Toon posts:

[F1 2022] Race 15 GP van Nederland Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 36 Laatste
Acties:
  • 128.920 views

Onderwerpen

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:45
Nyarlathotep schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:36:
[...]

Verwacht niet te veel van de WiFi aan boord. Paar weken terug op de heen- en terugvlucht naar Brazilië ook gebruikt, maar het is alles behalve snel en stabiel. Leuk voor chatten en browsen, maar zeker niet voor streamen.
Het schijnt wel te kunnen, La Fuente zat bij Viaplay deze week en liet zien de laatste race van het afgelopen seizoen in het vliegtuig gekeken te hebben

https://www.vkmag.com/mag...ace-verstappen-gemist/amp

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

Jos positief getest op corona. Hopelijk niet veel contact gehad met Max!

Bl44t

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:51
[...]

Verwacht niet te veel van de WiFi aan boord. Paar weken terug op de heen- en terugvlucht naar Brazilië ook gebruikt, maar het is alles behalve snel en stabiel. Leuk voor chatten en browsen, maar zeker niet voor streamen.
Ligt puur aan de maatschappij, ik heb bij Air Canada prima een race kunnen kijken ;)

K to the KillaZ

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:23

AvK

Ready Set Go

OcGuru schreef op donderdag 1 september 2022 @ 18:58:
Ja precies! Dat zou wat zijn zeg!
Nu kan hij wel een race missen op zich..... maar het zal maar gebeuren. :X

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Waar haal je dat vandaan?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:18

Killjoy

Klingon lawn products

Jos Verstappen test daags voor GP Nederland positief op coronavirus https://www.nu.nl/formule...itief-op-coronavirus.html (via @NUnl)

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19:57
Gewoon niet meer testen dan is er niks aan de hand :+

• TripleQ
  • Niet online
TinusXIII schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:06:
Gewoon niet meer testen dan is er niks aan de hand :+
Testen ze binnen het f1 Circus iedereen niet nog dagelijks? Of is dat ook daar nu weer deels losgelaten? Ze waren er nog lange tijd erg streng op

• U123456
  • Registratie: September 2014
Wie is trouwens momenteel de reservecoureur van Red Bull? Vips niet meer? Buemi nog steeds? Wie o wie?

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
Jos was donderdag al niet aanwezig bij het lintje van Max en hoopt van het weekend erbij te zijn. Nu nog afwachten of Max voldoende in zijn eigen bubbel zat.

https://www.telegraaf.nl/...bijzonder-moment-zoon-max

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:35
Denk dat we ook meteen weten waarom Jos niet bij de uitreiking van Max' lintje was.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• TripleQ
  • Niet online
U123456 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:38:
[...]
Wie is trouwens momenteel de reservecoureur van Red Bull? Vips niet meer? Buemi nog steeds? Wie o wie?
Liam Lawson

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
TripleQ schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:30:
[...]

Testen ze binnen het f1 Circus iedereen niet nog dagelijks? Of is dat ook daar nu weer deels losgelaten? Ze waren er nog lange tijd erg streng op
Nee ik las ergens dat testen niet meer verplicht is. Wel is het verplicht om gevaccineerd te zijn.

Bron: https://www.nu.nl/formule...itief-op-coronavirus.html

[Voor 13% gewijzigd door TinusXIII op 01-09-2022 19:51]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Dramatische dingen op Zandvoort:

Top 5 Dramatic Moments | Dutch Grand Prix

En FOM dus even dat fake gravel knopje klikken. :+

[Voor 11% gewijzigd door Illegal_Alien op 01-09-2022 20:56]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Chocoball
Speciale mascotte voor Vettel dit weekend.

• Chocoball
Nog eentje dan? Hamilton had na het samenkomen in Spa een gesigneerd petje voor Alonso klaarliggen.

Alonso heeft hem in ontvangst genomen, kijk ze eens gebroederlijk naast elkaar :)

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:43

basvn

Breezand - NHN

FP dag!

ben benieuwd hoe DRS gaat uitpakken in de kombocht
vanmiddag hopelijk alleen op kantoor, kan ik tenminste alles volgen, anders moet ik het doen met jullie&twitter

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Chocoball schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:38:
Jos was donderdag al niet aanwezig bij het lintje van Max en hoopt van het weekend erbij te zijn. Nu nog afwachten of Max voldoende in zijn eigen bubbel zat.

https://www.telegraaf.nl/...bijzonder-moment-zoon-max
Ja en soms maakt dat geen eens verschil, ik heb laatst ook naast me vader en stiefmoeder gezeten. Hun een kus gegeven en geknuffeld toen ik wegging, hun hadden een dag later Corona en ik heb echt niks gehad 8)7. Blijft heel vaag allemaal hoe je het wel en niet kan krijgen, want ik kan het nog steeds niet geloven dat ik niks had.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Chocoball schreef op donderdag 1 september 2022 @ 23:11:
Nog eentje dan? Hamilton had na het samenkomen in Spa een gesigneerd petje voor Alonso klaarliggen.
[Afbeelding]

Alonso heeft hem in ontvangst genomen, kijk ze eens gebroederlijk naast elkaar :)
[Afbeelding]
Ik zie 2 boeren lachen met kiespijn... :X

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-05 17:06

Kasai

Legendary

Yes het is tijd voor Zandvoort! Dit weekend voor het eerst een GP bijwonen, ben er op zaterdag en zondag en zit in 'Arena-Out', ben benieuwd wat ik allemaal kan zien 8)

Atlas#22744

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Illegal_Alien schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:33:
[...]

Ik zie 2 boeren lachen met kiespijn... :X
Meh valt wel mee toch. Mooi dat ze elkaar zo weer vinden. Lang geleden dat ik iets kon waarderen aan hoe HAM eea oppakt.

Mijn boefje is liev!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:41:
[...]

Meh valt wel mee toch. Mooi dat ze elkaar zo weer vinden. Lang geleden dat ik iets kon waarderen aan hoe HAM eea oppakt.
Net als Vet, als je niet meer voor het podium strijd gooi je je charmes in de strijd om relevant te blijven :+

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

D-Ed schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:51:
[...]

Net als Vet, als je niet meer voor het podium strijd gooi je je charmes in de strijd om relevant te blijven :+
Inderdaad een trend die je nu ziet. Als ze niet meer terug komen met hun auto ook zeer benieuwd wat HAM gaat doen.

Mijn boefje is liev!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-05 16:20
[...]

Ze bieden 2 pakketten aan. 8 euro is puur voor mail, whatsapp en dat soort zaken. Die van 12 euro daarvan geven ze aan dat je kan streamen.
We zien het wel :)

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 18:28

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Goooooooooooood morrrrning Vietnammm Zandvoort !! *O*

LET's GO !! Hup Sir Max :)F

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:17
JEightyFive schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:03:
[...]

Ze bieden 2 pakketten aan. 8 euro is puur voor mail, whatsapp en dat soort zaken. Die van 12 euro daarvan geven ze aan dat je kan streamen.
We zien het wel :)
Kun je iig grandprix radio luisteren worst case

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:25
Potjandorie jongens. Ik besloot een jaar geleden dat ik er dit jaar niet bij hoefde te zijn. Maar nu het dan zo ver is jeukt het toch wel heel erg.

Veel plezier aan iedereen die wél aanwezig is!

Hier een heel scala aan Zandvoort webcams. Leuk om te zien al die groepen fans op weg naar circuit:

https://www.zandvoort.com/

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:47

-tom-562

Oliesjeik

Weet iemand of ze in de F1 ook scrutineers gebruiken zoals b.v. de DTM? Als scrutineer scan je de gebruikte banden en let je op of teams zich wel aan de parc ferme regels houden.
Tijdens de DTM zijn dat (lokale baan) vrijwilligers. Op Zandvoort waren het o.a. studenten Automotive Engineering (waaronder ik zelf meerdere malen toentertijd :P).
Anders moet ik voor volgend jaar maar wat van mijn oude contacten aanboren O-)

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

-tom-562 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:37:
Weet iemand of ze in de F1 ook scrutineers gebruiken zoals b.v. de DTM? Als scrutineer scan je de gebruikte banden en let je op of teams zich wel aan de parc ferme regels houden.
Tijdens de DTM zijn dat (lokale baan) vrijwilligers. Op Zandvoort waren het o.a. studenten Automotive Engineering (waaronder ik zelf meerdere malen toentertijd :P).
Anders moet ik voor volgend jaar maar wat van mijn oude contacten aanboren O-)
Nogal een obvious ja dit. ;)

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

JB schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:53:
[...]

Inderdaad een trend die je nu ziet. Als ze niet meer terug komen met hun auto ook zeer benieuwd wat HAM gaat doen.
Misschien net als Rosberg een soort faaaabbuuoooouuus make-over en wordt dan zijn co-host als ze de jacht van Max gaan bezoeken

• basvn

basvn

Breezand - NHN

alpine be like:

[Voor 71% gewijzigd door basvn op 02-09-2022 10:07]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:52
CousinBoneless schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:28:
Potjandorie jongens. Ik besloot een jaar geleden dat ik er dit jaar niet bij hoefde te zijn. Maar nu het dan zo ver is jeukt het toch wel heel erg.

Veel plezier aan iedereen die wél aanwezig is!

Hier een heel scala aan Zandvoort webcams. Leuk om te zien al die groepen fans op weg naar circuit:

https://www.zandvoort.com/
Leuk! Thnx!

Infrastructuur ziet er indrukwekkend uit, NS barst bijna uit z'n voegen haha....
Op de ene cam zie je het station; net als het propvolle perron leeg is.....diezelfde minuut komt alweer de volgende trein. Meer lijkt echt niet te passen op die lijn :D

De webcam eronder is ook wel geestig, vrijwel een never-ending stoet aan fietsers....

Krijg er de kriebels van, positieve kriebels ;)

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-05 15:58
davidov schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:11:
[...]
Leuk! Thnx!

Infrastructuur ziet er indrukwekkend uit, NS barst bijna uit z'n voegen haha....
Op de ene cam zie je het station; net als het propvolle perron leeg is.....diezelfde minuut komt alweer de volgende trein. Meer lijkt echt niet te passen op die lijn :D

De webcam eronder is ook wel geestig, vrijwel een never-ending stoet aan fietsers....

Krijg er de kriebels van, positieve kriebels ;)
ik begreep dat er normaal gesproken 1 of 2 treinen per uur gaan, dit weekend 12!! per uur... iedere 5 minuten een bomstampvolle trein 8)7

PH-MRK request startup

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:37
En 2 machinisten per trein. Voor en achter, zodat ie gelijk weer weg kan als de meute uitgeladen is :+

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik bedoel meer, zouden dat eerder 'professionals' zijn of ook gewoon vrijwilligers (of (ex)studenten :P)

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-05 16:35

Chakotay

Lick here to continue

Ik ben benieuwd hoeveel dat helpt :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:49
Klinkt als een b-artiest die vraagt om te stoppen met bier gooien. Dat zien veel mensen als een aanmoediging.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• D-Ed
  • Niet online
Vanmorgen op de journaals ook interviews met 'normale' bezoekers en liefhebbers.. Ongelofelijk dat er hier nog steeds mensen aan het afgeven zijn op de 'oranje tokkies' en 'nep fans'.. Media licht over het algemeen de leukste/grappigste interviews uit maar als je zo kijkt dan zijn het over het algemeen de gewone mensen die een leuk dagje uit hebben..

Laat aub iedereen in z'n waarde en genieten van haar of zijn dag/weekend/race of andere momenten die voor de bezoekers belangrijk zijn. We zitten al genoeg te zeiken naar elkander.

Enjoy the race beste mensen!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mrkoekie schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:18:
[...]

ik begreep dat er normaal gesproken 1 of 2 treinen per uur gaan, dit weekend 12!! per uur... iedere 5 minuten een bomstampvolle trein 8)7
In het zomerseizoen reden ze ook al 6 treinen per uur hoor.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 23:42
D-Ed schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:50:
Vanmorgen op de journaals ook interviews met 'normale' bezoekers en liefhebbers.. Ongelofelijk dat er hier nog steeds mensen aan het afgeven zijn op de 'oranje tokkies' en 'nep fans'.. Media licht over het algemeen de leukste/grappigste interviews af maar als je zo kijkt dan zijn het over het algemeen de gewone mensen die een leuk dagje uit hebben..

Laat aub iedereen in z'n waarde en genieten van haar of zijn dag/weekend/race of andere momenten die voor de bezoekers belangrijk zijn. We zitten al genoeg te zeiken naar elkander.

Tsja, volgens mij is er gewoon een grote tweedeling tussen sportliefhebbers. De ene groep kijkt voor de sport an sich, de andere groep voor de sfeer, de feestjes enz. eromheen. Ik hoor bij de eerste groep en kijk een wedstrijd van het Nederlands elftal liever thuis op de bank dan in een kroeg waar je nauwelijks iets ziet omdat op de eerste rij een paar dronken dropjes met gigantische oranje pruiken staan, die ook nog eens het grootste deel van de tijd met hun rug naar het scherm staan.

Bij F1 is dat niet anders. Ik ben dan ook een stuk minder enthousiast over dit raceweekend. Leuk dat het in Nederland is, maar geheel volgens verwachting was de race vorig jaar voor de neutrale toeschouwer geen zak aan. De sfeer rond het circuit wist dat nog enigszins te verbloemen en voor de Nederlandse fans was het tof dat Verstappen won. Maar ik denk dat er weinig liefhebbers zijn die erom rouwen als Zandvoort weer van de kalender verdwijnt.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:57:
[...]

Maar ik denk dat er weinig liefhebbers zijn die erom rouwen als Zandvoort weer van de kalender verdwijnt.
Ik hoop dat met de 2022 auto's hier een betere race neer gezet kan worden, maar het kan net zo goed 1 grote DRS trein worden. Misschien dat de NS een sponsor deal met Albon moet regelen :D

Speelt padel!

• D-Ed
  • Niet online
[...]

Tsja, volgens mij is er gewoon een grote tweedeling tussen sportliefhebbers. De ene groep kijkt voor de sport an sich, de andere groep voor de sfeer, de feestjes enz. eromheen. Ik hoor bij de eerste groep en kijk een wedstrijd van het Nederlands elftal liever thuis op de bank dan in een kroeg waar je nauwelijks iets ziet omdat op de eerste rij een paar dronken dropjes met gigantische oranje pruiken staan, die ook nog eens het grootste deel van de tijd met hun rug naar het scherm staan.

Bij F1 is dat niet anders. Ik ben dan ook een stuk minder enthousiast over dit raceweekend. Leuk dat het in Nederland is, maar geheel volgens verwachting was de race vorig jaar voor de neutrale toeschouwer geen zak aan. De sfeer rond het circuit wist dat nog enigszins te verbloemen en voor de Nederlandse fans was het tof dat Verstappen won. Maar ik denk dat er weinig liefhebbers zijn die erom rouwen als Zandvoort weer van de kalender verdwijnt.
Laten we het op een drie of vierdeling houden dan ;)

Overigens vinden de meeste coureurs Zandvoort echt top om op te racen (in ieder geval de quali) zag ik in de interviews vorig jaar. Dus laten we dan Monaco skippen en Zandvoort erin houden omdat het gewoon een tof rijderscircuit is :)

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 09:40
[...]

Ik kan je een heel eind volgen, maar ik verlies je dat als je een nederlander bent, en van F1 houdt en je een NL GP hebt, met eindelijk een NL driver die het een beetje lekker doet, waar je niet eens naar toegaat , je er niet rouwig om bent dat deze niet meer op de calender zou komen. :?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:20
[...]

Ik wacht nog even met mijn oordeel tot we gezien hebben wat de nieuwe auto's op dit circuit doen. Vorig jaar was inderdaad niet al te spannend en het inhalen was moeilijk wat vooral door de dirty air kwam. Dit jaar is juist dat effect veel minder. Ik heb dus nog wel wat hoop dat de race best vermakelijk kan zijn.

Ben trouwens nu de race van vorig jaar race aan het bekijken en op de helft van de race is IEDEREEN buiten de top10 al op een ronde gezet. Dit jaar zijn er sws al een stuk minder blauwe vlaggen geweest tov van vorig jaar dus ook het verkeer zal hopelijk minder een rol gaan spelen.

Edit @hieronder: Inderdaad iedereen gewoon in zijn waarde laten. Maar ben er niet erg rouwig om dat men de fakkels in moet leveren. ;)

[Voor 3% gewijzigd door AtlAntA op 02-09-2022 11:18]

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
[...]

Zullen we die 2 deling nou eens achterwege laten? Iedereen beleeft de sport op een andere manier.... wat mij betreft ben je niet meer of minder liefhebber als je met 4 ipads voor de TV zit te kijken of met je oranjeshirt en een biertje in de hand op de tribune staat. Je mag uiteraard je mening hebben over een circuit.... En ja, ook naar mijn mening zijn er mooiere op de kalender. Maar enige trots dat we een dergelijk evenement in ons kikkerlandje mogen organiseren lijkt me ook wel op zijn plaats.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:52
stylezzz schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:17:
[...]

Zullen we die 2 deling nou eens achterwege laten? Iedereen beleeft de sport op een andere manier.... wat mij betreft ben je niet meer of minder liefhebber als je met 4 ipads voor de TV zit te kijken of met je oranjeshirt en een biertje in de hand op de tribune staat. Je mag uiteraard je mening hebben over een circuit.... En ja, ook naar mijn mening zijn er mooiere op de kalender. Maar enige trots dat we een dergelijk evenement in ons kikkerlandje mogen organiseren lijkt me ook wel op zijn plaats.
Ik geloof ook dat hij bedoeld dat er ook veel mensen zijn die gewoon voor het feestje/ gezelligheid komen en je naderhand niets over de race kunnen vertellen. Dat zijn i.m.o. geen sportbelevers, maar gezelligheidsmensen. (en natuurlijk gewoon stoer/ leuk om et kunnen vertellen dat je erbij was).

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:29
AtlAntA schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:15:
[...]

Ben trouwens nu de race van vorig jaar race aan het bekijken en op de helft van de race is IEDEREEN buiten de top10 al op een ronde gezet. Dit jaar zijn er sws al een stuk minder blauwe vlaggen geweest tov van vorig jaar dus ook het verkeer zal hopelijk minder een rol gaan spelen.
Dat het op Monaco na het kortste circuit op de kalender is zal ook een rol spelen. Net zoals het dat in Spa omgekeerd deed.

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 23:42
jbdeiman schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:18:
[...]

Ik geloof ook dat hij bedoeld dat er ook veel mensen zijn die gewoon voor het feestje/ gezelligheid komen en je naderhand niets over de race kunnen vertellen. Dat zijn i.m.o. geen sportbelevers, maar gezelligheidsmensen. (en natuurlijk gewoon stoer/ leuk om et kunnen vertellen dat je erbij was).
Dat inderdaad. Ik heef er ook geen waardeoordeel aan. Iedereen mag het beleven zoals hij/zij dat wil, ook al ken je alleen "Max" en heb je geen flauw idee wie de rest op de grid is. Ik zeg alleen dat Zandvoort vorig jaar een saaie race was als je niks om de sfeer naast de baan geeft. Had je dezelfde circuit layout in een sfeerloze zandbak in het Midden-Oosten, dan had geen enkele Nederlander de race op de kalender willen zien.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

D-Ed schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:50:
Vanmorgen op de journaals ook interviews met 'normale' bezoekers en liefhebbers.. Ongelofelijk dat er hier nog steeds mensen aan het afgeven zijn op de 'oranje tokkies' en 'nep fans'.. Media licht over het algemeen de leukste/grappigste interviews uit maar als je zo kijkt dan zijn het over het algemeen de gewone mensen die een leuk dagje uit hebben..

Ja maar dan hebben de """""""echte"""""""" F1 connaisseurs die al F1 keken 'before it was cool' weer niks te zeuren :X
[...]

Ja, maar hij doet als of er dus maar 2 groepen zijn. Bloedserieuze F1 autisten liefhebbers of compleet bezopen snollebollekes liefhebbers. Dat is gewoon niet waar.
Ik volg de races ook, maar het liefst met een paar maten en een biertje er bij. Dat kan toch ook prima. Idem als ik zo'n race zou bezoeken, ik ga dan niet de hele dag aan een flesje ranja of spa blauw lopen lurken. Lekker paar biertjes er bij, race kijken en genieten.

[Voor 35% gewijzigd door -tom-562 op 02-09-2022 11:27]

• stylezzz
  • Nu online
[...]

Dat heb je bij elke sport. Voetbal heb ik helemaal niks mee, maar toen we nog een nationaal elftal hadden wat in EK's of WK's hoog wist te eindigen heb ik toch diverse malen in mijn oranjeshirt op grote pleinen gestaan. Maar ook daar heb je van die 'self-proclaimed' puristen die je dan maar een nep-supporter vinden omdat je niet alle doelpunten van de afgelopen 30 jaar kunt opdreunen..... Tsjah. :P

• stylezzz
  • Nu online
KlaasjeNL schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:22:
[...]

Dat inderdaad. Ik heef er ook geen waardeoordeel aan. Iedereen mag het beleven zoals hij/zij dat wil, ook al ken je alleen "Max" en heb je geen flauw idee wie de rest op de grid is. Ik zeg alleen dat Zandvoort vorig jaar een saaie race was als je niks om de sfeer naast de baan geeft. Had je dezelfde circuit layout in een sfeerloze zandbak in het Midden-Oosten, dan had geen enkele Nederlander de race op de kalender willen zien.
An sich was zandvoort vorig jaar geen spannende GP inderdaad. Spa vorige week ook niet, na 13 rondjes was het wel bekeken denk ik.... Dan kun je beter wat van de sfeer proeven op het circuit :)

Abu Dhabi is doorgaans ook niet spannend, toch heeft het mij vorig jaar een aantal jaar van mijn leven gekost. Er zijn zoveel meer factoren dan enkel een circuit wat een GP spannend maakt of niet.

[Voor 11% gewijzigd door stylezzz op 02-09-2022 11:29]

• AtlAntA
  • Laatst online: 18:20
marcelcee schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:20:
[...]

Dat het op Monaco na het kortste circuit op de kalender is zal ook een rol spelen. Net zoals het dat in Spa omgekeerd deed.
Ja dat zeker maar de auto's zijn zo anders dit jaar dat het wat mij betreft een blank slate is dit jaar. Ben zeer benieuwd hoe het zal gaan.

Kan eerlijk gezegd ook niet wachten op de F3 en F2 races. Altijd spektakel en ben benieuwd wat ze uit hun hoge hoeden kunnen toveren op dit circuit.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:22:
[...]

Dat geloof ik niet. Het is geen topcircuit, maar er is ruimte genoeg voor spektakel. Het probleem vorig jaar was dat er eigenlijk niets mis ging. Elk circuit op de kalender met de huidige F1 auto's hebben gewoon een akkefietje nodig. Een SC op het juiste moment en je hebt de meest spectaculaire race op Baku. Gebeurt dat niet, is het direct op optocht. Dat geldt gewoon voor alle circuits.

Ik denk dat juist Zandvoort een historische race kan hebben als er op het juiste moment iets mis gaat. Net zoals wij ons Brazilië 2016 nog kunnen herinneren door de regen. Was die niet gevallen, was het 60 rondjes colonne geweest.

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 23:38
backupdevice schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:15:
[...]

Ik kan je een heel eind volgen, maar ik verlies je dat als je een nederlander bent, en van F1 houdt en je een NL GP hebt, met eindelijk een NL driver die het een beetje lekker doet, waar je niet eens naar toegaat , je er niet rouwig om bent dat deze niet meer op de calender zou komen. :?
Als fan van F1 zie ik liever een mooie race met Max op P20 dan een saaie race met Max op P1.
Het hele gebeuren er om heen is leuk en gezellig hoor, maar ik zal zeker niet in Zandvoort gaan kijken, dat doe ik liever op een echt circuit.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:57
Gezien het circuit zie ik Ferrari hier wel pole pakken en vervolgens ook winnen. Maakt verder voor de kampioenschappen niet uit, die zijn helaas al lang beslist. Hopelijk komt er dan nog wat spanning in het middenveld!

• D-Ed
  • Niet online
TakeAway schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:34:
[...]

Als fan van F1 zie ik liever een mooie race met Max op P20 dan een saaie race met Max op P1.
Het hele gebeuren er om heen is leuk en gezellig hoor, maar ik zal zeker niet in Zandvoort gaan kijken, dat doe ik liever op een echt circuit.
Definieer: "Echt circuit"....
Max Verstappen
"Ik heb er erg van genoten om al dat oranje te zien en om te merken dat de mensen het erg naar hun zin hadden op de tribunes. De baan is ook mooi om te rijden. Het circuit is vrij kort, maar heeft wel veel snelle bochten."
Sergio Perez
"Het was awesome! Dit is een old schoolcircuit, heel anders dan de andere banen waar we racen. Dat er zoveel rechterbochten achter elkaar zijn, is uniek en fysiek uitdagend."
Lewis Hamilton
"Dit is een episch circuit, echt fantastisch! Toen ik voor het eerst de baan op ging, kwamen er allemaal herinneringen boven. Ik was veel vergeten. Ik wist nog dat het een te gekke baan was in de Formule 3, maar in een Formule 1-wagen is het waanzinnig. De snelheid in bocht 7... het is echt een racerscircuit. Maar ik denk dat er niet veel ingehaald gaat worden, vanwege de zeer hoge downforce en de snelle bochten."
Sebastian Vettel
“Ik denk dat ze de stukken die ze veranderd hebben, ten goede veranderd hebben. Het is heel spannend met de banking. We zouden meer van die [naar binnen aflopende] positieve camber bochten moeten hebben, in plaats van die [naar buiten aflopende] off camber bochten. Off camber doen ze voor de waterafvoer, maar het is erg saai omdat je grip verliest. De bochten hier vind ik er spannend uitzien en aanvoelen in de auto.”
Bron (met meer quotes): https://nl.motorsport.com...is-wat-we-willen/6659910/

• TakeAway
D-Ed schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:39:
[...]

Definieer: "Echt circuit"....

[...]

[...]

[...]

[...]

Bron (met meer quotes): https://nl.motorsport.com...is-wat-we-willen/6659910/
Daar heb je een punt! Rijders zijn erg te spreken over Zandvoort.
Hamilton vind het ook "the best crowd ever" natuurlijk, wat ik bedoel is dat geen 1 circuit door de rijders wordt afgezeken. O.a. Spa, Silverstone, Interlagos vind ik meer geschikt om een F1 race te houden.

• stylezzz
  • Nu online
TakeAway schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:44:
[...]

Hamilton vind het ook "the best crowd ever" natuurlijk, wat ik bedoel is dat geen 1 circuit door de rijders wordt afgezeken. Spa, Silverstone, Interlagos vind ik meer geschikt om een F1 race te houden.
Oef... 3 races maar? Dat word een kort seizoen :P

• TakeAway
stylezzz schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:45:
[...]

Oef... 3 races maar? Dat word een kort seizoen :P
Aangepast...

• ParaDroid2
[...]

Hamilton vind het ook "the best crowd ever" natuurlijk, wat ik bedoel is dat geen 1 circuit door de rijders wordt afgezeken. Spa, Silverstone, Interlagos vind ik meer geschikt om een F1 race te houden.
Dat is niet helemaal waar, Raïkkönen was volgens Wikipedia bijvoorbeeld niet bepaald te spreken over Abu Dhabi: "the first few turns are quite good, but the rest of it is shit". Ze zullen dus niet altijd te spreken zijn over alle circuits.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Neutrale partij.

https://www.telegraph.co....ason-best-worst-circuits/

TLDR:
Zandvoort op plek 7 vd 23. Vergeet niet dat Zandvoort ontworpen is door dezelfde persoon als Suzaka.
Sweeping banked, corners and the run of flat-out turns from 3-7 before the breathtaking long right-hander at turn eight are the highlight. It is a true challenge for the drivers and it was a treat to see it in 2021.

[Voor 34% gewijzigd door DRaakje op 02-09-2022 11:52]

• D-Ed
  • Niet online
[...]

Hamilton vind het ook "the best crowd ever" natuurlijk, wat ik bedoel is dat geen 1 circuit door de rijders wordt afgezeken. O.a. Spa, Silverstone, Interlagos vind ik meer geschikt om een F1 race te houden.
I know ;) Zolang de coureurs het naar hun zin hebben en het publiek het ook leuk heeft (dit jaar zal het met de nieuwe regels hoop ik anders/spannender worden) is er weinig aan de hand en kunnen we lekker genieten.

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 19:54

siggy

Wait.... what?

ParaDroid2 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:47:
[...]

Dat is niet helemaal waar, Raïkkönen was volgens Wikipedia bijvoorbeeld niet bepaald te spreken over Abu Dhabi: "the first few turns are quite good, but the rest of it is shit". Ze zullen dus niet altijd te spreken zijn over alle circuits.
Kimi zei over de Tilke banen dat ze in principe allemaal hetzelfde zijn. Gelukkig door Corona dat er weer old school banen terug zijn gekomen. Dan moeten de wagens weer ontworpen worden voor verschillende circuits en niet slechts één smaak.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:07
backupdevice schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:15:
[...]

Naderlanders en enig patriottisme hebben altijd een haat/liefde relatie met elkaar. Het komt dan te dichtbij en dan gaat schaamte de boventoon nemen

• Loveless85
  • Laatst online: 28-05 17:43
[...]

Hamilton vind iedere crowd de 'best crowd ever' en is bij ieder circuit zo blij en dankbaar er weer te zijn, dus dat is niet echt een referentiekader :+

• Mog
  • Laatst online: 18:37
DRaakje schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:51:
Neutrale partij.

TLDR:
Zandvoort op plek 7 vd 23. Vergeet niet dat Zandvoort ontworpen is door dezelfde persoon als Suzaka.

[...]
Ik kan me op zich wel vinden in de lijst. Ik vind alleen COTA iets te hoog staan.

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 17:16
Loveless85 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:58:
[...]

Hamilton vind iedere crowd de 'best crowd ever' en is bij ieder circuit zo blij en dankbaar er weer te zijn, dus dat is niet echt een referentiekader :+
Hamiltons spreech is echt alsof het uit blik komt. Kijk voor de grap een podium interview van 2016 die 'best crowd ever' lijn klinkt altijd hetzelfde.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Lekker muziekje weer in de pitbox bij RBR :)F

Mijn boefje is liev!

• Extigo
  • Laatst online: 11:50
Verstappen had een probleempje met zijn gearbox.

[Voor 11% gewijzigd door Extigo op 02-09-2022 12:04]

Steam

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:15

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

DRaakje schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:51:
Neutrale partij.

TLDR:

[...]
Jeddah, Bahrain en Monaco zo hoog zetten? En dan Hongarije en Baku zo laag? En dan Austin op 4? :N

Wel eens met Rusland en Frankrijk overigens :D

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-05 16:35

Chakotay

Lick here to continue

@Extigo zo te zien alleen een borgpennetje ipv de hele versnellingsbak, dat zou geen penalty op moeten leveren.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Extigo
  • Laatst online: 11:50
Chakotay schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:12:
@Extigo zo te zien alleen een borgpennetje ipv de hele versnellingsbak, dat zou geen penalty op moeten leveren.
Neuh, komt er ook niet. Ik dacht eerst dat de gehele versnellingsbak vervangen was, maar ik moet gewoon beter leren lezen. Heb de tekst in mijn post ook al aangepast.

Steam

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Paar Zandvoort webcams:

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:09
Pendaco schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:08:
[...]

Jeddah, Bahrain en Monaco zo hoog zetten? En dan Hongarije en Baku zo laag? En dan Austin op 4? :N

Wel eens met Rusland en Frankrijk overigens :D
Vind Austin 1 van de mooiste banen die er is. Wel jammer dat de asfalt kwaliteit te wensen over laat op het moment, maar qua layout is het een prachtige baan.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

Let's gooo op "Zaaanvort" (volgens Sky)

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sir Max!

• DataGhost
  • Laatst online: 27-05 12:41

DataGhost

iPL dev

Nogal wat "Noem me Willy"-vibes van Max :P

• DoeEensGek
  • Laatst online: 19:17
Lol, sir Max, lord Max or superMax!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:36
Bij viaplay was de boordradio niet te horen?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 16:58
MaD_co schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:33:
Voor de commentatoren blijkbaar wel, maar ik hoorde hem ook niet.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

MaD_co schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:33:
Misschien zaten ze er doorheen te praten? Het was gewoon op de world feed.

• D-Ed
  • Niet online
DataGhost schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:34:
[...]

Misschien zaten ze er doorheen te praten? Het was gewoon op de world feed.
Nee, er kwam geen geluid over de radio helaas..
chevsticks schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:23:
[...]

Vind Austin 1 van de mooiste banen die er is. Wel jammer dat de asfalt kwaliteit te wensen over laat op het moment, maar qua layout is het een prachtige baan.
Dat ligt niet aan de asfalt kwaliteit, maar aan de ondergrond. Volgens mij zijn er teams die hoogteverschillen van meer dan een meter gemeld hebben tussen de eerste GP en een van de recentere. Als die grond zo inzakt kun je aan het asfalt doen wat je wilt, maar dat blijft dan ook niet liggen.

Dus mooi / goed circuit, alleen op de verkeerde plek aangelegd :p

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

D-Ed schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:35:
[...]

Nee, er kwam geen geluid over de radio helaas..
De Nederlandse audiostream op F1TV is van Viaplay toch? Want daar was het wel gewoon te horen en hadden de commentatoren het er ook nog over direct na het fragment. Raar.

[Voor 11% gewijzigd door DataGhost op 02-09-2022 12:38]

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:03
DataGhost schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:38:
[...]

De Nederlandse audiostream op F1TV is van Viaplay toch? Want daar was het wel gewoon te horen en hadden de commentatoren het er ook nog over direct na het fragment. Raar.
Het commentaar is van de commentatoren van Viaplay. Bij F1TV valt er ook geregeld een stilte omdat dan voor de VIaplay-kijkers met studio etc wordt geschakeld.

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 19:54

siggy

Wait.... what?

Bak kapot....

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Max zijn versnellingsbak is stuk...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Extigo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:04:
[Afbeelding]
*heeft

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is dat 5 plekken of achteraan als hij een nieuwe moet plaatsen?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Extigo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:04:
[Afbeelding]
This aged well. :> :P

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Die is stuck

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• ParaDroid2
PWM schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:41:
Is dat 5 plekken of achteraan als hij een nieuwe moet plaatsen?
Gearbox alleen is 5 plekken.

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Dat waren 10 leuke minuten.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Daaaag eventuele pole..

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 23:39

Damian

Insane Obtrusion

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Oef die is helemaal kapoet.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Die auto is stuk, gaan zeker onderdelen vervangen moeten worden = grid straf

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:22
sjorremans schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:43:
Die auto is stuk, gaan zeker onderdelen vervangen moeten worden = grid straf
En jij weet met welke onderdelen ze rijden?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Die lijkt kapot te zijn. Volgende is gridstraffen dus niet starten van pole.

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Als hij binnen P1-P10 start wint hij volgens mij gewoon weer hoor.
Pagina: 1 2 3 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee