[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 160 ... 235 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-10 18:53

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Wat een lieverd he die @TucanoItaly

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakerpip
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-10 19:17
hollandje schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 00:26:
Leuk dat ze bij Tesla de laadpalen available maken voor niet-tesla voertuigen. Toch jammer dat je dan dit soort mensen hebt 8)7

[Afbeelding]
Ik was met vouwwagen richting Frankrijk. Heb m’n aanhanger nooit hoeven afkoppelen. Afhankelijk van de inrichting van de locatie had ik 2 tot 5 plekken bezet. Maar wanneer er voldoende plek is heb ik er geen probleem mee om het zo te doen. Ik houd het in de gaten en wanneer het krap wordt zal ik wel plaats maken.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakerpip op 10-07-2024 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
hollandje schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 00:26:
Leuk dat ze bij Tesla de laadpalen available maken voor niet-tesla voertuigen. Toch jammer dat je dan dit soort mensen hebt 8)7

[Afbeelding]
Ik stond vandaag naast een Q4. Laden was voltooid en hij had 20kWh geladen in 42 min.

Nog sterker: de chauffeur zat gewoon in de auto te suffen…..

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:06

bert pit

asdasd

Zjanzjak schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:40:
[...]

Niet te snel oordelen. ;)

Zo MOET ik (Renault Megane E Tech) ook staan bij Tesla Breda en Middelburg.
Met geen mogelijkheid haal ik het daar met vooruit inparkeren en eventueel 2 plekken bezet houden qua kabellengte van die stalls daar, komt doordat het stoepje net te ver naar voren is geplaatst.
Je MOET niks. Je mag er gebruik van maken en ik kan me best voorstellen dat buitenom de drukke momenten wat creatief gebruik wordt gemaakt.

Echter zijn niet alle Superchargers geschikt voor alle auto's, Tesla is daar vrij duidelijk over.
Dit is wat Tesla daar over stelt:

Is de kabel van een Supercharger lang genoeg voor elke elektrische auto?
Bepaalde Superchargerlocaties zijn mogelijk niet geschikt voor alle auto's. Blokkeer geen andere auto's door buiten het vak te parkeren als de kabel niet gemakkelijk op uw auto kan worden aangesloten.

Verder staat er in de internationale legal terms:
In addition to the fees detailed below, you also authorize Tesla to tow your vehicle if it blocks a charging stall while you are not actively charging.

[ Voor 18% gewijzigd door bert pit op 10-07-2024 22:23 ]

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:59
bert pit schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 22:07:

Je MOET niks. Je mag er gebruik van maken, echter zijn niet alle Superchargers geschikt voor alle auto's. Dit is wat Tesla daar over stelt:

Is de kabel van een Supercharger lang genoeg voor elke elektrische auto?
Bepaalde Superchargerlocaties zijn mogelijk niet geschikt voor alle auto's. Blokkeer geen andere auto's door buiten het vak te parkeren als de kabel niet gemakkelijk op uw auto kan worden aangesloten.
Gelukkig bepaal ik zelf wat ik wel en niet MOET. :Y

Leuk dat Tesla dat zegt maar als ik MOET laden dan ga ik ook laden ongeacht als dat dan blokkade oplevert.
Nu wordt de soep heus niet zo heet gegeten als ik het hier stel want het heeft tot nu toe 0 problemen opgeleverd, niet in Breda en niet in Middelburg. Is het dat wel dan zie ik de dagvaarding wel tegemoet. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Er staat ook: blokkeer geen andere autos.
Er staat niet: blokkeer geen andere laders/parkeervakken.

Het lijkt dus gewoon prima aldus Tesla.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:40

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zullen we de koeien over hoe Tesla zijn stalls neerzet, wil beheren en toelaat voor andere merken even in de sloot laten? Volgens mij is iedereen er inmiddels mee bekend en is alles er over gezegd.

EDIT: Gelijk ook maar de TW uitgebreid om dit duidelijk te maken.

Dank!

[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 11-07-2024 10:18 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:17

greatgonzo

schit-te-rend!

Morgen een ritje met een leenauto, de mg4, beperkte range dus ik moet bijladen via snellader.

Wat is tegenwoordig het goedkoopste? Tesla supercharger, Shell recharge, of nog steeds Fastned met maingau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-10 14:54
Volgens mij hebben de Tesla SuC's nog steeds de beste prijzen. Als je de auto langer moet lenen, zou je je maandje Ionity kunnen nemen die komt dan in de buurt van Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
greatgonzo schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:45:
Morgen een ritje met een leenauto, de mg4, beperkte range dus ik moet bijladen via snellader.

Wat is tegenwoordig het goedkoopste? Tesla supercharger, Shell recharge, of nog steeds Fastned met maingau.
Binnen nederland ben je met tesla vast 't goedkoopst uit... Als je in duitsland gaat laden is tesla wel wat duurder, Mogelijk dat ionity of EnBW dan boeiender zijn. Maar een MG4 heeft van zichzelf toch al best een nette range? Hoe ver ga je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

markjanssen schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 18:19:
[...]

Binnen nederland ben je met tesla vast 't goedkoopst uit... Als je in duitsland gaat laden is tesla wel wat duurder, Mogelijk dat ionity of EnBW dan boeiender zijn. Maar een MG4 heeft van zichzelf toch al best een nette range? Hoe ver ga je ?
Ritje Enschede - Amsterdam en terug..

Heeft nu 300km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:57
greatgonzo schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 18:50:
[...]

Ritje Enschede - Amsterdam en terug..

Heeft nu 300km
Maar als je niet onmiddellijk terug gaat kun je toch gewoon paar 100km er bij met AC?
In Amsterdam kun je met Equans inmiddels (vanaf) rond de 0,25 laden. https://mailchi.mp/b5d9c4...p10-16511085?e=5817641711

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driekussie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-09 09:48
Hoe betaal je bij die Equans laadpalen? In de Grid app wordt de creditcard genoemd als goedkoopste optie maar hoe stel je dat in de app in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Tot voor kort gebruikte ik de (verschrikkelijke) ChargingTogether app van Total om het goedkoopst bij hun eigen AC-laadpalen te laden. Sinds deze maand is de app echter EOL en verwijzen ze je door naar hun nieuwe app genaamd Charge Europe. Deze app laat echter helemaal geen laadpalen in Nederland zien. 8)7 Ik heb ook EVcharge (ook Total) geprobeerd, deze laat enkele palen zien maar niet allemaal (ook niet de paal waar ik wil laden).

Iemand hier enig idee welke app van Total nu de juiste is? _O-

Edit: Charge+ ook geprobeerd, maar die is alleen voor zakelijk laden met hun business pas.

[ Voor 8% gewijzigd door S_Chief op 11-07-2024 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
Heb 3 weken geleden bij Shell recharge een badge aangevraagd, na een week niks ontvangen en nogmaals aangevraagd en weer niks ontvangen.

Wat een pauper bedrijf is dit, enorme wachttijden aan de telefoon en na 30 min nog niet opnemen, via de chat kom je uit neem van contact op via de telefoon.

Heb een eigen paal van dit k* bedrijf dus heb een prive pas/badge nodig om te kunnen koppelen en laden sinds ik niet meer een lease pas heb.

Zijn er meer mensen die hier tegen aan lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Samplex schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:20:
Heb 3 weken geleden bij Shell recharge een badge aangevraagd, na een week niks ontvangen en nogmaals aangevraagd en weer niks ontvangen.

Wat een pauper bedrijf is dit, enorme wachttijden aan de telefoon en na 30 min nog niet opnemen, via de chat kom je uit neem van contact op via de telefoon.

Heb een eigen paal van dit k* bedrijf dus heb een prive pas/badge nodig om te kunnen koppelen en laden sinds ik niet meer een lease pas heb.

Shell pas had ik in een dag of 3 binnen. Ging soepel eigenlijk.
Geen problemen in aanvraagproces gehad.
Activeren ging ook goed.

Enkel nog niet gebruikt.
Vattenfall blijft als goedkoopste uit de bus komen.
Maar ik vind t fijn om er een aantal te hebben. Dus ik bewaar hem zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 12:12
Iemand bekend met Evzen?

Ik ben aan het kijken met welke laadpas ik het goedkoopst in mijn wijk op de openbare laadpaal kan laden; de Chargeprice app geeft flinke verschillen aan tov de bekende laadpassen zoals eflux, vattenval, shell.

Freshmile lees ik veel over terug in dit topic, deze lijkt interessant als je het laden in de gaten kunt houden en op tijd de sessie kunt stoppen, deze is voor mij een optie.

Een nóg goedkopere optie is Evzen maar daar lees ik nergens ervaringen mee.
Iemand bekend met deze laadpas?

[ Voor 0% gewijzigd door fweijers op 12-07-2024 08:27 . Reden: Chargeprice ipv chargemap ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:52
fweijers schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 06:54:
Iemand bekend met Evzen?

Ik ben aan het kijken met welke laadpas ik het goedkoopst in mijn wijk op de openbare laadpaal kan laden; de Chargemap app geeft flinke verschillen aan tov de bekende laadpassen zoals eflux, vattenval, shell.

Freshmile lees ik veel over terug in dit topic, deze lijkt interessant als je het laden in de gaten kunt houden en op tijd de sessie kunt stoppen, deze is voor mij een optie.

Een nóg goedkopere optie is Evzen maar daar lees ik nergens ervaringen mee.
Iemand bekend met deze laadpas?
Heb jij dan laadpalen in Nederland gevonden waar je met Evzen kunt laden? Het is een energiebedrijf uit Monaco. Ik heb even willekeurig gekeken, maar in de app staat bij alle laadpalen "Cette borne est hors reseau pour demarrer une charge". Ofwel, het lijkt alsof je deze app niet kunt gebruiken in Nederland.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-10 20:02

The Wizard

Moderator Mobile
S_Chief schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:53:
Tot voor kort gebruikte ik de (verschrikkelijke) ChargingTogether app van Total om het goedkoopst bij hun eigen AC-laadpalen te laden. Sinds deze maand is de app echter EOL en verwijzen ze je door naar hun nieuwe app genaamd Charge Europe. Deze app laat echter helemaal geen laadpalen in Nederland zien. 8)7 Ik heb ook EVcharge (ook Total) geprobeerd, deze laat enkele palen zien maar niet allemaal (ook niet de paal waar ik wil laden).

Edit: Charge+ ook geprobeerd, maar die is alleen voor zakelijk laden met hun business pas.
Je kan ook Elektrovers gebruiken, die heeft dezelfde tarieven als Total zelf. Maar idd, die Europese app waar ze naar verwijzen heeft geen palen in NL... Onbegrijpelijk

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
Of-Aaargh schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 07:34:
[...]

Heb jij dan laadpalen in Nederland gevonden waar je met Evzen kunt laden? Het is een energiebedrijf uit Monaco. Ik heb even willekeurig gekeken, maar in de app staat bij alle laadpalen "Cette borne est hors reseau pour demarrer une charge". Ofwel, het lijkt alsof je deze app niet kunt gebruiken in Nederland.
Dank je! Jammer :) ...
ik ging ervan uit dat Chargeprice alleen energiebedrijven op zou sommen die werkelijk kunnen leveren op de betreffende laadpaal die je in de kaart ziet, vooral omdat er ook prijzen bij vermeld staan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XlSzbRHQdxp2jt6i3gK_n00L6F8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yjyWyHnV6gmhpETLtQFfALkV.jpg?f=fotoalbum_large

Wellicht was het ook te mooi om waar te zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
Vreemd, had de pas binnen een paar dagen binnen, daarna activeren was binnen een minuutje gedaan.
Ik ben aan het kijken met welke laadpas ik het goedkoopst in mijn wijk op de openbare laadpaal kan laden; de Chargeprice app geeft flinke verschillen aan tov de bekende laadpassen zoals eflux, vattenval, shell.
De Chargeprice app is niet echt representatief voor Nederland, dan kan je beter de Go-Charge app gebruiken.
Niet altijd up to date maar voor gebruik in Nederland iets beter dan Chargeprice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
  • Laatst online: 24-10 19:13
[…]
[…]
Om specifiek advies te kunnen geven is het handig als je aangeeft welke laadpalen bij je in de buurt staan (welke laadpaalbeheerder(s)) en in welke gemeente je woont. De tarieven die de laadpaalbeheerder berekent verschillen namelijk per concessie (per stad of per regio). Dan kunnen wij adviseren welke laadpas en/of laadapp daar het beste tarief van maakt voor jou.

Voor het beste advies is het ook nog handig om te weten hoeveel je ongeveer laadt per maand ivm eventuele maandabonnementen. En eigenlijk ook nog of je EV met 1 fase of met 3 fasen kan laden, bv. voor Freshmile met ook een tijdstarief.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

eltron schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:02:
[...]

Maar als je niet onmiddellijk terug gaat kun je toch gewoon paar 100km er bij met AC?
In Amsterdam kun je met Equans inmiddels (vanaf) rond de 0,25 laden bij Equans https://mailchi.mp/b5d9c4...p10-16511085?e=5817641711
yup, is ff halen en brengen.. Dus dat red ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:29

koboy

Heb een idee voor een icon

greatgonzo schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:02:
[...]

yup, is ff halen en brengen.. Dus dat red ik niet
Even een domme vraag..... Gaat het om een leen/vervangende auto van een zakelijke/lease auto?
In dat geval zou ik niet te moeilijk doen, en gewoon laden waar het voor jou het gemakkelijkste is. Je hebt zelfs een kans dat je tankpas (als je normale auto ICE is) werkt als laadpas. Tesla werkt niet met laadpassen....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:35
Laat maar, .....mosterd na de maaltijd.

[ Voor 85% gewijzigd door Peter-036 op 12-07-2024 11:24 ]

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:38

Werkt de app Charge assist niet meer?

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
pmiddeld schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:26:
[...]

Werkt de app Charge assist niet meer?
Jawel, maar daar vragen ze 30 cent startkosten.
The Wizard schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:26:
[...]

Je kan ook Elektrovers gebruiken, die heeft dezelfde tarieven als Total zelf. Maar idd, die Europese app waar ze naar verwijzen heeft geen palen in NL... Onbegrijpelijk
Dit lijkt idd een goede optie te zijn. Ga ik binnenkort eens proberen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

koboy schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:10:
[...]

Even een domme vraag..... Gaat het om een leen/vervangende auto van een zakelijke/lease auto?
In dat geval zou ik niet te moeilijk doen, en gewoon laden waar het voor jou het gemakkelijkste is. Je hebt zelfs een kans dat je tankpas (als je normale auto ICE is) werkt als laadpas. Tesla werkt niet met laadpassen....
Wel met de Travelcard laadpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:03
Azqi schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:20:
[...]

Wel met de Travelcard laadpas.
Inderdaad, maar dan alsnog wel via de Tesla app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

koboy schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:10:
[...]

nee, prive.. maar goed, heb een cc, dus zal deze koppelen aan de tesla app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
...]

De Chargeprice app is niet echt representatief voor Nederland, dan kan je beter de Go-Charge app gebruiken.
Niet altijd up to date maar voor gebruik in Nederland iets beter dan Chargeprice.
[/quote]

Thanks, ga ik Go Charge eens ontdekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
Wesco schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:35:
[...]

Om specifiek advies te kunnen geven is het handig als je aangeeft welke laadpalen bij je in de buurt staan (welke laadpaalbeheerder(s)) en in welke gemeente je woont. De tarieven die de laadpaalbeheerder berekent verschillen namelijk per concessie (per stad of per regio). Dan kunnen wij adviseren welke laadpas en/of laadapp daar het beste tarief van maakt voor jou.

Voor het beste advies is het ook nog handig om te weten hoeveel je ongeveer laadt per maand ivm eventuele maandabonnementen. En eigenlijk ook nog of je EV met 1 fase of met 3 fasen kan laden, bv. voor Freshmile met ook een tijdstarief.
Ok, dank je

ik ben nog maar net elektrisch aan het rijden dus moet nog veel ontdekken, maar de verwachting is 2 a 3 x per week bijladen tot vol (8000 per jaar). Dat kan ik dan thuiswerkend op tijd stoppen als de accu vol is.
De laadpalen hier zijn van Total enegies in de gemeente Haarlemmermeer.
De auto kan zowel 1 als 3 fasen laden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Nee man, ik ben gewoon keihard karma aan het oogsten met jouw nieuwsbrief :P
Stefannn schreef op zondag 14 april 2024 @ 09:59:
In Engeland heb ik echt 100% met creditcard gedaan.
Overigens is Schotland een ander verhaal. In dit en “Europa EV forum” kan je daar een verhaal vinden van vorig jaar
Ik heb in dat forum gepost, maar voor de volledigheid een kleine update hier: ik ben nu in Schotland en heb overal met de Electroverse pas geladen. De laadpas is gemakkelijk en snel in Nederland op te vragen. En heeft ook nog eens een uitstekende app. Ideaal. Dit maakt de lastig te krijgen laadpas van ChargePlace Scotland helemaal overbodig.

[ Voor 66% gewijzigd door TucanoItaly op 13-07-2024 00:28 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
@Hachy @TucanoItaly

De laatste pagina’s wordt er heel nuttige info gedeeld over Schotland. Waar het tot voor kort nogal moeilijk was om die laadpas van CPS te gebruiken lijkt het nu met enkele andere passen ook perfect te gaan.

Daarom zou ik willen voorstellen om voor landen die wat verder weg liggen en je met de meest gebruikte passen (Shell etc ) niet op veel plaatsen terecht kan een paragraaf toe te voegen welke passen je het best kan gebruiken en hoe moeilijk die te krijgen zijn.
Ik denk aan landen als Schotland, Ierland, Spanje/Portugal, Kroatie, Polen, Servië….

Ik beloof dat ik eind Augustus wat meer kan meedelen over Ierland. Volgens wat berichten zou de Shell pas er werken bij de grootste aanbieder ESB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:52
Tommie12 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:48:
@Hachy @TucanoItaly

De laatste pagina’s wordt er heel nuttige info gedeeld over Schotland. Waar het tot voor kort nogal moeilijk was om die laadpas van CPS te gebruiken lijkt het nu met enkele andere passen ook perfect te gaan.

Daarom zou ik willen voorstellen om voor landen die wat verder weg liggen en je met de meest gebruikte passen (Shell etc ) niet op veel plaatsen terecht kan een paragraaf toe te voegen welke passen je het best kan gebruiken en hoe moeilijk die te krijgen zijn.
Ik denk aan landen als Schotland, Ierland, Spanje/Portugal, Kroatie, Polen, Servië….

Ik beloof dat ik eind Augustus wat meer kan meedelen over Ierland. Volgens wat berichten zou de Shell pas er werken bij de grootste aanbieder ESB.
Voor buitenlandse ervaringen hebben we het Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa topic.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Ik ken dat topic, maar een overzicht per land welke passen het meest aanvaard worden zou toch handig zijn. Of het dan hier of in het andere topic staat maakt niks uit. Dit probleem is overigens bepalend in beide topics….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Tommie12 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 14:24:
[...]

Ik ken dat topic, maar een overzicht per land welke passen het meest aanvaard worden zou toch handig zijn. Of het dan hier of in het andere topic staat maakt niks uit. Dit probleem is overigens bepalend in beide topics….
Aangezien het antwoord op dit probleem op dagkoersen vaart en vol met uitzonderingen zit zou dit continu aangepast moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
pmiddeld schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 14:39:
[...]

Aangezien het antwoord op dit probleem op dagkoersen vaart en vol met uitzonderingen zit zou dit continu aangepast moeten worden.
Het openingstopic is niet uit graniet gehouwen toch….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 21:03
Tommie12 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 14:47:
[...]

Het openingstopic is niet uit graniet gehouwen toch….
Doe een voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repmeer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:07

Ik denk dat je de app ' EVcharge van TotalEnergies'. moet hebben.

Ioniq 5 58 kWh Connect + WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Nee, die had ik ook al benoemd in m'n post hierboven.

Zojuist Elektrovers(e?) geprobeerd, dat gaat goed. Als de uiteindelijke afrekening correct is dan is het een blijvertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
  • Laatst online: 24-10 19:13
fweijers schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:22:
[...]
ik ben nog maar net elektrisch aan het rijden dus moet nog veel ontdekken, maar de verwachting is 2 a 3 x per week bijladen tot vol (8000 per jaar). Dat kan ik dan thuiswerkend op tijd stoppen als de accu vol is.
De laadpalen hier zijn van Total enegies in de gemeente Haarlemmermeer.
De auto kan zowel 1 als 3 fasen laden.
De laadpalen van Total Energies kun je gebruiken met de Engelse OVO Charge app (voorheen Bonnet). Deze rekent het tarief van Total Energies (ergens in Hoofddorp gecheckt) van € 0,45 per kWh zonder verdere toeslagen. Maar met jouw verbruik ga je bij OVO een Turbo Boost abonnement van € 8,00 per maand snel terugverdienen: dan laad je namelijk met 15% korting, en betaal je dus nog maar € 0,38 per kWh bij jouw laadpalen.

Ik zou daarnaast nog wel een fysieke (Nederlandse) laadpas zonder abonnement achter de hand houden want een enkele keer lukt het niet om de laadsessie via de OVO app te starten. OVO heeft vooralsnog zelf geen laadpas en ondersteunt ook niet alle Nederlandse laadpalen, Vattenfall werkt bv. niet met OVO.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-10 20:02

The Wizard

Moderator Mobile
S_Chief schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:20:
Nee, die had ik ook al benoemd in m'n post hierboven.

Zojuist Elektrovers(e?) geprobeerd, dat gaat goed. Als de uiteindelijke afrekening correct is dan is het een blijvertje.
Gebruik het al een jaar, tot nu toe geen enkel probleem gehad. Wel laadpassen erbij genomen, dat werkt over het algemeen een stukje beter is de ervaring.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:02
Met de OVO app nog geen succes gehad. Hier bij SGZH-laadpalen geprobeerd, maar de error in beeld is dat de operator het weigert.
Request Denied
The charge point operator did not accept your charging request. There might be something wrong with your account.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-yDalA0VPE4tLnNgDzavlMVX9U=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/snVyWs17LU1peLCwsJHxCD0f.png?f=fotoalbum_small

Overigens staan alle stereopalen hier in de OVO-app met vier connectors (in plaats van de werkelijke hoeveelheid van twee)? :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCKYKZaFXaJRoyw_jPwiZzagdBA=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/vzitftxpXnyShf7ZNiNoWd9Y.png?f=fotoalbum_small

En het laadplein bij mijn werk met volgens mij 22 pluggen van operator Censo daar, maar OVO toont er maar 5 connectoren van. :/

OVO:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_flEBi1vZob9EeyjQtKI5G7hVM=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/CbNC7AVMgI5myNlm00N38C2F.png?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwVKp8wufDoPDf-NCDObgjL-9wA=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/vjKDcRQPIk2wKbvGPwF7nahJ.png?f=fotoalbum_small

Bij andere apps (hier E-Flux) zie je ze wel alle 22:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9eDcgqG-rzq3-CyHPhtrBn4CNg=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/1s5JG8fplgtjFYqtpFNRSBds.png?f=fotoalbum_small

Dus vooralsnog 0x kunnen laden met OVO. :/

[ Voor 8% gewijzigd door gertvdijk op 14-07-2024 21:25 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 09:38
Ok, na wat lurken, ook een post van mijn hand. Waarom? We gaan binnenkort privé een Lynk&CO 01 kopen, en die willen we natuurlijk ook af en toe volladen. Dat zal incidenteel, en aan een publiek paal zijn, in de gemeente Deventer, en dan is de dichtstbijzijnde eentje van Allego zo te zien.

Dat zal zoals het nu lijkt, 2 a 3x per maand laden zijn, en dan met max 6.6 kW een accu van ~16 kW capaciteit.

Is het dan nog de moeite om echt op de laatst cent per kW te gaan shoppen, of is dan gewoon 1 provider met goede app de kortste klap? ANWB is dan wel soort happy medium oplossing begrijp ik?

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:29
uncle_sjohie schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:12:
Ok, na wat lurken, ook een post van mijn hand. Waarom? We gaan binnenkort privé een Lynk&CO 01 kopen, en die willen we natuurlijk ook af en toe volladen. Dat zal incidenteel, en aan een publiek paal zijn, in de gemeente Deventer, en dan is de dichtstbijzijnde eentje van Allego zo te zien.

Dat zal zoals het nu lijkt, 2 a 3x per maand laden zijn, en dan met max 6.6 kW een accu van ~16 kW capaciteit.

Is het dan nog de moeite om echt op de laatst cent per kW te gaan shoppen, of is dan gewoon 1 provider met goede app de kortste klap? ANWB is dan wel soort happy medium oplossing begrijp ik?
Tsja, wat vind jij belangrijk? Overal met 1 pas kunnen laden of goedkoop? Je zal niet de grootste kW gebruiker worden van de regio. Als je altijd bijdezelfde paal gaat laden > Even uitzoeken welke pas bij die paal het goedkoopste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
Fiorano schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:14:
[...]

Tsja, wat vind jij belangrijk? Overal met 1 pas kunnen laden of goedkoop? Je zal niet de grootste kW gebruiker worden van de regio. Als je altijd bijdezelfde paal gaat laden > Even uitzoeken welke pas bij die paal het goedkoopste is.
Ik denk voor nu maar optie 1, het is allemaal nieuw, dus eerst maar even rustig beginnen. Zal wel veel dezelfde paal worden, waar kan ik zien wat de beste aanbieder op/aan een specifieke paal is? Bij dat "GRID" ofzo? Simpel googlen geeft me voorlopig alleen maar reclame zut volgens mij.

uncle_sjohie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertvdijk
uncle_sjohie schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:31:
waar kan ik zien wat de beste aanbieder op/aan een specifieke paal is?
Ik gebruik Go-Charge. Staan niet alle passen in, maar het geeft een idee. Pleuristrage app en je moet een account maken, maar ja.
https://play.google.com/s...s?id=io.gocharge.gocharge
Hier ontbrak voor mij vooral OVO in de vergelijking, maar die werkt ook niet echt in de praktijk voor mij.
uncle_sjohie schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:31:
Bij dat "GRID" ofzo? Simpel googlen geeft me voorlopig alleen maar reclame zut volgens mij.
Zojuist even gekeken, maar in Grid staat voor favoriete paal in de buurt echt onzin dat het met credit card zou kunnen. Weet nou niet of ik andere informatie kan vertrouwen daar.

[ Voor 9% gewijzigd door gertvdijk op 15-07-2024 11:44 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
gertvdijk schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:35:
[...]

Ik gebruik Go-Charge. Staan niet alle passen in, maar het geeft een idee. Pleuristrage app, maar ja.
https://play.google.com/s...s?id=io.gocharge.gocharge

[...]

Zojuist even gekeken, maar in Grid staat voor favoriete paal in de buurt echt onzin dat het met credit card zou kunnen. Weet nou niet of ik andere informatie kan vertrouwen daar.
Die valt dus af, Go-charge lijkt al beter wat dat betreft, dankjewel.

uncle_sjohie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online

Als je in Deventer woont zullen er ook wel Vattenfall laadpalen zijn. Dat zijn de goedkoopste. Ik woon 20 km van jou af en ik laad voor ongeveer 28 cent per kWh. In ieder geval met Vattenfall laadpas.

EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld

Is waarschijnlijk een Allego paal van de concessie Gelderland-Overijssel. Als het goed is is die lichtgrijs en er staat Ecotap op. Die kosten met de app Smoov 34 ct/kWh. Ik denk dat het goedkoper voor deze paal niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-10 23:09
pmiddeld schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:37:
[...]

Is waarschijnlijk een Allego paal van de concessie Gelderland-Overijssel. Als het goed is is die lichtgrijs en er staat Ecotap op. Die kosten met de app Smoov 34 ct/kWh. Ik denk dat het goedkoper voor deze paal niet kan.
Rekent Smoov tegenwoordig geen starttarief meer? Dat was de laatste keer dat ik hem gebruikte nog 35 cent. En dan kan je net zo goed de Tango kaart nemen, ook CPO tarief, maar 34 cent starttarief én (belangrijker) je krijgt gewoon een laadpas.

@uncle_sjohie Wat pmiddeld hierboven zegt, een lichtgrijze Allego is op zich prima geprijsd tegenwoordig. Het kan goedkoper bij een Vattenfall, maar da's maar een paar cent per kWh. Maar als het een donkergrijze is, dan wordt het tarief een stuk minder leuk. Die zijn 57 cent per kWh én 25 cent per uur 'kleeftarief', vanaf het moment dat je begint met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
nathalia schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 10:00:
Ik gebruik al een tijdje de app Grid. Ook een app die nog in ontwikkeling is, maar die ongeveer hetzelfde doet als Go-Charge. Ook hier voer je in welke laadpassen je hebt. Daarna tik je op de kaart een lader aan en de app laat per pas zien wat dan het tarief is.

In tegenstelling tot Go-Charge kan je bij Grid ook passen/apps als Electroverse, Northe, OVO Charge, Tap Electric, e.d. invoeren.
gertvdijk schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:35:
Ik heb nog even wat verder gekeken, ook een account gemaakt en mijn laadpassen toegevoegd. Vervolgens bij mijn favoriete laadpalen gaan kijken wat GRID zegt... Klopt echt geen pepernoot van. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JHQBqNXC3selqQSL8WM64ocBLMg=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/310O39LY0orZdwG5VAE5oHj9.png?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KxhPLyQZ2biSWl_kEk_nSoQiL0U=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/T8o7YGSmZdgfSjKU3zmqnGpt.png?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-odd_NCms3GnGFnN7M1Fn8ZVIxE=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/FsfTKu9WNONCrMhs4XdpLTRJ.png?f=fotoalbum_small

Ook zo dom dat de Kia e-Niro 2021-2022 volgens GRID aan max 7.2 kW laden doet, maar die van 2020-2021 wel 3F/11kW zou kunnen. Dat ligt helemaal niet aan het jaartal, maar aan de optie/lijn je gekozen hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GP0FZ03hxUZGseOWtu__7hNPkT0=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/n5gCp48X7ST7zgBslcfxh4PO.png?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6ixk6qarm4_p78ht2n6SvtSrWQ=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/mymuWvOOiWym0rkjQanvPECO.png?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pb6W9G2Z48VeS3VKerg5OA2IZH8=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/2VY08A3gtKpNUmcZylz75b6f.png?f=fotoalbum_small

De Android app gaat next-level en suggereert dure palen in Venlo, Soest en verder voor als je in Delft bent. 8)7 8)7 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i07IDslFCQbOvYhYdGZ-xprKV-k=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/ztPZZ5UbxuntfDG4TI8wbwn5.png?f=fotoalbum_small

[ Voor 6% gewijzigd door gertvdijk op 15-07-2024 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:47

Red Boll

Kick Ass!

gertvdijk schreef op zondag 14 juli 2024 @ 21:20:
Met de OVO app nog geen succes gehad. Hier bij SGZH-laadpalen geprobeerd, maar de error in beeld is dat de operator het weigert.

Dus vooralsnog 0x kunnen laden met OVO. :/
Hetzelfde hier, meerdere pogingen gedaan bij een SGZH paal.
Gisteren een nieuwe poging bij BP Pulse, helaas ook nog zonder succes.

Nog geen rendement van mijn light boost dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
DeGroteMuis schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:10:
[...]

Rekent Smoov tegenwoordig geen starttarief meer? Dat was de laatste keer dat ik hem gebruikte nog 35 cent. En dan kan je net zo goed de Tango kaart nemen, ook CPO tarief, maar 34 cent starttarief én (belangrijker) je krijgt gewoon een laadpas.
Ja, zou kunnen, ik gebruik Smoov bijna nooit. Vroeger Elbizz totdat ze recent een starttarief en een opslag per kWh gingen rekenen. Als je ze vaak gebruikt is een abo bij Tap denk ik het goedkoopst, maar het zal om enkele euro's per maand gaan denk ik. Jammer dat OVO niet door lijkt te hebben dat ze goedkoper zijn dan de donkergrijze palen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Red Boll schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:26:
[...]

Ik heb met OVO vaak gehad dat hier in de wijk een of twee van de drie palen in de app op de kaart grijs gekleurd zijn. Die waren dan niet te gebruiken. Na een dag of zelfs enkele uren werden de grijze weer zwart en andersom. Als de lader zwart is, lukt het wel. Misschien eens op letten of dat jouw probleem was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
DeGroteMuis schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:10:
[...]

@uncle_sjohie Wat pmiddeld hierboven zegt, een lichtgrijze Allego is op zich prima geprijsd tegenwoordig. Het kan goedkoper bij een Vattenfall, maar da's maar een paar cent per kWh. Maar als het een donkergrijze is, dan wordt het tarief een stuk minder leuk. Die zijn 57 cent per kWh én 25 cent per uur 'kleeftarief', vanaf het moment dat je begint met laden.
Het is er inderdaad een lichtgrijze, dus dan ga ik dat smoov maar es proberen denk ik.

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayerGoods
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:48
Red Boll schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:26:
[...]

Ik heb er bij de SGHZ palen ook nooit mee kunnen koppelen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
PlayerGoods schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:50:
[...]

Ik heb er bij de SGHZ palen ook nooit mee kunnen koppelen.....
SGZH bij mij in Zoetermeer in combinatie met OVO werken prima. Nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
  • Laatst online: 12:51
Ynnoz schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:32:
[...]

SGZH bij mij in Zoetermeer in combinatie met OVO werken prima. Nog geen problemen mee gehad.
Het zelfde hier in Voorburg :Y

Ook vind ik de app 1 van de betere wat betreft de realtime beschikbaarheid van vrije palen.

OvO had ook een interesse peiling in een laad tag/pas hopelijk word deze snel ingevoerd en bied dit een oplossing voor mensen die problemen hebben met de OvO app.

VW egolf 2020

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:00
Rdestructo schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:53:
[...]

OvO had ook een interesse peiling in een laad tag/pas hopelijk word deze snel ingevoerd en bied dit een oplossing voor mensen die problemen hebben met de OvO app.
Ik ben een OVO Charge / Bonnet gebruiker van het eerste uur. De app heeft mij nog nooit in de steek gelaten en doet het eigenlijk altijd! Gewoon de stappen volgen die de app aangeeft... Het enige euvel is dat je soms aan de verkeerde kant van de laadpaal staat: dan sta je bijvoorbeeld links en dan begint de rechterkant te knipperen :)

Ik gebruik nu anderhalve week de OVO-laadpas. Deze werkt ook uitstekend. Het enige "probleem" daarmee is dat je in de app geen voortgang kunt zien. Als je laadt met de app, zie je hoe lang je al aan de laadpaal staat en hoeveel kWh je (ongeveer) al geladen hebt. Als je laadt met de pas, zie je alleen dat de paal bezet is, maar zie je dus niet dat jij aan het laden bent en wat de voortgang is.... Bij bijv. de Vattenfall Incharge pas is dat wel mogelijk.

De pas is alleen aan te vragen door gebruikers die hiervoor een uitnodiging hebben ontvangen. Je kunt dan een beta-app downloaden en de pas aanvragen. Die heb je dan 2 dagen later in huis.

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-10 00:18
Ik heb geen tesla, maar wil daar wel kunnen laden.
De tesla app werkt niet op mijn xiaomi redmi note 12, zijn er meer mensen die daar last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
  • Laatst online: 12:51
nathalia schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 23:01:
[...]

Ik ben een OVO Charge / Bonnet gebruiker van het eerste uur. De app heeft mij nog nooit in de steek gelaten en doet het eigenlijk altijd! Gewoon de stappen volgen die de app aangeeft... Het enige euvel is dat je soms aan de verkeerde kant van de laadpaal staat: dan sta je bijvoorbeeld links en dan begint de rechterkant te knipperen :)

Ik gebruik nu anderhalve week de OVO-laadpas. Deze werkt ook uitstekend. Het enige "probleem" daarmee is dat je in de app geen voortgang kunt zien. Als je laadt met de app, zie je hoe lang je al aan de laadpaal staat en hoeveel kWh je (ongeveer) al geladen hebt. Als je laadt met de pas, zie je alleen dat de paal bezet is, maar zie je dus niet dat jij aan het laden bent en wat de voortgang is.... Bij bijv. de Vattenfall Incharge pas is dat wel mogelijk.

De pas is alleen aan te vragen door gebruikers die hiervoor een uitnodiging hebben ontvangen. Je kunt dan een beta-app downloaden en de pas aanvragen. Die heb je dan 2 dagen later in huis.
Bedankt voor deze info d:)b

Ik had ook aangegeven te willen testen maar goed met mij waarschijnlijk veel meer.
Ik hoop dat ze het snel uitrollen voor alle gebruikers, wellicht dat tegen die tijd de app zo is aangepast dat je ook met de pas/tag gestarte ladingen kan zien.

Voor dat gebeurt werkt de app prima voor mij (y)

VW egolf 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Fredericm schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 23:33:
Ik heb geen tesla, maar wil daar wel kunnen laden.
De tesla app werkt niet op mijn xiaomi redmi note 12, zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Misschien ook even in het Tesla-topic vragen, app is misschien dan wel net iets anders qua uiterlijk maar voor de rest zal het wel hetzelfde zijn en wie weet heeft er daar iemand zo'n soort telefoon als die van jou.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-10 00:18
dit heeft niks met opladen te maken

[ Voor 88% gewijzigd door We Are Borg op 17-07-2024 12:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:25
De SuC V4 Almere is nu ook open voor non Tesla's zie ik.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-10 14:41
Voor wie het belangrijk vindt wat er met de opbrengsten van onder andere je laadsessie gebeurt (kan een overweging zijn om niet meer bij Tesla te willen laden):

https://www.bnr.nl/nieuws...ar-campagne-trump-steunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:57
keko12 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:18:
Voor wie het belangrijk vindt wat er met de opbrengsten van onder andere je laadsessie gebeurt (kan een overweging zijn om niet meer bij Tesla te willen laden):

tja, off topic maar mijn laadsessie gaat het verschil niet meer maken.
Deze meneer heeft recent een bonus van 50 miljard ontvangen, om het even in perspectief te plaatsen.
Zijn donatie komt overeen met iemand die 50.000 verdient en een bijdrage van 250,- stort.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak

eltron schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 17:20:

tja, off topic maarmijn laadsessie gaat het erschil niet meer maken.
Deze meneer heeft recent een bonus van 50 miljard ontvangen, om het even in perspectief te plaatsen.
Zijn donatie komt overeen met iemand die 50.000 verdient en een bijdrage van 250,- stort.
Dit ongeveer dus, het zal me echt een worst zijn, heb ik trouwens ook aangaande Chinese auto's.
Keur ik het dan allemaal goed (ihkv als je niet tegen bent dan ben je vast voor)?
Nee echt niet maar ik heb ook geen boter op mijn hoofd noch ben ik roomser dan de paus.

Om on topic te blijven: ik blijf dus gewoon laden bij Tesla zolang het in de knip scheelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-10 09:14

Ik begrijp waarom je het meldt, maar het boeit me net te weinig om er echt wat van te vinden..
Dan moet je eigenlijk bij elke cent die je uitgeeft gaan nadenken wat er met je geld gebeurt toch..

En 30 cent Tesla of 69 cent Fastned..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsanderM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-10 20:03
Hoi allen,
Ik dacht vandaag de BMW i3 te kunnen laden bij een Tesla Supercharger, maar ondanks dat het netwerk is opengesteld bleek de stekker net anders te zijn. Ik kan er niets bruikbaars over vinden, maar misschien weten mensen hier meer.
Het verschil zit in de nok die de stekker aan de laadpaal heeft op de middelste connector, deze uitsparing zit niet in de laadpoort van de BMW en dan gaat de stekker er fysiek gewoon niet in.

De laadpoort bij onze auto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNEwCPk6w-pC7AmRmKcSw2hTtOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3D3LQnmnV451JtzoHaqRSzVk.jpg?f=fotoalbum_large

en de stekker van de Tesla lader:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7LsB62oet7CvJu6w7DuAFfBEjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WjZxh0NthJ6za2MujuPCbfTJ.jpg?f=fotoalbum_large

Heb ik hier een adapter voor nodig of kan ik onze auto niet laden omdat de poort/auto verouderd is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Laatst online: 20:50
MsanderM schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 18:50:
Hoi allen,
Ik dacht vandaag de BMW i3 te kunnen laden bij een Tesla Supercharger, maar ondanks dat het netwerk is opengesteld bleek de stekker net anders te zijn. Ik kan er niets bruikbaars over vinden, maar misschien weten mensen hier meer.
Het verschil zit in de nok die de stekker aan de laadpaal heeft op de middelste connector, deze uitsparing zit niet in de laadpoort van de BMW en dan gaat de stekker er fysiek gewoon niet in.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb ik hier een adapter voor nodig of kan ik onze auto niet laden omdat de poort/auto verouderd is?
Je hebt de andere stekker nodig die hangt aan de supercharger. Dat is gewoon een CCS stekker die de onderste 2 pinnen gebruik om DC te kunnen laden.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hoi allen,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Was er niet zo’n stekker?

Afbeeldingslocatie: https://tm3enl.home.blog/wp-content/uploads/2019/03/img-0589.jpg?w=1024

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Laatst online: 20:45
Hoi allen,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze had ik nog nooit gezien, is blijkbaar supercharging voor oudere modellen S en X:

https://teslamotorsclub.c...or-models-s-x-3-y.246571/

Het is in elk geval geen normale CCS stekker, dat nokje is dus specifiek voor die oudere Teslas.

[ Voor 3% gewijzigd door guido66 op 17-07-2024 19:58 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

yannienl schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 17:32:
[...]

En 30 cent Tesla of 69 cent Fastned..
Ik geloof dat ik toch maar wat meer opzoek ga naar snelladers. Ik betaal hier in de buurt (Leeuwarden of all places) 56 cent per kWh, plus 28 cent per uur, wat neer komt op 63 cent per kWh, omdat dat dingen maar met ~ 4 kWh/uur laden, ondanks dat mijn kabel en de paal sneller zouden moeten kunnen.

Thuis laden is voor mij helaas geen optie. Ik had de openbare laadpalen toch voordeliger geschat om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:57
GateKeaper schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:01:
[...]
Thuis laden is voor mij helaas geen optie. Ik had de openbare laadpalen toch voordeliger geschat om eerlijk te zijn.
Het is bizar hoeveel verschil er landelijk in zit.
Hier in Amsterdam kun je overal op straat AC laden voor 27 cent/kWh, soms 36 cent.
Rotterdam zie ik 33 ct, Den Haag 39 en Utrecht 41.
Het lijkt wel hoe groter de stad hoe lager het tarief, vraag me af welk mechanisme daar achter zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gvg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-09 07:17

gvg

Hoi allen,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De zogenaamde V2 laders van Tesla. Daar zitten 2 kabels aan. Eentje met CCS en deze, de oude Tesla aansluiting.

Hier kan je de V2 laders, die max 150kW leveren, dan ook aan herkennen. En de V2's zijn 'gedeeld'. Dus als je daar iemand naast je gaat staan (dus de 'a' en de 'b' stall beide in gebruik) dan deel je gezamenlijk die 150kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinBMW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:00
[...]

Ik geloof dat ik toch maar wat meer opzoek ga naar snelladers. Ik betaal hier in de buurt (Leeuwarden of all places) 56 cent per kWh, plus 28 cent per uur, wat neer komt op 63 cent per kWh, omdat dat dingen maar met ~ 4 kWh/uur laden, ondanks dat mijn kabel en de paal sneller zouden moeten kunnen.

Bij mij in Tilburg is dat hetzelfde: in de directe omgeving meerdere laadpalen vanaf 51 cent, sommige met daarbovenop kleeftarief. Twee straten verderop: Allego, 34 cent, geen kleeftarief.... Als ik met mijn apps zo even Leeuwarden bekijk zie ik daar m.n. Total-laadpalen van 35 cent, misschien even kijken of die bij jou in de buurt ook staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoosDijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:05

Ik heb precies hetzelfde. De afgelopen 4 weken heb ik al 2 keer een pas aangevraagd maar ze komen maar gewoon niet binnen. Heel frustrerend.

Heb je inmiddels een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsanderM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-10 20:03
gvg schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:28:
[...]

De zogenaamde V2 laders van Tesla. Daar zitten 2 kabels aan. Eentje met CCS en deze, de oude Tesla aansluiting.

Hier kan je de V2 laders, die max 150kW leveren, dan ook aan herkennen. En de V2's zijn 'gedeeld'. Dus als je daar iemand naast je gaat staan (dus de 'a' en de 'b' stall beide in gebruik) dan deel je gezamenlijk die 150kW.
Tnx voor de snelle antwoorden @Headshot_NL @ZeRoC00L @guido66 @GateKeaper en @gvg
Ik zal morgen nog eens kijken. De tweede stekker leek vast te zitten, maar misschien iets minder voorzichtig zijn…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Laatst online: 20:50
MsanderM schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:27:
[...]

Tnx voor de snelle antwoorden @Headshot_NL @ZeRoC00L @guido66 @GateKeaper en @gvg
Ik zal morgen nog eens kijken. De tweede stekker leek vast te zitten, maar misschien iets minder voorzichtig zijn…
De stekker iets naar boven kantelen voor je hem lostrekt, dan pak je hem er zo uit.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
[...]

Die zijn ook voordeliger maar je bent nogal kieskeurig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

ASW1 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:10:
[...]
Het lijkt wel hoe groter de stad hoe lager het tarief, vraag me af welk mechanisme daar achter zit.
Gokje: grote steden hebben meer ruimte gehad om een vakkundige ambtenaar goed doordacht de aanbesteding te laten doen, waarin als het goed gedaan wordt een mechanisme wordt afgedwongen om de winnende partij lage prijzen te laten hanteren. Kleine steden (Leiden bijvoorbeeld) hebben ten onrechte aangenomen dat de markt dit zou oplossen, wat door de (al vaak hier beschreven) marktdynamiek leidt tot hoge prijzen als de tarieven vrij worden gelaten.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Laatst online: 27-08 09:14

Kreeg heel vlot een Shell RFID pas toegestuurd toen ik het een paar maanden geleden aanvroeg. Ik heb er geen probleem mee gehad.

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Laatst online: 27-08 09:14
marcieking schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:37:
[...]
Gokje: grote steden hebben meer ruimte gehad om een vakkundige ambtenaar goed doordacht de aanbesteding te laten doen, waarin als het goed gedaan wordt een mechanisme wordt afgedwongen om de winnende partij lage prijzen te laten hanteren.
Zo werkt de markt inderdaad: partijen vragen om de laagste prijs te bieden en dan kiezen. Niks doen, op je achterste zitten en dan "de markt" de schuld geven is natuurlijk altijd makkelijker.

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Misschien leuk om te melden, in Niort (FR) heb ik mijn Shell pasje gebruikt, ook al stond de paal niet in hun eigen app. Andere passen werkten niet, dus ik was er ook even klaar mee, daarom maar de Shell pas.

Wat blijkt, ik word afgerekend op 2,5 ct per minuut zonder een kWh-tarief. Mits je dus steeds een snelheid haalt van 11 kW, dan is je kWh tarief 13,6 ct. Zo goedkoop heb ik nog nooit geladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

boyette schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 02:23:
[...]

Die zijn ook voordeliger maar je bent nogal kieskeurig
Nouja, wellicht. Er zijn hier inderdaad palen in de stad die voordeliger zijn. Zoals de Total die hierboven wordt genoemd. Het overgrote deel wordt in de "Tap Electric" app echter weergegeven als "complex price", en dat is dan dubbel de Total prijs. Drie keer raden welke palen constant bezet zijn. Ook wel even belangrijk voor context, ivm parkeervergunningen en bijhorende gebieden, kan je de auto ook niet overal kwijt.

Fun fact, dit is mijn eerste week elektrisch, in de eerste instantie dacht ik dat de Total prijs verkeerd werd weergegeven, gezien de prijzen op alle andere palen. 8)7

Ook wel jammer overigens dat die 'complex price' niet gewoon op het kaartje staat, (de Total wel), dat had zoeken en vergelijken een stuk makkelijker gemaakt.

Maar goed, dat brengt me op een andere vraag. Voor de mensen die geen eigen paal hebben, hoe ver zijn jullie bereid om de auto van huis te parkeren? De dichtstbijzijnde Total paal is ~ 800 meter verderop, voelt toch gek om hem daar neer te zetten. Maar wellicht is dat de gewoonte van de Diesel die altijd voor de deur stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21-10 19:41
[...]

Hier in Amsterdam kun je overal op straat AC laden voor 27 cent/kWh, soms 36 cent.
Hier in het dorp is het nog erger, daar heb je één allegro paal met twee laadpunten. Via shell recharge kost het 57 cent + 25 cent per uur of via ANWB 47 cent + 25 cent per uur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

GateKeaper schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:11:
[...]

Nouja, wellicht. Er zijn hier inderdaad palen in de stad die voordeliger zijn. Zoals de Total die hierboven wordt genoemd. Het overgrote deel wordt in de "Tap Electric" app echter weergegeven als "complex price", en dat is dan dubbel de Total prijs. Drie keer raden welke palen constant bezet zijn. Ook wel even belangrijk voor context, ivm parkeervergunningen en bijhorende gebieden, kan je de auto ook niet overal kwijt.

Fun fact, dit is mijn eerste week elektrisch, in de eerste instantie dacht ik dat de Total prijs verkeerd werd weergegeven, gezien de prijzen op alle andere palen. 8)7

Ook wel jammer overigens dat die 'complex price' niet gewoon op het kaartje staat, (de Total wel), dat had zoeken en vergelijken een stuk makkelijker gemaakt.

Maar goed, dat brengt me op een andere vraag. Voor de mensen die geen eigen paal hebben, hoe ver zijn jullie bereid om de auto van huis te parkeren? De dichtstbijzijnde Total paal is ~ 800 meter verderop, voelt toch gek om hem daar neer te zetten. Maar wellicht is dat de gewoonte van de Diesel die altijd voor de deur stond.
Ik ben misschien verwend met een paal of 4. En dus 8 laadplekken op minder dan 200meter.

Er is er altijd wel 1 vrij. En het zijn allemaal Vattenfall palen tegen hetzelfde tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Een jaar oud, maar interessant lijstje. Bijzonder hoe Amsterdam en Haarlem zo dicht bij elkaar liggen, maar ze beiden de uitersten van de prijzenlijst pakken. Amsterdam 33 cent, Haarlem 61 cent.

https://www.consumentenbo...-opladen-elektrische-auto
Dennis1812 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:31:
[...]

Ik ben misschien verwend met een paal of 4. En dus 8 laadplekken op minder dan 200meter.

Er is er altijd wel 1 vrij. En het zijn allemaal Vattenfall palen tegen hetzelfde tarief.
Ik heb dus opzich voldoende palen in de buurt op zo'n 200 - 250 meter lopen - wat ik echt geen probleem vind - die ook goed beschikbaar zijn, maar die zijn dus 2x zo duur dan de Total paal, terwijl bij de total paal ook geen eens een "kleeftarief" in rekening word gebracht.

Vandaar de vraag. Parkeren op 250 meter afstand en niet zeuren, of die paal op 800 meter in de gaten houden, en de auto er direct neer zetten wanneer hij vrij komt?

[ Voor 57% gewijzigd door GateKeaper op 18-07-2024 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
[...]

Ik denk dat het niets te maken heeft met de grootte van stad of dorp. Het is maar hoeveel gemeente/provincie er aan wil verdienen.
Als de een concessie wil en geen lage prijs eist en de hoogste bieder krijgt de concessie, krijg je ook hoge prijzen. Een lage prijs eisen en geen geld naar de gemeentes en bijvoorbeeld alle medewerking van gemeente enz. Dan krijg je een lekkere prijs. Zoals in de provincies Gelderland/Overijssel. Vattenfall voor 28 cent.
Een voorbeeld voor andere provincies en goed voor de energietransitie. Er zijn nog een heleboel mensen die geen eigen laadpaal kunnen aanleggen. Stroomverbruik wordt ook mooi verdeeld over de auto's in de wijk. In plaats van dat iedereen die om 18.00 thuis komt tegelijkertijd de auto gaat laden.

EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Mijn vrouw gaat volgende week met onze dochter naar Scheveningen, en neemt de EV mee.
Het is een leen MG4, dus we zullen wel moeten bijladen vanuit het oosten van NL

Heeft iemand tips waar te laden/parkeren? Scheveningen parkeergarage is mega duur, dus ik dacht ergens in de wijk, maar daar is het risico dat een paal bezet is wat groter. Dan zou een P+R met grote serie laadpalen de voorkeur hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

GateKeaper schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:36:
Een jaar oud, maar interessant lijstje. Bijzonder hoe Amsterdam en Haarlem zo dicht bij elkaar liggen, maar ze beiden de uitersten van de prijzenlijst pakken. Amsterdam 33 cent, Haarlem 61 cent.

https://www.consumentenbo...-opladen-elektrische-auto

[...]

Ik heb dus opzich voldoende palen in de buurt op zo'n 200 - 250 meter lopen - wat ik echt geen probleem vind - die ook goed beschikbaar zijn, maar die zijn dus 2x zo duur dan de Total paal, terwijl bij de total paal ook geen eens een "kleeftarief" in rekening word gebracht.

Vandaar de vraag. Parkeren op 250 meter afstand en niet zeuren, of die paal op 800 meter in de gaten houden, en de auto er direct neer zetten wanneer hij vrij komt?
Als je de tijd hebt en het een beetje weer is zou ik lekker de wandeling maken. Nog gezond ook.

Regent het of heb je haast? 200m it is
Per situatie even bekijken of je wil/kan wandelen.
Wandelen is immers een gezonde activiteit.

Ik zou er minder zwart wit instaan en per situatie oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Dennis1812 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:46:
[...]

Ik zou er minder zwart wit instaan en per situatie oordelen.
Ja, fair enough.

Weet iemand overigens of er een publieke API beschikbaar is waar de diverse apps hun laadpaal info vandaan halen? (Never mind, google gaf geen resultaat, maar plugsurfing heeft een api)

[ Voor 10% gewijzigd door GateKeaper op 18-07-2024 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
[...]
In de tijd dat de prijzen thuis uit de pan rezen was er een laadpaal van Community by Shell Recharge op 10 minuten lopen (zo'n 800 m) die maar 25 ct/kWh kostte. Aangezien ik maar 2-3 keer per week hoefde te laden heb ik deze gebruikt. Wij hebben geen hond thuis, dus zag ik het maar als de auto uitlaten :+
En wat is nou 10 minuten lopen? Is ook nog gezond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

pmiddeld schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:42:
En wat is nou 10 minuten lopen? Is ook nog gezond.
Ik vind het geen probleem, behalve als er jonge kinderen mee gaan. Ik heb dan sterk de behoefte dat dingen gemakkelijk en vlotjes gaan, er geen vertragingen tussen zitten, en ik niet moet sjouwen met dingen. Zodra ze wat ouder zijn, gaat het wat meer vanzelf. Je hebt minder bij je, ze lopen zelf graag, etc.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
greatgonzo schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:46:
Mijn vrouw gaat volgende week met onze dochter naar Scheveningen, en neemt de EV mee.
Het is een leen MG4, dus we zullen wel moeten bijladen vanuit het oosten van NL

Heeft iemand tips waar te laden/parkeren? Scheveningen parkeergarage is mega duur, dus ik dacht ergens in de wijk, maar daar is het risico dat een paal bezet is wat groter. Dan zou een P+R met grote serie laadpalen de voorkeur hebben
In de wijk is nog duurder, want ze willen daar geen touristenparkeren. 50,- dagtarief vanaf 1e minuut

Met een mg4 moet je toch wel heen en weer kunnen? Anders even bijladen bij de supercharger terwijl je koffie haalt bij de vd.valk

[ Voor 9% gewijzigd door markjanssen op 18-07-2024 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Laatst online: 19:29

koboy

Heb een idee voor een icon

marcieking schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:37:
[...]

Gokje: grote steden hebben meer ruimte gehad om een vakkundige ambtenaar goed doordacht de aanbesteding te laten doen, waarin als het goed gedaan wordt een mechanisme wordt afgedwongen om de winnende partij lage prijzen te laten hanteren. Kleine steden (Leiden bijvoorbeeld) hebben ten onrechte aangenomen dat de markt dit zou oplossen, wat door de (al vaak hier beschreven) marktdynamiek leidt tot hoge prijzen als de tarieven vrij worden gelaten.
Het gaat niet om de grootte van de stad. Het open markt model in Leiden kamt vanuit het samenwerkingsverband Rijn en Bollenstreek, en geldt dus ook in Leiderdorp, Katwijk, Noordwijk etc.
Waar het om gaat is een stuk politieke wil om zaken voor de burger te regelen. Dat kan zijn vanuit de provincie, maar ook een groep samenwerkingsverbanden van gemeentes (SGZH, MRA etc). Politieke wil dus, vaak gerelateerd aan de politieke kleur die in grote steden anders is dan de kleinere.....

Het Open Markt Model is trouwens wel het slechtste van 2 werelden, want meestal is er wel een korte lijst van aanbieders die palen mogen plaatsen. Vattenfall staat daar hier in de Rijn en Bollenstreek bijvoorbeeld bij niet op....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
[...]

Dit hangt ook af van hoe vaak je dat moet doen
Als je daar 1x per week moet laden.. wat is jouw probleem?

Maar is dat iedere dag dan is dat natuurlijk erg vervelend..

Kan je ook laden tijdens je werk bijv of op andere slimme locaties bij het sporten of plekken die je tijdens je werk aandoet..

Denk er over na..
Of ik het weekend als je met de kinderen naar opa en oma gaat.. ik zeg maar wat..

Maar moet je echt elke avond laden dan moet je wel wat in de buurt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Weet iemand of je bij Aldi (sud) Duitsland het laden kunt starten met je eigen laadpassen en/of pin/cc? Of heb je daar perse een Aldi app oid voor nodig?

Heb een keer bij een LIDL in Duitsland gestaan, mooie snel laadpaal maar je kon niet op een normale manier betalen. Kon enkel via de duitse LIDL app waar je dan een duits adres etc. moest invullen dus dat heb ik toen na een paar minuten prutsen maar opgegeven.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1 ... 160 ... 235 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2