Snowdog schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:15:
[...]
Onzin, Sky is wel beetje Hamilton biased maar echt niet zo slecht als je hier afdoet. Beetje jammer dat je rood naampje hebt. Ik kijk vele malen liever naar Sky dan alle NL broadcasters en yea, een beetje bias heb je altijd.
Het is inderdaad niet zo erg "anti Max" en dergelijke, maar ik vind het soms toch wel wat storend/irritant. Indien b.v. Hamilton of Russell een goede race rijdt en van zeg plek 10 naar plek 5 komt, maar Leclerc/Verstappen/Sainz/Peres in diezelfde race van P15 naar P4 rijdt, dan hoor je vaak alleen het commentaar "oh Lewis/Russell heeft fantastisch gereden", maar die andere niet-Britse rijder die eigenlijk een nog betere prestatie heeft neergezet, hoor je dan niets/weinig van.
En gisteren ook bijvoorbeeld, is hier al eerder genoemd denk ik, dat Max in de laatste 1 a 2 rondes met een enorme voorsprong heel rustig aan deed vanwege de regen, dan de commentatoren van Sky weer horen "oh als de race 2 rondes langer was geweest, had Lewis nog een kans gehad...". Nee... Max wist dat hij 10+ seconden voorsprong had en wilde met de opkomende regen geen risico nemen, dus deed ie bewust
rustiger aan. Had ie maar 2 seconden gehad, had ie vast en zeker gewoon doorgetrapt.
Zulk soortige opmerkingen hoor je 10+ per race. Eerlijk gezegd gaat het bij mij het ene oor in, het andere oor uit. Ik vond het Nederlandse commentaar van Olaf altijd irritanter dan dat van Sky, keer op keer van die opmerkingen in de trend van "ik ben benieuwd wanneer X gaat pitten...", terwijl je 5 seconden ervoor op beeld zag dat die rijder de pits in reed. Of iets van "vraag me af waar X die schade aan de vleugel vandaan heeft" en dat je een halve minuut ervoor duidelijk kon zien dat er een aanrijding was tussen 2 rijders. Ik snapte deels ook wel waarom dit soort opmerkingen zo regelmatig kwamen: Olaf deed vrijwel alles in zijn eentje. Meerdere camera's in de gaten houden, rondetijden, borden met wie in de pits was en wie niet, persinformatie van Pirelli over de banden...kortom bakken met info. Maar uiteindelijks als kijker gaat het mij om het eindresultaat en daar vond (en vind ik) het commentaar van Sky beter dan destijds dat van Olaf. Ook keek ik voorheen wel eens naar de Duitser, dat was wat minder sensatie gericht dan Sky.