Ergens moet er nog wat gedeeld worden inderdaad, maar dit is zoals ik hem online kon vinden. Ik kom op 20 uit en zat voor de overstap op 3-fase op fase 2, dus als ik de 0 aan het eind weghaal klopt ie

En wat bedoel je met de fase volgorde? Dat maakt in een straat toch niet heel veel uit? Om het huis een andere fase, als er later iemand overstapt naar 3 fase is de volgorde zoek denk ik. Of de netbeheerder moet alles opnieuw rangschikken.
Om alles willekeurig te maken worden door per huis de fases te verschuiven de groepen voor bijv. keuken, wasmachine, droger, etc. netjes over de fases verdeeld. Dus in huis 1 zit de oven op fase 1, in huis 2 zit de oven op fase 2, etc.
Het is voor het totale plaatje bijv. niet fijn als iedereen met een 3-fase aansluiting de laadpaal op dezelfde fase heeft zitten en aan de andere kant de 1-fase PV omvormer op een andere fase. Dan gaat de ene richting de 253 Volt en de ander richting de 220 Volt. Daarom is de verdeling belangrijk.
Indien men op 3 fasen overschakelt blijft die verdeling dus op zich in tact, behalve dat er over 3 fases verbruikt en teruggeleverd kan worden ipv 1 mits de apparatuur zoals de laadpaal dat ondersteunt.
En bij nieuwe huizen heeft elk huis een 3 fase aansluiting volgens mij.
Naar mijn weten ook inderdaad. Daarom vermoed ik ook dat nieuwe huizen vaak standaard een 3-fase 11 kW lader zullen hebben en oudere huizen vaker een 3,7 kW of 7 kW lader zullen hebben
We gaan gaandeweg offtopic, de aanleiding hiervoor was het laden op basis van zonnestroom en 1-fase vs 3-fase
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV