Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Het Loegansk front bevind zich in in het noordoosten van Oekraïne. Het gaat hier om het noordelijke deel van Loegansk. Na maanden van bezetting is recentelijk het oostelijk deel van de Charkiv oblast zo goed als bevrijd. Eerst was er een doorbraak ten zuidoosten van Charkiv zelf. Vervolgens werd Izium zonder slag of stoot verlaten. Na zware gevechten is Lyman ook gevallen waardoor het Oekraïense leger ook echt bijna heel de Charkiv oblast controleert en het front ongeveer langs de grens met de Loegansk oblast ligt. De oblast is verder ook bekend van de zware gevechten rond Sievierodonetsk.

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.worldatlas.com%2Fr%2Fw1200%2Fupload%2F22%2F2e%2F50%2Fprovinces-of-ukraine-map.png&f=1&nofb=1&ipt=1dc93a8dc8c98620332af76a1522d2dc4902e6753a69a5765a5f0f61faf04733&ipo=images
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbfw5ku_vT5lNjyEUfiVPpCXN04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w74S80mIN2ZVoH7HWe68m7p5.jpg?f=fotoalbum_large

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:36

TrekDr0p

QR niet scannen

Ben vooral benieuwd wat ze voor de winter nog kunnen bewerkstelligen.

En of ze misschien in de winter door kunnen gaan terwijl de Russen onder de grond een kampvuur aan het maken zijn om warm te blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-04 16:28

ZenTex

Doet maar wat.

TrekDr0p schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 06:12:
Ben vooral benieuwd wat ze voor de winter nog kunnen bewerkstelligen.

En of ze misschien in de winter door kunnen gaan terwijl de Russen onder de grond een kampvuur aan het maken zijn om warm te blijven.
Winter lijkt me de tijd bij uitstek voor een offensief.
De velden zijn begaanbaar door de vorst.

Winter brengt trekt een zware wissel op de logistiek doordat er nu ook extra brandstof vervoerd moet worden. Logistiek is nog steeds niet het sterkste punt van de Russen.

Verder zal het in de loopgraven lekker koud worden dus ik kan me voorstellen dat de Russen liever ergens anders zitten (en de Russen kennende, dat ook gewoon lekker doen) Gebrek aan winteruniformen lijkt nu al een heikel punt te zijn.

Moraal is al op het dieptepunt en kan enkel maar afnemen.

Het leven was al zwaar klote voor de Russische Jan soldaat, en dat zal enkel erger worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Een dorpje genaamd Stel'makhivka zou bevrijd zijn:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FekvKx-XoAAdKXH?format=jpg&name=medium
https://twitter.com/NOELreports/status/1578845784912834560

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bevestiging (van UA zijde) van een aantal dorpjes in het grijze gebied. Vooral over Nevske is de laatste tijd wat twijfel geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Kruhlyakivka is bevrijd, de frontlinie schuift weer een stukje op.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FeonvWeX0AAxG0H?format=jpg&name=small
https://twitter.com/NOELreports/status/1579118386835238914

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Er zijn meldingen dat Wagner de frontlinie komt versterken, om een ineenstorting te vermijden:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:20

Shabbaman

Got love?

Vanaf Lysychansk? Ik weet niet hoor, maar hebben ze bij Rybar wel op de kaart gekeken? UA is de Seversky Donetsk al over, die slaan Lysychansk lekker over. Of... bedoelen ze naar de Russische grens in het oosten? Of zuiden? Of wacht, Luhansk oblast is toch Rusland :+

Verplaatsen van Wagners is natuurlijk wel nieuws. Nu ontstaat elders weer een nieuw gat.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Een satellietfoto die verplaatsingen van Russisch materiaal nabij Miluvatka prijsgeeft:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FejrAUBXkAAG0uq?format=jpg&name=medium
https://twitter.com/DefMon3/status/1578770089154727936

[ Voor 15% gewijzigd door XWB op 09-10-2022 23:51 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:22
Na wat stilte rondom dit front:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:49

_Eend_

🌻🇺🇦

Elders in Luhansk: https://nitter.it/NOELreports/status/1579859061339979776

Komt die BTM-3 toch nog van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:36

TrekDr0p

QR niet scannen

_Eend_ schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:59:
Elders in Luhansk: [Twitter]https://nitter.it/NOELreports/status/1579859061339979776

Is dit een filmpje van de Russen zelf of een drone van Oekraïne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:19

Maestro

It's just completely whack!

Elders in Luhansk: [Twitter]https://nitter.it/NOELreports/status/1579859061339979776

Ik had hetzelfde met de HIMARS M30A1 toen ik deze beelden zag... >:)

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

XWB schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:43:
Een satellietfoto die verplaatsingen van Russisch materiaal nabij Miluvatka prijsgeeft:

[Afbeelding]
https://twitter.com/DefMon3/status/1578770089154727936
"Hidden" :')
En dit is dan nog de resolutie die openbaar is.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 07:12

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

evilution schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:48:
[...]

"Hidden" :')
En dit is dan nog de resolutie die openbaar is.
Sowieso is het verstoppen in een bos redelijk zinloos geworden sinds de radar-satellieten dwars door bomen (en/of tentdoek) heen kijken, zelfs die van de commerciële bedrijven...

Scott Manley / YouTube: Satellites Use 'This Weird Trick' To See More Than They Should - Synthetic Aperture Radar Explained.

En dan even doorscrollen tot ca. 11:30 voor onderstaand plaatje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-YXjxOCD-qywEcQ2J14lQIbU08=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O2BfABtfGzlsagysAh8jONdy.jpg?f=fotoalbum_small

en dan naar 16:00, zelfs identificeren van voertuigtypen is al mogelijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DiDDgJC291BBhm0n8_FF-uiqZvU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BmQwdPtabW6aRWAFnS7tgdMT.jpg?f=fotoalbum_small

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

De Britten hadden een liedje voor die westwall:

Wikipedia: We're Going to Hang out the Washing on the Siegfried Line

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sito schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:53:
Na wat stilte rondom dit front:
[Twitter]
Blijkt niet te kloppen. russische bronnen bleken onbetrouwbaar.
Inclusief filmpje uit Tors'ke.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Dit wordt een front om de komende dagen in de gaten te houden.
Op TSN.UA kwam ik gistermiddag al het volgende bericht tegen:
Adviseur van het kabinet van de president, Oleksiy Arestovych, meldde dat de strijdkrachten dicht bij Svatovo in de regio Luhansk kwamen. De Russen proberen echter nog steeds voor deze stad te vechten, namelijk ze geven de pogingen tot een tegenaanval niet op.

"Onze troepen zijn al heel dicht bij Svatovoy. Dit is het verhaal, kijk, er zal iets gebeuren. Ze proberen daar een "heldhaftige" tegenaanval uit te voeren, ze wilden een "krachtige" tegenaanval lanceren, maar het lukte niet, omdat sommigen van hen stierven kort voor de aanval", zei hij.
...

Ondertussen is militaire waarnemer Denys Popovych er zeker van dat de strijdkrachten van Oekraïne genoeg kracht hebben verzameld voor een verder offensief in de regio Loehansk en dat ze Svatove en Kreminna in de nabije toekomst zullen bevrijden. Wat de tijd betreft, antwoordde de expert echter dat dit binnen "enkele dagen" zal gebeuren.
Zojuist op NOELreports:

https://nitter.net/NOELreports/status/1579939265970307072
https://nitter.net/NOELreports/status/1579939271590674433

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 23:08:
[...]

[Embed] [Embed] Inclusief filmpje uit Tors'ke.
voor zover iemand blij kan zijn over zulke dingen, vind ik dit goed nieuws.
n.a.v. dat bericht was ik er toch niet gerust op en bang dat het counteroffensief vastgelopen was en nu zelfs weer pushback kreeg.
Gelukkig dus niet het geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

In het morning report staan weer de usuals suspects:
At Kramatorsk direction Russian army shelled Pershotravneve, Kovalivka, Terny, Yampolivka, Torske, Serebrianka, Bilohorivka and Sieversk, - General Staff of Armed Forces of Ukraine says in the morning report
Kovalivka lijkt wel in 'voorheen gedacht dat het Russische gebied was' te liggen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:17

Snow_King

Konijn is stoer!

Maestro schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 23:49:
Dit wordt een front om de komende dagen in de gaten te houden.
Op TSN.UA kwam ik gistermiddag al het volgende bericht tegen:

[...]

Zojuist op NOELreports:
[Twitter]
[Twitter]
https://nitter.net/NOELreports/status/1579939265970307072
https://nitter.net/NOELreports/status/1579939271590674433
Zou toch wel echt heel tof zijn als dat nog gaat lukken en men nog verder weet op te rukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:52

bloody

0.000 KB!!

RoD schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 23:08:
[...]

[Embed] [Embed] Inclusief filmpje uit Tors'ke.
Rybar meldt dat vooral aan de UA kant zware verliezen geleden wordt en Torske in het grijze gebied ligt.
Het ziet er minder positief uit dan NOEL laat zien denk ik
❗️🇷🇺🇺🇦 The situation in the Starobilsk direction
as of 15.00 October 11, 2022

🔻In the Kupyansky sector, the Armed Forces of Ukraine are developing an offensive against Russian positions near the village of Olshana, where the 14th mechanized brigade was able to gain a foothold on the outskirts of the village.

At the same time, the 1st battalion of the formation struck at the Pershotravneve - Orlyanka line with the task of penetrating the Russian defensive lines and reaching Olshana from the flank.

The formations of the 2nd battalion of the 14th ombr of the Armed Forces of Ukraine and the nationalist battalion "Kraken" managed to temporarily push the Russian troops out of the vicinity of Kislovka and enter from the western outskirts of the settlement. However, under the blows of tank units and artillery of the Armed Forces of the Russian Federation, the enemy was driven out of Kislovka with heavy losses.

The RF Armed Forces regained control over the front line of defense. During the fighting, more than 50 members of Ukrainian formations were eliminated, four tanks, three infantry fighting vehicles and three Kirpi armored personnel carriers were destroyed.

▪️On the left flank in the Tavolzhansky sector, the Armed Forces of Ukraine took up positional defense, personnel are being rotated. The Ukrainian command withdrew subordinate units from the Dvurechny area due to the massive fire impact of the RF Armed Forces.

To cover from air strikes and counter Russian UAVs, an anti-aircraft missile battalion of the 14th ombr of the Armed Forces of Ukraine is deployed in Dvurechnaya.

🔻On the Limansko-Svatovsky section in the direction of Terna, 60 people from 118 troop troop units were deployed. In Yampolovka, the evacuation of non-combat-ready personnel was carried out. Several detachments of English-speaking mercenaries were brought to the Dibrovsky direction.

The enemy tried to restore lost positions and force the Zherebets River in the areas of Raygorodok, Karmazinovka, Rozovka, Novolyubovka and Makeevka. Russian servicemen repelled the attack, destroying three infantry fighting vehicles, two armored combat vehicles and several dozen people of the Armed Forces of Ukraine.

At the moment, the RF Armed Forces have managed to regain control over the left bank of the Zherebets River. The settlement Torskoye is located in the gray zone.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 15:58
bloody schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:57:
[...]
Rybar meldt dat vooral aan de UA kant zware verliezen geleden wordt en Torske in het grijze gebied ligt.
Het ziet er minder positief uit dan NOEL laat zien denk ik

[...]
Alleen niet vergeten dat Rybar het juist vaak voor rusland positief meldt. Meestal heeft ie echter wel een kern van waarheid dus UKR zal het daar nu best even lastig hebben.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

redwing schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:13:
[...]

Alleen niet vergeten dat Rybar het juist vaak voor rusland positief meldt. Meestal heeft ie echter wel een kern van waarheid dus UKR zal het daar nu best even lastig hebben.
Tja, hoe vaak hebben we hem op een fout in zijn kaartjes kunnen betrappen? (Spoiler: 0 keer)
Uiteraard, tekst != kaartjes, maar vooralsnog geloof ik hem wel.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

bloody schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:41:
[...]
Tja, hoe vaak hebben we hem op een fout in zijn kaartjes kunnen betrappen? (Spoiler: 0 keer)
Mwa, ik zie pas sinds het Charkiv offensief overal ineens kaartjes van die bron opduiken.

Of die historisch gezien vaak goed zat kan ik niet zo snel inschatten.
Maar bij het Charkiv offensief leek het wel vaak in de buurt te zitten. Al werd de oostbank van de Oskil veel te vroeg aan UA toegekend bij die kaartjes dacht ik.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

YakuzA schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:48:
[...]

Mwa, ik zie pas sinds het Charkiv offensief overal ineens kaartjes van die bron opduiken.

Of die historisch gezien vaak goed zat kan ik niet zo snel inschatten.
Maar bij het Charkiv offensief leek het wel vaak in de buurt te zitten. Al werd de oostbank van de Oskil veel te vroeg aan UA toegekend bij die kaartjes dacht ik.
Hij produceert ze (zij het grafisch iets minder mooi) al sinds dag 1 ongeveer.
Even nagekeken, het taalgebruik is vrij neutraal, geen rare dingen.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 15:58
bloody schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:41:
[...]

Ik heb wel fouten gezien in zijn beschrijving van hoe moeizaam iets gaat, hij heeft wel vaker aangegeven dat het heel moeizaam was voor UKR waarna die plotseling doorbroken. Wat dat betreft is ie toch nog steeds wat optimistischer in zijn rapportage over de russen.

Wat kaartjes betreft ben ik het er trouwens helemaal mee eens dat ie een betrouwbare bron is.

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Rybar maakt redelijk betrouwbare kaarten maar is een rus en zit aan de copium. Als er dus een niet-gevalideerde claim is dat rusland iets heeft bereikt, dan moet je dat met een korrel zout nemen en kijken of er aanvullend bewijs is. Net als je dat andersom bij WarMonitor moet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:40
RoD schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:40:
Rybar maakt redelijk betrouwbare kaarten maar is een rus en zit aan de copium. Als er dus een niet-gevalideerde claim is dat rusland iets heeft bereikt, dan moet je dat met een korrel zout nemen en kijken of er aanvullend bewijs is. Net als je dat andersom bij WarMonitor moet doen.
Dat is precies de reden waarom ik ze beide volg: als WarMonitor3 zegt dat Oekraïne verliest dan klopt dat, idem voor Rybar met Russische verliezen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dit front heeft steeds meer te maken met regenval, Oekraïne zal moeten opschieten om Svatove en Kreminna nog voor de winter te kunnen heroveren.

Russische POW's klagen in elk geval over ondergelopen loopgraven:

[ Voor 11% gewijzigd door XWB op 13-10-2022 01:30 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Spannend! UA strijders bereiken Svatove district, check het bericht hieronder!

@RoD Fixed! :P

[ Voor 56% gewijzigd door Maestro op 13-10-2022 14:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

AFU is in de buurt van Svatove. Onderstaande tweet laat een filmpje zien met een bord van de gemeentegrenzen. Ik heb even een beetje rondgezocht naar de postcodes, maar als het goed is staan ze dan bij de dorpen rond de P-66 van Svatove naar Kreminna.

Hey @Maestro doe eens niet net iets eerder posten dan ik :P

Edit2: nice :+

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 13-10-2022 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-04 20:49
RoD schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:28:
AFU is in de buurt van Svatove. Onderstaande tweet laat een filmpje zien met een bord van de gemeentegrenzen. Ik heb even een beetje rondgezocht naar de postcodes, maar als het goed is staan ze dan bij de dorpen rond de P-66 van Svatove naar Kreminna.
[Embed]

Hey @Maestro doe eens niet net iets eerder posten dan ik :P

Edit2: nice :+
Nee, dit is noordelijker langs de P66. Als ik de reacties goed begreep was dit gelokaliseerd op het punt waar de P66 Oblast Luhansk / Raion Svatove binnenkomt, grofweg 20 km. ten Noordwesten van Svatove.
https://www.google.com/ma...4-h100-k-no!7i6905!8i2609

offtopic:
Dit gaat vast misverstandenfeest worden: In Oekraïne zit er onder de laag "Oblast" (grofweg: Provincie) de laag "Raion". Meestal vertaald als district. Daaronder komt pas de gemeente ("Hromadas"). Duidelijk toch? Nou ja.. Uiteraard is het niet zo simpel: Iedere stad van enige betekenis valt weer buiten dat systeem en slaan de Raion laag over, lijkt het. En Kyiv en Sevastopol ook de Oblast laag.

[ Voor 16% gewijzigd door onkl op 13-10-2022 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

onkl schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:50:
[...]

Nee, dit is noordelijker langs de P66. Als ik de reacties goed begreep was dit gelokaliseerd op het punt waar de P66 Oblast Luhansk / Raion Svatove binnenkomt, grofweg 20 km. ten Noordwesten van Svatove.
https://www.google.com/ma...4-h100-k-no!7i6905!8i2609
(Dit gaat vast misverstandenfeest worden: In Oekraïne zit er onder de laag "Oblast" (grofweg: Provincie) de laag "Raion". Meestal vertaald als district. Daaronder komt pas de gemeente ("Hromadas"). Duidelijk toch? Nou ja.. Iedere stad van enige betekenis valt weer buiten dat systeem en slaan de Raion laag over, lijkt het.
Sorry, ik had wel degelijk naar de raion gekeken maar in mijn post per ongeluk gezegd dat het de gemeentegrenzen waren.

Maar ok, ten noordwesten dus. Goed om te zien dat daar ook vorderingen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bevestiging van de locatie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nog wat visuele bevestigingen van bevrijde gebieden:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fe-ITOJXEAAKe1a?format=jpg&name=medium

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nog wat bewijs dat Tors'ke/Zarichne niet heroverd zijn door Russen:

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

UA gaat daar heel gemotiveerde tegenstanders tegen komen...

- 11 dagen geleden vertrokken uit Moskou
- 1x mogen schieten (3 magazijnen)
- gedropt ergens in een huis in Loehansk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

In de morning report staat Terny nu vermeld als 1 van de plekken waar RU een tegen aanval heeft gepoogd:
Ukrainian military repelled Russian attacks near Terny, Opytne, Vesele, Nevelske, Odradivka, Ivanhrad, Bakhmut, Nova Kamyanka and Sukhiy Stavok , - General Staff of Armed Forces of Ukraine says in the morning report

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Russische troepen rond Kreminna kunnen moeilijk bevoorraad worden:

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nog een paar bevrijdingen:

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

In lijn met het bericht hier boven. Dit dorp ligt aan de P-66.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
_Eend_ schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:17:
Een deel van die conscripts zullen vast in de verdedigingslinie tussen Svatove en Kreminna terecht komen:

[Twitter]https://nitter.it/TallbarFIN/status/1579908940804280320

[Afbeelding]

[YouTube: Russian BTM-3 Trenching Machine, Builds Trenches In The Area Svatove Kreminna To Stop The AFU]
Dat zal dan de strategie zijn: Svatove en Kreminna omringd door drakentanden en loopgraven, die straks vol zitten met gemobiliseerde Russen. Ook al zijn ze slecht bewapend, het is een obstakel waar Oekraïne overheen moet.

Hier nog een scherper plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FfJILQQXwAQ0eg3?format=jpg&name=small

Al ga ik twijfelen, dat beeld kan net zo goed uit WO2 komen :')

Het effect van de drakentanken is ook minimaal, de Amerikanen lieten bulldozers komen om de tanden vol te storten met aarde:

Afbeeldingslocatie: https://warfarehistorynetwork.com/wp-content/uploads/16.Bromberg017.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door XWB op 16-10-2022 20:43 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

XWB schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:57:
[...]

Dat zal dan de strategie zijn: Svatove en Kreminna omringd door drakentanden en loopgraven, die straks vol zitten met gemobiliseerde Russen. Ook al zijn ze slecht bewapend, het is een obstakel waar Oekraïne overheen moet.

[Twitter]

[Afbeelding]

Al ga ik twijfelen, dat beeld kan net zo goed uit WO2 komen :')

Het effect van de drakentanken is ook minimaal, de Amerikanen lieten bulldozers komen om de tanden vol te storten met aarde:

[Afbeelding]
Een perfect doelwit voor de GMLRS M30A1, de raket met 180.000 tungsten kogellagertjes. De uitwerking ervan op een loopgraaf vol met mensen lijkt mij nogal gruwelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
_Eend_ schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:05:
[...]

Een perfect doelwit voor de GMLRS M30A1, de raket met 180.000 tungsten kogellagertjes. De uitwerking ervan op een loopgraaf vol met mensen lijkt mij nogal gruwelijk.
Dat was een van de redenen dat loopgraven zigzagged werden aangelegd, in de tijd dat ze nog wisten hoe die dingen werkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Kende deze pro-Oekraïnse bron nog niet, blijkbaar zijn deze steden weer verloren gegaan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
hoevenpe schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:10:
[...]

Kende deze pro-Oekraïnse bron nog niet, blijkbaar zijn deze steden weer verloren gegaan:
[Twitter]
Daar zullen Wagner huurlingen actief zijn, die waren opgeroepen om de frontlinie in Luhansk te versterken.

Zo te lezen laat ook Oekraïne versterkingen komen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:24

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

[...]

[Twitter]
hm, 1289 followers, lijkt me niet de moeite waard om verder te bekijken

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

[...]

[Twitter]
Je kent de bron niet, maar neemt het wel voor waar aan?

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Fanta schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 08:31:
Je kent de bron niet, maar neemt het wel voor waar aan?
Heb zijn posts van afgelopen dagen/weken teruggelezen en dat is met de kennis van nu redelijk accuraat en zakelijk.

Beter dan WarMonitor3 met 250k volgers die de ene na de andere vage toespeling maakt en/of doorbraak suggereert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

hoevenpe schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 08:33:
[...]

Beter dan WarMonitor3 met 250k volgers die de ene na de andere vage toespeling maakt en/of doorbraak suggereert.
Of NOELReports met 20k volgers, de ene fout na de andere.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

[...]

Heb zijn posts van afgelopen dagen/weken teruggelezen en dat is met de kennis van nu redelijk accuraat en zakelijk.

ja, maar deze bron?
Kan zo snel niet vinden dat die plaats als bevrijd stond.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Tens schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:25:
Kan zo snel niet vinden dat die plaats als bevrijd stond.
Zie de post van @XWB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-04 23:08
XWB schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:57:
[...]

[Twitter]

[Afbeelding]
Maar ik denk dat je andersom hier uit op kunt maken dat de Russen zich gewonnen geven op meer gebied innemen. Tenminste.. dit zit hunzelf bij een aanval ook in de weg. Ze zetten nu de hakken in het zand en hopen dat de status quo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

Deepstate heeft het niet overgenomen, andere kaarten geven ook gewoon contested. Geen plaatjes -> niet confirmed. Was het niet jij die NOEL als bron aanbevolen heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door Tens op 17-10-2022 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Noël kan het ook verkeerd hebben, de Kraken unit zijn special forces die ook wel eens achter de linies opereren dus misschien is daar wat verkeerd gecommuniceerd.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

XWB schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:10:
Noël kan het ook verkeerd hebben, de Kraken unit zijn special forces die ook wel eens achter de linies opereren dus misschien is daar wat verkeerd gecommuniceerd.
Niet wel eens, bijna altijd. Maar ze zijn met te weinig om een dorp te controleren, dat moet de infanterie doen die volgt. Blijkbaar is de tactische keuze gemaakt om dat dorpje nog niet te controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:10:
Voor zover ik het begreep: Kyslivka ligt daar vervelend qua terrein, als je het terrein eromheen niet controleert is die stad vrijwel niet te verdedigen.

UA heeft hem al een keer eerder binnengetrokken en is daarna ook weer terug getrokken.
Het lijkt me ook logisch dat als ze niet genoeg controle over het omliggende terrein hebben, bijvoorbeeld door een RU tegenstoot, dat ze dit nogmaals doen.

Dit zal ook de reden zijn dat deze stad op de meeste maps op contested blijft staan.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
[...]

Bijzondere bron, ik heb deze ook al een tijdje in mijn twitterfeed staan. Is inderdaad ook redelijk on point.
Maar deze Kenneth, rapporteert, wat een andere 'Kenneth' die in Oekraine is aan hem vertelt. Die andere Kenneth is een bekende scammer/crimineel in Finland/Zweden.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008725384.html

Bijzonder verhaal wel weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:07
Uiteindelijk is het wachten op visueel beeld. Als Rusland wat dorpen heroverd heeft willen ze dit natuurlijk zo snel mogelijk aan de grote klok hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dat is een, euhm grote krater in Popasna :7
[Twitter: https://twitter.com/DefMon3/status/1582448959242452992]
Afbeeldingslocatie: https://nitter.it/pic/orig/enc/bWVkaWEvRmZYNjE1V1hFQklqbG54LmpwZw==

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:13

gws24

Thinking is hard!

Valt best mee toch :+

Propasna ligt volgens liveuamap ongeveer 15km van het front af en de krater is op de plek van een magazijn/bedrijfshal naast het spoor. Gokje: er lag veel munitie opgeslagen :P

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:32
gws24 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 00:28:
Valt best mee toch :+

Propasna ligt volgens liveuamap ongeveer 15km van het front af en de krater is op de plek van een magazijn/bedrijfshal naast het spoor. Gokje: er lag veel munitie opgeslagen :P
Volgens mij was dat de vaste rookplaats van Boris Conskriptovici :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hm, de drakentanden blijken helemaal niet zo groot te zijn:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:43:
Hm, de drakentanden blijken helemaal niet zo groot te zijn:

[Twitter]

[Twitter]
Volgens mij rijd een tank met van die 'hooivorken' voor zijn tracks er ook gewoon zo tussendoor?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik zie hier een mooie taak voor het Oekraïense Tractor Battalion :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-04 20:49
Als context: de originele draketanden (vooral bekend van de Siegfried linie, WO-2) waren grote betonnen platen (10+ meter, minstens een meter diep onder het maaiveld, waar de tanden aan vast zaten om ze op hun plaats te verankeren. Die dingen waren (iig voor WO-2 tanks) lastig te passeren.

Of lineare verdedigingslinies nou wel of niet werken: zonder die platen wordt het echt een grap. Hooguit nuttig om te voorkomen dat humvee's etc dwars door je linie heenrijden, maar als je daar al bang voor bent heb je nog veel grotere problemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
onkl schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:21:
Als context: de originele draketanden (vooral bekend van de Siegfried linie, WO-2) waren grote betonnen platen (10+ meter, minstens een meter diep onder het maaiveld, waar de tanden aan vast zaten om ze op hun plaats te verankeren. Die dingen waren (iig voor WO-2 tanks) lastig te passeren.
De Amerikanen hadden uiteindelijk maar grond over de tanden gestort, zodat ze er overheen konden rijden:

Afbeeldingslocatie: https://warfarehistorynetwork.com/wp-content/uploads/16.Bromberg017.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-04 17:15
onkl schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:21:

Of lineare verdedigingslinies nou wel of niet werken: zonder die platen wordt het echt een grap. Hooguit nuttig om te voorkomen dat humvee's etc dwars door je linie heenrijden, maar als je daar al bang voor bent heb je nog veel grotere problemen.
Een 10tal tanks uitrusten met een schep zoals op een graafmachine en ze duwen alles zo de greppel in en je kan doorstoten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Laatste update van het front: er worden wat stuivers gewisseld.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FfnrRgcWIBMt_9x?format=jpg&name=medium
https://twitter.com/TheStudyofWar/status/1583555437181353984

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tegenvaller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Toch benieuwd wat hier aan de hand is, past niet in het narratief dat het Russische leger op dit front op omvallen staat.

Zou toch denken dat er inmiddels genoeg Oekraïnse artillerie en troepen beschikbaar zijn om ze te verjagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het narratief klopt op zich wel want er is geen Russisch leger meer in dit gebied. Het zijn Wagner huurlingen - die beter vechten dan het Russisch beroepsleger - die sinds kort in dit gebied actief zijn. Aangevuld met LPR troepen en andere schurken uit Russische gevangenissen.

Maar die capaciteit hebben ze uit Bakhmut moeten weghalen.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens

Tens

hoevenpe schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:23:
[...]

Toch benieuwd wat hier aan de hand is, past niet in het narratief dat het Russische leger op dit front op omvallen staat.

Zou toch denken dat er inmiddels genoeg Oekraïnse artillerie en troepen beschikbaar zijn om ze te verjagen.
Past wel weer in jouw straatje van twijfel zaaien. Er is toch geen front opgeheven waardoor er UA troepen ergens over zijn? Net zo goed kans dat er troepen richting Belarus grens zijn voor de zekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Tens schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:02:
Past wel weer in jouw straatje van twijfel zaaien. Er is toch geen front opgeheven waardoor er UA troepen ergens over zijn?
Het is weer gezellig hier, waar is dat gestrekte been voor nodig? :?

Er staat letterlijk dat beide partijen bevestigen dat Nevs'ke Russisch is, dat ligt aan de rivier en veel verder van Kreminna dan eerder gedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens

Tens

hoevenpe schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:07:
[...]

Het is weer gezellig hier, waar is dat gestrekte been voor nodig? :?
meer een observatie
Er staat letterlijk dat beide partijen bevestigen dat Nevs'ke Russisch is, dat ligt aan de rivier en veel verder van Kreminna dan eerder gedacht.
yep, maar stond tot gister in contested gebied, en nu in RU gebied. niks verloren door UA dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Situatie in Svatove:

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Voorbereiding op nog een ‘gesture’ zou we bijzonder zijn.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

Als je de kaart van de Wagner cope line bekijkt zou het nog mogelijk kunnen zijn ook. Die lijkt te liggen op de grenzen van voor 24 feb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOhx_lmVyo-66_U_Q5x31F3smVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LoABnUSpa6OsG85zhT4t3OOU.jpg?f=fotoalbum_large

[/wishfullthinking]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Troits'ke zou 4 dagen geleden al (administratief) opgegeven zijn door de Russen als ik dit bericht mag geloven

nope

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

UA general staff update.
Dat is dan weer mooi nieuws na gisteren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De AFU komt nu wel heel dichtbij Svatove:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ff2IQhuXwAUJSkE?format=jpg&name=medium
https://twitter.com/NOELreports/status/1584572734042157056

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ik vind de militaryland kaartjes altijd wat duidelijker :)
Afbeeldingslocatie: https://nitter.it/pic/orig/enc/bWVkaWEvRmYyZDBicldZQVVobnZ3LmpwZw==

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:01
Wat is het belang van Svatove?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Muncher schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:56:
[...]
Volgende grote stad aan het hoofdwegennet.

Laatste grote(re) stad voor Starobilsk, wat de laatste grote bezette stad met spoor en wegen kruispunt in Noord-Luhansk is.

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ff6GKuqX0AImnAO?format=jpg&name=large

Er lijkt iets van vooruitgang te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

RoD schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:51:
Dit is een lastig stukje om te veroveren. De grootste boosdoener lijkt het terrein te zijn.
Als ze van (zeg maar) links naar rechts oprukken, komen ze vanuit de relatieve bescherming van hooggelegen bossen, terecht in een kale vallei. Schietschijven.

DefMon heeft dit aardig uiteengezet in een thread, startend vanaf hier:

TL;DR
The AFU needs to attack in to those forest areas and then when they get out and want to attack down the hill they are completely exposed to the entire valley.

[ Voor 12% gewijzigd door bloody op 25-10-2022 14:08 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

bloody schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:55:
[...]

Dit is een lastig stukje om te veroveren. De grootste boosdoener lijkt het terrein te zijn.
Als ze van (zeg maar) links naar rechts oprukken, komen ze vanuit de relatieve bescherming van hooggelegen bossen, terecht in een kale vallei. Schietschijven.
eh, die begrijp ik niet volgens topografische kaart is het heuvel-rivier-heuvel-rivier naar het oosten toe. En ligt de volgende heuvel binnen artilleriebereik. Wel is het open landbouwgebied. Maar zo'n beetje hetzelfde als de km's voor de P66.

Of bedoelt hij waar ze nu zitten, helemaal onder in de vallei?

[ Voor 5% gewijzigd door Tens op 25-10-2022 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens

Tens

RoD schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:51:
De hele wereld kijkt naar Kherson, en UA heeft de focus alweer ergens anders. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Tens schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:59:
[...]

eh, die begrijp ik niet volgens topografische kaart is het heuvel-rivier-heuvel-rivier naar het oosten toe. En ligt de volgende heuvel binnen artilleriebereik. Wel is het open landbouwgebied. Maar zo'n beetje hetzelfde als de km's voor de P66.

Of bedoelt hij waar ze nu zitten, helemaal onder in de vallei?
Ik heb het nu een paar keer nagelezen, en het zou idd kunnen dat hij doelt op het gebied rechts van Svatove :?
Aangezien hij Starobilsk op deze afbeelding toont.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:32

rapture

Zelfs daar netwerken?

Muncher schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:56:
[...]

Een wegenknooppunt wil je hebben om de vijandelijke logistiek af te snijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9GwaEuzdhy4OLRxrB8tylVVQo8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j0MuKxHia2ViNZwhpNif2DO1.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ff-5CPaXgAArmFW?format=jpg&name=large
Als dit doorzet dan zijn ze erg dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Vergelijkbare berichten via de russische propagandist WarGonzo.
"... Ukrainian troops advanced in the Dzherelny area. Danger for the Russian army and from Stelmakhovka. There is the shortest distance to the R-66 highway."
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ff-xYAbXEAAEMCE?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

In de achtergrond begint het ook richting Lysychansk wat te rommelen:

Met wat korrels zout ivm 'hear-say'.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-04 20:22

Auredium

Informaticus Chaoticus

YakuzA schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:43:
In de achtergrond begint het ook richting Lysychansk wat te rommelen:
[Twitter]
Met wat korrels zout ivm 'hear-say'.
Als dit waar is ben ik er niet rouwig om. Die stad is door Rusland volledig plat geschoten middels artillerie barrages. Er zal sowieso niet veel meer zijn om in te schuilen dus dan is je troepen eruit trekken gewoon het beste om te doen. Het is natuurlijk wat zuur voor Rusland dat ze nu terrein verliezen op exact dezelfde methode zoals ze het hebben gewonnen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:40
Och, Lysychansk en Severodonetsk kunnen ze vanuit Oekraïense kant redelijk platmikken, daar is na de opmars van de *knip* Russen maar weinig meer heel.

Grappig @Auredium Zelfde gedachte.

Liever geen scheldwoorden gebruiken, emoties zijn begrijpelijk maar probeer desondanks neutraal te blijven in wat je plaatst, dit houdt de discussie beter op de inhoud.

[ Voor 47% gewijzigd door teacup op 26-10-2022 13:19 ]

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Auredium schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:49:
[...]
Als dit waar is ben ik er niet rouwig om. Die stad is door Rusland volledig plat geschoten middels artillerie barrages. Er zal sowieso niet veel meer zijn om in te schuilen dus dan is je troepen eruit trekken gewoon het beste om te doen. Het is natuurlijk wat zuur voor Rusland dat ze nu terrein verliezen op exact dezelfde methode zoals ze het hebben gewonnen.
Lysychansk was niet plat, daar was UA relatief snel terug getrokken.
Severodonetsk is wel ongeveer plat na maanden vechten in die stad.

Het bijzondere vond ik ook dat deze achter de 'Wagner linie' ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 26-10-2022 11:53 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Er is in ieder geval iets aan de hand:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

hoevenpe schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:26:
Er is in ieder geval iets aan de hand:
[Twitter]
Ik vat dit maar op als een positief signaal.

Nog een klein nieuwtje:
Hier was een paar dagen geleden nog eea om te doen, dus beelden zijn fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Analyse in de Tweet:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FgBU1byXgAAjgXn?format=jpg&name=900x900

[ Voor 32% gewijzigd door XWB op 26-10-2022 22:51 ]

March of the Eagles

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste