All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
screenshot kwam ook gewoon uit dat filmpje hoorFastFred schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:24:
[...]
I stand corrected, heb niet iedere onboard van iedere coureur nageplozen om te zien wanneer ze een tearoff weg gooiden en aan welke zijde. Ik ging uit van dat ene filmpje.

Waar maak je je druk om.
Gathering Of TearoffsMasterMaceMichu schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:58:
De hele Tear-off discusses kan ook echt alleen maar op GOT....![]()
Waar maak je je druk om.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Mooi voorbeeld van het risicoregelreflex. Er is een incident met een tear-off en bam, meteen reguleren die hapMasterMaceMichu schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:58:
Waar maak je je druk om.

Lekker laten zoals het is, en door.
Zelfs als het zo was geweest dan had ie 'm nog op zijn gemak in reverse kunnen zetten en achteruit over de finish kunnen rijden.shoombak schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:31:
Verloor Max nou bijna de controle bij de finish?
En dan volgende week urenlang discussieren over de zin en onzin van de vele regelsAardappelbakker schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:06:
[...]
Mooi voorbeeld van het risicoregelreflex. Er is een incident met een tear-off en bam, meteen reguleren die hap
De laatste bocht en opkomen rechte stuk loopt iets off-camber wat voor de balans/gecontroleerde drift niet echt mee werkt. Op de onboard ziet het er al wat meer gecontroleerd uit. MAG/SCHU liet zich nog lappen in de laatste bocht dus daarom misschien wat knullig voor het zicht.JEightyFive schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:07:
[...]
Zelfs als het zo was geweest dan had ie 'm nog op zijn gemak in reverse kunnen zetten en achteruit over de finish kunnen rijden.
Tja we hebben toch vulling nodig voor deze topicsnoo schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:15:
[...]
En dan volgende week urenlang discussieren over de zin en onzin van de vele regels
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Nee nee, FIA must FIA... valt me mee dat Wolff zich nog niet heeft laten horen...Aardappelbakker schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:06:
[...]
Mooi voorbeeld van het risicoregelreflex. Er is een incident met een tear-off en bam, meteen reguleren die hap
Ik zou meteen in full FIA modus gaan als ik hen was:
Tear-offs verbieden, een nat washandje mee in de auto i.v.m. vuil op de helm en tijdens de stop moet de coureur z'n washandje zelf natmaken op een speciale nader aan te wijzen washandjes natmaak plaats.
Om het makkelijk overzichtelijk en eerlijk te houden natuurlijk.
[ Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 29-08-2022 14:29 ]
Ik vind het nogal jammer dat een sport waar zo enorm veel geld in om gaat, die zo bezig is met CO2 reductie en milieubewust zijn en vanaf 2026 op biobrandstof gaat rijden, niks beters kunnen verzinnen dan gedurende het weekend (over alle sessies) tientallen tot honderden van die plastic velletjes de wijde wereld insmijten. Daar is toch wel wat op te verzinnen? Een systeem zoals de T-cam?MasterMaceMichu schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:58:
Waar maak je je druk om.
Vroeger deden ze dat toch ook. Tijdens de pitstop dat iemand het vizier deed afvegen. Waarbij ik mij meteen afvraag: sinds wanneer worden tearoffs gebruikt, in F1? Die races van 2007 die ik gezien heb werd volgens mij nog "gepoetst".TIGER1125 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:28:
[...]
Nee nee, FIA must FIA... valt me mee dat Wolff zich nog niet heeft laten horen...
Tear-offs verbieden, een nat washandje mee in de auto i.v.m. vuil op de helm en tijdens de stop moet de coureur z'n washandje zelf natmaken op een speciale nader aan te wijzen washandjes natmaak plaats.
Heb je de discussie al terug gelezen? Letterlijk de T-cam met een rolletje folie is al benoemd. En beantwoord in dat dat bij rallycross gebruikt wordt, en ook dat het bij F1 niet praktisch is. (Gewicht op de helm wat bij crash nadelig is; "te langzaam", etc)FastFred schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:31:
[...]
Ik vind het nogal jammer dat een sport waar zo enorm veel geld in om gaat, die zo bezig is met CO2 reductie en milieubewust zijn en vanaf 2026 op biobrandstof gaat rijden, niks beters kunnen verzinnen dan gedurende het weekend (over alle sessies) tientallen tot honderden van die plastic velletjes de wijde wereld insmijten. Daar is toch wel wat op te verzinnen? Een systeem zoals de T-cam?
Ik denk eerder dat we het moeten zoeken in biodegradable plastic dan iets compleet anders te verzinnen. Topic gaat ook alleen nog maar over deze discussie, beetje vermoeiend.FastFred schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:31:
[...]
Ik vind het nogal jammer dat een sport waar zo enorm veel geld in om gaat, die zo bezig is met CO2 reductie en milieubewust zijn en vanaf 2026 op biobrandstof gaat rijden, niks beters kunnen verzinnen dan gedurende het weekend (over alle sessies) tientallen tot honderden van die plastic velletjes de wijde wereld insmijten. Daar is toch wel wat op te verzinnen? Een systeem zoals de T-cam?
".. het bakje is bij de Mercedes garage"TIGER1125 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:28:
[...]
Nee nee, FIA must FIA... valt me mee dat Wolff zich nog niet heeft laten horen...
ping 127.212.23.124
Analoog aan wielrennen komt er in sector 2 een speciale zone waar coureurs hun tear-offs mogen droppen. Buiten die zone volgt een boete.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Deze sport wordt natuurlijk nooit CO2 neutraal, als je alles meetelt wat er nodig is om het circus te verplaatsen, de mensen erheen te krijgen en dergelijke.FastFred schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:31:
[...]
Wat denk je van al het rubber wat van de banden afkomt en overal heen vliegt? Moeten ze daar dan ook maar een bakje voor maken die dat opvangt?
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
De marbles pikken ze aan het einde van de Grand Prix toch weer op voor een beetje extra gewicht. Hoeveel meer circulair wil je het hebben?MasterMaceMichu schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:08:
[...]
Deze sport wordt natuurlijk nooit CO2 neutraal, als je alles meetelt wat er nodig is om het circus te verplaatsen, de mensen erheen te krijgen en dergelijke.
Wat denk je van al het rubber wat van de banden afkomt en overal heen vliegt? Moeten ze daar dan ook maar een bakje voor maken die dat opvangt?
[ Voor 25% gewijzigd door TIGER1125 op 29-08-2022 15:16 ]
Max Verstappen at the 2022 Belgian GP | F1 Animated Comedy
Ja die 2 hadden geen zin om nog een hele ronde te moeten doen en lieten hun gas al een stuk voor de finish los.Thinlanet schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:19:
[...]
De laatste bocht en opkomen rechte stuk loopt iets off-camber wat voor de balans/gecontroleerde drift niet echt mee werkt. Op de onboard ziet het er al wat meer gecontroleerd uit. MAG/SCHU liet zich nog lappen in de laatste bocht dus daarom misschien wat knullig voor het zicht.
[ Voor 4% gewijzigd door PP_Sound op 29-08-2022 15:18 ]
Ach gewoon alleen in de pitstraat doen. Ik rij er ook mee en doe ook alleen een nieuwe in de pitstraat.Aardappelbakker schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:06:
[...]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Wel mooi dat het enige wat je op dat scherm kan lezen zo ongeveer is dat ie in de 8e staat.
Dat ie in Zandvoort al in oranje wolken staat is 👌Illegal_Alien schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:13:
Also:Max Verstappen at the 2022 Belgian GP | F1 Animated Comedy
[YouTube: Max Verstappen at the 2022 Belgian GP | F1 Animated Comedy]
[ Voor 32% gewijzigd door pjottum op 29-08-2022 16:24 ]
ping 127.212.23.124
Net had ik even een kwartiertje ruimte, dus ook maar met Photoshop aan de gang gegaan.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Bono heeft een flink aantal keer op z'n radio gezegd dat hij moest stoppen...AvK schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:47:
Lees net dat MER op Zandvoort gridstraffen vreest vanwege kapotte onderdelen aan de powertrain van Hamilton. Zat net toevallig de NOS samenvatting terug te kijken (die vind ik best goed en redelijk uitgebreid) en ik klokte dat Hamilton minimaal 1 minuut 10 vol heeft doorgereden terwijl alle vloeistoffen in allerlei kleuren uit zijn auto spoten. Geen wonder dat er motor schade is lijkt me. Waarom heeft hij een volle minuut vol gas door gereden??????
Doof..... Hij was zijn fuck-up alleen maar aan het vergroten...
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik heb net de beelden even teruggekeken, maar ik zie ook nu pas dat hij zelf aan de gang gaat met een brandblusser! Dat werkt vaak ook niet bevorderlijk.Bullet NL schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:48:
[...]
Bono heeft een flink aantal keer op z'n radio gezegd dat hij moest stoppen...
Doof..... Hij was zijn fuck-up alleen maar aan het vergroten...
:strip_exif()/f/image/q0DS8yuBTMEKYtQUSfkHtzUN.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door Danielson op 29-08-2022 17:55 ]
Sowiso doet hij geen enkel moeite hem dicht bij de marshalls te zetten. Het is omdat Bottas vastzat, anders veroorzaakte hij uit luiheid gewoon een safety car. Is dat tegenwoordig geen reprimande meer waard?Danielson schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:54:
[...]
Ik heb net de beelden even teruggekeken, maar ik zie ook nu pas dat hij zelf aan de gang gaat met een brandblusser! Dat werkt vaak ook niet bevorderlijk.
[Afbeelding]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Lekker, olie en vuil verspreidenAnoniem: 532727 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:05:
Ik heb me toch een goed idee bedacht voor de tear off’s:
[Afbeelding]
Tear offs zijn het beste voor de coureur. Enige wat je kunt verzinnen is dat die in de cockpit 'moeten' blijven, of alleen weg mogen gooien met een minimaal gat van 2 sec. Maar poeh. Die keren die het gebeurd zijn kun je op een hand tellen.
[ Voor 21% gewijzigd door siggy op 29-08-2022 18:00 ]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
George: 'These tyres are gone.'
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 27 augustus 2022
He's learning. 🙏
Blimey, dit blijven we dus nog een tijdje horen in F1, volgende is zeker best crowd ever!
Hij had geen zin om te lopen en zijn stepje past helaas niet in de autoAvK schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:47:
Lees net dat MER op Zandvoort gridstraffen vreest vanwege kapotte onderdelen aan de powertrain van Hamilton. Zat net toevallig de NOS samenvatting terug te kijken (die vind ik best goed en redelijk uitgebreid) en ik klokte dat Hamilton minimaal 1 minuut 10 vol heeft doorgereden terwijl alle vloeistoffen in allerlei kleuren uit zijn auto spoten. Geen wonder dat er motor schade is lijkt me. Waarom heeft hij een volle minuut vol gas door gereden??????
Dom om zo door te rijden en al helemaal als je meermaals de instructie krijgt om dat juist niet te doen.
Vraag me echt af of de nieuwe onderdelen (zijn die er?) van de nieuwe motor een groot verschil maken?
Stond de motor op standje power++? Heeft deze motor veel degradatie?
Was de afstelling nu zo goed en veel vergefelijker dan voor de andere teams? Checko was op zich ook redelijk snel maar bijlange na niet zo snel als Max.
Of was Max nou echt zoveel beter dan de rest?
Wat de motor betreft.. Vrijdag was hij ook al snel en toen had die ws nog een oude motor erin(?)
https://nl.motorsport.com...a-francorchamps/10360043/
Waar dus over gespeculeerd wordt is de afstelling. Eau Rouge is uiteraard een zwaar probleemgeval voor de afstelling. Alle teams hebben daarvoor de auto hoger moeten zetten. Maar voor Red Bull zou dit nauwelijks een nadelig effect gehad hebben.sNielz123 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:10:
Hoe zit het nou eigenlijk met Max en zijn snelheid. Het leek Hamilton vorig jaar in Brazilië wel.
Vraag me echt af of de nieuwe onderdelen (zijn die er?) van de nieuwe motor een groot verschil maken?
Stond de motor op standje power++? Heeft deze motor veel degradatie?
Was de afstelling nu zo goed en veel vergefelijker dan voor de andere teams? Checko was op zich ook redelijk snel maar bijlange na niet zo snel als Max.
Of was Max nou echt zoveel beter dan de rest?
Wat de motor betreft.. Vrijdag was hij ook al snel en toen had die ws nog een oude motor erin(?)
V.w.b. Perez: het zou niet de eerste keer zijn dat Verstappen de orders om rustig aan te rijden negeert terwijl Perez dat niet doet. Als Verstappen gewoon lekker zijn eigen tempo blijft rijden met bv een 1:45 terwijl het team om 1:45.5 vraagt en Perez zich wel daar aan houdt dan loopt het gat natuurlijk ook rap op (zeg 22 seconden op een 44 robden durende race
Ze hebben er liters Spa rood over uitgesprenkeld. Circulaire economie.Jasphur schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:44:
Prima race terug gezien.
Goed ook te zien dat de Belgen geen last hebben van de droogte met al dat groene gras
een treffende spreuk
Afstelling zou natuurlijk wel kunnen, maar hij was wel echt snel. Dat die in het begin iedereen zo makkelijk inhaalde verbaasd me dan vooral. Jouw 2e alinea gaat vnl over het wegrijden bij Perez, maar hij kwam er ook wel heel makkelijk bij.RobertMe schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:20:
[...]
Waar dus over gespeculeerd wordt is de afstelling. Eau Rouge is uiteraard een zwaar probleemgeval voor de afstelling. Alle teams hebben daarvoor de auto hoger moeten zetten. Maar voor Red Bull zou dit nauwelijks een nadelig effect gehad hebben.
V.w.b. Perez: het zou niet de eerste keer zijn dat Verstappen de orders om rustig aan te rijden negeert terwijl Perez dat niet doet. Als Verstappen gewoon lekker zijn eigen tempo blijft rijden met bv een 1:45 terwijl het team om 1:45.5 vraagt en Perez zich wel daar aan houdt dan loopt het gat natuurlijk ook rap op (zeg 22 seconden op een 44 robden durende race). Tijden en zo natuurlijk volledig uit de duim gezogen. Maar het zijn eerder al races geweest waarbij Verstappen zijn eigen ding deed en Perez wel de gevraagde rondetijd reed. Daarnaast kwam hier gisteren al langs dat GP (herhaaldelijk) vroeg om langzamer te rijden (waarop Verstappen vervolgens antwoordde dat hij dat al 5 ronden deed). Als Perez zich vervolgens wel daar aan gehouden heeft...
GP geeft altijd doeltijd 1:45.5 als hij 1:45.0 nodig heeft.RobertMe schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:20:
[...]
Waar dus over gespeculeerd wordt is de afstelling. Eau Rouge is uiteraard een zwaar probleemgeval voor de afstelling. Alle teams hebben daarvoor de auto hoger moeten zetten. Maar voor Red Bull zou dit nauwelijks een nadelig effect gehad hebben.
V.w.b. Perez: het zou niet de eerste keer zijn dat Verstappen de orders om rustig aan te rijden negeert terwijl Perez dat niet doet. Als Verstappen gewoon lekker zijn eigen tempo blijft rijden met bv een 1:45 terwijl het team om 1:45.5 vraagt en Perez zich wel daar aan houdt dan loopt het gat natuurlijk ook rap op (zeg 22 seconden op een 44 robden durende race). Tijden en zo natuurlijk volledig uit de duim gezogen. Maar het zijn eerder al races geweest waarbij Verstappen zijn eigen ding deed en Perez wel de gevraagde rondetijd reed. Daarnaast kwam hier gisteren al langs dat GP (herhaaldelijk) vroeg om langzamer te rijden (waarop Verstappen vervolgens antwoordde dat hij dat al 5 ronden deed). Als Perez zich vervolgens wel daar aan gehouden heeft...
Checo wist zich het hele weekend al goed in te houden, zo ook tijdens de qualy. Stoute Max gaat gewoon hard rijden.
Je hebt best wel een beetje gelijk, Max in de euforische mode doet zijn eigen ding. Nou bewaren we dat voor als het een keer mis gaat en gooien we het dan voor zijn voeten. Told you so! Hah
een treffende spreuk
Vorig seizoen versloeg Sainz Leclerc.Emgeebee schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:21:
[...]
Sainz maar 15 punten achter LEC. Had ik niet verwacht eigenlijk.
Maar Charles is echt wel sneller dan Carlos.
een treffende spreuk
Ja, zo begint het altijd. Het zijn de benzine stations onderweg waar je Max tegen kan komen.dglavimans schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:49:
Nou Jos is blij, dus Max mag vandaag gewoon met de bus mee terug
een treffende spreuk
Zou je geschrokken zijn of waren zijn banden klaar? Wat denken jullie?
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Of dit is echt zo is of om MER te dissen blijft de vraag natuurlijkBarfman schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:18:
Red Bull zegt dat het met de rijhoogte te maken heeft die alle teams moesten doorvoeren, en dat dit gunstig uitpakt voor Red Bull
https://nl.motorsport.com...a-francorchamps/10360043/
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Waarom die sneller was dan de rest staat in het eerste deel. De Red Bull deerde de hoge afstelling niet, bij andere teams deerde dat wel.sNielz123 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:33:
[...]
Afstelling zou natuurlijk wel kunnen, maar hij was wel echt snel. Dat die in het begin iedereen zo makkelijk inhaalde verbaasd me dan vooral. Jouw 2e alinea gaat vnl over het wegrijden bij Perez, maar hij kwam er ook wel heel makkelijk bij.
Vergeet daarbij ook niet dat deze nieuwe generatie auto's het overgrote deel van de downforce uit de vloer haalt. Daarbij is het vervolgens de bedoeling dat er geen lucht van buitenaf bij komt. Als de auto hoger gezet wordt komt er echter (uiteraard) weer veel makkelijker lucht bij die het effect van de vloer verzwakt. Als Red Bull hun vloer dus goed weet te sealen en anderen niet dan hebben ze daar dus een voordeel van. Bv Mercedes is alleen snel als ze de auto extreem laag kunnen afstellen waarbij de vloer echt bijna over het asfalt schraapt (en dat met hellen in de bochten keer op keer doet). Nu ze de auto hoger moesten zetten viel dat meteen te merken. Dat zag je bv ook aan dat ze in Baku & Canada trager waren dan Spanje (ervoor) en Silverstone (erna). Baku & Canada zijn (semi) stratencircuits wat een andere afstelling vereist i.v.m. het niet vlakke wegdek, dus hoger afstellen, dus trager.
Ik heb het idee dat Hamilton na zijn lancering helemaal de kluts kwijt was en na het doorrijden de rokende koelvloeistof ging blussen.Danielson schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:54:
[...]
Ik heb net de beelden even teruggekeken, maar ik zie ook nu pas dat hij zelf aan de gang gaat met een brandblusser! Dat werkt vaak ook niet bevorderlijk.
[Afbeelding]
En dus heeft ALO meer dan gelijk... HAM weet alleen maar wat te doen als hij van pole start. Al het andere heeft hij Bono voor nodig en dat gaat niet altijd vlekkeloos :AvK schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:47:

Ik vond het juist verrassend lang duren voordat hij überhaupt instructie krijgt om te stoppen. Op de onboard is het HAM die het eerst de schade meldt. Maar eens dat hij na die instructie ook echt niet snel gestopt is (hoewel dat mogelijk door het verlies van remdruk ook niet sneller ging).dutchgio schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:07:
[...]
Hij had geen zin om te lopen en zijn stepje past helaas niet in de auto
Dom om zo door te rijden en al helemaal als je meermaals de instructie krijgt om dat juist niet te doen.
Over 1 ronde ja.pro_6or schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:36:
[...]
Maar Charles is echt wel sneller dan Carlos.
LEC mag blij zijn dat SAI een beetje traag op stoom kwam dit seizoen want anders had ie
al in dienst van SAI gereden.
Laten ze eerst proberen de toeschouwers hun eigen zooi op te laten ruimen ….FastFred schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:31:
[...]
Sorry, deze discussie was al klaar. Ik dacht op de laatste pagina te kijken…alleen Max gaat nog sneller dan dit topic …

[ Voor 10% gewijzigd door i-dj op 29-08-2022 19:06 ]
PSN: IS_DJ
V.z.i.w. kunnen ze theoretisch zonder vleugels rijden en alle downforce die ze willen hebben uit het ground-effect halen.Will_M schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:49:
@RobertMe
Da's echt niet specifiek iets van de huidige generatie auto's hoor. Kijk voor de grap maar eens even naar dat wat de 'Lotus-79' in 1979 voor een Bril-Jant venturi systeem aan boord had om de auto aan de grond te kunnen houden
Nadeel is alleen dat als je in een bocht een steentje of hobbel tegen komt je met Mach 10 het circuit af gebonjourd wordt
Vaak bu'j te bang!
Systeem werd in 1980 ook al weer "VERBOTEN" door de FIA. Het systeem vertraagde de topsnelheid ansich wel wat maar dat was toen nog gewoon op te vangen door een véél krachtigere motor te bouwen....-tom-562 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:04:
[...]
V.z.i.w. kunnen ze theoretisch zonder vleugels rijden en alle downforce die ze willen hebben uit het ground-effect halen.
Nadeel is alleen dat als je in een bocht een steentje of hobbel tegen komt je met Mach 10 het circuit af gebonjourd wordt
De jaren '80 en F1 ... Als ze destijds de fabrikanten d'r gang hadden laten gaan dan reden ze nu met 'tig-duuzend' PK rond...
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uJUQJNMoLVOKQb9ec4gnKyiK.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rLZJDsXCHYl8LOHXARZqJIfQ.jpg?f=user_large)
Ik kan me vaag herinneren dat dit later ook ergens gebruikt is, alleen weet ik niet of dat in de F1 is of bij karten ofzo..
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
Het is wel nieuw bij deze generatie auto's in de zin dat dit niet kon / toegestaan was met de vorige generatie autoWill_M schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:49:
@RobertMe
Da's echt niet specifiek iets van de huidige generatie auto's hoor. Kijk voor de grap maar eens even naar dat wat de 'Lotus-79' in 1979 voor een Bril-Jant venturi systeem aan boord had om de auto aan de grond te kunnen houden
Dat het nieuw-nieuw is en nog nooit is gedaan schreef ik ook niet. En ja, vroeger had je de skirts die daadwerkelijk over het asfalt gingen, de fan-car, etc etc. Dat gaf ook wel een leuk ground effect. Maar op een gegeven moment aan banden gelegd omdat het en te duur was? En sowieso gevaarlijk in deze extreme gevallen omdat het wegvallen van de downforce (bv door skirt die van het asfalt los komt) de auto wel heel erg extreem / onverwacht zou reageren.
Hydraulica en koelvloeistof zijn niet hetzelfde systeem. Er was geen indicatie dat zijn remmen het niet meer deden en de versnellingsbak schakelde ook nog prima. Hoe dan ook is het te allen tijde mogelijk om de motor uit te schakelen, daar is zelfs een aparte master switch voor die de brandstofpompen en ontsteking uitschakelt, rijdend of niet. Een benzinemotor doet vervolgens helemaal niks meer. Als de auto op dat moment nog in de versnelling staat zal deze nog veel sneller tot stilstand komen als nu het geval was. Maar er is ook nog een knop om de versnellingsbak in neutraal te zetten, die ook altijd moet werken. Het zijn geen dieselmotoren dus ze kunnen ook niet runaway olie gaan verbranden ofzo, zonder vonk.marcelcee schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:00:
[...]
Ik vond het juist verrassend lang duren voordat hij überhaupt instructie krijgt om te stoppen. Op de onboard is het HAM die het eerst de schade meldt. Maar eens dat hij na die instructie ook echt niet snel gestopt is (hoewel dat mogelijk door het verlies van remdruk ook niet sneller ging).
De Can-Am series was wat dat betreft veel bruterWill_M schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:11:
[...]
Systeem werd in 1980 ook al weer "VERBOTEN" door de FIA. Het systeem vertraagde de topsnelheid ansich wel wat maar dat was toen nog gewoon op te vangen door een véél krachtigere motor te bouwen....
De jaren '80 en F1 ... Als ze destijds de fabrikanten d'r gang hadden laten gaan dan reden ze nu met 'tig-duuzend' PK rond...
Vaak bu'j te bang!
Precies dit. Waar komt die volledige dominantie BS ineens vandaan? Als Ferrari gewoon normaal had gehandeld, had Max niet gewonnen in;Blik1984 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:43:
[...]
Dit is wat mij betreft de eerste race waarin Red Bull dominant is, alle andere races zat het allemaal vrij dicht bij elkaar (en verneukte Ferrari het voor zichzelf)
Barcelona, Baku, Paul Ricard en Budapest.
En nog heel veel meer punten gescheeld.
Even opletten:StealthyPeanut schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:17:
[...]
Precies dit. Waar komt die volledige dominantie BS ineens vandaan?
De meeste teams moesten de rijhoogte hoger zetten voor dit circuit, wat downforce kost.
RB en Alpine hebben daar geen last van want die auto's werken ook op een hogere rijhoogte.
Niet ook, maar al. De rake van de RB en vermoedelijk dan ook van Alpine, dikke prima dus.murphydrz schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:36:
[...]
Even opletten:
De meeste teams moesten de rijhoogte hoger zetten voor dit circuit, wat downforce kost.
RB en Alpine hebben daar geen last van want die auto's werken ook op een hogere rijhoogte.
Ik denk dat Zandvoort wel andere resultaten laat zien, allicht geen 1,8 achterstand - het circuit is dan ook een stuk korter.
ping 127.212.23.124
Dat dacht ik ook, maar schijnbaar is Mercedes nog steeds bang voor snelle Red Bulls daar. Omdat het circuit zo hobbelig is verwachten ze dat alle teams met een vergelijkbaar verhoogde rijhoogte moeten rijden als op Spa, waar RB dus het minste last van lijkt te hebben. In absolute tijden zal het inderdaad minder erg zijn. Maar we zullen dit weekend pas zien wat ervan waar is.pjottum schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:59:
[...]
Niet ook, maar al. De rake van de RB en vermoedelijk dan ook van Alpine, dikke prima dus.
Ik denk dat Zandvoort wel andere resultaten laat zien, allicht geen 1,8 achterstand - het circuit is dan ook een stuk korter.
Baku? Waar Sainz en Leclerc al vroeg uitvielen, Verstappen tot dan toe makkelijk Leclerc kon volgen en er met de SC voor een andere strategie werd gekozen? De enige die in the bag leek was Barcelona. De rest valt nog te bezien (Paul Ricard had Verstappen al een hele ruime undercut toen Leclerc er af ging), en Baku valt echt niet over te oordelen.StealthyPeanut schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:17:
[...]
Precies dit. Waar komt die volledige dominantie BS ineens vandaan? Als Ferrari gewoon normaal had gehandeld, had Max niet gewonnen in;
Barcelona, Baku, Paul Ricard en Budapest.
En nog heel veel meer punten gescheeld.
Dan nog waren ze zeker niet dominant in die racesRobertMe schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:03:
[...]
Baku? Waar Sainz en Leclerc al vroeg uitvielen, Verstappen tot dan toe makkelijk Leclerc kon volgen en er met de SC voor een andere strategie werd gekozen? De enige die in the bag leek was Barcelona. De rest valt nog te bezien (Paul Ricard had Verstappen al een hele ruime undercut toen Leclerc er af ging), en Baku valt echt niet over te oordelen.
Zo zie ik het ook wel, en eigenlijk ook voor de Hungaroring. Ik zag Verstappen, zonder die problemen in Q3, daar ruim pole hebben gepakt, zoals eigenlijk ook op Spa. Zeer waarschijnlijk met minder marge maar wel duidelijk voor Russell.RobertMe schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:03:
[...]
Baku? Waar Sainz en Leclerc al vroeg uitvielen, Verstappen tot dan toe makkelijk Leclerc kon volgen en er met de SC voor een andere strategie werd gekozen? De enige die in the bag leek was Barcelona. De rest valt nog te bezien (Paul Ricard had Verstappen al een hele ruime undercut toen Leclerc er af ging), en Baku valt echt niet over te oordelen.
Ik denk dat hij ook daar de snelheid had, helemaal als je ziet hoe Mercedes, buiten toedoen van Ferrari zelf, daar de plekken 2 en 3 voor zich opeisten. Zelfs al had Leclerc een betere strategie gehad daar, dan mogelijk goed genoeg voor het podium, maar niet op de hoogste trede.
Testing, one, two ...
at your service
Ja dat was erg opvallend maar ik heb er nog geen verklaring voor helaas…wowly schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:41:
Even wat anders, toen Leclerc Perez buitenom wilde inhalen in bocht 5 geloof ik werd hij bijna van de baan gedreven. Daar heb ik verder niets meer over gehoord. Daarna reed Leclerc even een aantal dramatisch slechte ronden alvorens hij weer langzaam naar Perez toe kroop.
Zou je geschrokken zijn of waren zijn banden klaar? Wat denken jullie?
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Perez had nog koude banden tot aan einde Kemmel straight. Leclerc had relatief oude banden omdat die vroeg gepit had en had last van relatief hoge slijtage. Russell had versere banden en daarom kon Russell er redelijk makkelijk langs de rondjes ernaMr Pingu schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 23:45:
[...]
Ja dat was erg opvallend maar ik heb er nog geen verklaring voor helaas…
De rondetijden van LEC bleven relatief gelijk, het waren gewoon Perez en Russell die sneller waren op dat moment met versere banden
[ Voor 12% gewijzigd door Blik1984 op 30-08-2022 00:09 ]
Plus, in races waar de motor plofte. Ja, Lec lag voor, maar hebben ze hem dan niet gewoon te ver open gedraaid. Dus “echt” is die voorsprong dan eigenlijk wellicht niet.RobertMe schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:03:
[...]
een treffende spreuk
Denk dat ze dat nieuwe chassis meer gaan inzetten als test voor volgend jaar en dat ze dit pas gaan doen als ze nog beetje meer voorsprong hebben. Als Red Bull nu in de volgende twee weken zijn voorsprong nog meer uitbreidt, dan zie ik je dat nieuwe chassis wel al vroeger inzitten. Mocht Ferrari toch opeens hun zaken op orde hebben, zal het misschien nog paar weken later zijn.
Klein correctie, hij heeft nog ongeveer 30 seconden vol gas doorgereden tot hij de boodschap kreeg om "half throttle" te gaan. En hoe zou hij moeten zien dat alle vloeistoffen lekten? Op tv was het niet te zien en denk dat hij niet veel in zijn spiegeltjes zag. Het was maar met de onboard van Alonso dat je kon zien dat er vanalles uit de auto spoot.AvK schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:47:
Het duurde 30 seconden eer hij de boodschap kreeg. Als ze het op de pitwall al niet zien, hoe moet Hamilton het dan weten?
als je het screenshot in de post boven die van jou ziet, zie je gewoon een marshall post. Waar denk je dat ie in een paar seconden die brandblusser haalt? Het is dan wel de Ardennen maar ook daar groeien die niet aan de bomen.siggy schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:59:
[...]
Sowiso doet hij geen enkel moeite hem dicht bij de marshalls te zetten. Het is omdat Bottas vastzat, anders veroorzaakte hij uit luiheid gewoon een safety car. Is dat tegenwoordig geen reprimande meer waard?
Hij kon vroeger gestopt zijn maar dat hij niet dicht bij de marshalls stond, klopt niet Meer nog, die ene plaats waar hij kon stoppen (waar al meermaals naar verwezen is hier), is niet eens een marshall post. Er staan geen marshalls en er is geen kraan om de auto te takelen. Hij heeft zich dus bij de eerst mogelijk marshall post geparkeerd. Had hij op die andere plaats geparkeerd, dan ging er een overvloed aan commentaar gekomen zijn waarom hij zich parkeert waar geen marshalls zijn en ging het verwijderen van de auto nog veel langer geduurd hebben. Denk dat het op dat moment zelfs rode vlag ging geweest zijn omdat ze er naartoe moest met materieel.
De Red Bull heeft geen "high rake" meer. Nog altijd hoger dan anderen maar dacht dat de hoek "maar" een beetje meer dan een halve graad scheelde.pjottum schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:59:
[...]
Niet ook, maar al. De rake van de RB en vermoedelijk dan ook van Alpine, dikke prima dus.
Op TV was het niet te zien? Echt wel. Vanaf het moment dat de auto terug op de grond viel zag je al vloeistof er uit komen.Kenhas schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:17:
Vind het beetje jammer dat er nu al sprake is van dominantie. Deze wedstrijd misschien wel maar (nog) niet over het seizoen tot nu toe. Als er sprake zou zijn van dominantie, is dat ook te danken aan het "falen" van Ferrari. Net zoals Mercedes de voorbije jaren, heeft Red Bull hun huiswerk beter gemaakt en hebben ze voorsprong op ontwikkelingsvlak.
Denk dat ze dat nieuwe chassis meer gaan inzetten als test voor volgend jaar en dat ze dit pas gaan doen als ze nog beetje meer voorsprong hebben. Als Red Bull nu in de volgende twee weken zijn voorsprong nog meer uitbreidt, dan zie ik je dat nieuwe chassis wel al vroeger inzitten. Mocht Ferrari toch opeens hun zaken op orde hebben, zal het misschien nog paar weken later zijn.
[...]
Klein correctie, hij heeft nog ongeveer 30 seconden vol gas doorgereden tot hij de boodschap kreeg om "half throttle" te gaan. En hoe zou hij moeten zien dat alle vloeistoffen lekten? Op tv was het niet te zien en denk dat hij niet veel in zijn spiegeltjes zag. Het was maar met de onboard van Alonso dat je kon zien dat er vanalles uit de auto spoot.
Het duurde 30 seconden eer hij de boodschap kreeg. Als ze het op de pitwall al niet zien, hoe moet Hamilton het dan weten?
[...]
als je het screenshot in de post boven die van jou ziet, zie je gewoon een marshall post. Waar denk je dat ie in een paar seconden die brandblusser haalt? Het is dan wel de Ardennen maar ook daar groeien die niet aan de bomen.
Hij kon vroeger gestopt zijn maar dat hij niet dicht bij de marshalls stond, klopt niet Meer nog, die ene plaats waar hij kon stoppen (waar al meermaals naar verwezen is hier), is niet eens een marshall post. Er staan geen marshalls en er is geen kraan om de auto te takelen. Hij heeft zich dus bij de eerst mogelijk marshall post geparkeerd. Had hij op die andere plaats geparkeerd, dan ging er een overvloed aan commentaar gekomen zijn waarom hij zich parkeert waar geen marshalls zijn en ging het verwijderen van de auto nog veel langer geduurd hebben. Denk dat het op dat moment zelfs rode vlag ging geweest zijn omdat ze er naartoe moest met materieel.
[...]
De Red Bull heeft geen "high rake" meer. Nog altijd hoger dan anderen maar dacht dat de hoek "maar" een beetje meer dan een halve graad scheelde.
Mijn hele scherm zat vol, moest de 1e beschermingslaag er van aftrekken....
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Op TV was een grote geelachtige wolk achter zijn auto te zien. Dat was duidelijk geen stof.[b]Kenhas in "[F1 2022] Race 14 GP van België"
En hoe zou hij moeten zien dat alle vloeistoffen lekten? Op tv was het niet te zien en denk dat hij niet veel in zijn spiegeltjes zag.
Signatures zijn voor boomers.
Omdat het een geelachtig wolk was, was mijn eerste indruk dat het van een beschadigde vloer kwam. Daarom dat hij ook over de radio zei "I got damage"Maasluip schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:44:
[...]
Op TV was een grote geelachtige wolk achter zijn auto te zien. Dat was duidelijk geen stof.
EDIT: ik wil me niet echt bezig houden met eindeloos filmpjes bekijken en herbekijken maar toch maar eens gedaan
Hier kan je zien dat zijn vloer over de grond sleepte wat, volgens mijn eerste reactie, zorgde voor de wolk

Omdat ik dan toch bezig was, maar even verder gekeken om toch even te zien of @DataGhost een punt heeft. Dat het geen marshall post is, kwam uit mijn herinnering van toen ik zelf rondjes draaide.
De woorden "loss of water pressure" komen, volgens mij, net te laat voor die marshall post om op een veilige manier te stoppen.

En de tweede plaats is geen marshall post. Er is wel een marshall post aan de andere kant. Maar hij had de opdracht om rechts te parkeren. En hij kon eigenlijk al niet meer naar de linkerkant omdat alle wagens hem voorbij kwamen

Ik reageerde op een post dat hij nog meer dan een minuut is doorgereden op full throttle wat gewoonweg niet klopt. Is hij te lang doorgegaan voor zijn motor? Zeker. Heeft hij nog meer dan een minuut full throttle gereden? Absoluut niet.DataGhost schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:58:
[...]
Misschien had hij het zelf niet kunnen zien maar Bono heeft hem wel degelijk verteld dat hij een koelvloeistoflek had. Na die melding is hij nog zo'n 50 seconden doorgereden. Niet op full throttle inderdaad, maar wel met draaiende motor.
Eigenlijk had hij beter gewoon op het circuit gestopt om zijn motor te sparen, met alle bijhorende commentaar als gevolg
Vind het trouwens idioot dat hij op de vingers werd getikt voor het niet gaan naar Medical Center. Een sensor is afgegaan maar de medical car rijdt hem wel doodleuk voorbij en laten hem dan maar te voet terug keren. Als je dan toch zo "bezorgd" bent, stop dan en neem hem mee
[ Voor 79% gewijzigd door Kenhas op 30-08-2022 10:30 ]
Misschien had hij het zelf niet kunnen zien maar Bono heeft hem wel degelijk verteld dat hij een koelvloeistoflek had. Na die melding is hij nog zo'n 50 seconden doorgereden. Niet op full throttle inderdaad, maar wel met draaiende motor.Kenhas schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:17:
[...]
Klein correctie, hij heeft nog ongeveer 30 seconden vol gas doorgereden tot hij de boodschap kreeg om "half throttle" te gaan. En hoe zou hij moeten zien dat alle vloeistoffen lekten? [..] Als ze het op de pitwall al niet zien, hoe moet Hamilton het dan weten?
Hij is twee andere posts met opening in de vangrail voorbij gereden.als je het screenshot in de post boven die van jou ziet, zie je gewoon een marshall post. [..] Hij heeft zich dus bij de eerst mogelijk marshall post geparkeerd.
Nee ik denk het niet. De radio van Bono wordt dan gewoon uitgezonden en het was al snel duidelijk dat hij met die auto niet meer verder kon rijden. Er was gewoon een duidelijke technische reden dat hij niet verder kon rijden en de motor per direct uit moest zetten, maar dat heeft hij niet gedaan dus waarschijnlijk moet hij dit weekend een nieuwe ICE pakken. En dat is extra dom, want die van dit weekend was al splinternieuw. Als hij in de pool niks meer heeft wat bruikbaar genoeg is betekent dat dus een straf pakken op een circuit waar het niet fijn is om in te halen. Dat zijn dan ook direct 10 plekken gridstraf zelfs als het alleen de ICE is.Had hij op die andere plaats geparkeerd, dan ging er een overvloed aan commentaar gekomen zijn waarom hij zich parkeert waar geen marshalls zijn en ging het verwijderen van de auto nog veel langer geduurd hebben.
Ik had de uitwisseling al eens uitgetikt maar hier dan nog maar eens, aangezien op de een of andere manier veel details achterwege blijven in dit soort comments:
In die laatste verhief Bono zijn stem zelfs heel subtiel. Perez heeft in Hongarije vorig jaar een vergelijkbare tijd rondgereden (op full en half throttle vanwege SC) zonder koelvloeistof, daar duurde het een stuk langer voordat hij van de pitwall te horen kreeg dat hij de motor direct uit moest zetten dus dat was minder Perez' schuld, maar die motor was ook afgeschreven daarna.00:09:57 Hamilton: I've got damage somewhere
00:10:01 Bono: So, back off, no full load, so part throttle, part throttle
00:10:14 Bono: so, stop stop, stop, stop stop, stop stop stop, loss of water pressure, right hand side of the track if you can
00:10:18 Hamilton rijdt een marshal post voorbij met een opening in de vangrail voor een auto. Vanwege de 5-seconden vertraging in de radioberichten kreeg hij het vorige bericht al om 00:10:09 dus er was ruim voldoende tijd om daarop te reageren.
00:10:26 Bono: so that's the last car
00:10:26 Hamilton rijdt nog een marshal post voorbij met gat in de vangrail
00:10:36 Bono: so switch off, switch off. So car state charlie, car state charlie
00:10:46 Bono: so, switch it off
00:10:51 Hamilton: I'm still going
00:10:53 Bono: SWITCH IT OFF, switch off
00:10:58 Hamilton zet de motor uit. Vanwege de vertraging in radioberichten heeft dat dus zo'n 50 seconden geduurd sinds de eerste "stop" van Bono.
Edit nav edit:
Daarom verduidelijkte ik ook dat de radioberichten altijd vijf seconden vertraagd zijn op F1TV. De woorden "loss of water pressure" zijn te horen op het moment dat Hamilton die post voorbij rijdt inderdaad, maar dat betekent dus dat het nog vijf seconden heeft geduurd, na het horen ervan, voordat hij bij die post aankwam. Er ging nog 8x "stop" aan vooraf dus hij had al kunnen gaan kijken naar een goede plek daarvoor. En de volgende post, of het nou een marshal post is of niet, toch een plek waar hij veilig kon stoppen en de auto snel achter de vangrail gezet kan worden, zeker in de eerste ronde als iedereen nog bij elkaar rijdt met een VSC. Het boeit mij verder niet zoveel waar hij gestopt was hoor, al was het midden op de baan. Het is gewoon dom om zo lang zonder koelvloeistof door te rijden als je daarvan op de hoogte bent.Kenhas schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:58:
De woorden "loss of water pressure" komen, volgens mij, net te laat voor die marshall post om op een veilige manier te stoppen.
[ Voor 13% gewijzigd door DataGhost op 30-08-2022 10:35 ]
[YouTube: Verstappen vs Leclerc - First Lap Belgian GP]
Rood doen ze nooit* voor een geparkeerde auto, met of zonder materieel.Kenhas schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:17:
Denk dat het op dat moment zelfs rode vlag ging geweest zijn omdat ze er naartoe moest met materieel.
Rood is normaliter bij herstelwerkzaamheden aan de barrières.
VSC meestal bij auto langs de baan die ze ook makkelijk weg krijgen.
SC voor auto die met kraan weg moet (en dus materieel en personeel op of kort bij de baan).
Die SC wat er nu was zal gok ik dan ook eerder voor Latifi & Bottas zijn geweest waar veel grind de baan op was gekomen. Niet voor Hamilton die veilig langs de baan stond. Moesten ze de auto halen hadden ze hem waarschijnlijk nog steeds kunnen duwen, en anders met een takelwagen. Allemaal geen redenen voor een rode vlag omdat het in een paar rondjes is opgelost en veiligheid niet in het geding is. Als ze rood moeten vlaggen voor een mechanische uitvalbeurt dan worden het ineens wel heel lange races (met 10 minute warning tot herstart etc etc). Terwijl de auto waarschijnlijk al weg is voordat ze in de pits zijn.
Rood is ook als de doktersauto moet komen.RobertMe schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:32:
[...]
Rood doen ze nooit* voor een geparkeerde auto, met of zonder materieel.
SC voor auto die met kraan weg moet (en dus materieel en personeel op of kort bij de baan).
Daarom "nooit*"SnowDude schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:01:
[...]
Rood is ook als de doktersauto moet komen.
Overigens was er in Japan 2014 geen rood. De auto van Sutil werd geborgen onder dubbel geel, en ineens is er een SC en zie je onmiddellijk beeld van pitstraat met de SC die de baan op komt direct gevolgd door de MC. En even later haalt de MC de SC in. Pas na een of twee ronden wordt de rode vlag gezwaaid. Maar op dat moment is er ook al een ambulance (off-track) aangekomen bij het ongeval van Bianchi.
Een takelwagen geen reden voor rood ?RobertMe schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:32:
[...]
Rood doen ze nooit* voor een geparkeerde auto, met of zonder materieel.
Die SC wat er nu was zal gok ik dan ook eerder voor Latifi & Bottas zijn geweest waar veel grind de baan op was gekomen. Niet voor Hamilton die veilig langs de baan stond. Moesten ze de auto halen hadden ze hem waarschijnlijk nog steeds kunnen duwen, en anders met een takelwagen. Allemaal geen redenen voor een rode vlag omdat het in een paar rondjes is opgelost en veiligheid niet in het geding is. Als ze rood moeten vlaggen voor een mechanische uitvalbeurt dan worden het ineens wel heel lange races (met 10 minute warning tot herstart etc etc). Terwijl de auto waarschijnlijk al weg is voordat ze in de pits zijn.
Ik had dan ook over Hamilton die bij de tweede opening zou parkeren, wat hij volgens velen moest gedaan hebben. Dat was geen marshall post. Daar zijn dus geen marschalls en geen materiaal. De snelste manier om met een kraan of takelwagen daar te geraken, is door deze te gebruiken die aan de overkant van de baan stond. En denk wel dat dit de moeite zou zijn om een rode vlag te geven
Vooral met een lang circuit als Spa lijkt mij dat er voldoende tijd/mogelijkheid om een takelwagen naar de plek van Hamilton te rijden, ook al zouden daar geen marshalls staan.
Aldus Brundle : https://www.skysports.com...nfair-lewis-hamilton-jibeEerlijk gezegd overheerste het gevoel dat hij de race ook had kunnen winnen als hij bij de start nog in de pitbox had gestaan en zijn bankafschriften had bekeken"
[ Voor 28% gewijzigd door ArthurMorgan op 30-08-2022 12:33 ]
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Grappig, Brundle in de rol van Guilliani voor HAM en uiteraard lyrisch over RUS. Ik verdenk Brundle ervan brit te zijn...hilarisch zijn comments
Brundle is anders de enige bij Sky die zonder roze bril kijk. Crofty dacht bv dat Hamilton nog even ging winnen in Hongarije na die VSC. Hill is zo ongeveer anti-Verstappen, etc.MyHero schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:51:
[...]
Grappig, Brundle in de rol van Guilliani voor HAM en uiteraard lyrisch over RUS. Ik verdenk Brundle ervan brit te zijn...hilarisch zijn comments
Lewis clean noemen is inderdaad wel een beetje vergezocht, als je ziet hoe vaak hij anderen afknijpt waarbij hij dan wonderlijk zelf steeds goed weg komt.MyHero schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:51:
[...]
Verder wel met Brundle eens dat Lewis een prima coureur is die in staat is prima racecraft te laten zien. (dankzij snelle auto, maar toch doet hij het wel, waar zijn teamgenoot het niet doet)
Zijn die er dan?Illegal_Alien schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:31:
En voor de liefhebbers ook nog even deze:
[YouTube: [EN] MiniDrivers - F1 Highlights - 2022 Belgian GP]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik vind dit echt heel slechtIllegal_Alien schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:31:
En voor de liefhebbers ook nog even deze:
[YouTube: [EN] MiniDrivers - F1 Highlights - 2022 Belgian GP]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Als je bij Sky werkt mag je best partijdig zijn voor de Britten. Het is niet zo dat het Nederlandse commentaar bepaald neutraal is.RobertMe schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:20:
[...]
Brundle is anders de enige bij Sky die zonder roze bril kijk. Crofty dacht bv dat Hamilton nog even ging winnen in Hongarije na die VSC. Hill is zo ongeveer anti-Verstappen, etc.
Het F1 TV commentaar dient veel neutraler te zijn.
Brundle & Button zijn best redelijk objectief en Crofty praat alles spectaculair, dus dat hij dacht dat HAM nog kon winnen had niet per se met partijdigheid te maken denk ik zo.
Even opletten:murphydrz schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:36:
[...]
Even opletten:
Ik reageerde op iemand die aangaf zijn F1tv abbo op te zeggen omdat RB te dominant is en hij klaar was met het seizoen. Dit kun je niet zeggen na 1 atypisch circuit als Spa met EauRouge.
Ik vind strijden om de overwinning iets compleet anders dan dominant zijn. Op Spa was Max voor het eerst echt dominant in 2022. Net als in Mexico een paar jaar terug met de Renault motoren.RobertMe schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:03:
[...]
Wellicht even ter verduidelijking: Er zijn 2 live streams met Engels commentaar. De 1e is van F1TV zelf en de 2e is de internationale feed, waar je ook ViaPlay NL commentaar kan kiezen. Op die 2e kan je dus ook de Engelse stream van Sky kiezen (met Brundle en co).Hann1BaL schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:59:
[...]
Ik vind de F1TV stream zelf prima te doen. Veel neutraler dan Sky, zoals ook de pre- en post quali/race rapportages
f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef
Mee eens, maar ik vraag me dan af waarom zijn ze dan zo een voorkeur hebben voor de duitsers (mercedes) en veel minder voor de engelsen (mclaren, williams en aston), althans zo lijkt het. (Vanwege hamilton uiteraard, maar toch...)Hann1BaL schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:59:
[...]
Als je bij Sky werkt mag je best partijdig zijn voor de Britten. Het is niet zo dat het Nederlandse commentaar bepaald neutraal is.
Brundle & Button zijn best redelijk objectief en Crofty praat alles spectaculair, dus dat hij dacht dat HAM nog kon winnen had niet per se met partijdigheid te maken denk ik zo.
erutangiS
Waar komen de PU's vandaan in die wagens welke je opnoemt?MrOleo schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:49:
[...]
Mee eens, maar ik vraag me dan af waarom zijn ze dan zo een voorkeur hebben voor de duitsers (mercedes) en veel minder voor de engelsen (mclaren, williams en aston), althans zo lijkt het. (Vanwege hamilton uiteraard, maar toch...)
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 30-08-2022 17:02 ]
Ik vond Olav Mol niet altijd even scherp en ik mis ‘m hoe dan ook wel, maar het F1 Live commentaar is inderdaad ook heerlijk om naar te luisteren, Palmer heeft heerlijke analyses en het is fijn neutraal met waardering voor elke coureur :-)DeerDitch schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:48:
[...]
Wellicht even ter verduidelijking: Er zijn 2 live streams met Engels commentaar. De 1e is van F1TV zelf en de 2e is de internationale feed, waar je ook ViaPlay NL commentaar kan kiezen. Op die 2e kan je dus ook de Engelse stream van Sky kiezen (met Brundle en co).
Ik vind de F1TV stream zelf prima te doen. Veel neutraler dan Sky, zoals ook de pre- en post quali/race rapportages
Ik vind het persoonlijk altijd wel prettig om een Native NL sprekende commentator te horen tijdens de F1 terwijl ik absoluut geen enkel probleem heb met de Engelse taal.Fab1Man schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:59:
[...]
Ik vond Olav Mol niet altijd even scherp en ik mis ‘m hoe dan ook wel, maar het F1 Live commentaar is inderdaad ook heerlijk om naar te luisteren, Palmer heeft heerlijke analyses en het is fijn neutraal met waardering voor elke coureur :-)
Live commentaar is vaak meer een beetje (prettige) achtergrond ruis, de race kun je eigenlijk net zo goed gaan volgen met alleen het geluid van F1 (en ook dát kan gewoon bij F1tv).
Even klikken want FOM. YouTube: Hamilton And Alonso Collide And The Top 10 Onboards | 2022 Belgian G...
Wat dacht je van het team zelf?Will_M schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:56:
[...]
Waar komen de PU's vandaan in die wagens welke je opnoemt?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |