Niet doen. 3k is veel te veel geld. Ik zou ook niks laten voorbereiden tenzij je heel allergies bent voor een buisje over de muur. Als ik een installatie doe ligt de kabel meestal in max 30 min vanaf de plek van de lader tot de meterkast door de kruipruimte, dus veel geld ga je er niet mee besparen op de installatie. En nu gaan ze er wel dik geld voor rekenen.raduf schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:23:
Beste forumleden,
Ik ben volledig nieuw in het gebruik van EV-oplaadpunten. Over een jaar wordt onze nieuwbouw opgeleverd, en de aannemer vraagt ons om een beslissing te nemen over de aankoop van de Zaptec Pro voor 3.000 euro (inclusief btw). Is deze lader het waard, of zouden we moeten wachten op een nieuwe versie? Op dit moment hebben we nog geen elektrische auto. Is het mogelijk dat de technologieën over 1-2 jaar verbeteren? Kunnen we de Zaptec Pro op een later moment installeren als we dat willen? Want ze geven de indruk dat alles in één keer moet gebeuren.
Alvast bedankt!
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte