Een versnellingsbak vervangen kost een F1 crew ongeveer 20 minuten. Zie ook:Speedster schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:41:
Even de orange bril afzetten...
Niemand weet het.
https://www.reddit.com/r/...box_replacement_question/
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Een versnellingsbak vervangen kost een F1 crew ongeveer 20 minuten. Zie ook:Speedster schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:41:
Even de orange bril afzetten...
Niemand weet het.
Nou nee dit is niet de eerste keer dat was in 1974... James HuntDataGhost schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:44:
[...]
Is dit de eerste keer dat je F1 kijkt? Oprechte vraag. Versnellingsbakje wisselen kunnen de monteurs slapend nog binnen die 2.5 uur.
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Nee hoor. Reverse grid is er nog niet.Speedster schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:50:
[...]
Nou nee dit is niet de eerste keer dat was in 1974... James Hunt
Wissel is zo gebeurt echter dan kan Max wel achteraan starten
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Inmiddels is de bak allang vervangen lijkt mijwarp schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:49:
[...]
Een versnellingsbak vervangen kost een F1 crew ongeveer 20 minuten. Zie ook:
https://www.reddit.com/r/...box_replacement_question/
Aap!
Die motor was geen upgrade. Zelfde spec.Speedster schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:46:
[...]
Een spannende race waar Max zijn ware kwaliteiten kan laten zien.
Inhalen op Spa kwam xx% op conto van de (opmerkelijke upgrade) van de Honda motor.
En natuurlijk van Adrian Newey. Die is sowieso een HELD!
Moet je ook niet naar kijken.mmxmmx schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:51:
Via Play zegt als het de bak is dan pakt Max een penalty
Auto is net pas terug? Bijna klaar gok ikharmageddon schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:51:
[...]
Inmiddels is de bak allang vervangen lijkt mij
De regels zijn ondertussen veranderd he. Versnellingsbak kost afhankelijk van wat er mis is vijf of maximaal tien plaatsen, dat is dus niet achteraan. Maar dat is ook nog aangenomen dat alle drie andere versnellingsbakken in zijn pool ook onbruikbaar zijn. Die kan hij zonder enige straf gebruiken.Speedster schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:50:
[...]
Max zegt dan HET IS WAT HET IS
Hoezo? Je mag toch gewoon wisselen? Dit zal wel een vrijdag bak zijn geweest, pakt ie gewoon een andere uit zijn pooltje.mmxmmx schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:51:
Via Play zegt als het de bak is dan pakt Max een penalty
Onzin, wissel is gratis, nieuwe bak zou in dit geval 5 tot 10 plaatsen straf zijn.Speedster schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:50:
[...]
[ Voor 36% gewijzigd door T7D_Sneezy op 02-09-2022 13:56 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
dat dusDataGhost schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:52:
De regels zijn ondertussen veranderd he. Versnellingsbak kost afhankelijk van wat er mis is vijf of maximaal tien plaatsen, dat is dus niet achteraan. Maar dat is ook nog aangenomen dat alle drie andere versnellingsbakken in zijn pool ook onbruikbaar zijn. Die kan hij zonder enige straf gebruiken.
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Hij had afgelopen weekend toch ook nog een extra versnellingsbak gepakt voor in de pool?DataGhost schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:52:
[...]
De regels zijn ondertussen veranderd he. Versnellingsbak kost afhankelijk van wat er mis is vijf of maximaal tien plaatsen, dat is dus niet achteraan. Maar dat is ook nog aangenomen dat alle drie andere versnellingsbakken in zijn pool ook onbruikbaar zijn. Die kan hij zonder enige straf gebruiken.
The following Restricted-Number Component has been used:
5th Gearbox Driveline, Gear Change Components and Auxiliary Components (GBXDL)
[ Voor 20% gewijzigd door TIGER1125 op 02-09-2022 14:10 ]
Zover ik kan vinden heeft hij alleen zijn Control Electronics en Energy Store vervangen vorige week. Ik zie in de FIA Documents niets over een nieuwe versnellingsbak.TIGER1125 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:05:
[...]
Hij had afgelopen weekend toch ook nog een extra versnellingsbak gepakt voor in de pool?
Of heb ik dat gedroomd?
Volgens Helmut Marko was dit een ‘vrijdagversnellingsbak’ voor Verstappen. Dus geen gridstraf normaal gesproken. #F1
— Joost Nederpelt (@JoostNederpelt) 2 september 2022
dat lijkt mij wel logisch, als je achteraan start, dan ook maar meteen goed doen en ALLES vervangen!TIGER1125 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:05:
Hij had afgelopen weekend toch ook nog een extra versnellingsbak gepakt voor in de pool?
Of heb ik dat gedroomd?
dat is heel raar imoExtigo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:07:
Zover ik kan vinden heeft hij alleen zijn Control Electronics en Energy Store vervangen vorige week. Ik zie in de FIA Documents niets over een nieuwe versnellingsbak.
https://www.fia.com/docum...nt/Belgian%20Grand%20Prix
topper!TIGER1125 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:05:
[...]
edit: @Alfa Novanta even nagezocht, hij heeft inderdaad een extra straf gepakt in België, voor gearbox onderdelen, geen volledige bak zo te zien.
[ Voor 24% gewijzigd door Alfa Novanta op 02-09-2022 14:11 ]
Ik hoorde dat ze aan deze bak wat hebben gesleuteld dus niet een hele nieuwe bak .(Via Play)Extigo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:07:
[...]
Zover ik kan vinden heeft hij alleen zijn Control Electronics en Energy Store vervangen vorige week. Ik zie in de FIA Documents niets over een nieuwe versnellingsbak.
[ Voor 92% gewijzigd door Outerspace op 02-09-2022 16:06 ]
Zal je net zien, zitten ze er lekker bij krijgt hij een echte straf voor zoiets...Extigo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:10:
Hamilton moet zich melden vanwege het ophouden van Sainz. Ik verwacht een waarschuwing of maximaal een reprimande aangezien het om de vrije training gaat.
[Afbeelding]
An sich is dat niet zo raar maar wat ik dan wel wat vreemd vind is dat er vanmorgen een FIA document naar buiten kwam waarin stond dat ze de bak open hebben hebben gemaakt en dat dat zonder penaltie's is goed gekeurd.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Want op vrijdag mag je overal unlimited aan klussen en tweaken?AtlAntA schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:11:
[...]
An sich is dat niet zo raar maar wat ik dan wel wat vreemd vind is dat er vanmorgen een FIA document naar buiten kwam waarin stond dat ze de bak open hebben hebben gemaakt en dat dat zonder penaltie's is goed gekeurd.
Als dit toch een vrijdagbak was dan hoeft die niet verzegeld te zijn toch?
[ Voor 96% gewijzigd door Outerspace op 02-09-2022 16:06 ]
Ze moeten hier helemaal geen straf voor geven. Een waarschuwing (en evt boete) is genoeg. Het is niet de bedoeling en vervelend vor de andere rijders, maar het s een VT (geen Q) en een straf zou in mijn ogen competitie vervalsing zijn.TIGER1125 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:11:
[...]
Zal je net zien, zitten ze er lekker bij krijgt hij een echte straf voor zoiets...
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Als ik dat document zo lees, moeten de gear ratio's aan bepaalde normen voldoen. Kan me voorstellen dat het vanaf daar dus verzegeld is om te voorkomen dat teams ineens andere gear ratio's gaan gebruiken, waar ze voordeel van hebben. De vrijdagbak moet ook gewoon aan die regels voldoen, aangezien dat dezelfde bak is als een race bak maar er alleen niet voor gebruikt wordt.AtlAntA schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:11:
[...]
[ Voor 95% gewijzigd door Outerspace op 02-09-2022 16:06 ]
Ja, dat klopt, dus afhankelijk van wat er precies kapot is zijn het de andere 3 en/of andere 4 "onderdelen" dan, om het helemaal kloppend te maken.TIGER1125 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:05:
[...]
Of heb ik dat gedroomd?edit: @Alfa Novanta even nagezocht, hij heeft inderdaad een extra straf gepakt in België, voor gearbox onderdelen, geen volledige bak zo te zien.
[...]
Het is dit jaar een beetje een zooitje met documenten en hun documentensysteem lijkt op "naam" te werken want er is minimaal 1 document wat vervangen is door een andere met dezelfde naam maar niet met alle inhoud herhaald, terwijl alles wel gebeurd is. Maar voor deze is gewoon een los document: https://www.fia.com/sites...20-%20RNC%20Changes_0.pdfExtigo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:07:
[...]
Dat hoeft niet eens om de bak te gaan waar hij vandaag mee gereden heeft. Ook vrijdagbakken zullen gewoon verzegeld zijn, vorige jaren had je ook alleen maar een vrijdagbak beschikbaar nadat je minimaal 1x een wissel had gedaan, namelijk diegene die er eerst op zat.AtlAntA schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:11:
[...]
[ Voor 95% gewijzigd door Outerspace op 02-09-2022 16:06 ]
Laten gaan geen aandacht aan besteden aan dit soort berichten.
[ Voor 22% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-09-2022 16:45 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Je loopt gewoon een programma van een ander te verkloten. Het was twee keer enorm opzichtig en onnodig/dom. Met een geld boete en een foei foei gaat hij echt niet de volgende keer beter kijken. Met een +5 wel.Zewatanejo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:15:
[...]
Ze moeten hier helemaal geen straf voor geven. Een waarschuwing (en evt boete) is genoeg. Het is niet de bedoeling en vervelend vor de andere rijders, maar het s een VT (geen Q) en een straf zou in mijn ogen competitie vervalsing zijn.
Met zo weinig rondjes op de klok toch vasthouden aan de snelste tijd door de minisectors op de straight... het lijkt erop dat als iemand kan inhalen op dit circuit, het Max gaat zijn.
Dat leek prima te gaan, de paar keren dat ik het zag gebeuren. Ondanks alle zand wat nog op de baan lag, dus het zal door het weekend heen alleen maar beter gaan.Plenkske schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:22:
Ik heb nog weinig gezien van FP1, hoe ging het met de DRS door de kombocht ?
LOL die 2 Nederlanders achterlangsTommy The Cat schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:23:
Horner bij Sky, nog weinig te melden.
https://streamja.com/v6N1q
Mijn boefje is liev!
Wel opvallend op Hard en een tijd die ruim 2 seconden langzamer was dan die van RussellDataGhost schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:21:
[...]
Met zo weinig rondjes op de klok toch vasthouden aan de snelste tijd door de minisectors op de straight... het lijkt erop dat als iemand kan inhalen op dit circuit, het Max gaat zijn.
Voor zover ik gezien heb was hij meteen al het nieuwe DRS punt aan het testen. Dat zal zeker geholpen hebben.Blik1984 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:29:
[...]
Wel opvallend op Hard en een tijd die ruim 2 seconden langzamer was dan die van Russell
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Neem aan dat iedereen dat heeft gedaanAtlAntA schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:33:
[...]
Voor zover ik gezien heb was hij meteen al het nieuwe DRS punt aan het testen. Dat zal zeker geholpen hebben.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
-> Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingenMalfunctions schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:44:
Ik kan onverwacht mee met een vriend naar het circuit dit weekend.![]()
Maar ik zal vast niet de enige zijn in dit topic die daar aanwezig is.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
[ Voor 104% gewijzigd door Outerspace op 02-09-2022 16:07 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Outerspace op 02-09-2022 16:07 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dat zou best kunnen, na wat rode vlaggen zijn ze nu net de baan weer op voor de laatste 3 minuten, daarna mag iedereen nog hun ronde afmaken en een in-lap rijden, dan is het alweer 15:58 ofzo en moeten ze het hele F2-circus nog uit de pits weghalen.AtlAntA schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:46:
Dacht net te horen tijdens de Q van F2 dat FP2 wordt vertraagd?
[ Voor 18% gewijzigd door DataGhost op 02-09-2022 15:59 . Reden: verkeerde post geedit ]
Is niet gek, ze zijn nu nog bezig met de de Quali van de F2, heb niet alles gezien maar er waren sowieso 2 rode vlaggenAtlAntA schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:46:
Dacht net te horen tijdens de Q van F2 dat FP2 wordt vertraagd?
Mijn boefje is liev!
Bijna een uurtje geleden:JB schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:56:
Nog nieuws over de auto van Max? Auto klaar voor FP2?
[ Voor 43% gewijzigd door TheBrut3 op 02-09-2022 16:01 ]
IddTheBrut3 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:00:
F1TV lijkt te vergeten in te schakelen voor FP2.
Komt dus door F2, ondertussen is de uitzending gewoon bezig. Waarschijnlijk komt er straks een bericht "FP2 will start at 16:xx"TheBrut3 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:00:
[ Voor 13% gewijzigd door DataGhost op 02-09-2022 16:02 ]
Nee hoor. 10 15 min delay ivm crash net.TheBrut3 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:00:
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Via F1TV werkt het prima.screamhouse schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:02:
Iemand geluid?
16:15Chakotay schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:02:
FP2 begint wat later ivm een aantal rode vlaggen bij de F2 quali net.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Die zijn allang aan het kaartenSpotmatic schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:05:
Komt dus wel goed uit voor VER, extra tijd voor de monteurs.
Op een normale zomerse dag al bijna niet te doen, laat staan nu er een GP is.DDX schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:09:
Lekker rustig op het stand in Zandvoort, 25 graden maar bijna niemand die er kan (/wil) komen.
[ Voor 12% gewijzigd door Illegal_Alien op 02-09-2022 16:18 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ideaal als je in de weg rijdIllegal_Alien schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:17:
Radio not working, maar praten over de radio.bij Hamilton.
Mijn boefje is liev!
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Slaolie? Afgekeken van MERParaDroid2 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:20:
Rook uit de auto van Verstappen. Problemen lijken nog niet helemaal opgelost te zijn.
Mijn boefje is liev!
Het komt wel eens vaker voor dat radioverkeer maar één kant op werkt o.i.d.Illegal_Alien schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:17:
Radio not working, maar praten over de radio.bij Hamilton.
PS4 PSN: Dazzler2120
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
daarom ga ik niet meer...PatrickC schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:21:
Wat ik nooit begrijp is dat iedereen met zitplaatsen op de tribune gaat staan… dan zie je juist veel minder.
Flares, cameralenzen groter dan 15cm en mensen met astma zijn niet toegestaan op dit circuit.PWM schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:20:
Zit je wel weer lekker, met Henk Tokkie voor je gezin
[Afbeelding]
-
Als ik zie hoe instabiel bluetooth kan zijn bij lichte beweging, snap ik op zich dat een verbinding met een 300km/u+ rijdende auto wat instabiel kan zijnDazzler2120 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:21:
[...]
Het komt wel eens vaker voor dat radioverkeer maar één kant op werkt o.i.d.
Ondanks alle tech blijf ik het persoonlijk bijzonder vinden dat ze die radio's niet goed gefixt krijgen
Als het spannend wordt sta ik ook naast de bank thuisPatrickC schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:21:
Wat ik nooit begrijp is dat iedereen met zitplaatsen op de tribune gaat staan… dan zie je juist veel minder.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
tijdens FP2?SnowDude schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:23:
[...]
Als het spannend wordt sta ik ook naast de bank thuis
Er naast of er op?SnowDude schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:23:
[...]
Als het spannend wordt sta ik ook naast de bank thuis
Gelukkig werken ze niet met bluetooth headsetjesParaDroid2 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:23:
[...]
Als ik zie hoe instabiel bluetooth kan zijn bij lichte beweging, snap ik op zich dat een verbinding met een 300km/u+ rijdende auto wat instabiel kan zijn
PS4 PSN: Dazzler2120
Ja, FP2 is spannend. Wordt vaak onderschat.
[ Voor 18% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-09-2022 16:26 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Lekker huilen dat je niet meer kunt gaan. Goede bijdrage!
Haha nee dat snap ik, maar ik bedoelde dus dat zo'n protocol best lastig kan zijn stel ik me voor. Maar het was meer een grapje dan heel serieus.Dazzler2120 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:24:
[...]
Gelukkig werken ze niet met bluetooth headsetjesMaar bedoel meer dat ik ergens wel gedacht dat ze hier een geschikt protocol voor hadden bedacht ondertussen
Niet alleen bij Verstappen volgens mij, de extra feeds (onboard, data, etc) van F1TV klapten er ook uit rond de tijd dat ze dat zeiden.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:25:
Onboard, GPS en telemetrie van Verstappen is uitgevallen, waarschijnlijk door de duinen.
Bij RBR zien ze ook niks meer.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
[ Voor 24% gewijzigd door Jackson6 op 02-09-2022 16:28 ]
En omdat je vol in de zon zit, een heel eind moet lopen als je moet pissen, je de pokke herrie moet ondergaan, er overal rijen zijn om wat te eten of te drinken te krijgen, je maar een fractie mee krijgt van wat er gebeurt tov als je thuis zit met 3 schermen en dan ook nog 'ns als een sardientje in de trein moet zitten om er te komen.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Zijn dat geen zaken die je bij elk festival of evenement ondergaat? Dan kan je net zo goed nergens meer heengaan.Bansheeben schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:29:
[...]
En omdat je vol in de zon zit, een heel eind moet lopen als je moet pissen, je de pokke herrie moet ondergaan, er overal rijen zijn om wat te eten of te drinken te krijgen, je maar een fractie mee krijgt van wat er gebeurt tov als je thuis zit met 3 schermen en dan ook nog 'ns als een sardientje in de trein moet zitten om er te komen.
En het enige wat je ervoor terug krijgt is een dosis oranje "sfeer" in je longen en het in het echt kunnen zien hoe hard die dingen nou daadwerkelijk de bocht om gaan.
Alleen het laatste punt zie ik als iets wat ik nog 's zou willen ervaren. Maar daar heb ik het geld dus echt niet voor over.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dit topic is gesloten.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq