Makrolon schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:49:
[...]
Tenzij je meerdere huishoudens op 1 aansluiting draait is 3x35 echt maar in hele bijzondere situaties nodig...
Stel dat je warmtepomp de hele nacht 3x10 ampère aan stroom zou trekken wat echt heel veel is, kan je nog 12 uur x bijna 11kw in 2 autos laden. Das 66kw per auto, meer dan genoeg.
Ik heb inmiddels van @
EVfan begrepen dat zij niet veel km maken dus dan is het wel te overzien.
Maar als beide EV frequent de maximale range nodig hebben ligt dat anders.
Je wilt toch niet halverwege de nacht de EV gaan verwisselen omdat je de volgende ochtend beide maximale range nodig hebt.
En in onze situatie is de warmtepomp maar één van de strroomvreters. Ik heb ook nog een paar kids die tot diep in de nacht zitten te gamen met elk minimaal 0,5kW, en vaak nog wasmachine en droger erbij,
Dan willen ze af en toe nog een pizza bakken of iets anders op inductie ergens halverwege de nacht, oftewel iedere situatie is anders en 3x25A zou ik van tijd tot tijd aan tekort komen met 2EV en Jacuzzi. Met een beetje planning is dat wel op te lossen, maar zou mij ook wel € 800/jr waard zijn om mij daar niet druk over te maken.
En ik snap jouw punt wel dat het in veel situaties wel past. Maar ik zou zelf in dergelijke situatie voor gemak gaan.
12u is mooi maar ziet er al best anders uit als je laat op de avond aan komt en voor 6u weer verder gaat.
Zou mooi zijn als 1e EV dan al vol zit, maar anders moet je toch rond 02u gaan wisselen.