Doe maar Norris. Lijkt er tot nu toe redelijk bij te zitten.Spotmatic schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:31:
Van mij mag HAM dit weekend winnen. Is ook goed voor het kampioenschap van Max.
Huh, heb ik iets gemist? Is de quali niet om 15:00 en de race ook niet om 15:00?Oekol schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:31:
Hoezo staan de tijden wederom fout in de F1 kalender van de FOM. Er is niet eens een wisseling geweest in zomer wintertijd toch?
Wat een gezeur, goed dat ik er nu achterom en niet morgen en overmorgen.
Dat gesneer hoeft niet.Crashhill schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:26:
[...]
Lekker huilen dat je niet meer kunt gaan. Goede bijdrage!
[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-09-2022 16:40 ]
Jawel?dehardstyler schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:32:
[...]
Huh, heb ik iets gemist? Is de quali niet om 15:00 en de race ook niet om 15:00?
04 SEP Race
15:00 - 17:00
03 SEP Qualifying
15:00 - 16:00
https://www.formula1.com/en/racing/2022/Netherlands.html
De meeste festivals/evenementen verschaffen een ervaring die je bij lange na niet thuis kunt ervaren. Dat geldt niet voor F1 (of motogp, waar ik wel een paar keer ben geweest). Maar goed, het is ook maar mijn mening verder. Laten we er niet al teveel woorden aan vuil maken voor het hele topic ontspoortApiekool schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:30:
[...]
Zijn dat geen zaken die je bij elk festival of evenement ondergaat? Dan kan je net zo goed nergens meer heengaan.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ja precies, dat dacht ik dus ook. Dus wat bedoelt @Oekol dan?Extigo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:34:
[...]
Jawel?
04 SEP Race
15:00 - 17:00
03 SEP Qualifying
15:00 - 16:00
https://www.formula1.com/en/racing/2022/Netherlands.html
Driver tracker and data channel liggen eruit. Dat is wreed vervelend.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
En alle onboards. Lolbroek ergens een kabel los getrokken.Chevy454 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:37:
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Bij een FP2 vind ik het toch minder van belang. Als het bij de race maar weer goed is. Hier is een FP toch voor bedoeld?Chevy454 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:37:
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
dehardstyler schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:32:
[...]
Huh, heb ik iets gemist? Is de quali niet om 15:00 en de race ook niet om 15:00?
Heb jaren terug via de officiële website de kalender gesynchroniseerd in m'n Google agenda.dehardstyler schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:35:
[...]
Ja precies, dat dacht ik dus ook. Dus wat bedoelt @Oekol dan?
Meestal rond de wisseling van zomer wintertijd loopt die dan mank op de 1 of andere manier. Nu dus blijkbaar dit weekend al ineens
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
De trainingen staan bij mij op 14:00 en 17:00. In de kalender. Nog nooit verkeerd gestaan. Misschien bedoelt hij dat.dehardstyler schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:35:
[...]
Ja precies, dat dacht ik dus ook. Dus wat bedoelt @Oekol dan?
Het zegt helemaal niks.Exocet schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:39:
Nog een groot gat naar Sainz
0.7s op wat voor een payload weten we niet. Morgen tijdens de Q weten we meer natuurlijk. Kan zomaar zijn dat zijn Softs gewoon teveel glijden tov de Mediums met deze payload. We gaan het morgen zien.Exocet schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:39:
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Misschien iets te maken met die grote stroomstoring in Flevoland. Daardoor hebben ook wel een redelijk aantal datacenters problemen.Inspired schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:37:
[...]
En alle onboards. Lolbroek ergens een kabel los getrokken.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Zelfs Stroll zit dichterbij dan Verstappen. Zegt dus echt helemaal niets.Exocet schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:39:
Als ik hem verwijder en wederom toevoeg komt hij er weer in te staan als een uur te laat dit weekend. Hebben jullie dit ook?Oekol schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:38:
[...]
[...]
Heb jaren terug via de officiële website de kalender gesynchroniseerd in m'n Google agenda.
Meestal rond de wisseling van zomer wintertijd loopt die dan mank op de 1 of andere manier. Nu dus blijkbaar dit weekend al ineens
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Oekol schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:31:
Hoezo staan de tijden wederom fout in de F1 kalender van de FOM. Er is niet eens een wisseling geweest in zomer wintertijd toch?
Wat een gezeur, goed dat ik er nu achterom en niet morgen en overmorgen.
offtopic:
En dit is dus waarom het soms misgaat met de topicstart. Ze vinden het leuk om die tijden vaak in de laatste week nog te veranderen. Als het goed is dan je dan een nieuwe kalender downloaden die wel klopt, maar een waarschuwing ga je niet krijgen.
En dit is dus waarom het soms misgaat met de topicstart. Ze vinden het leuk om die tijden vaak in de laatste week nog te veranderen. Als het goed is dan je dan een nieuwe kalender downloaden die wel klopt, maar een waarschuwing ga je niet krijgen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja net geprobeerd, zelfde issue. Deze week lijkt de tijd gewoon verkeerd te staan.Oekol schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:41:
[...]
Als ik hem verwijder en wederom toevoeg komt hij er weer in te staan als een uur te laat dit weekend. Hebben jullie dit ook?
PS4 PSN: Dazzler2120
Is toch niet te geloven. Hoezo wordt dat niet gepusht.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:41:
[...]
Heb handmatig verwijderd en toegevoegd en blijft te last staan in de agenda (lees uur te laat dit weekend)
Yes.Arjantje72 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:38:
[...]
De trainingen staan bij mij op 14:00 en 17:00. In de kalender. Nog nooit verkeerd gestaan. Misschien bedoelt hij dat.
Gelukkig hebben we hier de FP's voor, zodat je achter fouten komt en je ideale setup kan vinden (om de race op tijd in te schakelenOekol schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:43:
[...]
Is toch niet te geloven. Hoezo wordt dat niet gepusht.
Heb handmatig verwijderd en toegevoegd en blijft te last staan in de agenda (lees uur te laat dit weekend)
[...]
Yes.
Zandvoort heeft dan ook andere tijden dan de andere Europese raceweekenden, zo zijn FP3 en Q ook een uur eerder dan gebruikelijk (12.00 uur en 15.00 uur en niet 13.00 uur en 16.00 uur). Alleen de race is op dezelfde tijd als alle andere weekenden. Dat zal waarschijnlijk nog niet bekend zijn geweest bij het maken van de kalender waarvan jullie last hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door Migrator op 02-09-2022 16:47 ]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Ik heb me hier wel eens mee bezig gehouden voor mijn werk, maar een iCal kalender die je toevoegt aan je agenda is toch dynamisch terwijl een .ICS bestand inderdaad nooit meer verandert?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:41:
[...]
offtopic:
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Klopt een ics voeg je toe aan je agenda en iCal abonneer je je op.Spotmatic schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:46:
[...]
Ik heb me hier wel eens mee bezig gehouden voor mijn werk, maar een iCal kalender die je toevoegt aan je agenda is toch dynamisch terwijl een .ICS bestand inderdaad nooit meer verandert?
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Meer on topic: drie(!) teams die er tot nu toe beter bij lijken te zitten dan Red Bull, dat had denk ik niemand van tevoren durven voorspellen. Moet een goede simsessie worden in Milton Keynes vannacht!
Tenminste, ik ga er even vanuit dat al deze tijden op softs zijn, maar dat kunnen we natuurlijk nu niet zien vanwege die storing
Tenminste, ik ga er even vanuit dat al deze tijden op softs zijn, maar dat kunnen we natuurlijk nu niet zien vanwege die storing

[ Voor 25% gewijzigd door Migrator op 02-09-2022 16:50 ]
Het is toch niet zo moeilijk om s'ochtends even op f1.com te kijken, dan weet je het helemaal zeker.
Gaat niet helemaal lekker bij Red Bull volgens mij.
Lang binnen.
Lang binnen.
Abonneren op deze agenda gebruik ik al jaren. Altijd goed: https://www.f1calendar.com/nl
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Het is FP2, hold your (prancing) horses. Tijden zeggen heel weinig nog, aangezien je niet weet wat de setup is of wat de fuel loads zijn. Daarbij heeft Verstappen FP1 gemist, dus wat achterstand in te halen.Migrator schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:49:
Meer on topic: drie(!) teams die er tot nu toe beter bij lijken te zitten dan Red Bull, dat had denk ik niemand van tevoren durven voorspellen. Moet een goede simsessie worden in Milton Keynes vannacht!
Natuurlijk, maar het zegt ook niet niks. Ach, ik vind persoonlijk een andere winnaar dan Max ook wel leukDazzler2120 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:50:
[...]
Het is FP2, hold your (prancing) horses. Tijden zeggen heel weinig nog, aangezien je niet weet wat de setup is of wat de fuel loads zijn. Daarbij heeft Verstappen FP1 gemist, dus wat achterstand in te halen.

Dit! Gewoon gelijk de tijden in beeld als je de site opent. Geen gedoe zoals op f1.com. Je kunt ook subscriben op een calendar, dus dan staan jouw gekozen sessies altijd up to date in je agenda.robbinonline schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:50:
Abonneren op deze agenda gebruik ik al jaren. Altijd goed: https://www.f1calendar.com/nl
Sowieso weinig mensen op de baan. Weet ook niet of de teams alle data wel krijgen?TinusXIII schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:50:
Gaat niet helemaal lekker bij Red Bull volgens mij.
Lang binnen.
Ik tel 5 andere teams voor Verstappen, nog niet zo vreemd gezien wat ie heeft gereden.Migrator schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:49:
Wat mij betreft mag het wel zo gemixed zijn (en blijven tot aan de start).
Testing, one, two ...
Om de achterstand in te halen moet je natuurlijk wel rijdenDazzler2120 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:50:
[...]
Het is FP2, hold your (prancing) horses. Tijden zeggen heel weinig nog, aangezien je niet weet wat de setup is of wat de fuel loads zijn. Daarbij heeft Verstappen FP1 gemist, dus wat achterstand in te halen.
Ja zeker wel.Jackson6 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:55:
Datachannels en on-boards gaan het niet meer doen?
Morgen..
Vandaag niet meer volgens F1TV Pro Twitter. Tenminste, die geven aan dat het morgen weer werkt.Jackson6 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:55:
Datachannels en on-boards gaan het niet meer doen?
Het was vorige week al duidelijk dat RB zich favoriet rekende op SPA en Monza , en dat Zandvoort een lastige zou kunnen zijnMigrator schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:49:
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Meestal met long runs.Jackson6 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:13:
Max gebruikt z'n DRS al de hele tijd niet volgens mij.
Hele tijd met race simulatie bezig zo lijktJackson6 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:13:
Max gebruikt z'n DRS al de hele tijd niet volgens mij.
Dat doen ze bij RBR vrijwel altijd in VT2.d-vine schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:16:
[...]
Hele tijd met race simulatie bezig zo lijkt
Aap!
Team RB gaat vanavond niet op het strand liggen denk ik...
Brundle klinkt ook alsof hij de hele tijd denkt dat Max met Q-runs bezig is dus dan zullen het wel snelle tijden zijn. Volgens mij is iets van 1:15 voor een race pace sim zonder DRS behoorlijk primad-vine schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:16:
[...]
Hele tijd met race simulatie bezig zo lijkt
Het is ook jammer dat we niet meer die Ziggo gesprekken op vrijdagavond hebben. Daar kon je in een paar minuten zoveel uit halen.DataGhost schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:18:
[...]
Brundle klinkt ook alsof hij de hele tijd denkt dat Max met Q-runs bezig is dus dan zullen het wel snelle tijden zijn. Volgens mij is iets van 1:15 voor een race pace sim zonder DRS behoorlijk prima
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Je bedoelt dan de twinkeling in de ogen en schuin omhoog getrokken mondhoek van een ene Max V.?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:19:
[...]
Het is ook jammer dat we niet meer die Ziggo gesprekken op vrijdagavond hebben. Daar kon je in een paar minuten zoveel uit halen.
Fp2 fp2 jongens en meisjes (en voor Max fp1 eigenlijkDataGhost schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:18:
[...]
Brundle klinkt ook alsof hij de hele tijd denkt dat Max met Q-runs bezig is dus dan zullen het wel snelle tijden zijn. Volgens mij is iets van 1:15 voor een race pace sim zonder DRS behoorlijk prima
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Beter dan ..renzo4000 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:49:
[...]
Fp2 fp2 jongens en meisjes (en voor Max fp1 eigenlijk). Morgen aan het einde van fp3 heb je een betere indicatie dunkt me. En ach... laat die Ferrari's maar vooraan starten. Die hebben vast wel weer een big fuck up....question?
"Bono, my tires are dead!" - fastest lap.
ping 127.212.23.124
Hun redenering was dan wel dat FP3 waarschijnlijk nat wordt dus dat Q runs dan lastig worden.renzo4000 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:49:
[...]
Fp2 fp2 jongens en meisjes (en voor Max fp1 eigenlijk). Morgen aan het einde van fp3 heb je een betere indicatie dunkt me. En ach... laat die Ferrari's maar vooraan starten. Die hebben vast wel weer een big fuck up....question?
Ik kan echt nergens vinden dat er regen voorspeld wordt op zaterdag.DataGhost schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 18:25:
[...]
Hun redenering was dan wel dat FP3 waarschijnlijk nat wordt dus dat Q runs dan lastig worden.
Niet meer. Maar tot en met gisteren was er nog regen voorspeld op zaterdag.Viswinkel schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 18:27:
[...]
Ik kan echt nergens vinden dat er regen voorspeld wordt op zaterdag.
Ik wilde net zeggen, had het vandaag nog niet bekeken maar ik had zaterdag al een beetje afgeschreven voor m'n wielrenrondje, nu net geeft 'ie inderdaad aan dat het droog is morgen.Extigo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 18:29:
[...]
Niet meer. Maar tot en met gisteren was er nog regen voorspeld op zaterdag.
Misschien wat off-topic, maar hoe streng zijn ze echt bij de poort (om binnen te komen)? Wij zijn met een gezin van zes, dan is het iets praktischer om zelf water en broodjes mee te nemen.
Ik zag wel wat oranje fakkels die verboden zijn.
Wat is trouwens de beste ingang voor iemand met duinplaatsen? Ik zou graag naar het noorden kijken.
Wat is trouwens de beste ingang voor iemand met duinplaatsen? Ik zou graag naar het noorden kijken.
[ Voor 37% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-09-2022 18:58 ]
Die nono’s bij Viaplay hadden het nog over regen vandaag. Dan kun je dus wel van droog weer uit gaan.Viswinkel schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 18:27:
[...]
Ik kan echt nergens vinden dat er regen voorspeld wordt op zaterdag.
Die kalender is neem ik aan (hoop vooral) onderhevig aan verandering en updates. Op de site zelf staat 't wel goed zie ik. Jammer dat het niet geüpdatet wordt dan. Moet ik alsnog op gaan lettenMigrator schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:46:
Zandvoort heeft dan ook andere tijden dan de andere Europese raceweekenden, zo zijn FP3 en Q ook een uur eerder dan gebruikelijk (12.00 uur en 15.00 uur en niet 13.00 uur en 16.00 uur). Alleen de race is op dezelfde tijd als alle andere weekenden. Dat zal waarschijnlijk nog niet bekend zijn geweest bij het maken van de kalender waarvan jullie last hebben.
Genoeg werk aan de winkel dus
https://news.verstappen.com/nl/article/12609/Max laat na afloop van de sessie weten: “We hebben de eerste vrije training niet op de zachte band gereden. Op de harde band konden we niet echt zien hoe de balans was omdat we heel weinig grip hadden. Dus dan loop je een sessie achter.”
Max geeft aan dat de balans niet top was tijdens de tweede vrije training: “Tijdens een sessie van één uur kun je niet veel aan de auto veranderen. Dus we probeerden gewoon te dealen met wat we hadden. Dat was niet geweldig vandaag. We kunnen nog veel verbeteren.” Toch blijft Max optimistisch: “We hebben nog de hele avond en de derde vrije training om naar de auto te kijken. We gaan proberen om competitiever te zijn.”
Als je een klein tasje meeneemt (mag niet groter zijn dan een A4'tje o.i.d. zag ik op een bord staan) en onderin wat broodjes propt, zou dat denk ik moeten lukken. Eten is inderdaad schreeuwend duur (6,50 voor een tosti lol), drinkwater is gratis te krijgen op het terrein bij tappunten. Voor duinplaatsen kun je het beste Gate 1 pakken, en dan gelijk naar linksaf slaan na de ingang, dan kom je de duinen inslopert schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 18:55:
Misschien wat off-topic, maar hoe streng zijn ze echt bij de poort (om binnen te komen)? Wij zijn met een gezin van zes, dan is het iets praktischer om zelf water en broodjes mee te nemen.
Edit: Rood de gate, blauw het waterpunt en roze de route

[ Voor 7% gewijzigd door p0st op 02-09-2022 20:41 ]
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
De vrijdaganalyse in de samenvatting en vertaling:
https://www.auto-motor-un...-training-longrun-zeiten/
- Verstappen viel in de eerste vrije training uit net versnellingsbakproblemen en keek in de 2e vrije training tegen een achterstand van 6 tienden (0,697) op Ferrari aan.
- Doordat Verstappen in de 1e vrije training uitviel kwam alles op de schouders van Perez terecht. Aangezien Perez een andere rijstijl heeft dan Verstappen was zijn terugkoppeling maar 50% waard en Perez reed te lang door op de harde band.
- Volgens de Herr Dokter Marko heeft Red Bull zich vergist in de harde band. De RB18 ging goed op de harde band maar is totaal onbruikbaar. Op de zachtere soorten had de wagen geen balans, gleed alle kanten op wat weer hogere bandenslijtage tot gevolg had.
- Red Bull heeft nog niet de juiste balans gevonden en zal deze avond moeten doowerken met de data die ze hebben want tijdens de 2e vrije training viel het computersysteem van de FIA uit waardoor er geen tijdwaarneming, GPS informatie en bandeninformatie beschkbaar was. In de longruns zitten Red Bull, Ferrari en Mercedes dicht bij elkaar.
- Ferrari kan in Zandvoort lager en zachter afgeveerd rond rijden dan in Spa. Mercedes heeft minder last van de hobbels dan verwacht en kijkt erg uit naar een driekamp.
- Verplaatsing van de DRS zone moet 2,5 tienden opleveren maar op de rondetijden is het verschil nauwlijk waarneembaar. De snelste ronde van 1.12,345 van Alonso ligt nog 3,5 seconden achtet op de pole tijd van Verstappen vorig jaar. Volgens Alonso komt er ondanks het zand steeds meer grip op de baan.

Daarnaast, zou wel een keer leuk zijn als er 3 teams voor Verstappen eindigen. Wordt het seizoen misschien weer een beetje leukerDazzler2120 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:50:
[...]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Klinkt inderdaad alsof Red Bull hier niet gaat winnen. Tot zover de dominantie 😁Chocoball schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 20:49:
De vrijdaganalyse in de samenvatting en vertaling:[Afbeelding]
- Verstappen viel in de eerste vrije training uit net versnellingsbakproblemen en keek in de 2e vrije training tegen een achterstand van 6 tienden (0,697) op Ferrari aan.
- Doordat Verstappen in de 1e vrije training uitviel kwam alles op de schouders van Perez terecht. Aangezien Perez een andere rijstijl heeft dan Verstappen was zijn terugkoppeling maar 50% waard en Perez reed te lang door op de harde band.
- Volgens de Herr Dokter Marko heeft Red Bull zich vergist in de harde band. De RB18 ging goed op de harde band maar is totaal onbruikbaar. Op de zachtere soorten had de wagen geen balans, gleed alle kanten op wat weer hogere bandenslijtage tot gevolg had.
- Red Bull heeft nog niet de juiste balans gevonden en zal deze avond moeten doowerken met de data die ze hebben want tijdens de 2e vrije training viel het computersysteem van de FIA uit waardoor er geen tijdwaarneming, GPS informatie en bandeninformatie beschkbaar was. In de longruns zitten Red Bull, Ferrari en Mercedes dicht bij elkaar.
- Ferrari kan in Zandvoort lager en zachter afgeveerd rond rijden dan in Spa. Mercedes heeft minder last van de hobbels dan verwacht en kijkt erg uit naar een driekamp.
- Verplaatsing van de DRS zone moet 2,5 tienden opleveren maar op de rondetijden is het verschil nauwlijk waarneembaar. De snelste ronde van 1.12,345 van Alonso ligt nog 3,5 seconden achtet op de pole tijd van Verstappen vorig jaar. Volgens Alonso komt er ondanks het zand steeds meer grip op de baan.
Zandvoort is wel een prachtig circuit voor een single lap zeg. Jammer dat het smaller is dan een gemiddeld fietspad, dus racen onmogelijk is. Maar net als Spa is het wel mooi om te zien.
Ik doe ook eens een openlijke gok (lurk over het algemeen alleen in dit topic):
1. Russel
2. Sainz
3. Verstappen
4. Leclerc
5. Hamilton (door pech anders was hij ook op het podium geland)
Denk dat Merc het goed doet omdat ze meestal lang door kunnen op hun banden.
1. Russel
2. Sainz
3. Verstappen
4. Leclerc
Pun intended?Sharkware schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:26:
1. Russel
2. Sainz
3. Verstappen
4. Leclerc
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Heeft Hamilton nou een gridstraf te pakken, of was dat toch niet nodig
Nee, no further action.Blik1984 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 22:01:
Heeft Hamilton nou een gridstraf te pakken, of was dat toch niet nodig
Tja. Op dit moment kan bijna alles nog. Denk dat we na FP3 een iets beter beeld krijgen.Sharkware schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:26:
1. Russel
2. Sainz
3. Verstappen
4. Leclerc
Zou van Buuren nu al van pas komen? Na de missende data lijkt mij de sim coureur vrij cruciaal.Inspired schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 22:06:
[...]
Tja. Op dit moment kan bijna alles nog. Denk dat we na FP3 een iets beter beeld krijgen.
Ahhh.Blik1984 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 22:15:
[...]
Ik bedoelde eigenlijk vanuit zijn crash in Spa
foutje
[ Voor 96% gewijzigd door murphydrz op 02-09-2022 23:06 ]
Red Bull is al lekker met 2023 bezig. Dit seizoen zit al in de tasExocet schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:01:
[...]
Klinkt inderdaad alsof Red Bull hier niet gaat winnen. Tot zover de dominantie 😁

Ik zie het toch anders. Het is goed om zoveel mogelijk problemen tegen te komen tijdens al die trainingen. Nu kun je er nog op anticiperen, en een verbeterplan maken. Als je dit allemaal -out of the blue- op zondag overkomt dan ben je weggespeeld. Dus ik denk dat Max nog wel het podium gaat halen, zeker omdat hij zich al bewezen heeft om vanuit een slechtere uitgangspositie, zichzelf omhoog te werken.Exocet schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:01:
[...]
Klinkt inderdaad alsof Red Bull hier niet gaat winnen. Tot zover de dominantie 😁
Zeg dat nou nietscrappy.doo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 23:37:
[...]
Red Bull is al lekker met 2023 bezig. Dit seizoen zit al in de tas![]()
![]()
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Zandvoort en Spa zijn geen Tilke banen. Compleet andere karakteristieken. Voor Corona waren de Tillke-banen minimaal driekwart van het seizoen. Dus, als de auto goed deed op 1 Tilke-baan, dan was het zeer aannemelijk dat die auto driekwart van het seizoen het goed zou doen. Door Corona moest er ad-hoc wat wijzigingen in de kalender plaatsvinden, waardoor old-school, of non-Tilke banen, in Europa weer een kans kregen. Die hebben allemaal een eigen karakter waardoor tekortkomingen en goede zaken van een bepaald concept meer of minder naar voren komen.Exocet schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:01:
[...]
We zijn dat als kijkers niet meer gewend met de stortvloed van Tilke banen de laatste 20 jaar. Het is gewoon jammer dat die Tilke banen allemaal strikt dezelfde ontwerpfilosofie hebben, er zit in feite nul variatie in die banen.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Gisteren mocht brood en flesjes water mee. Geen alcohol, maar dat zal vast niet met jullie mee gaan ;-)slopert schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 18:55:
Vlekkeloze en snelle uitvoering van je pitstop kan dan de doorslag gaan geven?Erazzzer schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:17:
Zandvoort is wel een prachtig circuit voor een single lap zeg. Jammer dat het smaller is dan een gemiddeld fietspad, dus racen onmogelijk is. Maar net als Spa is het wel mooi om te zien.
Volgens mij overschat je de breedte van een gemiddeld fietspadErazzzer schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:17:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zou het niet erg vinden wanneer Ferrari wint zondag. Zelfs Lewis lijkt me wel mooi, kunnen we laten zien dat we ook kunnen juichen voor 7-voudig WDC houder.
Russel heb dan weer wat minder mee.
En vergeet the best crowd ever niet (standaard riedeltje van Sir Lewis).werphengel schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 09:59:
Zou het niet erg vinden wanneer Ferrari wint zondag. Zelfs Lewis lijkt me wel mooi, kunnen we laten zien dat we ook kunnen juichen voor 7-voudig WDC houder.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Die pijl is trouwens General Admission 1. Ik zat gisteren op General Admission 2 en dan is er ook nog GA4. Die liggen aan beide kanten van het ingaan van de Luyendijk bocht en om er tep0st schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 20:34:
[...]
Als je een klein tasje meeneemt (mag niet groter zijn dan een A4'tje o.i.d. zag ik op een bord staan) en onderin wat broodjes propt, zou dat denk ik moeten lukken. Eten is inderdaad schreeuwend duur (6,50 voor een tosti lol), drinkwater is gratis te krijgen op het terrein bij tappunten. Voor duinplaatsen kun je het beste Gate 1 pakken, en dan gelijk naar linksaf slaan na de ingang, dan kom je de duinen in
Edit: Rood de gate, blauw het waterpunt en roze de routeveel plezier morgen!
![]()
[Afbeelding]
komen moet je omlopen richting het zuiden. Daar is het trouwens erg druk omdat er ook twee ingangen zitten, de ingang voor verkeer (hoi Porsche supercup !) en de fanzone.
Gisteravond na P2 was het hutje mutje naar de uitgang schuifelen omdat twee stromen mensen tegen elkaar inliepen. Ik moest er bij gate 1 uit.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
groot gat naar hards!
Eerste race van dit weekend start bijna (f3)
[ Voor 18% gewijzigd door basvn op 03-09-2022 10:25 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Die harde banden zie ik ook vermeden worden.basvn schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 10:25:
[Afbeelding]
groot gat naar hards!
Lijkt me beter dat Lewis niet wint. Genoeg tokkies die gaan boe-en.werphengel schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 09:59:
Daarom kunnen we juist laten zien dat het allemaal wel meevaltInspired schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 10:32:
[...]
Lijkt me beter dat Lewis niet wint. Genoeg tokkies die gaan boe-en.
Een mager applausje of een sarcastisch applaus lijkt mij toepasselijker 
Zonder gekheid, hopelijk gedragen de F1 (fans) zich gewoon normaal volwassen...
Zonder gekheid, hopelijk gedragen de F1 (fans) zich gewoon normaal volwassen...
Red Bull haalt vandaag de zandzakken eruit en staat vanaf FP3 gewoon weer bovenaan, let maar op.Exocet schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:01:
[...]
De nieuwszenders weten altijd wel de mensen te vinden trouwens om te interviewen, wat een volk hangt daar rond, wel hilarisch om te zien.

Ik denk dat als Max in de Top 3 kwalificeert , hij heel blij mag zijn . Denk dat Ferrari en Mercedes beter uit de voeten kunnen op dit circuit.FabianGTI schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 10:55:
[...]
Red Bull haalt vandaag de zandzakken eruit en staat vanaf FP3 gewoon weer bovenaan, let maar op.![]()
De nieuwszenders weten altijd wel de mensen te vinden trouwens om te interviewen, wat een volk hangt daar rond, wel hilarisch om te zien.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Wow wat een gat zeg!basvn schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 10:25:
[Afbeelding]
groot gat naar hards!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Max op de scooter.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ho, ho! Ferrari doet ook nog mee, hè!DaniëlWW2 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 10:28:
[...]
Die harde banden zie ik ook vermeden worden.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Zelfs Stroll die populairder is dan Russell
Je zag hem ook zichtbaar genieten.. Is en blijft niet mijn favoriet.Chocoball schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 11:50:
[...]
Zelfs Stroll die populairder is dan Russell
Toto TD040 aan het vormgeven met Ben
Mijn boefje is liev!
Zow, heel erg rap rondje van Max!
---RAWE CEEK!!!---
Die ronde van Verstappen, de "audio up" lap, was zo snel dat de camera's hem niet eens wisten te volgen. Vooral het eerste deel was wel heel slecht vastgelegd.
Vervolgens de finish en her eerste dat je op F1TV hoort aan commentaar de "bwoah" van Buxton maakte het wel af v.w.b. "dat was snel".
Vervolgens de finish en her eerste dat je op F1TV hoort aan commentaar de "bwoah" van Buxton maakte het wel af v.w.b. "dat was snel".
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |