[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 151 ... 233 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 16:39
thezahir schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:30:

En met welke pas heb jij goede ervaringen?
De pas die mij op dat moment het goedkoopste tarief levert. ;)

Gekkigheid, maar veel hangt af van de locatie, welke auto je hebt kan ook van invloed zijn, wat je doel is (AC of DC laden) en of je goedkoop wilt laden (voor mij als privérijder belangrijk).

En zo zijn er vast nog wel meer punten op te sommen door sommige Tweakers hier.

Grappige is trouwens, op dit moment is de Tesla app (die hebben geen pasjes) voor mij het goedkoopst.
I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
Zjanzjak schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:19:
[...]

De pas die mij op dat moment het goedkoopste tarief levert. ;)

Gekkigheid, maar veel hangt af van de locatie, welke auto je hebt kan ook van invloed zijn, wat je doel is (AC of DC laden) en of je goedkoop wilt laden (voor mij als privérijder belangrijk).

En zo zijn er vast nog wel meer punten op te sommen door sommige Tweakers hier.

Grappige is trouwens, op dit moment is de Tesla app (die hebben geen pasjes) voor mij het goedkoopst.
I
Wel jammer dat Tesla geen landelijk dekkend AC laadnetwerk heeft. SUC is goedkoop, maar je moet altijd nog wachten, hoe snel het laden ook gaat.

En helaas kun je met de Tesla app, en tarieven, niet op andere netwerken laden :'(

[ Voor 4% gewijzigd door eltron op 14-05-2024 09:17 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
[...]

Dus het is niet zo dat de fysieke pas toegang geeft tot meer laadpunten dan alleen de app?
Dat is wel zo. Er zijn nog behoorlijk veel laadpunten die niet remote gestart/gestopt kunnen worden en dus alleen met laadpas zijn te bedienen.Vooral in het semi-publieke domein vind je ze veel.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 09:40
[...]

Dus het is niet zo dat de fysieke pas toegang geeft tot meer laadpunten dan alleen de app?

En met welke pas heb jij goede ervaringen?
Dat hangt af van de aanbieder. Voor mij is snelladen met feshmile heel voordelig (iig bij fastned, allego, esso 30cent/kwh+30cent/min). Freshmile werkt buiten Frankrijk echter amper met de app, maar wel met de pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan81
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 22:46
Maar is het nu vanaf 9 uur of vanaf 8 uur? De tekst en het plaatje spreken elkaar tegen

Cupra Born

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 09:59
boyette schreef op maandag 13 mei 2024 @ 23:19:
[...]

ik zou niet weten hoe een app weet hoe ver jij van de laadpaal vandaan bent..
afgezien van dat er een gps check zou plaats vinden .. maar nog nooit gemerkt
en zo ver ben je daar dan ook niet van vandaan..

kan je eens voorbeelden geven van die apps die dat doen?
Gebeurt inderdaad met een GPS check. Aangezien ik altijd bij de laadpaal sta heb ik het zelf nog niet meegemaakt. Alleen 1x, volgens mij met de EnelX app, toen was het verkeerd ingesteld en moest ik een eindje weglopen van de paal voordat-ie vond dat ik op de juiste plaats stond en begon met laden. Het icoontje stond inderdaad verkeerd in de kaart van de app. Ik heb ook wel eens geprobeerd op afstand een laadsessie te stoppen met Smoov. Dat lukte toen ook niet.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:29
pmiddeld schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:16:
[...]

Gebeurt inderdaad met een GPS check. Aangezien ik altijd bij de laadpaal sta heb ik het zelf nog niet meegemaakt. Alleen 1x, volgens mij met de EnelX app, toen was het verkeerd ingesteld en moest ik een eindje weglopen van de paal voordat-ie vond dat ik op de juiste plaats stond en begon met laden. Het icoontje stond inderdaad verkeerd in de kaart van de app. Ik heb ook wel eens geprobeerd op afstand een laadsessie te stoppen met Smoov. Dat lukte toen ook niet.
met smoov kan dat zonder problemen dat weet ik zeker alleen kan het zijn dat de kabel dan niet los komt heb ik wel eens gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:56

V-8

(omdat dit zowel over Alfen als over E-Flux als over andere laadpalen gaat, leek mij dit topic de beste optie)

Ik heb E-flux even gecontact i.v.m. het stoppen van 2G in Nederland.

Zij geven aan dat (in mijn geval met een Alfen laadpaal) de connectie ook via Ethernet kan lopen.
Ik heb hier een klein beetje mijn vraagtekens bij.

Heeft iemand al ervaring met E-Flux via een bedrade ethernetverbinding i.p.v. met een mobiel netwerk?
Wellicht met een andere paal dan een Alfen ofwel met een Alfen zelf?

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 06:36
V-8 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:43:
(omdat dit zowel over Alfen als over E-Flux als over andere laadpalen gaat, leek mij dit topic de beste optie)

Zij geven aan dat (in mijn geval met een Alfen laadpaal) de connectie ook via Ethernet kan lopen.

Heeft iemand al ervaring met E-Flux via een bedrade ethernetverbinding i.p.v. met een mobiel netwerk?
Hoort je vraag niet in het thuisladen van je EV topic thuis ?
Wij hebben binnen de VVE laadpalen van BlueCurrent , die zijn verbonden met RJ45/UTP met een switch die weer aan een KPN-zakelijk-glas abbo hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:06
Net als destijds tanken in Luxemburg. Lekker voorbijrijden en de eerste in Frankrijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:56

V-8

kevertje1977 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:50:
[...]

Hoort je vraag niet in het thuisladen van je EV topic thuis ?
Wij hebben binnen de VVE laadpalen van BlueCurrent , die zijn verbonden met RJ45/UTP met een switch die weer aan een KPN-zakelijk-glas abbo hangt.
Goeie, dat is denk ik beter idd. Ik zal mijn vraag ook daar posten, dan mag hij hier verwijderd worden!

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
MadMan81 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:25:
[...]

Maar is het nu vanaf 9 uur of vanaf 8 uur? De tekst en het plaatje spreken elkaar tegen
Ik ben slechts een doorgeefluik, zag het ergens anders voorbijkomen en dacht dat het hier ook wel gepast was.
Heb dus geen flauw idee qua tijden.
Zapato schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:51:
[...]

Net als destijds tanken in Luxemburg. Lekker voorbijrijden en de eerste in Frankrijk nemen.
Ik woon er een aardig eindje vandaan, dus niet voor mij maar wie weet woont er iemand in de buurt, of rij je er toevallig langs die dag. Misschien is het ontzettend druk, misschien ook niet.... niet geschoten is iig altijd mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 17:51
V-8 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:43:

Antwoord was al gegeven in het andere topic las ik, maar de laadpalen werken allemaal via IP. Of dit via GPRS (2G), 4G, ethernetkabel, WIFI of andere manieren van internettoegang gaat maakt daarbij niet zoveel uit.

De meeste laadpalen op straat zullen vermoedelijk van 4G voorzien zijn, maar daar voorzie ik ook nog best wel wat vervangacties de komende jaren; sommige paaltjes doen enkel 2G. (maar dat doen parkeerautomaten ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11

-tom-562

Oliesjeik

Is 'Community by Shell Recharge' nog iets speciaals? Ik zie ineens een nieuwe laadpaal bij mij in de buurt op de Go-Charge app, en die is met 21ct/kWh echt veruit het goedkoopste wat ik tot nu toe heb gezien.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
-tom-562 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:00:
Is 'Community by Shell Recharge' nog iets speciaals? Ik zie ineens een nieuwe laadpaal bij mij in de buurt op de Go-Charge app, en die is met 21ct/kWh echt veruit het goedkoopste wat ik tot nu toe heb gezien.
dat is gewoon een shell paal
welke is dat precies
heb je al getest of het klopt

[ Voor 4% gewijzigd door boyette op 15-05-2024 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

boyette schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:02:
[...]

dat is gewoon een shell paal
welke is dat precies
heb je al getest of het klopt
Nog niet getest, ik fiets er straks ff langs denk ik :P Hij staat wel bij een scholengemeenschap voor speciaal onderwijs, dus ik weet niet of die echt openbaar is.
Een paar dorpen verder staat ook (nog steeds) een 'openbare' laadpaal waar je gratis zou kunnen laden, helaas staat die in een bedrijfshal :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
-tom-562 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:05:
[...]

Nog niet getest, ik fiets er straks ff langs denk ik :P Hij staat wel bij een scholengemeenschap, dus ik weet niet of die echt openbaar is.
Een paar dorpen verder staat ook (nog steeds) een 'openbare' laadpaal waar je gratis zou kunnen laden, helaas staat die in een bedrijfshal :+
dat zijn vaak geen openbare palen maar soms willen de eigenaren wel dat er een pasje voor gehouden wordt om de sessie te starten zodat je wel ziet wie er laadt bij wijze van spreken
en wie hoe vaak

dan komen de palen wel zichtbaar op de kaart

want beschikbaar maken voor bijv. shell of Vattenfall pasje betekent ook in die app zichtbaar

terwijl dat niet wil zeggen dat die paal publiekelijk te gebruiken is

misschien heb je nog steeds een pasje nodig van de parkeerplaats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 14:59
Is 'Community by Shell Recharge' nog iets speciaals? Ik zie ineens een nieuwe laadpaal bij mij in de buurt op de Go-Charge app
De Go-Charge app is een goed initiatief maar helaas klopt er niets van de prijzen die hij meld, kijk in de Shell app. Het is wel zo dat de Community charger van Shell afwijkende prijzen hebben omdat die van particulieren of bedrijven zijn.
Zie de discussie van een paar dagen geleden of je daar mag laden.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

MarkV6 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:04:
[...]

De Go-Charge app is een goed initiatief maar helaas klopt er niets van de prijzen die hij meld, kijk in de Shell app. Het is wel zo dat de Community charger van Shell afwijkende prijzen hebben omdat die van particulieren of bedrijven zijn.
Zie de discussie van een paar dagen geleden of je daar mag laden.
Hmm ja, in de Shell app zie ik 'm idd niet staan :/

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
MarkV6 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:04:

De Go-Charge app is een goed initiatief maar helaas klopt er niets van de prijzen die hij meld,
Nou ben ik ook niet echt een fan van deze app maar om nu te zeggen dat er niets van de prijzen klopt is ook weer zoiets. Dat vind ik wel erg kort door de bocht. De waarheid ligt ergens in het midden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan81
Zjanzjak schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:22:
[...]

Ik ben slechts een doorgeefluik, zag het ergens anders voorbijkomen en dacht dat het hier ook wel gepast was.
Heb dus geen flauw idee qua tijden.
Volgens hun eigen post op Instagram begint het om 8 uur. Was overigens niet echt een vraag aan jou natuurlijk ;)

Cupra Born

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan81
Community by Shell Recharge zijn doorgaans AC-laadpalen bij bedrijven, instellingen, parkeergarages, etc. Zogenaamde semi-publieke laadpalen. Zeker bij bedrijven zijn ze eigenlijk alleen bedoeld voor personeel of bezoekers, kijk dus even goed of je daar wel mag laden.

Shell hanteert bij deze palen twee verschillende tarieven: het tarief dat eigenaar (het bedrijf waar deze laadpaal staat) heeft ingesteld en het tarief dat ze naar naar MSP's/pasaanbieders berekenen. Deze laatste is altijd hetzelfde, namelijk 56 cent. Het tarief dat je als eigenaar hebt ingesteld, krijg je dus alleen als je met een Shell laadpas laadt.

Cupra Born

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 13:43
koboy schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:24:
Zwaardere huisaansluitingen zijn zeldzaam om dat deze worden gezien als (klein)zakelijk, met een bijbehorend prijskaartje in vastrecht: Liander rekent bijvoorbeeld voor een 3x25A (of 1x40A) €400 per jaar in 2024 terwijl een 3x35A meer dan €1700 kost en een 3x50A zelfs meer dan €2500.
Jee, intussen zo veel voor 3x35A en zwaarder? Nog niet gek lang terug was vastrecht voor 3x35 nog geen 1000 euro. Oké, toen was ook een 3x25A nog een stevig eind onder de 300 euro, dus de stijging is verhoudingsgewijs wel gelijk denk ik. Toch een hoop geld!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 16:47
Nog meer mensen hier die de Green Caravan laadpas/app gebruiken?
Alles wat je via hun laadt wordt ook CO2 gecompenseerd als het niet met groene stroom op dat moment kan worden geladen. Dat maakt wel dat deze bij mij nu de voorkeur heeft boven bijvoorbeeld andere aanbieders. En als backup nog wel ander pasje liggen mocht het keer niet lukken. Dan is elektrisch rijden ook tenminste echt groen als je laadt buiten je eigen zonnepanelen om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerpip
  • Registratie: Mei 2019
Alexander1984 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:42:
Dan is elektrisch rijden ook tenminste echt groen als je laadt buiten je eigen zonnepanelen om.
Het is natuurlijk alleen echt groen voor mensen die geloven in die co2 bomenplantprojecten. Ik hecht daar weinig waarde aan. In tegenstelling tot systemen met certificaten vanuit de overheid is er bij die bomenplantprojecten nul controle en verantwoording.

[ Voor 21% gewijzigd door tweakerpip op 15-05-2024 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrturk76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:13
Ik krijg doodleuk een factuur van eflux/road waarbij ik met terugwerkende kracht alsnog moet betalen voor laadsessies die in eerste instantie ogenschijnlijk gratis waren. Op zich kan dit natuurlijk maar deze sessies beginnen vanaf mei 2023!?! Iemand hier ook dergelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:36
mrturk76 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:39:
Ik krijg doodleuk een factuur van eflux/road waarbij ik met terugwerkende kracht alsnog moet betalen voor laadsessies die in eerste instantie ogenschijnlijk gratis waren. Op zich kan dit natuurlijk maar deze sessies beginnen vanaf mei 2023!?! Iemand hier ook dergelijke ervaringen?
Dan zou ik de voorwaarden eens goed gaan lezen. Als er niets in staat moet een factuur namelijk uiterlijk op de 15e dag van de maand die volgt op de maand van levering gestuurd worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakerpip
alexbl69 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:50:
[...]
Dan zou ik de voorwaarden eens goed gaan lezen. Als er niets in staat moet een factuur namelijk uiterlijk op de 15e dag van de maand die volgt op de maand van levering gestuurd worden.
Voor welk land is dat? In Nederland ben ik niet bekend met consumentenrecht die iets zegt over de termijn waarin een factuur verzonden moet worden. Die termijn die jij noemt herken is alleen van wat de belastingdienst verlangt van bedrijven, maar dat is meer in de sfeer van heffen van omzetbelasting en is iets tussen de belastingdienst en het bedrijf. Niet iets waar je als consument iets meer kan richting het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:36
tweakerpip schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:09:
[...]

Voor welk land is dat? In Nederland ben ik niet bekend met consumentenrecht die iets zegt over de termijn waarin een factuur verzonden moet worden. Die termijn die jij noemt herken is alleen van wat de belastingdienst verlangt van bedrijven, maar dat is meer in de sfeer van heffen van omzetbelasting en is iets tussen de belastingdienst en het bedrijf. Niet iets waar je als consument iets meer kan richting het bedrijf.
Hmmm... bijzonder.

Ging inderdaad uit van B2B in de veronderstelling dat B2C in ieder geval nooit slechter zou zijn. Maar voor zover ik nu kan vinden blijkt dat een bedrijf consumenten zelfs tot 5 jaar na levering nog een factuur mag sturen. Vrij idioot als je het mij vraagt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypto_Exfil
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-07 11:17
Ik heb net een elektrische auto aangeschaft en kan hem deze dagen ophalen. Ik vraag me echter één ding af: welke laadpas is de beste? Is de laadpas van BMW voldoende, bijvoorbeeld voor een reis naar Spanje? Of raden jullie andere passen aan voor reizen naar en in Spanje?

Voor Nederland ben ik op zoek naar een laadpas met goede en voordelige tarieven. Ik zie dat BMW goede tarieven biedt en dat deze pas hetzelfde is als die van Kia. Is Ionity voldoende voor het doorreizen? Wat zijn jullie aanbevelingen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
mrturk76 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:39:
hoezo ogenschijnlijk gratis ?
stond het tarief op 0 of ben je er gewoon vanuit gegaan omdat de sessies niet direct zichtbaar werden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Crypto_Exfil schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:56:
Ik heb net een elektrische auto aangeschaft en kan hem deze dagen ophalen. Ik vraag me echter één ding af: welke laadpas is de beste? Is de laadpas van BMW voldoende, bijvoorbeeld voor een reis naar Spanje? Of raden jullie andere passen aan voor reizen naar en in Spanje?

Voor Nederland ben ik op zoek naar een laadpas met goede en voordelige tarieven. Ik zie dat BMW goede tarieven biedt en dat deze pas hetzelfde is als die van Kia. Is Ionity voldoende voor het doorreizen? Wat zijn jullie aanbevelingen?

het hangt een beetje af van waar je voornamelijk gaat laden maar ik zou een aantal gratis pasjes aanvragen
zoals Vattenfall in charge en Elektroverse om te beginnen

en bijv. Tango

en dan eens goed bekijken of er een premium betaalde service is die een betere keuze is wellicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 16-09 14:03

Deze topic doorlezen is i.d.d. bijna niet te doen en veel info is tijdgebonden.
Mooi overzicht van laadpassen vind je hier: https://laadpastop10.nl
en verder zou ik ook naar Tesla kijken voor de langere reizen (en zelfs voor goedkoop binnenlands laden).
App op je telefoon zetten, betaalmiddel koppelen en laden maar voor ca. € 0,29 momenteel geloof ik.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypto_Exfil
eltron schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:24:
[...]

Deze topic doorlezen is i.d.d. bijna niet te doen en veel info is tijdgebonden.
Mooi overzicht van laadpassen vind je hier: https://laadpastop10.nl
en verder zou ik ook naar Tesla kijken voor de langere reizen (en zelfs voor goedkoop binnenlands laden).
App op je telefoon zetten, betaalmiddel koppelen en laden maar voor ca. € 0,29 momenteel geloof ik.
Yes dit wou ik al doen. Tesla is wel echt goedkoop nog goedkoper dan de plaatselijke stroomboer lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 01:16

Red Boll

Kick Ass!

Ik heb net een elektrische auto aangeschaft en kan hem deze dagen ophalen. Ik vraag me echter één ding af: welke laadpas is de beste?
Electrische (privé) rijder hier sinds een week.

Zelf heb ik na het doorlezen van dit topic en kijken op o.a. https://laadpastop10.nl/ gratis (geen abo) passen van de ANWB en Greenchoice genomen. Daarnaast heb ik de ANWB app genomen om de prijzen in de buurt en de beschikbaarheid te bekijken. (Dat kan trouwens ook met websites.)

Na iets beter te kijken op de palen in de buurt bleken er twee laadpalen te staan met elk twee laadpunten van "de zuid-holland laadpas" (o.i.d.'s) met per laadpaal 2 verschillende prijzen: de goedkoopste is 0,26 / kWh zonder opstartkosten. Hier ook de gratis pas van genomen.
Mooie prijs wat mij betreft. :)

EDIT: Die 26 cent hierboven is denk ik zonder de BTW nog. :|

M.a.w. de beste pas is de pas waar je iets aan hebt in je omgeving en past bij je routine van rijden en laden.

(Heb ook de Tesla app genomen zonder abo voor het geval ik snel zou willen laden)

[ Voor 3% gewijzigd door Red Boll op 17-05-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypto_Exfil
Red Boll schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:02:
[...]

Electrische (privé) rijder hier sinds een week.

Zelf heb ik na het doorlezen van dit topic en kijken op o.a. https://laadpastop10.nl/ gratis (geen abo) passen van de ANWB en Greenchoice genomen. Daarnaast heb ik de ANWB app genomen om de prijzen in de buurt en de beschikbaarheid te bekijken. (Dat kan trouwens ook met websites.)

Na iets beter te kijken op de palen in de buurt bleken er twee laadpalen te staan met elk twee laadpunten van "de zuid-holland laadpas" (o.i.d.'s) met per laadpaal 2 verschillende prijzen: de goedkoopste is 0,26 / kWh zonder opstartkosten. Hier ook de gratis pas van genomen.
Mooie prijs wat mij betreft. :)

M.a.w. de beste pas is de pas waar je iets aan hebt in je omgeving en past bij je routine van rijden en laden.

(Heb ook de Tesla app genomen zonder abo voor het geval ik snel zou willen laden)
Ligt het aan mij of kan ik de tarieven niet zien in de anwb onderweg app?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:50
Voor Spanje maak ik veelvuldig gebruik van de app van Iberdrola en de druppel van Electromaps. Met beiden kan ik laden op plaatsen wat niet met andere passen/apps lukt. Voor Frankrijk is Chargemap een aanrader.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Laatst online: 21:15
Crypto_Exfil schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:07:
[...]

Ligt het aan mij of kan ik de tarieven niet zien in de anwb onderweg app?
Daar is de ANWB laadpas app voor.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:44

koboy

Heb een idee voor een icon

De BMW laadpas biedt met een abonnement (1e jaar gratis?) een mooi tarief van 39 cent voor AC opladen. Kan in sommige gevallen goedkoper met een pas die het tarief van de laadpaal leverancier aanhoudt.
Kia en Hyundai hadden vroeger een abonnement met vast tarief, dit is helaas een jaar geleden verdwenen nu krijg je 15% korting.....

Voor doorreis/snelladen kom je heel ver met Ionity en Tesla. Bij andere aanbieders is Freshmile vaak een goede optie. Hier in Nederland zijn veel snelladers via Freshmile 30cent/kWh + 30cent/minuut; bij een gemiddelde laadsnelheid van 120kW kom je dan op 45cent/kWh uit. Weet alleen niet of die BMW dat haalt, daar zul je de laadcurve voor op moeten zoeken.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypto_Exfil
koboy schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:45:
[...]

De BMW laadpas biedt met een abonnement (1e jaar gratis?) een mooi tarief van 39 cent voor AC opladen. Kan in sommige gevallen goedkoper met een pas die het tarief van de laadpaal leverancier aanhoudt.
Kia en Hyundai hadden vroeger een abonnement met vast tarief, dit is helaas een jaar geleden verdwenen nu krijg je 15% korting.....

Voor doorreis/snelladen kom je heel ver met Ionity en Tesla. Bij andere aanbieders is Freshmile vaak een goede optie. Hier in Nederland zijn veel snelladers via Freshmile 30cent/kWh + 30cent/minuut; bij een gemiddelde laadsnelheid van 120kW kom je dan op 45cent/kWh uit. Weet alleen niet of die BMW dat haalt, daar zul je de laadcurve voor op moeten zoeken.
Het is de BMW iX is dus heel constant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:56

bert pit

asdasd

Over een paar weken maken wij een road trip naar Portugal. Vermoedelijk een week met wat stops in Spanje, vervolgens een week in Portugal en daarna weer retour Nederland. We hebben een Tesla dus zullen voornmelijk SuC bezoeken, daarnaast heb ik een Shell pas.

Mijn vraag is of die pas overal in Portugal en Spanje werkt, of dat er een lokale provider is die je in die twee landen nodig hebt.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BoerFrits
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 17:31
boyette schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:07:
[...]

dan komen de palen wel zichtbaar op de kaart

want beschikbaar maken voor bijv. shell of Vattenfall pasje betekent ook in die app zichtbaar
Dit klopt niet, een laadpaal kan gewoon op semi publiek worden ingesteld. Dan worden alle pasjes geaccepteerd waarmee de cpo een roaming overeenkomst heeft. Dus in mijn geval kan er bij mijn bedrijf worden geladen met alle pasjes die Road (eflux) accepteert, maar zijn mijn palen niet zichtbaar in laadpas apps. Zowel niet in de eflux apps of in de apps van Shell of Vattenfall.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• koboy

koboy

Crypto_Exfil schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:49:
[...]

Ik heb ze even opgezocht op de Fastned, maar vind ze voornamelijk heel constant naar beneden gaan. Boven de 30% neemt het af tot 50/75kW bij 80% afhankelijk van de uitvoering. Je zult met Freshmile goedkoper uit zijn dan het tarief van de BMW pas (60 cent) of de aanbieder zelf, maar het verschil met een Ionity abonnement en zeker met een Tesla wordt wel erg fors.

Het is natuurlijk niet helemaal eerlijk om te vergelijken met een oplaad monster als de Ioniq 6, maar toen ik die gisteren loskoppelde op 81% stond die nog met 130kW te stampen. 50kWh geladen in 16 minuten en 16 secondes, wat €20,40 (40 cent/kWh) heeft gekost met Freshmile.....

[ Voor 0% gewijzigd door koboy op 16-05-2024 18:01 . Reden: slordig dat ik de toevoeging bij 80% was vergeten. ]

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:43
bert pit schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:20:
Over een paar weken maken wij een road trip naar Portugal. Vermoedelijk een week met wat stops in Spanje, vervolgens een week in Portugal en daarna weer retour Nederland. We hebben een Tesla dus zullen voornmelijk SuC bezoeken, daarnaast heb ik een Shell pas.

Mijn vraag is of die pas overal in Portugal en Spanje werkt, of dat er een lokale provider is die je in die twee landen nodig hebt.
Ik zou er eigenlijk een sticky van willen maken:
1/ maak onderscheid tussen “snelweg er naartoe” en “op bestemming”
2/ snelweg wordt waarschijnlijk voornamelijk snelladers. Sucs zal in 99% van de gevallen wel werken (zie forum), maar neem in ieder geval een creditcard mee. Exotische palen die niet in de bekende apps staan werken daar vaak wel mee.
3/ op bestemming is snelheid niet zo belangrijk, maar wel “handigheid”. Daarvoor met googlemaps en diverse laadapps de omgeving van je bestemming uitpluizen en een paal vinden die “handig” is. En dan uitvogelen hoe je daar kan laden.
Nb… dus mocht je dat nog niet weten: op googlemaps kan je dus laadpalen vinden, in de app, bovenaan, bij de “restaurants, bars enz” naar rechts scrollen tot de 3 puntjes. Dan zoeken naar “charging stations”.
De apps die je hebt geven voornamelijk de palen die ze ondersteunen, googlemaps geeft alle palen die “aangemeld” zijn.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 14:59
Over een paar weken maken wij een road trip naar Portugal. Vermoedelijk een week met wat stops in Spanje, vervolgens een week in Portugal en daarna weer retour Nederland.
Na bezoek van Duitsland, Zwitserland, Denemarken, Zweden is mijn ervaring dat je het beste alleen naar snelladers van Tesla kunt gaan. Daar is bijna altijd plaats en die werken altijd. Bovendien was vorige zomer de prijs rond de helft van alle andere.
In het begin hebben we wel naar AC laders gezocht. Op google maps staan er veel meer als op de app van Shell, E-Flux, ANWB en Vattenval. Vervolgens ben je bij die lader en blijkt het op het terrein van een bedrijf of hotel ze zitten. Dat geeft de app niet aan. En als het wel een openbare is moet je er vrijwel altijd betaald parkeren. Moet je ook nog eens uitzoeken hoe betalen voor parkeren moet, meestal een app installeren want met bankpas betalen kan niet. De Nederlandse pasje geven bepaald geen gunstige tarieven op buitenlands laadpalen.

Dan maar liever een half uur wachten, geen probleem op vakantie want de SuC zijn meestal bij een winkelcentrum.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 22:26

In Spanje zijn er vrij veel palen van Iberdrola. In principe zouden die moeten werken met Shell. Al heb ik wel eens issues gehad. Ik heb dus ook de Iberdrola app + account voor de zekerheid. Tarief is doorgaans ook een stuk lager. Portugal nog geen ervaring. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Geen antwoorden hier: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20
In onze gemeente we een (volgens mij) gemiddeld aantal openpare laadpalen. Nieuwe laadpalen komen er af en toe bij gezet, maar zonder bord erbij waar iedereen mag staan.

Bij oudere palen staan wel de borden voor alleen elektrisch laden. Nu word er hier regelmatig bij de gemeente de klacht weggelegd dat er verkeerd geparkeerd wordt. Maar nu wordt al oplossing gegeven dat ze de borden weg gaan halen, waardoor de plaatsen praktisch altijd wel bezet zijn.

Is dit geen raar beleid?

Wat me ook steekt is dat al deze aanbieders ook een blokkeertarief voor laders hanteert (terwijl ze kwh tarief niet meer beneden "mogen" doen). Het argument van de aanbieders is zodat je niet onnodig lang een plaats bezet houd, terwijl eigenlijk iedereen de plek bezet kan houden zonder elektrisch laden bord.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
BoerFrits schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:28:
[...]

Dit klopt niet, een laadpaal kan gewoon op semi publiek worden ingesteld. Dan worden alle pasjes geaccepteerd waarmee de cpo een roaming overeenkomst heeft. Dus in mijn geval kan er bij mijn bedrijf worden geladen met alle pasjes die Road (eflux) accepteert, maar zijn mijn palen niet zichtbaar in laadpas apps. Zowel niet in de eflux apps of in de apps van Shell of Vattenfall.
Zo zwart-wit is het helaas niet. Niet alle msp's ondersteunen roamen zonder publiceren.

Kortom je wordt dan toch in de apps weergegeven, soms met een 'beperking' of 'prive' aanduiding, óf betalen met betreffende pas/app werkt dan niet bij dat laadpunt. Dat heeft te maken met dat de MSP verplicht vooraf het tarief van jouw laadpaal moet vermelden voor zijn/haar klanten. Op alle punten waar hun product dus werkt.

Van een zogenaamd niet-bestaand laadpunt kun je als MSP het tarief nogal lastig laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 22:01
Crypto_Exfil schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:49:
[...]

Goede ervaringen met de BMW pas. Kan mij de laatste keer niet meer herinneren dat deze niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Laatst online: 27-08 09:14
Kijk ook even in dit topic: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

Ben net terug uit Spanje en heb in Catalonië het meest plezier gehad van de Shell laadpas. In Spanje zou je ook veel plezier kunnen hebben van de pas van Electromaps, het is een Spaans bedrijf met naar het schijnt goede dekking. Zelf heb ik die overigens niet gebruikt omdat ik op de laders die ik tegen kwam toevallig niet kon gebruiken. Voor onderweg op de autoroute heb ik Fastned, Ionity en Tesla gebruikt. Let bij een Tesla supercharger wel op dat hij ook in de Tesla app naar voren komt, ik stond rond Lyon bij een Tesla supercharger waar je als niet-Tesla niet kon opladen. De ANWB laadpas neem ik ook altijd mee. Ik heb een mapje met een stuk of 6 laadpassen in de auto, dan weet ik dat ik eigenlijk altijd wel uitkom. Enige waar je op moet letten bij terugkomst bij je auto is weten met welke laadpas je ook alweer het laden was gestart, daar moet je de sessie ook mee afsluiten.

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 20:17
HDoc schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:44:
[...]

Kijk ook even in dit topic: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

Ben net terug uit Spanje en heb in Catalonië het meest plezier gehad van de Shell laadpas. In Spanje zou je ook veel plezier kunnen hebben van de pas van Electromaps, het is een Spaans bedrijf met naar het schijnt goede dekking. Zelf heb ik die overigens niet gebruikt omdat ik op de laders die ik tegen kwam toevallig niet kon gebruiken. Voor onderweg op de autoroute heb ik Fastned, Ionity en Tesla gebruikt. Let bij een Tesla supercharger wel op dat hij ook in de Tesla app naar voren komt, ik stond rond Lyon bij een Tesla supercharger waar je als niet-Tesla niet kon opladen. De ANWB laadpas neem ik ook altijd mee. Ik heb een mapje met een stuk of 6 laadpassen in de auto, dan weet ik dat ik eigenlijk altijd wel uitkom. Enige waar je op moet letten bij terugkomst bij je auto is weten met welke laadpas je ook alweer het laden was gestart, daar moet je de sessie ook mee afsluiten.
Je moet die pas fysiek buiten de auto tegen de paal houden, dus ik steek hem zelf daarna in mijn zak en leg de rest terug in de auto. Dan weet ik bij terugkomst ten minste zeker dat dat hem was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:48
Oke beginnervraag hier.
We staan op het punt de Volvo EX30 bestellen en dit wordt onze eerste elektrische auto. Maar hoe werkt dat nou eigenlijk met publieke laadpalen. Ik heb het idee dat omdat er zo'n aanbod is van verschillende passen en apps dat je echt moet gaan zoeken welke pas bij de laadpaal werkt? Of is dit niet zo?
Kun je naar een willekeurige paal rijden en werkt dit dan?
en werken alle palen op dezelfde manier of zit er een handleiding bij :P ?

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
Mavi86 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:26:
Oke beginnervraag hier.
We staan op het punt de Volvo EX30 bestellen en dit wordt onze eerste elektrische auto. Maar hoe werkt dat nou eigenlijk met publieke laadpalen. Ik heb het idee dat omdat er zo'n aanbod is van verschillende passen en apps dat je echt moet gaan zoeken welke pas bij de laadpaal werkt? Of is dit niet zo?
Lees even de openingspost en dan een pagina of 10.

Kom dan rustig terug met een paar specifieke vragen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:48
@Tommie12 je hebt gelijk, volgens mij staat daar al eea goed uitgelegd. Ik ga dat eens rustig bekijken

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Oke beginnervraag hier.
Wat @Tommie12 al zei maar kleine aanvulling dat je je wat minder zorgen hoeft te maken over passen die bij een bepaalde laadpaal werken maar meer om het tarief, en ja dat is in het begin even wat uitzoeken.

Qua publiek laden, no worries, dat wijst zich zowat vanzelf aangaande het hoe en wat bij laden.
De allereerste keer benzine tanken heb ik me ook rot gezocht waar de tankdop zat. ;)

Lees dit topic een beetje door en je komt iig al een heeeeel eind, voor de rest, vragen staat vrij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HDoc
  • Laatst online: 27-08 09:14
Oke beginnervraag hier.
We staan op het punt de Volvo EX30 bestellen en dit wordt onze eerste elektrische auto.
Het is eigenlijk heel makkelijk. Rij zelf sinds 1 maart in een EV, ben er al mee naar het buitenland geweest, en het is allemaal eigenlijk vrij eenvoudig. Sommige mensen houden het bij 1 laadpas, zelf heb ik 6 verschillende. Die ik vervolgens lang niet allemaal gebruik. Een enkele keer kom ik een paal tegen die het niet met mijn favoriete pas werkt (E-Flux, bij mij in de buurt bij de meeste palen het beste tarief) en dan werkt het wel met de ANWB- of Shell-pas. In buitenland kan je op de snelwegen altijd goed uit de voeten met snelladers met de betreffende apps (Fastned, Ionity, Tesla), lokaal kan het wat wisselen. Zie dan ook het forum "Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa"

De Volvo EX30 heeft een lekker ruime WLTP dus je zal op vakantie ook prima uit de voeten kunnen.

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 21:06
HDoc schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:10:
[...]

Het is eigenlijk heel makkelijk. Rij zelf sinds 1 maart in een EV, ben er al mee naar het buitenland geweest, en het is allemaal eigenlijk vrij eenvoudig. Sommige mensen houden het bij 1 laadpas, zelf heb ik 6 verschillende. Die ik vervolgens lang niet allemaal gebruik. Een enkele keer kom ik een paal tegen die het niet met mijn favoriete pas werkt (E-Flux, bij mij in de buurt bij de meeste palen het beste tarief) en dan werkt het wel met de ANWB- of Shell-pas. In buitenland kan je op de snelwegen altijd goed uit de voeten met snelladers met de betreffende apps (Fastned, Ionity, Tesla), lokaal kan het wat wisselen. Zie dan ook het forum "Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa"

De Volvo EX30 heeft een lekker ruime WLTP dus je zal op vakantie ook prima uit de voeten kunnen.
Haha ik dacht even dat ik dit gepost had, zelfs 1 maart klopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michel_1970
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-07 19:07
Keiichi schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:15:

Wat me ook steekt is dat al deze aanbieders ook een blokkeertarief voor laders hanteert (terwijl ze kwh tarief niet meer beneden "mogen" doen). Het argument van de aanbieders is zodat je niet onnodig lang een plaats bezet houd, terwijl eigenlijk iedereen de plek bezet kan houden zonder elektrisch laden bord.
Mogen ze van mij hier ook invoeren gezien een "vreemde" buurtgenoot het nodig vindt om zijn Mazda CX60 (max. 18kW accu) voor bijna 24 uur aan de laadpaal te hangen en zo onnodig een ander tot last te zijn.

KIA EV6 Light Edition 58kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:54
Van de zomer weer richting italie.
Heb een EU laadpas van de zaak en de volgende fysieke passen voor backup:

Maingau, Enel X, Be Charge en qua apps Tesla.

Vorig jaar door auto issues geen EV gehad in Oostenrijk/Italië.. dus laatste keer nu bijna 2 jaar terug. Is er nog een must have aanbieder? Ik kijk op vakantie niet onwijs naar de kosten,meer naar beschikbaarheid.

Thanks 😊

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakerpip
4v4t4r schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:10:
Van de zomer weer richting italie.
Heb een EU laadpas van de zaak en de volgende fysieke passen voor backup:

Maingau, Enel X, Be Charge en qua apps Tesla.

Vorig jaar door auto issues geen EV gehad in Oostenrijk/Italië.. dus laatste keer nu bijna 2 jaar terug. Is er nog een must have aanbieder? Ik kijk op vakantie niet onwijs naar de kosten,meer naar beschikbaarheid.

Thanks 😊
Ik kom er net vandaan. Regio Lazio en Toscane. Onderweg veel met Tesla opgeladen. Lokaal veel geladen met Electroverse. Die had voor sommige aanbieders een laag tarief zonder kleeftarief. Ze sturen een gratis pas op als je die aanvraagt in de app. Soms was pas nodig omdat sessie starten met app dan niet lukte.
Maar als het je om beschikbaarheid gaat dan zit je met wat je hebt al helemaal goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Ik dacht dat ik met mijn Shell pas overal wel terecht kon, maar helaas. In een Q-park in Dresden bij een Vattenfall paal deed ie het niet. Starten via de Vattenfall app deed het ook niet trouwens. Gelukkig bracht de Northe app uitkomst en die was zelfs nog het goedkoopst ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Laatst online: 15-09 15:41
Wat is jullie ervaring met OVO ? Ik zie bijvoorbeeld prijzen van 55 cent voor snelladen in Italie, terwijl bijna alle andere aanbieders over de 70 cent zitten bij bijvoorbeeld:

Electra
Peschiera del Garda
via Tangenziale Est 3
Italie

Eerst screenshot van de prijs maken en daarna gaan laden ?
Of klopt de info bij OVO wel ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 12:24
Iemand die inzichten heeft in de contracten van de laadpalen?
Ik zie nu regelmatig 58-63c per kWh in Rdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:58

DoctorV64

Cosmopoliet

Zoek even in de topic op SGZH 1 & SGZH 2 (2 verschillende concessies) dan kom je al een heel eind voor Rotterdam. De SGZH 1 palen zijn het goedkoopst met 31 cent. Op de Rotterdamse palen staan stickers waar je kan zien of het SGZH 1 of 2 palen zijn. Verder gewoon gebruik maken van bijv OVOcharge app of een andere om te kijken wat de prijs is.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
Brotuck schreef op maandag 20 mei 2024 @ 15:05:
Wat is jullie ervaring met OVO ? Ik zie bijvoorbeeld prijzen van 55 cent voor snelladen in Italie, terwijl bijna alle andere aanbieders over de 70 cent zitten bij bijvoorbeeld:

Electra
Peschiera del Garda
via Tangenziale Est 3
Italie

Screenshot kan natuurlijk nooit kwaad, maar heb bij ovo altijd gewoon de geadverteerde prijs betaald, in Nederland en het buitenland, ook als de prijs van de laadpaal aanbieder hoger was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Nova163 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:04:
[...]

Screenshot kan natuurlijk nooit kwaad, maar heb bij ovo altijd gewoon de geadverteerde prijs betaald, in Nederland en het buitenland, ook als de prijs van de laadpaal aanbieder hoger was.
Het is in Italie bij de snelladers in de regio waar ik naartoe ga veel goedkoper dan de lokale jongens zoals EnelX. Zeer apart, hoop dat het dan nog steeds zo is over twee weken.

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakerpip
Brotuck schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:17:
[...]
Het is in Italie bij de snelladers in de regio waar ik naartoe ga veel goedkoper dan de lokale jongens zoals EnelX. Zeer apart, hoop dat het dan nog steeds zo is over twee weken.
Ja, Electroverse en Ovo zijn 2 britse aanbieders die in het buitenland soms nog wel eens veel goedkoper kunnen zijn dan de CPO-tarieven. Ze zullen hier gewoon geld ‘bloeden’. Ik heb zelf veel gebruik gemaakt van Electroverse in Italië. Daar was zelfs korte tijd alles (inclusief de grote in Italie zoals EnelX en die palen bij de tolwegen) op 49ct/kwh. Een of twee dagen later was het weer grotendeels weg en heb ik alleen nog maar bij Acea kunnen (snel)laden voor 46ct, maar dan zonder de 5euro per uur kleeftarief wat de CPO wel rekent.

Je hebt gelijk dat het eventueel zo weer veranderd kan zijn. Ik heb voor de zekerheid altijd even snel een screenshot gemaakt voordat ik ging laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
  • Laatst online: 16-09 09:44
Het is ook een officiële weg, geen eigen terrein
Dit is geen openbare weg maar prive terrein van dit bedrijf. Dat je pas werkt wil niet zeggen dat dit ook wordt doorbelast op je kaart.
Je gaat toch ook niet bij je buren opladen (op kosten van de buren). Vaak kun je maar één pas opgeven bij een eigen paal.

Zou netjes zij als je dit eerst bij het bedrijf vraagt of dit oegestaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
tweakerpip schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:55:
[...]

Ja, Electroverse en Ovo zijn 2 britse aanbieders die in het buitenland soms nog wel eens veel goedkoper kunnen zijn dan de CPO-tarieven.
Mijn ervaring met ovo in Nederland, België en Frankrijk is dat ze gewoon de cpo tarieven volgen, soms wel met een beetje vertraging in het aanpassen van het tarief.

Electroverse heeft vaak erg afwijkende tarieven, maar tegenwoordig voor mij zelden nog aantrekkelijk. Alleen langs de snelweg in België gebruik ik Electroverse nog, daar hebben ze de bijzondere tarief structuur van 49 ct per kWh, 1 ct per minuut en 60 ct starttarief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lfah2000
thezahir schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:24:
Vraagje betreffende Shell Recharge: waarom zou je naast de digitale pas in de app er ook een fysieke laadpas van willen? Ik heb de app nu geïnstalleerd en geactiveerd en daarmee lijk ik ook gewoon te kunnen laden.
1. Omdat de pas altijd werkt en de app niet altijd
2. de pas kun je koppelen in de fastned app waardoor autocharge werkt en de kosten op de shellpas komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
MarkV6 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:43:
[...]

Na bezoek van Duitsland, Zwitserland, Denemarken, Zweden is mijn ervaring dat je het beste alleen naar snelladers van Tesla kunt gaan. Daar is bijna altijd plaats en die werken altijd. Bovendien was vorige zomer de prijs rond de helft van alle andere.
In het begin hebben we wel naar AC laders gezocht. Op google maps staan er veel meer als op de app van Shell, E-Flux, ANWB en Vattenval. Vervolgens ben je bij die lader en blijkt het op het terrein van een bedrijf of hotel ze zitten. Dat geeft de app niet aan. En als het wel een openbare is moet je er vrijwel altijd betaald parkeren. Moet je ook nog eens uitzoeken hoe betalen voor parkeren moet, meestal een app installeren want met bankpas betalen kan niet. De Nederlandse pasje geven bepaald geen gunstige tarieven op buitenlands laadpalen.

Dan maar liever een half uur wachten, geen probleem op vakantie want de SuC zijn meestal bij een winkelcentrum.
Toen ik de auto net had zijn we op vakantie gegaan in Duitsland. Ik heb één keer in een parkeer garage (gratis) geladen, voor de rest alleen de snelladers van Shell gebruikt. Deze waren goedkoper en hadden kosten per minuut. Daarnaast zijn de (Shell) snelladers in Duitsland sneller dan in NL (350 kW tegen 175 kW). Ik heb alleen de shell pas gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
DoctorV64 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 15:30:
Zoek even in de topic op SGZH 1 & SGZH 2 (2 verschillende concessies) dan kom je al een heel eind voor Rotterdam. De SGZH 1 palen zijn het goedkoopst met 31 cent. Op de Rotterdamse palen staan stickers waar je kan zien of het SGZH 1 of 2 palen zijn. Verder gewoon gebruik maken van bijv OVOcharge app of een andere om te kijken wat de prijs is.
Dit is trouwens niet alleen in Rotterdam zo maar in heel Zuid-Holland (muv Den Haag). Prive is dan de zuid Holland laadpas het goedkoopste voor deze regio. Dan heb je standaard geen opstartkosten in deze regio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:56
Brotuck schreef op maandag 20 mei 2024 @ 15:05:

Electra
Peschiera del Garda
via Tangenziale Est 3
Italie

Freshmile in Peschiera 0,23/kWh + 0,04/min.
Langs snelwegen veel tegen 0,30/ + 0,30/, zeg gemiddeld 0,50.
Ik kom net terug uit Toscane.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

lfah2000 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 19:22:
[...]

Dit is trouwens niet alleen in Rotterdam zo maar in heel Zuid-Holland (muv Den Haag). Prive is dan de zuid Holland laadpas het goedkoopste voor deze regio. Dan heb je standaard geen opstartkosten in deze regio.
Ook de Rijn en Bollenstreek valt niet onder de Zuid Holland pas, maar hebben een eigen samenwerking met open markt model. Effectief nog net wat duurdere palen dan SGZH2 van Allego en ParknCharge :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20:00
Ik vraag me af of het jaarlijkse abonnement van €100 bij Tesla de moeite waard is. Ik laad elke twee dagen bij hun Superchargers voor een tarief van 29 tot 31 cent per kWh. Met het abonnement zou dit tarief dalen naar 22 tot 24 cent per kWh. Zijn er anderen die dit abonnement al hebben genomen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
DeJurist schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:46:
Ik vraag me af of het jaarlijkse abonnement van €100 bij Tesla de moeite waard is. Ik laad elke twee dagen bij hun Superchargers voor een tarief van 29 tot 31 cent per kWh. Met het abonnement zou dit tarief dalen naar 22 tot 24 cent per kWh. Zijn er anderen die dit abonnement al hebben genomen?
Elke Tesla rijder heeft dat abo inbegrepen.

De rekensom zal je toch zelf moeten maken, wij weten toch niet hoe veel kWh je per jaar gaat laden...

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:42

AlphaRomeo

FP PowerMod
Je bespaart 7 cent per kWh dus bij 100/0.07=1428kWh per jaar zit je op break even, dat ligt op ~7000km afhankelijk van je auto en verbruik. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:25
Even het sommetje maken, je krijgt 7 cent korting per kWh, dus wordt voordelig als je 100/0.07 is ongeveer 1500 kWh per jaar laadt.
Stel je laadt 50kWh per keer en dat iedere twee dagen zoals jij zegt. Dan heb je na twee maanden al die 100 euro bespaard. 30 laadsessie in twee maanden keer 50kWh is 1500 kWh. Dus in jouw geval is het zeker de moeite.
Zelf heb ik een laadpas van het werk, dus alleen bij vakanties interessant. Heb wel eens een maandje een ionity abbo genomen.

[ Voor 7% gewijzigd door jouwheld op 21-05-2024 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 06:36
En je kan ook een maandabbo nemen.
Dus dan is de rekensom nog lastiger misschien. Als je een half jaar veel gebruikt maakt van Tesla kan je beter per maand een abbo nemen.

Ik neem het abbo, en zeg hem weer op. En als ik dan weer eens een paar verre trips hebt dan neem ik weer een abbo. Dus mijn maand-abbo's zitten nooit achter elkaar geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
/edit Spuit 11

[ Voor 96% gewijzigd door Hachy op 21-05-2024 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
HansAuutB schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:41:
[...]

Freshmile in Peschiera 0,23/kWh + 0,04/min.
Langs snelwegen veel tegen 0,30/ + 0,30/, zeg gemiddeld 0,50.
Ik kom net terug uit Toscane.
Ja de laadpaal waar ik wil laden zit op 30/30. Met een gemiddelde laadsnelheid van mijn auto zal ik nog steeds goedkoper zijn dan Electra die gewoon in heel Italie een bizar hoog bedrag (79 cent per kWh) vraagt.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanbbbb
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:18

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

Is hier toevallig iemand met snellaadervaringen tussen Oostmahorn in Noord-Groningen en, pakweg, de Afsluitdijk (mag evt nog iets verder Noord-Holland in zijn, of desnoods tussen Oostmahorn en de Flevopolder)?

Ik zoek een snellader in de buurt van een restaurant oid waar het op zondagavond niet vreselijk druk gaat zijn (de Allego bij Zurich, Viaduct 3 heeft een restaurant, maar ook slechts twee laadpalen dus dat lijkt me minder geschikt op dat tijdstip). Hij lijkt erop dat veel laadstations als je van noord naar zuid rijdt slecht bereikbaar zijn omdat ze dan aan de andere kant van de weg liggen. Vorige keer dat ik die kant op ging had ik ook dat probleem.

Een half uur stil staan bij een tankstation waar alleen wat marsen te krijgen zijn bleek niet de beste manier om mijn medereizigers enthousiast te krijgen over elektrisch rijden.

Ik heb oa laadkaarten van Shell Recharge en de ANWB, Tesla voor non-Teslas mag ook (rij Polestar).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

EDIT: @Nova163 heeft mogelijk een betere oplossing, onderstaande is trial-and-error.

@Hermanbbbb Wat ik dan doe, is in ABRP het vertrek en het eindpunt invoeren. En bij het vertrek instellen, met hoeveel procent ik vertrek (1).

Dan komt 'ie met een plan, met 1 of meer snelladers. Je kunt dan klikken op zo'n snellader, en dan verschijnt er een "Open details" button (2). Als je dan klikt daarop, zie je de diverse restaurants in de buurt.

Als die charger je niet bevalt, klik je 'terug' en klik je op het kruisje (3). Er verschijnt dan het volgende scherm. Ik kies dan (4) "just for this trip", en klik dan nog een keer op de Plan knop. Dan maakt 'ie een nieuwe route, en kun je bovenstaande herhalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwd5mpfBHPbLzkZfXFL8gNcil8Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vv5nuRlJTXzxflZoA5GTvsgm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door TucanoItaly op 23-05-2024 09:45 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20:00
AlphaRomeo schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:55:
[...]

Je bespaart 7 cent per kWh dus bij 100/0.07=1428kWh per jaar zit je op break even, dat ligt op ~7000km afhankelijk van je auto en verbruik. :)
jouwheld schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:55:
[...]

Even het sommetje maken, je krijgt 7 cent korting per kWh, dus wordt voordelig als je 100/0.07 is ongeveer 1500 kWh per jaar laadt.
Stel je laadt 50kWh per keer en dat iedere twee dagen zoals jij zegt. Dan heb je na twee maanden al die 100 euro bespaard. 30 laadsessie in twee maanden keer 50kWh is 1500 kWh. Dus in jouw geval is het zeker de moeite.
Zelf heb ik een laadpas van het werk, dus alleen bij vakanties interessant. Heb wel eens een maandje een ionity abbo genomen.
kevertje1977 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:31:
[...]

En je kan ook een maandabbo nemen.
Dus dan is de rekensom nog lastiger misschien. Als je een half jaar veel gebruikt maakt van Tesla kan je beter per maand een abbo nemen.

Ik neem het abbo, en zeg hem weer op. En als ik dan weer eens een paar verre trips hebt dan neem ik weer een abbo. Dus mijn maand-abbo's zitten nooit achter elkaar geplakt.
Hier heb ik wat aan. Gebruik het alleen maar vanwege de gunstige tarieven. Dus die kleine investering zal zich uitbetalen :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik doe het zoals Kevertje. Ben nu voor vakantie in Noorwegen met de EC4 aan het toeren. Heb voor vertrek het maandabbo bij Tesla aangezet. En na een maand zet ik hem weer uit. In NL zijn er zat betaalbare alternatieven, maar in Noorwegen ben ik blij met de Tesla stalls. Circle K bijvoorbeeld 75 cent de KWh, Tesla 35-40 cent de KWh. Het mooiste vond ik nog wel vlak voor Geilo laden te midden van een natuurpark. Kon mooi gaan hiken terwijl mijn auto aan de lader stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 09:40
Joosie200 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 22:44:
Ik doe het zoals Kevertje. Ben nu voor vakantie in Noorwegen met de EC4 aan het toeren. Heb voor vertrek het maandabbo bij Tesla aangezet. En na een maand zet ik hem weer uit. In NL zijn er zat betaalbare alternatieven, maar in Noorwegen ben ik blij met de Tesla stalls. Circle K bijvoorbeeld 75 cent de KWh, Tesla 35-40 cent de KWh. Het mooiste vond ik nog wel vlak voor Geilo laden te midden van een natuurpark. Kon mooi gaan hiken terwijl mijn auto aan de lader stond.
Met de eigen circleK-app zou je rond de 55 cent moeten zitten. Billkraft is vaak ook goedkoper dan 75 cent. Maar 35-40 haal je niet. Is de beschikbaarheid van IONITY niet veel beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hermanbbbb
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:18

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

TucanoItaly schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:20:
Als die charger je niet bevalt, klik je 'terug' en klik je op het kruisje (3). Er verschijnt dan het volgende scherm. Ik kies dan (4) "just for this trip", en klik dan nog een keer op de Plan knop. Dan maakt 'ie een nieuwe route, en kun je bovenstaande herhalen.
Dank! Dat trucje met op het kruisje klikken kende ik nog niet: als je bovenaan op de 'avoid'-knop klikt krijg je die opties niet namelijk.

Ik had wel al met ABRP zitten k*tten maar dat leverde niks op. Geen wonder, want ook met dit trucje was het pas de tiende keer of zo raak. Ik rij terug via Tesla (en Van der Valk) Drachten denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 17:51
Nu (richting de zomerperiode) liggen die prijzen bij Tesla laag, maar afgelopen winter waren de prijzen voor de Superchargers zonder abonnement wel een stuk hoger. Dat scheelde minimaal 15 cent als je wel een abonnement had.

Kijk maar eens naar die prijzen van de superchargers in Duitsland. Die prijzen die je daar nu ziet zag ik afgelopen winter hier in Nederland. Regio Emmeloord en Drachten. Met abonnement gaat er dan al gauw minimaal 10cent per kWh af.

Overigens best wel gaaf dat die Superchargers soms goedkoper zijn dan publiek laden bij de laadpalen van Vattenfall (29c per kWh in Overijssel en Gelderland)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Hermanbbbb schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 23:12:
Ik had wel al met ABRP zitten k*tten maar dat leverde niks op. Geen wonder, want ook met dit trucje was het pas de tiende keer of zo raak. Ik rij terug via Tesla (en Van der Valk) Drachten denk ik.
Het blijft een gedoe. Tesla gooit al z'n superchargers bij een hotel/restaurant, dat is ook een oplossing natuurlijk...

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nova163
TucanoItaly schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:21:
[...]

Het blijft een gedoe. Tesla gooit al z'n superchargers bij een hotel/restaurant, dat is ook een oplossing natuurlijk...
Je kunt bij ABRP ook invoeren dat je na x uur of op tijdstip y wilt stoppen bij een restaurant. Dan geeft ie verschillende opties van restaurants waar je kunt stoppen. Je kunt ook aangeven hoe ver je maximaal wilt lopen van de lader naar het restaurant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9R0xzmYvcEwUD5qEzSGouK39LA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ydmMYCIy4reDwawnJCQ6HBji.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Nova163 op 22-05-2024 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984
Hermanbbbb schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:27:
Is hier toevallig iemand met snellaadervaringen tussen Oostmahorn in Noord-Groningen en, pakweg, de Afsluitdijk (mag evt nog iets verder Noord-Holland in zijn, of desnoods tussen Oostmahorn en de Flevopolder)?

Ik zoek een snellader in de buurt van een restaurant oid waar het op zondagavond niet vreselijk druk gaat zijn (de Allego bij Zurich, Viaduct 3 heeft een restaurant, maar ook slechts twee laadpalen dus dat lijkt me minder geschikt op dat tijdstip). Hij lijkt erop dat veel laadstations als je van noord naar zuid rijdt slecht bereikbaar zijn omdat ze dan aan de andere kant van de weg liggen. Vorige keer dat ik die kant op ging had ik ook dat probleem.

Een half uur stil staan bij een tankstation waar alleen wat marsen te krijgen zijn bleek niet de beste manier om mijn medereizigers enthousiast te krijgen over elektrisch rijden.

Ik heb oa laadkaarten van Shell Recharge en de ANWB, Tesla voor non-Teslas mag ook (rij Polestar).
Van der Valk Drachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:00
@Hermanbbbb of Superchargers in Wolvega en Emmeloord.

in 2025 komt er als het goed is een supercharger bij Zurich (begin afsluitdijk)

De McDonalds in Harlingen of Joure hebben ook een snellader van Vattenfall (maar dat is er maar 1 dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
hsb85 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:58:
[...]

@Hermanbbbb of Superchargers in Wolvega en Emmeloord.

in 2025 komt er als het goed is een supercharger bij Zurich (begin afsluitdijk)

De McDonalds in Harlingen of Joure hebben ook een snellader van Vattenfall (maar dat is er maar 1 dacht ik)
Dat zou mooie toevoeging zijn voor mensen die op doorreis zijn naar NH of Texel via de dijk en dan daar nog even kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
TucanoItaly schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:21:
[...]

koppelverkoop
of iig een poging daartoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
boyette schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:15:
[...]

koppelverkoop
Het is ook wel handig, stoppen en bij van der Valk koffie of wat lunchen. En de gemiddelde Tesla rijder is ook wel een Vd Valk klant zowel zakelijk als privé, matig eten bij een tankstation is ook niet heel goedkoop meer tegenwoordig dus voor beetje meer krijg je ook wat meer.
Denk dat het goedkoper is voor Tesla om ze hier op het terrein te zetten dan mee bieden voor locaties direct aan de snelweg. Dus ja zeker koppelverkoop maar ook wel win win, lage kWh prijzen en tenminste geen ranzige toiletten dat is ook wat waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 13:49
Alexander1984 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:33:
En de gemiddelde Tesla rijder is ook wel een Vd Valk klant zowel zakelijk als privé,
Dit kan je nog wel eens best tegenvallen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21
[...]
koppelverkoop
Denk eerder noodzaak om locaties in de buurt van snelwegen te hebben als ze geen concessies bij een tankstation krijgen of willen. FastNed heeft daar al moeite genoeg mee (gehad).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stolpert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 16:04
[...]

koppelverkoop
Dit lijkt me wat kort door de bocht, beetje offtopic maar even een korte quote van Wikipedia over koppelverkoop:

Van koppelverkoop is sprake wanneer de leverancier de verkoop van een bepaald product afhankelijk stelt van de koop van een ander product. Het eerste product wordt het 'koppelende' product genoemd, en het tweede het 'gekoppelde' product.

Dat lijkt me hier toch zeker niet het geval, aangezien je gewoon kan laden zonder bij Van der Valk zonder iets te halen en vice versa. Denk eerder dat je kan spreken van een win-winsituatie voor Van der Valk en Tesla.

Persoonlijk vind ik het juist fijn dat SuC in de buurt zitten van goede horeca en toiletten.
Pagina: 1 ... 151 ... 233 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2