[F1 2022] Race 15 GP van Nederland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 36 Laatste
Acties:
  • 135.645 views

Onderwerpen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:18

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

JB schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:46:
Poh op Twitter een en al conspiracy mbt VSC AT (Yuki). We zijn 1 jaar onderweg na jaren dominantie MER en echt alles gaat richting;
[knip]
Twitter... het zogenaamde sociale media kanaal waar iedereen digitaal zijn mening mag geven.
Waar het op neer komt is dat er een heel klein aantal* roeptoeters wat in de stront lopen te roeren en de boel op scherp zetten waarna er uiteraard mensen tegengas komen geven.

*want 'honderden reacties van fans' is niks vergeleken bij het aantal wat gisteren de race gezien heeft live of op tv
d-vine schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:49:
[knip]
lekker laten gaan de Mercedes en Lewis fans zijn en komen nooit meer over het verlies van vorig jaar heen
dehardstyler schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:03:
[...]

Die Lewis fans zijn echt serieus ziek, niet normaal. Ik heb me gister weer opgewarmd aan de reacties onder het officiele kanaal van Mercedes op Twitter: @MercedesAMGF1

Daar werd bijvoorbeeld Russel compleet afgebrand, niet door 1 iemand, maar gewoon stelselmatig door honderden mensen dat hij de race van Lewis heeft wegegooid. [knip]
Niet alle Mercedes of Hamilton fans over één kam scheren, er zijn er zat die er wel vrede mee hebben enkel hoor je die niet vaak. Daarnaast hebben meerdere partijen fans die moeite hebben met accepteren van zaken.
Uiteraard heb je aan de RB kant ook kneuzen er tussen zitten, maar bij Lewis heb ik het idee dat er ook een garde Woke figuurtjes klaar staat om hem letterlijk met hand en tand te verdedigen. Leuk om te zien al die "mental gymnastics". :P
Zulke vooroordelen helpen ook niet mee in ieder geval. :/

Het online gezever is geen goede representatie van de gemiddelde Formule 1 fan. En ook al zit er hier en daar goede comments tussen zou ik toch willen benadrukken die (a)sociale media niet al te serieus te nemen. Het is te makkelijk om te denken dat die honderden haters alle fans vertegenwoordigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Gewoon_Jansen schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:27:
Mensen kijken toch vaak wat meer door een roze bril naar het verleden als het heden ze niet helemaal brengt waar ze op hoopten. Heb het al vaker gezegd hier, maar als je het totale veld overziet hebben we gewoon een onwijs leuk seizoen.

Norris vs. 2 Alpines, drama McLaren/Ricciardo op en van de baan, Ferrari op de baan en in de pits, Mercedes die lekker of slecht gaat, Schumacher die steeds beter lijkt te gaan rijden, Albon die de Williams naar plekken rijdt waar je alleen maar respect voor kan hebben en noem het maar op.

Let maar op, er komt vast nog een seizoen in de toekomst dat je ineens met een veel positievere blik naar dit seizoen gaat kijken. Ik geniet in elk geval elk weekend van alles wat er op en naast de baan gebeurd tot nu toe.
Mensen zouden het seizoen van 2013 nog eens terug moeten kijken. :D

Neemt niet weg dat Max ongeveer hetzelfde kan gaan doen. Maar soms gaat dat nou eenmaal zo.
Ook dat is F1, niet altijd even spectaculair.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-06 17:08
pro_6or schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:15:
[...]

We hebben super spannende races gehad tussen de twee leiders dit jaar. Dat was wellicht niet niet interessant voor je maar het is toch echt meermaals gebeurd. Max heeft ook meer dan 45 punten achter gestaan, het kampioenschap leek toen ook totaal uit zicht. Allemaal dit jaar geweest. Dat de spanning nu weg is. Dat is waar. Max heh, en de auto die hij verdient en naar toe heeft gewerkt met dit team. Ferrari en Mercedes kunnen het volgend jaar weer proberen.
Mee eens, zijn wel wat leuke races geweest dit jaar, maar over het geheel vind ik het niet een van de meest spannende seizoenen. Niks ten nadele van Max en Red Bull. Die krijgen idd loon naar werken. Maar als kijker is het niet altijd even interessant. Maar ik had met de nieuwe regels ook op iets meer spanning op de baan gehoopt. Het is zeker een stap vooruit en de goede richting op naar mijn idee. Auto's kunnen elkaar zeker dichter volgen dan voorgaande jaren. Alleen voor echt inhalen is men nog steeds te veel afhankelijk van DRS naar mijn mening. Hoop dat dat komende seizoenen nog gaat verbeteren.

Maar misschien ben ik ook wat F1 moe op het moment. Vorig seizoen was een van de mooiste seizoenen sinds jaren qua wk strijd. Maar de keerzijde daarvan was dat ik echt zo klaar was met alle politieke spelletjes tussen de teams. Red Bull die roept mercedes speelt vals! Mercedes die roept nee Red Bull speelt vals... nee Mercedes speelt nog valser! Ging het hele jaar door en werd steeds erger.

Ik ben vrijdag naar Zandvoort geweest en dan vermaak ik me prima hoor. Hele mooie dag gehad. Is ook niet zo dat ik uitgekeken ben op F1. maar het is ook niet zo dat ik dit seizoen nu echt bijzonder interessant vind. maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:18
Hippocampus schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:31:
[...]

Niet alle Mercedes of Hamilton fans over één kam scheren, er zijn er zat die er wel vrede mee hebben enkel hoor je die niet vaak. Daarnaast hebben meerdere partijen fans die moeite hebben met accepteren van zaken.

[...]
Zulke vooroordelen helpen ook niet mee in ieder geval. :/

Het online gezever is geen goede representatie van de gemiddelde Formule 1 fan. En ook al zit er hier en daar goede comments tussen zou ik toch willen benadrukken die (a)sociale media niet al te serieus te nemen. Het is te makkelijk om te denken dat die honderden haters alle fans vertegenwoordigen.
Zoveel mensen zoveel meningen, maakt allemaal niet zo heel veel uit zolang men elkaar maar in zijn waarde laat. De eerste engelsman die ik vanmorgen sprak en vertelde dat het geheel een beetje op abu dhabi leek (SC in de laatste fase, VER naar nieuwe banden en vervolgens HAM inhalen) gaf een totaal verontwaardigde reactie.... Abu dhabi was immers niet de schuld van mercedes maar van de FIA, gisteren was het volgens hem mercedes die boel had verkloot. Toch weer een mooi gesprek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:55

JB

Cédric roelt!

.

[ Voor 99% gewijzigd door JB op 05-09-2022 14:55 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Blik1984 schreef op zondag 4 september 2022 @ 19:37:
[...]

Moet wel raar lopen als Max het niet in Japan ofwel USA binnen gaat hengelen
Hij kan nog een record binnenhalen als het meezit:

Grootste puntenverschil tussen nummer 1 en 2 in de WK eindstand:
Sebastian Vettel (397) en Vlag van Spanje Fernando Alonso (242) in 2013

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Formule_1-records

[ Voor 7% gewijzigd door Boeryepes op 05-09-2022 14:57 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:52
Boeryepes schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:56:
[...]

Hij kan nog een record binnenhalen als het meezit:

Grootste puntenverschil tussen nummer 1 en 2 in de WK eindstand:
Sebastian Vettel (397) en Vlag van Spanje Fernando Alonso (242) in 2013

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Formule_1-records
Uiteraard wel vertekend door én de nieuwe puntentelling (tot ergens rond 2010 maximaal 10 punten per race) én steeds meer races.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:37
RobertMe schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:22:
[...]

Uiteraard wel vertekend door én de nieuwe puntentelling (tot ergens rond 2010 maximaal 10 punten per race) én steeds meer races.
Maar dit gaat over een race van 2013? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
TrekDr0p schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:25:
allemaal die discussies over wie wat waar wanneer fout heeft gedaan, haalt weg dat BOT natuurlijk heeft gezorgd dat FER op het podium stond :+
Vergeet VET ook niet die knap hinderlijk de baan op kwam na z'n stop...

Anyway ik vond dit een van de betere races van HAM dit seizoen. En zijn gemiep tegen het team over de niet bandenwissel naar rood ook volkomen terecht, sterker nog, heb me geen seconde geërgerd aan HAM deze race :)
Pas toen er een auto stil ging staan werd de race pas weer boeiend, daarvoor vond ik saai nogal zwak uitgedrukt, gelukkig is het met behulp van TSU gelukkig nog allemaal goed gekomen en hebben we een spannende ontknoping gezien met een voor mij iig onverwachtte VER als winnaar.
Vooraf hadden Ferrari en Mercedes de beste kaarten op deze baan, Ferrari sloopt kun eigen kansen zoals gebruikelijk maar Mercedes zorgde met RUS en de dit keer door z'n team gepiepelde HAM voor een nog spannende finale.
Kortom, leuke 2e helft gezien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:13
Ferrari's Masterplan. Weten we nog? Leclerc zou vanaf Frankrijk alle races moeten winnen. En als het even kan alle FLs moeten behalen.

Lukt nog niet echt. Sowieso als we kijken naar hoe vaak Leclerc dit seizoen op het podium heeft gestaan is de tendens niet bepaald positief:

Wel op podium: in race 1, 2, 3, 5, 11 en 16 15
Niet op podium: in race 4, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13 en 14.

Dan kijkend vanaf nu: als Leclerc alle races wint én alle FPs haalt, moet/mag Verstappen:
4x P2 halen
1x P5 halen
Hij mag 2 races en de spintrace in Brazilië uitvallen.

Ze maken het wel spannend in Maranello :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alexbl69 schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:41:
Ferrari's Masterplan. Weten we nog? Leclerc zou vanaf Frankrijk alle races moeten winnen. En als het even kan alles FLs moeten behalen.

Lukt nog niet echt. Sowieso als we kijken naar hoe vaak Leclerc dit seizoen op het podium heeft gestaan is de tendens niet bepaald positief:

Wel op podium: in race 1, 2, 3, 5, 11 en 16
[knip]
Weet jij nu de uitslag van de volgende race al? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:42

sjaool

Every life should have 9 cats

jan390 schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:55:
[...]

Er zijn blijkbaar al bedreigingen aan Hannah Schmitz geuit, want zij zou dit masterplan verzonnen hebben.
Zie tweede alinea van een reactie van Lewis.
[Afbeelding]

Wat een mafklappers lopen er toch rond
Dit komt dus van Team LH en niet van Lewis zelf. Er is nu zelfs een hoop gedonder onder de Lewis Hamilton fans over dit account.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
dehardstyler schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:25:
[...]

Maar dit gaat over een race van 2013? :P
I know. Toen hadden ze wel nog minder races, maar dezelfde puntentelling (alhoewel er ook nog een experiment is geweest met dubbele punten in de laatste race?)

Maar ik bedoelde het on zijn algemeenheid. Je kunt dit record moeilijk afzetten tegen de dominante Schumacher jaren of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online
Zewatanejo schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:04:
[...]

Het is goed dat HAM zo gereageerd.
Toch vind ik het van MER wel een beetje hypocriet. De hele discussie is aangewakkerd door de opmerkingen van Toto in het interview met Sky.
Misschien zou de grote sportman die HAM toch is eens tegen Toto in goed oostenrijks moeten roepen: Toto, halts maul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Zewatanejo schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:04:
[...]
De hele discussie is aangewakkerd door de opmerkingen van Toto in het interview met Sky. Dat is olie op het vuur voor allerlei theorieën met uiteindelijk bedreigingen tot gevolg.
Heeft hij zelf die link gelegd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
V.w.b. Verstappens eerste pitstop en traag. Ik zit de race onboard te kijken, maar daar komt hijzelf denk ik net wat fout aanrijden of de frontjack maakt een inschattingsfoutje. Als Verstappen al tussen de crew rijdt verschuoft die namelijk nog even, eerst een stuk naar rechts (richting pitbox) en dan weer een stukje terug. Dat zal dus ook wel iets van tijd kosten op het geheel.

En daarnaast: pitstop tijd doet er natuurlijk niet perse toe. Dat is puur de tijd dat ze stationair staan. Maar misschien komt Perez wel veel langzamer aangereden, waardoor er geen twijfel is, maar verliest die dus tijd onder het rijden. Dan moet je al echt kijken naar de tijd in de pitlane. (Dus de streep met bordje 60/80 en weer de streep einde pitstraat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
alexbl69 schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:56:
[...]

Heeft hij zelf die link gelegd?
Welke link? Toto zei vrij letterlijk dat als ze (Mercedes dus) mee deden voor het kampioenschap dat ze er wel onderzoek naar zouden doen, het gedoe met Tsunoda. Dus ja, dat zou ik wel als een link zien. En hij zegt het naar mijn idee ook niet overduidelijk als grap (en Duitsers Oostenrijkers maken geen grappen :+)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Over die achterlijke Twitter reacties aan het adres van RB e.c....

Er zijn ook 'mensen' die denken dat de aarde plat is.

Ik denk dat we er verstandig aan doen om de signature van @DaniëlWW2 te hanteren in dat soort gevallen. ;)

On topic..

Wat een baas is Max toch ook.

Niet vergeten er van te genieten, want zo vaak komt zo'n talent niet langs.

Is het soms saai? Tuurlijk. Moeten we ontzettend blij zijn met het belachelijk hoge niveau dat hij weekend na weekend neerzet?

Echt wel!

Spanning komt volgend seizoen wel weer.

Ik zat gisteren trouwens een stukje terug te kijken van Sam Collins, na de race in Brazilië 2016.

Die pannekoek snapt er geen reet van.

Ook zijn inschatting (als feit gepresenteerd), dat de RB 18 niet goed zou zijn, en de Haas veel beter. 8)7

Die roept maar wat...

Te koop....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Legian117
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-06 07:59
SuperCrisz schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:08:
OK, misschien gooi ik nu wel een knuppel in het hoenderhok. Iedereen om me heen vond het een fantastische race, en ook de oranje-tribunes heeeelemaal door het dolle heen.. Natuurlijk, helemaal prima dat Max wint, ik ben ook een Nederlander.. maar als F1 liefhebber: ben ik de enige die dit een saaie race vond? Even los van de SC situatie en de strategische pit-keuzes, was het verder geen boeiende race. En het is ook geen boeiend jaar. Max torent boven iedereen uit en er is niemand die een beetje in de buurt komt.

En dan hoor ik iedereen om me heen laaaaaiend enthousiast zijn.. waarom? Omdat Max gewonnen heeft. En begrijp me niet verkeerd, ik ben niet anti-Max,. Nogmaals: ik ben óók een NL'er.. maar ik ben bovenal F1-liefhebber. En deze F1 liefhebber ziet geen strijd, het zijn geen wedstrijden. We weten eigenlijk nu al, als er geen gekke dingen gebeuren, dat Max 4 wedstrijden voor het einde kampioen is. En dan zie ik de tribunes helemaal uit hun dak gaan.. en ook vrienden om me heen die gekeken hebben: "fantastisch". Nou... ik ben gewoon bijna in slaap gevallen.

Ergens hoop ik dat er opeens problemen gaan ontstaan met de betrouwbaarheid van de auto van Max, zodat RB wat meer op safe moet gaan rijden. Want er is echt geen lol aan. Ben echt benieuwd hoeveel mensen op de tribunes over waren gebleven wanneer Max na de start gecrasht was. Ik denk dat 60% verdwenen was.

Tis een btje alsof je 10 wedstrijden Ajax - Cambuur moet kijken. Als Ajax-fan prima dat ze dan 9x winnen en 1x gelijk, maar als voetbalfan is er geen reet aan. Ik kijk dan liever Ajax-PSV, de klassieker.. Dan is de win-ratio stuk lager, maar je hebt dan wel méér wedstrijd... en dat is precies wat ik mis van het F1 seizoen dit moment.
Als je de F1 topics hier een beetje meeleest kan je zien dat je niet de enige bent die zo denkt. Een bericht zoals je hier neerzet is dit seizoen al vaker langsgekomen. Wat mij daarin altijd opvalt is dat er vooral gesproken wordt dat het saai is omdat max de winst al makkelijk te pakken heeft en Ferrar/Mercedes er niet aan te pas komen of fouten maken. Er zijn nog 7 andere teams die er rondrijden. En daar gebeurd genoeg.

Tegelijkertijd is er ook gewoon een groep van F1/max fans die hem vooral hetzelfde willen zien doen als Hamilton jaren lang deed. Meestal zijn dat ook de mensen die een onderliggende 'haat' naar Mercedes/Toto/Hamilton hebben.

Als je puur voor de winst kijkt dan is het dit seizoen inderdaad lang niet altijd even spannend. En het kampioenschap lijkt ook weinig spannend te zijn daarvoor. Maar de plekken achter de 1e plek zijn nog lang niet bepaald. En daar zitten best wat leuke en spannende zaken in die tijdens de races ook genoeg opleveren.

Daarnaast vindt ik zo'n vergelijking met voetbal altijd maar vreemd. Daar zijn twee teams met elkaar tegelijk in gevecht. Bij een F1 race en kampioenschap zijn er 10 teams en 20 coureurs met elkaar in gevecht. Tegelijk. Het ligt er maar net aan waar je je focus op legt. Dat wil trouwens niet zeggen dat er geen saaie races zijn, die komen ook wel gewoon voor natuurlijk. Maar het 'geklaag' over een saaie race komt vaker voort uit het feit dat mensen vooral voor de overwinning kijken en de rest zoveel mogelijk negeren. Iets wat de regie trouwens ook vaak doet moet ik zeggen. Helaas.

XSX: legianb

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 23:10
Tja het jammerlijke aan Toto is dat Mercedes juist het team was dat voordeel had van dat Tsunoda weer naar buiten reed.

Leclerc moest naar binnen toen plots dat gedoe met Tsunoda begon. Dan begint Tsunoda weer te rijden en denken ze bij Ferrari, oh die parkeert hem in de pits en ze roepen Leclerc naar binnen. Leclerc roept nog: "Are you sure you dont want to wait if there is a SC for Tsunoda?" Ferrari is zeker van zijn zaak (gezien het seizoen niet heel verstandig :X) en ze pitten zonder VSC.

Vervolgens komt er een VSC en kan Mercedes gratis stoppen naar verse mediums en Leclerc voorblijven.
Mercedes rijdt nu dus op vers medium tegen verse hards voor Leclerc en er voor, terwijl als Tsunoda gewoon was uitgestapt bij zijn eerste stop op de baan en er een SC was gekomen had Leclerc verse banden gehad direct achter de mercedessen, of ze waren allen gestopt voor verse bandjes met Leclerc op plek 2.

Verstappen had na het tijdsverlies van Hamilton door de verdediging van Perez en de actie van Vettel genoeg voorsprong om zonder VSC/SC toch wel te winnen, daar verloor Mercedes dus eigenlijk niet echt wat.
(Dat maakte die verdediging van Perez ook weer dubbel zo waardevol, door dat extra rondje kwam Hamilton vast achter Vettel en verloor extra tijd. :X)

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06 11:47

Zewatanejo

Fine Thanks!

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:32

Pierre

Van nature lui!

Het commentaar van mijn vriendin "het blijft een nare kerel" die Toto _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:30
Haha, wat een geniaal kanaal, kende ik nog niet. Deze is ook goed:

[ Voor 11% gewijzigd door rachez op 05-09-2022 19:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
Kan aan mij liggen, maar ik hoor hem geen enkele link leggen. Hij is (terecht) verbaasd over die knullige actie van AT, maar de enige die verwijst naar een conspiracy is de interviewer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 21-06 06:39
Hmm, hier legt Sky Toto wel de woorden in de mond hoor. Toto beelt vooral uit van wat is dat voor clownshow? kan ook gewoon wijzen op, wat een fuckup van AT en wat een sukkels. vervolgens begint Sky over, ja er zijn flink wat conspiracy theories out there on social, but lets draw a line on that. Daar heeft Toto verder niks over gezegd..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 13:54
sjaool schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:20:
[...]

Dit komt dus van Team LH en niet van Lewis zelf. Er is nu zelfs een hoop gedonder onder de Lewis Hamilton fans over dit account.
Heb enkele reacties gelezen en krijgen er flink van langs idd, en terecht imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 12:04

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

https://gp33.nl/hamilton-fans-vallen-red-bull-strateeg-aan-lewis-reageert
Na de Grand Prix van Nederland was er veel frustratie te vinden onder de Lewis Hamilton-fans. Zij waren van mening dat hun favoriete coureur een overwinning ontnomen was door zowel Mercedes als Red Bull Racing. Tijdens de safety car besloot zijn eigen team hem niet naar binnen te halen, terwijl George Russell wél nieuw rubber kreeg. Dit zorgde voor gefronste wenkbrauwen bij zijn fans.

Volgens ‘TeamLH’ had Mercedes Russell niet moeten pitten, zodat Hamilton rugdekking zou kunnen krijgen van zijn teamgenoot. Maar de meeste frustratie was niet gericht op het eigen team, maar op Red Bull Racing. De fans van Hamilton waren namelijk van mening dat het team van Max Verstappen opdracht had gegeven aan AlphaTauri om Yuki Tsunoda uit te laten vallen.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fb16QxwWAAA85cd?format=jpg&name=large

triest dit .. laat die meid met rust :(

reactie van Hamilton lijkt offline te zijn ..

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-09-2022 19:57 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:35
Om het in Sjy F1 termen te zeggen excuses voor het taalgebruik ;)
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/angAVOz_460swp.webp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Alfa Novanta schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:56:
[...]

[Afbeelding]

Was niet eens zijn eigen reactie maar die van Team LH welke hij geretweet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06 11:47

Zewatanejo

Fine Thanks!

alexbl69 schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:46:
[...]

Kan aan mij liggen, maar ik hoor hem geen enkele link leggen. Hij is (terecht) verbaasd over die knullige actie van AT, maar de enige die verwijst naar een conspiracy is de interviewer.
Hij zegt het niet met woorden inderdaad. Maar het is net pantomime. Kijk er is geen ruit, maar toch wel. d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door Zewatanejo op 05-09-2022 20:42 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-06 09:49
Alfa Novanta schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:56:
[...]

[Afbeelding]

Met mensen die dit soort dingen denken en roeptoeteren op internet valt geen eer aan te behalen. Deze mensen luisteren toch niet naar argumenten en reageren alleen vanuit hun emotie. Lekker laten gaan joh.

Voor ieder weldenkend mens moet toch duidelijk zijn dat AT een paar bijzondere beslissingen genomen hebben, wellicht door onduidelijke data en tegenstrijdige informatie (coureur en telemetrie leken elkaar tegen te spreken en pas overeen te komen toen hij de pitstraat uit reed). Als Red Bull al het risico wil nemen zoiets door hun zusterteam uit te laten voeren, dan toch zeker niet op zo'n knullige manier. Zo loop je toch direct tegen de lamp.

En dan komt daar nog bovenop dat Mercedes wederom een paar curieuze beslissingen neemt door in 1e instantie beide coureurs niet te laten stoppen voor nieuwe banden. Het is alsof ze niet willen leren van hun fouten _O- _O- Mooi ook dat Lewis fans George er op aan kijken dat deze wel wakker is en actief meedenkt over de strategie ipv dat ze teleurgesteld zijn dat Lewis op de ouderwetse automatische piloot z'n rondjes rijdt. (wat natuurlijk jaren lang goed genoeg was om de titel mee te winnen, dus helemaal kwalijk kan je het hem niet nemen).

Hmm, nou heb ik alsnog een half A4tje vol getikt, dus echt luisteren naar m'n eigen Laat gaaaan joh is mislukt. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mnarijnm
  • Registratie: Mei 2012
Ik zal hier alleen zelf de tweet plaatsten maar Alpha Tauri heeft ook gereageerd op alle nonsens. [Twitter: https://twitter.com/AlphaTauriF1/status/1566811556901523458/photo/1]

offtopic:
Zou iemand mogelijk mij kunnen vertellen hoe je een twitter bericht embed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 20-06 14:09
Bijzaak, maar voor wie het nog afvroeg.
https://loesoe.nl/sport/d...dens-f1-race-in-zandvoort

Stonk wel, maar was vrij snel weer geblust.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
chevsticks schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:57:
[...]

<knip>
Mooi ook dat Lewis fans George er op aan kijken dat deze wel wakker is en actief meedenkt over de strategie ipv dat ze teleurgesteld zijn dat Lewis op de ouderwetse automatische piloot z'n rondjes rijdt. (wat natuurlijk jaren lang goed genoeg was om de titel mee te winnen, dus helemaal kwalijk kan je het hem niet nemen).

<knip>
Dat heb ik op de socials ook gelezen ja, George zou niet volwassen genoeg zijn, te jong, te weinig ervaring, niet mee denken met team enz enz 8)7
Van een 7 voudig WDC mag je wel verwachten dat ie zelf ook zo slim is of niet? 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-06 15:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als ik zo'n reactie op twitter kreeg zou ik het omarmen en de volgende race met een Medusapruik aan de pitwall gaan zitten.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

alexbl69 schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:41:
Ferrari's Masterplan. Weten we nog? Leclerc zou vanaf Frankrijk alle races moeten winnen. En als het even kan alles FLs moeten behalen.

Wel op podium: in race 1, 2, 3, 5, 11 en 16 15
Niet op podium: in race 4, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13 en 14.

Dan kijkend vanaf nu: als Leclerc alle races wint én alle FPs haalt, moet/mag Verstappen:
4x P2 halen
1x P5 halen
Hij mag 2 races en de spintrace in Brazilië uitvallen.

Ze maken het wel spannend in Maranello :)
LEC mag blij zijn als hij aan het einde van het seizoen meer podiums heeft dan RUS :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:53:
[...]

LEC mag blij zijn als hij aan het einde van het seizoen meer podiums heeft dan RUS :+
Tenzij ik mij heel erg vertel hebben ze op het moment beiden 6x het podium behaald dit seizoen? Met de huidige run van zowel Mercedes als Ferrari zou het mij eerder verbazen als Russell niet vaker op het podium staat dan Leclerc. En met maar 13 punten verschil in het WDC zie ik Russell ook nog wel boven Leclerc eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Als het goed is vindt volgend jaar de grand prix van Nederland direct na de zomerstop plaats op 27 augustus. Wel gelijk een uitdaging want in datzelfde weekend is er in de buurt ook Mysteryland in de Haarlemmermeer met +100.000 bezoekers.

Voor 1 november van dit jaar moet de organisatie van de Dutch grand prix de optie lichten voor de grand prix in 2024 en 2025. Of dat gaat lukken hangt ook af van de gemeente Zandvoort.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Aston Martin is zo te zien al druk bezig met de ontwikkeling van hun 2023 auto. :+
[YouTube: Fernando and Lance sneaking a glance at the Red Bull RB18]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kire88
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:48
Zewatanejo schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:37:
[...]

Hij zegt het niet met woorden inderdaad. Maar het is net pantomime. Kijk er is geen ruit, maar toch wel. d:)b
Het is maar net wat je er in wil zien denk ik.
Hoe Toto het uitbeeld was ook een beetje wat ik ervan dacht toen het gebeurde.

Het gaat wel ver om op basis hiervan te concluderen dat Wolf hier beweert dat dit bewust door AT/RB is gedaan.

3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 19:53
Kire88 schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:14:
[...]

Het is maar net wat je er in wil zien denk ik.
Hoe Toto het uitbeeld was ook een beetje wat ik ervan dacht toen het gebeurde.

Het gaat wel ver om op basis hiervan te concluderen dat Wolf hier beweert dat dit bewust door AT/RB is gedaan.
Eens. Vind voor de verandering dat Wolff hier heel redelijk reageert. Geen woorden voor wat AT deed. Sprakeloos.

Als Wolff dit had willen gebruiken had die het wel gedaan. Maar zie geen enkele onderhandse verwijzing naar... Wat dan ook. Behalve dat wat AT deed onbegrijpelijk was.

Wat betreft de tweet: Ben benieuwd of alle teams dit ook gaan veroordelen zoals bij racisme :+
Al moet je dit eigenlijk geen aandacht geven IMHO. Twitter is gewoon verschrikkelijk. En eigenlijk zou alle media de mensen daar gewoon moeten doodzwijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 21-06 06:39
Waah schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:31:
[...]

Eens. Vind voor de verandering dat Wolff hier heel redelijk reageert. Geen woorden voor wat AT deed. Sprakeloos.

Als Wolff dit had willen gebruiken had die het wel gedaan. Maar zie geen enkele onderhandse verwijzing naar... Wat dan ook. Behalve dat wat AT deed onbegrijpelijk was.

Wat betreft de tweet: Ben benieuwd of alle teams dit ook gaan veroordelen zoals bij racisme :+
Al moet je dit eigenlijk geen aandacht geven IMHO. Twitter is gewoon verschrikkelijk. En eigenlijk zou alle media de mensen daar gewoon moeten doodzwijgen.
Helemaal eens, maar ze worden helaas gedwongen tot een reactie doordat er blijkbaar zúlk ernstige dingen richting Hannah gegooid wordt. tzou mij niet verbazen als ze op een manier persoonlijk geintimideerd wordt ofzo, en in dat opzicht zou het wel mooi zijn als alle teams hier snoeihard op reageren.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
Waah schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:31:
[...]

Enige reden dat ie het niet gebruikt is omdat ze toch al te ver achterstaan in het kampioenschap. :)
https://www.bbc.com/sport/formula1/62787526
As Mercedes saw it, Red Bull's sister team had acted in an extremely odd way that had given their lead driver a major advantage, allowing him to pit and retain the lead, rather than drop to third.

"If we were fighting for the championship, that would be something I would closely look at." Mercedes team boss Toto Wolff said.

"Now I think what needs to be investigated, for the safety of drivers and everybody, the driver stopped, unbuckled, drove a full lap, came in, the problem wasn't solved, they put the seat belts back on and he drove out and stopped the car again and that probably changed the outcome of a race that we maybe could have won."

erutangiS

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En nu is ook duidelijk wie de tweede rookbom heeft gegooid. Het was iemand van de evenement beveiliging die zo te zien een flare had afgepakt en vervolgens niet kon mikken. :N :X |:(

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-09-2022 22:51 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:49
DaniëlWW2 schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:49:
En nu is ook duidelijk wie de tweede rookbom heeft gegooid. Het was iemand van de evenement beveiliging die zo te zien een flare had afgepakt en vervolgens niet kon mikken. :N :X |:(

[Twitter]
Ik ben benieuwd of die zich dan ook netjes bij de politie gaat melden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 19:53
RocketKoen schreef op maandag 5 september 2022 @ 23:04:
[...]

Ik ben benieuwd of die zich dan ook netjes bij de politie gaat melden.
Gezien zijn grijns verwacht ik van niet _O-

En hierom hebben beveiligers een slechte naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Waah schreef op maandag 5 september 2022 @ 23:06:
[...]

Gezien zijn grijns verwacht ik van niet _O-

En hierom hebben beveiligers een slechte naam.
En dan nog het handgebaar geklap: opgeruimd staat netjes. Op de track 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@DaniëlWW2 Ik ben het wel eens met het laatste commentaar in het filmpje....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Doet me in elk geval deugd om te zien hoe het publiek reageert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-06 13:44
Ach ach, niet handig van die beveiliger maar meer ook niet. Het gaat in eerste instantie fout bij degene die de fakkels meenemen.
Ik snap dat de beveiliger dat ding weggooit. Die rook is namelijk echt zwaar verstikkend. Niet echt geschikt voor op een volle tribune die dingen.

Al geef ik toe, op tv is het wel een gaaf gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Joosie200 schreef op maandag 5 september 2022 @ 23:09:
[...]

En dan nog het handgebaar geklap: opgeruimd staat netjes. Op de track 8)7
Het zou zomaar kunnen dat hij geen idee heeft over de verdere gevolgen, maar "zijn taak" zit erop. Al verwacht ik iets anders gezien die rare grijns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:03
Blijkbaar was het de bedoeling dat hij hem daar ergens neer gooide zodat ze het in het zand konden blussen. Alleen mikken....

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:55

JB

Cédric roelt!

Snowhite0901 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:46:
Blijkbaar was het de bedoeling dat hij hem daar ergens neer gooide zodat ze het in het zand konden blussen. Alleen mikken....
Gewoon dom, als je niet kunt gooien... Voor hetzelfde gooi je 'm in de voorste rij bij iemand in zijn/haar nek. Man man man. Loop dan verder door.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
shoombak schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:23:
[...]
Al verwacht ik iets anders gezien die rare grijns.
Die grens duidt eerder op ongemak :).

Hoop dat ze degene waarvan hij die fakkel heeft afgepakt in z'n lurven hebben gepakt en het circuit af hebben gesmeten. Die krengen zijn hartstikke ongezond en je ziet niks meer als zo'n amoebe er één in je nabijheid afsteekt.

Maar goed, de trieste figuren die dit doen zijn meestal niet de meest aanspreekbare types, dat snap ik ook wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Doorrijden met losse gordels... waar hebben we dat eerder gehoord en toen was toto nergens te bekennen in commentaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:49:
Waar maakt men uit op dat het iemand van de beveiliging zou zijn> Dat haal ik echt niet uit het filmpje. Heb sowieso niets met facebook waarheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MyHero schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:14:
[...]

Waar maakt men uit op dat het iemand van de beveiliging zou zijn> Dat haal ik echt niet uit het filmpje. Heb sowieso niets met facebook waarheden
Staat letterlijk in de reply... :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:47
Een echte klassieker:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Dit word inderdaad wel een beetje buiten proporties opgeblazen. Ik denk niet dat deze man überhaupt de intentie had om die fakkel op de baan te mikken. Onhandig ja.... maar laten we eerder schande spreken van de eencellige die de eerste fakkel gooide. Weet iemand of deze man een forse boete heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 12:00

Chiron

Moderator Discord
stylezzz schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:18:
[...]

Dit word inderdaad wel een beetje buiten proporties opgeblazen. Ik denk niet dat deze man überhaupt de intentie had om die fakkel op de baan te mikken. Onhandig ja.... maar laten we eerder schande spreken van de eencellige die de eerste fakkel gooide. Weet iemand of deze man een forse boete heeft gekregen?
Beide mannen zijn afgevoerd door de politie, en na verhoor als verdachte aangemerkt en weer heen gezonden (het zal niet zo snel voorkomen dat ze het nog een keer doen), in afwachting van de zaak bij de rechter. Ga er maar vanuit dat die steward op zijn minst een andere (race)baan mag zoeken...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Chiron schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:23:
[...]

Beide mannen zijn afgevoerd door de politie, en na verhoor als verdachte aangemerkt en weer heen gezonden (het zal niet zo snel voorkomen dat ze het nog een keer doen), in afwachting van de zaak bij de rechter. Ga er maar vanuit dat die steward op zijn minst een andere (race)baan mag zoeken...
Geen idee.... Het vergelijk tussen een onhandige beveiligingsmedewerker en een of andere eencellige anabool die stoer denkt te doen ontgaat me een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 12:00

Chiron

Moderator Discord
stylezzz schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:26:
[...]

Geen idee.... Het vergelijk tussen een onhandige beveiligingsmedewerker en een of andere eencellige anabool die stoer denkt te doen ontgaat me een beetje.
Naja ik weet niet wat erger is, iemand die geen idee heeft wat ie doet want dronken/stoer etc. of een veiligheidsmedewerker die een instructie zou moeten hebben gehad hoe om te gaan met zo'n flare (want vorig jaar waren ze er ook al).

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-06 21:37
[...]

Nou ja, het oortje en hij heeft een shirt aan van het bedrijf wat (mede) vorige jaar de beveiliging op zandvoort deed...

Hoewel ik in dit geval gerust geloof dat het gewoon iemand was die niet kon gooien en het absoluut niet de bedoeling was dit de baan op te gooien.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 22:07
Denk dat er toch nagedacht moet worden om volgend jaar enkel non-alcoholische drank te verkopen. Zeg niet dat drank het enige probleem is, maar het is vaak wel een katalysator voor dit soort gedrag (bij de 'fan' in elk geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Chiron schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:28:
[...]

Naja ik weet niet wat erger is, iemand die geen idee heeft wat ie doet want dronken/stoer etc. of een veiligheidsmedewerker die een instructie zou moeten hebben gehad hoe om te gaan met zo'n flare (want vorig jaar waren ze er ook al).
Lijkt mij duidelijk. De beveiligingsmedewerker verdient een stevig gesprek, herhalingsgevaar 0,0 denk ik zo. Die achterlijke? Dikke boete aan zijn broek en een verbod voor de komende 10 jaar om sportevenementen te bezoeken.... En dan maar hopen dat je tot hem doordringt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 09:17
stylezzz schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:36:
[...]

Lijkt mij duidelijk. De beveiligingsmedewerker verdient een stevig gesprek, herhalingsgevaar 0,0 denk ik zo. Die achterlijke? Dikke boete aan zijn broek en een verbod voor de komende 10 jaar om sportevenementen te bezoeken.... En dan maar hopen dat je tot hem doordringt.
als ik zijn gezicht zo zie na de worp en het in zijn handen klappen van "dat heb ik even goed gedaan" lijkt me er weinig besef geweest te zijn bij die gast. Hij staat vol trots te kijken hoe dat ding over de baan rolt. zou hij dat ook doen als hij iemand vol op z'n achterhoofd raakt? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Zewatanejo schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:37:
[...]

Hij zegt het niet, laten we het bij de feiten houden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Laten we inderdaad alles maar verbieden. Iedereen muilkorven op want het zou zo maar kunnen gebeuren dat iemand te hard juicht. Daar kan je immers nog heel lang van in de war zijn.

Er zijn daar 300k mensen geweest, het aantal klachten is verwaarloosbaar. En de enige van de gemeldde klachten uit het nos bericht die echt niet kunnen zijn het daadwerkelijk betasten van een ander.

De andere klachten verdienen absoluut niet de schoonheidsprijs en zijn heel vervelend maar mensen kunnen echt helemaal niks meer hebben.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HetDraakje
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:49
Iets heel anders: heeft men gezien wat het effect is van dat epoxy-grind?
Hebben de coureurs dit ook gemeden (ik heb de indruk van wel)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 20-06 16:15
Help!!!! schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:39:
Laten we inderdaad alles maar verbieden. Iedereen muilkorven op want het zou zo maar kunnen gebeuren dat iemand te hard juicht. Daar kan je immers nog heel lang van in de war zijn.

Er zijn daar 300k mensen geweest, het aantal klachten is verwaarloosbaar. En de enige van de gemeldde klachten uit het nos bericht die echt niet kunnen zijn het daadwerkelijk betasten van een ander.

De andere klachten verdienen absoluut niet de schoonheidsprijs en zijn heel vervelend maar mensen kunnen echt helemaal niks meer hebben.
We leven helaas in een tijd dat elke klacht wordt opgeblazen door de (social) media, nog voordat die klacht uberhaupt gecontroleerd is op waarheid.
Ik ben het dus met je eens: op het aantal mensen is het allemaal verwaarloosbaar. En jaren terug zou niemand er iets van horen.

[ Voor 7% gewijzigd door Plenkske op 06-09-2022 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 20-06 16:15
HetDraakje schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:40:
[...]

In de F1TV voorbeschouwing waren ze een rondje aan het fietsen. Bij dit grind fietste ze er dus over. Het was erg hobbelig. Volgens mij hebben ze het wel gemeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Tsja, wat is gemeden? Ze zijn er niet doelbewust overheen gaan rijden omdat het sneller is. Maar ik heb nu ook niet het idee dat ze ver uit de buurt zijn gebleven. Als in: ze namen gewoon de curbstone en soms reden ze dan wat te ver en dus over dit "nep grind". Ik heb het idee dat ze hier dus minder een probleem mee hadden dan echt grind of astroturf of zo. Daarbij zorgen ze echt wel dat ze er niet op komen en dus ook verder van de rand van de curbstone blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-06 13:57

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:06:
[...]

Tsja, wat is gemeden? Ze zijn er niet doelbewust overheen gaan rijden omdat het sneller is. Maar ik heb nu ook niet het idee dat ze ver uit de buurt zijn gebleven. Als in: ze namen gewoon de curbstone en soms reden ze dan wat te ver en dus over dit "nep grind". Ik heb het idee dat ze hier dus minder een probleem mee hadden dan echt grind of astroturf of zo. Daarbij zorgen ze echt wel dat ze er niet op komen en dus ook verder van de rand van de curbstone blijven.
Vorig jaar was het ook bruikbaar genoeg om af en toe een klein stukje daarvan mee te pakken, met als resultaat een bak grind op de baan. Dat is nu voorkomen, dus lijkt me een win, en volgens mij is er niet expres meer gebruik van gemaakt ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:06

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

[...]

Ik zat in die bocht. Dus drie dagen er goed op gelet, want was er ook wel benieuwd naar.

Eigenlijk niemand ging bewust constant over de expoxy eigenlijk. Sommige coureurs snijden die bocht constant heel strak aan, anderen niet. Degene die strak aan de binnenkant rijden gaan eigenlijk constant over de curb heen. Soms iets te strak en dan wel over de epoxy heen. Met het verschil dat grind nu niet op de baan gegooid wordt.

Voor mijn gevoel dus goed gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voor de liefhebberts en omdat mensen het niet leuk vinden:

:P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:07
Lijkt mij ook een goede toevoeging. Voor deze krappe en " lange" bocht (met wat banking) misschien niet eens goed z'n potentieel kunnen laten zijn als vervanger voor astro-turf bijvoorbeeld. Ik weet eigenlijk ook niet of ze dit epoxy elders, bij uitkomen van de bocht hebben neergelegd. Als het voldoende sterk is zie ik dit nog wel toegepast worden als strook van 1 meter, achter een kerb uitkomen bocht waar vervolgens daarachter een stuk asfalt ligt om het onbalans wat de strook genereerd te kunnen opvangen. Ik blijf altijd wel een voorvechter voor grindbakken, echter de vervuiling van de baan blijft wel een ding.

Overigens vond ik gedurende de race de baan op Zandvoort wel erg vuil worden, buiten de racelijn. Vooral richting Scheivlak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En nog een stukkie fietsen:

En wat number crunching:

[ Voor 30% gewijzigd door Illegal_Alien op 06-09-2022 13:09 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
Ik blijf het een apart verhaal vinden. Een rijder met zoveel ervaring, een engineer die je helpt herinneren en dan nog fout doen? Bij de safety car herstart bleek Hamilton de verkeerde motor modus te hebben geselecteerd Zijn engineer had nog aangegeven strat 5 te gebruiken om te verdedigen tegen inhalen. Schijnbaar had Hamitlon zijn knop de verkeerde kant opgedraaid en reed daardoor een seconde zonder de extra 160pk van de MGU-K, niet dat het veel zou uitmaken tegen de Red Bull van Verstappen.
Bonnington told him: "So when the lights go out it will be Strat mode five," he said. "You can use an early overtake push, push and hold available at your discretion."

As Hamilton accelerated through the banking of the final corner to go for the restart, Bonnington again came on the radio to remind him about Strat Five, as Hamilton was initially without the 160 horsepower boost available from the MGU-K for around one second until he flicked over.

Ultimately, however, the engine mode delay made little difference to Hamilton's prospects of holding Verstappen off...
https://www.motorsport.co...utch-gp-restart/10364553/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48

AvK

Ready Set Go

Chocoball schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:20:
Ik blijf het een apart verhaal vinden. Een rijder met zoveel ervaring, een engineer die je helpt herinneren en dan nog fout doen? Bij de safety car herstart bleek Hamilton de verkeerde motor modus te hebben geselecteerd Zijn engineer had nog aangegeven strat 5 te gebruiken om te verdedigen tegen inhalen. Schijbaar had Hamitlon zijn knop de verkeerde kant opgedraaid en reed daardoor een seconde zonder de extra 160pk van de MGU-K, niet dat het veel zou uitmaken tegen de Red Bull van Verstappen.

[...]

https://www.motorsport.co...utch-gp-restart/10364553/
Ham maakt de laatste jaren wel meer 'rare' fouten en foutjes. Magic Button 2x ingedrukt, Proefstart op de verkeerde plek. Onder rood de pitlane inrijden.... En nog wel meer. Er zit wat sleet op de man, zo lijkt het.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Euh, ja, koeien, sloot enzo. Beelden van (een van de) rookbomgooiers staat op 9gag. Staat er nog bij met een glimlach ook. Gewoon triest dat die vent geen circuitverbod krijgt.

[ Voor 18% gewijzigd door siggy op 06-09-2022 12:37 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

siggy schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:35:
Euh, ja, koeien, sloot enzo. Beelden van (een van de) rookbomgooiers staat op 9gag. Staat er nog bij met een glimlach ook. Gewoon triest dat die vent geen circuitverbod krijgt.
Die beelden zijn in dit topic ook al langsgekomen volgens mij. Was niet zomaar iemand, maar security, met ongetwijfeld een heel domme inschattingsfout na het afpakken van een rookbom van iemand uit het publiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:15
AvK schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:31:
[...]

Ham maakt de laatste jaren wel meer 'rare' fouten en foutjes. Magic Button 2x ingedrukt, Proefstart op de verkeerde plek. Onder rood de pitlane inrijden.... En nog wel meer. Er zit wat sleet op de man, zo lijkt het.
Hij was altijd beetje slordig en is niet alleen van de laatste jaren. Maar ondanks dat, is hij wel het meest consistente de laatste 15 jaar. Weinig die het hem nadoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:07
AvK schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:31:
[...]

Klopt, ook nog een lock-up op start/finish, de ronde voordat SC de baan verlaat. Lijkt niet een hele grote flatspot, maar duidelijk weer Magic-button trick onder het commentaar van HAM "Warming-up my tyres".
Van mij mag hij deze tekortkomingen/fouten ook wel eens adresseren, zou hem wat meer krediet geven (zoals Leclerc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:51

Marc H

- - Is wakker - -

Daar zijn ze weer!

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:51

Marc H

- - Is wakker - -

Even gekeken, maar nee, blijkbaar niet.

Gek, ik zag dat het filmpje pas 3 kwartier geleden op youtube geplaatst was en in het afgelopen uur was hij hier niet toegevoegd. Blijkbaar opnieuw geupload naar Youtube? anders kan ik het ook niet verklaren.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Marc H schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:25:
[...]

Even gekeken, maar nee, blijkbaar niet.

Gek, ik zag dat het filmpje pas 3 kwartier geleden op youtube geplaatst was en in het afgelopen uur was hij hier niet toegevoegd. Blijkbaar opnieuw geupload naar Youtube? anders kan ik het ook niet verklaren.
O-) Maaruh boeiend. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:36

Vuvuzela

My spire is forming

Marc H schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:25:
[...]
Het laatste momentje dat nog een kleine glimlach op je gezicht kon toveren is er nu ook uitgeknipt.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
Thinlanet schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:08:
[...]

Klopt, ook nog een lock-up op start/finish, de ronde voordat SC de baan verlaat. Lijkt niet een hele grote flatspot, maar duidelijk weer Magic-button trick onder het commentaar van HAM "Warming-up my tyres".
Van mij mag hij deze tekortkomingen/fouten ook wel eens adresseren, zou hem wat meer krediet geven (zoals Leclerc).
Ik denk dat hij dacht dat een korte lockup er bij hoorde, nadat hij dat Max had zien doen in de formatieronde. :)

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:15:
[...]

Staat letterlijk in de reply... :/
[Twitter]
Degene waar ik op reageer stelt met zekerheid dat het een beveiligingsmedewerker was. Ik maak dat ook niet op uit de reply...

Just to be clear, I am not the one who shot/posted this video originally and I’m also not the one claiming this guy works for the organization. Lots of people in the comments on the original posted stated that this guy works for the security company hired by the

Ze kunnen wel zoveel beweren die lots of people. Als het wel zo zou zijn zouden we zeker een statement van de organisatie gehoord hebben. Ik hou het nog steeds op gewoon onzin nieuws...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

MyHero schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:37:
[...]

Degene waar ik op reageer stelt met zekerheid dat het een beveiligingsmedewerker was. Ik maak dat ook niet op uit de reply...

Just to be clear, I am not the one who shot/posted this video originally and I’m also not the one claiming this guy works for the organization. Lots of people in the comments on the original posted stated that this guy works for the security company hired by the

Ze kunnen wel zoveel beweren die lots of people. Als het wel zo zou zijn zouden we zeker een statement van de organisatie gehoord hebben. Ik hou het nog steeds op gewoon onzin nieuws...
Hij draagt een shirt met het logo van dat beveiligingsbedrijf erop en je ziet een oortje bungelen. If it quacks like a duck....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:54
MyHero schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:37:
[...]

https://nos.nl/artikel/24...-afkomstig-van-beveiliger

Zo, hier hoeven we niet meer over te speculeren ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-06 07:53
De NOS heeft het bericht echt zo geschreven zonder het filmpje gezien te hebben denk ik. Gast staat ook nog ff populair te doen na het gooien van die fakkel. Komt verre van professioneel over.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:24
Net nog even de safety car release gezien en overtake van Max. Zouden we allemaal Ham onderschatten? Misschien wist hij dat het kansloos was en poogde hij met een slow start Max wel een straf aan te naaien voor overtake op start finish. Volgens mij gaat hij (HAM dus) zelfs van het gas af voor de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Lynx schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 19:40:
Net nog even de safety car release gezien en overtake van Max. Zouden we allemaal Ham onderschatten? Misschien wist hij dat het kansloos was en poogde hij met een slow start Max wel een straf aan te naaien voor overtake op start finish. Volgens mij gaat hij zelfs van het gas af voor de lijn.
Max lift inderdaad even voor de lijn, aantal paginas terug staan de graphics nog....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
stylezzz schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 19:46:
[...]

Max lift inderdaad even voor de lijn, aantal paginas terug staan de graphics nog....
@Lynx bedoelt volgens mij dat HAM van z'n gas gaat.

Kan me dat haast niet voorstellen. Dat kan de FIA nagaan en dan zou Hamilton daar een stevige douw voor krijgen. Na een herstart als leider alsnog van je gas af gaan wordt niet echt gewaardeerd door de FIA.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

alexbl69 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 19:55:
[...]

Kan me dat haast niet voorstellen. Dat kan de FIA nagaan en dan zou Hamilton daar een stevige douw voor krijgen. Na een herstart als leider alsnog van je gas af gaan wordt niet echt gewaardeerd door de FIA.
In dezelfde grafiek was te zien dat Hamilton z'n voet de hele tijd plank op de grond had.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:53

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uys2nqN3dtPDMKbpW4wwhX8vuJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MsERUJiCis1KnWMtiOk5uWSj.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
alexbl69 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 19:55:
[...]

Dat probeerde ik duidelijk te maken inderdaad. HAM heeft zijn voet niet van het pedaal gehad maar kreeg als excuus aangerijkt dat hij een verkeerde motorsetting had.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En dicht. Morgen naar Monza.

Pagina: 1 ... 35 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord