Zover mijn geheugen gaat en ik F1 volg is Ferrari zelf hun eigen grootste vijand, altijd al geweest. In de tijd van Jean Alesi/Gerhard Berger waren ze ook best wel snel maar kwamen ze zelden aan de streep. Het aantal mislukte pitstops/verprutste strategieën kun je een boek over schrijven. Als er iets niet gaat zoals het moet gaan is het paniek alom. Dat is altijd al zo geweest. De emoties vliegen van hot naar her. Zo zie je het zelden ergens anders ... afgezien van enkele geweldige blunderpitstops van MercedesDarkSide schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:31:
Ik vind het gewoon doodzonde om te zien hoe FER bezig is.
We hebben een dominante periode van MER gehad. Waarbij FER en RB gewoon te kort kwamen op snelheid.
Dan hebben we eindelijk een RB die om het kampioenschap kan vechten en wint.
En hebben we dit jaar ook een FER die echt snel is en om het kampioenschap zou moeten kunnen vechten.
Tot (denk ik) ieders verrassing is het MER die achter de feiten loopt en daar zou FER gewoon maximaal van moeten profiteren. Als er een jaar is met kansen is het nu.
Nu voor de zomerstop ziet het er toch niet goed uit. Als ze niet oppassen is het gewoon P3 einde seizoen. Echt jammer.
2023 kan weer heel anders zijn. Maar er moet echt iets veranderen in het team.
Zowel SAI als LEC moeten in staat zijn om podiums te rijden en goed punten te scoren.
Hoop toch echt dat ze wakker worden. Zou persoonlijk wel weer een FER het kampioenschap willen zien winnen.
Maar misschien is het dáárom zo geweldig als ze de boel een keer wél op orde hebben
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2