[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 161 ... 218 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 14:27
Chaoss schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:47:
Weet iemand of je bij Aldi (sud) Duitsland het laden kunt starten met je eigen laadpassen en/of pin/cc? Of heb je daar perse een Aldi app oid voor nodig?

Heb een keer bij een LIDL in Duitsland gestaan, mooie snel laadpaal maar je kon niet op een normale manier betalen. Kon enkel via de duitse LIDL app waar je dan een duits adres etc. moest invullen dus dat heb ik toen na een paar minuten prutsen maar opgegeven.
Bij Aldi kan je met CC terecht.
Best zelfs CC, want laadpassen zijn vaak veel duurder.

Je kan de LIDL plus app "eenvoudig" naar een ander land omschakelen, zonder je eigen gegevens aan te moeten passen, maar het blijft omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:47:
Heb een keer bij een LIDL in Duitsland gestaan, mooie snel laadpaal maar je kon niet op een normale manier betalen. Kon enkel via de duitse LIDL app waar je dan een duits adres etc. moest invullen dus dat heb ik toen na een paar minuten prutsen maar opgegeven.
De LIDL app is voor alle landen, de app in NL is dus dezelfde als in DE.

Vul gewoon je gegevens in (indien nodig) in de NL app en zet dan de taalinstellingen op Duitsland, dan zou je probleemloos moeten kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:16

greatgonzo

schit-te-rend!

markjanssen schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:30:
[...]

In de wijk is nog duurder, want ze willen daar geen touristenparkeren. 50,- dagtarief vanaf 1e minuut

Met een mg4 moet je toch wel heen en weer kunnen? Anders even bijladen bij de supercharger terwijl je koffie haalt bij de vd.valk
- we rijden hem prive, dus als ik duur snelladen kan overslaan probeer ik dat.
- daarnaast is de vrouw niet zo happig op verplichte stops, zeker niet met een kleine erbij.
- Ben inmiddels wel wat wijzer, ze moet in Scheveningen zijn, en in één van de buitenwijken kun je nog gratis parkeren. Met redelijk wat vattenfall laders, dus dat zijn dan de kosten niet.
Alleen buskaartje, maar dat is te doen

oeps. gratis was alleen in het laagseizoen in wijk Duttendel

[ Voor 4% gewijzigd door greatgonzo op 18-07-2024 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:04
greatgonzo schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:34:
[...]

- daarnaast is de vrouw niet zo happig op verplichte stops, zeker niet met een kleine erbij.
- Ben inmiddels wel wat wijzer, ze moet in Scheveningen zijn, en in één van de buitenwijken kun je nog gratis parkeren. Met redelijk wat vattenfall laders, dus dat zijn dan de kosten niet.
Alleen buskaartje, maar dat is te doen

oeps. gratis was alleen in het laagseizoen in wijk Duttendel
Professor B.M.Teldersweg 4, 2585 JZ, Den Haag, shell recharge, even een paar kilowatjes erbij. scheelt je weer buskaartjes, en is op loopafstand van het strand van scheveningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:37
markjanssen schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:30:
[...]

In de wijk is nog duurder, want ze willen daar geen touristenparkeren. 50,- dagtarief vanaf 1e minuut

Met een mg4 moet je toch wel heen en weer kunnen? Anders even bijladen bij de supercharger terwijl je koffie haalt bij de vd.valk
Volgend jaar komen de dagkaarten weer te vervallen: https://www.autoblog.nl/n...e-parkeertarieven-6920308

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeVre
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-06 23:08
IceTeaGX schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:53:
[...]

Bij Aldi kan je met CC terecht.
Best zelfs CC, want laadpassen zijn vaak veel duurder.

Je kan de LIDL plus app "eenvoudig" naar een ander land omschakelen, zonder je eigen gegevens aan te moeten passen, maar het blijft omslachtig.
Sterker, je kunt ook je betaalpas gebruiken bij Aldi Sud. Onlangs nog gedaan. Meer info:: https://www.e-ladestation.aldi-sued.de/how-to

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06 12:40
greatgonzo schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:46:
Mijn vrouw gaat volgende week met onze dochter naar Scheveningen, en neemt de EV mee.
Het is een leen MG4, dus we zullen wel moeten bijladen vanuit het oosten van NL

Heeft iemand tips waar te laden/parkeren? Scheveningen parkeergarage is mega duur, dus ik dacht ergens in de wijk, maar daar is het risico dat een paal bezet is wat groter. Dan zou een P+R met grote serie laadpalen de voorkeur hebben
P+R Prinses Maximaplein Den Haag. Daar staan Vattenfall laders en desnoods een Fastned. Verder met het OV.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
greatgonzo schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:34:
[...]

Daarom meldde ik ook specifiek tesla, daar is laden 28ct (31 in de piek), terwijl den haag/scheveningen AC-laden 33-36ct is.
300 meter van P+R maximaplein is ook een Tesla Supercharger met 16 bays. Maar die P+R is bijna altijd 100% vol (ik woon er tegenover)

Edit: En de gemeente wil die volgend jaar ook betaald gaan maken, staat momenteel een tender voor open, en daarmee vervallen ook de laatste gratis plaatsen hier in de wijk. :(

[ Voor 34% gewijzigd door markjanssen op 18-07-2024 15:58 . Reden: tesla prijzen aangepast aan realiteit van 't moment ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:18
markjanssen schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:50:
[...]

Daarom meldde ik ook specifiek tesla, daar is laden 28ct (31 in de piek), terwijl den haag/scheveningen AC-laden 33-36ct is.
300 meter van P+R maximaplein is ook een Tesla Supercharger met 16 bays. Maar die P+R is bijna altijd 100% vol (ik woon er tegenover)

Edit: En de gemeente wil die volgend jaar ook betaald gaan maken, staat momenteel een tender voor open, en daarmee vervallen ook de laatste gratis plaatsen hier in de wijk. :(
Waarschijnlijk ivm accu degradatie, niet vanwege kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSilver
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-12-2024
Vermits de spectaculaire prijsstijging van Maingau van 0.54 naar 0.69 is die in één klap totaal oninteressant geworden.
Dan ben je nog steeds beterkoop af met Shell, die afrondt op 0.63.

Die Maingau was vooral interessant voor Smappee laadpalen in België.
Iemand die toevallig nog een waardig alternatief weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
xSilver schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 01:01:
Vermits de spectaculaire prijsstijging van Maingau van 0.54 naar 0.69 is die in één klap totaal oninteressant geworden.
Dan ben je nog steeds beterkoop af met Shell, die afrondt op 0.63.

Die Maingau was vooral interessant voor Smappee laadpalen in België.
Iemand die toevallig nog een waardig alternatief weet?
Hanteert Maingau dus toch echt die 69 cent nu? Balen zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan81
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:16
Maingau is zich sowieso meer en meer op Duitse klanten aan het richten en heeft ook al aangegeven geen klanten meer van buiten Duitsland te accepteren.

Cupra Born | www.LaadpasTop10.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:42
MadMan81 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:26:
Maingau is zich sowieso meer en meer op Duitse klanten aan het richten en heeft ook al aangegeven geen klanten meer van buiten Duitsland te accepteren.
Ik hoop niet dat je straks als bestaande klant ook de deur gewezen wordt, want hoewel ik er niet veel gebruik van maak is het wel een veel geaccepteerde kaart/app waar anderen het laten afweten.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
MadMan81 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:26:
En daarom hebben ze onlangs vooral voor de Duitsers de prijs flink verhoogd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05:40
GateKeaper schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:11:
[...]

Maar goed, dat brengt me op een andere vraag. Voor de mensen die geen eigen paal hebben, hoe ver zijn jullie bereid om de auto van huis te parkeren? De dichtstbijzijnde Total paal is ~ 800 meter verderop, voelt toch gek om hem daar neer te zetten. Maar wellicht is dat de gewoonte van de Diesel die altijd voor de deur stond.
Bij een laadpaal mag je niet parkeren, alleen maar laden.
Ik heb ook geen eigen laadpaal, maar als ik de straat uit loop (150m) staan 2 palen (4 aansluitingen), 200m verder staan weer 2 palen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
  • Laatst online: 05:40
ASW1 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:10:
[...]

Rotterdam zie ik 33 ct, Den Haag 39 en Utrecht 41.
Het lijkt wel hoe groter de stad hoe lager het tarief, vraag me af welk mechanisme daar achter zit.
De oude palen in Rotterdam (Zuid-Holland) zijn 33 cent. De nieuwe zijn 58 cent.
Ik heb hier 2 van deze palen naast elkaar staan(33 cent en 58 cent dus)

In Limburg mag vattenfall de palen plaatsen en daar is het 33,6 cent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMan81
pmiddeld schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:10:
[...]

En daarom hebben ze onlangs vooral voor de Duitsers de prijs flink verhoogd. 8)7
Valt wel mee volgens mij. Voor "Maingau-kunden", dus als je ook een stroom-/gascontract voor thuis bij ze hebt, is er sinds begin dit jaar niet zoveel verandert en is het zelfs bij Ionity goedkoper voor ze geworden. Hun "Normalpreis" is voor AC in Duitsland licht gestegen met 5 cent, idem voor hun buitenland DC-tarief. DC bij Allego, Aral, E.On, EnBW, EWE go en Mer is wel een stukje duurder geworden, zowel in Duitsland als in het buitenland: 15ct voor Normalpries en 20ct voor Kunden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
MadMan81 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:22:
[...]

Valt wel mee volgens mij. Hun "Normalpreis" is voor AC in Duitsland licht gestegen met 5 cent, idem voor hun buitenland DC-tarief. DC bij Allego, Aral, E.On, EnBW, EWE go en Mer is wel een stukje duurder geworden, zowel in Duitsland als in het buitenland: 15ct voor Normalpries en 20ct voor Kunden.
Als je de reacties op goingelectric.de leest valt dat niet mee. Velen hebben de pas weer onder in de la gelegd en enkele heethoofden hebben 'm doorgeknipt (zeggen ze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan81
pmiddeld schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:37:
[...]

Als je de reacties op goingelectric.de leest valt dat niet mee. Velen hebben de pas weer onder in de la gelegd en enkele heethoofden hebben 'm doorgeknipt (zeggen ze).
Ik heb het alleen over het afgelopen half jaar, maar het mooie is er bij Maingau inmiddels wel af inderdaad ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
In Duitsland is men bezig met een nieuw betaalsysteem voor het laden. Naast ad-hoc en met pas/app laden wil men dat je ook kan laden via je eigen energieaanbieder die je thuis hebt. Er komt dan alleen nog een soort van transporttoeslag bij die voor iedereen gelijk is. Minpunt is dat dit (voorlopig?) alleen voor vrachtauto's bedacht is, maar zou natuurlijk zomaar ook voor normale auto's kunnen gelden. Lijkt mij wel wat, onderweg laden met mijn eigen teruggeleverde pv-stroom. :)

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:14
PeterZ(on) schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:16:
In Duitsland is men bezig met een nieuw betaalsysteem voor het laden. Naast ad-hoc en met pas/app laden wil men dat je ook kan laden via je eigen energieaanbieder die je thuis hebt. Er komt dan alleen nog een soort van transporttoeslag bij die voor iedereen gelijk is. Minpunt is dat dit (voorlopig?) alleen voor vrachtauto's bedacht is, maar zou natuurlijk zomaar ook voor normale auto's kunnen gelden. Lijkt mij wel wat, onderweg laden met mijn eigen teruggeleverde pv-stroom. :)
Reken er niet te veel op.
- jouw vermogen is laag… je zal hoop en al 3-5 kW leveren op de piekmomenten
- transport en taksen zijn in de zomer véel hoger dan de kale energieprijs.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Het niet over laden met zonne energie, maar tegen de kWh prijs die je thuis hebt.

Met een dynamisch contract zou je dan tegen een negatieve uurprijs bij een publieke laadpaal kunnen laden.

Volgens mij zijn daar in NL ook wel eens wat balletjes over opgegooid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14:19
janne_nl schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:37:
Het niet over laden met zonne energie, maar tegen de kWh prijs die je thuis hebt.

Met een dynamisch contract zou je dan tegen een negatieve uurprijs bij een publieke laadpaal kunnen laden.

Maar er zal altijd een opslag in rekening gebracht worden, laadpalen en hun infrastructuur moeten ook betaald worden, en de uitbaters van die palen willen dan ook nog wat winst maken.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
janne_nl schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:37:

En waarom zouden ze daar minder winst op willen maken?
Door de trage transitie zijn de palen structureel onderbezet en hebben ze last om de palen terug te verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
  • Nu online
Peter-036 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:42:
[...]

Maar er zal altijd een opslag in rekening gebracht worden, laadpalen en hun infrastructuur moeten ook betaald worden, en de uitbaters van die palen willen dan ook nog wat winst maken.
Tuurlijk, die had ik alleen niet meer extra genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Nu online
Tommie12 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:44:
[...]

En waarom zouden ze daar minder winst op willen maken?
Door de trage transitie zijn de palen structureel onderbezet en hebben ze last om de palen terug te verdienen.
Als je de mogelijkheid krijgt om tegen je thuistarief te laden hebben ze niks te willen he. Ze hoeven dan ook geen stroom in te kopen, dat doe je zelf.

Je gaat dan puur voor gebruik van de paal betalen. Tenslotte moet die terugverdiend worden.

Maar of dat snel gebeurt....de paalaanbieders hebben hele andere tarieven dan wij thuis (energie belasting bij grootverbruikers). Hier in de buurt kan ik evt voor 33ct per kWh laden.

Er moet denk ik nog heel wat water door de Maas voordat dit er is, zeggen we hier in Limburg wel eens. En of het dan goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
janne_nl schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:51:
[...]

Als je de mogelijkheid krijgt om tegen je thuistarief te laden hebben ze niks te willen he. Ze hoeven dan ook geen stroom in te kopen, dat doe je zelf.

Je gaat dan puur voor gebruik van de paal betalen. Tenslotte moet die terugverdiend worden.

Maar of dat snel gebeurt....de paalaanbieders hebben hele andere tarieven dan wij thuis (energie belasting bij grootverbruikers). Hier in de buurt kan ik evt voor 33ct per kWh laden.

Er moet denk ik nog heel wat water door de Maas voordat dit er is, zeggen we hier in Limburg wel eens. En of het dan goedkoper is?
Effe bierviltjes berekening.
Jij betaalt kaal 10ct per kWh, en de paalaanbieders betalen 4ct (grof genomen). Daar moet dan winst en afschrijving bovenop.
En dan zou je met je eigen energieprijs goedkoper uit komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Nu online
Volgens mij moet je beter lezen wat ik schrijf. Ik zeg precies hetzelfde.😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
https://www.electrive.net...-ausschreibung-neue-wege/ hier een artikel over dit onderwerp, wel in Duits.

Het systeem zou het laden een stuk transparanter maken want de doorgifteprijs staat op de lader, net als bij een tankstation, en daar komt dan nog de stroomprijs bij die je thuis betaald en dus bekend is. Dus geen nare verrassingen achteraf meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMan81
In Nederland is hier meer dan 10 jaar geleden ook al mee geëxperimenteerd. Ik kan zo snel alleen de aankondiging van de pilot vinden, niets over de resultaten. Maar het moge duidelijk zijn, dat het niet echt van de grond is gekomen. https://elaad.nl/proef-mo...dpalen-elektrische-autos/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
MadMan81 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 09:45:
[...]

In Nederland is hier meer dan 10 jaar geleden ook al mee geëxperimenteerd. Ik kan zo snel alleen de aankondiging van de pilot vinden, niets over de resultaten. Maar het moge duidelijk zijn, dat het niet echt van de grond is gekomen. https://elaad.nl/proef-mo...dpalen-elektrische-autos/
Ik had er nog niet eerder van gehoord. Misschien dat als het in D een succes wordt het hier en elders in de EU ook wordt ingevoerd. In D hebben ze er iig twee jaar voor uit getrokken om te kijken wat voor geluiden er uit de markt komen. Dus dat het komt is allerminst zeker, en van dat Deutschlandnetz horen ook weinig meer van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-06 23:24

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Dat heb ik indertijd al gezegd: gewoon elektriciteit van je eigen aanbieder, of de stekker nu in je huis staat of daar buiten. 220 is 220 (of eigenlijk 235 vandaag). De infrastructuur betaal je via het vastrecht.

Daarbij was het verstandiger geweest om het als een gemeenschapsvoorziening te houden, zoals water en riolering. (Je ziet in Engeland waar privatisering van water toe leidt). Nu betalen we voor talloze pasjes, marketing- en softwareprogramma’s, overheads die per saldo allemaal hetzelfde zijn. En de afstemming tussen al die partijen. Waarbij de “winst” verdwijnt naar grote investeerders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 08:45
Iemand bekend met de wroom app om te laden in Italië bij de Enel X AC palen? Volgens chargeprice betaal je daarmee de laagste prijs, maar app is helemaal in t Italiaans dus wordt er niet echt wijs uit.

Of zijn er nog andere goede tips voor laadpassen/apps in Italië?

[ Voor 9% gewijzigd door Aurelium op 21-07-2024 10:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-06 18:41

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Aurelium schreef op zondag 21 juli 2024 @ 09:53:
Iemand bekend met de wroom app om te laden in Italië bij de Enel X AC palen? Volgens chargeprice betaal je daarmee de laagste prijs, maar app is helemaal in t Italiaans dus wordt er niet echt wijs uit.

Hachy in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"

Die ‘Wroom’ app is wel een leuke trouwens, die ga ik eens uitproberen nu ik toch in Italië zit. Ze zijn met 44 cent op de AC paaltjes van Enel zo’n 25 cent per kWh voordeliger dan alle alternatieven en ze hanteren geen blokkeertarieven.

/edit dank voor de tip, die Wroom app werkt perfect op die Enel AC laadpaaltjes hier. 👍🏼

(Live info over kWh gebruik wordt niet getoond, daar moet je de auto gegevens voor koppelen maar dat doe ik nooit. Achteraf is ook prima.)

Moest hier wel ff zoeken naar goede GSM dekking dus ik heb ook de RFID tag maar aangevraagd voor de volgende keer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Fai6Z65uPHcjLsziaarbdIRsAI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFdIPfljCbwkRWDmtgqrgHkD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2R8X24UNFir08mn6eWkZYGA-8c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zjuJkQm5zyieZIl22Fg4Ugam.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uU_obMp02xRcA-c-NE9QNew2PLQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/63NZ6kHMWWfxri7loUTbGkKk.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZJMbmk0wK1Yt076yvfcwlG9V7Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/sF8RBNQIaLMEO9xpiw6Jw6H4.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 85% gewijzigd door Hachy op 22-07-2024 13:10 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Een interessante blog van het We Drive Solar:
https://www.wedrivesolar....den-van-elektrische-autos

Dit clubje doet een flink aantal laadpaaltjes uitbaten in Utrecht. Ze hebben samengewerkt met de uni daar, om wat berekeningen te maken als je laadpalen on demand uit kunt zetten. Niet gewoon minder stroom leveren, nee gewoon echt nul.

Een aantal EVs kan daar kennelijk niet tegen. De sessie wordt dan beschouwd als afgesloten. Je wilt eigenlijk dat de auto het netjes weer oppakt tot 'ie vol is.

Maar goed, als alle auto's dat zouden kunnen, dan hebben ze uitgerekend dat je 22% lagere kosten kunt realiseren, en meer dan 5!! keer zoveel laadpalen op hetzelfde stroomnet.

Nu werkt men kennelijk aan een update van het laadprotocol, om dit mogelijk te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door TucanoItaly op 22-07-2024 13:31 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Aurelium schreef op zondag 21 juli 2024 @ 09:53:

Kom je er niet uit met de vertaaloptie van Google Lens of iets vergelijkbaars & screenshots van de app schermen? Klinkt wel als een van de betere alternatieven deze zomer in Italië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
TucanoItaly schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:31:
Een interessante blog van het We Drive Solar:
https://www.wedrivesolar....den-van-elektrische-autos

Dit clubje doet een flink aantal laadpaaltjes uitbaten in Utrecht. Ze hebben samengewerkt met de uni daar, om wat berekeningen te maken als je laadpalen on demand uit kunt zetten. Niet gewoon minder stroom leveren, nee gewoon echt nul.

Een aantal EVs kan daar kennelijk niet tegen. De sessie wordt dan beschouwd als afgesloten. Je wilt eigenlijk dat de auto het netjes weer oppakt tot 'ie vol is.

Maar goed, als alle auto's dat zouden kunnen, dan hebben ze uitgerekend dat je 22% lagere kosten kunt realiseren, en meer dan 5!! keer zoveel laadpalen op hetzelfde stroomnet.

Nu werkt men kennelijk aan een update van het laadprotocol, om dit mogelijk te maken.
Ik snap dit niet.
Mensen pluggen in en verwachten stroom, en dan zou je ze gewoon uit schakelen.
Leuk als je 's morgens naar je werk wil (en je moet die dag naar een ander kantoor op 100km, en je hebt niks bij gekregen...
Schakel palen dan tussen pakweg 11 en 3 kW. Dat betekent dikwijls hetzelfde in totale belasting en vrijwel iedereen raakt op zijn bestemming of toch verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)

Weer iets wat mensen er van weerhoud om een EV aan te schaffen. :( Gelukkig kan ik op eigen terrein laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janne_nl
  • Nu online
Tuurlijk is dat te snappen. De beschikbare stroom moet je verdelen, zodat iedereen in de ochtend voldoende accu heeft.

Publieke laadpalen moeten binnenkort volgens mij altijd op afstand stuurbaar zijn.

Mensen met een dynamisch contract zullen tussen 20 en 22 niet snel de auto aan de laadpaal hangen om te laden denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maharens
  • Laatst online: 11-06 09:55
Tommie12 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:21:
[...]

Ik snap dit niet.
Mensen pluggen in en verwachten stroom, en dan zou je ze gewoon uit schakelen.
Leuk als je 's morgens naar je werk wil (en je moet die dag naar een ander kantoor op 100km, en je hebt niks bij gekregen...
Schakel palen dan tussen pakweg 11 en 3 kW. Dat betekent dikwijls hetzelfde in totale belasting en vrijwel iedereen raakt op zijn bestemming of toch verder.
Er zou veel meer differentiatie moeten zijn. Dus 1 paal met bijv 4 stekkers en dat je kan kiezen: of nu direct voor 50 cent per kWh of pas in de nacht voor 35 cent.

Dan kunnen 4 mensen hun EV aansluiten en hoeven ze niet 's avonds om 21.00 ofzo de auto in te pluggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 14:27
Tommie12 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:21:
Dat hebben ze dus vergeleken, slim laden, vs, slim laden met pauze.
En met pauze maakt het nog een groot verschil bovenop enkel knijpen van het vermogen.

En we spreken hier enkel over pauze tijdens piekuren, niet de hele nacht.
Als je om 16h aankomt, en tegen 20h hoopt te vertrekken met 44kWh meer energie, zal dat niet lukken.
Maar 's ochtends is de batterij gewoon vol na een nachtje laden.

Voordeel is dat er veel meer laadpalen geplaatst kunnen worden, en de energie prijs verder kan zakken. Dus minder last van kleeftarieven/klevers en een voordeliger tarief.

Misschien is een lichte mentaliteitswijziging nodig? Als je snel meer energie verwacht, moet je, tijdens de piekuren, naar een snellader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-06 20:12
Nog mensen die issues hebben met shell recharge?

Net 3 stations moeten proberen voor er eindelijk eentje connecteert. Ik had de indruk dat de paaltjes volledig vrij moest zijn (dus niemand anders die ook aan het laden was) vooraleer hijbde connectie wilde maken.

Gaat om een Skoda enyaq 2022 80kw model

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMan81
...
Hier zul je dus in de implementatie van dit soort slim laden oplossingen rekening mee moeten houden. Je moet goed van te voren kunnen bepalen met welke vormen van slim laden de auto overweg kan. Van wat ik begrepen heb van deze protocollen is dat nu nog heel lastig is om vast te stellen wat een auto wel en niet ondersteunt. Het zal ook niet eenvoudig worden alle bestaande auto's van updates te voorzien. Hier is de (klassieke) auto-industrie gewoon niet op ingesteld, dit begint nu pas, voor de nieuwe modellen, te komen met OTA updates, maar je zit gewoon met een groot bestaand wagenpark.

Daarnaast is het cruciaal dat je de consumenten controle geeft over het al dan niet slim laden van de auto. Kijk alleen al maar naar de commotie die is ontstond toe er een nieuwsbericht kwam dat ze in Utrecht inderdaad laadpalen wilden kunnen uitschakelen als er sprake is van netcongestie. Heel veel EV-rijders zullen hier in de praktijk geen last van hebben, daar wordt in dit soort onderzoeken ook vaak wel naar gekeken, maar je zal er maar net op rekenen dat je gewoon volle bak kan laden omdat je geen tijd hebt om om te rijden naar een snellader.

Slim laden is nodig om het net te ontlasten c.q. voldoende laadplekken te kunnen creëren, maar er is nog een hoop te doen op het gebied van techniek, communicatie en EV-rijders hierin betrekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
IceTeaGX schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:41:
[...]

Dat hebben ze dus vergeleken, slim laden, vs, slim laden met pauze.
En met pauze maakt het nog een groot verschil bovenop enkel knijpen van het vermogen.

En we spreken hier enkel over pauze tijdens piekuren, niet de hele nacht.
Als je om 16h aankomt, en tegen 20h hoopt te vertrekken met 44kWh meer energie, zal dat niet lukken.
Maar 's ochtends is de batterij gewoon vol na een nachtje laden.

Voordeel is dat er veel meer laadpalen geplaatst kunnen worden, en de energie prijs verder kan zakken. Dus minder last van kleeftarieven/klevers en een voordeliger tarief.

Misschien is een lichte mentaliteitswijziging nodig? Als je snel meer energie verwacht, moet je, tijdens de piekuren, naar een snellader.
Ja, ook zonder onderzoek kan ik je wel vertellen dat knijpen naar 3 -6 kW nog steeds best uitmaakt, da's 12-24kWh stroom, daar doe je met ons verbruik 3-4 hele dagen mee, dus naar schatting toch al snel 3-6 gezinnen aan stroom in de avondpiek. En natuurlijk klinken extra laadpunten en lagere prijzen goed en hoeft lang niet iedereen tussen 16:00 en 20:00 te laden.

Maar wie betaalt die extra AC laadpalen dan? Waar eerst van 16:00-17:00 tot de volgende ochtend 2-3 auto's aan de lader hingen, zal dat er straks nog 1-2 zijn. We vinden het ook fijn als laadpalen ook werken, dus naast de initiële investering, moet er ook extra onderhoud plaatsvinden. Kortom: meer investering nodig om dezelfde kWh te kunnen laden en nóg meer investering nodig om meer te kunnen laden. Dus de beheerskosten stijgen, maar je verwacht wel dat de consumentenprijs zal dalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:30
Dit hoort eigenlijk niet echt hier thuis, maar ik vertel het toch :p

Ik had 2 jaar geleden aanvraag laadpaal via gemeente gedaan (MRA-E gebied).
Volgens mij kon je toenertijd maar 1 aanvraag doen.

Krijg ik nu na 2 jaar een mail dat ze eindelijk bij stap 2 van 4 zijn van mijn aanvraag van 2 jaar geleden.
Dus ik had de map nog eens bekeken, waren er dichter bij huis meer 'voorkeurslocaties' bijgekomen.

Werd ik daarna door ze gebeld, wat blijkt nu, je kan dus in MRA-E gebied elke dag gewoon een aanvraag doen.
Wordt natuurlijk meestal afgewezen, maar als op een gegeven moment blijkt dat de laaddruk in dat gebied hoger is dan 40%, dan wordt je aanvraag toegekend, ondanks dat je al een eerdere aanvraag hebt gedaan voor een andere plek in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:03
Ik heb onder het kopje 'opladen' 26 apps die iets met opladen doen op mijn iPhone. Zocht echter naar goedkoop laden in Winterberg en Berlijn en ik kom uit op een app die daar niet staat, namelijk de Lidl-Plus-app. :D
Zijn er nog meer goede tips voor Duitsland, met name rond Winterberg en Berlijn (ik verblijf daar in de wijk Neukölln)?
Vorig jaar (1e jaar met elektrische auto op vakantie) was ik hier al maanden van te voren mee bezig, maar toen ik uiteindelijk de reis maakte, waren veel van de dingen waarvan ik dacht dat het handig was, alweer achterhaald (Enel-X, Maingau, Elli...).

En weet iemand waarom Tesla daar zo veel duurder is dan in NL? Scheelt toch snel zo'n 15-20 cent per kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Tarkin schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:43:
Nog mensen die issues hebben met shell recharge?

Net 3 stations moeten proberen voor er eindelijk eentje connecteert. Ik had de indruk dat de paaltjes volledig vrij moest zijn (dus niemand anders die ook aan het laden was) vooraleer hijbde connectie wilde maken.

Gaat om een Skoda enyaq 2022 80kw model
't Is weer een tijd geleden dat ik vaak bij een Shell Recharge snellader kwam (vorig jaar, toen de prijzen nog heel gunstig waren met Freshmile), maar ik heb daar best vaak problemen mee gehad. Misschien wel in 30-40% van de gevallen.
Soms werd de laadsessie gelijk gestopt, na het schijnbaar starten.
Wat soms leek te helpen, is om de kabel aangedrukt te houden tegen onze auto (IONIQ5), maar weet niet of dat toeval was of écht hielp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luucc
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:31
Voor de Zwitserland- of Oostenrijkgangers: de Shell Recharge snelladers lijken in allebei de landen met het goedkope Freshmile-tarief te werken (€0,21/kWh + €0,07 per minuut), zoals eerder ook in Nederland. Heb het nog niet getest, overmorgen van plan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:30

koboy

Heb een idee voor een icon

dextertje schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:46:
Ik heb onder het kopje 'opladen' 26 apps die iets met opladen doen op mijn iPhone. Zocht echter naar goedkoop laden in Winterberg en Berlijn en ik kom uit op een app die daar niet staat, namelijk de Lidl-Plus-app. :D
Zijn er nog meer goede tips voor Duitsland, met name rond Winterberg en Berlijn (ik verblijf daar in de wijk Neukölln)?
Vorig jaar (1e jaar met elektrische auto op vakantie) was ik hier al maanden van te voren mee bezig, maar toen ik uiteindelijk de reis maakte, waren veel van de dingen waarvan ik dacht dat het handig was, alweer achterhaald (Enel-X, Maingau, Elli...).

En weet iemand waarom Tesla daar zo veel duurder is dan in NL? Scheelt toch snel zo'n 15-20 cent per kWh.
Stroom is gewoon duur in Duitsland, iets met te optimistisch uitschakelen van kern- en kolen centrales......

Kijk eens in de Chargeprice app. Ik ga naar het Fichtelgebergte en de palen in het dorp zijn met Northe 43 cent zonder tijdslimiet. Controleer wel wat Chargeprice aangeeft, het klopt soms niet, soms wel.
Voor onderweg heb ik een Ionity abbo. 1e maand 8 euro en 39 cent/kWh. Tesla (als dat al goedkoper is) wil ik niet gezien de valse profeet daar, en ik ben ook beperkt tot 100kW laden ipv 230.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 08:45
Hachy schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:40:
[...]

Hachy in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"

Die ‘Wroom’ app is wel een leuke trouwens, die ga ik eens uitproberen nu ik toch in Italië zit. Ze zijn met 44 cent op de AC paaltjes van Enel zo’n 25 cent per kWh voordeliger dan alle alternatieven en ze hanteren geen blokkeertarieven.

/edit dank voor de tip, die Wroom app werkt perfect op die Enel AC laadpaaltjes hier. 👍🏼

(Live info over kWh gebruik wordt niet getoond, daar moet je de auto gegevens voor koppelen maar dat doe ik nooit. Achteraf is ook prima.)

Moest hier wel ff zoeken naar goede GSM dekking dus ik heb ook de RFID tag maar aangevraagd voor de volgende keer.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Goed om te horen dat het werkt, ga ik die app ook gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Ja het werkt echt perfect met die app van Vroom. Vanmiddag 50 kWh voor €22.-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkJQpds0UqQ9dbRT3UCn4dO8xw4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BY0WREMx1kmkWGSrNV7FfrOc.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-06 22:27
Hachy schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:00:
Ja het werkt echt perfect met die app van Vroom. Vanmiddag 50 kWh voor €22.-

[Afbeelding]
Mooi.
Hoe start je het laden?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
HansAuutB schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:25:
[...]

Mooi.
Hoe start je het laden?
Nadat je een account hebt aangemaakt en een standaard betaalmiddel hebt ingesteld selecteer je op de laadpaal waar je wilt laden een socket; 1 = links (sinistra) en 2 = rechts (Destra).

Vervolgens hou je de knop ‘Attiva Presa’ een paar seconden ingedrukt om het laden te starten.

Je ziet meteen dat er op de laadpaal wat lampjes oplichten en dat is je signaal om je laadkabel aan te sluiten. Vervolgens wordt je auto opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Laatst online: 10-06 16:00
koboy schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:30:
[...]
Het Open Markt Model is trouwens wel het slechtste van 2 werelden, want meestal is er wel een korte lijst van aanbieders die palen mogen plaatsen. Vattenfall staat daar hier in de Rijn en Bollenstreek bijvoorbeeld bij niet op....
Dan is het ook geen open marktmodel O-) meer een gereguleerde marktmodel. Misschien ook met bijpassend 5-jarenplan?

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Laatst online: 10-06 16:00
IceTeaGX schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:41:
[...]
Als dit gewoon transparant wordt doorgevoerd, is er natuurlijk geen probleem. Als in heel Utrecht alle palen tussen 06-09 en 16-20 uur gewoon uit staan, kan iedereen er rekening mee houden. En zo nodig een bezoekje aan de snellader brengen. Voordeel is dat die snelladers dan tijdens de piekuren óók niet zo duur hoeven te zijn omdat de lokale vraag vanuit de rest van het net ook minder is.

Werkt alleen als het voor alle providers gaat gelden. Omdat het hier gaat om een nutsvoorziening is zo'n beperking ook voor mij als liberaal heel goed uit te leggen, zeker als je een alternatief hebt in de vorm van de snelladers die dan wel open blijven.

[ Voor 16% gewijzigd door HDoc op 22-07-2024 22:35 ]

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
HDoc schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:33:
[...]

Als dit gewoon transparant wordt doorgevoerd, is er natuurlijk geen probleem. Als in heel Utrecht alle palen tussen 06-09 en 16-20 uur gewoon uit staan, kan iedereen er rekening mee houden. En zo nodig een bezoekje aan de snellader brengen. Voordeel is dat die snelladers dan tijdens de piekuren óók niet zo duur hoeven te zijn omdat de lokale vraag vanuit de rest van het net ook minder is.

Werkt alleen als het voor alle providers gaat gelden. Omdat het hier gaat om een nutsvoorziening is zo'n beperking ook voor mij als liberaal heel goed uit te leggen, zeker als je een alternatief hebt in de vorm van de snelladers die dan wel open blijven.
Ze hoeven zelfs niet helemaal uit. Beperk ze gewoon tot 3 kW, en dan kan je snelladers ook beperken tot bv 2/3 van het vermogen.
(Ik vermoed trouwens dat zoiets her en det al gebeurt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
koboy schreef op maandag 22 juli 2024 @ 17:49:
[...]

Stroom is gewoon duur in Duitsland, iets met te optimistisch uitschakelen van kern- en kolen centrales......

Kijk eens in de Chargeprice app. Ik ga naar het Fichtelgebergte en de palen in het dorp zijn met Northe 43 cent zonder tijdslimiet. Controleer wel wat Chargeprice aangeeft, het klopt soms niet, soms wel.
Voor onderweg heb ik een Ionity abbo. 1e maand 8 euro en 39 cent/kWh. Tesla (als dat al goedkoper is) wil ik niet gezien de valse profeet daar, en ik ben ook beperkt tot 100kW laden ipv 230.
Dank voor de tip, ik zag dat ik Chargeprice eerder op mijn telefoon had gehad maar weer had weggedaan. Maar is nu toch wel handig (en app #27 op mijn telefoon voor opladen, ik zal binnenkort maar weer eens een opruimronde doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Mag ik aan iemand vragen die een Elbizz powercard heeft ?

ik wil het tarief wat ik bij hun zou moeten gaan betalen op een bepaalde laadpaal graag inzien, maar dit is niet mogelijk zonder wederom een volledig account aan te maken met bankrekeningnummer en al.

er word namelijk geen tarief weergegeven . https://elbizz.evc-net.com/Locations hendrick avercampstraat 60 alphen aan den rijn.

wat het zou moeten zijn volgens hun site : Verwerking per laadsessie slechts € 0,28 en € 0,024 - € 0,036 per kWh in Nederland

een elbizz app kan ik ook niet vinden. en via laadpas top 10 word ik naar de blauw gekleurde "laadpaal app" van last mile solutions gestuurd. maar in die app word de laadpaal niet weergegeven, terwijl het wel een LMS paal is 8)7 ( 2 palen eigenlijk ) 1 x power en 3 x smooth : 11-5-5-5- kw

ik ben opzoek naar de goedkoopste laadpas voor die locatie : nu gebruik ik Northe = 44ct per kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
murky123 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:08:
(..)
wat het zou moeten zijn volgens hun site : Verwerking per laadsessie slechts € 0,28 en € 0,024 - € 0,036 per kWh in Nederland
Daar moet je nog het CPO-tarief bij optellen. Ik denk niet dat je lager uitkomt dan met Northe.
(...)maar in die app word de laadpaal niet weergegeven, terwijl het wel een LMS paal is 8)7 ( 2 palen eigenlijk ) 1 x power en 3 x smooth : 11-5-5-5- kw

ik ben opzoek naar de goedkoopste laadpas voor die locatie : nu gebruik ik Northe = 44ct per kwh.
Volgens sommige andere apps is de paal niet van LMS: volgens Shell Recharge en Chargepoint is die paal van Qwello Benelux en volgens Chargemap is die van Park n Charge..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
dextertje schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:45:
[...]

Volgens sommige andere apps is de paal niet van LMS: volgens Shell Recharge en Chargepoint is die paal van Qwello Benelux en volgens Chargemap is die van Park n Charge..
dat viel mij ook al op. ik zie nu op meer apps de term Qwello, wat voorheen Last Mile Solutions werd genoemd, en eigenlijk Park n Charge is ( of een andere volgorde )
ik snap daar ook de ballen van

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gvg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 09-05 10:56

gvg

murky123 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:52:
[...]

dat viel mij ook al op. ik zie nu op meer apps de term Qwello, wat voorheen Last Mile Solutions werd genoemd, en eigenlijk Park n Charge is ( of een andere volgorde )
ik snap daar ook de ballen van
Volgens dit artikel heeft Qwello 2 maanden geleden Park&Charge overgenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
gvg schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:00:
[...]

Als je het over de duvel hebt. Ik kom net aanrijden en zijn ze de sim-kaartjes aan het omwisselen in de laadpalen. Er zal dus wel weer veel tijd overheen gaan voordat Northe de palen de juiste status geven in de app of de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Laatst online: 13:30

koboy

Heb een idee voor een icon

gvg schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:00:
[...]

En voor wie wil lachen: https://qwello.nl/nl/tarief
50 cent per kWh noemen ze nauwelijks marge op het electriciteits tarief...... En dan ook nog 50 cent per uur....

Edit: toegegeven, het is een lager tarief dan voorheen bij Park&Charge en ook lager dan Allego..... Maar 100% marge kan ik niet meer nauwelijks noemen.

[ Voor 12% gewijzigd door koboy op 23-07-2024 18:00 ]

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Ik kan ook geen Qwello app vinden in de App Store. Ook geen laadkaart op de site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
De Qwello app zit alleen in Duitse appstores. In Januari 2021 al een ticket over ingediend bij Qwello. Je raadt het al…. Niks mee gebeurd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:48

ik wil het tarief wat ik bij hun zou moeten gaan betalen op een bepaalde laadpaal graag inzien, maar dit is niet mogelijk zonder wederom een volledig account aan te maken met bankrekeningnummer en al.

er word namelijk geen tarief weergegeven . https://elbizz.evc-net.com/Locations hendrick avercampstraat 60 alphen aan den rijn.

een elbizz app kan ik ook niet vinden. en via laadpas top 10 word ik naar de blauw gekleurde "laadpaal app" van last mile solutions gestuurd. maar in die app word de laadpaal niet weergegeven, terwijl het wel een LMS paal is 8)7 ( 2 palen eigenlijk ) 1 x power en 3 x smooth : 11-5-5-5- kw

Elbizz heeft geen app, alles gaat via de website. Gebruik de pas al jaren in binnen- en buitenland en vaak tegen scherpe tarieven.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:48

Op de kaart staat bij deze locatie inderdaad geen prijs aangegeven. Het is een Quello-laadpaal. Tarief van Ellbizz bij een andere Quello-paal een paar straten verderop (Henry Dunantweg 20r) is 39ct/kWh plus 1,45 per uur (dus minimaal 13ct/kWh erbij als je constant op 11kWh per uur laadt). Dan is Northe een stuk goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Complimenten voor de heldere TS :). Ik ben helemaal nieuw in het electrisch rijden (PHEV dan in mijn geval) dus heb veel aan dit topic.

Net even op de Shell kaart gekeken voor openbare laadpalen, maar ik schrik wel van de tarieven zeg! De meeste 53ct in onze wijk. Kan gelukkig thuis op de oprit laden
stylezzz schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:00:
[...]

Particulieren zijn misschien nog wel erger als lease-rijders. Bij laatstgenoemde groep is er nog wel enige controle op brandstof (of energie) verbruik.... Als de hele vloot 1 op 17 rijd, en jij als een van de weinige 1 op 11 omdat je verdomd te stekkeren of je rechtervoet normaal te gebruiken heb je toch wat uit te leggen. Bij particulieren is het voor desinteresse.... In de showroom een mooi verhaal hoe je minder wegenbelasting betaald (en/of BPM dus goedkoper in aanschaf) en henk en ingrid gaan wel voor zo'n kekke PHEV. Na 5 jaar worden ze weer ingeruild met de laadkabel nog netjes in het plastic.... ;)
Grappig dat je dit zegt, ik heb een Kuga PHEV gekocht als occassion (was net even wat interessanter dan een BEV in mijn specifieke situatie - maar dat mag via PM ivm offtopic). Deze auto heeft ongeveer een half jaar rondgereden als short lease in Denemarken (ik vermoed een expat die een half jaar een auto nodig had). De laadkabel zat inderdaad nog in de verpakking :+.

Zelf ben ik wel van plan om zoveel mogelijk electrisch te rijden: Heb thuis een oprit met buitenstopcontact en 26 PV panelen die nu nog met salderen alles in de WP stoppen. Zodra salderen voorbij is dan kan het overschot van de panelen de auto in, dat gaat serieus geld schelen. Alleen al het verlagen van de teruglever boete.. Tot die tijd betalen we het kwh tarief van mijn 3 jarig contract (38ct..).

Qua publiek laden: Als het druk is of het tarief is hoger dan 50ct (bij een benzine prijs van 2 euro) laat ik de paal voor een BEV rijder, als er genoeg plek is en het tarief is gunstig dan laad ik m in 3u op zodat ik weer naar huis kan rijden :). Zo zie ik een PHEV ook. Ik zeg ook heel eerlijk dat ik met een tarief van boven de 60ct (bij benzine prijs van 2 euro) gewoon op benzine ga rijden, daar heb ik immers een PHEV voor. Maar dat gaat niet vaak gebeuren.

Kortom, het is sterk afhankelijk van hoe de gebruiker ermee omgaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 24-07-2024 08:02 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASW1
  • Laatst online: 14:28
Sport_Life schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 07:57:

Net even op de Shell kaart gekeken voor openbare laadpalen, maar ik schrik wel van de tarieven zeg! De meeste 53ct in onze wijk.
Ik begrijp niet waarom die Shell recharge op nr. 1 staat in de laadpastop10, dat basistarief van 53 cent is idioot duur.
Diezelfde openbare paal hier voor de deur kost met TAP of ANWB rond de 27 cent, bijna de helft dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

ASW1 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:32:
[...]

Ik begrijp niet waarom die Shell recharge op nr. 1 staat in de laadpastop10, dat basistarief van 53 cent is idioot duur.
Diezelfde openbare paal hier voor de deur kost met TAP of ANWB rond de 27 cent, bijna de helft dus.
Net gekeken met de Vattenfall app, daar kost het bij sommige palen bij ons 42ct (Utrecht).

Ik snap wel dat de meeste mensen gewoon ICE blijven rijden zeg, het is wel een gedoe/uitzoekwerk om niet per ongeluk bij een tarief van 62ct of hoger uit te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
ASW1 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:32:
[...]

die paal bij jou voor de deur misschien en ook op andere locaties. waarschijnlijk is in de randstad of andere delen van NL de prijs hoger dan de flatfee van 53 cent bij shell recharge.

die 53 cent is toch weer 7 cent goedkoper op de Allego palen in onze gemeente waar niet meegedaan word aan consessie .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik schrik wel van sommige tarieven zeg, met name de verschillen. Je zou zeggen dat het niet uitmaakt of de stroom nou in Amsterdam geleverd wordt of Den Haag ;).

Zijn er ook mensen die een eigen paal publiek hebben? Ik kan 2-3 laadpalen op eigen terrein kwijt, zet ik het tarief op 45ct dan nog is het goedkoper dan 53 ct in de wijk.. (en voor mij een leuk extraatje).

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 24-07-2024 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:51
Bij mij de buurt (cirkel 200m) staan 3x2 palen. Best goed. Allemaal zelfde provider. Alleen gek dat 2 palen 34 cent zijn en 1 paal 67 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nog een vraagje, ik wil een laadkabel bestellen, maar welke lengte raden jullie aan? 3/5/7m? De laaddop zit linksvoor bij de Kuga.
(thuis heb ik de Granny)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:26

AlphaRomeo

FP PowerMod
Sport_Life schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:47:
Zijn er ook mensen die een eigen paal publiek hebben? Ik kan 2-3 laadpalen op eigen terrein kwijt, zet ik het tarief op 45ct dan nog is het goedkoper dan 53 ct in de wijk.. (en voor mij een leuk extraatje).
Ik denk dat je als je het goed aanpakt nog veel meer voordelen hebt. Je registreert je bij de KvK en de belastingdienst en dan hoef je voor de aanschaf van de palen ook nog geen BTW af te dragen. Mogelijk (waarschijnlijk) ben je wel vergunningsplichtig als je een zo'n laadplein begint. En als je 3x11kW wilt kunnen laden zul je ook een een verzwaring van je hoofdaansluiting nodig hebben waarschijnlijk met bijbehorende hogere lasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-06 21:57
Sport_Life schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:02:
Nog een vraagje, ik wil een laadkabel bestellen, maar welke lengte raden jullie aan? 3/5/7m? De laaddop zit linksvoor bij de Kuga.
(thuis heb ik de Granny)
Ik zou er rekening mee houden dat je soms voor de laadpaal parkeert. Aangezien de Kuga 4,6m is, zou ik minimaal de 5m nemen.

Edit: ik zie dat het gaat om linksvoor aan de zijkant van de auto, niet aan de voorkant. Dan is 5m ruim, maar ik denk 3m toch te krap.

[ Voor 14% gewijzigd door Nova163 op 24-07-2024 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:06
AlphaRomeo schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:08:
[...]

Ik denk dat je als je het goed aanpakt nog veel meer voordelen hebt. Je registreert je bij de KvK en de belastingdienst en dan hoef je voor de aanschaf van de palen ook nog geen BTW af te dragen. Mogelijk (waarschijnlijk) ben je wel vergunningsplichtig als je een zo'n laadplein begint. En als je 3x11kW wilt kunnen laden zul je ook een een verzwaring van je hoofdaansluiting nodig hebben waarschijnlijk met bijbehorende hogere lasten.
en lagere energiebelasting als je boven 10.000kWh uitkomt. Ik begrijp dat @Sport_Life 26 zonnepanelen heeft en met salderen nu ongeveer op nul maar als je dagelijks 2 klanten hebt die overnight de batterij vullen dan gaat het hard.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
Sport_Life schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:02:
(thuis heb ik de Granny)
ik heb de 12 mtr genomen (geen tikfout...), en heb 2x meegemaakt dat ik niét dicht genoeg bij de paal kon komen (ICE problemen...) en dat een 7mtr het niet klusje niet had opgelost.

12mtr tov 7 mtr is niet echt veel duurder (let op dat je een 32A uitvoering neemt om laadverliezen/handshake problemen te voorkomen).

nadeel, het is "bosje" kabel, maar met een juiste tas erbij no-problemo.

1x een "ICE" of iets dergelijks voorkomen, en je bent dubbel blij met deze lange kabel.

m2C

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hansieo schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:56:
[...]

ik heb de 12 mtr genomen (geen tikfout...), en heb 2x meegemaakt dat ik niét dicht genoeg bij de paal kon komen (ICE problemen...) en dat een 7mtr het niet klusje niet had opgelost.

12mtr tov 7 mtr is niet echt veel duurder (let op dat je een 32A uitvoering neemt om laadverliezen/handshake problemen te voorkomen).

nadeel, het is "bosje" kabel, maar met een juiste tas erbij no-problemo.

1x een "ICE" of iets dergelijks voorkomen, en je bent dubbel blij met deze lange kabel.

m2C
12mtr is wel lang, dan zit ik weer met zo'n lange kabel in de auto. Ik ga voor 5 meter. Als dat te kort blijkt dan rijd ik wel op benzine verder :P (dan sleep ik dat ding niet voor niets overal mee naartoe)

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 24-07-2024 12:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
Sport_Life schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:20:
[...]

12mtr is wel lang, dan zit ik weer met zo'n lange kabel in de auto. Ik ga voor 5 meter. Als dat te kort blijkt dan rijd ik wel op benzine verder :P (dan sleep ik dat ding niet voor niets overal mee naartoe)
je hebt gelijk dat het voor een PHEV niet zo belangrijk is....32A kabel voor plug-in is overkill... (8>
maar wát als E-rijden erg goed gaat bevallen, en je overschakelt naar BEV??

ps: ik neem deze kabel alleen mee,
als ik wéét dat ik extern (onbekend) AC moet gaan laden.... morgen dus weer B)

en bij een hotelletje was het óók makkelijk zodat ik niet alle gasten hoefde wakker te bellen :z
of ze hun F#$@* ICE bij de laadpaal weg wilde halen.... O-)

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hansieo schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:35:
[...]

je hebt gelijk dat het voor een PHEV niet zo belangrijk is....32A kabel voor plug-in is overkill... (8>
maar wát als E-rijden erg goed gaat bevallen, en je overschakelt naar BEV??

ps: ik neem deze kabel alleen mee,
als ik wéét dat ik extern (onbekend) AC moet gaan laden.... morgen dus weer B)

en bij een hotelletje was het óók makkelijk zodat ik niet alle gasten hoefde wakker te bellen :z
of ze hun F#$@* ICE bij de laadpaal weg wilde halen.... O-)
Afgelopen week de nieuwe PHEV opgehaald, dus ik rijd voorlopig eerste deze op ;).
Als 2e auto komt er mogelijk wel een BEV, e208 ofzo . Dat zal ergens 2027 zijn, dan gaat mijn vrouw verder weg werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:03

Kju

@Sport_Life Ik zou nog even wachten met investeren in een langere laadkabel tot je zeker weet dat je het gaat gebruiken. Mijn ervaring: Na 4 jaar een BEV nu een PHEV en heb na twee maanden gebruik (6.000 km) gemerkt dat ik het te veel moeite vind om 'buiten' te laden. Het is natuurlijk wel afhankelijk van je eigen situatie maar op lange afstanden regenereer ik om de accu op te laden en doorgaans is de accu vol genoeg om stadsverkeer te rijden. Als het echt leeg is en ik een aantal dagen alleen stadsverkeer verwacht laad ik het thuis op. 'Buiten' laden doe ik alleen nog maar als alle normale parkeerplaatsen bezet zijn en alleen laadplekken over zijn.

PSN: Kjujay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:42
Bij mijn onlangs aangeschafte e-Niro zat een kabel van 5 meter, maar ik vond dat maar een onhandige lengte! De laadpoort zitten voorop, iets links van het midden. Meeste laadpalen waar ik laad zijn bij parkeervakken voor vakparkeren waarbij de paal tussen twee parkeerplaatsen staat aan de korte kant.

Dus je zit altijd ofwel met een flinke lus of als je achteruit inparkeert past het net niet of staat de kabel strak. Echt wat mij betreft een precies verkeerde lengte. Zie ook gertvdijk in "Het grote Kia e-Niro topic"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axdrBRqGwZy3ree6jeIZ3TRKcH0=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/zhJcykdubrVTS326S3A5Px2e.png?f=fotoalbum_small

Daarom maar twee nieuwe kabels aangeschaft voor de verschillende situaties:
  • 2,5m voor de gebruikelijke situatie voorin inparkeren.
    2m had ook gekund, maar er is één paal waarbij hij een paar 30x30 tegels vanaf de vakken staat dus is wat aan de krappe kant. Scheelt gewicht en schmutzigkeit bij slecht weer of vieze ondergrond. Deze past ook mooi onder het korte stukje dubbele bodem in de achterbak, in tegenstelling tot die 5m kabel die je altijd dieper kwijt moet (zonder frunk ook).
  • 10m voor de situatie dat er weer ICEs staan bij de paal, ...
    maar 2-4 parkeervakken verderop er wel plek is of als je om bepaalde redenen liever achteruit inparkeert zoals één van die plekken in een bocht zit en je slecht zicht heb bij wegrijden anders. Scheelde reeds 1x een stukje verder rijden en frustratie!
Kost een hoop die kabels, maar gelukkig kon ik een deel van de kosten drukken door de 10m kabel aan te schaffen via Tibber waar een aanbieding was en waar ik nog shoptegoed had. Gek genoeg zijn hele korte kabels helemaal niet veel goedkoper.

[ Voor 9% gewijzigd door gertvdijk op 24-07-2024 13:33 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:20

paQ

Ik ben nu al 8 keer op rij uit het Tesla laadabonnement geknikkerd.
Ondanks weken lang mailen met Tesla leggen ze de schuld bij mij, want ik zou volgens hen de betalingen (zelf) storneren.
En dat is regelrechte onzin. Ik heb een SEPA betalingsmethode toegevoegd, alle gegevens kloppen, de betaalmethode wordt meteen door de app geaccepteerd, en dan kan ik twee dagen gewoon netjes laden.
Er is alleen nog nooit iets afgeschreven en ondanks al mijn pogingen heeft Tesla de case intussen ook gewoonweg afgesloten toen ik vroeg om de issue te escaleren.
Wat een hopeloze interactie was dat zeg.

Ondertussen al voor 200 euro geladen, en Tesla stelt dat als ik dit blijf doen ik verbannen wordt van hun systeem 8)7

Iemand dit al aan de hand gehad?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:26

AlphaRomeo

FP PowerMod
@paQ heb je je bank al eens benaderd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:20

paQ

AlphaRomeo schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:36:
@paQ heb je je bank al eens benaderd?
Nog niet.
Kan ik wel eens doen.
Heb wel twee keer op de rekening gezocht of ik ergens iets kon terugvinden van afgeketste incasso’s, maar ik vind nergens iets erover terug.

edit:
Oh dit is wel nieuw. Ik heb opnieuw de SEPA gegevens ingevuld, en nu is er plotseling ook een bevestiging van Tesla per mail dat ik e SEPA methode heb toegevoegd.

edit: @AlphaRomeo
Contact met Rabobank gehad. Zij zeggen dat Tesla geen incasso-opdrachten heeft ingediend.

[ Voor 30% gewijzigd door paQ op 24-07-2024 16:57 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Vrijdag en zondag rij ik door Luxemburg. Normaliter de gebruikelijke route A6 en A3 naar Thionville. Iemand bekend met een snellaadlocatie kort van de snelweg waar ook een voordelig adresje zit voor alcoholische versnaperingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
joepie de p schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:24:
Vrijdag en zondag rij ik door Luxemburg. Normaliter de gebruikelijke route A6 en A3 naar Thionville. Iemand bekend met een snellaadlocatie kort van de snelweg waar ook een voordelig adresje zit voor alcoholische versnaperingen?
Direct aan de snelweg in Berchem en Capellen zijn snelladers en een shop voor drank en meer, maar of je dat zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Mmh, nee ik zoek inderdaad niet een druk pompstation maar een locatie waar je terecht kan voor bv een mooie wijn, cognac of whisky.

Als ik met Chargemap zoek op >43kW + nabijheid van winkels dan is Lidl Foetz de enige suggestie. Die plek moest ik vroegah regelmatig aandoen omdat Ionity in Wellin en Messancy nog in de pijplijn zaten. In Foetz zit een grote E.Leclerc met een groot assortiment. Het ligt alleen niet optimaal op de route en ook is 43kW suboptimaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
joepie de p schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:29:
Mmh, nee ik zoek inderdaad niet een druk pompstation maar een locatie waar je terecht kan voor bv een mooie wijn, cognac of whisky.

Als ik met Chargemap zoek op >43kW + nabijheid van winkels dan is Lidl Foetz de enige suggestie. Die plek moest ik vroegah regelmatig aandoen omdat Ionity in Wellin en Messancy nog in de pijplijn zaten. In Foetz zit een grote E.Leclerc met een groot assortiment. Het ligt alleen niet optimaal op de route en ook is 43kW suboptimaal.
In Koerich heb je een Lidl met 1 snellader (50kW) of Bertrange een Delhaize en Shell 4x 300kW.
Edit. En niet te vergeten de SuC in Gasperich (zuiden van Luxemburg stad) in een groot winkelcentrum.

[ Voor 7% gewijzigd door PeterZ(on) op 25-07-2024 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
dat is wel weer een nadeel van Northe, erg vaak dat de status van de paal niet goed word weer gegeven.
zowel in de app, als op hun site.

een paar dagen terug zijn deze 2 palen omgezet naar Qwello. en dit gaat weer weken duren voordat het "goed" staat.

palen zijn uiteraard beschikbaar, alleen nu dan maar met shell recharge voor 53 cent als goedkoopste optie
ipv 44 cent , tot dat Northe het op orde heeft

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6W29LKFLKOTDHVYFloOlsSdIB_8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/flS6qdUf3U9SglQYiq5rXnOb.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Hachy schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:31:
De Qwello app zit alleen in Duitse appstores. In Januari 2021 al een ticket over ingediend bij Qwello. Je raadt het al…. Niks mee gebeurd…
ik heb Qwello gebeld en gesproken, men is druk bezig om de app geschikt te maken in de nederlandse appstore, maar natuurlijk nog geen zicht op wanneer dat klaar zou kunnen zijn.

ik werd wel geadviseerd om via de QR code op de paal naar "een betaalsite" van hun te gaan en daar bankgegevens in te vullen om zo via Qwello te laden, maar dta ga ik niet doen op die wijze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
  • Laatst online: 08:37
Hier op de camping bij Boulazac in Frankrijk tref ik het even. Laadpaaltarief is 20 ct/kWh zonder een start- of tijdstarief. Type 2 22kW en Schuko 3kW zijn ook beschikbaar. Wel rechtstreeks bij Izivia via de QR code van de laadpaal.
Shell recharge pas doet het niet en met de freshmile laadpas zit je met 11kW op 45 ct/kWh als je hem erna direct weghaalt.
Het tarief opzoeken van de provider van de laadpaal zelf kan dus lonen!

[ Voor 4% gewijzigd door Gecko123 op 25-07-2024 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-06 20:02
murky123 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:40:
dat is wel weer een nadeel van Northe, erg vaak dat de status van de paal niet goed word weer gegeven.
zowel in de app, als op hun site.

een paar dagen terug zijn deze 2 palen omgezet naar Qwello. en dit gaat weer weken duren voordat het "goed" staat.

palen zijn uiteraard beschikbaar, alleen nu dan maar met shell recharge voor 53 cent als goedkoopste optie
ipv 44 cent , tot dat Northe het op orde heeft

[Afbeelding]
Ik zie bij heel veel palen als shell kan, dat eneco ook kan en die is 51 cent, toch weer 2 cent lager dan de Shell pas.

Daarnaast heb ik hem al vaker voorbij zien komen. Ik heb een Shell laadpas aangevraagd is nog steeds niet binnen (ruim 14 dagen geleden aangevraagd), terwijl die van anwb, eneco en vattenfall allang binnen zijn.
Iemand al iets op gevonden om toch je pas in huis te krijgen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
MLPN schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:48:
[...]

Ik zie bij heel veel palen als shell kan, dat eneco ook kan en die is 51 cent, toch weer 2 cent lager dan de Shell pas.
welke app gebruik je van eneco? ik wil graag een laadkaart zien , niet te vinden op de site van eneco e-mobility

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannienl
MLPN schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:48:
[...]

Iemand al iets op gevonden om toch je pas in huis te krijgen? :P
Bellen naar Shell 0880109500?
Je adres checken?
Postnl app ff checken of er al iets naar je onderweg is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannienl
murky123 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:10:
[...]

welke app gebruik je van eneco? ik wil graag een laadkaart zien , niet te vinden op de site van eneco e-mobility
https://www.eneco-emobility.com/chargemap#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
murky123 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:23:
[...]

vaag, ik zoeken op https://www.eneco-emobility.com/ en dan vind ik niks, ben ik echt zo scheel ;)
Ik denk het ;) , ik krijg direct een kaart met laders te zien met prijzen en al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannienl
murky123 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:23:
[...]

vaag, ik zoeken op https://www.eneco-emobility.com/ en dan vind ik niks, ben ik echt zo scheel ;)
Wil je een eerlijk antwoord of zal ik zeggen dat Eneco een klote site heeft die echt bizar slecht en onduidelijk is opgebouwd?
Pagina: 1 ... 161 ... 218 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2