Gemak dient de mensGewoonWatSpulle schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:11:
[Afbeelding]
Eerste laadsessie met de Zaptec Go 2 zit er op met 11 kW laden wat een snelheid, niet perse nodig maar nu gewoon het voordeel van kabeltje er inprikken ipv. verlengsnoer door de brievenbus en granny charger.
KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron
dinandus schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:03:
@MPro dan misschien toch het abo bij HWZ nemen, kun je het zelf ook per fase monitoren?
Voor die ene Euro zeker waard denk ik.
/f/image/vyFQusodOkqpR8sudb0s5VTl.png?f=fotoalbum_large)
Ah ik moest een vinkje aanzetten.
Duidelijk dat hij in de eerste piek veel te veel op 1 fase had.
Maar in de 2e piek zou de loadbalancer toch ook al wel zijn werk moeten doen en de belasting moeten corrigeren?
Dit ligt ook aan je meter. Mijn ouders hebben een heel oude slimme meter, een homewizard abbo, maar er komt alleen een totaal waarde uit de meter, daar kan homewizard niet meer van maken helaas.dinandus schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:03:
@MPro dan misschien toch het abo bij HWZ nemen, kun je het zelf ook per fase monitoren?
Voor die ene Euro zeker waard denk ik.
Dat is wel het idee zodra ik een mooie haak heb en een langer zwart kabeltje, deze red het net niet met de kont van de Skoda Superb Combi naar achteren en een laadpoort linksvoor.Miezie schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:26:
[...]
Gemak dient de mens. Die kabel zal er vanzelf permanent in zitten
.
Ik denk toch dat je LB niet goed staat of niet werkt. De piek is te hoog en duurt te lang.MPro schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:29:
[...]
[Afbeelding]
Ah ik moest een vinkje aanzetten.
Duidelijk dat hij in de eerste piek veel te veel op 1 fase had.
Maar in de 2e piek zou de loadbalancer toch ook al wel zijn werk moeten doen en de belasting moeten corrigeren?
Een dergelijke overbelasting is trouwens geen probleem voor een zekeringsautomaat maar ik begrijp dat je smeltzekeringen hebt als hoofdzekering? Wellicht kunnen die daar minder goed tegen?
Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase
@MPro Wat heb je staan in de app bij oplaad modus, standaard opladen, configureren, beschikbare stromen?
Hij staat op automatisch opladenWouter36 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:49:
@MPro Wat heb je staan in de app bij oplaad modus, standaard opladen, configureren, beschikbare stromen?
Hoofdzekering 75A
1. 234v / 1.0a
2. 233v / 1.0a
3. 230v / 7.0a
Beschikbare stroom
1 20
2 20
3 13
Minimaal beschikbare stroom
1. 0
2. 0
3. 0
Kun je de waarde van de hoofd zekering aanpassen? Dan weet je zeker dat het niet nog een keer gebeurd. Al zijn deze waardes allemaal correct volgens mij.
Ja die kan ik aanpassen.Wouter36 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 23:22:
Kun je de waarde van de hoofd zekering aanpassen? Dan weet je zeker dat het niet nog een keer gebeurd. Al zijn deze waardes allemaal correct volgens mij.
Als ik chatgpt raadpleeg geeft hij aan dat de hoofdzekering op 25a zou moeten staan. Het maximale van 1 fase en niet het totaal van 3.
Als test heb ik hem net op 24 gezet, veilige marge. Eens kijken wat er vannacht gaat gebeuren.
Bedankt tot zover.
@MPro Je weet dat je Stedin kunt vragen om jouw smeltzekeringen te vervangen door automaten? Ja, dat kost wat, maar ik meen dat je dit terugverdient binnen 2x laten komen voor het vervangen van een doorgebrande smeltveiligheid (zelf ff op/uitzoeken).MPro schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 20:37:
[...]
Ja, wel over het totaal, maar niet per fase.
De eerste piek is hij doorgebrand.
Stedin heeft hem rond 9uur vervangen en ook de thuisaccu in een andere fase gezet.
[Afbeelding] nog eens getest met veel apparatuur aan, ging goed maar wel met samen geknepen billen🫣
Als het kan stel ik het liever iets veiliger af in de loadbalancer om dit sowieso te voorkomen.
De 3 fase zekeringen zijn nog oude stoppen dus kan ze ook niet zelf vervangen als het mis gaat.
Daarna hoef je niet meer met geknepen billen te zitten als je gaat experimenteren.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Let op:
Discussie over laadpassen, facturatie e.d.: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3. Vragen over elektrische auto's en hun bijbehorend laadvermogen in Elektrische auto's - deel 5 of de betreffende merktopics. Er is uiteraard een beetje overlap, maar specifieke vragen of opmerkingen over de inrichting van je meterkast en huisinstallatie horen in Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2. Voor het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV kan je terecht in Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic en als laatste: voor v2g is er ook een plek: Over V2G; laden en ontladen
Discussie over laadpassen, facturatie e.d.: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3. Vragen over elektrische auto's en hun bijbehorend laadvermogen in Elektrische auto's - deel 5 of de betreffende merktopics. Er is uiteraard een beetje overlap, maar specifieke vragen of opmerkingen over de inrichting van je meterkast en huisinstallatie horen in Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2. Voor het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV kan je terecht in Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic en als laatste: voor v2g is er ook een plek: Over V2G; laden en ontladen
:strip_exif()/f/image/rveWq187umWrUJ0cOYhFQwNU.jpg?f=fotoalbum_large)