DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
OVO is alleen interessant als je in NL,DE,BE,LU,FR laad. Want in andere landen werkt het niet. Dan heb je een abbo van 2 euro voor 10% korting en 8 euro voor 15% korting. Ze hebben bij een aantal palen CPO tarief (Maar let op niet overal net als Electroverse) waardoor als je dus 2 of 8 euro betaald je korting krijgt op het CPO tarief van bijvoorbeel Vattenfall. Daarom is het zo populair.Steeffoon schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:18:
Ik zie met grote regelmaat OVO langskomen in dit topic. Ik heb al een mooie waaier aan laadpassen, maar ben benieuwd. Ik laad niet heel veel publiekelijk, maar als ik dit wel doe, dan gebruik ik doorgaans Electroverse. Is OVO vaak interessanter? Of is deze om andere redenen handiger?
Werkt OVO ook in het buitenland? Bijvoorbeeld DLD, Tsjechië, Polen?
Ik wil in ieder geval niet aan een abonnement vastzitten.
DE lijkt inderdaad de uitzondering te zijn. Met creditcard werkte afgelopen zomer in Denemarken bij mij wel. In DE heb ik -bedenk ik me nu- bij EnBW geladen.Napsju schreef op woensdag 1 april 2026 @ 13:39:
[...]
Maar niet voor die tarieven van €0,29 AC / €0,44 DC
@Stefannn Je hebt helemaal gelijk. In Frankrijk, Zweden, Estland, Litouwen (steekproeven gedaan) werkt dat prima! Maar in DE dus niet.
[Afbeelding]
Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)
kreeg gisteren na afsluiten netjes een email met de kosten .. en ik de app zag ik ook gelijk wat de schade was. App klopt niet helemaal .. je moet doorklikken tot op paal nivo om de echte prijs te zien ..ThatGuy2303 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:04:
[...]
OVO zit blijkbaar wat te rommelen tegenwoordig. Tijd terug, zodra de sessie klaar was kon je in de app ook zien wat de kosten waren geweest, nu is dat pas de volgende dag.
verwarrend is het dus wel .. maar ovo bevalt nog steeds prima (gebruik het in 95% van de thuislaad sessies. Je hoeft zelfs je pas niet bij je hebben en alles kan via de OVO app.
Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
En wat dacht je van the UK..thomvh schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:21:
[...]
OVO is alleen interessant als je in NL,DE,BE,LU,FR laad. Want in andere landen werkt het niet. Dan heb je een abbo van 2 euro voor 10% korting en 8 euro voor 15% korting. Ze hebben bij een aantal palen CPO tarief (Maar let op niet overal net als Electroverse) waardoor als je dus 2 of 8 euro betaald je korting krijgt op het CPO tarief van bijvoorbeel Vattenfall. Daarom is het zo populair.
Dat is hun homeland notabene
Excuses, helemaal vergeten. Zit daar wel iets raars zag ik toen ik onze vakantie aan het voorbereiden was. Met OVO native netwerk palen en niet native netwerk palen ofzo. Maar goed ook dat zal wel goedkomen.boyette schreef op woensdag 1 april 2026 @ 17:32:
[...]
En wat dacht je van the UK..
Dat is hun homeland notabene
Ah, helder.thomvh schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:21:
[...]
OVO is alleen interessant als je in NL,DE,BE,LU,FR laad. Want in andere landen werkt het niet. Dan heb je een abbo van 2 euro voor 10% korting en 8 euro voor 15% korting. Ze hebben bij een aantal palen CPO tarief (Maar let op niet overal net als Electroverse) waardoor als je dus 2 of 8 euro betaald je korting krijgt op het CPO tarief van bijvoorbeel Vattenfall. Daarom is het zo populair.
Maar is OVO dan doorgaans voordeliger dan Electroverse, zonder abonnement? Of waarin verkiezen mensen OVO boven Electroverse? Want als het zo klinkt, is het zonder abo niet heel bijzonder?
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Ik moet veel straat laden, voornamelijk vattenfall. Die 2 euro heb ik er dan in een goede laadsessie al uit. Lekker hollands zijn dus ;-)Steeffoon schreef op woensdag 1 april 2026 @ 20:45:
[...]
Ah, helder.
Maar is OVO dan doorgaans voordeliger dan Electroverse, zonder abonnement? Of waarin verkiezen mensen OVO boven Electroverse? Want als het zo klinkt, is het zonder abo niet heel bijzonder?
Dan is het 8 euro abo denk ik ook interessantthomvh schreef op woensdag 1 april 2026 @ 20:49:
[...]
Ik moet veel straat laden, voornamelijk vattenfall. Die 2 euro heb ik er dan in een goede laadsessie al uit. Lekker hollands zijn dus ;-)
Ovo is daar ook een energieleverancier dus heeft eigen palen zoals Essent hier ook bijvthomvh schreef op woensdag 1 april 2026 @ 20:10:
[...]
Excuses, helemaal vergeten. Zit daar wel iets raars zag ik toen ik onze vakantie aan het voorbereiden was. Met OVO native netwerk palen en niet native netwerk palen ofzo. Maar goed ook dat zal wel goedkomen.
Met abo dusSteeffoon schreef op woensdag 1 april 2026 @ 20:45:
[...]
Ah, helder.
Ja en nee, het zijn ook palen van andere aanbieders die dan als OVO paal gekenmerkd staan. Het is die "Show non-ovo chargers" die letterlijk niks doen in NL. Maar in de UK bepaalde laders hiden. Geen idee wat het nut er van is.boyette schreef op woensdag 1 april 2026 @ 21:30:
[...]
Ovo is daar ook een energieleverancier dus heeft eigen palen zoals Essent hier ook bijv
Dat kan toch als ovo daar de energieleverancier isthomvh schreef op woensdag 1 april 2026 @ 21:38:
[...]
Ja en nee, het zijn ook palen van andere aanbieders die dan als OVO paal gekenmerkd staan. Het is die "Show non-ovo chargers" die letterlijk niks doen in NL. Maar in de UK bepaalde laders hiden. Geen idee wat het nut er van is.
Dat kan je aan het merk van de paal niet zien
Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa
Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.
Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.
Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic
Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa
Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.
Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.
Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic
Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2