• verwijderd69
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:00
Ik lees dat er wat onenigheid is ontstaan in het Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M8 over een aantal lange 'copy paste posts' van @tyrunar?

Ik weet niet of er meldingen zijn geweest van users die zich daar aan storen of dat het een besluit vanuit moderatie betreft, maar persoonlijk zou ik het erg jammer vinden als dit er toe leidt dat tyrunar de handdoek in de ring gooit...

Ik vind zijn posts zeer waardevol binnen het topic, momenteel heb ik het overdag druk en wanneer ik vrij ben lees ik meteen bij in het topic en mede dankzij tyrunar's bijdragen krijg ik een goed beeld van de actualiteiten.

Tyrunar laat je a.u.b niet uit het veld slaan, je posts worden erg gewaardeerd!

Als blijkt dat erover geklaagd is bij moderatie vind ik dat erg jammer, hoe moeilijk is het nu om even door te scrollen? Het gaat soms dagenlang offtopic zonder ingrepen en dan wordt er ingegrepen bij ontopic berichten omdat ze te lang zijn? Bij een user die veel tijd steekt in het posten van relevante informatie?

Sorry, maar ik vind dat niet terecht.

I live inside that bubble, reality of the naive.

• Skalaar
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:51

Skalaar

What air defence doing?

verwijderd69 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:28:
Ik lees dat er wat onenigheid is ontstaan in het Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M8 over een aantal lange 'copy paste posts' van @tyrunar?

Ik weet niet of er meldingen zijn geweest van users die zich daar aan storen of dat het een besluit vanuit moderatie betreft, maar persoonlijk zou ik het erg jammer vinden als dit er toe leidt dat tyrunar de handdoek in de ring gooit...

Ik vind zijn posts zeer waardevol binnen het topic, momenteel heb ik het overdag druk en wanneer ik vrij ben lees ik meteen bij in het topic en mede dankzij tyrunar's bijdragen krijg ik een goed beeld van de actualiteiten.

Tyrunar laat je a.u.b niet uit het veld slaan, je posts worden erg gewaardeerd!

Als blijkt dat erover geklaagd is bij moderatie vind ik dat erg jammer, hoe moeilijk is het nu om even door te scrollen? Het gaat soms dagenlang offtopic zonder ingrepen en dan wordt er ingegrepen bij ontopic berichten omdat ze te lang zijn? Bij een user die veel tijd steekt in het posten van relevante informatie?

Sorry, maar ik vind dat niet terecht.
100% mee eens, daarbij zijn er veel mensen die Twitter niet kunnen of willen openen om de informatie te lezen. Tweakers is een platform waar mensen doorgaans geen moeite hebben met lange stukken tekst, zo lang het maar relevant is. Het is hier geen Facebook of Reddit.

Daarnaast is het een beetje meten met 2 maten. Als iemand een Twitter draad van 20 embedded tweets in 1 post plakt wordt er niet ingegrepen. Als je consequent bent, zeg je dan ook dat diegene maar een samenvatting naar de draad moet schrijven, met een link naar de draad. (Zou ik het ook niet mee eens zijn, maar dat terzijde).

"Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.." (Guido Weijers, 31-12'22)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:17

Fiber

Beaches are for storming.

Tja, inhoudelijk goede posts (Heb niet de kans gehad om hem te lezen.) worden blijkbaar getrashed, maar off topic geblaat over gasprijzen, Haagse politiek, boeren, inflatie, etc. etc. blijft gewoon staan in Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M8

Omgekeerde wereld hier en niemand die er ook maar iets aan doet. Hoe je een mooi topic laat verpesten door geen of slechte moderatie.

En hier reageren door moderators op kritiek gebeurt blijkbaar ook niet meer. Zeg desnoods dat het zo prima is en dat dit het beleid is en dat we het daar maar mee moeten doen, dan hou ik op met zeuren maar reageer in ieder geval.

(En te druk of geen tijd of zo vind ik geen excuus, dan moet je geen moderator worden en het aan een ander over dragen die wel hart voor dit forum heeft.)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• tyrunar
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-02 11:44
laat het rusten mensen.
Het waren vrij lange posts met al die tekst (ook al heb ik witruimte tussen de threadroll gelaten en de relevante plaatjes tussengevoegd).
Dus ja, het was veel tekst om te lezen en wat scrollen inderdaad.
Het is echter de keus van de mods om daar iets van te vinden. Daar ruzie over gaan maken heb ik geen zin in.

Het gaat me er meer om dat ik geen zin meer heb om moeite te steken (ook al is het maar een paar minuten werk) om zaken te posten waarvan het risico bestaat dat het weg wordt gehaald en ik achteraf niet altijd meer weet wat er gestaan heeft (ik maak de posts on the fly en staat niet elders).
Dit is namelijk niet de eerste keer op de tweakers forums waarbij (soms uitgebreide) posts van mij worden gewiped door mods om wat voor (verder niet relevante) reden dan ook.
Dat het gebeurt is een feit en men heeft ongetwijfeld goede redenen maar ik vind het gewoon zonde van mijn tijd en effort om dat werk daardoor kwijt te raken.

Laatste kruimeltje. Zonder samenvatting :(

SLAVA UKRAINA!

[Voor 8% gewijzigd door tyrunar op 27-08-2022 00:22]

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-03 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

*knip* een samenvatting met de link volstaat, zodat mense niet met een 'wall of text' worden geconfronteerd
Geconfronteerd nogwel. :F

Het mag dan veelal knip&plakwerk zijn, maar het was 100% ontopic in tegenstelling tot een hoop andere berichten de laatste tijd en het maakte het voor vele lezers gewoon een stuk makkelijker.

Waar is het advies 'lekker doorscrollen als je het niet wil lezen' gebleven?

Gelukkig heb ik het allemaal nog kunnen lezen @tyrunar , thanks :(:)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:16

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Het achterstallige onderhoud van de off-topic posts is in ieder geval bijgewerkt.

Tweakers Discord

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
@Fiber mensen hebben ook nog zaken naast tweakers zoals werk of kleine kinderen om voor te zorgen.

De post werd gemod omdat het een integrale copy/paste was van een interview en de facto het omzeilen van een accountwall ook nog. Beide zijn zaken waar beleid voor staat op tweakers: post de link, post een samenvatting erbij en dat is het. Het bericht was daarbij dermate lang, verdeeld over 2 posts, dat het ook niet te negeren was.

Dus het had totaal niets te maken met de inhoud, die was zeker interessant om te lezen/dan wel te beluisteren. Het is echter niet de bedoeling om een compleet interview, danwel verhaal integraal te copy/pasten. Als het gaat om twitterdraadjes te lezen, daar zijn genoeg tools voor beschikbaar buiten tweakers om. Voor het omzeilen van een pay- danwel accountwall, is het niet de taak van Tweakers om dit te faciliteren.

https://gathering.tweaker...es/1758009#bronvermelding
Mocht de site waarnaar je linkt een betaalmuur hebben, geef dan een samenvatting van het artikel of quote het relevante deel van het artikel. Het plaatsen van het gehele artikel of het anderszins (helpen) omzeilen van de betaalmuur is niet toegestaan.
De enige afwijking is dat het topic wat meer gericht is op nieuwsberichten, maar de manier hoe we om gaan met walling van bronnen, danwel de informatie zelf is gelijk: linken, embedden eventueel en samenvatten waar het over gaat.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-03 18:24

scorpionv

This space for rent

Bedankt tyrunar!

Heb zoals veel anderen vrijwel elke dag bijgelezen in jouw posts. Je leverde een prima bijdrage, en het is jammer dat dat stopt doordat er in jouw specifieke geval opeens met millimeterprecisie wordt gemodereerd.

@mods: Iets met een bijdrage van een user in het grotere plaatje van zijn bijdragen bekijken? Een troll die een account aanmaakt om garbage te posten mag je hard aanpakken, en in een zero tolerance topic snap ik het ook nog, maar dit is in mijn ogen gewoon kinderachtig.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• scorpionv
  • Laatst online: 21-03 18:24

scorpionv

This space for rent

Hierop aansluitend, al is het misschien hier niet de juiste locatie om forum ideeën te spuien.

Ik zou me een 'prullenbak' kunnen voorstellen waarin door moderators verwijderde (delen van) posts kunnen verdwijnen. De prullenbak moet dan deel uitmaken van het user profiel (zoals de berichten), zodat de user zijn content niet kwijt is, en in alle rust een aanpassing kan verzinnen.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:49
defiant schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 23:31:
Aangezien die feature er nog niet is en afhankelijk van prio's misschien ook niet komt en er mensen wel op het topic geabonneerd zijn, is het denk de beste tussenweg de frequentie te verlagen naar 1 maand. Zo is er dan nog wel enige chronologisch overzicht, maar dan wat minder frequent.
Is deze feature er nu ineens wel? Of hebben jullie een workaround gevonden ofzo? Want ik zou zweren dat ik ineens een nieuw topic zie in een reeks met een topic volgen vinkje aangezet welke ik niet zelf heb gedaan.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Caelorum schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:15:
[...]

Is deze feature er nu ineens wel? Of hebben jullie een workaround gevonden ofzo? Want ik zou zweren dat ik ineens een nieuw topic zie in een reeks met een topic volgen vinkje aangezet welke ik niet zelf heb gedaan.
Niet dat ik weet :) Ik kan het zelf niet testen, want ik zelf een nieuwe topic aanmaak volg ik die automatisch. Misschien kan @crisp inzicht verschaffen als je tijd hebt misschien?

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

defiant schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 01:29:
[...]

Niet dat ik weet :) Ik kan het zelf niet testen, want ik zelf een nieuwe topic aanmaak volg ik die automatisch. Misschien kan @crisp inzicht verschaffen als je tijd hebt misschien?
Dat hebben we in januari 2020 inderdaad toegevoegd, maar zo te zien hebben we dat nooit echt vermeld.

Intentionally left blank

• Caelorum
crisp schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:17:
[...]

Dat hebben we in januari 2020 inderdaad toegevoegd, maar zo te zien hebben we dat nooit echt vermeld.
Nou een mooie vermelding in de volgende .plan dan :D

Ik ben dan wel benieuwd waarom het bij het vorige deel niet gebeurde...

[Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 02-09-2022 09:19]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Caelorum schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:18:
[...]

Nou een mooie vermelding in de volgende .plan dan :D

Ik ben dan wel benieuwd waarom het bij het vorige deel niet gebeurde...
De W30 was nog geen reeks, pas bij M8 is er waarschijnlijk een reeks van gemaakt, maar dan worden er nog geen subscriptions overgeheveld. Pas als er een nieuw deel aan een bestaande reeks wordt toegevoegd dan wel.

Intentionally left blank

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:52
Jeetje, tijdje niet meer hier geweest, dit is niks meer mensen 🙄

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
C00P schreef op zondag 4 september 2022 @ 16:23:
Jeetje, tijdje niet meer hier geweest, dit is niks meer mensen 🙄
Je post in het feedback topic, wat is de inhoudelijke en constructieve feedback die je wilt geven ?

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• C00P
  • Laatst online: 09:52
defiant schreef op zondag 4 september 2022 @ 16:28:
[...]

Je post in het feedback topic, wat is de inhoudelijke en constructieve feedback die je wilt geven ?
Ah dan zit ik verkeerd, mijn excuses.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-03 20:09
Over memetopic:
hmm af en toe een meme voorbij zien komen in de serieuze topics geeft wat lucht.
Ze allemaal op een rij vind ik eigenlijk geen recht doen aan de verschrikkingen die allen aldaar ervaren, de ellende die zo'n beetje de halve wereld ervaart, is het echt een goed idee dat topic?

• Bastiaan
  • Laatst online: 21-03 21:24

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Silent7 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:39:
Over memetopic:
hmm af en toe een meme voorbij zien komen in de serieuze topics geeft wat lucht.
Ze allemaal op een rij vind ik eigenlijk geen recht doen aan de verschrikkingen die allen aldaar ervaren, de ellende die zo'n beetje de halve wereld ervaart, is het echt een goed idee dat topic?
Nee, persoonlijk vind ik dit ook een slecht-idee topic. Tweakers heb ik wat hoger zitten dan nu al slechte memes over alles wat er momenteel gebeurd te laten posten. Ik voel me zelfs bezwaard hier een TR op te doen omdat dit vervolgens mogelijk wordt opgepakt door een modje van ditzelfde subforum (niet dat ik twijfel aan dat het serieus wordt bekenen, maar het voelt wel enorm krom).

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk dat het wel een goed idee is. Oekraïners maken al sinds het begin van de oorlog memes, je hebt Saint Javelin dat met memes geld inzamelt voor Oekraïne, je hebt de NAFO Fellas, de Ukraine Meme Force, etc. Het is onderdeel van de oorlog, en draagt in positieve zin bij aan Oekraïne. Het is in zekere zin ook propaganda natuurlijk. Zeker als je het UA Ministerie van Defensie de laatste tijd er vrolijk op los ziet trollen, of NAFO-afbeeldingen op tanks etc ziet.

Ik kan me wel voorstellen dat het wat vreemd aanvoelt, maar wmb volgen we de Oekraïners hierin. Als zij memes gebruiken om met de oorlog om te gaan, zelfs tot op overheidsniveau cq legerleiding aan toe, dan kunnen wij dat ook.

• Silent7
Helder, een topic in de orde van "als je het niet wilt zien moet je er gewoon niet op klikken"

• RoD
  • Niet online

RoD

Silent7 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:13:
Helder, een topic in de orde van "als je het niet wilt zien moet je er gewoon niet op klikken"
Ter verduidelijking, ik ga er niet over :) Ik heb weliswaar een rode naam, maar ben geen moderator in dit deel van het forum. Daarvoor ben ik ook veel te persoonlijk betrokken bij deze oorlog.

• Silent7
Yeah, maar de redenering is duidelijk en daar kan ik geen speld tussen krijgen :)

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:46

Nox

Noxiuz

Ik vind hem leuk, houdt de overige topics schoon en kan ze wel waarderen. Vaak van de hand van UA.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• tyrunar
humor is de glimlach van iemand die weet hoe weinig er te lachen valt.
En in de memes zit overigens ook best wel wat geschiedenis, de dagelijkse gebeurtenissen, thema's en waarnemingen etc.

Coping mechanism.

• Caelorum
Waarom was mijn post (Caelorum in "Het Cherson front") offtopic en post (tyrunar in "Het Cherson front") waar ik op reageerde, die ook geen ander onderwerp bespreekt, niet?

• Fiber

Fiber

Waarom wordt dat off topic geklets over hypotheken in Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M9 niet verwijderd of verplaatst maar het juiste forum?

Of mag dit soort off topic geklets tegenwoordig gewoon? Ik vind het persoonlijk vrij stuitend om tussen het oorlogsgeweld ook steeds langs dit soort onzin te moeten scrollen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Fiber schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:02:
Waarom wordt dat off topic geklets over hypotheken in Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M9 niet verwijderd of verplaatst maar het juiste forum?

Of mag dit soort off topic geklets tegenwoordig gewoon? Ik vind het persoonlijk vrij stuitend om tussen het oorlogsgeweld ook steeds langs dit soort onzin te moeten scrollen.
Nou nou... Rustig aan. Pak een drankje en een hapje, tis weekend.

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Een stuk discussie over hypotheken dat echt offtopic was is opgeruimd. Er zijn altijd wat bredere raakvlakken in deze oorlog qua geopolitiek bijv. met China i.v.m. de conferentie, zo'n zijstap moet kunnen zolang 't maar niet pagina's doorloopt.

Het is en blijft een inherente beperking van zo'n algemeen topic.

• Fiber

Fiber

defiant schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:59:
Een stuk discussie over hypotheken dat echt offtopic was is opgeruimd. Er zijn altijd wat bredere raakvlakken in deze oorlog qua geopolitiek bijv. met China i.v.m. de conferentie, zo'n zijstap moet kunnen zolang 't maar niet pagina's doorloopt.

Het is en blijft een inherente beperking van zo'n algemeen topic.
Een cursus jij-bakken tot en met Indonesië moet ook gewoon nog kunnen? O-)

Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M9

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:46
Mag er zeer strenger gehandhaafd worden in het dagelijkse ontwikkelingen topic? De diepgang en informatieve posts zoals we enkele weken geleden zagen, sneeuwen nu gelijk onder. Veel posts bevatten weinig inhoud of zijn erg speculatief. Dat wordt erg vervelend.

En persoonlijk zou ik graag zien dat we daar ook gewoon normale Nederlandse woorden gebruiken, verloedering van de taal draagt niet bij aan de kwaliteit van de posts.

• Skalaar
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:51

Skalaar

What air defence doing?

Ik zou het erg waarderen als er wat vaker gehamerd wordt op het gebruik van embed tags bij tweets. Er wordt nog veel te vaak gewoon een link naar een tweet gedumpt. Als ik er zelf in het algemeen een bericht over schrijf wordt dit verwijderd door een moderator, waardoor de boodschap verdwijnt. Grijp dan zelf even in, of edit desnoods mijn bericht (als ik blijkbaar tegen de regels iemand tag).

"Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.." (Guido Weijers, 31-12'22)

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

-fout topic

[Voor 122% gewijzigd door IJzerlijm op 28-09-2022 11:53]

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01:09
Huh, waarom is mijn post weggehaald @polthemol ?

Ik dacht dat ik er off-topic boven had gezet.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:31

dr.lowtune

Deugt niet

@teacup je hanteert het delete knopje wel een beetje fanatiek, had je dat niet eleganter met een modbreak kunnen oplossen? Of de boel verplaatsen naar het verhoudingen topic? In dit geval werd er met de gebruikte metaforen wel degelijk een punt aangestipt.

• tyrunar
belangrijkste issue wat ik heb met de delete-knop: als ik een bericht krijgt dat er wat verwijderd of bewerkt is, kan ik niet terug vinden wat er stond.
Ik kan dus niet meer bekijken wat er stond om te beoordelen wat ik fout deed.
Is er een optie binnen tweakers om de oorspronkelijke tekst te bekijken?
In sommige gevallen is dat wel aanwezig maar volgens mij als een mod iets breakt niet.
En dan is het vast terecht maar ik krijg dagelijks zoveel informatie te verwerken en post zoveel op het grote boze internet dat ik echt niet meer weet wat er oorspronkelijk stond, dus ik kan er niet van leren om het in de toekomst beter te doen.

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:32

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
@dr.lowtune Een dergelijke analogie gaat te makkelijk een helling af en kan daarom beter gemeden worden. De discussie komt te makkelijk op verschillen tussen de analogie en de eigenlijke oorlog uit. Hoe goed bedoeld die discussie ook was, dat zag ik ook. Om te voorkomen dat die discussie verder gaat heb ik haar verwijderd.

@honey Op jouw eerste post, waarin je je iets afvroeg, heb ik gereageerd voordat ik bij die andere posts met die analogie terecht kwam.

• Fiber

Fiber

Harry Nak schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:56:
Huh, waarom is mijn post weggehaald @polthemol ?

Ik dacht dat ik er off-topic boven had gezet.
Als je zelf al weet dat je post off topic is waarom plaats je hem dan toch? Zet die post dan gelijk ergens waar het wel on topic is of begin een nieuw topic.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:50
tyrunar schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:45:
belangrijkste issue wat ik heb met de delete-knop: als ik een bericht krijgt dat er wat verwijderd of bewerkt is, kan ik niet terug vinden wat er stond.
Ik kan dus niet meer bekijken wat er stond om te beoordelen wat ik fout deed.
Is er een optie binnen tweakers om de oorspronkelijke tekst te bekijken?
In sommige gevallen is dat wel aanwezig maar volgens mij als een mod iets breakt niet.
En dan is het vast terecht maar ik krijg dagelijks zoveel informatie te verwerken en post zoveel op het grote boze internet dat ik echt niet meer weet wat er oorspronkelijk stond, dus ik kan er niet van leren om het in de toekomst beter te doen.
Wat ik vaak doe is de moderator via een privé bericht vragen.

En vervolgens bedanken dat ze mij antwoord gegeven hebben op mijn vraag, want zij vinden en lichten toch een post toe die ik zelf blijkbaar niet onthouden hebt. Zeker als je bedenkt hoeveel werk het is vind ik dat altijd het minste wat ik kan doen. _/-\o_

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01:09
Fiber schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 23:42:
[...]

Als je zelf al weet dat je post off topic is waarom plaats je hem dan toch? Zet die post dan gelijk ergens waar het wel on topic is of begin een nieuw topic.
offtopic:
Waarvoor is deze functie dan?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DevWouter schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 01:00:
[...]

Wat ik vaak doe is de moderator via een privé bericht vragen.

En vervolgens bedanken dat ze mij antwoord gegeven hebben op mijn vraag, want zij vinden en lichten toch een post toe die ik zelf blijkbaar niet onthouden hebt. Zeker als je bedenkt hoeveel werk het is vind ik dat altijd het minste wat ik kan doen. _/-\o_
Mjah, linksom of rechtsom is het lerend effect gewoon niet wat het zou moeten zijn.

Zo moeilijk zal het toch niet zijn om de inhoud van een gewijzigd of verwijderd bericht in de melding te plakken?

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:50
MikeyMan schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:04:
[...]

Mjah, linksom of rechtsom is het lerend effect gewoon niet wat het zou moeten zijn.

Zo moeilijk zal het toch niet zijn om de inhoud van een gewijzigd of verwijderd bericht in de melding te plakken?
Technisch zou dat inderdaad mogelijk mogen zijn, maar GoT krijgt niet altijd de aandacht die het verdient.

En om hier nou de verantwoording direct bij de moderators leggen lijkt me ook niet geheel juist. Vragen is vaak een simpele oplossing en soms krijg je ook wat extra uitleg waar je zelf niet bijgestaan hebt.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DevWouter schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:12:
[...]

Technisch zou dat inderdaad mogelijk mogen zijn, maar GoT krijgt niet altijd de aandacht die het verdient.

En om hier nou de verantwoording direct bij de moderators leggen lijkt me ook niet geheel juist. Vragen is vaak een simpele oplossing en soms krijg je ook wat extra uitleg waar je zelf niet bijgestaan hebt.
Daarmee leg je nog meer onnodige druk op de moderators als je het mij vraagt.

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Je mag een moderator vragen wat de inhoud was van het verwijderde bericht. Het is begrijpelijk dat je zo de post even niet meer voor de geest kan halen, zeker als je wat actiever bent.

En verder dit is volgens mij wel eens gevraagd, maar heb je een verzoek, dan is er Mooie features

Tweakers Discord

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:34
Even een vraag over het algemene draadje:
Het is vandaag M10-2022, wanneer gaat die live?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
Over de warming van @teacup inzake de mening over hetzij Oekraïners, hetzij Russen vind ik wat breed opgezet. Als ik het dus goed begrijp mogen we ook geen response op filmpjes of foto's meer posten over gebeurtenissen jegens de burgerbevolking of wat er met militairen gebeurd ? Want dat is dan tegen de modbreak want het is een mening en geen feit?

[Voor 5% gewijzigd door nextware op 02-10-2022 19:50]

• Fiber

Fiber

@teacup

Er worden wat berichten getrashed in Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M10 , Kan ik inkomen, al ben ik het er niet mee eens. Maar de troll berichten waarop gereageerd wordt blijven gewoon staan? Lijkt me de omgekeerde wereld. Sorry voor mijn mening.

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
nextware schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:48:
Over de warming van @teacup inzake de mening over hetzij Oekraïners, hetzij Russen vind ik wat breed opgezet. Als ik het dus goed begrijp mogen we ook geen response op filmpjes of foto's meer posten over gebeurtenissen jegens de burgerbevolking of wat er met militairen gebeurd ? Want dat is dan tegen de modbreak want het is een mening en geen feit?
Het is geen enkel probleem om over de situatie en de implicatie van aangedragen informatie te bediscussiëren. Zolang je dit maar met argumenten doet. Helemaal mooi is het als mensen zelf met broninformatie komen aandragen. Dit is niet nieuw en die modbreak verandert daar ook niets aan. Alleen met een mening aankomen is eigenlijk nooit gewenst geweest.

Wat in de middelste alinea van de modbreak wordt beschreven valt daarom helemaal buiten wat het topic beoogd. Ik hoop dat dit wat verduidelijkt.
Fiber schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:28:
@teacup

Er worden wat berichten getrashed in Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M10 , Kan ik inkomen, al ben ik het er niet mee eens. Maar de troll berichten waarop gereageerd wordt blijven gewoon staan? Lijkt me de omgekeerde wereld. Sorry voor mijn mening.
Allereerst neem ik het woord troll niet in de mond, niet goed voor de sfeer. De reactie is geknipt om de discussie stil te zetten en omdat de argumenten al eerder zijn aangedragen.

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-03 17:03

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Izjoem lijkt alweer een eeuw geleden, Lyman is definitief achter ons gelaten en ook bij Koepiansk stoot UA nu blijkbaar door naar het oosten. Suggestie om het Koepiansk-Izjoem-Lyman front topic te hernoemen naar het Luhansk Oblast front? Of heeft dat dan teveel overlap met het Donbass front topic?
De Russen doen het zo slecht, straks krijgen we nog een implosie aan topics ;)

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

• tyrunar
Luhansk front
Donetsk front
Zaporizhzhia front
Cherson front

Krim-front :D
Belgorod front :D

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Kunnen we inderdaad de topics naar de oblast vernoemen ipv. de plaatsnamen, houd het wat overzichtelijker.

• dakka
  • Nu online
tyrunar schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:26:
Luhansk front
Donetsk front
Zaporizhzhia front
Cherson front

Krim-front :D
Belgorod front :D
Moskau front :Y)

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ik kwam hier ook al om hetzelfde vragen. We hebben op dit moment geen topic voor een mogelijk aanstaand Zaporizhja front en het Lyman-Koepjansk-Izjoem fronttopic is dubbel aangezien Lyman onderdeel uitmaakt van de Donbass. En er is al een Donbass front.

Het zou mooi zijn als daar wel de Nederlandse spelling kan prevaleren. Dus Loegansk ipv Luhansk en Kherson of Gerson ipv Cherson.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

fonsoy schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:59:
Het zou mooi zijn als daar wel de Nederlandse spelling kan prevaleren. Dus Loegansk ipv Luhansk en Kherson of Gerson ipv Cherson.
Het zou mooi zijn als het de engelse spelling blijft, (of de oekrainse) want de nederlandse vertaling raakt kant noch wal (voor mij) :P

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Fiber

Fiber

Liefst de spelling die de beste resultaten geeft bij zoeken op Twitter en Google etc.

Ik gok dat dat Engels is.

[Voor 14% gewijzigd door Fiber op 05-10-2022 17:53]

• Fiber

Fiber

Kan die zoveelste zinloze Azov wel of niet Nazie discussie wellicht nog in de kiem gesmoord worden in Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M10] ? O-)

[Voor 14% gewijzigd door Fiber op 05-10-2022 22:20]

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:49
Kunnen we het nu dit topic hernoemen naar "Het Luhansk Oblast-front"?

EDIT: Gezien de move van de post, "dit" sloeg op 'Het Koepiansk-Izjoem-Lyman front' topic.

[Voor 40% gewijzigd door Sir_Lion op 06-10-2022 13:57]

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:21

_Eend_

🌻🇺🇦

Sir_Lion schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:32:
Het gaat soms al harder dan dat de topic titel bijgehouden kan worden :P

• Sir_Lion
_Eend_ schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:46:
[...]

Het gaat soms al harder dan dat de topic titel bijgehouden kan worden :P
Daarom juist dus Luhansk Oblast. Dat is het hele Luhansk gebied, en zal dus geruime tijd in beslag nemen.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Sir_Lion schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:50:
[...]
Daarom juist dus Luhansk Oblast. Dat is het hele Luhansk gebied, en zal dus geruime tijd in beslag nemen.
O-)
Het Donbass front
Donbass = Donetsk + Luhansk oblast

(Maar de discussie in het feedbacktopic liep al idd)

[Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 06-10-2022 12:55]

PSN

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Sir_Lion schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:32:
Nee omdat mensen dan alsnog in de war raken. Maar ik ga eens broeden op de nieuwe titel. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Sir_Lion
DaniëlWW2 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:56:
[...]

Nee omdat mensen dan alsnog in de war raken. Maar ik ga eens broeden op de nieuwe titel. :)
Prima. Heb ook even mijn post aangepast zodat duidelijk is over welk topic ik bedoelde.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

DaniëlWW2 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:56:
[...]

Misschien dat splitsen in 2 topics het handigste is?

Zaporizha+Cherson+Krim in 1 topic (huidige Cherson topic)
Donetsk+Luhansk in 1 topic (huidige Donbass topic)

Dit lijken globaal de gesplitste fronten te zijn/worden.

[Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 06-10-2022 14:04]

PSN

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:03:
[...]

Nog een splitsing? Het is al welhaast een dagtaak om een beetje te volgen :X

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Dan gaan mensen het ook niet begrijpen. Maar ik bedenk straks wel iets, misschien gewoon een nieuw topic en een oude dicht. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Vermoedelijk worden het drie fronten: Donbass (offensief naar het oosten), Zaporizha (zuid, richting Melitopol) en Cherson (west/zuid, richting Krim).

Het lijkt me niet aannemelijk dat Cherson en Zaporizhia binnenkort een enkel front gaan vormen.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

MikeyMan schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:04:
[...]

Nog een splitsing? Het is al welhaast een dagtaak om een beetje te volgen :X
ik bedoelde 2 in totaal, das minder dan nu ;)
(die met plusjes is dan de naam van 1 topic)

Maar ik zie dat RoD niet zo optimistisch is als ik ben over het mergen van het Cherson/Zaporizhia front in 1 topic :)

[Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 06-10-2022 14:24]

PSN

• Sir_Lion
RoD schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:17:
[...]

Vermoedelijk worden het drie fronten: Donbass (offensief naar het oosten), Zaporizha (zuid, richting Melitopol) en Cherson (west/zuid, richting Krim).

Het lijkt me niet aannemelijk dat Cherson en Zaporizhia binnenkort een enkel front gaan vormen.
Ik denk dat per Oblast nog wel het beste gaat zijn. Dan heb je dus 5 topics, dat wel:
Kherson
Zaporizhzhia
Dontesk
Luhansk
Crimea (hoewel eigenlijk geen Oblast is).

Zaporizhzhia zal waarschijnlijk vooral richten op Melitopol en uiteindelijk splitsen richting Kherson Oblast/Crimea en Mariupol (Donetsk Oblast).

Als je geheel Kherson Oblast bevrijdt hebt, dan zul je pas echt kunnen richten op Crimea. De facto moet je zowat heel Kherson bevrijden om Crimea goed aan te pakken. Luhansk is daarin nog afzonderlijk, gezien een groot deel wat nog over is, vooral vrij 'leeg' gebied is. Huidige front terzijde, Starobilsk is het enige strategische punt wat ik kan zien in het noordelijk gedeelte van Luhansk Oblast. Ten zuiden van Severodonetsk zijn er 2 grote gebieden. Stukje Zolote naar Alchevsk, en Luhansk zelf.

Verder is Luhansk niet super interessant, op de grens zelf met Rusland na.

• dakka
  • Nu online
Kunnen we een apart topic krijgen voor de discussies over hoe personen tegen soldaten aankijken, de een vind het beesten, de ander vind die houding schokkerend, en die discussie komt telkens weer naar boven in het algemene topic wat het hele zooitje een beetje ontspoort.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Uiteindelijk heb ik maar twee topics gemaakt. Zo is het hopelijk weer even duidelijk. :)

Het noord Loegansk front
Zaporizhzhia front + de Krim

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

teacup schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 00:13:
[Modbreak][knip]

Voor de kernwapenposts is nu geen makkelijke oplossing. En zeker vandaag was het een wassende stroom. En laten we eens eerlijk wezen, die discussie komt nergens op uit, want niemand heeft antwoorden.
[knip]
Aan de vele posts die erop volgen is te merken dat het leeft. Misschien moeten we daar ook wat begrip voor op brengen. Maar van de andere kant mensen, rem jezelf af met die kernwapens, en blijf weg bij speculatie over potentieel gebruik en allerlei implicaties die dat kan hebben.

Wil je er een discussie over hebben start dan een apart topic en bereid je punt goed voor. Dan kan die discussie in dat topic ongestoord doorgaan zonder dat haar posts dit topic belasten waar veel bezoekers maar matig geïnteresseerd zijn deze wapens.[/]
Aangezien de nucleaire optie enkel speculatief te benaderen is, waarom niet een topic openen met een relatief simpele opening? Moet er persé een diepgaand informatieve opening aan vooraf gaan als dat ook vanzelf op gang kan komen door de deelnemers?

[Voor 10% gewijzigd door Hippocampus op 08-10-2022 00:33]

• RoD
  • Niet online

RoD

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 00:04:
Uiteindelijk heb ik maar twee topics gemaakt. Zo is het hopelijk weer even duidelijk. :)

Het noord Loegansk front
Zaporizhzhia front + de Krim
Moet het Cherson topic niet dicht? Die is nu nog open.

Edit: nee, ik moet beter lezen.

[Voor 4% gewijzigd door RoD op 08-10-2022 10:33]

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-03 17:12
Ik heb overal gezocht maar het is me niet duidelijk waar ik een vraag kan stellen over de topic regels en moderatie. Zie ik iets over het hoofd? Iemand een linkje misschien? Wow ik ben stupid.. DIT is het feedbacktopic, my bad.

[Voor 12% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 08-10-2022 19:04]

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Hippocampus schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 00:32:
[...]
Aangezien de nucleaire optie enkel speculatief te benaderen is, waarom niet een topic openen met een relatief simpele opening? Moet er persé een diepgaand informatieve opening aan vooraf gaan als dat ook vanzelf op gang kan komen door de deelnemers?
Omdat het onderwerp speculatief is en niet verslaggevend zie ik zelf de toegevoegde waarde van een dergelijk topic niet zo. De reden dat ik over die startpost begon is omdat we zien dat dit soort onderwerpen alle kanten op kunnen gaan (en daarom snel specualtief worden). Als je dus als gebruiker een dergelijk topic wil starten zou je jezelf moeten afvragen wat je precies met het topic beoogd om de discussie te krijgen die wilt. Dat is tenminste mijn mening :). Zelf zie ik maar een reden voor een dergelijk topic, en dat is te voorkomen dat de verslaggeving in het dagelijkse topic ondersneeuwt in speculatieve posts.

Nu is het op zich zo dat ontopic en offtopic criteria voor het dagelijkse ontwikkelingen topic minder strikt zijn. De keerzijde van dat laatste is wel dat menig tweaker dat dagelijkse topic gebruikt om zijpaden in te slaan. Met het toenemend aantal posters (Oekraïne staat in de aandacht) en posts begint dat het dagelijkse topic uit zijn verband te drukken. Dit laatste is iets waar ook de moderatie tegen een grens aanloopt van wat het kan. Of het maken van weer een nieuw topic het antwoord is, dat is maar zeer de vraag. Maar een kleine groep posters weet de andere topics naast dat dagelijkse ontwikkelingen topic te vinden. De rest blijft alles wat ze willen posten in het dagelijkse topic posten.

En dit terwijl iedere tweaker het vrij is om een nieuw topic aan te maken. Zeker als je een bepaald onderwerp wilt kunnen bediscussiëren. Met een eigen topic creëer je een eigen platform en blijft het langer onder de aandacht dan in een snel lopend algemeen topic. Eigenlijk is het best wel raar dat er zo weinig alternatieve topics door gebruikers worden gemaakt en iedereen maar in dat gemeenschappelijke topic blijft posten.
TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:01:
Ik heb overal gezocht maar het is me niet duidelijk waar ik een vraag kan stellen over de topic regels en moderatie. Zie ik iets over het hoofd? Iemand een linkje misschien? Wow ik ben stupid.. DIT is het feedbacktopic, my bad.
Op zich is het gegeven dat je overal gezocht hebt ook al feedback :). Waarschijnlijk geen antwoord op je vraag, we bieden een UKR: Topic wegwijzer aan en in de grote doorlopende topics bevindt zich een topicwaarschuwing met wat richtlijnen over hoe te posten in het topic. Die waarschuwing is te vinden onderin een topicpagina, direct boven de nieuwe reactie-interface. Mocht je een andere vraag hebben, voel je dan vrij die hier te stellen.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@teacup Bedankt voor de toelichting. Ik bedacht me eigenlijk dat er wel eens vaker een post met vraag over zijpad x geknipt en geplakt is als topicstart en de rest van de discussie erachteraan.
Lekker simpel, snel resultaat. ;)

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Hippocampus schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:21:
@teacup Bedankt voor de toelichting. Ik bedacht me eigenlijk dat er wel eens vaker een post met vraag over zijpad x geknipt en geplakt is als topicstart en de rest van de discussie erachteraan.
Lekker simpel, snel resultaat. ;)
Het wordt soms wel gedaan, als het onderwerp de moeite waard is om apart te zetten. En om eerlijk te zijn is er in de huidige berichtenstroom niet zo veel dat ikzelf apart zou willen zetten. Los hiervan zijn reacties makkelijk naar een nieuw topic te schieten. De vraag is wat je beoogt. Hierover zou intern nog eens een discussie moeten worden gehouden. Met het wegschieten van groepen posts verhef je het dagelijkse topic tot een doel. De vraag die gesteld kan worden is of dit wel zo is.

Vorige week was er een discussie over partizanen, die heb ik een eigen plek gegeven, en dan wel met een goede topicstarter om het topic goed af te palen (Oekraïens verzet - Kansen en risico's). Dat vond ik een onderwerp dat meer aandacht verdiende. De discussie die het triggerde was maar een deelonderwerp daarvan. De triggers zijn er dus wel.

En het is trouwens mijn ideale wereld is dat forumbezoekers de kracht van het forum inzetten door verschillende onderwerpen parallel behandelen. Dat dit niet gebeurt geeft mij de indruk dat gebruikers eerder een platform zoeken dan een inhoudelijke discussie. Dat laatste is natuurlijk maar mijn observatie.

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
AlwaysNick schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:04:
[...]

Ah top! Naja top is het niet. Maar ik dacht dat de reactoren uitgeschakeld waren? Ik houd het ook allemaal niet meer bij wat daar allemaal gebeurd :X
@teacup tiid voor een FAQ? Deze vraag/discussie komt geregeld terug.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds

• Bert1990
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-01 08:19
Wat verwachten jullie nog voor de winter (half november) aan gebeurtenissen? Ik zie Oekraïne voor die tijd Kherson niet meer heroveren om eerlijk te zijn.

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Bert1990 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:49:
Wat verwachten jullie nog voor de winter (half november) aan gebeurtenissen? Ik zie Oekraïne voor die tijd Kherson niet meer heroveren om eerlijk te zijn.
Dit is het feedback topic van het themaforum. Deze vraag hoort in Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M10

Tweakers Discord

• Fiber

Fiber

Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M10 is weer bijna onleesbaar geworden door oeverloze off topic discussies...

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:15
Er is iets mis gegaan met het verplaatsen van posts. De mijne zou op pagina 63 van wapensystemen moeten staan maar ik zie daar exact 1 post. Daarna gaat het verder op 64 waar ik gequoteerd ben maar als ik klik op mijn eigen post kom ik weer op de lege pagina 63 uit.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:24
Fiber schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:38:
Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M10 is weer bijna onleesbaar geworden door oeverloze off topic discussies...
Ik heb het idee dat dit topic nog steeds te breed ingezet wordt. Ik zat te denken aan mogelijke uitsplitsingen van de meest herhaalde discussies in aparte topics. Mijn uitgangspunt hierbij is dat het ontwikkelingen-topic eigenlijk vooral datgene moet zijn wat er op het blik staat: een topic met updates (en inhoudelijke discussies over alléén die updates), bijvoorbeeld berichten van LiveUAmap en tweets, die op dat moment vers van de pers zijn.

"Achtergronden en verdieping" was één van de topic-ideeën waar ik mezelf aan zou zien deelnemen, maar ik zie in de OP van deze thread dat dat gezien wordt als een categorie topics. Daarom iets preciezere ideeën:

- Wat als de oorlog in Oekraïne escaleert? (Nukes, NATO, China, whatever)
- Militaire en economische analyses van de oorlog in Oekraïne (denk aan Perun, DW, RealLifeLore, Lazerpig, een goed krantenartikel of een blog)
- Ontwikkelingen binnen de NAVO

De reden dat ik twee voorstellen doe waarin de NAVO onderwerp van een apart topic is wil ik nog even toelichten. Ookal voelen wij ons zeer sterk betrokken bij de oorlog, zijn enkel Oekraïne en rusland partij. Het Oekraïense volk vecht voor haar recht om te bestaan en daar geven vele Oekraïners hun leven voor. Hoe veel militaire en economische steun de NAVO ook geeft, zij geeft er geen druppel bloed voor. Ik vind het niet van veel klasse getuigen om bij zo'n gebeurtenis telkens maar over onszelf te beginnen te praten.

Ik ben wel benieuwd of hoe dit idee in de community valt: is het redelijk om de focus terug naar Oekraïne te willen brengen of loop ik nu de linkse deugneus uit te hangen? :D

80D | 24-70 DG OS HSM Art | 18-35 DC HSM Art | EF 70-200 F4/L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BeefHazard schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 23:55:
[...]

Ik heb het idee dat dit topic nog steeds te breed ingezet wordt. Ik zat te denken aan mogelijke uitsplitsingen van de meest herhaalde discussies in aparte topics. Mijn uitgangspunt hierbij is dat het ontwikkelingen-topic eigenlijk vooral datgene moet zijn wat er op het blik staat: een topic met updates (en inhoudelijke discussies over alléén die updates), bijvoorbeeld berichten van LiveUAmap en tweets, die op dat moment vers van de pers zijn.
Zullen we anders even een beetje de rem zetten op alle topic splitsingen. Gaat inmiddels echt nergens meer over hoeveel topics er zijn. Totaal niet meer te volgen zo.

• Fiber

Fiber

MikeyMan schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 23:58:
[...]

Zullen we anders even een beetje de rem zetten op alle topic splitsingen. Gaat inmiddels echt nergens meer over hoeveel topics er zijn. Totaal niet meer te volgen zo.
Ik, en waarschijnlijk velen, maar dat kan ik niet onderbouwen, wil ook helemaal niet alles volgen en alles moeten lezen. Als mensen over ene T Baudet willen ouwehoeren vind ik dat helemaal prima, maar niet in het dagelijkse ontwikkelingen topic. Zelfde voor discussies over Iran, Nukes, Groningen, gasverbruik, etc. etc. Allemaal helemaal prima maar graag in een eigen topic waar ik niet op zal klikken...

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

BeefHazard schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 23:55:
[...]

"Achtergronden en verdieping" was één van de topic-ideeën waar ik mezelf aan zou zien deelnemen, maar ik zie in de OP van deze thread dat dat gezien wordt als een categorie topics. Daarom iets preciezere ideeën:

- Wat als de oorlog in Oekraïne escaleert? (Nukes, NATO, China, whatever)
- Militaire en economische analyses van de oorlog in Oekraïne (denk aan Perun, DW, RealLifeLore, Lazerpig, een goed krantenartikel of een blog)
- Ontwikkelingen binnen de NAVO
De aparte topics voor China, Iran, Afrika, Nukes, Wapens, Gas, Politiek zijn er al.

De mini-topics zoals over het verzet zijn een paar dagen actueel, en daarna gaat de dagelijkse media aandacht weer door naar iets nieuws en verdwijnt die weer naar de achtergrond.
Een economische analyse zal ook zo eenmalig interessant zijn, waarna het weer een maandje of 2 a 3 in de achtergrond zit.

Ik denk dat je de meer meespelende dingen in de achtergrond er bij in moet houden in het dagelijkse topic, anders kunnen we beter alleen de Twitter livestreams in de gaten gaan houden ;)

PSN

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Fiber schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 00:10:
[...]

Ik, en waarschijnlijk velen, maar dat kan ik niet onderbouwen, wil ook helemaal niet alles volgen en alles moeten lezen. Als mensen over ene T Baudet willen ouwehoeren vind ik dat helemaal prima, maar niet in het dagelijkse ontwikkelingen topic. Zelfde voor discussies over Iran, Nukes, Groningen, gasverbruik, etc. etc. Allemaal helemaal prima maar graag in een eigen topic waar ik niet op zal klikken...
Nee, niet in een eigen topic. Lekker verwijderen in dat geval. Het slaat serieus al helemaal nergens op hoeveel topics er zijn. Geen touw aan vast te knopen zo.

• Caelorum
Ik heb ook helemaal geen tijd om al die topics op te zoeken, laat staan te volgen.

Je kan ook wel proberen de rivier te temmen, maar dat heeft nooit lang gewerkt. Hetzelfde met dit topic. Het is gewoon een algemeen discussie topic vanaf het begin. Je kan beter een apart ZT-topic aanmaken waar je alleen nieuws mag posten. Dan kunnen mensen die dat willen die actief volgen en krijg je niet automatisch alle mensen die dit topic nog steeds volgen mee.

[Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 24-10-2022 08:37]

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Caelorum schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 08:37:
Ik heb ook helemaal geen tijd om al die topics op te zoeken, laat staan te volgen.

Je kan ook wel proberen de rivier te temmen, maar dat heeft nooit lang gewerkt. Hetzelfde met dit topic. Het is gewoon een algemeen discussie topic vanaf het begin. Je kan beter een apart ZT-topic aanmaken waar je alleen nieuws mag posten. Dan kunnen mensen die dat willen die actief volgen en krijg je niet automatisch alle mensen die dit topic nog steeds volgen mee.
Een topic met alleen maar linkdumps heeft imho 0 waarde :)

PSN

• Caelorum
YakuzA schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 08:46:
[...]
Een topic met alleen maar linkdumps heeft imho 0 waarde :)
Dat vind ik ook, maar sommigen willen het graag op die manier blijkbaar.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
@Caelorum GOT is een discussiefora, een topic alleen als nieuwsfeed / nieuwsdump is dus niet iets waar we voor bestaan.

@MikeyMan ik denk dat je het eeuwige dubio onderstreept met je argument. Daarbij zie je ook dat deze oorlog een immense impact heeft op zoveel zaken in de wereld dat er steeds weer nieuwe onderwerpen bij blijven komen. In de meeste gevallen proberen we aparte topics te maken vanaf dat er uitdieping plaats aan het vinden is of om te voorkomen dat een vrijer topic helemaal gaat verdrinken in een specifiek onderwerp.

We lopen natuurlijk ook aan tegen wat wereldwijde media als belangrijk zien voor een bepaald moment. Stel morgen zouden wereldwijd de kranten met artikelen komen over de impact van helikopters op deze oorlog, dan zul je dat beslist de komende dagen terug zien in de posts hier en dan is er een aardige kans dat er een apart topic gemaakt zal worden uiteindelijk als het te veel /te lang door gaat en men echt de diepte in gaat.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Om daaraan toe te voegen, de scheiding zoals die nu gemaakt is dat het dagelijkse topic gaat om vluchtige actuele discussie die waarschijnlijk niemand meer zal gaan teruglezen. Wat er precies in de oorlog gebeurd is op 3 september 2022 zal niemand in het topic gaan terugzoeken. Het is vaak alleen relevant voor de mensen die nu in het topic lezen en/of posten.

Andere discussie onderwerpen zijn wel op lange termijn nog steeds relevant, discussies over bijvoorbeeld wapens, geopolitieke verhoudingen, etc blijven relevant en zijn minder onderhevig aan actualiteit.

We hebben daarom de actualiteit gescheiden van inhoudelijke diepgaandere discussies. Aangezien we een topic met chronologische posts zijn en geen thread gedreven forum zijn zoals reddit, zijn dat inderdaad allemaal losse topics.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Door de situatie per front te bespreken en de terugval in 'nieuws' uit Oekraïne blijft er in het algemene topic ook vrij weinig actualiteiten bespreekbaar. Veelal herhalingen van discussies en slowchat.

Het zal misschien wel weer wat drukker worden naargelang er fronten verschuiven maar voorlopig is het hebben van deze versplintering van informatie/actualiteiten niet echt handig.

Ik ben het wat dat betreft wel met @MikeyMan eens, less is more.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Tis alweer December. Tijd voor M12 ;)
Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M11
@teacup @DaniëlWW2 ? :)

[Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 01-12-2022 21:09]

PSN

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
working on it...

• Caelorum
Deze is alleen niet onderdeel van de reeks, waardoor de topic notificatie ook niet automatisch mee ging.

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Caelorum schreef op donderdag 1 december 2022 @ 22:34:
Deze is alleen niet onderdeel van de reeks, waardoor de topic notificatie ook niet automatisch mee ging.
Fixed :)

• hoevenpe
  • Nu online
@teacup
Propaganda gericht op het westen past imo niet in 'de situatie binnen Rusland', moet je daar niet en aparte categorie voor aanmaken?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
hoevenpe schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:36:
@teacup
Propaganda gericht op het westen past imo niet in 'de situatie binnen Rusland', moet je daar niet en aparte categorie voor aanmaken?
Je hebt hiermee een punt denk ik en om eerlijk te zijn kan ik er nog geen pasklaar antwoord op geven. Die propaganda beantwoordt natuurlijk aan hoe de Rus vanuit Rusland naar het westen kijkt (kan kijken). Vanuit de optiek dat de propaganda een daad vanuit Rusland is zou het nog wel in het Rusland topic kunnen thuisbrengen.

Er is alleen zeker wat voor te zeggen om propaganda aparte aandacht te geven. Waar dat nog even wringt is dat propaganda soms ook informeert, zij het met een sterke frame. En die informatie kan dan misschien weer beter in een ander topic inhoudelijk besproken raken. Ook denk ik dat zou propaganda afzonderlijk aandacht krijgen het interessant is om dan propaganda-uitingen van zowel Rusland als Oekraïne te behandelen. Dan zie ik trouwens weer veel overlap met het memes topic opdoemen. Die informatiepilaren blijven hun beperkingen houden. Ook wij zien dat wel.

Vooralsnog heb ik die posts naar het Rusland topic geschoven. Dat dit wringt ben ik wel met je eens. Zoals trouwens iedere opdeling in wat voor topics dan ook een suboptimale aanpak is. Een deftige zoekfunctionaliteit zou wat dat betreft voor dit forum een revolutie kunnen betekenen. Misschien is zo'n zoekfunctie echter niet een antwoord voor een gemiddelde forumbezoeker die gemakkelijk alleen topic X wil volgen.

Laten we er nog even op broeden :)

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-03 16:30

gws24

Thinking is hard!

Waarom is onderstaande post gepinned in het dagelijkse topic?
honey schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:45:
Ik blijf het een bijzonder fenomeen vinden dat we in onze luie stoel lekker zitten te aanschouwen hoe het in Oekraïne gaat, alsof het een game is, zonder enig gevoel van verantwoordelijkheid.
Stuur een militaire macht naar Oekraïne en veeg het land schoon van Russen. Die hebben er niks te zoeken. Blijft Rusland aanvallen, val dan ook Rusland aan.

... maar nee, de dreiging dat de grote jongen van het schoolplein je ook een klap geeft is wel heel eng, dus blijven we kijken hoe een kleinere jongen op het schoolplein steeds gepest wordt.

Iets met waarden en normen, maar blijkbaar gelden die tegenwoordig niet meer.

Volgende week lees je exact dezelfde kop. Rusland valt Oekraïne aan met x rakketten. Het is geen nieuws meer, toch?
Niet dat ik het oneens ben met het sentiment maar het levert geen nieuwe informatie of belangrijke nieuwe inzichten op. Foutje bij het geven van een duimpje?

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
gws24 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:17:
Waarom is onderstaande post gepinned in het dagelijkse topic?

[...]
Niet dat ik het oneens ben met het sentiment maar het levert geen nieuwe informatie of belangrijke nieuwe inzichten op. Foutje bij het geven van een duimpje?
Dank je voor het melden. Misschien gevalletje triggerhappy smartphonescherm :).

Geen bewuste actie of duimpje mijnerzijds in ieder geval. De post geeft een opvatting. Zelf geef ik trouwens vooral duimpjes aan posts die informatie aandragen.

Maar de pin is er nu af.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee