Ja, post maar. Ben wel benieuwd. Ik kijk zelf eigenlijk nooit meer voor of nabeschouwingen. Kijk alleen de trainingen en race zelf nog, want ben niet meer geinteresseerd in al het gepraat. Tijdens de race zijn de verslaggevers naar mijn idee wel ok en vind ik het allemaal wel meevallen.pro_6or schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:40:
[...]
Natuurlijk, want Max is ook echt heel goed en ja hij is zeer zeker van zichzelf, maar laat anderen meestal in hun waarde, is ook best bescheiden.
Herbert heeft wel echt een paar low balls geplaatst die echt niet fair zijn. Zal ik anders de volgende keer dat ik denk WTF? dat eens posten in het topic? Of evt niet hoor.
Het is inderdaad niet zo erg "anti Max" en dergelijke, maar ik vind het soms toch wel wat storend/irritant. Indien b.v. Hamilton of Russell een goede race rijdt en van zeg plek 10 naar plek 5 komt, maar Leclerc/Verstappen/Sainz/Peres in diezelfde race van P15 naar P4 rijdt, dan hoor je vaak alleen het commentaar "oh Lewis/Russell heeft fantastisch gereden", maar die andere niet-Britse rijder die eigenlijk een nog betere prestatie heeft neergezet, hoor je dan niets/weinig van.Snowdog schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:15:
[...]
Onzin, Sky is wel beetje Hamilton biased maar echt niet zo slecht als je hier afdoet. Beetje jammer dat je rood naampje hebt. Ik kijk vele malen liever naar Sky dan alle NL broadcasters en yea, een beetje bias heb je altijd.
En gisteren ook bijvoorbeeld, is hier al eerder genoemd denk ik, dat Max in de laatste 1 a 2 rondes met een enorme voorsprong heel rustig aan deed vanwege de regen, dan de commentatoren van Sky weer horen "oh als de race 2 rondes langer was geweest, had Lewis nog een kans gehad...". Nee... Max wist dat hij 10+ seconden voorsprong had en wilde met de opkomende regen geen risico nemen, dus deed ie bewust
rustiger aan. Had ie maar 2 seconden gehad, had ie vast en zeker gewoon doorgetrapt.
Zulk soortige opmerkingen hoor je 10+ per race. Eerlijk gezegd gaat het bij mij het ene oor in, het andere oor uit. Ik vond het Nederlandse commentaar van Olaf altijd irritanter dan dat van Sky, keer op keer van die opmerkingen in de trend van "ik ben benieuwd wanneer X gaat pitten...", terwijl je 5 seconden ervoor op beeld zag dat die rijder de pits in reed. Of iets van "vraag me af waar X die schade aan de vleugel vandaan heeft" en dat je een halve minuut ervoor duidelijk kon zien dat er een aanrijding was tussen 2 rijders. Ik snapte deels ook wel waarom dit soort opmerkingen zo regelmatig kwamen: Olaf deed vrijwel alles in zijn eentje. Meerdere camera's in de gaten houden, rondetijden, borden met wie in de pits was en wie niet, persinformatie van Pirelli over de banden...kortom bakken met info. Maar uiteindelijks als kijker gaat het mij om het eindresultaat en daar vond (en vind ik) het commentaar van Sky beter dan destijds dat van Olaf. Ook keek ik voorheen wel eens naar de Duitser, dat was wat minder sensatie gericht dan Sky.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Nu is het niet Sky die DOTD kiest maar zie gister: Lewis van 7 naar 2, driver of the day.Moi_in_actie schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:53:
[...]
Het is inderdaad niet zo erg "anti Max" en dergelijke, maar ik vind het soms toch wel wat storend/irritant. Indien b.v. Hamilton of Russell een goede race rijdt en van zeg plek 10 naar plek 5 komt, maar Leclerc/Verstappen/Sainz/Peres in diezelfde race van P15 naar P4 rijdt, dan hoor je vaak alleen het commentaar "oh Lewis/Russell heeft fantastisch gereden", maar die andere niet-Britse rijder die eigenlijk een nog betere prestatie heeft neergezet, hoor je dan niets/weinig van.
Geen idee hoeveel mensen Sky kijken en zich laten verleiden tot stemmen maar mijn keuze was het niet
Lewis was niet DotD? Dat was Max met 34% van stemmen.JEightyFive schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:56:
[...]
Nu is het niet Sky die DOTD kiest maar zie gister: Lewis van 7 naar 2, driver of the day.
Geen idee hoeveel mensen Sky kijken en zich laten verleiden tot stemmen maar mijn keuze was het niet
Er was inderdaad geen reden om nog risico's te nemen maar hij verloor toch wel een paar seconde in die ene ronde. Dat geeft mij aan dat Verstappen extra voorzichtig reed omdat hij echt geen grip meer had. Wat ook wel te verwachten was na zo'n lange stint.MikeyMan schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:31:
Zo hard ging het nieteens. En er was voor max weinig reden om te pushen ook.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Lol, wat, ik zag rijdens de race toch echt LewisToke_gt schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:01:
[...]
Lewis was niet DothD? Dat was Max met 34% van stemmen.

Edit: ik zit whatsapp nog eens na te kijken en ook daar een vraag van iemand hoe Max geen DOTD was geworden. Wellicht de verkeerde getoond? De regie dacht immers ook dat Bottas in een Ferrari reed
[ Voor 21% gewijzigd door JEightyFive op 01-08-2022 12:04 ]
Vaak was dat ofwel omdat het hok waar hij in reed stuk ging, ofwel dusdanig traag was dat hij zich het licht uit de ogen moest rijden.Herko_ter_Horst schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:39:
[...]
Sorry, maar nee. En dat vindt Jos zelf ook. Jos had best goede momenten (bijv. Canada 2000, Maleisië 2001, Brazilië 2003 totdat hij er af vloog), maar hij was, zeker ook mentaal, niet zo goed als Max. Hij stond ook niet voor niets bekend (al dan niet helemaal terecht) bekend om zijn uitstapjes in de grindbak.
Die had met een wat gelukkiger carrierepad echt nog wel een stapel race wins op kunnen pakken. Nee, het is geen Max of Hamilton. Maar een subtopper was het echt wel.
Het strategie-team van Ferrari doet er alles aan om SAI voor LEC te krijgen en het pitstop-team doet er alles aan om LEC voor SAI te krijgen zo lijkt het. Gisteren waren de pitstops van SAI allebei rond de 4,6 seconden, waar die van LEC een stuk sneller waren. Het verbaast mij zo dat SAI twee keer een langzame pitstop had, waarna LEC er voorbij kon, dat ik bijna denk dat het expres is om zo geen team calls te hoeven maken.
Jos had de issue dat ie nogal een 'do or die' coureur leek te zijn. Wat was het, 1996 in de regen op Barcelona. 6 finishers hij lag op P5 in dat Arrows-ding, maar hij moest per se nog Frentzen voor P4 (willen) pakken. Hij spint eraf en zit vast in de grindbak en Diniz kreeg daardoor een P6. Tsja. Jos had uber veel talent, maar een gebrek aan realiteitszin icm een gestoorde manager deden hem de das om. Gelukkig heeft ie al zijn fouten uit Max weten managen.Herko_ter_Horst schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:39:
[...]
Sorry, maar nee. En dat vindt Jos zelf ook. Jos had best goede momenten (bijv. Canada 2000, Maleisië 2001, Brazilië 2003 totdat hij er af vloog), maar hij was, zeker ook mentaal, niet zo goed als Max. Hij stond ook niet voor niets bekend (al dan niet helemaal terecht) bekend om zijn uitstapjes in de grindbak.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
https://www.racefans.net/...p-charts-times-and-tyres/CAPSLOCK2000 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:01:
[...]
Er was inderdaad geen reden om nog risico's te nemen maar hij verloor toch wel een paar seconde in die ene ronde. Dat geeft mij aan dat Verstappen extra voorzichtig reed omdat hij echt geen grip meer had. Wat ook wel te verwachten was na zo'n lange stint.
1,4 seconde in de laatste ronde (1.26.8 om 1.28.2) verloren dus dat valt wel mee. Ronde ervoor was natuurlijk die VSC wat het lastig maakt om te vergelijken.
In ronde 69 was de achterstand nog 9.24 terwijl voor de VSC de achterstand 10.39 was.
Max deed het gewoon rustig aan en reed natuurlijk nog met dat clutch issue.
Het blijft een teamsport. Vlak ook de monteurs en vooral de strategische afdeling niet uit. De duizenden doorrekeningen die Red Bull tijdens de race kan doen heeft Ferrari waarschijnlijk niet de middelen voor.Maasluip schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:20:
[...]
Het is wel een ander soort dominantie, en dat is mooi. Niet een dominant team dat het hele veld op een minuut rijdt omdat ze het op vermogen niet bij kunnen houden, maar een rijder die gewoon laat zien dat hij sneller is.
reviews: Op bezoek bij Red Bull Racing - De rol van data en simulaties in For...
Lijkt erop dat Ferrari stil is blijven staan en vertrouwd op ervaring van een paar leamleden die een call maken, waar Red Bull volop gebruik maakt van simulaties om een wetenschappelijk onderbouwde keuze te maken over wanneer te pitten en welke band etc.
Gezien hoe Sainz zijn eerste stop in beeld kwam kun je idd bijna niet anders concluderen als dat het opzet was. Die stond al even klaar maar werd maar met zijn wielen van de grond gehouden.EvilWhiteDragon schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:09:
[...]
Het strategie-team van Ferrari doet er alles aan om SAI voor LEC te krijgen en het pitstop-team doet er alles aan om LEC voor SAI te krijgen zo lijkt het. Gisteren waren de pitstops van SAI allebei rond de 4,6 seconden, waar die van LEC een stuk sneller waren. Het verbaast mij zo dat SAI twee keer een langzame pitstop had, waarna LEC er voorbij kon, dat ik bijna denk dat het expres is om zo geen team calls te hoeven maken.
Testing, one, two ...
Dat viel mij dus ook op. HAM liep weliswaar 1-1,5 seconden in op de rest, maar zelfs wanneer je dat lineair doortrekt zou hij Verstappen misschien op de finish pas tegenkomen. Die soft banden worden ook snel slechter, dus je kan dit helemaal niet zo bekijken. Daarnaast moest HAM nog 2 coureurs passeren, wat ook weer wat tijd kost.Moi_in_actie schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:53:
[...]
En gisteren ook bijvoorbeeld, is hier al eerder genoemd denk ik, dat Max in de laatste 1 a 2 rondes met een enorme voorsprong heel rustig aan deed vanwege de regen, dan de commentatoren van Sky weer horen "oh als de race 2 rondes langer was geweest, had Lewis nog een kans gehad...". Nee... Max wist dat hij 10+ seconden voorsprong had en wilde met de opkomende regen geen risico nemen, dus deed ie bewust
rustiger aan. Had ie maar 2 seconden gehad, had ie vast en zeker gewoon doorgetrapt.
Ik vind het echt curieus dat de Sky commentatoren het hier zo serieus over hadden. Ze weten zelf ook wel beter, maar laten hun bias veel te hard doorschemeren.
Volgende keer gewoon weer F1TV commentaar. Misschien minder hyped, maar wel serieuzere en realistischere analyses.
Ik zei het tegen mijn vrouw: Sainz gaat een slechte stop krijgen om Lec te helpen. Ik werd op mijn wenken bediend.hardware-lover schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:38:
[...]
Gezien hoe Sainz zijn eerste stop in beeld kwam kun je idd bijna niet anders concluderen als dat het opzet was. Die stond al even klaar maar werd maar met zijn wielen van de grond gehouden.
Maar dan doe je als team dat bij Sainz en geef je vervolgens Lec een harde band

Na de laatste vsc zei GP ook expliciet een paar keer dat hij heel rustig aan moest doen, vooral ook omdat het harder begon te regenen.
Max begon expres langzamer te rijden wetende dat hij toch 10sec voor lag.
Als het iets eerder of harder was gaan regenen zouden de verschillen snel groter zijn geworden. Verstappen reed al super lang op geel, 32 rondjes iirc, die band kan echt niet veel meer over hebben gehad. En natuurlijk mikken ze het zo uit dat het net goed komt en als de race verandert dan passen zich wel aan zodat die band het alsnog net redt. Maar op en een gegeven moment is het gewoon op.Tk55 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:41:
Dat viel mij dus ook op. HAM liep weliswaar 1-1,5 seconden in op de rest, maar zelfs wanneer je dat lineair doortrekt zou hij Verstappen misschien op de finish pas tegenkomen. Die soft banden worden ook snel slechter, dus je kan dit helemaal niet zo bekijken. Daarnaast moest HAM nog 2 coureurs passeren, wat ook weer wat tijd kost.
Het is allemaal goed gegaan voor RedBull/Verstappen maar het had makkelijk anders kunnen gaan.
Anoniem: 338166
Dit is misschien een vreemde vergelijking.
Maar, ik vind Charles Leclerc erg lijken op Raymond van Barneveld, kwa het mentale aspect.
Als het goed gaat, dat is het de meest vrolijke persoon ooit en het zelfvertrouwen straalt er dan ook echt vanaf.
Maar, bij tegenslagen zie je het moraal echt door de grond zakken en kunnen ze heerlijk overdrijven en daarmee hunzelf nog dieper in de grond praten.
Buiten het feit dat ze bij Ferrari de hele tactische afdeling zouden moeten ontslaan.
Zou het misschien ook wel goed zijn om wat mentale hulp voor Charles te zoeken.
Geweldige coureur, ik denk dat we dat allemaal wel weten.
Alleen, telkens als het iets teveel word, gebeuren er vreemde dingen op de circuit.
Maar, ik vind Charles Leclerc erg lijken op Raymond van Barneveld, kwa het mentale aspect.
Als het goed gaat, dat is het de meest vrolijke persoon ooit en het zelfvertrouwen straalt er dan ook echt vanaf.
Maar, bij tegenslagen zie je het moraal echt door de grond zakken en kunnen ze heerlijk overdrijven en daarmee hunzelf nog dieper in de grond praten.
Buiten het feit dat ze bij Ferrari de hele tactische afdeling zouden moeten ontslaan.
Alleen, telkens als het iets teveel word, gebeuren er vreemde dingen op de circuit.
Die zullen 2019 nog wel in gedachten hebben gehad, maar toen Hamilton Russell eenmaal voorbij was bleef de afstand tot Verstappen eigenlijk zowat gelijk (~ 10 - 11 sec.), tot aan ronde 67. Verstappen was onder de omstandigheden veruit de snelste en had zaterdag volgens mij, zonder die problemen, een dikke pole gehaald. Niet dat het allemaal uitmaakt, nu is het alleen maar mooier geworden.Tk55 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:41:
[...]
Dat viel mij dus ook op. HAM liep weliswaar 1-1,5 seconden in op de rest, maar zelfs wanneer je dat lineair doortrekt zou hij Verstappen misschien op de finish pas tegenkomen. Die soft banden worden ook snel slechter, dus je kan dit helemaal niet zo bekijken. Daarnaast moest HAM nog 2 coureurs passeren, wat ook weer wat tijd kost.
Ik vind het echt curieus dat de Sky commentatoren het hier zo serieus over hadden. Ze weten zelf ook wel beter, maar laten hun bias veel te hard doorschemeren.
Volgende keer gewoon weer F1TV commentaar. Misschien minder hyped, maar wel serieuzere en realistischere analyses.
Later vandaag de race nog maar een keer aanslingeren met het "biased" Sky commentaar
Testing, one, two ...
Sam Collins bij F1TV is de slankere versie van Ted. Hij vindt zichzelf he-le-maal geweldig en is zo pro-Hamilton dat Hamilton er zelfs van kan gaan blozenTk55 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:41:
[...]
Brundle en Palmer zou een hele leuke combo zijn. Die kunnen zich tenminste nog professioneel opstellen. F1 eerst, niet Britten eerst.
Volgens mij was het enige dat mis had kunnen gaan dat het was gaan regenen voordat Hamilton en Sainz hun 2e pitstop hadden gedaan. Dan hadden zij direkt intermediates kunnen steken terwijl Verstappen en de rest nog een keer moest stoppen voor die intermediates. Toen na de laatste pitstop van Verstappen de volgordeCAPSLOCK2000 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:53:
[...]
Het is allemaal goed gegaan voor RedBull/Verstappen maar het had makkelijk anders kunnen gaan.
SAI-HAM-LEC-VER-RUS was was wel duidelijk dat er niet veel mis kon gaan, en Leclerc op zijn harde banden werd een ronde daarna door Verstappen ingehaald.
Op het eind van de race was het de balans van "lange VSC is goed voor de banden maar wel meer kans op regen dus meer kans op problemen". Maar 10 seconden voorsprong gaat met wat spatjes regen niet zomaar weg en als het echt was gaan plenzen had Hamilton ook moeten stoppen.
Signatures zijn voor boomers.
Ook toen Max hem de eerste keer inhaalde stond ie dwars. Die band was gewoon niet goed en Charles reed op ijs. Vorige week voor die crash zag je hem linksachter oprijden (dikke streep op het asfalt) dus echt goed voor de bandjes is de combinatie Charles/Ferrari niet. Ik ben benieuwd wanneer Sainz hem voorbij gaat in de stand. Dan is ie gebroken, ik hoop maar dat het niet gebeurd.pro_6or schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:35:
[...]
komt door het liften, dan reageert de achterkant, hij moest wel omdat Max spinde idd maar normaal ga je niet abrupt van je gas af in een bocht (als je niet wil crashen) alleen soms moet je wel om een crash te vermijden.
ping 127.212.23.124
Of Verstappen cruisde op een natte baan, onder moeilijke omstandigheden, naar de finish omdat hij toch 10 seconden voor lag. Blijkbaar had hij ook die instructie gekregen van GP. We hebben vaak genoeg kunnen zien wat er gebeurt als je even niet oplet. Zie Norris in Sochi (wel met Hamilton op zijn staart dan) of Vettel die in Hockenheim 2018 riant aan de leiding ging en bij de eerste druppels de muur in schoof.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:21:
[...]
Dat is ook mijn uitleg van de Ferrari strategie, bang voor regen op het einde. Als de race een paar minuten langer had geduurd of de regen iets eerder was begonnen dan had het heel anders kunnen eindigen. Rode vs witte banden zou dan het verschil kunnen zijn tussen wel of niet pitten (of crashen).
De laatste ronde begon Hamilton vlot in te lopen op Verstappen, dat had geen drie rondjes langer moeten duren.
Hamilton kwam voor de VSC ook niet echt dichterbij aan Verstappen. Dat Verstappen die 1,5e ronde na de VSC op een natte baan laat lopen is dan niet heel gek. Waren er nog 5 ronden geweest had Verstappen echt wel harder gekund.
Ik blijf het wel grappig vinden dat er wordt geroepen dat bij een paar rondes extra Lewis Max voorbij gegaan zou zijn. Dit waren, in seconden, de rondes nadat Lewis voorbij ging aan Sainz, met de delta tussen beide:
:fill(white):strip_exif()/f/image/QTXftQokOEBfog97uzXMdtfs.png?f=user_large)
Er is gewoon geen scenario waarin hij Max in had kunnen halen, die was duidelijk bezig met banden sparen toen Lewis ruim een seconde per rondje op hem pakte.
:fill(white):strip_exif()/f/image/QTXftQokOEBfog97uzXMdtfs.png?f=user_large)
Er is gewoon geen scenario waarin hij Max in had kunnen halen, die was duidelijk bezig met banden sparen toen Lewis ruim een seconde per rondje op hem pakte.
Onlangs werd er in een van de topics een video gedeeld waarin alle coureurs aan het woord kwamen over vroeger. Hierin gaf Leclerc aan dat hij toen al dacht dat als ie won het aan de kart lag en als ie verloor dat het aan hem lag.Anoniem: 338166 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:57:
Hij lijkt zichzelf dus sowieso al onnodige druk op te leggen. Geen idee of ze met mental coaches werken anders zou dat voor hem wellicht een uitkomst kunnen zijn.
Gisteren hoorde ik Sam Collins iets roepen dat Max problemen had met de koppeling hij werd gelijk even op zijn plek gezet door Jolyon Palmer.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Er was wel iets waar Max nogal geïrriteerd/paniekerig over was, dat was volgens mij wel de koppeling. Dat zorgde voor de "Fail 21"-melding van GP.Pierre schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:21:
Gisteren hoorde ik Sam Collins iets roepen dat Max problemen had met de koppeling hij werd gelijk even op zijn plek gezet door Jolyon Palmer.
Precies... Er is ook geen enkelen reden om aan te nemen dat Hamilton met regen ineens heel veel sneller zou zijn.codex schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:17:
Ik blijf het wel grappig vinden dat er wordt geroepen dat bij een paar rondes extra Lewis Max voorbij gegaan zou zijn. Dit waren, in seconden, de rondes nadat Lewis voorbij ging aan Sainz, met de delta tussen beide:
[Afbeelding]
Dat was er wel want een late safetycar had wel degelijk roet in het eten kunnen gooien voor VER. Het gat was niet dermate groot dat hij makkelijk een gratis pitstop kon doen met behoud van positie.codex schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:17:
[Afbeelding]
Max werd in die ronden erg goed gecoacht door GP. Trouwens de hele race was hij Max aan het coachen hoe te rijden en hem kalm te houden dat de race nog lang was etc. Die twee vormen echt een gouden team voor Red Bull.werphengel schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:48:
Na de laatste vsc zei GP ook expliciet een paar keer dat hij heel rustig aan moest doen, vooral ook omdat het harder begon te regenen.
"When you grow up your heart dies"
Palmer is m.i. compleet neutraal. Van Brundle heb ik het idee dat hij denkt het voor de (Britse) kijkers allemaal wat spannender moet maken dan het is (oftewel entertainment bieden), plus dat hij lijdt aan het 'Olav Mol syndroom' (niet een goed overzicht hebben).siggy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:03:
[...]
Sam Collins bij F1TV is de slankere versie van Ted. Hij vindt zichzelf he-le-maal geweldig en is zo pro-Hamilton dat Hamilton er zelfs van kan gaan blozen
Brundle en Palmer zou een hele leuke combo zijn. Die kunnen zich tenminste nog professioneel opstellen. F1 eerst, niet Britten eerst.
Collins ziet bij het minste of geringste problemen of fouten bij Red Bull. Hij heeft er echt wel kijk op, maar dat is een blinde vlek voor hem.
Sowieso had ik het idee dat er een codewoord in de communicatie zat. Precies de ronde voor de 2e pitsstop zei GP dat het nog een lange, lange race was (of woorden in die strekking). En pardoes gaat hij opeens naar binnen. Kon geen toeval zijn.sjaool schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:29:
[...]
Trouwens de hele race was hij Max aan het coachen hoe te rijden en hem kalm te houden dat de race nog lang was etc. Die twee vormen echt een gouden team voor Red Bull.
Max had last van koppeling slip. Dit werd door het team opgelost en Max moet fail 20 doen op zijn stuur. Ze hebben dit in ieder geval de hele race in de gaten gehouden en goed weten te managen.Pierre schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:21:
precies. het abu dhabi scenario in reverse. Dan had Lewis er gezeten op rood en Max op oud geel.Jorick schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:29:
[...]
Dat was er wel want een late safetycar had wel degelijk roet in het eten kunnen gooien voor VER. Het gat was niet dermate groot dat hij makkelijk een gratis pitstop kon doen met behoud van positie.
En ook daarvoor al, Lewis bleef ook lang buiten die 2e stint. had het gaan regenen had iedereen moeten wisselen en was Lewis misschien wel de leider geworden. Gelukkig bleef het droog en was er pas heel laat een VSC. En ook dat was nog een gevaar, wat ALS die regen er dan was geweest (lap 69 duurde nu erg lang).
maargoed, droeg bij aan de spanning en veranderde niks gelukkig.
een treffende spreuk
Max is dan idd "boos" iig over de radio. Maar hij blijft weldegelijk rustig imho. Zo klinkt het alleen niet.Maasluip schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:29:
[...]
Er was wel iets waar Max nogal geïrriteerd/paniekerig over was, dat was volgens mij wel de koppeling. Dat zorgde voor de "Fail 21"-melding van GP.
een treffende spreuk
Klopt. Als VER in de quali geen problemen had gehad had hij waarschijnlijk op de eerste startrij gestaan. Dan was hij deze race aan de horizon verdwenen. En was het voor de winst een saaie race geweest. De Red bull was gewoon veel beter dan verwacht op de hungaro ring.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:53:
[...]
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Met slechts 1 ronde te gaan zou ik nog moeten zien. Je kan bijna alleen op het rechte stuk inhalen en passeren we alleen aan het begin van het laatste rondje en ook nog eens zonder DRS. Daarnaast zou HAM ook niet kunnen hebben gepit voor nieuwe softs en waren zijn softs ook zeker de jongste niet meer.Jorick schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:29:
[...]
Dat was er wel want een late safetycar had wel degelijk roet in het eten kunnen gooien voor VER. Het gat was niet dermate groot dat hij makkelijk een gratis pitstop kon doen met behoud van positie.
Nee ik denk zelfs met een SC, dat Max de race gewonnen zou hebben.
Ik vind hem niet onzeker, eerder iets te trots, en dan moeilijk kunnen accepteren dat het fout gaat (door jezelf of door een ander). Dat je dan gauw roept "I am so stupid" neemt bij anderen de munitie direct weg.JEightyFive schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:17:
[...]
Onlangs werd er in een van de topics een video gedeeld waarin alle coureurs aan het woord kwamen over vroeger. Hierin gaf Leclerc aan dat hij toen al dacht dat als ie won het aan de kart lag en als ie verloor dat het aan hem lag.
Hij lijkt zichzelf dus sowieso al onnodige druk op te leggen. Geen idee of ze met mental coaches werken anders zou dat voor hem wellicht een uitkomst kunnen zijn.
Hij is wel snel maar zoals iemand hier al zei, vaak ten koste van de banden of te veel risico.
Lewis liep gisteren tijdens een van de stints gestaag in op verstappen (van 7.2 of zo naar 4.6 oid) maar op een gegeven moment raakte hij buiten de baan (verloor weer een seconde) en daarna was de opmars ook voorbij (oftewel, hij besefte dat de risk reward verhouding niet klopte)
een treffende spreuk
Ik vind hem juist wel onzeker, vooral omdat hij het zelf eigenlijk aangeeft in die video. Als het goed gaat ligt het aan de auto en als het fout gaat aan hem.pro_6or schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:39:
[...]
Ik vind hem niet onzeker, eerder iets te trots, en dan moeilijk kunnen accepteren dat het fout gaat (door jezelf of door een ander). Dat je dan gauw roept "I am so stupid" neemt bij anderen de munitie direct weg.
Ook die tactische blunders maar laten gebeuren en dan achteraf: ik dacht dat ik duidelijk was over de mediums. Blijkbaar dus niet. Neem een voorbeeld aan Sainz die gewoon roept: soft! en ook in Monaco het heft in eigen hand nam. Daar straalt zekerheid vanaf.
En dan die verslagenheid weer bij de microfoon. In mijn ogen straalt daar geen zelfvertrouwen vanaf.
Dat "I am so stupid" lijkt eerder een bevestiging van zijn eigen onzekerheid dat als er iets mis gaat het aan zichzelf ligt.
fair enough, het kan, misschien schat ik het verkeerd in, maar ik zie het iig anders.JEightyFive schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:44:
[...]
Ik vind hem juist wel onzeker, vooral omdat hij het zelf eigenlijk aangeeft in die video. Als het goed gaat ligt het aan de auto en als het fout gaat aan hem.
Ook die tactische blunders maar laten gebeuren en dan achteraf: ik dacht dat ik duidelijk was over de mediums. Blijkbaar dus niet. Neem een voorbeeld aan Sainz die gewoon roept: soft! en ook in Monaco het heft in eigen hand nam. Daar straalt zekerheid vanaf.
En dan die verslagenheid weer bij de microfoon. In mijn ogen straalt daar geen zelfvertrouwen vanaf.
Dat "I am so stupid" lijkt eerder een bevestiging van zijn eigen onzekerheid dat als er iets mis gaat het aan zichzelf ligt.
Sainz is een flinke scheut minder snel maar het zou voor Lec wel heel pijnlijk zijn als hij het tweede jaar op rij "geklopt" wordt.
een treffende spreuk
Ik denk dat je Martin Brundle en David Croft door elkaar haalt. Brundle is de kalm- en nuchterheid zelve en corrigeert Croft regelmatig, omdat die iets verkeerd/niet ziet. Croft is degene die schreeuwend op z'n stoel staat te springen (AND IT'S LIGHTS OUT AND AWAY WE GOOOOOOOOOOoooooooooo).autje schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:30:
[...]
Palmer is m.i. compleet neutraal. Van Brundle heb ik het idee dat hij denkt het voor de (Britse) kijkers allemaal wat spannender moet maken dan het is (oftewel entertainment bieden), plus dat hij lijdt aan het 'Olav Mol syndroom' (niet een goed overzicht hebben).
Collins ziet bij het minste of geringste problemen of fouten bij Red Bull. Hij heeft er echt wel kijk op, maar dat is een blinde vlek voor hem.
Deze GP was voor mij de tweede GP ooit waar ik bij ben geweest. De vorige was in 2004, dus al eventjes geleden.
We zaten op de Red Bull tribune, uitkomen van de laatste bocht. Eigenlijk een perfecte plek, met zicht op bijna de gehele sector 3. En met een beeldscherm voor de neus, dus konden alles zeer goed volgen. Alleen stonden er geen intervallen / tijden bij op het scherm. Zeker in de kwalificatie is het dan lastig te volgen wie wat doet. Gelukkig is daar dan de F1 timing app
Een van de mooiste dingen om te zien was het verschil per coureur hoe ze de laatste bocht nemen. Op TV kan je dat niet goed met elkaar vergelijken, maar in het echt wel. De ene pakt 'm liever wat wijder en heeft het stuur eerder recht, de ander pakt liever de binnenkant. Ook per band, fase van de stint en weersomstandigheden zie je verschil hoe men de bocht neemt. Echt wel gaaf om dat te zien.
Qua motorgeluid moet ik eerlijk bekennen dat de Alpine echt wel lekker klinkt. Bij de Ferrari hoorde je dan weer beter als die vol op het gas gaan. Dan brult die motor echt vreselijk lekker
Vanaf de tribune hadden we zicht op de pitstraat en waren Mercedes, Ferrari en Red Bull redelijk goed in zicht. Althans je kon zien wanneer er actie was bij hen. Je ziet een behoorlijk verschil daarin. Mercedes staat heel vroeg klaar, bij Ferrari is het paniek en rennen ze en bij Red Bull komen ze zeer laat naar buiten, maar wel lopend. Eigenlijk hoe het op de baan ook gaat. Mercedes degelijk, Ferrari paniek en Red Bull living on the edge maar steady.
De sfeer was verder ook top! Eén klein minpuntje, maar dat is mogelijk persoonlijk, dat sommige groepen doen alsof het een of andere voetbalwedstrijd is. Behoorlijk luid nederlandstalige muziek zingen, meer bier drinken dan racen kijken. Sommige mensen waren meer dan de helft van de kwali en race weg om bier te halen en naar het toilet te gaan
Maar dat mag de pret niet drukken. Al met al een heerlijk weekend gehad. Volgend jaar gaan we weer, maar dan waarschijnlijk een andere GP.
Tot slot, ik heb niet veel foto's gemaakt. In totaal 4 denk ik. Dus kan jullie helaas niet voorzien van een fotoalbum, maar er is genoeg te zien op het internet denk ik zo
Om het af te sluiten, toch één foto.
We zaten op de Red Bull tribune, uitkomen van de laatste bocht. Eigenlijk een perfecte plek, met zicht op bijna de gehele sector 3. En met een beeldscherm voor de neus, dus konden alles zeer goed volgen. Alleen stonden er geen intervallen / tijden bij op het scherm. Zeker in de kwalificatie is het dan lastig te volgen wie wat doet. Gelukkig is daar dan de F1 timing app
Een van de mooiste dingen om te zien was het verschil per coureur hoe ze de laatste bocht nemen. Op TV kan je dat niet goed met elkaar vergelijken, maar in het echt wel. De ene pakt 'm liever wat wijder en heeft het stuur eerder recht, de ander pakt liever de binnenkant. Ook per band, fase van de stint en weersomstandigheden zie je verschil hoe men de bocht neemt. Echt wel gaaf om dat te zien.
Qua motorgeluid moet ik eerlijk bekennen dat de Alpine echt wel lekker klinkt. Bij de Ferrari hoorde je dan weer beter als die vol op het gas gaan. Dan brult die motor echt vreselijk lekker
Vanaf de tribune hadden we zicht op de pitstraat en waren Mercedes, Ferrari en Red Bull redelijk goed in zicht. Althans je kon zien wanneer er actie was bij hen. Je ziet een behoorlijk verschil daarin. Mercedes staat heel vroeg klaar, bij Ferrari is het paniek en rennen ze en bij Red Bull komen ze zeer laat naar buiten, maar wel lopend. Eigenlijk hoe het op de baan ook gaat. Mercedes degelijk, Ferrari paniek en Red Bull living on the edge maar steady.
De sfeer was verder ook top! Eén klein minpuntje, maar dat is mogelijk persoonlijk, dat sommige groepen doen alsof het een of andere voetbalwedstrijd is. Behoorlijk luid nederlandstalige muziek zingen, meer bier drinken dan racen kijken. Sommige mensen waren meer dan de helft van de kwali en race weg om bier te halen en naar het toilet te gaan

Maar dat mag de pret niet drukken. Al met al een heerlijk weekend gehad. Volgend jaar gaan we weer, maar dan waarschijnlijk een andere GP.
Tot slot, ik heb niet veel foto's gemaakt. In totaal 4 denk ik. Dus kan jullie helaas niet voorzien van een fotoalbum, maar er is genoeg te zien op het internet denk ik zo
:strip_exif()/f/image/PCDCj0X7KdUKAhpKmwhyWmSy.jpg?f=fotoalbum_large)
Elk jaar is er wel een race die ik puur voor de lol en 'wat gebeurde er toch allemaal', en om de commentaren / analyses / meningen achteraf ed, nog een keer in zijn geheel terug kijk. Dit is zo'n race.
Heb nu toch vakantie en lekker niks om handen.....
Heb nu toch vakantie en lekker niks om handen.....
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Mooi! Ik heb op precies dezelfde plek gezeten, maar dan in 2001.Aardappelbakker schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:40:
Deze GP was voor mij de tweede GP ooit waar ik bij ben geweest. De vorige was in 2004, dus al eventjes geleden.
We zaten op de Red Bull tribune, uitkomen van de laatste bocht. Eigenlijk een perfecte plek, met zicht op bijna de gehele sector 3. En met een beeldscherm voor de neus, dus konden alles zeer goed volgen. Alleen stonden er geen intervallen / tijden bij op het scherm. Zeker in de kwalificatie is het dan lastig te volgen wie wat doet. Gelukkig is daar dan de F1 timing app![]()
Qua motorgeluid moet ik eerlijk bekennen dat de Alpine echt wel lekker klinkt. Bij de Ferrari hoorde je dan weer beter als die vol op het gas gaan. Dan brult die motor echt vreselijk lekker![]()
De sfeer was verder ook top! Eén klein minpuntje, maar dat is mogelijk persoonlijk, dat sommige groepen doen alsof het een of andere voetbalwedstrijd is. Behoorlijk luid nederlandstalige muziek zingen, meer bier drinken dan racen kijken. Sommige mensen waren meer dan de helft van de kwali en race weg om bier te halen en naar het toilet te gaan![]()
Tot slot, ik heb niet veel foto's gemaakt. In totaal 4 denk ik. Dus kan jullie helaas niet voorzien van een fotoalbum, maar er is genoeg te zien op het internet denk ik zoOm het af te sluiten, toch één foto.
[Afbeelding]
Toevallig maakte ik de vergelijking vorige week tegen een collega van mij ook: Barney en Leclerc (mentaal vlak danAnoniem: 338166 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:57:
Hij zit vaak totaal bij de pakken neer en compleet in zak en as. Barney ook.
Max is kwaad op zichzelf of het team of een ander, maar heeft een onvoorwaardelijk vertrouwen in zichzelf. Dat heeft LEC niet.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
die korte lijn door de laatste bocht is sneller, maar vergt meer van je banden. Vooral wanneer je in wil gaan halen is dat de aangewezen methode om er kort op te zitten. Max op rood had dat een aantal keer idd.Aardappelbakker schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:40:
We zaten op de Red Bull tribune, uitkomen van de laatste bocht. Eigenlijk een perfecte plek, met zicht op bijna de gehele sector 3. En met een beeldscherm voor de neus, dus konden alles zeer goed volgen. Alleen stonden er geen intervallen / tijden bij op het scherm. Zeker in de kwalificatie is het dan lastig te volgen wie wat doet. Gelukkig is daar dan de F1 timing app![]()
Qua motorgeluid moet ik eerlijk bekennen dat de Alpine echt wel lekker klinkt. Bij de Ferrari hoorde je dan weer beter als die vol op het gas gaan. Dan brult die motor echt vreselijk lekker![]()
De sfeer was verder ook top! Eén klein minpuntje, maar dat is mogelijk persoonlijk, dat sommige groepen doen alsof het een of andere voetbalwedstrijd is. Behoorlijk luid nederlandstalige muziek zingen, meer bier drinken dan racen kijken. Sommige mensen waren meer dan de helft van de kwali en race weg om bier te halen en naar het toilet te gaan![]()
Tot slot, ik heb niet veel foto's gemaakt. In totaal 4 denk ik. Dus kan jullie helaas niet voorzien van een fotoalbum, maar er is genoeg te zien op het internet denk ik zoOm het af te sluiten, toch één foto.
[Afbeelding]
een treffende spreuk
Dat dacht ik eerst ook, de regie toonde eerst Max als DotD, en meteen daarna Lewis met de FL.JEightyFive schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:01:
[...]
Lol, wat, ik zag rijdens de race toch echt Lewis
Edit: ik zit whatsapp nog eens na te kijken en ook daar een vraag van iemand hoe Max geen DOTD was geworden. Wellicht de verkeerde getoond? De regie dacht immers ook dat Bottas in een Ferrari reed
Probleem is niet opgelost, ze hebben de bak met minderslip laten schakelen. Wat feitelijk minder voor het materiaal is.sjaool schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:31:
[...]
Max had last van koppeling slip. Dit werd door het team opgelost en Max moet fail 20 doen op zijn stuur. Ze hebben dit in ieder geval de hele race in de gaten gehouden en goed weten te managen.
Cogitationis poenam nemo patitur
Het werd in zoverre opgelost dat Max er goed mee kon rijden.Bullet NL schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:26:
[...]
Probleem is niet opgelost, ze hebben de bak met minderslip laten schakelen. Wat feitelijk minder voor het materiaal is.
Dat is correct.... Leuke race, die ik live vanuit de auto terug vanaf mijn vakantie adres heb kunnen kijken ;-)sjaool schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:31:
[...]
Het werd in zoverre opgelost dat Max er goed mee kon rijden.
Ik vind het bijzonder hoe vaak Ferrari zich aan de tactieksteen weet te stoten.
Cogitationis poenam nemo patitur
Had niet verwacht dat Alonso zich zo snel in een fout liet drukken.
Max zat wel lekker irritant links en rechts bij hem te drukken, moet ook niet lekker zijn.😖
Max zat wel lekker irritant links en rechts bij hem te drukken, moet ook niet lekker zijn.😖
Max is ook gewoon erg goed, heeft de betere auto en de betere band. Daarnaast had het voor Alonso geen nut om daar te verdedigen, na het minieme foutje was het een done deal. Alo en Max kunnen ook goed door één deur.werphengel schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:02:
Had niet verwacht dat Alonso zich zo snel in een fout liet drukken.
Alo is en blijft een F1 held imho. Jammer dat hij soms zo negatief wordt, ik heb er alle begrip voor, maar dat houd hem tegen. Bruggen die branden en zo.
een treffende spreuk
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Die Pinokkio moeten ze vervangen.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
I stand corrected, je hebt gelijk.DeKaerften schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:28:
[...]
Ik denk dat je Martin Brundle en David Croft door elkaar haalt. Brundle is de kalm- en nuchterheid zelve en corrigeert Croft regelmatig, omdat die iets verkeerd/niet ziet. Croft is degene die schreeuwend op z'n stoel staat te springen (AND IT'S LIGHTS OUT AND AWAY WE GOOOOOOOOOOoooooooooo).
Crofty inderdaad, die begon ook over dat Lewis nog kans maakte, waarbij je dan wel een beetje de cringe bij zijn collega’s kon horen vond ik. Hij weet het trouwens ook wel van zichzelf, want hij zei op een bepaald punt ook ook nog iets van “sorry for our international viewers, but we have 3 British drivers in the top 4”.DeKaerften schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:28:
[...]
Ik denk dat je Martin Brundle en David Croft door elkaar haalt. Brundle is de kalm- en nuchterheid zelve en corrigeert Croft regelmatig, omdat die iets verkeerd/niet ziet. Croft is degene die schreeuwend op z'n stoel staat te springen (AND IT'S LIGHTS OUT AND AWAY WE GOOOOOOOOOOoooooooooo).
Ach, ik kijk niet voor hem en als het te irritant wordt mute ik het geluid
Waarschijnlijk hangt dezelfde foto ook bij Mercedes HQ
Ik snap jullie frustratiedr.lowtune schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:39:
[...]
Crofty inderdaad, die begon ook over dat Lewis nog kans maakte, waarbij je dan wel een beetje de cringe bij zijn collega’s kon horen vond ik. Hij weet het trouwens ook wel van zichzelf, want hij zei op een bepaald punt ook ook nog iets van “sorry for our international viewers, but we have 3 British drivers in the top 4”.
Ach, ik kijk niet voor hem en als het te irritant wordt mute ik het geluid
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Degene die daadwerkelijk een Employee of the Month verdient is Iñaki Rueda.

Iñaka Rueda is Head of Race Strategy and Sporting.
Het lijkt ook een mentaliteitsprobleem te zijn. Je mag het probleem niet direct benoemen. Dat is niet gepast. Je moet eromheen kletsen. Er zitten gewoon teveel Italianen in het Ferrari F1 team.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Grappig dat je dit zegt, want Iñaki Rueda is Spaans en Binotto is Zwitsers.asing schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:42:
[...]
Degene die daadwerkelijk een Employee of the Month verdient is Iñaki Rueda.
[Afbeelding]
Iñaka Rueda is Head of Race Strategy and Sporting.
Het lijkt ook een mentaliteitsprobleem te zijn. Je mag het probleem niet direct benoemen. Dat is niet gepast. Je moet eromheen kletsen. Er zitten gewoon teveel Italianen in het Ferrari F1 team.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Laten we eerlijk wezen, wat heeft Ferrari nu écht fout gedaan?
- Gedurende het weekend niet de juiste banden behouden voor de zondag
- Weerbericht niet goed in de gaten houden voor zondag en je bedenken dat gezien de temperatuur en de schoongeregende baan, de harde band misschien niet handig is?
- En last but not least: uberhaubt reageren op de pitstop van Max door Leclerc te snel naar binnen te halen. Max reed een compleet andere race/strategie
Niet geluisterd naar hun coureurs die voor de race ook aangegeven lijken te hebben liever op de soft te starten en tijdens de race hun coureurs ook genegeerd te hebben die wel een idee hadden van hoe de condities op de baan waren.FastFred schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:51:
- Weerbericht niet goed in de gaten houden voor zondag en je bedenken dat gezien de temperatuur en de schoongeregende baan, de harde band misschien niet handig is?
- En last but not least: uberhaubt reageren op de pitstop van Max door Leclerc te snel naar binnen te halen. Max reed een compleet andere race/strategie
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Binotto klinkt al bijna Italiaans, en als je niet beter zou weten zou je zweren dat Mattia een Italiaan isDaniëlWW2 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:43:
[...]
Grappig dat je dit zegt, want Iñaki Rueda is Spaans en Binotto is Zwitsers.
Anyway, als je "is Ferrari too Italian to win" door Google trekt heb je wel even wat leesvoer. Een mooi (wat ouder) stukje is deze : https://theparcferme.com/is-ferrari-too-italian/ waarbij men ingaat op de situatie.
The idea is, in part, born on the halcyon days of Jean Todt and Ross Brawn turning things around at the Italian team and that the combination of Ferrari’s Italian know-how and rank and file at the factory with some very intelligent Anglo-Saxon racing people is nothing but lethal. It’s been argued that Ferrari lose their way when the Italians run the whole show without this lethal mix.
Dat is nieuw voor mij dat ze dat aangegeven hebben, van Max weet ik dat ie op de boordradio dat aangegeven heeft onderweg naar de grid.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:53:
[...]
Niet geluisterd naar hun coureurs die voor de race ook aangegeven lijken te hebben liever op de soft te starten en tijdens de race hun coureurs ook genegeerd te hebben die wel een idee hadden van hoe de condities op de baan waren.
Dan had Ferrari gestart op de gebruikte softs die ze nu aan het eind van de race hebben gebruikt, en daarna 2 stints op mediums. Dan waren ze op softs ook Russel wel voorbij gereden denk ik, hadden ze track position gehad. Had best kunnen werken idd.
[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 02-08-2022 10:29 ]
Ik had zoiets gehoord dat Sainz dit aangaf. Leclerc weet ik niet zeker.FastFred schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:28:
[...]
Dat is nieuw voor mij dat ze dat aangegeven hebben, van Max weet ik dat ie op de boordradio dat aangegeven heeft onderweg naar de grid.
Dan had Ferrari gestart op de gebruikte softs die ze nu aan het eind van de race hebben gebruikt, en daarna 2 stints op mediums. Dan waren ze op softs ook Russel wel voorbij gereden denk ik, hadden ze track position gehad. Had best kunnen werken idd.
Maar in de race was wel duidelijk dat Leclerc aangaf dat hij langer wou doorgaan op de medium banden en toen zette Ferrari hem op harde banden en einde race.
Er is geen feeling tussen de engineers en de coureurs. Je merkt het in de onboards, de radio berichten. Het zijn echt 2 eilandjes bij Ferrari, de coureurs op het ene eilandje en de pitmuur op de andere. Totaal niet samen bezig met een titel te behalen. Zo zonde want dit jaar was de kans.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:53:
[...]
Niet geluisterd naar hun coureurs die voor de race ook aangegeven lijken te hebben liever op de soft te starten en tijdens de race hun coureurs ook genegeerd te hebben die wel een idee hadden van hoe de condities op de baan waren.
Wouw.asing schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:36:
[...]
Ik snap jullie frustratie. Om die reden gebruik ik de International stream. Dat is degene bovenaan in het scherm waar je de cameras kan kiezen. Daar zit oa Joylon Palmer en als je mazzel hebt, Jenson Button. Het commentaar is net zo goed als dat van Crofty en consorten, maar veel minder schreeuwerig en als ik jullie zo lees, ook minder Brits biased.
Je zegt bovenaan in het lijstje en de international feed. Maar bovenaan staat de F1 Live feed. Vervolgens zeg je dat Palmer daar vaak op is, wat correct is voor "die bovenaan" (F1 Live dus), en dus niet International. Maar vervolgens zeg je weer dat Jenson Button er soms bij zit. Maar Button heeft nog nooit naast Palmer gezeten, of in ieder geval niet bij F1 Live (wellicht vroeger toen Palmer nog BBC commentaar deed of zo), maar Button zit dan weer wel soms bij Sky, oftewel, International feed met Engels commentaar.
En dan pik ik deze post maar even willekeurig er uit. Maar er is echt zoveel verwarring over de verschillende feeds en commentatoren dat geen elke post met "commentator/feed zei..." nog serieus te lezen is. Wat was het gisteren? "Brundle is zo gekleurd als maar zijn kan en dacht dat Hamilton nog ging winnen" => "Je bedoelt Crofty, die is van de lights out and away we go" => "owja, Crofty, niet Brundle".
/rant
Tijd voor een "kwaliteit van de posts over de kwaliteit van de TV uitzendingen" topic.
Beetje laat, maar poh, wat heb ik genoten van deze race.
Sinds tijden weer 3 teams die meededen voor de winst, lastige omstandigheden, veel verschillende strategieën, 360 van Max en natuurlijk een mooi resultaat
Dacht dat ik dit nooit meer zou zeggen, maar goed om te zien dat Mercedes ook weer mee deed om de knikkers en dat de winst dichtbij was. Vooral omdat dit een veel mooier gevecht geeft om in de top 5. Als Ferrari met Mercedes aan het vechten was, kwam RedBull weer dichterbij en als RedBull een foutje maakte (achterbandjes opwarmen
) dan kwam Russel weer bijna langszij.
Alleen de echte regen miste nog voor een waar spektakelstuk, maar gezien de positie van VER was ik daar niet heel rauwig om
Sinds tijden weer 3 teams die meededen voor de winst, lastige omstandigheden, veel verschillende strategieën, 360 van Max en natuurlijk een mooi resultaat
Dacht dat ik dit nooit meer zou zeggen, maar goed om te zien dat Mercedes ook weer mee deed om de knikkers en dat de winst dichtbij was. Vooral omdat dit een veel mooier gevecht geeft om in de top 5. Als Ferrari met Mercedes aan het vechten was, kwam RedBull weer dichterbij en als RedBull een foutje maakte (achterbandjes opwarmen
Alleen de echte regen miste nog voor een waar spektakelstuk, maar gezien de positie van VER was ik daar niet heel rauwig om
Buffalo77 | Pokemon Unite
:strip_exif()/f/image/Y3gQoFDFXs6Q1qRWRWRRZok0.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog een mooi fotootje van het weekend. De Ferrari flessen maken het af
Momenteel mijn achtergrond op de telefoon, goed formaat.
[ Voor 5% gewijzigd door Hjsurk op 02-08-2022 10:55 ]
Ferrari had dezelfde banden als RBR voor de race en volgens mij had Mercedes ook hetzelfde. Enige verschil is dat Perez een nieuwe set soft had omdat hij Q3 niet heeft gereden.FastFred schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:51:
Onderweg naar de grid ging zo'n beetje iedereen eraf. Als je dan als coureur denkt "ah, dat loopt wel los" dan mag je vervangen worden door Alonso.FastFred schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:28:
[...]
Dat is nieuw voor mij dat ze dat aangegeven hebben, van Max weet ik dat ie op de boordradio dat aangegeven heeft onderweg naar de grid.
Ik krijg vaak het idee dat ik naar een stel ouders aan het luisteren ben die hun kinderen aan het begeleiden zijn. Op een of andere wijze komt de benadering naar de coureurs mij tamelijk "onderwijzend" over. Sainz begint inmiddels aardig tegengas te geven en dat heeft toch vaak (voor hem) een beter resultaat tot gevolg.DoeEensGek schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:40:
[...]
Er is geen feeling tussen de engineers en de coureurs. Je merkt het in de onboards, de radio berichten. Het zijn echt 2 eilandjes bij Ferrari, de coureurs op het ene eilandje en de pitmuur op de andere. Totaal niet samen bezig met een titel te behalen. Zo zonde want dit jaar was de kans.
Misschien moeten de Ferrari coureurs eens wat opstandiger worden want "ja en amen" lijkt het niet zo lekker te doen.
Testing, one, two ...
Klopt, en Ferrari misschien iets te veel gehoopt dat een nieuwe harde band meer grip zou geven dan verwacht. Daarnaast was VER in Q3 vertrokken op een nieuwe set die hij door de motorproblemen nauwelijks had gebruikt. Ik weet niet wat de mileage was op de zachte banden, maar blijkbaar was "het verse" er wel vanaf, gezien LEC op z'n softs PER op z'n mediums niet heel snel naderde.TheBrut3 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:34:
[...]
Ferrari had dezelfde banden als RBR voor de race en volgens mij had Mercedes ook hetzelfde. Enige verschil is dat Perez een nieuwe set soft had omdat hij Q3 niet heeft gereden.
Er zaten van die witte "reparatie" vlekken op zijn rode banden? Dus vers waren ze verre van zo te zien.Thinlanet schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:38:
[...]
Klopt, en Ferrari misschien iets te veel gehoopt dat een nieuwe harde band meer grip zou geven dan verwacht. Daarnaast was VER in Q3 vertrokken op een nieuwe set die hij door de motorproblemen nauwelijks had gebruikt. Ik weet niet wat de mileage was op de zachte banden, maar blijkbaar was "het verse" er wel vanaf, gezien LEC op z'n softs PER op z'n mediums niet heel snel naderde.
:fill(white):strip_exif()/f/image/S3pgXxvShK3h29EWl3GwNb8i.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/gxvJw2lOcFiZWmZ716a9U8ms.png?f=user_large)
Testing, one, two ...
En Per kwam twee keer later dan Ver pitten dus zijn laatste set geel was relatief nieuw. En ook bij Max zat er nog leven in om Lewis te coveren, in die paar laps dat Lewis er voor ging. Die dacht ook al snel, beter mijn rood bewaren voor een eventuele late SC denk ik.hardware-lover schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:54:
[...]
Er zaten van die witte "reparatie" vlekken op zijn rode banden? Dus vers waren ze verre van zo te zien.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
een treffende spreuk
code:
1
|
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Als ik zo naar de organisatie en werking van Ferrari kijk vermoed ik dat er een 'zondebokkencultuur' heerst. En dan is het best risicovol om als coureur al te veel tegengas te geven, want mocht het dan alsnog misgaan dan is die zondebok snel gevonden.hardware-lover schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:11:
[...]
Misschien moeten de Ferrari coureurs eens wat opstandiger worden want "ja en amen" lijkt het niet zo lekker te doen.
Het is gewoon killing wat ze daar doen. Zo vragen ze Sainz of er volgens hem A of B moet gebeuren, en dan doen ze vervolgens precies het tegenovergestelde van wat Sainz voorstelt.
Ze hebben allebei nog een contract tot en met 2024, maar als die cultuur niet verandert kan dit wel eens een heel vervelend verhaal worden. De verhouding tussen de pitmuur enerzijds een Sainz/Leclerc anderzijds wordt nu elk weekend flink op de proef gesteld.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Volgens mij zijn ze al een stap verder en zitten ze nu op een 'cover your ass' cultuur. Het gaat er niet om dat je je werk goed doet maar om geen verwijtbare fouten te maken. Dan wordt iedere beslissing vooruitgeschoven en liefst aan anderen overgelaten zeker als er onduidelijkheid is. Tegen de tijd dat die duidelijkheid er wel is ben je te laat om nog snel te kunnen reageren.alexbl69 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:09:
Als ik zo naar de organisatie en werking van Ferrari kijk vermoed ik dat er een 'zondebokkencultuur' heerst. En dan is het best risicovol om als coureur al te veel tegengas te geven, want mocht het dan alsnog misgaan dan is die zondebok snel gevonden.
Maar je kan de teamleider niks verwijten want die heeft gedaan wat de strategist aangaf en die kon het weten want het stond in het rapport van de consultant die gesproken had met race engineers die het aan de courerus hebben gevraagd. En toen zei coureur "alles is beter dan verder rijden op deze lekke band" en is er dus een stuugroep gevormd om leiding te geven aan een social media team om potentiele oplossingen te crowdsourcen om vervolgens via een Europese aanbesteding te kiezen voor een consultant die het bandenkeuzetraject verder gaat begeleiden zodat alle stakeholders input kunnen leveren.
Overigens los van het minimale inloop verschil van Hamilton op Max. Hams banden, de soft waren inmiddels 19 ronden oud en daarmee aan het eind van hun performance cycle.
De 32 ronden oude mediums van Max dus naar verhouding hetzelfde. Vandaar de vrijwel gelijke tijden in die laatste rondes.
De 32 ronden oude mediums van Max dus naar verhouding hetzelfde. Vandaar de vrijwel gelijke tijden in die laatste rondes.
Copyright and left by SED...
Verstappen had effectief ook nog een nieuw setje softs omdat hij geen vliegende ronde heeft gedaan tijdens zijn 2e run in Q3. Die komen wel als gebruikt in het systeem omdat hij er mee gereden heeft, maar een paar langzame rondjes geeft nauwelijks slijtage.TheBrut3 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:34:
[...]
Ferrari had dezelfde banden als RBR voor de race en volgens mij had Mercedes ook hetzelfde. Enige verschil is dat Perez een nieuwe set soft had omdat hij Q3 niet heeft gereden.
Behalve dan dat ze dezelfde banden over hadden als RedBull en Mercedes:FastFred schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:51:
Da's nog tot daar aan toe, maar vervolgens nadat Alpine (en anderen) al aangetoond had dat de harde band niet werkte, Leclerc alsnog op de hard zetten, is toch wel next level...
En daarbij Leclerc negeren terwijl die zei dat ie zich goed voelde op de mediums.
Het is gewoon fout op fout stapelen (en niet voor het eerst) bij Ferrari. Iedereen zag dat de harde band de verkeerde keus was, behalve de strategen bij Ferrari.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Sterker nog, het enige wat ze fout hebben gedaan is starten op de mediums. Dat was sowieso dom gezien het weer (potentieel regen en koud) plus dat als het wél droog zou blijven moesten ze of naar rood of naar hard. Terwijl op rood starten heb je op een koudebaan veel voordeel, korte stint dus als regen komt weinig problemen. Op hard starten was geen optie, maar als ze het toch hadden gedaan, kwamen ze binnen 5 ronden erachter dat ze een drama keus hadden gemaakt die ze de rest van de wedstrijd niet hoefden te herhalen.FastFred schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:51:
Bij een geplande 2 stopper is het stom om op de 'middelste' compound te starten, zeker bij koud weer. Het is gewoon zo extreem onlogisch wat ze deden. Leclerc had nog P3 kunnen eindigen als ze zijn 2e medium stint gewoon extreem verlengd hadden. Regen was altijd nog een mogelijkheid, maar ipv daarop te gokken, gokten ze nog altijd op droog (en warm) weeer.
Het is gewoon voorbij knullig. Het is al lang niet meer logisch, laat staan uit te leggen.
Wat CAPSLOCK hierboven al zei, ze vinden het belangrijker om geen blaam te krijgen, dan shit op te lossen. Beetje ambtenarencultuur.
Als die echte bazen van Ferrari wakker zijn, zouden ze die Binotto op zijn minst terugzetten waar ie vandaan kwam en anders uit de organisatie vegen. Op dit moment is werkelijk iedereen op zijn minst even 'goed' op die positie. Want veel slechter kan het niet.
Wat een jaar. Na 3 races was het WK over voor Max, maar dankzij Ferrari is er toch nog een omslag geweest
Ondanks al onze meningen over wat er allemaal mis is met het F1 team van Ferrari gaat het behoorlijk goed met de verkoop van rode sportauto's.
Rerarri heeft een record omzet en winst geboekt in het afgelopen kwartaal.
https://www.nu.nl/economi...-de-verwachtingen-op.html
Het is moeilijk speculeren of/hoeveel ze meer verkocht zouden hebben als ze bovenaan het kampioenschap stonden maar het zou ook een stuk slechter kunnen gaan.
Ferrari heeft altijd gezegd dat F1 de belangrijkste vorm van reclame voor het merk is, en als puntje bij paaltje komt is auto's verkopen het doel van het bedrijf. Dus blijkbaar doet het Ferrari F1 team ergens toch iets goed.
Ain't no such thing as bad publicity. Liever dramatisch crashen en op alle voorpagina's staan dan stilletjes vanaf de pole naar de eerste plek rijden.
Rerarri heeft een record omzet en winst geboekt in het afgelopen kwartaal.
https://www.nu.nl/economi...-de-verwachtingen-op.html
Het is moeilijk speculeren of/hoeveel ze meer verkocht zouden hebben als ze bovenaan het kampioenschap stonden maar het zou ook een stuk slechter kunnen gaan.
Ferrari heeft altijd gezegd dat F1 de belangrijkste vorm van reclame voor het merk is, en als puntje bij paaltje komt is auto's verkopen het doel van het bedrijf. Dus blijkbaar doet het Ferrari F1 team ergens toch iets goed.
Ain't no such thing as bad publicity. Liever dramatisch crashen en op alle voorpagina's staan dan stilletjes vanaf de pole naar de eerste plek rijden.
Dat was geen fout, medium-medium-soft was gewoon een prima strategie (zie HAM).siggy schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:11:
[...]
Sterker nog, het enige wat ze fout hebben gedaan is starten op de mediums.
De echte fout was geen gebruik maken van de mediums (wisselen met de mensen op softs mee) en vervolgens de harde band voor Leclerc, op een moment dat hij nog prima door kon op mediums (wat ze Sainz uiteindelijk wel hebben laten doen).
[ Voor 9% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 02-08-2022 18:33 ]
Maar ze hadden bij Ferrari ook gewoon niet de snelheid. Sainz eindigt ook achter de Mercedessen, wellicht ook wel deels vanwege twee matige pitstops.Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:30:
[...]
Dat was geen fout, medium-medium-soft was gewoon een prima strategie (zie HAM).
De echte fout was de harde band voor Leclerc, op een moment dat hij nog prima door kon op mediums (wat ze Sainz uiteindelijk wel hebben laten doen).
Dat klopt niet. Ze hadden minder snelheid dan ze op basis van de vrijdag verwacht hadden, maar in elk geval Leclerc hoorde gemiddeld genomen gewoon bij de snelsten op de baan (hij ging de eerste twee stints harder dan Verstappen), tot ie op hard gezet werd uiteraard.Exocet schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:33:
[...]
Maar ze hadden bij Ferrari ook gewoon niet de snelheid. Sainz eindigt ook achter de Mercedessen, wellicht ook wel deels vanwege twee matige pitstops.
Voor Sainz lag het zeker mede aan de trage stops, maar ook aan de vroege stops, waarmee een eventueel voordeel van de mediums (langer door kunnen) teniet werd gedaan en hij enorm lang op de softs moest rijden aan het eind.
[ Voor 21% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 02-08-2022 19:01 ]
LEC heeft als enige van de top 6 een extra stop gemaakt en is uiteindelijk op 16 seconden van VER gefinisht. Die extra pitstop heeft hem de das omgedaan. De gemiddelde rondetijd exclusief de pitstops (zie grafiek eerder in dit topic) was in het voordeel van LEC maar VER zat er niet ver achter.
Mwah, in mijn optiek heeft de switch naar de harde band hem de das om gedaan en heeft ie na die extra stop, op softs nog wat terug kunnen winnen.Jorick schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:55:
Die extra pitstop heeft hem de das omgedaan.
Bedoel je in tijd t.o.v. Verstappen? Dat is wat vertekend verwacht ik. Verstappen was al in cruise mode gegaan toen het gat met de nummer twee zo'n 10/11 sec. was. Dat heeft ie zo gehouden tot de uitval van Bottas.Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:00:
[...]
Mwah, in mijn optiek heeft de switch naar de harde band hem de das om gedaan en heeft ie na die extra stop, op softs nog wat terug kunnen winnen.
Testing, one, two ...
Dan bedoelen we hetzelfde, die extra stop was een gevolg van de foute keuze om naar de harde band te gaanHerko_ter_Horst schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:00:
[...]
Mwah, in mijn optiek heeft de switch naar de harde band hem de das om gedaan en heeft ie na die extra stop, op softs nog wat terug kunnen winnen.
Het zorgde ervoor dat ze een domme keuze moesten maken. Ze hadden de mediums als soft gebruikt en geweigerd te kijken naar de Alpines. Als ze op softs waren gestart, wat logischer was dan elke andere keuze, dan hoefden ze niet eens na te denken.Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:30:
[...]
Dat was geen fout, medium-medium-soft was gewoon een prima strategie (zie HAM).
De echte fout was geen gebruik maken van de mediums (wisselen met de mensen op softs mee) en vervolgens de harde band voor Leclerc, op een moment dat hij nog prima door kon op mediums (wat ze Sainz uiteindelijk wel hebben laten doen).
En tegelijkertijd wilden ze de undercut coveren. Dit ging bij de 2e stop niet naar de soft. Dus wat dat betreft was het veel makkelijker als ze gewoon op de softs waren gestart, dan hadden ze zichzelf minder kunnen snijden.
Ze denken ofwel dat ze briljant zijn, of een voorgopgezet plan waar ze ten koste van alles niet van willen afwijken.
Linksom of rechtsom, zelfs Olav Mol zou daar betere strategieknuppel kunnen zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door siggy op 02-08-2022 19:33 ]
Check het andere topic. Piastri heeft het bericht van Alpine al ontkend.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 01:45
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Tijd voor de zomerstop, deze gaat dicht
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |