[F1 2022] Race 14 GP van België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste
Acties:
  • 107.914 views

Onderwerpen

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-07 08:26
p0st schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:09:
[...]

Te verwachten, maar wel gelijk een mentale achterstand. Met zoveel te verliezen en zo weinig kans om nog te winnen lijkt het me niet lekker om de eerste race na de zomerstop gelijk weer een inhaalrace te moeten "pullen", dat vereist nog wat ehhh.... race strategie :+
Ik verwacht dat LeClerc hier met enigszins gemak naar het podium rijdt. Die nieuwe motor zal wel weer de nodige boost geven (ik twijfel even bij welke race eerder dit seizoen de Ferrari ook als een speer ging toen er een nieuwe unit in ging) en op Spa kun je goed inhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:13

Bloodclot

Jawier!

BlauweFles schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:42:
Nieuwe motor met alles erop en eraan voor Leclerc.

[Embed]
Ik zou zeggen, Max ook volledig nieuwe motor in de pool! Met zijn tweeën achteraan starten, dan heb je wel wat leuks om te zien.

Tenzij RBR echt het seizoen uit wil rijden met deze motoren, alleen al om te laten zien hoe betrouwbaar ze zijn.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Bloodclot schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:58:
[...]

Ik zou zeggen, Max ook volledig nieuwe motor in de pool! Met zijn tweeën achteraan starten, dan heb je wel wat leuks om te zien.

Tenzij RBR echt het seizoen uit wil rijden met deze motoren, alleen al om te laten zien hoe betrouwbaar ze zijn.
Max wil denk ik gewoon winnen omdat de tribunes vol zitten met Nederlanders. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:46
DaniëlWW2 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:03:
[...]

Max wil denk ik gewoon winnen omdat de tribunes vol zitten met Nederlanders. ;)
Fixed that for you O-)

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:08
CousinBoneless schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:19:
[...]

Ik verwacht dat LeClerc hier met enigszins gemak naar het podium rijdt. Die nieuwe motor zal wel weer de nodige boost geven (ik twijfel even bij welke race eerder dit seizoen de Ferrari ook als een speer ging toen er een nieuwe unit in ging) en op Spa kun je goed inhalen.
Canada? Maar daar werd Leclerc ook maar 5e (inclusief uitvalbeurt Perez, anders mogelijk 6e)
Bloodclot schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:58:
Helmut Marko heeft aangegeven dat ze nog een penalty zullen pakken. Daarnaast is een deel van de motor nog niet bevroren (MGU-K IIRC, of in ieder geval de hybride hoek). Dus daarvoor zullen ze op het laatste moment (dat komende weken ergens is) nog wel een nieuwe willen pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 16:49
RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:15:
[...]

Canada? Maar daar werd Leclerc ook maar 5e (inclusief uitvalbeurt Perez, anders mogelijk 6e)

[...]

Helmut Marko heeft aangegeven dat ze nog een penalty zullen pakken. Daarnaast is een deel van de motor nog niet bevroren (MGU-K IIRC, of in ieder geval de hybride hoek). Dus daarvoor zullen ze op het laatste moment (dat komende weken ergens is) nog wel een nieuwe willen pakken.
Ik verwacht dat Max zijn penalty in Monza zal pakken. Ondanks dat dit de afgelopen jaren niet geholpen heeft is de Honda op dit moment de motor met de meeste top speed en dat zou nog wel eens kunnen helpen in Monza waar de high downforce setup van vorige jaren dit verhinderde.

Twitch

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:31

Beaves

Usque ad Finem

Ze hebben vanaf 1 september vijf races om de nieuwe hybride systemen te introduceren.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Morgen terug naar huis van vakantie, wel fijn dat we meteen weer een race hebben! Heb het gemist!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:15
RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:08:
[...]

Binotto is ook geen manager. Dat is een techneut die vanuit "hoofd motor afdeling" ineens teambaas werd.
Ik heb het altijd al vreemd gevonden dat de persoon die, als "hoofd motor afdeling", verantwoordelijk was voor de illegale motor + bijbehorende (door de FIA onder de pet gehouden) straf een promotie krijgt naar teammanager.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:25
Je kan het ook anders zien.

Iemand die een motor bouwde waarvan het een half seizoen duurde voordat men aannemlijk kon maken dat er iets niet zou kloppen. Maar wat niet heeft geleid tot diskwalificatie, maar tot slechts een tik op de vingers.

Vanuit Ferrari gezien briljante man. Eens kijken wat het nog meer kan brengen wat niet klopt maar niet illegaal is. Of als het wel illegaal is tot geen serieuze gevolgen leidt.

[ Voor 7% gewijzigd door Edgenumber op 25-08-2022 17:34 ]

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• sNielz123
  • Laatst online: 11:32
Weer echt zin in.
Beetje jammer alleen dat in de openingspost een NL vlaggetje staat bij de tijden. Ik zou daar graag een BE vlaggetje zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
sNielz123 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:46:
Weer echt zin in.
Beetje jammer alleen dat in de openingspost een NL vlaggetje staat bij de tijden. Ik zou daar graag een BE vlaggetje zien :)
Lokale en NL tijd ;) Dan zou er alsnog een NL vlaggetje staan, maar ook een BE vlaggetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
sNielz123 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:46:
Weer echt zin in.
Wat @RobertMe zegt... lokale tijd en dat is de NL tijd en dus een NL vlag.

Tweakers is in beginsel een NL bedrijf.

• RobertMe
CreativeS schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:51:
[...]

Wat @RobertMe zegt... lokale tijd en dat is de NL tijd en dus een NL vlag.

Tweakers is in beginsel een NL bedrijf.
Nee, de lokale tijd is de BE tijd ;) Zie bv GP Engeland. NL vlaggetje bij 16:00 en "(15:00) lokale tijd". [small] Maar dan moet er wel iets met ee formatting gedaan worden, want die haakjes staan nu wel raar

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:58:
Nee, de lokale tijd is de BE tijd ;)
Lokale tijd van ons kijkers... ondanks airco aan de muur veel te vermoeiend om deze discussie te voeren :)

Hongarije ook gewoon keurig conversie (of niet) naar onze lokale tijd ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rq7oJb_l1qSPhW6p1l0MFsRbg_A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cJX6WdkMZmNjSPBWORN5IWXY.png?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door CreativeS op 25-08-2022 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:49

DataGhost

iPL dev

Zoiets dan? Kan voor elke race natuurlijk :+

Data

vr 26 aug
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png14:00(🇧🇪 14:00)
Free Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png17:00(🇧🇪 17:00)
za 27 aug
Free Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png13:00(🇧🇪 13:00)
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png16:00(🇧🇪 16:00)
zo 28 aug
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png15:00
(🇧🇪 15:00)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:27

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

De lokale tijd is altijd de tijd van het land waar het gehouden word, dus daar extra vlaggen voor plaatsen is onnodig. Wat voor ons relevant is de Nederlandsche tijd. My 2 (+ inflatie) cents. :+

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
stefanass schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:13:
Ik heb het altijd al vreemd gevonden dat de persoon die, als "hoofd motor afdeling", verantwoordelijk was voor de illegale motor + bijbehorende (door de FIA onder de pet gehouden) straf een promotie krijgt naar teammanager.
Onderdeel van de straf van de FIA :+

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:21

Amphiebietje

In de blubber

Pjottski schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:22:
De lokale tijd is altijd de tijd van het land waar het gehouden word, dus daar extra vlaggen voor plaatsen is onnodig. Wat voor ons relevant is de Nederlandsche tijd. My 2 (+ inflatie) cents. :+
Dat heet een tijdszone, en die is er niet in een exclusief Nederlandse variant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Daar AMG zijn 55e verjaardag vier,t rijdt Mercedes dit weekend met o.a. een gewijzigde livery en wat decoratie op het motorhome.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-GP-Belgien-Formel-1-Spa-Francorchamps-25-August-2022-169FullWidth-c81c7723-1929028.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-GP-Belgien-Formel-1-Spa-Francorchamps-25-August-2022-169Gallery-9661e975-1929034.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-Formel-1-GP-Belgien-Spa-Francorchamps-25-August-2022-169Gallery-98224967-1928884.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-Formel-1-GP-Belgien-Spa-Francorchamps-25-August-2022-169Gallery-eaf7d56-1928908.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-Formel-1-GP-Belgien-Spa-Francorchamps-25-August-2022-169Gallery-ddbaa09-1928866.jpg

Meer foto's van met name de low downforce vleugels en track walk zijn hier te vinden
https://www.auto-motor-un...mg-geburtstag-lackierung/

[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 26-08-2022 07:36 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:15:

[knip]
In Canada had Leclerc best veel moeite om redelijk vlot naar voren te komen, dan eerder Sainz in Frankrijk. Maar zoals Hamilton in Brazilië hebben we nog niet gezien van Ferrari, dus wie weet :+

Testing, one, two ...

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Pjottski schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:22:
tweakers.net heeft een instelling voor Nederlandse of Belgische prijzen, dat kan vast gebruikt worden om de voor de tbetreffende weaker van toepassing zijnde lokale kijkerstijd (NL danwel B ) te tonen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:56:
Daar AMG zijn 55e verjaardag viert rijdt Mercedes dit weekend met een gewijzigde livery en wat decoratie op het motorhome.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Meer foto's van met name de low downforce vleugels en track walk zijn hier te vinden
https://www.auto-motor-un...mg-geburtstag-lackierung/
En we weten allemaal hoe goed Mercedes het doet met special liveries.

Had Toto na Hockenheim niet gezegd dat ze niet meer zo'n dingen zouden doen en zich gewoon met racen gingen bezig houden?

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:27

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Amphiebietje schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:34:
[...]

Dat heet een tijdszone, en die is er niet in een exclusief Nederlandse variant.
Klopt, die worden netjes vermeld bij de lokale tijd. :+

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:18:
[...]

En we weten allemaal hoe goed Mercedes het doet met special liveries.

Had Toto na Hockenheim niet gezegd dat ze niet meer zo'n dingen zouden doen en zich gewoon met racen gingen bezig houden?
Het zou wat zijn als Mercedes het enige team is wat de wagen hoger moet afstellen omdat hun Aerodynamic Oscillation Metric (AOM) waarde te hoog is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
BlauweFles schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:42:
Nieuwe motor met alles erop en eraan voor Leclerc.

[Embed]
Geruchten gaan dat ook Max een nieuwe motor neemt.

Zou wel een leuke race zijn. Beide achteraan.

[ Voor 5% gewijzigd door BlauweFles op 25-08-2022 19:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
BlauweFles schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:39:
[...]

[Twitter]

Zoals Monzo 2016, 2017. Toen hadden er zoveel penalties dat alleen Hamilton op P1 op zijn originele plek startte, en nog een coureur die inclusief een gridbox penalty alsnog op zijn originele plek startte. Beide Red Bulls pakte toen een penalty, en ook verschillende andere coureurs. De rest ging toen rekenen en kwamen tot de conclusie dat ze ook bv een kleinere engine penalty konden pakken en het eigenlijk niks uit maakte v.w.b. de start plek, en hetzelfde dan met gearboxes.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

[Twitter]

Ik betwijfel het omdat Verstappen in Hongarije nog een nieuwe motor nam.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:13

AvK

Ready Set Go

[...]

[Twitter]

Dan hadden we dat nu al wel geweten toch? RB kondigt dit soort zaken meestal vroegtijdig aan.
Denk niet dat Max dit weekend een wissel doet. De huidige motor is vrij nieuw.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
AvK schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:18:
Dan hadden we dat nu al wel geweten toch? RB kondigt dit soort zaken meestal vroegtijdig aan.
Denk niet dat Max dit weekend een wissel doet. De huidige motor is vrij nieuw.
Pas één race oud zelfs.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:40
DaniëlWW2 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:17:
[...]

Sluit niet uit dat hij nu al een volgende aan de pool toe kan voegen. Spa is ook een circuit waar je met hoge topsnelheid redelijk vlot door het veld heen kan, dus het kan best strategisch zijn om nu al de straf te pakken.

• Chocoball
  • Nu online
[...]

Zoals @RobertMe al eerder hier aangaf en ik daarvoor in het seizoenstopic :) De Herr Dokter gaf voor de zomerstop aan dat het team ergens in de 2e helft een gridstraf zou pakken voor een nieuwe motor.

Alleen zouden de gridstraf nemen waar inhalen makkelijk is. In deze triple header komen Spa en Monza daarvoor in aanmerking want zelfs met DRS aan voor de Luyendyk bocht op Zandvoort wordt inhalen lastig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:14
Ik zou Spa verkiezen boven Monza voor een motorwissel/gridstraf. Hoewel volgen nu gemakkelijker is geworden, lijkt uitkomen Parabolica minder initiële speeddelta te hebben dan La Source. Daarnaast nog Eau Rouge/Radillon waar de coureur het verschil kan maken. Bergop Kemmel zal ook wel het uiterste vermogen vergen en lastig te coveren met de deployment.

Vorig jaar zagen we op Monza al een aantal DRS treintjes en een relatief gemakkelijk verdedigen van Ricciardo.

[ Voor 3% gewijzigd door Thinlanet op 25-08-2022 23:32 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Hoewel ongepland, dat kwam door de problemen in Q3 (en achteraf maar goed ook, anders had ie het einde van de race niet gehaald werd er gezegd), maar hij zit er nu idd net pas één race afstand in. Nog zgan 👌

Of het verstandig is om in Spa opnieuw een verse krachtbron te steken? Ik zou zeggen van niet, maar in Nederland zeker niet (zou je denken).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:13

Bloodclot

Jawier!

tja, hoe vers je motor nou is, een nieuwe in je pool zetten kan verstandig zijn, op een track waar je goed in kan halen, hoe vroeg die track ook komt.

Dan halen ze zeker het einde met 4 power units, voor ferrari is het nog steeds de vraag hoeveel races een PU mee kan.

Als max en leclerc achteraan starten, grote kans dat we een mercedes op plekje 1 zien aan het einde van de race

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

^^ Je hebt nog altijd een Sainz en Perez die dan grotere kans maken. Of mischien wel een Norris o.i.d.

Je vergeet dat Mercedes een speciale livery heeft; en dat heeft ze de laatste keer niet echt geholpen. :+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
jack zomer schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:18:
[...]

uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat ze een magic 8 ball in dienst hebben genomen voor de strategie vragen
Afbeeldingslocatie: https://www.sambenner.com/wp-content/uploads/2016/12/outlook-not-so-good.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:33

Bezulba

Formerly known as Eendje

[...]

Het gaat niet om de huidige motor, maar of ze nog genoeg motoren hebben voor het hele seizoen. Als dit een track is waarvan RB verwacht dat Max makkelijk van 20 tot 1 kan komen, dan is dit een beter circuit om een straf te pakken dan bijvoorbeeld een Singapore.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-07 09:55
Chocoball schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 23:09:
[...]

Zoals @RobertMe al eerder hier aangaf en ik daarvoor in het seizoenstopic :) De Herr Dokter gaf voor de zomerstop aan dat het team ergens in de 2e helft een gridstraf zou pakken voor een nieuwe motor.

Alleen zouden de gridstraf nemen waar inhalen makkelijk is. In deze triple header komen Spa en Monza daarvoor in aanmerking want zelfs met DRS aan voor de Luyendyk bocht op Zandvoort wordt inhalen lastig.
Vorig jaar werd er veel meer ingehaald in Zandvoort dan men had durven dromen.

Betreft nieuwe motoronderdelen voor Max: ik denk dat ze nog wachten. Als Charles het dit weekend doet dan kan je weer uitlopen in het klassement.
Ze kunnen bij Max ook wachten op USA of Mexico bv.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:26

TrekDr0p

QR niet scannen

Deze hele week nog niet bezig geweest met de F1.
Ben benieuwd of en welke teams last hebben van de aanpassingen.
Zal mooi zijn als de gene die het hardst heeft lopen blaffen in zijn eigen staart bijt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:25
Dat Outlook niet werkt is alleen voor Toto een probleem. :+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Plenkske schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:20:
[...]

Vorig jaar werd er veel meer ingehaald in Zandvoort dan men had durven dromen.

Betreft nieuwe motoronderdelen voor Max: ik denk dat ze nog wachten. Als Charles het dit weekend doet dan kan je weer uitlopen in het klassement.
Ze kunnen bij Max ook wachten op USA of Mexico bv.
Vergeet niet dat de wagens vorig jaar 42 kilo lichter waren dus of het vanaf de Luyendyk bocht haalbaar is om voor de Tarzanbocht ingehaald te hebben is nog maar de vraag. Tenzij de Hugenholtzbocht nog inhaalmogelijkheden biedt?

Terug over Spa. Kans is dat Max naast een nieuwe motor ook een nieuwe versnellingsbak neemt wordt gezegd. Hij zit al aan zijn maximaal aantal versnellingsbakken. Anders dan Leclerc krijgt Max geen nieuwer ERS systeem. Het nieuwe ERS systeem zou de troef van Ferrari dit seizoen zijn en daarmee sneller worden dan Red Bull.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Op de F3 practice is het nog mooi droog weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:33

JB

Cédric roelt!

Benieuwd naar FP1 ikv al die zogenaamde nieuwe spelregels, hopelijk laat de 4G me niet in de steek hier op Ibiza.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 12:13
JB schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:15:
Benieuwd naar FP1 ikv al die zogenaamde nieuwe spelregels, hopelijk laat de 4G me niet in de steek hier op Ibiza.
Moet dat nou? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 16:49
Bij de FP1 van de F2 zag het er toch natter en gladder uit dan bij de F3. Meerdere auto's gingen ook rechtdoor bij bocht 1. Wellicht een natte FP1 voor de F1?

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:42

Mystikal

It never hurts to help!

Ik verwacht toch ook nog wel wat regen op de baan vandaag. Alles prima, als het maar niet zoals vorig jaar is :P

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Weekend warmup:

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:23
Dus volgend jaar opnieuw f1 in Spa. Domenicali liet het al beetje uitschijnen en onze chauffeur (die ons aan het circuit afzet) zei dat het bestuur van het circuit gisteren al bevestiging heeft gekregen voor meerdere jaren.

Nog kilootje zout natuurlijk

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:10
De kans voor Mercedes om een race te winnen dit jaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-07 18:43

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Siebeh
TinusXIII schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:59:
[...]

De kans voor Mercedes om een race te winnen dit jaar dus.
Precies en dan melden dat ze terug zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-07 12:23
Het zal vast kloppen, maar vraag mij af hoe hij dit toch weet?
Niemand die het ergens vermeld nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:54

basvn

Breezand - NHN

RiCk schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:01:
[...]

Het zal vast kloppen, maar vraag mij af hoe hij dit toch weet?
Niemand die het ergens vermeld nog....
Loopt rond op de paddock volgens mij, hij is altijd heel snel met nieuwtjes :)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07 22:12
Vergeet niet dat Spa de laatste race is voordat de Energy Store (ES), de Controle Electronics (CE) en de MGU-K bevroren worden t/m 2025. Alle motorfabrikanten die nog een laatste versie willen testen voordat deze gehomologeerd gaat worden, moeten dat nu doen.

Ik verwacht dat er vele motorwissels plaats gaan vinden, in ieder geval minimaal 1 per fabrieksteam.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Net nog even de samenvatting van vorig jaar gekeken om alvast in de stemming te komen voor de komende race :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PalingDrone schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:05:
Net nog even de samenvatting van vorig jaar gekeken om alvast in de stemming te komen voor de komende race :')
Was wel een van de spannendste races, een klassiekertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:29
Want het was zo'n Toprace 8)7

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
De samenvatting was wel te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
Een lange zit voor je geweest dan :9 +4 uur:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• caspervc
PalingDrone schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:06:
[...]

Met een kwartiertje onder de douche staan heb je ook hetzelfde effect. Lang wachten en veel nattigheid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Siebeh schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:08:
[...]

Een lange zit voor je geweest dan :9 +4 uur:)
Een samenvatting van 4 uur? WTF? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertjanO
  • Laatst online: 14-07 22:12
PalingDrone schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:06:
[...]

De beste samenvatting ooit, je hebt niet eens door dat je meteen van de eerste naar de laatste raceronde gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Dus ze gaan gewoon kwalificeren voor pole? Immers bepaald de kwalificatie alsnog de volgorde van de "penalty grid".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
GertjanO schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:09:
[...]

De beste samenvatting ooit, je hebt niet eens door dat je meteen van de eerste naar de laatste raceronde gaat.
Ideale race om via YouTube Shorts terug te kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vind het toch wel opmerkelijk dat Red Bull dit doet, dit was juist de kans om punten te winnen op Leclerc/Ferrari. Had je later in Monza de wissel kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dislike. }:|
Maar we krijgen dan wel een inhaalshow. Verder dan zien wie het gaat winnen tussen Perez en Sainz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:08
RobertMe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:09:
[...]

Dus ze gaan gewoon kwalificeren voor pole? Immers bepaald de kwalificatie alsnog de volgorde van de "penalty grid".
Dat, en vooral relevant als er meerdere teams zijn welke penalties pakken.
Dan kan het heel snel een paar posities schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:13:
[...]

Dislike. }:|
Maar we krijgen dan wel een inhaalshow. Verder dan zien wie het gaat winnen tussen Perez en Sainz.
Van P20 naar P1 is ook niet onmogelijk voor beide heren ;)

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-07 22:43

DonJunior

NO Moderator

caspervc schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:08:
[...]

Met een kwartiertje onder de douche staan heb je ook hetzelfde effect. Lang wachten en veel nattigheid
Underrated comment

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Gekkenhuis schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:15:
[...]

Van P20 naar P1 is ook niet onmogelijk voor beide heren ;)
Voor Max. Met Ferrari weet ik het niet. O-) :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:18:
[...]

Voor Max. Met Ferrari weet ik het niet. O-) :X
En daarbij: Max kan volle bak starten en risico nemen. Lekker knallen door het midfield
- eraf ? pech als Leclerc P1 wordt: 55pt voor
- eraf met Leclerc ? pech: 80pt voor

Voor Leclerc echter:
- eraf? Max WDC (zo ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:41
Tja, logisch. Verse tor en grootse kans dan alsnog voor je rivaal te finishen. Wie het eerste bij FP1 de baan opgaat start 19 toch :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
meenkdrie schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:47:
[...]

Tja, logisch. Verse tor en grootse kans dan alsnog voor je rivaal te finishen. Wie het eerste bij FP1 de baan opgaat start 19 toch :P?
Dat was vroeger. Tegenwoordig gaat het gewoon op kwalificatie uitslag vanaf 15? 20? plekken gridstraf voor engine penalties.

Mogelijk wel dat vervolgens het wel of niet vervangen van de gearbox met penalty nog een verschil maakt. Stel Verstappen kwalificeert P1 en Leclerc P2, maar Verstappen pakt een versnellingsbak met straf en Leclerc niet of zonder straf denk ik dat Leclerc alsnog voor Verstappen start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 16:10
Oh, Lawson rijdt voor Alpha Tauri. Dat had ik gemist.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Max bijna achterop Latifi in de pits :F

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 30-06 19:45
JB schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:10:
Max bijna achterop Latifi in de pits :F
Jup een unsafe release.
Krijgt dat nog een staartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Spannende Williams release

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ja, unsafe release. Op F1TV zijn ze het aan het downplayen. Dat Max wat overdrijft in zijn reactie.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:04
Silent Thunder schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:12:
[...]

Jup een unsafe release.
Krijgt dat nog een staartje?
tijdens fp meestal boete voor team

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:49

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:02:
[...]

Dat was vroeger. Tegenwoordig gaat het gewoon op kwalificatie uitslag vanaf 15? 20? plekken gridstraf voor engine penalties.

Mogelijk wel dat vervolgens het wel of niet vervangen van de gearbox met penalty nog een verschil maakt. Stel Verstappen kwalificeert P1 en Leclerc P2, maar Verstappen pakt een versnellingsbak met straf en Leclerc niet of zonder straf denk ik dat Leclerc alsnog voor Verstappen start.
Ongeacht hoe de gridstraffen tot stand zijn gekomen, vanaf 15 plekken straf start je in de groep "back of the grid" en iedereen die in die groep moet starten start op kwalificatievolgorde. Dus een 4e ICE+TC voor 20 plekken en P2 in Q start alsnog achter iemand die 70 plekken straf pakt en P1 kwalificeert. Het staat niet heel duidelijk in de SR (alleen in art 28.3, niet expliciet in art 29 / niet aan gerefereerd) maar uit context verderop kan ik weinig anders dan concluderen dat ze bij elkaar horen.

Edit: moot want ik hoor net dat Leclerc ook straffen voor z'n versnellingsbak gaat krijgen :+

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 26-08-2022 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Flink wat kaasschaven :X Benieuwd hoeveel mm eraf gaat hier.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:14
porpoising Is back.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
JB schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:13:
Flink wat kaasschaven :X Benieuwd hoeveel mm eraf gaat hier.
Die Alfa is vast afgekeurd, teveel slijtage :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
Oef, ziet er lekker uit
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zRxzXmK/Untitled.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:05
Aaaaah... een Renault probleempje voor Ocon

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Waarom kan die balk links met de coureurs en tijden, niet een paar centimeter meer naar links?
Ik stoor me er al een tijdje aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Blijft gaaf uitziet die uitgebreide joystick

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/GMJy0K2/Untitled1.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:41
Max is wel lekker wakker na de zomer vakantie

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:40
Exocet schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:13:
[...]

Vind het toch wel opmerkelijk dat Red Bull dit doet, dit was juist de kans om punten te winnen op Leclerc/Ferrari. Had je later in Monza de wissel kunnen doen.
Ze hadden het er bij F1 Live over dat het juist nu het moment is om de motor te wisselen, omdat na deze race de motoren bevroren worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 16:10

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FbFiPvNXgAA_MIq?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FbFiQOzWYAA9BTA?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FbFiQxPXkAAUiFk?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FbFiRLfXEAAmio_?format=jpg&name=medium

[ Voor 70% gewijzigd door Extigo op 26-08-2022 14:19 ]

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:54

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:41
Dat zou normaliter minimaal p15 moeten zijn voor Max

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:12
mjjveldt schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:12:
[...]

tijdens fp meestal boete voor team
Helemaal niks. No investigation needed.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Silent Thunder
Arjantje72 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:18:
[...]

Waarom kan die balk links met de coureurs en tijden, niet een paar centimeter meer naar links?
Ik stoor me er al een tijdje aan
Ik heb even gebeld en ze hebben het gelijk aangepast

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/rf7yH56/Untitled3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Benieuwd of Ricciardo wat beter/lekkerder gaat rijden nu de druk om te presteren voor McLaren eraf is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:02
TinusXIII schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:22:
Benieuwd of Ricciardo wat beter/lekkerder gaat rijden nu de druk om te presteren voor McLaren eraf is.
De druk van McLaren is er misschien af, maar er zal heus nog wel een flinke druk zijn om te presteren zodat hij een nieuw zitje kan bemachtigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:27
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:23:
[...]

Je bent steeds net te laat he? :+ :P
Bas wordt al oud blijkbaar :+
Pagina: 1 2 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord