[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 163 ... 220 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:52
Sport_Life schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:11:
Ik laad momenteel op kantoor (voor de eerste keer) , en de laadsessie gaat maar met 1kw per uur. Komt dat vaker voor (in het algemeen) of kan dat aan mijn laadkabel liggen?
Heb pas sinds kort een phev met nieuwe kabel via internet.

Er staan iets van 20 laadpalen waarvan er 4 bezet zijn.
Het kan iets met loadbalancing zijn maar dat lijkt me erg sterk als slechts 4 van de 20 palen in gebruik zijn.
Wat voor palen zijn het? Met welke vermogens? Veel phev's laden maar op 1 fase waardoor je het maximale vermogen van de paal ook vaak door 3 moet delen.

Het kunnen natuurlijk 3,6kW palen zijn. Maar dat die dan weer op 3 fases zitten is ongebruikelijk.
Het kan natuurlijk ook nog een defecte paal zijn. Dus een andere proberen is wellicht ook een optie.

[ Voor 6% gewijzigd door Headshot_NL op 02-08-2024 09:52 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan81
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-06 10:32
Ik laad momenteel op kantoor (voor de eerste keer) , en de laadsessie gaat maar met 1kw per uur. Komt dat vaker voor (in het algemeen) of kan dat aan mijn laadkabel liggen?

Test anders even bij een andere laadpaal of met een andere kabel. Dat sluit even wat mogelijke oorzaken uit.

Cupra Born

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-06 10:52

Ik heb hier eens dezelfde vraag gepost en kreeg toen het antwoord: Het ligt eigenlijk altijd aan de laadpaal. Een jaar later moet ik zeggen dat dat mijn ervaring ook is, in alle gevallen lag het aan de laadpaal en nooit aan de auto of de kabel.

Zoals anderen al zeiden: test het aan een andere laadpaal om het zeker te weten.

Mijn eigen ervaring op ons kantoor is dat de laadsnelheden daar ook heel traag zijn, nooit boven 2 kW gezien.

Heel fijn dat OVO nu ook laadpassen gaat uitgeven. Nu nog mijn andere irritatie: de hoeveelheid notificaties, e-mails, en kliks benodigd per laadsessie. Twee e-mails en twee afschrijvingen per laadsessie. Ik zou er erg blij van worden als ze de afschrijvingen en de e-mails per maand zouden combineren.

[ Voor 15% gewijzigd door Nova163 op 02-08-2024 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:02

Hmmm... toevallig op de High Tech Campus, Eindhoven?

De laadpalen daar zijn allemaal begrensd op 1.5kW. Toen ik daar over ging vragen: "pas als alle laadpalen zijn geplaatst schakelen we van een vast vermogen over naar dynamic load balancing waardoor er meer vermogen beschikbaar komt, nu is het vermogen begrenst op max 8A laadstroom."

Ofwel: het kan heel goed aan de laadpaal liggen. Probeer het in elk geval op wat meer plaatsen voor je aan je auto twijfelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:26
Het kan aan van alles liggen, maar wat veel EVs doen is het laadvermogen sterk beperken als je laadpoort nog ontgrendeld is (niet het klepje maar de connector). Vaak gaat dit samen met de deurvergrendeling.

Mijn Kia e-Niro doet max 0.5 kW als de deuren ontgrendeld zijn. Als ik de deuren met de keyfob op slot zet gaat pas de laadpoort aan de auto vergrendelen en kan ik door de ruit in de deur zien dat de laadsnelheid langzaam stijgt naar een normale sterkte. Niets in de auto wijst erop dat de laadsnelheid beperkt is door het nog ontgrendeld zijn of zelfs maar een indicatie van de vergrendeling van de laadpoort aan de autozijde dus ik was daar aardig van in de war ook in het begin.

De reden is dat je de stekker altijd veilig moet kunnen verwijderen als de laadpoort ontgrendeld is (dus zonder vonken en andere ongein).

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:15

Sport_Life

Solvitur ambulando

Allen dank voor jullie reacties. Net even gekeken, de auto is vergrendeld, tevens ook een ander laadpunt geprobeerd, die gaat ook traag. Maakt op zich niet uit, het is genoeg om thuis te komen. Meer dan 12kwh gaat er ook niet in .

Dit weekend even kijken of het aan de laadkabel ligt. Ik kan me zo voorstellen dat bedrijven de capaciteit bewust laag houden om te voorkomen dat mensen BEV's compleet opladen op kosten van de zaak.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 02-08-2024 12:54 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:15

Sport_Life

Solvitur ambulando

vanaalten schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:01:
[...]

Hmmm... toevallig op de High Tech Campus, Eindhoven?

De laadpalen daar zijn allemaal begrensd op 1.5kW. Toen ik daar over ging vragen: "pas als alle laadpalen zijn geplaatst schakelen we van een vast vermogen over naar dynamic load balancing waardoor er meer vermogen beschikbaar komt, nu is het vermogen begrenst op max 8A laadstroom."

Ofwel: het kan heel goed aan de laadpaal liggen. Probeer het in elk geval op wat meer plaatsen voor je aan je auto twijfelt.
Het is niet de High Tech Campus, de begrenzing zit inderdaad wel op 1,5kW . De app geeft 1kw aan maar hij zit wel bijna vol inmiddels.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:28
Sport_Life schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:54:
Allen dank voor jullie reacties. Net even gekeken, de auto is vergrendeld, tevens ook een ander laadpunt geprobeerd, die gaat ook traag. Maakt op zich niet uit, het is genoeg om thuis te komen. Meer dan 12kwh gaat er ook niet in .

Dit weekend even kijken of het aan de laadkabel ligt. Ik kan me zo voorstellen dat bedrijven de capaciteit bewust laag houden om te voorkomen dat mensen BEV's compleet opladen op kosten van de zaak.
Is het maar een 12kw accu ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@Davidas ikzelf meld het actief, bijv. gemeente Houten heeft een vaste meldpagina. Op een gegeven moment word je er heel handig in. Maar wat je ook kunt doen, is een zeer lange laadkabel achterin de auto leggen. Tot 15 meter is mogelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door TucanoItaly op 02-08-2024 17:05 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jetro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:55
Sinds kort is de laadpaal in onze straat veranderd van eigenaar. Park&charge is nu Qwello.

Sindsdien werkt mijn laadpas van MTC niet meer bij deze paal.

Iemand ook deze ervaring ? Welke passen werken wel ? Ik kan ook een pas van Shell krijgen van mijn werkgever, als iemand kan bevestigen dat die wel werkt vraag ik die aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:53
Jetro schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:27:
Sinds kort is de laadpaal in onze straat veranderd van eigenaar. Park&charge is nu Qwello.

Sindsdien werkt mijn laadpas van MTC niet meer bij deze paal.

Iemand ook deze ervaring ? Welke passen werken wel ? Ik kan ook een pas van Shell krijgen van mijn werkgever, als iemand kan bevestigen dat die wel werkt vraag ik die aan.
Ik zou zeggen, kijk even op de site. https://www.shell.nl/elek.../vind-een-oplaadpaal.html

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Shell weet het ook niet. De Park€Charge paal in mijn straat geeft bij Shell 'Unknown'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:18
Leuke deal even vanuit een ander topic versleept:
dekoningterijk schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:29:
Voor de Renault-rijders nog een tip: je kunt in de My Renault-app een laadpas van Mobilize (het e-merk van Renault) aanvragen. Daar kun je voor 4,99 per maand een abonnement afsluiten zodat je in Frankrijk voor 29 cent kunt laden bij Ionity. In veel andere laden 39 cent. (https://cdn.group.renault...-mobilize-charge-pass.pdf).

Aardige deal volgens mij.
Voor 39 cent laden bij ionity voor 5 euro per maand, je kunt het ook voor een maandje afsluiten en dan laadt je op vakantie bij de Franse Ionity stations voor slechts 29 cent.
Je hoeft er geen Renault voor te bezitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
ASW1 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:00:

[...]

Voor 39 cent laden bij ionity voor 5 euro per maand, je kunt het ook voor een maandje afsluiten en dan laadt je op vakantie bij de Franse Ionity stations voor slechts 29 cent.
Heb je een linkje waar je dat dan kan afsluiten? Ik heb het niet gevonden.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
PeterZ(on) schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:07:
[...]

Heb je een linkje waar je dat dan kan afsluiten? Ik heb het niet gevonden.
Je moet de My Renault app installeren, een account aanmaken en daar kun je hem dan afsluiten.
De android app geeft op dit moment problemen maar ios doet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
ASW1 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:13:
[...]

Je moet de My Renault app installeren, een account aanmaken en daar kun je hem dan afsluiten.
De android app geeft op dit moment problemen maar ios doet het wel.
En dat kan ook zonder dat je een Renault hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
PeterZ(on) schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:15:
[...]

En dat kan ook zonder dat je een Renault hebt?
Ja dat kan, heb een Kia.
Heb in de Renault app wel een auto toegevoegd die ik niet heb maar weet niet of dat nodig was, ik deed dat in de android app omdat die steeds vastliep.
Daarna bleef het vastlopen en toen op de ipad de laadpas besteld en dat liep vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
ASW1 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:19:
[...]

Ja dat kan, heb een Kia.
Heb in de Renault app wel een auto toegevoegd die ik niet heb maar weet niet of dat nodig was, ik deed dat in de android app omdat die steeds vastliep.
Daarna bleef het vastlopen en toen op de ipad de laadpas besteld en dat liep vlekkeloos.
Ga ik dan eens proberen, ben benieuwd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
PeterZ(on) schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:23:
[...]

Ga ik dan eens proberen, ben benieuwd. :)
Wat wel raar is is dat je abonnement direct ingaat, maar je eerst moet wachten totdat je de laadpas binnen hebt om het te kunnen gebruiken, geen idee hoe snel die binnen zal zijn.
Je kunt het abonnement direct weer opzeggen en dan loopt het dus 1 maand, zelf wacht ik voor de zekerheid met opzeggen totdat de laadpas binnen is.
Gaat me alleen om de vakantie in Frankrijk, snelladen in NL heb ik niet nodig maar wie dit wel heeft is goedkoper uit met dit abbo dan bij Ionity zelf met in NL/BE/De hetzelfde tarief en in FR zelfs voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
ASW1 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:47:
[...]

Wat wel raar is is dat je abonnement direct ingaat, maar je eerst moet wachten totdat je de laadpas binnen hebt om het te kunnen gebruiken, geen idee hoe snel die binnen zal zijn.
Je kunt het abonnement direct weer opzeggen en dan loopt het dus 1 maand, zelf wacht ik voor de zekerheid met opzeggen totdat de laadpas binnen is.
Gaat me alleen om de vakantie in Frankrijk, snelladen in NL heb ik niet nodig maar wie dit wel heeft is goedkoper uit met dit abbo dan bij Ionity zelf met in NL/BE/De hetzelfde tarief en in FR zelfs voordeliger.
Ik heb het account aangemaakt en heb verder geen Renault gegevens toe hoeven voegen. Dus dat werkt prima. Gaat voor mij ook alleen voor de vakantie als ik veelvuldig van Ionity gebruik maak. Alleen die prijs van 29ct heb ik niet gevonden, wel 39ct. En ik zag zo gauw ook geen overzicht met laders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
PeterZ(on) schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:52:
[...]
Alleen die prijs van 29ct heb ik niet gevonden, wel 39ct. En ik zag zo gauw ook geen overzicht met laders.
https://www.mobilize.co.n...-opladen/charge-pass.html

Hier staat wat meer info over de abonnementen, en weer een link naar de PDF met Ionity prijzen.
https://cdn.group.renault...-mobilize-charge-pass.pdf

De prijsinfo in de Renault app lijkt nergens op; volgens mij laat die alleen een CPO roamingtarief zien zonder rekening te houden met abonnementskortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
ASW1 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:12:
[...]

https://www.mobilize.co.n...-opladen/charge-pass.html

Hier staat wat meer info over de abonnementen, en weer een link naar de PDF met Ionity prijzen.
https://cdn.group.renault...-mobilize-charge-pass.pdf

De prijsinfo in de Renault app lijkt nergens op; volgens mij laat die alleen een CPO roamingtarief zien zonder rekening te houden met abonnementskortingen.
Dat pdf bestand verwijst voor prijzen, anders dan Ionity, naar de app en dan moet je daar natuurlijk eerst een abo kiezen. Maar het is toch erg interessant deze kaart. Goedkoper abo tarief en op elk moment opzegbaar, prijs per kWh is lager en een gratis pas. :) Op Laadpastop10 staat ook dat het een onderdeel is van Plugsurfing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSilver
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-12-2024
PeterZ(on) schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:32:
[...]

Dat pdf bestand verwijst voor prijzen, anders dan Ionity, naar de app en dan moet je daar natuurlijk eerst een abo kiezen. Maar het is toch erg interessant deze kaart. Goedkoper abo tarief en op elk moment opzegbaar, prijs per kWh is lager en een gratis pas. :) Op Laadpastop10 staat ook dat het een onderdeel is van Plugsurfing.
En is deze dan ook opmerkelijk goedkoper voor gewone laadpalen zoals Allego en Optimile?
Of betaal je daar gewoon het tarief van de provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
xSilver schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:50:
[...]

En is deze dan ook opmerkelijk goedkoper voor gewone laadpalen zoals Allego en Optimile?
Of betaal je daar gewoon het tarief van de provider?
Geen idee, dat moet je in de app bekijken per lader. Alleen moet je dan eerst dat abo afsluiten om de daadwerkelijke prijzen te kunnen zien en dat doe pas al ik er gebruik van ga maken, voor de aanstaande vakantie. Ze hebben het over 9% korting op het CPO tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekoningterijk
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:01
PeterZ(on) schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:55:
[...]

Geen idee, dat moet je in de app bekijken per lader. Alleen moet je dan eerst dat abo afsluiten om de daadwerkelijke prijzen te kunnen zien en dat doe pas al ik er gebruik van ga maken, voor de aanstaande vakantie. Ze hebben het over 9% korting op het CPO tarief.
Wat ik ervan begrijp is dat ze 9 procent korting bieden op het tarief van de gratis Mobilize-pas.

Het CPO-tarief van de laadpaal hier voor de deur is 39 cent, bij de gratis Mobilize-pas is 'ie 43 cent. Zou dan uitkomen op 38 cent. Centje goedkoper dus. Maar met Electroverse is 'ie weer 35 cent, en met OVO (met het 2 euro-abonnement) ook.

Andere laadpalen waarvan ik het CPO-tarief weet omdat ik er vaak kom, zijn met deze pas ook niet echt goedkoper. Alleen het Ionity-tarief is met het 5 euro-abonnement zeer goed.

Vergelijken loont écht, maar dat hoef ik de vaste volgers van dit topic volgens mij niet uit te leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
dekoningterijk schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 17:11:
[...]

Wat ik ervan begrijp is dat ze 9 procent korting bieden op het tarief van de gratis Mobilize-pas.

Het CPO-tarief van de laadpaal hier voor de deur is 39 cent, bij de gratis Mobilize-pas is 'ie 43 cent. Zou dan uitkomen op 38 cent. Centje goedkoper dus. Maar met Electroverse is 'ie weer 35 cent, en met OVO (met het 2 euro-abonnement) ook.

Andere laadpalen waarvan ik het CPO-tarief weet omdat ik er vaak kom, zijn met deze pas ook niet echt goedkoper. Alleen het Ionity-tarief is met het 5 euro-abonnement zeer goed.

Vergelijken loont écht, maar dat hoef ik de vaste volgers van dit topic volgens mij niet uit te leggen ;)
Ik heb de pas alleen aangevraagd voor Ionity, laden met een laadpas, goedkoper abo, lagere prijs en geen startkosten als ik het juist heb. En dan is die pas nog gratis ook. Voor mij een no-brainer. :) Zo lang het duurt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen96
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-06 19:31
ASW1 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:00:

[...]

Bedankt voor de tip! Weet iemand toevallig als je de Mobilize gratis pas aanvraagd, je deze later kan omzetten naar het Intense abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Jeroen96 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 23:14:
[...]

Bedankt voor de tip! Weet iemand toevallig als je de Mobilize gratis pas aanvraagd, je deze later kan omzetten naar het Intense abonnement?
Ik neem aan van wel, heb achteraf spijt dat ik direct het Intense abbo heb aangevraagd ipv gratis en daarna omzetten.
Ik laat het nog weten wanneer de laadpas binnenkomt, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Jeroen96 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 23:14:
[...]

Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen, ik zie nergens staan dat het eenmalig is, wel dat het dagelijks opzegbaar is. Dus gewoon aanvragen zou ik zeggen, kost niets. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
ASW1 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 23:19:
[...]

Ik neem aan van wel, heb achteraf spijt dat ik direct het Intense abbo heb aangevraagd ipv gratis en daarna omzetten.
Ik laat het nog weten wanneer de laadpas binnenkomt, ik ben benieuwd.
Online aankopen kun je binnen 14 dagen annuleren, maar nu weet je wel wat de prijzen zijn met het Intense abo en die vijf euro zijn te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indeWolken
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik ga binnenkort naar zuid-italie, via de autostrada Adriatica. Ik kijk naar ENEL-X snelladers (>150) maar zie van hun laders veel grijs op de kaart of app. Betekent ofwel "geen informatie" ofwel "niet beschikbaar". Wie heeft ervaring met ENEL in dat gebied? Zijn die laders beschikbaar en niet steeds defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:38
indeWolken schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 00:14:
Ik ga binnenkort naar zuid-italie, via de autostrada Adriatica. Ik kijk naar ENEL-X snelladers (>150) maar zie van hun laders veel grijs op de kaart of app. Betekent ofwel "geen informatie" ofwel "niet beschikbaar". Wie heeft ervaring met ENEL in dat gebied? Zijn die laders beschikbaar en niet steeds defect?
Kijk je dan ook naar de Wroom app?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Ik heb gisteren Chargepoint+ op de telefoon geïnstalleerd: tot mijn verbazing, worden daar allemaal EVBox laadpalen als gratis weergeven. Nu weet ik dat het "gratis" laden topic elders is, maar daar gaat mijn vraag niet over.

Want ik geloof namelijk niet dat het gratis is: als ik bijvoorbeeld in de Vattenfall Incharged app kijk, staat er bij deze EVBox laadpaal. Welke zich bij de Lidl op de Locht in Kerkrade bevindt, wel gewoon een prijs. Maar met de Chargepoint+ zou het dan gratis zijn? Enige wat ik met een snelle zoektocht in dit topic vond, is dat iedere keer als de prijs in Chargepoint+ lager was? Dat het dan niet werkte?

Maar ik kan mij simpelweg niet voorstellen, dat er anno 2024 nog gratis laadpunten zijn? Want Lidl heeft zijn laadpalen allang op betaald gezet, alleen deze bij de Locht in Kerkrade. Die staat dus niet in de Lidl Plus app. Daarnaast staan er tig laadpalen die zogenaamd gratis zijn, echter deze staan overduidelijk bij bedrijven.

Kan daar niet eens wat aan gedaan worden? Een tijdje terug heb ik een laadpaal zitten zoeken, toen heb ik letterlijk bedrijven gebeld: van luister ik zie in de Electroverse app, dat jullie een laadpaal hebben en die staat publieke beschikbaar. Mag ik hier ook laden? Een bedrijf was direct van, nee dat is niet de bedoeling. Terwijl een ander bedrijf mij vertelde, dat ze er geen problemen mee hadden.

Uiteindelijk echter OVO Charge gebuikt, dus niet die laadpaal bij die bedrijven: maar het zijn van dus frustraties. Laadpalen die niet publieke beschikbaar zijn, die wel als zodanig weergeven worden. Ook prive laadpalen, bij mensen op de oprit. Daar staat vaak ook een leuke kWh prijs bij, alleen ik heb begrepen dat je er uiteindelijk toch niet kunt laden.

Alleen dit maakt het dus, dat allerlei vreemde mensen naar jullie opritten rijden: die zullen zelfs proberen in te pluggen. Dit moet toch anders kunnen? Prima dat je werknemer je kaartje ervoor moet houden, maar waarom moet ik als prive persoon je laadpaal dan in de laadapps zien? Dat werkt verwarrend. Ook voor de eigenaren, want die zien allerlei vreemde autos hun oprit oprijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07:39
indeWolken schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 00:14:
Nog nooit snelladers van Enel gebruikt, maar 3 jaar geleden werken veel AC laders prima en kwam ik dit jaar bij dezelfde laders aan, blijken ze buiten gebruik te zijn. De app zegt “maintenance”, maar daar staan ze echt al maanden op. Belletje aan gewaagd, krijg je de reactie dat je een andere moet zoeken. Prima in dichtbevolkt gebied, maar in dunbevolkt Umbrië liggen die laders niet voor het oprapen.

Dit jaar dus veel aan het stopcontact gehangen, maar dat gaat daar niet van harte. Voltage dropt vaak onder de 200v waarna de lader ermee stopt.

Wat zegt de JUICE app? Die is van Enel X zelf.

Edit:
Die app heet tegenwoordig “Enel X Way” bij mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Tweak_ers op 04-08-2024 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boeha
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 10:05
Als je Octopus Electroverse gebruikt let dan ff goed op de tarieven, men heeft onlangs de SGZH1 laadpalen van 0.31 cent naar 0.58 cent omhoog gezet oftewel overal het dure SGZH2 rekenen…in Brabant is sinds gisteren het tarief van Vattenfall verdwenen in hun app en opeens staat er tarief onbekend. Gisteren een laadsessie gestart toen stond er 0.33 cent bij, toen ik de auto weer ging halen was de prijs weg in de app, en is deze sessie tot op heden nog niet afgerekend… hier gaat de kaart iig voorlopig niet meer gebruikt worden ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-06 05:49
Ik merk nu ook dat in de Octupus Electroverse de Equans palen in Amsterdam opeens 0,35 cent zijn terwijl Equans zelf 0,252 rekent. Ik ga zo snel de laadsessie via Equans doen.
Wel apart.
Ik heb Electroverse een email gestuurd. Wellicht is het bewust, wellicht is het een foutje bij ze.

[ Voor 21% gewijzigd door kevertje1977 op 04-08-2024 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
MathiasMetzger schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 09:39:
Ik heb gisteren Chargepoint+ op de telefoon geïnstalleerd: tot mijn verbazing, worden daar allemaal EVBox laadpalen als gratis weergeven. Nu weet ik dat het "gratis" laden topic elders is, maar daar gaat mijn vraag niet over.

Want ik geloof namelijk niet dat het gratis is: als ik bijvoorbeeld in de Vattenfall Incharged app kijk, staat er bij deze EVBox laadpaal. Welke zich bij de Lidl op de Locht in Kerkrade bevindt, wel gewoon een prijs. Maar met de Chargepoint+ zou het dan gratis zijn? Enige wat ik met een snelle zoektocht in dit topic vond, is dat iedere keer als de prijs in Chargepoint+ lager was? Dat het dan niet werkte?

Maar ik kan mij simpelweg niet voorstellen, dat er anno 2024 nog gratis laadpunten zijn? Want Lidl heeft zijn laadpalen allang op betaald gezet, alleen deze bij de Locht in Kerkrade. Die staat dus niet in de Lidl Plus app. Daarnaast staan er tig laadpalen die zogenaamd gratis zijn, echter deze staan overduidelijk bij bedrijven.

Kan daar niet eens wat aan gedaan worden? Een tijdje terug heb ik een laadpaal zitten zoeken, toen heb ik letterlijk bedrijven gebeld: van luister ik zie in de Electroverse app, dat jullie een laadpaal hebben en die staat publieke beschikbaar. Mag ik hier ook laden? Een bedrijf was direct van, nee dat is niet de bedoeling. Terwijl een ander bedrijf mij vertelde, dat ze er geen problemen mee hadden.

Uiteindelijk echter OVO Charge gebuikt, dus niet die laadpaal bij die bedrijven: maar het zijn van dus frustraties. Laadpalen die niet publieke beschikbaar zijn, die wel als zodanig weergeven worden. Ook prive laadpalen, bij mensen op de oprit. Daar staat vaak ook een leuke kWh prijs bij, alleen ik heb begrepen dat je er uiteindelijk toch niet kunt laden.

Alleen dit maakt het dus, dat allerlei vreemde mensen naar jullie opritten rijden: die zullen zelfs proberen in te pluggen. Dit moet toch anders kunnen? Prima dat je werknemer je kaartje ervoor moet houden, maar waarom moet ik als prive persoon je laadpaal dan in de laadapps zien? Dat werkt verwarrend. Ook voor de eigenaren, want die zien allerlei vreemde autos hun oprit oprijden.
Ik heb het antwoord niet, maar wat ik bij bedrijven merk is dat je vaak wel kan laden maar omdat die palen prive staan je geen flauw idee hebt wat de kosten maakt. Dat is ook een frustratie punt.
Vaak weten de medewerkers het bij zo'n bedrijf ook niet want het word door een hoofdkantoor geregeld en iedereen heeft een leaseauto.
Als ik dan als externe met een particuliere auto kom laden moet ik het maar uitproberen.
Dus iets publiek zetten is ook niet handig maar soms wel beter wellicht ?

In onze VVE garage heeft het hotel ook laadpalen. Die staan ook niet publiek. Ze zijn semi-publiek. Maar we zetten ze niet publiek met als gevolg dat hotelgasten niet weten wat ze kwijt zijn.
En als ik er een sticker op plak wat wij doorrekenen dan klopt het ook niet wat iedere partij doet zijn eigen opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:46
Ik wilde voor een maand een Tesla SC lidmaatschap afsluiten, nu viel het volgende me op in de voorwaarden:
Tesla biedt een optioneel Supercharger-lidmaatschap aan waarmee niet-Tesla-voertuigen kunnen opladen tegen lagere 'pay per use'-tarieven dan gebruikelijk. Een afzonderlijk lidmaatschap is vereist voor elk Tesla-account en elk lidmaatschap is beperkt tot maximaal vijf Supercharger-oplaadsessies per dag. Het lidmaatschap wordt automatisch maandelijks verlengd tegen een tarief dat aan het begin van elke maand in rekening wordt gebracht. Lidmaatschapstarieven en gegevens voor aanmelding zijn beschikbaar in de Tesla-app.
Iemand hier die kan bevestigen dat je dan voor de 6e sessie gewoon weer het normale tarief betaald? Of is een 6e sessie überhaupt niet mogelijk? Nu denk ik dat ik met 5 wel uit ga komen, maar toch…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:13
MathiasMetzger schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 09:39:
Kan daar niet eens wat aan gedaan worden?
Door wie?

Denk dat alleen mogelijk is door individuele acties want hier zijn geen instanties voor die dit, op dit moment, kunnen (mogen?) regelen in mijn beleving. But correct me if I am wrong.
Antwoord is dus: Nee. Hier kan niets aan gedaan worden. Op dit moment dan.
Dat het vervelend kan zijn of soms vervelende gevolgen heeft; eens.
Maar het is, zoals het is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 17:02
Sinds twee weken toont de Tesla-app niet meer de laadstatus. De pagina waarop normaal gesproken de laadsnelheid en actuele kosten te zien zijn, is verdwenen. Het lijkt op een bug; ik zie alleen het scherm waar gevraagd wordt om na het selecteren van de laadpaal, de kabel aan te sluiten. Zijn er anderen die dit ook meemaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Martinique schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 11:43:
Ik wilde voor een maand een Tesla SC lidmaatschap afsluiten, nu viel het volgende me op in de voorwaarden:

[...]

Iemand hier die kan bevestigen dat je dan voor de 6e sessie gewoon weer het normale tarief betaald? Of is een 6e sessie überhaupt niet mogelijk? Nu denk ik dat ik met 5 wel uit ga komen, maar toch…
Voor zover mij bekend geldt dat voor zowel met abo als zonder abo. Dus zou een zesde keer niet meer mogelijk zijn, maar dat heb ik nog nooit van iemand gehoord of gelezen. Dus of ze dat strikt aanhouden is voor mij een onbeantwoorde vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:59
DeJurist schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:34:
Sinds twee weken toont de Tesla-app niet meer de laadstatus. De pagina waarop normaal gesproken de laadsnelheid en actuele kosten te zien zijn, is verdwenen. Het lijkt op een bug; ik zie alleen het scherm waar gevraagd wordt om na het selecteren van de laadpaal, de kabel aan te sluiten. Zijn er anderen die dit ook meemaken?
Ja bij mij ook (Android). Als je een pagina terug gaat in de app dan zie je nog wel wat laad details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nova163
Nee, vandaag met mijn Androidtelefoon bij Tesla geladen en ik had een gedetailleerd laadscherm met laadsnelheid, soc, kosten, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:32
Binnenkort moet ik een keer geloven aan een Allego paal die vanuit allego kleeftarief heeft.

Als ik de paal in de anwb app opzoek zie ik inderdaad dat de paal een kleeftarief heeft. Bij de shell recharge app zie ik alleen dat je 53 cent betaald. Er wordt geen kleeftarief genoemd. Ook kan ik met Googlen het niet vinden. Bij Eneco idem, die zeggen alleen bij eneco palen betaal je 51 cent en bij Allego palen 58 cent (kleeftarief wordt niet genoemd).

Betekent dit dat je geen kleeftarief betaalt als je je Eneco of Shell pas gebruikt of helaas wel en betekent dit heel goed opletten in de toekomst op verborgen kleeftarieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-01 20:28
Voor mij is het (openbaar) laden nog helemaal nieuw. Uiteraard zit mn telefoon bommetje vol met allerhande apps om ter plaatse te kunnen zien met welke pas ik het goedkoopst kan laden. Ik moet de eerste openbare laadsessie nog meemaken. Ik stel daarom even een ongetwijfeld vrij veel voorkomende situatie in de hoop dat jullie wat richtlijnen kunnen geven waar je op moet letten.

Ik ga de stad in of een pretpark. Ter plaatse zijn voldoende laadmogelijkheden. Stilstaan is laden! Kortom, ik plug de auto aan de paal en zie bijvoorbeeld dat E-flux voor mij de goedkoopste optie is. Na 2 uur zit de auto weer op 80%, dat heb ik zo ingesteld. Maar mijn verblijf zit er nog niet op. En ik zit net lekker op een terrasje. Ben ik nu verplicht de auto te verplaatsen? Of krijg ik standaard een “blokkeertarief” aan mn broek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Ik laad eigenlijk alleen maar bij een 'gewone' paal als ik er langer ben. Bij alleen op en neer stop ik wel even bij een snellader om te zorgen dat ik thuis net haal.

Voor de AC laders heb ik 3 of 4 pasjes en ik kijk even wat de goedkoopste en start het laden. En als het laden klaar is haal ik hem weg. Meer sociaal dan voor een blokkeertarief (dat er helaas nog veel te weinig is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-06 15:47
Spurrea schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:40:
Voor mij is het (openbaar) laden nog helemaal nieuw. Uiteraard zit mn telefoon bommetje vol met allerhande apps om ter plaatse te kunnen zien met welke pas ik het goedkoopst kan laden. Ik moet de eerste openbare laadsessie nog meemaken. Ik stel daarom even een ongetwijfeld vrij veel voorkomende situatie in de hoop dat jullie wat richtlijnen kunnen geven waar je op moet letten.

Ik ga de stad in of een pretpark. Ter plaatse zijn voldoende laadmogelijkheden. Stilstaan is laden! Kortom, ik plug de auto aan de paal en zie bijvoorbeeld dat E-flux voor mij de goedkoopste optie is. Na 2 uur zit de auto weer op 80%, dat heb ik zo ingesteld. Maar mijn verblijf zit er nog niet op. En ik zit net lekker op een terrasje. Ben ik nu verplicht de auto te verplaatsen? Of krijg ik standaard een “blokkeertarief” aan mn broek?
Van tevoren nadenken over dit soort dingen. Heb je het bijladen echt nodig of niet, waarom maar tot 80% en ben je dan (bijna) terug of niet? Zou je ook van huis met 100% kunnen vertrekken ipv 80% zodat je niet ter plekke hoeft te laden?
Kleven is not done op een plek waar weinig laadmogelijkheden zijn, ongeacht of er een kleeftarief aan hangt of niet, je blokkeert de mogelijkheid voor een ander die het wellicht echt nodig heeft. Een half uurtje overloop is redelijk.
En kleeftarief is dus niet standaard maar gaan we wel steeds meer krijgen als er veel wordt gekleefd.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

eltron schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:21:
[...]

Kleven is not done op een plek waar weinig laadmogelijkheden zijn, ongeacht of er een kleeftarief aan hangt of niet, je blokkeert de mogelijkheid voor een ander die het wellicht echt nodig heeft. Een half uurtje overloop is redelijk.
Tja, moet je auto wel een app hebben waar je een melding krijgt dat hij vol is ;)

Op een drukke werkdag denk ik meestal op het moment dat ik uit de deur stap "waar had ik ook alweer geparkeerd?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
hjs schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:25:
[...]

Tja, moet je auto wel een app hebben waar je een melding krijgt dat hij vol is ;)
Is niet perse noodzakelijk, bij Tesla kun je de voortgang in de Tesla app volgen en bijvoorbeeld bij Kempower laders zie je zelfs de laadcurve op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan81
  • Laatst online: 28-06 10:32
PeterZ(on) schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:53:
[...]

Is niet perse noodzakelijk, bij Tesla kun je de voortgang in de Tesla app volgen en bijvoorbeeld bij Kempower laders zie je zelfs de laadcurve op hun site.
Ik heb ook wel eens bij een Kempower lader gestaan die een QR-code toonde. Daarmee kon je de laadsessie volgen. Handig, want dan heb je geen app oid nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door MadMan81 op 04-08-2024 22:16 ]

Cupra Born

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 10:31
Spurrea schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:40:
Blokkeertarief ben ik zelf nog niet tegengekomen bij openbare AC laders, alleen nog maar bij DC snelladers. Als je niet persé hoeft te laden maar heel gemakkelijk thuis kan laden, kan je het ook laten, zeker omdat niet elk AC laadpunt het beloofde vermogen levert. Dus voor een uurtje of 2 is het amper de moeite als je daarna toch nog op de terugweg langs een snellader moet. Ook is het laden niet overal even goedkoop, laatst een paar uurtjes aan de lader bij het Drielandenpunt gehangen, bleek € 1 per kWh. Ik heb zelf ook een mapje vol maar in de praktijk gebruik ik zelf toch ook maar 2 passen.

Voorbeeld: Als je thuis vertrekt met 90% en je komt bij het pretpark aan met 40% dan kan je hem natuurlijk wel aan de AC lader hangen (want dan hoef je niet langs een snellader op de terugweg) maar dan duurt het in een gunstig geval een uur of 4 tot 5 voordat je weer op 90% zit. Dan ben je ook wel weer klaar met alle achtbanen en is dat prima (en zal niemand er wat van zeggen of vinden als je een uurtje later pas bij je auto bent).

Als je met 60% de stad in gaat en je auto is 50% als je hem weg zet, ga je hem niet aan de AC lader hangen want veel gedoe voor die paar procent die je er in kan krijgen.

Wanneer het kleeftarief wél telt: als je je EV bij een supermarkt aan een DC lader hangt, zoals in Nederland vaak bij de LIDL. Dan kan het zomaar zijn dat je auto na een half uurtje helemaal vol is en het kleeftarief ingaat. Als ik dan in de supermarkt nog niet klaar ben zet ik hem zelf natuurlijk ook eventjes ergens anders. Niet meer dan logisch dat iedereen dat van je verwacht, er zijn vaak maar enkele plekken.

..zo ingewikkeld vind ik het na inmiddels een half jaar EV niet meer.

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juerd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:15
HDoc schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 23:56:
Als ik dan in de supermarkt nog niet klaar ben zet ik hem zelf natuurlijk ook eventjes ergens anders.
Hoe werkt dat in de praktijk? Zet je je winkelwagentje in een hoek en spring je over het hekje bij een gesloten kassa, in de hoop dat je boodschappen er nog staan als je terug komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
hjs schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:25:
[...]

Op een drukke werkdag denk ik meestal op het moment dat ik uit de deur stap "waar had ik ook alweer geparkeerd?".
Met een beetje hoofdrekenen kom je een eind, ook zonder app. Als je weet hoeveel kWh je moet laden en met hoeveel kW je laadt dan is eenvoudig uit te rekenen wanneer het ongeveer klaar is. Daar heb ik geen app voor nodig. En bovendien is mijn punt dat je die inschatting van tevoren maakt en niet pas als je de melding op de app krijgt dat hij klaar is.
Dus als je weet hij is na 2u al klaar met laden, maar ik ben pas over 6u terug, of in jou geval 8u wellicht, dan zou ik hem niet aan de lader zetten die je dan willens en wetens 4u of 6u zou blokkeren.
Of je bouwt wel een moment in op die werkdag, de lunchpauze/lunchwandeling bijvoorbeeld. Je bent sowieso productiever als je de mentale batterij tussendoor ook even oplaadt :)
Je kunt zelf een signalering in je telefoon zetten als je geen app hebt, dan vergeet je het ook niet.

[ Voor 15% gewijzigd door eltron op 05-08-2024 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Dat laatste klopt zeker als er bij je bedrijf maar 1 of 2 palen staan. Als er echter 16 laadplekken of zo zijn zal er zeker geloadbalenced worden, zodat het vermogen dat je krijgt mede afhankelijk is van het aantal auto's dat staat te laden.

Maar zeker af en toe afschakelen en gaan kijken is voor meer dingen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
Daar heb je een goed punt: dat zullen de eigenaren dat inderdaad moeten doen. Maar ik heb weleens gehoord, dat deze prive palen op openbaar moeten staan. Want men houdt er een laadpas voor, ookal is die laadpaal op hun eigen stroomrekening aangesloten.

Dus omdat iemand zakelijke een electrische auto rijdt en zijn laadkosten graag declareert, moeten andere EV rijders die laadpaal ook maar in de app zien? Dat kan echt anders? Maar dat zal ook wel voor een deel aan die laadpaal aanbieders zelf liggen.

Maar ik ga dus blijven bellen, wanneer ik een laadpaal zie waarvan ik niet zeker ben of ik die mag gebruiken ja of nee. Want ik ga niet op de bonnefooi naar de laadpalen van Tweakers.net rijden: als voorbeeld bedoeld :+ Wanneer die zakelijke laadpalen, gewoon in de apps weergeven worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
[...]

Blokkeertarief ben ik zelf nog niet tegengekomen bij openbare AC laders, alleen nog maar bij DC snelladers.
Alle openbare AC Park&Charge-palen hebben (hadden?) een blokkeertarief, een tarief dat doorloopt ook nadat je klaar bent met laden maar je auto nog verbonden is met de laadpaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:02
janne_nl schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 07:44:
Dat laatste klopt zeker als er bij je bedrijf maar 1 of 2 palen staan. Als er echter 16 laadplekken of zo zijn zal er zeker geloadbalenced worden, zodat het vermogen dat je krijgt mede afhankelijk is van het aantal auto's dat staat te laden.
Ook bij een reguliere laadpaal op straat met dubbele aansluiting speelt dit. Als er twee auto's aangesloten zijn kan de laadtijd verdubbeld zijn t.o.v. een enkele auto. Dus als je als tweede aansluit, auto aangeeft 24 uur nodig te hebben, dan kan 'ie na 12 uur al klaar zijn, als de ander na een kwartiertje vertrekt ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathiasMetzger
[...]
Ook is het laden niet overal even goedkoop, laatst een paar uurtjes aan de lader bij het Drielandenpunt gehangen, bleek € 1 per kWh.
Had je toch maar gewoon gezocht naar een publieke Vattenfall laadpaal: met de Vattenfall laadpas, door iedereen gratis aan te vragen. Slechts € 0,336 per kWh in heel Limburg en Brabant.

Maar als ik het tarief niet weet, dan wordt er niet geladen. Zo zou ik ook niet gaan tanken, als ik vooraf niet kreeg te zien wat de prijs was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-06 10:15
Iemand nog tips om lagere tarieven te krijgen rond regio Leiden?

Betaal thuis 0,503 en bij mijn oude gemeente (Delft) 0,237 beide zijn van Plugsurfing GMBH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertvdijk
xeoMe schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:38:
bij mijn oude gemeente (Delft) 0,237
waar in Delft is dat? :o

Maar ja, Leiden is extreem duur zag ik laatst toen ik ging rondkijken. :/

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpip
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 28-06 23:22
Misschien een beetje een open deur, maar is de Tesla Supercharger niet een optie? Moet je maar wel net zin in hebben om een half uur weg te gooien door daar te gaan staan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Betaal thuis 0,503 en bij mijn oude gemeente (Delft) 0,237 beide zijn van Plugsurfing GMBH
Thuis een beter contract afsluiten zodat je thuis voor 20/21 ct (of minder) kan laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-06 17:58

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
HansAuutB schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 01:33:
[...]

Kijk je dan ook naar de Wroom app?
Die publiceert geen HPC's. Viel mij ook al op. En bijna alleen maar Enel dus voor Italië alleen interessant voor lokale AC laadpaaltjes.

[...]

Het is een Fair Use Policy. Zou mij verbazen als ze hier daadwerkelijk technisch iets voor hebben ingericht. Bovendien moet je er dan ook nog zo'n 1500-1800km voor rijden dus echt waarschijnlijk lijkt het mij ook niet?

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

[...]

Grappig, nog nooit gezien deze regel.

Maar kan me voorstellen dat ze dit ingesteld hebben zodat je niet je account gaat delen en er dus verschillenden gebruik maken van het maandelijkse abbonnement.

Zoals al eerder iemand het hierboven heeft gezegd, kleine kans dat als je 6x op een dag laad dat je dan het normale tarief gaat betalen...... Zal voornamelijk zijn om een eventuele uitzondering eruit te kunnen filteren.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:01
Zelfde. Ik dacht dat het mogelijk te maken had met iOS 18 beta.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eborn
  • Laatst online: 28-06 17:07
Vorige week ook weer een raar gevalletje: ik probeerde in de parkeergarage Castellum van Woerden te laden, omdat we daar een aantal uurtjes zouden staan. Er staan een aantal palen van Ecotap, die allemaal een code hebben in de vorm van E3871. Op de paal zelf (los van deze code) geen enkele info, behalve een referentie naar een app die ik niet kon vinden.

Ik zag dat je in OVO een redelijk tarief betaalde, maar daar staan enkel hele andere nummers: E1706160. Er zit geen enkele relatie tussen de codes. Chargemap en Vattenfall tonen wel de juiste codes, maar de apps van OVO, Equens en E-Flux weer niet. Waar komt dit dan door? Je zou toch verwachten dat die palen gewoon 1 unieke code hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Hachy schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:23:

Het is een Fair Use Policy. Zou mij verbazen als ze hier daadwerkelijk technisch iets voor hebben ingericht. Bovendien moet je er dan ook nog zo'n 1500-1800km voor rijden dus echt waarschijnlijk lijkt het mij ook niet?
Het kan wel hard gaan als je een paar mislukte laadsessies hebt en het bij de volgende paal gaat proberen. Of als je gaat verplaatsen omdat je als niet Tesla teveel plek in beslag neemt en wilt aansluiten bij een soortgenoot of van een V3 naar een V4 wilt doorschuiven omdat die vrij komt.
Je hebt dan zomaar meer dan 1 laadsessie op dezelfde plek en dus veel minder kms.
Maar mijn eerste gedachte was ook dat ik niet zo vaak een kleine 2000km/dag rijd.

[ Voor 4% gewijzigd door eltron op 05-08-2024 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
gertvdijk schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:42:
[...]

waar in Delft is dat? :o

Maar ja, Leiden is extreem duur zag ik laatst toen ik ging rondkijken. :/
Bij mn ouders en vrienden in Delft betaal ik overal 0,237 gaat wel allemaal via Leaseplan dus misschien hebben hun een contract geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
xeoMe schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 17:53:
Bij mn ouders en vrienden in Delft betaal ik overal 0,237 gaat wel allemaal via Leaseplan dus misschien hebben hun een contract geen idee
Uh, ja, dat lijkt me geen standaard tarief. Laagste wat je als gewone sterveling in Delft kan vinden is €0,31 bij de SGZH1-palen.
Heb je een voorbeeld van een paal waar jij voor €0,237 per kWh trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
gertvdijk schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 18:02:
[...]

Uh, ja, dat lijkt me geen standaard tarief. Laagste wat je als gewone sterveling in Delft kan vinden is €0,31 bij de SGZH1-palen.
Heb je een voorbeeld van een paal waar jij voor €0,237 per kWh trekt?
Mijn kosten krijg ik altijd vrij laat binnen maar 18-05 deze locatie https://g.co/kgs/55nWiXh en op 22-05 deze locatie https://g.co/kgs/dRPNJdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Zijn beide reguliere SGZH1-palen van €0,31 per kWh. Bijzonder dat jij daar met jouw speciale pas dan een lager tarief betaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Laatst online: 16:30

koboy

Heb een idee voor een icon

gertvdijk schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 18:19:
[...]

Zijn beide reguliere SGZH1-palen van €0,31 per kWh. Bijzonder dat jij daar met jouw speciale pas dan een lager tarief betaalt.
Zakelijke pas, ex btw?

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:30

The Wizard

Moderator Mobile
MichielFRL schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:38:
[...]

Zelfde. Ik dacht dat het mogelijk te maken had met iOS 18 beta.
Nope, hier hetzelfde probleem op 2 Android toestellen, erg vervelend.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bonnet (ovo) goedkoper geworden met Total greenflux palen.

Was 45 nu 42 cent.
Met boost naar 38 cent

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
Wesco schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:59:
[...]

Klopt, ik kreeg er gisteren ook een mail over:

[...]

Het lijkt mij een fijne aanvulling, ik gebruik OVO veel op mijn lokale publieke laadpaal en ook regelmatig onderweg; het € 8,00/maand Turbo Boost-abonnement haal ik er makkelijk uit met de 15% korting.

Soms is de status van laadpalen in de app niet up to date en kun je een beschikbare paal dus niet selecteren, een enkele keer lukt het starten van de laadsessie via de app ook niet. Dan is een fysieke laadpas een handig alternatief met minder afhankelijkheden.

Ik ga er van uit dat er wel betaald moet worden voor de OVO laadpas, dus het hangt een beetje van de prijs af of ik er eentje ga bestellen.
Is het al gelukt een laadpas aan te vragen? Ik kan online alleen vinden dat het kan in landen waar Charge Anywhere beschikbaar is. Maar niet welke landen dat zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gertvdijk
Nova163 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:48:
Is het al gelukt een laadpas aan te vragen? Ik kan online alleen vinden dat het kan in landen waar Charge Anywhere beschikbaar is. Maar niet welke landen dat zijn...
Krijg net 7 minuten geleden een pushbericht, e-mail en app update. Zo ziet het eruit (helaas zijn er kosten aan verbonden: €5,50):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMW3KBxFRVVUVSXH2TF454XjOuA=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/PSsSneFPQUx4HpHDRr6uZHf7.png?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SuCdVhidszPChyU62Khn_7w37qM=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/cDnHG3ynuUYPGEW4niLVZpCU.png?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QcLiz3xTelRAQ2iCWE2PgSdalk=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/CB4M9vj5DLkQCJ7OcBxCR6z4.png?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzoBBrE5hsQwiRQ8llFm4JropJg=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/ZJGXuy8wNajbnexNDdeGQXxo.png?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7uldhvMLexDeoDwZvMgr3YfkE8s=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/lw36cT6O5E9rO4r3RKE73xsA.png?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6fo90cm0xvOPgdczsfRHbg5SZxA=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/iXAHPyRtvbR1ZV96b3JW8HFI.png?f=fotoalbum_small

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
kevertje1977 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 10:42:
Ik merk nu ook dat in de Octupus Electroverse de Equans palen in Amsterdam opeens 0,35 cent zijn terwijl Equans zelf 0,252 rekent. Ik ga zo snel de laadsessie via Equans doen.
Wel apart.
Ik heb Electroverse een email gestuurd. Wellicht is het bewust, wellicht is het een foutje bij ze.
Electroverse heeft aangegeven dat het een foutje is.
Ik had voor minder dan een euro geladen en ben toen overgegaan naar de Equans app voor het lage tarief.
Inmiddels zijn in Amsterdam de Equans palen weer terug op het oude tarief in de Electroverse App

De reactie op de email :

Thanks for reaching out and letting us know - we’re sorry that the price you paid wasn’t what you were expecting. This is a mistake on our side, and we’re working our hardest to fix this issue and compensate everyone involved.

The difference between the amount you should've paid and the amount you did pay is less than 1€, but we can go ahead and round that up for you - you'll see a 1€ credit in your account within the next couple of hours!

Hope this helps, let us know if there’s anything else we can help with,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gertvdijk
kevertje1977 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:56:
Ik had voor minder dan een euro geladen en ben toen overgegaan naar de Equans app voor het lage tarief.
Inmiddels zijn in Amsterdam de Equans palen weer terug op het oude tarief in de Electroverse App
Cool, ik zie dat ook de SGZH1-palen in Delft weer terug van €0,58 naar €0,31 zijn gegaan. Mooie correctie! :)

cc @boeha jij noemde dit ook in boeha in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
gertvdijk schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:55:
[...]

Krijg net 7 minuten geleden een pushbericht, e-mail en app update. Zo ziet het eruit (helaas zijn er kosten aan verbonden: €5,50):

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Na het updaten van de app doet ie het bij mij ook. Je krijgt wel €2 terug door een maand gratis abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-06 17:58

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
€5,50 valt mee. Die van Wroom kostte een tientje en die komt dan pas ná je vakantie binnen ;-)

Wel lachen trouwens, toen het nog Bonnet was zei de oprichter regelmatig dat laadpassen toch echt niet meer van deze tijd waren, app-only wordt het helemaal etc etc.

En zie nu: Hoera, onze Charge Anywhere Card *O*

[ Voor 53% gewijzigd door Hachy op 06-08-2024 20:57 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Laatst online: 26-06 10:31
Juerd schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 00:01:
[...]
Hoe werkt dat in de praktijk? Zet je je winkelwagentje in een hoek en spring je over het hekje bij een gesloten kassa, in de hoop dat je boodschappen er nog staan als je terug komt?
Uhm ja inderdaad, meestal ga ik overigens niet alleen boodschappen doen dus dan loop ik gewoon naar buiten. Overigens heeft niemand een incentive om mijn boodschappen uit mijn karretje te halen, je kan je ook van het schap bedienen.

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Laatst online: 28-06 17:07
OVO (voorheen Bonnet) is overigens gestart met eigen laadpassen. Voor de mensen die hier interesse in hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:46
Hachy schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:23:
Hmm voor een Enyaq 60 met vouwwagen heb ik in dat geval wel wat extra sessie nodig hoor. Maar toch gered nu met 5. Dus ik ben helaas ook nog niets wijzer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boeha
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 10:05
gertvdijk schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:59:
[...]

Cool, ik zie dat ook de SGZH1-palen in Delft weer terug van €0,58 naar €0,31 zijn gegaan. Mooie correctie! :)

cc @boeha jij noemde dit ook in boeha in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"
In Brabant is de prijs van onbekend ook weer naar 0.33 euro gezet, ook weer opgelost... Ik mis nog steeds een laadsessie van 2 augustus, maar dat zal wel goedkomen vermoed ik ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
  • Laatst online: 24-06 16:03
gertvdijk schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:55:
[...]

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Top, kon het al niet vinden. Gisteren was er nog geen update beschikbaar 8)7
Pas is nu besteld d:)b

VW egolf 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdestructo
  • Laatst online: 24-06 16:03
Hachy schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:55:
€5,50 valt mee. Die van Wroom kostte een tientje en die komt dan pas ná je vakantie binnen ;-)

Wel lachen trouwens, toen het nog Bonnet was zei de oprichter regelmatig dat laadpassen toch echt niet meer van deze tijd waren, app-only wordt het helemaal etc etc.

Uiteindelijk kost de pas maar €3,50 omdat er 1 maand Boost bij zit, zeer schappelijk dus _/-\o_

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Het is dat ik al de ESB pas heb maar die OVO ziet er wel intressant uit hier in NH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-06 07:45
Aangezien ik helaas niet aan een ESB pas kan komen heb ik deze maar besteld, naast de SC's toch wel mijn go-to app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domipost
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 12:36
kevertje1977 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:56:
[...]

De reactie op de email :

Thanks for reaching out and letting us know - we’re sorry that the price you paid wasn’t what you were expecting. This is a mistake on our side, and we’re working our hardest to fix this issue and compensate everyone involved.

The difference between the amount you should've paid and the amount you did pay is less than 1€, but we can go ahead and round that up for you - you'll see a 1€ credit in your account within the next couple of hours!

Hope this helps, let us know if there’s anything else we can help with,
Lijkt dat het inderdaad niet helemaal goed ging bij Electroverse. Total palen hier in de buurt waren van 44ct naar 35ct gegaan. Mooi cadeautje, maar helaas is dat inmiddels ook weer voorbij. Nu overigens 42ct, ben benieuwd of dat ook een foutje is of dat ze een ander tarief gaan rekenen dan de standaard 44ct (bij andere aanbieders is het dat nog wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-stoel
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 31-12-2024
Hachy schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:55:

Ik rij / laad nog niet zo lang elektrisch en heb tot nu toe alleen nog gebruik gemaakt van OVO m.b.v. de app.
Dit werkt wat mij betreft prima. Nu heb ik van OVO ook het bericht ontvangen om, indien gewenst, een OVO laadpas aan te kunnen vragen.
Aangezien je zo te zien zeer verheugd bent met de toevoeging van deze laadpas,
wat is nu in vergelijking met de app het grote voordeel hier van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
GT-stoel schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:32:
Ik rij / laad nog niet zo lang elektrisch en heb tot nu toe alleen nog gebruik gemaakt van OVO m.b.v. de app.
Dit werkt wat mij betreft prima. Nu heb ik van OVO ook het bericht ontvangen om, indien gewenst, een OVO laadpas aan te kunnen vragen.
Mooi dat het voor jou werkt via de app, maar voor mij is het een drama om laden te activeren via de app. Waarschijnlijk een brakke verbinding met de backend van de laadpalen hier van Equans/LastMileSolutions. Zie gertvdijk in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"

Met een laadpas is de kans op foute communicatie kleiner omdat je dan niet zelf de connector hoeft te selecteren waar overduidelijk fouten in zitten ergens tussen laadpaalbedrijf en OVO zoals blijkt uit screenshots in bovenstaand bericht.

[ Voor 12% gewijzigd door gertvdijk op 07-08-2024 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekoningterijk
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:01
GT-stoel schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:32:
[...]

Naast bovengenoemd voordeel vind ik het ook fijn dat je geen laadpaalnummer meer hoeft te hebben. De 80 laadpalen bij mij op werk zijn met OVO bijna 40 procent goedkoper dan met diverse andere laadpassen, maar hebben geen nummer op de paal staan. Dus moet ik nu eerst met een andere pas de sessie starten, het nummer zien, de sessie stoppen en dan met OVO verder. Hoop gedoe, kan niet wachten tot de pas er is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 21:12
Kende de OVO nog niet, maar dankzij dit topic nu wel.
Even gedownload en wat zie ik tot mijn verbazing. In mijn straat zijn de palen niet 58 maar 38 cent.
Wat een enorm verschil, geen enkele andere provider komt daar bij in de buurt.
Ik heb helaas geen legale mogelijkheid om mijn eigen stroom te gebruiken (zonnepanelen) en ben overgeleverd aan de publieke palen in de straat.

Ga mijn eerste elektrische auto (Smart #1) volgende week ophalen. Maar wordt hier wel al erg blij van hehe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertvdijk
Tricto schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:45:
Kende de OVO nog niet, maar dankzij dit topic nu wel.
Even gedownload en wat zie ik tot mijn verbazing. In mijn straat zijn de palen niet 58 maar 38 cent.
Wat een enorm verschil, geen enkele andere provider komt daar bij in de buurt.
Dat scheelt een hoop, ja. Als je toch bezig bent, check dan ook Electroverse (https://electroverse.octopus.energy/), die heeft vergelijkbare niet-CPO-tarieven en soms nog net een paar cent minder dan OVO. Daarnaast vind ik die app net ietsjes fijner en heeft die wel een gratis te bestellen laadpas.

(En voor niks korting bij Ionity snelladers.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
gertvdijk schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:49:
[...]

Dat scheelt een hoop, ja. Als je toch bezig bent, check dan ook Electroverse (https://electroverse.octopus.energy/), die heeft vergelijkbare niet-CPO-tarieven en soms nog net een paar cent minder dan OVO. Daarnaast vind ik die app net ietsjes fijner en heeft die wel een gratis te bestellen laadpas.

(En voor niks korting bij Ionity snelladers.)
Gelijk even gedownload, app ziet er een stuk mooier uit inderdaad. Tarief is echter wel 0,58 cent net als de andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
Tricto schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:15:
[...]

Gelijk even gedownload, app ziet er een stuk mooier uit inderdaad. Tarief is echter wel 0,58 cent net als de andere providers.
Laat me raden ... SGZH2 palen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
geraroz schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:22:
[...]

Laat me raden ... SGZH2 palen ? :)
Klopt inderdaad. Al heb ik geen idee wat dat betekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geraroz
Tricto schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:23:
[...]

Klopt inderdaad. Al heb ik geen idee wat dat betekend.
Ik kan je aanraden dan even op SGZH2 te zoeken in dit topic, dan gaat er (helaas) een wereld voor je open. SGZH2 palen zijn allemaal uit 1 enorme aanbesteding in de regio, dus er zijn veel mensen die deze palen voor de deur hebben op dit forum. Op dit moment is voor zover ik weet OVO de enige met een goed tarief (waarschijnlijk een foutje van ze, maar dat kan zomaar maanden zo blijven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertvdijk
Rdestructo schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 07:28:
Uiteindelijk kost de pas maar €3,50 omdat er 1 maand Boost bij zit, zeer schappelijk dus _/-\o_
Waar vind je dat van die maand gratis Boost? 🤔

edit: ah, dat wordt zichtbaar na aanschaf.

[ Voor 9% gewijzigd door gertvdijk op 07-08-2024 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:27
gertvdijk schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:33:
[...]

Waar vind je dat van die maand gratis Boost? 🤔
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kSOEEv4ObPk7QzJt_fORdADRzo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JPRsQ3XgDHrCsrehWytzBWE5.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 163 ... 220 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2