Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:00
Denys Davydov noemde tussen neus en lippen door dat de regen en nattigheid enige progressie door het veld bemoeilijkt, en dat de aanval steeds meer via (ik neem aan, verharde) wegen plaats moet vinden.
Ik ben benieuwd wat dat gaat betekenen voor op opmars en verliezen aan de UA-kant, want er ontstaan zo wel meer choke-points waar RU kan verdedigen. Wanneer ik die kaartjes zie van de regio rondom Svatove dan lijkt de keuze niet reuze wat betreft wegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Er zou een doorbraak geforceerd zijn.

[Twitter: https://twitter.com/Tendar/status/1585949955843182592]

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FgJs9mrXgAAoZpu?format=jpg&name=medium

[ Voor 27% gewijzigd door XWB op 28-10-2022 15:05 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-07 13:08

ZenTex

Doet maar wat.

XWB schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:04:
Er zou een doorbraak geforceerd zijn.

[Twitter]

[Afbeelding]
Alweer aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik zou idd wel verwachten dat ze via de noord of zuid kant om Svatove heen gaan zodat ze firecontrol krijgen over de weg tussen Svatove en Starobilsk.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-07 13:08

ZenTex

Doet maar wat.

Ik verwacht eigenlijk weinig nieuws dat feitelijk correct is. Oekraïne heeft aangegeven dat opaec veel serieuzer genomen moet worden, en ze hebben ook verscheidene social media sites hierop aangesproken.
Dus of het nieuws is al dagen oud, of het is mogelijk fake, of een afleiding, vandaar die xirre toe wellicht? Ik neem iig alles met een korrel zout.
Maar een doorbraak zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nu weer dit bericht:

Maar door de media blackout krijgen we maar weinig informatie uit dat gebied.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Live UAmap meldt:
"In the Luhansk region, the Svatovo-Kreminna route is under fire control of the Ukrainian military, - Serhiy Cherevaty, the spokesman for the Eastern Group of the Armed Forces of Ukraine."
Dat betekent (denk ik) dat een belangrijke aan/afvoer route richting Lysychansk (vanuit het noorden) voor de Russen onder vuur ligt en waarschijnlijk niet meer gebruikt kan worden.
Bron: LiveUAmap

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
XWB schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:45:
Nu weer dit bericht:

[Twitter]

Maar door de media blackout krijgen we maar weinig informatie uit dat gebied.
Het zal niet veel voorstellen. Als het echt een breakthrough was hadden de russische kanalen moord en brand geschreeuwd. Waarschijnlijk is de AFU aan het drukken en maken ze marginale vorderingen. Def Mon heeft in zijn update vandaag een wat genuanceerdere blik.
Ook omdat andere kanalen geen breakthrough melden, vermoed ik dat er weinig aan de hand is. Desondanks blijft de aanhoudende druk van de AFU natuurlijk een goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Heliosrunner heeft ook een uitgebreide update. Zegt in meer woorden wat eigenlijk hierboven al staat. AFU drukt en dan met name de Svatove - Kremmina route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:27

Maestro

Kritik an Roten ist verboten!

Beelden uit Stel'makhivka, 3km ten westen van de P7 snelweg, zo'n 15km noordwest van Svatove.
Het komt niet over als een plek direct aan het front (vrij rustig).

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:09

Killjoy

Klingon lawn products

Liveuamap meldt dat Chervonopopivka wordt beschoten door de russen. Dat zou betekenen dat er enige Oekraïense aanwezigheid is in die omgeving. Chervonopopivka ligt aan de P-66.

https://liveuamap.com/nl/...n-directions-russian-army

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De Russen zouden weer een brug opgeblazen hebben:

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:50:
De Russen zouden weer een brug opgeblazen hebben:

[Twitter]
Hier 2 plaatjes met locaties van de 2 opgeblazen bruggen zoals nu bekend:
Afbeeldingslocatie: https://nitter.fdn.fr/pic/media%2FFgWKL4_XgAAvVNM.jpg%3Fname%3Dorig
Afbeeldingslocatie: https://nitter.fdn.fr/pic/media%2FFgWJfVnXgAIKP3a.jpg%3Fname%3Dorig

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakertje
  • Laatst online: 15:21

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Die bovenste is dus een spoorbrug. Ik zit even te twijfelen, waarom zou je dat doen?
Bang dat ze lopend binnen komen vallen? Of scorched earth?
In beide gevallen zou mijn uitleg zijn dat ze bang zijn de boel spoedig kwijt te raken.
Wat zie ik over het hoofd? :)

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:26
Freakertje schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:17:
Die bovenste is dus een spoorbrug. Ik zit even te twijfelen, waarom zou je dat doen?
Bang dat ze lopend binnen komen vallen? Of scorched earth?
In beide gevallen zou mijn uitleg zijn dat ze bang zijn de boel spoedig kwijt te raken.
Wat zie ik over het hoofd? :)
Deze bruggen blaas je pas op als je verwacht dat ze snel ingenomen kunnen worden. Ze zijn daar dus overduidelijk bang dat Oekraine er heel snel kan zijn. En dat hoeft niet te zeggen dat ze dat ook zullen zijn, maar wel dat de russen verwachten dat ze het afleggen tegen de Oekrainers.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

redwing schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:59:
[...]

Deze bruggen blaas je pas op als je verwacht dat ze snel ingenomen kunnen worden. Ze zijn daar dus overduidelijk bang dat Oekraine er heel snel kan zijn. En dat hoeft niet te zeggen dat ze dat ook zullen zijn, maar wel dat de russen verwachten dat ze het afleggen tegen de Oekrainers.
Ze lijken idd bang voor een snelle doorbraak, of willen de aftocht van eigen troepen blokkeren.

De snelweg ligt daar op een berg/heuvelrug, met daarvandaan uitzicht en high ground advantage over de dorpjes oostelijk.
Die dorpjes zullen dus niet makkelijk verdedigbaar zijn voor RU als de weg overgenomen wordt door UA.

PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ook aan dit front zouden Russische verliezen hoog zijn:

[ Voor 5% gewijzigd door XWB op 06-11-2022 20:40 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Russen die zich overgaven:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:58

TrekDr0p

QR niet scannen

Wat een domme trollen reacties onder het bericht.
Zie je maar weer hoe short minder veel mensen zijn op deze wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

XWB schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:40:
Ook aan dit front zouden Russische verliezen hoog zijn:

[Twitter]
Dit is gewoon bizar. Verliezen van 93% is gewoon een zelfmoordactie. Menig groepje bebaarde reli-fanaten zou er trots op zijn.

Als dat cijfer al klopt dan vermoed ik dat een groot deel van die troepen gewoon de benen heeft genomen en gemakshalve maar als KIA is geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:05
downtime schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:38:
[...]

Dit is gewoon bizar. Verliezen van 93% is gewoon een zelfmoordactie. Menig groepje bebaarde reli-fanaten zou er trots op zijn.

Als dat cijfer al klopt dan vermoed ik dat een groot deel van die troepen gewoon de benen heeft genomen en gemakshalve maar als KIA is geregistreerd.
In officiële registers lijkt me dit onwaarschijnlijk. Bezien het simpelweg achterlaten van lichamen en de klachtenregen op telegramkanalen lijkt het waarschijnlijker dat MIA de "gemakshalve" optie is. Dan hoeft Rusland geen smartengeld /weduwepensioen (wat in hey westen vaak als "LADA" wordt afgedaan) te betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wederom overgave van Russische troepen in dit gebied:

Blijkbaar schieten ze ook op elkaar?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:02

_Eend_

🌻🇺🇦

Als ze niet of nauwelijks communicatiemiddelen hebben dan is friendly fire nooit ver weg. Geen radio of (werkende) telefoon betekend dat ze een mannetje richting de commandopost of eenheid moeten sturen die wel verbinding heeft. Dat kan wel even duren.. En zo kun je de eigen artillerie ook nooit effectief inzetten. Tegen de tijd dat een batterij artillerie een doelwit doorkrijgt kan er al veel veranderd zijn.

Dat wisten ze 100 jaar geleden ook al.. Daarom gebruikten ze aan het westfront in WO1 op een gegeven moment, ondanks de nadelen ervan, ook grondtelegrafie totdat betere radio's beschikbaar kwamen..

Dit zijn niet echt berichten die je in een moderne oorlog zou verwachten. Maarja, het 2e leger van de wereld he 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

Onbevestigd, maar ook hier lijkt nu weer wat beweging te zijn.
Ik heb dit front even een tijdje niet zo gevolgd, dus ik kan niet goed inschatten hoe significant dit is.
[Twitter: https://twitter.com/NOELreports/status/1591029720048599041]
Landkaartje in de tweet.

Totale Modjesgekte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Enige beweging inderdaad:

En het regent meer granaten:

[ Voor 36% gewijzigd door XWB op 11-11-2022 23:01 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Russische gemobiliseerden zouden het zwaar hebben aan dit front:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FhY72VgWAAIT7jM?format=png&name=900x900

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

Even een gedachte, is nergens op gebaseerd, behalve dan logisch denken.

Zou het kunnen zijn dat ze Luhansk Oblast nu even laten voor wat het is?
Er ligt nu een mooie rechte frontlinie. Erachter licht Svatove nog. En daarachter Starobilsk met een belangrijke noord-zuid treinverbinding. Voor de rest is er naar mijn idee niet zoveel te halen, behalve (landbouw)grond.

Nu dat gebied innemen, zou betekenen dat je aan de noord en oostkant een rechtstreeks front met Rusland hebt en in het zuiden met de Luhansk zelf. Feitelijk verdrievoudig je de frontlinie.

Strategisch zou je dan nog wel Luhanks niet alleen vanuit het westen, maar ook vanuit het noorden kunnen aanvallen. Maar of dat nu nog heel veel winst geeft, met bovengenoemde extra risico...
En de genoemde treinverbinding ligt volgens mij prima binnen het bereik van HIMARS etc. Dus als daar teveel aan versterkingen overheen gaat, valt daar nu ook vast wel iets aan te doen.

Ik vermoed zelf dat dit gebied een tijdje genegeerd gaat worden en de focus veel meer op Zaporizhzhia en de Krim, om daarna pas weer op Luhanks Oblast te gaan richten. Zie ik iets over het hoofd in mijn gedachtengang? Waarom zou je dit gebied wél snel willen veroveren?

[ Voor 8% gewijzigd door Freakertje op 13-11-2022 14:41 ]

Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dit zou dan Makiivka zijn, of wat er nog van over is:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Versterkingen zouden gesignaleerd zijn:

[ Voor 5% gewijzigd door XWB op 14-11-2022 10:53 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Freakertje schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:40:
Even een gedachte, is nergens op gebaseerd, behalve dan logisch denken.

Zou het kunnen zijn dat ze Luhansk Oblast nu even laten voor wat het is? [...]

Ik vermoed zelf dat dit gebied een tijdje genegeerd gaat worden en de focus veel meer op Zaporizhzhia en de Krim, om daarna pas weer op Luhanks Oblast te gaan richten. Zie ik iets over het hoofd in mijn gedachtengang? Waarom zou je dit gebied wél snel willen veroveren?
De gebieden die in 2014 bezet zijn zijn zwaar gefortificeerd. Het heeft IMHO weinig zin om daar nu veel troepen aan te spenderen. Eerst prio geven aan de gebieden in het zuiden waar de linies nog niet zo zwaar gefortificeerd zijn en waar de bevolking nog niet zo verpest is door Russische propaganda.

Dus ik verwacht ook dat een push naar het zuiden nu zinvoller is om de Russen in Kherson-oblast af te snijden van die in Donetsk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421923

toestand is in elk geval miserabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody
  • Laatst online: 03-07 07:37

bloody

0.000 KB!!

Wat voorzichtig goed nieuws:
Kremennaya-Svatovo 4 Situation on 11/14/224
Summary from the battalion commander <<Russian Legion" (BARS-13) <<Fomich>> especially for the @wargonzo project:

The situation in the Svatovsky direction sharply escalated.
Yesterday, during the most difficult battles, our troops had to leave the village of Makeevka and retreat. Today, the enemy continues to press from this direction towards the Kremennaya-Svatovo highway. Also, the Armed Forces of Ukraine through the territory of the Serebryansky forestry, south of Kremennaya, approach the outskirts of the city and fire from the direction of the forest, revealing our defenses. Thus, the enemy acts on the Kremennaya encirclement from two directions.

As expected, the enemy is conducting active offensive operations on our sector of the front. Apparently, pulling up new reserves.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:03
Met Kremennaya zitten ze niet zo gek ver boven Lysychansk en Sievierodonetsk. De weg vanuit Svatove (P-66) lijkt de enige grotere aanvoer route te zijn naar dit gebied.
edit: de t1302 lijkt nog vanuit het oosten te komen, zuid van waar het (volgens mij) om gaat in de post.

[ Voor 23% gewijzigd door Aragnut op 14-11-2022 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-07 08:29

Auredium

Informaticus Chaoticus

Met Cherson gevallen vermoed ik dat Lysychansk en Sievierodonetsk het volgende doelwit zijn. Kremennaya is daarvoor een belangrijk punt. Niet alleen als logistiek punt maar ook voor het langzaam insluiten van Lysychansk en Sievierodonetsk. Het zou mij dan ook niet verbazen als daar het front nu actiever gaat worden.

Rusland verdedigd Kremennaya echter best sterk als ik mij niet vergis. Dus de vraag is hoeveel moeite het Oekraïne kost om door te breken. Ik denk echter dat wij de komende weken (maanden?) veel meer op dit front hier kunnen berichten.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het Kremlin zou nu burgers laten evacueren, mogelijk dat het Russisch leger deze posities gaat verlaten:

[ Voor 29% gewijzigd door XWB op 14-11-2022 20:04 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

XWB schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:03:
Het Kremlin zou nu burgers laten evacueren, mogelijk dat het Russisch leger deze posities gaat verlaten:

[Twitter]
daarmee vervalt de as Svatove Kreminna... dat is gewoon terug naar de grenzen van 2014 want het noorden valt dan vanzelf :o

2015:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfbGi9sks7nHfqdduBLLMzcfteU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gfHu7G8BJbPUqQg0jkmMyrZD.png?f=fotoalbum_large

Ha!
En aan het Kherson-front dus ook geruchten over twee locaties onder UAF controle.
Ik weet wat er aan de hand is :+
De Russen trekken zich terug naar de grenzen van 2014.
Rusland toont goede wil en maakt dat bekend op de G20.
Lavrov kreeg een hartverzakking toen ie de memo las.

Fonts collapsing!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qbwv_nCI-SoqbPQxSXe0MfnvFHY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/x7kGO9f39wMDSO2PZz4IlmjT.png?f=user_large

Bypassing Svatove? Here we go again...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DBIS8qNf-VlOdq5YeHiXm_Wm-vw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HXmD309vmlZLt6kLfXHbrPDV.png?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 14-11-2022 20:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wederom een onderschept telefoongesprek: 2500 troepen dood en de commandant ging er vandoor.

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 14-11-2022 20:37 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

XWB schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:37:
Wederom een onderschept telefoongesprek: 2500 troepen dood en de commandant ging er vandoor.

[Twitter]

[Twitter]
Wat een ongelofelijke slachting zeg... pff..

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb zoals onderstaande ook al even gezocht maar kan zo snel niets vinden.
Welke eenheid was dit?

Een compleet nieuw gevormd mobiks-eenheid die voorheen niet bestond en dus nog nauwelijks echt fatsoenlijke info over te vinden is?

[Twitter: https://twitter.com/CentreGround6/status/1592239609827713025]

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 14-11-2022 20:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
2500 man is gewoon het hele regiment...
Wat je moet begrijpen is dat niet veel meer dan 50% van een regiment daadwerkelijke frontlijnsterkte is. Dat zijn je soldaten in je frontlinie compagnieën. De rest is bezig met artillerie, logistiek, communicatie, onderhoud en andere ondersteunende diensten.

Maar dat zou de situatie in een normaal regiment zijn. Met de Russen betwijfel ik of het ook zo werkt. Ik vermoed dat de percentages in frontlinie compagnieën veel hoger zijn en er nauwelijks ondersteuning is. Dat zou ook dergelijke extreme verliezen verklaren. Geen ondersteuning, geen leiderschap en geen training. Dan blijft al snel de frontale aanval over en ik denk dat iedereen zich kan bedenken hoe dat eruit ziet. Het treurige is dat dit overgedramatiseerde Hollywood onzin is, maar nu misschien langzaam richting realiteit gaat. :|

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Opnieuw een bericht over "evacuatie" van burgers:

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Anoniem: 421923 schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:44:
Welke eenheid was dit?

Een compleet nieuw gevormd mobiks-eenheid die voorheen niet bestond en dus nog nauwelijks echt fatsoenlijke info over te vinden is?

[Twitter]
Kan toch een groep gemobiliseerden zijn? Daarvan waren er extra veel geplaatst aan dit front.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:38
Anoniem: 421923 schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:15:
[...]

daarmee vervalt de as Svatove Kreminna... dat is gewoon terug naar de grenzen van 2014 want het noorden valt dan vanzelf :o
Begint het meer en meer op te lijken, ten noorden van Luhansk en aan de noordgrens van de Krim worden nieuwe verdedigingslijnen opgebouwd.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tens schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:15:
[...]

Begint het meer en meer op te lijken, ten noorden van Luhansk en aan de noordgrens van de Krim worden nieuwe verdedigingslijnen opgebouwd.
maar dan denk ik: ze proberen dus genoegen te nemen met Donetsk?
Welk strategisch/economisch voordeel hebben ze daarmee? Mariupol behouden waarschijnlijk met extra toegang tot de Zee van Azov.
maar hebben ze daarmee ook ruimschoots toegang tot het gasveld en de olie in de Zwarte Zee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Anoniem: 421923 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:25:
[...]

Welk strategisch/economisch voordeel hebben ze daarmee? Mariupol behouden waarschijnlijk met extra toegang tot de Zee van Azov.
maar hebben ze daarmee ook ruimschoots toegang tot het gasveld en de olie in de Zwarte Zee?
Zeg ook niet voor niks dat het lijkt alsof. Half Donetsk is het zelfs. Het is totale nederlaag natuurlijk, maar vanuit RU propaganda is 'de speciale militaire operatie is klaar' mogelijk nog verdedigbaar. Grondgebied wat in 2014 al veroverd was verliezen is weer en ander verhaal. en nogmaals het lijkt alsof ze daar bang voor zijn.

Alles bij elkaar een hoop wensdenken natuurlijk, eerst maar zien hoe het in Kherson aan de oostoever gaat.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 421923 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:25:
[...]

Heb het idee dat Surovikin een stuk meer realiteitszin heeft (of mandaat heeft om die te tonen) dan z'n voorgangers. Je hebt twee zaken hier die beide niet helpen voor RU:

- militaire situatie; RU leger is gedemoraliseerd, uitgeput, door alle moderne wapens en groot deel oude meuk + ditto munitie heen, en wordt stelselmatig door UA opgerold. Vooralsnog is er geen uitzicht op verbeteren van dat balans.
- politieke situatie; RU gaat niets kunnen doen aan toestand leger totdat ze van totale pariastatus af zijn. Daarvoor gaan ze concessies moeten doen.

Kortom, lijkt er verdacht op dat RU probeert te redden wat er te redden valt door qua verdediging terug te vallen op 2014-2022 linies en op gegeven moment de rest op te geven in politiek gebaar om de oorlog te stoppen zonder dat ze ook Krim en langer bezette delen kwijt raken. Of dat ze lukt is een tweede, maar deze linie in het zuiden van Luhansk-oblast past daar goed bij.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ook de AFU ziet de Russische troepen terugtrekken:
Separate units of the Russian troops are leaving the temporarily captured settlements in Kherson region and are heading towards Crimea; the personnel of units located near Kreminna in Luhansk region are planning to retreat from their positions.

The General Staff of the Armed Forces of Ukraine said this in its operational update as of 18:00, on November 15, Ukrinform reports.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
HIMARS lijkt gearriveerd te zijn aan dit front.

[ Voor 15% gewijzigd door XWB op 16-11-2022 17:46 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Special forces actief in de bossen rond Kreminna:

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

XWB schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:44:
HIMARS lijkt gearriveerd te zijn aan dit front.

[Twitter]
Dit lijkt idd een mooie vangst te zijn, met een beetje geluk veel hardware kapot :)

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Er zijn nog wat tanks gevonden:

Let ook op de modder, lijkt mij niet zo prettig om in deze omstandigheden te moeten oprukken.

[ Voor 30% gewijzigd door XWB op 16-11-2022 23:25 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Anoniem: 421923 schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:44:
Welke eenheid was dit?

[Twitter]
Forbes heeft onderzoek gedaan en er een langer artikel over geschreven:

A Russian Regiment Reportedly Lost 2,500 Draftees In Just Two Weeks Of Fighting

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor het vinden van het artikel.
kan je nagaan... Oekraine veegt met T-64's de vloer aan met mensenvlees :'(
Dit is gewoon compleet zonde, uitermate tragisch en een grote schande.
Waar is de Russische overheid in Svarogsnaam mee bezig!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 16-11-2022 23:40 ]

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:48

servies

Veni Vidi Servici

Anoniem: 421923 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 23:31:
[...]

Dank voor het vinden van het artikel.
kan je nagaan... Oekraine veegt met T-64's de vloer aan met mensenvlees :'(
Dit is gewoon compleet zonde, uitermate tragisch en een grote schande.
Waar is de Russische overheid in Svarogsnaam mee bezig!
Ja het is zonde/tragisch/schandalig en te debiel voor woorden maar dat is deze hele oorlog. Maar zolang de mensen in Rusland zelf dat niet willen beseffen en ze hun overheid niet ter verantwoording roepen zal dit doorgaan...
Ik krijg steeds meer het idee dat dit de enige manier is waarop er in Rusland verandering kan komen. Moeten we ze straks alleen helpen om die verandering de goede kant op te sturen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
XWB schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:17:
Special forces actief in de bossen rond Kreminna:

[Twitter]
Dat bos vlakbij Kreminna zou nu onder controle van de AFU zijn:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fh185KzWIAAKeIZ?format=jpg&name=medium

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 18-11-2022 12:39 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het gaat erg langzaam maar in de afgelopen weken zien we wel vrij consistente berichten over Oekraïense druk op dit front, van zowel Oekraïense als russische bronnen. Ben benieuwd wanneer we een gesture of goodwill rondom Svatove gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:37

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Volgens Ukrainska Pravda zou het aantal Russische troepen in Luhansk toenemen.

Number of Russian troops in Luhansk rises – General Staff report
Saturday, 19 November 2022, 18:34

Op zich past dit in het beeld dat de Russen trachten op te schakelen in hun verdediging.

Source:
General Staff of the Armed Forces of Ukraine on Facebook, information as of 18:00 on 19 November

The number of units of Russian occupation forces in the Russian-held city of Luhansk has increased. They are forcing civilians in Luhansk Oblast out of their homes.
Quote:
"The number of units of Russian occupation forces in the city of Luhansk has increased.

Enemy personnel are housed in abandoned homes in the villages of Krasne and Simeikine in Luhansk Oblast; they are forcing local civilian residents to relocate to other settlements."

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Geen idee of het al bekend was, maar Synkivka zou bevrijd zijn:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:40

Snow_King

Konijn is stoer!

XWB schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:30:
Geen idee of het al bekend was, maar Synkivka zou bevrijd zijn:

[Twitter]
Stond al op groen op DeepState?

Maar ik hoop vooral dat Svatove en Troitske snel gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Snow_King schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:37:
[...]

Stond al op groen op DeepState?

Maar ik hoop vooral dat Svatove en Troitske snel gaan vallen.
Zal wel even duren nu er meer troepen naar Luhansk worden gestuurd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hoewel de AFU nog steeds aan het duwen is aan dit front, krijgen beide partijen met veel regen en modder te maken.

Deze video's rond Svatove illustreren dat:

Gevechten in het zuiden van Kreminna:

Ploshchanka mogelijk bevrijd:

[ Voor 24% gewijzigd door XWB op 21-11-2022 22:20 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Een hoop vernietigd materiaal bij Kyslivka:

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:54:
Een hoop vernietigd materiaal bij Kyslivka:

[Twitter]
:)
An annihilated Russian convoy in Kyslivka, #Kharkiv Oblast- including a valuable T-90M tank, which is the second one to be destroyed in Ukraine so far.
Two T-72B3 obr.2016 tanks, a BMP-2, cargo truck and IMR-2 military engineering vehicle were also destroyed there.

Die T90M en T72B3 obr 2016 zijn van de nieuwste versies van hun tanks, dus wel een opvallend event idd.

[ Voor 40% gewijzigd door YakuzA op 25-11-2022 15:04 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nice. Dat account weet doorgaans wel of iets nieuw of oud is, dus het is een mooie vondst. Oryx had niet zoveel te tellen de laatste tijd, dus dit kan er mooi bij.

En ook een goed teken dat dit blijkbaar al twee maanden geleden was en er dus nog een hoop onontdekt vernietigd materiaal op ons ligt te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Aan dit front is wederom wat Russisch materiaal veroverd:

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
WarGonzo is gearriveerd aan dit front 8)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
XWB schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:04:
WarGonzo is gearriveerd aan dit front 8)

[Twitter]
hm, hadden ze maar 20 seconden vuurgevecht geluiden? Na die tijd is het plotseling wel erg stil in de omgeving.
Geolocated?

Wat had hij ook al weer precies dat hij nog steeds op een gipsklomp(?) loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tens schreef op zondag 4 december 2022 @ 18:25:
[...]

hm, hadden ze maar 20 seconden vuurgevecht geluiden? Na die tijd is het plotseling wel erg stil in de omgeving.
Geolocated?

Wat had hij ook al weer precies dat hij nog steeds op een gipsklomp(?) loopt.
Paar tenen kwijt nadat hij op een mijn stapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RoD schreef op zondag 4 december 2022 @ 19:11:
[...]

Paar tenen kwijt nadat hij op een mijn stapte.
Zo’n Russische mini landmijn :+

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik lees dat UA de P66 route zou hebben afgesneden:

Dat zou wel goed nieuws zijn toch? Weer een route minder voor de Russen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Afwachten maar, het is in elk geval een belangrijke weg omdat het dé verbinding is tussen Kreminna en Svatove.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Nog steeds lijkt hier hard gedrukt te worden. Als ik de reacties zo lees zou UA hier een heuvel over willen komen. Dat zou hen daarna een voordeel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:25
Snow_King schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:27:
[Twitter]

Nog steeds lijkt hier hard gedrukt te worden. Als ik de reacties zo lees zou UA hier een heuvel over willen komen. Dat zou hen daarna een voordeel geven.
Rusland probeert deze push zo te zien te hinderen met een counter attack op Bilohorivka:
[Twitter]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De AFU zou inmiddels slechts enkele kilometers verwijderd zijn van Kreminna:

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Oekraïense troepen geolocated 5km van Kreminna:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Laatst online: 05-07 22:31
XWB schreef op woensdag 21 december 2022 @ 00:15:
Oekraïense troepen geolocated 5km van Kreminna:

[Twitter]

[Twitter]
Heeft Kreminna nog een speciale betekenis in strategische of tactische zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:03
Muncher schreef op woensdag 21 december 2022 @ 06:45:
[...]

noordelijke aanvoer route naar Lysychansk/sievierodonetsk, hoewel die route al blijkbaar onder fire control ligt tussen Kreminna en Svatove. Aanvoer vanuit Belgorod is dan moeilijk en moet dan zuidelijk via Luhansk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
[...]

Iig heel veel meer dan Bakhmut waar rusland zijn focus op heeft gelegd. Maar bij Kremina zitten wat belangrijke aanvoerroutes waardoor bevoorrading weer een stuk lastiger gaat worden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Laatst online: 05-07 22:31
redwing schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:44:
[...]

Iig heel veel meer dan Bakhmut waar rusland zijn focus op heeft gelegd. Maar bij Kremina zitten wat belangrijke aanvoerroutes waardoor bevoorrading weer een stuk lastiger gaat worden.
Sorry, heel veel meer wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Heel veel meer speciale betekenis. Zie de quote waar hij op reageert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:21

Nox

Noxiuz

Strategische waarde ;)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Zoals al gezegd heel veel meer strategische en taktische waarde. Daarnaast is het ook wel goed om te weten dat als Oekraine Kreminna in zou nemen, dat de waarde van Bakhmut nog verder omlaag brengt. Want dan wordt het steeds meer een geisoleerd stadje.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Aragnut schreef op woensdag 21 december 2022 @ 08:35:
[...]

noordelijke aanvoer route naar Lysychansk/sievierodonetsk, hoewel die route al blijkbaar onder fire control ligt tussen Kreminna en Svatove. Aanvoer vanuit Belgorod is dan moeilijk en moet dan zuidelijk via Luhansk.
Alles loopt nu oostelijker via Starobilsk.
Na Kreminna kunnen ze daarvandaan ook weer verder richting oosten pushen.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Jazeker. De inname van Kreminna zou betekenen dat Svatove geflankt kan worden. Svatove-Kreminna is dé frontlinie van Loegansk, als die valt moeten de Russen min of meer terug naar de oude Loegansk-grenzen van 2014.

March of the Eagles

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Kreminna is momenteel trending op Twitter, even afwachten wat hiervan waar is:

[Twitter: https://twitter.com/raging545/status/1607150364217774081]

[Twitter: https://twitter.com/TallbarFIN/status/1607148978717556736]

[Twitter: https://twitter.com/braingainer_/status/1607148181355388929]

Persoonlijk denk ik dat de AFU nog niet in Kreminna is, maar dat de Russische aanvoerlijnen onhoudbaar zijn. Als er ergens wat gaande is dan loopt Twitter al snel voor op de feiten. Verder denk ik dat de AFU de stad pas intrekt als de Russen weg zijn, om straatgevechten te vermijden.

[ Voor 54% gewijzigd door XWB op 26-12-2022 00:33 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De P66 lijkt iig definitief doorbroken nu:

Ook vanuit de RU bloggers confirmed iig.

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Zal nog even duren:

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dat iig.
Weet ook niet wat de tactische planning is vanuit UA kant.
Zou eerder verwachten dat ze weer een semi omcirkeling doen over de noordkant heen.
(Om eerst de bevoorrading vanuit Starobilsk te stoppen)

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 26-12-2022 16:12 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Het is zeker mooi nieuws als het waar is, ookal zal het wel even duren het is mooi dat er een doorbraak is gekomen. Als Kreminna bevrijd word, dan is Svatove ook dichtbij en zal alles weer zoals eerder is aangegeven naar de 2014 grenzen gaan.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
Alvanosa schreef op maandag 26 december 2022 @ 17:20:
[...]

Het is zeker mooi nieuws als het waar is, ookal zal het wel even duren het is mooi dat er een doorbraak is gekomen. Als Kreminna bevrijd word, dan is Svatove ook dichtbij en zal alles weer zoals eerder is aangegeven naar de 2014 grenzen gaan.
Ergens ook riskant: Wanneer de frontlijn op enig moment op de pre-2022 frontlijn ligt, dan is er een grotere kans op internationale ruis of Oekraïne wel/niet moet gaan stoppen/of die ondersteuning nog wel zo'n goed idee is.

Wanneer Oekraïne bijvoorbeeld niet doorstoot in Noord Loehansk, maar de Krim afsnijdt en daar vervolgens het west- Cherson op los laat, dan is er geen enkel moment dat de terreinwinst van de 2022 invasie ongedaan is gemaakt, maar de eerdere Russische bezetting als status quo kan worden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Niet meer gecontroleerd door Rusland betekent niet meteen wel gecontroleerd door Oekraïne.

Anyways, het lijkt weinig zinvol voor RU om het gebied westelijk van de rivier te blijven verdedigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
onkl schreef op maandag 26 december 2022 @ 19:16:
[...]

Ergens ook riskant: Wanneer de frontlijn op enig moment op de pre-2022 frontlijn ligt, dan is er een grotere kans op internationale ruis of Oekraïne wel/niet moet gaan stoppen/of die ondersteuning nog wel zo'n goed idee is.

Wanneer Oekraïne bijvoorbeeld niet doorstoot in Noord Loehansk, maar de Krim afsnijdt en daar vervolgens het west- Cherson op los laat, dan is er geen enkel moment dat de terreinwinst van de 2022 invasie ongedaan is gemaakt, maar de eerdere Russische bezetting als status quo kan worden gezien.
Volgens mij is iedereen, of in ieder geval de grote meerderheid (NATO) het ermee eens dat Oekraïne al zijn grond terug zou moeten krijgen.

Punt 6 in de volgende link:
https://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_192648.htm
Since Russia’s illegal annexation of Crimea and destabilisation of eastern Ukraine in 2014, NATO has adopted a firm position in full support of Ukraine’s sovereignty and territorial integrity within its internationally recognised borders. The Allies strongly condemn and will never recognise Russia’s illegal and illegitimate annexation of Crimea, and denounce its temporary occupation.

NATO also condemns Russia’s illegal attempt to annex four regions of Ukraine – Donetsk, Luhansk, Kherson and Zaporizhzhia – in September 2022, which is the largest attempted annexation of European territory by force since the Second World War. The sham referenda in these regions were engineered in Moscow and imposed on Ukraine. They have no legitimacy, and NATO will not recognise them. These lands are Ukraine and will always be Ukraine. The overwhelming vote in the United Nations General Assembly condemning Russia’s attempted annexations sent a clear and strong message that Russia is isolated and that the world stands with Ukraine, in defence of the rules-based international order.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onkl
Alvanosa schreef op maandag 26 december 2022 @ 19:24:
[...]

Volgens mij is iedereen, of in ieder geval de grote meerderheid (NATO) het ermee eens dat Oekraïne al zijn grond terug zou moeten krijgen.

Punt 6 in de volgende link:
https://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_192648.htm

[...]
Klopt, het lijkt me niet waarschijnlijk dat de hele westerse strategie op de schop zou gaan. Ik dacht eerder aan binnenlands gekrakeel in die westerse landen. Denk aan het wel/niet pacifisme gedoe in Duitsland of de spanningen binnen de Amerikaanse republikeinse partij. Dat soort gedoe maakt besluitvorming over vlotte wapenleveranties, uitbreiden van sanctiepakketten etc. stroperiger/trager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het nieuws is dus dat Chervonopopivka en Dibrova bevrijd zijn, waardoor Kreminna geen buitenste verdedigingslinie meer heeft.

Verder zijn er berichten van locals die beweren dat Russen aan het plunderen geslagen zijn, geen idee of dat opnieuw een teken van terugtrekking is.

De AFU zal de stad pas intrekken als Russen helemaal weg zijn, kan mij niet voorstellen dat ze zin hebben in straatgevechten.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
XWB schreef op maandag 26 december 2022 @ 21:13:
Het nieuws is dus dat Chervonopopivka en Dibrova bevrijd zijn, waardoor Kreminna geen buitenste verdedigingslinie meer heeft.
Voorlopig zijn dat alleen geruchten, ik heb nog geen enkel visueel bewijs uit die twee plaatsen gezien.

DefMon3 heeft een verklaring voor de stelligheid, iedereen retweet iedereen dan krijg je vanzelf meerdere bronnen:

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
hoevenpe schreef op maandag 26 december 2022 @ 21:43:
[...]

Voorlopig zijn dat alleen geruchten, ik heb nog geen enkel visueel bewijs uit die twee plaatsen gezien.
Sowieso. Maar dat die gebieden bestookt worden door Russische troepen is een mogelijke indicatie dat er Oekraïense troepen aanwezig zijn.

Verder is "bevrijd" inderdaad niet het juiste woord, die dorpen bestaan effectief niet meer.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-07 08:29

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik denk persoonlijk wel dat we deze week zien dat de lus rondom Kreminna strak wordt getrokken. De geruchten dat de Russen aan het plunderen zijn geslagen zouden er ook op kunnen wijzen dat de Russen het niet meer als hun grondgebied beschouwen en verwachten dat het gaat vallen. Wellicht dat in de tweede week an het nieuwe jaar Kreminna valt.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dit zou wel eens dat bos bij Kreminna kunnen zijn:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-07 17:37

Crp

XWB schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:06:
Dit zou wel eens dat bos bij Kreminna kunnen zijn:

[Twitter]
Ik zag deze video vorige week ook al ergens dacht ik. Volgens mij zijn het oudere beelden, want het bos ziet er nog vrij groen uit.

Edit: Gevonden, ik dacht dat ik de beelden nog eerder had gezien dan 3 dagen terug, maar ik kan het ook mis hebben. Volgens deze titel zijn het beelden uit November:

https://www.reddit.com/r/...an_soldiers_supported_by/

[ Voor 27% gewijzigd door Crp op 27-12-2022 19:16 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste