[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 56 Laatste
Acties:
  • 455.298 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-06 23:08
Help!!!! schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:19:
^
Lijkt me wel tenzij je tussendoor nog wilt kijken.
Ja zat ik al aan te denken. Misschien dat er hier nog mensen zijn die een coupon weten.

In de tussentijd dit forum in de gaten blijven houden is wel een goede..

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:34
Mocht er ergens een actie zijn dan lees/hoor/deel ik dat graag hier.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuhr89
Kak, te laat mijn abo weer afgezegd. Nu dus toch de volle mep betaald.

Nja, dan maar in de komende weken even kijken wat voor leuke dingen er nog op staan, dan haal ik het er wel weer uit ;)

Soms kun je een beetje balen van jezelf he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Kuhr89 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:53:

Nja, dan maar in de komende weken even kijken wat voor leuke dingen er nog op staan, dan haal ik het er wel weer uit ;)

Ik zet standaard een agenda notitie erin wanneer ik moet opzeggen

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 18:59
Alekz87 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:58:
[...]

Ik zet standaard een agenda notitie erin wanneer ik moet opzeggen
Je kan ook gewoon nu opzeggen 'per einde van de lopende abonnementsperiode'. Dat het dan pas november 2023 is, tja. Ben je in ieder geval niet te laat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:42
Edit. Iets met slapende honden en wakker maken…

[ Voor 93% gewijzigd door Cass Casey op 09-12-2022 19:19 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Staat als het goed is onder het kopje ‘Diensten van derden’ op de factuur en niet onder ‘Abonnementskosten’
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCLOQafltXeUTapklcfXlQFxs8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kdruGw46ejZB3z6TzwXRoHor.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:06

2 dagen je huis niet verwarmen en je hebt het weer terugverdiend ;)

Bij mij ook net weer een jaar erbij, helemaal prima en voor 5,41 per maand hoor je mij niet klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grayvas
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-06 21:47

Beetje laat, maar om je toch wat beter te laten voelen: de coupon die rondt testing verstrekt wordt (waarmee je zo'n 13 euro op de jaarprijs bespaart) was sinds dit jaar alleen nog maar geldig voor nieuwe gebruikers. Grote kans dat dit dus ook voor de andere coupons is gaan gelden. Dus tenzij dat je zin had om een nieuw account aan te maken (en ze dan hopelijk niet kijken of de betaalgegevens al eerder zijn gebruikt), had je waarschijnlijk alsnog teleurgesteld geweest en dus de volle prijs moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:08

d0s

sssst

Ik had f1tv opgezegd en was op zoek naar een kerstaanbieding. Maar krijg nu de melding dat ik me niet kan aanmelden omdat ik al een recente bestelling heb gedaan (is niet zo, ander emailadres) of dat het in het geselecteerde land niet meer wordt toegestaan.

Dat laatste zou wel balen zijn. Dan wordt het toch Viaplay.

[ Voor 4% gewijzigd door d0s op 24-12-2022 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:03
d0s schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 09:59:
Ik had f1tv opgezegd en was op zoek naar een kerstaanbieding. Maar krijg nu de melding dat ik me niet kan aanmelden omdat ik al een recente bestelling heb gedaan (is niet zo, ander emailadres) of dat het in het geselecteerde land niet meer wordt toegestaan.

Ik zou eerst eens een mailtje wagen naar support van F1TV om duidelijkheid te krijgen wat er aan de hand is. Het zou daarbij echt wel ruk zijn als we met z’n allen gedwongen worden om bij ViaPlay af te nemen. Ondanks dat ze voor een eerste jaar een prima format hebben weten neer te leggen blijft de beeldkwaliteit gewoon achter. Daarnaast hebben we nog niet over de vele problemen die er zijn met de apps voor smart tv’s waardoor de kijkervaring nog slechter wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Miki schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:58:
[...]

Ik zou eerst eens een mailtje wagen naar support van F1TV om duidelijkheid te krijgen wat er aan de hand is. Het zou daarbij echt wel ruk zijn als we met z’n allen gedwongen worden om bij ViaPlay af te nemen. Ondanks dat ze voor een eerste jaar een prima format hebben weten neer te leggen blijft de beeldkwaliteit gewoon achter. Daarnaast hebben we nog niet over de vele problemen die er zijn met de apps voor smart tv’s waardoor de kijkervaring nog slechter wordt.
Ga ik doen, maar wou even inventariseren of het n=1 is of niet. Kan me voorstellen dat er meer zich weer gaan aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:21

IkWilbert

Het is mij!

Als ik mij wil aanmelden met een ander mailadres verschijnt deze melding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uj54TIKa1lfXKlC4y8621fo8tgM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzNYlvGtwn35ZIwv0WvzDlmt.jpg?f=fotoalbum_large

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-06 17:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Mijn automatische vernieuwing op 16 Dec werkte gewoon in NL met NL account. Voor 65 euro ga ik niet moeilijk doen met de uren die je er voor krijgt.

Ook staat NL nog tussen de landen met ondersteuning op de website.

[ Voor 5% gewijzigd door Hann1BaL op 24-12-2022 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Hann1BaL schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:13:
[...]

Mijn automatische vernieuwing op 16 Dec werkte gewoon in NL met NL account. Voor 65 euro ga ik niet moeilijk doen met de uren die je er voor krijgt.
Zonder teveel op de zaken vooruit te lopen zonder te weten wat er aan de hand is kan een scenario zoals in Duitsland wel gelden. Maw als je al een account hebt kun je verlengen maar dat nieuwe gebruikers helaas gedwongen worden om naar de rechtenhouder uit te wijken. Maar goed pure speculatie tot dat er duidelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

IkWilbert schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:10:
Als ik mij wil aanmelden met een ander mailadres verschijnt deze melding.

[Afbeelding]
Deze melding inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Misschien doen ze lastig als je dezelfde betaalmethode gebruikt als onder je vorige account. F1TV heeft altijd wel wat eigenaardigheden gehad met accounts en betaalmethodes. Dan zou je het misschien via de Google of Apple stores kunnen proberen. En inderdaad met een ander emailadres.

Voor zover ik kan zien lukt het afsluiten van een nieuw abonnement vanuit Nederland nog wel gewoon.

(En als Viaplay toch echt de zaak geblockt heeft door een extra bedrag naar de FOM over te maken, blijven er voor de echte tweaker natuurlijk mogelijkheden genoeg om alsnog F1TV te verkrijgen. :P )

[ Voor 10% gewijzigd door TexMex op 24-12-2022 15:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-06 17:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Miki schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:19:
[...]

Zonder teveel op de zaken vooruit te lopen zonder te weten wat er aan de hand is kan een scenario zoals in Duitsland wel gelden. Maw als je al een account hebt kun je verlengen maar dat nieuwe gebruikers helaas gedwongen worden om naar de rechtenhouder uit te wijken. Maar goed pure speculatie tot dat er duidelijkheid is.
Maar die landen worden dan officieel niet ondersteund. Nederland wordt wel gewoon ondersteund volgens de website.

Betaalmethode hetzelfde is een grotere kans van oorzaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Hann1BaL schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:32:
[...]

Maar die landen worden dan officieel niet ondersteund. Nederland wordt wel gewoon ondersteund volgens de website.

Betaalmethode hetzelfde is een grotere kans van oorzaak.
Zover kom je nog niet eens. Net nogmaals geprobeerd in incognito scherm met allemaal random gegevens en wegwerp mailadres maar het lukt niet meer om een abo af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

TexMex schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:25:
[...]

Misschien doen ze lastig als je dezelfde betaalmethode gebruikt als onder je vorige account. F1TV heeft altijd wel wat eigenaardigheden gehad met accounts en betaalmethodes. Dan zou je het misschien via de Google of Apple stores kunnen proberen. En inderdaad met een ander emailadres.

Voor zover ik kan zien lukt het afsluiten van een nieuw abonnement vanuit Nederland nog wel gewoon.

(En als Viaplay toch echt de zaak geblockt heeft door een extra bedrag naar de FOM over te maken, blijven er voor de echte tweaker natuurlijk mogelijkheden genoeg om alsnog F1TV te verkrijgen. :P )
Ik probeer een nieuw abo af te sluiten op mijn oude account, en ook geprobeerd op een nieuw aangemaakt account. Bij het nieuw te maken account nog geen mogelijkheid gehad voor betaalmethode.

Het lijkt dus echt dicht te staan voor nieuwe aanvragen momenteel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
d0s schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:40:
[...]

Ik probeer een nieuw abo af te sluiten op mijn oude account, en ook geprobeerd op een nieuw aangemaakt account. Bij het nieuw te maken account nog geen mogelijkheid gehad voor betaalmethode.

Via de desktop-website in een incognito-scherm kom ik met een nieuw e-mailadres nog gewoon tot het invoeren van de betaalmethode. Maar goed, die laatste stap doe ik op dit moment nog even niet, dus ik kan het verder niet controleren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:29
Mijn automatische verlenging verliep tegen de verwachting in ook niet geheel probleemloos. Op de dag waarop het bedrag van de creditcard afgeschreven zou moeten worden, kreeg ik een mailtje van F1tv dat de incasso mislukt was en of ik mijn gegevens wilde checken. Daar was niks mis mee, de cc was nog gewoon geldig, email adres was hetzelfde enzovoort.
Toen schreven ze dat ik de bank moest bellen om te vragen of ze het nogmaals wilden proberen af te boeken. Zo gezegd zo gedaan en icscards gebeld. In het overzicht had ik gezien dat er een incassopoging gedaan was maar het bedrag was 0,0 euro. Volgens icscards is dat bedrag gewoon de melding is die hoort bij een mislukte incasso. Zij kunnen de incasso niet automatisch herhalen want ze weten het oorspronkelijke bedrag niet, het is F1tv die de incasso nogmaals moet aanbieden. De volgende dag ging de tweede poging meteen goed, ik kan weer een jaartje kijken.

Ik heb wel een uurtje getwijfeld na dat eerste mailtje of het misschien een phishing mail was maar dat was het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

TexMex schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:43:
[...]

Via de desktop-website in een incognito-scherm kom ik met een nieuw e-mailadres nog gewoon tot het invoeren van de betaalmethode. Maar goed, die laatste stap doe ik op dit moment nog even niet, dus ik kan het verder niet controleren.
Zojuist geprobeerd maar helaas dezelfde melding. Zal het morgen nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Daarover is op deze pagina nog niets terug te vinden: https://www.formula1.com/en/toolbar/content_schedule-nl.html

Wat bijv. bij Duitsland staat als opmerking, zie je bij Nederland (nog) niet terug.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01:30
IkWilbert schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:34:
[...]

Zover kom je nog niet eens. Net nogmaals geprobeerd in incognito scherm met allemaal random gegevens en wegwerp mailadres maar het lukt niet meer om een abo af te sluiten.
Misschien is het IP-adres verbonden? Incognito scherm doet niet veel, het verwijderd alleen cookies na het surfen. Al eens via een VPN geprobeerd?

Binnenkort ga ik ook een abbonement bij F1TV Pro nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-06 16:37
[...]

Ai, hier hetzelfde. Nu baal ik wel dat ik hem heb stopgezet.... Hopelijk een foutje. Was erg te spreken over f1tv. Vooral de verschillende kanalen en het Engelse commentaar.

update Via chrome op de laptop doet ie het wel. Ik probeerde het eerder met mijn mobiel (chrome via android). Vaag. Maar ik ben blij dat het werkt, was stiekem wel even een beetje chagerijnig 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door De Ingenieur op 24-12-2022 19:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hier ook stopgezet op 8 december en naar aanleiding van de Posts hier toch even geprobeerd om weer een nieuw abonnement af te sluiten (met abn creditcard die er nog in stond).

Ging zonder problemen. Niks aan de hand dus lijkt me?

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-06 21:09
Hier ook net F1tvpro afgesloten met m’n oude account (uit de ziggo tijd).

Geen enkel probleem.

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

weststar schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 18:57:
Hier ook net F1tvpro afgesloten met m’n oude account (uit de ziggo tijd).

Geen enkel probleem.
Geen idee dan waar het verschil in zit. Krijg het niet voor elkaar via mijn mobiel. Zal het morgen of overmorgen eens via de laptop proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-06 16:37
IkWilbert schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 19:19:
[...]

Geen idee dan waar het verschil in zit. Krijg het niet voor elkaar via mijn mobiel. Zal het morgen of overmorgen eens via de laptop proberen.
Bij mij lukte dat zojuist wel, nadat het op mijn mobiel niet lukte.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-06 21:39
grun93 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:49:
Mijn automatische verlenging verliep tegen de verwachting in ook niet geheel probleemloos. Op de dag waarop het bedrag van de creditcard afgeschreven zou moeten worden, kreeg ik een mailtje van F1tv dat de incasso mislukt was en of ik mijn gegevens wilde checken. Daar was niks mis mee, de cc was nog gewoon geldig, email adres was hetzelfde enzovoort.
Toen schreven ze dat ik de bank moest bellen om te vragen of ze het nogmaals wilden proberen af te boeken. Zo gezegd zo gedaan en icscards gebeld. In het overzicht had ik gezien dat er een incassopoging gedaan was maar het bedrag was 0,0 euro. Volgens icscards is dat bedrag gewoon de melding is die hoort bij een mislukte incasso. Zij kunnen de incasso niet automatisch herhalen want ze weten het oorspronkelijke bedrag niet, het is F1tv die de incasso nogmaals moet aanbieden. De volgende dag ging de tweede poging meteen goed, ik kan weer een jaartje kijken.

Ik heb wel een uurtje getwijfeld na dat eerste mailtje of het misschien een phishing mail was maar dat was het niet.
Ik kreeg ook de mail dat verlenging niet gelukt was omdat m'n credit card gegevens niet zouden kloppen en ze dus niet konden afschrijven. Ik heb vervolgens niks gedaan en een dag later kreeg ik een mail dat de verlenging ineens wel gelukt was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJackal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:57
Zojuist (mobiel) geprobeerd met een nieuw account te abonneren op F1 TV Pro maar krijg dezelfde melding.

Zo ook maar eens op de desktop proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:22
Goed dat jullie hier mee bezig zijn. Was het zowaar vergeten. Mn oude CC info stond er nog in :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DutchJackal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zKkbHk1KK88Yu9OqIgqCkeHwEM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QG22I94M8bV7FtthccpKkIqP.png?f=fotoalbum_large

Paniek om niks. Je kan (nu) nog gewoon een abonnement afsluiten vanaf een pc. Vanaf nu mijn jaarlijkse kerstcadeau voor mijzelf. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door DutchJackal op 25-12-2022 12:00 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-06 12:24
Ook hier net zonder enig probleem vanaf mijn iPhone een jaarabbo afgesloten (nadat mijn vorige was afgelopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Is dit een aanbieding? Of kan je een jaar abbo maar beperkt afnemen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:51
Alekz87 schreef op zondag 25 december 2022 @ 16:58:
Is dit een aanbieding? Of kan je een jaar abbo maar beperkt afnemen
Is de standaard prijs. Volgens mij zijn de reacties over rare foutmeldingen nu een run aan het veroorzaken terwijl het naar verwachting (natuurlijk) gewoon beschikbaar blijft en je dus net zo goed in maart kunt afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 09:29
RobertMe schreef op zondag 25 december 2022 @ 17:06:
Is de standaard prijs. Volgens mij zijn de reacties over rare foutmeldingen nu een run aan het veroorzaken terwijl het naar verwachting (natuurlijk) gewoon beschikbaar blijft en je dus net zo goed in maart kunt afsluiten.
Mijn overweging om nu al te verlengen is omdat ik ze niet helemaal vertrouw, dat kan ook aan mij liggen. Ik weet op dit moment wat het kost, in maart moet je het nog maar afwachten. De bedoeling is immers dat het aantal races uiteindelijk naar 25 groeit, dan is het logisch dat het tarief voor het abonnement ook omhoog gaat. Dit jaar stonden er 23 races op de kalender, waarvan er 22 verreden zijn (Rusland verviel). Voor volgend jaar staan er al 24 races op het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
cordonbleu schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:48:
[...]

Ik kreeg ook de mail dat verlenging niet gelukt was omdat m'n credit card gegevens niet zouden kloppen en ze dus niet konden afschrijven. Ik heb vervolgens niks gedaan en een dag later kreeg ik een mail dat de verlenging ineens wel gelukt was.
Hier precies hetzelfde gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
grun93 schreef op zondag 25 december 2022 @ 18:56:
[...]

Mijn overweging om nu al te verlengen is omdat ik ze niet helemaal vertrouw, dat kan ook aan mij liggen. Ik weet op dit moment wat het kost, in maart moet je het nog maar afwachten. De bedoeling is immers dat het aantal races uiteindelijk naar 25 groeit, dan is het logisch dat het tarief voor het abonnement ook omhoog gaat. Dit jaar stonden er 23 races op de kalender, waarvan er 22 verreden zijn (Rusland verviel). Voor volgend jaar staan er al 24 races op het programma.
Ik heb hetzelfde. Als ik ViaPlay was en ik zag merendeel van mijn abonnees naar F1TV lopen zou ik als de wiedeweerga met F1 om tafel gaan zitten om dat recht ook af te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DutchJackal schreef op zondag 25 december 2022 @ 20:05:
[...]

Ik heb hetzelfde. Als ik ViaPlay was en ik zag merendeel van mijn abonnees naar F1TV lopen zou ik als de wiedeweerga met F1 om tafel gaan zitten om dat recht ook af te kopen.
Maar dat is dan een nieuwe overeenkomst. ViaPlay kam niet zomaar eisen dat F1TV niet meer beschikbaar is. Daarvoor moet een overeenkomst worden bereikt en zal ViaPlay waarschijnlijk (nogmaals) flink de beurs mogen trekken. En dan zou het ook gek zijn dat ze nu pas tot die conclusie komen. Immers zal in het originele contract al gestaan hebben dat F1TV van in de loop van het seizoen de beschikking zou krijgen over het ViaPlay commentaar. Vervolgens daarop terugkomen en de exclusieve rechten hebben is dan ook raar. Of ViaPlay moet gedacht hebben dat hun product superieur zou zijn ten opzichte van F1TV en het commentaar hebben "weggegeven" om die enkeling die nog F1TV kijkt te overtuigen dat ViaPlay beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:47
DutchJackal schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:59:
[Afbeelding]

Paniek om niks. Je kan (nu) nog gewoon een abonnement afsluiten vanaf een pc. Vanaf nu mijn jaarlijkse kerstcadeau voor mijzelf. 8)
Het is niet eens een aanbieding en voelt toch als een koopje. €5,42/mnd. Tov viaplay á €13,99/mnd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:43

-tom-562

Oliesjeik

LA-384 schreef op zondag 25 december 2022 @ 21:04:
[...]

Het is niet eens een aanbieding en voelt toch als een koopje. €5,42/mnd. Tov viaplay á €13,99/mnd.
Gewoon lekker wachten tot maart tot de aanbieding, ik heb al 2 jaar achter elkaar maar 52 euro per jaar betaald

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerse
Voor iedere F1tv kijker die een nieuw abonnement probeert af te sluiten: Er zijn veel manieren om te zien of er al een abonnement bij jou is geweest. Zoals gemeld natuurlijk de adres gegevens en de betaal gegevens. Maar om te kijken hebben we ook allemaal een zekere mate aan cookies moeten accepteren en die kijken ze natuurlijk ook na.

Om een en ander te tweaken: Gebruik een andere browser en die dan het liefst in 'in cognito' mode. Werk het liefst op de wifi van een ander (bij de sportschool of in het cafe bijvoorbeeld) zodat je echt een ander ip adres hebt. Een ander email adres kan bij veel providers worden geregeld.

Het is maar net hoeveel moeite je wilt doen en hoeveel (over) last je daar van over houdt voor een paar euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Loopt er nu een bijzondere actie dat iedereen een nieuw account wil aanmaken, of zijn de mensen die vooruitlopend op een goede aanbieding hun abonnement hebben opgezegd bang toch niet meer terug kunnen naar F1TV pro?

Heb zelf geen aanbieding kunnen vinden, dus gok het laatste (hier ook automatische verlenging stopgezet een tijdje terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
De FUD is sterk :P Zolang het Viaplay contract loopt blijven we gewoon toegang houden tot F1TV. Geen reden om aan te nemen dat Viaplay tussentijds een dikke premium gaat betalen aan FOM om alsnog exclusieve rechten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Frank schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:13:
De FUD is sterk :P Zolang het Viaplay contract loopt blijven we gewoon toegang houden tot F1TV. Geen reden om aan te nemen dat Viaplay tussentijds een dikke premium gaat betalen aan FOM om alsnog exclusieve rechten te krijgen.
FUD is wel wat sterk aangezet, immers is er geen kwade opzet in het spel maar gewoon onrust over het kunnen aanmelden met een nieuw account waarbij de eerste meldingen echt wel grond hadden.
Nu teruggezien is het gelukkig allemaal een storm in een glas water gebleken.

Anyway iedereen een fijne kerst gewenst en succes met aftellen, 68 dagen en een kleine 22 uur te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:36

rammes

koekebakker 1e klas

DopdeDouwer schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:06:
Loopt er nu een bijzondere actie dat iedereen een nieuw account wil aanmaken, of zijn de mensen die vooruitlopend op een goede aanbieding hun abonnement hebben opgezegd bang toch niet meer terug kunnen naar F1TV pro?

Heb zelf geen aanbieding kunnen vinden, dus gok het laatste (hier ook automatische verlenging stopgezet een tijdje terug).
geen aanbieding nog, heb zelf opgezegd, maak wel weer een nieuw account aan.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
albino71 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 18:55:
Hier ook stopgezet op 8 december en naar aanleiding van de Posts hier toch even geprobeerd om weer een nieuw abonnement af te sluiten (met abn creditcard die er nog in stond).

Ging zonder problemen. Niks aan de hand dus lijkt me?
Ik ben toch een goed kwartier bezig geweest om door de regio lock te knokken, uiteindelijk heb ik een vpn naar een ander europees land nodig gehad, en mn betaling van CC naar paypal om de f1tv website zover te krijgen dat ik een pagina verder kwam.
Geen zin in (kans op) nog meer gedoe in 2023, dan maar een tientje erbij en een jaar volle prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Nu kan ik weer een abonnement afsluiten op F1TV zonder foutmelding. Ga het toch maar doen, zelfs al loopt er geen kortingsactie nu. Als ik het met ViaPlay commentaar en kwaliteit moet doen wordt ik toch wel droevig dus ga het risico maar niet lopen :)

[ Voor 7% gewijzigd door d0s op 27-12-2022 11:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Stephane Kox stopt als pitreporter bij Viaplay

https://www.telegraaf.nl/...rral&utm_campaign=twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ik weet nog wel een werkeloze tandarts die haar plek kan innemen 🤣

Het zou me niet verbazen dat men Albers of Hezemans gaat vragen.
Viaplay is te arrogant om Plooij te vragen.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjakie0101 op 01-01-2023 18:06 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Sjakie0101 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:41:
[...]

:*) Ze zijn te verstandig om Plooij te vragen. Het is wel een op winstgerichte onderneming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Prettige arrogantie wat mij betreft 👌

Testing, one, two ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miki
[...]

Alsjeblieft niet zeg, er zijn grenzen en Plooij is echt way over zijn houdbaarheidsdatum.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-06 21:23
Gaan we discussie na een jaar nu weer starten? We weten inmiddels wel hoe iedereen er over denkt. Laat iedereen lekker luisteren naar wat hij fijn vindt, keuze genoeg tegenwoordig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:16
Jammer, Kox the was degene die de interviews met Max enzo toch? Deed dat erg goed

Met darts en voetbal is Viaplay de enige optie. Als je die twee niet wilt snap ik sowieso niet waarom je dan niet F1 pro neemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
dglavimans schreef op zondag 1 januari 2023 @ 19:03:
Jammer, Kox the was degene die de interviews met Max enzo toch? Deed dat erg goed

Met darts en voetbal is Viaplay de enige optie. Als je die twee niet wilt snap ik sowieso niet waarom je dan niet F1 pro neemt
Wat me ergert is de keuzes van Viaplay. Op zeker houden ze ook volgens jaar vast aan Albers.
Ze gaan het presteren om voor het pitreport weer een unknown someone te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:16
Sjakie0101 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 20:21:
[...]

Wat me ergert is de keuzes van Viaplay. Op zeker houden ze ook volgens jaar vast aan Albers.
Ze gaan het presteren om voor het pitreport weer een unknown someone te vinden.
Albers vind ik irritant omdat hij er altijd doorheen moet maar voor de rest vond ik zelf in ieder geval de opzet dit jaar goed te noemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Topicstarter
Jammer ze was wel gegroeid als reporter, zeker toen ze wat ondersteuning kreeg, was je daarna een stuk beter.

Maar goed dat ze voor haar studie en race carrière kiest....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Viaplay is hier nu officieel de deur uit, maar mijn vader heeft een LG Oled en wil ook niet meer terug naar Viaplay vanwege de slechte kwaliteit en vastlopende service. Hij is er spuugzat van, maar ik heb hem ook al verteld dat er voor LG geen F1TV app is en ik zie hem nou niet snel werken met een Chromecast.

Zit dus een beetje in twijfel wat voor hem handig is, want als hij weer Viaplay neemt word het niet ontspannen Formule 1 kijken voor hem..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
G_Dragon schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:06:
Viaplay is hier nu officieel de deur uit, maar mijn vader heeft een LG Oled en wil ook niet meer terug naar Viaplay vanwege de slechte kwaliteit en vastlopende service. Hij is er spuugzat van, maar ik heb hem ook al verteld dat er voor LG geen F1TV app is en ik zie hem nou niet snel werken met een Chromecast.

Beetje in twijfel wat voor hem handig is, want als hij weer Viaplay neemt word het niet ontspannen Formule 1 kijken voor hem..
Chromecast with Google TV is erg gebruiksvriendelijk (als jij de eerste installatie doet). F1TV werkt daar prima op met bedraad internet. Is dat een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
kraanwagen schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:09:
[...]

Chromecast with Google TV is erg gebruiksvriendelijk (als jij de eerste installatie doet). F1TV werkt daar prima op met bedraad internet. Is dat een oplossing?
Ja dat zou wel een oplossing kunnen zijn, zal dit met hem gaan bespreken. Want ik gun hem niet nog zo'n jaar met veel frustraties bij Viaplay :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:58

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Ik heb voor F1TV maar een eenvoudige FireStick gekocht. Ook handig voor op vakantie om alle streaming diensten bij de hand te hebben. Ik ben zelf niet zo kapot van streamen via mijn telefoon naar een chromecast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Bintmeister schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:56:
Ik heb voor F1TV maar een eenvoudige FireStick gekocht. Ook handig voor op vakantie om alle streaming diensten bij de hand te hebben. Ik ben zelf niet zo kapot van streamen via mijn telefoon naar een chromecast.
Een “Chromecast met Google TV” is een zelfstandig apparaat met afstandsbediening. Je hoeft dus niks te casten vanaf je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruitdamp
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 12:30
Bintmeister schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:56:
Neemt de chromecast de stream niet direct over vanuit je wifi netwerk?

Dus je start met je telefoon de stream naar de chromecast en vervolgens pakt de chromecast dit zelf over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06 09:59

mmniet

De beetje weter

Kruitdamp schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:21:
[...]

Neemt de chromecast de stream niet direct over vanuit je wifi netwerk?

Dus je start met je telefoon de stream naar de chromecast en vervolgens pakt de chromecast dit zelf over.
klopt, je telefoon is dan enkel de afstandsbediening van je chromecast geworden en streamt zelf niet

It's me Mario

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kraanwagen schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:09:
Oké, standaard heeft dit apparaat geen aansluiting voor bedraad internet, het kan maar gezegd zijn ;)

Doet ie het via Wifi niet zo lekker dan, is dat jouw ervaring daarmee? Theoretisch zou ook dat geen problemen moeten geven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06 09:59

mmniet

De beetje weter

G_Dragon schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:19:
[...]

Ja dat zou wel een oplossing kunnen zijn, zal dit met hem gaan bespreken. Want ik gun hem niet nog zo'n jaar met veel frustraties bij Viaplay :D
mijn ervaring is dat het schakelen tussen bronnen voor bepaalde groepen in de maatschappij lastig is. Als hij daar geen problemen mee heeft dan kan je hem prima een google tv laten gebruiken. Super gebruiksvriendelijk. Je hebt ze in verschillende merken, ik heb een nokia stream tv box gekocht, werkt prima (klassieke tv abo vervangen door nlziet, dus moest voor slaapkamer iets anders kopen want geen moderne smart tv). Google verkoopt ze zelf ook, al had ik voor nokia gekozen omdat de adapter met ethernet aansluiting niet leverbaar was. Je hebt verder nog meer merken.

Op de tv in de woonkamer zit geen standaard app voor F1TV (samsung frame), dus daar een oudere chromecast (v2) erop gezet die ik nog had liggen, dat werkt ook prima, maar moet je de stream wel starten via de telefoon/tablet. Dat moet de betreffende gebruiker wel kunnen natuurlijk. Is niet moeilijk, de meeste tv's kunnen automatisch schakelen als de chromecast gaat streamen naar de juiste ingang. Het gebruik op de telefoon vergt wel een paar stappen.

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
hardware-lover schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:28:
[...]

Oké, standaard heeft dit apparaat geen aansluiting voor bedraad internet, het kan maar gezegd zijn ;)

Doet ie het via Wifi niet zo lekker dan, is dat jouw ervaring daarmee? Theoretisch zou ook dat geen problemen moeten geven.
Bij mij werk ie via WiFi ook prima. Dus bedraad is inderdaad niet eens nodig. Maar uitgaande van een gebruiker die weinig verstand van internetzoekmachine heeft, is als je die speciale stekker erbij koopt en dan dus bedraad internet hebt meer foolproof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 27-06 17:16
kraanwagen schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:11:
[...]

Bij mij werk ie via WiFi ook prima. Dus bedraad is inderdaad niet eens nodig. Maar uitgaande van een gebruiker die weinig verstand van internetzoekmachine heeft, is als je die speciale stekker erbij koopt en dan dus bedraad internet hebt meer foolproof.
Of je kiest voor de uitvoering: Nokia Streaming Box 8000 8GB. Erg tevreden mee en zit al een Ethernet-port ingebouwd.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
G_Dragon schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:06:

Zit dus een beetje in twijfel wat voor hem handig is, want als hij weer Viaplay neemt word het niet ontspannen Formule 1 kijken voor hem..
Hier precies zelfde situatie. M’n ouders zijn niet meer zo van die technologie. 70+. Ik installeer alles bij ze, leg t ook uit. Maar als t keertje niet werkt kunnen ze niet trouble shooten zelf. Ik heb viaplay gehad en toevallig geen problemen. Maar ik vind viaplay te duur tov f1tv. Ik snap niet zo goed waarom er geen fatsoenlijke app is. Nja. Heb nog tot maart om wat te bedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik cast F1TV vooralsnog gewoon via mijn iphone. Dat werkt best simpel en prima. Ook voor opa's en oma's best goed te doen. Enige is volgensmij dat de TV en de telefoon op hetzelfde wifikanaal moeten zitten.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Help!!!! schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:21:
Ik cast F1TV vooralsnog gewoon via mijn iphone. Dat werkt best simpel en prima. Ook voor opa's en oma's best goed te doen.
Dat ligt natuurlijk ook aan de opas en omas. Mijn ouders zijn dat niet eens, en ik weet 100% zeker dat mijn moeder dat niet voor elkaar krijgt. Mijn vader misschien wel misschien niet. Maar met een Nvidia Shield krijgen ze het beiden wel voor elkaar. Zelfs zonder instructies. (Nee, geen aankoop advies voor specifiek een Shield. Wel dat ouderen toch makkelijker door een TV interface navigeren met afstandsbediening dan vanalles met apps en casten).
Enige is volgensmij dat de TV en de telefoon op hetzelfde wifikanaal moeten zitten.
Op hetzelfde (V)LAN ;) Wifi kanaal (/frequentie) maakt sowieso niet uit. En in de volksmond zou je het nog "zelfde wifi netwerk" kunnen noemen, wat normaliter ook hetzelfde onderliggende (V)LAN is. Maar meerdere SSIDs met hetzelfde onderliggende (V)LAN werkt ook. En over meerdere VLANs ook zolang ze maar onderling kunnen communiceren en je een mDNS repeater gebruikt zodat ze elkaar ook vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:44

sjaool

Every life should have 9 cats

RobertMe schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:57:
[...]

Dat ligt natuurlijk ook aan de opas en omas. Mijn ouders zijn dat niet eens, en ik weet 100% zeker dat mijn moeder dat niet voor elkaar krijgt. Mijn vader misschien wel misschien niet. Maar met een Nvidia Shield krijgen ze het beiden wel voor elkaar. Zelfs zonder instructies. (Nee, geen aankoop advies voor specifiek een Shield. Wel dat ouderen toch makkelijker door een TV interface navigeren met afstandsbediening dan vanalles met apps en casten).
Als ze met een Shield overweg kunnen dan lukt ze dat ook met een Chromecast met Google TV. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 13:46

Felyrion

goodgoan!

Volgens mij ontstaat er wat verwarring tussen Chromecast en Google TV :)

Chromecast is een apparaat waar je vanaf je telefoon of tablet (vanuit een app zoals F1TV) een stream heen stuurt. Deze pakt dan de stream over en laat dit zien op de TV.

Google TV is net zoals bijvoorbeeld het nieuwe menu van LG zelf. Je start het op en je komt in een fullscreen Google TV interface. Hier kun je rechtstreeks apps zoals F1TV (of netflix, disney+, etc.) installeren op het apparaat zelf. Je start dus de F1TV app "op de TV" met de meegeleverde Google TV afstandsdbediening.

Voor zover ik weet is dit ook hoe bijvoorbeeld de shield of de firestick werken.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macscot
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-04 16:24
Laatst stond ik in de Primera en waren er twee mannen over ViaPlay aan het discussiëren. ViaPlay was van alles.... zullen we maar zeggen.

Het eerste wat je voor ViaPlay los moet laten als gedachte is dat het een TV zender is. ViaPlay is geen TV zender. ViaPlay is een streamingdienst. Op elk moment van de dag kunnen er honderd zo niet duizend verschillende ViaPlay “onderdelen” bekeken worden. Als je denkt op de ouderwetse manier van zender naar zender door middel van het plusje op je afstandsbediening te kunnen zappen heb je de ViaPlay plank misgeslagen. Deze “onderdelen” zijn series, films, documentaires maar ook live uitzendingen zoals nu Darts of straks in maart weer F1.

Als je alleen F1 wilt kijken, niks meer niks minder is F1TV een prima optie, zo niet de beste optie voor je geld.

Vindt je het leuk om naast F1 ook eens naar Darten, Engels voetbal, film of serie te kijken heeft ViaPlay daarin een prima aanbod.

Op mijn TV en de TV van mijn ouders heb ik de ViaPlay app geïnstalleerd. Uitleg gegeven hoe ze deze app kunnen gebruiken. Moeders heeft niks met techniek. Mijn vader kan daar zijn weg prima in vinden. Een ChromeCast of een FireStick zijn prima alternatieven om te installeren als er geen geschikte (nieuwe) TV is.

Je kan merken dat ViaPlay een andere weg in is geslagen als hoe Ziggo de F1 op TV bracht. Ik vond het laatst half jaar ViaPlay echt betere uitzendingen maken. De gridwalk voelde beter aan met de analisten en over het algemeen had ik het idee dat ze in een wat betere schwung zaten.

Nu ook met Darts op ViaPlay, leuke dame die de standaard vragen stelt. Paar heren uit de darts wereld die hun kijk op de wedstrijd geven en die pauzes aan elkaar kletsten. Was niks mis mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:00:
[...]

Als ze met een Shield overweg kunnen dan lukt ze dat ook met een Chromecast met Google TV. ;)
@Help!!!! had het over casten via telefoon. Dat is iets anders dan Chromecast with Google TV waar je native apps op kunt draaien en met een afstandsbediening werkt.
Felyrion schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:18:
Neu. Google maakt zelf verwarring door eerst een apparaat onder de naam "Chromecast" (en daarna "Chrimecast Ultra") uit te brengen die alleen via de telefoon te bedienen is. En daarna een "Chromecast with Google TV" die op Google TV, een Android TV afgeleide, draait en dus een volledig Smart TV OS met apps bevat. Als er vervolgens niet goed wordt gelezen of aangegeven om welk apparaat het gaat krijg je verwarring.
Google TV is net zoals bijvoorbeeld het nieuwe menu van LG zelf. Je start het op en je komt in een fullscreen Google TV interface. Hier kun je rechtstreeks apps zoals F1TV (of netflix, disney+, etc.) installeren op het apparaat zelf. Je start dus de F1TV app "op de TV" met de meegeleverde Google TV afstandsdbediening.
LG gebruikt AFAIK nog steeds WebOS op hun TV (dat ze way back when van HP? gekocht hebben nadat HP WebOS in handen had gekregen met de overname van Palm). Google TV is Googles eigen sausje van Android TV (ook van Google :p). TVs met Google TV bestaan AFAIK ook niet. Wel met Android TV, Sony en TP Vision maken die (laatstgenoemde wordt vervolgens weer verkocht onder de naam Philips).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod

Chromecast is een apparaat waar je vanaf je telefoon of tablet (vanuit een app zoals F1TV) een stream heen stuurt. Deze pakt dan de stream over en laat dit zien op de TV.

Voor zover ik weet is dit ook hoe bijvoorbeeld de shield of de firestick werken.
Je vergeet de Chromecast met (Google TV). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

ja, die bedoel ik, dat krijg je met die heerlijk verhelderende namen die google die dingen geeft...
In feite een stick in je tv die de tv een alternatieve smart-tv interface geeft, met eigen alternatieve afstandsbediening.

[ Voor 15% gewijzigd door Felyrion op 04-01-2023 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Felyrion schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:38:
[...]

ja, die bedoel ik, dat krijg je met die heerlijk verhelderende namen die google die dingen geeft...
In feite een stick in je tv die de tv een alternatieve smart-tv interface geeft, met eigen alternatieve afstandsbediening.
Nee, je lijkt niet te begrijpen hoe die werkt. De Chromecast met (Google TV) werkt net als de shield en firestick etc. ook gewoon met apps op het apparaat zelf. Je kán er wel naar streamen, maar dat is niet de meestgebruikte toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:34:
[...]

LG gebruikt AFAIK nog steeds WebOS op hun TV (dat ze way back when van HP? gekocht hebben nadat HP WebOS in handen had gekregen met de overname van Palm). Google TV is Googles eigen sausje van Android TV (ook van Google :p). TVs met Google TV bestaan AFAIK ook niet. Wel met Android TV, Sony en TP Vision maken die (laatstgenoemde wordt vervolgens weer verkocht onder de naam Philips).
Klopt. LG draait nog steeds op WebOS en daar is in principe niks mis mee. Ik gebruik het op mijn televisie trouwens niet want de Chromecast met Google TV is veel sneller.
Felyrion schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:38:
[...]

Dongel in dit geval. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door sjaool op 04-01-2023 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Toff schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:45:
[...]

Nee, je lijkt niet te begrijpen hoe die werkt. De Chromecast met (Google TV) werkt net als de shield en firestick etc. ook gewoon met apps op het apparaat zelf. Je kán er wel naar streamen, maar dat is niet de meestgebruikte toepassing.
Sorry.... maar dat is toch exact wat ik zeg? Ben ik dan zo onduidelijk :'(

(fyi, ik gebruik zelf de chromecast 4k met google tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:46:
[...]

Klopt. LG draait nog steeds op WebOS en daar is in principe niks mis mee. Ik gebruik het op mijn televisie trouwens niet want de Chromecast met Google TV is veel sneller.
En in mijn geval dan weer een Shield. Want mijn "antieke" E6 begon toch wel beperkt te worden (in ieder geval geen HBO Max toen die uit kwam, vermoed ook geen SkyShowtime, ook geen F1TV dan. En voor Kodi had ik de Shield al. En SmartTube is ook wel nice ten opzichte van standaard YouTube app zonder reclame).

Shield heb ik ook uit 2017 of zo. Als ik nu eentje moet kopen wordt het eerder de Nokia Streambox dan weer een nieuwe Shield. Maar toentertijd was de Shield een redelijk uniek apparaat. Nu is die gewoon overpriced voor basis gebruik (wat ook met een CC with Google TV / Nokia Streambox / FireTV / ... kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Felyrion schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:48:
[...]
Sorry.... maar dat is toch exact wat ik zeg? Ben ik dan zo onduidelijk :'(

(fyi, ik gebruik zelf de chromecast 4k met google tv)
Ja, je oorspronkelijke bericht is onduidelijk. Je beschrijft de Chromecast (streamen) en je beschrijft GoogleTV (apps), als twee verschillende zaken. Vervolgens wijs ik je op de Chromecast met (Google TV), die beide mogelijkheden biedt en jij antwoordt met "ja, die bedoel ik". Het kan aan mij liggen hoor...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Toff schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:34:
[...]

Ja, je oorspronkelijke bericht is onduidelijk. Je beschrijft de Chromecast (streamen) en je beschrijft GoogleTV (apps), als twee verschillende zaken. Vervolgens wijs ik je op de Chromecast met (Google TV), die beide mogelijkheden biedt en jij antwoordt met "ja, die bedoel ik". Het kan aan mij liggen hoor...
Context is alles. Ik reageerde op de conversatie waarin iemand de chromecast met google TV aanraadde, waar iemand op reageerde dat het casten te ingewikkeld was voor ouderen.

Ik probeerde dat te verhelderen door aan te geven dat de chromecast met google TV meer biedt dan casten (en dus iets anders is dan een kale chromecast), namelijk een smart-tv alternatief waarop apps (zoals F1TV) geinstalleerd kunnen worden. Daardoor vervalt het "ingewikkelde" deel. Ik zeg nog letterlijk dat het hetzelfde idee is als de firestick of shield.

maargoed, genoeg offtopic, het is wel duidelijk als men het allemaal leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Felyrion schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:19:
[...]

Context is alles. Ik reageerde op de conversatie waarin iemand de chromecast met google TV aanraadde, waar iemand op reageerde dat het casten te ingewikkeld was voor ouderen.

Ik probeerde dat te verhelderen door aan te geven dat de chromecast met google TV meer biedt dan casten (en dus iets anders is dan een kale chromecast), namelijk een smart-tv alternatief waarop apps (zoals F1TV) geinstalleerd kunnen worden. Daardoor vervalt het "ingewikkelde" deel. Ik zeg nog letterlijk dat het hetzelfde idee is als de firestick of shield.

maargoed, genoeg offtopic, het is wel duidelijk als men het allemaal leest.
Klopt. Na mijn reactie was m.i. de rest van de discussie niet meer nodig.
meesje in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
mmniet schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:30:
[...]

mijn ervaring is dat het schakelen tussen bronnen voor bepaalde groepen in de maatschappij lastig is. Als hij daar geen problemen mee heeft dan kan je hem prima een google tv laten gebruiken. Super gebruiksvriendelijk. Je hebt ze in verschillende merken, ik heb een nokia stream tv box gekocht, werkt prima (klassieke tv abo vervangen door nlziet, dus moest voor slaapkamer iets anders kopen want geen moderne smart tv). Google verkoopt ze zelf ook, al had ik voor nokia gekozen omdat de adapter met ethernet aansluiting niet leverbaar was. Je hebt verder nog meer merken.

Op de tv in de woonkamer zit geen standaard app voor F1TV (samsung frame), dus daar een oudere chromecast (v2) erop gezet die ik nog had liggen, dat werkt ook prima, maar moet je de stream wel starten via de telefoon/tablet. Dat moet de betreffende gebruiker wel kunnen natuurlijk. Is niet moeilijk, de meeste tv's kunnen automatisch schakelen als de chromecast gaat streamen naar de juiste ingang. Het gebruik op de telefoon vergt wel een paar stappen.
Ik zal hem dit toch maar gaan voorleggen, had er gisteren geen tijd voor toen we elkaar zagen in de bioscoop. Stiekem blijf ik hoop houden dat er snel een F1TV app gaat uitkomen voor alle smarttv's want dat zal iedereen een hoop gedoe schelen :D
Alekz87 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:55:
[...]

Hier precies zelfde situatie. M’n ouders zijn niet meer zo van die technologie. 70+. Ik installeer alles bij ze, leg t ook uit. Maar als t keertje niet werkt kunnen ze niet trouble shooten zelf. Ik heb viaplay gehad en toevallig geen problemen. Maar ik vind viaplay te duur tov f1tv. Ik snap niet zo goed waarom er geen fatsoenlijke app is. Nja. Heb nog tot maart om wat te bedenken.
Ik herken veel dingen uit je verhaal, alleen mijn vader heeft wel wat verstand van techniek tot het tegen gaat zitten. Dan raakt hij gefrustreerd en heeft vaak het overzicht niet meer.. bij het typen van dit bericht begin ik toch echt die oude simpele tijd te missen.

Ik gok dat hij het via Chromecast met Google TV sneller weet te leren dan casten vanaf zijn mobiel, want dat zou hij niet willen.

Ja dit is dan wel heel verwarrend gedaan door Google zelf, want voor mij valt Chromecast ook onder Google TV. Zo bedoelde ik het ook in mijn vraag namelijk, maar doordat ze beiden onder Chromecast vallen bij het bestellen op bijvoorbeeld Bol.com ontstaat er snel zulke verwarring.

Ik zie net dat ze er gelukkig wel bij zetten Google Chromecast - Met Google TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-06 20:02

Metalfreak

Hoije woh!

macscot schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:22:

Nu ook met Darts op ViaPlay, leuke dame die de standaard vragen stelt. Paar heren uit de darts wereld die hun kijk op de wedstrijd geven en die pauzes aan elkaar kletsten. Was niks mis mee.
Ik heb dat via een niet zo heel legale stream gekeken, maar dat was exact hetzelfde format als ze altijd bij RTL7 uitzonden, dus zo anders vond ik dat niet.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:03:
[...]

En in mijn geval dan weer een Shield. Want mijn "antieke" E6 begon toch wel beperkt te worden (in ieder geval geen HBO Max toen die uit kwam, vermoed ook geen SkyShowtime, ook geen F1TV dan. En voor Kodi had ik de Shield al. En SmartTube is ook wel nice ten opzichte van standaard YouTube app zonder reclame).

Shield heb ik ook uit 2017 of zo. Als ik nu eentje moet kopen wordt het eerder de Nokia Streambox dan weer een nieuwe Shield. Maar toentertijd was de Shield een redelijk uniek apparaat. Nu is die gewoon overpriced voor basis gebruik (wat ook met een CC with Google TV / Nokia Streambox / FireTV / ... kan).
Gelukkig is de ondersteuning van Google wel zo dat de meeste apps lang blijven werken en beschikbaar blijven. Smarttube is inderdaad dé app om YouTube te bekijken op Google TV/Android TV. Wat een verademing is dat. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06 21:28
G_Dragon schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:10:
[...]

Stiekem blijf ik hoop houden dat er snel een F1TV app gaat uitkomen voor alle smarttv's want dat zal iedereen een hoop gedoe schelen :D
Voor zover ik weet hebben alleen de Google-tv's van Sony deze app. In feite is dat een gigantische chromecast met een beeldscherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macscot
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-04 16:24
Metalfreak schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:25:
[...]

Ik heb dat via een niet zo heel legale stream gekeken, maar dat was exact hetzelfde format als ze altijd bij RTL7 uitzonden, dus zo anders vond ik dat niet.
Klopt vroeger bij RTL Darts was de opzet nagenoeg hetzelfde. Ook de twee commentatoren zijn meegenomen van RTL. Moet wel zeggen dat ik het prettiger vind bij sport commentaar als er twee personen zitten. Persoon 1 voor de gang van zaken en persoon 2 voor de analyses. Olaf Mol heeft een prima stem en gevoel voor de gang van zaken te verslaan. Maar de analyses en dan vooral tijdens de wedstrijd waren meer dan regelmatig niet goed.

Ik begrijp ook wel dat het lastig is om van 20 auto's bij te houden we hoeveel stops heeft gemaakt en wat de strategie gaat doen. Maar vaak bij Olaf zat als een soort van co-commentator op de bank hoofdschudden te zeggen "Nee Olaf die moet nog stoppen". Dit vaak tot hilariteit van mijn vrienden die altijd vroeg "tegen wie heb je het?"

Terug op de kern van dit topic.
De kwaliteit van de ViaPlay uitzendingen waren het laatste half jaar prima. Of via de app direct op je smart TV of via een HMDI Dongle (zoals ChromeCast of FireStick) prima in de woonkamer te kijken.

Ik zou zeggen geef het ook vooral een kans. Maak ook gebruik van de series en films die erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
murphydrz schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:02:
[...]

Voor zover ik weet hebben alleen de Google-tv's van Sony deze app. In feite is dat een gigantische chromecast met een beeldscherm :)
Nee, dat is niet een gigantische Chromecast. Maar een "computer" met daarop Android TV en een gigantische monitor net zoals de Chromecast with Google TV een "computer" is met Android TV (/Google TV, dat Googles eigen spin van Android TV is, waarbij laatstgenoemde door Google ontwikkelt wordt). Dat is iets anders dan een Chromecast (& Chromecast Ultra), dat puur een dongle is waar je met de telefoon een stream op start.
Als Sony TVs een gigantische Chromcast waren dan zou het gewoon een PC monitor zijn waar je optioneel via HDMI een Chromecast op aansluit en je alles via een ander systeem doet (casten dus).

Edit:
Overigens is de hele F1TV app AFAIK ook helemaal niet vrijgegeven voor TVs. De CC with Google TV, Nokia Streambox, Nvidia Shield, ... kun je hem op installeren via de Play Store (en ik meen ook de FireTV van Amazon met hun eigen store). Maar op TVs, zij het van Sony, zij het van TP-Vision / Philips, is die niet te vinden. Sideloaden kan dan weer wel.

[ Voor 17% gewijzigd door RobertMe op 05-01-2023 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
RobertMe schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:13:
[...]

Nee, dat is niet een gigantische Chromecast. Maar een "computer" met daarop Android TV en een gigantische monitor net zoals de Chromecast with Google TV een "computer" is met Android TV (/Google TV, dat Googles eigen spin van Android TV is, waarbij laatstgenoemde door Google ontwikkelt wordt). Dat is iets anders dan een Chromecast (& Chromecast Ultra), dat puur een dongle is waar je met de telefoon een stream op start.
Als Sony TVs een gigantische Chromcast waren dan zou het gewoon een PC monitor zijn waar je optioneel via HDMI een Chromecast op aansluit en je alles via een ander systeem doet (casten dus).

Edit:
Overigens is de hele F1TV app AFAIK ook helemaal niet vrijgegeven voor TVs. De CC with Google TV, Nokia Streambox, Nvidia Shield, ... kun je hem op installeren via de Play Store (en ik meen ook de FireTV van Amazon met hun eigen store). Maar op TVs, zij het van Sony, zij het van TP-Vision / Philips, is die niet te vinden. Sideloaden kan dan weer wel.
Met een sony tv, en ook andere merken met google tv, heb je een chromecast ingebouwd. Je hebt geen stickjes of andere externe HDMI kastjes nodig.
Alles van een telefoon of tablet kun je rechtstreeks naar de tv streamen.
Alle denkbare app's zijn ook aanwezig, dus in die zin kun je spreken van een hele grote cromecast met scherm. :D
Bij wijze van spreken dus.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 14:23
murphydrz schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:29:
[...]

Met een sony tv, en ook andere merken met google tv, heb je een chromecast ingebouwd. Je hebt geen stickjes of andere externe HDMI kastjes nodig.
Alles van een telefoon of tablet kun je rechtstreeks naar de tv streamen.
Alle denkbare app's zijn ook aanwezig, dus in die zin kun je spreken van een hele grote cromecast met scherm. :D
Bij wijze van spreken dus.. :)
Naja in feite is de desktop computer met zijn monitor toetsenbord cpu gpu ram en opslag, linux, met de tijd in de tv gekomen in deze afgelopen 15jaar.
In de tv zit nu een cpu ram (i)gpu en opslag, lan/wifi met linux. Jammer dat wij als consument daar niet zelf bij kunnen, en een OS,je met drivers voor de onderdelen en codecs voor de stream progjes in kunnen plempen. (dan hadden we geen extra stream/decoderkastjes nodig gehad denk ik)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
Mel33 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:33:
[...]

Naja in feite is de desktop computer met zijn monitor toetsenbord cpu gpu ram en opslag, linux, met de tijd in de tv gekomen in deze afgelopen 15jaar.
In de tv zit nu een cpu ram (i)gpu en opslag, lan/wifi met linux. Jammer dat wij als consument daar niet zelf bij kunnen, en een OS,je met drivers voor de onderdelen en codecs voor de stream progjes in kunnen plempen. (dan hadden we geen extra stream/decoderkastjes nodig gehad denk ik)
Jailbreak? ;)

Het is met de oude sony tv's gelukt om er een softcam op te laten draaien en volgens mij ook op de oudere samsungs.
Ik denk dat jij wel weet waar ik het dan over heb.. :)
Helaas heb ik ook wel van mensen gehoord dat bij dergelijke experimenten de tv in een 'steen' veranderde en het einde oefening was.
Met andere woorden, het is mogelijk om het OS te manipuleren, maar op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
Mel33 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:33:
[...]

Die opstelling maar dan net even anders: Een philps tv uit 2008 en een laptop uit 2009 met ondertussen een windows 10 installatie werkt nog steeds best aardig voor 1 of 2 video streams en 1 audio stream.
Voor meer video streams tegelijk gebruik ik een laptop uit 2019 en de zelfde full-hd tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:06

franssie

Save the albatross

offtopic:
[quote]G_Dragon schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:10:
<>
Ik herken veel dingen uit je verhaal, alleen mijn vader heeft wel wat verstand van techniek tot het tegen gaat zitten. Dan raakt hij gefrustreerd en heeft vaak het overzicht niet meer.. bij het typen van dit bericht begin ik toch echt die oude simpele tijd te missen.
<>
[/quote]

Zoals je ouders die steeds belden nadat je uit huis was gegaan hoe de videorecorder ook alweer werkte? :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
We hebben voor het nieuwe Formule 1 seizoen een [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 geopend om het overzicht per seizoen te behouden. De verouderde informatie in het hoofdtopic word de aankomende weken voorzien van recente informatie door mij en de mede-auteurs d:)b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Slotje dan :)

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 55 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2