[F1 2022] Race 8 GP van Azerbaijan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 28 Laatste
Acties:
  • 99.720 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 20:50
DaniëlWW2 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:25:
[...]
Daarom zeg ik ook, beschermen tegen zichzelf.
Die coureurs gaan dat besluit ook niet uit zichzelf nemen omdat die willen racen en de oplossing ze enorm veel tijd kost. Dat begrijp ik ook wel en daarom moet dit besluit niet genomen worden door de coureurs, maar door de organisatie die over de veiligheid gaat. En dan kan je wel de halo invoeren, enorme veiligheidseisen rond de circuits en de auto's, maar dit negeren is dan niet uit te leggen. Ik ga echt niet pretenderen een neuroloog te zijn, maar blijkbaar is er al een geweest die heeft aangegeven dat dit zorgelijk is.
True, aan de andere kant blijft het hele concept van F1 niet echt gezond en ook niet comfortabel in eender welke manier, nog zijn andere (fysieke) topsporten dat.

Zouden ze verticale G krachten ook al meten, naast die in het vlak ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:19
Exocet schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:19:
Klopt deze statistiek?

[...]
SPA 2016, MAL 2017, MEX 2017, OOS 2018, MEX 2018, OOS 2019, DUI 2019, 70 jaar GP 2020, MEX 2021, SA 2022 : Wel gewonnen, geen pole (10 stuks)
BRA 2019, ABU 2020, EMI 2021, STIER 2021, OOST 2021, FRA2021, BEL 2021, NED 2021, VS 2021, ABU 2021, EMI 2022: Pole en gewonnen (11 stuks)
MON 2021, MIA 2022, SPA 2022, AZB 2022: Pole LEC, VER gewonnen (4 stuks)

Dus nee, leuk bedacht maar klopt voor geen kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
D.deJong schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:28:
[...]

Beide Mercedes coureurs zijn juist zo aan zaniken om op deze manier wijzigingen in het reglement af te dwingen of ruimte te krijgen voor bijv actieve vering buiten de budgetcap om.
Uitspraken van Russel dat er ongelukken gaan gebeuren door porpoising en nu Ham weer die als een oud mannetje uitstapt en wegstrompeld.
Dat gevoel heb ik ook wel een beetje ja, hoop dat de FIA er niet in trapt. Mercedes kan het prima zelf oplossen door die wagens anders af te stellen of de vloer stijver en zwaarder te maken.
Neemt niet weg dat ik wel geloof dat ze echt last hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Transportman schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:12:
[...]

Maar er is al een oplossing, namelijk de auto hoger zetten. Als de FIA al iets zou moeten doen, is het misschien maxima invoeren, maar geen teams een exit geven die geen performance kost (waar Mercedes op aan het sturen is).
Het issue is dat zodra ze hier regels voor gaan maken mbt rijhoogte etc dat ze net zo hard Ferrari raken als Mercedes.

Dat er teams zijn die de porpoising niet onder controle hebben, is hun eigen probleem van de teams. Door hogere rijhoogte kunnen ze dit gewoon oplossen, maar dat willen ze niet ivm performance verlies.
Het team kiest er uiteindelijk voor om zo te rijden omdat het performance oplevert.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
DaniëlWW2 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:29:
[...]

Ja en de aanpassing is een amplitude test, niet een aanpassing aan ophanging.
Wederom is dit het punt. Het moet opgelost worden en als Mercedes dan veel snelheid verliest, tja dan hadden ze maar een betere auto moeten maken.
Dat is ook het hele probleem van Mercedes. Ze rijden al achter de feiten aan. Laat staan als ze did auto omhoog zetten. Dan vallen ze terug tot achter alpine kwa performance

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Cass Casey schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:29:
[...]

Bij mij wel. Wijntje. Hapje. Voetjes op tafel. Soms aan het eind van de race overigens ook wel eens stijf in de rug en moeite met opstaan. Ik denk dus dat ik exáct weet wat Hamilton voelt...
Kan de hangmat in het zonnetje aanraden :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
YakuzA schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:31:
[...]

Het issue is dat zodra ze hier regels voor gaan maken mbt rijhoogte etc dat ze net zo hard Ferrari raken als Mercedes.

Dat er teams zijn die de porpoising niet onder controle hebben, is hun eigen probleem van de teams. Door hogere rijhoogte kunnen ze dit gewoon oplossen, maar dat willen ze niet ivm performance verlies.
Het team kiest er uiteindelijk voor om zo te rijden omdat het performance oplevert.
Hoger rijden is niet de enige oplossing die ze kunnen doen. Dat de Red Bulls het probleem niet hebben wordt vooral aan de vloer toegeschreven. Daarom is een verplichte verhoging ook een waardeloze oplossing en uberhaupt niet een kant die de FIA op moet gaan want elk team kan het op een andere manier oplossen.

FIA moet het gevaar erkennen: Stuiterende auto's. FIA moet een limiet geven en het is aan de teams om het uit te zoeken. Daarom werkt F1 met constructeurs en moeten zij de oplossing gaan zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 18:49
Robkazoe schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:31:
[...]

SPA 2016, MAL 2017, MEX 2017, OOS 2018, MEX 2018, OOS 2019, DUI 2019, 70 jaar GP 2020, MEX 2021, SA 2022 : Wel gewonnen, geen pole (10 stuks)
BRA 2019, ABU 2020, EMI 2021, STIER 2021, OOST 2021, FRA2021, BEL 2021, NED 2021, VS 2021, ABU 2021, EMI 2022: Pole en gewonnen (10 stuks)

Het gaat om pole lec, lec winst vergeleken met pole lec, ver winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 21:28
chevsticks schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:18:
[...]

Pirelli heeft dit weekend de bandenspanning zelfs omhoog laten zetten omdat ze anders bang waren voor teveel slijtage. Ik zou dan juist zeggen, laat het lekker laag en zeg dat ze vaker moeten stoppen.
Ja niets mis met een 3 of zelfs 4 stopper maakt het nog leuker ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ze zeiden het net op F1tvpro. LEC zit in de knel en een gridstraf van 10 plaatsen zit er met een zekerheid in als de MGU-K dood is. Misschien zelfs pitlane start.

En dan is het de vraag of Ferrari het kan oplossen (homologatie) op korte termijn. Wordt technisch heel erg interessant

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinned123
  • Laatst online: 07-09 19:46
Robkazoe schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:31:
[...]

BRA 2019, ABU 2020, EMI 2021, STIER 2021, OOST 2021, FRA2021, BEL 2021, NED 2021, VS 2021, ABU 2021, EMI 2022: Pole en gewonnen (10 stuks)

Lerclerc heeft maar 4 overwinningen behaald in zijn carierre....

Oostenrijk 2019 had Lerclerc een pole en verstappen gewonnen.
Dus 5x gewonnen met Lerclerc als polen, tov 4 totaal.
Zal wellicht eentje tussen zitten waar Leclerc vanuit de pits gestart is?

[ Voor 14% gewijzigd door Sinned123 op 12-06-2022 15:38 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chevsticks
SnowDude schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:33:
[...]

Dat is ook het hele probleem van Mercedes. Ze rijden al achter de feiten aan. Laat staan als ze did auto omhoog zetten. Dan vallen ze terug tot achter alpine kwa performance
Tja, dan hadden ze maar met een beter concept moeten komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
D.deJong schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:28:
[...]
Beide Mercedes coureurs zijn juist zo aan zaniken om op deze manier wijzigingen in het reglement af te dwingen of ruimte te krijgen voor bijv actieve vering buiten de budgetcap om.
Uitspraken van Russel dat er ongelukken gaan gebeuren door porpoising en nu Ham weer die als een oud mannetje uitstapt en wegstrompeld.
Yups dat is het vervelende eraan. Dat het er zo vanaf druipt dat ze er ook, of vooral een slaatje uit willen slaan.
Zowel in de uitingen van beide coureurs als bij Toto.
Dus ik hoop ook dat de FIA dat doorziet en alleen een eis gaat opleggen en niet een bepaalde oplossing, maar dat overlaat aan de teams waar dat eventueel noodzakelijk voor wordt door de gestelde eis.

[ Voor 14% gewijzigd door gekkie op 12-06-2022 15:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:12
chevsticks schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:30:
[...]

Wat was vanuit FIA de oplossing?
Bij mijn weten een opstaand randje bij de vloer om het te verminderen (helemaal weg krijgen gaat niet lukken volgens Newey) maar de teams waren toen te ver met hun ontwikkelingen en wilden er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Chevy454 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:34:
Ze zeiden het net op F1tvpro. LEC zit in de knel en een gridstraf van 10 plaatsen zit er met een zekerheid in als de MGU-K dood is. Misschien zelfs pitlane start.

En dan is het de vraag of Ferrari het kan oplossen (homologatie) op korte termijn. Wordt technisch heel erg interessant
Pitlane start is toch alleen als hij tijdens de kwalificatie stuk gaat? Dus die zie ik nog niet helemaal voor me.
Mogen na de homologatie ook geen betrouwbaarheidsproblemen meer aangepakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Chevy454 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:34:

Ik denk de homologatie van het hybride systeem dan want de homologatie van de verbrandingsmotor was al in februari en die van het hybride systeem geldt vanaf september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Plenkske schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:34:
[...]

Het gaat om pole lec, lec winst vergeleken met pole lec, ver winst.
LEC heeft 15x Pole gehaald: https://www.statsf1.com/en/charles-leclerc/pole.aspx
LEC heeft 4x gewonnen (alle keren startte hij van Pole).

Dan klopt het nog steeds niet. Want zowel VER als LEC hebben beide 4x gewonnen terwijl LEC op Pole stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Chocoball schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:35:
[...]

Bij mijn weten een opstaand randje bij de vloer om het te verminderen (helemaal weg krijgen gaat niet lukken volgens Newey) maar de teams waren toen te ver met hun ontwikkelingen en wilden er niet aan.
Hopelijk pakken ze het snel aan voor volgend seizoen. Actieve vering lijkt me juist ook wel weer tof, maar dat zal wel te duur worden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 16-09 18:49
Robkazoe schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:38:
[...]

LEC heeft 15x Pole gehaald: https://www.statsf1.com/en/charles-leclerc/pole.aspx

Dan klopt het nog steeds niet. Want zowel VER als LEC hebben beide 4x gewonnen terwijl LEC op Pole stond.
Gelijkspel nu dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
siggy schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:18:
[...]

Daar hebben ze vlaggen voor. De gehakbtal-vlag. Simpel, Mercedes kan of wil geen veilig auto maken. Zwarte vlag, parkeren maar.
Ho ho! Zo werkt de gehaktbalvlag dus niet, hebben we vandaag gezien. Denk dat ze bij Mercedes de coureurs dan gewoon extra vast tapen tijdens een stop. :+

Maar goed ik snap het wel dat er zoveel weerstand tegen is, want er krijgt dadelijk iemand een kado in de schoot geworpen wanneer men het technisch vanuit de regels oplost, terwijl de oplossing gewoon een keuze tussen drie slechten is (porpoising/preformance) of een geheel nieuw concept (financiën).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

chevsticks schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:38:
[...]

Hopelijk pakken ze het snel aan voor volgend seizoen. Actieve vering lijkt me juist ook wel weer tof, maar dat zal wel te duur worden vrees ik.
Wie ze?

Dit is een natuurkundig verschijnsel waar iedereen rekening mee had kunnen houden. Dat is niet gebeurd, ze mogen het zelf oplossen. Of moet Red Bull ook de motorproblemen bij Ferrari oplossen? En Williams de DRS issues bij Red Bull.

Actieve vering met een budgetplafond? Doe dat plafond dan maar meteen weg. Het zal me niet verbazen dat het dáár om gaat. Mercedes gaat dit niet oplossen met een $10 oplossing. Die zetten alles op alles dat de FIA ingrijpt zodat ze zelf niks hoeven te doen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Werd ook bij viaplay gezegd en me niet eens zo gerealiseerd maar het probleem bij het stuiteren is dat ze zo onderuit liggen in de auto. Je vangt de klappen dus niet op met je kont - wat me ook geen pretje lijkt overigens - maar echt met je rug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:45

Max heeft 5x gewonnen met LEC op pole, incl deze race.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Die 1 euro oplossing is er al, auto anders afstellen. Maar ja snelheid en gezicht verlies willen ze niet aan.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

SnowDude schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:33:
[...]

Dus eigenlijk is het een keuze tussen fysieke of mentale gezondheid? :+

spoiler:
Luchtig grapje moet toch kunnen mods? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sinned123
  • Laatst online: 07-09 19:46
[...]

Ik tel er echt 5.
2019: Oostenrijk
2021: Monaco
2022: Miami, Spanje & Azerbeidjan

De verwarring is denk ik pole en nr1 vanaf de start.
Monaco is de Leclerc niet van start gegaan, terwijl hij wel pole had.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
FIA.

Door of eisen te stellen aan de maximale uitslag van het stuiteren of door volgend seizoen technische veranderingen af te kondigen die het effect verminderen.
Gedurende het seizoen ingrijpen lijkt me niet gewenst, dan straf je de teams die het wel goed voor elkaar hebben. Al hebben ze daar bij de FIA wel een handje van de afgelopen jaren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:31

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Volgens mij klopt het ook, bizarre stat eigenlijk ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

chevsticks schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:48:
[...]

FIA.

Door of eisen te stellen aan de maximale uitslag van het stuiteren of door volgend seizoen technische veranderingen af te kondigen die het effect verminderen.
Gedurende het seizoen ingrijpen lijkt me niet gewenst, dan straf je de teams die het wel goed voor elkaar hebben. Al hebben ze daar bij de FIA wel een handje van de afgelopen jaren :/
Als teams hun auto klaarblijkelijk niet kunnen of veilig willen opereren, daar heeft de FIA al opties voor. En dit gaat 100% over willen, niet kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Nu komt de volgende race. Het is 8.924 kilometer tussen Baku en Montreal, 12 vlieguren en 8 tijdszones om
1.000 man, 20 wagens en 4.000 ton materiaal van plek naar plek te krijgen. De teams zullen gelijk na de race met inpakken beginnen en hebben dan tot ongeveer middernacht om klaar te zijn.

Eigenlijk is dit nog niks later dit seizoen volgt de vrachtrace van Sao Paulo naar Abu Dhabi, daartussen ligt 12.108 kilometer en 10 tijdszones.

https://www.auto-motor-un...dschan-kanada-luftfracht/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Mercedes heeft de zaakjes gewoon niet op orde. Dat zijn ze niet gewend, dus lopen ze te zeiken. Ze hebben de afgelopen jaren gewoon niet geleerd om te incasseren.

Overigens heb ik er wel vertrouwen in dat ze het volgend seizoen wel onder controle hebben, het blijft een kundig team met top engineers, ze hebben dit seizoen gewoon verkeerd gegokt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chevsticks
Chocoball schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:54:
Nu komt de volgende race. Het is 8.924 kilometer tussen Baku en Montreal, 12 vlieguren en 8 tijdszones om
1.000 man, 20 wagens en 4.000 ton materiaal van plek naar plek te krijgen. De teams zullen gelijk na de race met inpakken beginnen en hebben dan tot ongeveer middernacht om klaar te zijn.

Eigenlijk is dit nog niks later dit seizoen volgt de vrachtrace van Sao Paulo naar Abu Dhabi, daartussen ligt 12.108 kilometer en 10 tijdszones.

Bizar eigenlijk als je hier over nadenkt. Ga dan vanuit Baku naar iets dat dichterbij ligt, zeker voor een double header.
Vorig jaar ging het ook al bijna mis met die triple header. Snap echt niet dat daar niet beter over nagedacht wordt. Is het niet voor het personeel dan wel voor het milieu. Minder vliegen en meer over de weg zou volgens mij een stuk minder vervuiling opleveren.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• chevsticks
dr.lowtune schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:55:
Mercedes heeft de zaakjes gewoon niet op orde. Dat zijn ze niet gewend, dus lopen ze te zeiken. Ze hebben de afgelopen jaren gewoon niet geleerd om te incasseren.

Overigens heb ik er wel vertrouwen in dat ze het volgend seizoen wel onder controle hebben, het blijft een kundig team met top engineers, ze hebben dit seizoen gewoon verkeerd gegokt.
Mercedes is sowieso koning in het zeuren om hun zin te krijgen. Vind ze veruit het minst sympathieke team op de grid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
chevsticks schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:58:
[...]

Bizar eigenlijk als je hier over nadenkt. Ga dan vanuit Baku naar iets dat dichterbij ligt, zeker voor een double header.
Vorig jaar ging het ook al bijna mis met die triple header. Snap echt niet dat daar niet beter over nagedacht wordt. Is het niet voor het personeel dan wel voor het milieu. Minder vliegen en meer over de weg zou volgens mij een stuk minder vervuiling opleveren.
Daar is Formuel 1 al mee bezig. Kans bestaat dat Miami en Montreal worden samengevoegd ook al wil Miami zijn plek in mei behouden. Ook kijken ze naar de woenstijnraces aan het begin en einde van het seizoen samen te voegen. Had er al iets eerder over geschreven in de 2022 seizoen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chocoball schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:01:
[...]

Daar is Formuel 1 al mee bezig. Kans bestaat dat Miami en Montreal worden samengevoegd ook al wil Miami zijn plek in mei behouden. Ook kijken ze naar de woenstijnraces aan het begin en einde van het seizoen samen te voegen. Had er al iets eerder over geschreven in de 2022 seizoen topic.
Volgens mij wilden de circuits daar zelf niet aan omdat het de concurrentie vergroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
chevsticks schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:37:
Pitlane start is toch alleen als hij tijdens de kwalificatie stuk gaat? Dus die zie ik nog niet helemaal voor me.
Mogen na de homologatie ook geen betrouwbaarheidsproblemen meer aangepakt worden?
Ik heb het desbetreffende stuk op F1tvpro herbekeken maar als hij een volledige power unit en alle toebehoren neemt dan is het pitlane volgens hun.

Betrouwbaarheid mag aangepast worden voor gehomologeerde onderdelen als je veel problemen hebt. De vraag is of dat het geval is voor Ferrari en of ze het dus mogen doorvoeren. Maar het moet betrouwbaarheid aanpakken, niet het oog op extra peformance.

Maar ze hebben geen idee wat probleem is dus geen korte, middel of lange termijn oplossing. Maar het is kort dag dus voor Canada zal er niks gewijzigd worden denk ik zelf. Dus een tijdbom voor LEC als ze niet wat inbinden

[ Voor 46% gewijzigd door Chevy454 op 12-06-2022 16:18 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:20
Ik vond die zwart en oranje vlag wat overdreven, niet? Laat het team hem geen DRS meer gebruiken of verbied het. Dit beetje duct tape zat er natuurlijk 100% voor de sier :’)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:02
Divak schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:13:
Ik vond die zwart en oranje vlag wat overdreven, niet? Laat het team hem geen DRS meer gebruiken of verbied het. Dit beetje duct tape zat er natuurlijk 100% voor de sier :’)
Volgens mij ging de DRS zelf open terwijl hij geen DRS had....

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10:55
DaniëlWW2 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:55:
[...]

[modbreak] Dit gaat niet om negativiteit, maar om de manier waarop.
Die auto is verschrikkelijk en iedereen ziet het. Dit gaat om potentiële hersen en wervelschade. Die "leuke" opmerkingen dat het aanstellerij is, hoeven hier echt niet. [/]
Nu bepaal jij voor een ander, wat zijn mening moet zijn. Dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:27
https://nl.motorsport.com...-afgewezen-2021/10320998/

Omdat niet iedereen met porpoising te maken heeft, achten naar verluidt niet alle teams maatregelen tegen porpoising op de korte termijn noodzakelijk. Het onderwerp stond vorig jaar al eens op de agenda. Destijds zou zijn voorgesteld om de minimale rijhoogte van de 2022-wagens te verhogen. Dat idee kreeg echter niet de benodigde steun en belandde derhalve in de prullenmand.

Nu zijn het echter de coureurs die alsnog pleiten voor maatregelen tegen porpoising. McLaren-teambaas Andreas Seidl snapt hun standpunt, maar zegt ook dat de teams het probleem zélf kunnen oplossen door de rijhoogte te verhogen, ook al gaat dat gepaard met het verlies van snelheid. “We zien dat het bij sommige wagens heftig is voor de coureurs en dus is het goed om dit onderwerp ter sprake te brengen. Aan de andere kant: een team weet hoe het per direct gestopt kan worden”, aldus Seidl.

Als coureurs er teveel last van hebben moeten ze bij hun werkgever zijn, die vervolgens het probleem op kan lossen. Net zoals bij echt werk.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BasvanS
  • Laatst online: 11:02
DaniëlWW2 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:55:
[...]

[modbreak] Dit gaat niet om negativiteit, maar om de manier waarop.
Die auto is verschrikkelijk en iedereen ziet het. Dit gaat om potentiële hersen en wervelschade. Die "leuke" opmerkingen dat het aanstellerij is, hoeven hier echt niet. [/]
Toto et al kiezen er zelf voor deze mogelijke hersen- en wervelschade toe te brengen aan de coureurs, stel de auto 1 cm hoger af, maak de vloer stijf en ze kunnen gewoon rijden.

Een team dat er voor kiest zijn coureurs te martelen ter bevordering van de prestaties mag je best belachelijk maken met een grapje vind ik :?

Als je pijn hebt, waar je zelf voor kiest, dan mag je belachelijk gemaakt worden.

[ Voor 5% gewijzigd door BasvanS op 12-06-2022 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:51
tweakduke schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:02:
Daar heeft van de Garde wel een punt. Die denkt dat de balans van de auto in de race voor Verstappen beter is puur omdat die dan meer brandstof aan boord heeft.
Klinkt opzich ook best logisch, zeker in Azerbaijan heb je 54x de kans om in te halen op dat gigantische rechte stuk, tov wellicht 2 tienden pakken in de kwali met een balans die daarop is toegespitst. Terwijl je ook weet dat je pitcrew (meestal) sneller is in de pitstops.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lando legt het wel even uit aan Mercedes
We can quite easily go lower and gain performance but have more porpoising, but we just think that where we're at is the correct amount.
I'm sure the Mercedes could have a much stiffer floor and raise the ride height and it'll be much nicer for them, but they obviously don't want to lose performance.
I don't think it's anything to complain about, it's just that people need to find ways of fixing it themselves.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Zouden ze bij Leclerc gisteren niet een hogere motorstand gebruikt hebben om voor Pole te gaan?
Ding liep toen als een raket in de laatste run.

En omdat je hem niet terug mag zetten ala “party mode” ze in de wedstrijd ook te veel vergen van het blok?
Hij kon wel redelijk bijblijven en Sainz niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:31
Crxtreem schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:40:
Zouden ze bij Leclerc gisteren niet een hogere motorstand gebruikt hebben om voor Pole te gaan?

En omdat je hem niet terug mag zetten ala “party mode” ze in de wedstrijd ook te veel vergen van het blok?
Dan had hij ook al in die stand moeten rijden in Q1 en Q2, want op het moment dat ze in Q1 naar buiten rijden ligt de stand vast. Kan zijn dat hij toen opzettelijk ergens een fractie van een seconde van het gas af ging, maar kan ook prima zijn dat het in Q3 echt een monsterronde was van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Crxtreem schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:40:

Heb dit seizoen al eerder gelezen dat Ferrari volle bak rijdt om RBR bij te houden. Maar dat moet je motor wel vol kunnen houden en dat lukt blijkbaar niet.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En Alonso heeft gelijk. Laat Mercedes de auto maar hoger zetten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

chevsticks schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:18:
[...]

Pirelli heeft dit weekend de bandenspanning zelfs omhoog laten zetten omdat ze anders bang waren voor teveel slijtage. Ik zou dan juist zeggen, laat het lekker laag en zeg dat ze vaker moeten stoppen.
Het issue is dat de teams dan wel de bandenspanning verlagen, maar niet meer stops maken ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

dr.lowtune schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:55:
Dit is toch volkomen logisch? Is het zo lastig om je te verplaatsen in de positie van een ander? Een Williams rijder is blij met P9 of 10. Een Mercedes rijder die 7 jaar achter elkaar wint is niet blij met een P3~7.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:09

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

gambieter schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:44:
[Twitter]
Mooi die Alonso altijd weer :) Ook fijn dat Mclaren zegt dat de teams het zelf maar uit moeten zoeken. Samen met de 2 teams van Red Bull zorgt dat er voor dat Mercedes niet makkelijk een meerderheid van 8 teams kan verzamelen om de regels aan te laten passen.

iemand iets leuks?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[Twitter]
Twijfelachtig dat Alonso de enige zou zijn die zegt dat het geen probleem is. Niemand onktent dat het géén probleem is. Mercedes ontkent dat het een probleem van Mercedes is. Klein verschil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DaniëlWW2 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:29:
[...]

Ja en de aanpassing is een amplitude test, niet een aanpassing aan ophanging.
Wederom is dit het punt. Het moet opgelost worden en als Mercedes dan veel snelheid verliest, tja dan hadden ze maar een betere auto moeten maken.
De FIA kennende doen ze dan een statische amplitude test die niet lijkt op de echte loads ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grert
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-09-2023
We gaan dit jaar vroeg een kampioen krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

[Twitter]
Ik vind die tweet was dommig en kort door de bocht: uiteraard is het een probleem, maar wel één waar een acceptabele oplossing voor is. Alleen willen 'sommige' teams daar blijkbaar niet aan. Tijd dan dus voor Russel en Ham om eens wat stevige feedback naar het team te gaan geven. En als het ze echt menes is met consequenties: klacht richting FIA dat de auto onveilig is. Als je na een race zo gemangeld bent dat je niet snel kan uitstappen, voldoe je niet aan de regelementen om snel uit de auto te zijn bij een ongeval. Naast langere termijn gevolgen voor je rug.

Dus, het IS een probleem, maar gewoon zelf oplossen door al eerder genoemde zaken te veranderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Exocet schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:35:
Lando legt het wel even uit aan Mercedes

[...]
Het zou me niks verbazen dat de McLaren in de basis ongeveer net zo snel als de Mercedes is, maar het enige verschil dat er is dat Mercedes de coureurs opofferen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grert
superduper schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:51:
[...]

Ik vind die tweet was dommig en kort door de bocht: uiteraard is het een probleem, maar wel één waar een acceptabele oplossing voor is. Alleen willen 'sommige' teams daar blijkbaar niet aan. Tijd dan dus voor Russel en Ham om eens wat stevige feedback naar het team te gaan geven. En als het ze echt menes is met consequenties: klacht richting FIA dat de auto onveilig is. Als je na een race zo gemangeld bent dat je niet snel kan uitstappen, voldoe je niet aan de regelementen om snel uit de auto te zijn bij een ongeval. Naast langere termijn gevolgen voor je rug.

Dus, het IS een probleem, maar gewoon zelf oplossen door al eerder genoemde zaken te veranderen.
Op viaplay hebben ze uitgelegd dat de auto hoger zetten geen optie is, je komt dan niet meer door q1 en gaat praktisch achter Schumacher aan tuffen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Grert schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:52:
[...]

Op viaplay hebben ze uitgelegd dat de auto hoger zetten geen optie is, je komt dan niet meer door q1 en gaat praktisch achter Schumacher aan tuffen.
Waarom is dat geen optie? Dat is je eigen mensen opblazen omdat je de zaken niet op orde hebt. Uiteraard willen ze het snelste zijn, maar dat gaat gewoon zo toch niet gebeuren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Transportman
[...]

Het is een prima optie, maar het kost performance, en blijkbaar willen ze die performance niet opofferen voor de gezondheid van de coureurs. En dat is een keuze van het team als geheel, inclusief HAM en RUS, waar het team ook voor op de blaren zal moeten zitten omdat de andere teams andere keuzes maken of andere oplossingen hebben gevonden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 22:15

Killjoy

Klingon lawn products

Die race wint Ferrari. Tegen het einde van de Grand prix was de pitbox al behoorlijk leeg.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
[...]

Tsja, dan moeten ze maar hopen dat hun rijders het volhouden. Maar klagen heeft sowieso weinig zin als je niet voor die oplossing wilt kiezen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 18:31
[...]

Oftewel; het is geen optie om gezichtsverlies te lijden en daadwerkelijk te laten zien waar ze staan, en dus offeren ze de drivers maar op? :? Vreemde manier van redeneren hebben sommige mensen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grert
superduper schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:54:
[...]

Waarom is dat geen optie? Dat is je eigen mensen opblazen omdat je de zaken niet op orde hebt. Uiteraard willen ze het snelste zijn, maar dat gaat gewoon zo toch niet gebeuren.
Je begrijpt toch wel dat Mercedes niet wilt afhaken op dit moment?? Auto hoger betekend dat ze achteraan tuffen.

Ze hebben nu nog de kans op mooie zaken in het klassement

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Lekker Ventje
In ieder geval goed om te zien dat Max niet naar enkele tweakers geluisterd heeft die zeiden dat Max naar Mercedes moet gaan om een keer wereldkampioen te worden. Had ie nu mooi zitten stuiteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Killjoy schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:54:
[...]

Die race wint Ferrari. Tegen het einde van de Grand prix was de pitbox al behoorlijk leeg.
Garage, materieel en de wagens zeker maar de motor en wat componenten van nummer 16 nog niet denk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grert
Emgeebee schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:55:
[...]

Oftewel; het is geen optie om gezichtsverlies te lijden en daadwerkelijk te laten zien waar ze staan, en dus offeren ze de drivers maar op? :? Vreemde manier van redeneren hebben sommige mensen toch.
Daar komt het op neer, het meeste halen uit een slechte wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
Grert schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:57:
[...]

Daar komt het op neer, het meeste halen uit een slechte wagen.
*Ten koste van je coureurs.

Dat vergeet je er steeds bij te zetten maar is juist het cruciale gedeelte in de hele overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grert
Emgeebee schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:58:
[...]

*Ten koste van je coureurs.

Dat vergeet je er steeds bij te zetten maar is juist het cruciale gedeelte in de hele overweging.
Val mij niet aan, je moet bij Mercedes zijn.

Als Max liefhebber kan ik dit gestuntel wel waarderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 22:15

Killjoy

Klingon lawn products

Chocoball schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:56:
[...]

Garage, materieel en de wagens zeker maar de motor en wat componenten van nummer 16 nog niet denk. ;)
Die zullen ze vast niet meeslepen naar Canada. Zullen eerder direct naar Maranello gaan voor onderzoek, lijkt me.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lekker Ventje schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:56:
In ieder geval goed om te zien dat Max niet naar enkele tweakers geluisterd heeft die zeiden dat Max naar Mercedes moet gaan om een keer wereldkampioen te worden. Had ie nu mooi zitten stuiteren :)
Tja, het juiste moment om naar een team te gaan, dat is een gave ;) . Russell zal wel een beetje balen dat Toto liever een tweede rijder met Bottas had om Hamilton niet teveel te laten werken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Laatst online: 13-09 17:57
[...]

Nee, bij Viaplay hebben ze het volledig bij het verkeerde eind. Ten eerste is de auto hoger zetten is namelijk wel een optie, de makkelijkste zelfs, alleen moet je dan preformance opofferen. Dat wil Mercedes niet want het gaat gewoon keihard om de knaken, van het constructeurs kampioenschap.

Dan zie je dus dat de gekozen weg van Mercedes volledig fout was, Dus hebben ze een tweede optie en dat is vanuit een volledig ander uitgangpunt ontwikkelen. Je ziet over de hele linie dat er keuzes gemaakt zijn bij de teams die beter of slechter uitpakken ten opzichte van vorig jaar.

Ik snap daarom wel wat Seidl zegt, namelijk "Wij hebben, qua preformance, ook moeten bloeden voor dit ontwerp, dus maak maar een keuze als team." Zij zullen niet meegaan in een wisseling omdat ze dan misschien nog wel meer zullen bloeden. Voor teams als Ferrari en Red Bull valt er nog veel meer te verliezen, ten opzicht van de concurrentie.

Na volgende week zijn we, m.u.v. Singapore ook weer door de stratencircuits heen dus zal porpoising ook weer minder worden en zeker naar mate we op de circuits komen waar meer downforce nodig is.

[ Voor 8% gewijzigd door TIGER1125 op 13-06-2022 09:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Killjoy schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:00:
[...]

Die zullen ze vast niet meeslepen naar Canada. Zullen eerder direct naar Maranello gaan voor onderzoek, lijkt me.
daar doelde ik ook op. Vraag is natuurlijk in hoeverre de motor nog levensvatbaar is of dat het weer een turbocompressor, MG-H of MGU-K is die gesneuveld is. Ferrari heeft alleen niet veel tijd.

Edit: voor wie interesse heeft in het [F1] Seizoen 2022 heb ik iets overgeschreven uit een artikel over Mercedes, hun huidige problemen en wanneer ze besluit nemen over hun concept voor 2023.

[ Voor 20% gewijzigd door Chocoball op 12-06-2022 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
Grert schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:59:
[...]

Val mij niet aan, je moet bij Mercedes zijn.

Als Max liefhebber kan ik dit gestuntel wel waarderen ;)
Ik val je ook niet aan, maar je vergeet in drie posts gewoon de belangrijkste factor in de overweging van Mercedes erbij te zetten. That's all. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bvanham
  • Laatst online: 11:10
Lekker Ventje schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:32:
https://nl.motorsport.com...-afgewezen-2021/10320998/

Omdat niet iedereen met porpoising te maken heeft, achten naar verluidt niet alle teams maatregelen tegen porpoising op de korte termijn noodzakelijk. Het onderwerp stond vorig jaar al eens op de agenda. Destijds zou zijn voorgesteld om de minimale rijhoogte van de 2022-wagens te verhogen. Dat idee kreeg echter niet de benodigde steun en belandde derhalve in de prullenmand.

Nu zijn het echter de coureurs die alsnog pleiten voor maatregelen tegen porpoising. McLaren-teambaas Andreas Seidl snapt hun standpunt, maar zegt ook dat de teams het probleem zélf kunnen oplossen door de rijhoogte te verhogen, ook al gaat dat gepaard met het verlies van snelheid. “We zien dat het bij sommige wagens heftig is voor de coureurs en dus is het goed om dit onderwerp ter sprake te brengen. Aan de andere kant: een team weet hoe het per direct gestopt kan worden”, aldus Seidl.

Als coureurs er teveel last van hebben moeten ze bij hun werkgever zijn, die vervolgens het probleem op kan lossen. Net zoals bij echt werk.
De coureurs die klagen zijn toch alleen mercedes ?? Lekker hun eigen problem laten oplossen. een jaartje achterin rijdne kan geen kwaad om ze wat nederiger te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Er zijn natuurlijk veel vaker regels ingevoerd die teams verplichten om de veilige ipv de snelle optie te kiezen. "Dan doe je maar rustiger aan" is een argument dat voor heel veel dingen opgaat, maar het desalniettemin toch heeft afgelegd in het kader van veiligheid. VSC en Bianci als meest in het oog springende recente voorbeeld.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:22
gambieter schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:00:
Russell zal wel een beetje balen dat Toto liever een tweede rijder met Bottas had om Hamilton niet teveel te laten werken.
Russell doet het gewoon goed, hij staat dichter bij Charles dan Checo bij Max.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hoevenpe schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:18:
Russell doet het gewoon goed, hij staat dichter bij Charles dan Checo bij Max.
Russell doet het meer dan goed, eigenlijk heeft Mercedes "mazzel" dat ze niet voor racewins meedoen. Hamilton had daar veel slechter mee om kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Mog schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:47:
[...]

Dit is toch volkomen logisch? Is het zo lastig om je te verplaatsen in de positie van een ander? Een Williams rijder is blij met P9 of 10. Een Mercedes rijder die 7 jaar achter elkaar wint is niet blij met een P3~7.
Het is zeker logisch, ik zeg ook niet dat ik er geen begrip voor heb. Ik vind het overigens wel mooi om te zien. Volgend jaar zullen ze er wel weer bij zitten. Dit jaar hebben ze de boot gemist (tenzij de FIA ze een handje gaat helpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:11

Bloodclot

Jawier!

Russel doet het fantastisch. Maar wat rijdt die gast saaie racen(spanje daarbij weg gelaten).

Die kan Ferrari en redbull niet bijbenen met zijn auto, mocht hij het wel kunnen, dan moet hij de auto op 100% gaan rijden, wat weer veel slijtage met zich mee brengt.

Achter hem is eigenlijk niemand die hem uitdaagt. 30secs voor hem is p4. 30secs achter hem is p6..

Hij profiteert optimaal van de uitvallers bij rbr/ferrari. En rijdt die stuiterbal gewoon over se finish..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyx Cumulus
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-06-2022
Killjoy schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:54:
[...]

Op Sky DE vroeg men zich af of het überhaupt toegestaan was om de pitwall al tijdens de race op te ruimen zoals Ferrari dee. Iemand?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Bloodclot schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:49:
Russel doet het fantastisch. Maar wat rijdt die gast saaie racen(spanje daarbij weg gelaten).

Die kan Ferrari en redbull niet bijbenen met zijn auto, mocht hij het wel kunnen, dan moet hij de auto op 100% gaan rijden, wat weer veel slijtage met zich mee brengt.

Achter hem is eigenlijk niemand die hem uitdaagt. 30secs voor hem is p4. 30secs achter hem is p6..

Hij profiteert optimaal van de uitvallers bij rbr/ferrari. En rijdt die stuiterbal gewoon over se finish..
Mercedes is met afstand de 3e snelste auto van het veld. Niks voor hen waar ze kunnen aanhaken en niks achter zich waar ze zich druk om moeten maken. Russel doet wat ie moet doen zonder al te veel te zeuren. Hij komt een stuk volwassener over dan zijn teamgenoot en manager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Bvanham schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:08:
[...]

De coureurs die klagen zijn toch alleen mercedes ?? Lekker hun eigen problem laten oplossen. een jaartje achterin rijdne kan geen kwaad om ze wat nederiger te krijgen.
De rijdersvakbond heeft ook geklaagd (al is dat wel via voorzitter Russell).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanalologo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-11-2023
Onyx Cumulus schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:52:
[...]

Op Sky DE vroeg men zich af of het überhaupt toegestaan was om de pitwall al tijdens de race op te ruimen zoals Ferrari dee. Iemand?
Wat maakt het uit?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Onyx Cumulus
TheBrut3 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:05:
[...]

Het is een keuze van Mercedes, en ook Ferrari, om zo te rijden. Dat hoeft de FIA toch niet op te lossen?
Precies. Kennelijk heeft de MER en de FER een ontwerpfout. Een fout die naar verluidt ook nadelige gevolgen heeft voor de coureur. Dan los je die constructie fout op en gaat er in de fabriek aan sleutelen en oplossingen toepassen die vallen binnen de regelementen. .

Als de rijders het onaanvaardbaar vinden om in zo'n auto te rijden vanwege de mogelijke gezondheidsklachen, dan moeten ze niet in die bolide stappen om een statement te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onyx Cumulus
Als jij het ook niet weet, reageer dan niet. Ik stel gewoon een vraag en hoop op een antwoord.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar goed, uiteindelijk is het makkelijk op te lossen. Meten is weten, dwz meet de bouncing/porpoising, en dwing de teams hun rijhoogte aan te passen indien te hoog tot het opgelost is. Tijdens quali en race: diskwalificatie of langzamer rijden, je mag kiezen.

Tja, dan start Merc achteraan. So what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Lekker Ventje schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:03:
[...]

Ja, die hadden ook geklaagd in Jeddah met de bommen. Maar dan komt Mohammed Ben Sulayem gewoon en slaat met zijn vuist op tafel en dreigde dat het vliegtuig met coureurs niet zou mogen vertrekken. Veel invloed die vakbond.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Nu.nl heeft een verrassend goed artikel https://www.nu.nl/nu-form...bben-de-schijn-tegen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-09 21:42
Dat gaat niet gebeuren hé. Mercedesl en Ferrari zijn te belangrijk voor de sport. Er zal wel iets aangepast worden in de regelementen om t makkelijker te onderdrukken zonder snelheid te verliezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 18:19
Bloodclot schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:49:

Dit hebben we bij Max ook gezien toen ie in "No Man's Land" reed achter Lewis en Bottas.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Mooie is het interview van Lando bij F1TV, hij gaf duidelijk aan dat zij ook sneller kunnen maar door het stuiteren kiezen zij voor een wat tragere setup.

Puur een keuze van Merc dus, laat ze het lekker zelf oplossen :)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11:15
siggy schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:02:
[...]

Mercedes is met afstand de 3e snelste auto van het veld. Niks voor hen waar ze kunnen aanhaken en niks achter zich waar ze zich druk om moeten maken. Russel doet wat ie moet doen zonder al te veel te zeuren. Hij komt een stuk volwassener over dan zijn teamgenoot en manager.
Misschien dat het puur het gevolg is van selectief uitzenden van boordradio's hoor, maar ik hoor Toto eigenlijk alleen maar verontschuldigend aan het adres van Hamilton over de waardeloze auto. Ik heb hem Russell nog niet horen feliciteren met zijn prestaties dit seizoen. Ligt dat aan wat ze uitzenden of is Toto echt alleen bezig met Hamilton?

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Onyx Cumulus schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:52:
[...]

Dat zie je volgens mij wel vaker als een team klaar is, dat ze al meteen beginnen met afbreken van alles.
Lekker Ventje schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:03:
[...]

Maar heeft de rijdersvakbond daadwerkelijk geklaagd, of hebben de diverse media dat er van gemaakt omdat het Russell is die klaagde? Want ik krijg toch vooral het idee dat het het laatste is, of dat op zijn minst de rijders niet zo eensgezind zijn op dit onderwerp dat er echt sprake is van dat de rijdersvakbond geklaagd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
@Mugwump In Spanje kreeg Russell felicitaties van Wolff via de teamradio, dus nee.

YouTube: Every Driver's Radio At The End of Their Race! | 2022 Spanish Grand ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Mugwump schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:20:
[...]

Misschien dat het puur het gevolg is van selectief uitzenden van boordradio's hoor, maar ik hoor Toto eigenlijk alleen maar verontschuldigend aan het adres van Hamilton over de waardeloze auto. Ik heb hem Russell nog niet horen feliciteren met zijn prestaties dit seizoen. Ligt dat aan wat ze uitzenden of is Toto echt alleen bezig met Hamilton?
Je zult niet de enige zijn met dat gevoel. Het zijn toch twee handen op een buik, Toto en Hamilton. Ik zou andere bewoordingen willen benoemen, maar dat voegt niks toe aan die 'discussie'.

Maar dan moet ik wel eerlijk zeggen dat ik hetzelfde gevoel heb bij Horner. Perez doet het gewoon supergoed dit seizoen en het komt een beetje ongemakkelijk uit Horners mond wat betreft 'bedankjes'. Alsof hij zo gewend is geraakt dat de 2e rijder nergens is naast Max, en dat hij nu moet verwoorden dat hij wel dankbaar is.

Maar, ik denk dat Hamilton gewoon een persoon is die wat meer management nodig heeft, noem het steun of wat dan ook. Het komt eenzijdig over, maar Russel heeft er gelukkig geen last van.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Kijk nou wat een aansteller voor de camera ;)
[Twitter: https://twitter.com/ricsgasly/status/1535986709502259200]

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:59

Ik neem aan dat Ferrari gediskwalificeerd wordt? Valse start. Die waren al begonnen terwijl de rest nog met de Grand Prix bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Minder gekke race dan voorgaande edities, weinig rijders fouten. Misschien moeten ze het bochtje bij het torentje volgend jaar nog iets krapper maken :9

Geweldig resultaat voor Redbull, en die Russell loopt toch weer lekker puntjes binnen te harken zo.

Voor de rest kan ik alleen maar met Ferrari meevoelen, wat een ellende.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K00yHQV4vh9nxRb7jmXpJHnUReA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B9GjyMpsqj9T8PBq8AuJzvE8.jpg?f=user_large

Het goede nieuws is dat ze volgend weekend meteen kunnen herkansen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:59
YakuzA schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:49:
[...]

De FIA kennende doen ze dan een statische amplitude test die niet lijkt op de echte loads ;)
Na Spanje heeft Sam Collins van F1TV al lopen fappen met grafieken dat Mercedes porpoising na hun update het best onder controle had. Oftewel: FOM of FIA hebben al een meetmethode hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:34:
[...]

Ik neem aan dat Ferrari gediskwalificeerd wordt? Valse start. Die waren al begonnen terwijl de rest nog met de Grand Prix bezig was.
Komt vast een hydraulisch probleem, PU probleem en anders wel slechte strategie om de hoek kijken. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
Goed voor RB dat beide FER's uitvielen, maar natuurlijk minder spektakel voor ons. Ik had liever gezien dat bijv. LEC tot het einde meedeed en af en toe wat leuke schermutselingen uitvoerde met Max voor de P1 strijd. Nu is het wel een saaie winst.

En verder ook goed voor RUS. Vorig seizoen had ie volgens mij maar een paar punten en 1 podiumplek en nu zitten wij nog niet eens op de helft en zit hij al bijna op 100punt met 3 podiumplekken. Dus hij gaat wel lekker.

De leeftijd van HAM is hem wel aan het opbreken? Heeft RUS nu net zoveel stuiteringen te verduren maar kan hij er beter mee omgaan? Of waarom komt HAM er als een oude opa uit en rent RUS lachend het podium op, is dat puur vanwege een jonger fitter lichaam/geest...?

[ Voor 9% gewijzigd door Silent Thunder op 12-06-2022 18:49 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord