[F1 2022] Race 13 GP van Hongarije Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 29 Laatste
Acties:
  • 111.177 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:09
soulcrusher schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:30:
Ferrari kennende zijn ze vaak zwakker in de 2e helft van het seizoen, hopelijk kunnen ze het tij keren en wat meer kansen pakken, want kansen krijgen ze genoeg.
Zelfs dan is een 80 punten achterstand enorm. Zeker als je het gebrek aan betrouwbaarheid van de motoren in ogenschouw neemt.

Moeten nu wel erg gekke dingen gaan gebeuren wil Red Bull dit uit handen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:08
Kadett schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:31:
[...]

Zelfs dan is een 80 punten achterstand enorm. Zeker als je het gebrek aan betrouwbaarheid van de motoren in ogenschouw neemt.

Moeten nu wel erg gekke dingen gaan gebeuren wil Red Bull dit uit handen geven.
Oh nee ik bedoelde vooral in het gevecht met Mercedes :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-06 15:51
Ik zie de Italiaanse kranten alweer voor me: Haal Verstappen, betaal wat hij ook vraagt :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
desalniettemin schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:33:
Ik zie de Italiaanse kranten alweer voor me: Haal Verstappen, betaal wat hij ook vraagt :P
Die gaat nog niet voor 100 miljoen voor dat team werken. Brakke motor en totaal geen strategen. Ook hij zal daar gewoon tegenaan lopen en veel minder winnen dan nu.)

[ Voor 10% gewijzigd door ArthurMorgan op 31-07-2022 17:36 ]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

FER moet Hanna Schmitz een paar miljoen bieden denk ik.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Horner bij Sky als antwoord op de vraag of Max ook nogal op de boardradio los gaat... "Max is like a mouse, we even don't need a radio..." :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Help!!!! schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:35:
Ik denk niet dat ze haar laten gaan bij Red Bull... Ze vroegen het net nog op Sky aan Horner. Hannah zat vandaag aan de pitwall. Maar ze zal een stevige onderhandelingspositie hebben mocht het om haar contract gaan. Ook zei Horner nog dat het niet een one person thing is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
ArthurMorgan schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:30:
[...]

Een undercut aan het begin van de race met een totaal andere strategie.... dat heb je toch al van te voren kunnen bedenken? En so what? Richten op het einde van de race en dan terug pakken. Of je kiest daar voor een tweestopper en probeer bij te blijven om op het einde met rood eronder te duiken. (verstappen kan nooit met Geel het einde halen) of je gokt op hard en daarmee de pitstop te coveren. (ok dat had ook niet gewerkt, maar dat was daar nog niet bekend.)
Ik mis enige vorm van onafhankelijke strategie en kijken naar het plaatje van de hele race.

Ik ben totaal geen Ferrari fan, maar het ergert me harder dan het zou moeten :)
Ik heb ook al tijden last van plaatsvervangende schaamte als het om Ferrari hun strategie gaat...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06 22:01
Eerste race die mijn vrouw ooit heeft gezien (geveld door corona dus niet helemaal vrijwillig). Je kunt het slechter treffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Die moet sowieso een rijderssalaris krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Horner: "The TD has no effect on us".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

DaniëlWW2 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:37:
[...]

Ik heb ook al tijden last van plaatsvervangende schaamte als het om Ferrari hun strategie gaat...
Het is intussen bijna moedwillig.

Óf ze denken elke race dat ze een briljante move maken óf ze zijn echt zo koppig en weigeren naar de rest te kijken. Want het is gewoon incompetent, niet eens amaturistisch, daar zijn ze allang voorbij gezakt.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:41
Of haar collega Will Courtenay, zijn gaan allebei over de strategie. 1 van de 2 is on track de ander in de fabriek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mnarijnm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:19
Ik betwijfel zeer sterk dat Hanna Schmitz naar Ferrari wilt. Ik weet niet hoe goed vrouwen worden behandeld in Ferrari's Hiërarchie. Maar op de RedBull's website is dit te lezen:
It took time to build the confidence and trust needed, something she hopes won’t be the same for the future women following in her footsteps.
“I think there’s a lot of people that initially maybe don’t have the confidence in you to do the job,” she says.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:09
Wanneer heeft Ferrari voor laatst een goed team achter hun coureurs gehad. Je zou haast denken 2007 met Jean Todt en ervoor ondersteunend met Ross Brawn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 18:05
siggy schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:44:
[...]

Het is intussen bijna moedwillig.
Zou er een mol van RB bij FER 'werken'?

''De volgende keer doen we gewoon vierkante houten wielen, dat is perfect dat heeft niemand, dan hebben wij een uniek voordeel''

[ Voor 25% gewijzigd door Silent Thunder op 31-07-2022 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Chocoball schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:44:
[...]

