Bedankt voor het aan me laten weten nu de foutmelding weer bij je optreedt!
Het is wel een andere melding dan dat ik krijg.
Ik heb wel 2x het zelfde mailadres, maar ieder met een ander wachtwoord!
Wat bedoel je daarmee?
ik log op Sunny Portal aan met het e-mailadres dat ik ook wil invullen bij
Configuratie communicatiebewaking
Waar als toelichting bij staat:
“Kies hier of u de communicatie tussen Sunny Portal en de omvormers wilt bewaken. U wordt per e-mail geïnformeerd als een omvormer niet kan worden bereikt.”
Daar staat nu enkel het e-mailadres van het bedrijf dat de boel geïnstalleerd heeft maar mijn eigen e-mailadres daar toevoegen kan dus niet.
Ik heb wel een vast IP adres, maar kan hem niet via de browser benaderen. Dit gaat uitsluitend via sunny portal of Sunny explorer.
Bij mij is de omvormer dan altijd nog wel lokaal te benaderen dus lijkt erop dat je een andere probleem hebt dan ik.
Wanneer er geen storing is kan je de omvormer wel lokaal benaderen ga ik vanuit?
Na resetten van de SMA kreeg ik onderstaande meldingen in Sunny Explorer.
[Afbeelding]
Ik heb dergelijke meldingen nooit gezien in mijn omvormer, dus dat bevestigt naar mijn idee dat er een ander probleem bij jou speelt.
Er wordt sowieso weinig gelogd in Sunny Portal, de omvormer is sinds 4 okt actief en er staan maar een handje vol melding in.
Maar wat me nu wel pas opvalt is dat precies op het moment dat mijn grafiek op 1 dec 2022 wegvalt ik de volgende meldingen in het installatielogboek heb staan:
- Info 1-12-2022 14:20:21 Berekende kanalen zijn door serviceline@sma.de bewerkt.
- Info 1-12-2022 14:19:51 Berekende kanalen zijn door serviceline@sma.de bewerkt.
- Info 1-12-2022 14:19:23 Nieuwe pagina 'Installatieprofiel' is door gebruiker serviceline@sma.de gemaakt.
Blijkbaar heeft SMA zelf iets aangepast wat tot mijn probleem geleidt heeft.
Ik vermoed dat ik er dan ook zelf weinig aan kan doen om het op te lossen en het maar bij hun moet gaan aanmelden.
Ik heb het ook al bij mijn installateur aangemeld maar die lijkt er weinig mee te doen terwijl ik het toch al een paar keer heb nagevraagd.