[F1 2022] Race 15 GP van Nederland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 36 Laatste
Acties:
  • 135.871 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:45
murphydrz schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:19:
[...]

Met alle respect, ik vind jou geen F1 liefhebber.
We hebben de beste en spannende races sinds jaren, ongeacht de winnaar, en jij gaat mauwen over het feit dat het saaie races zijn..
Wat had je dan willen zien?
Moeten auto's ontploffen of het gehele veld crashen na een foute inhaalactie van een coureur?
Wil je misschien dat er banaantjes op de baan verschijnen waar coureurs overheen rijden?

Misschien is Nascar wel een mooie autosport voor jou!
"....Look there making a left turn, and that's my favorite part"
wat ik wil zien? Dat er iemand op kop rijdt, en je ziet dat de nr 2 steeds dichterbij komt, omdat diegene nét een andere strategie koos.. om het uiteindelijk misschien net niet/net wel te halen. De spanning, en dat is ongeacht wie de uitdager is. De afgelopen jaren was Max de uitdager.. die bracht zeker veel spanning. En dit jaar had ik meer van Ferrari en Mercedes verwacht, zeker door de nieuwe regels..
Gisteren dacht ik heeel even dat we zo'n wedstrijd gingen krijgen omdat Mercedes voor een andere strategie ging.. maar helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:07
Gé Brander schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:19:
Er waren deze race drie teams die mee konden doen voor de winst en nog roepen mensen dat de race saai was...

Ik kijk formule 1 voor de sport en nog nooit gekeken voor een bepaalde coureur of team. Ik geniet van elke race omdat er altijd wel wat gebeurt. Gebeurt het niet voor in het veld dan gebeurt het wel achter in het veld.

Ik gooi die knuppel maar weer snel uit het hoenderhok...
Toch geef ik hem wel gelijk.

Zowel voor in het veld als achterin het veld gebeurde er weinig na de eerste paar rondes. Na de SC werd het weer interessant.

De 1 stop van Mercedes leek spannend, maar was IMHO nooit echt spannend. 7 tot 12 seconden voor is leuk, maar oude hards vs nieuwe softs O-) icm met de RBR, good luck with that. :+

Was het Mercedes dominantie saai? nee zeker niet. Maar we zijn dit jaar gewoon leuker gewend. Dan mag je best zeggen dat het een (relatief voor dit jaar) saaie race was. De track layout helpt ook niet echt mee aangezien er eigenlijk maar 1 punt was waar men overtakes kon doen....

Dus ja, het was een saaie race tot de VC. Dat Sainz er tussenuit viel door een 3-wiel pitstop hielp de spanning ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:07
Kaaiman schreef op zondag 4 september 2022 @ 18:21:
Het commentaar van de nos was echt brak
Had de NOS eigen commentaar over de F1 feed heen? Ik dacht dat het Viaplay weer was. Het commentaar was echt dramatisch, ze miste de helft qua actie, praate constant door de onboard radio's heen, "Sjarrel" Leclerc en één van die twee moest elke keer zijn verhaal in één keer afmaken terwijl er van alles tussendoor gebeurde. Echt tenenkrommend gewoon! Volgende week weer lekker de F1 TV feed.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
SuperCrisz schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:14:
[...]

het Mercedes-tijdperk was ook ruk. Maar je had wel regelmatig spectaculaire races. Ik denk alleen maar aan de Germany GP van 2019..

Maar het gaat me vooral om het feit dat iedereen om me heen het fan-tas-tisch vind allemaal... maar alleen maar omdat Max wint... niet omdat de wedstrijd zo boeiend is
Dus het was eigenlijk alleen spectaculair als Mercedes issues had. En dat was niet zo heel vaak...
Je had wel spectaculaire races, maar niet regelmatig hoor :+ na 2019 was ik oprecht van plan om te stoppen met kijken naar de F1.

En ja, mensen gaan blij zijn dat een nederlander wint. En nee, genoeg mensen die geen F1 fans zijn maar Max-fan. En dat is IMHO prima. Tis je eigen keuze hoeveel moeite je daar in wil steken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 11:54
SuperCrisz schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:37:
[...]

wat ik wil zien? Dat er iemand op kop rijdt, en je ziet dat de nr 2 steeds dichterbij komt, omdat diegene nét een andere strategie koos.. om het uiteindelijk misschien net niet/net wel te halen. De spanning, en dat is ongeacht wie de uitdager is. De afgelopen jaren was Max de uitdager.. die bracht zeker veel spanning. En dit jaar had ik meer van Ferrari en Mercedes verwacht, zeker door de nieuwe regels..
Gisteren dacht ik heeel even dat we zo'n wedstrijd gingen krijgen omdat Mercedes voor een andere strategie ging.. maar helaas :)
Oh op die manier. :)
Je had bepaalde verwachtingen die niet gebeurden en daar was je teleurgesteld over....Tja, dat heb je met mechanische sporten.

Misschien kun je rekening houden met het feit dat dit een seizoen is met geheel nieuwe auto's en dat teams nog flink zoekende zijn.
Volgend jaar zullen teams wellicht een stuk dichterbij elkaar liggen doordat het huidige concept beter wordt begrepen.
Toevallig is dit concept de specialiteit van Adrian Newey, die een fantastische auto heeft neergezet.
Ook Ferrari heeft het concept begrepen maar is het in de organisatie allemaal nog flink zoekende.

Maar over het algemeen, ondanks dat het kampioenschap in zekere zin al bepaald is, zijn de races toch spannender dan ooit? (waarvan vorig seizoen misschien een uitzondering was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Soepstengel schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:39:
[...]

Had de NOS eigen commentaar over de F1 feed heen? Ik dacht dat het Viaplay weer was. Het commentaar was echt dramatisch, ze miste de helft qua actie, praate constant door de onboard radio's heen, "Sjarrel" Leclerc en één van die twee moest elke keer zijn verhaal in één keer afmaken terwijl er van alles tussendoor gebeurde. Echt tenenkrommend gewoon! Volgende week weer lekker de F1 TV feed.
Ja NOS had eigen commentaar. Leuk voor de absolute beginner vond ik. Maar inderdaad zijn ze niet gewend aan het becommentarieren van F1.

Dan doet Viaplay dat toch echt beter.

de Sky Stream was toch ook om te huilen dit keer. Ik hoop alleen daarom dat Ham dit jaar stopt. HAM is prima, maar zolang die rijd zal het Sky-commentaar toch altijd extreem gekleurd zijn, en dat was nu wel heel obvious. Daar kan ik dan niet naar luisteren.

De F1 post-race show was ook praktisch enkel hamilton, 50 minuten lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:58
Waah schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:39:
[...]

Toch geef ik hem wel gelijk.

Zowel voor in het veld als achterin het veld gebeurde er weinig na de eerste paar rondes. Na de SC werd het weer interessant.

De 1 stop van Mercedes leek spannend, maar was IMHO nooit echt spannend. 7 tot 12 seconden voor is leuk, maar oude hards vs nieuwe softs O-) icm met de RBR, good luck with that. :+

Was het Mercedes dominantie saai? nee zeker niet. Maar we zijn dit jaar gewoon leuker gewend. Dan mag je best zeggen dat het een (relatief voor dit jaar) saaie race was. De track layout helpt ook niet echt mee aangezien er eigenlijk maar 1 punt was waar men overtakes kon doen....

Dus ja, het was een saaie race tot de VC. Dat Sainz er tussenuit viel door een 3-wiel pitstop hielp de spanning ook niet echt.
Ik geef hem geen gelijk :+ Vooral het punt dat hij aangeeft dat het voor veel mensen alleen maar een leuke race was omdat Max won. De meeste mensen vinden het echt wel leuk dat Max heeft gewonnen, maar denken dat 60% van de mensen op het circuit weg zouden gaan als Max uit zou vallen is gewoon onzin. Misschien dat er een paar weg zouden gaan, maar de meesten zitten daar toch echt om een leuke race te zien. En naar mijn idee was het zeker door Mercedes dit keer weer een leuke race. Halverwege was het echt nog niet zeker dat Max zou winnen, hij had weliswaar de beste kaarten, maar als er ook maar ergens iets niet helemaal lekker zou gaan, zou die zomaar niet kunnen winnen.

Voorlopig zit er iig. meer spanning in deze races dan tijdens de voorgaande jaren toen Merc dominant was. Die reden op 80% om naar 85% te gaan zodra er iemand dichterbij kwam. Max heeft echter deze race zeker niet op 80% kunnen rijden :+

[removed]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:09

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Wat een weekend. Het is wel even bijkomen nu op het werk maar, wat een feest. Ge-wel-dig genoten!
Vorig jaar zat ik in de haripin, dit jaar in Arena Grandstand. Toch wel een iets mooier plekje
Kleine impressie.
Before the race:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulyIk03X3Q6I7SnGC4U36hhyLfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1yip7L2i5CWSLtRaWsJ2U8H.jpg?f=fotoalbum_large
After the race:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYwQbGUV4bNsPxCUwbSMmYMrXno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qpjrNPorrGZJqsjAZTVCfsmI.jpg?f=fotoalbum_large

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Je had toch gewoon die race? Vooraf dacht iedereen "slam-dunk, 2-stopper", Max rijdt weg en klaar. Zelfs Pirelli had geen 1-stopper in hun voorspelling gezet.
Maar dan start Mercedes op medium en gaat lang op hun stint. En monteert hard, rondjes nadat de rest al van soft naar medium is gegaan. Oeps, die doen een 1-stopper, gaat dit goed? Mercedes matchte de tijden van degenen die op een 2-stopper op hun mediums zaten en kwamen geloof ik zelfs dichterbij. Pas met de tweede wissel had Max weer het voordeel, ook vooral door het pitten tijdens de VSC. En toen kwam de SC met Max voorop en Mercedes die de pace had en durfde RB het aan om de 1e plek op te geven voor banden.
Daarna, de laatste 10 ronden, was het niet meer spannend.

Maar goed, mensen herinneren zich alleen het einde he?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Help!!!! schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:36:
[...]

Vooral de eerste met 3.4 sec was erg langzaam. De tweede ging nog wel 2.8 ofzo :?
Ik denk dat ze het bij Max wat meer op safe spelen dan bij Checo. Max kan een paar tienden gemakkelijk weer goed maken maar Checo heeft hier toch wat meer moeite mee.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 16:20
Illegal_Alien schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:12:
Vind het bijzonder dat mensen dit jaar saai vinden omdat Max zo ver voorloopt; maar de afgelopen 7 jaar ofzo was alles helemaal te gek, dat Mercedes zo goed was. :? * Illegal_Alien makes confused sounds.
Als mensen dit jaar saai vinden, wil niet zeggen dat ze het dan afgelopen 7 jaar helemaal te gek vonden...

En ja, ik moet zeggen dat ik dit seizoen ook niet bijzonder interessant vind. Ik had denk ik wat meer hoop dat er met de nieuwe regels meer strijd zou zijn op de baan. Auto's kunnen wel dichter volgen, maar zijn toch nog steeds wel veel afhankelijk van DRS. En ja, voor het wk is het ook weinig boeiend. Ferrari maakt helaas te veel fouten om het nog beetje spannend te houden.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:33
[...]

wat ik wil zien? Dat er iemand op kop rijdt, en je ziet dat de nr 2 steeds dichterbij komt, omdat diegene nét een andere strategie koos.. om het uiteindelijk misschien net niet/net wel te halen.
Zeg maar dat bv een coureur als Lewis Hamilton op kop rijdt op medium banden die hij al sinds de start er onder heeft liggen. Met bijvoorbeeld een coureur als Verstappen die een soft => medium stop heeft gedaan die er naar toe rijdt. Maar dat iedereen ziet dat Hamilton een één-stop gaat doen en Verstappen een twee-stopper, waardoor bijvoorbeeld die Verstappen constant sneller moet zijn dan die Hamilton, en er minimaal 1x langs zal moeten on track? Die spanning zou jij graag willen zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23

Wom

Alonso heeft een sterke race gereden. Is misschien niet superveel in beeld geweest, maar reed echt prima rondetijden. Ging vroeg naar de harde band, wat goed uitpakte voor hem. Ook komende race zie ik de Alpine het wel goed doen eigenlijk. Maken het misschien de Mercedes wel eens lastig.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Illegal_Alien schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:12:
Vind het bijzonder dat mensen dit jaar saai vinden omdat Max zo ver voorloopt; maar de afgelopen 7 jaar ofzo was alles helemaal te gek, dat Mercedes zo goed was. :? * Illegal_Alien makes confused sounds.
Hamilton had in de afgelopen jaren meer tegenstand van Verstappen, Rosberg en zelfs Bottas dan Verstappen dit jaar heeft van Perez, Leclerc of Sainz. Het lijkt wel of Verstappen drie hulpjes heeft, een in een Red Bull en twee in een Ferrari. En Mercedes is nergens te bekennen tot dit weekend. We zitten nu op 2/3e van het seizoen en het gat is al 109 punten. De gaten van Mercedes aan het einde van het seizoen: 124 (2020), 88 (2018), 87 (2019), 67 (2014), 59 (2015), 46 (2017) en 5 (2016). Als neutrale kijker is dit seizoen gewoon saai te noemen als het gaat om het wereldkampioenschap.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 23:39

-tom-562

Oliesjeik

Wom schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:52:
Alonso heeft een sterke race gereden. Is misschien niet superveel in beeld geweest, maar reed echt prima rondetijden. Ging vroeg naar de harde band, wat goed uitpakte voor hem. Ook komende race zie ik de Alpine het wel goed doen eigenlijk. Maken het misschien de Mercedes wel eens lastig.
Vond het een aparte keuze, maar die pakte idd goed uit.
Sowieso blijf ik Alonso echt een baas vinden

[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 05-09-2022 09:57 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Laatst online: 22:45
Mog schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:57:
[...]

Hamilton had in de afgelopen jaren meer tegenstand van Verstappen, Rosberg en zelfs Bottas dan Verstappen dit jaar heeft van Perez, Leclerc of Sainz. Het lijkt wel of Verstappen drie hulpjes heeft, een in een Red Bull en twee in een Ferrari. En Mercedes is nergens te bekennen tot dit weekend. We zitten nu op 2/3e van het seizoen en het gat is al 109 punten. De gaten van Mercedes aan het einde van het seizoen: 124 (2020), 88 (2018), 87 (2019), 67 (2014), 59 (2015), 46 (2017) en 5 (2016). Als neutrale kijker is dit seizoen gewoon saai te noemen als het gaat om het wereldkampioenschap.
Precies dit! Je slaat de spijker op zn kop :).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:36
[...]

En toch ben ik het niet met je eens, mede omdat de reden van de voorsprong komt door strategische fuck-ups en onbetrouwbaarheid van Ferrari. Het tijdperk Mercedes was toch echt wel een stuk vaker dat Hamilton/Bottas domineerden in de quali én de race vervolgens wonnen met 20s of meer voorsprong. Dat is dit jaar echt niet het geval.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Alleen meldt je niet dat de voorsprong dit jaar grotelijks geflatteerd wordt door totale (strategische) onkunde bij m.n. FER. Oh en natuurlijk dat de voorsprong destijds ongetwijfeld een stuk groter was geweest indien MER hun motor niet flink hadden teruggeschroefd zodat hun gigantische voorsprong niet zou opvallen :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Blik1984 schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:01:
[...]

En toch ben ik het niet met je eens, mede omdat de reden van de voorsprong komt door strategische fuck-ups en onbetrouwbaarheid van Ferrari. Het tijdperk Mercedes was toch echt wel een stuk vaker dat Hamilton/Bottas domineerden in de quali én de race vervolgens wonnen met 20s of meer voorsprong. Dat is dit jaar echt niet het geval.
Dat is ook waar. En dit jaar begon het natuurlijk anders. Eerst stond Verstappen nog 48 punten achter. Maar dat is ook alweer een half jaar geleden.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Ik vond het een fantastische race, veel verschillende strategieën en tot een ronde na de herstart achter de safety car totaal niet vanzelfsprekend dat Max zou winnen. Ik heb 72 rondes op het puntje van mijn stoel gezeten.
Bovendien waren de plekken 2-3-4-5 nog spannend tot het eind met Leclerc, Russel, Hamilton en Perez en ook in het middenveld interessante strategieën met onvoorspelbare uitslag (o.a. de Alpines op de harde band).

Één ding vraag ik mij wel af: ik las dat sommige rijders klaagden over de Tarzanbocht. Wat zijn daar eigenlijk de mogelijkheden om die te verbeteren voor inhaalacties?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:57

Chiron

Moderator Discord
Bullet NL schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:00:
Na de race van gisteren, wat voegt AlphaTauri nog toe voor Red Bull? Ik zie nu berichten dat de deal met RB en Porsche is afgeketst, moet RB niet AT verkopen aan bijvoorbeeld Porsche?
RBR heeft AT zelfs al aangeboden aan Honda, maar die wilden geen B-team.

Denk dat AT terzijnertijd wel verkocht gaat worden, en dan maakt het AT ook interessanter voor een Andretti Racing om het team te kopen, als er een Amerikaan in een van de stoeltjes zit (Herta).

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Wom schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:52:
Alonso vertelde dat ze vrijdag hadden gezien dat de harde band goed werkte voor ze. Ze hebben snel vroege pitstop gemaakt en daarna op de harde band in vrije lucht snelle rondjes kunnen rijden.

PSN: Shiver23

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

En nu de gaten naar de de rijder van een ander team :p Hamilton en Rosberg/Bottas konden / mochten er om vechten omdat ze toch ruim vooraan reden. Maar van die jaren is alleen in 2017 meen ik Ferrari een echte concurrent geweest met Vettel. Alle andere jaren deden de Ferrari en Red Bull coureurs al lang niet meer mee.
Als Perez dit seizoen elke race direct achter Verstappen finishte en soms ervoor, vond je het dan wel een spannend seizoen omdat Perez er dicht achter stond? Of was er dan nog steeds niks aan omdat Red Bull als team er met kop en schouder bovenuit stak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Chiron schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:12:
[...]

RBR heeft AT zelfs al aangeboden aan Honda, maar die wilden geen B-team.

Denk dat AT terzijnertijd wel verkocht gaat worden, en dan maakt het AT ook interessanter voor een Andretti Racing om het team te kopen, als er een Amerikaan in een van de stoeltjes zit (Herta).
Reken maar dat Helmut Marko niets zonder reden doet. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:17:
[...]

En nu de gaten naar de de rijder van een ander team :p Hamilton en Rosberg/Bottas konden / mochten er om vechten omdat ze toch ruim vooraan reden. Maar van die jaren is alleen in 2017 meen ik Ferrari een echte concurrent geweest met Vettel. Alle andere jaren deden de Ferrari en Red Bull coureurs al lang niet meer mee.
Als Perez dit seizoen elke race direct achter Verstappen finishte en soms ervoor, vond je het dan wel een spannend seizoen omdat Perez er dicht achter stond? Of was er dan nog steeds niks aan omdat Res Bull als team er met kop en schouder bovenuit stak?
Zegt dat niet ook iets over HAM? O-) Oh nee de auto wordt alleen voor Max afgesteld... :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

2020, Hamilton wint 11 van de 17 races en staat 3x niet op het podium (waarvan een keer omdat hij niet mee reed).
2019: wint 11 van de 21 races en 4x niet op het podium
2018: wint 11 van de 21 races en 4x niet op het podium

Maar misschien nog belangrijker voor de dominantie van Mercedes is het constructeurskampioenschap.
2020: 254 punten voorsprong, 2019: 235, 2018: 84, 2017: 146, 2016: 297

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 22:07
Mensen kijken toch vaak wat meer door een roze bril naar het verleden als het heden ze niet helemaal brengt waar ze op hoopten. Heb het al vaker gezegd hier, maar als je het totale veld overziet hebben we gewoon een onwijs leuk seizoen.

Norris vs. 2 Alpines, drama McLaren/Ricciardo op en van de baan, Ferrari op de baan en in de pits, Mercedes die lekker of slecht gaat, Schumacher die steeds beter lijkt te gaan rijden, Albon die de Williams naar plekken rijdt waar je alleen maar respect voor kan hebben en noem het maar op.

Let maar op, er komt vast nog een seizoen in de toekomst dat je ineens met een veel positievere blik naar dit seizoen gaat kijken. Ik geniet in elk geval elk weekend van alles wat er op en naast de baan gebeurd tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:58
[...]

Het grote verschil zit hem dit jaar echter niet zozeer in het racen, maar vooral aan de taktische kant. Daar waar afgelopen jaren de andere teams elk puntje pakten dat ze naast de winst konden krijgen, zie je dit jaar dat die punten aan de ene kant verdeeld worden over meerdere rijders, maar aan de andere kant er vooral heel veel punten blijven liggen door stomme taktieken. Ferrari steekt daar ruim bovenuit natuurlijk, maar het niet wisselen naar softs door Ham valt daar wat mij betreft ook onder.
Als je naar de race zelf kijkt moet Max toch heel wat meer moeite doen dan Merc in2016-2020. Die reden de meeste races nog niet eens op 80%. Die puntenverschillen geven naar mijn idee dan ook meer aan dat de andere teams stomme fouten maken dan dat het de dominantie van RB aangeeft.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 16:20
RobertMe schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:17:
[...]

Als Perez dit seizoen elke race direct achter Verstappen finishte en soms ervoor, vond je het dan wel een spannend seizoen omdat Perez er dicht achter stond? Of was er dan nog steeds niks aan omdat Red Bull als team er met kop en schouder bovenuit stak?
In 1988 en in iets mindere mate ook 1989 domineerde McLaren ook het hele veld. Er was echter wel een felle onderlinge strijd tussen Prost en Senna wat die seizoenen wel degelijk interessant maakte. Seizoenen kunnen nog steeds interessant zijn als 1 team domineert. Zolang er onderlinge strijd is. Dat was er tussen Senna en Prost en ook tussen Hamilton en Rosberg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

R2D2 schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:42:
[...]
Tsja no offence maar als die VSC en SC er niet waren geweest incl het falen van Ferrari waren beide Mercs waarschijnlijk op grote achterstand gereden.
Integendeel.
Als er geen (V)SC waren geweest, had Mercedes de race uitgereden op de harde band en had Max het met een pitstop meer nog maar even moeten laten zien.
Mercedes was retesnel op de H.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik vind het ook een heel leuk seizoen, er gebeurt van alles. Natuurlijk is het extra leuk als je favoriet wint. Zoals ik het zie is dit toch echt vooral door Max gedaan op eigen merites. Zie PER.

Daarnaast mis ik de giftigheid van het vorig seizoen totaal niet. Zit net even S4 van DTS te kijken en die hele framing van Max de gevaarlijke coureur en Lewis de cleane veteraan is niet om aan te zien.

Geef mij dan maar de gevechten en gedrag tussen Max, Lec, Rus, dat is tot nu stukken beter verteerbaar.

En om nou na jaren van MER dominantie bij het eerste beste seizoen dat een ander team sterker is gelijk te klagen dat het saai is. Nee dat is niet voor mij. Als VER elke race gewonnen had zoals bij Spa is het een ander verhaal.

En voor hetzelfde geld krijgt MER hun concept alsnog aan de praat (voor 2023) en blijkt dit een zwaluw seizoen geweest te zijn :D

Oh en it ain't over till the fat lady sings :)

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 05-09-2022 10:40 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:32
Verwijderd schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:37:
[...]

Integendeel.
Als er geen (V)SC waren geweest, had Mercedes de race uitgereden op de harde band en had Max het met een pitstop meer nog maar even moeten laten zien.
Richting het einde van de race zouden die harde banden echt wel minder worden, dat tempo zouden ze niet kunnen volhouden.
En Verstappen zou juist weer sneller zijn op nieuwe banden.
Inhalen is dan nog altijd lastig maar hij zou er echt wel weer bij gekomen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• labmuisfrl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 12:48
ik heb nog naar je zitten zwaaien :-)
wat een feestje!

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RZWVyy78/afbeelding.png
[b]OzzieMann in "[F1 2022] Race 15 GP van Nederland"OzzieMann schreef op maandag 5 september 2022 @i.Stijn

[ Voor 6% gewijzigd door labmuisfrl op 05-09-2022 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:39:
[...]
Inhalen is dan nog altijd lastig maar hij zou er echt wel weer bij gekomen zijn.
Erbij is nog niet er voorbij. Daarom zeg ik, dan had Max het nog maar even moeten laten zien.
Zijn banden zouden dan wel nieuwer zijn geweest dan die van Mercedes, maar ook lang niet meer splinternieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
[...]

Met alle respect, ik vind jou geen F1 liefhebber.
Haha, zijn er regels waar je aan moet voldoen om F1 liefhebber te mogen zijn?
[...]

We hebben de beste en spannende races sinds jaren, ongeacht de winnaar, en jij gaat mauwen over het feit dat het saaie races zijn..
Ik denk dat wij dit seizoen naar andere races hebben gekeken. Het is dit seizoen toch vaak niet spannend geweest. Ook gisteren was toch vrij snel duidelijk wie bij het uitblijven van calamiteiten, als eerste zou finishen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
[...]

Dit vind ik wel een hele makkelijke en kort-door-de-bocht conclusie.

Meer tegenstand of was Hamilton gewoon minder scherp? (2021 buiten beschouwing gelaten) Als je ziet waarom Rosberg en Bottas wonnen / wk werden, had dat voor een groot deel ook met het niveau van Hamilton te maken en de punten die hij liet liggen / fouten die hij maakte.

Als je ziet wat Perez gepresteerd heeft voor RB, zit hij (in mijn ogen) op hetzelfde niveau als Bottas en komt hij ook in de buurt van Rosberg. Het gat in het WK is groot en vertekend, door fouten van Ferrari / Leclerc / Sainz en Perez. Maar niet omdat Max er minder hard voor hoeft te rijden. In het begin van het jaar was Perez zelfs een paar keer sneller ook.

De Ferrari was overduidelijk sneller in het eerste deel van het jaar en Leclerc was vaak sneller en ook Sainz komt meer en meer in z'n ritme.

Ik vind het wel erg makkelijk om te zeggen: "minder tegenstand". Dus iemand die gewoon meer uit een auto haalt door zijn rijderskwaliteiten, heeft altijd minder tegenstand dan iemand die minder snel / goed is? De tegenstand is er, net als dat Hamilton die had. Maar Max haalt nu gewoon een abnormaal hoog niveau, race na race. Waardoor het lijkt dat hij minder tegenstand heeft.

Compleet foutloze weekenden zijn op dit niveau zó moeilijk; dat zie je aan alle andere rijders van de topteams. En Max amper fouten gemaakt in 2021 en zeker in 2022.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:19
Haha die Toto, grondig onderzoek naar Tsunoda gate. Wat een man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

De_Bastaard schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:58:
Meen je dat? Waar?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Help!!!! schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:37:
Ik vind het ook een heel leuk seizoen, er gebeurt van alles. Natuurlijk is het extra leuk als je favoriet wint. Zoals ik het zie is dit toch echt vooral door Max gedaan op eigen merites. Zie PER.

Daarnaast mis ik de giftigheid van het vorig seizoen totaal niet. Zit net even S4 van DTS te kijken en die hele framing van Max de gevaarlijke coureur en Lewis de cleane veteraan is niet om aan te zien.

Geef mij dan maar de gevechten en gedrag tussen Max, Lec, Rus, dat is tot nu stukken beter verteerbaar.

En om nou na jaren van MER dominantie bij het eerste beste seizoen dat een ander team sterker is gelijk te klagen dat het saai is. Nee dat is niet voor mij. Als VER elke race gewonnen had zoals bij Spa is het een ander verhaal.

En voor hetzelfde geld krijgt MER hun concept alsnog aan de praat (voor 2023) en blijkt dit een zwaluw seizoen geweest te zijn :D

Oh en it ain't over till the fat lady sings :)
Deze framing is niet realistisch als je kijk naar dit jaar en wie meer contact momenten heeft gehad.
Lewis heeft dit jaar wat ik zo kan herrinneren 2 keer contact gehad met MAG, 1 keer ocon, 1 keer alonzo en gister met SAI.

Max heeft zover geloof ik nog geen contact momenten gehad dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 11:54
groggy schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:56:
[...]

Haha, zijn er regels waar je aan moet voldoen om F1 liefhebber te mogen zijn?

[...]
Goed punt! :D

Nou, Max was de snelste gisteren en inderdaad lag het voor handen dat hij zou winnen, maar halverwege de wedstrijd kon het tij zomaar keren!
Het is dat Merc een rottige strategie had anders was het plotseling helemaal niet zo zeker.

Wij hebben ongetwijfeld dezelfde races gezien, maar de interpretatie verschilt blijkbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:32
https://www.mailplus.co.u...f-demands-tsunoda-inquest
Social media conspiracists suggested it was a fix. Wolff did not go that far, but said: ‘If we were fighting a championship, this would be something I would closely look at.

‘What needs to be investigated for the safety of drivers, and everybody out there, is that the driver stopped, unbuckled, did a full lap, came in; the problem wasn’t solved, they put the seatbelts back on and he drove out and stopped the car again. ‘That probably changed the outcome of a race we maybe could have won. The simulation said Max would have come out eight seconds behind us (after his second stop without the VSC) and we would have had a fair shot, and the race planner said the win was on.

‘Max would have caught Lewis about eight laps from the end. It would have been very close.’
Hij heeft wel gelijk dat het een wat rare gewaarwording was met stoppen, doorrijden, pitstop, om uiteindelijk nog naast de baan uit te vallen.

Maar als dit echt een 'fix' zou zijn laat je Tsunodo zich vastrijden in de grinbak, en doe je het niet op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
Help!!!! schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:05:
[...]

Alleen meldt je niet dat de voorsprong dit jaar grotelijks geflatteerd wordt door totale (strategische) onkunde bij m.n. FER. Oh en natuurlijk dat de voorsprong destijds ongetwijfeld een stuk groter was geweest indien MER hun motor niet flink hadden teruggeschroefd zodat hun gigantische voorsprong niet zou opvallen :)
Dat zijn allemaal 'geruchten'. Misschien doet Red Bull dat dit jaar ook?

Heel eerlijk, ik vind het ook echt saai. Ik heb geen enkel moment getwijfeld dat Max niet zou winnen in Spa en nu weer in Zandvoort. Zelfs zonder of met VSC/SC. Het is leuk zo'n seizoen voor hem, maar voor de kijker is het echt gewoon saai.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

SuperCrisz schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:14:
[...]

het Mercedes-tijdperk was ook ruk. Maar je had wel regelmatig spectaculaire races. Ik denk alleen maar aan de Germany GP van 2019..

Maar het gaat me vooral om het feit dat iedereen om me heen het fan-tas-tisch vind allemaal... maar alleen maar omdat Max wint... niet omdat de wedstrijd zo boeiend is
Meer strijd? Das pas gekomen nadat Honda 2 jaar geleden de motor op orde had zodat RB en Max daar mee de Mercedes konden aanvallen...
Vorig seizoen is de beslissing pas in de laatste race gevallen. Nu zijn 15 van de 22 races gereden, Max staat inderdaad riant voor.... Maar mensen hebben het nu al over saai terwijl we dit bij RB de laatste 10 jaar nog niet hebben mee gemaakt.

Kom op zeg, de race gisteren was helemaal niet zo saai, als Mercedes Hamilton ook op soft had gezet had de uitslag er misschien wel heel ander uitgezien. Max kwam maar met 4 seconden voorsprong op Russel over de finish....

Objectief gezien niet zaai, wel wederom winst voor Max....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:16

DataGhost

iPL dev

mrstylo schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:11:
[...]

Heel eerlijk, ik vind het ook echt saai. Ik heb geen enkel moment getwijfeld dat Max niet zou winnen in Spa en nu weer in Zandvoort. Zelfs zonder of met VSC/SC. Het is leuk zo'n seizoen voor hem, maar voor de kijker is het echt gewoon saai.
Dan heb je echt de pace van de Mercedessen op de hards gemist. Zonder VSC/SC had Max nog moeten pitten met 10 of zelfs minder seconden marge, dus had hij trackpositie verloren naar P3. Medium was de band die ze van tevoren hadden bedacht maar dat leek ook de langzaamste te zijn na hard en soft, ondertussen verliezen hards nauwelijks tijd over hun levensduur dus dan is het gat niet goed dicht te rijden. Enige optie op dat moment leek soft, waar ze ook voor wilden gaan, maar tegen de tijd dat die pitstop op een natuurlijke manier zou komen was het gat waarschijnlijk nog kleiner geweest en moest hij meer dan een seconde per rondje dicht gaan rijden met nog 15 ofzo ronden te gaan en dan hopen dat er tegen een van de laatste rondes nog genoeg leven in zat om een inhaalactie of twee te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
De_Bastaard schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:58:
Anders lees je wat hij zegt en niet de zaken zelf voor hem invullen? Je kan toch niet beweren dat het geen rare situatie was en eigenlijk ook heel gevaarlijk? Twee keer 'onnodig' stoppen (technisch falen miscshien op zijn stuur) is gewoon dom.

Dit mag gewoon niet gebeuren. Max had sowieso gewonnen (zegt hij ook beetje), dus daar ging het voor hem niet alleen om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:11
mrstylo schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:18:
[...]

Anders lees je wat hij zegt en niet de zaken zelf voor hem invullen? Je kan toch niet beweren dat het geen rare situatie was en eigenlijk ook heel gevaarlijk? Twee keer 'onnodig' stoppen (technisch falen miscshien op zijn stuur) is gewoon dom.

Dit mag gewoon niet gebeuren. Max had sowieso gewonnen (zegt hij ook beetje), dus daar ging het voor hem niet alleen om.
Hoezo onnodig? De F2 had al een voorbeeld waar een band niet goed vast zat en wat er kan gebeuren. Een trilling zou geen enkele coureur vertrouwen. Tsunoda stopt omdat hij vermoed dat een band niet goed vastzat, krijgt te horen "Tyres are fine". Rijdt verder, vertrouwt het nog steeds niet en krijgt te horen dat er een diff probleem was.

Gevolg: DNF.

[ Voor 16% gewijzigd door KillaZ op 05-09-2022 11:22 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barturion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-08 16:45
The day after vind ik dit filmpje altijd wel interessant. Volledige teamradio en trackpositie

YouTube: Max Verstappen Winner in Netherlands, Race Team Radio from the F1 Du...

Edit: Vooral op het laatst als ze praten over de helm van Verstappen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Barturion op 05-09-2022 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
Bullet NL schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:17:
[...]

Meer strijd? Das pas gekomen nadat Honda 2 jaar geleden de motor op orde had zodat RB en Max daar mee de Mercedes konden aanvallen...
Vorig seizoen is de beslissing pas in de laatste race gevallen. Nu zijn 15 van de 22 races gereden, Max staat inderdaad riant voor.... Maar mensen hebben het nu al over saai terwijl we dit bij RB de laatste 10 jaar nog niet hebben mee gemaakt.

Kom op zeg, de race gisteren was helemaal niet zo saai, als Mercedes Hamilton ook op soft had gezet had de uitslag er misschien wel heel ander uitgezien. Max kwam maar met 4 seconden voorsprong op Russel over de finish....

Objectief gezien niet zaai, wel wederom winst voor Max....
Ben ik niet mee eens. Russel met soft kon niets doen tegen Max, Hamilton denk ik dus ook niet (pace was iets sneller dan Russel, maar was marginaal). De Red Bull is gewoon veel te goed (wat voor de amusement niet goed is, maar good for them. Mogen de mensen in hun fabriek echt wel vieren).

Daarnaast hadden de seizoenen daarvoor verschillende winnaars (dit jaar pas 4). En dat is ook historisch laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
StealthyPeanut schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:57:
[...]

Dit vind ik wel een hele makkelijke en kort-door-de-bocht conclusie.

Meer tegenstand of was Hamilton gewoon minder scherp? (2021 buiten beschouwing gelaten) Als je ziet waarom Rosberg en Bottas wonnen / wk werden, had dat voor een groot deel ook met het niveau van Hamilton te maken en de punten die hij liet liggen / fouten die hij maakte.

Als je ziet wat Perez gepresteerd heeft voor RB, zit hij (in mijn ogen) op hetzelfde niveau als Bottas en komt hij ook in de buurt van Rosberg.

Het gat in het WK is groot en vertekend, door fouten van Ferrari / Leclerc / Sainz. Maar niet omdat Max er minder hard voor hoeft te rijden. In het begin van het jaar was Perez zelfs een paar keer sneller ook.

De Ferrari was overduidelijk sneller in het eerste deel van het jaar en Leclerc was vaak sneller en ook Sainz komt meer en meer in z'n ritme.

Ik vind het wel erg makkelijk om te zeggen: "minder tegenstand". Dus iemand die gewoon meer uit een auto haalt door zijn rijderskwaliteiten, heeft altijd minder tegenstand dan iemand die minder snel / goed is? De tegenstand is er, net als dat Hamilton die had. Maar Max haalt nu gewoon een abnormaal hoog niveau, race na race. Waardoor het lijkt dat hij minder tegenstand heeft.

Compleet foutloze weekenden zijn op dit niveau zó moeilijk; dat zie je aan alle andere rijders van de topteams. En Max amper fouten gemaakt in 2021 en zeker in 2022.
Inderdaad, als je het per race bekijkt is het vrijwel iedere race weer spannend wie er gaat winnen. Er strijden inmiddels weer 3 teams mee om de overwinning in het weekend. Al moet Mercedes het een beetje hebben van de baan en fouten van de anderen. Als je Spa even buiten beschouwing laat (was volgens mij de enige race dit seizoen waar 1 team duidelijk veel en veel sneller was), dan is het iedere race weer leuk om te kijken wie er gaat winnen. Dat het uiteindelijk Red Bull is die steeds aan het langste eind trekt is vooral Ferrari aan te rekenen. Door de domme fouten die ze maken is het gat in het kampioenschap bizar groot, toch zegt dit niks over de volgende race. Ferrari zou hem net zo goed weer kunnen winnen.

Zo spannend als vorig seizoen is het zeker niet, maar de weekenden bieden iedere keer weer spanning wat mij betreft. Het zou helemaal top zijn als Mercedes ook echt weer mee kan strijden. (al heb ik na die jaren van dominantie en irritant gedrag van Toto liever dat ze nog een paar zware jaren krijgen. Laat Mclaren het licht maar vinden en meedoen om P1. :) )

TLDR: Dit seizoen is wat mij betreft zeker wel spannend, ondanks het grote puntenverschil in het WDC en WCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:54

pro_6or

amateur_60r

Weten we zeker dat die man niet 1 is?

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online
SuperCrisz schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:08:
OK, misschien gooi ik nu wel een knuppel in het hoenderhok.

Ik kijk dan liever Ajax-PSV, de klassieker.. Dan is de win-ratio stuk lager, maar je hebt dan wel méér wedstrijd... en dat is precies wat ik mis van het F1 seizoen dit moment.
Dat wint Ajax ook negen van de tien keer. Begrijp je knuppel in dat hoenderhok dan ook niet....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

mrstylo schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:25:
[...]

Ben ik niet mee eens. Russel met soft kon niets doen tegen Max, Hamilton denk ik dus ook niet (pace was iets sneller dan Russel, maar was marginaal). De Red Bull is gewoon veel te goed (wat voor de amusement niet goed is, maar good for them. Mogen de mensen in hun fabriek echt wel vieren).

Daarnaast hadden de seizoenen daarvoor verschillende winnaars (dit jaar pas 4). En dat is ook historisch laag.
De zelfde winnaar maakt toch niet uit zeg.... Het gaat er om dat het elke race weer afwachten is welke fuck-up Ferrari doet, Mclaren (Noris) en de beide Alpines kunnen lekker racen tegen elkaar. Het raatsel Riccardo (net alsof ze hem met 100pk minder laten rijden. Russel die al aan Lewis zijn stoelpoten aan het zagen is.

Echt, Dat Max weet te winnen en duidelijk de beste coureur is op het moment is 1, maar dat de races saai zijn omdat er verder niets gebeurd is gewoon onjuist.

Achter Max is het één grote tombola die eigenlijk niet te voorspellen is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
KillaZ schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:21:
[...]

Hoezo onnodig? De F2 had al een voorbeeld waar een band niet goed vast zat en wat er kan gebeuren. Een trilling zou geen enkele coureur vertrouwen. Tsunoda stopt omdat hij vermoed dat een band niet goed vastzat, krijgt te horen "Tyres are fine". Rijdt verder, vertrouwt het nog steeds niet en krijgt te horen dat er een diff probleem was.

Gevolg: DNF.
Dan gaat er toch iets verkeerd? F1 heeft tijdstraffen als je 1km te hard rijdt in de pitlane, dan is het ook goed om dit te onderzoeken. Dit mag gewoon niet gebeuren op hoog niveau. Sowieso is Tsunoda raar bezig dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:37:
[...]

Integendeel.
Verwijderd schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:55:
[...]

Erbij is nog niet er voorbij. Daarom zeg ik, dan had Max het nog maar even moeten laten zien.
Zijn banden zouden dan wel nieuwer zijn geweest dan die van Mercedes, maar ook lang niet meer splinternieuw.
Heeft hij beiden niet ingehaald op de baan los van de herstart? Die Merc voorbij op het rechte stuk ging beide keren toch niet niet heel erg lastig met de snelheid die RBR had op het rechte stuk.

Verstappen had genoeg marge gehad om Hamilton op te kunnen vangen, die had dat tempo wat hij op de hardste compound reedt ook niet vol kunnen houden tot het eind en als het gat < 10s was geworden zonder VSC/SC's dan had RBR hem altijd nog naar binnen kunnen halen voor een setje verse rode banden en was Hamilton ook een sitting duck geweest. Hoe graag ze ook willen geloven bij Mercedes dat ze de race hadden kunnen winnen, volgens mij is dat nooit het geval geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door R2D2 op 05-09-2022 11:38 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
Bullet NL schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:32:
[...]

De zelfde winnaar maakt toch niet uit zeg.... Het gaat er om dat het elke race weer afwachten is welke fuck-up Ferrari doet, Mclaren (Noris) en de beide Alpines kunnen lekker racen tegen elkaar. Het raatsel Riccardo (net alsof ze hem met 100pk minder laten rijden. Russel die al aan Lewis zijn stoelpoten aan het zagen is.

Echt, Dat Max weet te winnen en duidelijk de beste coureur is op het moment is 1, maar dat de races saai zijn omdat er verder niets gebeurd is gewoon onjuist.

Achter Max is het één grote tombola die eigenlijk niet te voorspellen is.....
De fuck ups van ferrari ben ik mee eens. Die blijven mij toch verrassen. Het is toch altijd net anders. :'(

Maar heel eerlijk. Ik vind zelfs Alpine tegen Mclaren niet bijzonder. 2 tegen 1 eigenlijk. Maar voor de rest maakt het niets uit hoor. ik ben blij dat andere het wel leuk vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:11
mrstylo schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:32:
[...]

Dan gaat er toch iets verkeerd? F1 heeft tijdstraffen als je 1km te hard rijdt in de pitlane, dan is het ook goed om dit te onderzoeken. Dit mag gewoon niet gebeuren op hoog niveau. Sowieso is Tsunoda raar bezig dit jaar.
Tijdstraf omdat je diff stukgaat tijdens de race? Hoe wil je dit gaan voorkomen? Heb je de crash gezien in de F2 omdat er een wiel niet goed vastzat? Ik snap dat je als coureur de auto stilzet bij trillingen die je niet kunt plaatsen.

Na zijn 2e pit bleek dat het diff wel stuk was dus een DNF.

K to the KillaZ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

mrstylo schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:37:
[...]

De fuck ups van ferrari ben ik mee eens. Die blijven mij toch verrassen. Het is toch altijd net anders. :'(

Maar heel eerlijk. Ik vind zelfs Alpine tegen Mclaren niet bijzonder. 2 tegen 1 eigenlijk. Maar voor de rest maakt het niets uit hoor. ik ben blij dat andere het wel leuk vinden :P
Er zit dit seizoen echt genoeg drama in de races, natuurlijk één man staat er met kop en schouders boven, maar kijk naar nou positie 2 in het kampioenschap.... Ik durf de voorspelling niet aan om te zeggen als een van de Mercedes, de Ferrari 's of toch Perez 2e gaat worden..... Spanning genoeg dus.

Opvallend, het verschil tussen Max en Checo..... Waar Sainz en Lecler of Hamilton en Russel veel dichter bij elkaar zitten.

Saai? Nee, Max is de beste, volkomen terecht dus dat hij ruim voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Even advocaat van de duivel }) spelende: was er niet een (nieuwe) regel dat je tijdens de safety car niet naast een andere auto mag rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Quantor schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:45:
[...]

Even advocaat van de duivel }) spelende: was er niet een (nieuwe) regel dat je tijdens de safety car niet naast een andere auto mag rijden?
Volgens mij niet, je mag tijdens een safety car de auto voor je niet inhalen (er voor bij steken), dat gebeurde duidelijk niet.

Nou jah duidelijk, Max wist het precies goed te doen..... Na de streep pas in halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
Bullet NL schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:44:
[...]

Er zit dit seizoen echt genoeg drama in de races, natuurlijk één man staat er met kop en schouders boven, maar kijk naar nou positie 2 in het kampioenschap.... Ik durf de voorspelling niet aan om te zeggen als een van de Mercedes, de Ferrari 's of toch Perez 2e gaat worden..... Spanning genoeg dus.

Opvallend, het verschil tussen Max en Checo..... Waar Sainz en Lecler of Hamilton en Russel veel dichter bij elkaar zitten.

Saai? Nee, Max is de beste, volkomen terecht dus dat hij ruim voor staat.
Sowieso is er een verdiende winnaar. Laat dat duidelijk zijn.

Ik vind het verschil tussen Max/Checo en Sainz/Lecrerc hetzelfde. Misschien niet in punten, maar wel hoe gemakkelijk ze met die auto omgaan. Sainz heeft vooral 'geluk' dat Lecrerc nog meer ongeluk heeft haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:15
Was wel een stunt geweest als Hamilton zo slim was geweest om net even wat meer van het gas te gaan of te remmen vlak voor die lijn. Had vast een hele vermakelijke discussie opgeleverd :)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Bullet NL schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:32:
[...]
Het raadsel Riccardo (net alsof ze hem met 100pk minder laten rijden).
Gaat erg bergafwaarts lijkt het wel. Die auto moet hem echt totaal niet liggen, nog even en hij rijdt achter Latifi. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrstylo
[...]

Hamilton had al gas gegeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

AtlAntA schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:48:
[...]

Was wel een stunt geweest als Hamilton zo slim was geweest om net even wat meer van het gas te gaan of te remmen vlak voor die lijn. Had vast een hele vermakelijke discussie opgeleverd :)
Je mag tijdens de restart als pacesetter niet "erratic" rijden, als je op het gas gaat moet je normaal rijden zoals je altijd zou doen en er is "altijd" nul voordeel om vlak voor de finishlijn af te remmen dus daar zal op z'n minst met opgetrokken wenkbrauwen naar gekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Die stunt hebben ze vorig jaar al uitgehaald in Jedda, daar heeft Max toen een flinke duw voor gekregen (de wedstrijd waarbij Hamiton achter in Max reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Laatst online: 23:14
[...]

alleen dat mag dus niet meer volgens de regels (remmen in ieder geval). dat kan heel veel gevaarlijke situaties opleveren als achterin iedereen denkt "we zijn weer vertrokken" en dan gaan ze weer langzamer.

zodra ze gaan moeten ze ook blijven gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Bullet NL schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:51:
[...]

Die stunt hebben ze vorig jaar al uitgehaald in Jedda, daar heeft Max toen een flinke duw voor gekregen (de wedstrijd waarbij Hamiton achter in Max reed.
Dat was een compleet andere situatie (auto's achter elkaar, DRS-lijn) en ook geen SC-restart. Als Hamilton daar niet achter maar naast Max had gereden was er geen probleem en ook geen penalty geweest, terwijl het in dit geval niet had gemogen volgens de SC-regels.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

SuperCrisz schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:57:
[...]

Precies dit! Je slaat de spijker op zn kop :).
Dan is daar een verschil te vinden waarschijnlijk. Kijk je om het kampioenschap of kijk je om de sport in het algemeen te volgen.

Als ik kijk, kijk ik niet voor het kampioenschap alleen. Dat is voor mij iets wat op plaats vier of vijf komt. Ik kijk om de races, de rondetijden, de tactiek, zien wat er nog meer speelt in het middenveld. Ik kan genieten van een Alonso die gewoon nog uiterst sterk rond rijdt...

Ga lekker zitten voor de race, pak op je telefoon of laptop de live timing erbij, probeer de verschillende tactieken te voorspellen, kijk naar de verschillen in sectoren etc.

Formule 1 is zoveel meer dan een strijd om het kampioenschap.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Chocoball schreef op zondag 4 september 2022 @ 22:47:
[...]

Wolff zegt ook had dit om de wereldtitel gegaan dan had Mercedes bij de FIA een onderzoek geëist. Zonder verdachtmaking van hulp te kunnen toelichten.
Als ik Horner was geweest had ik bij de FIA een onderzoek geeist naar de “we just need one DNF” in de week van de aanloop naar Silverstone door ene T. Wolff. Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.

Oftewel, die kerel heeft inderdaad mentale hulp nodig met dit soort uitspraken en plein public.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Wom schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:49:
[...]

Gaat erg bergafwaarts lijkt het wel. Die auto moet hem echt totaal niet liggen, nog even en hij rijdt achter Latifi. 8)7
Tis gewoon bizar, net alsof ze hem met een auto weg sturen waarbij ze 3 van de 6 clinders niet gebruiken.
Ik geloof er niets van dat dit alleen maar door Riccardo komt, zo slecht is hij niet. Heb echt het idee dat ze hem laten zwemen, zo van je moet toch weg..... Beetje onsympathiek van Mclaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:17

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

[...]

Je hebt wel een punt, zie dit artikel maar.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
murphydrz schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:05:
[...]

Goed punt! :D

Nou, Max was de snelste gisteren en inderdaad lag het voor handen dat hij zou winnen, maar halverwege de wedstrijd kon het tij zomaar keren!
Het is dat Merc een rottige strategie had anders was het plotseling helemaal niet zo zeker.

Wij hebben ongetwijfeld dezelfde races gezien, maar de interpretatie verschilt blijkbaar. ;)
Mijn punt is dat merc die strategie dus wel had. Het is gisteren nooit echt spannend geweest voor de titel. Er zijn sowieso weinig inhaalacties geweest. Ik vond het gisteren dan ook geen spannende race.

Mensen die een race "spannend" vinden, omdat MAX als winnaar uit de bus is gekomen, tja die hebben een "spannende" race gehad. Sowieso zijn er veel Nederlandselftal supporters die sinds een paar jaar de F1 helemaal de bom vinden, wanneer max wint.

Zoals iemand anders al eerder zei in dit topic, hij verwachtte dat 60% vroegtijdig naar huis was gegaan als max in de eerste ronden gechrasht zou zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 22:07
Nog even over de race indien er geen VSC en SC was geweest. Horner vertelde in het interview met Sky na de race dat Max zou gaan voor een Soft - Medium - Soft. Hij zou dus zijn stint op mediums verlengen, ten koste van tijd op Hamilton en Russell om op het eind (denk een ronde of 20) op Softs te gaan aangezien de RB/Max zich daar het beste op voelde.

Ik denk dat het hoe dan ook Max op 1 was geworden. De 'dan moet ie er nog maar voorbij' opmerkingen begrijp ik niet echt. We hebben bij het inhalen van Russell (met DRS) en Hamilton (zonder DRS) gezien dat de Red Bull een beest is vanuit de laatste bocht en het daaropvolgende rechte stuk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
G_Dragon schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:56:
[...]

Staat toch duidelijk "before the safety car returns to the pits"? Max kreeg ruim voordat HAM ging al te horen over de boordradio: "SC has returned to the pits". Dus daarna was alles weer toegestaan behalve inhalen voor de timing line.

[ Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 05-09-2022 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crysania
  • Laatst online: 23:14
[...]

ik riep tijdens de race al: als HAM slim is rijd hij heel zachtjes door tot start/finish en geeft dan pas gas. dan had Max echt een stuk lastiger kunnen inhalen dan de volledige bocht+rechte stuk in de slipstream te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

[...]

Niet goed verwoord in de Event Notes (beetje ambigu) maar die "regel" is er duidelijk gekomen naar aanleiding van het ernaast rijden voordat het gas erop gaat en het daarmee blokkeren van de raceleider, die bijvoorbeeld bepaalde apexes niet meer kan pakken. Anders stond het Mercedes vrij om een protest in te dienen maar dat hebben ze niet gedaan, waarschijnlijk waren ze te druk met de samenzweringstheorieën over AT/Tsunoda :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Maar wat moet je hier nu van denken? Wat een kerel... :D Is het de oranje bril of pure pr0n dat we deze coureur in ons midden hebben?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

d-vine schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:49:
[...]

lekker laten gaan de Mercedes en Lewis fans zijn en komen nooit meer over het verlies van vorig jaar heen
The shoe is well and truly on the other foot.

Probeer er van te genieten.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Bullet NL schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:55:
[...]

Tis gewoon bizar, net alsof ze hem met een auto weg sturen waarbij ze 3 van de 6 clinders niet gebruiken.
Ik geloof er niets van dat dit alleen maar door Riccardo komt, zo slecht is hij niet. Heb echt het idee dat ze hem laten zwemen, zo van je moet toch weg..... Beetje onsympathiek van Mclaren...
Las wat geruchten (korrel zout nodig dus) dat Piastri misschien al dit seizoen gaat instappen zelfs. RIC heeft straks geen stoelpoten meer over om aan te zagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bullet NL schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:55:
Lijkt me sterk dat McLaren bewust de boel saboteert bij Ricciardo, want dan gooien ze ook de kans op dure WCC-punten weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Gewoon_Jansen schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:00:
Nog even over de race indien er geen VSC en SC was geweest. Horner vertelde in het interview met Sky na de race dat Max zou gaan voor een Soft - Medium - Soft. Hij zou dus zijn stint op mediums verlengen, ten koste van tijd op Hamilton en Russell om op het eind (denk een ronde of 20) op Softs te gaan aangezien de RB/Max zich daar het beste op voelde.

Ik denk dat het hoe dan ook Max op 1 was geworden. De 'dan moet ie er nog maar voorbij' opmerkingen begrijp ik niet echt. We hebben bij het inhalen van Russell (met DRS) en Hamilton (zonder DRS) gezien dat de Red Bull een beest is vanuit de laatste bocht en het daaropvolgende rechte stuk.
De "Ik denk dat het hoe dan ook Max op 1 was geworden" opmerkingen begrijp ik niet echt. Hamilton/Merc was op een gegeven moment behoorlijk wat tijd goed aan het maken, met bijna richting een seconde per rondje dat hij inliep op Max. In ronde 47 (net voor de VSC) was het gat nog maar 13.8 seconden dus dat was al geen vrije pitstop meer en hij was nog steeds aan het inlopen. Max had nog minimaal vijf ronden maar liever nog wat langer doorgereden voor S-M-S dus zonder die VSC had Hamilton misschien al op 8-9 seconden gezeten. Met een pitstop verlies je alsnog een seconde of 20 tot nog achter Russell, dus het is niet alsof Max bij het uitrijden van de pits direct Hamilton/Russell aan kan vallen, eerst moet dat gat nog dichtgereden en tegen de tijd dat je in de buurt bent hebben die softs al behoorlijk wat slijtage te verduren gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
Crysania schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:00:
[...]

ik riep tijdens de race al: als HAM slim is rijd hij heel zachtjes door tot start/finish en geeft dan pas gas. dan had Max echt een stuk lastiger kunnen inhalen dan de volledige bocht+rechte stuk in de slipstream te zitten.
Kijk even de race in Mugello terug in 2020, of de F2 race van afgelopen zondag en bedenk dan nog eens of dat een heel slimme zet zou zijn ;)
Ja, voor Lewis wel, maar voor de rest waarschijnlijk niet :P

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:51
alleen degraderen de hards ook, Mercedes begon al langzamer te gaan de laatste vier vijf rondjes. Met verse softs tegen oude Hards en een langzamere auto had Red bull nog kunnen redden. Maar we zullen het nooit weten. Ik vond de strategie van Mercedes verrassend in ieder geval.

Anders dan Ferrari die voor de start zegt dat we afwijkende strategies gaan uitvoeren (sowieso als Ferrari en strategie in 1 regel staan) maar dan toch voor de start zowel Leclerc als Sainz op Rood staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

BM schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:12:
[...]

Kijk even de race in Mugello terug in 2020, of de F2 race van afgelopen zondag en bedenk dan nog eens of dat een heel slimme zet zou zijn ;)
Dat is volkomen niet zijn probleem en ligt 100% aan de coureurs achteraan die te vroeg op het gas gaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Tomcatter_31 schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:46:
[...]

Als mensen dit jaar saai vinden, wil niet zeggen dat ze het dan afgelopen 7 jaar helemaal te gek vonden...

En ja, ik moet zeggen dat ik dit seizoen ook niet bijzonder interessant vind. Ik had denk ik wat meer hoop dat er met de nieuwe regels meer strijd zou zijn op de baan. Auto's kunnen wel dichter volgen, maar zijn toch nog steeds wel veel afhankelijk van DRS. En ja, voor het wk is het ook weinig boeiend. Ferrari maakt helaas te veel fouten om het nog beetje spannend te houden.
We hebben super spannende races gehad tussen de twee leiders dit jaar. Dat was wellicht niet niet interessant voor je maar het is toch echt meermaals gebeurd. Max heeft ook meer dan 45 punten achter gestaan, het kampioenschap leek toen ook totaal uit zicht. Allemaal dit jaar geweest. Dat de spanning nu weg is. Dat is waar. Max heh, en de auto die hij verdient en naar toe heeft gewerkt met dit team. Ferrari en Mercedes kunnen het volgend jaar weer proberen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
BM schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:12:
[...]

Tsja, daar tegenover staan ook races waarbij Verstappen lekker tot aan de streep bleef slingeren en toen pas op het gas ging. Meen Brazilië een keer. Anders trek je ook daar in de slipstream mee de heuvel op. Hij deed het op zijn dode gemakje juist om geen slipstream te geven. En dat ging dan ook allemaal prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
DataGhost schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:09:
[...]

De "Ik denk dat het hoe dan ook Max op 1 was geworden" opmerkingen begrijp ik niet echt. Hamilton/Merc was op een gegeven moment behoorlijk wat tijd goed aan het maken, met bijna richting een seconde per rondje dat hij inliep op Max. In ronde 47 (net voor de VSC) was het gat nog maar 13.8 seconden dus dat was al geen vrije pitstop meer en hij was nog steeds aan het inlopen. Max had nog minimaal vijf ronden maar liever nog wat langer doorgereden voor S-M-S dus zonder die VSC had Hamilton misschien al op 8-9 seconden gezeten. Met een pitstop verlies je alsnog een seconde of 20 tot nog achter Russell, dus het is niet alsof Max bij het uitrijden van de pits direct Hamilton/Russell aan kan vallen, eerst moet dat gat nog dichtgereden en tegen de tijd dat je in de buurt bent hebben die softs al behoorlijk wat slijtage te verduren gehad.
Daarom snap ik de mensen ook niet die dit geen spannende race vonden. Zelfs zonder (of eigenlijk Juist zonder) die SC was het tot in de laatste rondes spannend geweest of Max hem er voorbij had kunnen steken.
Zeker met Russel er tussen die door een beetje verdedigend te rijden voor extra slijtage bij Max kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op zondag 4 september 2022 @ 16:43:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Zat er toch niet zo heel ver naast :) . Het had zomaar kunnen gebeuren.
Mooi dat de SC dit keer lekker uitkwam voor Max.
Russell verdiend P2. Die zag het goed in.
MB zat er zeker dichterbij dan ik dacht. Echter waren ze tevens vrij kansloos voor de overwinning, want Max zou met en zonder SC of VSC gewoon hebben gewonnen.

Maar Mercedes goed gedaan en hadden zoals we allemaal weten 2 auto’s op het podium moeten hebben staan.

Perez toch een beetje door het ijs gezakt en Ferrari voldoet aan alle verwachtingen. Lijkt me toch apart dat je het weekend in gaat met de vraag: “wat gaan we dit weekend weer verprutsen?”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
mrstylo schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:48:
[...]

Sowieso is er een verdiende winnaar. Laat dat duidelijk zijn.

Ik vind het verschil tussen Max/Checo en Sainz/Lecrerc hetzelfde. Misschien niet in punten, maar wel hoe gemakkelijk ze met die auto omgaan. Sainz heeft vooral 'geluk' dat Lecrerc nog meer ongeluk heeft haha.
Sainz en geluk? Heb je gezien hoe hij de afgelopen races iedere race meer dan 12s aan pitstops heeft gehad? Bij LEC kunnen de Ferrari-monteurs het wel, maar bij SAI zijn ze spontaan vergeten wat ze moeten doen, zo lijkt het.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

mrstylo schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:11:
[...]

Paddy Lowe heeft dit gezegd, dat is voor mij iets meer dan een gerucht. Ik geloof hem en Toto niet. Heeft Toto hem nog aangeklaagd voor smaad ofzo ?

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
pro_6or schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:54:
[...]

Als ik Horner was geweest had ik bij de FIA een onderzoek geeist naar de “we just need one DNF” in de week van de aanloop naar Silverstone door ene T. Wolff. Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.

Oftewel, die kerel heeft inderdaad mentale hulp nodig met dit soort uitspraken en plein public.
Mwuah, mentale hulp is wat overdreven. Een goede woordvoerder lijkt me ook voldoende. Dat je in het moment zulke gedachten hebt en die privé deelt is niet zo'n groot probleem ;)

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:43

Herman

FP ProMod
Wellicht dat ik er overeen gelezen, maar ik ben dit nog niet tegen gekomen.

Volgens de BBC had Hamiton een verkeerde enginemode gekozen voor de herstart. Daarom moest Max zelfs nog inhouden om hem niet voor de streep voorbij te gaan.
But at the same time, they could not factor in what happened. Hamilton did not admit after the race, but he had made a mistake. He had the engine in the wrong mode at the restart. That's why Verstappen found it so easy to pass so soon - Hamilton was down on power.
Bron: https://www.bbc.com/sport/formula1/62787526

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrstylo
EvilWhiteDragon schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:35:
[...]

Sainz en geluk? Heb je gezien hoe hij de afgelopen races iedere race meer dan 12s aan pitstops heeft gehad? Bij LEC kunnen de Ferrari-monteurs het wel, maar bij SAI zijn ze spontaan vergeten wat ze moeten doen, zo lijkt het.
Daarom tussen haakjes. Beide hebben heel veel pech gehad (en met pech bedoel ik voor Ferrari rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Herman schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:40:
[...]

Volgens de BBC had Hamiton een verkeerde enginemode gekozen voor de herstart. Daarom moest Max zelfs nog inhouden om hem niet voor de streep voorbij te gaan.

[...]
Wel beetje vreemde mode die er voor zorgt dat je ~2% power verliest. Veel meer zal het niet zijn, want ook met slipstream was het echt close in bocht 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

dutchgio schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:06:
[...]

https://www.mailplus.co.u...f-demands-tsunoda-inquest

[...]

Hij heeft wel gelijk dat het een wat rare gewaarwording was met stoppen, doorrijden, pitstop, om uiteindelijk nog naast de baan uit te vallen.

Maar als dit echt een 'fix' zou zijn laat je Tsunodo zich vastrijden in de grinbak, en doe je het niet op deze manier.
En laten we wel wezen: Tsunoda zorgde maar voor een VSC en Hamilton kon daar ook een gratis pit-stop maken. Ex-teamgenoot Bottas die heel ongelukkig op het rechte stuk stopte (had ook links in het gras kunnen gaan staan en misschien nog wel iets uit kunnen lopen in de run-off) zorgde voor de volledige SC waardoor het hele veld bij elkaar kwam. Weg voorsprong van Max.

Maar het gepruts met Tsunoda lijkt me meer onkunde. Gordels losmaken en dan weer doorrijden dat moet je toch weten dat dat niet mag. Of is de samenzweringstheorie dat Yuki in eerste instantie op een verkeerde plek stond (waardoor geen VSC zou komen) en dat ze hem alsnog gemaand hebben door te rijden om hem daarna wel op de goede plek stil te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Herman schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:40:

[...]
Maar uh... Hamilton en Mercedes maken toch nooit fouten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
PWM schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:43:
[...]

Wel beetje vreemde mode die er voor zorgt dat je ~2% power verliest. Veel meer zal het niet zijn, want ook met slipstream was het echt close in bocht 1.
Ik vind het ook een raar verhaal. Het zou kunnen hoor, maar resultaat zou echt wel hetzelfde zijn.
warp schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:46:
[...]

Maar uh... Hamilton en Mercedes maken toch nooit fouten? :+
Wie heeft dat ooit gezegd? Of hebben ze Mercedes in duitsland nooit gezien..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
mrstylo schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:48:
Wie heeft dat ooit gezegd? Of hebben ze Mercedes in duitsland nooit gezien..
Lewis himself...
Seven-time Formula 1 world champion Lewis Hamilton isn't short of confidence when it comes to Mercedes' chances of clinching yet more silverware in 2022, warning his rivals that his team “don't make mistakes”.

“My team don't make mistakes,” he added. “Of course, there is always a risk, but we don't make mistakes. There's a lot of very intelligent people back at the factory and I trust them 100%. Whatever we start with today, whether it's good or bad, we'll work through it. We've always had a great development plan and workforce.”

https://amp.formula1.com/...xTnQSaTRBEjNugkPVxP1.html

[ Voor 22% gewijzigd door warp op 05-09-2022 12:55 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord