[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 159 ... 220 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07:06
Peter-036 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:19:
[...]

De laadplek direct naast een 'non-Tesla' is prima bruikbaar voor een andere 'non-Tesla', dus wanneer 'we' dat een beetje handig doen is er per serie 'non-Tesla's' slechts één laadplek niet bruikbaar.
Dat is niet het geval als je net zoals Tesla de laadpoort links achter hebt zoals bij mijn Ë-C4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-06 17:58

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
pmiddeld schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:03:
Enel X verlaagt de tarieven, maar ze blijven hoog: 84 ct/kWh voor 50 kW laders en 94 ct/kWh voor HPC's.
Ook hebben ze een nieuw abonnementje: Voor 9 euro/maand gat er 15 ct van voornoemde prijzen af dus respectievelijk 69 ct en 79 ct. AC met abo is 54 ct/kWh. Voor Italiaanse begrippen een buitenkansje, maar voor Nederlandse begrippen nog steeds afzetterij ;)
Voor de Italië gangers is AC laden duur deze zomer, zonder abonnement AC laden bij Enel kost bij de meeste aanbieders rond de 70 cent, maar er zijn gelukkig wat uitzonderingen. (Al blijft €0,59 nog altijd pittig)

Doen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Northe €0,59/kWh
Nextcharge €0,61/kWh + €0,01/min
ANWB €0,65/kWh + €0,34 / sessie
Shell €0,67/kWh + €0,35 / sessie
Enel-X  €0,69/kWh
Maingau €0,69/kWh
Becharge €0,70/kWh
EVWay €0,70/kWh
DCS €0,74/kWh + €0,59/sessie

Niet doen:

code:
1
2
Electroverse €0,63/kWh + €0,15/min (let op €9,- /uur)
LMS €0,68/kWh + €0,10 / min (let op €6.- / uur)

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08:02
codegro schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:16:
[...]

Dat is niet het geval als je net zoals Tesla de laadpoort links achter hebt zoals bij mijn Ë-C4.
Maar dan kun jij toch bij de Tesla's gaan staan............
Maar je hebt gelijk de generieke term 'non-Tesla's' had dus moeten zijn: "de auto's die de laadpoort linksvoor, rechtsvoor rechtsachter of in het midden hebben".

[ Voor 4% gewijzigd door Peter-036 op 05-07-2024 19:28 . Reden: Correctie. ]

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:56
Peter-036 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:44:
[...]

Maar dan kun jij toch bij de Tesla's gaan staan............
Maar je hebt gelijk de generieke term 'non-Tesla's' had dus moeten zijn: "de auto's die de laadpoort linksvoor, rechtsvoor of in het midden hebben".
Misschien moeten we maar eens stoppen met de term non-Tesla. Tesla superchargers is gewoon een merk snelladers net als Fastned of Ionity. Daar praten we toch ook niet over non-Fastned en non-Ionity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-06 18:45
Het maakt toch ook niet zoveel uit, als Tesla 'non-Tesla's' met de laadaansluiting aan de 'verkeerde' kant een abonnement verkoopt en/of toelaat te laden bij de SuC's dan gaan ze er in principe mee akkoord dat je indien nodig 2 plekken blokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:46

Dennis1812

Amateur prutser

Het zijn gewoon laders waar bij de eerste versies wat minder goed over design is nagedacht.
Elke ziel op deze aarde kan bedenken dat iets meer winst genereert als het toegankelijk is voor elke auto.

En uiteindelijk is Tesla er alleen om winst te maken.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-06 16:14
db I Delirium schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 17:30:
Het maakt toch ook niet zoveel uit, als Tesla 'non-Tesla's' met de laadaansluiting aan de 'verkeerde' kant een abonnement verkoopt en/of toelaat te laden bij de SuC's dan gaan ze er in principe mee akkoord dat je indien nodig 2 plekken blokkeerd?
Die rekensom hebben ze vast gemaakt en in de praktijk zal het gewoon praktisch niet voorkomen (op jaarbasis). We moeten hier niet de carnavalsvakanties en zwarte zaterdag als norm nemen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:40
Dennis1812 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 17:35:
Het zijn gewoon laders waar bij de eerste versies wat minder goed over design is nagedacht.
Elke ziel op deze aarde kan bedenken dat iets meer winst genereert als het toegankelijk is voor elke auto.

En uiteindelijk is Tesla er alleen om winst te maken.
Nou ja, minder goed over design nagedacht geldt meer voor de anderen zou ik zeggen.
Tesla liep jaren voor in deze ontwikkeling en het enige wat de nieuwe aanbieders van EV's hoefden te doen is de laadaansluiting op dezelfde hoek van de auto positioneren. Maar nee, dat was teveel gevraagd, dus die aansluitingen zitten overal en meestal dus niet op de goede plek.
Het is al mooi dat non-tesla's toch toegang krijgen, ongeacht waar de aansluiting zit. Maar dat levert dus wel gedoe op als jouw auto de aansluiting op de "verkeerde" plek heeft.
(en voor de helderheid, met onze e-Niro had ik dat probleem ook).

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

eltron schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 19:01:
[...]

Nou ja, minder goed over design nagedacht geldt meer voor de anderen zou ik zeggen.
Tesla liep jaren voor in deze ontwikkeling en het enige wat de nieuwe aanbieders van EV's hoefden te doen is de laadaansluiting op dezelfde hoek van de auto positioneren. Maar nee, dat was teveel gevraagd, dus die aansluitingen zitten overal en meestal dus niet op de goede plek.
Het is al mooi dat non-tesla's toch toegang krijgen, ongeacht waar de aansluiting zit. Maar dat levert dus wel gedoe op als jouw auto de aansluiting op de "verkeerde" plek heeft.
Waarom zou dat verkeerd zijn?
Benzine doppen zitten ook zowel links als rechts.

Design keuze is niet perse verkeerd denk ik.
Tesla is niet de enige die iets "goed" kan doen. Immers deden ze zelf ook soms aan de andere kant. Dus doen ze het zelf ook fout?

Maargoed, meningen verschillen denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peter-036
Even terug naar de reden voor mijn post hierover: er was iemand die schreef dat elke 'non-Tesla' twee laadplekken zou blokkeren, waarop ik antwoordde dat zulks niet per sé het geval is omdat die ook naast elkaar kunnen gaan staan.
#beleefdheid op de laadpleinen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Persoonlijk zou ik als ik er aan kom rijden echt niet op letten wat voor auto er naast mij staat. Daarbij heb ik geen idee hoelang die er al staat en wanneer die vertrekt.
Kan prima daarna een Tesla gaan staan natuurlijk.

Denk dat er met name acceptatie bij Tesla rijders moet komen dat ze niet zo exclusief zijn als ze jaren dachten. En dat Tesla een bedrijf is wat ook puur voor winst gaat ipv gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunaubaby
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-06 19:43
Voor al die mensen die klagen over “hoge” tarieven: in sudwest Fryslân is het overgrote deel van de laadpunten €0,80 kWhAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TgK3_5kkHHmSIpXAxev2IqYpyBc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kNk2tuFryy3xBxLzRkEtzdvd.png?f=fotoalbum_large

grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:06
grunaubaby schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:18:
Voor al die mensen die klagen over “hoge” tarieven: in sudwest Fryslân is het overgrote deel van de laadpunten €0,80 kWh
Voorbeeld dat je geeft is gevalletje dure laadpas. Er zijn verschillende pay-as-you-go laadpassen die een goedkoper tarief hebben bij diezelfde paal; €0,51 (Eneco), €0,52 (Vattenfall) en €0,53 (Shell Recharge). (Screenshot vanuit Go-Charge)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZdHfxlhPeUIoKxTi5bDE5mWmR0=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/HfRdEdAB2ncs2T0h3BJ6zlwK.png?f=fotoalbum_small

Nog steeds een forse prijs in vergelijking met SGZH1.0 palen hier in de randstad, om maar een voorbeeld te noemen, maar €0,80 betalen bij die paal is je eigen keuze.

[ Voor 8% gewijzigd door gertvdijk op 06-07-2024 00:14 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-06 15:46
grunaubaby schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:18:
Voor al die mensen die klagen over “hoge” tarieven: in sudwest Fryslân is het overgrote deel van de laadpunten €0,80 kWh[Afbeelding]
35 cent met vattenfal pas..

.. verkeerd gelezen.. 56 cent.. pff 00:20 uur he..

[ Voor 5% gewijzigd door yannienl op 06-07-2024 00:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-06 14:20
[...]

Van de grote producties was de Nissan leaf er eerder dan de tesla. En daarvoor waren er al plug-inhybrides. Als er al sprake is van een logische kant, dan is dat niet aan de ‘straatkant’ als je een auto met de rijrichting fileparkeert ivm uitstekende laders en kabels. En dat heeft tesla dus wel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06 07:43
[...]

Ik denk dat juist Tesla niet goed heeft nagedacht over de plek van de laadpoort. Voor gemakkelijk laden aan de straatkant is een poort aan de rechterkant het gemakkelijkst. Maar nee, dat was teveel gevraagd, en toen hebben ze de laadpoort heel onhandig links geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Of-Aaargh schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 08:50:
[...]

Ik denk dat juist Tesla niet goed heeft nagedacht over de plek van de laadpoort. Voor gemakkelijk laden aan de straatkant is een poort aan de rechterkant het gemakkelijkst. Maar nee, dat was teveel gevraagd, en toen hebben ze de laadpoort heel onhandig links geplaatst.
Musk komt uit Zuid-Afrika en daar rijden ze links. Wellicht is dat de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
Of-Aaargh schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 08:50:
[...]

In de VS is fileparkeren de uitzondering buiten de grote steden, voorts zal de redenering wellicht geweest zijn dat bij thuisladen je uitstapt, enkele passen langs de auto doet en inplugt.

De eerste Tesla's waren zodanig geprijsd dat die niet echt voor de bewoners van 'huurkazerne's waren.

[ Voor 10% gewijzigd door Peter-036 op 06-07-2024 08:56 . Reden: aanvulling. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:00
Waar de laadaansluiting ook zit, er is altijd wel een situatie waar die niet lekker uitkomt. De ideale plek is er gewoon niet. De m.i. enige universele oplossing zou draadloos laden zijn. Auto parkeren boven een draadloze lader in de grond en waar je dan niet precies op de centimeter nauwkeurig boven hoeft te staan. Zie ik niet gauw gebeuren, want te duur.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunaubaby
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-06 19:43
gertvdijk schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 00:13:
[...]

Voorbeeld dat je geeft is gevalletje dure laadpas. Er zijn verschillende pay-as-you-go laadpassen die een goedkoper tarief hebben bij diezelfde paal; €0,51 (Eneco), €0,52 (Vattenfall) en €0,53 (Shell Recharge). (Screenshot vanuit Go-Charge)

[Afbeelding]

Nog steeds een forse prijs in vergelijking met SGZH1.0 palen hier in de randstad, om maar een voorbeeld te noemen, maar €0,80 betalen bij die paal is je eigen keuze.
Theoretisch hebt u gelijk, maar feitelijk werden alle passen met een lager tarief geweigerd(Shell, Bump,Electroverse, OVO, Chargepoint).Inderdaad ben ik niet op het idee gekomen hier Vattenfall te proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door grunaubaby op 06-07-2024 23:07 ]

grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:03
PeterZ(on) schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:51:
Waar de laadaansluiting ook zit, er is altijd wel een situatie waar die niet lekker uitkomt. De ideale plek is er gewoon niet. De m.i. enige universele oplossing zou draadloos laden zijn. Auto parkeren boven een draadloze lader in de grond en waar je dan niet precies op de centimeter nauwkeurig boven hoeft te staan. Zie ik niet gauw gebeuren, want te duur.
Die inductielader is blijkbaar zo duur nog niet. Maar krijg fabrikanten zover om het toe te passen (met aan hun kant de kosten van dien). En BMW is er volgens mij mee gestopt omdat het laadverlies procentueel enorm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Maurice- schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:59:
[...]

Die inductielader is blijkbaar zo duur nog niet. Maar krijg fabrikanten zover om het toe te passen (met aan hun kant de kosten van dien). En BMW is er volgens mij mee gestopt omdat het laadverlies procentueel enorm is.
Is al een ouder artikel zie ik. Maar dat laadverlies schijnt best wel mee te vallen. In Noorwegen hebben ze het een aantal jaren geleden ingevoerd voor taxi's, of dat nog steeds operationeel is weet ik niet. Je hoort i.i.g niet veel over deze laadmogelijkheid.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:56

koboy

Heb een idee voor een icon

grunaubaby schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:51:
[...]

Theoretisch hebt u gelijk, maar feitelijk werden alle passen met een lager tarief geweigerd.
Dat krijg je als er aanbesteed wordt aan een kleine partij (Baas in dit geval onder de samenwerking/merknaam laadkracht). Die hebben niet de schaalgrootte om efficiënte klantenservice en concurrerende tarieven neer te zetten, maar krijgen wel een monopolie in handen gedrukt. Daarnaast zullen ongetwijfeld de afspraken in het concessie contract wellicht niet het meest gunstig zijn.

Er is echter een klein zilveren randje: juni volgend jaar loopt de concessie af......

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:54
PeterZ(on) schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:51:
Er zijn merken die een laadaansluiting voor AC hebben aan beide kanten.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 27-06 15:47
kwdtje schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:21:
Goedemorgen,

Met het oog op de vakantie alvast een laadpas van de anwb aangeschaft. Normaal laden wij thuis op dus heb er nog heel weinig ervaring mee. Ik wilde hem vanmorgen testen bij de Willemstunnel (onder Arnhem Centraal) bij de parkeergarage maar kreeg geen enkele paal aan de praat.

Ik doe mijn kabel in de auto, daarna in de laadpaal en vervolgens scan ik de laadpas. Hij gaf echter keer op keer een storingsmelding. De palen hebben helaas geen QR code dus kon ik ze ook niet scannen met mijn app.

Heeft iemand ervaring met deze palen? Of waar ik kan zijn voor eventuele hulp.

Alvast bedankt!
Verkeerde volgorde? Eerst stekker in laadpaal, pasje er langs en dan pas in de auto stoppen lijkt mij (zo staat volgorde vaak op de paal zelf)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dekoningterijk
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-06 12:21
Ik rij sinds kort kort elektrisch, en ben afhankelijk van openbare laadpalen. Enorm veel gehad aan dit topic om laadpassen en laadpalen te vergelijken, waarvoor heel veel dank aan iedereen allereerst.

In de stad Utrecht zijn sinds 1 juli de tarieven iets verhoogd aan de openbaar laadpalen. Een paar cent erbij. Op zich niet een schok, maar wel een tegenvaller als je (zoals ik) vaak moet laden. Een tip van mijn kant: de OVO-app met het abonnement van 2 euro pm blijft echt, voor zover ik het kan zien, met 35 ct/kwh veruit de goedkoopste hier in de stad.

[ Voor 0% gewijzigd door dekoningterijk op 07-07-2024 11:05 . Reden: hinderlijke typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohakerel
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-06 14:08
Iemand een contact nummer van last mile solutions? Daar geladen met qr code (laadpas niet bij me) en 46.40 voorgeschoten. Heb maar voor 3 euro geladen en dit was ook netjes gespecificeerd onderaan de factuur via de mail. Hun gemaild op hun invoice en payments mail 0 reactie en we zijn al 2 weken verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
ohakerel schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 15:41:
Iemand een contact nummer van last mile solutions? Daar geladen met qr code (laadpas niet bij me) en 46.40 voorgeschoten. Heb maar voor 3 euro geladen en dit was ook netjes gespecificeerd onderaan de factuur via de mail. Hun gemaild op hun invoice en payments mail 0 reactie en we zijn al 2 weken verder
Op hun site +31 (0) 10 436 50 65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
technoaddict schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:57:
Ik ben zeer benieuwd of we dit jaar meer non tesla auto's bij Tesla laadstations gaan zien als vorig jaar. Steeds meer mensen zien het voordeel in van relatief lage kosten (maand abbotje?), snel laden, en nog steeds meer vrije laadpalen dan bij de andere aanbieders. Aan de andere kant, als elke non tesla auto 2 laadpalen bezet kan het heel snel over zijn met de gemiddeld veel vrije laadpalen :)
Ik ga als Tesla rijder deze vakantie juist weer vaker non-tesla laden bij Fastned. Hun stations van NL via de oostkant van Frankrijk zijn zoveel fijner dan de Tesla stations:
- Bijna overal zonder afkoppelen laden met aanhanger
- Veelal op grotere Aire's direct aan de snelweg met een makkelijk koffie, broodje en speeltuin

Dus het zal echt een mix worden voor ons waarbij Fastned absoluut de voorkeur krijgt boven Tesla als er genoeg stalls beschikbaar zijn op moment dat we in de buurt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05:09
Sander schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:43:
[...]

Ik ga als Tesla rijder deze vakantie juist weer vaker non-tesla laden bij Fastned. Hun stations van NL via de oostkant van Frankrijk zijn zoveel fijner dan de Tesla stations:
- Bijna overal zonder afkoppelen laden met aanhanger
- Veelal op grotere Aire's direct aan de snelweg met een makkelijk koffie, broodje en speeltuin

Dus het zal echt een mix worden voor ons waarbij Fastned absoluut de voorkeur krijgt boven Tesla als er genoeg stalls beschikbaar zijn op moment dat we in de buurt zitten.
Voor mij is bezetting de reden om Tesla te kiezen. Volgende week zaterdag rijden we met de Enyaq richting Oostenrijk. Vandaag heb ik meerdere keren op de dag gekeken hoeveel laadpalen er bezet waren bij de Tesla superchargers en de Ionity plekken. En ook nu viel op dat Tesla veel minder bezetting heeft dan bijvoorbeeld Ionity. Tesla had op de momenten dat ik keek hoogstens 50% bezet en Ionity 80%.
Ik gok dat bezetting richting Frankrijk over het algemeen minder is dan in Duitsland? Ik snap wel dat als je een aanhanger moet loskoppelen bij Tesla laadplekken dat best een gedoe kan zijn en je daarom iets anders prefereert :)

[ Voor 6% gewijzigd door technoaddict op 06-07-2024 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05:09

[ Voor 72% gewijzigd door technoaddict op 06-07-2024 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
technoaddict schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:07:
[...]

Voor mij is bezetting de reden om Tesla te kiezen. Volgende week zaterdag rijden we met de Enyaq richting Oostenrijk. Vandaag heb ik meerdere keren op de dag gekeken hoeveel laadpalen er bezet waren bij de Tesla superchargers en de Ionity plekken. En ook nu viel op dat Tesla veel minder bezetting heeft dan bijvoorbeeld Ionity. Tesla had op de momenten dat ik keek hoogstens 50% bezet en Ionity 80%.
Ik gok dat bezetting richting Frankrijk over het algemeen minder is dan in Duitsland? Ik snap wel dat als je een aanhanger moet loskoppelen bij Tesla laadplekken dat best een gedoe kan zijn en je daarom iets anders prefereert :)
Tja ik heb vorig jaar met 50/50 fastned en tesla ook nergens hoeven wachten. Grote voordeel van m’n Tesla dat hij zelf al aangeeft hoeveel stalls er nog vrij zijn bij superchargers, vorig jaar was met Fastned nog wel even in hun app kijken, dat zou nu ook beter moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:50
Ik heb voor een week een appartement geboekt in Italië. We rijden in een hybride (Lynk). Nu is laden voor ons niet zo'n ding op vakantie, maar toevallig zag ik bij het appartement dat ze er een Tesla batterij en Tesla lader hebben (en beschikbaar voor hun gasten).

Hoe werkt dit precies? Kan ik onze auto er voor een habbekrats aanhangen? Werkt dat met een speciale pas of gewoon ook via de Shell Recharge?

Heeft het uberhaupt nut om in Italië op te laden (gedoe, nutteloos ivm maar bereik van effectief 65km?).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

GustavSan schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:04:
Ik heb voor een week een appartement geboekt in Italië. We rijden in een hybride (Lynk). Nu is laden voor ons niet zo'n ding op vakantie, maar toevallig zag ik bij het appartement dat ze er een Tesla batterij en Tesla lader hebben (en beschikbaar voor hun gasten).

Hoe werkt dit precies? Kan ik onze auto er voor een habbekrats aanhangen? Werkt dat met een speciale pas of gewoon ook via de Shell Recharge?

Heeft het uberhaupt nut om in Italië op te laden (gedoe, nutteloos ivm maar bereik van effectief 65km?).....
Tesla app en voor eend maand een abo
(lees ik hier altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Als het een zogenaamde destination charger is in Italië, dan zou ik me er niks van voorstellen. Vallen vaak tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:59
Tommie12 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:55:
[...]

Hou ons op de hoogte (en tag me pleaaaaase _/-\o_ )
Ik ben natuurlijk niet zo enthousiast over pre-pay passen. Die krijg je nooit echt helemaal op, en als mijn werkgerverspas werkt heeft het ook geen zin.
Ben nu halfweg onze rondreis door midden en zuid Ierland. (Dublin - Waterford - Cork - Killarney)
Tot nu toe heb ik me in de buurt van Dublin prima kunnen redden met een ionity abbonement (ook voor mijn reis door de UK)
En voor de rest van het land met de ESB pas,die ik al thuis had aangevraagd en ontvangen.
Samen met de app voor monitoring en opwaarderen voor het pre-paid account.
Dat werkt prima want je mag tijdens het laden in de min gaan en breekt de lading niet af als het tegoed verbruikt is.
Alleen voor je allerlaatste lading je tegoed slim opwaarderen zodat je geen tegoed overhoudt.
Werkt voor mij prima.

Het aantal laders is niet heel dik gezaaid maar aangezien elektrisch rijden daar nog geen gemeengoed is, zijn ze in de regel zelden bezet. In elke wat grotere plaats zit wel minimaal een 50kW lader. (En diverse 22kW ac palen)
De ESB app (ecar connect) laat ze prima zien.
Ik heb mijn granny lader nog geen enkele keer nodig gehad.

Tot nu toe heel positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Azqi schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:13:
[...]

Als het een zogenaamde destination charger is in Italië, dan zou ik me er niks van voorstellen. Vallen vaak tegen.
Het gaat hierom:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDhsJ2yvfORLKuzvfbl12Ae1aCk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QDxCXoXPUGu41KIHJTyvW5hX.png?f=fotoalbum_large

Is dit gewoon van/via de eigenaar, dus zonder pas oid? Dan heeft het bv ook geen nut om een eigen laadkabel mee te nemen. Kan die ruimte nl wel voor andere dingen gebruiken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

dekoningterijk schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 15:24:
de OVO-app met het abonnement van 2 euro pm blijft echt, voor zover ik het kan zijn, met 35 ct/kwh veruit de goedkoopste hier in de stad.
Kun je hier een laadpas (RFID kaart) voor krijgen?

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

GustavSan schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:57:
[...]

Het gaat hierom:

[Afbeelding]

Is dit gewoon van/via de eigenaar, dus zonder pas oid? Dan heeft het bv ook geen nut om een eigen laadkabel mee te nemen. Kan die ruimte nl wel voor andere dingen gebruiken :).
Ik zou altijd eigen laadkabels meenemen. Niks erger, dan dat je een kabel tekort komt. Maar dit is inderdaad wel geinig, als die het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
deboss65 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:04:
[...]

Ben nu halfweg onze rondreis door midden en zuid Ierland. (Dublin - Waterford - Cork - Killarney)
Tot nu toe heb ik me in de buurt van Dublin prima kunnen redden met een ionity abbonement (ook voor mijn reis door de UK)
En voor de rest van het land met de ESB pas,die ik al thuis had aangevraagd en ontvangen.
Samen met de app voor monitoring en opwaarderen voor het pre-paid account.
Dat werkt prima want je mag tijdens het laden in de min gaan en breekt de lading niet af als het tegoed verbruikt is.
Alleen voor je allerlaatste lading je tegoed slim opwaarderen zodat je geen tegoed overhoudt.
Werkt voor mij prima.

Het aantal laders is niet heel dik gezaaid maar aangezien elektrisch rijden daar nog geen gemeengoed is, zijn ze in de regel zelden bezet. In elke wat grotere plaats zit wel minimaal een 50kW lader. (En diverse 22kW ac palen)
De ESB app (ecar connect) laat ze prima zien.
Ik heb mijn granny lader nog geen enkele keer nodig gehad.

Tot nu toe heel positief.
Heb je bij die ESB laders al geprobeerd met een andere pas?
Kan je de locatie van één van de ESB laders waar je geladen hebt eens delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madman_K
  • Laatst online: 27-06 16:58
TucanoItaly schreef op zondag 7 juli 2024 @ 00:22:
[...]
Kun je hier een laadpas (RFID kaart) voor krijgen?
Nee, maar ze gaan er binnenkort wel mee testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:59

Ik neem aan dat je laadsnelheid laag (3,3kW of 6,6kW??) is, dus "even" wat km's laden zit er niet bij.

Daarbij, als je bij het hotel gaat laden (zowel overdag als s'nachts) bezet je de mogelijkheid voor full-electric rijders erg lang, dus niet leuk voor de gasten die het ECHT nodig hebben.

Wat je doet is dan meer sociaal gebonden.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvi
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-01 12:38
geraroz schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:05:
Met de huidige Tesla tarieven nogsteeds teveel, maar OVO Charge doet weer 38ct/kWh bij SGZH2 palen (zonder een abbo, die zou er nog 10-15% af kunnen halen)
Bedankt voor de tip. Op de PB laan in Voorburg zonder abo zelfs 31ct/kWh. Is ook een SGZH2 paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekoningterijk
Madman_K schreef op zondag 7 juli 2024 @ 08:43:
[...]

Nee, maar ze gaan er binnenkort wel mee testen.
Klopt inderdaad, kreeg twee weken geleden in een survey (levert weer punten op!) de vraag of ik daar interesse in zou hebben. Nu helaas niets meer gehoord.

Bij de meeste palen voldoet de app prima, want het nummer staat er gewoon op. Op mijn werk helaas niet, daar helpt het wel om eerst eens te laden of überhaupt al een sessie te starten bij een andere aanbieder, zodat je weet welke paal welk nummer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Voor wie weleens bij de Belgische Lidl doet opladen? Via de Lidl Plus app krijg je de komende 24 dagen momenteel 30% korting op de laadtarieven. Je betaald dus geen € 0,38 per kWh voor AC laden, maar € 0,26 per kWh. Snelladen is normaalgesproken € 0,55 per kWh, nu tijdelijk voor € 0,38 per kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GustavSan
Hansieo schreef op zondag 7 juli 2024 @ 08:55:
[...]

Ik neem aan dat je laadsnelheid laag (3,3kW of 6,6kW??) is, dus "even" wat km's laden zit er niet bij.

Daarbij, als je bij het hotel gaat laden (zowel overdag als s'nachts) bezet je de mogelijkheid voor full-electric rijders erg lang, dus niet leuk voor de gasten die het ECHT nodig hebben.

Wat je doet is dan meer sociaal gebonden.
7.2Kw.

Je hebt een punt maar het is een agriturismo met 3 appartementen. Ik denk dat de kans klein is dat we elkaar in de weg zullen zitten. De auto is in 2,5u max vol (17.4kwh).

We gaan het zien. Laden op vakantie is op zich geen must voor ons, tenzij het echt veel zou schelen vergeleken benzine (we rijden verder nauwelijks daar in de bergen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-06 11:57
dekoningterijk schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 15:24:
Ik rij sinds kort kort elektrisch, en ben afhankelijk van openbare laadpalen. Enorm veel gehad aan dit topic om laadpassen en laadpalen te vergelijken, waarvoor heel veel dank aan iedereen allereerst.

In de stad Utrecht zijn sinds 1 juli de tarieven iets verhoogd aan de openbaar laadpalen. Een paar cent erbij. Op zich niet een schok, maar wel een tegenvaller als je (zoals ik) vaak moet laden. Een tip van mijn kant: de OVO-app met het abonnement van 2 euro pm blijft echt, voor zover ik het kan zien, met 35 ct/kwh veruit de goedkoopste hier in de stad.
In Utrecht is Electroverse op de meeste palen nog €0,35 zonder abonnement

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:13
hjs schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:11:
[...]

Tesla app en voor eend maand een abo
(lees ik hier altijd)
Als je maar heel beperkt laadt (want hybride met kleine batterij), heeft een abo niet veel zin.
Rekensommetje maken.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Wordt steeds jaloers als ik jullie tarieven ziet in de buurt.
Ik krijg mijn EV volgende maand en bel al een geruime tijd aan het oriënteren. We hebben zelf geen oprit dus zijn voor het opladen aangewezen op publieke palen. Geen probleem genoeg hier om het huis heen,
Alleen blijkbaar doet Dordrecht niet aan concessies en is alles relatief duur.
Meeste palen zijn hier rond de 51ct. Als ik dan de tarieven van 30 a 40 ct voorbij zie komen ....

Mijn plan is om 1x in de 3 a 4 weken bij z'n paal te laden en als ik een keer een gepland uitje verder weg heb om gewoon even bij de Tesla superchargers te gaan staan bij v.d. Valk.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:45
Corvi schreef op zondag 7 juli 2024 @ 08:59:
[...]

Bedankt voor de tip. Op de PB laan in Voorburg zonder abo zelfs 31ct/kWh. Is ook een SGZH2 paal.
Dat is een SGZH1 paal als het die prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Corvi schreef op zondag 7 juli 2024 @ 08:59:
geraroz schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:53:
Dat is een SGZH1 paal als het die prijs is.
Ik zie maar één SGZH-paal op de Prinses Beatrixlaan in Voorburg en die is 1.0. €0,31 prijs is daarvoor de reguliere prijs inderdaad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3H8k6uhJQuXR_Beg2s5IiwYEY4g=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/M2GovplgRnZGGhHVKl6SyPBp.png?f=fotoalbum_medium

Screenshot uit de 50five/ECQ app.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekoningterijk
Slinnenb schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:38:
[...]

In Utrecht is Electroverse op de meeste palen nog €0,35 zonder abonnement
De TotalEnergies en We Drive Solar-palen wel inderdaad, zie ik. Maar de Equans/Engie-palen bij mij in de buurt zijn begin deze maand allemaal naar 0,38 ct gegaan bij Electroverse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
Tommie12 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 08:20:
[...]

Heb je bij die ESB laders al geprobeerd met een andere pas?
Kan je de locatie van één van de ESB laders waar je geladen hebt eens delen?
Bij deze heb ik net nog even geladen:
https://maps.app.goo.gl/ByYzrWkqVdRsEGjJ7

Andere passen heb ik niet geprobeerd. Ik heb voor nood een shell pas maar die is altijd te duur in mijn ervaring. (Moet alles zelf betalen want privé ev)
De rest , ionity en tesla doe ik met de app.
Alhoewel je hier zo goed als geen Tesla superchargers tegenkomt.
Er is ook nog een easygo netwerk maar die app kan ik niet installeren. Via de website werkt het ook niet plus dat ik de kwh prijzen nergens kan vinden.
Ik laat het bij het ESB netwerk en als het kan ionity. Tot nu toe nul problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-06 23:24

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

MathiasMetzger schreef op zondag 7 juli 2024 @ 11:28:
Voor wie weleens bij de Belgische Lidl doet opladen? Via de Lidl Plus app krijg je de komende 24 dagen momenteel 30% korting op de laadtarieven. Je betaald dus geen € 0,38 per kWh voor AC laden, maar € 0,26 per kWh. Snelladen is normaalgesproken € 0,55 per kWh, nu tijdelijk voor € 0,38 per kWh.
En krijg je die met de NL Lidl pas aan de praat? Ik heb het geprobeerd in Frankrijk, maar kreeg het niet aan de praat en het vermeldde telefoonnummer werkte niet en in het filiaal wisten ze nergens van. Ook werkt de NL Lidl pas niet in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-06 18:41
GustavSan schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:18:
[...]

7.2Kw.

Je hebt een punt maar het is een agriturismo met 3 appartementen. Ik denk dat de kans klein is dat we elkaar in de weg zullen zitten. De auto is in 2,5u max vol (17.4kwh).

We gaan het zien. Laden op vakantie is op zich geen must voor ons, tenzij het echt veel zou schelen vergeleken benzine (we rijden verder nauwelijks daar in de bergen).
Ik denk dat de kans klein is dat het lukt. Tesla Destination chargers kunnen in het algemeen niet gebruikt worden door niet-Tesla's. Tenzij de eigenaar ervan eraan gaat sleutelen om deze ook voor niet-Tesla's beschikbaar te maken. Vaak zie je ze bij hotels in twee smaken: één voor Tesla's en een voor andere EV's. Maar voor een agriturismo met 3 appartementen.....

Edit: ik had de foto niet gezien. Toch twee laders dus. Volgens mij is de witte voor niet-Tesla's.

[ Voor 5% gewijzigd door pmiddeld op 07-07-2024 23:02 ]

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MathiasMetzger
Jan Lelie schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:56:
[...]

En krijg je die met de NL Lidl pas aan de praat? Ik heb het geprobeerd in Frankrijk, maar kreeg het niet aan de praat en het vermeldde telefoonnummer werkte niet en in het filiaal wisten ze nergens van. Ook werkt de NL Lidl pas niet in de winkel.
NL Lidl Pas? Welke pas? Het gaat via de Lidl Plus app, daar moet je alleen even de landinstellingen naar België veranderen en eventueel nog een betaalmethode instellen. Naar mijn weten kun je vervolgens ook in Frankrijk, Oostenrijk, Duitsland en Nederland met die Lidl Plus app opladen.

Voorwaarde is dus wel, dat je de landinstellingen correct dient in te stellen. In het geval van Frankrijk, zul je dus simpelweg door de menustructuur moeten navigeren. Want de taal is dan ook Frans...

In Oostenrijk kost het AC laden trouwens maar € 0,19 per kWh met de Lidl Plus app, maar dat weet bijna niemand. Omdat men steeds in de weer is met hun laadpassen, terwijl je in dit geval toch echt de Lidl Plus app dient te gebruiken om het scherpste laadtarief bij (snel) laadstations van Lidl te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MathiasMetzger schreef op maandag 8 juli 2024 @ 00:03:
[...]

NL Lidl Pas? Welke pas? Het gaat via de Lidl Plus app, daar moet je alleen even de landinstellingen naar België veranderen en eventueel nog een betaalmethode instellen. Naar mijn weten kun je vervolgens ook in Frankrijk, Oostenrijk, Duitsland en Nederland met die Lidl Plus app opladen.

Voorwaarde is dus wel, dat je de landinstellingen correct dient in te stellen. In het geval van Frankrijk, zul je dus simpelweg door de menustructuur moeten navigeren. Want de taal is dan ook Frans...

In Oostenrijk kost het AC laden trouwens maar € 0,19 per kWh met de Lidl Plus app, maar dat weet bijna niemand. Omdat men steeds in de weer is met hun laadpassen, terwijl je in dit geval toch echt de Lidl Plus app dient te gebruiken om het scherpste laadtarief bij (snel) laadstations van Lidl te krijgen.
Helemaal correct, ik heb prima kunnen laden met de Lidl app in Frankrijk. Creditcard kan je koppelen in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-06 11:14
pmiddeld schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:03:
Enel X verlaagt de tarieven, maar ze blijven hoog: 84 ct/kWh voor 50 kW laders en 94 ct/kWh voor HPC's.
Ook hebben ze een nieuw abonnementje: Voor 9 euro/maand gat er 15 ct van voornoemde prijzen af dus respectievelijk 69 ct en 79 ct. AC met abo is 54 ct/kWh. Voor Italiaanse begrippen een buitenkansje, maar voor Nederlandse begrippen nog steeds afzetterij ;)
Ik vraag mij dus af, kun je zo'n abo bij EnelX ook voor 1 maand afsluiten of zit je daar direct een jaar aan vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:56

koboy

Heb een idee voor een icon

tjerkpolle schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:50:
[...]

Ik vraag mij dus af, kun je zo'n abo bij EnelX ook voor 1 maand afsluiten of zit je daar direct een jaar aan vast?
Vorig jaar hadden ze bundels. Die kon je gewoon per maand afsluiten, en gingen in op de dag van afsluiten.
Let wel op: het blijven Italianen, dus de administratie is ook Italiaans. Op een gegeven moment waren de bundels alleen voor Italianen, dus je werd gevraagd om deze uit te zetten. Heb ik keurig gedaan, maar de bundel bleef doorlopen.....
Op een gegeven moment kwam er een verlate laadsesie binnen, die los in rekening werd gebracht maar waar ik wel ruimte in de bundel van de betreffende maand voor had overgelaten. Klantenservice gemaild, rekening weg, maar ook zonder mededeling ineens de bundel.....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06 13:50
Welkom in Europa, waar dat nog steeds nodig is ... 8)7
Ook voor de app in de winkel te kunnen gebruiken trouwens.
En het kan, maar het is toch maar omslachtig. Ik vind het nooit terug als ik het nodig heb, en het terugzetten is dan in een andere taal, wat het niet gemakkelijker maakt. Heb het eigenlijk al opgegeven met LIDL.

Dit moet toch beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
koboy schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:09:
[...]

Vorig jaar hadden ze bundels. Die kon je gewoon per maand afsluiten, en gingen in op de dag van afsluiten.
Let wel op: het blijven Italianen, dus de administratie is ook Italiaans. Op een gegeven moment waren de bundels alleen voor Italianen, dus je werd gevraagd om deze uit te zetten. Heb ik keurig gedaan, maar de bundel bleef doorlopen.....
Op een gegeven moment kwam er een verlate laadsesie binnen, die los in rekening werd gebracht maar waar ik wel ruimte in de bundel van de betreffende maand voor had overgelaten. Klantenservice gemaild, rekening weg, maar ook zonder mededeling ineens de bundel.....
Breek me de bek niet open, wat ik allemaal met EnelX heb meegemaakt. Op een gegeven moment zeiden ze dat ik zo'n €4.000,00 moest betalen en dat ik mijn bundel niet had opgezegd (terwijl ze daar een bevestigingsmail van hadden gestuurd) en daar pas een jaar later over begonnen. Maar het gaat blijkbaar ook in veel gevallen goed. Ik kreeg op het laatst de indruk dat het aan mijn account lag. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathiasMetzger
IceTeaGX schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:39:
[...]

Welkom in Europa, waar dat nog steeds nodig is ... 8)7
Ook voor de app in de winkel te kunnen gebruiken trouwens.
En het kan, maar het is toch maar omslachtig. Ik vind het nooit terug als ik het nodig heb, en het terugzetten is dan in een andere taal, wat het niet gemakkelijker maakt. Heb het eigenlijk al opgegeven met LIDL.

Dit moet toch beter kunnen.
Zo moeilijk is het toch helemaal niet? Ik vind het omslachtiger om de verschillende laadtarieven uit te vinden, van de vele laadpassen. Ja als je het land instelt op Duitsland, Oostenrijk of Frankrijk dan kun je inderdaad niet Nederlands of Engels selecteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJ5egYUdPTZzdq__pkFZN3uZkJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7z9FQXwkdLvv43NPEJ60cYJJ.jpg?f=fotoalbum_large

Maar je hoeft geen Frans te kunnen on te snappen dat E-Mobilité gewoon E-Mobiliteit betekent. En Parameters zijn dan weer instellingen, waar vervolgens bij de taalinstellingen heel duidelijk een symbooltje te zien is zoals je wellicht kent can Google Translate? De betaalmethode kun je trouwens ook gewoon instellen in het Nederlands, als je België of Nederland als landinstelling hebt geselecteerd.

Als ik in Frankrijk zou willen laden met de Lidl Plus app, dan neemt hij dezelfde betaalmethode die ik via de andere landinstellingen heb ingesteld. Dus zo moeilijk is het helemaal niet: wanneer je door Frankrijk rijdt, weet je toch ook niet dat Rappel simpelweg herhaling betekent? En niet maximumsnelheid vanwege slechtwegdek, wat ik dacht dat het betekende _O-

De daadwerkelijke betekenis was namelijk niet belangrijk: het verkeersbord is namelijk universeel, dus de tekst eronder hoef je niet te kunnen lezen. Misschien vervelend voor de mensen achter je, dat je 80km/u rijdt omdat je niet het Franse woord voor nat of water weet? Maar je zult dus niet te snel rijden, als je aan die 80km/u houdt. Ookal geldt die enkel bij een natte rijbaan :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-06 17:58

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
pmiddeld schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:59:
[...]

Breek me de bek niet open, wat ik allemaal met EnelX heb meegemaakt. Op een gegeven moment zeiden ze dat ik zo'n €4.000,00 moest betalen en dat ik mijn bundel niet had opgezegd (terwijl ze daar een bevestigingsmail van hadden gestuurd) en daar pas een jaar later over begonnen. Maar het gaat blijkbaar ook in veel gevallen goed. Ik kreeg op het laatst de indruk dat het aan mijn account lag. 8)7
Maar jij bent dan ook wel een heel lastig mannetje he 8)

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmiddeld
Hachy schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:44:
[...]

Maar jij bent dan ook wel een heel lastig mannetje he 8)
Haha, alleen als ze eerst lastig tegen mij zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanbbbb
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 00:12

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

... [edit: reply op een reactie in dit topic]...

[ Voor 93% gewijzigd door Hermanbbbb op 09-07-2024 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06 07:43
Hermanbbbb schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 00:04:
[...]

Helaas, het was een fijne tip voor zo lang het duurde, maar nu ik mijn route voor de zomervakantie zit te bekijken valt me op dat ABRP deze keuzemogelijkheid blijkbaar uit de gratis versie heeft verwijderd. Ook als je op een laadstation klikt zie je niet meer of daar eetgelegenheid in de buurt is.

Weet iemand of de betaalde versie deze informatie nog wel biedt?
Voor discussies over de vakantieroutes en ervaringen met buitenlandse laadpunten hebben we het 'Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa' topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
dekoningterijk schreef op zondag 7 juli 2024 @ 16:17:
[...]

De TotalEnergies en We Drive Solar-palen wel inderdaad, zie ik. Maar de Equans/Engie-palen bij mij in de buurt zijn begin deze maand allemaal naar 0,38 ct gegaan bij Electroverse.
Hier in Utrecht bij de Equans palen met E-Flux app zie ik 0,33 cent. Volgens mij was dat kort geleden nog 0,36 ct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohakerel
  • Laatst online: 24-06 14:08
Zapato schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 16:07:
[...]

Op hun site +31 (0) 10 436 50 65
Telefonisch onbereikbaar sta steeds in de wachtlijn. Call is aangemaakt word ook niet op gereageerd? Iemand andere tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
ohakerel schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:34:
[...]

Telefonisch onbereikbaar sta steeds in de wachtlijn. Call is aangemaakt word ook niet op gereageerd? Iemand andere tips?
Op X contact zoeken? @lastmilesolutions
Ook goed dat dan iedereen mee kan lezen. Is slechte reclame ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
deboss65 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:10:
[...]

Bij deze heb ik net nog even geladen:
https://maps.app.goo.gl/ByYzrWkqVdRsEGjJ7

Andere passen heb ik niet geprobeerd. Ik heb voor nood een shell pas maar die is altijd te duur in mijn ervaring. (Moet alles zelf betalen want privé ev)
De rest , ionity en tesla doe ik met de app.
Alhoewel je hier zo goed als geen Tesla superchargers tegenkomt.
Er is ook nog een easygo netwerk maar die app kan ik niet installeren. Via de website werkt het ook niet plus dat ik de kwh prijzen nergens kan vinden.
Ik laat het bij het ESB netwerk en als het kan ionity. Tot nu toe nul problemen.
Thanks!
Deze staat wel in de Shell app (en daarvan heb ik een kaart privé geregeld), maar niet in de app van 50five….

De Shell prijs is … 0,95€/kWh…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty__
  • Laatst online: 17-06 10:21
Gisteren heb ik gebeld met e-Flux vanwege een vraag over kosten die genoemd staan in de app. De man die ik sprak gaf aan dat alle niet-e-Flux-laadpalen mogelijk nog extra kosten met zich meebrengen. Dat kun je dan zien door 'Bekijk tariefinformatie'. Zie hieronder een willekeurig voorbeeld: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bj5hbLlZZSEkKVGl8-B1kv7qwQY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RIOX356H4iedKjM12d7tgXVk.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ik wil graag op voorhand weten wat de kosten zijn. In het voorbeeld hierboven moet ik dan bij Nuon ga proberen na te gaan welke extra kosten er mogelijk nog bijkomen.

Heeft iemand zelf ervaring met e-Flux en zo ja, komen er dan vaak nog extra kosten bij en aan welke bedragen moet ik dan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22:49
Iemand hier toevallig ervaring met (DC) laadpalen van e-Vadea? Op Chargemap staan veel positieve meldingen (laden geslaagd) maar op Google veel reviews over het niet kunnen starten met laden.

Ik vraag het specifiek omdat ik over anderhalve week de stop bij Dijon Brognon aan wil doen. Alternatief is 25 km doorrijden naar Tesla laders maar daar is dan weer niks te vinden voor de kids (geen speeltoestellen etc.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22:49
Frosty__ schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:16:
Gisteren heb ik gebeld met e-Flux vanwege een vraag over kosten die genoemd staan in de app. De man die ik sprak gaf aan dat alle niet-e-Flux-laadpalen mogelijk nog extra kosten met zich meebrengen. Dat kun je dan zien door 'Bekijk tariefinformatie'. Zie hieronder een willekeurig voorbeeld: [Afbeelding]

Maar ik wil graag op voorhand weten wat de kosten zijn. In het voorbeeld hierboven moet ik dan bij Nuon ga proberen na te gaan welke extra kosten er mogelijk nog bijkomen.

Heeft iemand zelf ervaring met e-Flux en zo ja, komen er dan vaak nog extra kosten bij en aan welke bedragen moet ik dan denken?
Hier een voorbeeldje van een korte laadsessie van vanochtend met e-flux:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQvuOdhqRpsLa87CJ2-E25GTNiw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B56JtwnFrgq1OD7tikPXgLgT.jpg?f=fotoalbum_large

In de app staat deze paal voor €0,29 per kWh. Verschil is te verwaarlozen dus. Adres is in Bemmel trouwens, mocht je het op willen zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Ebbao schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:19:
Iemand hier toevallig ervaring met (DC) laadpalen van e-Vadea? Op Chargemap staan veel positieve meldingen (laden geslaagd) maar op Google veel reviews over het niet kunnen starten met laden.

Ik vraag het specifiek omdat ik over anderhalve week de stop bij Dijon Brognon aan wil doen. Alternatief is 25 km doorrijden naar Tesla laders maar daar is dan weer niks te vinden voor de kids (geen speeltoestellen etc.).
Ik heb in maart geladen bij e-Vadea in Sandaucourt. Twee (fatale o.i.d.)foutmeldingen aan de triple charger, omgestoken naar een HPC die het wel deed. Ik durf er i.i.g. niet voor 100% op te vertrouwen. Net als PowerDot waar ik ook al twee van de vier keer niet heb kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Tommie12 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:42:
[...]

Thanks!
Deze staat wel in de Shell app (en daarvan heb ik een kaart privé geregeld), maar niet in de app van 50five….

De Shell prijs is … 0,95€/kWh…
Precies, ESB is €0,57/kWh voor DC laden.
Ook niet goedkoop maar te behappen.
Zag vandaag in Galway (te laat) een Brite DC laadpaal die in daluren slechts €0,41/kWh rekent.
Maar weer eigen app, account etc..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
  • Laatst online: 03:03
Leuk dat ze bij Tesla de laadpalen available maken voor niet-tesla voertuigen. Toch jammer dat je dan dit soort mensen hebt 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSHh8oQaiMu3wXEZ2FMTIFHJJZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AXwd5MqXzY40BhsZz8YTxtZx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertvdijk
hollandje schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 00:26:
Leuk dat ze bij Tesla de laadpalen available maken voor niet-tesla voertuigen. Toch jammer dat je dan dit soort mensen hebt 8)7
Met een e-Niro heb ik schijnbaar ook een onhandige plaatsing als ik bij een v2/v3 SuC zou gaan staan (nog niet geprobeerd), maar het kostte me 30 seconden om even te kijken in de app wat de etiquette zijn.

Twee screenshots uit de instructies van 4 pagina's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGh1uJW5mEZmyvRpY7nVhIuw2x8=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/jxHn3p18y1zK8Monvs6XdxSW.png?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ntjs0tarf5IDvcBfXtCK4_idQ7I=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/IfYTWAI2nck78GmMpxZdC32o.png?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-06 18:49

The Wizard

Moderator Mobile
gertvdijk schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 00:43:
[...]

Met een e-Niro heb ik schijnbaar ook een onhandige plaatsing als ik bij een v2/v3 SuC zou gaan staan (nog niet geprobeerd), maar het kostte me 30 seconden om even te kijken in de app wat de etiquette zijn.

Twee screenshots uit de instructies van 4 pagina's:

[Afbeelding] [Afbeelding]
Die e-trons hebben de laadpoort te ver weg zitten om op deze locatie te kunnen laden, heb al heel wat e-trons zien stoeien. Als ze evenwijdig staan aan de parkeerplaatsen dan heb je meer ruimte. Als ik een e-tron had zou ik niet bij deze type SuC's laden.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty__
  • Laatst online: 17-06 10:21
Ebbao schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:24:
[...]

Hier een voorbeeldje van een korte laadsessie van vanochtend met e-flux:

[Afbeelding]

In de app staat deze paal voor €0,29 per kWh. Verschil is te verwaarlozen dus. Adres is in Bemmel trouwens, mocht je het op willen zoeken.
Top, dank je. Is deze prijsberekening kenmerkend voor meer aanbieders waar je middels e-Flux laad of klopt dit nu toevallig met de prijs welke in de app wordt genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

The Wizard schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 06:02:
[...]

Die e-trons hebben de laadpoort te ver weg zitten om op deze locatie te kunnen laden, heb al heel wat e-trons zien stoeien. Als ze evenwijdig staan aan de parkeerplaatsen dan heb je meer ruimte. Als ik een e-tron had zou ik niet bij deze type SuC's laden.
En een langere kabel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Voor de LEAF met Chademo heb je nu een CCS adapter, dus dan zou een CCS verlengkabel toch ook mogelijk moeten zijn. :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 14:24

[Afbeelding]
Niet briljant, maar er zijn heel veel lege plekken. Als hij (of zij) even moet laden om überhaupt verder te kunnen en ruimte maakt zodra er meer mensen willen laden, heb ik er niet zo'n probleem mee.

Ik zag laatst een dame met Model Y inclusief paardentrailer alle Shell Recharge units blokkeren langs de snelweg. Toen ik aankwam en ernaast parkeerde vroeg ze meteen 'Oh, wil jij laden? Dan ga ik wel weer verder'. Wat bleek: ze was iets te ver leeg (dankzij de paardentrailer) en wist niet zeker of ze FastNed iets verderop wel kon halen.

Vaak ziet zoiets er inderdaad asociaal uit, maar zit er een verhaal achter en meestal komt het ook allemaal in orde.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 09:50
Voor het eerst ga ik op vakantie vertrekken met een EV, Tesla Model Y LR.
Weekje Bretagne en daarna een weekje iets zuidelijker. Op zich allemaal niet ver.
Waarschijnlijk kom ik met Tesla Superchargers toe, maar voor het geval dat: zijn er interessant gratis abonnementen voor het opladen van je wagen?
Voor bvb supermarkt of zo?
Heb tot nu toe enkel thuis geladen, dus ik weet er echt niets van.
Ik neem aan dat bankkaart waarschijnlijk nog niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06 13:50
Chris_147 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:42:
Weekje Bretagne en daarna een weekje iets zuidelijker. Op zich allemaal niet ver.
Waarschijnlijk kom ik met Tesla Superchargers toe, maar voor het geval dat: zijn er interessant gratis abonnementen voor het opladen van je wagen?
Aan het tempo dat ik ze hier blijf herhalen zou ik er echt eens aandelen van moeten kopen, maar voor Frankrijk is er IECharge Ze liggen meestal wel vrij afgelegen, en verder van de hoofdwegen, maar zeker interessant als je in de buurt komt.

Deze zomer 25ct / kWh, zonder bijkomende tarieven, indien gestart via de app (of via autocharge indien ingesteld).
Ondersteunt ook veel passen, en zuiver credit/debit kaarten. dan is het 30ct/kWh.

Alternatieven zijn:
Lidl (beetje prutsen met de lidl plus app)
Ionity (Frankrijk is zelfs zonder abbo niet zo duur, en als je weet dat je veel gaat laden, heb je het een abbo er ook snel uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-06 15:23
Chris_147 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:42:
Bij veel Franse supermarkten heb je snelladers staan die vaak ook gewoon werken met NL'se passen. Geen abbonnement nodig. Ik heb zelf in Frankrijk alles gedaan met Tesla laders behalve op locatie, daar laadde we toen altijd op bij het boodschappen doen bij de Lidl. Ideaal, na een halfuur winkelen weer helemaal vol.

Er is een draadje over lange ritten met EV's ;)
Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
gertvdijk schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 00:43:
[...]
Met de Kia Niro al de nodige keren bij een V2 tesla lader gestaan, en dat lukt meestal wel redelijk, hoewel je dus wel de lader van het vak er naast moet pakken. Dus max 2 plekken in gebruik, tenzij er al meer auto's staan die dit doen, dan netjes daarnaast zetten, zodat de overhead maar 1 plek totaal is :)

Maar heb tot nu toe nog niet echt bij een drukke V2 gestaan, vorige trip was de bezetting meer richting de 0-20% dan 50%+

Bij de v4's is het natuurlijk helemaal geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Lelie

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Frosty__ schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 06:53:
[...]

Top, dank je. Is deze prijsberekening kenmerkend voor meer aanbieders waar je middels e-Flux laad of klopt dit nu toevallig met de prijs welke in de app wordt genoemd?
Bij laden met e-Flux in Voorburg, Equans SGZH -1 betaal ik de vermelde 31 ct kWh. De paal Stationsplein 8 staat niet helemaal correct op hun laadpalenkaart. Verderop is er een SGZH - 2 waarvoor 58 ct vermeld wordt. Die elektriciteit zal wel verser zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Lelie

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdestructo
  • Laatst online: 24-06 16:03
Jan Lelie schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:36:
[...]

Bij laden met e-Flux in Voorburg, Equans SGZH -1 betaal ik de vermelde 31 ct kWh. De paal Stationsplein 8 staat niet helemaal correct op hun laadpalenkaart. Verderop is er een SGZH - 2 waarvoor 58 ct vermeld wordt. Die elektriciteit zal wel verser zijn :?
Daarom geen E-Flux meer voor mij.
OvO charging bij de SGHZ-2 palen nu €0,38ct en met mij €2, abbo €0,34ct
En uiteraard de SGHZ-01 standaard €0,31 met abbo €0,28.

Uiteindelijk komt ik toch rond de €0,24 a €0,25 ct per kWh uit omdat ik er altijd voor zorg dat ik een korting pak door foto's en survey te doen _/-\o_

VW egolf 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Lelie

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Ik bedoel mijn digitale Lidl Plus “kaart”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Lelie

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Rdestructo schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:56:
[...]

Daarom geen E-Flux meer voor mij.
OvO charging bij de SGHZ-2 palen nu €0,38ct en met mij €2, abbo €0,34ct
En uiteraard de SGHZ-01 standaard €0,31 met abbo €0,28.

Uiteindelijk komt ik toch rond de €0,24 a €0,25 ct per kWh uit omdat ik er altijd voor zorg dat ik een korting pak door foto's en survey te doen _/-\o_
Ik gebruik ook meestal de Bonnet / Ovo app, maar ik wilde even naar tuincentrum en dan gaat de druppel aan de sleutelbos sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-06 17:33
Niet te snel oordelen. ;)

Zo MOET ik (Renault Megane E Tech) ook staan bij Tesla Breda en Middelburg.
Met geen mogelijkheid haal ik het daar met vooruit inparkeren en eventueel 2 plekken bezet houden qua kabellengte van die stalls daar, komt doordat het stoepje net te ver naar voren is geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Laatst online: 03:03
Zjanzjak schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:40:
[...]

Niet te snel oordelen. ;)

Zo MOET ik (Renault Megane E Tech) ook staan bij Tesla Breda en Middelburg.
Met geen mogelijkheid haal ik het daar met vooruit inparkeren en eventueel 2 plekken bezet houden qua kabellengte van die stalls daar, komt doordat het stoepje net te ver naar voren is geplaatst.
Snap het ook wel waarom, maar als het redelijk druk is (in de foto lijkt het niet zo maar 15 van de 24 stalls waren bezet) vind ik het niet zo netjes om 3 plekken op te eisen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dien een klacht in bij Tesla en vraag langere kabels op alle plekken.
Oh.. er waren dus nog zeker 6 plekken beschikbaar?
Dan denk ik dat het ze geen reet interesseert.

Moet die tesla superieure discussie elke 2 paginas terugkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 09:50
Kodess schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:07:
[...]

Bij veel Franse supermarkten heb je snelladers staan die vaak ook gewoon werken met NL'se passen. Geen abbonnement nodig. Ik heb zelf in Frankrijk alles gedaan met Tesla laders behalve op locatie, daar laadde we toen altijd op bij het boodschappen doen bij de Lidl. Ideaal, na een halfuur winkelen weer helemaal vol.

Er is een draadje over lange ritten met EV's ;)
Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa
Had ik even bekeken, maar niet direct een overzicht gevonden van de passen.

Kan je bij LIDL gewoon laden via de LIDL app?
(zoals gezegd, ik heb nog maar enkel thuis geladen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Nu online
PeterZ(on) schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 07:55:
[...]

Voor de LEAF met Chademo heb je nu een CCS adapter, dus dan zou een CCS verlengkabel toch ook mogelijk moeten zijn. :)
Hoe zie je dat voor je, met de noodzakelijke vloeistofkoeling in de kabel?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 27-06 14:19
Chris_147 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:41:
[...]

Kan je bij LIDL gewoon laden via de LIDL app?
Je moet wel eerst een creditcard koppelen in de Lidl app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
guido66 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:43:
[...]

Hoe zie je dat voor je, met de noodzakelijke vloeistofkoeling in de kabel?
Geen idee, misschien voor dat stuk een dikkere kabel gebruiken, en niet alle SuC's zijn toch vloeistof gekoeld? En vroeger had je voor Tesla's ook de Chademo adapter om van andere snelladers gebruik te kunnen maken, dus waarom nu niet zoiets voor auto's met een onhandige positie van de laadpoort. Het is ook maar een idee voor een probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-06 17:33
hollandje schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:44:
Snap het ook wel waarom, maar als het redelijk druk is (in de foto lijkt het niet zo maar 15 van de 24 stalls waren bezet) vind ik het niet zo netjes om 3 plekken op te eisen
Als het (erg) druk is dan lukt deze opstelling sowieso niet en zal ik (bij o.a. Tesla Breda en Middelburg) moeten wachten tot ik op die manier kan parkeren maar als het mogelijk (qua drukte) is dan parkeer ik toch echt zo.
Dat netjes anders is kan ik begrijpen maar als het niet gaat zoals het gaat dan moet het maar zoals het moet. Maar goed, deze 'discussie' komt hier regelmatig voorbij, al genoeg over gezegd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Nieuwe nieuwsbrief van Laadpastop10 van ons aller @Hachy

https://us7.campaign-arch...1d0ee7c1fce&id=8abd2a892a

Veel nieuws deze maand, o.a. tariefswijzigingen, nieuwe aanbieders, lijstje van routeplanners voor de vakantie en gratis laden aan de A59 (edit: oh wacht, alleen op maandag).

[ Voor 6% gewijzigd door TucanoItaly op 10-07-2024 19:30 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Pagina: 1 ... 159 ... 220 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2