't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Ah ja, check! Duidelijk, dat is dus ook geen optie.naitsoezn schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 14:12:
[...]
Ik zou er niet op rekenen![]()
https://awd.waternet.nl/nieuws/2026/dgp-2026/
Dan zou ik toch gewoon voor Heemstede gaan.
Ik was al blij, ze hebben GA1 voor 201 euro. Totdat ik zie dat er nog 85 euro erbij komt voor fee, en nog eens 18 euro aan taxes. Per ticket. Dus voor 2 tickets ben je opeens 607 euro kwijt. Laat maar...Stefan79 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:47:
[...]
Ik heb regelmatig gekocht via Viagogo. Het is soms wat duurder (marktconforme prijzen) maar tot nu toe nooit problemen gehad. Ze zijn alsware een tussenpartij tussen jou als koper en de verkoper. Aangezien het op naam zetten er totaal niet toe doet en niet gecontroleerd wordt loop je weinig risico. Mocht er onverhoopt wat mis gaan krijg je je geld terug. Maar dat heb ik dus nog nooit gehad.
Life is too short to drive boring cars
Ik werk in de evenementen industrie en we hebben regelmatig mensen aan de deur die daar tickets hebben gekocht die niet (meer) geldig zijn. Wees dus wel gewaarschuwd als je daar koopt en hou voorzichtig wel rekening met een scenario waardoor je wel voor de deur staat maar niet naar binnen kunt. Je krijgt via deze specifieke partij (itt marktplaats) soms wel geld terug daar heb je op dat moment niks aan als je terug naar huis moet. Ik hoop voor jou dat het gewoon goed gaat natuurlijk maar wees er sowieso flink op tijd want als t meerdere keren verkocht is dan zal t prima werken voor de eerste persoon die t ticket gebruikt.Stefan79 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:47:
Ik heb regelmatig gekocht via Viagogo. Het is soms wat duurder (marktconforme prijzen) maar tot nu toe nooit problemen gehad.
GA is met name op zondag wel behoorlijk druk. Je moet er op tijd bij zijn om een goede plek te hebben. Ook heb je niet overal in de GA zicht op een groot scherm waardoor de race wat minder goed te volgen is. Vorig jaar zat ik in de GA precies op de plek waar Norris uitviel dus ik heb toen zeker niet alle actie gemistSirLct schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:42:
[...]
Je hebt zeker een punt. Ik heb zelf alleen zitplaatsen gehad, en dat viel eerlijk gezegd best tegen. Natuurlijk zijn niet alle zitplaatsen hetzelfde, maar je kunt echt pech hebben met je plek of een onhandige hoek.
Ik ga met een kleine, en je dag is eigenlijk al minder leuk als er lange mensen voor je zitten. Met GA1 kun je natuurlijk ook pech hebben, maar daar heb je het wel iets meer zelf in de hand. Sta je niet fijn, dan kun je tenminste nog verplaatsen. Zo kijk ik er in ieder geval naar.
Als ik je auto voor mijn deur had gezien had er een deuk ingezeten! 😂Tomcatter_31 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 11:11:
[...]
In Heemstede zijn nog wel wijken waar je kan parkeren. Kan je zelfs op nodige plekken nog gratis staan. Ik parkeer bij mijn moeder voor de deur en ga morgen vanaf daar fietsen.
Eventueel kan je ook nog parkeren bij Leyduin……is gratis.
waar is datquesto schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 15:30:
[...]
GA is met name op zondag wel behoorlijk druk. Je moet er op tijd bij zijn om een goede plek te hebben. Ook heb je niet overal in de GA zicht op een groot scherm waardoor de race wat minder goed te volgen is. Vorig jaar zat ik in de GA precies op de plek waar Norris uitviel dus ik heb toen zeker niet alle actie gemist
rare reactie. Is toch gewoon openbare weg, mag je toch gewoon parkeren en dan om iemand een deuk te wensen op een willekeurige plek geparkeerd. Hoe weet je dat nu dat die voor Zandvoort komt. Wat een onzin.VFRRijder schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:15:
[...]
Als ik je auto voor mijn deur had gezien had er een deuk ingezeten! 😂
Zie m’n smile…..en laat ik m nou in het echt kennen………en in het eggie….als je voor m’n huis parkeert dan wordt je weggesleept 😂😂Jochem schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 18:45:
[...]
rare reactie. Is toch gewoon openbare weg, mag je toch gewoon parkeren en dan om iemand een deuk te wensen op een willekeurige plek geparkeerd. Hoe weet je dat nu dat die voor Zandvoort komt. Wat een onzin.
VFRRijder schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:15:
[...]
Als ik je auto voor mijn deur had gezien had er een deuk ingezeten! 😂
Als ik bij jullie parkeer, zet ik hem wel bij je op de oprit
We kennen elkaar al heel lang, dus valt in dit geval mee.Jochem schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 18:45:
[...]
rare reactie. Is toch gewoon openbare weg, mag je toch gewoon parkeren en dan om iemand een deuk te wensen op een willekeurige plek geparkeerd. Hoe weet je dat nu dat die voor Zandvoort komt. Wat een onzin.
[ Voor 20% gewijzigd door Tomcatter_31 op 20-08-2026 20:38 ]
Touché. En toch kan me het sentiment voorstellen van sommigen vandaar ook mijn felle reactie.Tomcatter_31 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 20:37:
[...]
![]()
Als ik bij jullie parkeer, zet ik hem wel bij je op de oprit
[...]
We kennen elkaar al heel lang, dus valt in dit geval mee.
Vorig jaar hadden de stands/trucks van de Verstappen shop die buiten het circuit stonden 50% korting op alle merchandise. Op het circuit betaal je 110% van de normale webshop prijzen.laredo schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:53:
Ik ga met mijn kids zondag. Nou willen die (en ik haha) natuurlijk graag een petje van Max Verstappen/Red Bull Racing. Iemand enig idee wat die dingen daar vorig jaar kostten? Dan weet ik even of ik beter bij Bol/Amazon iets kan bestellen.
Echter… nu alles over is naar Fanatics weet ik niet of Max nog eigen merchandise trailers heeft en of die uberhaupt weer 50% korting hebben. Heb er nog geen mail over gezien ook.
Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Denk dat iedereen er al is en jij aan de late kant hahaGynnad schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:22:
Op Amsterdam Centraal is het nog ontzettend rustig, kunnen direct de eerste trein naar Zandvoort pakken, welke halfvol vertrekt.
Was ruim op tijd voor de 1e vrije training!alki schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:31:
[...]
Denk dat iedereen er al is en jij aan de late kant haha
BlaBlaBla
Urenlang wachten, geblokkeerde toegang wegen zelf binnen op circuit niet eens naar tribune.
waardeloos doorstroom.
Is dat laatste keer was, zou hier nooit meer terug gaan. En dan de prijzen, 8€ biertje, 7€ frietje . Geldklopperij; alles van eten en drinken wat zelf meebracht kon weg geknikkerd worden.
Snap de hype niet, waarom het zo geweldig is. Gewoon slecht geregeld en misbruik van monopolie
[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 21-08-2026 20:42 ]
Ik heb een top dag gehad... En wat strak georganiseerd. Toch bijna 100.000 mensen die even op bezoek komen. Vervoer per trein ging weer vlekkeloos. 15 min wachttijd voor het station en hop gaan met die banaan. Wat een luxe om dit mondiale circus binnen 2 uur van huis te hebben.
Eten en drank is inderdaad duur, maar qua doorstroming valt het wel mee. Ja toen we na de eerste vrije training naar de fanzone wilde was het niet te doen. Maar na de kwalificatie voor de sprint race konden we zo door lopen naar de fanzone/Flemming.
Welke wegen bedoel je? Naar Zandvoort? Lopend naar het circuit? Beetje onduidelijk wat je nu bedoelde.himlims_ schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:41:
Eerste keer Zandvoort, man wat is de doorstroom en beheersen van mensen massa slecht geregeld.
Urenlang wachten, geblokkeerde toegang wegen zelf binnen op circuit niet eens naar tribune.
waardeloos doorstroom.
Is dat laatste keer was, zou hier nooit meer terug gaan. En dan de prijzen, 8€ biertje, 7€ frietje . Geldklopperij; alles van eten en drinken wat zelf meebracht kon weg geknikkerd worden.
Snap de hype niet, waarom het zo geweldig is. Gewoon slecht geregeld en misbruik van monopolie
Zandvoort is dicht voor auto's tenzij je een vergunning hebt. Zeeweg is afgesloten dus er is maar 1 weg Zandvoort in.
Treinen gaat soepel. Van het station naar circuit ook, lange rechte weg (klein bochtje).
Dank voor je verduidelijking.
Mee eens. Was echt heel druk vandaag en op sommige plekken en tijden was er gewoon geen doorkomen aan. Aan einde van de dag uur over gedaan om terug bij mijn fiets te komen.himlims_ schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:41:
Eerste keer Zandvoort, man wat is de doorstroom en beheersen van mensen massa slecht geregeld.
waardeloos doorstroom.
Heb geen eten gekocht op circuit. Ook vanwege de belachelijke prijzen die je noemt. Gelukkig ben ik met mijn broodjes gewoon binnen gekomen. Ik had broodzak onderin rugtas gewikkeld in zwart t shirt. Daar hebben ze bij controle niet naar gekeken. Meestal kijken ze alleen beetje bovenin je tas. Wel balen dat jij je eten weg moest gooien. Blijf dat belachelijk vinden. Als ze normale prijzen rekenden en niet alleen junk food hadden, dan ok… maar dit gaat nergens over. Idd gewoon geldklopperij.
Vreemd, vorig jaar was het op vrijdag echt top geregeld. Nergens last van gehad.himlims_ schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:41:
waardeloos doorstroom.
BlaBlaBla
Dit jaar was de vrijdag stuk drukker dan vorig jaar.Strider schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:32:
[...]
Vreemd, vorig jaar was het op vrijdag echt top geregeld. Nergens last van gehad.
Wel vreemd. Ze lopen overal te promoten kom zaterdag op tijd!
Was er vandaag ook en vond het op het circuit zelf erg druk. Sommige plaatsen zoals bij die pitstop challenge en bij ingang van F1 Academy liep het helemaal vast. Ondanks dat leuke dag gehad, prima weer en terugreis met de trein ging ondanks het volle stationsplein in Zandvoort erg soepel.Tomcatter_31 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:33:
[...]
Dit jaar was de vrijdag stuk drukker dan vorig jaar.
Hippos are apparently just rage filled hate tanks
Bij de entree werd onze rugzak oppervlakkig gecontroleerd. Een zak met krentenbollen mocht gewoon mee naar binnen.
Door de flinke buien in de ochtend was het in de Fan Area wel een behoorlijke modderpoel geworden.
Na Snollebollekes richting de Tarzanbocht gaan was daarentegen een grote verschrikking. We vertrokken rond kwart voor twaalf richting de Tarzanbocht, maar kwamen uiteindelijk te laat op onze plek aan. Bij de Main Entrance en Duin Entrance kruisten de mensenmassa’s elkaar, waardoor alles volledig vastliep. Daarnaast werd de route op een gegeven moment ook nog afgesloten vanwege VIP-verkeer met een buggy.
Via de Duin-uitgang teruggegaan. Daar konden we goed doorlopen en stonden we binnen 30 minuten bij de trein.
Een vriend die nog op de Area zat had minder geluk en zat door de enorme drukte pas ongeveer een uur later in de trein.
Klopt, dat merkte ik ook. Bij die pitstop challenge liep het idd vast. En waren idd meer plekken waar het vastliep. Na de training van de f1 academy wilde ik door de duinen vanaf de laatste bocht verder lopen naar de GA1 en dat liep ook helemaal vast. Later stroomde het wel weer beter door en ben ik alsnog gegaan. Maar hoorde anderen om me heen ook zeggen dat er op verschillemde plekken geen doorkomen aan was. Na de kwalificatie terug naar de uitgang was ook erg druk. Toen dus uur over gedaan om weer bij mijn fiets te komen. Maar goed, idd verder wel leuke dag gehad ondanks de drukte.sfinx schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 22:11:
[...]
Was er vandaag ook en vond het op het circuit zelf erg druk. Sommige plaatsen zoals bij die pitstop challenge en bij ingang van F1 Academy liep het helemaal vast. Ondanks dat leuke dag gehad, prima weer en terugreis met de trein ging ondanks het volle stationsplein in Zandvoort erg soepel.
Dat is wel mooi om te horen, dat bij jou vervoer of doorloop wel goed ging. Begrijp me niet verkeerd. Heb echt prima dagje gehad, en goed vermaakt.Tomahawk_nr1 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:58:
Wat een mega zure reactie! Volgende keer maar weer via F1 tv 😉
Ik heb een top dag gehad... En wat strak georganiseerd. Toch bijna 100.000 mensen die even op bezoek komen. Vervoer per trein ging weer vlekkeloos. 15 min wachttijd voor het station en hop gaan met die banaan. Wat een luxe om dit mondiale circus binnen 2 uur van huis te hebben.
Gok dat vandaag ~5-6u in rij(en) gestaan heb. Waarvan meeste vertragingen echt onnodig waren. Enkele van crew gesproken, waren ook geïrriteerd en machteloos.
Bij de hoofdingang 90min, toegang tot tribune geblokkeerd ruim een 60min. wachten (geen alternatief), onbegrijpelijk systeem van dranghekken en draaideursluizen 45-60min voor niets, treinstation binnen komen 80min(!) + ontelbare opstoppingen en chokepoints wat algehele beleving niet ten goede kwam
Beetje de kosten drukken door “voer” van thuis meenemen bleek kansloos: bij toegangspoort/controle kon ik alles inleveren. Van broodjes, snoep, snacks, drinken (wist ik), koffie etc etc. maar (!!) paraplu van 80cm kon wel. Echter vanwege de monopolie op de consumptie, was dit een van mijn duurste GPs…
(Later bleek dat de controle sterk persoon afhankelijk was; mijn maatje mocht zijn blikjes cola houden, maar moest inhoud drinkfles legen. Andere reisgenoot mocht zijn boterhammen weer wel meenemen. Die ik weer moest weggooien)
Goedkoop tribune tickets voor 30€
Om 07:15u vertrokken, 22;30u thuis
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Mocht Zandvoort een comeback maken op de kalender, sla ik m zeker over.
Wat bernie Ecclestone ooit zei over huidige situatie: “Do you think it's normal for a bricklayer from Amsterdam to spend half of his month's salary to attend this race”
[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 22-08-2026 02:30 ]
We kwamen met de trein, alles top geregeld. Tot bij de hoofdingang aankwamen. Op circuit zelf werden wegen blokkades vanwege aanvoer leverancier, VIP en crew. Waardoor we niet naar tribune konden. Klaarblijkelijk was het nodig om verstopping te veroorzaken middels dranghekken en die draaideuren. Of een menigte van 20-25 personen breed, door een poortje met maar 4 ingangen te bedienend. Terwijl er 8 poortjes zijn. (Crew vond onlogisch dat ze niet alle poortjes open gooien, maar “dit” was zijn opdracht)ll roel j schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:08:
[...]
Welke wegen bedoel je? Naar Zandvoort? Lopend naar het circuit? Beetje onduidelijk wat je nu bedoelde.
Zandvoort is dicht voor auto's tenzij je een vergunning hebt. Zeeweg is afgesloten dus er is maar 1 weg Zandvoort in.
Treinen gaat soepel. Van het station naar circuit ook, lange rechte weg (klein bochtje).
Dank voor je verduidelijking.
Eten was echt méér dan prima. Goede kwaliteit en schappelijke prijzen. Alles werd semi-vers gemaakt i.p.v. voorverpakte meuk. Nee, daar heb ik totaal geen klachten over.himlims_ schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:41:
waardeloos doorstroom.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8pIYSzSB0U1M4tKooN7xoDYP.jpg?f=user_large)
Veel plezier nog iedereen dit weekend, enjoy!
Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit
Rond welke tijd was dit?himlims_ schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 16:33:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Station Amsterdam was drukjes
Terug net zo, kon na de kwalificatie zo doorlopen een gereedstaande trein naar Haarlem in. Dat was echt super vandaag, hopelijk morgen weer.
De krentebollen, gevulde koek en blikjes drinken ook naar binnen gesmokkeld, dus wat dat betreft top.
Het was alleen zo ongelofelijk druk dat de fanzone gewoon vast stond na de sprintrace en de paden richting fanzone ook helemaal vast liepen.
Er is gewoon te weinig baanactie, na de sprintrace heb je een gat van 3,5 uur tot de kwalificatie en de nieuwigheid van het party party gebeuren in de arena is er ook wel af, waardoor heel veel mensen tegelijk gaan lopen.
Tussen 10:00u-11:00u, rij start buiten de stations deuren. De rij(en) komen gezamenlijk uit op één platform. Waar via 2 sporen continue treinen rijden/pendelen. Gaat best aardig.
Er zijn, tot platform in station, 3 (?) controle posten/poortjes waar de menigte doorheen moet. Bij iedere controlepost staan hekken, en “draaideur” poortjes. Daarvan worden niet alle potentiële poortjes geopend. Met gevolg een trechter effect. (om initiële toestroom naar platform te beperken? Vervolgens moet de menigte nog tweemaal door zo’n controle post. Dat geeft een enorme opstopping en chokepoint.
Omdat er “slechts” twee sporen naast perron liggen richting Haarlem > Zandvoort zitten, gok ik dat NS beperkt is om de frequentie te verhogen. (Of de menigte omleiden naar een 2e platform)
De (onnodige?) poortjes en beperkte doorgang richting station Zandvoort bij verlaten circuit vonden wij aanzienlijk vervelender. Ruim 80min schouder aan schouder gestaan. Gebrek aan controle of sturing van de menigte zorgde voor een “situatie zonder enige vooruitgang”. Terwijl de politie, handhaving en ondersteunende diensten ruim vertegenwoordigd aanwijzingen zijn. Leek niemand echt druk te maken om de doorstroming te begeleiden of sturen. Stond erbij en keek ernaar.
Aantal vrienden en collega’s hebben de sprint race moeten missen. Ondanks dat ze ruim voortijdig vertrokken zijn. Toch lullig van je 150€ ticket, en dan helft van activiteiten aan je voorbij zien gaan.
Realistisch gezien kijk je op zo’n dag stiekem veel naar een scherm, waarop de laatst informatie staat. Zodat je nog iets kan volgen van wat er gebeurd op de baan. Wat dat betreft zou mooi zijn geweest als organisatie iets aan schermen bij de choke-points had geïnstalleerd. Vooral bij station, hoofdingang of in Zandvoort buiten circuit.
:strip_exif()/f/image/jsLA10kzs5PnHFfcqgV5CzbN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lrS0SGhxeTmmuoFWmqkSm4EQ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door himlims_ op 22-08-2026 18:03 ]
Zodat iedereen daar blijft staan kijken en echt alles vastloopt? Bijzondere verbetering.himlims_ schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:59:
[...]
Wat dat betreft zou mooi zijn geweest als organisatie iets aan schermen bij de choke-points had geïnstalleerd. Vooral bij station, hoofdingang of in Zandvoort.
Vorige keren konden we via gate 4 door de duinen en over de golfbaan naar een andere tribune , dat ging echt ideaal
ik zou gate 1 overslaan; beter een omweg, en langere looproute naar gate 4. uiteindelijk win je daar zeker tijd meeHansAnders07 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 18:23:
Ik ben wel heel benieuwd hoe het morgen op het circuit is. Wij kunnen gelukkig fietsend heen daar maak ik me niet zo’n zorgen over. Wel over mogelijke volledig vaststaande looproutes vanaf gate 1 naar de Tarzan grandstand waar we zitten. Plan is om rond 11u aan te komen bij de ingang zodat we evt nog wat van de Porsches kunnen zien. Je zou zeggen dat je 15:00 dan makkelijk moet halen 😂😂
Vorige keren konden we via gate 4 door de duinen en over de golfbaan naar een andere tribune , dat ging echt ideaal
Eenmaal op Zandvoort aangekomen vlot doorgelopen via gate 4 en besloten om voor de sprint race te settlen tussen bocht 8/9:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HsL1VS3m2jmlNXjM53J6KsM1.jpg?f=user_large)
Op een gegeven moment waren er een paar gasten die een heel groot oranje zeil wilden neerleggen waar ik zat. Nou prima, niet te missen op TV:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2aYJtqHxMUgIdL38WoqQhqag.jpg?f=user_large)
Daarna in de middag en tijdens quali rond de baan gelopen. Toen Q3 begon heb ik via gate 4 de baan weer verlaten en kon ik zonder te wachten doorlopen de trein in.
Eten en drinken was duur (~€7 frietje met, ~€7 broodje unox, ~€8 halve liter bier) maar op zich wel smakelijk. Qua toiletten en waterpunten vond ik het prima geregeld.
Zou ik het nog een keer doen? Mwah. Misschien dan alleen zondag en met grandstand tickets.
Verder ook leuk dat de F1 Academy Paddock wat meer publiek toegankelijk is:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/X7toXt5X2KzKWp49703bWqYk.jpg?f=user_large)
En ik gok dat dit de auto's zijn waarmee de drivers voor de race parade mee doen?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
F1-gekte rond Verstappen neemt zichtbaar af bij afscheid Zandvoorthimlims_ schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:41:
waardeloos doorstroom.
In 2022 zat ik op eastside 1, nu op eastside 3, duurder maar je ziet wel echt een stuk meer.
:strip_exif()/f/image/TlPAXNcWne9kxFDDD26qlCNS.jpg?f=fotoalbum_large)
Illusie doordat het niet uitverkocht was, dat je nog een rondje kon lopen. Pfff nee, niet te doen. Circuit is niet gemaakt voor zoveel mensen.
De terugreis ging wel wat soepeler maar was ook doordat de meeste mensen al weg waren toen de Porsche race begon.
F1 viel ook wat tegen, F1 Academy en Porsche races waren leuker om te kijken. Porsche heeft toch het beste geluid.
Het sfeertje is leuk maar om het te volgen is thuis op het bankje toch echt de beste plek.
Veel plezier voor wie vandaag gaan
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Langevelderslag bleek gewoon open en rustig. Niks geen F1 afzettingen oid. Parking was ook gewoon open voor strandbezoekers a 10 euro per dag. Gelukkig hadden wij het speciale Mobian tarief a 24,50 voor een dag... 🤨. Nou ja. Lekker met het fietsje naar Zandvoort, ging prima.RF1000 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:47:
Ik lees in een bericht van de parking dat P Langevelderslag en fietsverhuur morgen pas 7u45 open gaat. Was dat vanochtend ook? En als je eerder komt, is de parking zelf dan al open (geen slagboom) we hebben namelijk onze eigen fietsen.
Wel vreemd. Ze lopen overal te promoten kom zaterdag op tijd!
Verder was het een top dag gister. Alles erg strak georganiseerd qua crowd management. Mooi om te zien. In de straten rondom het station leek het wel erg druk.
Qua techniek lijkt het me eigenlijk trouwens ook rete interessant om te horen hoe alles daar georganiseerd is qua data, stroom en communicatie. Een mega operatie. Kan Tweakers daar niet eens een podcast aan wijden?
In andere podcasts zat paar jaar geleden iemand die daarover vertelde: https://metnerdsomtafel.n...le-1-met-arno-bakker.htmlRF1000 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 10:29:
[...]
Qua techniek lijkt het me eigenlijk trouwens ook rete interessant om te horen hoe alles daar georganiseerd is qua data, stroom en communicatie. Een mega operatie. Kan Tweakers daar niet eens een podcast aan wijden?
Hippos are apparently just rage filled hate tanks
Om 9:30 maar gelijk lekker een smashburger gegeten i.v.m. de mega wachtrijen gisteren.
Die gasten vertelden dat ze gisteren meer dan 3000 burgers verkocht hebben, a € 12,95 is minimaal € 40K omzet voor alleen die tent, goeie business 😜
Hoe goed die business is, zal voor een groot deel afhankelijk zijn van hoeveel van die €40.000,- ze moeten afdragen aan de organisatie van de Grand Prix. Dat zal ook niet mals zijn.Den_S85 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 11:29:
Vanochtend 8:30 op station Haarlem en wederom gelijk kunnen instappen in een Max Express, helemaal top!
Om 9:30 maar gelijk lekker een smashburger gegeten i.v.m. de mega wachtrijen gisteren.
Die gasten vertelden dat ze gisteren meer dan 3000 burgers verkocht hebben, a € 12,95 is minimaal € 40K omzet voor alleen die tent, goeie business 😜
Volgens mij las ik van de week dat de organisatie aangaf, dat ze het evenement beginnen met een min van €75.000.000,- Daar moet je heel wat hamburgers voor verkopen, ook als die €12,95 kosten...
Eur -75.000,00Wild Chocolate schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 12:04:
[...]
Hoe goed die business is, zal voor een groot deel afhankelijk zijn van hoeveel van die €40.000,- ze moeten afdragen aan de organisatie van de Grand Prix. Dat zal ook niet mals zijn.
Volgens mij las ik van de week dat de organisatie aangaf, dat ze het evenement beginnen met een min van €75.000.000,- Daar moet je heel wat hamburgers voor verkopen, ook als die €12,95 kosten...
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Misschien nog een keer lezen wat er werd geschreven. Voor 75 duizend euro organiseer je geen Grand Prix.
Uiteindelijk helemaal prima gegaan. We waren rond 11:15 bij de fietsenstalling red bull ring aan het begin van de boulevard. Fietsen weg gezet en laatste stuk lopen naar het circuit. Daar stond op de borden al dat alle ingangen het beste via gate 1 konden gaan. Waren echt zo binnen, gelijk even drinken gehaald en bij de Porsche supercup kijken.himlims_ schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 21:40:
[...]
ik zou gate 1 overslaan; beter een omweg, en langere looproute naar gate 4. uiteindelijk win je daar zeker tijd mee
Na de driver parade gaan eten. Leek super druk maar bij de patat stond iedereen gewoon voor de kraam te eten, totaal geen rij. Barren en wc’s waren wel wat rijen maar ging opzich wel snel.
Verder een relatief saaie race gezien, we zaten wel bij alle actie, de Tarzan grandstand dus dat was wel fijn.
Naar de uitgang en gate 1 eruit was wel ff druk maar toen splitste het weer en waren we zo bij de fietsen.
Al met al prima!
Op de fiets vanaf Haarlem waren we om 08.45 bij de fietsenstalling, om 09.10 zaten we "General admission" bij bocht 6 in de duinen via ingang 4. Helemaal geen gedoe met eten meenemen. Meer dan genoeg broodjes mee kunnen nemen en ook koekjes etc ging zonder problemen. Enige vraag die werd gesteld was of de Dopper wel leeg was. Voldoende eet/drinktentjes. Kids blij met een Magnum ijsje (a 5,25.....) en tussendoor ook nog friet en pizza naar binnen gegleden. Een mooie "Final lap" die wat mij betreft snel weer mag komen. Misschien als het nog onrustig blijft in het Midden-Oosten dat Zandvoort als stand-by/inval op de lijst kan komen?
Ik heb dezelfde ervaring gehad. Stond om 08:45 op station Zandvoort. De trein was vol, maar niet volgepropt. Langs de boulevard naar het circuit gelopen. Nergens een wachtrij om binnen te komen. Ik zat in de Arena, daar waren watertaps en zonnebrandpunten. Voldoende foodtrucks (heb lekker afwisselend gegeten) en bizar veel WC's (onder de tribunes). Terugreis ging ook perfect. Na Davina Michelle het strand opgelopen om even uit te waaien. Wachttijden bij het station waren misschien een kwartier. Echt een topdag gehad. Zelfs toen Verstappen uitviel verslechterde de sfeer niet.stylezzz schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:28:
Het was weer een legendarische dag. Top georganiseerd... vroeg op pad uit tilburg en rond half 9 het circuit opgelopen. Tot half 8 in de fanzone rondgehangen en nog wat gegeten en gedronken en daarna rustig naar het station gelopen. Aldaar was het nog circa 30 minuten aanschuiven voordat we de trein in konden.... ik heb andere jaren wel eens anders meegemaakt. (Maar dan was ik ook iets vroeger op de weg terug gegaan volgens mij)
Yep, als je social media (zelfs wat nieuwszenders) moet geloven liep het halve circuit leeg na de crash van max. Was het urenlang drama voor de toiletten en eettentjes, laat staan de rijen op stations voor de trein. Allemaal weer bullschnitz en stemmingmakerij blijkt wel...Mog schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:41:
[...]
Ik heb dezelfde ervaring gehad. Stond om 08:45 op station Zandvoort. De trein was vol, maar niet volgepropt. Langs de boulevard naar het circuit gelopen. Nergens een wachtrij om binnen te komen. Ik zat in de Arena, daar waren watertaps en zonnebrandpunten. Voldoende foodtrucks (heb lekker afwisselend gegeten) en bizar veel WC's (onder de tribunes). Terugreis ging ook perfect. Na Davina Michelle het strand opgelopen om even uit te waaien. Wachttijden bij het station waren misschien een kwartier. Echt een topdag gehad. Zelfs toen Verstappen uitviel verslechterde de sfeer niet.
Niet helemaal hoor. Het hangt allemaal heel erg af van naar welk tijdstip je kijkt. Rond lunchtijd zijn alle eettentjes gewoon bizar druk. Gek genoeg waren op zaterdagmiddag na de kwalificatie ook opeens alle toiletten bizar druk terwijl je eerder op de dag gewoon direct naar het toilet kon. Geen idee waarom, maar ik vermoed iets met bierstylezzz schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 11:34:
[...]
Yep, als je social media (zelfs wat nieuwszenders) moet geloven liep het halve circuit leeg na de crash van max. Was het urenlang drama voor de toiletten en eettentjes, laat staan de rijen op stations voor de trein. Allemaal weer bullschnitz en stemmingmakerij blijkt wel...
Voor het station geldt hetzelfde. Ik probeerde zaterdag tussen 18:00 en 19:00 weg te gaan en toen was de wachttijd om op het station te komen opgelopen tot een uur (op vrijdag was het op dit tijdstip ongeveer een half uur). Gelukkig vond ik een route via een zijstraatje waardoor ik de rij op de boulevard kon overslaan
Op het circuit zelf overigens geen last gehad van lange wachtrijen, maar dat hing volgens mij erg af van via welke gate je naarbinnen ging en naar welke tribune je moest lopen. Via gate 2 naar Arena was in elk geval geen probleem.
Thank You Zandvoort
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik ben de marshal rechts op de foto. Zie ik mezelf weer eens vanuit een ander perspectief.CLB schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 15:07:
Gisteren geweest en blij dat ik erbij was, ook al was het 'slechts' vrijdag van 'The Last Lap'. Drukte van jewelste, maar hier niks gemerkt van uren wachten en dergelijke, dat zal m'n geluk zijn geweest. Op plekken geweest, waar ik nog nooit geweest was en waar de meesten van ons helaas ook niet kunnen komen. Veel mensen gesproken, interviews gehouden, veel 'bekenden' kunnen zien, kort spreken en een overvloed aan drank, hapjes en eten en goede sfeer!
[Afbeelding: F1 Gran Prix Zandvoort 2026]
Veel plezier nog iedereen dit weekend, enjoy!
Parkeren is een vak, geen twee vakken.
Zwaai zwaaiMichelKlok schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:22:
Ik ben de marshal rechts op de foto.
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.
Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.
Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/
Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland
De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
:strip_exif()/f/image/kxyNulBXAbQnQtUgKDNUy6d9.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/QeLhB7zP7K34I1s7hOFpApOd.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/yOCMM0OfutmEq6w4lWBDqR0V.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Ae33NS9lRyqXskGbTO84Wu2k.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Znyj8I9bHu0RWS9MVufQhxnD.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/gCBiNPwSaWLzcKYKP3ZXFD6f.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/FNhfOI0W34dvF3egTrpROHCP.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Wgh1EtTFPomqFbw4tuq7zJGn.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/13mhOzd9z7GjaCneedtHdZuF.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/RtuP9yUhuilN5pX8vhQcmsXo.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Xpsb7ktrH4onzO3xrevNUydM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SAorKASisRCCKvXhflC06u5r.jpg?f=fotoalbum_large)