, maar blijkbaar voor het reglement dus niet
In het eerste scenario weten alle rijders hoe lang ze nog hebben om iemand in te halen en hebben ze het zelf in de hand.
In het tweede scenario wordt een race plotseling onderbroken en kun je als rijder niks meer doen, vandaar niet volledige punten.
Heeft iemand nog een video van die actie? Dat ik het even kan beoordelenSilent Thunder schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:48:
Maar als LEC de bocht niet had afgesneden, zou PER er dan langs zijn gegaan? Want het leek alsof het PER telkens nét niet lukte elke keer.
Dit is het 2e Honda bord, zeker start finish. Met nog 4/5 seconden te gaan. Kijk de stream maar na (hij zit in de bocht als klok op 0 gaat)Inspired schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:54:
[...]
Jawel. Finish lijn is pas verder. Hij slaat imho net op nul.
Ik hoop in deze dat het Ferrari zou lukken ook.
En dan de volgende race fatsoenlijk het kampioenschap vieren.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
5 seconde straf kan je toch niet tegen in protest gaan?
Dit zou wel de ultieme FIA ontknoping zijnMrOleo schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:55:
[Afbeelding]
Ehm dus als ze een ronde te vroeg hebben afgevlagd, geldt dan volgens dit document niet de uitslag van een ronde eerder en is Leclerc dan alsnog 2e en Verstappen geen kampioen?
Beetje afh van wat ze met prescribed time bedoelen: 3 uur of 3 uur + 1 ronde.
Zal weer een aparte tabel worden voor als de race later start met 30% en 60%. En dan er achter komen dat als de rode vlag midden in de race valt het nog steeds volle punten zijnBM schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:54:
[...]
Mijn glazen bol ziet een reglementswijziging voor 2023 aankomen
Oke ik heb de video, maar snap er niks vanSilent Thunder schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:55:
[...]
Heeft iemand nog een video van die actie? Dat ik het even kan beoordelen
YouTube: Charles Leclerc cut the final chicane Japanese GP 2022
Rijd hij daar nou illegaal rechtdoor omdat zn remmen niet werken ofzo? Of gewoon een stomme actie onder druk?
Want PER leek er toch niet langs te kunnen telkens. Dus waarom zou LEC zo'n rare actie uithalen
[ Voor 9% gewijzigd door Silent Thunder op 09-10-2022 10:57 ]
Ehh...MikeyMan schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:52:
3:08:45 in de stream gaat de klok op 0. En rijdt hij nog voor het Honda bord.
Op mn Android telefoon is ie er op dat moment voorbij.
Op mn iPad nog niet.
Wtf
Tegen Gary Connolly? Dat is popcorn en bier.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Met de aanname dat Verstappen toch wel kampioen wordt, zou het voor de drama wel geinig zijn als het toch weer afgepakt wordt na bezwaar van Ferrari.
Dat laatste moet toch ook voor Max zo voelen.Bullet NL schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:50:
hmmmm, wat een rare ochtend..... Max is WDC, maar wat een enorme screw-up van de FIA, veel te lang gewacht met de restart, anders dan af en toe een puntenoverzicht geen verdere hinds naar een mogelijk of geen WDC....
Het enige wat ze goed hebben gedaan dat de 5 sec penaltie van LEC snel (terecht) is uitgegeven...
Vind het heel leuk voor Max, maar voelt wat raar.....
Denk dat hij de volgende race pas echt voelt als een kampioenschap. Volgens mij de meeste hier ook.
Dit voelt gewoon heel raar, kan het gevoel niet echt snappen. Mijn hart zegt ja, mijn brein zegt nee.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Bij mij niet.Dentist schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:55:
[...]
Dit is het 2e Honda bord, zeker start finish. Met nog 4/5 seconden te gaan. Kijk de stream maar na (hij zit in de bocht als klok op 0 gaat)
:strip_exif()/f/image/sqgqGh311sBq8aFbj1IzViM3.jpg?f=fotoalbum_large)
Precies, heb het ook terug gekeken. Kortom, het moment van afvlaggen klopt welMikeyMan schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:52:
Dat laatste is dus inderdaad knap onduidelijk (tenzij elders gedefinieerd). De tijd was om toen er werd afgevlagd, maar doorgaans volgt er dan inderdaad nog een rondje...MrOleo schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:55:
[Afbeelding]
Ehm dus als ze een ronde te vroeg hebben afgevlagd, geldt dan volgens dit document niet de uitslag van een ronde eerder en is Leclerc dan alsnog 2e en Verstappen geen kampioen?
Tenzij we het inderdaad allemaal verkeerd gezien hebben en de klok wel al om was toen Verstappen over start/finish kwam.
[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 09-10-2022 10:59 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Allard door het kampioenschapsinterview van Max heen laten lullen was niet gek genoeg nee?HollowGamer schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:51:
Complimenten aan ViaPlay, geen gek gedoe,
Dat is waar, maar wist RBR dat er volledige punten werden uitgedeeld? En waarom wisten Viaplay, F1TV en Olav Mol dit niet?matthijst schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:54:
[...]
Omdat ze niet potentieel de race willen weggooien voor 1 punt. Zei Max net. Maar wat weet die er nou van?
Als je daar vooraf een ton op ingezet had zou je nooit meer hoeven werken.Robkazoe schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:29:
Latifi in de punten btw en Zhou eindigt met FL. Wat een weekend.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Helmut Marco dacht dat Max nog een ronde moest. Neem aan dat die de juiste data wel hebben.MikeyMan schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:52:
Het wordt alleen maar erger met de regels.TheBrut3 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:55:
[...]
5 seconde straf kan je toch niet tegen in protest gaan?
Ik mis gewoon vreugde. Dit is gewoon weer net niet.
Zal voor Max vast ook gelden. De explosie van vreugde ontbreekt.
Iedereen op verkeerde been gezet door de regels. Niet alleen op tv. Maar ook de teams wisten het niet.
Jammer maar helaas!
Maar MAAx you’re a 2nd time world champion
Precies:Orion84 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:57:
[...]
Dat laatste is dus inderdaad knap onduidelijk (tenzij elders gedefinieerd). De tijd was om toen er werd afgevlagd, maar doorgaans volgt er dan inderdaad nog een rondje...
Er moest nog een rondje gereden worden lijkt mij.However, should two hours elapse before the scheduled race distance is completed, the leader will be shown the end-of-session signal when he crosses the control line (the Line) at the end of the lap following the lap during which the two (2) hour period ended,
b) Should the race be suspended (see Article 57) the length of the suspension will be
added to this period up to a maximum total race time of three (3) hours.
erutangiS
Interessant. Als ik er vanuit ga dat dat waar is (wat best kan) - dan nog is er 1 ronde te weinig gereden (ipv 2)
Hij heeft het de hele tijd maar over Bianchi en die tractor maar hij vindt het blijkbaar normaal om 250kph langs een gecrashte wagen van Sainz te rijdenStefanVerkerk schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:58:
Gasly nu over het tractorincident bij F1TV. Laten we niet vergeten dat dat ook nog wel een flink staartje gaat krijgen.

Kon het niet nalaten om even te kijken, maar dit was de tekst uit het reglement van 2002:Erwin186 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:51:
Volgens mij was het vroegah ook zo dat je maar de helft van de punten kreeg als <75% was afgelegd, ongeacht of dat nu voor of na een rode vlag, door tijdslimiet of door niet herstarten was. In theorie hadden ze dus ook 10 minuten voor het verlopen van de klok kunnen starten, 5 rondjes rijden en dan waren er nog steeds volle punten uitgedeeld, althans zo lees ik het nu.
Het niet herstarten van de race was toen ook de voorwaarde voor het uitdelen van halve punten.If a race is stopped under Articles 155 and 156, and cannot be restarted, no points will be awarded in
case A, half points will be awarded in case B and full points will be awarded in case C.
Be yourself, no matter what they say ...
Opzicht begreep ik het wel, we hadden allemaal zoiets van 'nee, toch?'.matthijst schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:57:
[...]
Allard door het kampioenschapsinterview van Max heen laten lullen was niet gek genoeg nee?
Dit voelt een beetje nep zo.
Wat mij betreft passen ze de punten op basis van dit reglement alsnog aan en trekken ze het WDC in. Dan kunnen we deze anticlimax in de regen achter ons laten en volgende race een zonnig feestje vieren in Amerika. Want die Amerikanen weten wel hoe je een kampioenschap viert.MrOleo schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:55:
[Afbeelding]
Want? Toen ging de laatste ronde in. En die is gereden.Dentist schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:59:
[...]
Interessant. Als ik er vanuit ga dat dat waar is (wat best kan) - dan nog is er 1 ronde te weinig gereden (ipv 2)
“Iemand nog iets voor de rondvraag?”
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
F1tv onboard: stond helaas op achtervleugel. Kon dus niet zien of banden stil stonden, maar aan TV feed niet zo te zien. Lijkt gewoon te laat geremd te hebben.. en daarna in de laatste bocht Perez geblocked te hebben zodat hij er niet buiten langs kon steken.Silent Thunder schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:56:
[...]
Oke ik heb de video, maar snap er niks van
YouTube: Charles Leclerc cut the final chicane Japanese GP 2022
Rijd hij daar nou illegaal rechtdoor omdat zn remmen niet werken ofzo? Of gewoon een stomme actie onder druk?
Want PER leek er toch niet langs te kunnen telkens. Dus waarom zou LEC zo'n rare actie uithalen
Vind alles bij elkaar wel terrecht, want dat is niet de manier hoe je een plaats verdedigt nadat je zelf een fout maakt.
Er werd gereden onder een safety car, dat klopt, maar hij probeerde weer bij het clubje te komen. Op de locatie van de tractor werd geen dubbel geel gegeven, waardoor de aanname ontstond dat er niks op de baan zelf was. Linke soep dus.soulcrusher schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:59:
[...]
Hij heeft het de hele tijd maar over Bianchi en die tractor maar hij vindt het blijkbaar normaal om 250kph langs een gecrashte wagen van Sainz te rijden
Uit 59.2 maak ik op dat de vlag uitgaat op exact het moment dat de klok op 0 staat (prescribed time) en dat de race dan, met terugwerkende kracht, is geëindigd op het moment dat de leider de laatste keer over de streep kwam. Dus als de klok op 0 had gestaan vlak vóór dat Max over de streep ging, dan had de vorige doorkomst over start/finish alsnog het einde geweest.MrOleo schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:55:
[Afbeelding]
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Verstappen zelf ook, want die reed de eerste sector nog hard door.matthijst schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:58:
[...]
Helmut Marco dacht dat Max nog een ronde moest. Neem aan dat die de juiste data wel hebben.
Regie schakelde ook niet op tijd.
Nee, ze gingen de pit in daarna. Perez en Leclerc werden afgevlagd.Inspired schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:00:
[...]
Want? Toen ging de laatste ronde in. En die is gereden.
[ Voor 4% gewijzigd door soulcrusher op 09-10-2022 11:01 ]
Nope. Toen reden ze nog een ronde.Dentist schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:00:
[...]
Nee, ze gingen de pit in daarna. Perez en Leclerc werden afgevlagd.
Laten we niet vergeten dat Gasly boter op zn hoofd heeft.StefanVerkerk schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:58:
Gasly nu over het tractorincident bij F1TV. Laten we niet vergeten dat dat ook nog wel een flink staartje gaat krijgen.
Hij reed te hard, is daar nog voor under investigation.
Waar hebben we dit eerder gezien?
Dat is de startlijn, de finishstreep is aan het begin van het rechte stuk.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Xbox Live: Miesjh NL
Ze willen liever twee keer vijf seconden aan de broek krijgen vanwege het wegdrukken van perez in de laatste bocht?soulcrusher schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:00:
F1TV: "Ferrari are protesting the 5-second penalty for Leclerc."![]()
![]()
Dan moet ie zelfs de beelden nog eens terugkijken. Het enige rare is dat er geen vlag geweest is.matthijst schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:58:
[...]
Helmut Marco dacht dat Max nog een ronde moest. Neem aan dat die de juiste data wel hebben.
Als we de Sky Sports livestream met splitscreen terug kijken, is dit het geval.Orion84 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:57:
Tenzij we het inderdaad allemaal verkeerd gezien hebben en de klok wel al om was toen Verstappen over start/finish kwam.
Neemt toch niet weg dat hij gewoon een punt heeft?MikeyMan schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:01:
[...]
Laten we niet vergeten dat Gasly boter op zn hoofd heeft.
Hij reed te hard, is daar nog voor under investigation.
Waar hebben we dit eerder gezien?
3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW
Ik heb het 3 keer terug gespoeld maar het is een gerucht. Maar we gaan het horen (of niet).soulcrusher schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:00:
F1TV: "Ferrari are protesting the 5-second penalty for Leclerc."![]()
![]()
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Op het f1tv data channel is hij over de lijn bij 0.03 - 0.04Miesjh schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:02:
In de timing app was Verstappen ook nog niet over de finish toen de tijd op 0 stond.
erutangiS
Niet op deze manier.Kire88 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:02:
[...]
Neemt toch niet weg dat hij gewoon een punt heeft?
Bianchi reed zich ook kapot omdat ie eraf ging toen ie veel te hard reed onder dubbel geel.
Dit was nota bene al rood.
www.google.nl
Viel mij ook al opMisteRMeesteR schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:03:
Voor mijn idee reed VER ook volgas door de eerste paar 100 meter na de black/white i.p.v. te liften zoals hij normaal doet.
Hij hoeft toch enkel in de top 10 te komen?Krukar schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:59:
Jongens, Max wint gewoon over 2 weken in Texas en dan vieren we het dan toch
Dit voelt een beetje nep zo.
Dat is een goed punt, maar ik vind persoonlijk dat dat niet uit moet maken voor de puntentelling.talkatoo schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:54:
[...]
Ik vind dat overigens compleet logisch.
In het eerste scenario weten alle rijders hoe lang ze nog hebben om iemand in te halen en hebben ze het zelf in de hand.
In het tweede scenario wordt een race plotseling onderbroken en kun je als rijder niks meer doen, vandaar niet volledige punten.
Als je maar een beperkt deel van de race rijdt heeft een coureur ook minder mogelijkheden. Minder kans om in te halen, minder kans om met een goede strategie naar voren te komen. Als je door een gridstraf deze race achteraan was gestart en er zou bijvoorbeeld maar 25% gereden zijn tot de finishvlag, dan ben je ook de sjaak, omdat je dan ook minder kansen hebt om de achterstand in te halen. Ook dan hebben coureurs er serieus nadeel van dat maar een deel van de race wordt gereden. Min of meer hetzelfde dus als wanneer een race plotseling wordt stilgelegd en niet hervat.
QUESTION?Divak schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:02:
Ik zie juist dat Ferrari NIET in beroep gaat… de volgende verwarring??
Als er een rode flag is geweest.Divak schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:02:
Ik zie juist dat Ferrari NIET in beroep gaat… de volgende verwarring??
Dan mag je als je 50% van de race gereden hebt, niet in beroep gaan.
Tenzij je 5 seconden voor ligt op de persoon waar op je in beroep wilt gaan ten tijde van incident.
En de race niet eerst voor meer dan 30 min stil heeft gestaan.
Is er een rode vlag geweest en je had toen minder dan 10 sec voorsprong.
Dan mag je protesteren. Dit moet dan binnen 5 sec. na het vallen van de Flag.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ja zeker, maar een win daar voelt dan toch wel een beetje beterHollowGamer schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:04:
[...]
Hij hoeft toch enkel in de top 10 te komen?
Of Leclerc wint niet, dan sowieso. Dus potentieel hoeft hij nieteens op te komen dagen.HollowGamer schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:04:
[...]
Maar goed, niet relevant.
Maaaaar dat geldt toch alleen als je zelf geen 5 sec. straf hebt gehad?DarkSide schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:04:
[...]
Als er een rode flag is geweest.
Dan mag je als je 50% van de race gereden hebt, niet in beroep gaan.
Tenzij je 5 seconden voor ligt op de persoon waar op je in beroep wilt gaan ten tijde van incident.
En de race niet eerst voor meer dan 30 min stil heeft gestaan.
Is er een rode vlag geweest en je had toen minder dan 10 sec voorsprong.
Dan mag je protesteren. Dit moet dan binnen 5 sec. na het vallen van de Flag.
Aantal wins over totale seizoen is nog een dingetje toch?Krukar schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:05:
[...]
Ja zeker, maar een win daar voelt dan toch wel een beetje beter
Mijn boefje is liev!
Of buiten top 10 en met pitstop vlak voor finish snelste ronde wegkapen.HollowGamer schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:04:
[...]
Dit inderdaad. De finish ligt net na de laatste bocht, niet bij de start.Herko_ter_Horst schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:01:
Dat is de startlijn, de finishstreep is aan het begin van het rechte stuk.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |