[F1 2022] Race 8 GP van Azerbaijan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 28 Laatste
Acties:
  • 99.718 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Onyx Cumulus
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-06-2022
MrOleo schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:33:
Kijk nou wat een aansteller voor de camera ;)
[Twitter]
HAM imitatie.. 8)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Silent Thunder schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:48:

De leeftijd van HAM is hem wel aan het opbreken? Heeft RUS nu net zoveel stuiteringen te verduren maar kan hij er beter mee omgaan? Of waarom komt HAM er als een oude opa uit en rent RUS lachend het podium op, is dat puur vanwege een jonger fitter lichaam/geest...?
Omdat Hamilton naast een goede coureur ook een mega drama queen is.

Bron: zijn gedrag de afgelopen jaren/zijn social media/ zijn pers optredens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
dr.lowtune schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:03:
[...]

Omdat Hamilton naast een goede coureur ook een mega drama queen is.

Bron: zijn gedrag de afgelopen jaren/zijn social media/ zijn pers optredens
Misschien heb je gelijk. Maar je ziet die auto (meer dan andere) toch ook flink stuiteren? Ik kan mij wel voorstellen dat zoiets je na een tijdje gaat opbreken, zeker op ''hoge'' leeftijd.

Stel je bent de hoofd-engineer die verantwoordelijk was voor het technisch ontwerp van die auto in het '22 seizoen. Dan zou je toch elke nacht wakker liggen wat voor een prutswerk je afgeleverd hebt? Daar denk ik wel eens over na. Zo'n gast realiseert zich dan dat zijn team, zijn ontwerp ervoor gezorgd hebben dat Merc dus totaal eruit ligt. Dat lijkt mij een zware last op je schouders.

[ Voor 29% gewijzigd door Silent Thunder op 12-06-2022 19:11 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik vraag me af hoe de deelnemers van de Isle of Man TT naar deze drivers kijken. Die kerels kennen enkel een binaire stand en weten de risico's van het vak.
Can't stand the heat, get out of the kitchen.

Maar ze zijn gewoon te doorzichtig bij Mercedes, ze kunnen en willen het niet oplossen (snel + goed = bakken met geld) dus doen ze huilie huilie omdat ze een verkeerde design hebben gekozen. Nu staan ze aan de verkeerde kant van de geschiedenis omdat ze niet hebben gelobbyed en proberen het nu een algemeen probleem te maken.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:17
Silent Thunder schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:10:
[...]

Misschien heb je gelijk. Maar je ziet die auto (meer dan andere) toch ook flink stuiteren? Ik kan mij wel voorstellen dat zoiets je na een tijdje gaat opbreken, zeker op ''hoge'' leeftijd.

Stel je bent de hoofd-engineer die verantwoordelijk was voor het technisch ontwerp van die auto in het '22 seizoen. Dan zou je toch elke nacht wakker liggen wat voor een prutswerk je afgeleverd hebt? Daar denk ik wel eens over na. Zo'n gast realiseert zich dan dat zijn team, zijn ontwerp ervoor gezorgd hebben dat Merc dus totaal eruit ligt. Dat lijkt mij een zware last op je schouders.
Als dat dezelfde hoofd-engineer is als degene die de succes auto van alle voorgaande jaren waar Mercedes de constructeurstitel mee behaalde ontworpen heeft, dan zal deze wellicht wel wat krediet hebben. En er moest toch een keer een eind aan de hegemonie van Mercedes komen… zo gaat het altijd in de F1.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Chevy454 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:15:
Ik vraag me af hoe de deelnemers van de Isle of Man TT naar deze drivers kijken. Die kerels kennen enkel een binaire stand en weten de risico's van het vak.
En dragen elk jaar wel weer minimaal een collega naar het kerkhof O-)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Dan zou je toch elke nacht wakker liggen wat voor een prutswerk je afgeleverd hebt? Daar denk ik wel eens over na. Dat lijkt mij een zware last op je schouders.
Mensen op dat niveau kijken niet terug maar zoeken naar oplossingen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 21:02

AvK

Ready Set Go

Het weekend overziend..... Had verwacht dat RB overall beter zou zijn dan Ferrari. Had verwacht dat Perez het erg goed zou doen, waarvan akte. Had verwacht dat Ferrari behoorlijk vooraan zou staan. Eigenlijk was het een beetje een onverwacht saaie race. Met een voor ons Hollanders goede uitslag. Echt heel erg sneu dat er 4 Ferrari auto's uitvielen.... motoren bedoel ik. Mercedes deed het erg goed en Hammie speelde niet dat zijn rug pijn deed. Dat was echt. Heb overigens geen medelijden met hem....
Het Kampioenschap ligt weer helemaal open en Perez weet weer dat hij echt de 2e rijder is. En dat is prima. Ook hij beseft dat.

Op naar canada!

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
naitsoezn schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:16:
Risico's die op voorhand van het vak bekend zijn. Maar dat zijn lui die dat beseffen en er vrede meenemen omdat ze niets anders willen.

Zelfde gaat ook op voor de F1, als je het niet wilt dan stap je uit en laat je iemand anders maar rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

naitsoezn schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:16:
[...]

Dit jaar 5........

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voor de liefhebbert:

The Internet's Best Reactions to the 2022 Azerbaijan Grand Prix

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:21
https://www.nu.nl/formule...-canada-door-rugpijn.html

Voor de volgende keer: graag even een korte samenvatting waar het artikel over gaat :)

[ Voor 27% gewijzigd door tweakduke op 12-06-2022 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:05
RobertMe schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:41:
[...]

Na Spanje heeft Sam Collins van F1TV al lopen fappen met grafieken dat Mercedes porpoising na hun update het best onder controle had. Oftewel: FOM of FIA hebben al een meetmethode hiervoor.
Sam Collins zei op donderdag dat Mercedes hier de win zou pakken...

:z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
[...]

Tja, niet het probleem van andere teams die wel hun huiswerk hebben gedaan. Mercedes heeft een hele makkelijke fix en dat is gewoon de auto wat verhogen. Sowieso moet je alles wat Hamilton zegt met een korrel zout nemen.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:48
Wordt weer mooi door de media opgepikt terwijl Wolff Hamilton niet eens gesproken heeft om een inschatting te kunnen maken.
Asked if there were any worries that Hamilton’s pain could even leave him in a situation where he was unable to race again next weekend in Canada, Wolff said: “Yeah, definitely. I haven't seen him and I haven't spoken to him afterwards, but you can see this is not muscular anymore. “I mean, this goes properly into the spine and can have some consequences.”
Het is er maar blijven inmasseren dat er actie moet komen vanuit de FIA en Formuel 1.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:38
Silent Thunder schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:48:

De leeftijd van HAM is hem wel aan het opbreken? Heeft RUS nu net zoveel stuiteringen te verduren maar kan hij er beter mee omgaan? Of waarom komt HAM er als een oude opa uit en rent RUS lachend het podium op, is dat puur vanwege een jonger fitter lichaam/geest...?
Omdat dit precies is wat hij wil, de Hamilton show opvoeren.
Flink overdrijven dat hij zo gebroken uit de auto komt zodat de regels aangepast worden en er actieve ophanging wordt toegestaan om het probleem op te lossen i.p.v. de auto aanpassen aan de huidige regels (hogere rijhoogte)
Ze hebben gegokt met hun design en verloren. Laat ze maar een jaartje uithuilen en als ze niet zo erg willen stuiteren hun eigen setup aanpassen.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb nog even de LEC pitstop helemaal bekeken. Hij liep 0.9 voor op VER toen hij de pit indook. Zijn pitstop was 5.5 seconden, ofwel 3 seconden off pace. Hij zou daarmee op 14.5 seconden van VER uit moeten komen. Toen de race hervat werd, was dat gat nog 10.1.

Hij won dus 4.5 seconden tijdens VSC. Het blijft een vaag systeem, zeker omdat de wedstrijd leiding moeilijk de delta van 20 wagens continu in de gaten kan houden, zo blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:29
Bvanham schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:08:
[...]

De coureurs die klagen zijn toch alleen mercedes ?? Lekker hun eigen problem laten oplossen. een jaartje achterin rijdne kan geen kwaad om ze wat nederiger te krijgen.
https://www.planetf1.com/...ain-result-of-porpoising/

En er zijn er nog wel een paar die klagen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Chevy454 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:15:

Maar ze zijn gewoon te doorzichtig bij Mercedes, ze kunnen en willen het niet oplossen (snel + goed = bakken met geld) dus doen ze huilie huilie omdat ze een verkeerde design hebben gekozen. Nu staan ze aan de verkeerde kant van de geschiedenis omdat ze niet hebben gelobbyed en proberen het nu een algemeen probleem te maken.
Ik denk dat Merc wel weet hoe ze de problemen oplossen, maar dat het heel veel geld kost. En als alle teams nu moeten aanpassen, dan lopen ze niet nog meer achterstand op. Dit is simpelweg goedkoper.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:12
Lekker Ventje schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:03:
[...]

De rijdersvakbond heeft ook geklaagd (al is dat wel via voorzitter Russell).
Ok, russell heeft geklaagd, met medeinstemming van leden of een persoonlijke actie. Wat dat betreft moet het toch wel heel erg zijn om Mercedes rijder te zijn. Als je wint is iedereen superieur blij en de rest van de tijd zijn het klagende kindertjes die gesust moeten worden door Wolfje. ''Sorry voor de slechte auto'' Kom op, de rijders krijgen genoeg betaald om zelf input te leveren aan de setups en kritiek uit te oefenen. Zet dat hok een cm hoger. Accepteer dat je in het middenveld zit en verbeter het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:30
Ik denk dat de teams daar te groot voor zijn. En in dit geval Mercedes zelf het probleem ook niet echt weet. Zit het probleem in het concept (zero sidepods, zoveel mogelijk lucht over de vloer sturen,) of is het een detail in bv de vloer? Daardoor is het überhaupt al lastig om een verantwoordelijke ervoor te vinden / aan te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:59
PWM schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:46:
Ik heb nog even de LEC pitstop helemaal bekeken. Hij liep 0.9 voor op VER toen hij de pit indook. Zijn pitstop was 5.5 seconden, ofwel 3 seconden off pace. Hij zou daarmee op 14.5 seconden van VER uit moeten komen. Toen de race hervat werd, was dat gat nog 10.1.

Hij won dus 4.5 seconden tijdens VSC. Het blijft een vaag systeem, zeker omdat de wedstrijd leiding moeilijk de delta van 20 wagens continu in de gaten kan houden, zo blijkt.
Men gaf tijdens de 2e stop aan dat de tijdsloss voor een stop onder VSC 10 seconden was. Door de slechte stop verloor Leclerc inderdaad 3 seconden extra. Het gat tussen Verstappen en Leclerc was echter niet 10,1 seconde na einde VSC. Dat gat was ongeveer 12,6 seconden, wat klopt met de 13 seconden verlies.

erutangiS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:30
Luapper schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:34:
[...]

Sam Collins zei op donderdag dat Mercedes hier de win zou pakken...

:z
@pro_6or geeft dan ook al jaren aan dat Collins een Mercedes fan is. In het begin vond ik het wat overdreven. Maar hoe vaker ik hem zie hoe moeilijker ik hem kan hebben. Niet perse om Mercedes/Hamilton voorkeur (die die wel heeft), maar ook omdat hij nogal van allemaal rare hersenspinsels houdt en ook vaak voor mijn gevoel incorrecte dingen zegt. Zoals vandaag dat als Ferrari een nieuwe motor pakt bij Leclerc dat het een pitlane start wordt. Terwijl AFAIK de regel nog steeds is dat je vanaf X plekken straf voor wisselen van de motor achteraan start "op een eigen grid met anderen die op dezelfde grid staan". Ik kan mij in ieder geval niet herinneren dat Alonso dit jaar een pitlane start heeft gedaan, terwijl hij wel al zijn 4e motor heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:12
AvK schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:24:
Het weekend overziend..... Had verwacht dat RB overall beter zou zijn dan Ferrari. Had verwacht dat Perez het erg goed zou doen, waarvan akte. Had verwacht dat Ferrari behoorlijk vooraan zou staan. Eigenlijk was het een beetje een onverwacht saaie race. Met een voor ons Hollanders goede uitslag. Echt heel erg sneu dat er 4 Ferrari auto's uitvielen.... motoren bedoel ik. Mercedes deed het erg goed en Hammie speelde niet dat zijn rug pijn deed. Dat was echt. Heb overigens geen medelijden met hem....
Het Kampioenschap ligt weer helemaal open en Perez weet weer dat hij echt de 2e rijder is. En dat is prima. Ook hij beseft dat.

Op naar canada!
Ik denk dat Red Bull ook met rijdende ferrari's een 1-2 tje had gescoord. De pace van Sainz was al slecht, die verloor een 0,5 seconde per ronde op Verstappen. Verstappen, Leclerc waren aan het inlopen op Perez die moeite had zijn banden in leven te houden tot de 1e VSC. Daarna leek Leclerc even lekker in te lopen maar dat gat werd ook al snel niet veel kleiner meer. Verstappen zijn pace was veel beter dan die van Perez dus dat was ook zonder 'No Fighting' commentaar vanuit de pits prima gelukt.

Voor ons als publiek was het leuker geweest als er meer rood vooraan gezeten had en ik had ook iets meer van Gasly verwacht.

Alleen na 1 raceweekeinde 4 van de 6 Ferrari krachtbronnen kapot vind ik toch wel een heel slechte score.

Benno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Goh, misschien moet George Russell nog wat lessen krijgen. Hij zit er als een zak aardappelen bij de persconferentie. Niet als iemand die rugpijn heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Bvanham schreef op zondag 12 juni 2022 @ 20:00:
[...]
Ik denk dat Red Bull ook met rijdende ferrari's een 1-2 tje had gescoord.
Oh ja, dat denk ik ook hoor. Maar het liep anders en makkelijker voor RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:06
Vraag me af in hoeverre dat stuiteren voor de motorische problemen zorgt. Kan me ergens wel voorstellen dat er e.e.a. lostrilt met dat geporpois in die FER.

Alhoewel de andere FER PU teams niet porpoisen en ook stukgaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

PWM schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:46:

De delta gaat over minisectoren, niet over tijdsafstand naar je voorligger / achterligger. Stel: Twee auto's rijden 50kmh en moeten door de VSC met 30% terug. Als het verschil bij 50kmh 10s is, dan is dat bij 35kmh opeens 15s. Maar als ze daarna op een stuk komen waar ze 'normaal' 100kmh zouden rijden, mogen ze nu nog maar 70kmh, en dan wordt het verschil in tijd opeens een stuk kleiner (zo'n 7s in dit specifieke voorbeeld), omdat de afstand tussen die twee auto's ongeveer gelijk blijft (als je er vanuit gaat ze ze op hetzelfde moment gas bijgeven en afremmen).

Je kunt dus niet zomaar zeggen dat als het verschil op punt A op de baan 15s is dat het dan op punt B op de baan ook 15s moet zijn, het is de afstand tussen die twee auto's die ongeveer gelijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chocoball schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:39:
[...]

Wordt weer mooi door de media opgepikt terwijl Wolff Hamilton niet eens gesproken heeft om een inschatting te kunnen maken.

[...]

Het is er maar blijven inmasseren dat er actie moet komen vanuit de FIA en Formuel 1.
Het is allemaal niet zo ingewikkeld, blijkbaar wordt het al gemeten (en anders voegen we een sensortje toe). Kwestie van een grenswaarde vaststellen en los het maar op teams, rijhoogte omhoog en klaar ben je. Dat je dan duelleert met Williams is niet het probleem van de FIA.

Maar dan is het waarschijnlijk ineens niet zo gevaarlijk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:50:
[...]

Ik denk dat Merc wel weet hoe ze de problemen oplossen, maar dat het heel veel geld kost. En als alle teams nu moeten aanpassen, dan lopen ze niet nog meer achterstand op. Dit is simpelweg goedkoper.
Dat is het tweede issue ja, actieve ophanging kost al met al klauwen vol geld. Dan moet het budgetplafond ook omhoog, daar zitten ook vrij weinig mensen op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:48
Mercedes twijfelt of Hamilton volgende week wel fit genoeg is om te rijden in Canada vanwege zijn rugklachten.
https://www.gpblog.com/en...e-someone-on-reserve.html

[ Voor 33% gewijzigd door D.deJong op 12-06-2022 20:38 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:58:
[...]

@pro_6or geeft dan ook al jaren aan dat Collins een Mercedes fan is. In het begin vond ik het wat overdreven. Maar hoe vaker ik hem zie hoe moeilijker ik hem kan hebben. Niet perse om Mercedes/Hamilton voorkeur (die die wel heeft), maar ook omdat hij nogal van allemaal rare hersenspinsels houdt en ook vaak voor mijn gevoel incorrecte dingen zegt.
Na de eerste keer dat ik hem zag, kan ik hem ook niet serieus nemen. Dit was zijn opinie over Verstappen na Brazilie 2016:

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Roamor schreef op zondag 12 juni 2022 @ 20:39:
[...]

Na de eerste keer dat ik hem zag, kan ik hem ook niet serieus nemen. Dit was zijn opinie over Verstappen na Brazilie 2016:

[YouTube: Sam Collins (Sky Sports): "Max Verstappen is massively overrated" (!)]
Hahahaha. That didn’t age well.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:13
D.deJong schreef op zondag 12 juni 2022 @ 20:37:
Mercedes twijfelt of Hamilton volgende week wel fit genoeg is om te rijden in Canada vanwege zijn rugklachten.
Dan zetten ze iemand anders maar in.

Sorry, maar Mercedes heeft zelf dit probleem veroorzaakt door het scherp af te stellen nadat ze een bocht van een auto hebben ontworpen.

RBR heeft nauwelijks last.
Ferrari heeft wat last, maar nog te overzien.

Beiden gaan nek aan nek.

McLaren heeft bewust voor een afweging gekozen. Een afweging die ook Mercedes heeft gemaakt, maar zelf bewust kiezen voor een Calimerocomplex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Roamor schreef op zondag 12 juni 2022 @ 20:39:
[...]

[YouTube: Sam Collins (Sky Sports): "Max Verstappen is massively overrated" (!)]
Sam Collins, weet veel technisch, maar jezus.....ben al geen fan van zijn enthousiasme....

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:42
Haha die Collins . Had ik nog niet gezien. Schitterend. Hopen dat Max de komende 5 jaar de titel pakt dan haken al die gefrustreerde Britten lekker af.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
D.deJong schreef op zondag 12 juni 2022 @ 20:37:
Laten ze de Vries lekker rondjes rijden :*)

Ook niet heel chique van Mercedes, je ster coureur in de kreukels laten rijden omdat je perse een snellere auto wil dan de rest. Wellicht hebben ze hun lesje geleerd en stellen ze hem wat hoger af nu (Ik verwacht van niet).

Goed, gaan we een weddenschap aan wanneer de FIA in gaan grijpen na al dit gedoe van Mercedes en Hamilton in de media? Ik kan me nog een flex wing iets herinneren....

(En ja, ik geloof echt wel dat Hamilton goed last van zijn rug heeft in die auto, zeker in de stand waar ze in zitten in die auto en dat gehobbel. Maar dan moet hij toch echt bij zijn team zijn en andere afstellingen eisen. Dit calimero gedrag in de pers is echt ontzettend irritant).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kire88
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:26
Sir_Lion schreef op zondag 12 juni 2022 @ 20:43:
[...]

Dan zetten ze iemand anders maar in.

Sorry, maar Mercedes heeft zelf dit probleem veroorzaakt door het scherp af te stellen nadat ze een bocht van een auto hebben ontworpen.
Ik zou zo graag de meningen op dit forum lezen als de rollen van Mercedes en RBR waren omgedraaid.

Mijn inschatting: waarom doet de fia niks aan dit probleem!!

3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:13
Kire88 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:04:
[...]

Ik zou zo graag de meningen op dit forum lezen als de rollen van Mercedes en RBR waren omgedraaid.

Nee, dan zou ik hetzelfde zeggen. Ik zou wel flink balen, maar dan is het uithuilen en volgend jaar opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire88
Sir_Lion schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:05:
[...]

Nee, dan zou ik hetzelfde zeggen. Ik zou wel flink balen, maar dan is het uithuilen en volgend jaar opnieuw proberen.
Dat geloof ik meteen. Maar ik geloof er niks van dat hier dan de de algemene mening (zoals nu) zou zijn van 'laat mercedes de auto maar wat hoger zetten'. 😉

3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire88
Kire88 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:13:
[...]

Dat geloof ik meteen. Maar ik geloof er niks van dat hier dan de de algemene mening (zoals nu) zou zijn van 'laat RBR de auto maar wat hoger zetten'. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Heb je de commentaren hier wel eens gelezen in het RBR-Renault tijdperk?

De FIA moet niks aan dit probleem doen. Mercedes moet gewoon geld in de CFD machine stoppen en niet zo zeiken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
[...]

Omdat er een simpele oplossing is.
De rijhoogte verhogen wat performance kost.

Dan de minder simpele oplossingen.
Aanpassingen ondervloer
Aerodynamica aanpassen
Verstevigde vloer
Vloerdempers
Aanpassingen vering.
Kabels om vloerflex te beperken (al door de FIA toegestaan als aanvulling op de regels)

Dus voor nu allemaal opties die mogelijk zijn.
Voor de teams is het ook van belang om porpoising onder controle te krijgen want hoe minder last je ervan hebt destesneller de auto.

Dan heb je nog de aanpassing die mogelijk is qua vering. Actieve dempers om het probleem te verhelpen maar dat invoeren is ook niet gratis. Dan moet je het budget plafond flink verhogen.

Dus voor nu moet de FIA niks. In de toekomst kan er als nood alsnog een regel worden ingevoerd dat als de porpoising bepaalde waardes overschrijd de desbetreffende auto verplicht de rijhoogte moet verhogen.

Maar voor nu geen reden om meteen integrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:39
Misschien dat Mercedes de aankomende wedstrijden het bruinvissen opgelost krijgt. Dan zullen ze het allemaal wel weer onzin vinden dat er een oplossing moet komen van de FIA.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Waarom zou de FIA iets moeten doen? RBR en anderen hebben het probleem toch ook onder controle? Mercedes heeft knappe koppen zat. Laat ze het lekker zelf oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
[...]
En wat zou volgens jouw inschatting de FIA er aan moeten doen?

Edit: @pjlgt was mij voor.

[ Voor 6% gewijzigd door Chocoball op 12-06-2022 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
[...]

Scheelt wel dat Red Bull niet zo vervelend is als Mercedes als het aan komt op dingen die hun negatief treffen.

Vrees wel dat je gelijk hebt en dat de algemene tendens dan ineens heel anders was geweest ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire88
D-dark schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:14:
[...]

Omdat er een simpele oplossing is.
De rijhoogte verhogen wat performance kost.
Mee eens. Maar dat was mijn punt niet 🙂

Ook @pjlgt en @Chocoball

[ Voor 6% gewijzigd door Kire88 op 12-06-2022 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
D-dark schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:14:
[...]

Dus voor nu moet de FIA niks. In de toekomst kan er als nood alsnog een regel worden ingevoerd dat als de porpoising bepaalde waardes overschrijd de desbetreffende auto verplicht de rijhoogte moet verhogen.
Dit lijkt me een regel die vrij snel ingevoerd kan worden om Mercedes de mond te snoeren en daarbij gelijk alle coureurs tegemoet te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
@Kire88 ik snap je insteek nu ;)

Omdat het onderwerp al aardig besproken is over de hoe, wat en waarom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D.deJong
[...]

*knip*
Niet op de man spelen.

[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 12-06-2022 22:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Toen RB problemen had met het gewicht begin van dit seizoen betoogde ik hier ook dat daar niets aan gedaan moest worden. Regels zijn vooraf bekend en voor iedereen hetzelfde. Als je gokt kun je verliezen. Deal with it.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:08

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RAQ0mMb7BPB6Lb11Jzl01nYOBjU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Eygh8Fa6XMbUjoR7wooU3PJN.jpg?f=user_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
RB heeft werkelijk nog nooit een cadeautje gekregen, Merc daarentegen………..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:44
pjlgt schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:15:
Waarom zou de FIA iets moeten doen? RBR en anderen hebben het probleem toch ook onder controle? Mercedes heeft knappe koppen zat. Laat ze het lekker zelf oplossen.
Dat is een beetje hetzelfde als vragen waarom de FIA voor dit seizoen nieuwe regels heeft waardoor er nu verschillende elementen in de ophangen niet meer gebruikt mogen worden die het porpoising probleem kunnen verhelpen.

Het idee was/is dat de nieuwe regels het veld zouden opschudden en dichter bij elkaar brengen zodat auto's beter met elkaar kunnen racen maar daar is helaas nog bar weinig van te zien. De auto's zijn lomper, trager en inhalen geschiedt bijna alleen maar in de DRS-zones. En dan te bedenken dat het plan is om DRS af te schaffen. Als dat gaat gebeuren vrees ik dat je met de huidige auto's, op basis van wat we tot nu toe hebben gezien dit seizoen, de tv wel uit kunt laten na de kwalificatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:22
[...]

7 jaar lang waren de rollen omgedraaid, eigenlijk 8 maar vorig jaar was gewoon lekker spannend.
Voor Mercedes is het gewoon take your loss work on the problem and see you next year.
Het is wel typisch Mercedes dit gedrag en gaat weer niet zoals ze willen en het is excuus Truus ten top weer.

Van mij mogen ze er bij zitten hoor net als Ferrari minder vaak uitvalt want meer spanning is altijd beter.
Maar als red bull dit jaar met een straat lengte voorsprong die titels gaat pakken hoor je mij ook niet klagen.

Het seizoen is nog heel lang... Te lang om maar ergens zeker van te zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:36
chevsticks schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:21:
[...]

Dit lijkt me een regel die vrij snel ingevoerd kan worden om Mercedes de mond te snoeren en daarbij gelijk alle coureurs tegemoet te komen.
Waarom dan de teams benadelen die fittere/sterkere coureurs hebben die er blijkbaar geen last van hebben of er mee willen leven? Als zij een lagere auto willen afstellen (zoals Mercedes nu ook heeft gedaan voor deze race) ten gunste van meer snelheid, dan worden die teams alsnog benadeeld. Kennen we de sieraden discussie nog? Rijders kennen de gevaren en weten heel goed welk risico ze nemen om in de auto te stappen. Was toen een valide argument kennelijk. Idem dito met porpoising.

Overigens stapt Russel ogenschijnlijk prima uit zijn auto. Dus zelfs binnen 1 team zou je een coureur benadelen die de heftige fysieke tol van het rijden van een f1-auto wel aankan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

MER/HAM hebben bij veel mensen de gunfactor niet meer. Dit jaar hebben ze wel een gaaf, innovatief concept (maar wel lelijk :D ) dat vooralsnog niet werkt en nu moet iedereen zich maar gaan aanpassen onder het mom van safety :?

HAM zal best last van zijn rug hebben maar bij hem kan ik het me niet voorstellen dat hij het niet extra zwaar aangezet heeft.

Ik zou het enorm zwak vinden als de FIA ze nu ten koste van de andere teams tegemoet zou gaan komen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire88
Chocoball schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:25:
@Kire88 ik snap je insteek nu ;)

Omdat het onderwerp al aardig besproken is over de hoe, wat en waarom.
🙂

Ik heb gewoon de indruk dat dit onderwerp hier nogal eenzijdig belicht wordt vanuit een VER/RBR perspectief. Het is makkelijk oordelen dat MER de auto maar wat hoger moet zeggen als dat onze favoriet goed uitkomt. Uiteraard geldt dit niet voor iedereen hier, maar ik doel op de tendens.

Het is uiteraard begrijpelijk, maar denk niet slecht om af en toe eens stil te staan bij de filters die gebruikt worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:01
[...]

Wel een beetje omgedraaide wereld om de FIA de schuld te geven. Het is altijd zo geweest om binnen de regels een zo goed mogelijke auto te ontwerpen. Dat is nou juist net waar (team)sport om gaat, de regels zijn helder gecommuniceerd aan iedereen met tijd genoeg om te ontwikkelen. Mercedes is hier als team niet in geslaagd en gaan blijkbaar de fysieke gezondheid van de coureurs opofferen door met een te lage auto te rijden die porpoising veroorzaakt die zo erg is dat je coureurs er lichamelijk aan kapot gaan. In plaats van zeuren bij de FIA kunnen ze beter energie steken in het probleem op te lossen. Net als Ferrari en Red Bull dat prima gelukt is.

Volgens mij komen we net uit een periode van 8 jaar waarbij de rollen waren omgedraaid in het voordeel van Mercedes. Nu na een paar races hoor je ze al klagen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire88
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:34:
[...]

Toen RB problemen had met het gewicht begin van dit seizoen betoogde ik hier ook dat daar niets aan gedaan moest worden. Regels zijn vooraf bekend en voor iedereen hetzelfde. Als je gokt kun je verliezen. Deal with it.
Mee eens. Ik beweer dan ook niet dat de regels aangepast moeten worden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Kire88 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:54:
[...]

🙂

Ik heb gewoon de indruk dat dit onderwerp hier nogal eenzijdig belicht wordt vanuit een VER/RBR perspectief. Het is makkelijk oordelen dat MER de auto maar wat hoger moet zeggen als dat onze favoriet goed uitkomt. Uiteraard geldt dit niet voor iedereen hier, maar ik doel op de tendens.

Het is uiteraard begrijpelijk, maar denk niet slecht om af en toe eens stil te staan bij de filters die gebruikt worden.
Toen RBR de gok met een Renault motor nam en dat niet goed werkte zei de FIA ook niet dat Mercedes hun warp-drive maar terug moest schroeven. Toen was er echt meer dan genoeg kritiek hier op het forum op RBR en Renault zelf.

Het is vervelend voor Mercedes maar ze moeten dit echt zelf oplossen en als dat performance kost is dat toch echt hun probleem.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

🙂

Je slaat het wel heel erg plat zo.

Na jarenlange dominantie, slaan ze de plank mis met nieuwe regels. Ze hebben de keuze om de auto hoger te zetten en hun coureurs te sparen. Maar dat doen ze niet omdat dat snelheid kost. Wat ze wel doen is ijzerenheinig volhouden en er vervolgens over gaan zeuren.

Dat heeft helemaal niks met max of red bull te maken. Of met filters. Sterker nog, ik denk dat de meesten liever hadden gezien dat Mercedes er dichterbij zat. Voor de spanning in het WK.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 12-06-2022 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kire88
talkatoo schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:56:
[...]

Wel een beetje omgedraaide wereld om de FIA de schuld te geven. Het is altijd zo geweest om binnen de regels een zo goed mogelijke auto te ontwerpen. Dat is nou juist net waar (team)sport om gaat, de regels zijn helder gecommuniceerd aan iedereen met tijd genoeg om te ontwikkelen. Mercedes is hier als team niet in geslaagd en gaan blijkbaar de fysieke gezondheid van de coureurs opofferen door met een te lage auto te rijden die porpoising veroorzaakt die zo erg is dat je coureurs er lichamelijk aan kapot gaan. In plaats van zeuren bij de FIA kunnen ze beter energie steken in het probleem op te lossen. Net als Ferrari en Red Bull dat prima gelukt is.

Volgens mij komen we net uit een periode van 8 jaar waarbij de rollen waren omgedraaid in het voordeel van Mercedes. Nu na een paar races hoor je ze al klagen. :+
Nogmaals, dit was niet mijn punt. Het ging mij erom dat er hier vrij makelijk vanuit een RBR/VER bril wordt gekeken en ik denk dat als het probleem omgdraaid zou zijn er toch wat meer naar de fia gekeken zou worden dan nu het geval is.

Ik deel de mening dat de fia hier verder niks mee moet doen en het aan de teams is om dit op te lossen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kire88 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:01:
[...]

Nogmaals, dit was niet mijn punt. Het ging mij erom dat er hier vrij makelijk vanuit een RBR/VER bril wordt gekeken en ik denk dat als het probleem omgdraaid zou zijn er toch wat meer naar de fia gekeken zou worden dan nu het geval is.

Ik deel de mening dat de fia hier verder niks mee moet doen en het aan de teams is om dit op te lossen.
Waarom moet een team naar de FIA als ze zelf een fout hebben gemaakt in het ontwerp?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
d-vine schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:46:
[...]

7 jaar lang waren de rollen omgedraaid, eigenlijk 8 maar vorig jaar was gewoon lekker spannend.
Voor Mercedes is het gewoon take your loss work on the problem and see you next year.
Het is wel typisch Mercedes dit gedrag en gaat weer niet zoals ze willen en het is excuus Truus ten top weer.
Ook Ferrari de afgelopen 2 jaar. Daar zat een twijfelachtig randje aan, maar op zich hebben zij ook gewoon hun mindere jaren zonder al te veel geklaag doorstaan en een goede auto gebouwd voor nu.

Hoop ik wel dat ze de betrouwbaarheid een beetje onder controle krijgen want Verstappen die met 2 vingers in de neus naar het kampioenschap rijdt is ook niets aan. Vond het eigenlijk deze race ook al jammer dat ons het gevecht tussen Leclerc en de 2 Red Bulls ons is ontnomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Laatst online: 15:44
talkatoo schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:56:
[...]

Als je met probleem doelt op het porpoising dan heeft Ferrari dat zeker nog niet opgelost. Ze hebben het al gaat het bij hun minder/niet ten koste van de snelheid. De vraag is echter of het niet ten koste gaat van hun betrouwbaarheid want daar lijkt Ferrari en haar klantenteams toch echt een probleem te hebben.

De situatie in voorgaande jaren is niet helemaal vergelijkbaar. Teams hebben nu te maken met een budgetplafond dus kunnen niet meer ongelimiteerd geld tegen een probleem aangooien als ze dat zouden willen. Als Ferrari straks een half seizoen met gridstraffen moet rijden dan kun je die ook wel wegstrepen voor het WDC en WCC.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Kire88 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:01:
[...]

En ik geef je al meerdere keren aan dat dat hier op dit subforum gewoon niet het geval is en in het verleden RBR meer dan genoeg kritiek op hun eigen falen heeft gehad. Daar stap je overheen, prima, maar waar ben je dan in hemelsnaam mee bezig? Wil je dan graag dat iemand bevestigd dat dit een RBR-Max echo chamber is? Want dat is het niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire88
MikeyMan schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:58:
[...]

Dat heeft helemaal niks met max of red bull te maken. Of met filters.
Daar twijfel ik dus af en toe aan.

Maar goed misschien gaan we daar wel niet uit komen 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Jorick schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:41:
[...]

Het idee was/is dat de nieuwe regels het veld zouden opschudden en dichter bij elkaar brengen zodat auto's beter met elkaar kunnen racen maar daar is helaas nog bar weinig van te zien. De auto's zijn lomper, trager en inhalen geschiedt bijna alleen maar in de DRS-zones. En dan te bedenken dat het plan is om DRS af te schaffen. Als dat gaat gebeuren vrees ik dat je met de huidige auto's, op basis van wat we tot nu toe hebben gezien dit seizoen, de tv wel uit kunt laten na de kwalificatie.
Dat is wat er normaal gebeurd na een regelwijziging.
Maar om DRS echt niet meer nodig te hebben is er meer nodig.

- Smallere en kleiner auto's maar minder imposant
- Inzetten op minder topsnelheid en betere aerodynamica voor lagere snelheden maar daar gaat de marketing waarde van snelste allertijden
- Banden met meer wangen wat de vering verbeterd maar daar gaan de grote velgen.

Dus ja, het is keuzes maken maar daar zitten wel consequenties aan vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
Kire88 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:06:
[...]

Waarom twijfel je daaraan? Je ziet hier nu precies dezelfde opmerkingen voorbij komen als de afgelopen jaren toen Merc oppermachtig was. Als je als team het minder voor elkaar hebt is dat ten slotte gewoon pech voor dat team. In dit geval Merc en Fer, voorgaande jaren zat daar juist RB bij.

Uiteindelijk gaat het meeste geklaag erover dat de teams niet dichter bij elkaar zitten. 3 teams die vechten voor de overwinning is gewoon veel leuker. En helaas heb je momenteel 1 team die teveel stuitert en 1 die te onbetrouwbaar is. Hopelijk trekt dat de komende races weer bij, we hebben dit seizoen al gezien dat een ruime voorsprong geen garanties geeft.

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
[...]

🙂

Ik heb hier iets geschreven over Mercedes en waar hun problemen zitten. Chocoball in "[F1] Seizoen 2022"

Vergeet ook niet dat het al eerder duidelijk werd dat het stuiteren zou ontstaan. De FIA en Formule 1 boden een oplossing en die is door de teams geweigerd omdat ze te ver in hun ontwikkeling zaten. Nu een aantal teams op de blaren zitten moet het maar opeens aangepast worden met Mercedes vooraan, dus ik begrijp hoe de reacties dan zijn.

Misschien is het wel een manier om van die vervelende stratencircuits af te komen want Mercedes heeft minder last van stutieren op normale circuits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire88
dr.lowtune schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:05:
[...]

Wil je dan graag dat iemand bevestigd dat dit een RBR-Max echo chamber is? Want dat is het niet namelijk.
@redwing en @Chocoball
Misschien twijfel ik wel ten onrechte, dat zal zeker waar zijn voor de die hard fans die de sport al jaren lang volgen, maar ik proef hier toch af en toe een soort anti-mer setiment wat groter is dan voor een gemiddeld team. Dat zal te maken hebben met hun jarenlange dominantie, maar ergens toch ook met de (onderliggende) nederlandse voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Kire88 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:25:
[...]

@redwing en @Chocoball
Misschien twijfel ik wel ten onrechte, dat zal zeker waar zijn voor de die hard fans die de sport al jaren lang volgen, maar ik proef hier toch af en toe een soort anti-mer setiment wat groter is dan voor een gemiddeld team. Dat zal te maken hebben met hun jarenlange dominantie, maar ergens toch ook met de (onderliggende) nederlandse voorkeur.
Dan zou Ferrari Dr meer van langs moeten krijgen. Merc gaat dit seizoen toch niet voor het kampioenschap, zeker Hamilton niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:58:
[...]

@pro_6or geeft dan ook al jaren aan dat Collins een Mercedes fan is. In het begin vond ik het wat overdreven. Maar hoe vaker ik hem zie hoe moeilijker ik hem kan hebben. Niet perse om Mercedes/Hamilton voorkeur (die die wel heeft), maar ook omdat hij nogal van allemaal rare hersenspinsels houdt en ook vaak voor mijn gevoel incorrecte dingen zegt. Zoals vandaag dat als Ferrari een nieuwe motor pakt bij Leclerc dat het een pitlane start wordt. Terwijl AFAIK de regel nog steeds is dat je vanaf X plekken straf voor wisselen van de motor achteraan start "op een eigen grid met anderen die op dezelfde grid staan". Ik kan mij in ieder geval niet herinneren dat Alonso dit jaar een pitlane start heeft gedaan, terwijl hij wel al zijn 4e motor heeft.
Ik ben natuurlijk een hardcore Max fan. Dus dat kleurt je perceptie. En ik ben ook nogal klein(zerig) vaak. Maar voor mijn gevoel heb ik redelijk snel duidelijk hoe iemand in elkaar steekt. Maar ja, soms, best vaak, zeker in F1 ga je toch je mening bijstellen omdat je de mensen zo intensief volgt. Zo heb ik b.v. Carlos Sainz nu veel hoger zitten dan in 2015. Hij is geen grote intrigant, hij is echt wel een teamspeler. Bij Collins is dat nog niet nodig geweest. En ergens is dat nog niet eens erg, ieder heeft zijn insteek, maar hij wordt verkocht als een technisch expert. Nou, I don’t buy that.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

@redwing en @Chocoball
Sommigen zullen zeker een bovengemiddeld anti-Mercedes sentiment hebben, daar twijfel ik niet aan. Maar over het algemeen is men hoer fair (en soms hard). Zo is er ook nog een periode geweest dat Seb (toen hij nog bij Ferrari zat) het moest ontgelden, evenals Ferrari met hun (toen) discutabele engine.

Dat Mercedes nu veel “haat” krijgt is vooral doordat het voormalige dominante team nu huilt dat ze door eigen toedoen niet meer dominant zijn en naar de FIA kijken om ze te redden. Met Toto voorop. De FIA heeft Mercedes de afgelopen jaren best veel cadeautjes gegeven, dat moet maar eens afgelopen zijn.

Het enige waar ik nu van baal is vooral de uitval van Ferrari. Dit seizoen heeft strijd nodig. Een dominante RBR is niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

chevsticks schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:21:
[...]

Precies. Onder het kopje "Safety rules for drivers".

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Heerlijk Le Mans gekeken en gefietst, iemand verklapte de ellende al dus gelukkig ook niet voor niks terug gekeken. Ik was er na Monaco al klaar mee eigenlijk, dus tot volgend seizoen wellicht ;w

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Kire88 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:06:
[...]

Ik stel wel voor dat het woord “bril” gewoon verboden wordt. Wat mij betreft mag het in de OP. >:)

Het is alleen maar een manier om te zeggen dat een ander het niet scherp ziet. Ik zie dan liever gewoon de argumenten zonder de brillensneer.

Zeker wanneer er een kleur bij wordt genoemd werkt het me danig op de zenuwen. Oranje, roze, rood.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

D-dark schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:06:
[...]
Dat is wat er normaal gebeurd na een regelwijziging.
Maar om DRS echt niet meer nodig te hebben is er meer nodig.

- Smallere en kleiner auto's maar minder imposant
- Inzetten op minder topsnelheid en betere aerodynamica voor lagere snelheden maar daar gaat de marketing waarde van snelste allertijden
- Banden met meer wangen wat de vering verbeterd maar daar gaan de grote velgen.

Dus ja, het is keuzes maken maar daar zitten wel consequenties aan vast.
Ik zie niet zoveel wat hout snijd in die poneringen.
Kleinere auto <> drs relatie?
Ze hebben niet ingezet op topsnelheden.
Met banden met meer wangen hadden ze drs nog meer nodig dan nu. Relatie?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

TommyGun schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:37:
Heerlijk Le Mans gekeken en gefietst, iemand verklapte de ellende al dus gelukkig ook niet voor niks terug gekeken. Ik was er na Monaco al klaar mee eigenlijk, dus tot volgend seizoen wellicht ;w
Het is nog bij lange na niet gedaan. Metname als de motorproblemen NIET kwamen door te veel performance te vragen. Als dat wél zo was dan wordt het Idd moeilijk.

Maar lekker fietsen raad ik iedereen aan, en zeker ook op de relax modus. Ik trok gister de qualy niet en ben een mooie ronde gaan doen. Net op tijd terug voor Q3 tweede rondje, alsnog rode wangen van spanning. Wat ik juist niet wilde.

een treffende spreuk

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 13:37

Bloodclot

Jawier!

Ze (Mercedes voorop) zeggen dat de FIA in moet grijpen... Hoe dan? Wat willen ze doen? Regels veranderen? Hoe gaat dat dan? Welke regels?

Wat moet Red bull dan doen? Moeten zij gestraft worden omdat ze een goede auto hebben ontwikkeld? Midden in het seizoen bepaalde onderdelen van redbull verbieden? Dus bepaalde regels veranderen.

Ik zou echt niet weten hoe ze dit seizoen de auto moeten zo om moeten laten bouwen. Ontwikkelingskosten?

Ik heb werkelijk waar geen enkel idee, iemand hier die dat wel heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

pro_6or schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:40:
[...]

Maar lekker fietsen raad ik iedereen aan, en zeker ook op de relax modus. Ik trok gister de qualy niet en ben een mooie ronde gaan doen. Net op tijd terug voor Q3 tweede rondje, alsnog rode wangen van spanning. Wat ik juist niet wilde.
Precies, scheelt me een hoop spanning en frustratie. Ga ik tegenwoordig liever uit de weg :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

🙂

De hydraulische ophanging, en de achtervleugel uit 4 losse elementen, waren gewoon té cheatgevoelig. Daarom nu geen hydraulica meer en een achtervleugel uit 1 stuk.

Ben er van overtuigd dat Mercedes campagne aan het voeren is voor juist die ophanging. Maar er is wel een reden dat dat niet meer mag.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

TommyGun schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:37:
Oei, niet zo negatief. Dat mag niet in dit forumonderwerp.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 12:04
Bloodclot schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:41:
Ze (Mercedes voorop) zeggen dat de FIA in moet grijpen... Hoe dan? Wat willen ze doen? Regels veranderen? Hoe gaat dat dan? Welke regels?

Wat moet Red bull dan doen? Moeten zij gestraft worden omdat ze een goede auto hebben ontwikkeld? Midden in het seizoen bepaalde onderdelen van redbull verbieden? Dus bepaalde regels veranderen.

Ik zou echt niet weten hoe ze dit seizoen de auto moeten zo om moeten laten bouwen. Ontwikkelingskosten?

Minimum rij hoogte ? Maar dat slaat ook nergens op, want elke vloer en aero is anders. Slappere ophanging toestaan dan ? Ga maar eens je chassis aanpassen.

Ik heb wel gelezen dat Hamilton met andere vering rond reed dan Russell. Geloof nog stijvere achterophanging dan Mercedes normaal had of heeft. Dat was ook een reden voor nog ergere bouncing.

Ik vind zelf, teams die miskleunde bij de ontwikkeling, gezondheid van de coureur gaat voor, op de blaren zitten, zet hem maar hoger en op naar 2023.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
YakuzA schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:39:
[...]

Ik zie niet zoveel wat hout snijd in die poneringen.
Kleinere auto <> drs relatie?
Ze hebben niet ingezet op topsnelheden.
Met banden met meer wangen hadden ze drs nog meer nodig dan nu. Relatie?
Niet helemaal goed verwoord.
Met kleiner hoort vooral ook smaller erbij. Een smallere en kleinere auto neemt minder ruimte in op het circuit waardoor de opties om naast elkaar te rijden in bochten groter wordt. Daarnaast is de turbulentie / wake kleiner waardoor een achtervolgende auto er minder last van heeft of meer opties om schone lucht optezoeken.

Topsnelheden een beetje dubbel. Dat was vooral bij de vorige regelgevingen met erg veel verstoorde lucht als gevolg waarna DRS werd ingevoerd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Bloodclot schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:41:

Heel simpel :), FIA heeft alle teams gewaarschuwd voor porpoising voorgaand aan dit seizoen.
Sommige teams hebben dit "onderschat" ( teveel gaan voor snelheid ) en plukken en er nu de vruchten van.

Regels zijn regels en zoals ik al eerder vermelde houdt MCL al rekening ermee en is de auto gewoon trager om minder te stuiteren.
Merc kiest bewust voor snelheid , zoals bijna alle teams, en als je basis ontwerp gewoon fout is heb je een probleem.
Niks wat de FIA daar aan moet wijzigen imo.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:11
[...]
Het is makkelijk oordelen dat MER de auto maar wat hoger moet zeggen als dat onze favoriet goed uitkomt.
Probleem daarmee is alleen dat het ‘onze favoriet’ (neem aan dat je dan RBR/Max bedoeld) helemaal niet goed uit komt, met porpoising komen ze niet in de buurt. Zonder al helemaal niet. RBR heeft momenteel niks te duchten van MB dus ze zijn wat dat betreft geen partij.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Wat een stierenontlasting allemaal.... Mercedes gokt op hun minimale sidepot ontwerp, na een x aantal races blijkt net niet te werken en dan ligt het aan de FIA regels? Zijn we vergeten dat de auto die Mercedes tijden de wintertest had staan in Barcelona heel anders was dan tijdens de tweede wintertest in Bahrein?

Mercedes heeft zelf de keuze gemaakt voor dit radicale ontwerp, nu dit ontwerp niet zo werkt als gehoopt moeten ze terug naar de tekentafels met een oplossing komen of de auto nu zodanig van een setup voorzien dat het probleem zich minder voordoet (rijdhoogte verhogen)

Voor mij lijkt het er op dat de Mercedes zoveel downforce uit de vloer trekt dat hij gaat stuiteren, een reguliere achterwiel ophanging zoals de F1 auto's hebben kan hier niet mee omgaan het de auto gaat stuiteren. Wat je als team (Mercedes) dus niet moet gaan doen is tegen de hele wereld gaan zeggen dat de achterwielophanging het probleem is! Nee, je moet downforce uit je vloer weg halen omdat je concept te radicaal is.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:31
Ik begrijp de commotie niet helemaal. :? FIA gaat straks zeggen "maximaal x porpoising is nog toegestaan", MERC en in mindere mate FER moeten terugschroeven, RBR mag lekker door op de huidige manier.

Of zien jullie FIA een vage maatregel instellen ten nadele van teams die het nu wél goed voor elkaar hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

D-dark schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:46:
[...]
Niet helemaal goed verwoord.
Met kleiner hoort vooral ook smaller erbij. Een smallere en kleinere auto neemt minder ruimte in op het circuit waardoor de opties om naast elkaar te rijden in bochten groter wordt. Daarnaast is de turbulentie / wake kleiner waardoor een achtervolgende auto er minder last van heeft of meer opties om schone lucht optezoeken.

Topsnelheden een beetje dubbel. Dat was vooral bij de vorige regelgevingen met erg veel verstoorde lucht als gevolg waarna DRS werd ingevoerd.
Voor zover ik het zie is de voornaamste reden voor de introductie van drs in 2011 dat refueling in 2010 verboden werd.
Niet echt een relatie met smalle auto’s, topsnelheid etc die je noemt?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Emgeebee schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:52:
Ik begrijp de commotie niet helemaal. :? FIA gaat straks zeggen "maximaal x porpoising is nog toegestaan", MERC en in mindere mate FER moeten terugschroeven, RBR mag lekker door op de huidige manier.

Of zien jullie FIA een vage maatregel instellen ten nadele van teams die het nu wél goed voor elkaar hebben?
Minimale rijhoogte is de meest voor de hand liggende. En daar kun je inderdaad flink last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
loekf2 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:45:
[...]

Ik vind zelf, teams die miskleunde bij de ontwikkeling, gezondheid van de coureur gaat voor, op de blaren zitten, zet hem maar hoger en op naar 2023.
Ze zijn ook gewoon nog ruim de derde auto. Als ze dat accepteren dan hebben ze misschien zelfs nog wel marge in hun rijhoogte zodat ze hun coureurs minder pijn hoeven te doen. Eigenlijk een beetje zoals Ferrari de afgelopen 2 jaar, en Red Bull voor de overstap naar Honda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

MikeyMan schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:54:
[...]

Minimale rijhoogte is de meest voor de hand liggende. En daar kun je inderdaad flink last van hebben.
Er is geen enkele reden voor de FIA om dit soort regels in te stellen. De constructeurs maken de auto, niet de FIA

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

MikeyMan schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:54:
[...]

Mercedes heeft al gezorgd voor een minimale pit-stop tijd van 2 seconden, dus dit zou er nog wel bij kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Wacht eventjes, is me helemaal ontschoten dat Perez nu 2e staat in de WC stand :pAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-AFosCouw7iGe5rUxegc64Wkpw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h8KNfr2S6rjXdQkLEbgS0Vg7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door Illegal_Alien op 12-06-2022 23:04 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Illegal_Alien schreef op zondag 12 juni 2022 @ 23:02:
Wacht eventjes, is me helemaal ontschoten dat Perez nu 2e staat in de WC stand :p
Nummer 2 zijn in de WC… dat zaakje stinkt een beetje :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
[...]

@redwing en @Chocoball
Het grootste anti-mer sentiment komt door Mer en vooral Hamilton zelf. Veel te veel geklaag en gezeur, tot zelfs een race-director wegjagen omdat ze het niet eens zijn met een beslissing. Dan een Hamilton waarbij al het goede door hem komt, en al het foute van het team en dan krijg je al snel een sentiment. Dat heeft echter niets te maken met het eerder dominant zijn en winnen, want als je de F1 topics hebt gevolgd zul je dit pas de laatste seizoenen en dan vooral het vorige seizoen hebben gezien. Het is puur een gevolg van het gedrag van een team.

Voor de rest heb ik helemaal geen voorkeur wie er wint. Ik zie liever een leuk race dan dat Max wint. Heel eerlijk gezegd had ik vandaag ook liever gezien dat Ferrari de finish had gehaald om dan in een goede strijd net te winnen. De wedstrijd vandaag was juist leuk totdat Leclerc uitviel, daarna was het vooral een saaie optocht. En nog liever had ik gezien dat ook Merc vooraan mee zou doen (alleen dan wel zonder dat gezeur)

[removed]

Pagina: 1 ... 25 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord