Toon posts:

[F1 2022] Race 14 GP van België Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 26 Laatste
Acties:
  • 103.210 views

Onderwerpen

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Formula 1 Seizoen 2022 - GP-Topic Race 14

14. Circuit de Spa-Francorchamps

Data

vr 26 aug
Free Practice 1:https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png14:00(14:00) Lokale tijd
Free Practice 2:https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png17:00(17:00) Lokale tijd
za 27 aug
Free Practice 3:https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png13:00(13:00) Lokale tijd
Qualifying:https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png16:00(16:00) Lokale tijd
zo 28 aug
Race:https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png15:00
(15:00) Lokale tijd

Circuit

Circuit: Circuit de Spa-Francorchamps
Lengte:7004m
Aantal Ronden:44
Race Afstand:308,052km

Pirelli Banden

Compounds en Verplichtingen

Bandenkeuzes:
Per Race zijn 3+2* verschillende compounds beschikbaar.:
*+2 zijn de regen en natweer banden

Er zijn vaste kleuren en namen per race:
  • Wit (H) Hard
  • Geel (M) Medium
  • Rood (S) Soft
  • Intermediate (I) - Groen
  • Full Wet (W) - Licht Blauw

Teams moeten voor de race tenminste 1 setje van ieder van de verplichte compounds beschikbaar houden. Daarnaast moet er met minstens 2 verschillende compounds tijdens de race gereden worden***.
***Uitzondering bij regen.

Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band houden voor gebruik in de race.

Let op: Vanaf dit seizoen mag iedereen na kwalificatie, de banden kiezen waarop ze de race beginnen.

Gedurende een weekeinde moeten teams banden aan Pirelli terug geven. Dit gebeurt volgens onderstaand schema. De keuze welke banden ze terug geven is echter volkomen vrij.
  • Eén set na de 1e 40 minuten van FP1
  • Eén set na het einde van FP1
  • Twee sets na het einde van FP2
  • Twee sets na het einde van FP3
Banden keuze infographic

Regen
  • Tenzij Regen of Intermediate banden gedurende de race gebruikt worden, moeten alle rijders tenminste 2 verschillende (soorten) Dry-weather banden gebruiken tijdens de race. Waarvan tenminste 1 compound eén van de verplichte compounds moet zijn. (teams zijn vrij te beslissen welke compound dat is.)
  • Teams zijn naar eigen inzicht vrij om Regen of Intermediate banden te gebruikten tijdens kwalificatie &/of race. Tijdens de vrije trainingen mag dat alleen als de baan door de race-Director Nat verklaard is.
  • Indien achter de safetycar gestart moet worden wegens hevige regenval, is het gebruik van regenbanden verplicht.
  • Als het begint met regenen in de 3 minuten voor de start, zal de startprocedure afgebroken worden en zal de startprocedure terug naar het 10-minute point terug keren om teams de ruimte te geven passende banden te kiezen en eventueel te monteren.
  • Als de weersomstandigheden daartoe leiden kan de Race-director ervoor kiezen de start af te breken en pas te hervatten als de omstandigheden verbeterd zijn. Als alternatief kan hij ook kiezen voor een start achter de safety car en wanneer de baan voldoende veilig is een gewone staande startprocedure te starten.
  • Als een safetycar noodzakelijk is om een race te kunnen starten, zal een normale staande start plaatsvinden zodra de baan veilig genoeg geacht wordt. De wagens zullen dan normaal vanaf de grid starten.
  • Rondes achter de safety car tellen wel mee voor totale race afstand.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-03 21:34
Eindelijk weer racen. Hopelijk lichte regen tijdens de race want dat geeft toch net dat beetje extra spanning.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:33
Die 4 weken zijn voorbij gevlogen! Triple header nu!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03 16:23
Yep, beetje regen zie ik ook graag. Uiteraard niet zoals vorig jaar ;)

Tomorrow is not today!

• Loveless85
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:17
Benieuwd wat de aanpassingen aan het circuit doen qua inhaalmogelijkheden en spanning

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-03 09:09

[Voor 104% gewijzigd door Joyous-P op 24-08-2022 08:23]

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:33
De bocht zelf is niet krapper gemaakt toch?

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-03 15:35
Boinkie schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:31:

Denk het wel?

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:37

JB

Cédric roelt!

Loveless85 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:20:
Benieuwd wat de aanpassingen aan het circuit doen qua inhaalmogelijkheden en spanning
Ik ben benieuwd naar de zogenaamde aanpassingen die teams door moeten voeren vanaf deze race. Gaat dit zichtbaar impact hebben op bepaalde teams?

Mijn boefje is liev!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
“We hebben er een langere run-off gemaakt en de hoek van de bandenstapel aangepast. Als het goed is stuiteren auto’s na een crash bovenop niet meer de racelijn op.” Het tweede euvel van Eau Rouge dat Zaffelli heeft aangepakt, is de hobbel in de compressie beneden. Die bracht auto’s vaak uit balans. “Die maakte de bocht zeer moeilijk. Hij is nu verdwenen, waardoor het oppervlak gladder is geworden en de bocht als geheel een betere flow heeft gekregen. Men vroeg zich zelfs af waar de compressie gebleven is, maar wees niet bang: Eau Rouge is verder hetzelfde gebleven. Als je van bovenaf kijkt, is er niets veranderd. Sinds de werkzaamheden hebben er onder meer GT’s een 6-uurs race gereden, dat zijn niet de meest geavanceerde auto’s maar de reacties waren verbaasd. Ze waren twee seconden sneller dan voorgaande jaren.”
Niet direct aanpassingen aan de bocht, maar wel een hobbel verwijderd.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

EagleTitan schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:48:
[...]

[...]

Niet direct aanpassingen aan de bocht, maar wel een hobbel verwijderd.
*Insert belgenmop en wegen/asfalt. * :+

Maar heb zo het idee dat de aanpassingen van de wagens niet veel zal uitmaken. Ferrari zal Ferrari blijven. :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:38
Niet krapper nee. Juist meer ruimte er omheen, oa. om te voorkomen dat je terug de baan op schuift na een botsing met de muur.

(En de camera man moet een nieuwe locatie zoeken voor de mooie shots die hij maakte, links onderin.)

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-03 09:09
Nee, dit was een test voor een aantal (amateur) races om te zien wat het effect is/was. De layout is gelijk gebleven, de uitloopstrook is flink vergroot.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:12
Valt me mee moet ik zeggen. Nu nog de komende 10 jaar een GP hier en ik ben blij 😎

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:59

Spotmatic

Ken sent me

Illegal_Alien schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:50:
[...]
*Insert belgenmop en wegen/asfalt. * :+
offtopic:
Ik reed afgelopen weekend door de Ardennen op terugweg van de vakantie. En het is beschamend dat het Belgische asfalt al tientallen jaren een gatenfestijn is. Ook nu nog. Dus het is zelfs geen grap meer maar zielig...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-03 19:48

ajaxalex

`Kroon

Ik ben erbij dit weekend en op de camping, dus ik hoop op een droog weekend :9

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

ajaxalex schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:15:
Ik ben erbij dit weekend en op de camping, dus ik hoop op een droog weekend :9
Tractor bij je, voor als je met een auto bent op hem los te trekken? :p

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Zier eruit als natte kwalificatie?

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 15:12

Damian

Insane Obtrusion

Hopen op regen, alleen niet zoveel als vorig jaar :P

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• Extigo
  • Laatst online: 24-03 15:23
Ben benieuwd hoe de nieuwe reglementen (TD) invloed gaan hebben op de teams. Krijgen we een kleine shake-up? Of blijft alles zoals het was? We gaan het zien!

Steam

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 16:28
Spotmatic schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:03:
[...]

offtopic:
Ik reed afgelopen weekend door de Ardennen op terugweg van de vakantie. En het is beschamend dat het Belgische asfalt al tientallen jaren een gatenfestijn is. Ook nu nog. Dus het is zelfs geen grap meer maar zielig...
...iets met vocht en strenge vorst in de winter. Er bestaat geen asfalt wat daar tegen bestand is, dus daar ligt de oorzaak.

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Damian schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:20:
Hopen op regen, alleen niet zoveel als vorig jaar :P
De laatste keer dat een F1 uitzending van Spa zo lang duurde als vorig jaar was in 1998. :z

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:33
Voorlopig laatste keer :(

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:21
Extigo schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:28:
Ben benieuwd hoe de nieuwe reglementen (TD) invloed gaan hebben op de teams. Krijgen we een kleine shake-up? Of blijft alles zoals het was? We gaan het zien!
Ik verwacht geen grote verschuivingen bij de topteams (Ferrari en RBR zouden beide getroffen worden, maar Mercedes staat daar ver achter), misschien in het middenveld dat er een stuivertje gewisseld wordt omdat daar de gaten kleiner zijn, maar daar hoor je eigenlijk nauwelijks iets dat er creatief met de regels werd omgesprongen (al is de enige die dat riep Wolff van Mercedes en die kijkt natuurlijk niet naar wat er achter hem gebeurd).

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-03 23:10
Spotmatic schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:03:
[...]

offtopic:
Ik heb afgelopen week in de Ardennen op de camping gezeten (ongeveer naast het circuit), maar vond juist dat er veel nieuw asfalt lag in de omgeving. Ik dacht juist bij mezelf dat België de afgelopen jaren goed bezig is geweest qua wegonderhoud.

Vorig weekend overigens al 2 Ferrari trucks en 1 Pirelli truck gezien richting het circuit. Kan me trouwens goed voorstellen dat het daar muurvast komt te staan rondom de races. De afvoerwegen daar hebben niet bepaald een grote capaciteit, en de hellingshoek werkt ook niet mee..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-03 20:10
Ik heb geloof ik iets gemist. Ik weet dat het niet zeker was dat Spa nog op de kalender zou staan in 2023, maar dit was nog niet definitief, of inmiddels wel?

Ik hoop namelijk dat als het weekend mooi verloopt, het een goede race is, het tij nog te keren valt. Echt heel sneu als de F1 het (naar mijn mening) mooiste circuit verliest.

Hopelijk wint Max hem dit keer eens (vorig jaar telt niet echt he? ;) )

• RocketKoen
  • Laatst online: 10:49
ZeromaNoiS schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:58:
[...]

Ik heb geloof ik iets gemist. Ik weet dat het niet zeker was dat Spa nog op de kalender zou staan in 2023, maar dit was nog niet definitief, of inmiddels wel?

Ik hoop namelijk dat als het weekend mooi verloopt, het een goede race is, het tij nog te keren valt. Echt heel sneu als de F1 het (naar mijn mening) mooiste circuit verliest.

Het contract loopt na dit jaar af. En er is nog geen nieuw contract.

TheS4ndm4n#1919

• RobertMe
  • Laatst online: 12:18
ZeromaNoiS schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:58:
[...]

Volgens mij waren de geruchten / roddels een beetje dat Spa de "eerste reserve" is. FOM hoopt bv naar Zuid-Afrika te kunnen gaan. Zou dat niet doorgaan / rond komen, of nog steeds geen China (vanwege covid restricties), is Spa een (/de eerste) optie.

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-03 14:01
1% kans, wat denk je zelf. Blijft het hele weekend droog, mark my words

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:21
Siebeh schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:49:
[...]

1% kans, wat denk je zelf. Blijft het hele weekend droog, mark my words
Gaat die 1% niet over vandaag rond dat tijdstip? Ik moest er ook een paar keer naar kijken, maar gaan temperatuurgrafiek en neerslagkans over de komende 24 uur en niet over dit weekend.

• Siebeh
Transportman schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:53:
[...]

Gaat die 1% niet over vandaag rond dat tijdstip? Ik moest er ook een paar keer naar kijken, maar gaan temperatuurgrafiek en neerslagkans over de komende 24 uur en niet over dit weekend.
Oh nu je het zegt. Zou dat best eens kunnen idd. Maar ik blijf bij mijn voorspellig. Compleet droog weekend(als de F1 de sessies moet rijden :) ).. al hoop ik wat anders :9

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Het is Spa. Niemand weet wat er gebeurd met het weer daar.
Maar we gaan weer naar het mooiste circuit. :*)
Ergens maak ik me ook geen zorgen dat dit de laatste keer is. Want ik zie Shanghai niet meer terugkomen waardoor Spa zou blijven. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Siebeh
DaniëlWW2 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:04:
Ergens maak ik me ook geen zorgen dat dit de laatste keer is. Want ik zie Shanghai niet meer terugkomen waardoor Spa zou blijven. :)
True, true and maybe:)

• Extigo
DaniëlWW2 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:04:
Mee eens. En ook als Zuid-Afrika bijvoorbeeld niet gaat lukken, het is tenslotte op dit moment nog steeds een Cat 2 circuit en geen Cat 1(https://www.fia.com/sites.../circuits_fia20200302.pdf), dan zal Spa gewoon op de kalender staan.

Steam

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:38
Om @RobertMe aan te vullen. Sprake zou zijn dat Kyalami (Zuid-Afrika) nog niet gereed is voor 2023 en pas in 2024 op de kalender komt. China blijft inderdaad vanwege het zero Covid beleid een vraagteken en volgens Domenicali (FOM) komt 1 grand prix niet meer terug en dat is de grand prix van Rusland (noch Sotsji noch nabij St. Petersburg).

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

Een van m'n favoriete tracks, gaat ongetwijfeld weer genieten worden.
Zolang het maar waait mag het regenen maargoed waarschijnlijk is de (minimale) regen al verdampt wanneer het de grond raakt dus dat "probleem" kost zichzelf op deze keer.
Verwacht gewoon een droge Spa en gelukkig ook wat veiliger door verbeterde runoffs.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Laatste weekend van mijn vakantie dus ik kan er lekker voor gaan zitten alle 3 de dagen. Ben erg benieuwd of de 'verduidelijking' van de regels invloed gaat hebben. Verwacht zeker dat Merc er dichter bij zal zitten. Dat zou op zich mooi zijn. 6 Auto's die zich kunnen matchen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• YakuzA
  • Laatst online: 10:10

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik mis de relatie tussen een twitter post over gele lijnen voor een WEC wedstrijd uit 2021 en de GP van dit weekend? :)

Of zijn dat de lijnen waar de track surface kwam na renovatie?

[Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 24-08-2022 15:42]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-03 15:35
YakuzA schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:41:
[...]

Ik mis de relatie tussen een twitter post over gele lijnen voor een WEC wedstrijd uit 2021 en de GP van dit weekend? :)

Of zijn dat de lijnen waar de track surface kwam na renovatie?
Dat meende ik, maar een andere user vertelde al dat dit niet het geval was. Verder staat er een #F1 dus dat is de relatie :9

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik ga de trainingen en qualy missen, maar jullie houden me wel op de hoogte toch?

d:)b

Zondag wel van de partij!

Te koop....

• 1lau
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-03 16:05

1lau

Hearthstone Arena Player

Heerlijk weer die raceweken

twitch.tv/animesenshi, twitter.com/asenshihs, instagram.com/ asenshihs & Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

albino71 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:45:
Ik ga de trainingen en qualy missen, maar jullie houden me wel op de hoogte toch?

d:)b

Zondag wel van de partij!
Nah had je er maar gewoon bij moeten zijn, dat je niet kan plannen is niet ons probleem. :P

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Zo, ze mogen weer los dit weekend.

Scenario 1 - Ferrari heeft alle neuzen in de juiste richting gezet afgelopen weken en pakken hier een mooie 1-2.
Scenario 2 - Ferrari heeft alle neuzen in de juiste richting gezet afgelopen weken en verprutsen alsnog hun race.
Scenario 3 - Regen, iedereen naar plan F.

Zin in in ieder geval :)

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:54
Hippocampus schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:02:

Scenario 1 - Ferrari heeft alle neuzen in de juiste richting gezet afgelopen weken en pakken hier een mooie 1-2.
Scenario 2 - Ferrari heeft alle neuzen in de juiste richting gezet afgelopen weken en verprutsen alsnog hun race.
Scenario 3 - Regen, iedereen Ferrari naar plan F van Fail.

FTFY 8)

LinkedIn
BlackIntel

• YakuzA

YakuzA

Hippocampus schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:02:

Scenario 3 - Regen, iedereen naar plan F.

Maar er was ‘niks mis’ bij Ferrari.
Het meest waarschijnlijke is gewoon een voortzetting van de 1e seizoenshelft.

PSN

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

YakuzA schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:43:
[...]

Maar er was ‘niks mis’ bij Ferrari.
Het meest waarschijnlijke is gewoon een voortzetting van de 1e seizoenshelft.
Ja dat denk ik ook. Ze hebben de snelste wagen en kunnen potentieel minimaal nog 3 of 4 races winnen.
Maar dat gaan ze weer verkloten. Die 3 weken verlof gaat dat niet repareren / veranderen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• JB

JB

Cédric roelt!

AvK schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:51:
[...]

Ja dat denk ik ook. Ze hebben de snelste wagen en kunnen potentieel minimaal nog 3 of 4 races winnen.
Maar dat gaan ze weer verkloten. Die 3 weken verlof gaat dat niet repareren / veranderen.
Volgens RUS niet meer nu de nieuwe “veiligheidsregels” in zijn gegaan.

Mijn boefje is liev!

• Blik1984
AvK schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:51:
[...]

Ik zie Red Bull wel als favoriet voor Spa en voor Monza. Dus in het aankomende drieluik zie ik ze enkele Zandvoort winnen. alle andere circuits heeft ferrari denk ik de betere papieren.

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

JB schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:06:
[...]
Volgens RUS niet meer nu de nieuwe “veiligheidsregels” in zijn gegaan.
Wie? :+

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Blik1984 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:12:
[...]

Ik zie Red Bull wel als favoriet voor Spa en voor Monza. Dus in het aankomende drieluik zie ik ze enkele Zandvoort winnen. alle andere circuits heeft ferrari denk ik de betere papieren.
Ze hebben het hele seizoen al de betere papieren..... maar ze verbranden ze tijdens de race. Ik denk dat dat niet gaat veranderen. Het gaat al decennia zo bij Ferrari.

Edit: Als jij en ik kunnen beredeneren dat de witte banden het niet doen in Hongarije..... terwijl we op de bank zitten met een pilsje en een stukje kaas of worst. Wat zitten die gasten dan te doen? Pizza's snijden?

[Voor 18% gewijzigd door AvK op 24-08-2022 22:36]

• Blik1984
AvK schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:33:
[...]

Ze hebben het hele seizoen al de betere papieren..... maar ze verbranden ze tijdens de race. Ik denk dat dat niet gaat veranderen. Het gaat al decennia zo bij Ferrari.

Edit: Als jij en ik kunnen beredeneren dat de witte banden het niet doen in Hongarije..... terwijl we op de bank zitten met een pilsje en een stukje kaas of worst. Wat zitten die gasten dan te doen? Pizza's snijden?
Ik bedoelde dus vooral te zeggen dat ze in het komende drieluik sowieso al niet de favoriet zijn om de meeste punten binnen te halen, nog zonder de ferrari fuckup-factor mee te nemen

• JB

JB

Cédric roelt!

“Het is duidelijk dat Ferrari en Red Bull op dit vlak de grenzen hebben opgezocht, waar wij de geest van de regels hebben gerespecteerd. Er is geen garantie dat we hierdoor dichterbij komen. We weten wel dat wij er langzamer van zouden worden als we het op onze wagen moeten toepassen. Er is geen garantie. Elke auto is anders, maar het is duidelijk dat het hen in elk geval niet gaat helpen.”
https://nl.motorsport.com...rdelig-mercedes/10351559/

Mijn boefje is liev!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:55
meenkdrie schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:43:
[...]

Dat meende ik, maar een andere user vertelde al dat dit niet het geval was. Verder staat er een #F1 dus dat is de relatie :9
Ik was in mei nog op Spa ivm Spa Classics. Ik kon niet ontdekken dat er daadwerkelijk een verandering aan de flow /apex van Eau Rouge, noch nieuwe stukken gras/kerbs die dat zouden verraden. Wel viel mij op dat de linkerknik na Bruxelles een variant had gekregen met een vroegere bocht naar links waardoor er een grotere uitloop naast de baan is. Deed mij vermoeden dat Spa al aan het voorsorteren was op MotoGP als vervanger voor F1.

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:48
Thinlanet schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:57:
[...]

Ik was in mei nog op Spa ivm Spa Classics. Ik kon niet ontdekken dat er daadwerkelijk een verandering aan de flow /apex van Eau Rouge, noch nieuwe stukken gras/kerbs die dat zouden verraden. Wel viel mij op dat de linkerknik na Bruxelles een variant had gekregen met een vroegere bocht naar links waardoor er een grotere uitloop naast de baan is. Deed mij vermoeden dat Spa al aan het voorsorteren was op MotoGP als vervanger voor F1.
FIM EWC (Endurance World Championship, motoren) heeft daar begin juni een 24u race gehouden.

Neemt niet weg dat de MotoGP daar wellicht in de toekomst ook gaat racen.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik begrijp dat hij het moet zeggen van het team, maar wat een zure jongen is dit geworden in een paar maanden. Al het plezier lijkt uit je geslagen te worden zodra je bij dat team binnenkomt.

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:23
Ik snap ook niet zo goed waarom Russel dit soort uitspraken niet lekker aan Toto of zijn team overlaat. Het siert hem niet, en het is niet de eerste keer dit seizoen.
Het is ook niet dat hij om de titel strijd om op deze manier extra druk uit te oefenen.

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:12
Sowieso denk ik dat mercedes de grootste problemen krijgt. Zij rijden het laagste van allemaal omdat hun concept anders niet werkt. Dus iets stuiteren en ze zijn klaar voor het weekend. En stuiteren dat doen ze nog steeds.

Stel dat red bull en ferrari de flex misbruikten dan zouden ze de auto iets moeten verlagen maar nog steeds niet zover als mercedes.

Dat zero sidepod kost mercedes gewoon downforce er is minder downforce / luchtstroom over de auto. Het scheelt drag maar je diffuser werkt ook minder goed.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

O Mercedes krijgt een dubbel DNF in Spa; ze gaan de voorkant een ander kleurtje geven; en waar kennen we dat toch van?. :P

[Voor 15% gewijzigd door Illegal_Alien op 25-08-2022 08:19]

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 19:54

siggy

Wait.... what?

Ferrari neemt de 'we willen geen 'blame'-cultuur hebben' wel erg too the extreme. Het klopt gewoon structureel niet. De mensen leren, blijkbaar, niet. En Binotto komt gewoon niet over als iemand die het Ferrari-legioen in gareel kán krijgen. Ze moeten hun hele mentaliteit veranderen en niet iets blind proberen te kopieren (no blame cultuur) zonder te willen begrijpen wat er keer op keer misgaat.

We gaan het zien. Maar één race is niet genoeg om te oordelen of in de vakantie de hoofdjes allemaal goed in geschroeft zijn. Een 1-2 voor Ferari en de volgende race wer back to the usual schiet natuurlijk niks op.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:01
Zal wel het verkeerde topic zijn maar effe snel een vraag tussendoor. Ik ga morgen voor het eerst naar SPA met een maatje van me. Nog tips met parkeren of waar we met brons het beste kunnen zitten?

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Kenny_026 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:21:
Zal wel het verkeerde topic zijn maar effe snel een vraag tussendoor. Ik ga morgen voor het eerst naar SPA met een maatje van me. Nog tips met parkeren of waar we met brons het beste kunnen zitten?
Inderdaad het verkeerde topic. Hier moet je wezen: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?. Veel plezier morgen!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:01
noo schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:24:
[...]

Inderdaad het verkeerde topic. Hier moet je wezen: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?. Veel plezier morgen!
Thanks en thanks 😊

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Kenny_026 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:21:
Als het geregend heeft is het een drama om daar weg te komen uit die blubber. Dus neem wat cash geld mee om de boer mee te kunnen betalen die je eruit komt trekken :+

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:51
Zijn er al bepaalde strategie plannen van Ferrari uitgelekt over hoe ze het willen aanvliegen dit weekend?

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Silent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:12:
Zijn er al bepaalde strategie plannen van Ferrari uitgelekt over hoe ze het willen aanvliegen dit weekend?
Ja, ze gaan voor plan B , anders A en eventueel D

• Thinlanet
mrveenie schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 07:34:
Sowieso denk ik dat mercedes de grootste problemen krijgt. Zij rijden het laagste van allemaal omdat hun concept anders niet werkt. Dus iets stuiteren en ze zijn klaar voor het weekend. En stuiteren dat doen ze nog steeds.

Stel dat red bull en ferrari de flex misbruikten dan zouden ze de auto iets moeten verlagen maar nog steeds niet zover als mercedes.

Dat zero sidepod kost mercedes gewoon downforce er is minder downforce / luchtstroom over de auto. Het scheelt drag maar je diffuser werkt ook minder goed.
Misschien krijgt Mercedes inderdaad d'r eigen deksel op de neus. Daar lijkt mij Spa met z'n compressie in Eau Rouge en Double Gauche meteen een circuit waar je de effecten (uitvergroot) ziet. Die compressie is er ook nog wel op Zandvoort bij een aantal bochten, maar het zou zo kunnen zijn dat Monza weer een ander beeld geeft.

• Silent Thunder
Exocet schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:16:
[...]

Aah, klinkt nu al goed!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat ze een magic 8 ball in dienst hebben genomen voor de strategie vragen

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:46
YouTube: Stragedy 101 | Formula 1 Animated Comedy
Schaamteloos gekopieerd van @DaniëlWW2. :)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-03 17:08

DataGhost

iPL dev

Een paar weken geleden zag ik deze uitgelekt:

:+

https://ianleckey.github.io/ferrari-strategy-generator/

[Voor 7% gewijzigd door DataGhost op 25-08-2022 10:46]

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:39

Pierre

Van nature lui!

Exocet schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:16:
[...]

De laatste tijd gebruiken ze plan F.A.I.L

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:38
Stukje onboard van Max richting het vernieuwde Eau Rouge deel.

• RobertMe
Grind aan de buitenkant van La Source? Of lijkt dat maar zo? Want dat kan nog wel interessant worden dan bij de start.

• Franco10
  • Laatst online: 24-03 21:56
Yes! Mijn favoriete circuit. Zin in. Ik vind het erg vreemd dat Binotto 'gewoon' weer aan het roer staat bij Ferrari.

• PWM
  • Niet online
Wat is de laatste keer dat bij een race start alle auto's ongeschonden bocht 1 doorkwamen. Voor mijn gevoel echt jaren niet, maar wie weet valt het mee :p

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
PWM schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:28:
Wat is de laatste keer dat bij een race start alle auto's ongeschonden bocht 1 doorkwamen. Voor mijn gevoel echt jaren niet, maar wie weet valt het mee :p
Vorig jaar. :+

• Ryur
  • Laatst online: 24-03 22:13
RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:23:
[...]

Grind aan de buitenkant van La Source? Of lijkt dat maar zo? Want dat kan nog wel interessant worden dan bij de start.
Jep, daar ligt grind.
En ook nog heel "grof" grind en de hoogte tussen de baan & de grindbak is ook enorm. Dus zelfs een wieltje erin doen is funest voor de zijkant van je banden (met eruit komen).

Ik ben bij Spa24 uur geweest, dus ik ken de (nieuwe) baan goed!

Hier een artikel van S365 die het goed bespreekt: https://sportscar365.com/...g-24h-spa-talking-points/

Met name de foto vind ik alleszeggend :)

[Voor 16% gewijzigd door Ryur op 25-08-2022 12:33]

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nieuwe motor met alles erop en eraan voor Leclerc.

• PWM
  • Niet online
Hence dat ik het woord "start" erbij had gezet :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
PWM schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:44:
[...]

Hence dat ik het woord "start" erbij had gezet :+
Ja het was een start hoor. :+
Maar volgens mij was 2020 ook zonder chaos.

• Extigo
BlauweFles schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:42:

[Embed]
Dit was te verwachten. Ik zie het Red Bull wel doen op Monza, maar daar kan Ferrari het natuurlijk niet doen met de Tifosi op de tribunes.

Steam

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Extigo schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:45:
[...]

Dit was te verwachten. Ik zie het Red Bull wel doen op Monza, maar daar kan Ferrari het natuurlijk niet doen met de Tifosi op de tribunes.
En Zandvoort lijkt me ook niet al te handig. O-)

• YakuzA

YakuzA

[Embed]
Dat de 2e seizoenshelft allemaal beter zal worden kan dus al voor de vrijdag een streep door.
Solid.

PSN

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-03 10:44

p0st

Dutch Reefer

[Embed]
Te verwachten, maar wel gelijk een mentale achterstand. Met zoveel te verliezen en zo weinig kans om nog te winnen lijkt het me niet lekker om de eerste race na de zomerstop gelijk weer een inhaalrace te moeten "pullen", dat vereist nog wat ehhh.... race strategie :+

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

• RobertMe
YakuzA schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:58:
[...]

Dat de 2e seizoenshelft allemaal beter zal worden kan dus al voor de vrijdag een streep door.
Solid.
Er was toch niemand die dacht dat Leclerc even 10+ races ging doen met 1 motor terwijl hij in de eerste 10 races er al 2(?) had afgeschreven.

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

p0st schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:09:
[...]

Te verwachten, maar wel gelijk een mentale achterstand. Met zoveel te verliezen en zo weinig kans om nog te winnen lijkt het me niet lekker om de eerste race na de zomerstop gelijk weer een inhaalrace te moeten "pullen", dat vereist nog wat ehhh.... race strategie :+
Misschien kunnen ze wel Hannah Schmitz overnemen voor een mooi bedrag :+

rMBP M1 13"  iPhone 12 Mini  Watch S7  AirPods Pro

• RobertMe
Gekkenhuis schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:44:
[...]

Misschien kunnen ze wel Hannah Schmitz overnemen voor een mooi bedrag :+
Volgens mij heeft die laatst aangegeven dat Ferrari haar benaderd had?

Zelfde overigens voor Newey. Ook die is verschillende jaren terug benaderd door Ferrari. Daarom dat Red Bull toen de samenwerking met Aston Martin is aangegaan en ze de Valkery zijn gaan bouwen. Hobby projectje voor Newey om hem binnen te houden.

• Silent Thunder
p0st schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:09:
[...]

Ja maar als dat echt een raket motor is dan kunnen ze vast wel heel wat man inhalen. Misschien wordt het dan weer spannend. Niet dat ze nog een kans hebben op het kampioenschap, maar een spannende race waarbij LEC zich naar P1 vecht naast Max zou ik wel cool vinden.

Maar zit dat hele vernieuwde Ferrari pakket er al in vanaf de vrije training dan? Of pas echt tijdens de zondag race?

[Voor 10% gewijzigd door Silent Thunder op 25-08-2022 14:17]

• Silent Thunder
PWM schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:53:
[...]

Ik begrijp dat hij het moet zeggen van het team, maar wat een zure jongen is dit geworden in een paar maanden. Al het plezier lijkt uit je geslagen te worden zodra je bij dat team binnenkomt.
Russell is een beetje on-diplomatiek wat dat betreft.
Vorig jaar december na het afsluiten van Abu Dhabi schreeuwde hij ook hoog van de toren dat er een onderzoek moest komen en dat deze uitslag niet klopte en etc etc.
Toen zat hij nog niet es officieel bij Merc, maar wou hij wel even het team alvast gaan pleasen met deze uitspraken. Dat vond ik toen al een beetje ongemakkelijk.

• Thinlanet
RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:23:
[...]

Klopt, dat wordt wel een melee bij de start ben ik bang en dito grind op de baan richting Eau Rouge.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:03
ben heel benieuwd hoe alle teams er nu voorstaan op dit circuit. Zin in!

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Silent Thunder
Franco10 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:24:
Yes! Mijn favoriete circuit. Zin in. Ik vind het erg vreemd dat Binotto 'gewoon' weer aan het roer staat bij Ferrari.
Klopt, maar het zou ook weinig uitmaken om mid-season te gaan wisselen. Dat vinden ze misschien nog een gênantere vertoning. En waarschijnlijk gaat het ook niks brengen, aangezien ze zichzelf toch al het ravijn hebben ingereden. Wie je ook gaat aanstellen, ze gaan toch niet meer winnen.

Dus ze zullen het waarschijnlijk dit jaar wel uitzitten met die beste man, en misschien wordt rond december zijn stoelpoten eraf gezaagd.

• RobertMe
Silent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:15:
[...]

Klopt, maar het zou ook weinig uitmaken om mid-season te gaan wisselen. Dat vinden ze misschien nog een gênantere vertoning. En waarschijnlijk gaat het ook niks brengen, aangezien ze zichzelf toch al het ravijn hebben ingereden. Wie je ook gaat aanstellen, ze gaan toch niet meer winnen.

Dus ze zullen het waarschijnlijk dit jaar wel uitzitten met die beste man, en misschien wordt rond december zijn stoelpoten eraf gezaagd.
Als je nu een nieuwe teambaas aanstelt kan die wel al orde op zaken stellen. Wacht je tot december kun je 2023 ook al afschrijven.

Maarja, wie zou überhaupt staan te springen om überhaupt teambaas van Ferrari te worden? Leuk "voor de titel", maar ik kan me fijnere teams voorstellen.

Blijft overigens ook frappant dat Horner een van de jongste teambazen zal zijn, en er al sinds race 1 van Red Bull zit. Horner, en ook Franz Tost, zullen langer teambaas zijn dan 99% van wat er in het paddock rond loopt. De rest wisselt allemaal zo vaak van baan, naar buiten de F1. Verder heb je dan qua bekendere alleen een Alonso, Hamilton, Vettel (kan al worden doorgestreept). Uhm, Steiner is te zien in de chaos van die ene race in Indianapolis 2005 of 2006 of wanneer was dat. Herby Blash is nu weer aanwezig, Jo Bauer nog steeds, die ceremoniemeester (wat altijd in de cooldown room en op het podium erbij is) was er in 2007 ook al bij. En dan zul je hier en daar nog een monteur hebben, zoals bij Red Bull Ole Schack die super blij was dat hij een baan in de F1 gevonden had bij Jaguar, en toen het team failliet ging :p.

• Silent Thunder
RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:25:
[...]

Als je nu een nieuwe teambaas aanstelt kan die wel al orde op zaken stellen. Wacht je tot december kun je 2023 ook al afschrijven.
Heb je misschien gelijk in.

Maar wie zegt dat ze daar achter de schermen niet al mee bezig zijn? Wellicht hebben ze al een ''assistent'' of ''adviseur'' tegenover Binotto gezet die hem moet ''ondersteunen''. Maar ondertussen is hij al bezig met het verbeterproces en laten ze die Binotto nog even aan een zijden draadje hangen zodat het voor de buitenkant nog uitziet alsof het onder controle is. Rond december geven ze Mattia dan een andere rol en wordt die zogenaamde adviseur gepromoot tot de principal.

Is maar een aanname hoor, maar er zijn wel tig scenario’s waar Ferrari mee bezig kan zijn, die zitten natuurlijk ook niet stil.

Maar mid season een principal wisselen hoor je toch niet zo vaak, of wel?

[Voor 34% gewijzigd door Silent Thunder op 25-08-2022 14:34]

• Franco10
  • Laatst online: 24-03 21:56
Silent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:15:
[...]

Arrivabene was veel sneller de pineut. Met Binotto gaat het hem gewoon nooit worden. In een seizoen waarin je als bonus totaal geen rekening hoeft te houden met Mercedes en je auto in de basis sneller is dan de RB ben je halverwege al kansloos. Dan ga je het nooit voor elkaar krijgen.

Toen LEC brutaal begon te worden tegenover VET was het ook een zooitje, geen duidelijke lijn. Nu ook weer vergelijkbaar met Sainz. Hij is gewoon niet zo snel als LEC maar zoals RB Perez heel duidelijk op plek 2 zet durft hij niet te doen.

Als je nu iemand anders 'probeert' kun je in ieder geval vast testen of het wat is voor de langere termijn. Slechter dan dit kan het eerlijk gezegd toch niet.

• Silent Thunder
Franco10 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:32:
[...]

Als je nu iemand anders 'probeert' kun je in ieder geval vast testen of het wat is voor de langere termijn. Slechter dan dit kan het eerlijk gezegd toch niet.
Daar heb je een punt ja. Maar zie mijn post hierboven. Lijkt je dat aannemelijk?
Silent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:55:

Maar zit dat hele vernieuwde Ferrari pakket er al in vanaf de vrije training dan? Of pas echt tijdens de zondag race?
Iemand?

[Voor 25% gewijzigd door Silent Thunder op 25-08-2022 14:41]

• Ryur
  • Laatst online: 24-03 22:13
RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:25:
[...]
Blijft overigens ook frappant dat Horner een van de jongste teambazen zal zijn, en er al sinds race 1 van Red Bull zit. Horner, en ook Franz Tost, zullen langer teambaas zijn dan 99% van wat er in het paddock rond loopt. De rest wisselt allemaal zo vaak van baan, naar buiten de F1. Verder heb je dan qua bekendere alleen een Alonso, Hamilton, Vettel (kan al worden doorgestreept). Uhm, Steiner is te zien in de chaos van die ene race in Indianapolis 2005 of 2006 of wanneer was dat. Herby Blash is nu weer aanwezig, Jo Bauer nog steeds, die ceremoniemeester (wat altijd in de cooldown room en op het podium erbij is) was er in 2007 ook al bij. En dan zul je hier en daar nog een monteur hebben, zoals bij Red Bull Ole Schack die super blij was dat hij een baan in de F1 gevonden had bij Jaguar, en toen het team failliet ging :p.
En niet te vergeten (ondanks ik hem helemaal niks vind) Otmar Szafnauer.

Die loopt ook al echt tijden rond in de F1, eerst bij BAR (waar hij OOK met een coureur contract discussie zat, was toen met Button) toen Honda.
Daarna 1 jaartje uit de F1 geweest om een bedrijf op te richten wat ook voor de live timing van F1 bedoeld is.
En daarna terugkomen bij Force India en nu dus Alpine.

Dat Franz Tost zolang doorgaat sta ik wel van te kijken, is niet een van de jongste meer :)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:We hebben een apart topic voor circuits bezoeken. ;)
[F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?

• RobertMe
Franco10 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:32:
[...]

Arrivabene was veel sneller de pineut. Met Binotto gaat het hem gewoon nooit worden.
Binotto is ook geen manager. Dat is een techneut die vanuit "hoofd motor afdeling" ineens teambaas werd.

Wat dat betreft is Horner ook een beetje frappant. Laatst Sky interview met hem gekeken (opgenomen na Frankrijk, uitgezonden in Hongarije?). Hij was coureur en om pogen hogerop te komen maar zijn eigen team begonnen. Dat ging hem beter af dan sturen, en blijkbaar was hij al een aantal keren getipt om ik meen Jordan over te nemen. En toen klopte Dietrich Mateschitz bij hem aan en was die ineens teambaas van het nieuwe Red Bull Racing. Hij ie eigenlijk dus ook geen manager.
Maarja, een Toto Wolff is ook maar "van de nummertjes" met een financiële achtergrond.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-03 20:36

Harrie

NederVlaming

Silent Thunder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:40:
[...]

Daar heb je een punt ja. Maar zie mijn post hierboven. Lijkt je dat aannemelijk?

[...]

Iemand?
Ik zou denken zeker op de vrijdag nog niet erin. Misschien bij VT3, en anders vanaf de quali.
Pagina: 1 2 3 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee