Will_M schreef op zondag 4 september 2022 @ 23:02:
[...]
RBR is daarbij ook nog eens een hele vreemde eend in de bijt. Ze zijn geen autofabrikant / constructeur van oudsher en doen volgens velen alléén maar mee vanwege 't 'spelletje....'
Een beetje net zoals Frits van Eerd met de Jumbo (Visma) teams ook alléén maar instapt als 'ie weet dat er ook écht wat te winnen is voor het hele TEAM!
Waarom ze aan het 't spelletje mee doen is marketing en daarmee exposure. Het levert voor RB blijkbaar zoveel op dat ze er een raceteam incl powertrainfabriek in stand kunnen houden.
Zelfde geld natuurlijk ook voor Williams en Haas....
Wanneer je jou redenatie volgt hebben alleen Alfa (markering deal met Sauber) Alpine (Renault), Mercedes, er als echte autofabrikanten iets aan.... Ferrari is natuurlijk ook een automerk, maar nog al exclusief, bij dit merk geld al lang niet meer de regel zondag winnen = maandag auto's verkopen.
Afijn, dat er autofabrikanten achter staan, betekend al lang niet meer dat de marketing machine zo belangrijk is geworden..... Bedoel.... Wist jij zonder Mercedes wat INEOS was of dat Petronas een oliemaatschappij is? Of wist je van het bestaan van Bytbit?
Kortom.... Marketing = F1, F1 = een reclame uithangbord.
p.s. ik vergeet Aston Martin natuurlijk....
Iets totaal anders,
Ik heb het gevoel gehad dat Max behoorlijk aan het sparen is geweest op Medium en Harde banden, gat was op dat moment groot genoeg. Max heeft in verschillende interviews laten weten dat hij het gat van dik 11 sec groot genoeg vond. Soft's kunnen veel doen, maar naar de safetycar gaf max zoveel gas om HAM in te halen, leek alsof de motor alleen op dat moment volledig werd aangesproken. Ik weet dat je motoren niet zomaar in een andere stand mag zetten tijdens een race, maar heb het idee dat RB iets qua instelling kan doen waar door de auto is een bespaar modus zit. Heb het idee dat het potentieel van de auto hoger is dan dat ze soms laten zien.
[
Voor 20% gewijzigd door
Bullet NL op 05-09-2022 00:37
]