Van eneco zelf heb je al van iemand anders, ik gebruik voor een globale check van laadpalen de app Go-Charge. Zit niet altijd helemaal goed, maar ik vind het wel een fijn overzicht hebben.murky123 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:10:
[...]
welke app gebruik je van eneco? ik wil graag een laadkaart zien , niet te vinden op de site van eneco e-mobility
Toevallig nog vaker daar geladen? ABRP stelt hem nu voor bij een round-trip Gent - Amsterdam. 24 laadpalen klinkt mooi maar niet helemaal duidelijk of de faciliteiten beetje op orde zijn? Koffie & Toilet?Slinnenb schreef op woensdag 3 april 2024 @ 17:46:
Vandaag geladen bij Ionity Gorinchem. Mooi laadplein met 24 laders!!!
Zover als ik weet pas sinds kort open
Ik was de enige die aan het laden was maar de snelheid kwam niet boven de 43 kWh.
Hopelijk gaat dit nog wel verbeteren
Zo te zien op GM is daar alleen een tankstation en er zijn daar alleen bedrijven, niet echt een prettige laadplek lijkt mij.Lt.Mitchell schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:50:
[...]
Toevallig nog vaker daar geladen? ABRP stelt hem nu voor bij een round-trip Gent - Amsterdam. 24 laadpalen klinkt mooi maar niet helemaal duidelijk of de faciliteiten beetje op orde zijn? Koffie & Toilet?
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Mocht iemand interesse hebben in een Essent laadpas, let dan op.
Ik dacht te hebben gelezen dat de pas gratis was, maar dat was alleen de aanschaf.
Er zit een betaald abonnement aan vast, dus 2 dagen na ontvangst heb ik hem geannuleerd.
Daarop kreeg ik een mailtje met o.a. dit:
Je hebt de laadpas binnen 14 dagen geannuleerd. Dat betekent dat je niets hoeft te betalen voor je abonnement.
1,5 maand later kreeg ik alsnog een factuur voor het abonnement, daar heb ik over gebeld, ik mocht de factuur als niet verstuurd beschouwen.
12 dagen daarna werd het bedrag van mijn rekening geschreven.
Dat heb ik laten storneren en ik heb er weer over gebeld en men beloofde dat het nu over zou zijn,
Weet dus waar je aan begint.
Ik dacht te hebben gelezen dat de pas gratis was, maar dat was alleen de aanschaf.
Er zit een betaald abonnement aan vast, dus 2 dagen na ontvangst heb ik hem geannuleerd.
Je hebt de laadpas binnen 14 dagen geannuleerd. Dat betekent dat je niets hoeft te betalen voor je abonnement.
1,5 maand later kreeg ik alsnog een factuur voor het abonnement, daar heb ik over gebeld, ik mocht de factuur als niet verstuurd beschouwen.
Dat heb ik laten storneren en ik heb er weer over gebeld en men beloofde dat het nu over zou zijn,
Heb ik ook gehad als de aanbieding op je mobiel voorbij komt kan je dat gemakkelijk over het hoofd zien omdat je daarvoor naar beneden moet scrollen voorbij de bestel knop zeg maar en je niet in de gaten hebt dat de pagina nog door gaat onder die knopASS-Ware schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:48:
Mocht iemand interesse hebben in een Essent laadpas, let dan op.
Via de website op een pc valt het wel meteen op
Ik heb dat kosteloos kunnen annuleren
Men weet hiervan maar doet er ook niets aan
Faciliteiten zijn zero.Lt.Mitchell schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:50:
[...]
Toevallig nog vaker daar geladen? ABRP stelt hem nu voor bij een round-trip Gent - Amsterdam. 24 laadpalen klinkt mooi maar niet helemaal duidelijk of de faciliteiten beetje op orde zijn? Koffie & Toilet?
Maar er is altijd een laadpaal vrij 😏
HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23
Mijn ESB-pasje (via Ladenetz) wordt tegenwoordig niet meer geaccepteerd door de Park'n'charge-paal in de straat. Vorige week leek ie geaccepteerd te worden maar gebeurde er niks mee, nu wordt ie echt geweigerd met rode lichtjes. Hebben meer mensen dat gemerkt met ESB of een andere Ladenetz-laadpas?
ik had deze week hetzelfde met Bump, werkte voorheen altijd. 3 weken op vakantie geweest daarna werkt de vast paal ineens niet, dacht aan tijdelijke storing, en heb nog niet opnieuw geprobeerd. Heb wel begrepen dat parkn'charge is overgenomen recent door Quello (zie hierboven) Wellicht dat de pasjes daarom niet lekker werken?Juerd schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:28:
Mijn ESB-pasje (via Ladenetz) wordt tegenwoordig niet meer geaccepteerd door de Park'n'charge-paal in de straat. Vorige week leek ie geaccepteerd te worden maar gebeurde er niks mee, nu wordt ie echt geweigerd met rode lichtjes. Hebben meer mensen dat gemerkt met ESB of een andere Ladenetz-laadpas?
Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW
@Juerd @Kird03 Elke Park&Charge paal staat hier in de straat in storing. Gisteren met zowel Bump als Shell geprobeerd (toen de palen nog groen knipperden) en beide werkten niet. Vervolgens gebeld met de klantenservice, zij kregen het niet eens voor elkaar om die palen te resetten. Man aan de telefoon zei dat ze de hele dag al plat gebeld werden door mensen uit heel Nederland met dezelfde problemen.
10 min laten gingen de palen opeens in een soort reboot-state waarna ze een solid rood lampje gingen tonen. Is sindsdien niet meer veranderd.
Het ligt dus niet aan jullie passen, lijkt dat de hele backend gewoon plat ligt.
10 min laten gingen de palen opeens in een soort reboot-state waarna ze een solid rood lampje gingen tonen. Is sindsdien niet meer veranderd.
Het ligt dus niet aan jullie passen, lijkt dat de hele backend gewoon plat ligt.
@kaanmijo Een ander pasje werkte wel (maar heb ik meteen weer afgebroken, want duurder), maar misschien was dat een uitzondering op de storing
Kent er hier iemand een goede app waarbij je kan selecteren welke laadpas je hebt en dat die app de bijhorende laadpalen toont.
Klant bij TotalEnergies maar die hun app trekt op niet veel meer sinds ze hun tankstations hebben overgelaten aan CircleK.
Ik heb nu de app Charge+ van TotalEnergies waar je wel hun laadpalen ziet (en de providers waarmee ze samenwerken) maar hun status is niet zichtbaar…
Klant bij TotalEnergies maar die hun app trekt op niet veel meer sinds ze hun tankstations hebben overgelaten aan CircleK.
Ik heb nu de app Charge+ van TotalEnergies waar je wel hun laadpalen ziet (en de providers waarmee ze samenwerken) maar hun status is niet zichtbaar…
Heel simpel: Die bestaat (nog) niet.R009 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 22:14:
Kent er hier iemand een goede app waarbij je kan selecteren welke laadpas je hebt en dat die app de bijhorende laadpalen toont.
Zijn wel een paar apps die ongeveer zoiets doen dmv een filter functie zoals bijvoorbeeld Vattenfall.
Maar dat gaat dan alleen weer op voor een Vattenfall-pas i.c.m. de Vattenfall palen.
In Chargemap kan je dan weer zien waar hun pas geaccepteerd wordt.
En ga zo maar door.
misschien een gat in de markt ! een appje maken die alle api's van de verschillende laadpaal providers bundelt. Zou echt een vereenvoudiging zijn voor de EV rijder.Zjanzjak schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:42:
[...]
Heel simpel: Die bestaat (nog) niet.
Zijn wel een paar apps die ongeveer zoiets doen dmv een filter functie zoals bijvoorbeeld Vattenfall.
Maar dat gaat dan alleen weer op voor een Vattenfall-pas i.c.m. de Vattenfall palen.
In Chargemap kan je dan weer zien waar hun pas geaccepteerd wordt.
En ga zo maar door.
Niet de ideale oplossing die je zoekt, maar: in de Tap app zie je snel op de kaart aan icoontjes welke laders van welke CPO's (ook Total) zijn, samen met de beschikbaarheid.R009 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 22:14:
En heb jij (of anderen) daar geld voor over, of een berg reclame? Waarschijnlijk niet, en daarom denk ik dat er geen goede business case voor te maken is.R009 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:22:
[...]
misschien een gat in de markt ! een appje maken die alle api's van de verschillende laadpaal providers bundelt. Zou echt een vereenvoudiging zijn voor de EV rijder.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
De ChargePrice app doet een deel van wat je wil, Die laat voor een lijst opgegeven passen/abbo's zien wat de prijzen zouden zijn bij laadpalen in de buurt.R009 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 22:14:
Hoe accuraat de gegevens zijn is een andere vraag, ik heb er zelf nog niet heel veel gebruik van gemaakt, omdat ik zelden publiek laad (behalve DC), maar ik heb de app al een jaartje ofzo op mijn telefoon staan
Uh huh.R009 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:22:
misschien een gat in de markt ! een appje maken die alle api's van de verschillende laadpaal providers bundelt. Zou echt een vereenvoudiging zijn voor de EV rijder.
Wat houdt je tegen!?
Je bent trouwens de 89348509345309590953-ste die dit zegt.
Met zoveel users is het vast een succes
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Tesla waarschuwt in Amerika voor dit soort tips.
https://twitter.com/itsky...improve-charging-speed%2F
https://electrek.co/2024/...o-speed-up-supercharging/
[ Voor 11% gewijzigd door niki_lauda op 27-07-2024 11:39 ]
En terecht. Vooral die eerste. Je bent toch een totale idioot (of erger, maar ik houd het online graag een beetje netjes) als je water gaat staan druppelen op een 400V DC aansluiting waar een enorm vermogen doorheen geblazen wordt?niki_lauda schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 11:38:
Tesla waarschuwt in Amerika voor dit soort tips.

Punctuality is the politeness of kings
800V bij de Cybertruck, maar ook dan stom.dreamscape schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:51:
[...]
En terecht. Vooral die eerste. Je bent toch een totale idioot (of erger, maar ik houd het online graag een beetje netjes) als je water gaat staan druppelen op een 400V DC aansluiting waar een enorm vermogen doorheen geblazen wordt?
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Begrijp ik goed dat jullie de auto niet aan de snellader hangen in de stromende regen?
Water zou qua elektrische veiligheid bij het laden van een EV geen probleem moeten zijn. Het probleem is het voor de gek houden van sensors, waardoor het systeem denkt dat er veilig meer stroom doorgeduwd kan worden terwijl er maar een klein stukje van de keten extra gekoeld wordt.
Water zou qua elektrische veiligheid bij het laden van een EV geen probleem moeten zijn. Het probleem is het voor de gek houden van sensors, waardoor het systeem denkt dat er veilig meer stroom doorgeduwd kan worden terwijl er maar een klein stukje van de keten extra gekoeld wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door Juerd op 27-07-2024 23:47 ]
Blijft dus stom. En egoïstisch, want je bent feitelijk de paal van Tesla een beetje aan het mollen.Juerd schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 23:46:
Begrijp ik goed dat jullie de auto niet aan de snellader hangen in de stromende regen?
De avatar is een echte foto..
Heen-en-weertje Vogezen gehad. Wellicht een paar nuttige ervaringen voor de Frankrijk reizigers. Alles hieronder is CCS >50kW.
Vrijdagochtend heenreis
Dag voor zwarte zaterdag. Redelijk druk verkeer door wegwerkzaamheden, zeker bij Brussel.
Total aire de Bierges Sud (iets voorbij Brussel) heeft 2 stalls op het pompstation. Langsparkeren, aanhangervriendelijk. Tarief met Vandebron € 0,75. Op de P-plaats achter het station zijn (meen ik) 4 nieuwe palen in aanbouw. Niet zozeer aanhanger vriendelijk. Niet bekend welke provider.
Shell bertrange Luxemburg. Vier stalls. Schoon sanitair. Vrijwel direct naast de A31. Kops parkeren. Met Shell pas € 0,54 betaald. Delhaize op korte loopafstand.
IZIVIA Munster
Er is 1 stall bij Lidl (er zijn er 2 maar ze werken niet gelijktijdig). Niet gebruikt.
Goed alternatief:
Izivia Fast. 2 stalls achter de Mac Donalds. Kops parkeren. Tarief € 0,35 maar vanwege happy hour (stond echt op het scherm) € 0,30 betaald. VIa QR code. Netjes direct een factuur in de mail.
Let op, eerst qr code en handelingen doen, na bevestiging de stekker erin.
@Hachy Izivia verdient misschien een update op Ltop10?
Zondag(na)middag terugreis
Redelijk druk door wegwerkzaamheden en terugkerend vakantieverkeer.
Behoorlijk druk bij Fastned de la Maxe (Metz) aangezien bijna de helft van de palen daar buiten bedrijf was. Ze waren omwikkeld met afzetlint. Sanitair hier was bedroevend. Veel kapot en niet schoon. Aanhanger vriendelijk.
Ionity Messancy voorbij gereden. Zag er redelijk rustig uit.
Ionity Wellin was erg druk. Eén paal buiten bedrijf, permanente wachtrij van 2 auto's. Twee lange lurkers.
Krappe manouevreerruimte. Goede voorzieningen hier, maar wat mij betreft wordt deze plek iets te populair.
Fastned Peutie Oost behoorlijk druk. Als je het redt, rij dan door naar Fastned Antwerpen Kontich ~20 km verderop, daar was het rustig. Beide aanhangervriendelijk.
Vrijdagochtend heenreis
Dag voor zwarte zaterdag. Redelijk druk verkeer door wegwerkzaamheden, zeker bij Brussel.
Total aire de Bierges Sud (iets voorbij Brussel) heeft 2 stalls op het pompstation. Langsparkeren, aanhangervriendelijk. Tarief met Vandebron € 0,75. Op de P-plaats achter het station zijn (meen ik) 4 nieuwe palen in aanbouw. Niet zozeer aanhanger vriendelijk. Niet bekend welke provider.
Shell bertrange Luxemburg. Vier stalls. Schoon sanitair. Vrijwel direct naast de A31. Kops parkeren. Met Shell pas € 0,54 betaald. Delhaize op korte loopafstand.
IZIVIA Munster
Er is 1 stall bij Lidl (er zijn er 2 maar ze werken niet gelijktijdig). Niet gebruikt.
Goed alternatief:
Izivia Fast. 2 stalls achter de Mac Donalds. Kops parkeren. Tarief € 0,35 maar vanwege happy hour (stond echt op het scherm) € 0,30 betaald. VIa QR code. Netjes direct een factuur in de mail.
Behoorlijk druk bij Fastned de la Maxe (Metz) aangezien bijna de helft van de palen daar buiten bedrijf was. Ze waren omwikkeld met afzetlint. Sanitair hier was bedroevend. Veel kapot en niet schoon. Aanhanger vriendelijk.
Ionity Wellin was erg druk. Eén paal buiten bedrijf, permanente wachtrij van 2 auto's. Twee lange lurkers.
Krappe manouevreerruimte. Goede voorzieningen hier, maar wat mij betreft wordt deze plek iets te populair.
Fastned Peutie Oost behoorlijk druk. Als je het redt, rij dan door naar Fastned Antwerpen Kontich ~20 km verderop, daar was het rustig. Beide aanhangervriendelijk.
[ Voor 10% gewijzigd door joepie de p op 29-07-2024 09:25 ]
Heb je daar nog wat lekkere alcoholische versnaperingen kunnen scoren?joepie de p schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:12:
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Wat zijn eigenlijk de tips om zeker te weten dat de QR code ook van de laadpaal aanbieder is? Zeker in exotische oorden waar je wordt omgeleid naar vreemde url's lijkt mij dat een onmogelijke taak?joepie de p schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:12:
VIa QR code. Netjes direct een factuur in de mail.
Heheh. Delhaize viel lichtjes tegen. Echter wel een voor mij onbekende Calvados en wat trappistjes meegenomen. Het gaat niet om grote voordelen (meer) maar het is leuk tijdsverdrijf.PeterZ(on) schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:25:
[...]
Heb je daar nog wat lekkere alcoholische versnaperingen kunnen scoren?
Terechte vraag. Ik weet niet of je dat altijd zeker kan weten. Ik koppelde mijn credit kaart en bevestigde een bedrag van €40 of €50 als reservering. Kreeg daarna een mail van Izivia maar ook dat is geen zekerheid. Ik vertrouw erop dat als er sprake van fraude is, de CC verstrekker de betaling ongedaan maakt.Wolly schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:27:
[...]
Wat zijn eigenlijk de tips om zeker te weten dat de QR code ook van de laadpaal aanbieder is? Zeker in exotische oorden waar je wordt omgeleid naar vreemde url's lijkt mij dat een onmogelijke taak?
Iemand toevallig bekend met de laadsituatie bij CentrO in Oberhausen en met welke passen je daar kunt laden?
Zou er niet al teveel op rekenen. Pas als je er zelf achteraan gaat, gebeurt er wat.joepie de p schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:35:
[...]
Ik vertrouw erop dat als er sprake van fraude is, de CC verstrekker de betaling ongedaan maakt.
Ik heb zelf 2 verschillende ervaringen met credit cards. Eén keer met American Express, die waren erg behulpzaam en klantvriendelijk en hielpen echt goed. Ook een keer met de Mastercard via ABN AMRO, daar was het echt wat minder: ik had een abonnement bij een inmiddels niet meer bestaand bedrijf en die bleven toch abonnementskosten afschrijven. De enige oplossing die ze boden was dan maar de credit card op te heffen

Correct! Daarbij zie je ook op een aantal netwerken (oa Total, Equans, Fastned) welke laadpas daar het voordeligst is. Meestal is dat Tap, maar niet altijd. Wij volgen namelijk de prijs van de beheerder (CPO). Als die basisprijs hoogt ligt, dan is (heel) soms een aanbieder met vaste kWh-prijzen goedkoper. Dat vind je dan in de feature die we Prijs Intel noemen.Stolpert schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:40:
[...]
Niet de ideale oplossing die je zoekt, maar: in de Tap app zie je snel op de kaart aan icoontjes welke laders van welke CPO's (ook Total) zijn, samen met de beschikbaarheid.
We zijn druk bezig met nieuwe features voor de kaart, dus als je mee wilt denken of iets graag terug ziet komen, dan is de timing perfect voor een mailtje naar support@tapelectric.app.
^Nico
Tap Electric
Iemand ervaring met onjuiste laadtarieven van InCharge? Ik heb zaterdag geladen bij een publieke paal in Slagharen. Volgens de InCharge app was het tarief 0.3999 per kWh. Maar na loskoppelen werd me opeens 0.6897 per kWh doorberekend. Ik kon de sessie niet via de app starten, dus heb mijn druppel gebruikt. Maar blijkbaar geldt dan een ander tarief dan in de app staat? Ik heb een screenshot gemaakt (het tarief is nu nog hetzelfde volgens de app), maar dit is niet echt handig.
Overigens had ik hetzelfde laatst ook al met de laadpalen bij de Efteling. Volgens de Eneco app (want het zijn Eneco palen) betaal je daar ook 'maar' 40 cent. Ik betaalde echter 60. Later bleek dat er twee soorten palen aanwezig zijn en ik had uiteraard de duurdere te pakken
Het maakt het zo wel lastig om vooraf goed in te schatten wat je kwijt bent. Gelukkig zijn de Tesla Superchargers overal nagenoeg hetzelfde tarief.
Ik moet toch een beetje mijn bon terugverdienen. Hele wijk is stervensdruk en laadplekken zijn door het hoge tarief nagenoeg altijd leeg. Dus 's avonds laat op een laadplek gezet omdat ik 's ochtends weer vroeg weg moest. Je begrijpt 'm al... om 8.50 komt de BOA langs. Helaas lijkt het bijna onmogelijk om reeds geplaatste laadpalen weer weg te krijgen... Nog maar eens een bezwaar vanwege het onderbord proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Overigens had ik hetzelfde laatst ook al met de laadpalen bij de Efteling. Volgens de Eneco app (want het zijn Eneco palen) betaal je daar ook 'maar' 40 cent. Ik betaalde echter 60. Later bleek dat er twee soorten palen aanwezig zijn en ik had uiteraard de duurdere te pakken
Het maakt het zo wel lastig om vooraf goed in te schatten wat je kwijt bent. Gelukkig zijn de Tesla Superchargers overal nagenoeg hetzelfde tarief.
Ik moet toch een beetje mijn bon terugverdienen. Hele wijk is stervensdruk en laadplekken zijn door het hoge tarief nagenoeg altijd leeg. Dus 's avonds laat op een laadplek gezet omdat ik 's ochtends weer vroeg weg moest. Je begrijpt 'm al... om 8.50 komt de BOA langs. Helaas lijkt het bijna onmogelijk om reeds geplaatste laadpalen weer weg te krijgen... Nog maar eens een bezwaar vanwege het onderbord proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door eborn op 29-07-2024 15:37 ]
Ja de goedkope waren waarschijnlijk al bezet door mensen die wisten hoe het zat.eborn schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:34:
Zo gaat dat overal. Als op een drukke plek toch nog laadplekken vrij zijn, dan zijn het waarschijnlijk dure...
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Ik vermoed dat de goedkopere palen de palen waren die oorspronkelijk bij de ingang stonden. Nu is alles verplaatst naar het terein onder de zonnepanelen en daarbij zijn ook veel extra palen bijgeplaatst. Volgende keer maar eens kijken.eltron schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:58:
[...]
Ja de goedkope waren waarschijnlijk al bezet door mensen die wisten hoe het zat.
Zo gaat dat overal. Als op een drukke plek toch nog laadplekken vrij zijn, dan zijn het waarschijnlijk dure...
Op voorhand kun je dat nog niet weten, maar als er geladen wordt, was de QR code inderdaad van de stroomaanbieder, en is het risico op fraude heel gering.Wolly schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:27:
[...]
Wat zijn eigenlijk de tips om zeker te weten dat de QR code ook van de laadpaal aanbieder is? Zeker in exotische oorden waar je wordt omgeleid naar vreemde url's lijkt mij dat een onmogelijke taak?
En als de code inderdaad niet van de stroomaanbieder is, en je krijgt geen stroom, kun je direct de credit-card transactie terugdraaien..... toch?
It is what it is.If you can't change it, deal with it!
Druppel van welke maatschappij?eborn schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:34:
Iemand ervaring met onjuiste laadtarieven van InCharge? Ik heb zaterdag geladen bij een publieke paal in Slagharen. Volgens de InCharge app was het tarief 0.3999 per kWh. Maar na loskoppelen werd me opeens 0.6897 per kWh doorberekend. Ik kon de sessie niet via de app starten, dus heb mijn druppel gebruikt.
Ik laad nog wel eens bij Vattenfall, met de Vattenfall-pas, tarief was altijd wat ik in de app zag, nog nooit een ander tarief voorgeschoteld gekregen na afloop.
Vattenfall Incharge. Ik zie de sessie ook gewoon in de app met het onjuiste kwh tarief. Als ik het paalnummer van de sessie opzoek, krijg ik het lagere tarief te zien.
Dan meldt je dat toch gewoon bij InCharge? Zij kunnen de sessie nota bene inzien.eborn schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:51:
[...]
Vattenfall Incharge. Ik zie de sessie ook gewoon in de app met het onjuiste kwh tarief. Als ik het paalnummer van de sessie opzoek, krijg ik het lagere tarief te zien.
Cash is king.
Ik had dat ook met incharge bij comic con in parkeergarage croeselaan. Ben er verder niet achteraan gegaan, was een dagje uit dus dan boeit het me wat minder..eborn schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:51:
[...]
Wij waren daar in april, hebben in P5 geparkeerd maar in de andere garages zijn ook enkele laadpalen. Wel duur! Van mijn passen (bump, shell, anwb, e-flux) kreeg ik niet allemaal een tarief, uiteindelijk via anwb 31kWh geladen voor €23,57. Kijk in de app van je laadpassen op adres Centroallee wat voor jou het gunstigste isyannienl schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:36:
Iemand toevallig bekend met de laadsituatie bij CentrO in Oberhausen en met welke passen je daar kunt laden?
In slagharen dat zijn geen normale tariefspalenZjanzjak schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:06:
[...]
Druppel van welke maatschappij?
Ik laad nog wel eens bij Vattenfall, met de Vattenfall-pas, tarief was altijd wat ik in de app zag, nog nooit een ander tarief voorgeschoteld gekregen na afloop.
Welke paal gaat het precies om?
[ Voor 4% gewijzigd door boyette op 30-07-2024 09:48 ]
Maar als je in de Vattenfall InCharge app kijkt, zie je bij de laadpalen op het parkeerterrein daar inderdaad 0,3999 euro staan. Dan hoor je dat ook gewoon in rekening gebracht te krijgen. Met een andere pas kan het natuurlijk een ander tarief zijn.boyette schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:40:
[...]
In slagharen dat zijn geen normale tariefspalen
Ik zou het inderdaad melden bij Vattenfall.
Cupra Born
Het gaat om de robocharge palen?MadMan81 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:44:
[...]
Maar als je in de Vattenfall InCharge app kijkt, zie je bij de laadpalen op het parkeerterrein daar inderdaad 0,3999 euro staan. Dan hoor je dat ook gewoon in rekening gebracht te krijgen. Met een andere pas kan het natuurlijk een ander tarief zijn.
Ik zou het inderdaad melden bij Vattenfall.
Klopt, heb inmiddels ook melding gemaakt bij InCharge. Prima natuurlijk als tarieven hoger zijn op hotspots, maar dan moet het wel kloppenMadMan81 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:53:
[...]
Zo staan ze inderdaad in de app van Vattenfall aangegeven
Oef ja, shell en incharge 67 cent en bij shell een blockingfee na 120 minuten.. Bump toont niets en meer passen heb ik (niet meer). Vond net een foto van de paal met qr code, 62 cent.martinBMW schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:31:
[...]
Wij waren daar in april, hebben in P5 geparkeerd maar in de andere garages zijn ook enkele laadpalen. Wel duur! Van mijn passen (bump, shell, anwb, e-flux) kreeg ik niet allemaal een tarief, uiteindelijk via anwb 31kWh geladen voor €23,57. Kijk in de app van je laadpassen op adres Centroallee wat voor jou het gunstigste is
MRA2 ? naar 32 ct bij vattenfal per 9 aug
https://incharge.vattenfall.nl/onze-tarieven#publiektarief
Vraagje;
Ik rij sinds kort privé elektrisch en ga binnenkort richting Duitsland.(Soltau)
Bij welke snelladers kun je het beste opladen tegen de laagste kosten?
Ik heb een losse ANWB laadpas en ook eentje van Vattenfall. Beide zonder abbo.
Normaal laad ik altijd thuis. Ikzelf dacht wellicht aan Tesla Superchargers gekoppeld aan een creditcard.
Let wel : ik rij geen Tesla.
Normaal laad ik altijd thuis. Ikzelf dacht wellicht aan Tesla Superchargers gekoppeld aan een creditcard.
Ik las dit vluchtig en las MRA.. niet de 2.. Heel jammer..Lagune schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:56:
MRA2 ? naar 32 ct bij vattenfal per 9 aug
Aanvullende tip als je die kant op gaat; kies Tesla. Dan ben je met Arlon (plus prima bakkie koffie, toilet en lunch bij de Valk), Metz (2 opties) en Nancy prima bediend en meestal goede prijs en veel plek. Één nadeel op zondag zijn de supermakrten dicht op die plekken en zijn er dus heel weinig voorzieningen.joepie de p schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:12:
Heen-en-weertje Vogezen gehad. Wellicht een paar nuttige ervaringen voor de Frankrijk reizigers. Alles hieronder is CCS >50kW.
Vrijdagochtend heenreis
IZIVIA Munster
Goed alternatief:
Tesla is mi goedkoop en makkelijk (ze ziten overal). Je kunt altijd tesla app installen en betaalmethode toevoegen en via app laden. Als je nog goedkoper wilt bij zul je maand of jaar abbon op tesla moeten nemen. In ben nog geen goedkope laders dan tesla tegengekomen. Of je moet iets speciaals hebben zoals bij aankoop ev en jaar goedkoop laden. Als ik plan via abrp en alleen tesla opgeef kom ik overal in Europa (behalve Portugal).MarcF1 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:12:
Vraagje;
Of even een maand abbo afsluiten bij Ionity en voor 39 cent per kWh laden. Abboprijs heb je bij tweede laadsessie er al uit. Niet vergeten direct weer op te zeggen. Zonder abbo is Tesla inderdaad de goedkoopste. Check ook Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa_birdie_ schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:31:
[...]
Tesla is mi goedkoop en makkelijk (ze ziten overal). Je kunt altijd tesla app installen en betaalmethode toevoegen en via app laden. Als je nog goedkoper wilt bij zul je maand of jaar abbon op tesla moeten nemen. In ben nog geen goedkope laders dan tesla tegengekomen. Of je moet iets speciaals hebben zoals bij aankoop ev en jaar goedkoop laden. Als ik plan via abrp en alleen tesla opgeef kom ik overal in Europa (behalve Portugal).
Heb je die afkorting van de paal?eborn schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:58:
[...]
Klopt, heb inmiddels ook melding gemaakt bij InCharge. Prima natuurlijk als tarieven hoger zijn op hotspots, maar dan moet het wel kloppen
Komt die voor in de lijst op de app?
nou, weer eruit gegooid.paQ schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:39:
[...]
Nog niet.
Kan ik wel eens doen.
Heb wel twee keer op de rekening gezocht of ik ergens iets kon terugvinden van afgeketste incasso’s, maar ik vind nergens iets erover terug.
edit:
Oh dit is wel nieuw. Ik heb opnieuw de SEPA gegevens ingevuld, en nu is er plotseling ook een bevestiging van Tesla per mail dat ik e SEPA methode heb toegevoegd.
edit: @AlphaRomeo
Contact met Rabobank gehad. Zij zeggen dat Tesla geen incasso-opdrachten heeft ingediend.
Alle mogelijke combinaties kwa naamstelling geprobeerd.
Nu een hele andere bankrekening gepakt, kijken hoe lang die overeind blijft
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ik rij momenteel in Frankrijk met hoofdzakelijk Ionity met Passport Power voor € 11,99 p/m met 32ct/kWh en als alternatief Tesla. Tesla is een fijn alternatief want voldoende laadlocaties én veel stalls en maar een fractie duurder.MarcF1 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:12:
Vraagje;
Ligt het aan mij ? Ik vind enkel een manier om een Ionity user account aan te maken via de app. Is er nu echt geen mogelijkheid om er één aan te maken dan via die duivelse app (en enkel via hun website) ? Indien er zo een mogelijkheid bestaat, dan weten ze die toch écht goed te verbergen. Ik wil liever niet nóg een zoveelste app op mijn GSM.
Model 3 LR (model 2023)
Die app heb je toch nodig als je wilt laden? En anders gooi je hem er direct weer af na een account te hebben gemaakt.flupp schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:21:
Ligt het aan mij ? Ik vind enkel een manier om een Ionity user account aan te maken via de app. Is er nu echt geen mogelijkheid om er één aan te maken dan via die duivelse app (en enkel via hun website) ? Indien er zo een mogelijkheid bestaat, dan weten ze die toch écht goed te verbergen. Ik wil liever niet nóg een zoveelste app op mijn GSM.
Jep, het was NLRBCE0000135*2boyette schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:03:
[...]
Heb je die afkorting van de paal?
Komt die voor in de lijst op de app?
Ik zag in de app ook dat ik aangekoppeld was, maar kon de sessie niet via de app starten.
Zaterdag meteen melding gemaakt, maar helaas nog geen reactie. Morgen maar eens bellen.
[ Voor 12% gewijzigd door eborn op 30-07-2024 17:36 ]
Dan ligt het dus inderdaad echt aan mij. Dat is toch een onnodige stap, als ik alles wil opzetten om via Plug&Charge te laden ?Zapato schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:30:
[...]
Die app heb je toch nodig als je wilt laden? En anders gooi je hem er direct weer af na een account te hebben gemaakt.
Begrijp ik dus dat je die app moét installeren en die setup niet via de website voor elkaar krijgt ? Want dan wil ik (voor recuperatie van BTW) ook nog registreren op de zaak (met BTWnummer, maw). En het enige dat ik daarover dan lees, is die link : https://support.ionity.eu...nd-address-to-the-invoice
die mij duidelijk maakt dat het niet eens de moeite is om dat te proberen via de app. En als er dan ook geen website voorzien is, hoe moet het dan wél ? Ik kan toch niet de enige zijn die de BTW recupereert en de app niet hoeft wegens Plug&Charge ?
Model 3 LR (model 2023)
Je laadt ook via de app. Ionity kent zelf geen laadpas (vlgs mij).flupp schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:21:
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Bedoel je dan dat je zélfs bij Plug&Charge de app nodig hebt ? Want als dát het geval is, dan ben ik er al onmiddellijk klaar mee, hoor.HansAuutB schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:15:
[...]
Je laadt ook via de app. Ionity kent zelf geen laadpas (vlgs mij).
Model 3 LR (model 2023)
Natuurlijk heb je de app nodig voor plug&charge, in die app zul je plug&charge 'aan' moeten zetten en de betaalmethode regelen.flupp schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:20:
[...]
Bedoel je dan dat je zélfs bij Plug&Charge de app nodig hebt ? Want als dát het geval is, dan ben ik er al onmiddellijk klaar mee, hoor.
It is what it is.If you can't change it, deal with it!
Ik bedoel: eens de setup gedaan is (betaalgegevens in de account ingevoerd, voertuig geregistreerd en voertuigID gekend bij Ionity) ook dán nog ??? Bij de Tesla SuC's is dat (ná de setup) : toekomen, inpluggen, laden beginnen (automatisch), laden stoppen, en wegrijden. Toch ?Peter-036 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:33:
[...]
Natuurlijk heb je de app nodig voor plug&charge, in die app zul je plug&charge 'aan' moeten zetten en de betaalmethode regelen.
Model 3 LR (model 2023)
Plug&Charge werkt niet zo. Je hoeft niet aan te melden bij de laadpaal provider. Je moet je certificaat uploaden naar je laadpas provider. En de laadpaal moet plug n charge support hebben en je laadpas moet daar kunnne laden. Dan hoef je helemaal niets te doen dus met Ionity.
(dit gaat dus over de officiele Plug&Charge versie)
(Als je auto plug&charge support verstuurd hij niet een id naar de laadpaal maar een randomized id die elke keer wijzigt. Voor privacy. Je kan dan dus ook geen autocharge bij fastned gebruiken)
(Als je auto plug&charge support verstuurd hij niet een id naar de laadpaal maar een randomized id die elke keer wijzigt. Voor privacy. Je kan dan dus ook geen autocharge bij fastned gebruiken)
[ Voor 23% gewijzigd door Kodess op 30-07-2024 19:11 ]
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Dus kort samengevat, ik heb het juist voor ? Ik registreerde ook bij Fastned, en daar werkt het zoals bij Tesla, dacht ik toch (tot nu toe registreerde ik mij enkel maar, en liet ik -inderdaad wel via de app - de auto zich herkennen, en daarna gebruikte ik dat systeem nog niet vaker). Dat zou ook zo (maw zonder de app) moeten kunnen werken bij Ionity, dacht ik. Vandaar dat ik meende die app nooit te zullen moeten gebruiken.Kodess schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 19:10:
Plug&Charge werkt niet zo. Je hoeft niet aan te melden bij de laadpaal provider. Je moet je certificaat uploaden naar je laadpas provider. En de laadpaal moet plug n charge support hebben en je laadpas moet daar kunnne laden. Dan hoef je helemaal niets te doen dus met Ionity.
[ Voor 8% gewijzigd door flupp op 30-07-2024 19:35 ]
Model 3 LR (model 2023)
Als het goed is kan je autocharge aanzetten, en dan kan je na de 1e keer activeren met de app daarna gewoon inprikken, en start het laden vanzelf. (En stoppen via het scherm op de lader)flupp schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 19:42:
Getriggerd door de antwoorden hier, ging ik nu dus ook eens in de Fastned app kijken, en merk ik dat ik inderdaad een laadpaalcode moet invoeren. Ik had het verkeerd voor, blijkbaar. Op het verkeerde been gezet door de Tesla-manier, blijkbaar...
Bedankt voor de antwoorden !
Ik heb al 3 jaar niet meer bij fastned geladen, maar destijds werkte dat prima in nl/de/at voor een ritje wintersport.
Wat ik "Plug&Charge" noemde, heet "autocharge", blijkbaar. Ik denk dat ik mij eens beter zal moeten inlezen...markjanssen schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 19:58:
[...]
Als het goed is kan je autocharge aanzetten, en dan kan je na de 1e keer activeren met de app daarna gewoon inprikken, en start het laden vanzelf. (En stoppen via het scherm op de lader)
...
Model 3 LR (model 2023)
Zoek eens op autocharge in dit topic, is al eens eerder aan de orde gekomen. Wat ik begreep is dat autocharge van Fastned niet hetzelfde systeem is als plug&charge van andere MSP's. Vooral Volkswagens en waarschijnlijk ook Skoda's kunnen niet met Fastned autocharge overweg omdat ze een randomised ID versturen. Hoe het met plug&charge zit bij niet-VW's weet ik niet, dus even zoeken.flupp schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:03:
[...]
Wat ik "Plug&Charge" noemde, heet "autocharge", blijkbaar. Ik denk dat ik mij eens beter zal moeten inlezen...
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
Bij fastned hoef ik alleen de stekker in de auto te steken en de laadsessie begint vanzelf. Rekening komt dan op de shell pas terecht.flupp schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 19:29:
[...]
Dus kort samengevat, ik heb het juist voor ? Ik registreerde ook bij Fastned, en daar werkt het zoals bij Tesla, dacht ik toch (tot nu toe registreerde ik mij enkel maar, en liet ik -inderdaad wel via de app - de auto zich herkennen, en daarna gebruikte ik dat systeem nog niet vaker). Dat zou ook zo (maw zonder de app) moeten kunnen werken bij Ionity, dacht ik. Vandaar dat ik meende die app nooit te zullen moeten gebruiken.
Dit is makkelijker dan bij tesla waarbij alles via de app moet.
Ik doorworstelde zonet de 4 pagina's van deze thread met hits van de zoekterm "autocharge". Mijn initiële vraag had ik dan ook initieel beter kunnen formuleren als: "ondersteunt Ionity autocharge, eens alles is ingesteld (betaalmethode, voertuig gekoppeld aan de betaalmethode)?" En om te verduidelijken: dit is de "vorm" van "Plug&Charge" zoals die werkt bij Tesla en Fastned. Dit alles uiteraard in de veronderstelling dat ook de auto dit ondersteunt (bij mij is dat al zeker het geval).pmiddeld schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:04:
[...]
Zoek eens op autocharge in dit topic, is al eens eerder aan de orde gekomen. Wat ik begreep is dat autocharge van Fastned niet hetzelfde systeem is als plug&charge van andere MSP's. Vooral Volkswagens en waarschijnlijk ook Skoda's kunnen niet met Fastned autocharge overweg omdat ze een randomised ID versturen. Hoe het met plug&charge zit bij niet-VW's weet ik niet, dus even zoeken.
Dus: je komt aan bij de lader, je plugt in, en het laden start.
Ik las een reactie van @Peter-036 van 23 december verleden jaar die suggereerde dat Ionity dit kon. Maar anders dan die reactie vond ik daar niets over...
Model 3 LR (model 2023)
Hier het zelfde probleem in delft bij een robocharge paal.MadMan81 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:53:
[...]
Zo staan ze inderdaad in de app van Vattenfall aangegeven
Gemeld alles terug gekregen (duurde wel lang).
Laatst weer eens geprobeerd (3 maanden later) en weer bij dubbel zo duur gefactureerd

Zal weer alles gecrediteerd krijgen, wel goedkoop dan, maar toch ook niet de bedoeling.
... inderdaad, niet-Tesla's moeten daar een app voor hebben, aan die Tesla-SuC's.lfah2000 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:54:
[...]
Bij fastned hoef ik alleen ... ... begint vanzelf. Rekening komt dan op de shell pas terecht.
Dit is makkelijker dan bij tesla waarbij alles via de app moet.
Model 3 LR (model 2023)
Ik heb dit deze zomer opgezocht omdat ik passport had aangeschaft via Inoity direct (ofwel laden met de app) Autocharge was mogelijk, echter moet je dan via een RFID tag het activeren. Dit kan dus alleen als je ionity via je automerk aanschaft. Ik heb het dus niet kunnen testen maar het kan wel onder voorwaarden.flupp schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:02:
[...]
Ik doorworstelde zonet de 4 pagina's van deze thread met hits van de zoekterm "autocharge". Mijn initiële vraag had ik dan ook initieel beter kunnen formuleren als: "ondersteunt Ionity autocharge, eens alles is ingesteld (betaalmethode, voertuig gekoppeld aan de betaalmethode)?" En om te verduidelijken: dit is de "vorm" van "Plug&Charge" zoals die werkt bij Tesla en Fastned. Dit alles uiteraard in de veronderstelling dat ook de auto dit ondersteunt (bij mij is dat al zeker het geval).
Ik las een reactie van @Peter-036 van 23 december verleden jaar die suggereerde dat Ionity dit kon. Maar anders dan die reactie vond ik daar niets over...
Ze kunnen autocharge dus aan een laadpas koppelen, maar niet aan hun eigen app. (de laadpas moet uiteraard een geldige en active betaalmethode geactiveerd hebben.
Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW
En in elk geval bij Hyundai ben je duurder uit. Je krijgt 20 cent korting in NL, maar het abbo is duurder en het passport power abbo (30 cent korting in NL) is niet mogelijk.Kird03 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:32:
[...]
Ik heb dit deze zomer opgezocht omdat ik passport had aangeschaft via Inoity direct (ofwel laden met de app) Autocharge was mogelijk, echter moet je dan via een RFID tag het activeren. Dit kan dus alleen als je ionity via je automerk aanschaft. Ik heb het dus niet kunnen testen maar het kan wel onder voorwaarden.
Ze kunnen autocharge dus aan een laadpas koppelen, maar niet aan hun eigen app. (de laadpas moet uiteraard een geldige en active betaalmethode geactiveerd hebben.
In de praktijk werkt de app prima als je kleine niet de mobiele data heeft uitgezet
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Als ik het me goed herinner is AutoCharge DIN SPEC 70121 en is Plug&Charge ISO 15118.flupp schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:02:
[...]
Ik doorworstelde zonet de 4 pagina's van deze thread met hits van de zoekterm "autocharge". Mijn initiële vraag had ik dan ook initieel beter kunnen formuleren als: "ondersteunt Ionity autocharge, eens alles is ingesteld (betaalmethode, voertuig gekoppeld aan de betaalmethode)?" En om te verduidelijken: dit is de "vorm" van "Plug&Charge" zoals die werkt bij Tesla en Fastned. Dit alles uiteraard in de veronderstelling dat ook de auto dit ondersteunt (bij mij is dat al zeker het geval).
Tesla's kunnen, voor zover ik weet, niet overweg met Plug&Charge.
Ik kan wel met zekerheid zeggen dat ik met een Model3 bij Fastned kán "inpluggen mét automatisch opstartend laden". Maar ik weet niet zeker of we hier niet naast elkaar aan het praten zijn (maw, ik begrijp misschien jouw punt niet).gvg schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:12:
[...]
Als ik het me goed herinner is AutoCharge DIN SPEC 70121 en is Plug&Charge ISO 15118.
Tesla's kunnen, voor zover ik weet, niet overweg met Plug&Charge.
Model 3 LR (model 2023)
Ik lees het misschien verkeerd, maar ik krijg de indruk dat je denkt dat AutoCharge en Plug&Charge hetzelfde is en dat is niet zo. Het idee achter beide is wel hetzelfde, maar het zijn 2 verschillende technieken. Simpelste vergelijking die bij me opkomt is Android en iOS. Beide een mobiel OS en zelfs allebei Unix-like en toch kan ik geen android apps installeren op mijn iphone.flupp schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:22:
[...]
Ik kan wel met zekerheid zeggen dat ik met een Model3 bij Fastned kán "inpluggen mét automatisch opstartend laden". Maar ik weet niet zeker of we hier niet naast elkaar aan het praten zijn (maw, ik begrijp misschien jouw punt niet).
Fastned gebruikt de techniek die AutoCharge wordt genoemd en Ionity gebruikt de techniek die Plug&Charge heet. Deze zijn niet hetzelfde. Als auto en laadpaal allebei AutoCharge ondersteunen dan werkt automatisch laden. Als ze allebei Plug&Charge ondersteunen dan werkt automatisch laden ook. Maar als je auto alleen AutoCharge ondersteunt, werkt automatisch laden bij een paal die alleen Plug&Charge ondersteunt niet (en andersom).
[Edit] Hier kan je een link vinden naar een whitepaper met meer achtergrondinformatie over de technische verschillen tussen AutoCharge en Plug&Charge https://www.switch-ev.com/blog/autocharge-vs-iso15118-pnc
[ Voor 8% gewijzigd door gvg op 30-07-2024 23:49 . Reden: link toegevoegd ]
Ik kreeg dit pushbericht van de OVO app (Bonnet); ze gaan volgende week laadpassen introduceren. 👍
:fill(white):strip_exif()/f/image/aVTIJwOs4eXR0nWMpA8hxMSH.png?f=user_large)
Erop drukken opende gewoon de app, ik kan niet meer informatie vinden ook. In de app geen spoor van het bericht, notificatie weg. Maar, de notificatie staat wel in mijn notification history op mijn telefoon, dus ik had het niet gedroomd. 😅
:fill(white):strip_exif()/f/image/aVTIJwOs4eXR0nWMpA8hxMSH.png?f=user_large)
Erop drukken opende gewoon de app, ik kan niet meer informatie vinden ook. In de app geen spoor van het bericht, notificatie weg. Maar, de notificatie staat wel in mijn notification history op mijn telefoon, dus ik had het niet gedroomd. 😅
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Klopt, ik kreeg er gisteren ook een mail over:gertvdijk schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:41:
Ik kreeg dit pushbericht van de OVO app (Bonnet); ze gaan volgende week laadpassen introduceren. 👍
...
Het lijkt mij een fijne aanvulling, ik gebruik OVO veel op mijn lokale publieke laadpaal en ook regelmatig onderweg; het € 8,00/maand Turbo Boost-abonnement haal ik er makkelijk uit met de 15% korting.Hello,
Next week, we'll be introducing our most requested feature ever – Charge Anywhere RFID cards.
And you could be 1 of the 3 lucky cardholders to win £500 charging credit by ordering your card before midnight on 20 August.
The Charge Anywhere card gives you more choice on how you charge your car. Choose to charge via the OVO Charge app or with your charging card - whichever suits you best.
Plus, all card holders will also get £2 credit which can be used for 1 month free Light Boost membership. That means 10% off all your Charge Anywhere charges, exclusive rewards, and live charging updates.
You can order your card from 6 August in the OVO Charge app.
Soms is de status van laadpalen in de app niet up to date en kun je een beschikbare paal dus niet selecteren, een enkele keer lukt het starten van de laadsessie via de app ook niet. Dan is een fysieke laadpas een handig alternatief met minder afhankelijkheden.
Ik ga er van uit dat er wel betaald moet worden voor de OVO laadpas, dus het hangt een beetje van de prijs af of ik er eentje ga bestellen.
Opel Ampera-e (2020)
Oh, cool. Ik heb wel andere mails van OVO gehad, maar die (nog) niet. Thanks voor het delen!Wesco schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:59:
Klopt, ik kreeg er gisteren ook een mail over:
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Ik heb even gekeken, bij mij in de buurt is OVO 4 cent duurder per kWh dan Electroverse die al een gratis laadpas aanbiedt, 8 cent duurder dan Bump waar je een willekeurige rfid-kaart kunt koppelen aan je account, en 10 cent duurder dan Northe. Welke laadpalen in Nederland zijn bij OVO dan goedkoper dan die drie?
Ik had voor onze vakantie naar Oostenrijk voor de zekerheid een Maingau laadpas aangevraagd. Met die pas erbij had ik ook nog een Shell Recharge pas en een MKB Laadpas (van werk van mijn vrouw). Uiteindelijk die Maingau 0 x gebruikt. De MKB Laadpas kon ik op de meeste plekken gebruiken. Shell Recharge dus ook weinig gebruikt, misschien 1 keer.
Ook 1 keer bij een Tesla Supercharge station geladen met de app op mijn telefoon.
Ook 1 keer bij een Tesla Supercharge station geladen met de app op mijn telefoon.
Er komen steeds meer openbare laadpalen beschikbaar in mijn buurt maar ook zie ik hierdoor steeds meer ICE auto's die deze plekken in beslag nemen waardoor als ik 's avonds thuis kom vaak mijn auto niet kan laden omdat ze bezet worden gehouden.. Wordt hier actief op gehandhaafd dat iemand weet, er rijden bijvoorbeeld wel altijd scanauto's door de wijk. Pakken die dit ook op of moet ik het specifiek melden bij de gemeente ofzo?
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
Dat beleid zal per gemeente verschillen.Davidas schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:22:
Er komen steeds meer openbare laadpalen beschikbaar in mijn buurt maar ook zie ik hierdoor steeds meer ICE auto's die deze plekken in beslag nemen waardoor als ik 's avonds thuis kom vaak mijn auto niet kan laden omdat ze bezet worden gehouden.. Wordt hier actief op gehandhaafd dat iemand weet, er rijden bijvoorbeeld wel altijd scanauto's door de wijk. Pakken die dit ook op of moet ik het specifiek melden bij de gemeente ofzo?
In principe is het (indien geen andere laadplek beschikbaar) afsleepwaardig, net zoals het parkeren op een invalidenplek. Ik zou het zelf altijd melden, denk niet dat de scansoftware gaat controleren of een voertuig op een laadplek elektrisch is.
[ Voor 8% gewijzigd door ASW1 op 01-08-2024 09:30 ]
Zoals gezegd, kan verschillen per gemeente en dan heb je ook nog eens de mate van handhaving.Davidas schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:22:
Wordt hier actief op gehandhaafd dat iemand weet,
In de wijk waar mijn vader woont in Rotterdam wordt er nauwlettend op gehandhaaft, in de diverse dorpen in het westen van Noord Brabant heb ik nog nooit een boete onder de ruitenwisser gezien bij ICE wagens die op een laadplek stonden.
Ik vermoed dat vooral de grootte van een gemeente er toe doet, in veel kleinere gemeenten zal er 's avonds/'s nachts überhaupt geen handhavingscapaciteit zijn om bonnetjes te schrijven, terwijl de grote steden 24/7 eigen afsleepdienst hebben.Zjanzjak schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:46:
[...]
In de wijk waar mijn vader woont in Rotterdam wordt er nauwlettend op gehandhaaft, in de diverse dorpen in het westen van Noord Brabant heb ik nog nooit een boete onder de ruitenwisser gezien bij ICE wagens die op een laadplek stonden.
Handhaving op parkeren is geheel op het bordje van gemeenten geschoven, politie doet hier niets meer mee tenzij in uitzonderlijke gevallen.
Op de SGZH-1 palen en met een light abonnement op SGZH2 palen ook goedkoper dan electroverse, en Northe.Of-Aaargh schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:04:
Ik heb even gekeken, bij mij in de buurt is OVO 4 cent duurder per kWh dan Electroverse die al een gratis laadpas aanbiedt, 8 cent duurder dan Bump waar je een willekeurige rfid-kaart kunt koppelen aan je account, en 10 cent duurder dan Northe. Welke laadpalen in Nederland zijn bij OVO dan goedkoper dan die drie?
grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp
Hmmm, uit interesse eens naar OVO gekeken, maar net m'n favoriete laadpaal van Greenflux (Oranjelaan 16, De Meern) zie ik weer niet in de OVO app. Da's jammer. Hopelijk gaan ze meer palen in Nederland ondersteunen en komt deze er nog bij, maar vooralsnog blijf ik m'n ESB pas gebruiken.
ook ik de app maar eens gedownload uit intresse, je leest hier veel positieve berichten .vanaalten schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:25:
Hmmm, uit interesse eens naar OVO gekeken, maar net m'n favoriete laadpaal van Greenflux (Oranjelaan 16, De Meern) zie ik weer niet in de OVO app. Da's jammer. Hopelijk gaan ze meer palen in Nederland ondersteunen en komt deze er nog bij, maar vooralsnog blijf ik m'n ESB pas gebruiken.
goedkoop is het voor mij iig niet. duurder als shell recharge op de park&charge en exact dezelfde prijs op allego
shell recharge is overal 53cent op de 11kw palen, OVO dan weer 54 cent , waar ik met Northe 44 cent betaal.
Bij ons in de buurt in Den Haag zijn veel palen van Equans naar Vattenfall gegaan en duurder geworden. Van 33 naar 38 ct per kWh. Ze claimen een uitbreiding, maar er is niks uitgebreid. (https://group.vattenfall....ennetwerk-in-den-haag-uit). Het zal wel opnieuw aanbesteed zijn, en tariefverhoging omdat we natuurlijk die dure, en afgekeurde, tv-reclames moeten betalen.vanaalten schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:25:
Geleidelijk aan verdwijnen de laadpalen uit de OVO app, ze zijn “niet beschikbaar”, waar ze nog tegen het oude tarief staan, met eventuele boosts. Zeker geen contract met Vattenfall. Niet blij mee.
Het tarief is niet naar 38 cent gegaan maar naar 36ct. Alleen moet je dan de Vattenfall-pas gebruiken op de palen en niet meer de Ecotap-pas. Ecotap vraagt 2ct extra voor het "roamen".Jan Lelie schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:12:
[...]
Bij ons in de buurt in Den Haag zijn veel palen van Equans naar Vattenfall gegaan en duurder geworden. Van 33 naar 38 ct per kWh. Ze claimen een uitbreiding, maar er is niks uitgebreid. (https://group.vattenfall....ennetwerk-in-den-haag-uit). ...
Overigens zijn ook de oude palen die nog onder beheer staan van Equans (tot ze gemigreerd zijn naar Vattenfall) naar 36ct gegaan: https://equans.nl/experti...biel-betalen-in-den-haag/
Merkwaardig, ik keek naar Vandebron app. De kaart die ik vroeger gebruikte. Vandebron zegt het CPO tarief te gebruiken en de app zegt 38ct. Als ik lieg, lieg ik in commissie.da_Mastah schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:20:
[...]
Het tarief is niet naar 38 cent gegaan maar naar 36ct. Alleen moet je dan de Vattenfall-pas gebruiken op de palen en niet meer de Ecotap-pas. Ecotap vraagt 2ct extra voor het "roamen".
Overigens zijn ook de oude palen die nog onder beheer staan van Equans (tot ze gemigreerd zijn naar Vattenfall) naar 36ct gegaan: https://equans.nl/experti...biel-betalen-in-den-haag/
De Vattenfall app meldt trouwens bij sommige palen: max 14kW 0,363 ct / kWh. Beheerd door Equans, staat er.
Om de hoek, zouden er twee palen staan, met hetzelfde adres. Er staat er maar één, met dezelfde eindcijfers en letters. Het ene tarief, beheerd door Vattenfall volgens Vattenfall, vermeldt max 14 kWh en de 0,363. Maar de “andere”, beheerd door Equans (volgens de Vattenfall app) staat voor 22 kW 0,5324 ct / kWh plus 35,09 ct per sessie in de boeken! Een verschil van maar 42 procent, voor wat meer vermogen (ik kom met de Kona 64 niet verder dan 11kWh). OVO zegt “unavailable”, en naast Vattenfall ook Threeforce, hoewel ze onbezet zijn. Vandebron zegt 11kWh en 38 ct. bij Vattenfall. Bizar.
Als gezegd, sommige palen zijn nog steeds 36 ct (33 met boost), sommige onbereikbaar en andere hebben de bizarre tarieven en vermogens. Overgangsziektes?
Het CPO tarief is het tarief wat de laadpaal provider vraagt aan anderen. Het laat wel toe dat ze zelf korting geven op het CPO tarief. Er zijn er meerdere die zo werken, Shell ook bijvoorbeeld.Jan Lelie schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:45:
[...]
Merkwaardig, ik keek naar Vandebron app. De kaart die ik vroeger gebruikte. Vandebron zegt het CPO tarief te gebruiken en de app zegt 38ct. Als ik lieg, lieg ik in commissie.
De Vattenfall app meldt trouwens bij sommige palen: max 14kW 0,363 ct / kWh. Beheerd door Equans, staat er.
Om de hoek, zouden er twee palen staan, met hetzelfde adres. Er staat er maar één, met dezelfde eindcijfers en letters. Het ene tarief, beheerd door Vattenfall volgens Vattenfall, vermeldt max 14 kWh en de 0,363. Maar de “andere”, beheerd door Equans (volgens de Vattenfall app) staat voor 22 kW 0,5324 ct / kWh plus 35,09 ct per sessie in de boeken! Een verschil van maar 42 procent, voor wat meer vermogen (ik kom met de Kona 64 niet verder dan 11kWh). OVO zegt “unavailable”, en naast Vattenfall ook Threeforce, hoewel ze onbezet zijn. Vandebron zegt 11kWh en 38 ct. bij Vattenfall. Bizar.
Als gezegd, sommige palen zijn nog steeds 36 ct (33 met boost), sommige onbereikbaar en andere hebben de bizarre tarieven en vermogens. Overgangsziektes?
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ik had hetzelfde op de korbootstraat 42…electroverse is dan gunstig: beide palen 0,36 ct .Jan Lelie schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:45:
[...]
Merkwaardig, ik keek naar Vandebron app. De kaart die ik vroeger gebruikte. Vandebron zegt het CPO tarief te gebruiken en de app zegt 38ct. Als ik lieg, lieg ik in commissie.
..
Misschien werkt een briefje onder de ruitenwisser ook. Misschien het ene doen en het andere niet nalaten.Davidas schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:22:
Er komen steeds meer openbare laadpalen beschikbaar in mijn buurt maar ook zie ik hierdoor steeds meer ICE auto's die deze plekken in beslag nemen waardoor als ik 's avonds thuis kom vaak mijn auto niet kan laden omdat ze bezet worden gehouden..
[ Voor 5% gewijzigd door HDoc op 01-08-2024 23:37 ]
Dank voor de link. Interessant. Mijn auto blijkt geen uniek MAC-adres te hebben (tja, Chinees hègvg schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:38:
[...]
Ik lees het misschien verkeerd, maar ik krijg de indruk dat je denkt dat AutoCharge en Plug&Charge hetzelfde is en dat is niet zo. Het idee achter beide is wel hetzelfde, maar het zijn 2 verschillende technieken.
Vandebron rekent sinds kort ook een opslag van €0,02/kWh.Jan Lelie schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:45:
[...]
<knipperdeknip>
Dat en outdated en gecachete dataAls gezegd, sommige palen zijn nog steeds 36 ct (33 met boost), sommige onbereikbaar en andere hebben de bizarre tarieven en vermogens. Overgangsziektes?
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Ik laad momenteel op kantoor (voor de eerste keer) , en de laadsessie gaat maar met 1kw per uur. Komt dat vaker voor (in het algemeen) of kan dat aan mijn laadkabel liggen?
Heb pas sinds kort een phev met nieuwe kabel via internet.
Er staan iets van 20 laadpalen waarvan er 4 bezet zijn.
Heb pas sinds kort een phev met nieuwe kabel via internet.
Er staan iets van 20 laadpalen waarvan er 4 bezet zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 02-08-2024 09:13 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa
Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.
Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.
Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic
Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa
Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.
Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.
Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic
Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2