dutchgio schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:10:
[...]
Toen was er vooral ophef over de drukte door de coronasituatie destijds. Er werd aangegeven dat het de dag erna verbeterd was door de tenten meer verspreid achter de tribunes te plaatsen.
Of je daar de wachttijden ook verminderd weet ik zo niet, dat hoort helaas ook wel een beetje bij dergelijke evenementen/festivals.
Dat het gedeeld werd, kwam door Corona inderdaad, maar het is niet alsof we geen druktes gewend waren van daarvoor. Dit was zelfs voor festivals behoorlijk bizar. Gewoon eten toestaan had de drukte al enorm verminderd en meteen de sfeer wat beter gemaakt. Ik weet zeker dat er nu veel mensen zijn geweest die gewoon niks te eten hebben gehaald, dus qua omzet zal het niet veel uitmaken. Daarvan moeten ze het toch van de bobo's hebben.
stylezzz schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:17:
[...]
Op vrijdag was er een grote pinstoring geweest. Dat was de oorzaak dat het eten e.d. allemaal wat langer duurde als normaal. (en ook meer drukte, vandaar al die paniek meteen op social media i.v.m. corona etc)
Mja dat heeft zeker niet geholpen, maar er was gewoon zo'n enorme mensenmassa dat als alles meteen goed ging, er nog steeds dikke rijen waren. Het probleem was niet alleen het pinnen, maar ook overduidelijk te weinig plekken om wat te eten te halen en de keuze was aardig, maar de bereidingstijden veel te lang. Wij wilden gewoon wat simpels, broodjes of iets, maar alles was verwarmd of vers bereid en dat duurt gewoon veel te lang als er na een training ineens 75% van de tribune wat komt halen. Ik begrijp ook wel dat er drukte zal zijn, dat was in Oostenrijk immers ook zo, maar omdat ze zo fancy wilden doen, ging het gewoon traag. Wij hadden uiteindelijk wat tosti's omdat die het snelste gingen, maar daar was achter de hele tribune maar 1 plek van en uiteraard met gigantische rij. Ik heb het even aangezien omdat ik toevallig moest plassen, maar zelfs 2 uur later was het nog steeds zo druk en toen kregen we toch wel stevige trek. En toen moesten de echte sessies nog beginnen. Bij de trainingen waren veel mensen toch nog buiten de tribunes bezig.
Ofwel laat mensen gewoon eten meebrengen, ofwel heb gewoon veel simpele dingen die je meteen kunt geven. Ik snap dat Jumbo het iets mooier wilt doen dan normaal, maar dat werkte gewoon niet.
Mede daardoor ben ik dus dit jaar niet gegaan. Nou heb ik niet meer gehoord of het uitverkocht is, maar het zal voor de komende jaren toch wel zaak worden om mensen te binden zodat je uitverkocht blijft.
[Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 31-08-2022 22:15]