[F1 2022] Race 13 GP van Hongarije Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 29 Laatste
Acties:
  • 111.176 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:11

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

DarkSide schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:31:
Ik vind het gewoon doodzonde om te zien hoe FER bezig is.
We hebben een dominante periode van MER gehad. Waarbij FER en RB gewoon te kort kwamen op snelheid.

Dan hebben we eindelijk een RB die om het kampioenschap kan vechten en wint.
En hebben we dit jaar ook een FER die echt snel is en om het kampioenschap zou moeten kunnen vechten.

Tot (denk ik) ieders verrassing is het MER die achter de feiten loopt en daar zou FER gewoon maximaal van moeten profiteren. Als er een jaar is met kansen is het nu.

Nu voor de zomerstop ziet het er toch niet goed uit. Als ze niet oppassen is het gewoon P3 einde seizoen. Echt jammer.
2023 kan weer heel anders zijn. Maar er moet echt iets veranderen in het team.

Zowel SAI als LEC moeten in staat zijn om podiums te rijden en goed punten te scoren.
Hoop toch echt dat ze wakker worden. Zou persoonlijk wel weer een FER het kampioenschap willen zien winnen.
Zover mijn geheugen gaat en ik F1 volg is Ferrari zelf hun eigen grootste vijand, altijd al geweest. In de tijd van Jean Alesi/Gerhard Berger waren ze ook best wel snel maar kwamen ze zelden aan de streep. Het aantal mislukte pitstops/verprutste strategieën kun je een boek over schrijven. Als er iets niet gaat zoals het moet gaan is het paniek alom. Dat is altijd al zo geweest. De emoties vliegen van hot naar her. Zo zie je het zelden ergens anders ... afgezien van enkele geweldige blunderpitstops van Mercedes :+

Maar misschien is het dáárom zo geweldig als ze de boel een keer wél op orde hebben O+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:42
hoevenpe schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:35:
Als Max een baas is betaald hij de rekening van Charles in de plaatselijke bar en regelt hij een taxi om hem veilig thuis te brengen...
Hij mag meevliegen in de jet van Verstappen, drinken thuis bij Verstappen wat en rolt dan zijn eigen appartement in :P

Cloud ☁️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Chevy454 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:32:
Hij is geen goed acteur. En hij kan niet zijn vuist op de tafel slaan, hij heeft daar geen track record voor. Hij ondergaat dezelfde droom als Vettel om kampioen te worden met Ferrari.
en dat. Wie dat wél konden waren Michael Schumacher en Niki Lauda.

Hoe Kimi Räikkönen wereldkampioen geworden is, is mij een raadsel .. die kon het ook geen zak schelen :+

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-06 21:55
Het zegt al genoeg dat het bij Ferrari op de team radio áltijd over plan C, of vaker D, E en zelfs F hebben. Wat doen ze steeds met plan A en B? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:52

OcGuru

Giulietta Qv

Ze beginnen met plan c :P

Plan a en b gaan standaard de prullenbak in.

[ Voor 54% gewijzigd door OcGuru op 31-07-2022 19:53 ]

Bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:29

The_Scarabial

MTB for life!

Zo net ook weer bijgekeken, ideaal dat F1tv even de start kijken op pauze zetten even de deur uit en later weer verder kijken, ideaal :D. Wat een race blij dat ik hier nog niet bijgelezen had. De ferrari f*ck up continues, haha geweldig hoe die lui strategisch meestal de plank goed misslaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Divak schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:48:
Het zegt al genoeg dat het bij Ferrari op de team radio áltijd over plan C, of vaker D, E en zelfs F hebben. Wat doen ze steeds met plan A en B? 8)7
Plan a is: alle andere teams crashen bij de eerste bocht
plan b is: alle andere teams zijn de starttijd van de race vergeten

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:53
Wut?
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FZA0egHWYAYfZhj?format=jpg&name=large

Zo zonde. Hoop dat ze de aankomende periode eens goed over gaan nadenken.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:42
Divak schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:48:
Plan B was speciaal voor Sebastiaan Vettel :P

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:21
Ik voel medelijden met Charles, kan Max hem niet een keer laten winnen?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:01
Deurstopper schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:28:
[...]

Wordt dit vaker gepost? Hier kan je bij iedere race wel iets moois van maken :)
Ja, dit is er van iedere race ;)

[ Voor 9% gewijzigd door GermanPivo op 31-07-2022 20:02 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Voor de liefhebbers, post race interview:

[YouTube: F1 2022 Hungarian GP - Post-Race Presser | Highlights]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:39
hoevenpe schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:58:
Ik voel medelijden met Charles, kan Max hem niet een keer laten winnen?
Dan moet Ferrari wel meewerken, Max heeft Leclerc immers een dikke voorsprong gegeven deze race. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mog schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:26:
Ferrari zal hier erg sterk zijn. Lastig om ze van de eerste rij te houden. Je zal zien dat ze in de race relatief makkelijk bij Red Bull wegrijden. Toch wint Max Verstappen omdat Sainz Jr. uitvalt met een motorpech en de race van Leclerc wordt verpest door de strategie van Ferrari.
Bijna gelijk gekregen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 18:05
Heeft iemand nog een filmpje van de cool down ruimte?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

Alfa Novanta schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:48:
[...]

en dat. Wie dat wél konden waren Michael Schumacher en Niki Lauda.

Hoe Kimi Räikkönen wereldkampioen geworden is, is mij een raadsel .. die kon het ook geen zak schelen :+
Ahem.

Michael Schumacher had twee kanonnen naast zich: Todt schermde de belangrijkste mensen af van ome Luca, Brawn voor de technische kant. Zelfs met die verdeling ging het nog bijna mis in 2000. Er is zo onnoemelijk veel druk dat het bijna niet anders dan fout kan gaan. Persoonlijke indruk na heel veel lezen was dat 2000 make or break was, als dat toen niet was gelukt ben ik er bijna van overtuigd dat Schumacher ook zou zijn weggegaan en het dream team uit elkaar was gevallen.

Raikkonen steunde nog op de resten van het droomteamimperium, daar heeft hij echt geluk mee gehad plus dat McLaren implodeerde. Verder niks aan zijn prestatie afdoend, want hij was bikkel. Normaliter was het echter niet genoeg geweest voor de titel. Lauda was van voor mijn tijd, ik ben benieuwd hoe Ferrari toen functioneerde.

[ Voor 12% gewijzigd door Racing_Reporter op 31-07-2022 20:19 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 19:49
Correctie, 5 ;) ! Ik denk niet dat hij Sotchi nog kan winnen :X .

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:22
Natuurlijk een hoop te doen om de harde band bij Ferrari, maar ik was oprecht verbaasd over hun gebrek aan snelheid op de rode band. Zeker tegenover de mediums van Russel en Perez viel het tegen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:33
Kan je de race niet terug kijken op via play?? Ik krijg de melding “programma beëindigd”..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Laatst online: 22:33
cheiron schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:31:
Natuurlijk een hoop te doen om de harde band bij Ferrari, maar ik was oprecht verbaasd over hun gebrek aan snelheid op de rode band. Zeker tegenover de mediums van Russel en Perez viel het tegen.
Dit viel mij ook op, leek wel of er meer aan de hand was. Ze vielen de hele race wel tegen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:27
Drials schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:32:
[...]

Dit viel mij ook op, leek wel of er meer aan de hand was. Ze vielen de hele race wel tegen eigenlijk.
Het was een gebruikte rode band van al 4-5 ronden oud had ik begrepen.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Alvanosa schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:37:
[...]

Het was een gebruikte rode band van al 4-5 ronden oud had ik begrepen.
https://racingnews365.nl/...ut-van-ferrari-is-geweest

Toto roept hier dat Ferrari geen banden meer over had. Dat klopt echter niet. Alle 3 de top teams hadden nog een nieuwe harde, 2 nieuwe mediums en 3 gebruikte softs over. Alleen Checo had nog een verse rode omdat hij niet verder dan Q2 kwam.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Racing_Reporter schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:18:
Lauda was van voor mijn tijd, ik ben benieuwd hoe Ferrari toen functioneerde.
Toen werd de boel nog gerund door 'Il Commendatore' (Enzo Ferrari) himself ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:15
siggy schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:00:
[...]

Mwao, hij heeft zelf dat contract getekend, ziet zichzelf als mega-topper, maar uiteindelijk begint het een beetj op en Ricciardo-Massa coureur te lijken. Ook mentaal is het gewoon niet best naar mijn mening. Als Max een ***-race heeft dan is ie altijd nog vol vertrouwen en duidelijk en gericht, Leclerc is dan all over the place. Beetje hit or miss bij Leclerc. En dan nog in combi met een Ferrari-team is dat gewoon een vicieuze cirkel.

Wat dat betreft 'verdienen' Leclerc en Ferrari elkaar wel. Ferrari moet gewoon heel snel dat management overhoop halen en echt gewoon een Duitser op de plek van Binotto zetten. Binotto moet doen wat ie voorheen deed, het is gewoon shambles met die man. Straalt ook gewoon niks uit.
Ik vind die Binotto anders juizet ene geweldige man op d egrid. Een echte Italiaan, heerlijk om te zien. Zou jammer zijn als er weer zo'n saaie vent komt. (even los van dat het een kee Ron houdbaar gaat zijn idd)

Acties:
  • +44 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:08

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8OML8-_OKfxcmfE2LeXPYWq_U44=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tR7LAyCbQuE1EH0xHTyoHiCx.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Racing_Reporter schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:18:
Ahem.

Michael Schumacher had twee kanonnen naast zich:
klopt zeker, maar Michael had écht wel de broek aan .. het gebeurde zoals HIJ wou en niet anders. Brawn en Jean hielpen hem daarbij om Ferrari in het gelid te krijgen zoals HIJ dat wou.

En als je de verhalen mag geloven was Ferrari dat op een gegeven moment beu en MOEST Michael zijn vertrek aankondigen op Monza. Dat was geen vrije keus. Anders had Michael nog meer kampioenschappen gewonnen (over de GOAT gesproken.. :z ) .. ik denk dat Ferrari spijt als haar op hun hoofd heeft dat ze Micheal hebben laten gaan, maar ze dachten dat ze het zelf wel konden, WANT Ferrari !! _/-\o_
Raikkonen steunde nog op de resten van het droomteamimperium, daar heeft hij echt geluk mee gehad plus dat McLaren implodeerde. Verder niks aan zijn prestatie afdoend, want hij was bikkel. Normaliter was het echter niet genoeg geweest voor de titel.
Exact dat dus. Dank voor de reminder. Na het vertrek van Michael/Brawn moest Ferrari het weer zelf gaan doen .. en kakten de prestaties zienderogen in. Klopt als een bus wat jij zegt!
Lauda was van voor mijn tijd, ik ben benieuwd hoe Ferrari toen functioneerde.
Ferrari = Ferrari = Godlike (denken ze)

Niki dacht daar anders over en sloeg het ze gewoon keihard om de oren (en kwam ermee weg) :+

Je moet echt de film Rush eens zien .. ja het is geromantiseerd maar wel erg dicht bij de waarheid denk ik want Niki Lauda heeft er zelf volledig aan meegewerkt. Hij is echt episch O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rIEw7H9KRETU4TOZIec236oP1Os=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eMHbjM36aA07fvMpGa8qK45N.png?f=fotoalbum_large

r.i.p. :/

dit was ook geweldig O+

edit: deze moet je ook even kijken .. echt genieten :D

[ Voor 14% gewijzigd door Alfa Novanta op 31-07-2022 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:48
Was niet zo bijzonder vandaag. Ferrari geeft het gewoon weg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Silent Thunder
AMARONE schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:53:
[...]

Ik vind die Binotto anders juizet ene geweldige man op d egrid. Een echte Italiaan, heerlijk om te zien. Zou jammer zijn als er weer zo'n saaie vent komt. (even los van dat het een kee Ron houdbaar gaat zijn idd)
Dit waren de woorden van Ecclestone 2,5jr geleden:
''Voormalig F1-baas Bernie Ecclestone is van mening dat die wisseling van de wacht geen goed beslissing was. Volgens hem is de promotie van Binotto een slechte keus omdat hij de nodige leiderschapskwaliteiten mist.
De 89-jarige Ecclestone vertelde aan de Daily Mail: "Binotto is gewoon een engineer. Als teambaas heb je iemand nodig die de mensen in het team begrijpt en als hij iets zegt dat het ook uitgevoerd wordt. Je moet daarna geen discussies krijgen of een 'misschien' als antwoord."'

[ Voor 12% gewijzigd door Silent Thunder op 31-07-2022 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:42
Silent Thunder schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:04:
[...]

Dit waren de woorden van Ecclestone 2,5jr geleden:

[...]
Zou binotto als die iets vraagt, ook de welbekende spreuk
"We will get back to you"
Te horen krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Niet correct? Volgens mij is het echte hoofd van de strategie nog altijd "die ander" die ik meen @Chocoball al eerder heeft vernoemd vandaag. Wat wel zo is is dat Hannah nipt onder die ander staat / ze gelijke zijn en ze afwisselend op de circuits aanwezig zijn (terwijl de ander in de fabriek aanwezig is). Maar Hannah is dus niet het hoofd van de strategie, eerder "vice hoofd" of hoe je het ook wilt noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:43

v8power67

Psn: Mausosaurus

Zo net race terug gekeken. Mooie race, wel weer strategie van Ferrari die gewoon alleen maar vraagtekens oproept. Max met een mega strategie van 10 naar 1. Respect voor red bull was een super call!
Mercedes begint langzamerhand de setup onder de knie te krijgen. Die zie ik nog races winnen. En denk dat ze volgend jaar weer gewoon meedoen. Al met al leuke race. Max nog even een mooie 360 voor de fans, ook mooi :P

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent Thunder
RobertMe schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:11:
[...]

Niet correct? Volgens mij is het echte hoofd van de strategie nog altijd "die ander" die ik meen @Chocoball al eerder heeft vernoemd vandaag. Wat wel zo is is dat Hannah nipt onder die ander staat / ze gelijke zijn en ze afwisselend op de circuits aanwezig zijn (terwijl de ander in de fabriek aanwezig is). Maar Hannah is dus niet het hoofd van de strategie, eerder "vice hoofd" of hoe je het ook wilt noemen.
Volgens mij heeft Horner al vaker gezegd dat het gewoon het uitstekende teamwork/synergie is in plaats van glorifying een bepaald persoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:57

Bloodclot

Jawier!

Is dat ook die dame die de doorslag gaf in Brazilië 2019? En ook een wedstrijd in 2021 of dit jaar?

Edit: monaco dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22-06 22:39
Net even de post-race persconferentie. Iedereen heeft het maar over de strategieën van Ferrari :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silent Thunder
v8power67 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:13:
Zo net race terug gekeken. Mooie race, wel weer strategie van Ferrari die gewoon alleen maar vraagtekens oproept. Max met een mega strategie van 10 naar 1. Respect voor red bull was een super call!
Mercedes begint langzamerhand de setup onder de knie te krijgen. Die zie ik nog races winnen. En denk dat ze volgend jaar weer gewoon meedoen. Al met al leuke race. Max nog even een mooie 360 voor de fans, ook mooi :P
Als Checo de volgende race nog even zijn best doet om een paar plekken hoger dan LEC te eindigen dan staat Checo achter Max op plaats 2 in de drivers standing. Dat zou wel leuk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:41
Bloodclot schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:14:
[...]

Is dat ook die dame die de doorslag gaf in Brazilië 2019? En ook een wedstrijd in 2021 of dit jaar?

Lees anders deze dan weet je het :)
Help!!!! in "[F1] Randzaken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
[...]

Brazilie 2019? Ja. Vorig jaar, geen idee, maar als het een vrouw was die "de strategie deed", dan ja. Maar zoals @Silent Thunder is het dus ook gedeeltelijk een geheel team. Uiteraard is het niet die ene persoon aan de pitmuur, maar ook het team dat in Milton Keynes zit. Brazilie 2019 was volgens mij wel echt een call van Hannah om toen die dubbel stack te doen onder de VSC voor Bottas die stil viel. Bv 2020 de 70th anniversary GP kwam de beslissing om te kwalificeren op de hards volgens mij weer uit de fabriek (meen wel ook weer van Hannah :+). Maar effectief heeft Red Bull dus twee "man" die heel goed zijn in de strategie, en dan nog uiteraard meer personen erbij. Waarbij Hannah en die ander dan afwisselen in wie trackside is en aan de pitmuur zit. Maar het echt grote overzicht zullen ze eerder op de fabriek hebben. Maar het is natuurlijk wel belangrijk dat diegene op de pitmuur ook de juiste informatie heeft om in een split second de juiste beslissing te kunnen maken (zoals dus die double stack in Brazilie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Ja samen met haar collega's. Ze doet het ook niet alleen. ;)
Schijnt trouwens wel dat Verstappen zelf die call voor softs aan het begin maakte.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:43

v8power67

Psn: Mausosaurus

Silent Thunder schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:16:
[...]

Als Checo de volgende race nog even zijn best doet om een paar plekken hoger dan LEC te eindigen dan staat Checo achter Max op plaats 2 in de drivers standing. Dat zou wel leuk zijn.
Persoonlijk zie ik liever nu Ferrari meer winnen want ik zie liever een spannend kampioenschap. Vind ook echt zo sneu voor leclerc want man wat kan hij rijden!
Neemt niet weg dat red bull het wel verdiend allemaal dat zeker. Maar als ik mag kiezen liever een spannend kampioenschap en laatste race de beslissing!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:32

Blokker_1999

Full steam ahead

v8power67 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:20:
[...]

Persoonlijk zie ik liever nu Ferrari meer winnen want ik zie liever een spannend kampioenschap. Vind ook echt zo sneu voor leclerc want man wat kan hij rijden!
Neemt niet weg dat red bull het wel verdiend allemaal dat zeker. Maar als ik mag kiezen liever een spannend kampioenschap en laatste race de beslissing!
De spanning zal meer moeten komen van de vraag of Ferrari die tweede plaats in het WK kan vasthouden dan de vraag of ze dit jaar kampioen zullen rijden. Want in dat laatste begint zowat iedereen het geloof te verliezen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
RobertMe schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:11:
[...]

Officieel: Principal Strategy engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ik heb het waarschijnlijk gemist, maar waarom kon RBR de volledige PU bij Max en Checo wisselen zonder gridstraf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Silent Thunder schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:24:
Ik heb het waarschijnlijk gemist, maar waarom kon RBR de volledige PU bij Max en Checo wisselen zonder gridstraf?
Omdat ze er pas 2 gebruikt hadden en dus nog een derde mogen toevoegen aan de poule zonder gridstraf. En aangezien de nieuwe motor van dezelfde specificatie is mogen ze het onderdeel ook vervangen zonder vanuit de pitlane te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:07

rammes

koekebakker 1e klas

uit de zelfde poule, nog geen extra pu

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002

JB

Cédric roelt!

Omdat ze nog niet het max aantal PUs in de pool hadden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/elvXMnpn6tbh1DZ39kVb8pPGNqc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mDrpUm73ajixtN9pzJZbUTc4.jpg?f=user_large

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

@makooy denk eerder andersom...

Everything... en vervolgens italiaans temperament waar 30 man elkaar de tent uitknokt en geen beslissingen wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Iemand al deze vraag beantwoordt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

skreppiedoe schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:30:
We gaan morgen een geweldige race krijgen hoop ik...mijn voorspelling: 1 VER, 2 NOR, 3 ALO 8)
Volgende keer ook even mijn toto formuliertje invullen aub O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
Het enige bijgeloof wat ik heb is dat je nooit een ander teveel moet uitlachen anders komt dat lot ook jouw kant uit. Bij RBR hebben ze waarschijnlijk weinig last van strategie issues, maar vergeet niet dat Max z'n bolide ook al es een paar keer uitgevallen is. Dat hij nu goed gaat wil niet zeggen dat zijn bak alle races uit gaat rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
JB schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:25:
[...]

Omdat ze nog niet het max aantal PUs in de pool hadden.
rammes schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:25:
[...]

uit de zelfde poule, nog geen extra pu
RobertMe schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:25:
[...]

Omdat ze er pas 2 gebruikt hadden en dus nog een derde mogen toevoegen aan de poule zonder gridstraf. En aangezien de nieuwe motor van dezelfde specificatie is mogen ze het onderdeel ook vervangen zonder vanuit de pitlane te starten.
Oke duidelijk, merci

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-06 08:12

psy

Silent Thunder schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:12:
Heeft iemand nog een filmpje van de cool down ruimte?

[ Voor 4% gewijzigd door psy op 31-07-2022 22:32 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Silent Thunder schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:34:
[...]

Het enige bijgeloof wat ik heb is dat je nooit een ander teveel moet uitlachen anders komt dat lot ook jouw kant uit. Bij RBR hebben ze waarschijnlijk weinig last van strategie issues, maar vergeet niet dat Max z'n bolide ook al es een paar keer uitgevallen is. Dat hij nu goed gaat wil niet zeggen dat zijn bak alle races uit gaat rijden
Verstappen is inderdaad aan zijn 4e bak bezig (van de 4 die ze er mogen gebruiken). Dus er is best een kans dat daar nog een penalty voor komt. Echter is Leclerc ook al aan zijn 4e begonnen. Dus grote kans dat ook Leclerc nog een keer een penalty daarvoor krijgt. Hetzelfde voor de motoren, No way dat Leclerc met motor 3 & 4 het seizoen gaat uitrijden, aangezien Ferrari betrouwbaarheidsissues heeft "die ze niet zien aankomen". Dus of ze gaan uit voorzorg nog meermaals wisselen, of er gaan er nog een of meerdere in rook op (waarna ze alsnog moeten wisselen).

Zoals intussen ook al door anderen is benoemd is dit nu echt Verstappens & Red Bulls seizoen om te verliezen. Verstappen hoeft maar elke race 2e te worden (en incidenteel 3e mag) en dan moet Leclerc alles winnen en ook de fastest lap pakken. En echt no way dat dat gaat gebeuren. Ik zie Verstappen nog eerder elke race 2e worden, dan dat Leclerc elke race wint. Zo ongeveer de enige manier waarop Verstappen dit nog kan verliezen is als hij of zo ongeveer elke race uitvalt of weinig punten scoort, of een aantal races niet mee doet (ongeluk / crash, corona, ...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-06 18:49
DaniëlWW2 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:19:
[...]

Ja samen met haar collega's. Ze doet het ook niet alleen. ;)
Schijnt trouwens wel dat Verstappen zelf die call voor softs aan het begin maakte.

[Embed]
Bij de start is er nog geen data. Althans niet van dat moment.
"Als ik bijvoorbeeld niet zeker weet op welke band we moeten starten, vragen we aan Max wat hij denkt en wat zijn gevoel is. Alles voor een zo goed mogelijk resultaat", vertelt ze.
https://www.gpfans.com/nl...verschillende-scenario-s/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
pacificocean schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:48:
[...]

Bij de start is er nog geen data. Althans niet van dat moment.

[...]

https://www.gpfans.com/nl...verschillende-scenario-s/
Jawel, van de verkenningsrondes. En ook Horner heeft, in ieder geval bij F1TV maar meen hier ook gelezen te hebben bij Sky, aangegeven dat ze pas voor de race hebben beslist om op de softs te starten. Ze hadden de volledige strategie opgebouwd voor een start op de hard. Maar het weer was zo veranderd dat ze die eigenlijk meteen hebben afgeschreven (doordat ze te hard zijn en niet op temperatuur te krijgen, bij de koude omstandigheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:45:
Ik zie Verstappen nog eerder elke race 2e worden, dan dat Leclerc elke race wint. Zo ongeveer de enige manier waarop Verstappen dit nog kan verliezen is als hij of zo ongeveer elke race uitvalt of weinig punten scoort, of een aantal races niet mee doet (ongeluk / crash, corona, ...).
Als Max nog 20 punten pakt op Leclerc is het spel gespeeld. Daar hoeft hij niet voor te winnen ansich. Voor Leclerc eindigen is genoeg.( Je moet het wel nog even doen natuurlijk :z) Dus uitlopen op 100 punten of het gat constant op en nabij de 80 houden.

En dat is realistisch om te doen zonder extra grid straffen. Zeker zoals Ferrari hem 17 punten in de schoot werpt. In elk geval realistischer als alle 10 resterende races te winnen zoals Ferrari zei voor de race.

[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 31-07-2022 21:56 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Volgens mij werd er bij Ziggo straks gezegd dat het grootste verschil iets van 42 punten is, welke ooit is dicht gelopen in de F1. Het is inderdaad aan Max en RBR om dit niet meer weg te geven ipv iemand die nog kans maakt op.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Buiten de logische stront aan de knikker bij ferrari zitten er volgens mij wel wat diepere problemen. Leclerc laat zich vaker terecht negatief uit over strategie bij Ferrari. Binotto moet daar iedere keer op reageren en schiet in de verdediging.

Met een fatsoenlijke strategie was charles, ondanks de mindere auto, toch gewoon minimaal 3e of 4e geworden. Dat is altijd nog beter dan 6e.

Echter kan ik me ook niet aan de indruk onttrekken dat Binotto zoch kapot irriteert aan Leclerc. Hij wijzende vingertje voor de hele wereld een paar weken geleden, het tegenovergestelde zeggen van leclerc en de teamstrategie verdedigen. Ik denk dat Binotto ook terecht denk, hou die auto nou maar gewoon op de baan als Max je onder druk zet.

Dan heb je nog Sainz die de overduidelijke senior van de twee is maar toch weggezet wordt als tweede viool.

Het rommelt echt aan alle kanten daar en een paar weken zomervakantie gaat ze echt niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Chevy454 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:53:
[...]

Als Max nog 20 punten pakt op Leclerc is het spel gespeeld. Daar hoeft hij niet voor te winnen ansich. Voor Leclerc eindigen is genoeg.

En dat is realistisch om te doen zonder extra grid straffen. Zeker zoals Ferrari hem 17 punten in de schoot werpt.
Met 20 punten uitlopen is die er natuurlijk nog niet. Of beter gezegd, dat ligt er aan wanneer die dat doet. Als Verstappen Spa wint en Leclerc minder dan 5 punten binnen sprokkelt staat Verstappen nog steeds maar 100 (en een beetje) punten voor, terwijl er nog 8 races te gaan zijn dan en Leclerc theoretisch 208 punten in kan lopen (8 * 26 punten voor win + fastest lap). Die 100 punten voorsprong die je benoemt / beredeneert zal dus eerder gebaseerd zijn op gevoel / psychologisch nummertje dan dat die het daadwerkelijk is. Maar 80 punten voorsprong, kijkende naar het verloop van het seizoen (Ferrari die geen betrouwbare motor heeft, de strategische fouten, de fouten van Leclerc, en de Red Bull die wel "altijd" de finish haalt (op 2 misstappen aan het begin van het seizoen na) is het gewoon nu al zeer onwaarschijnlijk dat Verstappen geen WDC wordt.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:08

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Hier nog een leuke :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpBTHgr6I8j7QRDZzPkbDRazbrA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MNobvI5wI3FpiSc9aO7GOYdv.jpg?f=user_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:30
Waarom lieten ze LEC direct z'n voordeel van de eerste stint medium opheffen door vroeg te boxen? Daar ging het direct mis toch?

Dan komt Binotto op de radio en dat ze het deden om zich te beschermen van de undercut. Maar als je M-M-S als strategie hebt (want uit als blijkt dat de H niet geschikt was), moet je uitgaan van je eigen plan. Niet proberen iemand te counteren op de S-M-M strategie.

Als je dat wel doet, kom je met je eigen strategie en verplichte bandenwissel niet meer uit. Ferrari had tijdens de H-stop gewoon direct nog SS moeten pakken.

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 31-07-2022 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
StealthyPeanut schreef op zondag 31 juli 2022 @ 22:00:
Waarom lieten ze LEC direct z'n voordeel van de eerste stint medium opheffen door vroeg te boxen? Daar ging het direct mis.

Dan komt Binotto op de radio en dat ze het deden om zich te beschermen van de undercut. Maar als je M-M-S als strategie hebt (want uit als blijkt dat de H niet geschikt was), moet je uitgaan van je eigen plan. Niet proberen iemand te counteren op de S-M-M strategie.

Als je dat wel doet, kom je met je eigen strategie en verplichte bandenwissel niet meer uit. Ferrari had op de H gewoon moeten negeren en daarna SS moeten pakken.
Dat kunnen alleen de ondoorgrondelijke strategisten van Ferrari beantwoorden :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:39
JB schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:56:
Volgens mij werd er bij Ziggo straks gezegd dat het grootste verschil iets van 42 punten is, welke ooit is dicht gelopen in de F1. Het is inderdaad aan Max en RBR om dit niet meer weg te geven ipv iemand die nog kans maakt op.
Dat klopt volgens mij niet. In de derde race dit seizoen stond Max al bijna op 50 punten achterstand op Leclerc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

talkatoo schreef op zondag 31 juli 2022 @ 22:06:
[...]

Dat klopt volgens mij niet. In de derde race dit seizoen stond Max al bijna op 50 punten achterstand op Leclerc.
Ik vermoed dat ze de zomerstop bedoelen maar dan ook niet zeker of die 42 punten kloppen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

siggy schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:36:
[...]

Allard was 'vroegah' de pitreporter 'van' Mol. Ik vraag me nog steeds af waarom ie toen weg is gegaan. Echt sympathieke vent ook.
Omdat Olav een ontiegelijke omhoog gevallen sneuneus en bijzonder matig verslaggever is.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
talkatoo schreef op zondag 31 juli 2022 @ 22:06:
[...]

Die statistiek gaat gewoon over de maximale voorsprong van coureur A op coureur B waarbij uiteindelijk toch de ander heeft gewonnen? Nu heb je dus de "Verstappen staat 80 punten voor, hoe groot is de kans dat hij geen WDC wordt?" Nou, historisch gezien is het dus nog nooit voor gekomen dat een coureur van een 80 punten achterstand terug komt en WDC wordt. Het maximale puntenverschil dat door de "nr 2" is ingehaald is dus 42 punten.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 20:41

AvK

Ready Set Go

Hoeveel Tweakers zaten op de bank toen FER de witte band bij LEC er op zette en begonnen toen te schreeuwen van: Neeeeehhhh. Dat gaat em niet worden. Jullie gooien het weer weg. Gotver de gotver, zijn jullie blind? Alonso en Magnussen gaan totaal niet op wit.... Sukkels! Jeetje jullie vragen erom. Zien jullie dat dan niet?????

;w

|:(

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
FirePuma142 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 22:08:
[...]

Omdat Olav een ontiegelijke omhoog gevallen sneuneus en bijzonder matig verslaggever is.

[Embed]
Voor iets meer context :+.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BlVy0LP3P3jTuYXmH-xX2hmQcA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5IfIHeoolpX6PF308rbgUq0G.jpg?f=fotoalbum_large

Verder helemaal mee eens. Olav is al jarenlang 1 van de meest arrogante personen op tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Die mis ik nog wel op maandag, die slipstream video's.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Ondanks al dat gereken hier. Na deze voorsprong van Max, mag je toch wel aannemen dat hij z’n tweede WDC mag bijschrijven.

Als RBR dit nog weggeeft zijn zíj en niet Ferrari de grote losers van 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
werphengel schreef op zondag 31 juli 2022 @ 22:16:
Ondanks al dat gereken hier. Na deze voorsprong van Max, mag je toch wel aannemen dat hij z’n tweede WDC mag bijschrijven.

Als RBR dit nog weggeeft zijn zíj en niet Ferrari de grote losers van 2022.
Mwa, dat laatste hoeft niet perse. Ben je een loser als je als coureur een ongeluk hebt en daardoor een aantal races mist? Ben je een loser als je bv races mist door corona? Zie ook dat seizoen waarin Schumacher crashte en zijn been brak. Aantal races gemist en volgens mij had Ferrari toen niet gewonnen (maar ging het kampioenschap naar of Hakkinen of Villeneuve).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
AvK schreef op zondag 31 juli 2022 @ 22:11:
Hoeveel Tweakers zaten op de bank toen FER de witte band bij LEC er op zette en begonnen toen te schreeuwen van: Neeeeehhhh. Dat gaat em niet worden. Jullie gooien het weer weg. Gotver de gotver, zijn jullie blind? Alonso en Magnussen gaan totaal niet op wit.... Sukkels! Jeetje jullie vragen erom. Zien jullie dat dan niet?????

;w

Dat was onbegrijpelijk, alleen had Leclerc natuurlijk wel zélf kunnen aangeven naar rood te willen i.p.v. wit, net als Sainz deed. Wat dat betreft kan hij nog wel wat leren...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-06 08:12

psy

Robbie T schreef op zondag 31 juli 2022 @ 16:10:
Iemand een streamable van die 360?
Zat net Ziggo nabeschouwing te kijken en daar kwam hij net langs.
Meteen even geknipt & geupload.

De spin van VER:

[ Voor 3% gewijzigd door psy op 31-07-2022 22:32 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:56
warp schreef op zondag 31 juli 2022 @ 22:19:
[...]

Dat was onbegrijpelijk, alleen had Leclerc natuurlijk wel zélf kunnen aangeven naar rood te willen i.p.v. wit, net als Sainz deed. Wat dat betreft kan hij nog wel wat leren...
Het was de enige nieuwe band die Leclerc nog had. Z’n gebruikte softs hadden ook niet heel veel spek meer, niet genoeg om de achterstand op Perez (8 sec) in 15 ronden goed te maken. Ze hadden gewoon geen andere opties. Grootste fout is denk ik door of Sainz of Leclerc niet op rood te laten starten. Dan hou je de nieuwe mediums om in het snellere deel van de race te gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Thinlanet op 31-07-2022 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Alle teamradio na de race.

Every Driver's Radio At The End Of Their Race | 2022 Hungarian Grand Prix

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 217290

;w

Was al toen ze er medium - medium doen toen hebben ze het al weggegooid... toen wist ik al dit wordt weer een siesta momentje van ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
RobertMe schreef op zondag 31 juli 2022 @ 22:19:
[...]

Mwa, dat laatste hoeft niet perse. Ben je een loser als je als coureur een ongeluk hebt en daardoor een aantal races mist? Ben je een loser als je bv races mist door corona? Zie ook dat seizoen waarin Schumacher crashte en zijn been brak. Aantal races gemist en volgens mij had Ferrari toen niet gewonnen (maar ging het kampioenschap naar of Hakkinen of Villeneuve).
Mee eens.

Je hebt op zoveel factoren beperkte invloed, dat je gewoon wat geluk moet hebben op sommige momenten.

Het was in 99 trouwens toen Hakkinen kampioen werd :*) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 14:55

pro_6or

amateur_60r

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 20:58

;w

Ja dat had ik inderdaad ook, maar wat kon hij anders? Ze hebben zichzelf schaakmat gezet door te vroeg de 1e set mediums eraf te halen. Dan kom je klem te zitten later in de race. Op die 2e set mediums halen ze het einde van de race niet en voldeden ze niet aan het bandenreglement. Dus het was of M-M-M en DSQ, of M-H-S, maar wat ze eigenlijk hadden moeten doen is M-M-S, of M-S-M

Ze hadden zich niks aan moeten trekken van RB toen ze Max naar binnen brachten voor zijn eerste bandenwissel en gewoon hun eigen race rijden, dan was het misschien nog een podium voor Charles geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 31-07-2022 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

cheiron schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:31:
Ik denk dat het, omdat de regenval iets intensiveerde, steeds lastiger werd om de banden op temperatuur te krijgen na een wissel. De hards waren natuurlijk sowieso een complete misser, maar vervolgens binnen komen en nog een keer weer proberen om temperatuur in de softs te krijgen was ook een kansloze missie. De rest was had de mediums/softs al op temperatuur voordat er net wat meer water op de baan kwam en had er daardoor minder last van.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:13
Boinkie schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:06:
Dat wordt niet te hard juichen als ik in Bologna aan het zwembad lig als Ferrari zijn strategie weer verneukt :+
Vriendelijk gezwaaid naar de Italianen hier. Bijzondere race en goed om te zien dat bij lagere temperaturen de RBR goed met zijn banden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

computerjunky schreef op zondag 31 juli 2022 @ 15:27:
[...]

In de F1 plakken ze gaffer tape op alle openingen maar denk dat je dan op de bank moet slapen (als je geluk hebt).
Om die kans te verkleinen zou ik dan niet alle openingen afplakken.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 16:03
jaapstobbe schreef op zondag 31 juli 2022 @ 15:26:
Ferrari 1-2 hoor, ze gaan het waar maken
This... Did not age well :o

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:44
RobertMe schreef op zondag 31 juli 2022 @ 22:19:
[...]

Een ongeluk waardoor een coureur meerdere races mist is de laatste jaren een zeldzaamheid, de kans om een aantal races te missen door corona is wat dat betreft groter. Ook de impact is groter door alle double en triple headers die er nog aankomen. Stel dat Verstappen rond de Belgische GP positief test, dan kan hij zomaar een complete triple header missen en kan Leclerc in theorie weer nagenoeg gelijk komen.

Maar laten we hopen dat het gewoon op de baan beslist wordt, en niet op basis van wie hoe veel GPs moet missen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

APClll schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:56:
[...]

Meestal als je dat vooraf roept, valt 't uiteindelijk tegen :P
Okee, ik neem m'n woorden terug. Je had gelijk, dit is denk ik inderdaad wel een klassieker geworden :D

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:40
Mijn reverse-jinx aan het werk he :)

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:23
Vandaag teruggereden van onze huwelijksreis uit Oostenrijknaar huis, ik had de F1 al afgeschreven. Vrouwlief: oh ik rijd wel vanaf kwart voor 3, kun jij f1 kijken *;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1jtEzBc5hhGpmyNksoD9mGqwDLo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2098JbcONHSjqmKMKKJgziyk.jpg?f=fotoalbum_large
Wat een geweldige race was dit.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

We are thinking plan F, no E, no? We do R, stay with R and confirm, A ok, wait, back to R, I don’t know anymore.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:47
pro_6or schreef op zondag 31 juli 2022 @ 23:13:
[...]

We are thinking plan F, no E, no? We do R, stay with R and confirm, A ok, wait, back to R, I don’t know anymore.
I see what you did there :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

soulcrusher schreef op zondag 31 juli 2022 @ 15:46:
[...]

Weet eigenlijk niet of Perez ooit een Mercedes ingehaald heeft.
Abu Dhabi vorig jaar, gewoon om Ham nog een beetje erger te fucken!

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Laatst online: 18:07
Anoniem: 217290 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 22:37:
[...]

Was al toen ze er medium - medium doen toen hebben ze het al weggegooid... toen wist ik al dit wordt weer een siesta momentje van ferrari.
Medium - Medium ging bij HAM anders prima. Je moet daarna alleen wel de Soft pakken en niet de Hard.

Toen ze LEC naar binnen haalde had hij volgens mij een ruime voorsprong, seconden of 5-6 op de nummer 2 RUS. RUS was in gevecht met SAI en SAI moest oppassen voor VER. LEC liep nog uit op RUS

Toen liep er een computer vast bij FER: VER stopt voor zijn 2e setjes medium, LEC ruim 8 seconden voor op VER.

RUS/MER zien de undercut aankomen en willen trackpositie, ze zitten namelijk op dezelfde strat: Soft-Medium-Medium. Ze pitten dus direct na VER.

De vraag is nu: Waarom in hemelsnaam LEC ook naar binnen, als je op Medium-Medium-Soft zit dan weet je dat je mogelijk track positie gaat verliezen bij de laatste stop, maar daar krijg je dan jonge, snelle banden voor terug. VER en RUS rijden een andere race, track positie was voor LEC op dat moment niet haalbaar.

Als LEC gewoon hetzelfde had gedaan als SAI, was hij 7 seconden voor SAI blijven zitten en had hij dus ook voor HAM gestaan bij de finish.

De vraag is dus waarom LEC naar Hard ging, en waarom ze hem zo vroeg haalde? Wisten ze dat ze op rood slecht waren (Zie SAI)? Of dachten ze dat ze op Hard goed waren? (Hoe dan!?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Overigens denk ik dat Ferrari anticipeerde op dat er regen zou komen. Dat verklaart ook die rare keuze van Geel Geel Rood. Toen de regen niet kwam (behalve die spetters) zaten ze klem. Toen moesten ze wel naar wit.

Dom dom dom.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
AvK schreef op zondag 31 juli 2022 @ 23:23:
Overigens denk ik dat Ferrari anticipeerde op dat er regen zou komen. Dat verklaart ook die rare keuze van Geel Geel Rood. Toen de regen niet kwam (behalve die spetters) zaten ze klem. Toen moesten ze wel naar wit.

Dom dom dom.
Waarom, de banden van LEC waren prima? Ze hadden hem gewoon op P1 kunnen laten rijden, op 28 seconden voor VER en RUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

warp schreef op zondag 31 juli 2022 @ 22:19:
[...]

Klopt, maar Lec is nu eenmaal geen teamleader die vanuit zichzelf dingen afdwingt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05:31
Geel Geel Rood had ook gewerkt als ze niet meegeklapt waren met Russel en Max. Die hadden veel langer door moeten rijden om te kunnen profiteren van softs op t einde.
Ze hebben zich laten opnaaien.... Plus dat ze t bij lage temperaturen blijkbaar lastig hebben. Hopelijk een koel Spa en Zandvoort dus .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Ik spot een record wat Max zou kunnen pakken. De meest dominante F1 titel was in 2013, waar Seb Vettel Fernando Olonso versloeg met maar liefst 155 punten.

Max is halverwege :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
  • Laatst online: 29-05 22:07
Ferrari is altijd van het (slecht) reageren in plaats van anticiperen. Binotto die tegen Sky tijdens de race aan de pitmuur zegt dat ze zich geen zorgen maken om Verstappen maar 10 ronden later wel Leclerc naar binnen halen (naar hard) om die strategie te blokken. Geloof je toch niet.

Ferrari moet uitgaan van eigen race pace, zien dat die mediums het makkelijk 2 x 25 ronden uithouden en die laatste 20 ronden op soft uitrijden. Dan pakken ze minimaal 1 podiumplek zo niet 2. Maar als je alleen maar reageert vanuit reactie naar een ander handel je nooit naar eigen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
sly___ schreef op zondag 31 juli 2022 @ 23:26:
Geel Geel Rood had ook gewerkt als ze niet meegeklapt waren met Russel en Max. Die hadden veel langer door moeten rijden om te kunnen profiteren van softs op t einde.
Ze hebben zich laten opnaaien.... Plus dat ze t bij lage temperaturen blijkbaar lastig hebben. Hopelijk een koel Spa en Zandvoort dus .
Precies dit: voor SAI ook, waarom willen ze die undercut op HAM, je gaat het niet halen met 23 ronden op de Soft.
Pagina: 1 ... 27 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord