Mijn boefje is liev!
Oh god.thijsvt schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:59:
Vandaag is blijkbaar de migratie van Coolblue naar 50five begonnen. Onze laadpaal is meteen stuk. Hebben andere hier ook last van?
Die van mij is precies net geplaatst en geactiveerd, tot dusver werkt hij nog - maar kan goed zijn dat hij dus nog niet binnen de overdracht valt.
Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO
Ja onze stoppen knallen er nu telkens na 5-10min uit. Het telefoon nummer van coolblue is ook niet meer bereikbaar omdat ze met de migratie bezig zijn. Als je 50five belt krijg je alleen een chatbot die niks van coolblue weet. Het is meteen weer een ramp.Steef schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:10:
[...]
Oh god.
Die van mij is precies net geplaatst en geactiveerd, tot dusver werkt hij nog - maar kan goed zijn dat hij dus nog niet binnen de overdracht valt.
Tevens begrijp ik dat alle palen in batches gemigreerd worden. Als je je paal nog ziet bij coolblue is het niet gebeurd.
[ Voor 10% gewijzigd door thijsvt op 31-03-2026 16:28 ]
Wacht even, door een migratie bij 50Five knallen jouw stoppen er uit?thijsvt schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:27:
[...]
Ja onze stoppen knallen er nu telkens na 5-10min uit. Het telefoon nummer van coolblue is ook niet meer bereikbaar omdat ze met de migratie bezig zijn. Als je 50five belt krijg je alleen een chatbot die niks van coolblue weet. Het is meteen weer een ramp.
Tevens begrijp ik dat alle palen in batches gemigreerd worden. Als je je paal nog ziet bij coolblue is het niet gebeurd.
Is loadbalancing via een server van hen i.p.v. lokaal?
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
Dit zou lokaal automatisch met de klemmen moeten gaan. De software van de paal zou dan o.b.v. die kabel moeten weten hoeveel hij mag laden.True schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:39:
[...]
Wacht even, door een migratie bij 50Five knallen jouw stoppen er uit?
Is loadbalancing via een server van hen i.p.v. lokaal?
Het heeft 4 maanden zonder problemen gedraaid en nu exact op het moment van migratie werkt de laadpaal niet meer. Ik gok omdat iets met die software niet goed meer werkt nu.
Welke paal heb je dan? Misschien een gaar systeem waar LB via de backend loopt. Die zijn er wel afaik.thijsvt schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:42:
[...]
Dit zou lokaal automatisch met de klemmen moeten gaan. De software van de paal zou dan o.b.v. die kabel moeten weten hoeveel hij mag laden.
Het heeft 4 maanden zonder problemen gedraaid en nu exact op het moment van migratie werkt de laadpaal niet meer. Ik gok omdat iets met die software niet goed meer werkt nu.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Coolblue zijn Peblar paal.Inspired schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:45:
[...]
Welke paal heb je dan? Misschien een gaar systeem waar LB via de backend loopt. Die zijn er wel afaik.
Die doet het wel lokaal volgens mij. Wellicht andere firmware geflashed en/of settings gereset oid. Neem aan dat je er niet in kunt zelf? Dan zul je moeten hopen op 50five.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Kan er inderdaad niet in. Het idee was namelijk dat coolblue dit zou afhandelen met hun goede service terwijl we ook van alle zakelijke diensten gebruik konden maken.Inspired schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:50:
[...]
Die doet het wel lokaal volgens mij. Wellicht andere firmware geflashed en/of settings gereset oid. Neem aan dat je er niet in kunt zelf? Dan zul je moeten hopen op 50five.
Nu is het verkocht en heb ik dus geen service meer maar een AI Bot en een paal met incorrect software.
Als ik het zo lees ben ik blij dat ik voor de Peblar gekozen heb die niet in de cloud werkt.thijsvt schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:59:
Vandaag is blijkbaar de migratie van Coolblue naar 50five begonnen. Onze laadpaal is meteen stuk. Hebben andere hier ook last van?
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Je kunt niet meer via de wifi AP bij je paal interface komen? Codes staan achterop je handleiding.thijsvt schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:55:
[...]
Kan er inderdaad niet in. Het idee was namelijk dat coolblue dit zou afhandelen met hun goede service terwijl we ook van alle zakelijke diensten gebruik konden maken.
Nu is het verkocht en heb ik dus geen service meer maar een AI Bot en een paal met incorrect software.
Denk dat ik dat nu maar even snel ga doen om screenshots van de settings te maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Steef op 31-03-2026 17:08 ]
Waarschijnlijk een goed idee. Maar ik heb die oude settings natuurlijk niet meer.Steef schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 17:08:
[...]
Je kunt niet meer via de wifi AP bij je paal interface komen? Codes staan achterop je handleiding.
Denk dat ik dat nu maar even snel ga doen om screenshots van de settings te maken.
Misschien is de aansluiting van 3 x 25A naar 40A gezet, dan grijpt load balancing een beetje later in?!Inspired schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:50:
[...]
*Edit* - topic gelezen, dit blijkt niet mogelijk.
[ Voor 30% gewijzigd door Steef op 31-03-2026 17:41 ]
Bij 50five krijg ik überhaupt een error als ik een case wil maken.
Ik denk dat de instellingen gereset zijn waardoor de maximale amperages van je installatie niet meer goed ingesteld staan.thijsvt schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 18:50:
Ondertussen staat de paal weer in de Coolblue app zelf. Echter is het probleem hetzelfde. Na 5-15min knalt hij eruit. Morgen maar even kijken of ik op een manier toch iemand daar te pakken krijg….
Bij 50five krijg ik überhaupt een error als ik een case wil maken.
Kan je niet de stroom via je auto begrenzen? Bv op 10 ampère. Dan kan je in ieder geval laden.
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Discussie over laadpassen, facturatie e.d.: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3. Vragen over elektrische auto's en hun bijbehorend laadvermogen in Elektrische auto's - deel 5 of de betreffende merktopics. Er is uiteraard een beetje overlap, maar specifieke vragen of opmerkingen over de inrichting van je meterkast en huisinstallatie horen in Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2. Voor het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV kan je terecht in Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic en als laatste: voor v2g is er ook een plek: Over V2G; laden en ontladen
Als allerlaatste: de ERE regeling is the latest new thing, en ook daar is een dedicated topic voor:
[EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen