[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 237 238 Laatste
Acties:

• Gonger
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-12 10:00
mcduck schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:35:
Iemand de nieuwsbrief van LaadpasTop10 al gelezen?

Meest opvallende nieuws is dat Leap24 nu blijvend (snel)laden in het weekend gaat aanbieden voor €0,24/kWh. Alléén in combinatie met hun laadpas (abonnement) van €5 per maand. Door de week is het dan €0,44/kWh.

https://leap24.eu/ev-rijd...-transparantie-bij-laden/

In mijn geval wordt het nu best aantrekkelijk om dat abonnement te nemen, omdat ik een Leap24 hier in Leeuwarden redelijk dicht bij huis heb! In de periodes dat ik niet zoveel rijd, laad ik meestal toch maar rond 1x per week (in de straat), gewoon zodra de accu rond 10-20% komt. Ik zou mijzelf best kunnen aanleren om dan voornamelijk in de weekenden goedkoop bij Leap24 te laden. Enige nadeel zou zijn dat ik dan altijd snellaad, wat net iets minder goed is voor de accu op langere termijn (hoewel er ook veel mensen zijn die uitsluitend Superchargen met exact dezelfde degradatie). Maar Leap24 heeft daar geloof ik ook tragere Level2 laders heeft, dan zou ik tussentijds even naar huis moeten lopen.
Die tragere laders hebben niet dat goedkope tarief. Ik gebruik dat goedkope weekendtarief al de laatste weken. Werkt prima en eindelijk ook een app voor Leap. Ik merk wel dat het in het weekend al wat drukker wordt in de avond :)

• mcduck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:33
Gonger schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:21:
[...]

Die tragere laders hebben niet dat goedkope tarief. Ik gebruik dat goedkope weekendtarief al de laatste weken. Werkt prima en eindelijk ook een app voor Leap. Ik merk wel dat het in het weekend al wat drukker wordt in de avond :)
Dus de gewone AC laders van Leap24 hebben niet dit nieuwe €0,24/kWh tarief? Da's wel balen en vreemd!

Dan moet ik nog eens goed overwegen of dat abonnement voor mij wel de moeite waard is. Mijn idee was om gewoon in de weekenden daar te gaan laden aan een AC paal, even naar huis lopen en vervolgens weer ophalen. Dan heeft het zeker geen zin om altijd te gaan DC-fastchargen, helemaal niet in de winter met compleet koude accu. Tijdens lange trips is DC superchargen geen probleem, dan is de accu lekker warm. Ik weet dat de auto zelf het DC-laadvermogen limiteert als de accu niet warm genoeg is, maar het idee van een hogere kans op meer degradatie in de winter spreekt mij niet zo aan. Zelf nog nooit snelladen gedaan met echt koude accu, misschien eerst maar eens proberen tot hoeveel kW hij hem dan knijpt.

• Gonger
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-12 10:00
mcduck schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:11:
[...]

Dus de gewone AC laders van Leap24 hebben niet dit nieuwe €0,24/kWh tarief? Da's wel balen en vreemd!
Ik kan die goedkopere prijs alleen terugvinden bij DC laden. Bij de AC laders staan ook vrijwel altijd de taxi busjes van Witteveen. Ik denk dat ze een deal met Leap hebben.

Ergens is het idd wel vreemd dat het niet voor de AC laders geldig is. Maar mij hoor je niet klagen. Ik laad ieder weekend lekker op.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-12 17:37
Gonger schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:34:
[...]

Ik kan die goedkopere prijs alleen terugvinden bij DC laden. Bij de AC laders staan ook vrijwel altijd de taxi busjes van Witteveen. Ik denk dat ze een deal met Leap hebben.

Ergens is het idd wel vreemd dat het niet voor de AC laders geldig is. Maar mij hoor je niet klagen. Ik laad ieder weekend lekker op.
Ergens wel komisch dat die busjes zelfs op de foto staan op de website van Leap ;)
https://leap24.eu/snelladen-leeuwarden/

• Mutarde
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-11 21:06
Pr088 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:50:
[...]

Ik zie in Aalburg een aantal palen van RoboCharge die met Elektroverse 30 cent per kWh kosten plus 1 cent per minuut laden. Dus dat is 60 cent per uur op afgerond 10kWh (met een 11kW omvormer in je auto). Dus dan kom je toch rond de € 0,36 per kWh uit? Dat klinkt niet gek...

(Elektroverse heeft een handige app die bij bijna alle aanbieders werkt in Nederland, ook een gratis laadpas, geen abbo)

De Plug Fuse van € 0,47 kWh is niet goedkoop, maar ook niet duur. In mijn woonplaats is alles gewoon € 0,50 (Allego) of € 0,51 (Gem Laadbedrjif Groningen) per kWh.
Helaas laad ik maar met 7 kw. En als er al iemand staat of komt dan snelheid 4,3 kw
Dus echt eel stuk duurder.

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:02
Mutarde schreef op woensdag 26 november 2025 @ 18:07:
[...]

Helaas laad ik maar met 7 kw. En als er al iemand staat of komt dan snelheid 4,3 kw
Dus echt eel stuk duurder.
Plug Fuse is wel een vast tarief en nog onder de 50 cent per kWh. Dus redelijk te doen.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-12 12:09
FJP84 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:56:
Iemand toevallig nog recent in Mechelen aan de laadpaal gehangen. Ik ga binnenkort een weekend die kant op en zet de EV in een parkeergarage (Zandpoortvest) aan de laadpaal van Blink Charging Europe. Ik lees in een oude post hier een via AI op Google dat er een rotatie tarief/idle fee van toepassing is tussen 08.00u-20.00u.

Vraag: klopt dit nog?
Wanneer ik in Belgie zit, pak ik meestal een Ionity abbo voor 1 maand, met een laadbeurt eruit en je laad aan de fastcharger voor 0,49 ct en dat is in Belgie goedkoop, meeste langzame laders zitten 0,60ct of hoger. Moet je vaker laden dan neem je een iets duuder abbo en dan laad je voor 0,39ct. Abbo is 1 maand geldig. Ook handig voor Wintersport

• Stolpert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:00
boyette schreef op woensdag 19 november 2025 @ 17:02:
ja dit is dus bevestigd als zijnde een storing maar dit is dus al even zo als ik naar de sessies kijk

OVO refund direct dus even je support openen en dan wordt het direct gefixt
Ben ik de enige die al een tijdje flink verhoogde OVO prijzen ziet bij Vattenfall palen? Is van 34 naar 58 cent gegaan icm boost ligt. Las hier dat het storing zou zijn, maar dat duurt dan al een tijdje. Zou jammer zijn als OVO niet meer voor Vattenfall prijzen hanteert:(

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-12 15:34
Stolpert schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:04:
[...]

Ben ik de enige die al een tijdje flink verhoogde OVO prijzen ziet bij Vattenfall palen? Is van 34 naar 58 cent gegaan icm boost ligt. Las hier dat het storing zou zijn, maar dat duurt dan al een tijdje. Zou jammer zijn als OVO niet meer voor Vattenfall prijzen hanteert:(
Vattenfall paal waar ik een tijd naar toe ging vlak bij werk, ging eind augustus buiten gebruik omdat het pleintje moest worden voorzien van wat struiken en bankjes. Gaat volgende week weer open. Paal is verplaatst naar ergens anders op het pleintje, en oh ja, nieuwe paal, dus volgens de nieuwe concessie. Prijs van 0,338 naar 0,4741 (zonder OVO boost)..... dus voorlopig maar bij Tesla blijven laden voor 0,35....

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:41
[...]

Same hier in Haarlem waren onlangs wat nieuwe Vattenfall plaatsen geplaatst. Slecht 0,36 excl boost i.p.v. de 0,48 cent per KwH bij total energies die de markt eerst domineerde.

Nu zijn de vattenfall palen ineens 0,64 met OVO en nog steeds 0,36 met electroverse. Ik heb direct mijn boost abbo weer opgezegd en na twee maandjes OVO nu weer terug bij electroverse.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

tormentor1985 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:32:
[...]

Same hier in Haarlem waren onlangs wat nieuwe Vattenfall plaatsen geplaatst. Slecht 0,36 excl boost i.p.v. de 0,48 cent per KwH bij total energies die de markt eerst domineerde.

Nu zijn de vattenfall palen ineens 0,64 met OVO en nog steeds 0,36 met electroverse. Ik heb direct mijn boost abbo weer opgezegd en na twee maandjes OVO nu weer terug bij electroverse.
Volgens de support chat van OVO is het een bekend probleem met Vattenfall en als je het meldt wordt het gecorrigeerd. Mijn ervaring daarmee is dat het melden stroef gaat, uiteindelijk wel gelukt. Maar een structurele oplossing is nog niet in zicht en om nu elke keer te moeten chatten voor een correctie, daar zit ik niet op te wachten. Ik ga ook op zoek naar een aanbieder die beter bij mij past :)

• Madman_K
  • Laatst online: 21:14
Ik heb ook nog geen verdere reactie van OVO gekregen

• boyette
  • Nu online
[...]

Dat is een storing

• boyette
  • Nu online
Madman_K schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:14:
Ik heb ook nog geen verdere reactie van OVO gekregen
Je kunt ook de chat heel gemakkelijk telkens eeen refund krijgen zo lang dit probleem niet is opgelost.
Gebruik je vaste contactpersoon voor het gemak en laat de chat doorlopen

• Stolpert
Ja, dat meldde je de vorige keer ook al, vandaar dat ik je quote.

Maar als is dit landelijk is én het duurt al zo'n twee weken, dan begin ik te denken dat het structureel is.

Bovendien wist klantenservice mij te vertellen dat ze ervan op de hoogte zijn dat de prijzen niet goed worden weergegeven als je niet doorklikt. Ze zeggen dat juiste prijzen worden weergegeven als je wel doorklikt. Klinkt mij alsof de storing in de weergave zit, niet in hun prijsstelling.

Einde OVO dus.

• gertvdijk
  • Laatst online: 07:14
Stolpert schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:15:
Bovendien wist klantenservice mij te vertellen dat ze ervan op de hoogte zijn dat de prijzen niet goed worden weergegeven als je niet doorklikt. Ze zeggen dat juiste prijzen worden weergegeven als je wel doorklikt. Klinkt mij alsof de storing in de weergave zit, niet in hun prijsstelling.
Ja, dat probleem is er al echt super lang. Als ik op mezelf zoek in het topic beschreef ik dit in januari: gertvdijk in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"
Tenenkrommend hoe slecht die app technisch in elkaar zit. Krijg het sterke vermoeden dat ze dit uitbesteed hebben en de developers de app zelf niet gebruiken.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-12 18:34
gertvdijk schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:23:
[...]
Ja, dat probleem is er al echt super lang. Als ik op mezelf zoek in het topic beschreef ik dit in januari: gertvdijk in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"
Tenenkrommend hoe slecht die app technisch in elkaar zit. Krijg het sterke vermoeden dat ze dit uitbesteed hebben en de developers de app zelf niet gebruiken.
Inderdaad wel slecht dat ze dit nog steeds niet opgelost hebben. Ik heb hier lang geleden in de surveys ook wel eens opmerkingen over gemaakt, en heb er zelfs op verzoek per email nog verduidelijking met screenshots over gestuurd naar een product manager, maar helaas.

Ik vermoed dat ze de basisdata die eerst getoond wordt in de app laden samen met de kaartinfo, en de details daarna in een aparte call naar de backend. Maar wel slecht dat dezelfde informatie dan tot twee verschillende resultaten leidt, dan zit er echt iets niet goed qua architectuur of de technische implementatie. Maar dat zou je dan toch moeten kunnen uitzoeken en oplossen, het probleem is simpel te reproduceren.

Even een andere vraag mbt. de OVO-laadpas: vorig weekend lukt het mij twee keer niet om daarmee te laden bij verschillende Fastned snellaad-stations. Tot een maand terug werkte dat wel en de Fastned-stations staan nog steeds in de app. Hebben meer mensen hier last van?

Ik heb er niet aan gedacht om via de OVO-app te proberen te laden bij Fastned, zal ik onthouden voor een volgende keer.

Opel Ampera-e (2020) > Skoda Elroq 85 Business Edition (2025)

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:55
Stolpert schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:15:
[...]

Ja, dat meldde je de vorige keer ook al, vandaar dat ik je quote.

Maar als is dit landelijk is én het duurt al zo'n twee weken, dan begin ik te denken dat het structureel is.

Einde OVO dus.
Ik vrees dat ook. De eerste keer werd zonder problemen een refund uitgekeerd. Nadat ik afgelopen week zonder nadenken bij de Vattenvall-palen bij mijn werk de OVO-laadpas gebruikte ipv de Vattenvall-kaart, heb ik weer contact opgenomen met OVO support, en toen kreeg ik inderdaad ook te horen dat je altijd in de app moet doorklikken om de werkelijke prijs te zien. Wel weer vlot een refund gekregen. Ik heb nu maar mijn Boost opgezegd. Helaas lijkt OVO weer een van die buitenlandse aanbieders te zijn die een tijdje aantrekkelijk was, maar die nu ook de prijzen gaat aanpassen om de kosten van het toegenomen roaming-gebruik te compenseren.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-12 17:38
Of-Aaargh schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 08:14:
Helaas lijkt OVO weer een van die buitenlandse aanbieders te zijn die een tijdje aantrekkelijk was,
Zo gaat het toch zowat elke keer, verbaast mij niets.
Electroverse was voor mij laatst aantrekkelijk als ik publiek ging laden, nu echt niet meer en zo kan ik mij Freshmile nog herinneren waar ik mijn l*l uit mijn broek lachte vanwege de lage prijzen, en ga zo maar door.

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-12 18:35
Zjanzjak schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 10:57:
[...]

Zo gaat het toch zowat elke keer, verbaast mij niets.
Electroverse was voor mij laatst aantrekkelijk als ik publiek ging laden, nu echt niet meer en zo kan ik mij Freshmile nog herinneren waar ik mijn l*l uit mijn broek lachte vanwege de lage prijzen, en ga zo maar door.
Echt absurd lage prijzen zie je steeds minder, maar OVO light is op SGZH-palen nog steeds aantrekkelijk met 10% korting op het cpo-tarief. Na ca. 50 kWh/maand terugverdiend, nog afgezien van korting die je krijgt uit 'Rewards'.

Electroverse rekent (ook) geen starttarief, biedt een gratis laadpas, heeft op heel veel palen het cpo-tarief en is een van de meest geaccepteerde kaarten in binnen- en buitenland in mijn ervaring.

Wat mij betreft dus nog steeds aantrekkelijke opties.

[ Voor 3% gewijzigd door Nova163 op 29-11-2025 14:35 ]

• Zjanzjak
Nova163 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 14:34:
Wat mij betreft dus nog steeds aantrekkelijke opties.
Goed gezegd, wat jou betreft, maar niet wat mij betreft. ;)
Het laadpunt waar ik Electroverse gebruikte is van 36 cent naar 56 cent gegaan.

• Madman_K
Of-Aaargh schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 08:14:
[...]
Ik vrees dat ook. De eerste keer werd zonder problemen een refund uitgekeerd. Nadat ik afgelopen week zonder nadenken bij de Vattenvall-palen bij mijn werk de OVO-laadpas gebruikte ipv de Vattenvall-kaart, heb ik weer contact opgenomen met OVO support, en toen kreeg ik inderdaad ook te horen dat je altijd in de app moet doorklikken om de werkelijke prijs te zien. Wel weer vlot een refund gekregen. Ik heb nu maar mijn Boost opgezegd. Helaas lijkt OVO weer een van die buitenlandse aanbieders te zijn die een tijdje aantrekkelijk was, maar die nu ook de prijzen gaat aanpassen om de kosten van het toegenomen roaming-gebruik te compenseren.
I have refunded the payment back to you for the price mismatch of Vattenfall. Please refrain from using Vattenfall for now until the issue is fixed.
OvoCharge Team

Ik heb overigens ook nog wat oudere palen in de wijk staan. En die staan wel op het juiste tarief.
Dus voorlopig gebruik ik die maar, en blijft de Boost interessant

• boyette
  • Nu online
Nu niet meer laden bij Vattenfall ovo gaat dit niet meer refunden zolang dit issue geldt

Ik heb sterk het vermoeden dat het tarief gaat wijzigen

[ Voor 25% gewijzigd door boyette op 30-11-2025 16:58 ]

• Stolpert
Ik heb sterk het vermoeden dat het tarief al is gewijzigd. Toen OVO tijd geleden zakte naar Vattenfall cpo prijs, gebeurde het verhaal namelijk andersom.

• Mutarde
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-11 21:06
Pr088 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 18:30:
[...]

Plug Fuse is wel een vast tarief en nog onder de 50 cent per kWh. Dus redelijk te doen.
Waar kan ik dat vinden?

• boyette
  • Nu online
Stolpert schreef op zondag 30 november 2025 @ 19:59:
Ik heb sterk het vermoeden dat het tarief al is gewijzigd. Toen OVO tijd geleden zakte naar Vattenfall cpo prijs, gebeurde het verhaal namelijk andersom.
Hoezo?

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:02
Electroverse app.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Stolpert
Omdat de klantenservice van OVO expliciet zegt dat je moet doorklikken om het juiste tarief te zien. De storing die ze hebben gaat dus niet over een tijdelijk fout tarief, maar een tijdelijk foute weergave ervan in de app.

Dit hadden ze ook toen ze een tijd geleden de Vattenfallprijzen van, in mijn geval, 36 cent aanboden. Lange tijd gaf de app ook veel hogere prijzen aan, totdat je doorklikte en dan zag je de lage prijs.

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:25
Oké, ik heb de laatste paar dagen ook contact gehad met de klantenservice van OVO. Zij hebben al één refund gedaan en geven aan dat alle toekomstige facturen worden gecorrigeerd, zodra zij het issue met de foutieve prijs (in mijn geval € 0,54 i.p.v. € 0,32) wordt opgelost.

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:11

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Uit de formatiestukken
“ We breiden laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen uit en houden elektrisch
rijden fiscaal aantrekkelijk. We stimuleren het gebruik van deelauto’s, fiets en openbaar
vervoer.”

• Zjanzjak
niki_lauda schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:22:
Uit de formatiestukken
“ We breiden laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen uit en houden elektrisch
rijden fiscaal aantrekkelijk. We stimuleren het gebruik van deelauto’s, fiets en openbaar
vervoer.”
Maar dat fiscaal aantrekkelijk, is dat voor zakelijke rijders of ook voor privérijders vraag ik mij (als privérijder) dan af. Deze gaat trouwens nog een leuke worden als ze de VVD mee willen hebben;
We hervormen de autobelastingen, zodat niet voor bezit maar voor gebruik wordt betaald.

Ik ben helemaal voor! Duidelijk geen VVD-stemmer hier. :9
Maar daar gaat de VVD wat van vinden (hypotheekrente trouwens ook maar dat is voor een ander topic).

Voor de geinteresseerden: https://www.kabinetsforma.../2025/12/02/tussenverslag

• Madman_K
niki_lauda schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:22:
Uit de formatiestukken
vervoer.”
Lees:
We maken de benzine duurder.

• boyette
  • Nu online
NokiaFan schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 13:54:
Oké, ik heb de laatste paar dagen ook contact gehad met de klantenservice van OVO. Zij hebben al één refund gedaan en geven aan dat alle toekomstige facturen worden gecorrigeerd, zodra zij het issue met de foutieve prijs (in mijn geval € 0,54 i.p.v. € 0,32) wordt opgelost.
Daar zou ik niet vanuit gaan
Ze hebben een laadstop afgekondigd

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:07
boyette schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 20:00:
[...]

Daar zou ik niet vanuit gaan
Ze hebben een laadstop afgekondigd
Bron?

• boyette
  • Nu online
Ovo
En heb ik al eerder gepost

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:12

Naboo

#WINNING!! DUH!

Zojuist mijn factuur voor de maand november gekregen. ANWB laadpas met abbonement.

Bij exact dezelfde laadpaal, betaal ik de ene keer geen CPO toeslag. De andere keer weer wel.
En later in de maand heet deze toeslag opeens het starttarief.

Heel bijzonder.

Betreft een GreenFlux/TotalEnergies laadpaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Naboo op 03-12-2025 07:12 ]

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Pagina: 1 ... 237 238 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2