Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Eindelijk weer racen. Hopelijk lichte regen tijdens de race want dat geeft toch net dat beetje extra spanning.
Yep, beetje regen zie ik ook graag. Uiteraard niet zoals vorig jaar 

Tomorrow is not today!
Benieuwd wat de aanpassingen aan het circuit doen qua inhaalmogelijkheden en spanning
Boinkie schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:31:
De bocht zelf is niet krapper gemaakt toch?
🚨⚠️ Up-coming changes to Eau Rouge/Raidillon track layout confirmed on track day.
— The Racing Blog (@theracingblog_) 12 november 2021
Friend of TRB Stijn Paspont shared shots of the briefing provided by race control and the yellow lines defining the new race surface.#WEC #F1 #Spa pic.twitter.com/C6TKrFpX7B
Denk het wel?
Ik ben benieuwd naar de zogenaamde aanpassingen die teams door moeten voeren vanaf deze race. Gaat dit zichtbaar impact hebben op bepaalde teams?Loveless85 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:20:
Benieuwd wat de aanpassingen aan het circuit doen qua inhaalmogelijkheden en spanning
Mijn boefje is liev!
Boinkie schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:31:
Niet direct aanpassingen aan de bocht, maar wel een hobbel verwijderd.“We hebben er een langere run-off gemaakt en de hoek van de bandenstapel aangepast. Als het goed is stuiteren auto’s na een crash bovenop niet meer de racelijn op.” Het tweede euvel van Eau Rouge dat Zaffelli heeft aangepakt, is de hobbel in de compressie beneden. Die bracht auto’s vaak uit balans. “Die maakte de bocht zeer moeilijk. Hij is nu verdwenen, waardoor het oppervlak gladder is geworden en de bocht als geheel een betere flow heeft gekregen. Men vroeg zich zelfs af waar de compressie gebleven is, maar wees niet bang: Eau Rouge is verder hetzelfde gebleven. Als je van bovenaf kijkt, is er niets veranderd. Sinds de werkzaamheden hebben er onder meer GT’s een 6-uurs race gereden, dat zijn niet de meest geavanceerde auto’s maar de reacties waren verbaasd. Ze waren twee seconden sneller dan voorgaande jaren.”
*Insert belgenmop en wegen/asfalt. *EagleTitan schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:48:
[...]
[...]
Niet direct aanpassingen aan de bocht, maar wel een hobbel verwijderd.

Maar heb zo het idee dat de aanpassingen van de wagens niet veel zal uitmaken. Ferrari zal Ferrari blijven.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Niet krapper nee. Juist meer ruimte er omheen, oa. om te voorkomen dat je terug de baan op schuift na een botsing met de muur.Boinkie schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:31:
El reasfaltado ha empezado ya en @circuitspa. Mira la comparación. Escapatorias más anchas. El trazado parece que no ha cambiado nada.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 6 maart 2022
The resurfacing has started already in Spa-Francorchamps. See the comparision. Wider runoff areas . Track layout looks unchanched. #F12022 pic.twitter.com/WVJOAttuOC
(En de camera man moet een nieuwe locatie zoeken voor de mooie shots die hij maakte, links onderin.)
Nee, dit was een test voor een aantal (amateur) races om te zien wat het effect is/was. De layout is gelijk gebleven, de uitloopstrook is flink vergroot.
Illegal_Alien schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:50:
[...]
*Insert belgenmop en wegen/asfalt. *
offtopic:
Ik reed afgelopen weekend door de Ardennen op terugweg van de vakantie. En het is beschamend dat het Belgische asfalt al tientallen jaren een gatenfestijn is. Ook nu nog. Dus het is zelfs geen grap meer maar zielig...
Ik reed afgelopen weekend door de Ardennen op terugweg van de vakantie. En het is beschamend dat het Belgische asfalt al tientallen jaren een gatenfestijn is. Ook nu nog. Dus het is zelfs geen grap meer maar zielig...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ik ben erbij dit weekend en op de camping, dus ik hoop op een droog weekend 

Tractor bij je, voor als je met een auto bent op hem los te trekken?ajaxalex schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:15:
Ik ben erbij dit weekend en op de camping, dus ik hoop op een droog weekend

Zier eruit als natte kwalificatie?
Hopen op regen, alleen niet zoveel als vorig jaar 

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta
Ben benieuwd hoe de nieuwe reglementen (TD) invloed gaan hebben op de teams. Krijgen we een kleine shake-up? Of blijft alles zoals het was? We gaan het zien!
...iets met vocht en strenge vorst in de winter. Er bestaat geen asfalt wat daar tegen bestand is, dus daar ligt de oorzaak.Spotmatic schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:03:
[...]
offtopic:
De laatste keer dat een F1 uitzending van Spa zo lang duurde als vorig jaar was in 1998.Damian schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:20:
Hopen op regen, alleen niet zoveel als vorig jaar

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Ik verwacht geen grote verschuivingen bij de topteams (Ferrari en RBR zouden beide getroffen worden, maar Mercedes staat daar ver achter), misschien in het middenveld dat er een stuivertje gewisseld wordt omdat daar de gaten kleiner zijn, maar daar hoor je eigenlijk nauwelijks iets dat er creatief met de regels werd omgesprongen (al is de enige die dat riep Wolff van Mercedes en die kijkt natuurlijk niet naar wat er achter hem gebeurd).Extigo schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:28:
Ben benieuwd hoe de nieuwe reglementen (TD) invloed gaan hebben op de teams. Krijgen we een kleine shake-up? Of blijft alles zoals het was? We gaan het zien!
Ik heb afgelopen week in de Ardennen op de camping gezeten (ongeveer naast het circuit), maar vond juist dat er veel nieuw asfalt lag in de omgeving. Ik dacht juist bij mezelf dat België de afgelopen jaren goed bezig is geweest qua wegonderhoud.Spotmatic schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:03:
[...]
offtopic:
Vorig weekend overigens al 2 Ferrari trucks en 1 Pirelli truck gezien richting het circuit. Kan me trouwens goed voorstellen dat het daar muurvast komt te staan rondom de races. De afvoerwegen daar hebben niet bepaald een grote capaciteit, en de hellingshoek werkt ook niet mee..
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Ik heb geloof ik iets gemist. Ik weet dat het niet zeker was dat Spa nog op de kalender zou staan in 2023, maar dit was nog niet definitief, of inmiddels wel?
Ik hoop namelijk dat als het weekend mooi verloopt, het een goede race is, het tij nog te keren valt. Echt heel sneu als de F1 het (naar mijn mening) mooiste circuit verliest.
Hopelijk wint Max hem dit keer eens (vorig jaar telt niet echt he?

Het contract loopt na dit jaar af. En er is nog geen nieuw contract.ZeromaNoiS schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:58:
[...]
Ik heb geloof ik iets gemist. Ik weet dat het niet zeker was dat Spa nog op de kalender zou staan in 2023, maar dit was nog niet definitief, of inmiddels wel?
Ik hoop namelijk dat als het weekend mooi verloopt, het een goede race is, het tij nog te keren valt. Echt heel sneu als de F1 het (naar mijn mening) mooiste circuit verliest.
Hopelijk wint Max hem dit keer eens (vorig jaar telt niet echt he?)
Volgens mij waren de geruchten / roddels een beetje dat Spa de "eerste reserve" is. FOM hoopt bv naar Zuid-Afrika te kunnen gaan. Zou dat niet doorgaan / rond komen, of nog steeds geen China (vanwege covid restricties), is Spa een (/de eerste) optie.ZeromaNoiS schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:58:
[...]
Hopelijk wint Max hem dit keer eens (vorig jaar telt niet echt he?)
1% kans, wat denk je zelf. Blijft het hele weekend droog, mark my wordsIllegal_Alien schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:17:
[Afbeelding]
Zier eruit als natte kwalificatie?
Gaat die 1% niet over vandaag rond dat tijdstip? Ik moest er ook een paar keer naar kijken, maar gaan temperatuurgrafiek en neerslagkans over de komende 24 uur en niet over dit weekend.Siebeh schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:49:
[...]
1% kans, wat denk je zelf. Blijft het hele weekend droog, mark my words
Oh nu je het zegt. Zou dat best eens kunnen idd. Maar ik blijf bij mijn voorspellig. Compleet droog weekend(als de F1 de sessies moet rijdenTransportman schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:53:
[...]
Gaat die 1% niet over vandaag rond dat tijdstip? Ik moest er ook een paar keer naar kijken, maar gaan temperatuurgrafiek en neerslagkans over de komende 24 uur en niet over dit weekend.

Het is Spa. Niemand weet wat er gebeurd met het weer daar.
Maar we gaan weer naar het mooiste circuit.
Ergens maak ik me ook geen zorgen dat dit de laatste keer is. Want ik zie Shanghai niet meer terugkomen waardoor Spa zou blijven.
Maar we gaan weer naar het mooiste circuit.

Ergens maak ik me ook geen zorgen dat dit de laatste keer is. Want ik zie Shanghai niet meer terugkomen waardoor Spa zou blijven.

True, true and maybe:)DaniëlWW2 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:04:
Maar we gaan weer naar het mooiste circuit.![]()
Mee eens. En ook als Zuid-Afrika bijvoorbeeld niet gaat lukken, het is tenslotte op dit moment nog steeds een Cat 2 circuit en geen Cat 1(https://www.fia.com/sites.../circuits_fia20200302.pdf), dan zal Spa gewoon op de kalender staan.DaniëlWW2 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:04:
Maar we gaan weer naar het mooiste circuit.![]()
Om @RobertMe aan te vullen. Sprake zou zijn dat Kyalami (Zuid-Afrika) nog niet gereed is voor 2023 en pas in 2024 op de kalender komt. China blijft inderdaad vanwege het zero Covid beleid een vraagteken en volgens Domenicali (FOM) komt 1 grand prix niet meer terug en dat is de grand prix van Rusland (noch Sotsji noch nabij St. Petersburg).
Een van m'n favoriete tracks, gaat ongetwijfeld weer genieten worden.
Zolang het maar waait mag het regenen maargoed waarschijnlijk is de (minimale) regen al verdampt wanneer het de grond raakt dus dat "probleem" kost zichzelf op deze keer.
Verwacht gewoon een droge Spa en gelukkig ook wat veiliger door verbeterde runoffs.
Zolang het maar waait mag het regenen maargoed waarschijnlijk is de (minimale) regen al verdampt wanneer het de grond raakt dus dat "probleem" kost zichzelf op deze keer.
Verwacht gewoon een droge Spa en gelukkig ook wat veiliger door verbeterde runoffs.
Laatste weekend van mijn vakantie dus ik kan er lekker voor gaan zitten alle 3 de dagen. Ben erg benieuwd of de 'verduidelijking' van de regels invloed gaat hebben. Verwacht zeker dat Merc er dichter bij zal zitten. Dat zou op zich mooi zijn. 6 Auto's die zich kunnen matchen.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Dat meende ik, maar een andere user vertelde al dat dit niet het geval was. Verder staat er een #F1 dus dat is de relatieYakuzA schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:41:
[...]
Ik mis de relatie tussen een twitter post over gele lijnen voor een WEC wedstrijd uit 2021 en de GP van dit weekend?
Of zijn dat de lijnen waar de track surface kwam na renovatie?

Ik ga de trainingen en qualy missen, maar jullie houden me wel op de hoogte toch?
Zondag wel van de partij!

Heerlijk weer die raceweken
twitch.tv/animesenshi, twitter.com/asenshihs, instagram.com/ asenshihs & Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS
Nah had je er maar gewoon bij moeten zijn, dat je niet kan plannen is niet ons probleem.albino71 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:45:
Ik ga de trainingen en qualy missen, maar jullie houden me wel op de hoogte toch?
![]()

Zo, ze mogen weer los dit weekend.
Scenario 1 - Ferrari heeft alle neuzen in de juiste richting gezet afgelopen weken en pakken hier een mooie 1-2.
Scenario 2 - Ferrari heeft alle neuzen in de juiste richting gezet afgelopen weken en verprutsen alsnog hun race.
Scenario 3 - Regen, iedereen naar plan F.
Zin in in ieder geval
Scenario 1 - Ferrari heeft alle neuzen in de juiste richting gezet afgelopen weken en pakken hier een mooie 1-2.
Scenario 2 - Ferrari heeft alle neuzen in de juiste richting gezet afgelopen weken en verprutsen alsnog hun race.
Zin in in ieder geval

FTFYHippocampus schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:02:
Scenario 3 - Regen, iedereen Ferrari naar plan F van Fail.
Zin in in ieder geval

Maar er was ‘niks mis’ bij Ferrari.Hippocampus schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:02:
Zin in in ieder geval
Het meest waarschijnlijke is gewoon een voortzetting van de 1e seizoenshelft.
Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ja dat denk ik ook. Ze hebben de snelste wagen en kunnen potentieel minimaal nog 3 of 4 races winnen.YakuzA schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:43:
[...]
Maar er was ‘niks mis’ bij Ferrari.
Het meest waarschijnlijke is gewoon een voortzetting van de 1e seizoenshelft.
Maar dat gaan ze weer verkloten. Die 3 weken verlof gaat dat niet repareren / veranderen.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Volgens RUS niet meer nu de nieuwe “veiligheidsregels” in zijn gegaan.AvK schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:51:
[...]
Ja dat denk ik ook. Ze hebben de snelste wagen en kunnen potentieel minimaal nog 3 of 4 races winnen.
Maar dat gaan ze weer verkloten. Die 3 weken verlof gaat dat niet repareren / veranderen.
Mijn boefje is liev!
Ik zie Red Bull wel als favoriet voor Spa en voor Monza. Dus in het aankomende drieluik zie ik ze enkele Zandvoort winnen. alle andere circuits heeft ferrari denk ik de betere papieren.AvK schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:51:
[...]
Ja dat denk ik ook. Ze hebben de snelste wagen en kunnen potentieel minimaal nog 3 of 4 races winnen.
Wie?JB schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:06:
[...]
Volgens RUS niet meer nu de nieuwe “veiligheidsregels” in zijn gegaan.

Ze hebben het hele seizoen al de betere papieren..... maar ze verbranden ze tijdens de race. Ik denk dat dat niet gaat veranderen. Het gaat al decennia zo bij Ferrari.Blik1984 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:12:
[...]
Ik zie Red Bull wel als favoriet voor Spa en voor Monza. Dus in het aankomende drieluik zie ik ze enkele Zandvoort winnen. alle andere circuits heeft ferrari denk ik de betere papieren.
Edit: Als jij en ik kunnen beredeneren dat de witte banden het niet doen in Hongarije..... terwijl we op de bank zitten met een pilsje en een stukje kaas of worst. Wat zitten die gasten dan te doen? Pizza's snijden?
[Voor 18% gewijzigd door AvK op 24-08-2022 22:36]
Ik bedoelde dus vooral te zeggen dat ze in het komende drieluik sowieso al niet de favoriet zijn om de meeste punten binnen te halen, nog zonder de ferrari fuckup-factor mee te nemenAvK schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:33:
[...]
Ze hebben het hele seizoen al de betere papieren..... maar ze verbranden ze tijdens de race. Ik denk dat dat niet gaat veranderen. Het gaat al decennia zo bij Ferrari.
Edit: Als jij en ik kunnen beredeneren dat de witte banden het niet doen in Hongarije..... terwijl we op de bank zitten met een pilsje en een stukje kaas of worst. Wat zitten die gasten dan te doen? Pizza's snijden?
https://nl.motorsport.com...rdelig-mercedes/10351559/“Het is duidelijk dat Ferrari en Red Bull op dit vlak de grenzen hebben opgezocht, waar wij de geest van de regels hebben gerespecteerd. Er is geen garantie dat we hierdoor dichterbij komen. We weten wel dat wij er langzamer van zouden worden als we het op onze wagen moeten toepassen. Er is geen garantie. Elke auto is anders, maar het is duidelijk dat het hen in elk geval niet gaat helpen.”
Mijn boefje is liev!
Ik was in mei nog op Spa ivm Spa Classics. Ik kon niet ontdekken dat er daadwerkelijk een verandering aan de flow /apex van Eau Rouge, noch nieuwe stukken gras/kerbs die dat zouden verraden. Wel viel mij op dat de linkerknik na Bruxelles een variant had gekregen met een vroegere bocht naar links waardoor er een grotere uitloop naast de baan is. Deed mij vermoeden dat Spa al aan het voorsorteren was op MotoGP als vervanger voor F1.meenkdrie schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:43:
[...]
Dat meende ik, maar een andere user vertelde al dat dit niet het geval was. Verder staat er een #F1 dus dat is de relatie
FIM EWC (Endurance World Championship, motoren) heeft daar begin juni een 24u race gehouden.Thinlanet schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:57:
[...]
Ik was in mei nog op Spa ivm Spa Classics. Ik kon niet ontdekken dat er daadwerkelijk een verandering aan de flow /apex van Eau Rouge, noch nieuwe stukken gras/kerbs die dat zouden verraden. Wel viel mij op dat de linkerknik na Bruxelles een variant had gekregen met een vroegere bocht naar links waardoor er een grotere uitloop naast de baan is. Deed mij vermoeden dat Spa al aan het voorsorteren was op MotoGP als vervanger voor F1.
Neemt niet weg dat de MotoGP daar wellicht in de toekomst ook gaat racen.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ik begrijp dat hij het moet zeggen van het team, maar wat een zure jongen is dit geworden in een paar maanden. Al het plezier lijkt uit je geslagen te worden zodra je bij dat team binnenkomt.
Ik snap ook niet zo goed waarom Russel dit soort uitspraken niet lekker aan Toto of zijn team overlaat. Het siert hem niet, en het is niet de eerste keer dit seizoen.
Het is ook niet dat hij om de titel strijd om op deze manier extra druk uit te oefenen.
Het is ook niet dat hij om de titel strijd om op deze manier extra druk uit te oefenen.
Sowieso denk ik dat mercedes de grootste problemen krijgt. Zij rijden het laagste van allemaal omdat hun concept anders niet werkt. Dus iets stuiteren en ze zijn klaar voor het weekend. En stuiteren dat doen ze nog steeds.
Stel dat red bull en ferrari de flex misbruikten dan zouden ze de auto iets moeten verlagen maar nog steeds niet zover als mercedes.
Dat zero sidepod kost mercedes gewoon downforce er is minder downforce / luchtstroom over de auto. Het scheelt drag maar je diffuser werkt ook minder goed.
Stel dat red bull en ferrari de flex misbruikten dan zouden ze de auto iets moeten verlagen maar nog steeds niet zover als mercedes.
Dat zero sidepod kost mercedes gewoon downforce er is minder downforce / luchtstroom over de auto. Het scheelt drag maar je diffuser werkt ook minder goed.
O Mercedes krijgt een dubbel DNF in Spa; ze gaan de voorkant een ander kleurtje geven; en waar kennen we dat toch van?. 

The Mercedes-AMG W13 E Performance meets our 300 SEL 6.8 AMG, the "Red Pig". Two gamechangers of the present and the past, united in a special livery to celebrate 55 Years of AMG together. ❤️🙌#WeLivePerformance #WorldsFastestFamily #MercedesAMGF1 pic.twitter.com/gwWDkv8sPw
— Mercedes-AMG (@MercedesAMG) 24 augustus 2022
[Voor 15% gewijzigd door Illegal_Alien op 25-08-2022 08:19]
Ferrari neemt de 'we willen geen 'blame'-cultuur hebben' wel erg too the extreme. Het klopt gewoon structureel niet. De mensen leren, blijkbaar, niet. En Binotto komt gewoon niet over als iemand die het Ferrari-legioen in gareel kán krijgen. Ze moeten hun hele mentaliteit veranderen en niet iets blind proberen te kopieren (no blame cultuur) zonder te willen begrijpen wat er keer op keer misgaat.
We gaan het zien. Maar één race is niet genoeg om te oordelen of in de vakantie de hoofdjes allemaal goed in geschroeft zijn. Een 1-2 voor Ferari en de volgende race wer back to the usual schiet natuurlijk niks op.
We gaan het zien. Maar één race is niet genoeg om te oordelen of in de vakantie de hoofdjes allemaal goed in geschroeft zijn. Een 1-2 voor Ferari en de volgende race wer back to the usual schiet natuurlijk niks op.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Zal wel het verkeerde topic zijn maar effe snel een vraag tussendoor. Ik ga morgen voor het eerst naar SPA met een maatje van me. Nog tips met parkeren of waar we met brons het beste kunnen zitten?
Inderdaad het verkeerde topic. Hier moet je wezen: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?. Veel plezier morgen!Kenny_026 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:21:
Zal wel het verkeerde topic zijn maar effe snel een vraag tussendoor. Ik ga morgen voor het eerst naar SPA met een maatje van me. Nog tips met parkeren of waar we met brons het beste kunnen zitten?
Thanks en thanks 😊noo schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:24:
[...]
Inderdaad het verkeerde topic. Hier moet je wezen: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?. Veel plezier morgen!
Als het geregend heeft is het een drama om daar weg te komen uit die blubber. Dus neem wat cash geld mee om de boer mee te kunnen betalen die je eruit komt trekkenKenny_026 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:21:

Zijn er al bepaalde strategie plannen van Ferrari uitgelekt over hoe ze het willen aanvliegen dit weekend?
Ja, ze gaan voor plan B , anders A en eventueel DSilent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:12:
Zijn er al bepaalde strategie plannen van Ferrari uitgelekt over hoe ze het willen aanvliegen dit weekend?
Misschien krijgt Mercedes inderdaad d'r eigen deksel op de neus. Daar lijkt mij Spa met z'n compressie in Eau Rouge en Double Gauche meteen een circuit waar je de effecten (uitvergroot) ziet. Die compressie is er ook nog wel op Zandvoort bij een aantal bochten, maar het zou zo kunnen zijn dat Monza weer een ander beeld geeft.mrveenie schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 07:34:
Sowieso denk ik dat mercedes de grootste problemen krijgt. Zij rijden het laagste van allemaal omdat hun concept anders niet werkt. Dus iets stuiteren en ze zijn klaar voor het weekend. En stuiteren dat doen ze nog steeds.
Aah, klinkt nu al goed!Exocet schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:16:
[...]
Ja, ze gaan voor plan B , anders A en eventueel D
uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat ze een magic 8 ball in dienst hebben genomen voor de strategie vragenSilent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:12:
YouTube: Stragedy 101 | Formula 1 Animated ComedySilent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:12:
Schaamteloos gekopieerd van @DaniëlWW2.

Een paar weken geleden zag ik deze uitgelekt:Silent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:12:

https://ianleckey.github.io/ferrari-strategy-generator/
[Voor 7% gewijzigd door DataGhost op 25-08-2022 10:46]
De laatste tijd gebruiken ze plan F.A.I.LExocet schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:16:
[...]
Ja, ze gaan voor plan B , anders A en eventueel D
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Stukje onboard van Max richting het vernieuwde Eau Rouge deel.
Grind aan de buitenkant van La Source? Of lijkt dat maar zo? Want dat kan nog wel interessant worden dan bij de start.Chocoball schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:18:
Stukje onboard van Max richting het vernieuwde Eau Rouge deel.
[YouTube: Onboard Max Verstappen test drive new Spa layout #BelgianGP #f1]
Yes! Mijn favoriete circuit. Zin in. Ik vind het erg vreemd dat Binotto 'gewoon' weer aan het roer staat bij Ferrari.
Wat is de laatste keer dat bij een race start alle auto's ongeschonden bocht 1 doorkwamen. Voor mijn gevoel echt jaren niet, maar wie weet valt het mee 

Vorig jaar.PWM schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:28:
Wat is de laatste keer dat bij een race start alle auto's ongeschonden bocht 1 doorkwamen. Voor mijn gevoel echt jaren niet, maar wie weet valt het mee

Jep, daar ligt grind.RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:23:
[...]
Grind aan de buitenkant van La Source? Of lijkt dat maar zo? Want dat kan nog wel interessant worden dan bij de start.
En ook nog heel "grof" grind en de hoogte tussen de baan & de grindbak is ook enorm. Dus zelfs een wieltje erin doen is funest voor de zijkant van je banden (met eruit komen).
Ik ben bij Spa24 uur geweest, dus ik ken de (nieuwe) baan goed!
Hier een artikel van S365 die het goed bespreekt: https://sportscar365.com/...g-24h-spa-talking-points/
Met name de foto vind ik alleszeggend

[Voor 16% gewijzigd door Ryur op 25-08-2022 12:33]
Nieuwe motor met alles erop en eraan voor Leclerc.
No official confirmation from Ferrari yet, but according to @GiulyDuchessa , Charles will have a new fresh power unit, including the updated hybrid system, MGU-K and advanced battery. That would mean a start at the back of the grid on Sunday. https://t.co/wkifUd3bP6
— tami. (@Vetteleclerc) 25 augustus 2022
Ja het was een start hoor.PWM schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:44:
[...]
Hence dat ik het woord "start" erbij had gezet

Maar volgens mij was 2020 ook zonder chaos.
Dit was te verwachten. Ik zie het Red Bull wel doen op Monza, maar daar kan Ferrari het natuurlijk niet doen met de Tifosi op de tribunes.BlauweFles schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:42:
[Embed]
En Zandvoort lijkt me ook niet al te handig.Extigo schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:45:
[...]
Dit was te verwachten. Ik zie het Red Bull wel doen op Monza, maar daar kan Ferrari het natuurlijk niet doen met de Tifosi op de tribunes.

Dat de 2e seizoenshelft allemaal beter zal worden kan dus al voor de vrijdag een streep door.BlauweFles schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:42:
[Embed]
Solid.
Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN
Te verwachten, maar wel gelijk een mentale achterstand. Met zoveel te verliezen en zo weinig kans om nog te winnen lijkt het me niet lekker om de eerste race na de zomerstop gelijk weer een inhaalrace te moeten "pullen", dat vereist nog wat ehhh.... race strategieBlauweFles schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:42:
[Embed]

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Er was toch niemand die dacht dat Leclerc even 10+ races ging doen met 1 motor terwijl hij in de eerste 10 races er al 2(?) had afgeschreven.YakuzA schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:58:
[...]
Dat de 2e seizoenshelft allemaal beter zal worden kan dus al voor de vrijdag een streep door.
Solid.
Misschien kunnen ze wel Hannah Schmitz overnemen voor een mooi bedragp0st schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:09:
[...]
Te verwachten, maar wel gelijk een mentale achterstand. Met zoveel te verliezen en zo weinig kans om nog te winnen lijkt het me niet lekker om de eerste race na de zomerstop gelijk weer een inhaalrace te moeten "pullen", dat vereist nog wat ehhh.... race strategie

rMBP M1 13" iPhone 12 Mini Watch S7 AirPods Pro
Volgens mij heeft die laatst aangegeven dat Ferrari haar benaderd had?Gekkenhuis schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:44:
[...]
Misschien kunnen ze wel Hannah Schmitz overnemen voor een mooi bedrag
Zelfde overigens voor Newey. Ook die is verschillende jaren terug benaderd door Ferrari. Daarom dat Red Bull toen de samenwerking met Aston Martin is aangegaan en ze de Valkery zijn gaan bouwen. Hobby projectje voor Newey om hem binnen te houden.
Ja maar als dat echt een raket motor is dan kunnen ze vast wel heel wat man inhalen. Misschien wordt het dan weer spannend. Niet dat ze nog een kans hebben op het kampioenschap, maar een spannende race waarbij LEC zich naar P1 vecht naast Max zou ik wel cool vinden.p0st schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:09:
[...]
Te verwachten, maar wel gelijk een mentale achterstand. Met zoveel te verliezen en zo weinig kans om nog te winnen lijkt het me niet lekker om de eerste race na de zomerstop gelijk weer een inhaalrace te moeten "pullen", dat vereist nog wat ehhh.... race strategie
Maar zit dat hele vernieuwde Ferrari pakket er al in vanaf de vrije training dan? Of pas echt tijdens de zondag race?
[Voor 10% gewijzigd door Silent Thunder op 25-08-2022 14:17]
Russell is een beetje on-diplomatiek wat dat betreft.PWM schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:53:
[...]
Ik begrijp dat hij het moet zeggen van het team, maar wat een zure jongen is dit geworden in een paar maanden. Al het plezier lijkt uit je geslagen te worden zodra je bij dat team binnenkomt.
Vorig jaar december na het afsluiten van Abu Dhabi schreeuwde hij ook hoog van de toren dat er een onderzoek moest komen en dat deze uitslag niet klopte en etc etc.
Toen zat hij nog niet es officieel bij Merc, maar wou hij wel even het team alvast gaan pleasen met deze uitspraken. Dat vond ik toen al een beetje ongemakkelijk.
Klopt, dat wordt wel een melee bij de start ben ik bang en dito grind op de baan richting Eau Rouge.RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:23:
[...]
Grind aan de buitenkant van La Source? Of lijkt dat maar zo? Want dat kan nog wel interessant worden dan bij de start.
ben heel benieuwd hoe alle teams er nu voorstaan op dit circuit. Zin in!
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Klopt, maar het zou ook weinig uitmaken om mid-season te gaan wisselen. Dat vinden ze misschien nog een gênantere vertoning. En waarschijnlijk gaat het ook niks brengen, aangezien ze zichzelf toch al het ravijn hebben ingereden. Wie je ook gaat aanstellen, ze gaan toch niet meer winnen.Franco10 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:24:
Yes! Mijn favoriete circuit. Zin in. Ik vind het erg vreemd dat Binotto 'gewoon' weer aan het roer staat bij Ferrari.
Dus ze zullen het waarschijnlijk dit jaar wel uitzitten met die beste man, en misschien wordt rond december zijn stoelpoten eraf gezaagd.
Als je nu een nieuwe teambaas aanstelt kan die wel al orde op zaken stellen. Wacht je tot december kun je 2023 ook al afschrijven.Silent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:15:
[...]
Klopt, maar het zou ook weinig uitmaken om mid-season te gaan wisselen. Dat vinden ze misschien nog een gênantere vertoning. En waarschijnlijk gaat het ook niks brengen, aangezien ze zichzelf toch al het ravijn hebben ingereden. Wie je ook gaat aanstellen, ze gaan toch niet meer winnen.
Dus ze zullen het waarschijnlijk dit jaar wel uitzitten met die beste man, en misschien wordt rond december zijn stoelpoten eraf gezaagd.
Maarja, wie zou überhaupt staan te springen om überhaupt teambaas van Ferrari te worden? Leuk "voor de titel", maar ik kan me fijnere teams voorstellen.
Blijft overigens ook frappant dat Horner een van de jongste teambazen zal zijn, en er al sinds race 1 van Red Bull zit. Horner, en ook Franz Tost, zullen langer teambaas zijn dan 99% van wat er in het paddock rond loopt. De rest wisselt allemaal zo vaak van baan, naar buiten de F1. Verder heb je dan qua bekendere alleen een Alonso, Hamilton, Vettel (kan al worden doorgestreept). Uhm, Steiner is te zien in de chaos van die ene race in Indianapolis 2005 of 2006 of wanneer was dat. Herby Blash is nu weer aanwezig, Jo Bauer nog steeds, die ceremoniemeester (wat altijd in de cooldown room en op het podium erbij is) was er in 2007 ook al bij. En dan zul je hier en daar nog een monteur hebben, zoals bij Red Bull Ole Schack die super blij was dat hij een baan in de F1 gevonden had bij Jaguar, en toen het team failliet ging

Heb je misschien gelijk in.RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:25:
[...]
Als je nu een nieuwe teambaas aanstelt kan die wel al orde op zaken stellen. Wacht je tot december kun je 2023 ook al afschrijven.
Maar wie zegt dat ze daar achter de schermen niet al mee bezig zijn? Wellicht hebben ze al een ''assistent'' of ''adviseur'' tegenover Binotto gezet die hem moet ''ondersteunen''. Maar ondertussen is hij al bezig met het verbeterproces en laten ze die Binotto nog even aan een zijden draadje hangen zodat het voor de buitenkant nog uitziet alsof het onder controle is. Rond december geven ze Mattia dan een andere rol en wordt die zogenaamde adviseur gepromoot tot de principal.
Is maar een aanname hoor, maar er zijn wel tig scenario’s waar Ferrari mee bezig kan zijn, die zitten natuurlijk ook niet stil.
Maar mid season een principal wisselen hoor je toch niet zo vaak, of wel?
[Voor 34% gewijzigd door Silent Thunder op 25-08-2022 14:34]
Arrivabene was veel sneller de pineut. Met Binotto gaat het hem gewoon nooit worden. In een seizoen waarin je als bonus totaal geen rekening hoeft te houden met Mercedes en je auto in de basis sneller is dan de RB ben je halverwege al kansloos. Dan ga je het nooit voor elkaar krijgen.Silent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:15:
[...]
Klopt, maar het zou ook weinig uitmaken om mid-season te gaan wisselen. Dat vinden ze misschien nog een gênantere vertoning. En waarschijnlijk gaat het ook niks brengen, aangezien ze zichzelf toch al het ravijn hebben ingereden. Wie je ook gaat aanstellen, ze gaan toch niet meer winnen.
Toen LEC brutaal begon te worden tegenover VET was het ook een zooitje, geen duidelijke lijn. Nu ook weer vergelijkbaar met Sainz. Hij is gewoon niet zo snel als LEC maar zoals RB Perez heel duidelijk op plek 2 zet durft hij niet te doen.
Als je nu iemand anders 'probeert' kun je in ieder geval vast testen of het wat is voor de langere termijn. Slechter dan dit kan het eerlijk gezegd toch niet.
Daar heb je een punt ja. Maar zie mijn post hierboven. Lijkt je dat aannemelijk?Franco10 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:32:
[...]
Als je nu iemand anders 'probeert' kun je in ieder geval vast testen of het wat is voor de langere termijn. Slechter dan dit kan het eerlijk gezegd toch niet.
Iemand?Silent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:55:
Maar zit dat hele vernieuwde Ferrari pakket er al in vanaf de vrije training dan? Of pas echt tijdens de zondag race?
[Voor 25% gewijzigd door Silent Thunder op 25-08-2022 14:41]
En niet te vergeten (ondanks ik hem helemaal niks vind) Otmar Szafnauer.RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:25:
[...]
Blijft overigens ook frappant dat Horner een van de jongste teambazen zal zijn, en er al sinds race 1 van Red Bull zit. Horner, en ook Franz Tost, zullen langer teambaas zijn dan 99% van wat er in het paddock rond loopt. De rest wisselt allemaal zo vaak van baan, naar buiten de F1. Verder heb je dan qua bekendere alleen een Alonso, Hamilton, Vettel (kan al worden doorgestreept). Uhm, Steiner is te zien in de chaos van die ene race in Indianapolis 2005 of 2006 of wanneer was dat. Herby Blash is nu weer aanwezig, Jo Bauer nog steeds, die ceremoniemeester (wat altijd in de cooldown room en op het podium erbij is) was er in 2007 ook al bij. En dan zul je hier en daar nog een monteur hebben, zoals bij Red Bull Ole Schack die super blij was dat hij een baan in de F1 gevonden had bij Jaguar, en toen het team failliet ging.
Die loopt ook al echt tijden rond in de F1, eerst bij BAR (waar hij OOK met een coureur contract discussie zat, was toen met Button) toen Honda.
Daarna 1 jaartje uit de F1 geweest om een bedrijf op te richten wat ook voor de live timing van F1 bedoeld is.
En daarna terugkomen bij Force India en nu dus Alpine.
Dat Franz Tost zolang doorgaat sta ik wel van te kijken, is niet een van de jongste meer

Binotto is ook geen manager. Dat is een techneut die vanuit "hoofd motor afdeling" ineens teambaas werd.Franco10 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:32:
[...]
Arrivabene was veel sneller de pineut. Met Binotto gaat het hem gewoon nooit worden.
Wat dat betreft is Horner ook een beetje frappant. Laatst Sky interview met hem gekeken (opgenomen na Frankrijk, uitgezonden in Hongarije?). Hij was coureur en om pogen hogerop te komen maar zijn eigen team begonnen. Dat ging hem beter af dan sturen, en blijkbaar was hij al een aantal keren getipt om ik meen Jordan over te nemen. En toen klopte Dietrich Mateschitz bij hem aan en was die ineens teambaas van het nieuwe Red Bull Racing. Hij ie eigenlijk dus ook geen manager.
Maarja, een Toto Wolff is ook maar "van de nummertjes" met een financiële achtergrond.
Ik zou denken zeker op de vrijdag nog niet erin. Misschien bij VT3, en anders vanaf de quali.Silent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:40:
[...]
Daar heb je een punt ja. Maar zie mijn post hierboven. Lijkt je dat aannemelijk?
[...]
Iemand?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |