[F1 2022] Race 8 GP van Azerbaijan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 28 Laatste
Acties:
  • 99.722 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Speedster schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:55:
Benieuwd of Redbull het ook kan winnen zonder kadootjes van Ferrari....
Was nu eitje geweest, Ver reedt echt op zijn gemak de laatste 20 ronden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
:X

VER Lag gewoon op koers om te winnen zelfs voordat LEC uitviel, lag voor die gratis pitstop van LEC zelfs ervoor... LEC harde banden in rondje 10, VER 9 ronden later, dit had LEC echt niet uitgereden als nummer 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:55:
Ik vraag me wel af of er gezondheidsrisico's aan die heftige porpoising zitten. Kan me niet voorstellen dat het gezond is.
LEW is toch niet de enige die er last van heeft?

De auto kan je toch hoger zetten? Misschien had hij ook last van de koeling, hij zij iets over koele zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:22
Lekker Ventje schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:55:
Ik vraag me wel af of er gezondheidsrisico's aan die heftige porpoising zitten. Kan me niet voorstellen dat het gezond is.
Als je zo het seizoen door moet ben je op een gegeven moment beurs en herstel je niet meer op tijd. Het zal me niets verbazen als aan het einde van het seizoen ons nog wat staat te gebeuren met deze twee rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:38
Quad schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:55:
Arme Russell, niet uitgenodigd op het RBR feestje.
Snap ik wel, PER wil de dames liever voor zichzelf houden. ;) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MrOleo schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:53:
Echt, wat jammer weer dit.
Jullie hebben nog nooit van je leven meegemaakt dat 2 mensen hetzelfde werk doen en dat het bij de een in de rug schiet en bij de ander niet!?
Die man heeft overduidelijk pijn en dat is ook hartstikke logisch als je die onboards ziet.
Je kunt net zo min zeggen dat het pijn doet als dat het geen pijn doet. Niemand kan dat op afstand beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Tot volgende week mensen! :)
Want morgen is het alweer opnieuw raceweek.
Wat worden we verwend.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:09

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

ZeRoC00L schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:54:
Ham dsq, je moet toch binnen een x aantal seconden uit de auto kunnen 🙃
Je zegt het nu voor de gein, maar als dit echt is, zou dit wel serieus een veiligheidsissue zijn als je auto in brand vliegt en je snel je auto uit moet kunnen.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:12
Viaplay: van PK in F1 naar paarden kracht races

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Viaplay: van PK in F1 naar paarden kracht races

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
renegrunn schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:56:
Russell inmiddels 6 van de 7 races beter geëindigd dan Hamilton...
Tijd gewoon voor jong talent.

Gooi die LAT eruit (sorry voor de fans hier), zet daar iemand neer die het wilt laten zien. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:27
HollowGamer schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:57:
[...]

De auto kan je toch hoger zetten? Misschien had hij ook last van de koeling, hij zij iets over koele zit.
Koele zit kan ook een zenuw in je rug zijn. ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5bV0g_tP7rmF5pUqmI642z_-d0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8iQ41vpF3xPYUlNlDbkq0WuJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zsXs9Lx1J8Gq2j0YzwLiCU1vqVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YepiIDKANeOgL9pnVfr4gkOs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jx8V-pu4b_8zqxNx7BFUoKV7sOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E0vqTgyM7X7CaBfPd7wN6e9A.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door StefanVerkerk op 12-06-2022 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
thealterego1 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:58:
[...]

Je zegt het nu voor de gein, maar als dit echt is, zou dit wel serieus een veiligheidsissue zijn als je auto in brand vliegt en je snel je auto uit moet kunnen.
Dan sta je denk ik onder wat adrenaline waardoor je echt wel die grens wat meer verlegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:27
HollowGamer schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:57:
[...]

Gaat mij niet om Lewis maar om de rijders in het algemeen. En natuurlijk kunnen ze de auto hoger zetten maar zolang ze dat niet doen ben ik benieuwd wat de gevolgen dan (kunnen) zijn.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:50
wowly schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:54:
Merken jullie ook dat Perez echt het idee had om te vechten met Max? " i had massive deg" . Yeah sure. Je hebt gewoon je banden aan gort gereden waar max zijn banden beter managed. Als je nu nog steeds denkt dat je in dezelfde league zit als Max is er wel een flink gebrek aan realiteitsbesef.
Volgens mij denken ze alle 20 + de reserve coureurs dat ze met de juiste auto Wereld Kampioen zijn/worden. Dat moet ook; anders kun je beter gewoon stoppen.

Een Alonso denkt het misschien niet meer, maar die haalt wel voldoening uit iedere week z'n teamgenoot erop leggen.

Realiteitsbesef en topsport gaan eigenlijk nooit samen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

thealterego1 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:58:
[...]

Denk dat je door de adrenaline er dan wel uitkom. Dan ben je zowat Superman.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Canada is volgens mij nog erger voor het porpoising. Gaat leuk worden zo kort op deze race. De FIA maakt zich druk om piercings maar ben benieuwd wat ze hier mee gaan doen. Dit kan echt niet.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Kenny_026 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:59:
Canada is volgens mij nog erger voor het porpoising. Gaat leuk worden zo kort op deze race. De FIA maakt zich druk om piercings maar ben benieuwd wat ze hier mee gaan doen. Dit kan echt niet.
Zoals al bekend: Mercedes moet de wagen hoger zetten... Niet de schuld van je eigen falen doorschuiven naar de FIA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:05
Krukar schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:56:
[...]

:X

VER Lag gewoon op koers om te winnen zelfs voordat LEC uitviel, lag voor die gratis pitstop van LEC zelfs ervoor... LEC harde banden in rondje 10, VER 9 ronden later, dit had LEC echt niet uitgereden als nummer 1.
Die 2e VSC zou perfect getimed zijn voor LEC (afhankelijk van of hij de pits nog in had kunnen rijden, mogelijk zou die pitentry al voorbij zijn geweest). Dan had hij zijn bandjes weer gunstig kunnen wisselen, was Verstappen misschien buiten gebleven voor trackpositie.
Zonder pech had Leclerc de beste kansen.

erutangiS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Lijkt me dat de bal bij de teams ligt. Ze kunnen de auto hoger zetten, maar dat is zogenaamd geen oplossing en we weten allemaal waarom. Kijk naar Red Bull hoe ze dat porpoisen tackelen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:06

-tom-562

Oliesjeik

Waarom zou de FIA er iets aan moeten doen?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Mercedes moet gewoonweg aan de slag om het op te lossen. Als Ferrari en Red Bull en het merendeel van de andere teams er niet zoveel last van hebben dan zie ik geen enkele reden om het reglement aan te gaan passen omdat één team zijn zaakjes niet op orde heeft.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:01
F1 blijft een teamsport, Red Bull lijkt het nu beter voor elkaar te hebben. Desalniettemin Leclerc is nu even vaak uitgevallen als Max. Daarnaast wist Ferrari van de problemen en nog steeds kiezen ze ervoor om een pittige motor stand te nemen. Als er 4 Ferrari's stuk gaan met nog niet eens de helft van de race erop dan mag je alleen naar jezelf wijzen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:47

SuBBaSS

-has Ryzen

Dus dat wordt de HAMburgervlag volgende race?

Rijder moet hiertegen in bescherming genomen worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
-tom-562 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:00:
[...]

Omdat de FIA wel vaker een oogje heeft dichtgeknepen voor Mercedes afgelopen jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
MrOleo schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:00:
[...]

Die 2e VSC zou perfect getimed zijn voor LEC (afhankelijk van of hij de pits nog in had kunnen rijden, mogelijk zou die pitentry al voorbij zijn geweest). Dan had hij zijn bandjes weer gunstig kunnen wisselen, was Verstappen misschien buiten gebleven voor trackpositie.
Zonder pech had Leclerc de beste kansen.
Je kunt het pech noemen, maar betrouwbaarheid hoort ook bij de sport. Moeten ze de motor maar wat terugschroeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
*knip*
Laat dat gezeur over Hamilton achterwege.

[ Voor 71% gewijzigd door tweakduke op 12-06-2022 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 21:28
Lekker Ventje schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:59:
[...]

Gaat mij niet om Lewis maar om de rijders in het algemeen. En natuurlijk kunnen ze de auto hoger zetten maar zolang ze dat niet doen ben ik benieuwd wat de gevolgen dan (kunnen) zijn.
Flink lagere snelheden in de bocht doot lagere zuiging en dus een trage auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 20:50
Dan moeten ze tegen maar tegen Toto vertellen dat tie die auto maar anders af gaat stellen of dat ze anders niet meer mogen rijden. Het is een probleem dat prima oplosbaar blijkt voor andere teams, dat ze dan misschien nog achter Williams moeten gaan rijden, tsja, though luck.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 15:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Daar heeft van de Garde wel een punt. Die denkt dat de balans van de auto in de race voor Verstappen beter is puur omdat die dan meer brandstof aan boord heeft.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
HollowGamer schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:01:
[...]

Omdat de FIA wel vaker een oogje heeft dichtgeknepen voor Mercedes afgelopen jaren.
De FIA wilde hier afgelopen seizoen al wat aan doen maar dat werd door de teams weggestemd.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

OMD schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:47:
Ik ben voor red bull maar ik gun Ferrari dit niet. Eindelijk is vechten met iemand anders dan Mercedes en leclerc doet gewoon echt goed zijn werk. Erg zonde.
Ik noem dat nog steeds karma na hun motoren-oplichterij. Nooit toegegeven.
Ik kan er echt geen enkele traan om laten. Net goed, dit.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:22
Niet op ingaan.

[ Voor 36% gewijzigd door tweakduke op 12-06-2022 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

SuBBaSS schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:01:
Dus dat wordt de HAMburgervlag volgende race?

Rijder moet hiertegen in bescherming genomen worden?
Valt niet onder een technisch mankement.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

https://www.theguardian.c...ivers-bouncing-porpoising
“We need to consider how much of a toll a driver should be paying for his back and his health in a Formula One career,” he said. “With these kinds of cars’ philosophy we need to open a debate more than anything.

“I have done checks on my back and neck tightness and this year it is tighter everywhere, I am already feeling it. I don’t need expert advice to know that 10 years like this is going to be tough.”
Sainz heeft het aangegeven maar niemand ging er in mee, ook Mercedes niet. Dus tja.

[ Voor 12% gewijzigd door dawg op 12-06-2022 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
Exocet schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:01:
[...]

Je kunt het pech noemen, maar betrouwbaarheid hoort ook bij de sport. Moeten ze de motor maar wat terugschroeven.
Ok maar niet relevant t.o.v. waar ik op reageerde...

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
computerjunky schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:02:
[...]

Flink lagere snelheden in de bocht doot lagere zuiging en dus een trage auto.
Ik bedoel de gevolgen voor de rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Illegal_Alien schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:02:
[...]

Valt niet onder een technisch mankement.
Nee, ok.

Lastig dan..

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Het is heel simpel, Lewis doet dit omdat hij wil dat er regels veranderen, in Mercedes hun voordeel. De Engelse media is een "offensief" begonnen en dat moet natuurlijk zo veel mogelijk aangedikt worden. Maar ohnee dat mogen wij niet benoemen hier. Wat een onzin.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
Leclerc zei aan het begin van het seizoen; geef mij liever een snelle auto dan een auto die niet stuitert. Mercedes heeft daar naar geluisterd en ondanks dat het tegen zit, pakken ze stiekem toch erg veel punten.

Het is vooral Lewis die er een showtje van maakt. Rugproblemen zijn vervelend, ik weet er alles van, maar dit doen ze gewoon om een statement te maken. All things equal, als MER iedere race won stapte hij vandaag niet zo uit de auto hoor.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:55
Het is een keuze van Mercedes, en ook Ferrari, om zo te rijden. Dat hoeft de FIA toch niet op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Denk dat niemand had verwacht dat het porpoising zo zou optreden.
Maar het is wel een issue voor iedereen.

Ben voorstander van veilig racen. Maar geen voorstander om dan maar snel of zomaar e.e.a om te gooien.

Er zijn altijd nieuwe uitdagingen binnen de F1. Nieuwe tijdperken waarbij sommige teams het meteen beter voor elkaar hebben (Zie ook Merc bij de ingang hybride).

Denk dat teams ook een verantwoordelijkheid hebben om veilig te rijden. Met mogelijk een consequente dat je dan idd langzamer bent.

Kunnen we zo de komende jaren gaan stuiteren? Nee dat lijkt me niet goed voor de sport.
Maar de teams moeten zeker dit jaar nog wel kijken naar verbeteringen denk ik.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
tweakduke schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:02:
Daar heeft van de Garde wel een punt. Die denkt dat de balans van de auto in de race voor Verstappen beter is puur omdat die dan meer brandstof aan boord heeft.
Puur? Het verschil in baantemperatuur tussen 19.00 's avonds en 15.00-16.00 's middags zal ook een rol spelen. Type banden ook trouwens (soft qualy, med/hard race)

erutangiS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• computerjunky
Wat mij betreft is het enige dat de fia moet doen is ze een maand te tijd geven om het gestuiter te verbieden. Hoe de teams het oplossen is aan hun. Maar als je na 3 maanden nog geen oplossing heb heb je gewoon niet echt je best gedaan. Achterkant 5 cm omhoog voorkant 2.5 cm omhoog en gaan met die banaan of je bent disq.

[ Voor 1% gewijzigd door computerjunky op 12-06-2022 15:09 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:26
Robkazoe schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:31:
HAM: Seats gone cold!

Is hij het gevoel in zijn rug nu kwijt?
Dat hierboven dus....

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Laatst online: 11:19
Woudloper schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:52:
Ik heb wel te doen met Hamilton, maar krijg toch de indruk dat hij wel de slachtoffer rol pakt. Je ziet Russel namelijk glimlachend in de cool down room rondlopen.
Ik vind sowieso dat Russell echt zwaar ondergewaardeerd wordt door alles en iedereen. Rijdt retestabiel, eindigt op één race na altijd boven de GOAT, gedraagt zich als een gentlemen en krijgt bijna nooit de spotlight. Terwijl van Hamilton elk radio bericht de ether in geslingerd wordt en Toto zijn GOAT elke keer maar in bescherming neemt. Nu kan dat laatste natuurlijk ook beeldvorming zijn vanuit de F1 regiekamer maar ook hier op GoT gaat het 99 van de 100 keer over HAM terwijl hij toch de mindere coureur is op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 09:42
Gasley zit nu in de F1tv post race show. Geeft ook aan dat dit circuit heftiger was op z’n rug en een massage nodig heeft, maar een paar dagen rust moet genoeg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als de Ferrari motor niet was uitgevallen dan was alles een hypothetisch idee. Het veranderd de feiten niet en moet je gewoon accepteren. Het spelletje van als als als speelt hier niet op dit niveau.

Maar Ferrari moet toch even achter de oren krabben en vooral LEC temperen. Pieken moet je op zondag niet op zaterdag. Maar om als eerste te eindigen moet je wel de finish vlag halen. Het zou nederigheid zijn om de turbo speed wat lager te zetten en proberen te finishen voor Mercedes.

Als ze op deze manier door blijven dan zijn ze het 3de team en Mercedes met hun W13 gedrocht het 2de team.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Leclerc staat nog maar 34 punten achter Max, seizoen is nog verre van over. Max heeft verder achter gestaan

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 19:48
Mooie race voor Red Bull en wel verdiend, Ferrari heeft gewoon een slechte motor en Mercedes een shitbox.
Ham wordt gewoon oud, zoals hij uit die Mercedes stapte is gewoon zielig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ypuh schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:05:
Leclerc zei aan het begin van het seizoen; geef mij liever een snelle auto dan een auto die niet stuitert. Mercedes heeft daar naar geluisterd en ondanks dat het tegen zit, pakken ze stiekem toch erg veel punten.

Het is vooral Lewis die er een showtje van maakt. Rugproblemen zijn vervelend, ik weet er alles van, maar dit alles doen ze gewoon een statement te maken. All things equal, als MER iedere race won stapte hij niet zo uit de auto hoor.
Hij zou natuurlijk echt pijn gehad kunnen hebben. Het is gewoon wel opvallend, aangezien je bij 'de rest' ik niemand zo uit de auto zie stappen. Zijn teamgenoot bijvoorbeeld ook niet.

Het is moeilijk, kon ook goed zijn van dat ander onderdeel dat stuk was onder/van zijn stoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
-tom-562 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:00:
[...]

Omdat de FIA zich altijd opwerpt voor de veiligheid van de coureurs, tegenover de teams.
En dit is serieus. Een aanpassing aan ophanging zal nooit geaccepteerd worden door RBR, Alpha Tauri en Alpine. Dus geen 80% voor wijziging tijdens het seizoen.

Wat de FIA hier wel zou kunnen doen is een amplitude test invoeren. Hoe de teams het doen, is hun probleem. Want dit is een potentieel medisch risico waar coureurs die steun van de FIA misschien wel nodig hebben.

Natuurlijk was Baku extra slecht omdat ze so snel gaan, maar we krijgen bijvoorbeeld ook nog Silverstone.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
HollowGamer schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:07:
Hij zou natuurlijk echt pijn gehad kunnen hebben. Het is gewoon wel opvallend, aangezien je bij 'de rest' ik niemand zo uit de auto zie stappen. Zijn teamgenoot bijvoorbeeld ook niet.
Hij is bezig voor die F1 film. Dat is het hele probleem bij Lewis, hij is nooit 100% oprecht en dat beeld speelt nu gewoon tegen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
dawg schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:03:
[...]

https://www.theguardian.c...ivers-bouncing-porpoising

[...]

Sainz heeft het aangegeven maar niemand ging er in mee, ook Mercedes niet. Dus tja.
Best veel mensen hier die zeggen dat het geen probleem van de FIA is. Ik ben het daar niet mee eens.

https://www.racefans.net/...ul-effects-of-porpoising/

Coureurs zien zelf ook een verantwoordelijkheid van de FIA. Het is ook de FIA die deels verantwoordelijk is voor de 2022 auto. Ik denk niet dat ze de andere kant op kunnen kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
HollowGamer schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:07:
[...]

Het is moeilijk, kon ook goed zijn van dat ander onderdeel dat stuk was onder/van zijn stoel.
Het zal zeker pijn doen, daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben. Rugproblemen zijn echt vervelend, maar hierboven gaf iemand ook al aan 22 jaar rugproblemen met er nog nooit zo bijgelopen te hebben en dat het ook geen zin heeft.

Iedereen ervaart pijn in een verschillende mate, maar ik val in de herhaling zo.
renegrunn schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:56:
Russell inmiddels 6 van de 7 races beter geëindigd dan Hamilton...
Verwacht dat dit veel meer pijn doet en ook gewoon effect heeft op eventuele rugklachten (stress is net zo goed een belangrijke oorzaak van pijn).

[ Voor 20% gewijzigd door Ypuh op 12-06-2022 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Voor de race had ik voor dit scenario getekend, maar nu het zover is lijkt dit plotseling in een héééél saai seizoen te veranderen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het had toch wel wat van een walk in the park voor RB.
Ferrari verprutst het wederom zelf en Mercedes heeft zich toch aardig herpakt.
Op het bouncen na dan want bij HAM zijn dat wel serieuze rugproblemen.

Waarom zaten we de hele laatste ronde eigenlijk naar een totaal niet boeiend duel om plaats 8 tussen teamgenoten te kijken ipv naar de leiding?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

DaniëlWW2 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:08:
[...]

Omdat de FIA zich altijd opwerpt voor de veiligheid van de coureurs, tegenover de teams.
En dit is serieus. Een aanpassing aan ophanging zal nooit geaccepteerd worden door RBR, Alpha Tauri en Alpine. Dus geen 80% voor wijziging tijdens het seizoen.

Wat de FIA hier wel zou kunnen doen is een amplitude test invoeren. Hoe de teams het doen, is hun probleem. Want dit is een potentieel medisch risico waar coureurs die steun van de FIA misschien wel nodig hebben.

Natuurlijk was Baku extra slecht omdat ze so snel gaan, maar we krijgen bijvoorbeeld ook nog Silverstone.
Onzin. Dit is hetzelfde alsof Red Bull klaagt dat het DRS systeem aangepast moet worden omdat zij over de limiet gaan mbt het drs systeem. Mercedes voornamelijk heeft gewoon een slechte wagen gebouwd en de veiligheid is eenvoudig te verhogen door de rijhoogte te verhogen. Hogere rijhoogte, minder gestuiter. Punt.

Als dit via regelgeving aangepast gaat worden, verplichte rijhoogte of wat dan ook, dan geeft dat niks anders aan dat Mercedes heel veel invloed heeft. Want ze kunnen dit makkelijk zelf verhelpen, maar dat doen ze niet. Dat heeft niks met veiligheid te maken, dat zijn politieke spelletjes.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 12:24
werphengel schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:10:
Voor de race had ik voor dit scenario getekend, maar nu het zover is lijkt dit plotseling in een héééél saai seizoen te veranderen. :O
Abu Dhabi is nog ver: na Australië dachten veel mensen dat ook na 2 DNF's van Verstappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:31
Kenny_026 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:10:
[...]

Best veel mensen hier die zeggen dat het geen probleem van de FIA is. Ik ben het daar niet mee eens.

Coureurs zien zelf ook een verantwoordelijkheid van de FIA. Het is ook de FIA die deels verantwoordelijk is voor de 2022 auto. Ik denk niet dat ze de andere kant op kunnen kijken.
Maar er is al een oplossing, namelijk de auto hoger zetten. Als de FIA al iets zou moeten doen, is het misschien maxima invoeren, maar geen teams een exit geven die geen performance kost (waar Mercedes op aan het sturen is).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:40
[...]

Als je bedoeld dat de FIA Merc hierop moet aanpakken om zo hun rijders te helpen dan ben ik het met je eens, maar om andere teams te benadelen die wel hun zaakjes op orde hebben vind ik onzin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
[...]

Er moet volgens mij nog wel wat gebeuren maar denk dat een stappenplan er zo uit kan zien:
1. Teams waarschuwen dat ze er wat aan moeten doen.
2. FIA advies inwinnen over wat acceptatbel is qua stuiteren voor een menselijk lichaam.
(2b. Als zo'n advies niet ingewonnen kan worden, experts uitnodigen en testen uitvoeren).
3. Sensoren verplichten in alle auto's
4. Een maatstaf bepalen over hoeveel gestuiter een auto mag produceren en daar consequenties aan vast zetten.

Maar dan ben je wel een aantal maanden verder vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:06

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Ja ok, op die manier kan ik er in mee komen. "Zorg dat je auto niet boven de X [Hz] trilt/porpoist. Anders krijg je straf Y. Binnen de geldende regels." (D.w.z. geen actieve vering e.d.).
Anders benadeel je de andere teams er mee die er veel minder/geen last van hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 12-06-2022 15:14 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
siggy schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:11:
[...]

Onzin. Dit is hetzelfde alsof Red Bull klaagt dat het DRS systeem aangepast moet worden omdat zij over de limiet gaan mbt het drs systeem. Mercedes voornamelijk heeft gewoon een slechte wagen gebouwd en de veiligheid is eenvoudig te verhogen door de rijhoogte te verhogen. Hogere rijhoogte, minder gestuiter. Punt.

Als dit via regelgeving aangepast gaat worden, verplichte rijhoogte of wat dan ook, dan geeft dat niks anders aan dat Mercedes heel veel invloed heeft. Want ze kunnen dit makkelijk zelf verhelpen, maar dat doen ze niet. Dat heeft niks met veiligheid te maken, dat zijn politieke spelletjes.
Blessures en letsel, waar coureurs als weken over klagen, is wel degelijk een verantwoordelijkheid voor de FIA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
[...]

Ik wil niet vervelend doen, maar wij mogen niet speculeren dat LEW zich eventueel aanstelt, maar jij mag het wel een potentieel risico noemen andersom en dat de FIA eventueel moet ingrijpen?

Ik ben helemaal voor veiligheid hoor, maar de FIA heeft toch lang op papier gezet hoe deze nieuwe auto's zich gaan gedragen, lijkt me? Dan had Mercedes hier toch allang iets aan kunnen doen? Waarom heeft een RB hier minder last van bijvoorbeeld? Ik zie het wel terug, maar of het een probleem is, geen idee.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

Norris legt het prima uit waarom Mercedes zo veel last heeft en niet mag zeuren bij F1TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Laatst online: 07-09 19:46
Is hoger zetten niet een double-edge sword?
Om te voorkomen dat je een vliegtuig word, nog meer downforce waardoor je nog trager word?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Kenny_026 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:13:
[...]

Blessures en letsel, waar coureurs als weken over klagen, is wel degelijk een verantwoordelijkheid voor de FIA.
Dus niet van de teams die daar nu al wat tegen kunnen doen?

Dus jij stelt serieus dat een team van alles en nog wat kan doen, maar dat de FIA verantwoordelijk is als er iets gebeurd? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Robkazoe schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:12:
[...]

Er moet volgens mij nog wel wat gebeuren maar denk dat een stappenplan er zo uit kan zien:
2. FIA advies inwinnen over wat acceptatbel is qua stuiteren voor een menselijk lichaam.
(2b. Als zo'n advies niet ingewonnen kan worden, experts uitnodigen en testen uitvoeren).
4. Een maatstaf bepalen over hoeveel gestuiter een auto mag produceren en daar consequenties aan vast zetten.

Ik denk dat het snel kan gaan als de wil er ook is of de noodzaak aangetoond word.
En persoonlijk zit ik niet echt te wachten op het moment dat de noodzaak aangetoond zal worden...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• MrOleo
Zoals Lando net zegt in de post race show:
Teams kunnen hun auto gewoon bijstellen, dan is het porpoising minder, kost je performance, maar dat is de balans die je zelf kan bepalen.

erutangiS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 09:42
matz schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:07:
Gasley zit nu in de F1tv post race show. Geeft ook aan dat dit circuit heftiger was op z’n rug en een massage nodig heeft, maar een paar dagen rust moet genoeg zijn.
Om mezelf maar te quoten :+

Norris nu ook aan het woord en kreeg ook de vraag over z’n rug met het commentaar dat Hamilton klaagde over de radio.
Norris gaf aan dat het voor hem wel mee valt. Ze hebben last van porpoising, maar houden het binnen de limiet met de gewenste performance. Daarbij gaf hij aan dat Mercedes prima een minder stugge vloer en hogere rij hoogte kan aannemen, maar dat ze duidelijk geen performance willen inleveren.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Robkazoe schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:12:
[...]

Stap 1. Mercedes verhoogd rijhoogte. Probleem opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
Wat betreft stuiteren kan de fia ook met spoed de wielen aanpassen.

- minder grote velgen
- hogere banden ten compensatie
- minder bandenspanning.

Dit geeft al 2 dempende factoren die er dankzij de FIA niet meer zijn.

Dit vereist echter wel een budget aanpassing omdat er een aanpassing bodig is aan de flaps bij de wielen. Zachter opgepompte banden en hogere banden bewegen meer jn de bocht en ze wil absoluut niet dat ze die flaps raken want dan zeggen ze boem midden in de bocht wat uiterst onveilig is. Dus regels aanpassen qua wielen en een 4pk compensatie vanuit de FIA zou een begin zijn en dat kan binnen 2 races toegepast worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
MrOleo schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:15:
Teams kunnen hun auto gewoon bijstellen, dan is het porpoising minder, kost je performance, maar dat is de balans die je zelf kan bepalen.
100% met hem eens. Als je als team je zaken niet goed voor elkaar hebt zal je je coureurs moeten beschermen tegen letsel. Dat dit ten koste gaat van performance moet je dan maar op de koop toenemen.

Overigens vind ik het wel de taak van de FIA om te kijken welke mechanische hulpmiddelen ze toe gaan staan om beter met ground effect te kunnen rijden. (actieve vering bijvoorbeeld). Dit alles wel voor volgend seizoen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Sinned123 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:14:
Is hoger zetten niet een double-edge sword?
Om te voorkomen dat je een vliegtuig word, nog meer downforce waardoor je nog trager word?
Ik zou er daarom als FIA niet eisen dat ze een bepaalde oplossing moeten omarmen (alle teams de auto een paar cm hoger zetten). Als FIA zou ik eisen dat er maximaal zoveel trillingen per frequentie plaatsvindt en als een auto dat niet haalt, dan volgt tijdstraf/punten vermindering/enz.

Dan is het aan de fabrikanten om het zelf op te lossen. En hoe ze dat doen, moeten ze zelf weten. Vloer aanpassen? Dempers plaatsen? Hogere setup? Alle opties zullen voors en tegens hebben (denk aan kosten, snelheid, stabiliteit), maar dat is dan aan de teams om dat zelf op te lossen/te bepalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MrOleo schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:15:
En dat is dus juist het punt. Mercedes lijkt het niet zelf te willen doen, dus moet misschien maar afgedwongen worden ter bescherming van de coureurs, ook van hunzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:55
Kenny_026 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:13:
Het is een keuze van de teams zelf... Kom op zeg. Red Bull heeft na de wintertests ook de auto aangepast. De teams kunnen het oplossen, maar dat kost geld en/of prestaties en dat willen ze niet. Ligt dus volledig bij de teams en de coureurs die hun mond open moeten trekken richting het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
computerjunky schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:17:
Wat betreft stuiteren kan de fia ook met spoed de wielen aanpassen.

- minder grote velgen
- hogere banden ten compensatie
- minder bandenspanning.

Dit geeft al 2 dempende factoren die er dankzij de FIA niet meer zijn.

Dit vereist echter wel een budget aanpassing omdat er een aanpassing bodig is aan de flaps bij de wielen. Zachter opgepompte banden en hogere banden bewegen meer jn de bocht en ze wil absoluut niet dat ze die flaps raken want dan zeggen ze boem midden in de bocht wat uiterst onveilig is. Dus regels aanpassen qua wielen en een 4pk compensatie vanuit de FIA zou een begin zijn en dat kan binnen 2 races toegepast worden.
Pirelli heeft dit weekend de bandenspanning zelfs omhoog laten zetten omdat ze anders bang waren voor teveel slijtage. Ik zou dan juist zeggen, laat het lekker laag en zeg dat ze vaker moeten stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

DaniëlWW2 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:17:
[...]

En dat is dus juist het punt. Mercedes lijkt het niet zelf te willen doen, dus moet misschien maar afgedwongen worden ter bescherming van de coureurs, ook van hunzelf.
Daar hebben ze vlaggen voor. De gehakbtal-vlag. Simpel, Mercedes kan of wil geen veilig auto maken. Zwarte vlag, parkeren maar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Klopt deze statistiek?
Verstappen has now won more races from Leclerc poles than Leclerc has won from his own poles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Robkazoe schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:17:
[...]

Ik zou er daarom als FIA niet eisen dat ze een bepaalde oplossing moeten omarmen (alle teams de auto een paar cm hoger zetten). Als FIA zou ik eisen dat er maximaal zoveel trillingen per frequentie plaatsvindt en als een auto dat niet haalt, dan volgt tijdstraf/punten vermindering/enz.

Dan is het aan de fabrikanten om het zelf op te lossen. En hoe ze dat doen, moeten ze zelf weten. Vloer aanpassen? Dempers plaatsen? Hogere setup? Alle opties zullen voors en tegens hebben (denk aan kosten, snelheid, stabiliteit), maar dat is dan aan de teams om dat zelf op te lossen/te bepalen.
En dat is juist in het nadeel van de teams die het probleem wel hebben, en in het voordeel van de teams die het niet hebben.

Ik ben voor :-)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 21:55
TheBrut3 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:18:
[...]

Het is een keuze van de teams zelf... Kom op zeg. Red Bull heeft na de wintertests ook de auto aangepast. De teams kunnen het oplossen, maar dat kost geld en/of prestaties en dat willen ze niet. Ligt dus volledig bij de teams en de coureurs die hun mond open moeten trekken richting het team.
Dat, sommige teams zijn wel in staat een auto te ontwikkelen die er geen/minder last van heeft. Mercedes kan prima de afstelling wijzigen, dat kost ze tijd maar dat is het risico van constructeur zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 16-09 20:50
[...]

Aan de andere kant heb ik ook niet het idee dat de desbetreffende coureurs het zelf willen doen.
Ik heb Hamilton nog niet horen zeggen dat hij anders volgende week niet in die zeepkist van Toto gaat stappen. Het lijkt me nogal gek dat als hij de GOAT is, hij niet zou kunnen of durven bokken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
[...]
Uiteraard, maar ik vind dat ietwat overdreven betutteling eerlijk gezegd. De coureurs zijn rijk genoeg dat ze nooit meer hoeven te werken, als ze hun gezondheid willen riskeren voor een auto-race, laat ze lekker...
Het risico is natuurlijk dat het een race to the bottom wordt, maar ja dat zij dan zo. Het is ook wel een probleem als de FIA je opgaat leggen dat je je auto niet voor optimale snelheid mag afstellen, om welke reden dan ook, dat opent ook weer bepaalde deuren.

erutangiS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saitama
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 13:57
Beetje saaie race nadat de Ferrari auto's uitvielen. Kreeg wel beetje medelijden met Hamilton toen ie uit de auto stapte. Ben ook benieuwd of hij of het team uiteindelijk bepaald hoeveel stuiteren ze willen toestaan om performance te behouden. Zoals Norris zei: ze kunnen makkelijk de vloer stijver maken en de auto hoger zetten. Oh ja Russell kreeg ook geen druppel champagne op zich op het podium, beetje sad haha :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kut, weer gemist. Waar is de goede oude tijd waar 9 van de 10 wedstrijden gewoon om 14:00 begonnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Nou Christian slaan gelukkig de discussie hier plat door te zeggen dat alle coureurs anders in de auto zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Kenny_026 op 12-06-2022 15:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

MaZo schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:24:
Kut, weer gemist. Waar is de goede oude tijd waar 9 van de 10 wedstrijden gewoon om 14:00 begonnen?
Ah, we hebben een winnaar. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:01
[...]

Het was al eerder bekend dat deze ground effect wagens last zouden krijgen van stuiteren. De toegestande oplossing door FIA en Formule 1 werd toen door de teams verworpen. De FIA en Formule 1 staan open voor verbetering maar het ligt bij de teams om het op te lossen. Daar is blijkbaar rijhoogte en rondetijd belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
gekkie schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:21:
[...]

Aan de andere kant heb ik ook niet het idee dat de desbetreffende coureurs het zelf willen doen.
Ik heb Hamilton nog niet horen zeggen dat hij anders volgende week niet in die zeepkist van Toto gaat stappen. Het lijkt me nogal gek dat als hij de GOAT is, hij niet zou kunnen of durven bokken ...
Daarom zeg ik ook, beschermen tegen zichzelf.
Die coureurs gaan dat besluit ook niet uit zichzelf nemen omdat die willen racen en de oplossing ze enorm veel tijd kost. Dat begrijp ik ook wel en daarom moet dit besluit niet genomen worden door de coureurs, maar door de organisatie die over de veiligheid gaat. En dan kan je wel de halo invoeren, enorme veiligheidseisen rond de circuits en de auto's, maar dit negeren is dan niet uit te leggen. Ik ga echt niet pretenderen een neuroloog te zijn, maar blijkbaar is er al een geweest die heeft aangegeven dat dit zorgelijk is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Comfort is in de F1 dan ook nooit een prioriteit geweest. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 19:48
[...]

Beide Mercedes coureurs zijn juist zo aan zaniken om op deze manier wijzigingen in het reglement af te dwingen of ruimte te krijgen voor bijv actieve vering buiten de budgetcap om.
Uitspraken van Russel dat er ongelukken gaan gebeuren door porpoising en nu Ham weer die als een oud mannetje uitstapt en wegstrompeld.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:34
sjaool schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:26:
Bij mij wel. Wijntje. Hapje. Voetjes op tafel. Soms aan het eind van de race overigens ook wel eens stijf in de rug en moeite met opstaan. Ik denk dus dat ik exáct weet wat Hamilton voelt...

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wWbRidei3I_KIzwc25UOOaYUTTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KZXytq25hjbVvyToKQU9umiV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
MaZo schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:24:
14:10/15:10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

sjaool schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:26:
Nou ja, dit heeft niks met comfort t maken. Dit is marteling >:)

De enige regelgeving die er zou moeten kunnen komen is een regelgeving die andere teams die er geen last van hebben niet nadelig treft.

Maar wat veiligheid betreft is de FIA wispelturig. Loshangende delen mogen rondenlang aan auto's blijven hangen, niet dat het vaak gebeurd, maar daar is simpelweg d meat ball flag voor. Te gevaarlijk, fix het maar. Krijg je het niet gefixt, parkeer de auto maar.

Ik zie RBR niet echt speciale DRS-dispensatie krijgen......

Dat hier nog een discussie over is... :X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
D.deJong schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:28:
[...]

Beide Mercedes coureurs zijn juist zo aan zaniken om op deze manier wijzigingen in het reglement af te dwingen of ruimte te krijgen voor bijv actieve vering buiten de budgetcap om.
Uitspraken van Russel dat er ongelukken gaan gebeuren door porpoising en nu Ham weer die als een oud mannetje uitstapt en wegstrompeld.
Ja en de aanpassing is een amplitude test, niet een aanpassing aan ophanging.
Wederom is dit het punt. Het moet opgelost worden en als Mercedes dan veel snelheid verliest, tja dan hadden ze maar een betere auto moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
Chocoball schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:24:
[...]

Het was al eerder bekend dat deze ground effect wagens last zouden krijgen van stuiteren. De toegestande oplossing door FIA en Formule 1 werd toen door de teams verworpen. De FIA en Formule 1 staan open voor verbetering maar het ligt bij de teams om het op te lossen. Daar is blijkbaar rijhoogte en rondetijd belangrijker.
Wat was vanuit FIA de oplossing?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Cass Casey schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:29:
[...]

Bij mij wel. Wijntje. Hapje. Voetjes op tafel. Soms aan het eind van de race overigens ook wel eens stijf in de rug en moeite met opstaan. Ik denk dus dat ik exáct weet wat Hamilton voelt...
Moet je de bank wat hoger zetten. :>
Pagina: 1 ... 23 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord