[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 249 250 Laatste
Acties:

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Roenie schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:50:
[...]
Het is helemaal niet gratis. Je kunt het vergelijken met een product dat een caissière bij de supermarkt niet scant. Dat geef je dan gelijk aan de caissière door neem ik aan als je dat doorhebt.

Je kunt betogen dat E-Flux een rekening had moet sturen, maar je kunt uiteraard ook zelf een berichtje sturen dat de registratie bij die paal kennelijk niet goed gaat.

Wat ik mij dan afvraag, klim je wel in de pen als je een rekening krijgt waarbij de kWh prijs een paar cent hoger is dan wat in de app stond toen je ging laden?

Voor de duidelijkheid: ik ben verre van een moraalridder. Ik begrijp ook dat mensen daar niet achteraan gaan om een voordeeltje te hebben, maar om het dan gratis te noemen gaat te ver. Zet dat woord dan in ieder geval tussen aanhalingstekens.
Het is toch echt niet jouw verantwoordelijkheid hoor. De leverancier dient te zorgen voor een deugdelijke administratie en facturatie, er is niet voor niets een termijn van 2 jaar om nog te kunnen en mogen factureren. Pas daarna is het "gratis" geweest.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:29
daemonix schreef op zondag 15 maart 2026 @ 12:41:
[...]

Het is toch echt niet jouw verantwoordelijkheid hoor. De leverancier dient te zorgen voor een deugdelijke administratie en facturatie, er is niet voor niets een termijn van 2 jaar om nog te kunnen en mogen factureren. Pas daarna is het "gratis" geweest.
Mee eens dat als je nietsvermoedend ergens laad en geen rekening krijgt, je weinig verantwoordelijkheid hebt voor het krijgen van een rekening. Maar als je WEET dat ergens administratief iets mis gaat en je dus WEET dat je gaat laden en geen rekening zal krijgen, dan ben je naar mijn mening misbruik aan het maken van andermans fout.

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Leuk, meningen. :Y) Maar volgens mij gaan we hier off topic met wat goed, of fout, is.
Wat mij totaal niet boeit trouwens, maar goed, het gaat hier toch over 'Openbare laadpalen, laadpassen en providers'? En niet dat ik, voor duizenden (een nieuwe Alpine moet ergens van betaald worden) euro's, gratis heb staan laden? On topic maar weer. :)
Pagina: 1 ... 249 250 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2