[F1 2022] Race 13 GP van Hongarije Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 29 Laatste
Acties:
  • 110.865 views

Onderwerpen

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFETuHVubVZDFRA8AXnYwLQB/full.jpg

Formula 1 Seizoen 2022 - GP-Topic Race 13

13. Hungaroring
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Hungary_Circuit.png.transform/7col/image.png

Data

vr 29 juli
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png14:00(14:00) Lokale tijd
Free Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png17:00(17:00) Lokale tijd
za 30 juli
Free Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png13:00(13:00) Lokale tijd
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png16:00(16:00) Lokale tijd
zo 31 juli
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png15:00
(15:00) Lokale tijd

Circuit

Circuit: Hungaroring
Lengte:4381m
Aantal Ronden:70
Race Afstand:306,63km

Pirelli Banden

Compounds en Verplichtingen

Bandenkeuzes:
Per Race zijn 3+2* verschillende compounds beschikbaar.:
*+2 zijn de regen en natweer banden

Er zijn vaste kleuren en namen per race:
  • Wit (H) Hard
  • Geel (M) Medium
  • Rood (S) Soft
  • Intermediate (I) - Groen
  • Full Wet (W) - Licht Blauw

Teams moeten voor de race tenminste 1 setje van ieder van de verplichte compounds beschikbaar houden. Daarnaast moet er met minstens 2 verschillende compounds tijdens de race gereden worden***.
***Uitzondering bij regen.

Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band houden voor gebruik in de race.

Let op: Vanaf dit seizoen mag iedereen na kwalificatie, de banden kiezen waarop ze de race beginnen.

Gedurende een weekeinde moeten teams banden aan Pirelli terug geven. Dit gebeurt volgens onderstaand schema. De keuze welke banden ze terug geven is echter volkomen vrij.
  • Eén set na de 1e 40 minuten van FP1
  • Eén set na het einde van FP1
  • Twee sets na het einde van FP2
  • Twee sets na het einde van FP3
Banden keuze infographic
Afbeeldingslocatie: https://f1chronicle.com/wp-content/uploads/2022/07/13-hu-preview-en-scaled.webp
Regen
  • Tenzij Regen of Intermediate banden gedurende de race gebruikt worden, moeten alle rijders tenminste 2 verschillende (soorten) Dry-weather banden gebruiken tijdens de race. Waarvan tenminste 1 compound eén van de verplichte compounds moet zijn. (teams zijn vrij te beslissen welke compound dat is.)
  • Teams zijn naar eigen inzicht vrij om Regen of Intermediate banden te gebruikten tijdens kwalificatie &/of race. Tijdens de vrije trainingen mag dat alleen als de baan door de race-Director Nat verklaard is.
  • Indien achter de safetycar gestart moet worden wegens hevige regenval, is het gebruik van regenbanden verplicht.
  • Als het begint met regenen in de 3 minuten voor de start, zal de startprocedure afgebroken worden en zal de startprocedure terug naar het 10-minute point terug keren om teams de ruimte te geven passende banden te kiezen en eventueel te monteren.
  • Als de weersomstandigheden daartoe leiden kan de Race-director ervoor kiezen de start af te breken en pas te hervatten als de omstandigheden verbeterd zijn. Als alternatief kan hij ook kiezen voor een start achter de safety car en wanneer de baan voldoende veilig is een gewone staande startprocedure te starten.
  • Als een safetycar noodzakelijk is om een race te kunnen starten, zal een normale staande start plaatsvinden zodra de baan veilig genoeg geacht wordt. De wagens zullen dan normaal vanaf de grid starten.
  • Rondes achter de safety car tellen wel mee voor totale race afstand.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:51
Mooi begin van mijn eigen vakantie :)
De datums in de topicstart staan niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:34
Benieuwd naar Ferrari hier. Om meerdere redenen

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-05 16:16
Hier fysiek bij :), zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 22:02
Hopelijk is onze bus vanuit het vakantieadres op tijd om de race te kunnen kijken, maar met enige pech staan we net bij het inchecken. Ik denk dat vrouwlief wat armspieren moet kweken voor de koffers :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:17
Dat wordt niet te hard juichen als ik in Bologna aan het zwembad lig als Ferrari zijn strategie weer verneukt :+

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:47
Gelukkig geven ze droog weer aan zondag, kan Bottas niet weer gaan bowlen met auto's.
Afbeeldingslocatie: https://talksport.com/wp-content/uploads/sites/5/2021/08/LewisHamilton.jpg?strip=all&w=960&quality=100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:41
Ik verwacht Ferrari hier erg sterk. Het wordt weer warm, slijtage lijkt bij Ferrari tov begin van Seizoen wel opgelost. Daarnaast is het mickey mouse baantje wel echt een high downforce circuit en kan Red Bull dus minder compenseren met de top speed. De high downforce config van RB in Oostenrijk wierp ook niet echt vruchten af.. Ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:57

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ferrari zal hier erg sterk zijn. Lastig om ze van de eerste rij te houden. Je zal zien dat ze in de race relatief makkelijk bij Red Bull wegrijden. Toch wint Max Verstappen omdat Sainz Jr. uitvalt met een motorpech en de race van Leclerc wordt verpest door de strategie van Ferrari.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:04

DarkSide

theres no place like ::1

Denk dat RB wel iets geleerd heeft van Oostenrijk. En ze dichterbij zullen zitten.
Ferrari is wel de favoriet denk ik op deze baan.

Hoop, voor wat spanning ook, dat ze hier goed punten pakken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-05 12:58
+1

Zin in! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:28

JB

Cédric roelt!

Ik weet zeker dat ik met meer rust naar deze GP kijk tov vorig jaar :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:30
Wat vroeger een Red Bull baan gezien werd is nu een Ferrari baan geworden en een 1-2 zege voor Ferrari wordt voorspeld. Moeten ze natuurlijk wel eerst de finish halen :)

Overigens komt Aston Martin met een nieuw upgrade pakket
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/df/a6/70/dfa67099954bce5361bc20ef1cee45ed.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:12
Chocoball schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:49:
Wat vroeger een Red Bull baan gezien werd is nu een Ferrari baan geworden en een 1-2 zege voor Ferrari wordt voorspeld. Moeten ze natuurlijk wel eerst de finish halen :)

Overigens komt Aston Martin met een nieuw upgrade pakket
spoiler:
_O-

Ik heb gemist dat Indian als leverancier van motoren mee gaat doen.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-05 09:30
Fedde schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:23:
Ik verwacht Ferrari hier erg sterk. Het wordt weer warm, slijtage lijkt bij Ferrari tov begin van Seizoen wel opgelost. Daarnaast is het mickey mouse baantje wel echt een high downforce circuit en kan Red Bull dus minder compenseren met de top speed. De high downforce config van RB in Oostenrijk wierp ook niet echt vruchten af.. Ben benieuwd!
Was het probleem bij Red Bull ook niet vooral dat ze niet echt een goede setup konden vinden door het gebrek aan Vrije trainingen door de Sprintrace? Nu ze gewoon 3 VT's hebben zullen ze er vast dichterbij zitten. Vooral als de bandenmanagement goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:26

Vuvuzela

My spire is forming

Ben benieuwd naar de upgrade van Haas. Schijnt een witte Ferrari te zijn.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:41
XNL073 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:53:
[...]

Was het probleem bij Red Bull ook niet vooral dat ze niet echt een goede setup konden vinden door het gebrek aan Vrije trainingen door de Sprintrace? Nu ze gewoon 3 VT's hebben zullen ze er vast dichterbij zitten. Vooral als de bandenmanagement goed gaat.
Daar zit volgens mij ook een deel van het probleem inderdaad! Hopelijk ook de oplossing dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:01

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ik heb mn mooie bottass poster meegegeven aan een Engelsman die mij beloofd heeft te proberen er een handtekening op te krijgen!

Duimen maar!

oh en het gaat een easy ferrari 1-2 worden. Te veel bochten, te weinig straights en ze kunnen niet de strategie blijven verklooien.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:17
Temperatuur is inderdaad vergelijkbaar met Paul Ricard, echter denk ik dat de bochten in Hongarije wat vriendelijker zijn voor met name de linker voorband. Ik hoop weer op een soort gelijk tafereel als vorig jaar, toen leek het ook droog te blijven op zondag maar had je net een wolkbreuk voor de start.

Ik vooral benieuwd hoe Leclerc deze week heeft doorgemaakt en dat er niet iets geknakt is bij hem. Z'n fout op Imola, was nog niet obv comfortabel aan de leiding gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 23:46

Bullet NL

Eigen Wijs

Eigenlijk is het best wel vreemd, tot voor deze generatie auto's moest RB het hebben van banen als Hongarije. Veel bochten omdat de motoren te kort kwamen op rechtelijke snelheid.

Nu gaan we er met zijn allen vanuit dat het helemaal anders om is. Natuurlijk hebben we kunnen zie dat de RB het de laatste tijd echt van topsnelheid moet hebben (hoewel de Ferarri niet onder doet).

Maar bij RB zullen ze toch niet gek zijn en banen als Hongarije hebben mee gecalculeerd?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:17

basvn

Breezand - NHN

Bezulba schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:06:

oh en het gaat een easy ferrari 1-2 worden. Te veel bochten, te weinig straights en ze kunnen niet de strategie blijven verklooien.
Onderschat Ferrari niet :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

basvn schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:17:
[...]

Ik ga een beetje uit van de wetenschap van grote getallen. Over lange tijd komt het allemaal wel gemiddeld uit en ze hebben al genoeg races weggemikt. Ik ga er niet op gokken dat ze dat nog een keer doen.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Bullet NL schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:17:
Eigenlijk is het best wel vreemd, tot voor deze generatie auto's moest RB het hebben van banen als Hongarije. Veel bochten omdat de motoren te kort kwamen op rechtelijke snelheid.

Nu gaan we er met zijn allen vanuit dat het helemaal anders om is. Natuurlijk hebben we kunnen zie dat de RB het de laatste tijd echt van topsnelheid moet hebben (hoewel de Ferarri niet onder doet).

Maar bij RB zullen ze toch niet gek zijn en banen als Hongarije hebben mee gecalculeerd?
Het lijkt erop dat het gewoon een 1 op 1tje is. Meer snelheid in bochten = minder snelheid op de rechte stukken en visa versa. Dat kan je vast tot een bepaalde hoogte wel een beetje aanpassen, maar als je auto fundamenteel gebouwd is op snelheid op rechte stukken gaat hij niet met een beetje extra vleugel opeens fantastisch de bocht door.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-05 08:16

p0st

Dutch Reefer

Heel benieuwd of Ferrari zich dit weekend weet te herpakken met een (half)decent race strategie en goede punten. Ook Hamilton zal er in de race wel weer kort op zitten. Kortom weer een heerlijk laatste F1 weekend voor de boeg voor de zomerstop! :D

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01:05
Ik hoop vooral op geen uitvalbeurten en een spannende race tot de geblokte vlag. Het resultaat van de vorige race was mooi, en de actie achter Max was ook mooi om te zien, maar het is toch leuker als er ook voor P1 gevochten wordt.

Heb er in ieder geval zin in!

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Chocoball
basvn schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:17:
[...]

Ik haal nog even de Ferrari strategie van stal, benieuwd welke opties Binotto nu weer kiest :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSSGyloaRwfztPz5uD0mmgidjPE=/234x176/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/knOJd1oR7wQSPoO1sUZCcjDI.gif?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:53

pro_6or

amateur_60r

Er is laatste race toch ook om P1 gevochten, eerst physiek rondenlang tussen de twee autos en toen tijdens het undercut duel.

Dat zodra het gevecht dan voorbij is je het geen gevecht meer vind doet daar weinig aan af.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 08-05 12:05

sjaool

Every life should have 9 cats

Bezulba schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:06:
Ferrari: "hold my beer..." :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ik vrees ook voor Ferrari en als ze dik winnen is dat toch een flinke opsteker voor hen. Best een belangrijke wedstrijd.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Red Bull heeft bij de nieuwe wagen voor meer rechte lijn snelheid gekozen en daar iets van de snelheid in de bochten voor ingeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Normaal gesproken Ferrari hier ja, maar ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de strijd tussen Leclerc en Sainz. Want Leclerc moet niet alleen naar voren kijken voor het kampioenschap en dat zou ook gunstig voor Verstappen uit kunnen pakken. Want een winst van Sainz is er eigenlijk ook eentje voor Verstappen, v.w.b. de stand in het kampioenschap.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:02

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

hardware-lover schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:53:
Normaal gesproken Ferrari hier ja, maar ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de strijd tussen Leclerc en Sainz. Want Leclerc moet niet alleen naar voren kijken voor het kampioenschap en dat zou ook gunstig voor Verstappen uit kunnen pakken. Want een winst van Sainz is er eigenlijk ook eentje voor Verstappen, v.w.b. de stand in het kampioenschap.
Ze hebben elkaar er nog niet afgereden dit jaar - wat niet is kan nog komen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:59

Dat dit een RBR-baan is, wordt altijd wel geroepen, maar ze hebben er in het recente verleden maar 1x gewonnen. Daar was nog een chaotische race voor nodig ook (2014). Ze deden het altijd relatief goed, maar niet zo goed als op Monaco bijvoorbeeld. Het is een baan die een kartbaan imago heeft, maar bijna alle bochten zijn medium/high speed.

Het verschil tussen RBR en Ferrari kan wel eens kleiner zijn dan iedereen doet voorkomen.

Desalniettemin is Ferrari gezien hun kwalificatiepace wel de favoriet hier natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

hardware-lover schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:53:
Sainz is toch een stukje langzamer dan Chucky. Het hele jaar al. En ondanks het blijven roepen dat Ferrari niet aan teamorders doet begrijpt Sainz echt wel dat bij een 1-2 van Ferrari waar hij vooraan staat, hij gewoon geacht wordt z'n plekje af te staan. Hij gaat geen wereldkampioen meer worden.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
alesandro_46 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:50:
[...]

_O-

Ik heb gemist dat Indian als leverancier van motoren mee gaat doen.
Na de zomerstop gaat de FOM nog een motorfabrikant presenteren, wie weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:28

JB

Cédric roelt!

sjaool schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:52:
[...]

Red Bull heeft bij de nieuwe wagen voor meer rechte lijn snelheid gekozen en daar iets van de snelheid in de bochten voor ingeleverd.
Tot nu toe legt het hun nog niet echt windeieren wel? Of is dat ook vanwege de circuits die de revue passeren? 1e race werden de nieuwe aero regels helemaal de hemel in geprezen maar laatste paar keer komen ze (RBR en FER) elkaar amper/niet voorbij met DRS.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:08
Chocoball schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:57:
[...]

Dat zal Merc niet leuk vinden want dan wordt lobbyen nog lastiger..
Maar een extra motorfabrikant is meer dan welkom! :)

[ Voor 9% gewijzigd door murphydrz op 27-07-2022 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:45
JB schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:58:
[...]

Tot nu toe legt het hun nog niet echt windeieren wel? Of is dat ook vanwege de circuits die de revue passeren? 1e race werden de nieuwe aero regels helemaal de hemel in geprezen maar laatste paar keer komen ze (RBR en FER) elkaar amper/niet voorbij met DRS.
Na de zomerstop zijn het de circuits die RB op dit moment beter zouden moeten liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door GermanPivo op 27-07-2022 11:01 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Chocoball schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:57:
[...]

Nóg een motorfabriekant? Dus nog buiten audi/porsche?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

JB schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:58:
[...]

Het is ook omdat Ferrari en Red Bull met deze nieuwe wagens elkaar niet zoveel ontlopen. Ferrari verliest het vooral op strategie en betrouwbaarheid van de motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

AvK

Ready Set Go

Het zou mij niet verbazen dat MER het hier heel goed gaat doen.
Zelf verwacht ik een podium met de 3 verschillende topteams er op. Om het even wie, kan maar zo de zgn 2e rijder zijn.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:42
P.K. schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:56:
[...]

Dat dit een RBR-baan is, wordt altijd wel geroepen, maar ze hebben er in het recente verleden maar 1x gewonnen. Daar was nog een chaotische race voor nodig ook (2014). Ze deden het altijd relatief goed, maar niet zo goed als op Monaco bijvoorbeeld. Het is een baan die een kartbaan imago heeft, maar bijna alle bochten zijn medium/high speed.

Het verschil tussen RBR en Ferrari kan wel eens kleiner zijn dan iedereen doet voorkomen.

Desalniettemin is Ferrari gezien hun kwalificatiepace wel de favoriet hier natuurlijk.
Red bull deed het altijd wel goed hier, dat die Mercedes met die rocket engine ervoor zat dat helpt niet mee.

Het blijft nu ook weer de theorie dat Ferrari het nu hier goed moet kunnen doen en "even" het 1, 2 the scoren.
Het zal me niets verbazen als het ook gebeurt maar des te leuker als RBR hier met de overwinning aan de haal gaat.

Blijft toch leuk dit seizoen met alle onzekerheden hoe het per team gaat uitpakken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
DeKaerften schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:04:
[...]

Nóg een motorfabriekant? Dus nog buiten audi/porsche?
Ik ging net als bepaalde media er vanuit dat dit Honda zou worden maar mogelijk wordt het toch een ander.

Honda zou eigenlijk weer met Red Bull willen samenwerken. Alpha Tauri overnemen wil Honda niet omdat ze dan in het middenveld zullen rijden. Alleen moet Red Bull aan Honda gaan uitleggen dat ze inmiddels een nieuwe relatie (Porsche) hebben. Red bull moet dat diplomatiek doen zodat Honda geen gezichtsverlies lijdt in de 3 jaar dat ze nog samen zijn. Eigenlijk is dit meer voor het seizoen topic, excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Chocoball schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:25:
[...]

Ik ging net als bepaalde media er vanuit dat dit Honda zou worden maar mogelijk wordt het toch een ander.

Honda zou eigenlijk weer met Red Bull willen samenwerken. Alpha Tauri overnemen wil Honda niet omdat ze dan in het middenveld zullen rijden. Alleen moet Red Bull aan Honda gaan uitleggen dat ze inmiddels een nieuwe relatie (Porsche) hebben. Red bull moet dat diplomatiek doen zodat Honda geen gezichtsverlies lijdt in de 3 jaar dat ze nog samen zijn. Eigenlijk is dit meer voor het seizoen topic, excuus.
Voor Honda is het heel simpel van 2023 tot 2026 staan ze dan weer gewoon op de wagen van Red Bull. Gaat Red Bul dan verder met Porsche dan kunnen ze alsnog als nieuwe motorenleverancier instappen met alle voordelen van dien. Wat er na 2026 met Honda gaat gebeuren? Geen idee. Misschien dat Alfa Romeo of Haas voor ze beschikbaar komt? Die twee teams doen het namelijk helemaal niet zo slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-04 21:45
pjottum schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:56:
[...]

Ze hebben elkaar er nog niet afgereden dit jaar - wat niet is kan nog komen.
Dat is het enige wat bij Ferrari nog niet mis is gegaan. Ferrari kennende zal dat nog wel een keer gebeuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
sjaool schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:34:
[...]

Voor Honda is het heel simpel van 2023 tot 2026 staan ze dan weer gewoon op de wagen van Red Bull. Gaat Red Bul dan verder met Porsche dan kunnen ze alsnog als nieuwe motorenleverancier instappen met alle voordelen van dien. Wat er na 2026 met Honda gaat gebeuren? Geen idee. Misschien dat Alfa Romeo of Haas voor ze beschikbaar komt? Die twee teams doen het namelijk helemaal niet zo slecht.
De verwachting is dat Porsche bij Red Bull instapt en dat Audi een team wil overnemen. Sauber staat hoog op de lijst als overnamekandidaat.

Het getreuzel van de FIA met het motorregelement voor 2026 kan nog roet in het eten gooien. Er een nieuwe baas bij VW met wel een race hart maar de kans bestaat dat anders beslist door maar met 1 merk of helemaal niet in te stappen als het regelement maar niet komt.

Haas koopt flink in bij Ferrari, daar zie ik niet zo gauw en andere fabrikant instappen eerlijk gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34
Ferrari zal deze race toch echt uit een ander vaatje moeten gaan tappen, anders is het seizoen na deze race praktisch voorbij.

Als Verstappen deze race wint (en LEC 2e wordt) moet Leclerc alle resterende races winnen plus de snelste ronde halen om het kampioenschap in eigen hand te houden. Alleen in dat geval heeft hij op het eind 3 punten voorsprong op Verstappen (als die in al die races 2e wordt).

Mocht Leclerc ergens nog punten morsen dan heeft hij het niet meer zelf in de hand. Behalve bij de eerste race in Bahrein, waar Verstappen liggend in 2e positie vlak voor het einde uitviel, is het Ferrari immers nog niet gelukt om twee wagens voor Verstappen te krijgen.

De kans dat Leclerc nog punten morst is in ieder geval vele malen groter dan de kans dat Ferrari twee auto's voor Verstappen krijgt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Zoals het hele seizoen zullen RBR en Ferrari hier gewoon samen de dienst uit maken. Mercedes is nu een leuk derde team maar rijden totaal in niemandsland. Ik zie geen enkele reden waarom het op deze baan ineens anders zou zijn.

Ik weet in ieder geval zeker dat Max dit jaar fluitend WDC wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door Jackson6 op 27-07-2022 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
AvK schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:19:
Zelf verwacht ik een podium met de 3 verschillende topteams er op. Om het even wie, kan maar zo de zgn 2e rijder zijn.
Ik verwacht eigenlijk, dat er dit weekend weer een stuk mee stuiter-issues gaan zijn. Zo biljart-laken glad als de afgelopen races is de Hungaroring niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:26

Marc H

- - Is wakker - -

Van de afgelopen twaalf races zijn er zes geweest waar minimaal één Ferrari niet de finish heeft gehaald. Het leek mij wel leuk om te voorspellen of en waarom er in Hongarije de streep niet haalt.

Poll: Waarom haalt een van de Ferrari's de finish niet?
Opgeblazen motor
Geen remmen
Defecte stuurinrichting
Gaspedaal blijft weer eens hangen
Lekke band
Foute inhaalactie/botsing
Fout in de pits
Strategische fout team
Beide auto's halen de finish
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404699&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:03

Martinspire

Awesomeness

Hoewel het een saaie race is, heeft deze baan wel altijd de mooiste helicopter shots. Vooral bij de start van de race is er altijd een shot van voren die dan langzaam omhoog gaat en de eerste 4 bochten mee neemt. Zal eens kijken of ik hem nog kan vinden van vorig jaar.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 06:55
Marc H schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:13:
Van de afgelopen twaalf races zijn er zes geweest waar minimaal één Ferrari niet de finish heeft gehaald. Het leek mij wel leuk om te voorspellen of en waarom er in Hongarije de streep niet haalt.

Opgeblazen motor
Geen remmen
Defecte stuurinrichting
Lekke band
Fout in de pits
Strategische fout team
[Afbeelding]
Hoe kan ik meerdere opties selecteren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Laatst online: 00:17
Dat denk ik ook, al hoewel de verwachtingen en uiteindelijke prestatie tegenovergesteld zijn geweest de afgelopen races. Baku, Montréal en Paul Ricard hadden ze weinig vertrouwen in goede resultaten, terwijl dat best goed uitpakte (soms wat geholpen door uitval anderen). Oostenrijk verwachtte Merc goed te presteren maar op zo’n korte baan op 40 sec te worden gereden met VER en LEC die niet eens maximale pace konden rijden, viel hun toch wel tegen. HAM en RUS gaven aan uit te kijken naar Hongarije. Hopelijk geen jinx voor hen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bezulba schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:57:
[...]
Sainz is toch een stukje langzamer dan ChuckyLeclerc. Het hele jaar al. En ondanks het blijven roepen dat Ferrari niet aan teamorders doet begrijpt Sainz echt wel dat bij een 1-2 van Ferrari waar hij vooraan staat, hij gewoon geacht wordt z'n plekje af te staan. Hij gaat geen wereldkampioen meer worden.
Klopt, vooral tot aan Oostenrijk (op Silverstone was ie zeker niet het snelst). Maar zoals Sainz het nu zelf aangeeft heeft ie de laatste races toch wat meer vertrouwen in de auto, en wat mij betreft heeft ie dat ook wel wat meer laten zien. Misschien is het de meest recente vloerupdate geweest die hem nog net wat lekkerder past. Het gat tussen Sainz en Leclerc is helemaal zo groot nog niet (in punten) maar logischerwijze zou Leclerc als haantje de voorste behandeld moeten worden. Maar het blijft Ferrari en het was op Silverstone (en bijna iedere race wel), tactisch beslist niet zichtbaar.

Leclerc is bloedsnel maar zoekt toch wat teveel de grenzen op (of er net overheen), niet alleen de laatste race. Maar als ie niet tot die grens hoeft te gaan dan heeft ie het aardig onder controle. Aan Verstappen om ervoor te zorgen dat ie die grens op moet blijven zoeken ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ze verwachten dat zelf eigenlijk niet, dat hadden ze voor Frankrijk verwacht (maar kwam, ondanks plekken 2 en 3, niet werkelijk uit).

Maar het lijkt nu zo te zijn dat hetgeen ze verwachten niet uit lijkt te komen, dus wie weet ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Opgeblazen motor
Geen remmen
Defecte stuurinrichting
Lekke band
Fout in de pits
Strategische fout team
[Afbeelding]
Mis de optie "It`s a shitbox; dont say that it`s a Ferrari!" :+

:P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-03 22:16
@DaniëlWW2
Nog wel even de data aanpassen, want eerste twee vrije trainingen zijn op vrijdag 29 juli, derde vrije training en kwalificatie op zaterdag 30 juli en race op zondag 31 juli ;)

Zin in weer een raceweekend!

[ Voor 6% gewijzigd door Crazz op 27-07-2022 13:10 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Grappig paar races geleden voorspelde ik dat LeClerc z’n motor zou opblazen, wat resulteerde in gate keeping, flamen en post verwijderen.

En nu worden er polls worden gemaakt over hoe een coureur eruit vliegt.

The times they are a changin 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 01:10

Opgeblazen motor
Geen remmen
Defecte stuurinrichting
Lekke band
Fout in de pits
Strategische fout team
[Afbeelding]
Door een strategische fout de finish niet halen? Dat lijkt mij iets dat alleen Fereari voor elkaar kan krijgen.

Hoe gaan ze dat doen? Elke ronde een pitstop en dat ze vervolgens geen banden meer hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Jackson6 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:01:
Zoals het hele seizoen zullen RBR en Ferrari hier gewoon samen de dienst uit maken. Mercedes is nu een leuk derde team maar rijden totaal in niemandsland. Ik zie geen enkele reden waarom het op deze baan ineens anders zou zijn.

Ik weet in ieder geval zeker dat Max dit jaar fluitend WDC wordt.
Stond Max er vorig jaar niet ongeveer hetzelfde voor op dit punt in het kampioenschap? Er kan nog van alles gebeuren.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

RobertMe schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:40:
[...]

Door een strategische fout de finish niet halen? Dat lijkt mij iets dat alleen Fereari voor elkaar kan krijgen.

Hoe gaan ze dat doen? Elke ronde een pitstop en dat ze vervolgens geen banden meer hebben?
Ach, het is Ferrari, wie weet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 14:54
zonoskar schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:53:
[...]

Stond Max er vorig jaar niet ongeveer hetzelfde voor op dit punt in het kampioenschap? Er kan nog van alles gebeuren.
Toen stond hij c.a. 10 punten voor, rond de 180 punten. Hij heeft er nu 233. Maar inderdaad, er kan zeker nog van alles gebeuren. Gezien alle uitvalbeurten/pechgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:14
Zo groot was het verschil in Monaco ook niet tussen rb en fer. Ik verwacht een spannende q. Inhalen is hier volgens mij lastig dus race vooral taktiek die het spannend maakt

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:02

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Mercedes, hold my beer - wat denk je van 3x banden wisselen en een wielmoer zo aandraaien dat die er pas na de zomerstop afgehaald wordt?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
pjottum schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:04:
[...]

Mercedes, hold my beer - wat denk je van 3x banden wisselen en een wielmoer zo aandraaien dat die er pas na de zomerstop afgehaald wordt?
Cross threaded wheelnut is natuurlijk geen strategische fout, maar een technisch probleem.
[...]

Na Oostenrijk (2x) was het gat in de 50 punten meen ik, dat is ook het grootste wat het gat geweest is. Vervolgens kwam Toto's "all we need is a single DNF" en toen volgden Silverstone en Hongarije en was het gat alweer flink geslonken.

Ik hoop dat dit wel benoemd mag worden en er geen modbreak over oude koeien komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:08
pjottum schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:04:
[...]

...en ondertussen de samenstelling van de band geanalyseerd kan worden.. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-05 19:33
[...]

een "Retire the car" berichtje geven terwijl ze eerste staan en de auto perfect in orde is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:36
Hopelijk is het voor rbr duidelijk geworden hoe ze Perez moeten inzetten in het vervolg van het seizoen.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

alexbl69 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:54:
Ferrari zal deze race toch echt uit een ander vaatje moeten gaan tappen, anders is het seizoen na deze race praktisch voorbij.

Als Verstappen deze race wint (en LEC 2e wordt) moet Leclerc alle resterende races winnen plus de snelste ronde halen om het kampioenschap in eigen hand te houden. Alleen in dat geval heeft hij op het eind 3 punten voorsprong op Verstappen (als die in al die races 2e wordt).

Mocht Leclerc ergens nog punten morsen dan heeft hij het niet meer zelf in de hand. Behalve bij de eerste race in Bahrein, waar Verstappen liggend in 2e positie vlak voor het einde uitviel, is het Ferrari immers nog niet gelukt om twee wagens voor Verstappen te krijgen.

De kans dat Leclerc nog punten morst is in ieder geval vele malen groter dan de kans dat Ferrari twee auto's voor Verstappen krijgt.
In Oostenrijk was het echt bijna zover, bbrrrrrrrm brrrrrrm brrrrrm, (bijna bij Max in de versnellingsbak) pruttel pruttel klabam bang.

Maar Ferrari ziet er de laatste tijd wel erg snel uit.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:17

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FYrTEUOWQAsxfuV?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-04 00:10
Zou het zover zijn?

Oeps, verkeerde topic. Laat hem toch maar even staan en post het ook nog even in het juiste topic.

[ Voor 28% gewijzigd door Dagg op 27-07-2022 16:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:08:
[...]

Cross threaded wheelnut is natuurlijk geen strategische fout, maar een technisch probleem.
[...]

Na Oostenrijk (2x) was het gat in de 50 punten meen ik, dat is ook het grootste wat het gat geweest is. Vervolgens kwam Toto's "all we need is a single DNF" en toen volgden Silverstone en Hongarije en was het gat alweer flink geslonken.

Ik hoop dat dit wel benoemd mag worden en er geen modbreak over oude koeien komt.
32 punten verschil zo te zien na Oostenrijk en daarna +25 & +16 voor Hamilton die races erna. Na Nederland stond Verstappen weer 3 puntjes voor.

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 27-07-2022 18:35 . Reden: Vettel is later nog gediskwalificeerd in Hongarije? ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
[...]

Euh nee, vorig jaar stond Max na 11 races op 8 punten achterstand.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-05 15:52

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FYrYQ9SXoAAR-v6?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FYhmh9QWYAEHU9E?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FYmWUJDWYAEGZeD?format=jpg&name=large

[ Voor 49% gewijzigd door Miesjh op 27-07-2022 16:56 ]

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Een Ferrari die door gladheid uitglijd... Voorspellende gave van Ferrari? :p

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

[...]

Auto niet naar binnen roepen na een meatball flag.. DSQ is ze nog niet zo lang geleden ook bijna al eens gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 14:33
Illegal_Alien schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:58:
[...]
Een Ferrari die door het gladheid uitglijd... Voorspellende gave van Ferrari? :p
Nee, dat is alvast bluswater })

[ Voor 77% gewijzigd door SPee op 27-07-2022 17:04 ]

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Anoniem: 217290 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:03:
[...]

Auto niet naar binnen roepen na een meatball flag.. DSQ is ze nog niet zo lang geleden ook bijna al eens gelukt...
Of te weinig benzine over na de race, net als Vettel vorig jaar, ook op de Hungaroring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:42
pro_6or schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:12:
[...]

In Oostenrijk was het echt bijna zover, bbrrrrrrrm brrrrrrm brrrrrm, (bijna bij Max in de versnellingsbak) pruttel pruttel klabam bang.

Maar Ferrari ziet er de laatste tijd wel erg snel uit.
Ferrari ziet er inderdaad erg snel uit en lijkt met hun ontwerp op elk circuit uit de voeten te kunnen maarja betrouwbaarheid.
Wat betrouwbaarheid had ik aan het begin van het seizoen gedacht met RBR dat het kampioenschap kansloos zou zijn maar de rollen zijn duidelijk omgedraaid alleen de snelheid nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 17:50

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

In het totale plaatje ligt het voordeel dit seizoen tot nu toe echt wel bij RB.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Pjottski schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:29:
Qua auto an zich denk ik dat het een redelijk gelijke situatie aan vorig jaar is. Auto's zijn redelijk gewaagd aan elkaar en afhankelijk van circuit, ontwikkeling van auto (wel/niet de laatste updates), "geluk met afstelling", startpositie, verloop van de race, .... Wint de een of de ander. Alleen is het nu heel vaak dat of de Ferrari motor, of de Ferrari strategie, of Leclerc, faalt. En daardoor begint het inderdaad wel heel sterk een gelopen race te lijken. Tenzij Red Bull / Verstappen gigantisch beginnen te blunderen (hebben ze de reputatie niet voor), of Leclerc ineens alles wint (hebben ze, helaas, de reputatie niet voor).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik corrigeer dat liever naar de combinatie RB18 en Verstappen, want het is niet dat Perez een degelijke factor is. Wat dat betreft heeft Ferrari nu meer aan Sainz, dan Red Bull aan Perez.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1312488

[...]

Herhaaldelijk een penalty niet correct uitvoeren ofzo denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1312488

Weet ik niet, dat bandenverhaal van de laatste twee races baart mij toch wel wat zorgen. Zeker als je bedenkt dat de RB z’n voordeel altijd op zondag moest halen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:16:
[...]

Qua auto an zich denk ik dat het een redelijk gelijke situatie aan vorig jaar is. Auto's zijn redelijk gewaagd aan elkaar en afhankelijk van circuit, ontwikkeling van auto (wel/niet de laatste updates), "geluk met afstelling", startpositie, verloop van de race, .... Wint de een of de ander. Alleen is het nu heel vaak dat of de Ferrari motor, of de Ferrari strategie, of Leclerc, faalt. En daardoor begint het inderdaad wel heel sterk een gelopen race te lijken. Tenzij Red Bull / Verstappen gigantisch beginnen te blunderen (hebben ze de reputatie niet voor), of Leclerc ineens alles wint (hebben ze, helaas, de reputatie niet voor).
Dat zijn een hoop variabelen. Kortom, geen zinnig woord over te zeggen hoe het seizoen zich verder ontwikkeld met al die denkbare glitches

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
MyHero schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:01:
[...]

Dat zijn een hoop variabelen. Kortom, geen zinnig woord over te zeggen hoe het seizoen zich verder ontwikkeld met al die denkbare glitches
Tsja, zie jij Leclerc letterlijk elke race winnen? Ik niet. Een winning streak van 10 races is ongekend. En ik zie het ook niet gebeuren dat Verstappen nog meerdere races flink punten morst om een "niet overwinning" van Leclerc te compenseren. Heeft verder niks met variabelen te maken. Maar ook puur statistiek. Zo'n streak van overwinningen is waarschijnlijk nog nooit gebeurd, tel daarbij de reputatie/statistiek van Leclerc en Ferrari op en het zal echt niet gaan gebeuren. En als Verstappen vervolgens elke race op het podium staat of eens een overwinning pakt maar ook een keer slechter scoort is er nog steeds niks aan de hand. En Red Bull staat er ook om bekend dat ze juist verder in het seizoen beter worden, terwijl andere teams een reputatie hebben om juist verder terug te zakken. De kans dat Red Bull dus niet eens meer het tweede team zal zijn is dan ook marginaal.

De enige manieren waarop Verstappen dit kan verspelen is als die bv meerdere races mist door een crash, corona, of wat dan ook. En anders staat ons echt nog een knotsgekke 10 races tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00
Was de RB18 in Frankrijk niet weer super snel op de straights? En komen er juist in de tweede helft niet weer supersnelle banen? Omgekeerde wereld ten opzichte van vorig jaar. Reken eerlijk gezegd op een aantal afgetekende winsten van Max. Al waren het maar die races in het midden oosten. Brazilië lijkt me ook wel lekker ivm de zuid Amerikaanse linken.

Heb ter voorbereiding maar weer is F1 2021 aangeslingerd en wat gereden op de hungaroring. Banden slijtage is wel hoog daar zeg. Zelfs op een halve race een tweestopper gemaakt.

[ Voor 20% gewijzigd door Lynx op 27-07-2022 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:13:
[...]

Tsja, zie jij Leclerc letterlijk elke race winnen? Ik niet. Een winning streak van 10 races is ongekend. En ik zie het ook niet gebeuren dat Verstappen nog meerdere races flink punten morst om een "niet overwinning" van Leclerc te compenseren. Heeft verder niks met variabelen te maken. Maar ook puur statistiek. Zo'n streak van overwinningen is waarschijnlijk nog nooit gebeurd, tel daarbij de reputatie/statistiek van Leclerc en Ferrari op en het zal echt niet gaan gebeuren. En als Verstappen vervolgens elke race op het podium staat of eens een overwinning pakt maar ook een keer slechter scoort is er nog steeds niks aan de hand. En Red Bull staat er ook om bekend dat ze juist verder in het seizoen beter worden, terwijl andere teams een reputatie hebben om juist verder terug te zakken. De kans dat Red Bull dus niet eens meer het tweede team zal zijn is dan ook marginaal.

De enige manieren waarop Verstappen dit kan verspelen is als die bv meerdere races mist door een crash, corona, of wat dan ook. En anders staat ons echt nog een knotsgekke 10 races tegemoet.
Nog meer variabelen...niet bij te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MyHero schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:58:
[...]

Nog meer variabelen...niet bij te houden
De ELI5 versie dan: Ferrari / Leclerc => onbetrouwbaar (motor, strategie, coureur). Red Bull / Verstappen=> betrouwbaar (beteouwbare motor, zelden grote fouten in strategie, Verstappen crasht zelden tot nooit meer sinds FP3 Monaco 2018).

Intussen toch maar eens Hongarije 2021 aan het kijken. Silverstone 2021 tegen het einde de TV uit gezet, en pas op de zondag van Zandvoort weer aan gezet. Dus Hongarije nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:10:
[...]

De ELI5 versie dan: Ferrari / Leclerc => onbetrouwbaar (motor, strategie, coureur). Red Bull / Verstappen=> betrouwbaar (beteouwbare motor, zelden grote fouten in strategie, Verstappen crasht zelden tot nooit meer sinds FP3 Monaco 2018).

Intussen toch maar eens Hongarije 2021 aan het kijken. Silverstone 2021 tegen het einde de TV uit gezet, en pas op de zondag van Zandvoort weer aan gezet. Dus Hongarije nog nooit gezien.
Je weet van geen ophouden hè.. tijd voor een zomerstop..zie er al naar uit. Met frisse moed deel 2 in.. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MyHero op 27-07-2022 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:13:
[...]
Max heeft nog 7 strafpunten op zijn licentie tot en met september van dit jaar dan moet hij het 2 races erg bont maken voor een race ban ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:03
RobertMe schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:10:
[...]

Dan ben je nu toch zo ongeveer bij het meest hilarische moment uit die race. Wat hebben wij daar smakelijk om gelachen, na het catastrofale begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Toke_gt schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:17:
[...]

Dan ben je nu toch zo ongeveer bij het meest hilarische moment uit die race. Wat hebben wij daar smakelijk om gelachen, na het catastrofale begin.
Ik zat inderdaad net wat teveel op de telefoon. Dus nu weer "teruggespoeld" tot de auto's de pits uit rijden.

Overigens wel apart. Blijkbaar deed het Sky commentaar het toen niet op F1TV. Eerst niks, vervolgens pitlane channel commentaar (Rosanna Tennant, Sam Collins en Jordan King) en tijdens de rode vlag "Kay thanks bye, Sky commentaar is terug, volg ons op pitlane channel". Waarbij je midden in een gesprek tussen Crosfty en Andreas Sidle valt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

hardware-lover schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:42:
[...]

Ik corrigeer dat liever naar de combinatie RB18 en Verstappen, want het is niet dat Perez een degelijke factor is. Wat dat betreft heeft Ferrari nu meer aan Sainz, dan Red Bull aan Perez.
Precies.

Max bewijst al seizoenen lang dat hij zijn hoge salaris meer dan waard is, door meer uit zijn wagen te persen dan anderen zouden kunnen.

De Ferarri is beter dit jaar, maar de combi RBR / Max is constant en van een belachelijk hoog niveau.

Gisteren een docu over Messi gekeken.
Dat soort talent komt niet zo vaak voorbij en moeten we van genieten, zo ook met Max dus is mijn mening.

Te koop....

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chocoball
Haas komt in Budapest met een upgrade pakket dat schijnbaar zo ingrijpend is dat we na een roze Mercedes, groene Red Bull een witte Ferrari gaan zien.
Das einzige Team, dass komplett ohne Neuerungen nach Frankreich gereist ist, war Haas. Dafür legt das US-Team beim kommenden Rennen in Budapest eine große Ausbaustufe nach, bei der sich die größten Änderungen auf den Seitenkästen und den Unterboden beziehen. Gerüchten zu Folge soll die Form stark an den Ferrari erinnern – nur in Weiß statt in Rot.
https://www.auto-motor-un...2022-mclaren-alpha-tauri/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00
Jammer, enkel voor K-mag

Schumi voor straf z'n oudje nog maar is in de muur planten

[ Voor 57% gewijzigd door Lynx op 27-07-2022 22:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
De weersverwachting voor dit weekend is dat het waarschijnlijk niet droog zal blijven meeste kans op regen wordt rond de kwalificatie verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-05 16:11

Opgeblazen motor
Geen remmen
Defecte stuurinrichting
Lekke band
Fout in de pits
Strategische fout team
[Afbeelding]
Is LEC niet weer eens toe aan een nieuw plofje?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:34
EvilWhiteDragon schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 07:40:
[...]

Is LEC niet weer eens toe aan een nieuw plofje?
Alleen staat dat niet in Ferrari's masterplan. Naar eigen zeggen ziet Binotto 'geen enkele reden waarom Ferrari niet alle resterende 10 races kan winnen'. De man heeft waarschijnlijk geen spiegels in z'n woning.

Leclerc heeft in de afgelopen 9 races maar één overwinning behaald, en het is Ferrari nog maar 1 keer gelukt om beide wagens voor Verstappen te krijgen (toen hij uitviel in Bahrein). En nu zou het realistisch zijn om te denken dat in ALLE resterende 10 races aan deze 2 voorwaarden (1-2 voor Ferrari en Leclerc wint) zou worden voldaan 8)7?

Yeah right.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
LEC heeft één race gewonnen waarbij VER geen DNF had, daarnaast alleen bij Britse GP LEC voor VER gefinisht. VER heeft bijna 2x zoveel podiums als LEC (9 tegen 5), die laatste heeft er evenveel als HAM.

Het gaat voor LEC een hele toer worden:
  • Met 10x P1&FL + Sprint P1 heeft LEC in totaal 443 punten;
  • VER heeft met 10x P2 + Sprint P2 in totaal 420 punten.
  • Ik zie VER nog wel boven de 400 punten komen (3x P1 en en 5x P2 en 1x P9; of 'gewoon' 7x P1).
  • LEC heeft voor 400 punten al 8x P1 én 2x P3 nodig, of 9xP1 en 5x FL).
  • Ik zou het al best knap vinden als LEC boven de 350 punten komt (10x P2 of 7x P1 en 5x FL).
  • VER hoeft voor 350 punten slechts 8x P3 te halen...
Als LEC zondag niet voor VER eindigt, dan is de kans helemaal klein geworden dat VER geen WCD blijft.
Pagina: 1 2 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord