Ik kan het niet inschatten voor jou, maar ik heb hier op 3 min (met de auto) van mijn woning een HPC.justice strike schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:58:
[...]
Ik kan nu uit met 13A lader. Ik rij niet zoveel en heb ook gratis supercharger km.
Maar, in noodgevallen wil ik wel de auto iets sneller kunnen laden dan ik nu kan. (duurt nu 20 uur om hem vol te krijgen). Ik heb namelijk recentelijk een momentje gehad waarbij ik thuis kwam met een lege batterij en dat ik de volgende ochtend meteen weer weg moest. Ik kreeg de auto maar tot 35% geladen die dag, en dat kwam ook maar net uit, maar als ik naar rotterdam had moeten rijden (van Amsterdam) dan was ik de sjaak geweest.
Tevens is er in amsterdam niet echt een supercharger in de buurt (badhoevedorp, maarsen en hilversum zijn de dichtsbijzijnde). Dus dat was geen oplossing geweest.
Ik denk als ik 50-60% in 8 uur kan laden dan zou ik al eigenlijk voorzien zijn.
Dat betekend grofweg 36kw in 8 uur, wat ongeveer uitkomt op 4.5kw. Dat zou neerkomen op ongeveer 20 ampere (bij 230 volt).
Ik zit op een 1*35A aansluiting, dus ik zat te denken aan een 32amp laadpaal, maar met een load balancer zodat ik niet de hoofdstop eruit blaas.
Lijkt mij dat in die zeldzame gevallen dat je toch eens ergens naar toe moet rijden wat buiten je bereik ligt dat onderweg aan een HPC hangen niet zo erg is?
Dat is dan geen SuC (ik hoor dan dat je met een Tesla rijdt?) maar er zijn zat genoeg HPC's in Nederland lijkt me toch?