Of haar collega Will Courtenay, zijn gaan allebei over de strategie. 1 van de 2 is on track de ander in de fabriek.
Idd. En ze wisselen elkaar af op het circuit en fabriek.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

mnarijnm schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:44:
Ik betwijfel zeer sterk dat Hanna Schmitz naar Ferrari wilt. Ik weet niet hoe goed vrouwen worden behandeld in Ferrari's Hiërarchie. Maar op de RedBull's website is dit te lezen:
[...]
Veel geld maakt dingen vloeibaar....

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben blij dat de zomerstop er nu is. Perez is sinds Monaco, en dat filmpje van de after party, niet meer in zijn flow.

Hopenlijk komt hij straks er weer fris en met goede moed aan de start. Ze halen samen wel genoeg punten voor RB binnen maar toch meer rugdekking is altijd wel goed.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
mnarijnm schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:44:
[...]
RBR is toch al een team dat bij elkaar blijft. Heel wat mensen zitten er al jaren en Horner lijkt heel erg goed te zijn om zijn mensen gemotiveerd en tevreden te houden. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22-06 22:39
DaniëlWW2 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:48:
[...]

RBR is toch al een team dat bij elkaar blijft. Heel wat mensen zitten er al jaren en Horner lijkt heel erg goed te zijn om zijn mensen gemotiveerd en tevreden te houden. :)
Dan Fellow en een paar andere engineers denken er anders over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

NeverSettle schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:50:
[...]

Dat zijn dan ook de mensen die niet binnen het team passen. ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Help!!!! schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:48:
Veel geld maakt dingen vloeibaar....
Het probleem is dat geld het probleem niet oplost. Het is mentaliteit die moet veranderen. Dat is in eender welke sport / branche het geval. Managers die met geld smijten denken dat een vrouw in 9 maanden een baby kan maken dus 9 vrouwen kunnen in één maand een baby leveren.

Geld kan maar zoveel oplossen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Mentaliteit verander je o.a. door andere mensen te halen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
DaniëlWW2 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:48:
[...]

Toch zijn er afgelopen jaar 7 Red Bull medewerkers naar Aston Martin overgestapt. Waarschijnlijk zal dat ook met geld te maken hebben. Aan de andere kant als je voor titels gaat dan is het makkelijker om mensen te motiveren, te behouden of vers bloed aan te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:49

Player1S

Probably out in the dark

Ferrari mag blij zijn dat er momenteel geen top zitje beschikbaar is want anders zou leclerc keihard die kant op rennen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
NeverSettle schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:50:
[...]

En maakt het iets uit dat eens in de zoveel jaren het hoofd van aerodynamica vertrekt bij RBR? :P
Ik bedoel, Newey is toch de baas daar en het moet ergens ook wel een droom zijn om onder hem te werken en te leren.
Chocoball schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:52:
[...]

Toch zijn er afgelopen jaar 7 Red Bull medewerkers naar Aston Martin overgestapt. Waarschijnlijk zal dat ook met geld te maken hebben. Aan de andere kant als je voor titels gaat dan is het makkelijker om mensen te motiveren, te behouden of vers bloed aan te trekken.
Vanwege de budgetcap zullen er ook mensen moeten vertrekken. Maar een flink deel van het team daar zit er al jaren.

[ Voor 38% gewijzigd door DaniëlWW2 op 31-07-2022 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Chocoball schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:52:
[...]

Geld maar zeker ook posities. Als in een team weinig mensen weg gaan, kun je ook amper promotie maken, verder komen en meer verantwoordelijkheid krijgen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-06 17:15
Player1S schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:52:
Ferrari mag blij zijn dat er momenteel geen top zitje beschikbaar is want anders zou leclerc keihard die kant op rennen
Met de huidige prestaties van Perez zie ik die nog wel vrij komen. ☺️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Silent Thunder
Binotto blames car performance rather than tyre strategy for Leclerc's P6
Charles Leclerc was in a great position to win the Hungarian Grand Prix, but Ferrari placed him on the hard tyres when Max Verstappen pitted for the second time. Mattia Binotto blames the car performance rather than the decision to put Leclerc on the hards.

Analyse required
Formula 1 now enters a four-week summer break. For Ferrari, Binotto wants to analyse the decisions made but suggests whatever tyre used by the team wouldn't have made a difference.

"What happened will take a few hours and days to analyse. We didn't get the performance we expected. Soft, medium or hard, the performance of the car wasn't as expected. It was a lot cooler today than Friday. Today the car didn't behave well for the first time this season. We try to understand the reason. I think it was working but not as well as we were hoping for," Binotto told Sky Sports.

Binotto goes on to explain why the team decided to put Leclerc on the hard tyres. "We knew that the hard tyre struggles to warm up. They wouldn't have been as fast as the medium for 10 or 11 laps. But then at the end, we believed they could've been fast enough to somehow to be in the race and have a good position. Overall, they didn't work as we expected because the car wasn't working as expected," he added.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:54

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/raueEbWYAZooNyPj3VCJ35Hh-iM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7nF3dvm4t6LeD7w4PYcjT6Ma.jpg?f=user_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DoubleDutch schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:54:
[...]

Leclerc naast Max? Ik vraag mij af of dit gaat werken. Twee haantjes naast elkaar is vragen om problemen. Bovendien wil Leclerc ook graag wereldkampioen worden en zolang Max daar zit gaat dat niet gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-06 06:57
Silent Thunder schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:56:
Binotto blames car performance rather than tyre strategy for Leclerc's P6

[...]
Nou die vakantie gaat wel langer duren voor Binotto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent Thunder
Daar moet je eigenlijk een gifje van hebben met de spin in kwestie. Dan is de tekst erbij briljant

[ Voor 3% gewijzigd door Silent Thunder op 31-07-2022 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
sjaool schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:57:
[...]

Leclerc naast Max? Ik vraag mij af of dit gaat werken. Twee haantjes naast elkaar is vragen om problemen. Bovendien wil Leclerc ook graag wereldkampioen worden en zolang Max daar zit gaat dat niet gebeuren.
Ik zou het juist wel willen, gewoon om te zien hoe goed Lec nu echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:57:
[...]

Inderdaad, ze willen een echt goede tweede coureur die kan winnen als Verstapen uitvalt, die achter verstappen zorgt voor veel punten voor het constructeurs kampioenschap, en goed voor de tactieken kan zorgen. Niet iemand die gaan vechten met Max.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Player1S schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:52:
Mwao, hij heeft zelf dat contract getekend, ziet zichzelf als mega-topper, maar uiteindelijk begint het een beetj op en Ricciardo-Massa coureur te lijken. Ook mentaal is het gewoon niet best naar mijn mening. Als Max een ***-race heeft dan is ie altijd nog vol vertrouwen en duidelijk en gericht, Leclerc is dan all over the place. Beetje hit or miss bij Leclerc. En dan nog in combi met een Ferrari-team is dat gewoon een vicieuze cirkel.

Wat dat betreft 'verdienen' Leclerc en Ferrari elkaar wel. Ferrari moet gewoon heel snel dat management overhoop halen en echt gewoon een Duitser op de plek van Binotto zetten. Binotto moet doen wat ie voorheen deed, het is gewoon shambles met die man. Straalt ook gewoon niks uit.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43

Harrie

NederVlaming

Zo'n Binotto die 10 ronden voor het einde wegloopt van de pit wall, dat kan je toch niet maken? Wat voor een indruk geeft dat dan, naar buiten en naar de medewerkers.

De coureurs mogen geen kritiek op het team hebben, maar dit kan wel? Wat een figuur.

Mercedes profiteert weer maximaal van de fuckups van Ferrari. Blijkt wel weer dat Perez niet sneller is dan de Mercedessen..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:44
Harrie schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:01:
Zo'n Binotto die 10 ronden voor het einde wegloopt van de pit wall, dat kan je toch niet maken? Wat voor een indruk geeft dat dan, naar buiten en naar de medewerkers.

De coureurs mogen geen kritiek op het team hebben, maar dit kan wel? Wat een figuur.

Mercedes profiteert weer maximaal van de fuckups van Ferrari. Blijkt wel weer dat Perez niet sneller is dan de Mercedessen..
Maar misschien moest hij wel nodig naar de wc? Even later zat hij namelijk weer aan de pit wall.

[ Voor 4% gewijzigd door Transportman op 31-07-2022 18:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04:56

rammes

koekebakker 1e klas

DoubleDutch schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:59:
[...]

Ik zou het juist wel willen, gewoon om te zien hoe goed Lec nu echt is.
Dat heb ik de vorige race al gezien.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:29
Help!!!! schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:28:
[...]

Ik ook! Mooi gezien die banden temps vd mediums op het stuur!
Bij wie? Heb je daar een screentje van?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Help!!!! schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:51:
^
Mentaliteit verander je o.a. door andere mensen te halen.
Nee, want bestuur blijft bestuur. Een strateeg meer of minder maakt niet uit. Je moet daar het bestuur eruit trappen, niet de minions daaronder vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent Thunder
Transportman schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:02:
[...]

Maar misschien moest hij wel nodig naar de wc? Even later zat hij namelijk weer aan de pit wall.
Misschien was het zelfbescherming. Het was of weglopen of uit woede een koptelefoon kapotslaan op het moment dat die camera even wou ramptoeristen toen het slecht ging bij FER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:13
Robkazoe schreef op zondag 31 juli 2022 @ 16:43:
[...]

Blijft toch heel bijzonder dat dit niet door race control gesignaleerd wordt en dus onbestraft blijft.
Wat moeten ze bestraffen? Iedereen mag zo hard rijden als die zelf wilt, maar niet harder dan de VSC delta. Het kan dus best dat Verstappen denkt "het is nat, ik rijdt voorzichtig" en Hamilton en Russell bloed ruiken en volle bak op de delta zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Het is dat Fernando zijn bruggen heeft verbrand maar dat zou geniaal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

Harrie schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:01:

Dat was om zijn ontslagbrief te schrijven en in te dienen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Gé Brander schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:08:
[...]

Dat was om zijn ontslagbrief te schrijven en in te dienen.
Dat doen ze toch met handgebaren daar? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

BasvanS schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:04:
[...]

Bij wie? Heb je daar een screentje van?
Viaplay, nee geen screen. Hij liet op het stuur zien dat de mediums onder omstandigheden dat ze normaal prima op temperatuur moeten zijn duidelijk onder het temp window zaten. Dat was ook een duidelijke aanwijzing dat de Harde banden die (eerder dit weekend op een veel warmere baan al niet werkten) niet bepaald een goed idee waren.

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-06 16:19
G_Dragon schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:25:
[...]

Hoe kan je zoiets vergeten :D
Kinderen uit logeren, ineens zoveel tijd voor mezelf dat ik die niet meer hoef af te bakenen.. :+

Ik stond vanmiddag lekker te koken. O-)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Chevy454 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:07:
[...]

Het is dat Fernando zijn bruggen heeft verbrand maar dat zou geniaal zijn.
Dat zou zeker geniaal zijn, maar zie ik ind niet gebeuren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 20:58
Ik heb het idee dat de strategen van Ferrari heel statisch zijn. Na het plus artikel op de fontpage hier waar RB verteld dat ze gedurende de race iedere ronde zowat een simulatie draaien om de beste strategie te bepalen. Ik denk dat Ferrari voor de race een aantal scenarios uitschrijft en daar strategieën voor bedenkt hoe daar mee om te gaan (plan A t/m Z). Maar als er iets in de race gebeurt waar ze geen plan voor hebben, Ferrari het gewoon oprecht niet meer weet en stug vast blijven houden aan het plan waar ze op dat moment op zitten. Ze kunnen niet flexibel inspelen op onverwachte situaties lijkt het.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:40
Silent Thunder schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:44:
[...]

''De volgende keer doen we gewoon vierkante houten wielen, dat is perfect dat heeft niemand, dan hebben wij een uniek voordeel''
Op zich creatief, maar ik vrees wel dat dit voor extra porpoising kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:23
Binotto: 'P6 Leclerc niet te wijten aan strategische fout Ferrari'

https://www.gpblog.com/nl...egische-fout-ferrari.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silent Thunder
Leclerc baalt van Ferrari: 'Begrijp niet waarom we naar de harde band gingen'
Charles Leclerc baalde zondag na afloop van de Grand Prix van Hongarije flink van de strategie die Ferrari voor hem had bedacht. De Monegask werd in leidende positie binnengehaald voor een set harde banden, een keuze die hij niet begreep. De nummer twee in de WK-stand kwam uiteindelijk niet verder dan de zesde plaats.

"Ik moet nog in gesprek met het team en horen wat de gedachte was over die wissel", zei een zichtbaar balende Leclerc voor de camera van Skysports.

Leclerc reed in ronde 51 met een voorsprong van zes seconden vooraan op de Hungaroring, toen het team hem opdroeg binnen te komen. De Ferrari-monteurs schroefden de harde banden op zijn auto, terwijl bij andere coureurs al was te zien dat die band in het relatief koude Boedapest moeilijk op temperatuur kwam.

Ook Leclerc kreeg de banden niet aan de praat, waarna Max Verstappen hem zelfs twee keer inhaalde. Uiteindelijk koos de Monegask eieren voor zijn geld en kwam hij nog eens binnen voor een set softs.

"Ik zei nog op de radio dat het prima ging op de mediumbanden en dat ik zo lang mogelijk door wilde rijden", herinnerde Leclerc zich het moment dat het team hem naar binnen riep. "Het voelde goed, ik snap niet waarom we toch een andere beslissing namen."

'Mijn voorsprong van zes seconden was meteen weg'
Nadat Leclerc de harde banden had gekregen, verdween zijn voorsprong als sneeuw voor de zon. "Eerst verlies je natuurlijk twintig seconden door de pitstop, maar mijn voorsprong van zes seconden was daarna ook meteen weg omdat ik het zo lastig had. Daarna kwam ik niet meer vooruit."

Op het hoofdkwartier van Ferrari moet men tijdens de zomerstop in gesprek over de herhaaldelijke keuzes die verkeerd uitpakken, vindt Leclerc. "Al hebben we dat in de eerste seizoenshelft al een paar keer gedaan. Maar het moet echt beter, want nu gaat er steeds weer iets fout."

Ferrari-teambaas Mattia Binotto probeerde de keuze van zijn team na afloop uit te leggen. "We wisten wel dat de harde band in eerste instantie langzamer zou zijn, maar dat zou maar tien of elf ronden duren, daarna konden we wel het einde halen", legde hij uit. "Het was een stint van dertig ronden. Maar het pakte niet goed uit, vooral omdat de auto niet presteerde zoals we hadden verwacht."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:42
Silent Thunder schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:27:
Leclerc baalt van Ferrari: 'Begrijp niet waarom we naar de harde band gingen'

[...]
en de video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:03
Weet hier iemand waar je het overzicht van gebruikte power unit onderdelen per coureur te vinden is?

Blijkbaar laat mijn zoekend vermogen me even in de steek.

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-06 22:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WbdipQ7TRU5bBf8j4jhIArckzb8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fKW0ddICzmdKUXDwnHgItqjp.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:49
Frappuccino schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:29:
Weet hier iemand waar je het overzicht van gebruikte power unit onderdelen per coureur te vinden is?

Blijkbaar laat mijn zoekend vermogen me even in de steek.
Site van de FIA.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
Je ziet gewoon de moed steeds verder in zijn schoenen zakken. Hij weet het ook allemaal niet meer wat er precies gebeurt binnen zijn team

[ Voor 14% gewijzigd door Silent Thunder op 31-07-2022 18:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

DarkSide

theres no place like ::1

Ik vind het gewoon doodzonde om te zien hoe FER bezig is.
We hebben een dominante periode van MER gehad. Waarbij FER en RB gewoon te kort kwamen op snelheid.

Dan hebben we eindelijk een RB die om het kampioenschap kan vechten en wint.
En hebben we dit jaar ook een FER die echt snel is en om het kampioenschap zou moeten kunnen vechten.

Tot (denk ik) ieders verrassing is het MER die achter de feiten loopt en daar zou FER gewoon maximaal van moeten profiteren. Als er een jaar is met kansen is het nu.

Nu voor de zomerstop ziet het er toch niet goed uit. Als ze niet oppassen is het gewoon P3 einde seizoen. Echt jammer.
2023 kan weer heel anders zijn. Maar er moet echt iets veranderen in het team.

Zowel SAI als LEC moeten in staat zijn om podiums te rijden en goed punten te scoren.
Hoop toch echt dat ze wakker worden. Zou persoonlijk wel weer een FER het kampioenschap willen zien winnen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Dat was het nadeel om te starten op de mediums. Hij had dan of nog eens 20+ ronden extra, dus ttoaal 30+, op de medium moeten rijden en dan de laatste stint op de softs. Maar goed, hij drukt zijn eigen wil ook totaal niet door, maar gooit zijn team wel onder de bus achteraf. Niet handig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Perez haalt anders bijna Leclerc in voor de WDC.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:20

Pierre

Van nature lui!

Wie is die gast die de strategie bepaald bij Ferrari, die verdient ook een schop. Die Leclerc is gebroken als je dat interview zag op Viaplay, wat een sukkels zijn het toch.
Aan de andere kant een mooi resultaat voor Max en Red Bull Racing.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 17:12

Dentist

Next patient please...

Deze overwinning, en het seizoen in het algemeen kon nog wel eens gunstig uitpakken mbt de budget cap voor RB. Waar Fer en Merc nog moeten vechten om p2, kan RB een race of 4 voor het einde de factory voor 2022 dicht doen en met vakantie gaan.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-06 08:12

psy

Jeroenvde89 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:24:
Allard Kalff spitting facts op Viaplay!
Echt het valt me telkens op hoe spot-on Allard is. Ik vind hem echt (zeker samen met Ho Ping) een aanwinst en ben blij dat hij terug is bij de reguliere F1 uitzendingen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Silent Thunder schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:31:
Je ziet gewoon de moed steeds verder in zijn schoenen zakken
Hij is geen goed acteur. En hij kan niet zijn vuist op de tafel slaan, hij heeft daar geen track record voor. Hij ondergaat dezelfde droom als Vettel om kampioen te worden met Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Dat geloof ik graag maar ik heb 'm daar nog niet gevonden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

psy schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:32:
[...]

Echt het valt me telkens op hoe spot-on Allard is. Ik vind hem echt (zeker samen met Ho Ping) een aanwinst en ben blij dat hij terug is bij de reguliere F1 uitzendingen.
Allard was 'vroegah' de pitreporter 'van' Mol. Ik vraag me nog steeds af waarom ie toen weg is gegaan. Echt sympathieke vent ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43

Harrie

NederVlaming

Transportman schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:02:
[...]

Euh... Zelfs mijn kinderen moeten voor een lange autorit eerst naar de wc :+

Ferrari heeft volgens mij te veel naar anderen gekeken, en verkeerd gereageerd op de vroege pitstop van Verstappen, in plaats van hun eigen race te rijden. Daardoor waren er aan het eind nog te veel ronden over voor de softs, en moestenze naar de hards.

Verstappen stond op een andere strategie, ze hebben zich dat niet gerealiseerd ofzo? Vreemd... Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Hey @Aardappelbakker genoten van de race? Ik heb je niet zien zwaaien. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
FastFred schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:21:
Ik heb het idee dat de strategen van Ferrari heel statisch zijn. Na het plus artikel op de fontpage hier waar RB verteld dat ze gedurende de race iedere ronde zowat een simulatie draaien om de beste strategie te bepalen. Ik denk dat Ferrari voor de race een aantal scenarios uitschrijft en daar strategieën voor bedenkt hoe daar mee om te gaan (plan A t/m Z). Maar als er iets in de race gebeurt waar ze geen plan voor hebben, Ferrari het gewoon oprecht niet meer weet en stug vast blijven houden aan het plan waar ze op dat moment op zitten. Ze kunnen niet flexibel inspelen op onverwachte situaties lijkt het.
De reactie van Binotto zou die theorie wel bevestigen
,,We haalden Charles naar binnen, om zijn positie ten opzichte van Max te behouden”, aldus Binotto, die moest toezien hoe Leclerc vervolgens twee keer werd ingehaald door Verstappen. ,,We dachten dat het een paar ronden zou duren om de band op temperatuur te krijgen en dat die harde band na tien of elf rondes sneller zou zijn. Vergeet niet dat het een stint zou zijn van dertig rondjes. Achteraf was het duidelijk niet de juiste beslissing.”
https://www.telegraaf.nl/...b-er-geen-verklaring-voor

Met een simulatie met de huidige omstandigheden had je dat geweten.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
TinusXIII schreef op zondag 31 juli 2022 @ 16:53:
[...]

Waarom geilt Sky zo op Mercedes eigenlijk? Duits merk maar het team is dan wel Brits. Maar dat is McLaren ook.
I've got news for you. Alleen Ferrari, Alpha Tauri en Sauber / Alfa Romeo doen niks in Engeland. Zelfs Haas heeft hun "fabriek" voor de turnaround tussen de weekenden in Engeland (maar die zitten ook in Italië). Kijk je vervolgens naar het team op papier is het Duits (immers ook het Duits volkslied voor het team). Britse teams met Britse inschrijving heb je McLaren, Aston Martin en Williams verwacht ik. De rest heeft allemaal een inschrijving in een ander land.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

tweakduke schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:38:
[...]

[...]

Alleen al kijken naar de Alpines was genoeg geweten. En logisch nadenken. Of gewoon nadenken :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:05
tweakduke schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:38:
[...]

[...]

Daar had je niet eens een simulatie voor nodig. Dat was al duidelijk als je naar de andere auto’s op hard keek. Iedereen hier in het topic, op de app, wist gelijk dat het over was toen ze naar hard gingen - onbegrijpelijk gewoon.

I.p.v. dat ze nu gewoon eens toegeven dat het een grove fout was..

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-06 17:29
De superbig PLUS voor mij is dat deze baan, deze race echt een supertest voor de nieuwe regels was. Eindelijk kunnen ze inhalen. Ik kijk F1 nog steeds een beetje met half oog en geluid op bijna uit maar ik vind het wel weer spectaculair, zeker op zon iconische baan als de Hungaroring.

OFF TOPIC Jos The Boss haalde hier zn eerste (en enige echte) podium in de Benetton. Michael Schumacher had hem net op een ronde achterstand gezet geloof ik en liet hem weer inhalen zodat hij in de laatste ronde die 3e paats kon pakken nadat ik geloof Martin Brundle op het laatste moment was uitgevallen. Max is next level maar zn vader Jos was ook echt een ge-wel-dig talent.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

VidaR-9 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:40:
[...]

Daar had je niet eens een simulatie voor nodig. Dat was al duidelijk als je naar de andere auto’s op hard keek. Iedereen hier in het topic, op de app, wist gelijk dat het over was toen ze naar hard gingen - onbegrijpelijk gewoon.

I.p.v. dat ze nu gewoon eens toegeven dat het een grove fout was..
Niet te doen hoe ze daar omgaan met fouten. Het is niet geloofwaardig meer. Het is het sluiten van de gelederen door stoicijns gewenste antwoorden te geven voor de camera, maar niets veranderen. Wedden dat de Italiaanse pers hiermee aan de haal gaat? En dan is het cirkeltje weer rond: er rollen een paar koppen, team opnieuw in de lift, hoop op een kampioenschap, tot de volgende implosie. Ook vandaag was een weggegooide kans. De enige reden waarom Leclerc niet kon ontploffen vanmiddag na de finish, was zijn eigen fout vorige week.

YouTube: Charles Leclerc Team Radio After P6 in Hungarian Grand Prix

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-06 16:43
Chocoball schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:37:
Hey @Aardappelbakker genoten van de race? Ik heb je niet zien zwaaien. :)
Ja zeker! En heb m'n best gedaan om te zwaaien :>

Wat een race was dit zeg! Zal vanavond of morgen een wat uitgebreider verslagje schrijven van het hele weekend.

Maar vanaf de tribune was het echt een race waar vanalles in gebeurde. Flink genoten *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Aardappelbakker schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:46:
[...]

Ja zeker! En heb m'n best gedaan om te zwaaien :>

Wat een race was dit zeg! Zal vanavond of morgen een wat uitgebreider verslagje schrijven van het hele weekend.

Maar vanaf de tribune was het echt een race waar vanalles in gebeurde. Flink genoten *O*
Je hebt ook wel echt een mooie race gehad. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:49

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

DaniëlWW2 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:50:
[...]

Je hebt ook wel echt een mooie race gehad. :)
Soms zou je terug in de tijd willen.
Zodat je live bij een bepaalde race aanwezig kan zijn. (naast tijdreizen dan ook even een pilletje nemen dat je de uitslag vergeet).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DarkSide schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:53:
[...]

Soms zou je terug in de tijd willen.
Zodat je live bij een bepaalde race aanwezig kan zijn. (naast tijdreizen dan ook even een pilletje nemen dat je de uitslag vergeet).
Ik zie een markt voor VR tribuneplaatsen. :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:54

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aF0kqTRiHKgZCIQP_i4MjxrE4cY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELGrOC7mYrplpWGJpoZsgvmf.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Help!!!! schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:17:
[...]

Goed teken, boze Max = snelle Max O-)
Altijd he. :P

Acties:
  • +57 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:21
Deze op racefans vat het mooi samen:
On reflection, I think Verstappen didn’t spin at all. When he saw Ferrari put Leclerc on the hards he did a mid race victory donut.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

hoevenpe schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:03:

[...]
Haha. Ja op het einde een donut maken mag niet.
Dan maar zo >:) >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:23:
[...]

Dat was volgen omdat ze bang waren voor een undercut. Het was een volstrekt achterlijk idee en daarom weigerde Sainz de eerste ronde. Tweede ronde deed hij het wel en het is dat ze Leclerc zijn race nog erger hebben verpest, want Sainz zijn race was daar al verpest.

Sainz lijkt ook zelf de softs geëist te hebben en lang door te gaan. Dat redde het nog een beetje.
Uhm? Pitte Sainz de eerste keer niet omdat hij weigerde de strategie van Ferrari te volgen of pitte hij de eerste keer niet omdat Russell die 10 meter voor hem reed pitte en tegelijkertijd pitten nooit een voordeel geeft tenzij de pitstop van de ander mis gaat? Naar mijn idee was dat "gewoon" een "box opposite Russell" en niet Sainz die dacht "wat een prutsers, ik trek mijn eigen plan". Als Sainz het echt beter wist dan was hij niet letterlijk één ronde later gepit. Nu was het meer een "misschien kunnen we er nog een overcut uit slepen".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
siggy schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:36:
[...]

Allard was 'vroegah' de pitreporter 'van' Mol. Ik vraag me nog steeds af waarom ie toen weg is gegaan. Echt sympathieke vent ook.
Waarschijnlijk omdat Allard veel meer kijk op de F1 had dan Olav. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Thanks, daar heb ik even flink overheen gekeken.
Kon enkel lijstjes vinden met wat er voor deze race vervangen was. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06 13:14

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

PP_Sound schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:09:
[...]

Waarschijnlijk omdat Allard veel meer kijk op de F1 had dan Olav. ;)
Nah, dat is te makkelijk. Olav liep al een tijdje mee voordat Allard kwam als pitsreporter.

En toen bleek dat Allard ook nog wat moest leren over het reilen en zeilen binnen de F1.
B.v. toen hij Jos Verstappen bij Ferrari langs zag gaan was hij er 100% zeker van dat Jos bij Ferrari ging rijden...

Maar waarom ie niet gebleven is weet ik niet. Misschien was de samenwerking tussen die twee gewoon niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Bijzondere strategie wou die zelf rijden dan. "Ik dacht dat ik duidelijk had gemaakt dat de medium band goed was, en vervolgens krijg ik een hard". Had hij dan nog een keer naar de medium willen stoppen en voor een DSQ willen gaan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 21:23
Wie zegt er nog dat F1 saai is?
geweldige race weer, mooie afsluiter van het eerste deel vh seizoen.
En Max en RB, wat een bazen.

Maar Ferrari... komop zeg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:06
ik vond in die tijd Olav en Allard een gouden combo...ook nooit begrepen waarom Allard weg is gegaan.

ik weet het niet zeker...maar volgens mij had je toen Ruud ter Weijden in de studio wat een drama was..haha..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Wordt dit vaker gepost? Hier kan je bij iedere race wel iets moois van maken :)

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:44
hoevenpe schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:03:

[...]
Ik dacht dat het een demonstratie was richting Leclerc, "als je spint tijdens een race, moet je dat op deze manier opvangen en kan je zo door om de race te winnen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06 22:01
RobertMe schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:08:
[...]

Uhm? Pitte Sainz de eerste keer niet omdat hij weigerde de strategie van Ferrari te volgen of pitte hij de eerste keer niet omdat Russell die 10 meter voor hem reed pitte en tegelijkertijd pitten nooit een voordeel geeft tenzij de pitstop van de ander mis gaat? Naar mijn idee was dat "gewoon" een "box opposite Russell" en niet Sainz die dacht "wat een prutsers, ik trek mijn eigen plan". Als Sainz het echt beter wist dan was hij niet letterlijk één ronde later gepit. Nu was het meer een "misschien kunnen we er nog een overcut uit slepen".
Dat was in elk geval ook wat de heren bij Sky er van dachten ja. Bron: commentaar tijdens de race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:21
Als Max een baas is betaald hij de rekening van Charles in de plaatselijke bar en regelt hij een taxi om hem veilig thuis te brengen...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-06 10:37
siggy schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:36:
[...]

Daar heeft Allard over in zijn biografie geschreven. De uitzendrechten gingen van RTL naar SBS en Olav rende er achteraan. Allard deed/doet ook nog andere programma's bij RTL die hij niet op wou geven. Daardoor heeft Jack Plooij het overgenomen. In dat zelfde boek lees je ook dat Olav Mol veel teerde op de kennis en het netwerk van Allard Kalff, die heeft een tijd op Brands Hatch gewoond, daar als manusje van alles gewerkt en geraced. Hij kon daardoor de volledige Britse autosport wereld op zowel zakelijk als persoonlijk vlak.

Olav Mol heeft het Allard Kalff lang (nog steeds?) kwalijk genomen dat hij niet mee ging.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Richard117 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:36:
[...]

Daar heeft Allard over in zijn biografie geschreven. De uitzendrechten gingen van RTL naar SBS en Olav rende er achteraan. Allard deed/doet ook nog andere programma's bij RTL die hij niet op wou geven. Daardoor heeft Jack Plooij het overgenomen. In dat zelfde boek lees je ook dat Olav Mol veel teerde op de kennis en het netwerk van Allard Kalff, die heeft een tijd op Brands Hatch gewoond, daar als manusje van alles gewerkt en geraced. Hij kon daardoor de volledige Britse autosport wereld op zowel zakelijk als persoonlijk vlak.
Ah thanks voor de details. Duimpje :*)
Kan me wel herinneren dat ie hier en daar wat aan autoprogramma's had meegewerkt, maar kan me niet herinneren dat het dermate veel was.
Olav Mol heeft het Allard Kalff lang (nog steeds?) kwalijk genomen dat hij niet mee ging.
Ha, ja zo 'ken' ik Olav weer. Complete tegenpool van Kalff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-06 21:55
Rene44 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:42:
De superbig PLUS voor mij is dat deze baan, deze race echt een supertest voor de nieuwe regels was. Eindelijk kunnen ze inhalen. Ik kijk F1 nog steeds een beetje met half oog en geluid op bijna uit maar ik vind het wel weer spectaculair, zeker op zon iconische baan als de Hungaroring.
Ik ben het er helemaal mee eens dat de regels een verbetering zijn, maar wat betreft het kunnen inhalen zagen we vorig jaar net zo veel (zo niet méér) inhaalacties in bocht 1 t/m 3. Het is nog steeds een vervelend baan om in te halen en het moet nog steeds in dezelfde 3 bochten gebeuren.

Het is vooral het elkaar kunnen volgen wat 100x beter is en daardoor gevechten langer leuk/spannend kunnen blijven. Vorig jaar was Max echt klaar geweest na die spin, want dan had je maar één kans om in te halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-06 10:37
Wat mij betreft is Sainz trouwens de (strategisch) leider bij Ferrari. Ik weet niet of hij het altijd goed heeft, maar hij is in ieder geval wel altijd duidelijk in wat hij wil. Waarop het team zegt: oh dat gaan we ff bekijken, om vervolgens 2 ronden later pas met een antwoord te komen.

Leclerc vraagt altijd aan het team wat zij denken. Die gaan vervolgens net als bij Sainz eerst vergaderen. En achteraf gaat hij klagen dat het de verkeerde keuze was. Was dan iig net als je teamgenoot zelf met een idee gekomen.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Pagina: 1 ... 26 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord