Je kunt de qs pv-ankers gebruiken in jouw situatie. Hoeveel van deze ankers je nodig hebt zul je ui moeten (laten) rekenen. Volgens mij is de calculatietool van Solar Construct inmiddels aangepast om met de dakankers te kunnen rekenen.AirJonn schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:42:
Ik zit met nog wat onzekerheden over de draagkracht van mijn platte dak. Ik woon in een jaren 60 woonboot, in windcategorie gebied 1 met weinig beschutting. Rekentools als esdec en valk kom ik op extra ballast van zon 65-75 kg per paneel. Ik vind dit vrij fors.
Dit is echter wel voor 15 graden helling, ik zit zelf te overwegen voor slechts 0 tot 5 graden te gaan afhankelijk van de constuctie. Valt er iets te zeggen over hoeveel dat scheelt qua ballast?
Nu zie ik ook dakankers voor platte daken zoals technea / fixnordic
[Afbeelding]
Hier lees ik niks over in dit forum, zou dat geen goed alternatief zijn om het geheel te verankeren? Iemand ervaring mee?
Die ankers schroef je vast op de houten onderlaag waar het bitumen op is gebrand, vervolgens wordt er een bitumen ring omheen gebrand waardoor het geheel waterdicht is.