[F1 2022] Race 15 GP van Nederland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 36 Laatste
Acties:
  • 135.872 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:47
Sebastiaannn schreef op zondag 4 september 2022 @ 22:50:
[...]

Wat was de bron daarvan? Ik heb em tot nu alleen 'suspicious' horen zeggen wat natuurlijk al kansloos genoeg is maar aan de andere kant ook gewoon bij het politieke spel wat F1 heet hoort.
Feit blijft natuurlijk wel dat AT echt gigantisch heeft geblunderd en zowel het publiek als hun tegenstanders met een probleem heeft opgezadeld door een kapotte auto weer terug naar buiten te sturen, wat mij betreft mag die best aangepakt worden.
Als je mijn F1 bijdrages kent dan weet waarschijnlijk dat de bron veelal Auto, Motor und Sport is.

https://www.auto-motor-un...ton-rastet-aus-zandvoort/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

redwing schreef op zondag 4 september 2022 @ 22:49:
[...]

Als beide Mercs naar soft waren gegaan, denk ik dat het inderdaad een podium was geworden met beide Mercs. Ik vind het dus ook niet zo'n hele rare opmerking.
Ik vind het zo'n kwatsch opmerking. Je verdient het niet, want het is niet gelukt. De rest is ruis.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
Ryur schreef op zondag 4 september 2022 @ 22:39:
[...]

Ik las ook veel F1xed als Hashtag ja.
En dat ging over dat RBR hun 'zusterteam' een opdracht gegeven zou hebben ja :P

Natuurlijk waren het Britten die met die hashtag aan het tweeten waren :)
Ik heb dat eens een beetje doorgelezen, ik snap er niks van. Dat soort mensen moeten zich toch achter de oren krabben denk je dan ? Wat een vreselijk platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:08
Hoe je het ook wendt of keert, het bleef een bijzondere situatie. Het "uitvallen", de pitstop die 30 seconden duurde omdat die zijn gordels los had gemaakt, in de pitstraat liep die ogenschijnlijk alweer niet lekker, en dan toch weer het circuit op. Like, hadden ze na de tweede pitstop dan niet door dat die nog steeds niet goed liep en de diff kapot was? Dan had die in de pitstraat kunnen parkeren. En hij kwam nu met +2 terug het circuit op. Daar bevond verder nog geen enkele coureur zich. En dat met nog 0 uitvallers. Het was dus sowieso al kansloos om nog verder te gaan. Hij had met die ~20 ronden of zo zich nooit terug kunnen rijden naar de punten. Tenzij het ineens wel een heel bijzondere race zou worden. Maar dat vooruitzicht was er ook niet.

Daarmee wil ik het niet als "wel toevallig" / complot bestempelen, maar raar was het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Will_M schreef op zondag 4 september 2022 @ 22:50:
[...]

Zolang Perez maar 'in de punten' blijft rijden is 'ie voor RBR van enorme waarde omdat het WCC eindelijk ook weer veilig gesteld kan gaan worden. Já, ze kunnen bij RBR een andere rijder in de wagen van PER gaan zetten maar.... WIE?

In de eigen gelederen (AT) hebben ze momenteel niemand die PER zou kunnen vervangen, vrees ik.
Een constructeurskampioenschap is in principe het belangrijkst, dat levert de meeste knaken op.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• psy

psy

RobertMe schreef op zondag 4 september 2022 @ 22:55:
Hoe je het ook wendt of keert, het bleef een bijzondere situatie. Het "uitvallen", de pitstop die 30 seconden duurde omdat die zijn gordels los had gemaakt, in de pitstraat liep die ogenschijnlijk alweer niet lekker, en dan toch weer het circuit op. Like, hadden ze na de tweede pitstop dan niet door dat die nog steeds niet goed liep en de diff kapot was? Dan had die in de pitstraat kunnen parkeren. En hij kwam nu met +2 terug het circuit op. Daar bevond verder nog geen enkele coureur zich. En dat met nog 0 uitvallers. Het was dus sowieso al kansloos om nog verder te gaan. Hij had met die ~20 ronden of zo zich nooit terug kunnen rijden naar de punten. Tenzij het ineens wel een heel bijzondere race zou worden. Maar dat vooruitzicht was er ook niet.

Daarmee wil ik het niet als "wel toevallig" / complot bestempelen, maar raar was het wel.
Dit was ook zo bizar als wat.

Maar dat er een complot achter wordt gezocht is helemaal ver gezocht. Waarom zou het RB kamp zulke risico's willen lopen? Als zoiets toch uit zou komen, zijn de rapen echt gaar.
Voor hoeveel schamele puntjes? Het slaat gewoon helemaal nergens op.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:46
psy schreef op zondag 4 september 2022 @ 22:53:
[...]

Ik vind het zo'n kwatsch opmerking. Je verdient het niet, want het is niet gelukt. De rest is ruis.
Tja gezien de snelheid die ze hadden waren ze er heel dichtbij. En als je dan bedenkt dat ze het hele seizoen al achter de feiten aan lopen, was dit wel een race waarbij ze het verdiend zouden hebben. Dat ze het niet gehaald hebben door een domme fout klopt, maar als je het alleen mag hebben over de uitslag en de rest als ruis bestempeld kun je alle persco's wel schrappen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 21:48
Chocoball schreef op zondag 4 september 2022 @ 22:53:
[...]

Als je mijn F1 bijdrages kent dan weet waarschijnlijk dat de bron veelal Auto, Motor und Sport is.

https://www.auto-motor-un...ton-rastet-aus-zandvoort/
Thanks voor het artikel, was een goeie!
Maar wat mij betreft volkomen terecht wat Wolff daar zegt, als het écht om de knikkers ging en een team maakt zo'n grove blunder zoals dat gedoe met Tsunoda dan had ik er ook wel wat van gezegd ja.
Maar jij plaatst die opmerking van Wolff door het bericht waar je op quote in een context van een verdachtmaking door Mercedes dat Alpha Tauri dat bewust zou hebben gedaan om Red Bull een handje te helpen en die haal ik niet uit dat artikel of de woorden van Wolff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PP_Sound schreef op zondag 4 september 2022 @ 22:56:
[...]

Een constructeurskampioenschap is in principe het belangrijkst, dat levert de meeste knaken op.
RBR is daarbij ook nog eens een hele vreemde eend in de bijt. Ze zijn geen autofabrikant / constructeur van oudsher en doen volgens velen alléén maar mee vanwege 't 'spelletje....'

Een beetje net zoals Frits van Eerd met de Jumbo (Visma) teams ook alléén maar instapt als 'ie weet dat er ook écht wat te winnen is voor het hele TEAM!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy

psy

redwing schreef op zondag 4 september 2022 @ 23:00:
[...]

Tja gezien de snelheid die ze hadden waren ze er heel dichtbij. En als je dan bedenkt dat ze het hele seizoen al achter de feiten aan lopen, was dit wel een race waarbij ze het verdiend zouden hebben. Dat ze het niet gehaald hebben door een domme fout klopt, maar als je het alleen mag hebben over de uitslag en de rest als ruis bestempeld kun je alle persco's wel schrappen.
Oneens. Het gaat mij alléén om de term deserved. Daarmee wil je dus zeggen, wij zijn benadeeld. Nee, je hebt verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online

Het is natuurlijk ook een Italiaans team en dan kun je zulke dingen verwachten met een opgefokte Japanner in de auto. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
psy schreef op zondag 4 september 2022 @ 23:04:
[...]

Oneens. Het gaat mij alléén om de term deserved. Daarmee wil je dus zeggen, wij zijn benadeeld. Nee, je hebt verloren.
Dat is wat jij er zelf van maakt. Deserved betekent niets meer of minder dan 'verdient' en gezien deze race en de achterstand die ze eerdere races hadden, hadden ze het deze race ook echt wel verdiend. Helaas hebben ze het zelf verkloot, maar naar mijn idee rek je de betekenis van 'verdient' wel heel erg op als je er gelijk een verwijt uithaalt dat ze benadeeld zouden zijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:29
Xfade schreef op zondag 4 september 2022 @ 22:54:
[...]

Ik heb dat eens een beetje doorgelezen, ik snap er niks van. Dat soort mensen moeten zich toch achter de oren krabben denk je dan ? Wat een vreselijk platform.
Allemaal zuurtjes. Iedereen is het daar met elkaar eens, mensen met een andere mening blijven er ver van weg. "Sociale media" :r
Ik had HAM p2 en zelfs de winst prima gegund vandaag want Mercedes zat er gewoon lekker bij, vind ik alleen maar mooi. De call om 'm buiten te houden was alleen niet handig.

[ Voor 17% gewijzigd door sig69 op 04-09-2022 23:14 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sebastiaannn
psy schreef op zondag 4 september 2022 @ 23:04:
[...]

Ik denk dat dit een beetje een taalbarrière dingetje is waar jij een bepaald woord heel letterlijk opvat.
Russel zegt natuurlijk dat Hamilton het heus ook wel had "verdiend" om op het podium te staan omdat het politiek/collegiaal gezien natuurlijk niet handig is om met alle eer te gaan lopen strijken als je teamgenoot slachtoffer was van een slechte strategische beslissing/risico en eigenlijk voor je had kunnen finishen.
Die Britse subtiliteit moet je niet met onze Nederlandse directheid lezen. Voor de rest denk ik dat het hier best een stuk gezelliger kan zijn als we niet op elke slak uit het Mercedeskamp zout gaan leggen door alle woorden vanuit een negatieve invalshoek te bekijken. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Sebastiaannn schreef op zondag 4 september 2022 @ 23:02:
[...]

Thanks voor het artikel, was een goeie!
Maar wat mij betreft volkomen terecht wat Wolff daar zegt, als het écht om de knikkers ging en een team maakt zo'n grove blunder zoals dat gedoe met Tsunoda dan had ik er ook wel wat van gezegd ja.
Maar jij plaatst die opmerking van Wolff door het bericht waar je op quote in een context van een verdachtmaking door Mercedes dat Alpha Tauri dat bewust zou hebben gedaan om Red Bull een handje te helpen en die haal ik niet uit dat artikel of de woorden van Wolff.
Ik heb mijn eerdere bijdrage aangevuld met wat meer context. Wolff geeft aan dat wanneer het om de wereldtitel was gegaan dat Mercedes bij de FIA om een onderzoek had gevraagd. Als aanvulling dat Wolff niet kan onderbouwen dat Red Bull inderdaad hulp heeft gekregen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
sig69 schreef op zondag 4 september 2022 @ 23:10:
[...]

Allemaal zuurtjes. Iedereen is het daar met elkaar eens, mensen met een andere mening blijven er ver van weg. "Sociale media" :r
Ik had HAM p2 en zelfs de winst prima gegund vandaag want Mercedes zat er gewoon lekker bij, vind ik alleen maar mooi. De call om 'm buiten te houden was alleen niet handig.
Het Mercedes team zat te twijfelen, Hamilton ook en Russel niet dat maakte het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
PP_Sound schreef op zondag 4 september 2022 @ 23:19:
[...]

Het Mercedes team zat te twijfelen, Hamilton ook en Russel niet dat maakte het verschil.
En Perez ook niet. Die gaf aan op de mediums te willen blijven rijden (zei hornet na de race). En horner denkt nu dat ze hem beter hadden kunnen overrulen maarja das achteraf.

Horner gaf ook aan een soft-medium-soft strategie te willen doen. Vandaar dat de Mercs zoveel harder gingen op de hards: RB was aan het tyre managen om naar de softs te kunnen, tot de vsc.

[ Voor 19% gewijzigd door Waah op 04-09-2022 23:24 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Chocoball
Nog even wat plaatjes om te plagen :)
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aOQ6Gey_460swp.webp

Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/angA0Az_460swp.webp

Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/awzq85r_460swp.webp

[ Voor 26% gewijzigd door Chocoball op 05-09-2022 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Chocoball Een Reliant Robin.... Da's wel érg On-Italiaans, hè. Zoek dan een Piaggio met drie wielen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Tsja dat de verkeerde band in de hoes zit is wel een ding, die arme monteur die het op tijd zag en op en neer ging rennen wordt verguisd nu.
De beste man had alleen niet zijn gereedschap zo achter moeten laten

[ Voor 22% gewijzigd door PP_Sound op 04-09-2022 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Will_M schreef op zondag 4 september 2022 @ 23:25:
@Chocoball Een Reliant Robin.... Da's wel érg On-Italiaans, hè. Zoek dan een Piaggio met drie wielen :P
vergeef me, ik plaats alleen het plaatje van iemand anders die waarschijnlijk geen weet heeft van een Italiaanse wagen met 3 wielen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
PP_Sound schreef op zondag 4 september 2022 @ 23:19:
[...]

Ik snap alleen niet waarom ze zaten te twijfelen. Wat er ook was gebeurd, hadden ze het beste op de softs gestaan. Was Max niet naar binnen gegaan dan hadden ze daarmee de beste banden en een goede kans gehad om hem in te halen. En nu Max wel naar binnen ging, hadden ze iig P2/P3 kunnen hebben en bij een foutje van Max zelfs P1. In elk scenario was het beter geweest met beide mercs op de softs.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
PP_Sound schreef op zondag 4 september 2022 @ 23:26:
Tsja dat de verkeerde band in de hoes zit is wel een ding, die arme monteur die het op tijd zag en op en neer ging rennen wordt verguisd nu.
De beste man had alleen niet zijn gereedschap niet zo achter moeten laten
En zelfs daarvan wordt gezegd dat dit op elk ander circuit geen probleem was geweest omdat het gereedschap binnen de 'norm' lag. Alleen doordat de pits hier zo krap is, is het een probleem geworden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
redwing schreef op zondag 4 september 2022 @ 23:31:
[...]

Ik snap alleen niet waarom ze zaten te twijfelen. Wat er ook gebeurd hadden ze het beste op de softs gestaan. Was Max niet naar binnen gegaan dan hadden ze daarmee de beste banden en een goede kans gehad om hem in te halen. En nu Max wel naar binnen ging, hadden ze iig P2/P3 kunnen hebben en bij een foutje van Max zelfs P1. In elk scenario was het beter geweest met beide mercs op de softs.
Bij Mercedes kiezen ze meestal voor de veilige weg en dat is trackposition, De beslissing moest ook erg snel gemaakt worden en daar is Red Bull beter in,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 12:29
redwing schreef op zondag 4 september 2022 @ 23:33:
[...]

En zelfs daarvan wordt gezegd dat dit op elk ander circuit geen probleem was geweest omdat het gereedschap binnen de 'norm' lag. Alleen doordat de pits hier zo krap is, is het een probleem geworden.
Dat gereedschap was geen probleem, dat was de reserve. Het was puur de band waar ze op moesten wachten.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:04
Wolff had het de hele tijd over risico nemen, maar in dat geval snap ik niet dat ze Russell wel op nieuwe banden hebben gezet. Dit plan had alleen kans van slagen wanneer je nog een coureur tussen Verstappen en Hamilton had zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebastiaannn
redwing schreef op zondag 4 september 2022 @ 23:31:
[...]

Ik snap alleen niet waarom ze zaten te twijfelen. Wat er ook gebeurd hadden ze het beste op de softs gestaan. Was Max niet naar binnen gegaan dan hadden ze daarmee de beste banden en een goede kans gehad om hem in te halen. En nu Max wel naar binnen ging, hadden ze iig P2/P3 kunnen hebben en bij een foutje van Max zelfs P1. In elk scenario was het beter geweest met beide mercs op de softs.
Tja achteraf is het natuurlijk makkelijker te zeggen wat de beste beslissing was geweest, en dat was niet deze inderdaad :P . Maar ze zeggen dat ze liever het risico namen voor 1e en 3e (wat dus 2e en 4e werd) dan gegarandeerd 2 en 3 omdat ze in ieder geval een poging voor de overwinning wouden doen en niet op safe wilden spelen. En wie weet, als Lewis z'n banden iets beter warm had gekregen, de restart wat later had gedaan én in de juiste motorstand, had ie de eerste bocht overleefd en had Russel misschien wel wat druk op Max kunnen zetten. Maargoed het pakte slecht voor ze uit, gegokt en verloren, dat is de sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
redwing schreef op zondag 4 september 2022 @ 23:33:
[...]

Inderdaad en ik vind nog steeds dat Zandvoort eigenlijk niet geschikt is voor de huidige F!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
PP_Sound schreef op zondag 4 september 2022 @ 23:36:
[...]

Bij Mercedes kiezen ze meestal voor de veilige weg en dat is trackposition, De beslissing moest ook erg snel gemaakt worden en daar is Red Bull beter in,
Naar mijn idee was de veilige weg juist die bandenwissel. Trackposition is alleen leuk als je verwacht dat je die ook kunt behouden. En in dit geval was het overduidelijk dat Max er na de start wel voorbij zou komen. Als je dan kijkt binnen welk window ze konden pitten, was er amper risico aan pitten zeker met de 12 rondes die er nog waren.
En omdat ze zo'n situatie al eerder hebben gehad, zou het toch duidelijk moeten zijn dat doorrijden op oude hardere banden niet de beste optie is.

Ik vond het op het moment dat ze het deden iig al heel raar dat ze niet gelijk Ham naar binnen haalden. En al ben ik een toetsenbordheld, ga ik er toch vanuit dat de lui bij Mercedes het beter en sneller moeten kunnen beslissen :+

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
PP_Sound schreef op zondag 4 september 2022 @ 23:43:
[...]

Inderdaad en ik vind nog steeds dat Zandvoort eigenlijk niet geschikt is voor de huidige F!
Klopt, vooral de pits is te klein. Voor de rest was het echter een leuke race waarin veel gebeurde en kan de track zelf naar min idee prima mee voor F1.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
redwing schreef op zondag 4 september 2022 @ 23:48:
[...]

Naar mijn idee was de veilige weg juist die bandenwissel. Trackposition is alleen leuk als je verwacht dat je die ook kunt behouden. En in dit geval was het overduidelijk dat Max er na de start wel voorbij zou komen. Als je dan kijkt binnen welk window ze konden pitten, was er amper risico aan pitten zeker met de 12 rondes die er nog waren.
En omdat ze zo'n situatie al eerder hebben gehad, zou het toch duidelijk moeten zijn dat doorrijden op oude hardere banden niet de beste optie is.

Ik vond het op het moment dat ze het deden iig al heel raar dat ze niet gelijk Ham naar binnen haalden. En al ben ik een toetsenbordheld, ga ik er toch vanuit dat de lui bij Mercedes het beter en sneller moeten kunnen beslissen :+
Ik denk dat Verstappen en Russel beter in de race zitten qua strategie dan Hamilton, Sainz is ook beter dan Leclerc daarin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
Sebastiaannn schreef op zondag 4 september 2022 @ 23:41:
[...]

Tja achteraf is het natuurlijk makkelijker te zeggen wat de beste beslissing was geweest, en dat was niet deze inderdaad :P . Maar ze zeggen dat ze liever het risico namen voor 1e en 3e (wat dus 2e en 4e werd) dan gegarandeerd 2 en 3 omdat ze in ieder geval een poging voor de overwinning wouden doen en niet op safe wilden spelen. En wie weet, als Lewis z'n banden iets beter warm had gekregen, de restart wat later had gedaan én in de juiste motorstand, had ie de eerste bocht overleefd en had Russel misschien wel wat druk op Max kunnen zetten. Maargoed het pakte slecht voor ze uit, gegokt en verloren, dat is de sport.
Verse softs tegen oude meds. Sorry hoor, maar daarmee had Ham geen enkele kans, was het niet bij start/finish geweest was het wel bij de eerstvolgende bocht geweest. Juist door naar softs te gaan hadden ze nog een kans kunnen hebben. Want zelfs als Rus er tussen had gezeten had Max ditzelfde bij Rus gedaan om dan 2 bochten verder Ham te pakken. Door op oude banden te blijven rijden waren ze juist P1 zeker kwijt. Zeker omdat je wist dat Max naar softs zou gaan. Dat gaf hem weinig verlies wat plaatsen betreft, maar gaf hem veel snelheid terug. En dat is iets waar RB altijd voor kiest.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
PP_Sound schreef op zondag 4 september 2022 @ 23:52:
[...]

Ik denk dat Verstappen en Russel beter in de race zitten qua strategie dan Hamilton, Sainz is ook beter dan Leclerc daarin.
Yup, die durven tegen het team in te gaan terwijl Ham/Leclerc vooral naar het team luisteren, ook al zijn ze het er niet mee eens (zie Leclerc met zijn fastest-lap poging vorige race)

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
redwing schreef op zondag 4 september 2022 @ 23:55:
[...]

Yup, die durven tegen het team in te gaan terwijl Ham/Leclerc vooral naar het team luisteren, ook al zijn ze het er niet mee eens (zie Leclerc met zijn fastest-lap poging vorige race)
Russel schat ik hoger in dan Hamilton, die heeft ook geleerd in een beroerde auto te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:16
DaniëlWW2 schreef op zondag 4 september 2022 @ 19:10:
[...]

Die kans is met deze race groter geworden.
Max moet 157 punten voorstaan na Monza, 130 na Singapore en 104 na Suzuka.
Monza gaat niet gebeuren, Singapore is twijfelachtig omdat het om het vraag om puntenverlies van zowel Perez (toch altijd goed op staten circuits en Monza kan zomaar RBR 1-2 worden) als Leclerc moet zijn. Maar Suzuka is een aanzienlijke mogelijkheid omdat Max nu al 109 punten voorstaat.
Monza is onmogelijk.

Singapore kan als Max 29 punten uitloopt in Monza en Singapore samen, dus tenzij er anderen uitvallen is deze niet heel erg waarschijnlijk.

Japan kan als Max 3 punten uitloopt in Monza, Singapore en Japan samen. Dat zou toch te doen moeten zijn zou je denken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Qoine schreef op zondag 4 september 2022 @ 23:59:
[...]

Monza is onmogelijk.

Singapore kan als Max 29 punten uitloopt in Monza en Singapore samen, dus tenzij er anderen uitvallen is deze niet heel erg waarschijnlijk.

Japan kan als Max 3 punten uitloopt in Monza, Singapore en Japan samen. Dat zou toch te doen moeten zijn zou je denken. :)
Uh dat zeg ik? :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:16
Oh sorry, ik had je post erna waarin de sprint race in Brazilië wel wordt meegenomen gemist. :F

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Suzuka zou het mooist zijn, dat gun ik Honda wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Will_M schreef op zondag 4 september 2022 @ 23:02:
[...]

RBR is daarbij ook nog eens een hele vreemde eend in de bijt. Ze zijn geen autofabrikant / constructeur van oudsher en doen volgens velen alléén maar mee vanwege 't 'spelletje....'

Een beetje net zoals Frits van Eerd met de Jumbo (Visma) teams ook alléén maar instapt als 'ie weet dat er ook écht wat te winnen is voor het hele TEAM!
Waarom ze aan het 't spelletje mee doen is marketing en daarmee exposure. Het levert voor RB blijkbaar zoveel op dat ze er een raceteam incl powertrainfabriek in stand kunnen houden.

Zelfde geld natuurlijk ook voor Williams en Haas....
Wanneer je jou redenatie volgt hebben alleen Alfa (markering deal met Sauber) Alpine (Renault), Mercedes, er als echte autofabrikanten iets aan.... Ferrari is natuurlijk ook een automerk, maar nog al exclusief, bij dit merk geld al lang niet meer de regel zondag winnen = maandag auto's verkopen.

Afijn, dat er autofabrikanten achter staan, betekend al lang niet meer dat de marketing machine zo belangrijk is geworden..... Bedoel.... Wist jij zonder Mercedes wat INEOS was of dat Petronas een oliemaatschappij is? Of wist je van het bestaan van Bytbit?

Kortom.... Marketing = F1, F1 = een reclame uithangbord.

p.s. ik vergeet Aston Martin natuurlijk....

Iets totaal anders,

Ik heb het gevoel gehad dat Max behoorlijk aan het sparen is geweest op Medium en Harde banden, gat was op dat moment groot genoeg. Max heeft in verschillende interviews laten weten dat hij het gat van dik 11 sec groot genoeg vond. Soft's kunnen veel doen, maar naar de safetycar gaf max zoveel gas om HAM in te halen, leek alsof de motor alleen op dat moment volledig werd aangesproken. Ik weet dat je motoren niet zomaar in een andere stand mag zetten tijdens een race, maar heb het idee dat RB iets qua instelling kan doen waar door de auto is een bespaar modus zit. Heb het idee dat het potentieel van de auto hoger is dan dat ze soms laten zien.

[ Voor 20% gewijzigd door Bullet NL op 05-09-2022 00:37 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bullet NL schreef op maandag 5 september 2022 @ 00:26:
[...]

Waarom ze aan het 't spelletje mee doen is marketing en daarmee exposure. Het levert voor RB blijkbaar zoveel op dat ze er een raceteam incl powertrainfabriek in stand kunnen houden.

Wanneer je jou redenatie volgt hebben alleen Alfa (markering deal met Sauber) Alpine (Renault), Mercedes, er als echte autofabrikanten iets aan.... Ferrari is natuurlijk ook een automerk, maar nog al exclusief, bij dit merk geld al lang niet meer de regel zondag winnen = maandag auto's verkopen.

Afijn, dat er autofabrikanten achter staan, betekend al lang niet meer dat de marketing machine zo belangrijk is geworden..... Bedoel.... Wist jij zonder Mercedes wat INEOS was of dat Petronas een oliemaatschappij is? Of wist je van het bestaan van Bytbit?

Iets totaal anders,

Ik heb het gevoel gehad dat Max behoorlijk aan het sparen is geweest op Medium en Harde banden, gat was op dat moment groot genoeg. Max heeft in verschillende interviews laten weten dat hij het gat van dik 11 sec groot genoeg vond. Soft's kunnen veel doen, maar naar de safetycar gaf max zoveel gas om HAM in te halen, leek alsof de motor alleen op dat moment volledig werd aangesproken. Ik weet dat je motoren niet zomaar in een andere stand mag zetten tijdens een race, maar heb het idee dat RB iets qua instelling kan doen waar door de auto is een bespaar modus zit. Heb het idee dat het potentieel van de auto hoger is dan dat ze soms laten zien.
Aston Martin maakt wel degelijk eigen auto's (vroeger nog met de motoren van British Leyland / Rover, tegenwoordig met Merc. AMG), maar .... Ik snap je punt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Will_M schreef op maandag 5 september 2022 @ 00:41:
[...]

Aston Martin maakt wel degelijk auto's (vroeger nog met de motoren van British Leyland / Rover, tegenwoordig met Merc. AMG), maar .... Ik snap je punt :P
Aston of RB >:)
Afbeeldingslocatie: https://media.1815.io/topgear/i/width=892&height=502/2022/06/aston-martin-valkyrie-nederland-nederlands-kenteken.jpg

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een beetje liefhebber weet ook dat de letters DB (in ALLE Aston Marton auto's) voor David Brown staan... Een UK tractoren fabrikant.

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Will_M schreef op maandag 5 september 2022 @ 00:41:
[...]

Aston Martin maakt wel degelijk eigen auto's (vroeger nog met de motoren van British Leyland / Rover, tegenwoordig met Merc. AMG), maar .... Ik snap je punt :P
Ja, weet ik.... Maar is een beetje vergelijkbaar met Ferrari, niet echt massaproductie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Je mag als team altijd proberen de finish te halen natuurlijk. Daar zijn geen regels voor. Alleen als de wagen duidelijke schade had gehad dan had je misschien een punt gehad. Maar die schade was er niet zichtbaar. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

psy schreef op zondag 4 september 2022 @ 22:59:
[...]

Dit was ook zo bizar als wat.

Maar dat er een complot achter wordt gezocht is helemaal ver gezocht. Waarom zou het RB kamp zulke risico's willen lopen? Als zoiets toch uit zou komen, zijn de rapen echt gaar.
Voor hoeveel schamele puntjes? Het slaat gewoon helemaal nergens op.
Inderdaad. Red Bull heeft zo'n schandaal helemaal niet nodig met de gigantische voorsprong qua punten die ze hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Mijn aluhoedje zegt dat Mercedes van hun diva af wil en hem daarom niet gepit heeft. Die vele miljoenen die ze aan hem kwijt zijn kunnen ze dan weer in de ontwikkeling van een betere auto stoppen. Russell heeft al bewezen dat hij minstens net zo goed is als Hamilton om punten te scoren. Hij is ook nog eens veel goedkoper.

Goed, aluhoedje weer af. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op maandag 5 september 2022 @ 00:58:
[...]

Je mag als team altijd proberen de finish te halen natuurlijk. Daar zijn geen regels voor. Alleen als de wagen duidelijke schade had gehad dan had je misschien een punt gehad. Maar die schade was er niet zichtbaar. ;)
Maar je hebt wel een budget cap, een limiet op het aantal te gebruiken motoren, versnellingsbakken, etc etc. Dus met twee ronden achterstand terug deelnemen aan een race met tot dan toe 0 uitvallers is dan een beetje "zinloos". Er viel immers niks meer te behalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:07
sjaool schreef op maandag 5 september 2022 @ 01:04:
Mijn aluhoedje zegt dat Mercedes van hun diva af wil en hem daarom niet gepit heeft. Die vele miljoenen die ze aan hem kwijt zijn kunnen ze dan weer in de ontwikkeling van een betere auto stoppen. Russell heeft al bewezen dat hij minstens net zo goed is als Hamilton om punten te scoren. Hij is ook nog eens veel goedkoper.

Goed, aluhoedje weer af. :+
Lewis zit toch niet binnen budget cap. Dus qua geld boeit het niet.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Inspired schreef op maandag 5 september 2022 @ 07:26:
[...]

Ja en nee. Het gaat natuurlijk wel van het daadwerkelijke budget af. Maarja, voor een team dat voorheen 500M+ uit gaf en nu nog maar ~150M mag uitgeven zal er vast wat budget over blijven.
Maar toch kan ik me indenken dat ze Hamilton te duur vinden. Immers presteert die niet veel beter dan Russell, en laatstgenoemde zal een stuk goedkoper zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Heeft iemand eigenlijk al de onboard van Russell terug gekeken / zijn radio beluisterd? Riep die nog iets over dangerous driving na het blocken van Hamilton? Want daarbij had hij toch een stuk meer recht van spreken dan een unsafe release in de pits en al die andere keren dat hij het roept. Maar dat ging natuurlijk over zijn teamgenoot. Dus zal het wel stil zijn gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
RobertMe schreef op maandag 5 september 2022 @ 07:46:
Heeft iemand eigenlijk al de onboard van Russell terug gekeken / zijn radio beluisterd? Riep die nog iets over dangerous driving na het blocken van Hamilton? Want daarbij had hij toch een stuk meer recht van spreken dan een unsafe release in de puts en al die andere keren dat hij het roept. Maar dat ging natuurlijk over zijn teamgenoot. Dus zal het wel stil zijn gebleven.
Net even geluisterd, maar geen reactie vanuit Russel. Alleen zijn engineer die de afstand naar Verstappen doorgeeft, zodra Russell Hamilton heeft ingehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Alle teamradio na de race

Every Driver's Radio At The End Of Their Race | 2022 Dutch Grand Prix

De reacties van de coureurs na de race

Drivers' Post-Race Reaction | 2022 Dutch Grand Prix

[ Voor 18% gewijzigd door Chocoball op 05-09-2022 08:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:30
full race team radio

Max
YouTube: Max Verstappen Winner in Netherlands, Race Team Radio from the F1 Du...

Op het kanaal ook andere rijders

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:05
JB schreef op zondag 4 september 2022 @ 19:37:
Ik kan er nog steeds niet bij hoe FER keer op keer zo’n bagger voor elkaar krijgt.

Nu weer een wheelgun en tyre nr 4 die iets later “kwam”. Man man man :D
“Do you want 3 or 4 tyres?”
- Question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Inspired schreef op maandag 5 september 2022 @ 07:26:
[...]

Geld besparen is altijd lekker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op maandag 5 september 2022 @ 06:38:
[...]

Maar je hebt wel een budget cap, een limiet op het aantal te gebruiken motoren, versnellingsbakken, etc etc. Dus met twee ronden achterstand terug deelnemen aan een race met tot dan toe 0 uitvallers is dan een beetje "zinloos". Er viel immers niks meer te behalen.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Een race is onvoorspelbaar dus je kunt met een paar SC's zomaar de punten binnen rijden. Zeker bij een race met dik 70 ronden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:08
Je hebt wat cijfers fout.

Het is 138 punten na Singapore (5*26 (P1 en FL) + 8 (sprint race)).
Het is 112 punten na Japan (4*26 + 8)

Met gelijk aantal punten wint Max al, vanwege meeste overwinningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:52

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yZClZ1RBlBD40OhC9le_1FzxaBU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/23SHMC6GMdojwV2XuyKnyUBE.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xa8nBEjQjijoI8fKirMy64U5gd8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/783OyOrtNzDw4VsTESwzd8hn.png?f=user_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/305411442_5419532074748587_7638056032019018349_n.jpg?stp=dst-jpg_p526x296&_nc_cat=110&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=hcY9DKlXmzcAX8YQ80S&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&oh=00_AT_vb4axchqAWoKJgdg1fts4RQPDme6OvVvEtUcD9RFMmg&oe=631A2177

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:16
Had Vettel nou nog een straf gekregen voor negeren blauwe vlag? Dat was best wel een opmerkelijk moment hoe hij Hamilton finaal vast zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:23

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 4 september 2022 @ 16:43:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Zat er toch niet zo heel ver naast :) . Het had zomaar kunnen gebeuren.
Mooi dat de SC dit keer lekker uitkwam voor Max.
Russell verdiend P2. Die zag het goed in.
Tsja no offence maar als die VSC en SC er niet waren geweest incl het falen van Ferrari waren beide Mercs waarschijnlijk op grote achterstand gereden. Maar inderdaad, men zat er dichterbij dan ooit deze race en ze waren competitief genoeg om aanspraak te maken op een podium plek maar het beeld was ook wel iets wat vertekend aan het eind van de race.

Maarja met de zekerheid waarmee Verstappen de podiums aaneen rijgt en Ferrari er week op week een puinbende van weet te maken is er voor Mercedes toch nog wel wat te halen.

Maar had het Hamilton wel gegund om hier in Zandvoort op het podium te staan. Jammer dat Hamilton nog in de modus zit van de afgelopen 8 jaar waarin hij zelf niet na hoefde te denken en zelfs een Ferrari strategie hem nog overwinningen opleverde.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 11:56

JB

Cédric roelt!

Poh op Twitter een en al conspiracy mbt VSC AT (Yuki). We zijn 1 jaar onderweg na jaren dominantie MER en echt alles gaat richting;

- illegal car
- FIA
- geplande VSCs
- ...

Het grootste probleem is FER die het RBR _makkelijk_ maakt. MER heeft gewoon een ruk auto gebouwd.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

FabianGTI schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:41:
[...]

Is deze niet van Spa vorig weekend?
Als dit zo is haal ik ze weer weg, maar waaraan kunnen we dit herkennen :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Lynx schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:39:
Had Vettel nou nog een straf gekregen voor negeren blauwe vlag? Dat was best wel een opmerkelijk moment hoe hij Hamilton finaal vast zette.
Ja 5 seconden tijdstraf, Zie hier het document waarin het staat

[ Voor 19% gewijzigd door G_Dragon op 05-09-2022 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Lynx schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:39:
Ja, 5 seconden tijdstraf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:30
JB schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:46:
Poh op Twitter een en al conspiracy mbt VSC AT (Yuki). We zijn 1 jaar onderweg na jaren dominantie MER en echt alles gaat richting;

- illegal car
- FIA
- geplande VSCs
- ...

Het grootste probleem is FER die het RBR _makkelijk_ maakt. MER heeft gewoon een ruk auto gebouwd.
lekker laten gaan de Mercedes en Lewis fans zijn en komen nooit meer over het verlies van vorig jaar heen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

d-vine schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:49:
[...]

lekker laten gaan de Mercedes en Lewis fans zijn en komen nooit meer over het verlies van vorig jaar heen
Zelfs BOT werkt er aan mee :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
JB schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:50:
[...]

Zelfs BOT werkt er aan mee :+
En Vettel, en Alonso! Eigenlijk is het allemaal tegen Hamilton. :o :+

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Knap dit record van Red Bull, maar de pitstops van Max waren niet geweldig dit keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:41
JB schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:46:

- illegal car
- FIA
- geplande VSCs
- ...

Alsof RB het risico gaat lopen om zware sancties te krijgen wegens vals spelen... Maar dat willen ze niet horen

Sowieso hadden ze dat helemaal niet nodig, Max ging 5 ronden later sowieso over op softs om met die softs keihard over Russell en Hamilton heen te gaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
d-vine schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:49:
[...]

De Britse pers ook niet, komen alweer met het woord controversial aanzetten. Mij boeit het verder niet, als ik al Brits F1 nieuws lees is het eerder de commentaarsecties onder het artikel omdat die soms leuker zijn dan het artikel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Na de race van gisteren, wat voegt AlphaTauri nog toe voor Red Bull? Ik zie nu berichten dat de deal met RB en Porsche is afgeketst, moet RB niet AT verkopen aan bijvoorbeeld Porsche?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Blik1984 schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:58:
[...]

Alsof RB het risico gaat lopen om zware sancties te krijgen wegens vals spelen... Maar dat willen ze niet horen

Sowieso hadden ze dat helemaal niet nodig, Max ging 5 ronden later sowieso over op softs om met die softs keihard over Russell en Hamilton heen te gaan
Ze staan ook maar een beetje voor qua punten... Maar alles omdat Max zijn home GP _moet_ winnen natuurlijk :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Laatst online: 12:05
OK, misschien gooi ik nu wel een knuppel in het hoenderhok. Iedereen om me heen vond het een fantastische race, en ook de oranje-tribunes heeeelemaal door het dolle heen.. Natuurlijk, helemaal prima dat Max wint, ik ben ook een Nederlander.. maar als F1 liefhebber: ben ik de enige die dit een saaie race vond? Even los van de SC situatie en de strategische pit-keuzes, was het verder geen boeiende race. En het is ook geen boeiend jaar. Max torent boven iedereen uit en er is niemand die een beetje in de buurt komt.

En dan hoor ik iedereen om me heen laaaaaiend enthousiast zijn.. waarom? Omdat Max gewonnen heeft. En begrijp me niet verkeerd, ik ben niet anti-Max,. Nogmaals: ik ben óók een NL'er.. maar ik ben bovenal F1-liefhebber. En deze F1 liefhebber ziet geen strijd, het zijn geen wedstrijden. We weten eigenlijk nu al, als er geen gekke dingen gebeuren, dat Max 4 wedstrijden voor het einde kampioen is. En dan zie ik de tribunes helemaal uit hun dak gaan.. en ook vrienden om me heen die gekeken hebben: "fantastisch". Nou... ik ben gewoon bijna in slaap gevallen.

Ergens hoop ik dat er opeens problemen gaan ontstaan met de betrouwbaarheid van de auto van Max, zodat RB wat meer op safe moet gaan rijden. Want er is echt geen lol aan. Ben echt benieuwd hoeveel mensen op de tribunes over waren gebleven wanneer Max na de start gecrasht was. Ik denk dat 60% verdwenen was.

Tis een btje alsof je 10 wedstrijden Ajax - Cambuur moet kijken. Als Ajax-fan prima dat ze dan 9x winnen en 1x gelijk, maar als voetbalfan is er geen reet aan. Ik kijk dan liever Ajax-PSV, de klassieker.. Dan is de win-ratio stuk lager, maar je hebt dan wel méér wedstrijd... en dat is precies wat ik mis van het F1 seizoen dit moment.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@SuperCrisz heb je de afgelopen 9 jaar F1 gekeken? Hoe vond je dat?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:09

-tom-562

Oliesjeik

Bullet NL schreef op maandag 5 september 2022 @ 00:26:
[...]

Iets totaal anders,

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/S25e4dba1c67c44ac80b83f6f5a05bcc8m/Nieuwe-1Pc-Vrouwen-Levensechte-Voet-Mannequin-Voet-Display-Schoenen-Sokken-Flip-Flop-Vrouwelijke-Plastic-Rechtervoet.jpg

+

Afbeeldingslocatie: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/racingnews-v2-prod/Riders/Verstappen/f1_2022_mv_red_lg.png

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Vind het bijzonder dat mensen dit jaar saai vinden omdat Max zo ver voorloopt; maar de afgelopen 7 jaar ofzo was alles helemaal te gek, dat Mercedes zo goed was. :? * Illegal_Alien makes confused sounds.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:41
SuperCrisz schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:08:
OK, misschien gooi ik nu wel een knuppel in het hoenderhok. Iedereen om me heen vond het een fantastische race, en ook de oranje-tribunes heeeelemaal door het dolle heen.. Natuurlijk, helemaal prima dat Max wint, ik ben ook een Nederlander.. maar als F1 liefhebber: ben ik de enige die dit een saaie race vond? Even los van de SC situatie en de strategische pit-keuzes, was het verder geen boeiende race. En het is ook geen boeiend jaar. Max torent boven iedereen uit en er is niemand die een beetje in de buurt komt.

En dan hoor ik iedereen om me heen laaaaaiend enthousiast zijn.. waarom? Omdat Max gewonnen heeft. En begrijp me niet verkeerd, ik ben niet anti-Max,. Nogmaals: ik ben óók een NL'er.. maar ik ben bovenal F1-liefhebber. En deze F1 liefhebber ziet geen strijd, het zijn geen wedstrijden. We weten eigenlijk nu al, als er geen gekke dingen gebeuren, dat Max 4 wedstrijden voor het einde kampioen is. En dan zie ik de tribunes helemaal uit hun dak gaan.. en ook vrienden om me heen die gekeken hebben: "fantastisch". Nou... ik ben gewoon bijna in slaap gevallen.

Ergens hoop ik dat er opeens problemen gaan ontstaan met de betrouwbaarheid van de auto van Max, zodat RB wat meer op safe moet gaan rijden. Want er is echt geen lol aan. Ben echt benieuwd hoeveel mensen op de tribunes over waren gebleven wanneer Max na de start gecrasht was. Ik denk dat 60% verdwenen was.

Tis een btje alsof je 10 wedstrijden Ajax - Cambuur moet kijken. Als Ajax-fan prima dat ze dan 9x winnen en 1x gelijk, maar als voetbalfan is er geen reet aan. Ik kijk dan liever Ajax-PSV, de klassieker.. Dan is de win-ratio stuk lager, maar je hebt dan wel méér wedstrijd... en dat is precies wat ik mis van het F1 seizoen dit moment.
Het leek een hele saaie race te worden, totdat Mercedes naar de harde band ging die verbazingwekkend goed leek te gaan. Vanaf dat moment was het de vraag wat de strategie ging zijn en vond ik het toch best spannend. Dat werd versterkt door alle momenten die ontstonden door de VSC en SC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperCrisz
JB schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:09:
@SuperCrisz heb je de afgelopen 9 jaar F1 gekeken? Hoe vond je dat?
het Mercedes-tijdperk was ook ruk. Maar je had wel regelmatig spectaculaire races. Ik denk alleen maar aan de Germany GP van 2019..

Maar het gaat me vooral om het feit dat iedereen om me heen het fan-tas-tisch vind allemaal... maar alleen maar omdat Max wint... niet omdat de wedstrijd zo boeiend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
Illegal_Alien schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:12:
Vind het bijzonder dat mensen dit jaar saai vinden omdat Max zo ver voorloopt; maar de afgelopen 7 jaar ofzo was alles helemaal te gek. Dat Mercedes zo goed was. :? * Illegal_Alien makes confused sounds.
Mercedes wón wel veel.. maar er was wel meer strijd.. die zie ik nu niet

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

SuperCrisz schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:15:
[...]

Mercedes en strijd? Uh waar dan? Vorig jaar mischien.
Maar dit is meer iets voor het hoofd F1 topic denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Illegal_Alien op 05-09-2022 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
Illegal_Alien schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:16:
[...]

(..)
Maar dit is meer iets voor het hoofd F1 topic denk ik.
Eens :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Er waren deze race drie teams die mee konden doen voor de winst en nog roepen mensen dat de race saai was...

Ik kijk formule 1 voor de sport en nog nooit gekeken voor een bepaalde coureur of team. Ik geniet van elke race omdat er altijd wel wat gebeurt. Gebeurt het niet voor in het veld dan gebeurt het wel achter in het veld.

Ik gooi die knuppel maar weer snel uit het hoenderhok...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 11:54
SuperCrisz schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:08:

Met alle respect, ik vind jou geen F1 liefhebber.
We hebben de beste en spannende races sinds jaren, ongeacht de winnaar, en jij gaat mauwen over het feit dat het saaie races zijn..
Wat had je dan willen zien?
Moeten auto's ontploffen of het gehele veld crashen na een foute inhaalactie van een coureur?
Wil je misschien dat er banaantjes op de baan verschijnen waar coureurs overheen rijden?

Misschien is Nascar wel een mooie autosport voor jou!
"....Look there making a left turn, and that's my favorite part"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:23
SuperCrisz schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:14:
[...]

het Mercedes-tijdperk was ook ruk. Maar je had wel regelmatig spectaculaire races. Ik denk alleen maar aan de Germany GP van 2019..

Maar het gaat me vooral om het feit dat iedereen om me heen het fan-tas-tisch vind allemaal... maar alleen maar omdat Max wint... niet omdat de wedstrijd zo boeiend is
Ik snap, als neutrale fan, helemaal wat je bedoelt, ik vind de dooddoeners dat we als neutrale fan de afgelopen jaren wel geweldig vonden dan ook erg jammer elke keer.
Nee, die jaren waren ook niet leuk maar ik had wel wat meer hoop ik een goede strijd met de nieuwe auto's kon zien, dat was helaas alleen de eerste races het geval. Het is meer een teleurstelling dan dat het afgunst is richting VER.

@SuperCrisz , besteed er geen tijd aan, voor je het weet wordt je voor Ham fanboy uitgemaakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

FabianGTI schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:20:
[...]

[...]

@SuperCrisz , besteed er geen tijd aan, voor je het weet wordt je voor Ham fanboy uitgemaakt. ;)
Is dat een hint? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:54

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

SuperCrisz schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:15:
[...]

En door wie kwam dat, dat er strijd was? Nou? Juist, Red Bull. Nu is het aan de andere teams om Red Bull aan te vallen voor de overwinning en dat lukt op dit moment niet zo goed. Net zoals dat was toen Mercedes totale dominantie had. Ik vind het een beetje flauw en gezocht om nu niet enthousiast te willen zijn omdat Verstappen en Red Bull het nu zo goed doen. Dat klinkt meer als, ik wil anders zijn, dus vind ik het niet leuk. ;)

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:54
Mijn zoontje van 4 krijgt ook steeds meer interesse voor de F1 en heeft afgelopen weekend ook veel samen met me gekeken.

Nu loop ik vanochtend langs hem heen en denk wat zie ik nou... _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tw4kd1NHqmev538a7R-YjdTBFwA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tHKRwISHITFiUI3Y4RuqCTxJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 11:34
Ben ik de enige die het beu is om elke keer maar weer te lezen dat het "eigenlijk saai" was... Wtf verwachten we elke 5 seconde iets spectaculairs. Tis geen tiktok of youtu.be complicatie... Dat gemopper over saai. Kap daar gewoon mee. Dit is gewoon weer een race zoals je het vaker mag verwachten, misschien niet de meest spectaculaire race, maar de term saai bij elke race waarin 2 rondes niks gebeurd, begint bloedirritant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Danielson schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:23:
Mijn zoontje van 4 krijgt ook steeds meer interesse voor de F1 en heeft afgelopen weekend ook veel samen met me gekeken.

Nu loop ik vanochtend langs hem heen en denk wat zie ik nou... _O-

[Afbeelding]
:D Zoiets heb ik ook gehad als kind, wauw gaaf om zoiets weer te zien O-) !!|

EDIT: Hahahaha ik zie het nu pas, DIE DUIF! wauw.. _O-

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 05-09-2022 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:25

CyBeRSPiN

sinds 2001

Illegal_Alien schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:12:
Vind het bijzonder dat mensen dit jaar saai vinden omdat Max zo ver voorloopt; maar de afgelopen 7 jaar ofzo was alles helemaal te gek, dat Mercedes zo goed was. :? * Illegal_Alien makes confused sounds.
Ik snap het wel. Vanuit het perspectief van de Max-fan dan althans.
De afgelopen 7 jaar was het spannend, want zou Max er dit keer in slagen om toch langs die dominante Mercedes te komen? Interessante achterhoede gevechten, etc.
Nu rijdt Max meteen op kop, en dan is er voor zo'n kijker niet veel meer om op te concentreren. Alleen situaties waar de winst evt nog in gevaar komt, zoals een SC, zijn dan ineens weer even "opletten" :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:50
DoeEensGek schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:23:
Ben ik de enige die het beu is om elke keer maar weer te lezen dat het "eigenlijk saai" was... Wtf verwachten we elke 5 seconde iets spectaculairs. Tis geen tiktok of youtu.be complicatie... Dat gemopper over saai. Kap daar gewoon mee. Dit is gewoon weer een race zoals je het vaker mag verwachten, misschien niet de meest spectaculaire race, maar de term saai bij elke race waarin 2 rondes niks gebeurd, begint bloedirritant te worden.
Mensen willen elke race Abu Dhabi final laps zien. Begrijp dat toch! :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Saai? Ik ziet het juist als dat Verstappen de laatste jaren samen met Red Bull Racing voor opschudding heeft gezorgd in de Formule 1. Er is veel verander en ik heb de laatste 5 jaar redelijk veel mooi races gezien als zeg ik het zelf.

Inderdaad is het niet meer zo dat de auto's veelvuldig uitvallen of dat er veel geëxperimenteerd wordt. Persoonlijk vond ik dat vroeger ook een leuke tijd met dat halve veld was uitgevallen of dat er innovatieve noviteiten werden toegevoegd aan de auto's. We leven in andere tijden en dat levert ook andere races op.

Het close-racing is bijvoorbeeld enorm verbeterd sinds dit seizoen, had alleen wel gehoopt dat het zo close zou zijn dat DRS eraf kon. Neemt niet weg dat ik veel races zit te genieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:39
Boinkie schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:24:
[...]

Mensen willen elke race Abu Dhabi final laps zien. Begrijp dat toch! :+
Diezelfde safetycar situatie waarbij een coureur niet pit was er nu notabene ook weer, alleen deze keer niet in de laatste ronde. :+

Deze race was toch ook helemaal niet saai.

Mercedes met een 1 stop strategie, de (V)SC situaties die de bandenstrategie nieuw leven inblazen.
Het is alleen jammer dat Ferrari er niet helemaal bij zat, maar spanning en actie was er weldegelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:48
De mensen die de afgelopen race saai vonden zou ik het WEC iig niet aanraden...

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Woudloper schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:29:
Saai? Ik ziet het juist als dat Verstappen de laatste jaren samen met Red Bull Racing voor opschudding heeft gezorgd in de Formule 1. Er is veel verander en ik heb de laatste 5 jaar redelijk veel mooi races gezien als zeg ik het zelf.

Inderdaad is het niet meer zo dat de auto's veelvuldig uitvallen of dat er veel geëxperimenteerd wordt. Persoonlijk vond ik dat vroeger ook een leuke tijd met dat halve veld was uitgevallen of dat er innovatieve noviteiten werden toegevoegd aan de auto's. We leven in andere tijden en dat levert ook andere races op.

Het close-racing is bijvoorbeeld enorm verbeterd sinds dit seizoen, had alleen wel gehoopt dat het zo close zou zijn dat DRS eraf kon. Neemt niet weg dat ik veel races zit te genieten.
Ik heb toch in ieder geval 1 overtake gezien waar geen drs voor nodig was :*)

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Exocet schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:55:
[...]

Knap dit record van Red Bull, maar de pitstops van Max waren niet geweldig dit keer.
Vooral de eerste met 3.4 sec was erg langzaam. De tweede ging nog wel 2.8 ofzo :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Pagina: 1 ... 33 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord