Toon posts:

[F1 2022] Race 15 GP van Nederland Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 36 Laatste
Acties:
  • 128.919 views

Onderwerpen

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:09
d-vine schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:40:
[...]

Had liever gezien dat er een mooie klassieke beker was gekomen zoals bij Bahrein, Silverstone.
Maar het is tegenwoordig mode met dit of een houten circuit replica te komen :'(
ik vond die van afgelopen weekend anders een van de mooiere van het jaar

ook omdat hij van de track zelf kwam nou ja uit de omgeving

https://www.reddit.com/r/...ophy_for_the_2022_season/

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:53
Ik begrijp niet zo goed waarom een hoofdsponsor graag z'n "afval" in een troffee wil verwerken. Jeuj, duurzaam... In de regelementen staat geloof ik dat de troffee ook op een troffee/beker moet lijken. De afgelopen jaren hebben ze met de definitie troffee/beker wel de grenzen op gezocht. Laat het maar weer een beetje glanzen en glimmen, wat mij betreft.

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:51

TrekDr0p

QR niet scannen

xavento schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:29:
Vandaar dat de NS staakt deze week, treintje rijden wordt natuurlijk dit weekend op zandvoort gedaan.
Ik hoorde gisteren, Jinek, iemand van de NS zeggen dat er geen staking is tijdens deze 3 dagen.
Ook omdat zij fan zijn van F1.

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Wognummer schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:46:
[...]

ik vond die van afgelopen weekend anders een van de mooiere van het jaar

ook omdat hij van de track zelf kwam nou ja uit de omgeving

https://www.reddit.com/r/...ophy_for_the_2022_season/
Hoe die trofee in elkaar is gezet hulde inderdaad maar verder is het een van de vele circuit layout trofee die steeds maar weer lijkt terug te komen en ik heb daar gewoon weinig mee.

• Thinlanet
TrekDr0p schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:50:
[...]

Ik hoorde gisteren, Jinek, iemand van de NS zeggen dat er geen staking is tijdens deze 3 dagen.
Ook omdat zij fan zijn van F1.
Een staking mag door de rechter worden verboden als er een aanmerkelijk algemeen belang in de knel komt. Een event als de F1 lijkt mij daar wel toe te behoren. Er zijn ook andere vormen van staken die wat lastiger te reguleren zijn, zoals stiptheid/striktheid bijv. waar de machinist/conducteur allerlei procedures letterlijk volgt en tot verlaat vertrek/aankomst lijd met een mobiliteits-infarct als gevolg, maar daar moet je een flinke held voor zij dat tijdens zo'n intensief weekend te gaan afroepen.

• MyHero
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:22:

Arno Bakker is rental solutions engineer bij Riedel en verantwoordelijk voor het netwerk bij de Grand Prix in Zandvoort.
Riedel is toch iets met frisdrank?

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:43

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

MyHero schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:34:
[...]

Riedel is toch iets met frisdrank?
Klopt, krijg het dagelijks geleverd op mijn werk.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Een kleine primeur op Zandvoort dit weekend, nep grind. Vorig jaar waren er rode vlag situaties bij de Hans Ernst chicane (bocht 12). Daarom is het eerste deel van het grindbak voorzien van een strook nep grind van een meter breed. Het biedt nauwelijks grip om misbruik te voorkomen en de echte grindbak is dichtbij maar dus minder kans dat daarmee grind op de baan komt en dat men met de bezem moet uitrukken.

https://www.motorsport.co...or-f1s-dutch-gp/10361008/

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:43

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Chocoball schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:39:
Een kleine primeur op Zandvoort dit weekend, nep grind. Vorig jaar waren er rode vlag situaties bij de Hans Ernst chicane (bocht 12). Daarom is het eerste deel van het grindbak voorzien van een strook nep grind van een meter breed. Het biedt nauwelijks grip om misbruik te voorkomen en de echte grindbak is dichtbij maar dus minder kans dat er daarmee grind op de baan komt en dat men met de bezem moet uitrukken.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ziet er uit als een laag epoxy die er overheen gegoten is.

Op reddit zijn ze er enthousiast over! ik hoop dat de rijders mooi er vandaan blijven, en als ze dat niet doen, ligt tenminste de baan niet gelijk vol grind.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Chocoball
  • Nu online
basvn schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:45:
[...]

Op reddit zijn ze er enthousiast over! ik hoop dat de rijders mooi er vandaan blijven, en als ze dat niet doen, ligt tenminste de baan niet gelijk vol grind.
Niemand wil asfalt uitloopstroken, ook Domenicali (FOM) is geen voorstander. In Spa bleef iedereen netjes binnen de lijntjes kleuren bij bocht 1. Met deze variant zou de terugkeer van meer grindbakken kunnen zijn maar zonder de nadelen zoals grind op de baan inderdaad.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:26
Ik vind t ook wel een gave oplossing moet ik zeggen. Al ben ik benieuwd of het bestand is tegen de krachten van een driftende F1 wagen...

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:16
Nee joh, dat YOLO-en ze gewoon... 8)7

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Begint mijn vrouw opeens te vragen waarom ik niet naar Zandvoort ga!!

Volgens mij kijkt en luistert ze niet goed als ik de FP's en Q kijk met 2 schermen en een tv en complete stilte wens tijdens de sessies....

De races zijn een beleving om mee te maken, maar een race volgen doe je voor de tv het beste!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:47
basvn schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:45:
[...]

Het is geen grind, is een soort asfalt wat op grind lijkt.
https://nl.motorsport.com...d-prix-nepgrind/10360993/

System | Racing is in my Blood

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:17
Chocoball schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:39:
Een kleine primeur op Zandvoort dit weekend, nep grind. Vorig jaar waren er rode vlag situaties bij de Hans Ernst chicane (bocht 12). Daarom is het eerste deel van het grindbak voorzien van een strook nep grind van een meter breed. Het biedt nauwelijks grip om misbruik te voorkomen en de echte grindbak is dichtbij maar dus minder kans dat daarmee grind op de baan komt en dat men met de bezem moet uitrukken.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dat zal Ricciardo niet leuk vinden. ;)

Maar als dit echt werkt zou dat wel super zijn.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:43

Martinspire

Awesomeness

dutchgio schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:10:
[...]

Toen was er vooral ophef over de drukte door de coronasituatie destijds. Er werd aangegeven dat het de dag erna verbeterd was door de tenten meer verspreid achter de tribunes te plaatsen.

Of je daar de wachttijden ook verminderd weet ik zo niet, dat hoort helaas ook wel een beetje bij dergelijke evenementen/festivals.
Dat het gedeeld werd, kwam door Corona inderdaad, maar het is niet alsof we geen druktes gewend waren van daarvoor. Dit was zelfs voor festivals behoorlijk bizar. Gewoon eten toestaan had de drukte al enorm verminderd en meteen de sfeer wat beter gemaakt. Ik weet zeker dat er nu veel mensen zijn geweest die gewoon niks te eten hebben gehaald, dus qua omzet zal het niet veel uitmaken. Daarvan moeten ze het toch van de bobo's hebben.
stylezzz schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:17:
[...]

Op vrijdag was er een grote pinstoring geweest. Dat was de oorzaak dat het eten e.d. allemaal wat langer duurde als normaal. (en ook meer drukte, vandaar al die paniek meteen op social media i.v.m. corona etc)
Mja dat heeft zeker niet geholpen, maar er was gewoon zo'n enorme mensenmassa dat als alles meteen goed ging, er nog steeds dikke rijen waren. Het probleem was niet alleen het pinnen, maar ook overduidelijk te weinig plekken om wat te eten te halen en de keuze was aardig, maar de bereidingstijden veel te lang. Wij wilden gewoon wat simpels, broodjes of iets, maar alles was verwarmd of vers bereid en dat duurt gewoon veel te lang als er na een training ineens 75% van de tribune wat komt halen. Ik begrijp ook wel dat er drukte zal zijn, dat was in Oostenrijk immers ook zo, maar omdat ze zo fancy wilden doen, ging het gewoon traag. Wij hadden uiteindelijk wat tosti's omdat die het snelste gingen, maar daar was achter de hele tribune maar 1 plek van en uiteraard met gigantische rij. Ik heb het even aangezien omdat ik toevallig moest plassen, maar zelfs 2 uur later was het nog steeds zo druk en toen kregen we toch wel stevige trek. En toen moesten de echte sessies nog beginnen. Bij de trainingen waren veel mensen toch nog buiten de tribunes bezig.

Ofwel laat mensen gewoon eten meebrengen, ofwel heb gewoon veel simpele dingen die je meteen kunt geven. Ik snap dat Jumbo het iets mooier wilt doen dan normaal, maar dat werkte gewoon niet.

Mede daardoor ben ik dus dit jaar niet gegaan. Nou heb ik niet meer gehoord of het uitverkocht is, maar het zal voor de komende jaren toch wel zaak worden om mensen te binden zodat je uitverkocht blijft.

[Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 31-08-2022 22:15]

Martinspire - PC, PS4, X1

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:13
Ik las ergens dat het hoger afstellen alleen nodig was in Spa en ergens anders dat het ook nodig is in Zandvoort. Iemand die het weet? Hoop namelijk dat Ferrari weer dichtbij zit

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 12:41

DataGhost

iPL dev

Snowhite0901 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:16:
Ik las ergens dat het hoger afstellen alleen nodig was in Spa en ergens anders dat het ook nodig is in Zandvoort. Iemand die het weet? Hoop namelijk dat Ferrari weer dichtbij zit
Ik denk dat de teams dat wel weten. Denk dat we er dit weekend achter komen. Maar Zandvoort is best hobbelig. Oja en Ferrari vindt toch wel een manier om de race te verprutsen.

[Voor 7% gewijzigd door DataGhost op 31-08-2022 22:30]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Martinspire schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:14:

Mja dat heeft zeker niet geholpen, maar er was gewoon zo'n enorme mensenmassa dat als alles meteen goed ging, er nog steeds dikke rijen waren. Het probleem was niet alleen het pinnen, maar ook overduidelijk te weinig plekken om wat te eten te halen en de keuze was aardig, maar de bereidingstijden veel te lang. Wij wilden gewoon wat simpels, broodjes of iets, maar alles was verwarmd of vers bereid en dat duurt gewoon veel te lang als er na een training ineens 75% van de tribune wat komt halen. Ik begrijp ook wel dat er drukte zal zijn, dat was in Oostenrijk immers ook zo, maar omdat ze zo fancy wilden doen, ging het gewoon traag. Wij hadden uiteindelijk wat tosti's omdat die het snelste gingen, maar daar was achter de hele tribune maar 1 plek van en uiteraard met gigantische rij. Ik heb het even aangezien omdat ik toevallig moest plassen, maar zelfs 2 uur later was het nog steeds zo druk en toen kregen we toch wel stevige trek. En toen moesten de echte sessies nog beginnen. Bij de trainingen waren veel mensen toch nog buiten de tribunes bezig.

Ofwel laat mensen gewoon eten meebrengen, ofwel heb gewoon veel simpele dingen die je meteen kunt geven. Ik snap dat Jumbo het iets mooier wilt doen dan normaal, maar dat werkte gewoon niet.

Mede daardoor ben ik dus dit jaar niet gegaan. Nou heb ik niet meer gehoord of het uitverkocht is, maar het zal voor de komende jaren toch wel zaak worden om mensen te binden zodat je uitverkocht blijft.
Vreemd. Ik ben vorig jaar op de zondag geweest en nergens waren er echt bizarre rijen voor de bars. De paniekerige filmpjes op social media van de massale drukte zijn er ook enkel van de vrijdag... wellicht een verschil van perceptie. Het was natuurlijk nogal een zwaarbeladen event wat tijdens corona doorgang mocht vinden. Er was een hoop negativiteit in die tijd....

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
[...]

Dat het gedeeld werd, kwam door Corona inderdaad, maar het is niet alsof we geen druktes gewend waren van daarvoor. Dit was zelfs voor festivals behoorlijk bizar. Gewoon eten toestaan had de drukte al enorm verminderd en meteen de sfeer wat beter gemaakt.
Mijn ervaring van de vrijdag was dat het alleen rond lunchtijd (na FP1) heel druk was bij de eettenten die je noemt. Dat is bij festivals ook zo. Rond etenstijd is het druk. Goh. Slim dus om voor de trainingen iets te gaan halen. Of na afloop.
Dat het niet is toegestaan dat mensen zelf iets meenemen, snap ik heel goed. Dat veroorzaakt veel afval dat de baan opwaait en daar narigheid kan veroorzaken. Los even van het verdienmodel bij zo’n evenement.
Bij Spa was het in ieder geval i.v.m. Eau Rouge. Kan mij indenken dat de kombochten ook wel een "raar" effect geven op de vering en zo en dat de autos daarvoor ook stijver of hoger afgesteld moeten worden. Maar of het daadwerkelijk zo is zullen we hoogstwaarschijnlijk nooit, of tijdens dit weekend, achter komen. Voor zover dit medegedeeld zou worden door de teams.

• Chocoball
  • Nu online
In Zandvoort en Singapore moet Mercedes in ieder geval de hoogte in. Ferrari stond net als Mercedes ook hoger afgesteld in Spa maar of dat vanwege TD039 is weet men niet zeker. Binotto ontkent maar wanneer Ferrari ook in Zandvoort hoger staat afgesteld is het aannemelijker dat ze last hebben van de TD.

• Waah
  • Laatst online: 19:47
Chocoball schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:50:
[...]

In Zandvoort en Singapore moet Mercedes in ieder geval de hoogte in. Ferrari stond net als Mercedes ook hoger afgesteld in Spa maar of dat vanwege TD039 is weet men niet zeker. Binotto ontkent maar wanneer Ferrari ook in Zandvoort hoger staat afgesteld is het aannemelijker dat ze last hebben van de TD.
De ferrari had in Spa nog steeds last van wat porpoising. Dus ik verwacht dat ze sowieso last hebben van de TD. En gezien de recente historie met het vinden van creatieve manieren om te voldoen aan metingen/sensoren maar eigenlijk toch niet helemaal eerlijk te spelen, zou het me niet verbazen als het inderdaad over Ferrari ging.

Ferrari is ook een echt target voor Merc. Want 2e in de construction was toen niet uitgesloten en nu zeker haalbaar.

• MrSparkels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:45
Evest schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:43:
[...]

Wat ik ook voor het eerst ga doen dit weekend is op TV het volkslied meekrijgen. Eén van mijn favoriete (en in Nederland veel te onbekende) zangeressen, Floor Jansen, doet namelijk het volkslied. En ze heeft wel humor :+

[Twitter]

[Afbeelding]
:+ Tis alleen jammer dat Floor de kleine lettertjes in de huisregels niet heeft gelezen... Rawe Ceek. Wie gaat het haar ff vertellen.... :+

Ben wel benieuwd of we rijders gaan zien die na de kombocht pas hun DRS open gooien?
Je zag sommige zoveel verschillende lijnen in die bochten rijden vorig jaar ...om er met minder downforce doorheen te rammen lijkt me geen fijne gedachte.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:07
[...]

Dat het gedeeld werd, kwam door Corona inderdaad, maar het is niet alsof we geen druktes gewend waren van daarvoor. Dit was zelfs voor festivals behoorlijk bizar. Gewoon eten toestaan had de drukte al enorm verminderd en meteen de sfeer wat beter gemaakt. Ik weet zeker dat er nu veel mensen zijn geweest die gewoon niks te eten hebben gehaald, dus qua omzet zal het niet veel uitmaken. Daarvan moeten ze het toch van de bobo's hebben.

[...]

Vorig jaar op zondag was het op sommige momenten gewoon 1 grote mensenmassa achter de tribune van het stadiongedeelte, waar geen beweging in zat. Je kon er niet doorheen. Maar dit was inderdaad met name rondom de drukke momenten. Hoe ze dit oplossen weet ik niet. Misschien 2 lanes maken; 1x doorloop en 1x eten. Veel meer ruimte was er niet ivm de paddock.

Dit jaar mijn kaarten aan een collega gegund. Valt precies in mijn laatste weekend van onze vakantie en met 3 kids thuis, wil ik de laatste 3 dagen niet weg zijn.

Volgend jaar hebben we weer kaarten, dus dan zien we het wel weer of we erbij gaan zijn.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:50
pilskes schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 21:07:

Volgens mij kijkt en luistert ze niet goed als ik de FP's en Q kijk met 2 schermen en een tv en complete stilte wens tijdens de sessies....

De races zijn een beleving om mee te maken, maar een race volgen doe je voor de tv het beste!
Precies dit. :+
Hoe groot F1 fan ik ook ben, heb totáál niet de drang cq. behoefte om naar Zandvoort te gaan.. omdat het toevallig "race in eigen land is".

Lekker thuis op de bank.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Rivanov schreef op donderdag 1 september 2022 @ 07:54:
[...]

Hoe groot F1 fan ik ook ben, heb totáál niet de drang cq. behoefte om naar Zandvoort te gaan.. omdat het toevallig "race in eigen land is".

Lekker thuis op de bank.
F1 is bij uitstek een tv-sport. Als ik niet uitgenodigd was zat ik ook thuis op de bank. Al is de ervaring van zo'n mega evenement wel iets unieks om tussen te lopen.... uiteindelijk zijn we allemaal fans, en dat telt.

• alexbl69
  • Laatst online: 16:42
[...]

Lekker thuis op de bank.
Zo herkenbaar :).

Ben regelmatig naar Monza geweest, maar dat was nog in de tijd dat je nog een eigen koelbox met bier mee de tribune op mocht nemen :). Het raceverloop kun je niet echt volgen vanaf de tribune. Dat werd met de grote schermen wel iets beter, maar niks gaat boven het kijken op de bank.

Ben zelf ook vrij allergisch voor grote mensenmassa's. Als ik die beelden van Zandvoort zie moet ik er niet aan denken daar tussen te moeten lopen. Heb wel een uitnodiging gekregen om te gaan, maar vriendelijk afgeslagen.

iRacing Profiel

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:09
[...]

Lekker thuis op de bank.
Ik zou de vrijdag best aanwezig willen zijn om het een keer gezien en gehoord te hebben. (Maar helaas al andere plannen dit jaar). De race en kwalificatie zie ik inderdaad liever op de PC of TV :D

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 23:29
pilskes schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 21:07:

Dit!

Als wil ik wel ooit nog een keertje naar een F1 race.. gewoon om het mee gemaakt te hebben en de auto's eens in het echt voorbij te zien gaan.
Maar inderdaad een race volg ik graag in alle rust.. 's avonds als de kids op bed liggen. Ik kijk het dus bijna alitjd later terug. Vind ik prettiger.

Zandvoort lijkt me dan het minst leuke circuit om naar toe te gaan. Alleen al vanwege de oranje-'fans'. Die het circuit vol rook zetten zodat je geen kont meer ziet 8)7

Welk circuit dan wel? Geen idee.. maar geen Zandvoort of Spa (als is Spa wel een erg mooi circuit.. maar mij iets teveel 'Hollanders')

[Voor 0% gewijzigd door DonJunior op 01-09-2022 08:29. Reden: typefouten]

• Chocoball
  • Nu online
[...]

Lekker thuis op de bank.
Ik kom alleen naar Zandvoort om zelf rondjes te rijden :)

F1 races kijk ik liever ook vanaf de bank, hoewel is best een keer in een paddock zou willen rondlopen.

• alexbl69
  • Laatst online: 16:42
DonJunior schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:25:
[...]
Wel circuit dan wel? Geen idee.. maar geen Zandvoort of Spa (als ik Spa wel een erg mooi circuit.. maar mij iets teveel 'Hollanders')
Daarom vond ik Monza zo prettig. Bijna geen Nederlanders (hoewel dat tegenwoordig helaas anders zal zijn), en nog een heerlijke temperatuur in de nazomer. We zaten altijd bij de camping aan het eind van het rechte stuk, 10 minuten lopen naar de tribune.

Maar van de jongens die nu nog gaan heb ik al gehoord dat de prijzen inmiddels idioot zijn (>€800 incl camping waar dat voorheen ca €300 was) en dat je dus niks meer mee mag nemen de tribune op. En dan zijn het lange dagen pal in de zon.

iRacing Profiel

• Chocoball
  • Nu online
In ander nieuws. Prins Bernhard en zijn partners mogen de grond van het circuit in Zandvoort niet kopen. Groot deel van de grond is in erfpacht en de gemeente wil graag eigenaar blijven over de toekomst van het grondstuk.

https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20220901_26331501

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Zolang het overal en nergens vol zit met Max fans en bijkomende zooi zoals die fakkels etc, kijk ik wel lekker thuis. Gelukkig in 2016 nog zonder al die ellende naar Hongarije geweest. Maar zoals gezegd kun je het op tv veel beter volgen. Gezellig met mijn oudste zoon op de bank. Wc en koelkast binnen handbereik.

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:24
Ook hier de wedstrijd op tv. We gaan wel ieder jaar van de donderdag naar Francorchamps maar vertrekken dan op zondag morgen naar huis om dan op tv de wedstrijd te bekijken. Als ik iets mis tijdens vrije training of zo, kan ik het 's avonds wel terug bekijken. Maar een wedstrijd wil ik kunnen volgen.
Vind het beetje jammer dat GP Nederland net de week na GP België valt. Mocht er een maandje of zo tussen zitten, zou ik, als Belg, ook wel naar Zandvoort komen. Nu lijkt het een beetje teveel van het goede.
Tot daar het volledig off topic stukje :+

Dat stukje nep grind ziet er eigenlijk wel mooi uit. Hopelijk bestand tegen de krachten die de wagens erop vrij laten. Ziet er niet stevig uit maar met die harsen en epoxy varianten de dag van vandaag, weet je natuurlijk nooit.
In het artikel waar je naar linkt: "Het is geen asfalt en het is geen grind, maar een beetje van allebei. Het ziet eruit als grind, maar dan verhard".

Als ik naar de foto's kijk, ziet ik toch echt wel keien. Als het tarmac is, dan is dat toch wel zeer realistisch gedaan. Ik gok op tarmac met een laagje keien in hars. Maar we zien morgen wel wat het geeft.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
1) te veel mensen, te dicht om mij heen;
2) ik ga me aan veel mensen irriteren;
3) voor een fatsoenlijke plek betaal je veel te veel naar mijn mening en
4) met de meeste “nieuwe fans” wil ik niet geassocieerd worden (te veel bier/oranje rook/luidruchtig/alles wat Max doet is goed, bij de rest niet)

Dus ja, ik kijk ook gewoon braaf thuis waar ik me prima vermaak met meerdere schermen, snacks en een heerlijk koud biertje d:)b

Meer dan ik dacht...

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

streamnl schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:11:
1) te veel mensen, te dicht om mij heen;
2) ik ga me aan veel mensen irriteren;
3) voor een fatsoenlijke plek betaal je veel te veel naar mijn mening en
4) met de meeste “nieuwe fans” wil ik niet geassocieerd worden (te veel bier/oranje rook/luidruchtig/alles wat Max doet is goed, bij de rest niet)

Dus ja, ik kijk ook gewoon braaf thuis waar ik me prima vermaak met meerdere schermen, snacks en een heerlijk koud biertje d:)b
Wij krijgen vrienden over de vloer, hebben al 2 dozen mini loempia's van de Lidl ingeslagen voor als snacks :D. Word genieten met de race!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Voor mensen die niet naar een GP willen maar toch een echte F1 wagen willen horen, ga naar de Jacks racing days in Assen. Klaas Zwart was daar met een oude Jaguar V10, beter dan dat geluid kan je niet krijgen.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

pilskes schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:24:
Voor mensen die niet naar een GP willen maar toch een echte F1 wagen willen horen, ga naar de Jacks racing days in Assen. Klaas Zwart was daar met een oude Jaguar V10, beter dan dat geluid kan je niet krijgen.
offtopic:
Dat is inderdaad een goede tip, want wij zijn er ook al een paar keer geweest en het was een leuke ervaring maar ik zou zo graag een keer in zo'n 2 seater willen zitten :D .

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Rivanov
alexbl69 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:19:
[...]

Zo herkenbaar :).

Ben regelmatig naar Monza geweest, maar dat was nog in de tijd dat je nog een eigen koelbox met bier mee de tribune op mocht nemen :). Het raceverloop kun je niet echt volgen vanaf de tribune. Dat werd met de grote schermen wel iets beter, maar niks gaat boven het kijken op de bank.

Ben zelf ook vrij allergisch voor grote mensenmassa's. Als ik die beelden van Zandvoort zie moet ik er niet aan denken daar tussen te moeten lopen. Heb wel een uitnodiging gekregen om te gaan, maar vriendelijk afgeslagen.
Ben zelf ook bij F1 races geweest (Hongarije '97 en Spa '16) en natuurlijk is het prachtig om er zelf bij aanwezig te zijn. Maar dan ga je voor de ambiance en beleving.. niet voor het volgen van de race.
Je zit namelijk vrijwel continue op de schermen te kijken om het te kunnen volgen.. maar dan kun je beter thuis zitten. ;)

Spa 2016 was overigens wel top. Want toen zaten we op Gold tribune boven Eau Rouge. Dat is wel een machtige plek. :)

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:29

Bezulba

Formerly known as Eendje

Mij lijkt Silverstone nog wel leuk om te doen met bijv de WTF1 campground, maar Zandvoort? Ugh. Dat is gewoon te klein en te massaal.

blup

• DoeEensGek
Nou nou nou.... Tis niet snel goed lijkt wel. Heerlijk weekendje Zandvoort met gezelligheid. Lekker naar de prachtige wagens in het echt kijken. Genieten van het geluid (f2/3), de geur, het enthousiasme om je heen. 's ochtends en 's avonds lekker uitwaaien op de fiets.

Tja het is wat duurder, tja er is wat drukte, tja er zijn Max fans. Leuk toch, kijk ik de andere races wel weer op een schermpje.

Ieder zijn keuze, maar proef hier toch wat jaloezie. Laat andere ook genieten. ;)

• Rivanov
DoeEensGek schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:28:
Nou nou nou.... Tis niet snel goed lijkt wel. Heerlijk weekendje Zandvoort met gezelligheid. Lekker naar de prachtige wagens in het echt kijken. Genieten van het geluid (f2/3), de geur, het enthousiasme om je heen. 's ochtends en 's avonds lekker uitwaaien op de fiets.

Tja het is wat duurder, tja er is wat drukte, tja er zijn Max fans. Leuk toch, kijk ik de andere races wel weer op een schermpje.

Ieder zijn keuze, maar proef hier toch wat jaloezie. Laat andere ook genieten. ;)
Ik gun iedereen een fantastisch weekend op locatie toe! Heb genoeg collega's die gaan.. lekker laten doen!
Maar jaloers? Totaal niet. :)

• Damian
  • Laatst online: 28-05 23:39

Damian

Insane Obtrusion

DoeEensGek schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:28:

Hier ook een F1 van het eerste uur, maar ik heb ook echt geen behoefte om tussen zuipende Tokkie Hollanders te gaan staan, die er alleen maar zijn omdat er een Hollander meerijd en daarvoor nog nooit F1 gekeken hebben. Tuurlijk zullen er uitzonderingen zijn, maar de beelden en de verhalen van de afgelopen races waar de Hollanders zichzelf goed voor aap zetten geven mij 0,0 behoefte om een race in NL te bezoeken.

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• DoeEensGek
Rivanov schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:33:
[...]

Ik gun iedereen een fantastisch weekend op locatie toe! Heb genoeg collega's die gaan.. lekker laten doen!
Maar jaloers? Totaal niet. :)
Maar dan hoeven we toch niet allemaal redenen op te sommen waarom we niet gaan? Daar zie ik niet helemaal het nut van. :? Dat gaan we toch ook niet bij andere topics(evenementen) doen?

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-05 18:08
DoeEensGek schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:49:
[...]

Maar dan hoeven we toch niet allemaal redenen op te sommen waarom we niet gaan? Daar zie ik niet helemaal het nut van. :? Dat gaan we toch ook niet bij andere topics(evenementen) doen?
Vraag je nou aan een groep Nederlanders waarom ze aan het zeiken zijn? :')
Lekker laten gaan joh.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

dehardstyler schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:56:
[...]

Vraag je nou aan een groep Nederlanders Hollanders waarom ze aan het zeiken zijn? :')
Lekker laten gaan joh.
:+

Mijn boefje is liev!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ach ja, we worden niet voor niets “zolderkamer-autisten” genoemd, die de buitenwereld eng vinden :+

Meer dan ik dacht...

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-05 13:50

p0st

Dutch Reefer

[...]

Lekker thuis op de bank.
Het is toch juist leuk om er een keer bij aanwezig te zijn? Ik ga zelf bewust op de vrijdag omdat ik a) de weekend kaartjes te duur vind en b) de race vanuit huis veel beter kan volgen en c) de vrijdag iets rustiger is dan het weekend. Maar het aanwezig zijn naast de baan, de sfeer, de benzinelucht van met name F2 / F3, ik vind het echt wel een extra stukje beleving. Neemt natuurlijk niet weg dat het nog steeds beter te volgen is vanuit huis op de bank :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:31
streamnl schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:04:
Ach ja, we worden niet voor niets “zolderkamer-autisten” genoemd, die de buitenwereld eng vinden :+
Huh? Is er een "buitenwereld"??? Een 6e dimensie? :+

Zandvoort was vorig jaar geweldig om mee te maken.
De sfeer was goed, geen ge-boe naar Ham maar netjes een warm applaus en de sfeer was geweldig!!!

Dit jaar heb ik mijn kaartje weggegeven, ik heb het gezien en meegemaakt...het is goed zo.

• N1v3K
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Straight line speed gaat hier minder van invloed zijn, dus ik doe een "wilde" voorspelling en denk dat
spoiler:
Mercedes
wint. En dan hoop ik dat het
spoiler:
Russell
wordt.
Anders verwacht ik
spoiler:
:p

• basvn

basvn

Breezand - NHN

met data tot einde de race op Spa

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:32
[...]
Welk circuit dan wel? Geen idee.. maar geen Zandvoort of Spa (als is Spa wel een erg mooi circuit.. maar mij iets teveel 'Hollanders')
Suzuka dan maar. Klassiek circuit, en geheid minder Tokkies. Bedoel dit half serieus trouwens. Als ik hoor hoeveel mensen in mijn omgeving al kaarten voor Abu Dhabi hebben vraag ik me af of Japan dan ook niet "gewoon" kan. En een mooi land om te bezoeken :Y

Monza werd al eerder genoemd, en vond ik ook zeker de moeite waard. Heb enkele jaren geleden deze gezien vanaf de hoofdtribune, recht tegenover de Red Bull garage. Fantastische ervaring. Inhalen natuurlijk nul, maar ik zat comfortabel, kon de race volgen en zo'n startgrid voorbij zien komen en de pitstops "live" zijn waren fantastisch.

Daarnaast toen nog geen Max Mania. Op zijn hoogste wat overspannen tifosi die niet echt Hamilton fan waren.

En verder vond ik Milaan een leuke stad om eens rond te lopen. Win win.

"Better ask questions before you shoot"

• Chocoball
  • Nu online
N1v3K schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:35:
Straight line speed gaat hier minder van invloed zijn, dus ik doe een "wilde" voorspelling en denk dat
spoiler:
Mercedes
spoiler:
Russell
wordt.
Anders verwacht ik
spoiler:
Bij de stuiter van Hamilton op Spa is 45G gemeten. De kans is groot dat Hamilton een nieuwe versnellingsbak, motor of allebei nodig zal hebben en achteraan zal starten. Daarnaast moeten beiden Mercedessen de hoogte in vanwege de vele hobbels op Zandvoort, maar goed in Oostenrijk en Hongarije werden hun ook geen kansen toegedicht dus wie weet.
Begin toch? Aangezien die van Hamilton mogelijk tot een vervroegd einde is gekomen :p

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De Mercedes motor wederom als positieve uitschieter.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Chocoball schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:50:
[...]

Bij de stuiter van Hamilton op Spa is 45G gemeten. De kans is groot dat Hamilton een nieuwe versnellingsbak, motor of allebei nodig zal hebben en achteraan zal starten. Daarnaast moeten beiden Mercedessen de hoogte in vanwege de vele hobbels op Zandvoort, maar goed in Oostenrijk en Hongarije werden hun ook geen kansen toegedicht dus wie weet.
De gearbox casing was idd gebroken had ik gelezen. Dat beloofde niet veel goeds, maar weet niet hoeveel hij zit met zijn gearboxes dit jaar.

[Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 01-09-2022 12:53]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:20
YakuzA schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:51:
[...]

De Mercedes motor wederom als positieve uitschieter.
Ja viel mij ook op en dat terwijl vorig jaar het (iirc) net andersom was. Bottas had aan het einde van het seizoen een hele rits motoren achter zijn naam staan.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 10:03

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

spoiler:
Mercedes
spoiler:
Russell
wordt.
Anders verwacht ik
spoiler:
Je hebt zeker gelijk dat pure snelheid op het rechte stuk minder relevant zijn, maar op basis van wat zou dat betekenen dat Mercedes ineens grote kans op winst heeft? Dat hadden ze in Hongarije toch ook niet? 2e op grote afstand van nummer 1 die lekker aan het cruisen was.

EN volgens mij kan dat best zonder Spoiler tags :)

[Voor 3% gewijzigd door Hann1BaL op 01-09-2022 13:04]

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 17:34
Chocovla schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:48:
[...]

Suzuka dan maar. Klassiek circuit, en geheid minder Tokkies. Bedoel dit half serieus trouwens. Als ik hoor hoeveel mensen in mijn omgeving al kaarten voor Abu Dhabi hebben vraag ik me af of Japan dan ook niet "gewoon" kan. En een mooi land om te bezoeken :Y
Japan zit feitelijk gewoon nog op slot. Denk niet dat je momenteel veel verder dan Schiphol komt. ;)
Chocovla schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:48:
[...]
Monza werd al eerder genoemd, en vond ik ook zeker de moeite waard. Heb enkele jaren geleden deze gezien vanaf de hoofdtribune, recht tegenover de Red Bull garage. Fantastische ervaring. Inhalen natuurlijk nul, maar ik zat comfortabel, kon de race volgen en zo'n startgrid voorbij zien komen en de pitstops "live" zijn waren fantastisch.

Daarnaast toen nog geen Max Mania. Op zijn hoogste wat overspannen tifosi die niet echt Hamilton fan waren.

En verder vond ik Milaan een leuke stad om eens rond te lopen. Win win.
Op Monza heb je ook genoeg Ferrari tokkies. Enige verschil is dat je ze niet verstaat. ;)

Kan heel goed voorstellen dat je geen zin hebt in die Max Mania, maar buiten Spa en Zandvoort zijn er op elk circuit niet alleen Max-tribunes. Zolang je die vermijdt valt het allemaal wel mee.

• N1v3K
  • Niet online
Hann1BaL schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:04:
[...]
Je hebt zeker gelijk dat pure snelheid op het rechte stuk minder relevant zijn, maar op basis van wat zou dat betekenen dat Mercedes ineens grote kans op winst heeft? Dat hadden ze in Hongarije toch ook niet? 2e op grote afstand van nummer 1 die lekker aan het cruisen was.
Geen grote kans.
Maar als ze er 1tje willen winnen, is Zandvoort daarvoor een kandidaat.

• chevsticks
AtlAntA schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:58:
[...]

Ja viel mij ook op en dat terwijl vorig jaar het (iirc) net andersom was. Bottas had aan het einde van het seizoen een hele rits motoren achter zijn naam staan.
Lastige met dit soort tabellen is dat men nu al vast motoren wisselt op circuits waar ze het verwachten goed te doen. Mercedes moet het niet van hoge snelheid hebben (gek genoeg dit keer) en zou dus op Spa niet snel wisselen. Ben benieuwd hoe het er op het einde van het seizoen voor staat, gok dat ze het in ieder geval beter voor elkaar hebben dan Ferrari.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 10:03

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

chevsticks schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:11:
[...]

Lastige met dit soort tabellen is dat men nu al vast motoren wisselt op circuits waar ze het verwachten goed te doen. Mercedes moet het niet van hoge snelheid hebben (gek genoeg dit keer) en zou dus op Spa niet snel wisselen. Ben benieuwd hoe het er op het einde van het seizoen voor staat, gok dat ze het in ieder geval beter voor elkaar hebben dan Ferrari.
Of je het van snelheid moet hebben of niet is doorgaans niet de doorslaggevend bij een tactische gekozen additonele motor wissel. De mogelijkheid om in te halen wel. Ook voor Mercedes, goed in bochten is Zandvoort geen geweldig idee voor een motorwissel, maar door het race incident van HAM ontkomen ze daar misschien niet aan.

Alleen is het niet zo dat het voor Mercedes minder handig was dat in Zandvoort te doen.

• chevsticks
Hann1BaL schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:14:
[...]

Of je het van snelheid moet hebben of niet is doorgaans niet de doorslaggevend bij een tactische gekozen additonele motor wissel. De mogelijkheid om in te halen wel. Ook voor Mercedes, goed in bochten is Zandvoort geen geweldig idee voor een motorwissel, maar door het race incident van HAM ontkomen ze daar misschien niet aan.

Alleen is het niet zo dat het voor Mercedes minder handig was dat in Zandvoort te doen.
Het was meer een reactie op de uitspraak dat Mercedes een positieve uitschieter lijkt tussen de andere motoren. En dat je daar (met die tabel in het achterhoofd) nu nog niet zoveel over kan zeggen. Dat was pas op het einde van het seizoen kunnen zien wie de echte positieve uitschieter is.
Als iedereen pas een motor zou wisselen als hij stuk/op is en niet alvast op voorhand op een circuit waar het hun het beste uit komt, dan zou de data al een stuk meer betekenen.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
spoiler:
Mercedes
spoiler:
Russell
wordt.
Anders verwacht ik
spoiler:
Persoonlijk gun ik Russell het nog het minst van de Mercedes rijders, die ontwikkeld zich met de dag meer als schoothondje en buikspreekpop van Toto in mijn ogen.

Nee als Verstappen hem niet pakt (wat ik eerlijk gezegd wel gewoon verwacht... vorig jaar was de Mercedes ook de snellere auto maar wist ie het toch te flikken) mag Leclerc of Sainz hem wat mij betreft winnen, het zou Ferrari kunnen helpen om weer een beetje in de juiste "flow" te komen waardoor we misschien nog iets krijgen wat op een kampioenschap lijkt :+
N1v3K schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:10:
[...]

Geen grote kans.
Maar als ze er 1tje willen winnen, is Zandvoort daarvoor een kandidaat.
Zonder miskleunen bij een RBR of Ferrari komt Mercedes helemaal niet in de buurt van een podium, dat willen ze iedere keer graag geloven maar de stilte die daar viel nadat Hamilton te horen kreeg dat hij op 1,8s van Verstappen stond in de Q3 afgelopen weekend heeft ze daar denk ik ook wel weer met de voeten terug op aarde gezet.

[Voor 22% gewijzigd door R2D2 op 01-09-2022 13:38]

iRacing profiel

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:07
Mercedes heeft mijn inziens alleen kans op Zandvoort om te winnen als er minimaal 3 vd 4 een fuck-up doen.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ik denk dat HAM niet eens durft te winnen in Zandvoort :+

Mijn boefje is liev!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

Chocoball schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:53:
[...]

Zal wel net als vorig jaar van gerecycled materiaal zijn. Wat is er mis met een mooie Delfts blauwe tulpenvaas als trofee en met klompen op het podium. Wat die Amerikanen kunnen kunnen wij beter toch? :)
En een klompie ipv een shoey voor de overwinnaar :)

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-05 15:32
AtlAntA schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:58:
[...]

Ja dat klopt. Bottas heeft de tweede helft van het seizoen dienst gedaan als test ezel om te zorgen dat Lewis op de juiste momenten kon wisselen naar het beste materiaal. Dat werd uiteindelijk ook voor Lewis een paar extra motor wissels omdat hij die plaatsen gridstraf met een nieuwe motor makkelijk goed bleek te kunnen maken.

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:25
Ik vraag mij af, waarom hebben ze eigenlijk geen 'stadion' gebouwd rondom de tarzan bocht? 'Vroeger', in de dagen dat het circuit nog een veredelde snackbar aan een strook asfalt was en hier jaarlijks de prestigieuze Marlboro Masters of F3 werd gereden (ik praat over beginjaren 2000), kwam ik daar jaarlijks en zaten we volgepakt op de duinen aan de buitenkant van de Tarzanbocht.

Vanaf hier heb je vol zicht op het gehele rechte stuk + pits, plus het stuk richting Gerlach.

Waarom hebben ze hier nu met de F1 races niet de kans benut om hier 5 tribunes neer te zetten voor nog eens 40,000 man? Is dat vanwege de veiligheid als een auto gelanceerd wordt aan het einde van de straight?

• Thinlanet
P.K. schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:06:
[...]

Japan zit feitelijk gewoon nog op slot. Denk niet dat je momenteel veel verder dan Schiphol komt. ;)

[...]

Op Monza heb je ook genoeg Ferrari tokkies. Enige verschil is dat je ze niet verstaat. ;)

Kan heel goed voorstellen dat je geen zin hebt in die Max Mania, maar buiten Spa en Zandvoort zijn er op elk circuit niet alleen Max-tribunes. Zolang je die vermijdt valt het allemaal wel mee.
Ik ben in 2018 naar de Franse GP op Paul Ricard geweest. Het is inderdaad leuk om mee te maken, maar de conclusie was toch wel dat je bijzonder veel moet wachten tov actie op de baan, laat staan daar buiten in de file. Bewust niet voor Oostenrijk of Spa gegaan destijds ivm de Oranje invasie (ik heb daar gewoon niks mee). Vroeger vanaf 1996 een 6-tal keer de Marlboro Masters bezocht en de indruk van toen blijft onvergetelijk. Het geluid van die F1 demo's maar ook de andere klassen staan in m'n geheugen getatoeëerd. Tegenwoordig ga ik naar bijv. Spa Classics waar je superveel actie op de baan hebt diverse klassen auto's ziet welke zelfs voor hun leeftijd en dito veilingwaarde, bijzonder hard het circuit over gaan. Je kan voor 4 tientjes een weekendlang de paddock en garages in (praatje met coureurs/monteurs maken) en het hele circuit rond. Dat laatste vind ik wel zo matig van F1 maar ook in hoogtij dagen ook van de 24h van Spa, je positie waar je zit is gewoon statisch en nodigt niet uit de rest van het circuit te verkennen. Juist op Spa is dat gaaf, gezien je het hele circuit rond kan lopen (en goed voor de conditie is).

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-05 16:20
Ik kom net tot de ontdekking dat de NOS de boel live uitzendt *O*
12 euro voor het stream pakket aan boord van KLM. Moet toch wat tijdens die vlucht he.

Edit: ik zou het wel mega vet vinden als we met opstijgen nog een glimp van Zandvoort te zien krijgen van bovenaf :)

[Voor 27% gewijzigd door JEightyFive op 01-09-2022 13:56]

• Chocoball
  • Nu online
CousinBoneless schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:53:
Ik vraag mij af, waarom hebben ze eigenlijk geen 'stadion' gebouwd rondom de tarzan bocht? 'Vroeger', in de dagen dat het circuit nog een veredelde snackbar aan een strook asfalt was en hier jaarlijks de prestigieuze Marlboro Masters of F3 werd gereden (ik praat over beginjaren 2000), kwam ik daar jaarlijks en zaten we volgepakt op de duinen aan de buitenkant van de Tarzanbocht.

Vanaf hier heb je vol zicht op het gehele rechte stuk + pits, plus het stuk richting Gerlach.

Waarom hebben ze hier nu met de F1 races niet de kans benut om hier 5 tribunes neer te zetten voor nog eens 40,000 man? Is dat vanwege de veiligheid als een auto gelanceerd wordt aan het einde van de straight?
Dat is de natuurlijke tribune voor de zandhagedis en rugstreeppad :) maar verder heb ik geen idee, mogelijk is de grond erachter niet van het circuit of mag het niet verstoord worden.

• Thinlanet
CousinBoneless schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:53:

Zover ik weet loopt achter de Tarzan zo'n beetje de kadastrale grens van het circuit. Het gebied daarachter is natuurgebied. Met de aanpassing aan het circuit is de grindbak + strook asfalt wat vergroot dus bleef er helemaal weinig ruimte over voor een tribunes o.i.d. Ik begrijp zelf niet helemaal goed waarom ze de geluidswal bij de Arie Luyendijkbocht niet hebben voorzien van een paar rijen stoeltjes.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 23:29
sjaool schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:31:
Sir Max treedt komend weekend aan in Zandvoort. Dat zal die Engelsen leren. :+

https://news.verstappen.com/nl/article/12605/

[Afbeelding]
Ik moest het toch nog even opzoeken wat het dan betekent.
https://www.lintjes.nl/on...en/orde-van-oranje-nassau

Max is benoemd als Officier..
https://www.lintjes.nl/on...de-orde-van-oranje-nassau

• N1v3K
  • Niet online
R2D2 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:34:
Zonder miskleunen bij een RBR of Ferrari komt Mercedes helemaal niet in de buurt van een podium...
Nou. Daar heb je het al :p
Er kan nog zo veel gebeuren...

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:49

Dido

heforshe

Maar dat maakt hem nog geen sir. Er hangt geen officiele titulatuur aan de benoeming in die orde, in tegenstelling tot de Militaire WillemsOrde.

Wat betekent mijn avatar?

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 22:15

sjaool

Every life should have 9 cats

En een officier wordt, in Amerika tenminste, aangesproken als sir. 😎

"When you grow up your heart dies"

• Chocoball
  • Nu online
Teams en rijders zijn best geïnteresseerd in de "nep grind" strook in bocht 12.

Vrijdag in de training weer een test met grotere spiegels.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Grotere spiegels? Is dat ook een "TD039" iets :?

Mijn boefje is liev!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

JB schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:17:
Grotere spiegels? Is dat ook een "TD039" iets :?
Nee, Max klaagde dat de spiegels te klein waren om alle auto's achter hem in 1x te kunnen zien :+

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:27

Bloodclot

Jawier!

Over dat (nep?)grind, wat voor nadelen heeft het als je hier vol overheen gaat? Wordt je auto instabiel? verlies je veel grip? Is het psychologisch? Anders hadden ze hier net zo'n stukje asfalt/kurb kunnen plaatsen, of echt grind. Of ziet het er gewoon mooi uit

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Bloodclot schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:23:
Over dat (nep?)grind, wat voor nadelen heeft het als je hier vol overheen gaat? Wordt je auto instabiel? verlies je veel grip? Is het psychologisch? Anders hadden ze hier net zo'n stukje asfalt/kurb kunnen plaatsen, of echt grind. Of ziet het er gewoon mooi uit
Je verliest veel grip omdat de epoxylaag heel glad is en de kiezels er nog wel bovenuit steken waardoor het contactoppervlak met de band ook nog eens minimaal is, zonder dat je een hele bak grind mee de baan op trekt. Een soort astroturf on steroids zegmaar. Als je er echt flink uit gaat kom je nog steeds in het normale grind terecht.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:47

-tom-562

Oliesjeik

Chocoball schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:13:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Vrijdag in de training weer een test met grotere spiegels.
[Afbeelding]
Mooi innovatief 'product', ben benieuwd of dit ook een Nederlandse uitvinding is

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-05 00:06
Bloodclot schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:23:
Ik ben daar ook benieuwd naar. Het ligt op de foto's in een binnenbocht, dus daar moet de meeste grip toch al van de andere banden komen. Druk is tenslotte op de buitenste banden. Iets zegt me dat alle rijders in FP1 ff gaan proberen hoe hard je daar die bocht nu kan afsnijden...

iRacing Profiel

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 12:00
Zandvoort lijkt me dan het minst leuke circuit om naar toe te gaan. Alleen al vanwege de oranje-'fans'. Die het circuit vol rook zetten zodat je geen kont meer ziet 8)7

offtopic:
Tsja, welke sfeer wil je?
Suzuka is een prachtig circuit en die Japanners zijn ook helemaal gek van F1. Vooral dit jaar zal het een gekkenhuis worden, omdat de F1 een paar jaar niet is geweest daar. Waarschijnlijk kan (zal?) Max daar ook kampioen worden.

Engeland heeft ook een mooie sfeer, maar dat is heel erg anti Max en pro Hamilton/Mercedes. Misschien dat het leuker wordt als Hamilton is gestopt, maar dan zit altijd Russell nog bij Mercedes.

Monza heeft (had?) ook een goede sfeer met de Ferrari tifosi, maar volgens mij is de drukte weer wat minder geworden. Ik meen mij te herinneren dat de kaarten daar afgelopen jaar ook asociaal duur waren.

Zandvoort, Spa, Oostenrijk, Hongarije en Spanje zitten veel tot relatief veel Nederlanders en dat wil jij niet.

Persoonlijk zou ik nooit naar Brazilië gaan in verband met de veiligheid. Bij Mexico heb ik geen idee hoe dat zit.

Zandbakraces moet je ook liggen, mij trekken ze niet.

Persoonlijk zou ik Suzuka kiezen of Austin. En als ik dan toch in Austin ben kijk ik ook of ik een Nascar en Indycar race mee kan pakken.
Chocoball schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:13:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Niet zo gek natuurlijk, gezien dit nu dan de eerste keer is toegepast. Ze zullen toch willen weten wat het is en of ze überhaupt gaan proberen er op te rijden (vs: gewoon echt vanaf blijven. Een echte grindbak doen ze immers ook niet testen).

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:49

Dido

heforshe

sjaool schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:13:
En een officier wordt, in Amerika tenminste, aangesproken als sir. 😎
Ja, alsof dat wat zegt. Iedere man wordt daar bij tijd en wijle aangesproken alsof hij van adel zou zijn. Het land waar men jasje om sigarenrook te absorberen bombardeert tot avondkledij en een hoofdgerecht bestempelt als voorgerecht.

Wat betekent mijn avatar?

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Wild Chocolate schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:41:
[...]

Ik ben daar ook benieuwd naar. Het ligt op de foto's in een binnenbocht, dus daar moet de meeste grip toch al van de andere banden komen. Druk is tenslotte op de buitenste banden. Iets zegt me dat alle rijders in FP1 ff gaan proberen hoe hard je daar die bocht nu kan afsnijden...
Er ligt nog een kerb voor met een (voor F1-auto's) best groot hoogteverschil met het grind en aan de overkant van de baan is het direct vangrail. Als je graag je vloer of de misschien ook rest van je auto kapot rijdt kan je het testen. Ik denk dat alle tests die daar plaatsvinden onvrijwillig gaan zijn.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:43

Martinspire

Awesomeness

Ik ben benieuwd hoe dat grind gaat uitpakken. Gaan ze toch nog dat risico nemen, of is het echt te belabberd om op te rijden. Als het iets minder fijn rijdt dan bv gras, dan lijkt het mij een goede oplossing voor runoff vs grind debat.
Verder nog even benieuwd hoe het met een crash gaat. Want het remt natuurlijk wel minder af dan normaal grind.

Martinspire - PC, PS4, X1

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-05 00:06
@DataGhost als je op die derde foto kijkt, lijkt ter hoogte van de apex de kerb niet zo hoog te zijn. De tijd zal het leren, als de kerb te hoog is gaan ze het vast niet proberen inderdaad. Maar als ze ook maar half denken dat het wat oplevert, zullen ze toch ff testen, denk ik.
Als jij het ff voor me in de gaten wilt houden, ik ben morgen namelijk mijn caravan aan het terugslepen richting NL :+

@RobertMe grind en gras hebben de meesten vaak genoeg geprobeerd om te weten wat het doet. Carlos had afgelopen vrijdag nog een opmerking over rallye-rijden tijdens de vrije training :*)

iRacing Profiel

Wild Chocolate schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:04:
@RobertMe grind en gras hebben de meesten vaak genoeg geprobeerd om te weten wat het doet. Carlos had afgelopen vrijdag nog een opmerking over rallye-rijden tijdens de vrije training :*)
Maar het is grind noch gras. Dus ze zullen toch willen weten wat het is (en niet alleen "grind in een epoxy" :+). Gewoon daadwerkelijk even voelen en beoordelen of ze er morgen als test op willen rijden, en zoals @DataGhost zich al af vroeg of ze er überhaupt willen kome, als de curbs zo hoog zijn etc.

• Onestone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:37

Onestone

Saabje, 550Nm 400paardjes

PalingDrone schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:42:
[...]

En een klompie ipv een shoey voor de overwinnaar :)
De Luttenbergse klompenmaker staat drie dagen in de vip-paddock klompen te maken. Vorige week probeerde ik hem warm te maken om een paar 2e wereldtitel klompen voor Max te maken...... Wie weet!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

RobertMe schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:09:
[...]

Maar het is grind noch gras. Dus ze zullen toch willen weten wat het is (en niet alleen "grind in een epoxy" :+). Gewoon daadwerkelijk even voelen en beoordelen of ze er morgen als test op willen rijden, en zoals @DataGhost zich al af vroeg of ze er überhaupt willen kome, als de curbs zo hoog zijn etc.
Epoxy, evt met wat vocht of olie erop wordt spekglad, verwacht dat ze daar niet vrijwillig overheen gaan rijden.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:47

Nyarlathotep

Crawling Chaos

JEightyFive schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:56:
Ik kom net tot de ontdekking dat de NOS de boel live uitzendt *O*
12 euro voor het stream pakket aan boord van KLM. Moet toch wat tijdens die vlucht he.

Edit: ik zou het wel mega vet vinden als we met opstijgen nog een glimp van Zandvoort te zien krijgen van bovenaf :)
Verwacht niet te veel van de WiFi aan boord. Paar weken terug op de heen- en terugvlucht naar Brazilië ook gebruikt, maar het is alles behalve snel en stabiel. Leuk voor chatten en browsen, maar zeker niet voor streamen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• chevsticks
Nyarlathotep schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:36:
[...]

Verwacht niet te veel van de WiFi aan boord. Paar weken terug op de heen- en terugvlucht naar Brazilië ook gebruikt, maar het is alles behalve snel en stabiel. Leuk voor chatten en browsen, maar zeker niet voor streamen.
Het wordt tijd dat KLM in Starlink gaat investeren

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:00
Nyarlathotep schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:36:
[...]

Mijn ervaring paar maanden terug was anders. Kon de race prima kijken via F1TV op mijn iPad. Had wel het snelste pakket genomen.
Pagina: 1 2 3 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee